Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Italská autoškola: šest hodin jízd a drsný režim

Itálie je pro neznalé symbolem chaosu na silnicích, pravda je ovšem taková, že za poslední desetiletí Italové za volanty obrovsky zkrotli. Občas se stále řídí hlavně instinktem a na šrámy se nehledí, ale jezdí pomalu a ukázněně. Dálnice jsou protkané radary a čerství držitelé řidičáku mají zpřísněný režim.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M20i90c69h12a83l 35H89r11u18b24o35š 4970917322955

Netvrdim, ze mam Taliansko cele prejazdene, ale par rokov dozadu som dal po takianskych dialniciach a cestach za dva tyzdne cca 6tis.km az na Siciliu. Jazdilo s ami super uplne vsade, po par hodinach som sa stotoznil s ich systemom a uz som predpokladal, cosa asi moze stat. Najvuac sa mi pacilo, ked niekto v protismere odbocoval vlavo cez moj pruh, jednoducho na mna blikol, dal smerovku a skrizil mi cestu. Ja som spomalil a pustil ho, inak by stal cely pruh v protismere a on by tam chudak cakal do druheho dna... Po navrate z dovolenky som nejak pozabudol, ze uz nie som v ITA a chcel som to pouzit aj doma, no nestretlo sa to s pochopenim vodica v protismere, ale nastastie sa nic nestalo :-)

Zaroven by som sprisnil vydavanie vodicskych opravneni. Dnes je to na skolach same ADHD, dis neviem co, posledny demo co ledva dokonci zakladku, ti vsetci dokazu ziskat vodicske opravnenie. V skole potrebuju asistentov, ale krizovatky imnproblemy nerobia? Nejak tomu nechapem...

+2/0
22.2.2015 8:57

A86l36e77š 34J32a40n51k50ů 3894232628817

chcete li kvér tak stat chce aby jsme mel psychotesty jasne chapu to je to zbran.

Pujdete si po 10 pivech zastrilet na namesti? tezko. Ale do auta po 10 pivech no problem. Dokud RP dostane kazdá trochu cvicena vopice tak se nema co zlepsit. na ceskych silnicich bude stale nebezpecno. Protoze kde blb tam nebezpecno.

+1/0
20.2.2015 9:13

M26i79c66h15a12l 67P23a11v73l87á55t 9703623104239

Kolik je takovych debilu, kteri po desatem pivu sednou za volant? O vecine z nich se doctete v bulvarnim tisku, treba zde. Jde o vaznou vec, ale tenhle alarmisticky pristup snad netreba, ne? (Ostatne takovi jsou vsude a budou vzdycky. Bez ohledu na miru buzerace.)

+2/0
20.2.2015 9:30


M18i41c53h86a83l 54P56a30v37l95á58t 9233483794499

Pardon, "o vetsine".

0/0
20.2.2015 9:31

A28l21e70š 71J18a83n37k56ů 3304952338187

Kazdopadne jsem pro zprisneni pravidelnych kontrol schopnosti a povahy ridice. proc by RP musel mit kazdy? V nekterych rukach je auto nebezpecnejsi nez ten kver.

0/0
20.2.2015 9:35
Foto

R48o31m62a69n 40H38o41r58n68í75k 2975712334461

Tuzemský systém autoškol je velmi tragický, vždyť dávají řidičáky i těm, co nemají buňky na to dostatečně ovládat svůj vůz, často ani sebe. Proč je dostávají snad všichni jak na běžícím páse? Mohou zde figurovat úplatky, ale na druhou stranu, kdo na ně má? Nebo snad z lítosti? Nebo kvůli tomu, že počet vystoupivších řidičů z autoškoly určuje její prestiž? Ať je to jak chce, není dvakrát příjemné potkat na silnici tele, co se strachy motá kolem středové čáry ze strany na stranu čtyřicítkou, přitom ani nedokáže jet rovně, co se protijedoucím vozidlům vyhýbá téměř do škarpy, nebo psychopata, kterého vyprovokuje brzdění před ním jedoucího řidiče do zatáčky, kterou nezná, k tomu, aby ho předjel a vybrzdil, vytlačil ze silnice, nebo na první červené vylezl a dal nic netušícímu řidiči přes držku. Kdekdo neumí ani parkovat, couvat, jet rychleji jak šedesátkou, jet s přívěsem, poskytnout první pomoc, nedokáží zvládat nenadálé krizové situace, jako je třeba smyk, vyhnutí se překážce, neumí bourat. Spousta řidičů nedává hlavně ve městech ani pozor proto, že čumí spíš než na cestu na tachometr, protože se nechtějí hádat se švestkama, nechtějí pokutu za to, že o pár kilometrů v hodině překročili padesátku. No ale pak se může stát neštěstí, sejme někoho na přechodu, někomu vyžehlí plechy aj. Tolerance rychlosti bych dal širší, ať si řidiči jezdí stovkou, stodesítkou na krásné a přehledné silnici 1., 2. třídy, nebo na kraji města šedesátkou, pokud je to evidentně bezpečné. Jenže to by spotřeba PHM znatelně klesla a státu ani Arabům by se to nelíbilo.

Každopádně bych rád viděl na všech autoškolách povinné psychotesty. První 3 roky po autoškole by měli tito řidiči řídit vozidla do 50W na kilogram pohotovostní hmotnosti auta, které by nemělo být těžší 1200kg a jeho maximální rychlost by neměla přesáhnout 140km/h. Instruktoři v autoškolách by měli každého i opakovaně v nečekanou chvíli prověřit na rychlost a způsob reakce na nečekanou událost, třeba že na sněhu / mokru dupne na brzdu.

0/0
20.2.2015 2:45
Foto

R76o16m19a10n 62H93o48r36n59í90k 2385142344131

Když se někdo opakovaně zachová nelogicky, neměl by už nikdy za volantem co dělat. Je tak nebezpečný sobě i okolí.

Couvání - kdekdo to neumí. Na cvičišti udělat uličku z kuželů a nepůjdeš na silnici, dokud nebudeš umět couvat. Jízda s vozíkem - získal jsem cenné zkušenosti tím, že instruktor v tu dobu stavěl, takže jsem mu na vozíku tahal stavební materiál. Další bolest - rychlost. Jestliže neumí adept na řidičák jet po většině jízd rychleji jak padesátkou i mimo obec, je na něm evidentní, že se bojí, neměl by se o řidičák dále pokoušet.

Na závěr bych bral, kdyby jednou třeba za 10 let musel každý řidič podstoupit kurz první pomoci. Leckomu to jistě zachrání život.

0/0
20.2.2015 2:59

T95o66m86á30š 47D35o25l57e36ž59a77l 3499205854615

Možno to myslíš dobre, ale v konečnom dôsledku by si tým začiatočníkom viac ublížil než pomohol.Ja jazdím v aute ktoré má výkon 40KW a je to na hranici bezpečnosti.Ten výkon proste chýba pri predbiehaní, keď potrebujem predbehnúť nejakého klobúčnika čo sa motá na 90-ke 50-60 tak mi to strašne dlho trvá než sa mi to auto rozjede a je snáď samozrejmé že to predbiehanie trvá i dlhšiu dobu.Ďalej, pripájanie na dialnici....využívam celú dĺžku pripájacieho pruhu ale aj keď mám plyn úplne na podlahe a motor vytáčam čo to dá (prevodovku využívam max.) tak mi stejne tú 90km rýchlosť nevyvinie než stihnem dôjsť na koniec pripájacieho pruhu aby som sa mohol bezpečne zaradiť a musím ešte v prípade potreby akcelerovať odstavným pruhom atď atď, na cestách je kopec situácii kedy výkon motora potrebuješ... Za ďalšie minulý mesiac som bol na Ukrajine a tam platí že kto je držitelom ŘP menej než 3 roky tak môže ísť max 70km/hod.Týka sa to aj mňa keďže mám ŘP len 2 rok ale vôbec nikto tam na to nehrá.Keby som sa tam vliekol 70 tak ma ukrajinci zadupú do zeme.Keď som tam išiel 100 tak ma vyblikávali kamióny a radšej som ich púštal(to len tak pre predstavu ako sa tam jazdí).Ono častokrát je pomalá jazda nebezpečnejšia než keď sa prispôsobíš tempu ostatných ;-O

0/0
20.2.2015 22:55
Foto

R11o95m20a22n 14H20o52r89n24í18k 2425272984931

Možná bych to limitoval věkem, dejme tomu do 25 let. Jde o následující- protekční pubertální smrad si udělá v osmnácti řidičák, tak co mu fotr koupí? Třeba tříapůllitrové BMW Z4, co má 250kW. Jenže synáček si dělal řidičák s nějakým litrovým nákupním vozítkem, kterému navíc chybí válec, protože si přece autoškolníci nebudou pořizovat auto segmentu B, C, nebo dokonce vyšší třídy, no ne? Prostě kombinace puberťáka bez zkušeností v nadupaném kočáru zpravidla znamená kapitální průser.

Proto to chce začínajícím řidičům přistříhnout křídla do té doby, než se naučí plně ovládat svoje vozidlo na libovolném povrchu, než přestanou zmatkovat, než s nimi přestanou lomcovat hormony. Pak ať si klidně obstarají třeba to Z4, ale to už budou o dost bezpečnější sobě i okolí.

0/0
21.2.2015 6:46

T13o78m12á33š 17D54o72l18e20ž50a84l 3219615574815

Príklad o tom BMW s 250KW  výkonu je veľmi ojedinelý, netvrdím že sa to nestáva, ale podľa mňa v malom percente prípadov.Mňa skôr ohrozujú ženské 40+ ktoré sú lenivé točiť volantom a zákrutú jazdí takým štýlom že prejde do protismeru a ja už pravou stranou musím ísť mimo vozovku aby sme sa netrafili, alebo si zareže pravouhlú zákrutu do ktorej nevidí a opäť cez protismer, na kruháku nevie že má dať prednosť a vletí mi rovno pred čumák, nevypína diaľkové atď.Fakt málokedy narazím na týpka v BMW čo jazdí bezohladne (ale beriem, to sa môže líšiť od regiónu, v PHE a väčších mestách tam takýchto týpkov asi bude viac než niekde na vesnici).Ono veľa nehôd je z dôvodi nerešpektovania dopr.predpisov ako nedanie prednosti, nerešpektovanie plnej čiary, nezastavenie na stopku a pod.(prípadne kôli chodcom a cyklistom ktorý nepoznajú predpisy a na križovatkách si robia čo chcú, tipicky cyklisti na červenú, chodci prechádzajúci mimo prechod....)

0/0
21.2.2015 10:36

J49a83n 54J37e50l96í88n41e92k 8223975852246

Podle mě je to teda hloupost, naposledy jsem byl v itálii loni a jezdí stále stejně, tragicky.

0/−1
19.2.2015 23:56

A96l16e39š 91J96a57n41k55ů 3984472868787

v italii jsem byl mockrat a jezdi se mi tam lepe nez u nas. Tam padne oravzova a treti auto vyrazi. u nas prvni tri hledani spravny kvalt a kdyz ho najdou tak uz je cervena. Jestli to je tim ze italovce jsou horka krev a cesi bezohledni dementi fakt nevim? Ale rozdily jsou desive. a to jsou pro me cikani. Asi i cikan umi za volantem premyslet co se bude dit za 5 vterin. v Cr tento pocit nemam.

0/0
20.2.2015 9:24

S16t38e86f10a70n29o 98S89i41n41i67g57a72g71l53i16a 3888697393941

Cikani? Opravdu?!

Je mi Vas tak lito...

0/0
20.2.2015 11:50

A55l86e93š 22J44a55n28k64ů 3104502938837

Stefano, italove maji obrazne receno k cikanum mnohem blize nez napr norove ci svedove. Litost neni potreba proste to tak je.

0/0
20.2.2015 12:35

S16t50e70f89a60n54o 92S51i78n86i33g65a73g71l44i33a 3848867493201

"Obrazne receno" cim maji mnohem blize k cikanum?

Predpokladam, ze Vy sam se ztotoznujete s pocitem, ze jste nor nebo sved, kdyz "to jsou pro me cikani"...

Tečka.

0/0
20.2.2015 13:29

A76l56e82š 60J51a92n86k35ů 3734792348407

chováním, vhledem, mentalitou. Ale abychom sevratili k puvodni myslence. Italove jsou obecne lepsi ridici nez cesi. muj nazor.

0/0
20.2.2015 13:33

J90i73ř72í 65S31c82h25w38a25c46h 8538764988706

cha, hmm, kdyby u nás třetí auto vyráželo ještě na "oranžovou" tak se ta tři auta srazí se dvěma co ještě projíždí na červenou....chlape mysli! ;-)

0/0
20.2.2015 13:22

A56l70e82š 83J41a24n62k54ů 3734392938877

pisu co jsem videl. chapu vas pane Schwach, ze na nase pomery je to nevidane, ale tam to funguje. Ja nemohu za to, ze u nas ridič cumi na semafor kdyz padne zelena zacne hledat kvalt v prevodovce nez jej najde a rozjede se tak je uz zas oravzova.

0/0
20.2.2015 13:29

T39o18m61á16š 25Z15e16m97a34n 3825968704665

Mlě jsem tu čest před pár lety jezdit ýtden po Sicílii - paráda. Města sice vypadají jak chánov, ale silnice prvotřídní a řidiči kašlou na pravidla za dohledu policie, která na ně kašle také.

150 na dálnici včetně tunelů (v nich je z elektroniky jen světlo pod stropem a ani to občas nefunguje), mimoměsto/v obci se jezdilo dle potřeby, třeba 60 na 30 atd.. A až na výjimky mi přišlo, že podobně tam jezdí všichni a především že sledují provoz.

Jediné co mi vadilo bylo, že jako Pražák jsem zvyklý na pouštění z vedlejší..

+1/0
19.2.2015 19:03
Foto

R63o14b33e80r61t 20Š39i82n51d32e39l64k89a 2952929250

Do Itálie bych posílal na zkušenou zejména naše české "carabinieri", ať se přiučí, že plynulý a rychlý provoz je pro bezpečnost mnohem lepší, než šikanózní kontroly a radar u každé cedule. Zrovna před 3 týdny na mě vyšlo řízení napříč celou Itálií, z Monte Carla až k Brenneru a těch cca 400km jsem si parádně užil. Perfektntní dálnice, rychlost lehce přes 130 km/h, parádní značení a ať už jsem byl v Itálii nebo na Sardínii, potěšila mě jedna věc. U nás se často lidé v autě jen vezou, nevěnují se řízení a valstně ani moc auto neovládají, jen se nechají vézt. Drtivá většina Italů si podle mě řízení užívá, věnuje se mu a dává pozor, navíc jak je tady psáno, dokážou ovládat svoje auto. Ale toho se u nás asi jen tak nedočkáme ;-D.

+4/0
19.2.2015 15:12

J38i28ř98í 36S37c93h85w30a63c39h 8378714928716

Být cizincem, přečíst si tvůj příspěvek a jet do Česka, tak čekám před každou dědinou fronty u policejně-vojenského kontrolního bodu. Dále předpokládám, že většina Čechů už jezdí v Google autech co nepotřebují řidiče a ten/ta co sedí za volantem čte noviny nebo si ve zpětným zrcátku dělá make-up.

+2/−2
19.2.2015 16:52
Foto

R32o87b84e22r73t 60Š57i31n91d76e83l57k55a 2652389750

No, kamioňáci už to tak u nás praktikují, dokonce během jízdy stíhají sledovat i film na notebooku (a toho jsem fakt byl svědkem ;-D)

0/0
20.2.2015 14:15

J60a24n 19F15o18j53t78í71k 6390364198

Jak to tak čtu, tak jsem asi ital ;-D:-)

+1/0
19.2.2015 13:54

S46t60a97n79i11s21l58a59v 17C76h14y82t28r64a 3794963167599

Po několika letech života v Římě musím konstatovat, že se mi tam jezdilo podstatně lépem než u nás. Tento článek to píše opravdu tak, jak to tam funguje. Lidi za volantem více koukají kolem sebe (teda ne třeba odrbané dodávky, od nich raději pryč :-) ) a na tak silný provoz minimum nehod, když nepočítám oděrky z parkování.

U nás je hrozně moc značek, různých zákazů a hlavně šikanózní vymáhání rychlosti na místech, kde to nemá důvod a nikdo to nedodržuje. O schovaných radarech těsně za značkou ani nemluvím. To je z mého pohledu akorát druhý Fú, to jsem v Itálii neviděl. Tam jsou hlavně na dálnici (tutor, úsekové měření).

U nás je například hodně řidičů, školitelů. S tím jsem se v Itálii taky nesetkal. Když chce jet někdo rychle, ať si jede. Nikdy nevíte, zda to není třeba lékař, co chvátá do nemocnice atp. Ital zatroubí, zakřičí a tím to končí. U nás jsou někteří jedinci podstatně více agresivní. Najíždí, vybržďují a nebo se chtějí rovnou prát!

Na závěr musím konstatovat, že ital je lepší řidič, protože prostě musí. Při hustém provozu a velikosti silnic ve městech mu nic jiného nezbude.

+8/0
19.2.2015 13:53

J53i46ř39í 63S34c62h76w56a82c66h 8238434168506

Aha, takže Italové jsou vynikající řidiči, pokud zrovna nesedí v "odrbané dodávce" nebo neparkují. ;-)

Jsou ohleduplní a vyrovnaní pokud zrovna netroubí a nekřičí a nenadávají, což ale je nic proti tomu Česku, kde se všichni neustále vybržďujeme a pereme....;-)

Já se tedy s vybržďováním ještě nesetkal a ani se se mnou nikdo prát nechtěl a to jezdím po Česku přes 30 let, s tebou Stanislave ano?

0/−3
19.2.2015 17:13

K43a33r47e83l 40V77a13c56h44u17t 9783682829203

Občas se mi zdá, že se už i u nás chování řidičů lepší... ;-) ... ale pak mě zase nějaký imbecil přesvědčí o opaku a provede nějakou tu "prasárnu" :-( ... Nejvíc rozčilující je pro mne to, jak se řidiči STRAŠNĚ  MOC "lepí" na auto před sebou ;-€

Když se mi takto někdo "nalepí" na záď a NE a NE se odlepit, tak bych doslova vraždil... (jenže to je v této situaci právě to, co můžete udělat ze všeho nejmíň) 

RvRvRv ... už jsem uvažoval i o tom, že by to chtělo mít vzadu nějaký rozprašovač špinavé blátivé vody, abych mohl takového bambulu vytrestat, za to že nedrží rozumný odstup!!! ;-D

0/0
19.2.2015 13:30

M35i85r52o72s80l65a79v 82B72u16d96a 9732262337632

A snažíte se jezdit tak, aby se vám nikdo na zadek nelepil? Já jen, že mně se to stává zcela výjimečně.

+3/−7
19.2.2015 13:44

D92a92v43i96d 42K83r40e42j23č74í 9802490886944

Jestli jezdíte po dálnici tak 150-180km/h, tak se vám to asi nestává. Při 130-140km/h zcela běžná věc, ale záleží na hustotě provozu.

0/0
19.2.2015 14:35

M59i39r75o41s47l79a25v 48B95u50d22a 9382792517442

Tady se nebavíme jen o dálnicích.

+3/0
19.2.2015 14:52

D72a82v63i87d 87K92r75e65j86č40í 9242460806594

Je pravda, že to to problém hlavně na dálnicích, ale i jinde je to problém. Taky to nemám rád, ale když se někdo rozhodne jet po okresce 60, tak mě to stejně neopravňuje se na něj lepit.

+2/0
19.2.2015 18:55

V78á10c35l81a30v 44P76o52u20s60t79k94a 3220511982

To se nedivím.

0/0
19.2.2015 19:05

T83o27m24á17š 58Z34e61m88a22n 3165718664435

Nejlépe se jezdilo do roku 2006, s přícohdem bodového systému se špatní řidiči přestali bát..

0/0
19.2.2015 19:05

M14i21c83h82a43l 16P83a20v23l43á62t 9143353944409

Tak Vam popisu svoji zkusenost z minuleho patku: Dojel jsem levym pruhem jeden vuz, zustal v bezpecne vzdalenosti a cekal, az me po dokonceni predjizdeni pusti. To trvalo cca 3km, zatimco mel nekolik pohodlnych moznosti uhnout do praveho pruhu. Tak jsem se trochu priblizil, zdaleka ne tak blizko, jak to delaji nebezpecni bezmozci v policejnich prasatech. Uhnul do praveho pruhu. A kdyz jsem ho pak predjizdel, vybocil polovinou vozu do leveho pruhu v naznaku toho, ze me z te dalnice proste vyhodi. TEN IDIOT SE MNE POKUSIL ZABIT. Bezduvodne, jen kvuli sve hlouposti a agresivite. (Pro ty, kteri resi ty nejmene podstatne veci, jeste uvadim, ze vse se to odehravalo v ramci povolenych rychlosti.)

Zaver: Nez se nechat ohrozovat takovymi idioty, je lepsi v klidu predjet pravym pruhem. Ostatne i PCR to povazuje za korektni reseni.

0/0
20.2.2015 9:19

M53i36c18h97a62l 23P86a56v95l32á72t 9103533474459

PS: Asi ho taky rozcililo to lepeni. :o)))

0/0
20.2.2015 9:20

D68a23v71i20d 18V15i49k94t22o77r45a 9254724145797

Překvapuje mne, že zrovna milovník šikany řidičů, jakým je František Dvořák (viz jeho články o plošném omezování rychlosti na zcela nesmyslné hodnoty, obdivování dopravních policistů a podobné etatistické výtvory), sem dá tak kacířský článek, obsahující myšlenku, že lze za volantem používat zdravý rozum a řidičskou empatii, čehož Itálie je dokladem.

Jinak Itálie je, co se každodenního ježdění týče, jednou z mála míst, kde se dá skutečně jezdit s rozumem a ohleduplností bez ohledu na předpisy. Bohužel i tam se ale situace horší a snahy spoutat individuální dopravu do stále tvrdších kleští, bohužel sílí.

+5/0
19.2.2015 12:33

F57r68a79n63t68a 79T90i34m36a85n 7200428821660

Takže jestli článku rozumím dobře, mohl bych dělat "laického" instruktora i já, když od r. 1998 vlastním řidičák a bez jediné nehody. Auto jsem ale nikdy neměl a dneska ani nevím, jak se po těch letech odemyká, natož startuje; značky a podobné věci si už vůbec nepamatuju. Každopádně podmínky italských úřadů splňuju EU

+3/0
19.2.2015 11:53

P96e92t89r 62K84n32ě47b86o22r84t 3841770

Když to nebudeš vytrubovat, tak klidně můžeš.

0/0
19.2.2015 11:57

J71a83r91e51k 28W55o54l81f 5860109430

tak dá se to považovat za slabinu tohoto systému, nicméně toho koho byste "školil" pak z toho co jste ho naučil přezkoušejí. A hlavně nehrozí, že 18 letý cucák s BMW od papá, způsobí nehodu a někoho zabije, dá se předpokládat, že byste mu v nebezpečné jízdě jako spolujezdec a "dozor", zabránil ...

0/0
19.2.2015 12:07

R18o51s37t24i24s68l35a66v 12R41o16z38a 1825619630459

splňujete. Ale ste tak blbý, aby ste sadol ako "inštruktor" k chlapíkovi, ktorému keď nebudete dobre radiť Vás pravdepodobne zabije v prvej križovatke ? EU

+5/0
19.2.2015 12:21

J80o35s30e91f 50H82u94m22m62e51l 9935686242370

Roza

tady jde o to, že z toho chce někdo dělat předpis, jestli jste pochopil o čem je řeč. Zkusil jste někdy někoho vyučovat jako instriktor v provozu, bez dvojího ovládání brzda-spojka ?

0/0
19.2.2015 13:28

M21i92r19o91s56l54a43v 94B33u71d53a 9592272757402

Víte, nápad to není špatný a sám jsem ho zde několikrát nastínil v jiných diskusích. Sám jsem jezdil autem už od 12-ti let a jízdy v autoškole jsem vůbec nepotřeboval :-) Navíc jsem i jako spolujezdec vždy sledoval provoz a tehdejší vyhlášku jsem ovládal výborně i jako malý kluk.

Tady jde o to, jestli si na to domácí instruktor troufne, přijme zodpovědnost a na vlohách jeho žáka. Jistě nikdo nevyjede okamžitě do provozu ale začne někde na louce nebo večer na parkovišti supermarketu.

0/0
19.2.2015 13:41

J77o62s68e66f 91H19u11m61m79e50l 9665676412110

Buda

nápad špatný není, já jsem jezdil autem od 10 let po okolí, ale .. není možné z toho udělat předis. Je naprosto nepřípustné, aby se moje rodina v provozu potkávala s někým, kdo nemá zkoušky, třebas s nějakým spolujezdcem, který má omezené možnosti zasahovat do řízení

0/0
19.2.2015 13:53

M61i26r41o97s86l13a93v 45B72u68d16a 9892472407962

Předpis, no, spíš bych to nechal jako možnost s tím, že by řidič který školí musel splňovat nějaké podmínky z nichž by byl před vydáním povolení prověřen.

Mně spíš děsí, když potkávám novopečené řidiče kteří vůbec neumí jezdit protože je to v autoškole nenaučí (podle mne ani nemohou) a ti jezdí v autě solo...tedy ještě horší případ než popisujete vy.

0/0
19.2.2015 14:19

M29i96r33o77s46l32a73v 40B10u57d45a 9112912577212

...na řidiče s platným profesním průkazem by se prověřování nevztahovalo.

0/0
19.2.2015 14:25

J16a86k74u62b 31Š20a36f27a29n88d36a 7825277941961

Je naprosto nepřípustné... ;-D Tak nejezděte do Itálie, USA a spousty dalších zemí....

0/0
19.2.2015 18:05

J84o28s62e30f 82H30u69m44m62e64l 9395526112960

Safanda

nepojedu do Italie, autem do USA a kam eštřě ?

0/0
19.2.2015 20:19

J38a67k92u53b 25Š56a10f13a71n76d74a 7195697151581

1. Proč ne jen autem?

2. Co já vím? Nezkoumal jsem všechny státy světa.

0/0
20.2.2015 7:21

J57o94s89e22f 15H60u59m81m38e36l 9385846272400

Šafanda

já myslel že víte všechno, ty vaše rady

0/0
21.2.2015 8:40

P10a65v80e83l 26H31a59m68a89n 7731791495844

Nevim, ale omezení výkonu bych řekl, že zas tak špatný nápad není, nakonec, když jsem dodělal autoškolu, sehnal jsem si Peugeota s 55 KW, na tom se naučil jezdit, teď po 3 letech na silnicích mi nedělá problém zvládnout i 200 KW a zvladnu jet v klidu.

Ještě k tomu problikávání, když jedu po dálnici 130 Km/h, chápu, že jsem problikáván, uhybám, ale když to ženu 150 Km/h a nalepí se mi na zadek někdo s Meďákem a začne troubit a blikat, jak blázen, to mě totálně vytočí, takže s uhybáním nespěchám.

+2/0
19.2.2015 11:00

P25e90t52r 17M21i98c39h14a17l 2430614871912

Je úplně jedno kolik jedeš, blokovat levý pruh nesmíš, když je pravý volný.

+6/−1
19.2.2015 11:30





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.