Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Italská autoškola: šest hodin jízd a drsný režim

Itálie je pro neznalé symbolem chaosu na silnicích, pravda je ovšem taková, že za poslední desetiletí Italové za volanty obrovsky zkrotli. Občas se stále řídí hlavně instinktem a na šrámy se nehledí, ale jezdí pomalu a ukázněně. Dálnice jsou protkané radary a čerství držitelé řidičáku mají zpřísněný režim.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M98i90c81h29a27l 14H62r19u92b14o38š 4340697952125

Netvrdim, ze mam Taliansko cele prejazdene, ale par rokov dozadu som dal po takianskych dialniciach a cestach za dva tyzdne cca 6tis.km az na Siciliu. Jazdilo s ami super uplne vsade, po par hodinach som sa stotoznil s ich systemom a uz som predpokladal, cosa asi moze stat. Najvuac sa mi pacilo, ked niekto v protismere odbocoval vlavo cez moj pruh, jednoducho na mna blikol, dal smerovku a skrizil mi cestu. Ja som spomalil a pustil ho, inak by stal cely pruh v protismere a on by tam chudak cakal do druheho dna... Po navrate z dovolenky som nejak pozabudol, ze uz nie som v ITA a chcel som to pouzit aj doma, no nestretlo sa to s pochopenim vodica v protismere, ale nastastie sa nic nestalo :-)

Zaroven by som sprisnil vydavanie vodicskych opravneni. Dnes je to na skolach same ADHD, dis neviem co, posledny demo co ledva dokonci zakladku, ti vsetci dokazu ziskat vodicske opravnenie. V skole potrebuju asistentov, ale krizovatky imnproblemy nerobia? Nejak tomu nechapem...

+2/0
22.2.2015 8:57

A76l24e36š 14J35a74n71k63ů 3814362898157

chcete li kvér tak stat chce aby jsme mel psychotesty jasne chapu to je to zbran.

Pujdete si po 10 pivech zastrilet na namesti? tezko. Ale do auta po 10 pivech no problem. Dokud RP dostane kazdá trochu cvicena vopice tak se nema co zlepsit. na ceskych silnicich bude stale nebezpecno. Protoze kde blb tam nebezpecno.

+1/0
20.2.2015 9:13

M68i21c31h64a39l 61P17a18v33l91á26t 9733673564659

Kolik je takovych debilu, kteri po desatem pivu sednou za volant? O vecine z nich se doctete v bulvarnim tisku, treba zde. Jde o vaznou vec, ale tenhle alarmisticky pristup snad netreba, ne? (Ostatne takovi jsou vsude a budou vzdycky. Bez ohledu na miru buzerace.)

+2/0
20.2.2015 9:30

M20i26c69h66a91l 18P51a47v29l50á19t 9183233374379

Pardon, "o vetsine".

0/0
20.2.2015 9:31

A10l92e37š 97J93a97n71k49ů 3984712618877

Kazdopadne jsem pro zprisneni pravidelnych kontrol schopnosti a povahy ridice. proc by RP musel mit kazdy? V nekterych rukach je auto nebezpecnejsi nez ten kver.

0/0
20.2.2015 9:35
Foto

R78o84m96a62n 45H77o19r61n46í22k 2685962954261

Tuzemský systém autoškol je velmi tragický, vždyť dávají řidičáky i těm, co nemají buňky na to dostatečně ovládat svůj vůz, často ani sebe. Proč je dostávají snad všichni jak na běžícím páse? Mohou zde figurovat úplatky, ale na druhou stranu, kdo na ně má? Nebo snad z lítosti? Nebo kvůli tomu, že počet vystoupivších řidičů z autoškoly určuje její prestiž? Ať je to jak chce, není dvakrát příjemné potkat na silnici tele, co se strachy motá kolem středové čáry ze strany na stranu čtyřicítkou, přitom ani nedokáže jet rovně, co se protijedoucím vozidlům vyhýbá téměř do škarpy, nebo psychopata, kterého vyprovokuje brzdění před ním jedoucího řidiče do zatáčky, kterou nezná, k tomu, aby ho předjel a vybrzdil, vytlačil ze silnice, nebo na první červené vylezl a dal nic netušícímu řidiči přes držku. Kdekdo neumí ani parkovat, couvat, jet rychleji jak šedesátkou, jet s přívěsem, poskytnout první pomoc, nedokáží zvládat nenadálé krizové situace, jako je třeba smyk, vyhnutí se překážce, neumí bourat. Spousta řidičů nedává hlavně ve městech ani pozor proto, že čumí spíš než na cestu na tachometr, protože se nechtějí hádat se švestkama, nechtějí pokutu za to, že o pár kilometrů v hodině překročili padesátku. No ale pak se může stát neštěstí, sejme někoho na přechodu, někomu vyžehlí plechy aj. Tolerance rychlosti bych dal širší, ať si řidiči jezdí stovkou, stodesítkou na krásné a přehledné silnici 1., 2. třídy, nebo na kraji města šedesátkou, pokud je to evidentně bezpečné. Jenže to by spotřeba PHM znatelně klesla a státu ani Arabům by se to nelíbilo.

Každopádně bych rád viděl na všech autoškolách povinné psychotesty. První 3 roky po autoškole by měli tito řidiči řídit vozidla do 50W na kilogram pohotovostní hmotnosti auta, které by nemělo být těžší 1200kg a jeho maximální rychlost by neměla přesáhnout 140km/h. Instruktoři v autoškolách by měli každého i opakovaně v nečekanou chvíli prověřit na rychlost a způsob reakce na nečekanou událost, třeba že na sněhu / mokru dupne na brzdu.

0/0
20.2.2015 2:45
Foto

R73o12m24a29n 53H93o80r94n91í33k 2455682614671

Když se někdo opakovaně zachová nelogicky, neměl by už nikdy za volantem co dělat. Je tak nebezpečný sobě i okolí.

Couvání - kdekdo to neumí. Na cvičišti udělat uličku z kuželů a nepůjdeš na silnici, dokud nebudeš umět couvat. Jízda s vozíkem - získal jsem cenné zkušenosti tím, že instruktor v tu dobu stavěl, takže jsem mu na vozíku tahal stavební materiál. Další bolest - rychlost. Jestliže neumí adept na řidičák jet po většině jízd rychleji jak padesátkou i mimo obec, je na něm evidentní, že se bojí, neměl by se o řidičák dále pokoušet.

Na závěr bych bral, kdyby jednou třeba za 10 let musel každý řidič podstoupit kurz první pomoci. Leckomu to jistě zachrání život.

0/0
20.2.2015 2:59

T48o76m69á94š 40D30o71l62e31ž86a73l 3409145754905

Možno to myslíš dobre, ale v konečnom dôsledku by si tým začiatočníkom viac ublížil než pomohol.Ja jazdím v aute ktoré má výkon 40KW a je to na hranici bezpečnosti.Ten výkon proste chýba pri predbiehaní, keď potrebujem predbehnúť nejakého klobúčnika čo sa motá na 90-ke 50-60 tak mi to strašne dlho trvá než sa mi to auto rozjede a je snáď samozrejmé že to predbiehanie trvá i dlhšiu dobu.Ďalej, pripájanie na dialnici....využívam celú dĺžku pripájacieho pruhu ale aj keď mám plyn úplne na podlahe a motor vytáčam čo to dá (prevodovku využívam max.) tak mi stejne tú 90km rýchlosť nevyvinie než stihnem dôjsť na koniec pripájacieho pruhu aby som sa mohol bezpečne zaradiť a musím ešte v prípade potreby akcelerovať odstavným pruhom atď atď, na cestách je kopec situácii kedy výkon motora potrebuješ... Za ďalšie minulý mesiac som bol na Ukrajine a tam platí že kto je držitelom ŘP menej než 3 roky tak môže ísť max 70km/hod.Týka sa to aj mňa keďže mám ŘP len 2 rok ale vôbec nikto tam na to nehrá.Keby som sa tam vliekol 70 tak ma ukrajinci zadupú do zeme.Keď som tam išiel 100 tak ma vyblikávali kamióny a radšej som ich púštal(to len tak pre predstavu ako sa tam jazdí).Ono častokrát je pomalá jazda nebezpečnejšia než keď sa prispôsobíš tempu ostatných ;-O

0/0
20.2.2015 22:55
Foto

R86o33m39a12n 77H33o68r34n79í28k 2675162834911

Možná bych to limitoval věkem, dejme tomu do 25 let. Jde o následující- protekční pubertální smrad si udělá v osmnácti řidičák, tak co mu fotr koupí? Třeba tříapůllitrové BMW Z4, co má 250kW. Jenže synáček si dělal řidičák s nějakým litrovým nákupním vozítkem, kterému navíc chybí válec, protože si přece autoškolníci nebudou pořizovat auto segmentu B, C, nebo dokonce vyšší třídy, no ne? Prostě kombinace puberťáka bez zkušeností v nadupaném kočáru zpravidla znamená kapitální průser.

Proto to chce začínajícím řidičům přistříhnout křídla do té doby, než se naučí plně ovládat svoje vozidlo na libovolném povrchu, než přestanou zmatkovat, než s nimi přestanou lomcovat hormony. Pak ať si klidně obstarají třeba to Z4, ale to už budou o dost bezpečnější sobě i okolí.

0/0
21.2.2015 6:46

T72o26m76á25š 50D22o69l51e73ž66a74l 3539215794365

Príklad o tom BMW s 250KW  výkonu je veľmi ojedinelý, netvrdím že sa to nestáva, ale podľa mňa v malom percente prípadov.Mňa skôr ohrozujú ženské 40+ ktoré sú lenivé točiť volantom a zákrutú jazdí takým štýlom že prejde do protismeru a ja už pravou stranou musím ísť mimo vozovku aby sme sa netrafili, alebo si zareže pravouhlú zákrutu do ktorej nevidí a opäť cez protismer, na kruháku nevie že má dať prednosť a vletí mi rovno pred čumák, nevypína diaľkové atď.Fakt málokedy narazím na týpka v BMW čo jazdí bezohladne (ale beriem, to sa môže líšiť od regiónu, v PHE a väčších mestách tam takýchto týpkov asi bude viac než niekde na vesnici).Ono veľa nehôd je z dôvodi nerešpektovania dopr.predpisov ako nedanie prednosti, nerešpektovanie plnej čiary, nezastavenie na stopku a pod.(prípadne kôli chodcom a cyklistom ktorý nepoznajú predpisy a na križovatkách si robia čo chcú, tipicky cyklisti na červenú, chodci prechádzajúci mimo prechod....)

0/0
21.2.2015 10:36

J54a22n 88J15e14l14í10n16e65k 8833435782516

Podle mě je to teda hloupost, naposledy jsem byl v itálii loni a jezdí stále stejně, tragicky.

0/−1
19.2.2015 23:56

A88l75e71š 24J87a69n58k69ů 3964242628627

v italii jsem byl mockrat a jezdi se mi tam lepe nez u nas. Tam padne oravzova a treti auto vyrazi. u nas prvni tri hledani spravny kvalt a kdyz ho najdou tak uz je cervena. Jestli to je tim ze italovce jsou horka krev a cesi bezohledni dementi fakt nevim? Ale rozdily jsou desive. a to jsou pro me cikani. Asi i cikan umi za volantem premyslet co se bude dit za 5 vterin. v Cr tento pocit nemam.

0/0
20.2.2015 9:24

S31t44e59f72a37n33o 22S87i96n34i15g77a11g78l87i72a 3208207403171

Cikani? Opravdu?!

Je mi Vas tak lito...

0/0
20.2.2015 11:50

A43l27e61š 96J93a59n64k50ů 3314662578967

Stefano, italove maji obrazne receno k cikanum mnohem blize nez napr norove ci svedove. Litost neni potreba proste to tak je.

0/0
20.2.2015 12:35

S36t51e81f68a49n42o 38S60i30n90i53g64a70g93l22i18a 3818847583851

"Obrazne receno" cim maji mnohem blize k cikanum?

Predpokladam, ze Vy sam se ztotoznujete s pocitem, ze jste nor nebo sved, kdyz "to jsou pro me cikani"...

Tečka.

0/0
20.2.2015 13:29

A82l55e29š 13J81a61n77k76ů 3674712658407

chováním, vhledem, mentalitou. Ale abychom sevratili k puvodni myslence. Italove jsou obecne lepsi ridici nez cesi. muj nazor.

0/0
20.2.2015 13:33

J75i17ř51í 58S96c28h32w76a81c79h 8858514728966

cha, hmm, kdyby u nás třetí auto vyráželo ještě na "oranžovou" tak se ta tři auta srazí se dvěma co ještě projíždí na červenou....chlape mysli! ;-)

0/0
20.2.2015 13:22

A36l10e47š 56J68a46n17k70ů 3244792328777

pisu co jsem videl. chapu vas pane Schwach, ze na nase pomery je to nevidane, ale tam to funguje. Ja nemohu za to, ze u nas ridič cumi na semafor kdyz padne zelena zacne hledat kvalt v prevodovce nez jej najde a rozjede se tak je uz zas oravzova.

0/0
20.2.2015 13:29

T85o87m64á60š 91Z58e34m22a87n 3625518634215

Mlě jsem tu čest před pár lety jezdit ýtden po Sicílii - paráda. Města sice vypadají jak chánov, ale silnice prvotřídní a řidiči kašlou na pravidla za dohledu policie, která na ně kašle také.

150 na dálnici včetně tunelů (v nich je z elektroniky jen světlo pod stropem a ani to občas nefunguje), mimoměsto/v obci se jezdilo dle potřeby, třeba 60 na 30 atd.. A až na výjimky mi přišlo, že podobně tam jezdí všichni a především že sledují provoz.

Jediné co mi vadilo bylo, že jako Pražák jsem zvyklý na pouštění z vedlejší..

+1/0
19.2.2015 19:03
Foto

R62o61b81e14r13t 68Š76i40n84d35e76l39k21a 2122299330

Do Itálie bych posílal na zkušenou zejména naše české "carabinieri", ať se přiučí, že plynulý a rychlý provoz je pro bezpečnost mnohem lepší, než šikanózní kontroly a radar u každé cedule. Zrovna před 3 týdny na mě vyšlo řízení napříč celou Itálií, z Monte Carla až k Brenneru a těch cca 400km jsem si parádně užil. Perfektntní dálnice, rychlost lehce přes 130 km/h, parádní značení a ať už jsem byl v Itálii nebo na Sardínii, potěšila mě jedna věc. U nás se často lidé v autě jen vezou, nevěnují se řízení a valstně ani moc auto neovládají, jen se nechají vézt. Drtivá většina Italů si podle mě řízení užívá, věnuje se mu a dává pozor, navíc jak je tady psáno, dokážou ovládat svoje auto. Ale toho se u nás asi jen tak nedočkáme ;-D.

+4/0
19.2.2015 15:12

J14i92ř70í 35S28c41h44w22a30c86h 8378274598186

Být cizincem, přečíst si tvůj příspěvek a jet do Česka, tak čekám před každou dědinou fronty u policejně-vojenského kontrolního bodu. Dále předpokládám, že většina Čechů už jezdí v Google autech co nepotřebují řidiče a ten/ta co sedí za volantem čte noviny nebo si ve zpětným zrcátku dělá make-up.

+2/−2
19.2.2015 16:52
Foto

R73o57b83e44r15t 83Š35i65n20d21e55l47k11a 2612869300

No, kamioňáci už to tak u nás praktikují, dokonce během jízdy stíhají sledovat i film na notebooku (a toho jsem fakt byl svědkem ;-D)

0/0
20.2.2015 14:15

J80a56n 14F88o82j68t80í37k 6920314278

Jak to tak čtu, tak jsem asi ital ;-D:-)

+1/0
19.2.2015 13:54

S68t82a25n41i58s79l75a61v 28C55h76y95t45r96a 3484823597799

Po několika letech života v Římě musím konstatovat, že se mi tam jezdilo podstatně lépem než u nás. Tento článek to píše opravdu tak, jak to tam funguje. Lidi za volantem více koukají kolem sebe (teda ne třeba odrbané dodávky, od nich raději pryč :-) ) a na tak silný provoz minimum nehod, když nepočítám oděrky z parkování.

U nás je hrozně moc značek, různých zákazů a hlavně šikanózní vymáhání rychlosti na místech, kde to nemá důvod a nikdo to nedodržuje. O schovaných radarech těsně za značkou ani nemluvím. To je z mého pohledu akorát druhý Fú, to jsem v Itálii neviděl. Tam jsou hlavně na dálnici (tutor, úsekové měření).

U nás je například hodně řidičů, školitelů. S tím jsem se v Itálii taky nesetkal. Když chce jet někdo rychle, ať si jede. Nikdy nevíte, zda to není třeba lékař, co chvátá do nemocnice atp. Ital zatroubí, zakřičí a tím to končí. U nás jsou někteří jedinci podstatně více agresivní. Najíždí, vybržďují a nebo se chtějí rovnou prát!

Na závěr musím konstatovat, že ital je lepší řidič, protože prostě musí. Při hustém provozu a velikosti silnic ve městech mu nic jiného nezbude.

+8/0
19.2.2015 13:53

J79i39ř81í 34S10c16h79w22a70c34h 8148764568506

Aha, takže Italové jsou vynikající řidiči, pokud zrovna nesedí v "odrbané dodávce" nebo neparkují. ;-)

Jsou ohleduplní a vyrovnaní pokud zrovna netroubí a nekřičí a nenadávají, což ale je nic proti tomu Česku, kde se všichni neustále vybržďujeme a pereme....;-)

Já se tedy s vybržďováním ještě nesetkal a ani se se mnou nikdo prát nechtěl a to jezdím po Česku přes 30 let, s tebou Stanislave ano?

0/−3
19.2.2015 17:13

K82a66r65e81l 93V78a95c67h34u10t 9673732149593

Občas se mi zdá, že se už i u nás chování řidičů lepší... ;-) ... ale pak mě zase nějaký imbecil přesvědčí o opaku a provede nějakou tu "prasárnu" :-( ... Nejvíc rozčilující je pro mne to, jak se řidiči STRAŠNĚ  MOC "lepí" na auto před sebou ;-€

Když se mi takto někdo "nalepí" na záď a NE a NE se odlepit, tak bych doslova vraždil... (jenže to je v této situaci právě to, co můžete udělat ze všeho nejmíň) 

RvRvRv ... už jsem uvažoval i o tom, že by to chtělo mít vzadu nějaký rozprašovač špinavé blátivé vody, abych mohl takového bambulu vytrestat, za to že nedrží rozumný odstup!!! ;-D

0/0
19.2.2015 13:30

M68i90r44o85s31l56a22v 90B44u43d82a 9192602457192

A snažíte se jezdit tak, aby se vám nikdo na zadek nelepil? Já jen, že mně se to stává zcela výjimečně.

+3/−7
19.2.2015 13:44

D50a56v51i98d 35K23r78e40j65č87í 9792820226144

Jestli jezdíte po dálnici tak 150-180km/h, tak se vám to asi nestává. Při 130-140km/h zcela běžná věc, ale záleží na hustotě provozu.

0/0
19.2.2015 14:35

M81i66r36o12s30l52a78v 89B27u55d98a 9382902317322

Tady se nebavíme jen o dálnicích.

+3/0
19.2.2015 14:52

D98a84v27i60d 58K83r52e26j73č78í 9452890606784

Je pravda, že to to problém hlavně na dálnicích, ale i jinde je to problém. Taky to nemám rád, ale když se někdo rozhodne jet po okresce 60, tak mě to stejně neopravňuje se na něj lepit.

+2/0
19.2.2015 18:55

V97á50c73l10a85v 61P76o56u17s39t92k40a 3600391952

To se nedivím.

0/0
19.2.2015 19:05

T10o95m31á56š 18Z65e13m62a32n 3625308394495

Nejlépe se jezdilo do roku 2006, s přícohdem bodového systému se špatní řidiči přestali bát..

0/0
19.2.2015 19:05

M61i33c83h62a27l 20P29a14v35l37á15t 9683553524779

Tak Vam popisu svoji zkusenost z minuleho patku: Dojel jsem levym pruhem jeden vuz, zustal v bezpecne vzdalenosti a cekal, az me po dokonceni predjizdeni pusti. To trvalo cca 3km, zatimco mel nekolik pohodlnych moznosti uhnout do praveho pruhu. Tak jsem se trochu priblizil, zdaleka ne tak blizko, jak to delaji nebezpecni bezmozci v policejnich prasatech. Uhnul do praveho pruhu. A kdyz jsem ho pak predjizdel, vybocil polovinou vozu do leveho pruhu v naznaku toho, ze me z te dalnice proste vyhodi. TEN IDIOT SE MNE POKUSIL ZABIT. Bezduvodne, jen kvuli sve hlouposti a agresivite. (Pro ty, kteri resi ty nejmene podstatne veci, jeste uvadim, ze vse se to odehravalo v ramci povolenych rychlosti.)

Zaver: Nez se nechat ohrozovat takovymi idioty, je lepsi v klidu predjet pravym pruhem. Ostatne i PCR to povazuje za korektni reseni.

0/0
20.2.2015 9:19

M86i66c28h32a23l 30P73a81v24l43á51t 9223933874509

PS: Asi ho taky rozcililo to lepeni. :o)))

0/0
20.2.2015 9:20

D47a64v32i36d 94V83i54k40t22o49r19a 9904734685267

Překvapuje mne, že zrovna milovník šikany řidičů, jakým je František Dvořák (viz jeho články o plošném omezování rychlosti na zcela nesmyslné hodnoty, obdivování dopravních policistů a podobné etatistické výtvory), sem dá tak kacířský článek, obsahující myšlenku, že lze za volantem používat zdravý rozum a řidičskou empatii, čehož Itálie je dokladem.

Jinak Itálie je, co se každodenního ježdění týče, jednou z mála míst, kde se dá skutečně jezdit s rozumem a ohleduplností bez ohledu na předpisy. Bohužel i tam se ale situace horší a snahy spoutat individuální dopravu do stále tvrdších kleští, bohužel sílí.

+5/0
19.2.2015 12:33

F86r62a23n34t74a 64T44i97m26a29n 7860518691280

Takže jestli článku rozumím dobře, mohl bych dělat "laického" instruktora i já, když od r. 1998 vlastním řidičák a bez jediné nehody. Auto jsem ale nikdy neměl a dneska ani nevím, jak se po těch letech odemyká, natož startuje; značky a podobné věci si už vůbec nepamatuju. Každopádně podmínky italských úřadů splňuju EU

+3/0
19.2.2015 11:53

P75e97t35r 26K83n89ě49b46o28r57t 3931410

Když to nebudeš vytrubovat, tak klidně můžeš.

0/0
19.2.2015 11:57

J36a16r82e14k 39W10o22l97f 5550889980

tak dá se to považovat za slabinu tohoto systému, nicméně toho koho byste "školil" pak z toho co jste ho naučil přezkoušejí. A hlavně nehrozí, že 18 letý cucák s BMW od papá, způsobí nehodu a někoho zabije, dá se předpokládat, že byste mu v nebezpečné jízdě jako spolujezdec a "dozor", zabránil ...

0/0
19.2.2015 12:07

R68o22s85t12i66s16l16a17v 41R84o21z45a 1515839730889

splňujete. Ale ste tak blbý, aby ste sadol ako "inštruktor" k chlapíkovi, ktorému keď nebudete dobre radiť Vás pravdepodobne zabije v prvej križovatke ? EU

+5/0
19.2.2015 12:21

J77o76s50e43f 64H40u42m37m37e24l 9215896852380

Roza

tady jde o to, že z toho chce někdo dělat předpis, jestli jste pochopil o čem je řeč. Zkusil jste někdy někoho vyučovat jako instriktor v provozu, bez dvojího ovládání brzda-spojka ?

0/0
19.2.2015 13:28

M70i72r85o97s65l13a97v 86B81u39d22a 9492612567252

Víte, nápad to není špatný a sám jsem ho zde několikrát nastínil v jiných diskusích. Sám jsem jezdil autem už od 12-ti let a jízdy v autoškole jsem vůbec nepotřeboval :-) Navíc jsem i jako spolujezdec vždy sledoval provoz a tehdejší vyhlášku jsem ovládal výborně i jako malý kluk.

Tady jde o to, jestli si na to domácí instruktor troufne, přijme zodpovědnost a na vlohách jeho žáka. Jistě nikdo nevyjede okamžitě do provozu ale začne někde na louce nebo večer na parkovišti supermarketu.

0/0
19.2.2015 13:41

J69o40s30e64f 20H43u31m14m55e43l 9385796572730

Buda

nápad špatný není, já jsem jezdil autem od 10 let po okolí, ale .. není možné z toho udělat předis. Je naprosto nepřípustné, aby se moje rodina v provozu potkávala s někým, kdo nemá zkoušky, třebas s nějakým spolujezdcem, který má omezené možnosti zasahovat do řízení

0/0
19.2.2015 13:53

M51i93r26o31s13l24a47v 59B53u27d69a 9892902937212

Předpis, no, spíš bych to nechal jako možnost s tím, že by řidič který školí musel splňovat nějaké podmínky z nichž by byl před vydáním povolení prověřen.

Mně spíš děsí, když potkávám novopečené řidiče kteří vůbec neumí jezdit protože je to v autoškole nenaučí (podle mne ani nemohou) a ti jezdí v autě solo...tedy ještě horší případ než popisujete vy.

0/0
19.2.2015 14:19

M31i25r78o85s22l67a83v 90B34u75d93a 9482672407632

...na řidiče s platným profesním průkazem by se prověřování nevztahovalo.

0/0
19.2.2015 14:25

J37a33k50u22b 39Š44a94f28a57n41d76a 7195867121941

Je naprosto nepřípustné... ;-D Tak nejezděte do Itálie, USA a spousty dalších zemí....

0/0
19.2.2015 18:05

J29o52s36e92f 34H28u58m93m45e16l 9675136902540

Safanda

nepojedu do Italie, autem do USA a kam eštřě ?

0/0
19.2.2015 20:19

J18a74k79u29b 88Š89a46f49a77n64d75a 7355967301531

1. Proč ne jen autem?

2. Co já vím? Nezkoumal jsem všechny státy světa.

0/0
20.2.2015 7:21

J44o57s95e88f 39H55u51m21m74e15l 9455776392150

Šafanda

já myslel že víte všechno, ty vaše rady

0/0
21.2.2015 8:40

P16a70v41e13l 72H48a65m96a89n 7961211585794

Nevim, ale omezení výkonu bych řekl, že zas tak špatný nápad není, nakonec, když jsem dodělal autoškolu, sehnal jsem si Peugeota s 55 KW, na tom se naučil jezdit, teď po 3 letech na silnicích mi nedělá problém zvládnout i 200 KW a zvladnu jet v klidu.

Ještě k tomu problikávání, když jedu po dálnici 130 Km/h, chápu, že jsem problikáván, uhybám, ale když to ženu 150 Km/h a nalepí se mi na zadek někdo s Meďákem a začne troubit a blikat, jak blázen, to mě totálně vytočí, takže s uhybáním nespěchám.

+2/0
19.2.2015 11:00

P73e71t26r 97M30i37c49h10a57l 2700234611982

Je úplně jedno kolik jedeš, blokovat levý pruh nesmíš, když je pravý volný.

+6/−1
19.2.2015 11:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.