Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Italská autoškola: šest hodin jízd a drsný režim

Itálie je pro neznalé symbolem chaosu na silnicích, pravda je ovšem taková, že za poslední desetiletí Italové za volanty obrovsky zkrotli. Občas se stále řídí hlavně instinktem a na šrámy se nehledí, ale jezdí pomalu a ukázněně. Dálnice jsou protkané radary a čerství držitelé řidičáku mají zpřísněný režim.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M68i28c48h91a25l 67H48r27u28b62o57š 4150197932765

Netvrdim, ze mam Taliansko cele prejazdene, ale par rokov dozadu som dal po takianskych dialniciach a cestach za dva tyzdne cca 6tis.km az na Siciliu. Jazdilo s ami super uplne vsade, po par hodinach som sa stotoznil s ich systemom a uz som predpokladal, cosa asi moze stat. Najvuac sa mi pacilo, ked niekto v protismere odbocoval vlavo cez moj pruh, jednoducho na mna blikol, dal smerovku a skrizil mi cestu. Ja som spomalil a pustil ho, inak by stal cely pruh v protismere a on by tam chudak cakal do druheho dna... Po navrate z dovolenky som nejak pozabudol, ze uz nie som v ITA a chcel som to pouzit aj doma, no nestretlo sa to s pochopenim vodica v protismere, ale nastastie sa nic nestalo :-)

Zaroven by som sprisnil vydavanie vodicskych opravneni. Dnes je to na skolach same ADHD, dis neviem co, posledny demo co ledva dokonci zakladku, ti vsetci dokazu ziskat vodicske opravnenie. V skole potrebuju asistentov, ale krizovatky imnproblemy nerobia? Nejak tomu nechapem...

+2/0
22.2.2015 8:57

A81l12e15š 32J70a93n43k17ů 3594952348587

chcete li kvér tak stat chce aby jsme mel psychotesty jasne chapu to je to zbran.

Pujdete si po 10 pivech zastrilet na namesti? tezko. Ale do auta po 10 pivech no problem. Dokud RP dostane kazdá trochu cvicena vopice tak se nema co zlepsit. na ceskych silnicich bude stale nebezpecno. Protoze kde blb tam nebezpecno.

+1/0
20.2.2015 9:13

M47i73c83h41a71l 76P80a38v18l36á81t 9343103394159

Kolik je takovych debilu, kteri po desatem pivu sednou za volant? O vecine z nich se doctete v bulvarnim tisku, treba zde. Jde o vaznou vec, ale tenhle alarmisticky pristup snad netreba, ne? (Ostatne takovi jsou vsude a budou vzdycky. Bez ohledu na miru buzerace.)

+2/0
20.2.2015 9:30

M59i55c13h30a81l 55P45a24v28l72á64t 9493813744849

Pardon, "o vetsine".

0/0
20.2.2015 9:31

A40l42e29š 43J88a79n54k78ů 3264432428227

Kazdopadne jsem pro zprisneni pravidelnych kontrol schopnosti a povahy ridice. proc by RP musel mit kazdy? V nekterych rukach je auto nebezpecnejsi nez ten kver.

0/0
20.2.2015 9:35

R48o73m75a33n 96H70o63r38n57í13k 2915132764911

Tuzemský systém autoškol je velmi tragický, vždyť dávají řidičáky i těm, co nemají buňky na to dostatečně ovládat svůj vůz, často ani sebe. Proč je dostávají snad všichni jak na běžícím páse? Mohou zde figurovat úplatky, ale na druhou stranu, kdo na ně má? Nebo snad z lítosti? Nebo kvůli tomu, že počet vystoupivších řidičů z autoškoly určuje její prestiž? Ať je to jak chce, není dvakrát příjemné potkat na silnici tele, co se strachy motá kolem středové čáry ze strany na stranu čtyřicítkou, přitom ani nedokáže jet rovně, co se protijedoucím vozidlům vyhýbá téměř do škarpy, nebo psychopata, kterého vyprovokuje brzdění před ním jedoucího řidiče do zatáčky, kterou nezná, k tomu, aby ho předjel a vybrzdil, vytlačil ze silnice, nebo na první červené vylezl a dal nic netušícímu řidiči přes držku. Kdekdo neumí ani parkovat, couvat, jet rychleji jak šedesátkou, jet s přívěsem, poskytnout první pomoc, nedokáží zvládat nenadálé krizové situace, jako je třeba smyk, vyhnutí se překážce, neumí bourat. Spousta řidičů nedává hlavně ve městech ani pozor proto, že čumí spíš než na cestu na tachometr, protože se nechtějí hádat se švestkama, nechtějí pokutu za to, že o pár kilometrů v hodině překročili padesátku. No ale pak se může stát neštěstí, sejme někoho na přechodu, někomu vyžehlí plechy aj. Tolerance rychlosti bych dal širší, ať si řidiči jezdí stovkou, stodesítkou na krásné a přehledné silnici 1., 2. třídy, nebo na kraji města šedesátkou, pokud je to evidentně bezpečné. Jenže to by spotřeba PHM znatelně klesla a státu ani Arabům by se to nelíbilo.

Každopádně bych rád viděl na všech autoškolách povinné psychotesty. První 3 roky po autoškole by měli tito řidiči řídit vozidla do 50W na kilogram pohotovostní hmotnosti auta, které by nemělo být těžší 1200kg a jeho maximální rychlost by neměla přesáhnout 140km/h. Instruktoři v autoškolách by měli každého i opakovaně v nečekanou chvíli prověřit na rychlost a způsob reakce na nečekanou událost, třeba že na sněhu / mokru dupne na brzdu.

0/0
20.2.2015 2:45

R37o68m22a97n 22H40o55r42n50í51k 2915792954251

Když se někdo opakovaně zachová nelogicky, neměl by už nikdy za volantem co dělat. Je tak nebezpečný sobě i okolí.

Couvání - kdekdo to neumí. Na cvičišti udělat uličku z kuželů a nepůjdeš na silnici, dokud nebudeš umět couvat. Jízda s vozíkem - získal jsem cenné zkušenosti tím, že instruktor v tu dobu stavěl, takže jsem mu na vozíku tahal stavební materiál. Další bolest - rychlost. Jestliže neumí adept na řidičák jet po většině jízd rychleji jak padesátkou i mimo obec, je na něm evidentní, že se bojí, neměl by se o řidičák dále pokoušet.

Na závěr bych bral, kdyby jednou třeba za 10 let musel každý řidič podstoupit kurz první pomoci. Leckomu to jistě zachrání život.

0/0
20.2.2015 2:59

T79o11m34á14š 47D23o32l74e54ž96a40l 3529215204565

Možno to myslíš dobre, ale v konečnom dôsledku by si tým začiatočníkom viac ublížil než pomohol.Ja jazdím v aute ktoré má výkon 40KW a je to na hranici bezpečnosti.Ten výkon proste chýba pri predbiehaní, keď potrebujem predbehnúť nejakého klobúčnika čo sa motá na 90-ke 50-60 tak mi to strašne dlho trvá než sa mi to auto rozjede a je snáď samozrejmé že to predbiehanie trvá i dlhšiu dobu.Ďalej, pripájanie na dialnici....využívam celú dĺžku pripájacieho pruhu ale aj keď mám plyn úplne na podlahe a motor vytáčam čo to dá (prevodovku využívam max.) tak mi stejne tú 90km rýchlosť nevyvinie než stihnem dôjsť na koniec pripájacieho pruhu aby som sa mohol bezpečne zaradiť a musím ešte v prípade potreby akcelerovať odstavným pruhom atď atď, na cestách je kopec situácii kedy výkon motora potrebuješ... Za ďalšie minulý mesiac som bol na Ukrajine a tam platí že kto je držitelom ŘP menej než 3 roky tak môže ísť max 70km/hod.Týka sa to aj mňa keďže mám ŘP len 2 rok ale vôbec nikto tam na to nehrá.Keby som sa tam vliekol 70 tak ma ukrajinci zadupú do zeme.Keď som tam išiel 100 tak ma vyblikávali kamióny a radšej som ich púštal(to len tak pre predstavu ako sa tam jazdí).Ono častokrát je pomalá jazda nebezpečnejšia než keď sa prispôsobíš tempu ostatných ;-O

0/0
20.2.2015 22:55

R81o38m37a39n 22H86o27r19n13í44k 2305812924411

Možná bych to limitoval věkem, dejme tomu do 25 let. Jde o následující- protekční pubertální smrad si udělá v osmnácti řidičák, tak co mu fotr koupí? Třeba tříapůllitrové BMW Z4, co má 250kW. Jenže synáček si dělal řidičák s nějakým litrovým nákupním vozítkem, kterému navíc chybí válec, protože si přece autoškolníci nebudou pořizovat auto segmentu B, C, nebo dokonce vyšší třídy, no ne? Prostě kombinace puberťáka bez zkušeností v nadupaném kočáru zpravidla znamená kapitální průser.

Proto to chce začínajícím řidičům přistříhnout křídla do té doby, než se naučí plně ovládat svoje vozidlo na libovolném povrchu, než přestanou zmatkovat, než s nimi přestanou lomcovat hormony. Pak ať si klidně obstarají třeba to Z4, ale to už budou o dost bezpečnější sobě i okolí.

0/0
21.2.2015 6:46

T34o81m14á89š 67D22o77l12e66ž98a39l 3779145934675

Príklad o tom BMW s 250KW  výkonu je veľmi ojedinelý, netvrdím že sa to nestáva, ale podľa mňa v malom percente prípadov.Mňa skôr ohrozujú ženské 40+ ktoré sú lenivé točiť volantom a zákrutú jazdí takým štýlom že prejde do protismeru a ja už pravou stranou musím ísť mimo vozovku aby sme sa netrafili, alebo si zareže pravouhlú zákrutu do ktorej nevidí a opäť cez protismer, na kruháku nevie že má dať prednosť a vletí mi rovno pred čumák, nevypína diaľkové atď.Fakt málokedy narazím na týpka v BMW čo jazdí bezohladne (ale beriem, to sa môže líšiť od regiónu, v PHE a väčších mestách tam takýchto týpkov asi bude viac než niekde na vesnici).Ono veľa nehôd je z dôvodi nerešpektovania dopr.predpisov ako nedanie prednosti, nerešpektovanie plnej čiary, nezastavenie na stopku a pod.(prípadne kôli chodcom a cyklistom ktorý nepoznajú predpisy a na križovatkách si robia čo chcú, tipicky cyklisti na červenú, chodci prechádzajúci mimo prechod....)

0/0
21.2.2015 10:36

J11a80n 87J44e31l93í68n63e52k 8653135912826

Podle mě je to teda hloupost, naposledy jsem byl v itálii loni a jezdí stále stejně, tragicky.

0/−1
19.2.2015 23:56

A25l11e12š 91J50a81n22k71ů 3574472308517

v italii jsem byl mockrat a jezdi se mi tam lepe nez u nas. Tam padne oravzova a treti auto vyrazi. u nas prvni tri hledani spravny kvalt a kdyz ho najdou tak uz je cervena. Jestli to je tim ze italovce jsou horka krev a cesi bezohledni dementi fakt nevim? Ale rozdily jsou desive. a to jsou pro me cikani. Asi i cikan umi za volantem premyslet co se bude dit za 5 vterin. v Cr tento pocit nemam.

0/0
20.2.2015 9:24

S43t13e35f70a40n82o 19S22i24n44i43g48a92g57l19i40a 3238507473111

Cikani? Opravdu?!

Je mi Vas tak lito...

0/0
20.2.2015 11:50

A19l85e28š 50J96a36n84k62ů 3224542388337

Stefano, italove maji obrazne receno k cikanum mnohem blize nez napr norove ci svedove. Litost neni potreba proste to tak je.

0/0
20.2.2015 12:35

S49t23e78f59a65n37o 81S35i29n82i70g11a65g67l53i56a 3338137413441

"Obrazne receno" cim maji mnohem blize k cikanum?

Predpokladam, ze Vy sam se ztotoznujete s pocitem, ze jste nor nebo sved, kdyz "to jsou pro me cikani"...

Tečka.

0/0
20.2.2015 13:29

A96l82e49š 34J27a16n29k42ů 3554332598127

chováním, vhledem, mentalitou. Ale abychom sevratili k puvodni myslence. Italove jsou obecne lepsi ridici nez cesi. muj nazor.

0/0
20.2.2015 13:33

J89i15ř25í 53S44c40h79w56a22c65h 8758884138576

cha, hmm, kdyby u nás třetí auto vyráželo ještě na "oranžovou" tak se ta tři auta srazí se dvěma co ještě projíždí na červenou....chlape mysli! ;-)

0/0
20.2.2015 13:22

A49l41e67š 41J15a87n51k95ů 3874522408387

pisu co jsem videl. chapu vas pane Schwach, ze na nase pomery je to nevidane, ale tam to funguje. Ja nemohu za to, ze u nas ridič cumi na semafor kdyz padne zelena zacne hledat kvalt v prevodovce nez jej najde a rozjede se tak je uz zas oravzova.

0/0
20.2.2015 13:29

T35o47m30á61š 92Z73e59m21a97n 3755628384135

Mlě jsem tu čest před pár lety jezdit ýtden po Sicílii - paráda. Města sice vypadají jak chánov, ale silnice prvotřídní a řidiči kašlou na pravidla za dohledu policie, která na ně kašle také.

150 na dálnici včetně tunelů (v nich je z elektroniky jen světlo pod stropem a ani to občas nefunguje), mimoměsto/v obci se jezdilo dle potřeby, třeba 60 na 30 atd.. A až na výjimky mi přišlo, že podobně tam jezdí všichni a především že sledují provoz.

Jediné co mi vadilo bylo, že jako Pražák jsem zvyklý na pouštění z vedlejší..

+1/0
19.2.2015 19:03
Foto

R88o72b61e86r84t 27Š73i44n23d58e79l11k87a 2902539230

Do Itálie bych posílal na zkušenou zejména naše české "carabinieri", ať se přiučí, že plynulý a rychlý provoz je pro bezpečnost mnohem lepší, než šikanózní kontroly a radar u každé cedule. Zrovna před 3 týdny na mě vyšlo řízení napříč celou Itálií, z Monte Carla až k Brenneru a těch cca 400km jsem si parádně užil. Perfektntní dálnice, rychlost lehce přes 130 km/h, parádní značení a ať už jsem byl v Itálii nebo na Sardínii, potěšila mě jedna věc. U nás se často lidé v autě jen vezou, nevěnují se řízení a valstně ani moc auto neovládají, jen se nechají vézt. Drtivá většina Italů si podle mě řízení užívá, věnuje se mu a dává pozor, navíc jak je tady psáno, dokážou ovládat svoje auto. Ale toho se u nás asi jen tak nedočkáme ;-D.

+4/0
19.2.2015 15:12

J47i18ř36í 11S14c11h54w18a90c13h 8818254538466

Být cizincem, přečíst si tvůj příspěvek a jet do Česka, tak čekám před každou dědinou fronty u policejně-vojenského kontrolního bodu. Dále předpokládám, že většina Čechů už jezdí v Google autech co nepotřebují řidiče a ten/ta co sedí za volantem čte noviny nebo si ve zpětným zrcátku dělá make-up.

+2/−2
19.2.2015 16:52
Foto

R50o64b14e12r11t 98Š78i44n11d67e22l63k89a 2342719810

No, kamioňáci už to tak u nás praktikují, dokonce během jízdy stíhají sledovat i film na notebooku (a toho jsem fakt byl svědkem ;-D)

0/0
20.2.2015 14:15

J91a84n 67F66o84j37t54í12k 6120844708

Jak to tak čtu, tak jsem asi ital ;-D:-)

+1/0
19.2.2015 13:54

S16t77a92n23i91s29l69a21v 38C45h82y87t51r24a 3684723357439

Po několika letech života v Římě musím konstatovat, že se mi tam jezdilo podstatně lépem než u nás. Tento článek to píše opravdu tak, jak to tam funguje. Lidi za volantem více koukají kolem sebe (teda ne třeba odrbané dodávky, od nich raději pryč :-) ) a na tak silný provoz minimum nehod, když nepočítám oděrky z parkování.

U nás je hrozně moc značek, různých zákazů a hlavně šikanózní vymáhání rychlosti na místech, kde to nemá důvod a nikdo to nedodržuje. O schovaných radarech těsně za značkou ani nemluvím. To je z mého pohledu akorát druhý Fú, to jsem v Itálii neviděl. Tam jsou hlavně na dálnici (tutor, úsekové měření).

U nás je například hodně řidičů, školitelů. S tím jsem se v Itálii taky nesetkal. Když chce jet někdo rychle, ať si jede. Nikdy nevíte, zda to není třeba lékař, co chvátá do nemocnice atp. Ital zatroubí, zakřičí a tím to končí. U nás jsou někteří jedinci podstatně více agresivní. Najíždí, vybržďují a nebo se chtějí rovnou prát!

Na závěr musím konstatovat, že ital je lepší řidič, protože prostě musí. Při hustém provozu a velikosti silnic ve městech mu nic jiného nezbude.

+8/0
19.2.2015 13:53

J90i46ř64í 83S28c31h88w39a85c78h 8658364598106

Aha, takže Italové jsou vynikající řidiči, pokud zrovna nesedí v "odrbané dodávce" nebo neparkují. ;-)

Jsou ohleduplní a vyrovnaní pokud zrovna netroubí a nekřičí a nenadávají, což ale je nic proti tomu Česku, kde se všichni neustále vybržďujeme a pereme....;-)

Já se tedy s vybržďováním ještě nesetkal a ani se se mnou nikdo prát nechtěl a to jezdím po Česku přes 30 let, s tebou Stanislave ano?

0/−3
19.2.2015 17:13

K98a24r17e38l 32V73a97c71h69u63t 9593522569123

Občas se mi zdá, že se už i u nás chování řidičů lepší... ;-) ... ale pak mě zase nějaký imbecil přesvědčí o opaku a provede nějakou tu "prasárnu" :-( ... Nejvíc rozčilující je pro mne to, jak se řidiči STRAŠNĚ  MOC "lepí" na auto před sebou ;-€

Když se mi takto někdo "nalepí" na záď a NE a NE se odlepit, tak bych doslova vraždil... (jenže to je v této situaci právě to, co můžete udělat ze všeho nejmíň) 

RvRvRv ... už jsem uvažoval i o tom, že by to chtělo mít vzadu nějaký rozprašovač špinavé blátivé vody, abych mohl takového bambulu vytrestat, za to že nedrží rozumný odstup!!! ;-D

0/0
19.2.2015 13:30

M78i25r70o68s81l76a68v 92B34u51d92a 9732912127892

A snažíte se jezdit tak, aby se vám nikdo na zadek nelepil? Já jen, že mně se to stává zcela výjimečně.

+3/−7
19.2.2015 13:44

D83a41v72i18d 33K87r52e10j61č44í 9122680916744

Jestli jezdíte po dálnici tak 150-180km/h, tak se vám to asi nestává. Při 130-140km/h zcela běžná věc, ale záleží na hustotě provozu.

0/0
19.2.2015 14:35

M93i30r67o77s42l37a16v 63B94u67d77a 9332392307812

Tady se nebavíme jen o dálnicích.

+3/0
19.2.2015 14:52

D86a38v98i15d 68K79r79e28j79č47í 9772900716694

Je pravda, že to to problém hlavně na dálnicích, ale i jinde je to problém. Taky to nemám rád, ale když se někdo rozhodne jet po okresce 60, tak mě to stejně neopravňuje se na něj lepit.

+2/0
19.2.2015 18:55

V17á46c73l10a11v 59P56o72u15s24t68k61a 3760761762

To se nedivím.

0/0
19.2.2015 19:05

T50o55m63á22š 79Z78e57m72a68n 3855158244505

Nejlépe se jezdilo do roku 2006, s přícohdem bodového systému se špatní řidiči přestali bát..

0/0
19.2.2015 19:05

M49i96c94h58a25l 91P34a59v40l59á39t 9283323394659

Tak Vam popisu svoji zkusenost z minuleho patku: Dojel jsem levym pruhem jeden vuz, zustal v bezpecne vzdalenosti a cekal, az me po dokonceni predjizdeni pusti. To trvalo cca 3km, zatimco mel nekolik pohodlnych moznosti uhnout do praveho pruhu. Tak jsem se trochu priblizil, zdaleka ne tak blizko, jak to delaji nebezpecni bezmozci v policejnich prasatech. Uhnul do praveho pruhu. A kdyz jsem ho pak predjizdel, vybocil polovinou vozu do leveho pruhu v naznaku toho, ze me z te dalnice proste vyhodi. TEN IDIOT SE MNE POKUSIL ZABIT. Bezduvodne, jen kvuli sve hlouposti a agresivite. (Pro ty, kteri resi ty nejmene podstatne veci, jeste uvadim, ze vse se to odehravalo v ramci povolenych rychlosti.)

Zaver: Nez se nechat ohrozovat takovymi idioty, je lepsi v klidu predjet pravym pruhem. Ostatne i PCR to povazuje za korektni reseni.

0/0
20.2.2015 9:19

M93i90c98h27a12l 50P13a95v32l36á59t 9893383884109

PS: Asi ho taky rozcililo to lepeni. :o)))

0/0
20.2.2015 9:20

D40a24v53i42d 32V64i27k73t13o60r84a 9524894255147

Překvapuje mne, že zrovna milovník šikany řidičů, jakým je František Dvořák (viz jeho články o plošném omezování rychlosti na zcela nesmyslné hodnoty, obdivování dopravních policistů a podobné etatistické výtvory), sem dá tak kacířský článek, obsahující myšlenku, že lze za volantem používat zdravý rozum a řidičskou empatii, čehož Itálie je dokladem.

Jinak Itálie je, co se každodenního ježdění týče, jednou z mála míst, kde se dá skutečně jezdit s rozumem a ohleduplností bez ohledu na předpisy. Bohužel i tam se ale situace horší a snahy spoutat individuální dopravu do stále tvrdších kleští, bohužel sílí.

+5/0
19.2.2015 12:33

F82r60a55n27t17a 74T94i15m95a47n 7980938971360

Takže jestli článku rozumím dobře, mohl bych dělat "laického" instruktora i já, když od r. 1998 vlastním řidičák a bez jediné nehody. Auto jsem ale nikdy neměl a dneska ani nevím, jak se po těch letech odemyká, natož startuje; značky a podobné věci si už vůbec nepamatuju. Každopádně podmínky italských úřadů splňuju EU

+3/0
19.2.2015 11:53

P88e42t43r 31K50n58ě97b14o78r96t 3431380

Když to nebudeš vytrubovat, tak klidně můžeš.

0/0
19.2.2015 11:57

J73a35r24e50k 64W60o16l17f 5310769390

tak dá se to považovat za slabinu tohoto systému, nicméně toho koho byste "školil" pak z toho co jste ho naučil přezkoušejí. A hlavně nehrozí, že 18 letý cucák s BMW od papá, způsobí nehodu a někoho zabije, dá se předpokládat, že byste mu v nebezpečné jízdě jako spolujezdec a "dozor", zabránil ...

0/0
19.2.2015 12:07

R81o71s92t65i29s48l45a83v 64R32o75z76a 1715529180679

splňujete. Ale ste tak blbý, aby ste sadol ako "inštruktor" k chlapíkovi, ktorému keď nebudete dobre radiť Vás pravdepodobne zabije v prvej križovatke ? EU

+5/0
19.2.2015 12:21

J73o55s83e55f 76H29u73m46m30e79l 9805956442420

Roza

tady jde o to, že z toho chce někdo dělat předpis, jestli jste pochopil o čem je řeč. Zkusil jste někdy někoho vyučovat jako instriktor v provozu, bez dvojího ovládání brzda-spojka ?

0/0
19.2.2015 13:28

M91i28r66o64s14l49a77v 64B42u84d39a 9602582727502

Víte, nápad to není špatný a sám jsem ho zde několikrát nastínil v jiných diskusích. Sám jsem jezdil autem už od 12-ti let a jízdy v autoškole jsem vůbec nepotřeboval :-) Navíc jsem i jako spolujezdec vždy sledoval provoz a tehdejší vyhlášku jsem ovládal výborně i jako malý kluk.

Tady jde o to, jestli si na to domácí instruktor troufne, přijme zodpovědnost a na vlohách jeho žáka. Jistě nikdo nevyjede okamžitě do provozu ale začne někde na louce nebo večer na parkovišti supermarketu.

0/0
19.2.2015 13:41

J58o47s78e21f 51H47u42m75m91e82l 9155516292290

Buda

nápad špatný není, já jsem jezdil autem od 10 let po okolí, ale .. není možné z toho udělat předis. Je naprosto nepřípustné, aby se moje rodina v provozu potkávala s někým, kdo nemá zkoušky, třebas s nějakým spolujezdcem, který má omezené možnosti zasahovat do řízení

0/0
19.2.2015 13:53

M97i67r63o86s30l88a83v 57B15u86d14a 9282942907502

Předpis, no, spíš bych to nechal jako možnost s tím, že by řidič který školí musel splňovat nějaké podmínky z nichž by byl před vydáním povolení prověřen.

Mně spíš děsí, když potkávám novopečené řidiče kteří vůbec neumí jezdit protože je to v autoškole nenaučí (podle mne ani nemohou) a ti jezdí v autě solo...tedy ještě horší případ než popisujete vy.

0/0
19.2.2015 14:19

M70i46r68o24s72l79a30v 43B27u32d90a 9542852907722

...na řidiče s platným profesním průkazem by se prověřování nevztahovalo.

0/0
19.2.2015 14:25

J30a43k36u44b 23Š86a70f95a70n52d60a 7745897721331

Je naprosto nepřípustné... ;-D Tak nejezděte do Itálie, USA a spousty dalších zemí....

0/0
19.2.2015 18:05

J47o28s46e84f 51H22u68m82m14e55l 9285476302680

Safanda

nepojedu do Italie, autem do USA a kam eštřě ?

0/0
19.2.2015 20:19

J96a97k38u70b 24Š24a83f84a68n55d36a 7835747711531

1. Proč ne jen autem?

2. Co já vím? Nezkoumal jsem všechny státy světa.

0/0
20.2.2015 7:21

J30o28s55e53f 54H97u52m36m48e15l 9305176742520

Šafanda

já myslel že víte všechno, ty vaše rady

0/0
21.2.2015 8:40

P39a67v67e33l 75H11a54m62a45n 7281581195634

Nevim, ale omezení výkonu bych řekl, že zas tak špatný nápad není, nakonec, když jsem dodělal autoškolu, sehnal jsem si Peugeota s 55 KW, na tom se naučil jezdit, teď po 3 letech na silnicích mi nedělá problém zvládnout i 200 KW a zvladnu jet v klidu.

Ještě k tomu problikávání, když jedu po dálnici 130 Km/h, chápu, že jsem problikáván, uhybám, ale když to ženu 150 Km/h a nalepí se mi na zadek někdo s Meďákem a začne troubit a blikat, jak blázen, to mě totálně vytočí, takže s uhybáním nespěchám.

+2/0
19.2.2015 11:00

P43e77t38r 25M38i92c20h60a35l 2980904751242

Je úplně jedno kolik jedeš, blokovat levý pruh nesmíš, když je pravý volný.

+6/−1
19.2.2015 11:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.