Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Digitální nebezpečí: auta s připojením k internetu lze odemknout na dálku

BMW přiznává, že 2,2 milionu automobilů vybavených systémem ConnectedDrive mohou hackeři s mobilním telefonem odemknout bez vědomí majitele. Digitální vloupání trvá pár minut a nezanechá žádné stopy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D33a41n21y 52S54c31o21t13t 8834251503748

ještě že existují stále rozvojové země s velmi zaostalým vývojem vozů v téhle oblasti, jednou bude velký hit dovoz aut z takových destinací, každý bude toužit po vozu který mu levně opraví zručný mechanik drobným zásahem do konkrétní součástky a ne jen měnič elektronických setů v ceně desetiny vozu...

+2/0
17.2.2015 8:14

M64a62r32t77i87n 39K88a68r52á10s61e22k 1308834709134

Výrobci aut se v poslední době zaměřili na to, jak si ušetřit práci s kvalitním vývojem. No co že jsme pustili do výroby nedodělané auto. Jednak to dělá i konkurence a druhat kdybysme to neudělali, byli bysme druzí a to by bylo horší. Do půl roku vychytáme chyby a na garančkách nenápadně nahrajeme software, co ty výrobní zmetky zmírní na únosnou mez.

Výsledkem pak je auto, co mu dešťový senzor při stejném dešti jednou stírá jak divý a podruhé málem nevidíte na silnici. Senzor denního/nočního osvětlení sepne pod každým mostem noc, ale když na vás svítí sluníčko ze zadu, nechá tam noc i za slunečného rána, takže na displayi na který přes zadní okénko navíc svítí to sluníčko, nic nevidíte. Ručně to přepnout nejde, tak prostě čekáte až se otočí sluníčko nebo vy. Což je na D1 od Brna do Prahy ráno dost dlouhé čekání.

Jo ale přehrát firmware přes univerzální sběrnici, nebo ovládat auto přes nějaké arduino jde velice dobře. Asi ani tady se nikdo nezabýval myšlenkou, dotáhnout to do konce za který se nemusí stydět. On je ten stejný trend i u počítačů, protože jinak by nemohl operační systém co umí vesměs pořád to samé, být na tisicinásobně rychlejších počítačích desetinásobně pomalejší, než jeho předchůdce před deseti lety a zabírat stonásobně větší prostor na disku. Jenže odfláknutý operační systém, nebo hacknutý počítač vás na životě neohrozí.

+3/0
16.2.2015 18:18

R87a11d63o43s13l76a51v 18K85l80a62u83d16a 5904178194212

Nějak nechápu důvod, proč by mělo jít tímto způsobe otevřít auto. Zámky a jejich ovládání může být na ostatních systémech v autě nezávislé.

+1/0
16.2.2015 18:11


M39a77r67t37i45n 68K96a82r63á45s32e79k 1978324699604

Jenže to by se do nich potom nemohl připojit technik aby zadal nový klíč na dálkové ovládání a musel by píchnout kabel do jiné zásuvky. Prostě deset vteřin práce navíc, plus ta zásuvka za dvacet korun.

Napojíte to na sběrnici co vede od víka kufru až po světlomety, a máte to vše v jednom. Co na tom že když vám pak sebezbytečnější kravina v autě tuto sběrnici zablokuje, přestane fungovat skoro všechno a dost těžko se to hledá. Hlavně že se ušetřilo.

+4/0
16.2.2015 18:22

Z18d24e82n60ě17k 70D86u20b24e90c17k75ý 3147624600928

Za par let budeme resit problem napr. s chytrou lednickou

Hacker vam ji da odmrazit prave kdyz budete na dovolene

Vegetarianovi objedna pulku prasete,abstinentovi rum

a podobne srandicky

+2/0
16.2.2015 16:25

M52i10l89e16n12a 75N51o42v65a60n49s40k28a 4372867579919

Copak lednička.... Ale až Vám zmizí peníze z elektronické peněženky, až zjistíte, že Vám nepatří dům či byt, kde bydlíte, že neexistujete podle elektronické matriky ani vy a nemáte tak nárok na důchod,..... Prostě valorizace podle Orwella dotažená ad absurdum. ;-(

+1/0
17.2.2015 10:09

M33i96c75h34a57l 14K67r89e56j22č53í 1616310771113

Jo, jednoho dne bude příplatek za to, že zařízení bude tzv. "hloupé". Nebo budou hloupá zařízení zakázána zcela (oficiálně ve jménu bezpečnosti, neoficiálně proto, že se špatně sledují) a seženete je leda na černém trhu...

+3/0
16.2.2015 14:50

M84i38r36o96s42l63a57v 41B72u49d94a 9552312567902

Jo, jo, za "bezpečnost" s schová kdejaká zvrhlost ale ovce budou radostně bečet že to chtějí.8-o

0/0
16.2.2015 16:44

J85i14ř58í 82H79o64r84á68k 6944954313256

Čím méně "vymožeností", tím méně věcí se může pokazit. Výjimku bych dal ABS. A konec. - Proto si například nekoupím Citroen: je tam víc věcí co se mohou pokazit. A podobně u Renaultu: taky se kazí především elektronika. Motor vydrží. Převodovka vydrží. Pokazí se ABS, celý elektronický panel (tachometr, otáčkoměr), ... pokazí se elektro-ruční brzda ...

0/0
16.2.2015 13:29

J55a62n 96K80r44p81e47c 5556893104882

bmw e30 1989 jiz skoro plne renovovane...

+1/0
16.2.2015 14:24

M24a38r75t65i13n 83K61a57r46á43s64e36k 1498124479964

Elektrická ruční brzda je pro mě symbolem nesmyslných zbytečných pokusů o vylepšování auta. Pochopil bych ABS a stabilizační systém. pak rádio, centrál a pípání když zaponemu rozsvícená světla a elektrické okno řidiče, kvůli parkovištím a jiným dookénkanesmyslům. Možná bych bral tempomat, protože ten se na dlouhých cestách někdy hodí a u auta co mění řidiče, ještě motorová zrcátka. Jo budíky jsou taky elektronika, i ty čistě analogové, krom tachometru.

+1/0
16.2.2015 17:40

J45a98n 69K41r11p20e48c 5116783744672

tempomat uze byt i mechanicky

0/0
16.2.2015 18:15

M59a73r82t10i11n 84K24a43r54á14s98e80k 1838424489844

To asi může, ale já znám jen elektronické. Mechanický mě napadá jen u dieselového motoru, kde jde v podstatě o zafixování pedálu plynu, pokud ten motor není příliš zhýčkaný nějakým pobenzínovatělým chováním, aby s tím uměli jezdit lidi co neumí s traktorem :-) I když na stejném principu odstředivého regulátoru jde určitě udělat tempomat i na benzíňák.

0/0
16.2.2015 20:27

L80u90k36á56š 78M96a83l12í55č29e68k 3873132895737

Jasně že mechanický tempomat jde i na benzínový motor. A není to nic nového. Elektrocentrála 15 kW, s osmiválcem Tatra 603, mechanický regulátor (stabilizátor) otáček podle zatížení - prostě přidá, když generátor zatížite, ubere, když ho odlehčíte a udržuje stabilní otáčky, aby výstupní frekvence byla stále +- 50 Hz. A to nejlepší nakonec - stroj se vyráběl v tehdejším Československu, především pro potřebu armády, už v 60.-70. letech! ;-)

0/0
17.2.2015 6:55

M26a12r83t62i43n 62K51a35r67á92s92e46k 1278844989624

Kdysi jsem opravoval ruskou benzínovou elektrocentrálu 4kW a ta to měla taky tak. Jazýčkový kmitoměr na kterém jste si naladil 50HZ, čili 1800 otáček a čtyřpólový jednofázový generátor s kompaudním buzením přes drátový reostat. Jedoduché a funkční a nejspíš starší než já. Regulátor otáček fakt není nic nového, jen jsem to moc v benzínových autech neviděl ani na papíře.

0/0
17.2.2015 17:33

M35i66l20e52n27a 88N61o88v80a53n80s26k35a 4392647409229

Jak už dobře víme ze světa počítačů, souboj hackerů a odborníků na softwarové zabezpečení je nekonečný, neustále se objevují nové skuliny, které dávají příležitost ke kybernetické kriminalitě.

A proto vše co lze, řiďme počítači a svěřme do cloudů. Katastr nemovitostí? - A jsi bez nemovitosti. Svět bez hotovostních peněz? - A jsi bez peněz.  Přijdeš o auto. Pacienty s kardiostimulátory, diabetickými pumpami dálkově monitorovanými a řízenými - snadno zabije hacker, vydírající výrobce o výpalné. A nakonec přijdeš o identitu a existenci.

Co je komu do člověka. Hlavně, že IT firmy mají žně.

+1/0
16.2.2015 12:35

Z32b47y37n84ě31k 20Š14a90f64a37r44č69í35k 5777328635434

Problém je, že lidé jsou více než ochotní se kvůli pohodlnosti vzdát veškerého soukromí. Není cesta ven, všechno musí být všude a pořád připojeno k internetu a vyřvávat do světa vše, co může. Místo toho, aby existovaly jasné bariéry co s čím může jak komunikovat, nad kterými by měl uživatel plnou kontrolu.

+2/0
16.2.2015 13:14

M93a80r88t81i35n 98K37a38r61á34s73e27k 1688974139294

Bariéry jsou zbytečnost. Když dneska používá velice sofistikovanou elektroniku každý kdo má díru tam kam mu slunce nesvítí, a většina techto lidí tu elektroniku používá naprosto důvěřivě, nemůže žádné nařízení zabránit někomu kdo naopak mozek používá a používá ho nečestně, aby tohoto falešného pocitu bezpečí zneužil. Jakmile se někde naistaluje nová kamera, tak tady mraky lidí co se cítí ohroženi protestují že se jim omezuje svoboda, skoro jako by trpeli kamerafobií a na ulici s kamerou prostě za žádnou cenu nemohli vstoupit bez záchavtu painky, a přitom jsou daleko snadněji a spolehlivěji sledovatelní jinými technologiemi. Jiní prozradí provozovatelům sociálních sítí všechno co si o sobě pamatují a pin do banky si napíší do vlastní e-mailové schránky s pocitem, jak na to vyzráli. To že se prodávají technologie které umí tisíce zbytečných věcí a to co měly umět se nějak vytrácí do pozadí a lidé je přesto kupují a ještě na ně stojí fronty, mě nutí myslet si pouze "dobře jim tak, magorům".

+1/0
16.2.2015 17:59

M81i66r95o77s57l96a26v 26B46u55d10a 9612412757772

To se dalo čekat a bude hůř...mnohem hůř!! Nudící se puberťáci se budou bavit dálkovým ovládáním autonomních vozidel jejichž posádka nebude moci zasáhnout, protože tam nebude volant ani pedály. 8-o Už teď se mohou bavit například vypnutím motoru nebo tím, co popisují v článku! Ale co, někteří to požadují tak proč jim to nedat. Každý svého "štěstí" strůjce.

Jelikož počítačům rozumím v míře větší než běžné, vím, o čem mluvím a opravdu se toho děsím. Prostě to s elektronikou opravdu hodně přeháníme!

+2/0
16.2.2015 11:11

B42r41o88n69i50s58l55a59v 31J81a75k38l 8390635275105

Je to zcela jednoduche ..... proste nepripojit multimedialni system na CAN .... a hlavne nedavat tam android ..... co se pak divi???

0/0
16.2.2015 10:51

M36i73r12o80s75l24a57v 90B96u64d72a 9442782987752

Tady jde o budoucnost. Vaše příští auto už bude připojené "natvrdo" a bez vaší kontroly....bohužel.!!

0/0
16.2.2015 11:13

M95a85r55t41i85n 78K38a62r70á36s17e73k 1948814679854

A protože operátoři ještě nepokryli republiku ani základní konektivitou první generace a ani nikdy nepokryjí, tak musí takové auto jezdit i když nemá signál. Takže není nic jednoduššího, než zajistit aby nemělo signál nikdy.

0/0
16.2.2015 18:02

M61i29r55o73s86l39a93v 11B28u82d96a 9722852847202

To bych také mohl jezdit furt v nouzáku. Nikdo neví, jak to bude ošéfované.

0/0
16.2.2015 18:19

M80a32r16t78i52n 83K31a40r30á97s21e40k 1548684499624

Nebo bych mohl také jezdit furt v e starém autě a podobné kraviny prostě nemuset řešit.

+2/0
16.2.2015 20:28

D19u38š77a20n 25P32e35š87e65k 3905549234120

Pokud nás ovšem ekofašisté nedonutí všechna stará auta zlikvidovat po vzoru Itálie.

0/0
17.2.2015 12:01

M64a76r84t25i36n 51K88a12r24á12s40e87k 1348744749974

A co je pro Italy staré auto? Já tam totiž před pár lety viděl jezdit ještě docela slušné vraky.

0/0
17.2.2015 17:39

J49i42ř77í 30K87o43c17u74r94e57k 6965274235618

Pak jedině 1 Hp, 4x4 s vlastní hlavou. U benzínky budete brát vodu do kýblu a nápást se může kolem cesty. Ikdyž pro delší cestování to nestačí a za jízdy se špatně chová na betoně či asfaltě.

+1/0
17.2.2015 19:12

S38t18a37n49i42s44l55a39v 41R97e72i16s23e75r 3793365979593

Podobné kraviny byste stejně musel řešit, protože jinak Vás na silnici sejme někdo, kdo takové auto má.

0/0
19.2.2015 21:37

M94a67r58t46i14n 55K19a27r72á55s55e21k 1748444199614

To sice jo, ale když takové auto nemám sám, je daleko méně pravděpodobné, že budu na blízku, když se to splaší.

0/0
19.2.2015 21:50

J52a12n 26K59r13p57e76c 5236283814242

pokud je mozne aby bylo napadenim jakehokoliv ridiciho systemu vozu nebo jeho selhanim aby vuz nebrzdil po vyvinuti sily na brdovy pedal (u hydraulickych brzdovych systemu), pak je neco spatne v samotne konstrukci. u soobnich aut nepredpokladam ze neni mozne je bezne zabrzdit at uz se s autem deje cokoliv. at uz se jedna o mytickou samoakceleraci u toyot anebo napadeni hackerem, vzdy musi byt mozne 1. vozidlo ridit, 2. vozidlo zabrzdit. opravdu nevim a nechce se mi hledat jestli plati podobna legislativni uprava jako pro rizeni (zjednodusene - volant musi byt mechanicky spoejny s koly) i pro brzdy. pokud vim existuje elektromechanicky system brzdeni ktery je ovladan jen pres ridici jednotku a jisteni je v podobe dvou nezvislych systemu, ale ze by je nekdo napojil na internet (na jine zarizeni ktere je k internetu pripojeno) tomu se mi nechce verit, tak blby snad nikdo neni a nemyslim si ze zrovna chevrolet impala takovy brzdovy system pouziva.

+5/0
16.2.2015 8:59
Foto

R38o24s60t29i18s65l43a52v 55H57r14á38č29e64k 6178980476360

U volantu možná, ale brzdy mají ABS, které je napojené na řídící jednotku, takže hacknutí je možné.

+1/0
16.2.2015 10:03

J53a65n 69K37r46p90e45c 5286323404772

takze.... 1. ABS ma svou vlastni ridici jednoktu u ktere neni zadny duvod aby byla napojena na cokoliv jineho - nato na internet. 2. nechcete mi snad tvrdit ze i pri kompletni nefunkcnosti ABS vozidlo NEBRZDI???!!! je vzdycky radost diskutovat s lidmi kteri nemaji elementarni znalost problemu ale snazi se byt velice chytri. a jeste vam za to nejaky nymand dal plus. jo jo, lidska blbost vladne svetu...

+4/0
16.2.2015 10:33
Foto

R16o18s29t45i20s46l30a58v 41H44r46á81č16e56k 6108720836970

Vám asi někdo hacknul hlavu, jinak si neumím představit důvod urážek.

0/−1
16.2.2015 11:29

J27a16n 41K71r37p80e54c 5406103774692

verte mi, to nejsou urazky...

+1/0
16.2.2015 12:31

T83o89m42á13š 74V49e48s83e92l19ý 5275868500159

jednotka abs je připojena na can, takže pokud si přes něj nechá přehrát sw (což imho nechá), je možné ji nechat stále odblokovávat všechna kola. Má to z pohledu hackera jen dvě chyby - zaprvé to i potom trochu brzdí, zadruhé stačí vypnout zapalování a brzdí to úplně normálně. Když ale některé tupější uživatele nenapadne vypnout zapalování a zmáčknout brzdu ani ve chvíli kdy jim auto začne zrychlovat, nejsou to chyby významné...

0/0
16.2.2015 12:48

J79a46n 27K60r29p15e33c 5456433804482

hmmmm... ze by bylo mozne prepisovar sw jednotky abs pres can bus. no mozne to je. nevidim zde sice duvod proc by to tak melo byt. adaptacni hodnoty by klidne mohly byt prepisovatelne ale zakladni nastaveni by melo byt v EPROM a ze by nekdo za provozu byl schopen flashnout novy SW pres can aniz by tim nezpusobil komplexni vyrazeni dane funkce si nedovedu moc predstavit. coz by vedlo pouze ke selhani ABS a auto by se chovalo jako bez ABS. jednotku ABS jsem nikdy rozdelanou v ruce nemel a rovnez moje znalosti SW a jejich aplikaci mam pouze povrchni. z hlediska bezpecnosti bych rekl (a ted nemyslim hackerstvi - ale i takove to domaci kutilstvi) ze se jedna o pomerne technologicke selhani.

0/0
16.2.2015 14:18

T89o79m45á51š 87V57e54s13e78l41ý 5175608880909

nevím jestli to opravdu je možné, ale nepřekvapilo by mě to. Ale pokud, flash za provozu si dovedu představit jako dočasné vyřazení a potom reset, toho si uživatel ani nemusí všimnout. A o tom že si automobilky s bezpečností hlavu nelámou je celý článek ;-)

0/0
16.2.2015 21:51

M88a98r28t90i65n 44K73a70r76á30s40e51k 1328694379784

Možná tím mysleli vyřazení posilovače brzd, nebo aktivaci ABS i při dobrém kontaktu kol s povrchem. Kdyby se to skloubilo s nekontrolovaným přidáním plynu, tak americká auta kde na manuální řazení nenarazíte, možná dokáží motorem překonat brzdy kterým se hází klacky pod nohy. Vypnutím zapalování to sice vyřešíte, ale nedal bych ruku do hovňa za to, že dráty od klíčku, pokud tam vůbec klíček je, vypnou zapalování navzdory hacknuté řídící jednotce, která se rozhodne ten signál ingnorovat. Jo to už je docela komplexní útok, ani nevím jestli možný, ale pokud to de, nechtěl bych být ten co stojí celou vahou na brzdovém pedálu a doufá že má větší hmotnost, než americký motor na jedničku krouťák. Jinak zcela vyřadit brzdy doufám fakt nejde ani u nejmodernejších na elektroniku spoléhajících systémů.

0/0
16.2.2015 17:50

J38a16n 67K45r12p38e81c 5446613574462

nad tim jsem taky premyslel, ze jedina moznost je davat rj abs chybna data o soustavnem prokluzu a snizit tim brzdny ucinek na minimum ale i toto je pomerne komplikovana cinnost a musel by vedet presne jake data, pac pri spatnem "davkovani" by to abs melo prave posoudit jako vadny system a vyradit abs z provozu. posilovac verim ze i v nejmodernejsich vozech je poddtlakovy a tudiz zavisly na chodu motoru, otazka jestli je podtlakovy ventil ovladany mechanicky nebo eletronicky ale u tak jednoducheho zarizeni je snad elektronicke ovladani zbytecne. nemam tucha jakym zpusobem je resena rj motoru ale obecna zasada je, ze vule ridice musi byt akceptovana a je nadrazena jakekoliv jine funkci. tudiz pozadavek na vypnuti motoru by mel byt plne akceptovan, a tento pozadavek jde do jine casti EM, pokud ovsem nejde i toto hacknout. tak komplexni utok si nedokazu predstavit. no ja mam 26 let stare bmw a navracim mu puvodni lesk, takze toto nastesti resit nemusim. paklize bych se neceho takoveho v budoucnu obaval neni nic jednoducheho nez si za par kacek nainstalovat manualni mechanicky bateriak a vsichni hackeri mi muzou leda...

0/0
16.2.2015 18:13

M13a14r30t72i85n 38K69a40r15á14s54e76k 1458734299124

Taky jsem si říkal, že kdyby mělo být auto chytřejší než řidič, nainstaluju si nějaký panic buton/central stop. S tím posilovačem brzd si nejsem jistý, zvlášť u různých aut s hybridním pohonem, start/stop systémy a tak, jinak bych ho taky čekal že bude hadicí do sání a hotovo. Upřímě řečeno jsem to nikdy na jiném než svém autě moc neprohlížel.

0/0
16.2.2015 20:24

J25a21n 45J35a84n74e10č13e11k 9920533880596

"Bezpečnostní díra se dá naštěstí odstranit na dálku. Automobilka pomocí mobilní sítě aktualizuje software ve vozech, kterých se nebezpečí týká."

Už jen tohle zní děsivě :-P

+7/0
16.2.2015 8:35

M69a66r56t56i54n 22H62a38v31l73í83k 2386313706822

až se automobilka rozhodne ze mate prilis stary vuz a je treba si koupit novejsi - staci  at vam posle signal do brzd a je to.. :)

+4/0
16.2.2015 12:21

M26i32c61h38a13l 27K70o91l84o80v80r87a30t 5267673475142

Všechno, co je připojeno k internetu lze napadnout

+10/0
16.2.2015 7:29

M61a55r67t66i32n 72K56a52r35á29s71e70k 1818164329604

Dám vám adresu na které je zařízení co umí pouze odpovídat na ping a ukázat teplotu, schválně co mu dokážete provést. Né jsou sice výjimky, ale jinak s vámi souhlasím, že cokoli má vzdálený přístup pro správce, má vzdálený přístup i pro útočníka a je možné se do toho dostat.

0/0
16.2.2015 18:28

M59i22r85o45s41l63a38v 85B61u37d80a 9562432527662

Sem s ní. :-)

0/0
16.2.2015 18:54

J70o82s65e30f 80V96a65l92a 9590153843773

internet v aute ? mozna, ale ne harwarove propojeny s autem. Moje navigace si umi stahnout data z internetu ohledne aktualnich dopravnich problemu v realnem case, ale nema zadne propojeni s autem jako takovym. A tak to ma byt. Vsechny chytre domy, chytra auta a chytre lednicky a pracky ci co vsechno muze byt chytre se stane casem problem a pak budou drazsiveci, ktere NEBUDOU kontrolovatelne internetem

+15/0
16.2.2015 6:45
Foto

T36o69m14á81š 12M72i97h26a81l14i94k 1909984193815

Tak to sa mojej spoľahlivej, milovanej felícii stať nemôže R^V zlaté české ručičky V

0/0
16.2.2015 1:45

P11e87t25r 84P51a62n 7927297356391

To ne, do feldy se dá dostat ještě rychleji :D,

+8/0
16.2.2015 6:02

M55i84l40a85n 40Š34v17a97g16r81o62v87s79k92ý 9322639255618

S ručičkami, nebo bez.

0/0
16.2.2015 8:53

J96a68k15u75b 94R46o97u42s 3863880164732

Tohle je ještě ten nejmenší problém celého toho systému... Až jednou přijde doba, kdy bude podobnej nesmysl v autech povinně, investuju maximální úsilí k tomu, abych se toho zbavil.

+14/0
16.2.2015 1:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.