Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Česku jsou desetitisíce dieselů s odstraněným filtrem pevných částic

„V Česku jezdí několik desítek tisíc dieselových aut, která mají nelegálně odmontovaný filtr pevných částic,“ uvádí české zastoupení automobilky Ford. Tato auta pak neplní emisní normy ani homologaci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L25u95k77á76š 80V16a22ň96u37r23a 1645354713193

Auto s vytlučeným filtrem je na tom často líp jak čipnutý motor. Částice totiž vznikají při nedokonalém shoření nafty. A to bývá po čipnutí často. A taky má na kouřivost vliv snižování objemu a zvyšování plnícího tlaku.

+1/−1
23.2.2015 21:19

J43i67ř76í 27S35c43h65w53a25c10h 8798934638536

"Mno nevím, nejvíce kouří starý Avie a tam bych o "zmenšování objemu coby příčině zvýšené kouřivosti silně pochyboval ;-)

0/0
26.2.2015 21:02

L65u72k36á80š 76V75a51ň72u30r79a 1805144473513

Kdysi jsem dělal na vývoji kouřoměru, zařízení na měření kouřivosti. A tak jsem se dostal i na testování přístroje a dobře seřízený diesel i bez filtru kouří míň, jak rozhašený s filtrem. A pokud je upravená ŘJ, tak se měřením vytlučený filtr nepozná. Ony i automobilky zjišťují, že filtr pevných částic je hodně sporná věc. Navíc se ukazuje, že problémy s kouřivostí jsou často způsobené snižováním objemů motoru a zvyšování plnících tlaků. Většinou totiž částice vznikají při nedokonalém shoření paliva. Takže auto s vytlučeným filtrem je na tom s emisemi často lepší než čipnutý diesel.

+2/−2
23.2.2015 21:16

J16i83ř56í 32E27r36b90e21n 1463924606607

No, ona i stodvacítka na LPG má kolikrát lepší emise než felicia, která podle dokladů splňuje Euro 1.

Ale úředníka nezajímá skutečný stav emisí, nýbrž homologační dokumenty z doby uvedení vozidla do provozu...

0/0
26.2.2015 20:35

S56l70a80v77o95m86í51r 68Š41t63ě86p83á58n 1948674692464

Stačí snížením spotřební daně dostat cenu naturalu dvě koruny pod naftu a bude pokoj ...dneska má každej nafťák, i když jezdí málo.

0/0
23.2.2015 14:18

V95l45a30d94i24s47l40a52v 57B75u36r61y53š36e42k 1299252287794

nestačí

0/0
23.2.2015 16:02

M91a52r83t93i62n 78H19a52v96l72í73k 4310675307733

To mi ještě připomělo video. Promiňte slečno, kouříte? ;-D

https://www.youtube.com/watch?v=WF0zBE71e68

+1/−1
23.2.2015 13:40

O49n56d39ř65e41j 33K49r35y48š20t24o16f 6873371

cng

0/0
22.2.2015 20:31

L53u63k43á75š 87V77a93ň22u50r67a 1265144943433

Je zajímavé, že tyto filtry se už dlouho používají u nákladních automobilů a jejich čištění probíhá velmi jednoduše, vyndá se vložka a ta se ve speciálním přístroji profoukne. Nechápu, že to nejde udělat i u osobních automobilů.

0/0
22.2.2015 14:37

L79u83k53á67š 41K78m85e85n88t 5599867554520

Protože prachy :)

U kamionu, který najezdí životní kilometrovou nálož osobáku za rok by si netroufli chtít 50 tisíc ročně za novej filtr.

U osobáku, kde vás to vyjde na jednou za tři roky si prostě o těch 25 tisíc v klidu řeknou. Co s tím uděláte ... :)

+4/0
22.2.2015 16:34

V27l44a83d47i72s31l24a52v 18B39u54r79y52š78e36k 3153716492374

tak si zřiťe firmu která to bude čistit, když nás tak všichni okrádají, tak vy nám budete pomáhat, mimochodem takové firmy už existují, vyčistění stojí zhruba 5 tisíc, je na to záruka

0/0
22.2.2015 17:04

P38a15v54e64l 65K55u74r18a51l 5671734830880

Zbytečně vyhozených 5000 kč. bez filtru je to zadarmo a nejfektivnější způsob provozu čehokoliv je absolutní eliminace jakýchkoli zbytných nákladů.

Vždycky je třeba volit ty nejjednodušší a nejlevnější možná řešení.

Cílem by vždy mělo být utratit to absolutně nejmenší možné množství peněz k dosažení požadovaného výsledku. 

Auto je jenom a pouze prostředek co mne má dostat z místa A do místa B kdykoliv si zamanu. Cokoliv navíc je zbytná funkce která nesmí být povinná.

+1/0
22.2.2015 17:46

P41e35t76r 77H66a30n52a 1814790899

U PSA (Peugeot, Citroen) to jde a propláchnete si to doma samiR^

+1/0
25.2.2015 10:30

C70y53r98i87l 87P10a58v79e27l19k58a 4266462718795

Nejekologičtější auto je to, které se nemusí vyrobit!

Pokud by dělala kvalitní auta, jako byla kolem roku 2000, která jezdí při dobré údržbě bez problému dodnes, nemuseli by vymýšlet žádné nesmysly. Aut by se vyrobilo méně, a zátěž pro životní prostředí by byla menší. 

Jenže to by si soudruzi ve Wolfsburgu nemohli kupovat každej rok novej tryskáč.

A o tom to celé je. Ekolobby je provázaná s průmyslem a vymýšlejí se ptákoviny jen pro zisk. Nejde vůbec o přírodu, o zdraví, ale o peníze.

+4/−1
22.2.2015 12:18

V27l90a96d23i72s84l44a55v 64B48u27r11y58š47e50k 3953546582254

tak tak a kdyby se moci zmocnili komunisti, tak si zase můžem zase dát pořadník na trabanta a zlý manažéry z Wofsburku co myslí jen a jen na sebe a nám působí příkoří bychom zavřeli do lágrů

+2/−1
22.2.2015 12:31

J82a21n 66D67l85o18u91h87ý 7554739400249

Rok 2000 a komunisti ?! :-D mate to nejake popletene.

+3/−2
22.2.2015 13:55

V87l15a97d49i39s55l68a16v 15B36u96r43y49š70e97k 3983416762234

kdyby se moci zmocnili znamená, že v budoucnu, to je třeba v roce 2050

0/0
22.2.2015 17:07

M14a67r31e88k 67H60r32u21b15y 6807952871818

Od doby co neexistuje Sovetsky svaz a v Cine vladnou kapitaliste (prestoze mavajici cervenou vlajkou), je socializmus dost nepravdepodobny.:-P

Severni Korea na financovani exportu ideologie fakt nema;-)

0/−1
24.2.2015 10:24

L34u33k38á95š 60V97a21ň49u84r51a 1195554233333

Snižování spotřeby a ekoloby má smysl, pokud se tím ale nejde na roku výrobcům. Auta jsou už tak složitá, že je poruchovost častá a výdrž mizerná. Respektive, že neudržované auto dříve jezdilo pořád, zatímco dnes se bez údržby neobejde. Setkávám se na silnicích s takovými vraky, které určitě nesplňují ani emise a ani technický stav. A na tyto vozy by se spíše kontrola měla směrovat. Plno aut s vytlučeným filtrem splňuje předpisy víc, jak tyto vraky.

0/0
22.2.2015 14:44

J28i24n19d91ř55i78c59h 35Š56k66o25p39e88k 4165431630355

snižování spotřeby a ekoloby by mělo smysl, pokud by se spotřeba měřila v reálném provozu a ne upravené auta v ideálních podmínkách

0/0
22.2.2015 14:53

P18a48v25e18l 25K42u11r48a42l 5641724280260

Super... a když se ten filtr vymění tak škodliviny v něm zachycené magicky zmizí? Ne je třeba ho zlikvidovat se zhruba stejnými škodami jako je jezdit bez něj.

Krom toho jediné co ten filtr dělá je že sice po městě "saze" zachycuje ale ve chvíli kdy vjedete na dálnici a rozpálíte ho tak je zase "vypaluje" a vypouští do ovzduší.

A mne tedy přijde nesmysl doplácet desetitisíce na něco co jenom přesová zdroj znečištění z jedhono místa na jiné.

Tyhle filtry nejsou nic jiného než zbytečná buzerace mající za cíl uživit další hromadu zelených budižkničemu kteří jenom svými výmysli komplikují jiným lidem život. Poslat je do háje a automobilky které na tom chtějí vydělávat taky.

Co je třeba je jednoduché auto bez jakékoliv elektroniky které si bude moci člověk doma servisovat sám zcela nezávisle na jiných lidech a potřebě nějakých oficiálních servisů.

+4/−2
22.2.2015 12:03

P21a42v54e36l 13K95u94r87a49l 5181314980760

Pokud by státy chtěli mít alepsoň nějaký ekologický efekt - pak by měli především uvalit velmi vysokou daň za vyzaření starého vozidla z provozu.

Je mnohem větší ekologická škoda neustále těžit a zpracovávat další a další kovy a materiál na výrobu nových aut než kdyby byla minimální požadovaná životnost vozu na silnicích 15 let.

Jakékoliv mladší pojízdné vozidlo vyřazené z provozu by mělo vést k tomu že ten kdo ho vyzařuje by měl platit odpadovou daň alespoň ve výši 10 procent pořizovací ceny vozidla aby se především snižila spotřeba vozidel a klesly výroby automobilek.

+2/0
22.2.2015 12:07

P70e79t31r 19M14i16c31h25a10l 2170974241122

Průměrné stáří auta je u nás tuším přes 14 let. Nová auta z provozu nikdo nevyřazuje, pokud to není totálka po nehodě. Auto bez potřeby servisu neexistuje a dělat si servis sám není problém, pokud to někdo umí. Problém je, že servisy typu "Franta v garáži" se můžou majiteli auta hodně prodražit a krutě vymstít.

0/0
22.2.2015 12:26

P80a18v53e23l 24K85u16r39a54l 5821844610130

Nicméně myslím že všechny součástky auta by měl mít možnost uživatel opravit vlastní mocí a vůbec by nemělo být nutné aby stát vyžadoval nějakou homologaci a nebo se papírově určovalo jaké komponenty na daném typu auta smí být a nebo ne.

Stát má příliš regulační moci a tu je mu třeba vzít.

+1/−1
22.2.2015 17:42

P46e67t47r 68M39i92c18h48a70l 2300264321602

Dneska si uživatel doma neopraví ani kolo (většina u živatelů). A ty chceš, aby to šlo s autem? To je utopie.

0/0
22.2.2015 18:42

M66a96r11e21k 34H55r22u10b25y 6857432361938

No, pokud bychom se zbavili ve jmenu ekologie umyslne komplikovanych soucastek, je auto docela jednoducha vec ;-)

0/0
24.2.2015 10:27

V45l92a46d26i96s46l57a11v 68B62u76r41y77š15e15k 3633196862364

jednou jsem se jednoho člověka, který se chystal k odstranění DPF ptal, proč to dělá, tak jsem si myslel, jak bude naříkat, že život je zlej a že že si novej nemůže dovolit a že musí děti vozit do školky a že by pak neměl na lyžování v Alpách a on povídá, všichni to vymontovávají, tak co, já to nezachráním

0/0
22.2.2015 7:14

M89i62r29o18s38l43a58v 38H49r12a31c81h 9136419445565

Jó Cechy, to je takovej bordel.

+1/−3
22.2.2015 6:53

J25a12n 54N33o79v74á59k 9975448334785

Pokud ty auta s odstraněným filtrem sazí projdou emisní kontrolou, tak v tom snad žádný problém není.

0/0
21.2.2015 23:45

V55l50a16d46i15s97l17a46v 40B26u83r17y82š47e18k 3183976462804

problém je v tom, že se na emisních kontrolách saze neměří, takže projdou

0/0
22.2.2015 6:28

M73a10r42t57i88n 60H64a63v55l24í13k 4300735157633

V tom případě je někde chyba.

0/0
22.2.2015 8:18

V12l86a42d64i26s82l95a94v 14B40u41r93y71š85e71k 3663606602624

dyť se o tom, že je někde chyba již drahnou dobu diskutuje

0/0
22.2.2015 10:46
Foto

M59i78r23o91s26l85a49v 44S60t31e36i94n19e12r 6288444303745

Ale měří, je to taková pumpička s papírovým filtrem, měří se zešednutí.

0/0
22.2.2015 18:04

M43a29r96e76k 14H38r27u57b66y 6917772831578

Problem je, ze filtry pevnych castic chybi predevsim u kamionu, z kterych toho sajrajtu lita mnohonasobne vic nez ze stejne upravenych osobaku, a navic si uzivaji slevy na "ekologicke" motory. To vse za nezajmu policie :-/Rv

+1/0
21.2.2015 22:52

M52a69r20t54i83n 88P93ř25e78n75o47s44i72l 3761440312

NO SMOKE NO FUN

0/−1
21.2.2015 19:51

L90e52o50š 51S90m26u40t65n81ý 2747849745682

nikdo kdo má mozek si ojetý moderní diesel nekoupí,jakákoli uspora paliva nemůže nahradit přemrštěné náklady na servis,mám vlastní zkušenost citroen c5 hdi, možná ještě starý obyč. diesel ale hdi,tdci,atd či jak se to všechno jmenuje už nikdy,nikdy,nikdy

+6/0
21.2.2015 17:25

P28a57v66e76l 73N83o35v97á57k 7441556359583

Pokud mám přístup k naftě věřte tomu ze se mi to dost vyplatí ;)

0/0
21.2.2015 21:45

J63a52n 58N41o40v60á81k 9355748484365

Mám C5 1.6 HDI z roku 2006 už 5 let a s motorem nebo FAP žádný problém.

Servisní náklady do 3 tisíc ročně (jen materiál, práci si udělám sám).

+1/0
21.2.2015 23:38

V41l65a35d38i54s72l19a14v 28B56u59r28y80š67e98k 3923196322434

mě by spíš zajímalo, jak to funguje, jedu 200 km a nevypálí se to, pak jedu kousek a začne se to vypalovat, tak vypnu motor a tím se to přeruší a pak příští jízdu jedu schválně dál, ať se ta svině vypálí a ona nic a zase v té nejnevhodnější chvíli si vzpomene. Možná by nebylo od věci, kdyby si to v některých případech mohl řidie spustit, protože takovejhle provoz tomu jistě neprospívá

+1/0
21.2.2015 17:03

J18a93n 25N41o61v86á16k 9495438334925

Nevím co máte za auto, ale pokud nejezdíte jen krátké cesty do 10 km, tak nic neřešit, auto si poradí.

0/0
21.2.2015 23:39

V42l52a18d39i44s17l57a95v 53B84u34r51y16š12e14k 3343776732414

PSA 2,0 TDCi 103 kW, asi poradí, teda zatim poradilo, jen nechápu tu logiku, navíc v manuálu je psáno, že někdy je tomu potřeba pomoct jízdou ve vyšších otáčkách a přitom se to spouští naprosto nevypočitatelně, dovedu si představit, že se rosvítí kontrolka, chci vypálit, tak pojedu, spustím to a až kontrolka zhasne, tak je to vyřešený, takhle se to třikrát přeruší a vypálí se to třeba o 300 km později

0/0
22.2.2015 6:38

P67e71t12r 41M39i42c26h33a72l 2500484321752

Mám na TDi DR s DPF najeto za dva a půl roku necelých 45 tisíc a ještě se mi kontrolka nerozsvítila.

0/0
22.2.2015 9:31

V79l35a23d17i20s50l33a91v 45B23u78r58y83š52e19k 3393576622374

já za dvaapůl roku 60 tisíc a taky mě nic nesvítí

0/0
22.2.2015 10:48

P75e11t65r 31M40i21c77h96a27l 2820834541152

Aha, já myslel, že už se Ti to ozvalo. Ono je to hlavně o způsobu jízdy. Pokud se s tím trvale neskáče po městě na krátké trasy, několikrát denně a pořád v podstatě se studeným motorem, tak se to průběžně čistí samo.

0/0
22.2.2015 12:20

J61i58ř70í 80E87r96b23e37n 1493494326587

Ford C-Max 1,6 TDCi stejný problém (ostatně je to taky motor Peugeot, jestli se nepletu). Někdy to začne vypalovat na sotva zahřátém motoru už v prvním stoupání (což je strašně příjemné, když se najednou na široké přehledné silnici I. třídy ploužíte sedmdesátkou) a jindy nespustí ani po 250 km nonstop jízdy, kde by přitom měl ideální provozní podmínky.

Navíc mi vypalování ani nehlásí - žádná kontrolka, žádné pípnutí, žádná hláška na displeji. Jen to najednou samo ubere plyn a rozhodne se, že maximální otáčky jsou 3000 a basta.

0/0
26.2.2015 20:55

J33a82r55o88s17l93a25v 87L20h55o73t24s14k82ý 4957410531159

To jste objevili Ameriku...

0/0
21.2.2015 12:14

R18o60b67e73r95t 35R81u37d50e60n48k10o 2364613421710

To je hezké, že tu spousta lidí radí, že by auto nechali sešrotovat. Nikdo ale nenapíše, že jsme už dávno měli chytit a předehnat životní úroveň Rakouska, dle prognostika Václava. Až budu mít plat jako v Rakousku, vážně nebudu mít auto starší 5 let. Takhle mi vlezte na záda, jezdím tím, na co mám. Navíc předpokládám, že vynálezce emisních povolenek vymyslí výfukovné a pak ještě dostanou krávy na prdel měřič metanu.

+2/0
21.2.2015 12:07

J16i37ř32í 17N20o88v68o66t93n16y 2838551763159

I v tom Rakousku jezdí 15-20 let staré vozy. Více na venkově, stejně jako tady. Ani běžný Rakušák musí krotit výdaje.

0/0
21.2.2015 12:25

V11l81a82d44i40s70l90a59v 86B29u17r78y52š63e48k 3203296212804

to je ale vaše chyba, že nemáte plat jako v Rakouku, Klause bych do toho nepletl a právo trávit ostatní vám to určitě nedává, je třeba si na vás posvítit, dle vašich slov nám jinou možnost nedáváte

0/−5
21.2.2015 12:25

J41i75n67d19ř45i93c28h 91Š10k79o89p50e35k 4605451590665

to je ale vaše chyba, že nemáte plat jako v Rakouku

;-D;-D;-D;-D

0/0
21.2.2015 14:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.