Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Česku jsou desetitisíce dieselů s odstraněným filtrem pevných částic

„V Česku jezdí několik desítek tisíc dieselových aut, která mají nelegálně odmontovaný filtr pevných částic,“ uvádí české zastoupení automobilky Ford. Tato auta pak neplní emisní normy ani homologaci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L86u55k19á17š 50V51a92ň33u90r15a 1105564653393

Auto s vytlučeným filtrem je na tom často líp jak čipnutý motor. Částice totiž vznikají při nedokonalém shoření nafty. A to bývá po čipnutí často. A taky má na kouřivost vliv snižování objemu a zvyšování plnícího tlaku.

+1/−1
23.2.2015 21:19

J98i22ř87í 11S38c87h21w76a75c58h 8148574368186

"Mno nevím, nejvíce kouří starý Avie a tam bych o "zmenšování objemu coby příčině zvýšené kouřivosti silně pochyboval ;-)

0/0
26.2.2015 21:02

L53u90k73á10š 36V94a53ň87u86r65a 1675554253473

Kdysi jsem dělal na vývoji kouřoměru, zařízení na měření kouřivosti. A tak jsem se dostal i na testování přístroje a dobře seřízený diesel i bez filtru kouří míň, jak rozhašený s filtrem. A pokud je upravená ŘJ, tak se měřením vytlučený filtr nepozná. Ony i automobilky zjišťují, že filtr pevných částic je hodně sporná věc. Navíc se ukazuje, že problémy s kouřivostí jsou často způsobené snižováním objemů motoru a zvyšování plnících tlaků. Většinou totiž částice vznikají při nedokonalém shoření paliva. Takže auto s vytlučeným filtrem je na tom s emisemi často lepší než čipnutý diesel.

+2/−2
23.2.2015 21:16


J63i53ř38í 32E31r20b33e77n 1263974276767

No, ona i stodvacítka na LPG má kolikrát lepší emise než felicia, která podle dokladů splňuje Euro 1.

Ale úředníka nezajímá skutečný stav emisí, nýbrž homologační dokumenty z doby uvedení vozidla do provozu...

0/0
26.2.2015 20:35

S27l62a66v39o24m30í31r 44Š93t98ě90p77á89n 1348394202354

Stačí snížením spotřební daně dostat cenu naturalu dvě koruny pod naftu a bude pokoj ...dneska má každej nafťák, i když jezdí málo.

0/0
23.2.2015 14:18

V43l82a71d72i22s31l30a80v 35B25u84r74y74š74e82k 1589762897314

nestačí

0/0
23.2.2015 16:02

M93a64r44t14i54n 50H44a19v43l93í15k 4590285347253

To mi ještě připomělo video. Promiňte slečno, kouříte? ;-D

https://www.youtube.com/watch?v=WF0zBE71e68

+1/−1
23.2.2015 13:40

O30n33d40ř46e65j 11K48r41y33š73t22o68f 6853231

cng

0/0
22.2.2015 20:31

L34u92k75á49š 93V65a70ň87u95r53a 1155564863353

Je zajímavé, že tyto filtry se už dlouho používají u nákladních automobilů a jejich čištění probíhá velmi jednoduše, vyndá se vložka a ta se ve speciálním přístroji profoukne. Nechápu, že to nejde udělat i u osobních automobilů.

0/0
22.2.2015 14:37

L40u96k55á19š 97K23m85e57n42t 5379867404190

Protože prachy :)

U kamionu, který najezdí životní kilometrovou nálož osobáku za rok by si netroufli chtít 50 tisíc ročně za novej filtr.

U osobáku, kde vás to vyjde na jednou za tři roky si prostě o těch 25 tisíc v klidu řeknou. Co s tím uděláte ... :)

+4/0
22.2.2015 16:34

V93l33a74d69i27s24l28a36v 16B87u67r79y64š61e66k 3193886912884

tak si zřiťe firmu která to bude čistit, když nás tak všichni okrádají, tak vy nám budete pomáhat, mimochodem takové firmy už existují, vyčistění stojí zhruba 5 tisíc, je na to záruka

0/0
22.2.2015 17:04

P70a45v63e50l 32K11u97r31a33l 5661374870670

Zbytečně vyhozených 5000 kč. bez filtru je to zadarmo a nejfektivnější způsob provozu čehokoliv je absolutní eliminace jakýchkoli zbytných nákladů.

Vždycky je třeba volit ty nejjednodušší a nejlevnější možná řešení.

Cílem by vždy mělo být utratit to absolutně nejmenší možné množství peněz k dosažení požadovaného výsledku. 

Auto je jenom a pouze prostředek co mne má dostat z místa A do místa B kdykoliv si zamanu. Cokoliv navíc je zbytná funkce která nesmí být povinná.

+1/0
22.2.2015 17:46

P64e89t80r 90H23a40n77a 1424720969

U PSA (Peugeot, Citroen) to jde a propláchnete si to doma samiR^

+1/0
25.2.2015 10:30

C25y96r30i93l 98P79a79v90e17l49k70a 4666212278405

Nejekologičtější auto je to, které se nemusí vyrobit!

Pokud by dělala kvalitní auta, jako byla kolem roku 2000, která jezdí při dobré údržbě bez problému dodnes, nemuseli by vymýšlet žádné nesmysly. Aut by se vyrobilo méně, a zátěž pro životní prostředí by byla menší. 

Jenže to by si soudruzi ve Wolfsburgu nemohli kupovat každej rok novej tryskáč.

A o tom to celé je. Ekolobby je provázaná s průmyslem a vymýšlejí se ptákoviny jen pro zisk. Nejde vůbec o přírodu, o zdraví, ale o peníze.

+4/−1
22.2.2015 12:18

V73l24a93d74i52s64l73a64v 93B91u45r78y61š92e15k 3363606492754

tak tak a kdyby se moci zmocnili komunisti, tak si zase můžem zase dát pořadník na trabanta a zlý manažéry z Wofsburku co myslí jen a jen na sebe a nám působí příkoří bychom zavřeli do lágrů

+2/−1
22.2.2015 12:31

J95a72n 39D53l18o87u80h16ý 7524859690619

Rok 2000 a komunisti ?! :-D mate to nejake popletene.

+3/−2
22.2.2015 13:55

V85l86a71d58i30s78l33a40v 11B28u83r87y38š23e85k 3313736592204

kdyby se moci zmocnili znamená, že v budoucnu, to je třeba v roce 2050

0/0
22.2.2015 17:07

M47a70r16e36k 86H55r53u26b82y 6227862871618

Od doby co neexistuje Sovetsky svaz a v Cine vladnou kapitaliste (prestoze mavajici cervenou vlajkou), je socializmus dost nepravdepodobny.:-P

Severni Korea na financovani exportu ideologie fakt nema;-)

0/−1
24.2.2015 10:24

L18u22k38á88š 89V96a19ň92u28r50a 1445674783833

Snižování spotřeby a ekoloby má smysl, pokud se tím ale nejde na roku výrobcům. Auta jsou už tak složitá, že je poruchovost častá a výdrž mizerná. Respektive, že neudržované auto dříve jezdilo pořád, zatímco dnes se bez údržby neobejde. Setkávám se na silnicích s takovými vraky, které určitě nesplňují ani emise a ani technický stav. A na tyto vozy by se spíše kontrola měla směrovat. Plno aut s vytlučeným filtrem splňuje předpisy víc, jak tyto vraky.

0/0
22.2.2015 14:44

J29i42n37d80ř47i38c55h 77Š91k57o92p13e45k 4515231280295

snižování spotřeby a ekoloby by mělo smysl, pokud by se spotřeba měřila v reálném provozu a ne upravené auta v ideálních podmínkách

0/0
22.2.2015 14:53

P94a16v13e89l 31K88u59r90a69l 5961384320160

Super... a když se ten filtr vymění tak škodliviny v něm zachycené magicky zmizí? Ne je třeba ho zlikvidovat se zhruba stejnými škodami jako je jezdit bez něj.

Krom toho jediné co ten filtr dělá je že sice po městě "saze" zachycuje ale ve chvíli kdy vjedete na dálnici a rozpálíte ho tak je zase "vypaluje" a vypouští do ovzduší.

A mne tedy přijde nesmysl doplácet desetitisíce na něco co jenom přesová zdroj znečištění z jedhono místa na jiné.

Tyhle filtry nejsou nic jiného než zbytečná buzerace mající za cíl uživit další hromadu zelených budižkničemu kteří jenom svými výmysli komplikují jiným lidem život. Poslat je do háje a automobilky které na tom chtějí vydělávat taky.

Co je třeba je jednoduché auto bez jakékoliv elektroniky které si bude moci člověk doma servisovat sám zcela nezávisle na jiných lidech a potřebě nějakých oficiálních servisů.

+4/−2
22.2.2015 12:03

P61a85v12e37l 61K97u96r28a96l 5581274890130

Pokud by státy chtěli mít alepsoň nějaký ekologický efekt - pak by měli především uvalit velmi vysokou daň za vyzaření starého vozidla z provozu.

Je mnohem větší ekologická škoda neustále těžit a zpracovávat další a další kovy a materiál na výrobu nových aut než kdyby byla minimální požadovaná životnost vozu na silnicích 15 let.

Jakékoliv mladší pojízdné vozidlo vyřazené z provozu by mělo vést k tomu že ten kdo ho vyzařuje by měl platit odpadovou daň alespoň ve výši 10 procent pořizovací ceny vozidla aby se především snižila spotřeba vozidel a klesly výroby automobilek.

+2/0
22.2.2015 12:07

P23e61t63r 36M59i74c39h85a64l 2480944841542

Průměrné stáří auta je u nás tuším přes 14 let. Nová auta z provozu nikdo nevyřazuje, pokud to není totálka po nehodě. Auto bez potřeby servisu neexistuje a dělat si servis sám není problém, pokud to někdo umí. Problém je, že servisy typu "Franta v garáži" se můžou majiteli auta hodně prodražit a krutě vymstít.

0/0
22.2.2015 12:26

P51a70v48e47l 26K98u65r44a21l 5241474450420

Nicméně myslím že všechny součástky auta by měl mít možnost uživatel opravit vlastní mocí a vůbec by nemělo být nutné aby stát vyžadoval nějakou homologaci a nebo se papírově určovalo jaké komponenty na daném typu auta smí být a nebo ne.

Stát má příliš regulační moci a tu je mu třeba vzít.

+1/−1
22.2.2015 17:42

P96e92t14r 22M95i91c64h84a88l 2350904681642

Dneska si uživatel doma neopraví ani kolo (většina u živatelů). A ty chceš, aby to šlo s autem? To je utopie.

0/0
22.2.2015 18:42

M82a59r72e39k 88H14r19u60b61y 6727972941788

No, pokud bychom se zbavili ve jmenu ekologie umyslne komplikovanych soucastek, je auto docela jednoducha vec ;-)

0/0
24.2.2015 10:27

V57l58a94d45i82s97l15a89v 24B40u44r52y12š45e30k 3153266262134

jednou jsem se jednoho člověka, který se chystal k odstranění DPF ptal, proč to dělá, tak jsem si myslel, jak bude naříkat, že život je zlej a že že si novej nemůže dovolit a že musí děti vozit do školky a že by pak neměl na lyžování v Alpách a on povídá, všichni to vymontovávají, tak co, já to nezachráním

0/0
22.2.2015 7:14

M31i97r72o17s92l14a28v 24H18r65a36c47h 9616419545135

Jó Cechy, to je takovej bordel.

+1/−3
22.2.2015 6:53

J21a56n 41N16o12v65á31k 9235928114705

Pokud ty auta s odstraněným filtrem sazí projdou emisní kontrolou, tak v tom snad žádný problém není.

0/0
21.2.2015 23:45

V40l16a40d71i23s93l79a10v 86B89u25r98y29š12e35k 3613166232314

problém je v tom, že se na emisních kontrolách saze neměří, takže projdou

0/0
22.2.2015 6:28

M71a48r79t91i19n 70H46a79v70l35í19k 4230425117463

V tom případě je někde chyba.

0/0
22.2.2015 8:18

V90l17a62d39i57s34l58a91v 96B11u70r63y30š19e85k 3323406152514

dyť se o tom, že je někde chyba již drahnou dobu diskutuje

0/0
22.2.2015 10:46
Foto

M75i65r95o22s55l81a89v 48S17t26e69i83n12e78r 1185905728663

Ale měří, je to taková pumpička s papírovým filtrem, měří se zešednutí.

0/0
22.2.2015 18:04

M40a91r41e39k 80H20r49u26b30y 6337882651478

Problem je, ze filtry pevnych castic chybi predevsim u kamionu, z kterych toho sajrajtu lita mnohonasobne vic nez ze stejne upravenych osobaku, a navic si uzivaji slevy na "ekologicke" motory. To vse za nezajmu policie :-/Rv

+1/0
21.2.2015 22:52

M97a67r33t63i48n 54P25ř33e77n33o81s92i59l 3531350712

NO SMOKE NO FUN

0/−1
21.2.2015 19:51

L68e58o46š 30S66m24u54t33n64ý 2967409315282

nikdo kdo má mozek si ojetý moderní diesel nekoupí,jakákoli uspora paliva nemůže nahradit přemrštěné náklady na servis,mám vlastní zkušenost citroen c5 hdi, možná ještě starý obyč. diesel ale hdi,tdci,atd či jak se to všechno jmenuje už nikdy,nikdy,nikdy

+6/0
21.2.2015 17:25

P81a10v54e76l 82N27o66v18á10k 7631286589833

Pokud mám přístup k naftě věřte tomu ze se mi to dost vyplatí ;)

0/0
21.2.2015 21:45

J88a64n 69N40o36v39á36k 9795848944785

Mám C5 1.6 HDI z roku 2006 už 5 let a s motorem nebo FAP žádný problém.

Servisní náklady do 3 tisíc ročně (jen materiál, práci si udělám sám).

+1/0
21.2.2015 23:38

V14l34a20d37i55s46l65a63v 21B54u76r79y64š68e72k 3893126282194

mě by spíš zajímalo, jak to funguje, jedu 200 km a nevypálí se to, pak jedu kousek a začne se to vypalovat, tak vypnu motor a tím se to přeruší a pak příští jízdu jedu schválně dál, ať se ta svině vypálí a ona nic a zase v té nejnevhodnější chvíli si vzpomene. Možná by nebylo od věci, kdyby si to v některých případech mohl řidie spustit, protože takovejhle provoz tomu jistě neprospívá

+1/0
21.2.2015 17:03

J28a24n 15N90o54v62á17k 9365278264505

Nevím co máte za auto, ale pokud nejezdíte jen krátké cesty do 10 km, tak nic neřešit, auto si poradí.

0/0
21.2.2015 23:39

V52l30a15d79i91s67l57a65v 58B76u27r37y94š90e91k 3583706792264

PSA 2,0 TDCi 103 kW, asi poradí, teda zatim poradilo, jen nechápu tu logiku, navíc v manuálu je psáno, že někdy je tomu potřeba pomoct jízdou ve vyšších otáčkách a přitom se to spouští naprosto nevypočitatelně, dovedu si představit, že se rosvítí kontrolka, chci vypálit, tak pojedu, spustím to a až kontrolka zhasne, tak je to vyřešený, takhle se to třikrát přeruší a vypálí se to třeba o 300 km později

0/0
22.2.2015 6:38

P20e69t21r 32M28i86c72h11a29l 2380184411152

Mám na TDi DR s DPF najeto za dva a půl roku necelých 45 tisíc a ještě se mi kontrolka nerozsvítila.

0/0
22.2.2015 9:31

V42l95a49d11i97s19l72a81v 90B62u77r14y37š42e20k 3163896452394

já za dvaapůl roku 60 tisíc a taky mě nic nesvítí

0/0
22.2.2015 10:48

P35e92t55r 20M25i28c17h42a27l 2900544611942

Aha, já myslel, že už se Ti to ozvalo. Ono je to hlavně o způsobu jízdy. Pokud se s tím trvale neskáče po městě na krátké trasy, několikrát denně a pořád v podstatě se studeným motorem, tak se to průběžně čistí samo.

0/0
22.2.2015 12:20

J38i92ř78í 33E21r93b94e80n 1163554636647

Ford C-Max 1,6 TDCi stejný problém (ostatně je to taky motor Peugeot, jestli se nepletu). Někdy to začne vypalovat na sotva zahřátém motoru už v prvním stoupání (což je strašně příjemné, když se najednou na široké přehledné silnici I. třídy ploužíte sedmdesátkou) a jindy nespustí ani po 250 km nonstop jízdy, kde by přitom měl ideální provozní podmínky.

Navíc mi vypalování ani nehlásí - žádná kontrolka, žádné pípnutí, žádná hláška na displeji. Jen to najednou samo ubere plyn a rozhodne se, že maximální otáčky jsou 3000 a basta.

0/0
26.2.2015 20:55

J69a42r78o12s91l19a73v 50L94h35o42t75s12k55ý 4397930621189

To jste objevili Ameriku...

0/0
21.2.2015 12:14

R93o88b53e38r46t 85R88u62d34e55n68k55o 2794733381460

To je hezké, že tu spousta lidí radí, že by auto nechali sešrotovat. Nikdo ale nenapíše, že jsme už dávno měli chytit a předehnat životní úroveň Rakouska, dle prognostika Václava. Až budu mít plat jako v Rakousku, vážně nebudu mít auto starší 5 let. Takhle mi vlezte na záda, jezdím tím, na co mám. Navíc předpokládám, že vynálezce emisních povolenek vymyslí výfukovné a pak ještě dostanou krávy na prdel měřič metanu.

+2/0
21.2.2015 12:07

J30i28ř21í 32N82o85v51o76t30n71y 2528591183979

I v tom Rakousku jezdí 15-20 let staré vozy. Více na venkově, stejně jako tady. Ani běžný Rakušák musí krotit výdaje.

0/0
21.2.2015 12:25

V84l43a60d28i41s61l20a50v 12B19u41r56y83š30e67k 3623616422134

to je ale vaše chyba, že nemáte plat jako v Rakouku, Klause bych do toho nepletl a právo trávit ostatní vám to určitě nedává, je třeba si na vás posvítit, dle vašich slov nám jinou možnost nedáváte

0/−5
21.2.2015 12:25

J81i49n60d15ř87i11c57h 16Š94k93o26p13e18k 4145931750835

to je ale vaše chyba, že nemáte plat jako v Rakouku

;-D;-D;-D;-D

0/0
21.2.2015 14:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.