Diskuze

V Česku jsou desetitisíce dieselů s odstraněným filtrem pevných částic

„V Česku jezdí několik desítek tisíc dieselových aut, která mají nelegálně odmontovaný filtr pevných částic,“ uvádí české zastoupení automobilky Ford. Tato auta pak neplní emisní normy ani homologaci.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LV

Auto s vytlučeným filtrem je na tom často líp jak čipnutý motor. Částice totiž vznikají při nedokonalém shoření nafty. A to bývá po čipnutí často. A taky má na kouřivost vliv snižování objemu a zvyšování plnícího tlaku.

1 1
možnosti
JS

"Mno nevím, nejvíce kouří starý Avie a tam bych o "zmenšování objemu coby příčině zvýšené kouřivosti silně pochyboval ;-)

0 0
možnosti
LV

Kdysi jsem dělal na vývoji kouřoměru, zařízení na měření kouřivosti. A tak jsem se dostal i na testování přístroje a dobře seřízený diesel i bez filtru kouří míň, jak rozhašený s filtrem. A pokud je upravená ŘJ, tak se měřením vytlučený filtr nepozná. Ony i automobilky zjišťují, že filtr pevných částic je hodně sporná věc. Navíc se ukazuje, že problémy s kouřivostí jsou často způsobené snižováním objemů motoru a zvyšování plnících tlaků. Většinou totiž částice vznikají při nedokonalém shoření paliva. Takže auto s vytlučeným filtrem je na tom s emisemi často lepší než čipnutý diesel.

2 2
možnosti
Foto

J31i89ř54í 43E67r71b95e15n

26. 2. 2015 20:35

No, ona i stodvacítka na LPG má kolikrát lepší emise než felicia, která podle dokladů splňuje Euro 1.

Ale úředníka nezajímá skutečný stav emisí, nýbrž homologační dokumenty z doby uvedení vozidla do provozu...

0 0
možnosti

Stačí snížením spotřební daně dostat cenu naturalu dvě koruny pod naftu a bude pokoj ...dneska má každej nafťák, i když jezdí málo.

0 0
možnosti
MH

To mi ještě připomělo video. Promiňte slečno, kouříte? ;-D

https://www.youtube.com/watch?v=WF0zBE71e68

1 1
možnosti
LV

Je zajímavé, že tyto filtry se už dlouho používají u nákladních automobilů a jejich čištění probíhá velmi jednoduše, vyndá se vložka a ta se ve speciálním přístroji profoukne. Nechápu, že to nejde udělat i u osobních automobilů.

0 0
možnosti
LK

Protože prachy :)

U kamionu, který najezdí životní kilometrovou nálož osobáku za rok by si netroufli chtít 50 tisíc ročně za novej filtr.

U osobáku, kde vás to vyjde na jednou za tři roky si prostě o těch 25 tisíc v klidu řeknou. Co s tím uděláte ... :)

4 0
možnosti
CP

Nejekologičtější auto je to, které se nemusí vyrobit!

Pokud by dělala kvalitní auta, jako byla kolem roku 2000, která jezdí při dobré údržbě bez problému dodnes, nemuseli by vymýšlet žádné nesmysly. Aut by se vyrobilo méně, a zátěž pro životní prostředí by byla menší. 

Jenže to by si soudruzi ve Wolfsburgu nemohli kupovat každej rok novej tryskáč.

A o tom to celé je. Ekolobby je provázaná s průmyslem a vymýšlejí se ptákoviny jen pro zisk. Nejde vůbec o přírodu, o zdraví, ale o peníze.

4 1
možnosti
Foto

tak tak a kdyby se moci zmocnili komunisti, tak si zase můžem zase dát pořadník na trabanta a zlý manažéry z Wofsburku co myslí jen a jen na sebe a nám působí příkoří bychom zavřeli do lágrů

2 1
možnosti
PK

P18a77v18e76l 13K72u92r13a98l

22. 2. 2015 12:03

Super... a když se ten filtr vymění tak škodliviny v něm zachycené magicky zmizí? Ne je třeba ho zlikvidovat se zhruba stejnými škodami jako je jezdit bez něj.

Krom toho jediné co ten filtr dělá je že sice po městě "saze" zachycuje ale ve chvíli kdy vjedete na dálnici a rozpálíte ho tak je zase "vypaluje" a vypouští do ovzduší.

A mne tedy přijde nesmysl doplácet desetitisíce na něco co jenom přesová zdroj znečištění z jedhono místa na jiné.

Tyhle filtry nejsou nic jiného než zbytečná buzerace mající za cíl uživit další hromadu zelených budižkničemu kteří jenom svými výmysli komplikují jiným lidem život. Poslat je do háje a automobilky které na tom chtějí vydělávat taky.

Co je třeba je jednoduché auto bez jakékoliv elektroniky které si bude moci člověk doma servisovat sám zcela nezávisle na jiných lidech a potřebě nějakých oficiálních servisů.

4 2
možnosti
PK

P15a77v23e39l 75K19u51r47a78l

22. 2. 2015 12:07

Pokud by státy chtěli mít alepsoň nějaký ekologický efekt - pak by měli především uvalit velmi vysokou daň za vyzaření starého vozidla z provozu.

Je mnohem větší ekologická škoda neustále těžit a zpracovávat další a další kovy a materiál na výrobu nových aut než kdyby byla minimální požadovaná životnost vozu na silnicích 15 let.

Jakékoliv mladší pojízdné vozidlo vyřazené z provozu by mělo vést k tomu že ten kdo ho vyzařuje by měl platit odpadovou daň alespoň ve výši 10 procent pořizovací ceny vozidla aby se především snižila spotřeba vozidel a klesly výroby automobilek.

2 0
možnosti
Foto

jednou jsem se jednoho člověka, který se chystal k odstranění DPF ptal, proč to dělá, tak jsem si myslel, jak bude naříkat, že život je zlej a že že si novej nemůže dovolit a že musí děti vozit do školky a že by pak neměl na lyžování v Alpách a on povídá, všichni to vymontovávají, tak co, já to nezachráním

0 0
možnosti
MH

Jó Cechy, to je takovej bordel.

1 3
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...