Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Česku jsou desetitisíce dieselů s odstraněným filtrem pevných částic

„V Česku jezdí několik desítek tisíc dieselových aut, která mají nelegálně odmontovaný filtr pevných částic,“ uvádí české zastoupení automobilky Ford. Tato auta pak neplní emisní normy ani homologaci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L56u48k75á58š 10V18a20ň40u70r47a 1115194563423

Auto s vytlučeným filtrem je na tom často líp jak čipnutý motor. Částice totiž vznikají při nedokonalém shoření nafty. A to bývá po čipnutí často. A taky má na kouřivost vliv snižování objemu a zvyšování plnícího tlaku.

+1/−1
23.2.2015 21:19

J15i79ř52í 77S32c86h59w52a60c24h 8318454288186

"Mno nevím, nejvíce kouří starý Avie a tam bych o "zmenšování objemu coby příčině zvýšené kouřivosti silně pochyboval ;-)

0/0
26.2.2015 21:02

L70u50k84á35š 64V28a46ň63u31r49a 1715164483563

Kdysi jsem dělal na vývoji kouřoměru, zařízení na měření kouřivosti. A tak jsem se dostal i na testování přístroje a dobře seřízený diesel i bez filtru kouří míň, jak rozhašený s filtrem. A pokud je upravená ŘJ, tak se měřením vytlučený filtr nepozná. Ony i automobilky zjišťují, že filtr pevných částic je hodně sporná věc. Navíc se ukazuje, že problémy s kouřivostí jsou často způsobené snižováním objemů motoru a zvyšování plnících tlaků. Většinou totiž částice vznikají při nedokonalém shoření paliva. Takže auto s vytlučeným filtrem je na tom s emisemi často lepší než čipnutý diesel.

+2/−2
23.2.2015 21:16

J15i84ř71í 10E43r44b61e24n 1943324856287

No, ona i stodvacítka na LPG má kolikrát lepší emise než felicia, která podle dokladů splňuje Euro 1.

Ale úředníka nezajímá skutečný stav emisí, nýbrž homologační dokumenty z doby uvedení vozidla do provozu...

0/0
26.2.2015 20:35

S15l96a94v25o44m77í72r 90Š32t10ě96p25á82n 1918234682254

Stačí snížením spotřební daně dostat cenu naturalu dvě koruny pod naftu a bude pokoj ...dneska má každej nafťák, i když jezdí málo.

0/0
23.2.2015 14:18

V30l37a60d79i20s95l55a38v 59B45u84r73y18š36e89k 1139772987404

nestačí

0/0
23.2.2015 16:02

M65a36r34t37i37n 75H64a81v84l74í83k 4590515487553

To mi ještě připomělo video. Promiňte slečno, kouříte? ;-D

https://www.youtube.com/watch?v=WF0zBE71e68

+1/−1
23.2.2015 13:40

O78n11d57ř66e34j 86K97r68y15š28t37o16f 6583901

cng

0/0
22.2.2015 20:31

L69u35k79á23š 24V37a58ň93u13r33a 1525444413723

Je zajímavé, že tyto filtry se už dlouho používají u nákladních automobilů a jejich čištění probíhá velmi jednoduše, vyndá se vložka a ta se ve speciálním přístroji profoukne. Nechápu, že to nejde udělat i u osobních automobilů.

0/0
22.2.2015 14:37

L52u84k60á34š 31K69m80e20n11t 5309417164780

Protože prachy :)

U kamionu, který najezdí životní kilometrovou nálož osobáku za rok by si netroufli chtít 50 tisíc ročně za novej filtr.

U osobáku, kde vás to vyjde na jednou za tři roky si prostě o těch 25 tisíc v klidu řeknou. Co s tím uděláte ... :)

+4/0
22.2.2015 16:34

V37l64a31d19i47s58l33a92v 14B58u79r37y33š27e30k 3173536432814

tak si zřiťe firmu která to bude čistit, když nás tak všichni okrádají, tak vy nám budete pomáhat, mimochodem takové firmy už existují, vyčistění stojí zhruba 5 tisíc, je na to záruka

0/0
22.2.2015 17:04

P51a66v95e61l 42K75u81r36a31l 5881244780920

Zbytečně vyhozených 5000 kč. bez filtru je to zadarmo a nejfektivnější způsob provozu čehokoliv je absolutní eliminace jakýchkoli zbytných nákladů.

Vždycky je třeba volit ty nejjednodušší a nejlevnější možná řešení.

Cílem by vždy mělo být utratit to absolutně nejmenší možné množství peněz k dosažení požadovaného výsledku. 

Auto je jenom a pouze prostředek co mne má dostat z místa A do místa B kdykoliv si zamanu. Cokoliv navíc je zbytná funkce která nesmí být povinná.

+1/0
22.2.2015 17:46

P81e31t78r 66H48a12n43a 1954820499

U PSA (Peugeot, Citroen) to jde a propláchnete si to doma samiR^

+1/0
25.2.2015 10:30

C59y80r12i54l 92P45a62v89e92l75k97a 4346372698685

Nejekologičtější auto je to, které se nemusí vyrobit!

Pokud by dělala kvalitní auta, jako byla kolem roku 2000, která jezdí při dobré údržbě bez problému dodnes, nemuseli by vymýšlet žádné nesmysly. Aut by se vyrobilo méně, a zátěž pro životní prostředí by byla menší. 

Jenže to by si soudruzi ve Wolfsburgu nemohli kupovat každej rok novej tryskáč.

A o tom to celé je. Ekolobby je provázaná s průmyslem a vymýšlejí se ptákoviny jen pro zisk. Nejde vůbec o přírodu, o zdraví, ale o peníze.

+4/−1
22.2.2015 12:18

V69l75a70d75i95s71l24a43v 10B44u51r95y50š50e15k 3413476552834

tak tak a kdyby se moci zmocnili komunisti, tak si zase můžem zase dát pořadník na trabanta a zlý manažéry z Wofsburku co myslí jen a jen na sebe a nám působí příkoří bychom zavřeli do lágrů

+2/−1
22.2.2015 12:31

J55a12n 61D73l37o43u84h36ý 7344849260829

Rok 2000 a komunisti ?! :-D mate to nejake popletene.

+3/−2
22.2.2015 13:55

V95l51a95d78i42s67l34a16v 52B86u66r67y53š57e92k 3653496522704

kdyby se moci zmocnili znamená, že v budoucnu, to je třeba v roce 2050

0/0
22.2.2015 17:07

M66a85r81e85k 22H66r23u96b48y 6627862861188

Od doby co neexistuje Sovetsky svaz a v Cine vladnou kapitaliste (prestoze mavajici cervenou vlajkou), je socializmus dost nepravdepodobny.:-P

Severni Korea na financovani exportu ideologie fakt nema;-)

0/−1
24.2.2015 10:24

L25u28k67á98š 97V53a35ň98u79r30a 1765134253943

Snižování spotřeby a ekoloby má smysl, pokud se tím ale nejde na roku výrobcům. Auta jsou už tak složitá, že je poruchovost častá a výdrž mizerná. Respektive, že neudržované auto dříve jezdilo pořád, zatímco dnes se bez údržby neobejde. Setkávám se na silnicích s takovými vraky, které určitě nesplňují ani emise a ani technický stav. A na tyto vozy by se spíše kontrola měla směrovat. Plno aut s vytlučeným filtrem splňuje předpisy víc, jak tyto vraky.

0/0
22.2.2015 14:44

J15i82n84d90ř70i84c42h 55Š26k20o69p19e66k 4745531370665

snižování spotřeby a ekoloby by mělo smysl, pokud by se spotřeba měřila v reálném provozu a ne upravené auta v ideálních podmínkách

0/0
22.2.2015 14:53

P89a10v78e59l 38K39u34r65a50l 5971444670150

Super... a když se ten filtr vymění tak škodliviny v něm zachycené magicky zmizí? Ne je třeba ho zlikvidovat se zhruba stejnými škodami jako je jezdit bez něj.

Krom toho jediné co ten filtr dělá je že sice po městě "saze" zachycuje ale ve chvíli kdy vjedete na dálnici a rozpálíte ho tak je zase "vypaluje" a vypouští do ovzduší.

A mne tedy přijde nesmysl doplácet desetitisíce na něco co jenom přesová zdroj znečištění z jedhono místa na jiné.

Tyhle filtry nejsou nic jiného než zbytečná buzerace mající za cíl uživit další hromadu zelených budižkničemu kteří jenom svými výmysli komplikují jiným lidem život. Poslat je do háje a automobilky které na tom chtějí vydělávat taky.

Co je třeba je jednoduché auto bez jakékoliv elektroniky které si bude moci člověk doma servisovat sám zcela nezávisle na jiných lidech a potřebě nějakých oficiálních servisů.

+4/−2
22.2.2015 12:03

P60a19v19e51l 28K90u64r77a94l 5261334810720

Pokud by státy chtěli mít alepsoň nějaký ekologický efekt - pak by měli především uvalit velmi vysokou daň za vyzaření starého vozidla z provozu.

Je mnohem větší ekologická škoda neustále těžit a zpracovávat další a další kovy a materiál na výrobu nových aut než kdyby byla minimální požadovaná životnost vozu na silnicích 15 let.

Jakékoliv mladší pojízdné vozidlo vyřazené z provozu by mělo vést k tomu že ten kdo ho vyzařuje by měl platit odpadovou daň alespoň ve výši 10 procent pořizovací ceny vozidla aby se především snižila spotřeba vozidel a klesly výroby automobilek.

+2/0
22.2.2015 12:07

P51e88t37r 44M68i33c36h91a19l 2220244251552

Průměrné stáří auta je u nás tuším přes 14 let. Nová auta z provozu nikdo nevyřazuje, pokud to není totálka po nehodě. Auto bez potřeby servisu neexistuje a dělat si servis sám není problém, pokud to někdo umí. Problém je, že servisy typu "Franta v garáži" se můžou majiteli auta hodně prodražit a krutě vymstít.

0/0
22.2.2015 12:26

P54a54v65e14l 43K43u20r58a14l 5181104560330

Nicméně myslím že všechny součástky auta by měl mít možnost uživatel opravit vlastní mocí a vůbec by nemělo být nutné aby stát vyžadoval nějakou homologaci a nebo se papírově určovalo jaké komponenty na daném typu auta smí být a nebo ne.

Stát má příliš regulační moci a tu je mu třeba vzít.

+1/−1
22.2.2015 17:42

P35e46t12r 22M14i62c36h55a66l 2820754221632

Dneska si uživatel doma neopraví ani kolo (většina u živatelů). A ty chceš, aby to šlo s autem? To je utopie.

0/0
22.2.2015 18:42

M75a43r78e68k 98H95r36u12b44y 6207322381218

No, pokud bychom se zbavili ve jmenu ekologie umyslne komplikovanych soucastek, je auto docela jednoducha vec ;-)

0/0
24.2.2015 10:27

V88l47a62d91i84s28l43a21v 10B10u54r17y10š20e62k 3293976872824

jednou jsem se jednoho člověka, který se chystal k odstranění DPF ptal, proč to dělá, tak jsem si myslel, jak bude naříkat, že život je zlej a že že si novej nemůže dovolit a že musí děti vozit do školky a že by pak neměl na lyžování v Alpách a on povídá, všichni to vymontovávají, tak co, já to nezachráním

0/0
22.2.2015 7:14

M37i31r79o43s25l34a49v 10H60r95a32c11h 9906889755515

Jó Cechy, to je takovej bordel.

+1/−3
22.2.2015 6:53

J47a17n 14N90o90v92á29k 9645428784235

Pokud ty auta s odstraněným filtrem sazí projdou emisní kontrolou, tak v tom snad žádný problém není.

0/0
21.2.2015 23:45

V91l95a26d49i25s21l44a55v 82B66u66r28y76š59e78k 3433606132774

problém je v tom, že se na emisních kontrolách saze neměří, takže projdou

0/0
22.2.2015 6:28

M52a25r20t43i20n 81H89a82v91l45í37k 4600785817553

V tom případě je někde chyba.

0/0
22.2.2015 8:18

V35l18a63d79i82s85l79a54v 30B67u79r50y84š23e41k 3243856142394

dyť se o tom, že je někde chyba již drahnou dobu diskutuje

0/0
22.2.2015 10:46
Foto

M10i69r75o84s81l38a42v 30S61t63e46i39n16e49r 6938144523355

Ale měří, je to taková pumpička s papírovým filtrem, měří se zešednutí.

0/0
22.2.2015 18:04

M95a33r93e65k 45H65r22u51b12y 6497962771148

Problem je, ze filtry pevnych castic chybi predevsim u kamionu, z kterych toho sajrajtu lita mnohonasobne vic nez ze stejne upravenych osobaku, a navic si uzivaji slevy na "ekologicke" motory. To vse za nezajmu policie :-/Rv

+1/0
21.2.2015 22:52

M22a74r73t52i54n 65P41ř78e96n53o53s58i91l 3661310492

NO SMOKE NO FUN

0/−1
21.2.2015 19:51

L43e45o28š 37S71m60u17t15n16ý 2137409285692

nikdo kdo má mozek si ojetý moderní diesel nekoupí,jakákoli uspora paliva nemůže nahradit přemrštěné náklady na servis,mám vlastní zkušenost citroen c5 hdi, možná ještě starý obyč. diesel ale hdi,tdci,atd či jak se to všechno jmenuje už nikdy,nikdy,nikdy

+6/0
21.2.2015 17:25

P85a40v80e63l 84N41o27v41á74k 7511586859923

Pokud mám přístup k naftě věřte tomu ze se mi to dost vyplatí ;)

0/0
21.2.2015 21:45

J27a35n 49N22o86v72á55k 9305618164605

Mám C5 1.6 HDI z roku 2006 už 5 let a s motorem nebo FAP žádný problém.

Servisní náklady do 3 tisíc ročně (jen materiál, práci si udělám sám).

+1/0
21.2.2015 23:38

V58l76a50d24i65s46l48a61v 11B59u37r67y22š77e38k 3803886322124

mě by spíš zajímalo, jak to funguje, jedu 200 km a nevypálí se to, pak jedu kousek a začne se to vypalovat, tak vypnu motor a tím se to přeruší a pak příští jízdu jedu schválně dál, ať se ta svině vypálí a ona nic a zase v té nejnevhodnější chvíli si vzpomene. Možná by nebylo od věci, kdyby si to v některých případech mohl řidie spustit, protože takovejhle provoz tomu jistě neprospívá

+1/0
21.2.2015 17:03

J69a76n 77N84o66v89á79k 9655898534555

Nevím co máte za auto, ale pokud nejezdíte jen krátké cesty do 10 km, tak nic neřešit, auto si poradí.

0/0
21.2.2015 23:39

V23l65a77d73i12s36l64a76v 27B18u14r20y34š91e67k 3973816982184

PSA 2,0 TDCi 103 kW, asi poradí, teda zatim poradilo, jen nechápu tu logiku, navíc v manuálu je psáno, že někdy je tomu potřeba pomoct jízdou ve vyšších otáčkách a přitom se to spouští naprosto nevypočitatelně, dovedu si představit, že se rosvítí kontrolka, chci vypálit, tak pojedu, spustím to a až kontrolka zhasne, tak je to vyřešený, takhle se to třikrát přeruší a vypálí se to třeba o 300 km později

0/0
22.2.2015 6:38

P44e73t40r 39M14i90c80h97a64l 2560754661812

Mám na TDi DR s DPF najeto za dva a půl roku necelých 45 tisíc a ještě se mi kontrolka nerozsvítila.

0/0
22.2.2015 9:31

V70l57a14d23i12s44l13a35v 54B34u54r83y61š71e67k 3603736312804

já za dvaapůl roku 60 tisíc a taky mě nic nesvítí

0/0
22.2.2015 10:48

P82e90t44r 20M48i34c47h69a21l 2540664211692

Aha, já myslel, že už se Ti to ozvalo. Ono je to hlavně o způsobu jízdy. Pokud se s tím trvale neskáče po městě na krátké trasy, několikrát denně a pořád v podstatě se studeným motorem, tak se to průběžně čistí samo.

0/0
22.2.2015 12:20

J37i62ř44í 63E83r79b64e15n 1183294166837

Ford C-Max 1,6 TDCi stejný problém (ostatně je to taky motor Peugeot, jestli se nepletu). Někdy to začne vypalovat na sotva zahřátém motoru už v prvním stoupání (což je strašně příjemné, když se najednou na široké přehledné silnici I. třídy ploužíte sedmdesátkou) a jindy nespustí ani po 250 km nonstop jízdy, kde by přitom měl ideální provozní podmínky.

Navíc mi vypalování ani nehlásí - žádná kontrolka, žádné pípnutí, žádná hláška na displeji. Jen to najednou samo ubere plyn a rozhodne se, že maximální otáčky jsou 3000 a basta.

0/0
26.2.2015 20:55

J29a33r40o96s39l67a96v 13L35h38o12t28s27k62ý 4507810451369

To jste objevili Ameriku...

0/0
21.2.2015 12:14

R16o87b87e61r38t 82R31u69d19e12n67k71o 2934303481500

To je hezké, že tu spousta lidí radí, že by auto nechali sešrotovat. Nikdo ale nenapíše, že jsme už dávno měli chytit a předehnat životní úroveň Rakouska, dle prognostika Václava. Až budu mít plat jako v Rakousku, vážně nebudu mít auto starší 5 let. Takhle mi vlezte na záda, jezdím tím, na co mám. Navíc předpokládám, že vynálezce emisních povolenek vymyslí výfukovné a pak ještě dostanou krávy na prdel měřič metanu.

+2/0
21.2.2015 12:07

J15i19ř84í 98N17o51v84o87t94n54y 2838901553599

I v tom Rakousku jezdí 15-20 let staré vozy. Více na venkově, stejně jako tady. Ani běžný Rakušák musí krotit výdaje.

0/0
21.2.2015 12:25

V42l91a41d63i40s36l35a40v 71B11u24r18y97š87e10k 3663666182974

to je ale vaše chyba, že nemáte plat jako v Rakouku, Klause bych do toho nepletl a právo trávit ostatní vám to určitě nedává, je třeba si na vás posvítit, dle vašich slov nám jinou možnost nedáváte

0/−5
21.2.2015 12:25

J77i22n45d72ř59i36c98h 45Š12k73o43p38e47k 4785621520345

to je ale vaše chyba, že nemáte plat jako v Rakouku

;-D;-D;-D;-D

0/0
21.2.2015 14:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.