Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Česku jsou desetitisíce dieselů s odstraněným filtrem pevných částic

„V Česku jezdí několik desítek tisíc dieselových aut, která mají nelegálně odmontovaný filtr pevných částic,“ uvádí české zastoupení automobilky Ford. Tato auta pak neplní emisní normy ani homologaci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L61u57k71á92š 72V55a55ň26u37r25a 1445184313513

Auto s vytlučeným filtrem je na tom často líp jak čipnutý motor. Částice totiž vznikají při nedokonalém shoření nafty. A to bývá po čipnutí často. A taky má na kouřivost vliv snižování objemu a zvyšování plnícího tlaku.

+1/−1
23.2.2015 21:19

J74i56ř44í 28S48c31h50w32a73c39h 8868944418856

"Mno nevím, nejvíce kouří starý Avie a tam bych o "zmenšování objemu coby příčině zvýšené kouřivosti silně pochyboval ;-)

0/0
26.2.2015 21:02

L38u31k55á61š 75V16a83ň96u94r17a 1975134803103

Kdysi jsem dělal na vývoji kouřoměru, zařízení na měření kouřivosti. A tak jsem se dostal i na testování přístroje a dobře seřízený diesel i bez filtru kouří míň, jak rozhašený s filtrem. A pokud je upravená ŘJ, tak se měřením vytlučený filtr nepozná. Ony i automobilky zjišťují, že filtr pevných částic je hodně sporná věc. Navíc se ukazuje, že problémy s kouřivostí jsou často způsobené snižováním objemů motoru a zvyšování plnících tlaků. Většinou totiž částice vznikají při nedokonalém shoření paliva. Takže auto s vytlučeným filtrem je na tom s emisemi často lepší než čipnutý diesel.

+2/−2
23.2.2015 21:16


J40i32ř75í 91E27r63b72e96n 1383134546657

No, ona i stodvacítka na LPG má kolikrát lepší emise než felicia, která podle dokladů splňuje Euro 1.

Ale úředníka nezajímá skutečný stav emisí, nýbrž homologační dokumenty z doby uvedení vozidla do provozu...

0/0
26.2.2015 20:35

S64l39a17v48o29m43í67r 60Š83t51ě86p22á61n 1688754682714

Stačí snížením spotřební daně dostat cenu naturalu dvě koruny pod naftu a bude pokoj ...dneska má každej nafťák, i když jezdí málo.

0/0
23.2.2015 14:18

V47l32a41d33i47s51l72a97v 64B29u49r67y74š58e57k 1339722617284

nestačí

0/0
23.2.2015 16:02

M41a64r98t58i83n 47H41a78v47l33í15k 4150115147313

To mi ještě připomělo video. Promiňte slečno, kouříte? ;-D

https://www.youtube.com/watch?v=WF0zBE71e68

+1/−1
23.2.2015 13:40

O69n40d17ř42e33j 15K69r96y55š44t13o41f 6443821

cng

0/0
22.2.2015 20:31

L63u13k45á12š 17V53a15ň66u41r74a 1625134403283

Je zajímavé, že tyto filtry se už dlouho používají u nákladních automobilů a jejich čištění probíhá velmi jednoduše, vyndá se vložka a ta se ve speciálním přístroji profoukne. Nechápu, že to nejde udělat i u osobních automobilů.

0/0
22.2.2015 14:37

L26u94k43á62š 73K53m36e62n41t 5549847184590

Protože prachy :)

U kamionu, který najezdí životní kilometrovou nálož osobáku za rok by si netroufli chtít 50 tisíc ročně za novej filtr.

U osobáku, kde vás to vyjde na jednou za tři roky si prostě o těch 25 tisíc v klidu řeknou. Co s tím uděláte ... :)

+4/0
22.2.2015 16:34

V39l60a37d12i38s47l12a49v 92B50u96r68y28š62e86k 3113746902404

tak si zřiťe firmu která to bude čistit, když nás tak všichni okrádají, tak vy nám budete pomáhat, mimochodem takové firmy už existují, vyčistění stojí zhruba 5 tisíc, je na to záruka

0/0
22.2.2015 17:04

P16a92v24e25l 85K45u11r30a47l 5191764810700

Zbytečně vyhozených 5000 kč. bez filtru je to zadarmo a nejfektivnější způsob provozu čehokoliv je absolutní eliminace jakýchkoli zbytných nákladů.

Vždycky je třeba volit ty nejjednodušší a nejlevnější možná řešení.

Cílem by vždy mělo být utratit to absolutně nejmenší možné množství peněz k dosažení požadovaného výsledku. 

Auto je jenom a pouze prostředek co mne má dostat z místa A do místa B kdykoliv si zamanu. Cokoliv navíc je zbytná funkce která nesmí být povinná.

+1/0
22.2.2015 17:46

P61e68t95r 17H11a23n35a 1114120809

U PSA (Peugeot, Citroen) to jde a propláchnete si to doma samiR^

+1/0
25.2.2015 10:30

C24y54r50i21l 75P84a17v10e54l52k19a 4276282338675

Nejekologičtější auto je to, které se nemusí vyrobit!

Pokud by dělala kvalitní auta, jako byla kolem roku 2000, která jezdí při dobré údržbě bez problému dodnes, nemuseli by vymýšlet žádné nesmysly. Aut by se vyrobilo méně, a zátěž pro životní prostředí by byla menší. 

Jenže to by si soudruzi ve Wolfsburgu nemohli kupovat každej rok novej tryskáč.

A o tom to celé je. Ekolobby je provázaná s průmyslem a vymýšlejí se ptákoviny jen pro zisk. Nejde vůbec o přírodu, o zdraví, ale o peníze.

+4/−1
22.2.2015 12:18

V23l85a51d11i11s29l55a41v 29B86u57r10y28š15e67k 3883266802914

tak tak a kdyby se moci zmocnili komunisti, tak si zase můžem zase dát pořadník na trabanta a zlý manažéry z Wofsburku co myslí jen a jen na sebe a nám působí příkoří bychom zavřeli do lágrů

+2/−1
22.2.2015 12:31

J21a44n 71D90l60o18u70h33ý 7694809260199

Rok 2000 a komunisti ?! :-D mate to nejake popletene.

+3/−2
22.2.2015 13:55

V59l78a88d77i55s21l24a59v 78B22u34r93y79š56e97k 3593986352474

kdyby se moci zmocnili znamená, že v budoucnu, to je třeba v roce 2050

0/0
22.2.2015 17:07

M51a37r12e51k 74H11r51u79b20y 6507212831188

Od doby co neexistuje Sovetsky svaz a v Cine vladnou kapitaliste (prestoze mavajici cervenou vlajkou), je socializmus dost nepravdepodobny.:-P

Severni Korea na financovani exportu ideologie fakt nema;-)

0/−1
24.2.2015 10:24

L59u15k40á90š 67V35a77ň20u69r68a 1775604653583

Snižování spotřeby a ekoloby má smysl, pokud se tím ale nejde na roku výrobcům. Auta jsou už tak složitá, že je poruchovost častá a výdrž mizerná. Respektive, že neudržované auto dříve jezdilo pořád, zatímco dnes se bez údržby neobejde. Setkávám se na silnicích s takovými vraky, které určitě nesplňují ani emise a ani technický stav. A na tyto vozy by se spíše kontrola měla směrovat. Plno aut s vytlučeným filtrem splňuje předpisy víc, jak tyto vraky.

0/0
22.2.2015 14:44

J65i65n38d24ř34i20c80h 89Š71k17o51p85e36k 4795201710795

snižování spotřeby a ekoloby by mělo smysl, pokud by se spotřeba měřila v reálném provozu a ne upravené auta v ideálních podmínkách

0/0
22.2.2015 14:53

P67a70v23e19l 70K96u92r28a18l 5661214720260

Super... a když se ten filtr vymění tak škodliviny v něm zachycené magicky zmizí? Ne je třeba ho zlikvidovat se zhruba stejnými škodami jako je jezdit bez něj.

Krom toho jediné co ten filtr dělá je že sice po městě "saze" zachycuje ale ve chvíli kdy vjedete na dálnici a rozpálíte ho tak je zase "vypaluje" a vypouští do ovzduší.

A mne tedy přijde nesmysl doplácet desetitisíce na něco co jenom přesová zdroj znečištění z jedhono místa na jiné.

Tyhle filtry nejsou nic jiného než zbytečná buzerace mající za cíl uživit další hromadu zelených budižkničemu kteří jenom svými výmysli komplikují jiným lidem život. Poslat je do háje a automobilky které na tom chtějí vydělávat taky.

Co je třeba je jednoduché auto bez jakékoliv elektroniky které si bude moci člověk doma servisovat sám zcela nezávisle na jiných lidech a potřebě nějakých oficiálních servisů.

+4/−2
22.2.2015 12:03

P41a82v96e49l 84K30u53r84a82l 5691824480330

Pokud by státy chtěli mít alepsoň nějaký ekologický efekt - pak by měli především uvalit velmi vysokou daň za vyzaření starého vozidla z provozu.

Je mnohem větší ekologická škoda neustále těžit a zpracovávat další a další kovy a materiál na výrobu nových aut než kdyby byla minimální požadovaná životnost vozu na silnicích 15 let.

Jakékoliv mladší pojízdné vozidlo vyřazené z provozu by mělo vést k tomu že ten kdo ho vyzařuje by měl platit odpadovou daň alespoň ve výši 10 procent pořizovací ceny vozidla aby se především snižila spotřeba vozidel a klesly výroby automobilek.

+2/0
22.2.2015 12:07

P50e28t60r 83M91i83c88h58a15l 2800964861522

Průměrné stáří auta je u nás tuším přes 14 let. Nová auta z provozu nikdo nevyřazuje, pokud to není totálka po nehodě. Auto bez potřeby servisu neexistuje a dělat si servis sám není problém, pokud to někdo umí. Problém je, že servisy typu "Franta v garáži" se můžou majiteli auta hodně prodražit a krutě vymstít.

0/0
22.2.2015 12:26

P55a66v27e41l 91K72u32r59a44l 5341544520820

Nicméně myslím že všechny součástky auta by měl mít možnost uživatel opravit vlastní mocí a vůbec by nemělo být nutné aby stát vyžadoval nějakou homologaci a nebo se papírově určovalo jaké komponenty na daném typu auta smí být a nebo ne.

Stát má příliš regulační moci a tu je mu třeba vzít.

+1/−1
22.2.2015 17:42

P69e85t59r 24M85i40c49h87a57l 2690764891162

Dneska si uživatel doma neopraví ani kolo (většina u živatelů). A ty chceš, aby to šlo s autem? To je utopie.

0/0
22.2.2015 18:42

M37a80r41e51k 34H91r68u87b42y 6107382251528

No, pokud bychom se zbavili ve jmenu ekologie umyslne komplikovanych soucastek, je auto docela jednoducha vec ;-)

0/0
24.2.2015 10:27

V51l56a60d27i68s25l58a46v 40B16u87r28y31š81e11k 3223166772694

jednou jsem se jednoho člověka, který se chystal k odstranění DPF ptal, proč to dělá, tak jsem si myslel, jak bude naříkat, že život je zlej a že že si novej nemůže dovolit a že musí děti vozit do školky a že by pak neměl na lyžování v Alpách a on povídá, všichni to vymontovávají, tak co, já to nezachráním

0/0
22.2.2015 7:14

M70i24r82o25s32l63a92v 12H28r90a11c97h 9266239575245

Jó Cechy, to je takovej bordel.

+1/−3
22.2.2015 6:53

J95a45n 10N19o58v30á90k 9775438104455

Pokud ty auta s odstraněným filtrem sazí projdou emisní kontrolou, tak v tom snad žádný problém není.

0/0
21.2.2015 23:45

V45l72a47d15i41s87l31a46v 82B79u42r77y12š46e61k 3653446222254

problém je v tom, že se na emisních kontrolách saze neměří, takže projdou

0/0
22.2.2015 6:28

M86a29r14t68i52n 96H19a41v68l61í64k 4610345537293

V tom případě je někde chyba.

0/0
22.2.2015 8:18

V91l66a82d27i62s91l83a35v 35B76u23r65y67š40e56k 3833386222974

dyť se o tom, že je někde chyba již drahnou dobu diskutuje

0/0
22.2.2015 10:46
Foto

M87i30r58o52s42l46a87v 89S21t15e23i27n76e26r 1775915418733

Ale měří, je to taková pumpička s papírovým filtrem, měří se zešednutí.

0/0
22.2.2015 18:04

M77a39r96e33k 36H30r43u27b30y 6957752111308

Problem je, ze filtry pevnych castic chybi predevsim u kamionu, z kterych toho sajrajtu lita mnohonasobne vic nez ze stejne upravenych osobaku, a navic si uzivaji slevy na "ekologicke" motory. To vse za nezajmu policie :-/Rv

+1/0
21.2.2015 22:52

M18a76r94t40i31n 13P46ř33e73n30o55s94i44l 3231710982

NO SMOKE NO FUN

0/−1
21.2.2015 19:51

L47e89o24š 78S90m96u48t30n58ý 2327349265222

nikdo kdo má mozek si ojetý moderní diesel nekoupí,jakákoli uspora paliva nemůže nahradit přemrštěné náklady na servis,mám vlastní zkušenost citroen c5 hdi, možná ještě starý obyč. diesel ale hdi,tdci,atd či jak se to všechno jmenuje už nikdy,nikdy,nikdy

+6/0
21.2.2015 17:25

P13a70v69e25l 38N22o96v68á48k 7811616209693

Pokud mám přístup k naftě věřte tomu ze se mi to dost vyplatí ;)

0/0
21.2.2015 21:45

J41a15n 33N13o80v34á98k 9135578954385

Mám C5 1.6 HDI z roku 2006 už 5 let a s motorem nebo FAP žádný problém.

Servisní náklady do 3 tisíc ročně (jen materiál, práci si udělám sám).

+1/0
21.2.2015 23:38

V20l15a38d84i96s91l10a54v 23B98u57r18y52š34e73k 3963436852504

mě by spíš zajímalo, jak to funguje, jedu 200 km a nevypálí se to, pak jedu kousek a začne se to vypalovat, tak vypnu motor a tím se to přeruší a pak příští jízdu jedu schválně dál, ať se ta svině vypálí a ona nic a zase v té nejnevhodnější chvíli si vzpomene. Možná by nebylo od věci, kdyby si to v některých případech mohl řidie spustit, protože takovejhle provoz tomu jistě neprospívá

+1/0
21.2.2015 17:03

J30a75n 95N39o86v77á87k 9525988314445

Nevím co máte za auto, ale pokud nejezdíte jen krátké cesty do 10 km, tak nic neřešit, auto si poradí.

0/0
21.2.2015 23:39

V86l14a66d22i28s10l12a90v 39B63u84r68y19š25e27k 3163746932384

PSA 2,0 TDCi 103 kW, asi poradí, teda zatim poradilo, jen nechápu tu logiku, navíc v manuálu je psáno, že někdy je tomu potřeba pomoct jízdou ve vyšších otáčkách a přitom se to spouští naprosto nevypočitatelně, dovedu si představit, že se rosvítí kontrolka, chci vypálit, tak pojedu, spustím to a až kontrolka zhasne, tak je to vyřešený, takhle se to třikrát přeruší a vypálí se to třeba o 300 km později

0/0
22.2.2015 6:38

P10e34t15r 24M19i86c88h39a42l 2540204231212

Mám na TDi DR s DPF najeto za dva a půl roku necelých 45 tisíc a ještě se mi kontrolka nerozsvítila.

0/0
22.2.2015 9:31

V11l24a76d22i30s48l66a61v 78B42u83r58y90š22e21k 3703776622704

já za dvaapůl roku 60 tisíc a taky mě nic nesvítí

0/0
22.2.2015 10:48

P46e33t36r 16M86i78c60h96a18l 2220224601962

Aha, já myslel, že už se Ti to ozvalo. Ono je to hlavně o způsobu jízdy. Pokud se s tím trvale neskáče po městě na krátké trasy, několikrát denně a pořád v podstatě se studeným motorem, tak se to průběžně čistí samo.

0/0
22.2.2015 12:20

J18i73ř55í 96E23r12b38e61n 1733884426727

Ford C-Max 1,6 TDCi stejný problém (ostatně je to taky motor Peugeot, jestli se nepletu). Někdy to začne vypalovat na sotva zahřátém motoru už v prvním stoupání (což je strašně příjemné, když se najednou na široké přehledné silnici I. třídy ploužíte sedmdesátkou) a jindy nespustí ani po 250 km nonstop jízdy, kde by přitom měl ideální provozní podmínky.

Navíc mi vypalování ani nehlásí - žádná kontrolka, žádné pípnutí, žádná hláška na displeji. Jen to najednou samo ubere plyn a rozhodne se, že maximální otáčky jsou 3000 a basta.

0/0
26.2.2015 20:55

J36a80r35o38s97l27a30v 83L42h59o50t63s90k50ý 4167430681159

To jste objevili Ameriku...

0/0
21.2.2015 12:14

R63o69b30e71r96t 92R13u46d25e79n49k67o 2184703621260

To je hezké, že tu spousta lidí radí, že by auto nechali sešrotovat. Nikdo ale nenapíše, že jsme už dávno měli chytit a předehnat životní úroveň Rakouska, dle prognostika Václava. Až budu mít plat jako v Rakousku, vážně nebudu mít auto starší 5 let. Takhle mi vlezte na záda, jezdím tím, na co mám. Navíc předpokládám, že vynálezce emisních povolenek vymyslí výfukovné a pak ještě dostanou krávy na prdel měřič metanu.

+2/0
21.2.2015 12:07

J53i15ř34í 25N82o83v23o43t76n33y 2418941553599

I v tom Rakousku jezdí 15-20 let staré vozy. Více na venkově, stejně jako tady. Ani běžný Rakušák musí krotit výdaje.

0/0
21.2.2015 12:25

V21l86a55d40i29s36l19a66v 60B62u40r15y23š82e68k 3613206822544

to je ale vaše chyba, že nemáte plat jako v Rakouku, Klause bych do toho nepletl a právo trávit ostatní vám to určitě nedává, je třeba si na vás posvítit, dle vašich slov nám jinou možnost nedáváte

0/−5
21.2.2015 12:25

J30i87n88d88ř63i80c47h 85Š46k57o62p26e78k 4145291340885

to je ale vaše chyba, že nemáte plat jako v Rakouku

;-D;-D;-D;-D

0/0
21.2.2015 14:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.