Diskuze
Progresivní Borgward se vrací. Parádní německá fára stavěl génius z Tatry
Děkujeme za pochopení.
I76v72a56n 82K56o89u22k61a82l
Už by ste konečne mohli pochopiť , že história Nemcov na bývalom území Bójov ( Boemia , Bohemia ) nie je česká história . To už Albanci v Kosove majú hlbšie korene . Skutočne nestačí sfalšovať spisy ( zelenohorské , kralovedvorské ) a vydávať nemeckú históriu za vašu
J89i41ř97í 54N31e33u36m80e80i60s41t78e77r
Byl kníže Svatopluk Slovák? Otázky, samé otázky...
P38e52t54r 78V72i48n10t44r78l17í51k
jestli návrat bude slavný se projeví až časem
F55r75a18n60t30i13š75e89k 21S88o68k36o90l
Je zřejmé že od Borgwarda nekopírovala jenom socialistická Tatra 603. Taky Borgward Isabella combi nápadně svým bočním tvarem připomíná sovětskou Volhu 22 anebo spíše naopak. Sovětská Volha 22 kombi nápadně připomíná její předlohu kombi Borgward Isabella.
V každém případě kvalitní auto na svoji dobu. Borgward Isabellu jsem měl čest poznat osobně. Ještě dnes bych si takové auto rád koupil, ale to je už minulost.
J47i79ř93í 80E25r57b59e13n
Jak jste přišel na to, že pánové Kardaus, Popelář a Chalupa z Tatry okopírovali právě Borgwarda? Tatru 603 vyvíjeli potajmu od roku 1952, studie vozu pod názvem Valuta byla předložena 18. 11. 1953 a výtvarné i technické řešení bylo hotové 28. 12. 1954, zatímco Bongwardův a Übelackerův okřídlený vůz pochází až z druhé půli roku 1955!
Nomohlo to tedy spíš být obráceně? Třeba zadní část Borgwardovy Isabelly více než připomíná Diblíkovu variaci Valuty z roku 1953...
.
A Volha 21/22 Isabellu až tak moc nepřipomíná - nanejvýš tak detaily, ale celkové rozměry, prolisy, přesazení přední masky, kapota, sloupky, okna i počet dveří jsou "trochu" (či spíše dost) jiné. Společné mají leda tak oválné výkroje blatníků namísto běžných kulatých. To už byste rovnou mohl z plagiátorství nařknout designéry BMW 12 nebo Wartburgu 311
M61a16r53c70e11l 31P14a56v26l72í90k
@jakub šrámek - nielen :-)
otázka - koho z vás sa "viezli do pôrodnice" (trofejnou) sanitkou z tejto firmy?
R75a63d74e45k 57D58o44l93e18ž83a69l
Není mi zcela jasné, kde by se vzaly "konspiraní teorie". Vyráběl prostě stále dražší a dražší auta. Např. vyobrazená Isabella kupé stála totéž, co sedm aut VW Brouk! A Německo se teprve vypamatovávalo z války, na tohle měl málokdo. Viz třeba tehdejší problémy BMW.
R60a11d26i51m 68P46o49l86á47š32e44k
Souhlasím. Vypadá to, že si prostě pro prodávaná auta špatně vypočítal optimální kombinaci technického novátorství, ceny a čistého zisku z prodaného auta.
M55i47l49a92n 83Š67v14a56g19r76o92v47s43k28ý
Škoda, že u fotek v galerii nejsou letopočty, takže nevím, z kterého roku vozy jsou - a to mě na tom nejvíc srduje.
R82a42d61i16m 12P92o88l26á52š11e14k
Při pohledu na experimentální vůz Bogward je jasné, odkud se vzaly designové detaily Tatry 603, které z toho vozidla udělaly v té době fenomén. Konstruktéři Tatrovky použili výkresy Übelackera, které ležela nejméně 15 let v tatrováckém archívu.
J26a57n 47Č22e37r72n93ý
Byl bych opatrný s tím, že konstruktéři Tatry 603 obšlehli Übelackerovo dílo. V roce 1955, ze které pochází ten prototyp, už byla T603 v sériové výrobě. Významnou stopu pro budoucí vývoj určitě zanechal, na druhou stranu je otázka, jak by prototyp vypadal, pokud by nebylo Tatry a jiných lidí. V automobilce určitě předtím docházelo k ovlivňování a inspiraci všemi směry.
J26a11k36u67b 39Š36r81á97m52e53k
Kromě lodí, letadel a aut stavěli u Borgwardů také tanky.
T60o76m41á66š 98V47a72l93d53e96r
A u Forda bombardéry. Každý potřebuje vydělat. Jen u nás po roce 1990 jsme šli s pravdou a láskou do háje a rušili vojenskou výrobu.
J77i45ř24í 12V71a65v83ř24í92k
Děkuji za krásné připomenutí co to kdysi bylo vyrobeno.
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části
Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...
Prodej, byt 2+1+pracovna, Beroun - Hlinky, ul. Drašarova
Drašarova, Beroun - Beroun-Město
3 950 000 Kč