Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Češi kupují ojetiny zbrkle, zanedbávají kontrolu, nejvíc hledí na cenu

Češi si nejčastěji kupují auta za vlastní úspory, v tuzemském autobazaru a za částku do 200 000 korun. Nejoblíbenější značkou zůstává Škoda, hlavní kritérium při koupi je cena. Vyplývá to z průzkumu společnosti STEM/MARK pro službu Autotým nabízející služby při nákupu ojetých automobilů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

V roce 2010 ve 20 jsem si koupil první auto za 35 000 od známého. Bylo sice bourané, kradené 2 roky a nalezené, přestříkané z červené na stříbrnou. Byl to Nissan Almera 1998. Časem se ukázalo, že je to velice spolehlivé auto. V roce 2012 jsem ho rozstřelil na křižovatce a jako náhradu jsem koupil z ukončeného operáku Fabii II rv 2008. 4 roky starou s kamarádem mechanikem jsme se na ní jeli podívat byla jak nová měla najeto 130 000 realných. U prodejce nám to zvedli na hever projel jsme to všechno v pořádku. do 2 hodin jsem podepsal smlouvu. Teď má 180 000 a 7 let. A funguje stále stejně dobře. Za celou dobu se neprojevila, žádná závada.. Jenom tim chci  říct, že když vybíráte auto důkladně předem a jdete podle zkušeností mechaniků s motorizací a značkou, tak v bazaru máte za 2 hodky jasno a auto vám bude slouzit dalších pár let bez  závad. Ale jestli si koupíte olítané bmw, audi, renault apod tak se pak nedivte že se to bude kazit.

0 0
možnosti
JR

J98a77k90u51b 10R56o88u36s

28. 2. 2015 0:52

Velmi mne děsí, že stejným stylem vznikají i předvolební průzkumy... ;-(

2 1
možnosti
LV

Vzdy jsem kupoval ojeta auta. A jazde melo nejakou skrytou vadu, ktera ale sla snadno opravit. Pak jsem zacal kupovat nova auta a i ra mela skryte vady, ktere prodejce opravoval i 4 roky. Po 3 novych jsem koupil znovu ojetinu a i když jsem zase musel opravovat, zatim drzi a naklady byly oproti novemu tretinove.

2 0
možnosti

otázkou je, co je tou skrytou vadou. Jestli jsou to např. vadné tlumiče, nebo motor před smrtí. První věc je spotřební, takže nic se neděje, druhý je dost podstatný problém

1 0
možnosti
LV

Vzdy jsem kupoval ojeta auta. A jazde melo nejakou skrytou vadu, ktera ale sla snadno opravit. Pak jsem zacal kupovat nova auta a i ra mela skryte vady, ktere prodejce opravoval i 4 roky. Po 3 novych jsem koupil znovu ojetinu a i když jsem zase musel opravovat, zatim drzi a naklady byly oproti novemu tretinove.

DJ

0 0
možnosti
LV

I já jsem podlehl při výběru auta emocím a tak jsem si vezl domů Mazdu 3 (rok výroby 2014) se stavem 3 km na tachometru;-DR^!

4 0
možnosti
JU

J12a15n 46U73l22m

27. 2. 2015 16:53

To je ale vynikajici volba!

1 0
možnosti
KN

Zkusil jsem 2x jete auto (4-5 let) a jednou fungl nove auto. Pokazde se jednalo o Renault Laguna. U ojeteho auta je vzdy riziko podvodu a clovek to musi bohuzel akceptovat. U prvniho se jednalo o bouracku, kterou bohuzel ani mechanik v autorizovanem servisu pri prohlidce nepoznal. Poznalo se to, az kdyz jsme kvuli jedne zavade rozebrali pul auta. Druhe auto melo stoceny tachec uz z Francie, odkud ho dovezli. S tim jsem ale pocital, spis se zameril na celkovy stav a cenu vozu a vyplatilo se to. Auto jsem po roce prodal kamaradovi a ten s nim jezdi uz 8 let bez nejakych zavad. Nove auto bylo fajn, ale musel jsem s nim jezdit celych 6 let (160tis km), aby se to financne vyplatilo. Po techto zkusenostech jsem koupil u autorizovaneho dealera 2 roky starou A4 (40 tis km) za cenu mene nez polovicni ve srovnani s novym autem. Dostal jsem 12 mesicu zaruku, udelali kompletni inspekci, dali tam nove predni brzdy a nove pneu. Vse v nakupni cene vozu. Ted je auto 5 let stare a zatim jsem 1x menil olej a spotrebak, nic vic. Pristi rok poleti a koupim zase 1-2 lete auto u dealera.. Myslim, ze pro soukromnika, ktery chce jit na jistotu se to vyplati vic, nez setrit v bazaru na nakupni cene a pak se divit cenam v servisu.

1 0
možnosti
JR

J57a51k40u53b 69R54o95u27s

28. 2. 2015 0:54

Vy jste měnil olej a "spotřebák" jen jednou za 5 let?!?!? 8-o8-o8-o Tak to se s tím autem už pomalu rozlučte... Bože, v ČR se k autům všichni chovají jako dobytek, a pak se diví, že "ta auta nic nevydrží". Kde je zvracející smajlík?!

5 0
možnosti
LB

Čím dál víc lidí kupuje ojetý auta, škodovka minulý rok prodala milion aut. Za chvíli bude mít každej 3 auta. Chápu 2 auta v rodině když jimi jeden jezdí do práce. Jeden velkej kombík a jedno malý úsporný.

0 0
možnosti
LM

Já bych to viděl tak, že když chce mít někdo 10 aut, ať je má, když žádné tak žádné, je to jen a jen každého věc.

3 0
možnosti
MJ

Nové auto je sice fajn, stále ale platí, koupíte nové, druhý den je ojeté a ty peníze, co za něj dáte, už vám nikdo nedá. O tom vím své. Co se áček týče, tam kupují auta spíše dobrodruzi a i výkup je tam jen pro silné nátury, což jsem zkusil jednou a nikdy více, když na mě zkoušeli výkup mého vozu hodně pod cenou. Obratem jsem jej pak prodal soukromě za mnohem vyšší cenu a bez problémů. Ale zase áčka vykoupí cokoliv, i kdyby to byl už totální vrak na ND, což solidnější bazar zase neudělá. Navíc áčka inzerují i auta, které vůbec nemají, ale spoléhají pouze na to, že když už tam ten zákazník přijde, tak si prostě nějaké auto musí vybrat. Problémem je i to, že je i dost lidí, kteří si jeté auto pletou s novým z autosalonu a většina těchto lidí má s bídou na pořizovací cenu ojetiny, kdy si vezmou nějakou půjčku nebo půjčí v rodině a stěží to dají dohromady a na nějaké další investice navíc, jako je výměna oleje, filtrů, natož rozvodů nebo pneumatik, už prostě nemají. To je u každé ojetiny ale nutnost, čili s počáteční investicí do cca. 20 000kč je potřeba vždy počítat, pokud vám to neprodá někdo z rodiny, kdo se o auto vzorně staral, nebo lépe nemáte v ruce papír z autorizovaného servisu, co konkrétního bylo na autě měněno a kdy. To, že většina aut do 100 000kč v autobazarech jsou totální šroty o tom jsem se mohl také přesvědčit poslední cca. 3 měsíce, jak jsem hledal slušnější městské vozítko pro dceru na lítačku po městě. Všechno vesměs dovezeno z venku, ale tam to spíše bylo už určeno na ND a tady to prodávají jako vozidla schopná dalšího provozu se stočenými km, protože nevěřím, že by si třeba v Německu tohle dovolili prodejci prodávat, natož  stáčet km běžně, jako je tomu v ČR.

3 1
možnosti
VF

Ano když koupíte auto tak se z něj rázem stává ojeté, ale takhle je to u všeho. Elektronika je druhý den taky bazarová a ty prohlášení o tom že auto jakmile vyjede z autosalonu ztrácí hodnotu, to je pravda ale kdyby nebyli lidi co si kupují nová auta tak ti co kupují ojetá nemají z čeho vybírat. A taky na ten argument o ztrátě hodnoty po 1 vyjetí. Kdo by koupil nové auto a hed ho prodával? Možná někdo kdo nečekaně zdědí velké jmění nebo vyhraje, ale i tak by to bylo že to zůstane nejspíš v rodině.

Na skoro žádném spotřením zboží se nedá vydělat(myslím koupit a pak prodat po pár letech) až na vyjímky.

2 0
možnosti
JK

J78a84n 95K83r75p69e71c

26. 2. 2015 21:43

nejdulezitejsi je cena. no to me podrz. jak muze byt dulezita cena kdyz neumi odhadnout stav vozu? v cem tedy to porovnavani cen spociva?  a jsme zase u toho. v najetych kilometrech. jen a pouze. to je totiz jedine, co takovy "bezny" koupechtivy zajemce o ojetinu dokaze nejak porovnavat. a tento zajemce bude verit vsemu co mu predlozite. jednou propiskou a stejnou rukou neodborne vypsana serviska? od prvniho pohledu sizunk? on to veme, protoze tomu chce verit. a pak nadava ze auto fdyslu a palbe, po prvnim majiteli, co po 5ti letech pouzivani ma najeto 60 tis. a stoji 1/10 puvodni ceny se mu nejak rozpada pod rukama. jo, staci se, protoze si to zakaznici vylozene preji. a dobre jim tak. alespon zbydou levna, dobra a poctiva auta ktere maji "hodne" najeto pro nas, co se v tom vyzname.

2 0
možnosti
PJ

Co takto si založit firmu na poradenství při koupi ojetiny.

Při troše snahy a kvalitní reklamy bych řekl, že budete ve vatě (třeba skleněné).

0 0
možnosti
PH

P98a79v84e52l 98H58o90d27a

26. 2. 2015 21:39

Mnoha lidem by se spíš než ojetina hnijící před barákem  vyplatila půjčovna.

1 1
možnosti
JD

J52a32n 53D61l44o72u46h86ý

27. 2. 2015 0:27

I kdyz temer nebudu jezdit, furt je lepsi mit 15 let starou pixlu za 20 tacu, nez si za 500 az 1000kc pujcovat auto. Jednak je to drahy a jednak je s tim vopich si to pujcit a vratit.

2 0
možnosti
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily

27. dubna 2024

Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...