Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Do BMW budete tankovat vodu. Její vstřikování zvýší výkon motoru

Matně černé kupé v okruhové zbroji v podání BMW je pekelně rychlá pojízdná laboratoř. Safety Car pro závody motorek otestuje speciální systém vstřikování vody do motoru pro zvýšení výkonu. BMW M4 tankující vodu je k vidění na autosalonu v Ženevě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J78a76n 73D16l66o37u78h91ý 7174479340179

Nechci bejt hnidopich, ale nema to spis byt levna verze NOS. Voda pri narazove vysoke teplote dokaze roztrhnout vazbu h2o a dojde k velkemu uvolneni energie. NOS funguje stejne, tak se ziskava vice koncentrovany O2. Pokus si muzete overit s cajovou svickou a injekcni strikackou naplnenou vodou. Doma bych to nezkousel, udela to klidne 2 metrovej plamen :-D

0/0
8.3.2015 9:45

R18o80b38e64r53t 22M42á87s89l74o 1191161447797

A v příští verzi BMW bude HHO generátor :-)

0/0
6.3.2015 0:57

S78t56e26f44a25n53o 34S80i50n18i57g88a67g48l19i66a 3668747383611

Krátkodobé vstřikování vody do válců bylo použito už ve stíhačkách za 2. sv.války. Pilot ho mohl využít v případě potřeby úniku, a opravdu jen krátce, aby nepoškodil motor.

+3/0
5.3.2015 2:00


P24a45v83e22l 42S48ý56k53o67r14a 7677672717851

Trysku na vodu v karburátoru měly již poválečné Fordy. Nic nového pod sluncem.

A záklaďáci měli něco podobného na Pragovce. Výrazně se snížila spotřeba benzínu. [>-]

0/0
4.3.2015 23:47

P57a31v75e71l 31S79ý81k36o40r29a 7167632537931

5. Auto na vodu. Již poválečné FORDY měly v karburátoru trysku na vodu. Ta se společně s benzínem dostávala do válců. Teploty spalovacích motorů ( cca 2 500 stupňů) rozložily vodu na vodík a kyslík, který hned shořel.

Již pan Emil Chrástek v roce 1956 na vojně připevnil nádobu s vodou na výfuk nákladní PRAGY. Ta se vařila,  vodní páry nasával karburátor. Spotřeba klesla z 26 litrů na 13 litrů benzínu. Ale každých 5 000 Km se podpálil některý ventil.

http://www.jakbydlet.cz/clanek/512_ropna-krize--jak-reagovat-na-zdrazeni-benzinu-a-nafty--.aspx

0/0
4.3.2015 23:52

M78i32c17h43a76l 82P64a43v72l13á11t 9763963804239

Je dobre rozlisovat smysluplne vstrikovani vody do spalovaciho motoru a tyhle hoaxy podporujici podvodny prodej nesmyslu.

+1/−1
5.3.2015 9:26

J46a50n 89H27r81a89d 6860891940

V sedmdesátých letech to byl hit mezi kutily, i já to zkoušel se svým prvním MBéčkem, ale nepamatuji si, že by to mělo výrazný efekt.

0/0
4.3.2015 23:04

J53i58ř78í 86S14c63h16w78a93c62h 8738444958336

neměl jsi turbo ;-)

+1/0
4.3.2015 23:15

A89d87a31m 24P58u71r70k54r82t 5116232938788

"..žíít ja-ko kaskadér.." :)

0/−1
4.3.2015 22:59

J41o22s88e28f 13V76a38l18a 9960323813433

tohle vybaveni mela uz nemecka letadla z druhe svetove........

0/0
4.3.2015 22:46

V16a78c50l26a98v 38V59a74v38r28a 3337984745777

Více než 50 let stará blbost. To se zkoušelo v 60.letech na motorech aut, motocyklů i malých sportovních letadel.

Jo funguje to, ale ty následky. O tom vám asi autor nenapíše.

Bože za co mě trestáš? S čím přijde příště?

+1/−3
4.3.2015 21:39

L73a20d84i89s42l32a59v 81E12n82d44e 6709842538855

trošku mi ty následky objasni ve vzduch je vody i tak dost navíc je známo že auto nejlépe jede v mlze či dešti a osobně jsem tak jezdil více jak 5 let skončil jsem když na techničák uvalily dan jak na benzin

0/0
4.3.2015 21:43

V49l74a47d71a48n 94K44a52h61a25n 9161214374622

zalezi na pomeru

0/0
4.3.2015 22:13

L23a88d89i53s35l13a27v 33E17n89d59e 6839332758665

samozřejmě poměr je duležitej já tam přikapával z infuzní sady dnes je elektronika tak by to byl o něčem jiném.Jezdil jsem tak 5 let a žádnej problém.Používal jsem techničák plus vodu asi 3 litry na 100 km.Jezdilo to potom stejně jak na klasickej benzin.Když na techničák dali dan tak už nebyl ten efekt.Ale měli i měděnou trubku omotanou kolem svodu pak tam šla pára ale zas se to nedalo moc regulovat

0/0
4.3.2015 22:30

J81i38ř53í 16S88c88h53w85a36c36h 8818394668326

myslím, že jsem kdysi dávno četl něco o zvýšené korozi....čeho, to už nevím....

0/0
4.3.2015 22:14

V74l35a20d31a29n 87K93a53h27a58n 9501684264662

tak tak, proto se tam vetsinou pridava i protikorozni prostredek

0/0
4.3.2015 22:18

V57l21a63d70a67n 85K79a86h62a15n 9481724694122

Tak tak, vyvinuto behem druhe svetove valky v nemecku pro stihaci letadla - MW50

+2/0
4.3.2015 22:12

L63i26b52o73r 59J10a41n64e49č62e13k 4865725385201

Poslete jim CV, asi zamestnavaji samy blbce. :-)

+1/0
4.3.2015 22:13

V93l65a30d72a85n 37K24a71h21a70n 9801524864712

dyt to pisou i v clanku, ztraceni zivotnosti motoru a urceno pro specialy, kde se predpoklada casty repas nebo vymena

0/0
4.3.2015 22:16

T15o82m55á28š 90H89l11a16v75á18č 1251355920

No já nejspíš nebudu......

+1/0
4.3.2015 21:12

L71a11d66i80s22l51a76v 67E48n27d10e 6839732488545

tohle jsem dělal už u staré škoda 1000 mb a fungovalo to dobře

+1/0
4.3.2015 21:11

I41v12a77n 57P54a91p 9438782

Přesně tak

0/0
4.3.2015 21:18

L57a68d81i47s19l87a88v 21E56n60d44e 6529692538895

mimochodem pokud by se prodával levnej techničák jezdím na to dodnes voda plus benzín žádná sláva ale techničák plus benzin to bylo jak na normální benzín jenže na techničák tehdá nebyla dan jak na benzin a stál tudíž 2 kč.Navíc tehdá nebyla elektronika takže to řešila kapačka z infuze

0/0
4.3.2015 21:30

V68a11c20l13a65v 64V54a44v26r51a 3557744735407

techničáky tu v Michiganu ani na Floridě nemáme. Taky na co, že? Snad abych si platil nesmyslné "povinně" prohlídky ??  Na takové tresty přijde jen EU.

Už víte proč musí být zákonitě každý výrobek Made in EU neuvěřitelně předražený? To chce tak 20-30 let a pochopí to i Brusel. Za nákup zboží z USA budou padat přísné tresty.

0/−3
4.3.2015 21:44

D67a79n10i37e31l 19U21r40b13á67n79e59k 6167528339398

Tím techničákem kolega myslel technický benzín, pane USA :-)

+1/0
4.3.2015 22:58

D95a83n86i22e19l 55U43r87b77á24n12e33k 6647958629228

Nebo myslíte, že jezdil na technické průkazy? :-)

0/0
4.3.2015 22:59

V25a80c88l79a44v 24V47a44v77r38a 3967524335167

ale co potom, viď?

0/0
4.3.2015 21:40

M58i11l21a86n 54Š70v86a61g30r21o45v22s59k17ý 9172869745168

Já bych byl radši, kdyby moje mokré dřevo dalo více tepla v kotli. ;-D

+4/0
4.3.2015 18:48

M14i67c44h34a63l 52K94ř80í45ž 1524430801582

Pierre Closterman v knize Velký cirkus ( 2.sv.válka  ) píše o německých Focke-wulfech se vstřikováním vody a etylalkoholu do motoru ve vysokých otáčkách .Opravdu nic nového..

+6/0
4.3.2015 18:26

V90l64a70d64a 10S22i77m50o91n34i62k 3599773433315

Motory Merlin Supermarine Spitfire  - také vstřikování vody.

+2/0
4.3.2015 18:31

V63l40a37d89a62n 89K47a64h71a34n 9471674914732

MW50 a mely to letadla i pred FW 190 D-9 o kterem asi mluvite

+1/0
4.3.2015 22:21

O34t44a27k49a62r 54D56e87y52l 2162749965655

Princip je známý desítky let, když jsem dělal první ,,papíry,, už nás učily, že motor jede nejlépe za chladného počasí a za vlhka. Mlžení do sacího porubí se zkoušelo mnohokrát u závodních motorů, problém byl, že nebyla elektronika, která vy to ovládala.

0/0
4.3.2015 18:22

R22o42m80a73n 85K19u72b27a15l25a 8527280672

Měl jsem 2003 BMW 540i M Sport Package a to auto jsem miloval a taky jsem ho vlastnil nejdéle ze všech aut, skoro 4 roky, a byla největší chyba že jsem ho dal pryč, protože od té doby jsem nenašel auto které by se k němu, v poměru cena-výkon-radost z jízdy, mohlo přirovnat (2007 Audi 3.2 Quattro, 2010 BMW 535i Sport, 2012 Infiniti G37 Sport a v současné době 2014 Infiniti Q50 3.7L) čímž jsem chtěl říct že pokud by nepřestali vyrábět atmosférické motory nemuseli by se zabývat vstřikováním vody, protože nahrazovat objem turbo motory není podle mě cesta která by vedla k uspokojení zákazníků kteří nekupují auta pouze k přepravení se z bodu A do bodu B!

0/0
4.3.2015 18:16

J52i98ř98í 39P62e54l84n76á66ř 6885453206249

Ta auta ti někdo vnucuje, nebo si to kupuješ sám? To je tak hloupě nesourodý výběr, že se člověk nestačí divit. Střídáš to jak majitel autobazaru, tak si do toho snad napřed sednu a když mi to nevyhovuje tak si to nekoupím...

0/0
4.3.2015 20:54

T87o73m75á86š 30V25e64l34č35o31v90s59k60ý 4573288559288

Čím jezdíte vy?

0/0
4.3.2015 21:15

R29o73m31a94n 11K57u88b22a53l29a 8217870542

Člověče , ty budeš asi moje manželka a vydáváš se za Pelnáře, protože to stejný říká ona když ji vždycky po roce, dvou řeknu že se dívám po novým autě...:))))

Jinak je velice těžké , jak už jsem napsal, po tom co jsem měl 540i najít auto s kterým bych byl spokojený jako s ním, protože mám určitá "kritéria" kterých se držím.... víc to nebudu rozvádět ale během letošního roku si koupím auto nový a s ním už DOUFÁM spokojený budu....:)

0/0
4.3.2015 22:00

T52o44m62á70š 30R97a50d28n93i37c 2623428274761

Vážený pane redaktore. 

domnívám se, že Vaše tvrzení, že nevýhodou teplého vzduchu na sání je pouze klesající hustota a možnost klepání, není úplné. 

na odkazu níže vidíte Otův cyklus v T-s diagramu (zdroj anglická wikipedie) 

http://en.wikipedia.org/wiki/Otto_cycle#mediaviewer/File:Otto2.png

Z tohoto diagramu je vidět, že pokud poroste teplota T1 (a nezáleží na tom, zda se posune v teplotě výš celý cyklus nebo pouze jeden jeho roh), klesne termická účinnost celého cyklu. (účinnost je graficky vidět jako poměr plochy ohraničené křivkou a plochy ohraničené teplotou T=0, s=a, s=b a křivky 2-3). 

Nehledě na to, že vždy zaplatíte daň za vyšší teplotu tím, že energie na jeho ohřátí musela být odněkud odebrána (v tomto případě v náhonu turbodmychadla)

+2/0
4.3.2015 17:55

D18e79j11a95n 65T30a47d69i70c 7882296867267

Toto je aspon krasny design, ne jak ta cervena obluda od Kie v Zeneve ;-)R^

+2/−2
4.3.2015 16:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.