Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Do BMW budete tankovat vodu. Její vstřikování zvýší výkon motoru

Matně černé kupé v okruhové zbroji v podání BMW je pekelně rychlá pojízdná laboratoř. Safety Car pro závody motorek otestuje speciální systém vstřikování vody do motoru pro zvýšení výkonu. BMW M4 tankující vodu je k vidění na autosalonu v Ženevě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J94a29n 91D66l61o37u78h83ý 7124239870459

Nechci bejt hnidopich, ale nema to spis byt levna verze NOS. Voda pri narazove vysoke teplote dokaze roztrhnout vazbu h2o a dojde k velkemu uvolneni energie. NOS funguje stejne, tak se ziskava vice koncentrovany O2. Pokus si muzete overit s cajovou svickou a injekcni strikackou naplnenou vodou. Doma bych to nezkousel, udela to klidne 2 metrovej plamen :-D

0/0
8.3.2015 9:45

R76o36b70e35r67t 69M38á43s72l59o 1921821467417

A v příští verzi BMW bude HHO generátor :-)

0/0
6.3.2015 0:57

S10t73e57f47a72n87o 52S12i66n89i72g45a86g34l65i80a 3458957573331

Krátkodobé vstřikování vody do válců bylo použito už ve stíhačkách za 2. sv.války. Pilot ho mohl využít v případě potřeby úniku, a opravdu jen krátce, aby nepoškodil motor.

+3/0
5.3.2015 2:00

P30a64v46e81l 39S74ý74k88o51r44a 7367192307291

Trysku na vodu v karburátoru měly již poválečné Fordy. Nic nového pod sluncem.

A záklaďáci měli něco podobného na Pragovce. Výrazně se snížila spotřeba benzínu. [>-]

0/0
4.3.2015 23:47

P37a14v36e64l 50S98ý91k74o68r80a 7617322827141

5. Auto na vodu. Již poválečné FORDY měly v karburátoru trysku na vodu. Ta se společně s benzínem dostávala do válců. Teploty spalovacích motorů ( cca 2 500 stupňů) rozložily vodu na vodík a kyslík, který hned shořel.

Již pan Emil Chrástek v roce 1956 na vojně připevnil nádobu s vodou na výfuk nákladní PRAGY. Ta se vařila,  vodní páry nasával karburátor. Spotřeba klesla z 26 litrů na 13 litrů benzínu. Ale každých 5 000 Km se podpálil některý ventil.

http://www.jakbydlet.cz/clanek/512_ropna-krize--jak-reagovat-na-zdrazeni-benzinu-a-nafty--.aspx

0/0
4.3.2015 23:52

M76i91c23h96a34l 22P20a45v36l74á17t 9963223624599

Je dobre rozlisovat smysluplne vstrikovani vody do spalovaciho motoru a tyhle hoaxy podporujici podvodny prodej nesmyslu.

+1/−1
5.3.2015 9:26

J31a63n 62H25r66a96d 6600541800

V sedmdesátých letech to byl hit mezi kutily, i já to zkoušel se svým prvním MBéčkem, ale nepamatuji si, že by to mělo výrazný efekt.

0/0
4.3.2015 23:04

J54i57ř41í 55S95c65h29w17a91c70h 8218594318386

neměl jsi turbo ;-)

+1/0
4.3.2015 23:15

A83d17a18m 90P77u60r56k52r85t 5396252468268

"..žíít ja-ko kaskadér.." :)

0/−1
4.3.2015 22:59

J97o16s25e16f 26V47a41l51a 9760803643493

tohle vybaveni mela uz nemecka letadla z druhe svetove........

0/0
4.3.2015 22:46

V69a55c98l15a51v 50V98a10v34r78a 3177584155827

Více než 50 let stará blbost. To se zkoušelo v 60.letech na motorech aut, motocyklů i malých sportovních letadel.

Jo funguje to, ale ty následky. O tom vám asi autor nenapíše.

Bože za co mě trestáš? S čím přijde příště?

+1/−3
4.3.2015 21:39

L92a33d12i70s11l40a58v 49E30n10d75e 6649942228895

trošku mi ty následky objasni ve vzduch je vody i tak dost navíc je známo že auto nejlépe jede v mlze či dešti a osobně jsem tak jezdil více jak 5 let skončil jsem když na techničák uvalily dan jak na benzin

0/0
4.3.2015 21:43

V85l17a36d53a51n 17K14a57h47a44n 9871254464912

zalezi na pomeru

0/0
4.3.2015 22:13

L29a98d66i11s42l53a17v 49E15n78d34e 6899302358975

samozřejmě poměr je duležitej já tam přikapával z infuzní sady dnes je elektronika tak by to byl o něčem jiném.Jezdil jsem tak 5 let a žádnej problém.Používal jsem techničák plus vodu asi 3 litry na 100 km.Jezdilo to potom stejně jak na klasickej benzin.Když na techničák dali dan tak už nebyl ten efekt.Ale měli i měděnou trubku omotanou kolem svodu pak tam šla pára ale zas se to nedalo moc regulovat

0/0
4.3.2015 22:30

J38i85ř54í 85S20c48h70w80a15c63h 8758884758636

myslím, že jsem kdysi dávno četl něco o zvýšené korozi....čeho, to už nevím....

0/0
4.3.2015 22:14

V35l23a24d22a56n 10K11a19h63a62n 9681814454112

tak tak, proto se tam vetsinou pridava i protikorozni prostredek

0/0
4.3.2015 22:18

V56l28a60d85a78n 58K18a58h42a38n 9361524584282

Tak tak, vyvinuto behem druhe svetove valky v nemecku pro stihaci letadla - MW50

+2/0
4.3.2015 22:12

L61i46b66o64r 41J85a79n65e20č77e72k 4345965295321

Poslete jim CV, asi zamestnavaji samy blbce. :-)

+1/0
4.3.2015 22:13

V91l27a37d12a68n 33K85a12h88a19n 9261544764792

dyt to pisou i v clanku, ztraceni zivotnosti motoru a urceno pro specialy, kde se predpoklada casty repas nebo vymena

0/0
4.3.2015 22:16

T84o84m14á51š 82H56l26a95v13á49č 1591315890

No já nejspíš nebudu......

+1/0
4.3.2015 21:12

L18a81d22i54s61l88a35v 49E20n97d50e 6889932748445

tohle jsem dělal už u staré škoda 1000 mb a fungovalo to dobře

+1/0
4.3.2015 21:11

I76v55a24n 40P12a84p 9348912

Přesně tak

0/0
4.3.2015 21:18

L68a81d23i71s16l95a24v 87E51n47d42e 6769292768635

mimochodem pokud by se prodával levnej techničák jezdím na to dodnes voda plus benzín žádná sláva ale techničák plus benzin to bylo jak na normální benzín jenže na techničák tehdá nebyla dan jak na benzin a stál tudíž 2 kč.Navíc tehdá nebyla elektronika takže to řešila kapačka z infuze

0/0
4.3.2015 21:30

V64a65c51l39a73v 86V62a62v88r80a 3807284575357

techničáky tu v Michiganu ani na Floridě nemáme. Taky na co, že? Snad abych si platil nesmyslné "povinně" prohlídky ??  Na takové tresty přijde jen EU.

Už víte proč musí být zákonitě každý výrobek Made in EU neuvěřitelně předražený? To chce tak 20-30 let a pochopí to i Brusel. Za nákup zboží z USA budou padat přísné tresty.

0/−3
4.3.2015 21:44

D29a28n15i83e89l 53U71r47b26á28n53e95k 6207988519608

Tím techničákem kolega myslel technický benzín, pane USA :-)

+1/0
4.3.2015 22:58

D96a24n10i90e58l 74U60r54b59á14n16e29k 6347908359768

Nebo myslíte, že jezdil na technické průkazy? :-)

0/0
4.3.2015 22:59

V65a61c31l28a37v 92V39a32v91r27a 3487324855767

ale co potom, viď?

0/0
4.3.2015 21:40

M76i63l20a37n 82Š65v28a66g75r54o67v59s33k84ý 9462519225358

Já bych byl radši, kdyby moje mokré dřevo dalo více tepla v kotli. ;-D

+4/0
4.3.2015 18:48

M92i75c40h57a76l 32K32ř14í84ž 1764980411352

Pierre Closterman v knize Velký cirkus ( 2.sv.válka  ) píše o německých Focke-wulfech se vstřikováním vody a etylalkoholu do motoru ve vysokých otáčkách .Opravdu nic nového..

+6/0
4.3.2015 18:26

V37l68a82d37a 52S18i95m17o68n58i97k 3849763603775

Motory Merlin Supermarine Spitfire  - také vstřikování vody.

+2/0
4.3.2015 18:31

V69l54a84d49a14n 23K39a20h46a29n 9851864154782

MW50 a mely to letadla i pred FW 190 D-9 o kterem asi mluvite

+1/0
4.3.2015 22:21

O80t50a67k43a29r 39D89e50y56l 2932439265285

Princip je známý desítky let, když jsem dělal první ,,papíry,, už nás učily, že motor jede nejlépe za chladného počasí a za vlhka. Mlžení do sacího porubí se zkoušelo mnohokrát u závodních motorů, problém byl, že nebyla elektronika, která vy to ovládala.

0/0
4.3.2015 18:22

R34o26m41a71n 98K71u54b43a40l90a 8587370212

Měl jsem 2003 BMW 540i M Sport Package a to auto jsem miloval a taky jsem ho vlastnil nejdéle ze všech aut, skoro 4 roky, a byla největší chyba že jsem ho dal pryč, protože od té doby jsem nenašel auto které by se k němu, v poměru cena-výkon-radost z jízdy, mohlo přirovnat (2007 Audi 3.2 Quattro, 2010 BMW 535i Sport, 2012 Infiniti G37 Sport a v současné době 2014 Infiniti Q50 3.7L) čímž jsem chtěl říct že pokud by nepřestali vyrábět atmosférické motory nemuseli by se zabývat vstřikováním vody, protože nahrazovat objem turbo motory není podle mě cesta která by vedla k uspokojení zákazníků kteří nekupují auta pouze k přepravení se z bodu A do bodu B!

0/0
4.3.2015 18:16

J97i58ř46í 18P65e30l90n37á87ř 6175403506579

Ta auta ti někdo vnucuje, nebo si to kupuješ sám? To je tak hloupě nesourodý výběr, že se člověk nestačí divit. Střídáš to jak majitel autobazaru, tak si do toho snad napřed sednu a když mi to nevyhovuje tak si to nekoupím...

0/0
4.3.2015 20:54

T30o86m29á96š 90V16e87l94č14o92v14s56k86ý 4253598449508

Čím jezdíte vy?

0/0
4.3.2015 21:15

R59o18m16a17n 40K41u14b48a38l22a 8347890462

Člověče , ty budeš asi moje manželka a vydáváš se za Pelnáře, protože to stejný říká ona když ji vždycky po roce, dvou řeknu že se dívám po novým autě...:))))

Jinak je velice těžké , jak už jsem napsal, po tom co jsem měl 540i najít auto s kterým bych byl spokojený jako s ním, protože mám určitá "kritéria" kterých se držím.... víc to nebudu rozvádět ale během letošního roku si koupím auto nový a s ním už DOUFÁM spokojený budu....:)

0/0
4.3.2015 22:00

T19o11m30á51š 51R66a24d42n10i52c 2493268924641

Vážený pane redaktore. 

domnívám se, že Vaše tvrzení, že nevýhodou teplého vzduchu na sání je pouze klesající hustota a možnost klepání, není úplné. 

na odkazu níže vidíte Otův cyklus v T-s diagramu (zdroj anglická wikipedie) 

http://en.wikipedia.org/wiki/Otto_cycle#mediaviewer/File:Otto2.png

Z tohoto diagramu je vidět, že pokud poroste teplota T1 (a nezáleží na tom, zda se posune v teplotě výš celý cyklus nebo pouze jeden jeho roh), klesne termická účinnost celého cyklu. (účinnost je graficky vidět jako poměr plochy ohraničené křivkou a plochy ohraničené teplotou T=0, s=a, s=b a křivky 2-3). 

Nehledě na to, že vždy zaplatíte daň za vyšší teplotu tím, že energie na jeho ohřátí musela být odněkud odebrána (v tomto případě v náhonu turbodmychadla)

+2/0
4.3.2015 17:55

D41e60j78a15n 40T91a46d57i31c 7442506887547

Toto je aspon krasny design, ne jak ta cervena obluda od Kie v Zeneve ;-)R^

+2/−2
4.3.2015 16:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.