Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Do BMW budete tankovat vodu. Její vstřikování zvýší výkon motoru

Matně černé kupé v okruhové zbroji v podání BMW je pekelně rychlá pojízdná laboratoř. Safety Car pro závody motorek otestuje speciální systém vstřikování vody do motoru pro zvýšení výkonu. BMW M4 tankující vodu je k vidění na autosalonu v Ženevě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J58a76n 50D95l32o46u19h23ý 7154539260989

Nechci bejt hnidopich, ale nema to spis byt levna verze NOS. Voda pri narazove vysoke teplote dokaze roztrhnout vazbu h2o a dojde k velkemu uvolneni energie. NOS funguje stejne, tak se ziskava vice koncentrovany O2. Pokus si muzete overit s cajovou svickou a injekcni strikackou naplnenou vodou. Doma bych to nezkousel, udela to klidne 2 metrovej plamen :-D

0/0
8.3.2015 9:45

R49o16b77e54r88t 98M58á82s35l83o 1701501617357

A v příští verzi BMW bude HHO generátor :-)

0/0
6.3.2015 0:57

S43t48e80f89a11n63o 26S35i34n81i59g18a89g53l54i82a 3238357813401

Krátkodobé vstřikování vody do válců bylo použito už ve stíhačkách za 2. sv.války. Pilot ho mohl využít v případě potřeby úniku, a opravdu jen krátce, aby nepoškodil motor.

+3/0
5.3.2015 2:00

P49a27v81e20l 51S78ý47k56o96r73a 7167102437951

Trysku na vodu v karburátoru měly již poválečné Fordy. Nic nového pod sluncem.

A záklaďáci měli něco podobného na Pragovce. Výrazně se snížila spotřeba benzínu. [>-]

0/0
4.3.2015 23:47

P13a70v41e24l 52S62ý81k24o81r95a 7947802197141

5. Auto na vodu. Již poválečné FORDY měly v karburátoru trysku na vodu. Ta se společně s benzínem dostávala do válců. Teploty spalovacích motorů ( cca 2 500 stupňů) rozložily vodu na vodík a kyslík, který hned shořel.

Již pan Emil Chrástek v roce 1956 na vojně připevnil nádobu s vodou na výfuk nákladní PRAGY. Ta se vařila,  vodní páry nasával karburátor. Spotřeba klesla z 26 litrů na 13 litrů benzínu. Ale každých 5 000 Km se podpálil některý ventil.

http://www.jakbydlet.cz/clanek/512_ropna-krize--jak-reagovat-na-zdrazeni-benzinu-a-nafty--.aspx

0/0
4.3.2015 23:52

M37i51c70h45a68l 31P85a25v65l70á48t 9313253684379

Je dobre rozlisovat smysluplne vstrikovani vody do spalovaciho motoru a tyhle hoaxy podporujici podvodny prodej nesmyslu.

+1/−1
5.3.2015 9:26

J60a75n 59H74r92a50d 6830511970

V sedmdesátých letech to byl hit mezi kutily, i já to zkoušel se svým prvním MBéčkem, ale nepamatuji si, že by to mělo výrazný efekt.

0/0
4.3.2015 23:04

J81i28ř57í 34S45c85h24w70a69c43h 8298554128706

neměl jsi turbo ;-)

+1/0
4.3.2015 23:15

A40d22a20m 86P14u70r75k30r47t 5236862308298

"..žíít ja-ko kaskadér.." :)

0/−1
4.3.2015 22:59

J45o15s25e63f 52V10a71l62a 9490733603783

tohle vybaveni mela uz nemecka letadla z druhe svetove........

0/0
4.3.2015 22:46
Foto

V78a55c76l61a81v 48V81a57v15r28a 3627814625797

Více než 50 let stará blbost. To se zkoušelo v 60.letech na motorech aut, motocyklů i malých sportovních letadel.

Jo funguje to, ale ty následky. O tom vám asi autor nenapíše.

Bože za co mě trestáš? S čím přijde příště?

+1/−3
4.3.2015 21:39

L79a32d61i80s43l46a24v 65E78n64d53e 6789762548405

trošku mi ty následky objasni ve vzduch je vody i tak dost navíc je známo že auto nejlépe jede v mlze či dešti a osobně jsem tak jezdil více jak 5 let skončil jsem když na techničák uvalily dan jak na benzin

0/0
4.3.2015 21:43

V18l90a48d58a18n 34K24a97h68a65n 9731154724242

zalezi na pomeru

0/0
4.3.2015 22:13

L27a52d43i11s72l29a49v 10E67n39d24e 6639232758225

samozřejmě poměr je duležitej já tam přikapával z infuzní sady dnes je elektronika tak by to byl o něčem jiném.Jezdil jsem tak 5 let a žádnej problém.Používal jsem techničák plus vodu asi 3 litry na 100 km.Jezdilo to potom stejně jak na klasickej benzin.Když na techničák dali dan tak už nebyl ten efekt.Ale měli i měděnou trubku omotanou kolem svodu pak tam šla pára ale zas se to nedalo moc regulovat

0/0
4.3.2015 22:30

J17i12ř71í 36S27c96h36w24a33c54h 8548654338926

myslím, že jsem kdysi dávno četl něco o zvýšené korozi....čeho, to už nevím....

0/0
4.3.2015 22:14

V24l69a41d51a51n 61K21a20h77a14n 9341894174322

tak tak, proto se tam vetsinou pridava i protikorozni prostredek

0/0
4.3.2015 22:18

V18l44a53d21a47n 85K60a62h12a77n 9551274894382

Tak tak, vyvinuto behem druhe svetove valky v nemecku pro stihaci letadla - MW50

+2/0
4.3.2015 22:12

L20i56b27o63r 26J17a52n69e81č22e71k 4245105965341

Poslete jim CV, asi zamestnavaji samy blbce. :-)

+1/0
4.3.2015 22:13

V67l12a36d88a13n 15K87a10h42a27n 9461424614662

dyt to pisou i v clanku, ztraceni zivotnosti motoru a urceno pro specialy, kde se predpoklada casty repas nebo vymena

0/0
4.3.2015 22:16

T63o95m34á71š 82H10l31a85v69á73č 1101785480

No já nejspíš nebudu......

+1/0
4.3.2015 21:12

L61a40d49i33s84l62a38v 43E75n28d37e 6859332318555

tohle jsem dělal už u staré škoda 1000 mb a fungovalo to dobře

+1/0
4.3.2015 21:11

I84v46a78n 74P90a12p 9288262

Přesně tak

0/0
4.3.2015 21:18

L47a52d27i96s13l81a41v 62E88n33d65e 6359682928925

mimochodem pokud by se prodával levnej techničák jezdím na to dodnes voda plus benzín žádná sláva ale techničák plus benzin to bylo jak na normální benzín jenže na techničák tehdá nebyla dan jak na benzin a stál tudíž 2 kč.Navíc tehdá nebyla elektronika takže to řešila kapačka z infuze

0/0
4.3.2015 21:30
Foto

V60a78c32l33a86v 77V96a84v58r77a 3747104325937

techničáky tu v Michiganu ani na Floridě nemáme. Taky na co, že? Snad abych si platil nesmyslné "povinně" prohlídky ??  Na takové tresty přijde jen EU.

Už víte proč musí být zákonitě každý výrobek Made in EU neuvěřitelně předražený? To chce tak 20-30 let a pochopí to i Brusel. Za nákup zboží z USA budou padat přísné tresty.

0/−3
4.3.2015 21:44

D35a87n46i43e24l 12U80r67b65á35n61e43k 6647478629668

Tím techničákem kolega myslel technický benzín, pane USA :-)

+1/0
4.3.2015 22:58

D94a85n91i52e28l 94U67r77b40á48n50e67k 6677288379808

Nebo myslíte, že jezdil na technické průkazy? :-)

0/0
4.3.2015 22:59
Foto

V18a68c63l45a28v 91V53a89v22r92a 3227964705537

ale co potom, viď?

0/0
4.3.2015 21:40

M22i58l31a91n 82Š87v18a79g74r39o29v67s12k75ý 9612239985478

Já bych byl radši, kdyby moje mokré dřevo dalo více tepla v kotli. ;-D

+4/0
4.3.2015 18:48

M96i80c34h95a82l 26K47ř12í42ž 1114400341812

Pierre Closterman v knize Velký cirkus ( 2.sv.válka  ) píše o německých Focke-wulfech se vstřikováním vody a etylalkoholu do motoru ve vysokých otáčkách .Opravdu nic nového..

+6/0
4.3.2015 18:26

V69l17a86d35a 90S45i75m44o48n71i38k 3929343253605

Motory Merlin Supermarine Spitfire  - také vstřikování vody.

+2/0
4.3.2015 18:31

V89l76a38d98a93n 74K10a89h28a26n 9751154534792

MW50 a mely to letadla i pred FW 190 D-9 o kterem asi mluvite

+1/0
4.3.2015 22:21

O55t16a48k49a56r 58D60e24y50l 2702779325125

Princip je známý desítky let, když jsem dělal první ,,papíry,, už nás učily, že motor jede nejlépe za chladného počasí a za vlhka. Mlžení do sacího porubí se zkoušelo mnohokrát u závodních motorů, problém byl, že nebyla elektronika, která vy to ovládala.

0/0
4.3.2015 18:22

R57o18m95a12n 58K10u86b22a64l72a 8417400172

Měl jsem 2003 BMW 540i M Sport Package a to auto jsem miloval a taky jsem ho vlastnil nejdéle ze všech aut, skoro 4 roky, a byla největší chyba že jsem ho dal pryč, protože od té doby jsem nenašel auto které by se k němu, v poměru cena-výkon-radost z jízdy, mohlo přirovnat (2007 Audi 3.2 Quattro, 2010 BMW 535i Sport, 2012 Infiniti G37 Sport a v současné době 2014 Infiniti Q50 3.7L) čímž jsem chtěl říct že pokud by nepřestali vyrábět atmosférické motory nemuseli by se zabývat vstřikováním vody, protože nahrazovat objem turbo motory není podle mě cesta která by vedla k uspokojení zákazníků kteří nekupují auta pouze k přepravení se z bodu A do bodu B!

0/0
4.3.2015 18:16

J69i27ř68í 19P24e39l32n64á92ř 6645883526769

Ta auta ti někdo vnucuje, nebo si to kupuješ sám? To je tak hloupě nesourodý výběr, že se člověk nestačí divit. Střídáš to jak majitel autobazaru, tak si do toho snad napřed sednu a když mi to nevyhovuje tak si to nekoupím...

0/0
4.3.2015 20:54

T66o98m75á36š 66V31e70l71č51o80v32s23k27ý 4143658679908

Čím jezdíte vy?

0/0
4.3.2015 21:15

R43o17m19a49n 88K42u55b40a55l47a 8987470642

Člověče , ty budeš asi moje manželka a vydáváš se za Pelnáře, protože to stejný říká ona když ji vždycky po roce, dvou řeknu že se dívám po novým autě...:))))

Jinak je velice těžké , jak už jsem napsal, po tom co jsem měl 540i najít auto s kterým bych byl spokojený jako s ním, protože mám určitá "kritéria" kterých se držím.... víc to nebudu rozvádět ale během letošního roku si koupím auto nový a s ním už DOUFÁM spokojený budu....:)

0/0
4.3.2015 22:00

T52o16m58á80š 43R87a45d37n15i20c 2683448284451

Vážený pane redaktore. 

domnívám se, že Vaše tvrzení, že nevýhodou teplého vzduchu na sání je pouze klesající hustota a možnost klepání, není úplné. 

na odkazu níže vidíte Otův cyklus v T-s diagramu (zdroj anglická wikipedie) 

http://en.wikipedia.org/wiki/Otto_cycle#mediaviewer/File:Otto2.png

Z tohoto diagramu je vidět, že pokud poroste teplota T1 (a nezáleží na tom, zda se posune v teplotě výš celý cyklus nebo pouze jeden jeho roh), klesne termická účinnost celého cyklu. (účinnost je graficky vidět jako poměr plochy ohraničené křivkou a plochy ohraničené teplotou T=0, s=a, s=b a křivky 2-3). 

Nehledě na to, že vždy zaplatíte daň za vyšší teplotu tím, že energie na jeho ohřátí musela být odněkud odebrána (v tomto případě v náhonu turbodmychadla)

+2/0
4.3.2015 17:55

D45e95j96a35n 66T96a11d31i81c 7432366767657

Toto je aspon krasny design, ne jak ta cervena obluda od Kie v Zeneve ;-)R^

+2/−2
4.3.2015 16:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.