Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nové Audi R8 se vyhnulo přeplňování a může jezdit i na elektřinu

Nový supersport od Audi přijíždí po osmi letech. Opět má atmosferický motor od Lamborghini. Kromě burácivého desetiválce může ale pohon obstarávat také elektřina. Design ubral z extravagance, standardem jsou LED světla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T25o20m76á95š 19J49u74r29e74č92k31a 3213312399403

Jsem rád, že zůstali u atmosféry, protože slyšet R8 když se ve vysokých otáčkách naštve, je jako nechat si vyrazit mozek plátkem citrónu obaleného kolem masivní zlaté cihly;-)

0/0
2.3.2015 6:28

J41a97n 16K68a66č16e36r 4100959819323

BombaR^

0/0
27.2.2015 21:59

J85o69s75e23f 66V20a12l98a 9160603233713

pres vikend jsem potkal dve BMW i8. proti nim to Audi bude mit thodne ezke, i pres  supernovinku laserove svetlomety ( ktere uz BMW do i8 standardne montuje....) Nicmene diky novym tendencim v autodesignu treba tohle BMW hlavne ze zadu vypada jako nejaky vytvor pro sci-fi film

0/0
27.2.2015 16:52

J68i81ř14í 95S78c81h33w40a93c75h 8778134468626

i8 bude asi o hodně dražší

+1/0
27.2.2015 17:24

M62a38r21t88i19n 79L24ž85i63č15a52ř 9605357202184

i8 v plné specifikaci stojí 3.4 milionu

+1/0
28.2.2015 13:17

P32e32t79r 27M35i46c86h62a20l 2560284721502

Hmm, tak to si ... taky nekoupím. :-)

+6/0
27.2.2015 16:45

L38u19k90á72š 76O14m56á73č87k26a 5501424571826

Děkujeme. :-)

+1/0
27.2.2015 16:55

V28á97c52l28a56v 22S32v70o52b97o84d20a 5256758749

...odcházíme.;-D

0/0
28.2.2015 10:08

P10e42t90r 17B73á57č53a 8245796825305

To nas neprekvapuje s tou tvoji vylitanou oktavkou :-P

0/0
27.2.2015 20:35

P62e43t44r 15M38i83c77h63a68l 2630664371702

Báčo, už jsi ukecal fotra, aby ti půjčil vaši rodinnou feldu, až si uděláš řidičák?

0/0
28.2.2015 6:22

P59e28t66r 66B91á87č66a 8875806975865

Ne, s nim o te tve nejtuctovejsi krabici Octavii ;-(

0/0
28.2.2015 9:49

P83e59t35r 82B35á73č83a 8715446355595

*snim

0/0
28.2.2015 9:50

P87e36t46r 69M10i41c61h16a21l 2420144291572

Tak se ráno vždycky nezapomeň utřít. :-P

0/0
28.2.2015 11:50

J55a89n 86Š31l91é26g42l 8812440568303

Tak tohle auto taky nebudu mít :-)

0/0
27.2.2015 16:39

M77i58l93a38n 93W78e94l92s45e98r 5392398298321

Dík. Takže je to o zvuku a zážitku.

+3/0
27.2.2015 15:02
Foto

V86o34j35t73ě86c53h 79P40a76v37l45í86k 5624791284918

Důvod, proč dát atmosférický motor do sportovního vozu je především rychlost reakce na sešlápnutí plynu.

+5/0
27.2.2015 15:37

M53i79l25a90n 51W46e33l22s41e47r 5212838578251

Pánové děkuji všem za info.

0/0
27.2.2015 15:44

P59e66t97r 14S90k16o17k56a13n 3509479813669

Jsem myslel ze elektrina je rychlejsi nez vstrikovani. Asi jsem ve skole nedaval pozor.

0/0
28.2.2015 2:14
Foto

V92o17j26t24ě73c52h 31P85a59v13l41í45k 5874121614558

Samozřejmě, elektromotor reaguje ještě rychleji. Atmosférický bylo myšleno oproti motoru s turbem nebo kompresorem.

+1/0
28.2.2015 8:24

M68i55l28a22n 84W29e64l74s36e85r 5692958768741

Jsem laik, kdo mi to vysvětlí..... Jaký je rozdíl mezi přeplňovaným a nepřeplňovaným motorem?  Nějak jsem myslel, že přeplňovaný je lepší....

0/0
27.2.2015 14:31

P52e69t79r 39D15o24u33p46a40l 5361398985639

Záleží... Není lepší a horší.

Atmosféra je založena na velkém objevu a vysokých otáčkách, takže pak má taky úžasný zvuk, ale větší spotřebu a někdy nedostatek výkonu, proto se přidávají turba, i dvě až tři, které umožní při mnohem menším objemu vyšší výkon a nižší spotřebu, ale vytratí se kulervoucí charakter. Poslechněte si třeba Znáte třeba Audi RS5, nebo teď už starou generaci BWM M3? Atmosférické motory 400+ koní s úžasným charakterem. Nástupce M3 už má turbomotor, který je mnohem lepší, ale taky to není takový zážitek řídit, že.

+1/0
27.2.2015 14:54

L65u68k13á13š 54O11m96á80č91k62a 5531174861616

Přeplňovaný motor má vždy nějakou odezvu na plyn díky latenci turba. Atmosferický motor reaguje okamžitě, má ale vyšší spotřebu díky nutnosti udržovat jej ve vysokých otáčkách. Také "méně táhne" a je třeba často podřazovat na rozdíl od turbo motoru.

0/0
27.2.2015 15:21

J48i47ř66í 61S89c82h78w88a75c17h 8728564418816

doplním, atmo méně táhne ve spodním cca polovině otáček, od nějaké hranice otáček naopak atmo "ožívá" a turbo začíná "vadnout".

Soudruzi automobilisté se zde dělí na dvě základní skupiny:

První skupina soudruhů-modernistů, co pochopila že turbomotory mají i nějaké výhody a jsou ochotní jak turbo tak atmosféry jaksi respektovat.

Druhá skupina je skupina soudruhů-nostalgiků co na turbo "hážou jen bláto" a oplakávají jejich milované v Evropě "umírající" atmosféry.

No a pak je tu tedy zcela nová a ještě velmi malá skupina soudruhů-elektrikářů, na kterou nadává velká většina členů obou výše uvedených skupin. ;-)

+12/0
27.2.2015 15:50

L32u25k91á82š 85O65m97á16č32k81a 5241944781536

Elektřikáři jsou ale ta nejlepší skupina. ;-D

+1/−1
27.2.2015 16:55

J60o16s35e32f 28N62o84v97a72k 5748482256848

A pak skupina praktiků, kteří v turbu vidí předražené kurvítko.

+1/−2
27.2.2015 21:02

V75í92ť95a 40K97r69u25t57i75š 1690704315307

Pokud mi to kurvitko je schopno proti výchozí atmosfere přidat 50 - 100% ve výkonových parametrech, tak to riziko případné poruchy a 8 až 20 litrů ceny opravy/výměny klidně podstoupim, protože proti obdobně výkonné atmosfere se často jen ve spotřebě "zaplatí" při nájezdu klidně okolo 50tkm.

0/0
1.3.2015 23:55

T62o41m24á84š 46V94e14s34e38l68ý 2808496387779

Je zcela zásadní rozdíl se bavit o turbu u nějakýho čtyřválce a o turbech ve V8 nebo V10, kde ty motory mají dostatek výkonu i v nízkých otáčkách.

U elektromotorů je to jasný, auto má poloviční dojezd a na rozdíl od benzínu člověk nemůže za patnáct minut pokračovat v cestě.

0/0
3.3.2015 22:10

J96a33n 51F27r43o69l80í32k 6226360505264

Teoreticky. Ale třeba přeplňované tříhrnky od Renaultů mají přesně opačné vlastnosti. Aby to jelo musí se řádně šlapat na plyn a v tomto režimu to je rozežranej motor. Oproti atmosférickému tříhrnku od Toyoty je to katastrofa.

+2/0
27.2.2015 15:57

P34a63v94e83l 45Z63a10j96í98č52e83k 8874370536210

diky turbu ci kompresoru nebo kombinaci obojiho se zvysuje plnici tlak a tudis i ucinnost motoru. Vetsinou maji turbo motory mensi rozsah otacek a podle toho jak jsou nalazeny vetsi nebo mensi diry v odezve. Krom teda takovy veci jako ze turbo musite nejak dostatecne chladit a td... Co se tyce atmosfer tak zalezi jaky maji objem a jak jsou nalazene, ty s vetsim objeme jako mam ja 6,1 maji zatah uz od cca 1500 ot ty mensi objemy a zvlastne sportovni maji posazenou vykonovou krivku do vyssiho otace... Ja mam omezovat u 6500 skoro jako turbo motory. Kdezto treba trosku polazene atmosfery je maji kolem 8000 - 8500 otacek... me nejvic zatim vyhovovali motory kolem 4 litru s kompresorem.

+1/0
27.2.2015 16:57

J59a46n 34K24u89t69m90a28n 9344339520

Věřím, že potřebné informace si naleznete... Jinak dopadnete jako zdejší diskutující, o to o pravdu není o co stát;-)

0/0
27.2.2015 19:21
Foto

K37a61m49i40l 29Ř87e43h29á69k 4499394545329

Koukám, že ani Audi už nemá tu sílu dát do auta normální 12ti válec - 5-6l. Ach jo.

0/0
27.2.2015 14:21

J27i49ř40í 77S53c49h62w88a88c57h 8318844878216

myslím že R8 nikdy 12 válec neměla. Jen V8 nebo V10 z Gallarda, 

V čem jsou takové motory "nenormální"?

+1/0
27.2.2015 15:18

P59a56v43e45l 70Z59a92j35í48č57e68k 8334940546180

podle me cim vic valcu tim moznost dostat se na ctvercovy nebo podctvercovy tvar spalovaciho prostoru a tim lepsi moznosti co se tyce otackoveho stropu a odezvy na plyn.

0/0
27.2.2015 17:00

J83i70ř29í 91S12c96h50w38a22c73h 8838694638486

no sice to s mojí otázkou na předřečníka o "normálnosti" motorů příliš nesouvisí ale dobrá, k tvému tématu:

trochu jsi zapomněl na další související parametr a to je objem. Takže 4.0 V8 může být stejně "podčtvercový" jako 5.0 V10 nebo 6.0 V12.

0/0
27.2.2015 17:23

K13a28r55e40l 75B82a72r35t14a68k 9936391905106

Hmm, das auto.

0/0
27.2.2015 14:14

J82a19n 30P54e18k80a 5143863113

"Audi R8 jsem viděl na vlastní oči, ale jen schované pod plachtou"

...věta za všechny prachy :)))

+11/0
27.2.2015 14:00

K91a85r24e19l 28V31o70h85n88o38u86t 4458399230917

Přeplňovaný desetiválec by zněl ještě líp.

0/0
27.2.2015 13:42

T28o70m44á58š 65J60u97r71e16č49k54a 3123522399613

Nezněl, akorát by bylo slyšet foukání turba. Zkuste se podívat na Porsche 911 a 911 turbo, ta atmosféra je pocitově mnohem zajímavější.

0/0
2.3.2015 6:22

M82a43r26t26i62n 54M61u73s54í14l42e81k 5148104134642

Ten atmosférický 10ti válec zní dobře, ale s elektřinou ať jdou někam

0/0
27.2.2015 13:37

L53u95k38á35š 46O45m55á30č50k93a 5231174681726

Naopak, elektřina je budoucnost. Někdy se v tom svez...

0/−1
27.2.2015 15:18

P28a28v56e37l 55S52o29b22o59t47k65a 5960894

Se spalovacím motorem dnes už nikoho neohromíte, takže kdo si to může dovolit, koupí si určitě elektrickou verzi.

+2/−3
27.2.2015 13:22

L54u33k77á92š 71O12m84á11č16k24a 5131244461876

R^

+2/−1
27.2.2015 15:18

T95o75m67á40š 54J14u81r84e24č34k75a 3533602459403

Neohromí to akorát Vás pár stovek elektirkářů;-)

0/0
2.3.2015 6:26

P45e90t68r 49K55u11l96i71c11h 9500141832705

to odkrknutí v 0:08 ;-D

jinak skvělá kára.

0/0
27.2.2015 13:12

J21a13n 53K23o19č63v32a45r91a 4162215927181

Dobře, že to bude s atmosférickým motorem. R^

+7/0
27.2.2015 12:35

P68e18t53r 26D28o51u49p69a70l 5331438745909

Zabité.

Facelift do aktuálního AUDI designu - vlastně pěkné, ale hrozná nuda.

Nějak nechápu, proč tvořit supersportovní aut s vzhledem vhodným do firemních fleetů ;-D

Tohle si žádný nadšenec do sportovních aut nekoupí, když tu je GT-R, Corvette, vyšší verze 911, nová NSX, auta, co mají koule... Nehledě na sesterský Huracan, který za dvoumilionový příplatek poskytne mnohem víc emocí.

0/0
27.2.2015 11:46

J85i97ř14í 66S88c49h30w20a72c20h 8808624448956

U někoho "nepatrný" dvoumilionový příplatek by mohl způsobit tolik negativních emocí, že s v klidu rozhodne pro tuto "nudu". ;-)

Mě přivádí vždy v "úžas" ty jednoznačné verdikty "věrozvěstů", kteří z obrázku auta ihned ví, kdo si to auto koupí, kdo si ho nekoupí a že je to "zabité" ;-)

Mohl bys mi sem napsat čísla, co v neděli vyhrají ve sportce?

0/0
27.2.2015 13:17

O22n93d52ř83e57j 55B47u42r87e28š 5830324623439

Doufám že nová NSX Audinku smázne a bude i úspěšnější!

0/0
27.2.2015 14:39

L11u50k79á19š 48O27m77á33č41k35a 5261714711966

To elektro bude masakr. R^:-)

0/0
27.2.2015 11:33

P95a96v71e62l 82S54o36b74o27t48k85a 5280524

Záleží jak dobře bude udělané.

Např. Tesla má také vysoké špičkové výkony, ale na sportovní jízdu není - po 5 minutách zvadne protože se nezvládá uchladit.

0/0
27.2.2015 13:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.