Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nové Audi R8 se vyhnulo přeplňování a může jezdit i na elektřinu

Nový supersport od Audi přijíždí po osmi letech. Opět má atmosferický motor od Lamborghini. Kromě burácivého desetiválce může ale pohon obstarávat také elektřina. Design ubral z extravagance, standardem jsou LED světla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Výpis zvoleného vlákna.
Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M25i68l96a96n 63W31e97l80s18e30r 5702138508141

Jsem laik, kdo mi to vysvětlí..... Jaký je rozdíl mezi přeplňovaným a nepřeplňovaným motorem?  Nějak jsem myslel, že přeplňovaný je lepší....

0/0
27.2.2015 14:31

P26e88t59r 30D84o15u61p70a93l 5791458975559

Záleží... Není lepší a horší.

Atmosféra je založena na velkém objevu a vysokých otáčkách, takže pak má taky úžasný zvuk, ale větší spotřebu a někdy nedostatek výkonu, proto se přidávají turba, i dvě až tři, které umožní při mnohem menším objemu vyšší výkon a nižší spotřebu, ale vytratí se kulervoucí charakter. Poslechněte si třeba Znáte třeba Audi RS5, nebo teď už starou generaci BWM M3? Atmosférické motory 400+ koní s úžasným charakterem. Nástupce M3 už má turbomotor, který je mnohem lepší, ale taky to není takový zážitek řídit, že.

+1/0
27.2.2015 14:54

L87u11k48á30š 81O93m13á93č21k51a 5581514851346

Přeplňovaný motor má vždy nějakou odezvu na plyn díky latenci turba. Atmosferický motor reaguje okamžitě, má ale vyšší spotřebu díky nutnosti udržovat jej ve vysokých otáčkách. Také "méně táhne" a je třeba často podřazovat na rozdíl od turbo motoru.

0/0
27.2.2015 15:21

J27i22ř50í 58S60c31h61w34a72c77h 8258924298246

doplním, atmo méně táhne ve spodním cca polovině otáček, od nějaké hranice otáček naopak atmo "ožívá" a turbo začíná "vadnout".

Soudruzi automobilisté se zde dělí na dvě základní skupiny:

První skupina soudruhů-modernistů, co pochopila že turbomotory mají i nějaké výhody a jsou ochotní jak turbo tak atmosféry jaksi respektovat.

Druhá skupina je skupina soudruhů-nostalgiků co na turbo "hážou jen bláto" a oplakávají jejich milované v Evropě "umírající" atmosféry.

No a pak je tu tedy zcela nová a ještě velmi malá skupina soudruhů-elektrikářů, na kterou nadává velká většina členů obou výše uvedených skupin. ;-)

+12/0
27.2.2015 15:50

L54u73k27á60š 65O75m19á79č68k10a 5881184471206

Elektřikáři jsou ale ta nejlepší skupina. ;-D

+1/−1
27.2.2015 16:55

J15o46s11e77f 98N80o43v58a52k 5308842766938

A pak skupina praktiků, kteří v turbu vidí předražené kurvítko.

+1/−2
27.2.2015 21:02

V62í37ť70a 14K88r74u88t48i46š 1340964855207

Pokud mi to kurvitko je schopno proti výchozí atmosfere přidat 50 - 100% ve výkonových parametrech, tak to riziko případné poruchy a 8 až 20 litrů ceny opravy/výměny klidně podstoupim, protože proti obdobně výkonné atmosfere se často jen ve spotřebě "zaplatí" při nájezdu klidně okolo 50tkm.

0/0
1.3.2015 23:55

T24o47m52á50š 69V51e83s50e29l35ý 2768466927489

Je zcela zásadní rozdíl se bavit o turbu u nějakýho čtyřválce a o turbech ve V8 nebo V10, kde ty motory mají dostatek výkonu i v nízkých otáčkách.

U elektromotorů je to jasný, auto má poloviční dojezd a na rozdíl od benzínu člověk nemůže za patnáct minut pokračovat v cestě.

0/0
3.3.2015 22:10

J79a95n 31F95r75o88l81í55k 6516970945984

Teoreticky. Ale třeba přeplňované tříhrnky od Renaultů mají přesně opačné vlastnosti. Aby to jelo musí se řádně šlapat na plyn a v tomto režimu to je rozežranej motor. Oproti atmosférickému tříhrnku od Toyoty je to katastrofa.

+2/0
27.2.2015 15:57

P43a57v70e68l 22Z13a90j87í65č95e15k 8114600436920

diky turbu ci kompresoru nebo kombinaci obojiho se zvysuje plnici tlak a tudis i ucinnost motoru. Vetsinou maji turbo motory mensi rozsah otacek a podle toho jak jsou nalazeny vetsi nebo mensi diry v odezve. Krom teda takovy veci jako ze turbo musite nejak dostatecne chladit a td... Co se tyce atmosfer tak zalezi jaky maji objem a jak jsou nalazene, ty s vetsim objeme jako mam ja 6,1 maji zatah uz od cca 1500 ot ty mensi objemy a zvlastne sportovni maji posazenou vykonovou krivku do vyssiho otace... Ja mam omezovat u 6500 skoro jako turbo motory. Kdezto treba trosku polazene atmosfery je maji kolem 8000 - 8500 otacek... me nejvic zatim vyhovovali motory kolem 4 litru s kompresorem.

+1/0
27.2.2015 16:57

J52a43n 12K92u67t94m36a18n 9524259380

Věřím, že potřebné informace si naleznete... Jinak dopadnete jako zdejší diskutující, o to o pravdu není o co stát;-)

0/0
27.2.2015 19:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.