Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nové Audi R8 se vyhnulo přeplňování a může jezdit i na elektřinu

Nový supersport od Audi přijíždí po osmi letech. Opět má atmosferický motor od Lamborghini. Kromě burácivého desetiválce může ale pohon obstarávat také elektřina. Design ubral z extravagance, standardem jsou LED světla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T85o70m42á13š 22J86u73r53e51č97k62a 3193552519253

Jsem rád, že zůstali u atmosféry, protože slyšet R8 když se ve vysokých otáčkách naštve, je jako nechat si vyrazit mozek plátkem citrónu obaleného kolem masivní zlaté cihly;-)

0/0
2.3.2015 6:28

J25a36n 83K90a45č19e87r 4500769299433

BombaR^

0/0
27.2.2015 21:59

J50o43s40e83f 62V13a31l51a 9510803223213

pres vikend jsem potkal dve BMW i8. proti nim to Audi bude mit thodne ezke, i pres  supernovinku laserove svetlomety ( ktere uz BMW do i8 standardne montuje....) Nicmene diky novym tendencim v autodesignu treba tohle BMW hlavne ze zadu vypada jako nejaky vytvor pro sci-fi film

0/0
27.2.2015 16:52


J42i97ř57í 10S27c65h92w41a19c86h 8358664148386

i8 bude asi o hodně dražší

+1/0
27.2.2015 17:24

M97a29r64t83i77n 45L39ž22i67č45a59ř 9875137982434

i8 v plné specifikaci stojí 3.4 milionu

+1/0
28.2.2015 13:17

P13e24t50r 91M86i18c69h84a83l 2870344631182

Hmm, tak to si ... taky nekoupím. :-)

+6/0
27.2.2015 16:45

L73u78k33á91š 84O89m53á61č56k37a 5631614281876

Děkujeme. :-)

+1/0
27.2.2015 16:55

V59á29c42l52a15v 87S90v62o89b86o27d58a 5526378439

...odcházíme.;-D

0/0
28.2.2015 10:08

P79e94t53r 81B30á48č87a 8225666135235

To nas neprekvapuje s tou tvoji vylitanou oktavkou :-P

0/0
27.2.2015 20:35

P55e81t55r 85M85i39c68h30a19l 2640504451292

Báčo, už jsi ukecal fotra, aby ti půjčil vaši rodinnou feldu, až si uděláš řidičák?

0/0
28.2.2015 6:22

P74e26t20r 88B45á73č35a 8475256275755

Ne, s nim o te tve nejtuctovejsi krabici Octavii ;-(

0/0
28.2.2015 9:49

P20e79t96r 48B71á17č75a 8485916425195

*snim

0/0
28.2.2015 9:50

P17e14t10r 87M88i31c28h78a38l 2590334171142

Tak se ráno vždycky nezapomeň utřít. :-P

0/0
28.2.2015 11:50

J38a98n 75Š91l76é75g39l 8632780538753

Tak tohle auto taky nebudu mít :-)

0/0
27.2.2015 16:39

M59i71l80a47n 57W74e95l37s42e16r 5122848448851

Dík. Takže je to o zvuku a zážitku.

+3/0
27.2.2015 15:02
Foto

V46o25j96t48ě46c81h 85P71a92v20l72í40k 5824701264128

Důvod, proč dát atmosférický motor do sportovního vozu je především rychlost reakce na sešlápnutí plynu.

+5/0
27.2.2015 15:37

M55i37l60a34n 37W27e49l79s31e63r 5622958738961

Pánové děkuji všem za info.

0/0
27.2.2015 15:44

P35e23t41r 16S40k59o42k24a41n 3709889863789

Jsem myslel ze elektrina je rychlejsi nez vstrikovani. Asi jsem ve skole nedaval pozor.

0/0
28.2.2015 2:14
Foto

V70o73j26t91ě35c20h 40P60a73v33l19í57k 5284741264278

Samozřejmě, elektromotor reaguje ještě rychleji. Atmosférický bylo myšleno oproti motoru s turbem nebo kompresorem.

+1/0
28.2.2015 8:24

M82i29l89a97n 94W83e58l98s76e40r 5652688408951

Jsem laik, kdo mi to vysvětlí..... Jaký je rozdíl mezi přeplňovaným a nepřeplňovaným motorem?  Nějak jsem myslel, že přeplňovaný je lepší....

0/0
27.2.2015 14:31

P88e45t49r 48D78o15u14p70a37l 5841438455609

Záleží... Není lepší a horší.

Atmosféra je založena na velkém objevu a vysokých otáčkách, takže pak má taky úžasný zvuk, ale větší spotřebu a někdy nedostatek výkonu, proto se přidávají turba, i dvě až tři, které umožní při mnohem menším objemu vyšší výkon a nižší spotřebu, ale vytratí se kulervoucí charakter. Poslechněte si třeba Znáte třeba Audi RS5, nebo teď už starou generaci BWM M3? Atmosférické motory 400+ koní s úžasným charakterem. Nástupce M3 už má turbomotor, který je mnohem lepší, ale taky to není takový zážitek řídit, že.

+1/0
27.2.2015 14:54

L89u31k57á21š 84O25m96á57č50k97a 5881824851256

Přeplňovaný motor má vždy nějakou odezvu na plyn díky latenci turba. Atmosferický motor reaguje okamžitě, má ale vyšší spotřebu díky nutnosti udržovat jej ve vysokých otáčkách. Také "méně táhne" a je třeba často podřazovat na rozdíl od turbo motoru.

0/0
27.2.2015 15:21

J26i25ř93í 54S70c30h77w43a73c17h 8798944208226

doplním, atmo méně táhne ve spodním cca polovině otáček, od nějaké hranice otáček naopak atmo "ožívá" a turbo začíná "vadnout".

Soudruzi automobilisté se zde dělí na dvě základní skupiny:

První skupina soudruhů-modernistů, co pochopila že turbomotory mají i nějaké výhody a jsou ochotní jak turbo tak atmosféry jaksi respektovat.

Druhá skupina je skupina soudruhů-nostalgiků co na turbo "hážou jen bláto" a oplakávají jejich milované v Evropě "umírající" atmosféry.

No a pak je tu tedy zcela nová a ještě velmi malá skupina soudruhů-elektrikářů, na kterou nadává velká většina členů obou výše uvedených skupin. ;-)

+12/0
27.2.2015 15:50

L22u91k14á63š 59O33m68á77č28k28a 5801524431476

Elektřikáři jsou ale ta nejlepší skupina. ;-D

+1/−1
27.2.2015 16:55

J48o46s60e64f 92N89o87v54a42k 5408712256818

A pak skupina praktiků, kteří v turbu vidí předražené kurvítko.

+1/−2
27.2.2015 21:02

V55í57ť49a 41K88r15u83t45i58š 1930344335627

Pokud mi to kurvitko je schopno proti výchozí atmosfere přidat 50 - 100% ve výkonových parametrech, tak to riziko případné poruchy a 8 až 20 litrů ceny opravy/výměny klidně podstoupim, protože proti obdobně výkonné atmosfere se často jen ve spotřebě "zaplatí" při nájezdu klidně okolo 50tkm.

0/0
1.3.2015 23:55

T56o48m96á75š 73V28e86s40e94l36ý 2568246127309

Je zcela zásadní rozdíl se bavit o turbu u nějakýho čtyřválce a o turbech ve V8 nebo V10, kde ty motory mají dostatek výkonu i v nízkých otáčkách.

U elektromotorů je to jasný, auto má poloviční dojezd a na rozdíl od benzínu člověk nemůže za patnáct minut pokračovat v cestě.

0/0
3.3.2015 22:10

J34a66n 58F72r91o43l50í23k 6306770855904

Teoreticky. Ale třeba přeplňované tříhrnky od Renaultů mají přesně opačné vlastnosti. Aby to jelo musí se řádně šlapat na plyn a v tomto režimu to je rozežranej motor. Oproti atmosférickému tříhrnku od Toyoty je to katastrofa.

+2/0
27.2.2015 15:57

P47a58v12e89l 52Z35a41j40í43č48e57k 8664660536380

diky turbu ci kompresoru nebo kombinaci obojiho se zvysuje plnici tlak a tudis i ucinnost motoru. Vetsinou maji turbo motory mensi rozsah otacek a podle toho jak jsou nalazeny vetsi nebo mensi diry v odezve. Krom teda takovy veci jako ze turbo musite nejak dostatecne chladit a td... Co se tyce atmosfer tak zalezi jaky maji objem a jak jsou nalazene, ty s vetsim objeme jako mam ja 6,1 maji zatah uz od cca 1500 ot ty mensi objemy a zvlastne sportovni maji posazenou vykonovou krivku do vyssiho otace... Ja mam omezovat u 6500 skoro jako turbo motory. Kdezto treba trosku polazene atmosfery je maji kolem 8000 - 8500 otacek... me nejvic zatim vyhovovali motory kolem 4 litru s kompresorem.

+1/0
27.2.2015 16:57

J51a59n 31K92u26t85m84a59n 9774989300

Věřím, že potřebné informace si naleznete... Jinak dopadnete jako zdejší diskutující, o to o pravdu není o co stát;-)

0/0
27.2.2015 19:21
Foto

K42a88m21i42l 28Ř28e88h82á79k 4379374155839

Koukám, že ani Audi už nemá tu sílu dát do auta normální 12ti válec - 5-6l. Ach jo.

0/0
27.2.2015 14:21

J31i81ř71í 85S84c19h91w16a48c15h 8978624988846

myslím že R8 nikdy 12 válec neměla. Jen V8 nebo V10 z Gallarda, 

V čem jsou takové motory "nenormální"?

+1/0
27.2.2015 15:18

P69a14v62e98l 34Z89a31j91í52č28e10k 8304380766830

podle me cim vic valcu tim moznost dostat se na ctvercovy nebo podctvercovy tvar spalovaciho prostoru a tim lepsi moznosti co se tyce otackoveho stropu a odezvy na plyn.

0/0
27.2.2015 17:00

J72i10ř24í 53S46c70h43w24a97c73h 8688174238926

no sice to s mojí otázkou na předřečníka o "normálnosti" motorů příliš nesouvisí ale dobrá, k tvému tématu:

trochu jsi zapomněl na další související parametr a to je objem. Takže 4.0 V8 může být stejně "podčtvercový" jako 5.0 V10 nebo 6.0 V12.

0/0
27.2.2015 17:23
Foto

K83a22r78e29l 43B29a77r27t38a13k 9256611385396

Hmm, das auto.

0/0
27.2.2015 14:14

J53a84n 63P79e25k32a 5743143833

"Audi R8 jsem viděl na vlastní oči, ale jen schované pod plachtou"

...věta za všechny prachy :)))

+11/0
27.2.2015 14:00

K19a61r23e35l 88V63o34h65n82o17u98t 4678159310117

Přeplňovaný desetiválec by zněl ještě líp.

0/0
27.2.2015 13:42

T94o57m15á55š 70J20u38r84e42č14k70a 3233192879913

Nezněl, akorát by bylo slyšet foukání turba. Zkuste se podívat na Porsche 911 a 911 turbo, ta atmosféra je pocitově mnohem zajímavější.

0/0
2.3.2015 6:22

M90a27r78t38i69n 66M29u92s87í62l14e47k 5428534394702

Ten atmosférický 10ti válec zní dobře, ale s elektřinou ať jdou někam

0/0
27.2.2015 13:37

L47u63k62á84š 66O27m29á42č72k79a 5751804311286

Naopak, elektřina je budoucnost. Někdy se v tom svez...

0/−1
27.2.2015 15:18

P50a25v76e89l 26S80o88b76o60t43k74a 5630264

Se spalovacím motorem dnes už nikoho neohromíte, takže kdo si to může dovolit, koupí si určitě elektrickou verzi.

+2/−3
27.2.2015 13:22

L91u66k72á95š 40O12m42á32č59k56a 5131344731976

R^

+2/−1
27.2.2015 15:18

T45o64m89á90š 48J71u68r22e88č69k51a 3373582819703

Neohromí to akorát Vás pár stovek elektirkářů;-)

0/0
2.3.2015 6:26

P28e19t13r 10K36u74l10i83c45h 9770871952905

to odkrknutí v 0:08 ;-D

jinak skvělá kára.

0/0
27.2.2015 13:12

J68a72n 65K52o82č52v21a70r52a 4362905567791

Dobře, že to bude s atmosférickým motorem. R^

+7/0
27.2.2015 12:35

P77e12t54r 12D53o60u61p56a37l 5931318725709

Zabité.

Facelift do aktuálního AUDI designu - vlastně pěkné, ale hrozná nuda.

Nějak nechápu, proč tvořit supersportovní aut s vzhledem vhodným do firemních fleetů ;-D

Tohle si žádný nadšenec do sportovních aut nekoupí, když tu je GT-R, Corvette, vyšší verze 911, nová NSX, auta, co mají koule... Nehledě na sesterský Huracan, který za dvoumilionový příplatek poskytne mnohem víc emocí.

0/0
27.2.2015 11:46

J69i64ř16í 54S69c82h72w31a30c96h 8848844758386

U někoho "nepatrný" dvoumilionový příplatek by mohl způsobit tolik negativních emocí, že s v klidu rozhodne pro tuto "nudu". ;-)

Mě přivádí vždy v "úžas" ty jednoznačné verdikty "věrozvěstů", kteří z obrázku auta ihned ví, kdo si to auto koupí, kdo si ho nekoupí a že je to "zabité" ;-)

Mohl bys mi sem napsat čísla, co v neděli vyhrají ve sportce?

0/0
27.2.2015 13:17

O59n41d75ř82e21j 52B56u96r97e38š 5420344373439

Doufám že nová NSX Audinku smázne a bude i úspěšnější!

0/0
27.2.2015 14:39

L43u40k78á44š 78O21m81á56č64k96a 5651184821586

To elektro bude masakr. R^:-)

0/0
27.2.2015 11:33

P57a15v68e27l 77S31o12b24o60t20k19a 5300234

Záleží jak dobře bude udělané.

Např. Tesla má také vysoké špičkové výkony, ale na sportovní jízdu není - po 5 minutách zvadne protože se nezvládá uchladit.

0/0
27.2.2015 13:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.