Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Bitva pokračuje. LaFord a LaFerrari si nedají pokoj ani po 50 letech

Nový Ford GT, který má premiéru na letošním ženevském autosalonu, otevírá staré rány ze soubojů s Ferrari. Obří plakát LaFord nedaleko hlavního vchodu na výstaviště Palexpo odkazuje na slavnou epizodu, která se odehrála před padesáti lety. Z naštvání Henryho Forda na Enza Ferrariho tehdy vznikl jeden z nejslavnějších sporťáků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H34o30n87z64a 47K93r97o53u73ž88e34k 3524769118457

Možná by se hodilo přidat do článku i foto zmiňovaného Ferrari.

+1/0
4.3.2015 17:23

J41a29n 63Č89e62r85n48ý 9814850950560

Díky, pěkný článek!

0/0
4.3.2015 12:32

L22u23k30á55š 51J63a95k22e78š 7796702301897

Techniku hodnotit nebudu tam je Ferrari někde jinde, ale co se vzhledu týče tak tam se mě mnohem více líbí Ford. Naštěstí co člověk to jiný vkus a tak každé to auto najde svou skupinu zákazníků

+1/0
4.3.2015 12:10


L90i49b33o96r 26D40a60n31ě77k 4407431423

Ať tak či či tak, mě je bližší design Fordu než Ferrari a je mi jedno co má za střeva. moje řidičské schopnosti jsou tak 10% toho co zvládne to či ono auto, takže je mi fuk v čem je které lepší, protože ho na limit nedostanu a nebo ho přestřelím (ale jsem typ člověka co všechno řeší ze "zajištěné obrany" takže raději bezpečně, než útočně)

0/0
4.3.2015 11:39

R11a67d89e81k 83V32i27n46š 2700553641

Tak hlavně porovnáváte neporovnatelné, produkční auto vs koncept, Ford GT bude v produkční verzi vypadat odlišně. Jak píšete - pokud hodnotíte auta jen na základě vzhledu, tak nevím, jestli píšete do správné diskuze. Tato auta jsou především o jízdních schopnostech, pocitech a emocích. Pokud se budeme bavit o designu, tak LaFerrari má geniální linky a detaily, na které se člověk vydrží dívat a zkoumat je hodiny. Efektní i efektivní prvky, detaily odkazující na minulá Ferrari, včetně 330 P4 z Le Mans, elegantní a smyslný styling, prostě rukopis Flavia Manzoniho nezapře. Ford GT je takový kýčovitý, nenese v porovnání s předchozím GT odkaz na původní GT40 (kromě prolisů kapoty), je to takový chaos. 

A co se týče těchto aut obecně tak tam se zas pro změnu Ford srovnává s nesrovnatelným, jejich auto má přeplňovaný V6 s výkonem 600 koní a chtějí naznačovat nějakou souvislost s LaFerrari, které má atmosférický V12 a celkový výkon 963 koní? Jsou to odlišné světy. Vždyť Ford neporazí ani Ferrari 488 GTB, které má mít nastavenou cenovku do 7 milionů (oproti 10 mil. za Ford), přesto bude technicky a jízdně opět o úroveň výš. A italský vůz je rovněž pohlednější.

+1/0
4.3.2015 12:22

M32a64r70t97i72n 75L70ž46i25č84a68ř 9655957892454

Osobně bych si jako Petrolhead vybral Ford GT

0/−1
4.3.2015 11:09

R68a44d68e48k 46V78i70n62š 2420123931

To je jako kdyby jste napsal, že dáváte jako petrolhead přednost Fábii RS před Cliem RS Cup, Mercedesu AMG GT před Porsche 911 GT3 a např. Nissanu GT-R před Ferrari 458 Speciale. Úplně na hlavu. Znalci, nadšenci a petrolheadi volí LaFerrari, nejlepší řidičské superauto všech dob ;-)R^

+3/−1
4.3.2015 11:18

M90a47r42t15i36n 32L67ž69i39č32a12ř 9455737452634

Nejlepší superauto je Porsche 918 to jen na okraj

Ferrari už není co bývalo a nové GT se Fordu povedlo

0/−2
4.3.2015 12:25

R29a19d33e23k 81V11i90n33š 2300763501

Porsche je právě z té trojice nejhorší. Je nejtěžší, nemá dobré brzdy, zbytečný eko mód, je moc o kompromisech, když se na něj začne tlačit, zasahuje elektronika a záchranné systémy, neovládá se tak delikátně atd. Takhle rozhodně superauto vypadat nemá. 

Nejlepší superauto planety je jednoznačně LaFerrari, s velkým náskokem. Vyhrálo všechna zahraniční srovnání, každého, kdo jel s P1 i 918, tak ho LaFerrari nadchlo zdaleka nejvíce. Má nejlepší motor a pohonné ústrojí, nejlepší reakce na plyn a okamžitou odezvu, bezkonkurenční ovladatelnost, vyvážení a řízení, přední náprava reaguje neskutečně rychle a přesně, auto je puristické, zaměřuje se hlavně na řidiče a jeho propojení s autem, má naprosto famózní zvuk, extrémně propracovanou aerodynamiku bez ošklivých spoilerů, ohromný mechanický i aerodynamický grip a hlavně jako jediné má pořád ten typický faktor výjimečnosti, charisma a řidiče napumpuje adrenalinem. O tom jsou superauta. Každý zkrátka potvrdil, že na LaFerrari v současnosti nic nemá a je to vrchol automobilového a inženýrského umění.

Že Ferrari už není co bývalo beru jako ubohý a trpný pokus o vtip :-/

Naopak Ferrari v takové formě co se týče silničních aut ještě nikdy nebylo. Posledních 6 let dominuje v každé kategorii sportovních vozů. Důkazem toho právě LaFerrari, nejlepší hypersport planety, 458 Italia, supersport, který nikdo za 5 let co je na trhu nedokázal porazit, 458 Speciale, nejlepší ostrý, okruhově zaměřený supersport (to auto je taktéž všude doslova opěvováno, právem), F12 Berlinetta - nejlepší super GT, 599 GTO nejlepší superauto s motorem vpředu atd. Pokud nechcete působit jako naprostý laik, který občas vykřikne pár termínů, které se nezakládají na pravdě, tak si nejdříve zjistěte alespoň základy a fakta, když už se do toho nechcete potápět nadšenecky. 

P.S. Ford GT se vskutku moc nepovedl.

+3/0
4.3.2015 12:59

M98a50r25t31i78n 36L59ž15i48č69a83ř 9105337322254

;-D;-D;-D

Porsche nejhorší, to si děláte fakt legraci, to fakt nebudu komentovat ;-D;-D;-Dkluky germánský nikdo nepřekonal a už tuplem ne cikorky. 918 stále drží prvenství na severní smyčce pane!

Já jsem Porschefil ale tak zaslepený, jak Vy Ferrari teda nejsem

Já nejsem laik, jel jsem mimojiné v Porsche Carrera GT, GT3 RS4.0, Ferrari F40

0/−4
4.3.2015 13:39

Z35d69e88n66ě97k 94P13e82t59r60ž38e28l29a 9927106235214

Nevím, proč mu nakazujete, co si má vybrat. Je to jeho volba a jeho právo. Ti, co věděli nejlíp, co je pro ostatní nejlepší, už nám vládli v minulosti dost dlouho...

0/−1
4.3.2015 12:49

R37a85d33e26k 53V17i53n75š 2850683951

Nechcete doufám srovnávat politické režimy a automobily, u kterých se objektivní kvality dají jasně dokázat, prezentovat a definovat, že ne??

+2/−1
4.3.2015 13:01

Z93d45e18n10ě90k 65P74e31t44r63ž77e55l95a 9677656695494

Ne jen vaši omezenost v tom, že upíráte ostatní právo na svůj názor! Pan Lžičař nic nesrovnával, pouze napsal, že by si vybral Ford GT - vy hned vyblijete X řádků, proč je ferrari lepší - o tom to ale není, je to o tom, že ON by si vybral prostě Ford.

0/0
4.3.2015 13:06

R17a39d21e48k 55V71i72n47š 2980983811

Jsme v diskuzi, konfrontace názorů je tedy naprosto obvyklá. On zmínil, že by si jakožto petrolhead (což je člověk, který je 100% nadšencem do aut, vyzná se, má rád puristická a řidičská auta a místo krve mu v žilách koluje benzín) vybral Ford GT. Já mu jednoduše oponuji, že skutečný petrolhead by si vybral právě Ferrari. Pokud by napsal, že on osobně preferuje ford, tak neřeknu ani slovo, problém je užití slova petrolhead. V tom případě se pan Lžičař označuje špatným výrazem, nebo si volí špatné auto. Jen to uvádím na správnou míru.

+2/0
4.3.2015 13:18

Z61d44e90n22ě35k 16P88e24t52r38ž36e63l27a 9787786575584

Ano, označení Petrolhead je u něj diskutabilní. Nechci vypadat jako fanatický zastánce Fordu (mně osobně se víc líbí laFerrari), ani jako obhájce pana Lžičaře (neznám ho ani osobně, ani z diskuze), jen mi přijde, že lidé obecně mají problém přijmout opačný názor - toť jediné, na co jsem chtěl poukázat...

0/0
4.3.2015 13:26

J39i37ř58í 86B46a13r67t55á56k 9570475728454

za petrolheada se oznacuji nejcasteji hospodsti zavodnici s fackem, ti vzdy presne vi, ktere auto je nejlepsi a jak s meziplynem

0/0
4.3.2015 14:46

M61a91r66t92i68n 98L71ž64i29č88a78ř 9515277212794

Tak to jste v hlubokém omylu

Petrolhead je gurmán, autofajnšmekr co má rád vůni benzínu a auto bere jako člena domácnosti, co si dokáže každou jízdu patřičně užít

0/0
4.3.2015 17:10

P75e92t68r 75K23u23l18i71c49h 9930251412335

to nový GT-čko je nádherný, jen ten modrej ovál s nápisem Ford na kapotě przní dojem. ;-D

+2/0
4.3.2015 10:39

R66a78d58e50k 50V17i75n44š 2960343201

LaFerrari je výkonově, technicky, designově, aerodynamicky a hlavně jízdně, pocitově, řidičsky a zejména po stránce pohonné jednotky někde úplně jinde, než Ford GT, který nemá šanci značku, která má se supersporty a hypersporty největší zkušenosti vůbec ohrozit. LaFerrari je nejlepší auto současnosti, Ford GT je o dvě třídy dole, ten bude mít problém se alespoň vyrovnat autům jako je Ferrari 458 Speciale, 488 GTB, Lamborghini Huracán a McLarenu 650S a 675 LT.

Nový Ford GT je ošklivé auto, záď je pěkná, ale zbytek auta je škaredý, na to, že je to koncept...Italové v porovnání s tím pořád s přehledem dělají nejlepší i nejhezčí výkonná auta na světě. 

Jinak k historickému souboji Ferrari vs Ford - Henry Ford moc dobře věděl, že americká divize je naprosto neschopná postavit něco, co by konkurovalo tehdejšímu 330 P4 - proto radši řekl Britům, ať udělají všechno od šasi, karoserie, přes nastavení řízení a aerodynamiky. Americký byl vlastně tehdy jen motor. Všechny Fordy GT40 byly britské stroje, od Mark I, Mark II az k Mark III. Amíci udělali až vlastní Mark IV, ale ten bez překvapení vyhrál jen pouhé dva závody ;-D Potom se vrátila jednoznačná dominance evropských automobilek a po Fordu nikdo ani neštěkl. Evropa v čele s Itálií, Velkou Británií a Německem vždycky vyráběla, vyrábí a bude vyrábět ta nejlepší auta EUR^

0/0
4.3.2015 10:15

M79i84c92h19a47l 78J45a28r91o86š 7784620872715

Vlastně jsem si nikdy neuvědomil, jak tak krásná auta przní ta boční zpětná zrcátka. Mohli by je příště zkusit někam integrovat. GT40 pro jistotu žádné nemá.

+1/0
4.3.2015 6:04

D53a29v26i97d 53K67a48č97í50r39e38k 1106200448458

Jen škoda té žíznivosti a poruchovosti GT,jinak krasne auto

0/0
4.3.2015 5:22

V78l68a58d95i37s29l97a33v 69N58o95h48e45j87l 7258707788911

GT je mnohem krasnejsi nez LaF. R^ Kam se hrabou italove, predsedo. ;-D

+5/−4
4.3.2015 3:22

J84o32s24e80f 35Č66i21h46á94k 7681189500446

To rozhodně není, ale každému se líbí něco jiného.

+4/0
4.3.2015 3:53

D18a56v51i10d 93J38i74n30d11r55a 6950554496564

Každý má svůj vkus, mě se GT nikdy nelíbilo...

+3/0
4.3.2015 6:37

J28i12ř19í 34B67a59r18t35á22k 9300975428914

Ani ne

0/0
4.3.2015 8:23

R84a90d34e38k 24V29i23n87š 2910933861

Kolikrát jste dnes na tu hlavu upadl? ;-D

0/−3
4.3.2015 10:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.