Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bitva pokračuje. LaFord a LaFerrari si nedají pokoj ani po 50 letech

Nový Ford GT, který má premiéru na letošním ženevském autosalonu, otevírá staré rány ze soubojů s Ferrari. Obří plakát LaFord nedaleko hlavního vchodu na výstaviště Palexpo odkazuje na slavnou epizodu, která se odehrála před padesáti lety. Z naštvání Henryho Forda na Enza Ferrariho tehdy vznikl jeden z nejslavnějších sporťáků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H80o64n83z79a 30K86r24o64u23ž75e55k 3284829818557

Možná by se hodilo přidat do článku i foto zmiňovaného Ferrari.

+1/0
4.3.2015 17:23

J70a27n 13Č70e73r34n25ý 9284110150310

Díky, pěkný článek!

0/0
4.3.2015 12:32

L25u67k48á76š 31J44a87k74e80š 7716162761727

Techniku hodnotit nebudu tam je Ferrari někde jinde, ale co se vzhledu týče tak tam se mě mnohem více líbí Ford. Naštěstí co člověk to jiný vkus a tak každé to auto najde svou skupinu zákazníků

+1/0
4.3.2015 12:10

L52i77b17o62r 49D10a66n23ě84k 4757971103

Ať tak či či tak, mě je bližší design Fordu než Ferrari a je mi jedno co má za střeva. moje řidičské schopnosti jsou tak 10% toho co zvládne to či ono auto, takže je mi fuk v čem je které lepší, protože ho na limit nedostanu a nebo ho přestřelím (ale jsem typ člověka co všechno řeší ze "zajištěné obrany" takže raději bezpečně, než útočně)

0/0
4.3.2015 11:39

R56a90d17e49k 62V62i77n57š 2150293741

Tak hlavně porovnáváte neporovnatelné, produkční auto vs koncept, Ford GT bude v produkční verzi vypadat odlišně. Jak píšete - pokud hodnotíte auta jen na základě vzhledu, tak nevím, jestli píšete do správné diskuze. Tato auta jsou především o jízdních schopnostech, pocitech a emocích. Pokud se budeme bavit o designu, tak LaFerrari má geniální linky a detaily, na které se člověk vydrží dívat a zkoumat je hodiny. Efektní i efektivní prvky, detaily odkazující na minulá Ferrari, včetně 330 P4 z Le Mans, elegantní a smyslný styling, prostě rukopis Flavia Manzoniho nezapře. Ford GT je takový kýčovitý, nenese v porovnání s předchozím GT odkaz na původní GT40 (kromě prolisů kapoty), je to takový chaos. 

A co se týče těchto aut obecně tak tam se zas pro změnu Ford srovnává s nesrovnatelným, jejich auto má přeplňovaný V6 s výkonem 600 koní a chtějí naznačovat nějakou souvislost s LaFerrari, které má atmosférický V12 a celkový výkon 963 koní? Jsou to odlišné světy. Vždyť Ford neporazí ani Ferrari 488 GTB, které má mít nastavenou cenovku do 7 milionů (oproti 10 mil. za Ford), přesto bude technicky a jízdně opět o úroveň výš. A italský vůz je rovněž pohlednější.

+1/0
4.3.2015 12:22

M87a90r41t66i52n 11L19ž49i93č54a60ř 9925657712754

Osobně bych si jako Petrolhead vybral Ford GT

0/−1
4.3.2015 11:09

R27a44d91e46k 49V69i48n29š 2400363481

To je jako kdyby jste napsal, že dáváte jako petrolhead přednost Fábii RS před Cliem RS Cup, Mercedesu AMG GT před Porsche 911 GT3 a např. Nissanu GT-R před Ferrari 458 Speciale. Úplně na hlavu. Znalci, nadšenci a petrolheadi volí LaFerrari, nejlepší řidičské superauto všech dob ;-)R^

+3/−1
4.3.2015 11:18

M22a27r92t58i71n 53L76ž88i25č31a82ř 9565647132454

Nejlepší superauto je Porsche 918 to jen na okraj

Ferrari už není co bývalo a nové GT se Fordu povedlo

0/−2
4.3.2015 12:25

R80a53d49e62k 34V45i73n44š 2280853201

Porsche je právě z té trojice nejhorší. Je nejtěžší, nemá dobré brzdy, zbytečný eko mód, je moc o kompromisech, když se na něj začne tlačit, zasahuje elektronika a záchranné systémy, neovládá se tak delikátně atd. Takhle rozhodně superauto vypadat nemá. 

Nejlepší superauto planety je jednoznačně LaFerrari, s velkým náskokem. Vyhrálo všechna zahraniční srovnání, každého, kdo jel s P1 i 918, tak ho LaFerrari nadchlo zdaleka nejvíce. Má nejlepší motor a pohonné ústrojí, nejlepší reakce na plyn a okamžitou odezvu, bezkonkurenční ovladatelnost, vyvážení a řízení, přední náprava reaguje neskutečně rychle a přesně, auto je puristické, zaměřuje se hlavně na řidiče a jeho propojení s autem, má naprosto famózní zvuk, extrémně propracovanou aerodynamiku bez ošklivých spoilerů, ohromný mechanický i aerodynamický grip a hlavně jako jediné má pořád ten typický faktor výjimečnosti, charisma a řidiče napumpuje adrenalinem. O tom jsou superauta. Každý zkrátka potvrdil, že na LaFerrari v současnosti nic nemá a je to vrchol automobilového a inženýrského umění.

Že Ferrari už není co bývalo beru jako ubohý a trpný pokus o vtip :-/

Naopak Ferrari v takové formě co se týče silničních aut ještě nikdy nebylo. Posledních 6 let dominuje v každé kategorii sportovních vozů. Důkazem toho právě LaFerrari, nejlepší hypersport planety, 458 Italia, supersport, který nikdo za 5 let co je na trhu nedokázal porazit, 458 Speciale, nejlepší ostrý, okruhově zaměřený supersport (to auto je taktéž všude doslova opěvováno, právem), F12 Berlinetta - nejlepší super GT, 599 GTO nejlepší superauto s motorem vpředu atd. Pokud nechcete působit jako naprostý laik, který občas vykřikne pár termínů, které se nezakládají na pravdě, tak si nejdříve zjistěte alespoň základy a fakta, když už se do toho nechcete potápět nadšenecky. 

P.S. Ford GT se vskutku moc nepovedl.

+3/0
4.3.2015 12:59

M65a59r36t67i60n 14L28ž40i83č26a89ř 9325117822144

;-D;-D;-D

Porsche nejhorší, to si děláte fakt legraci, to fakt nebudu komentovat ;-D;-D;-Dkluky germánský nikdo nepřekonal a už tuplem ne cikorky. 918 stále drží prvenství na severní smyčce pane!

Já jsem Porschefil ale tak zaslepený, jak Vy Ferrari teda nejsem

Já nejsem laik, jel jsem mimojiné v Porsche Carrera GT, GT3 RS4.0, Ferrari F40

0/−4
4.3.2015 13:39

Z50d50e92n70ě78k 87P11e67t25r97ž66e15l90a 9737766985174

Nevím, proč mu nakazujete, co si má vybrat. Je to jeho volba a jeho právo. Ti, co věděli nejlíp, co je pro ostatní nejlepší, už nám vládli v minulosti dost dlouho...

0/−1
4.3.2015 12:49

R47a16d92e49k 30V63i26n63š 2260803861

Nechcete doufám srovnávat politické režimy a automobily, u kterých se objektivní kvality dají jasně dokázat, prezentovat a definovat, že ne??

+2/−1
4.3.2015 13:01

Z54d58e52n65ě58k 83P94e80t73r48ž96e19l96a 9437376115544

Ne jen vaši omezenost v tom, že upíráte ostatní právo na svůj názor! Pan Lžičař nic nesrovnával, pouze napsal, že by si vybral Ford GT - vy hned vyblijete X řádků, proč je ferrari lepší - o tom to ale není, je to o tom, že ON by si vybral prostě Ford.

0/0
4.3.2015 13:06

R23a54d63e84k 18V52i26n17š 2420823851

Jsme v diskuzi, konfrontace názorů je tedy naprosto obvyklá. On zmínil, že by si jakožto petrolhead (což je člověk, který je 100% nadšencem do aut, vyzná se, má rád puristická a řidičská auta a místo krve mu v žilách koluje benzín) vybral Ford GT. Já mu jednoduše oponuji, že skutečný petrolhead by si vybral právě Ferrari. Pokud by napsal, že on osobně preferuje ford, tak neřeknu ani slovo, problém je užití slova petrolhead. V tom případě se pan Lžičař označuje špatným výrazem, nebo si volí špatné auto. Jen to uvádím na správnou míru.

+2/0
4.3.2015 13:18

Z34d38e54n97ě11k 55P19e72t42r18ž31e95l91a 9127596195384

Ano, označení Petrolhead je u něj diskutabilní. Nechci vypadat jako fanatický zastánce Fordu (mně osobně se víc líbí laFerrari), ani jako obhájce pana Lžičaře (neznám ho ani osobně, ani z diskuze), jen mi přijde, že lidé obecně mají problém přijmout opačný názor - toť jediné, na co jsem chtěl poukázat...

0/0
4.3.2015 13:26

J18i58ř22í 29B19a12r19t61á95k 9770125428444

za petrolheada se oznacuji nejcasteji hospodsti zavodnici s fackem, ti vzdy presne vi, ktere auto je nejlepsi a jak s meziplynem

0/0
4.3.2015 14:46

M33a75r96t69i51n 29L49ž94i62č87a70ř 9945927322274

Tak to jste v hlubokém omylu

Petrolhead je gurmán, autofajnšmekr co má rád vůni benzínu a auto bere jako člena domácnosti, co si dokáže každou jízdu patřičně užít

0/0
4.3.2015 17:10

P61e60t34r 97K23u17l57i30c62h 9760311292915

to nový GT-čko je nádherný, jen ten modrej ovál s nápisem Ford na kapotě przní dojem. ;-D

+2/0
4.3.2015 10:39

R12a33d53e75k 37V18i42n34š 2350503821

LaFerrari je výkonově, technicky, designově, aerodynamicky a hlavně jízdně, pocitově, řidičsky a zejména po stránce pohonné jednotky někde úplně jinde, než Ford GT, který nemá šanci značku, která má se supersporty a hypersporty největší zkušenosti vůbec ohrozit. LaFerrari je nejlepší auto současnosti, Ford GT je o dvě třídy dole, ten bude mít problém se alespoň vyrovnat autům jako je Ferrari 458 Speciale, 488 GTB, Lamborghini Huracán a McLarenu 650S a 675 LT.

Nový Ford GT je ošklivé auto, záď je pěkná, ale zbytek auta je škaredý, na to, že je to koncept...Italové v porovnání s tím pořád s přehledem dělají nejlepší i nejhezčí výkonná auta na světě. 

Jinak k historickému souboji Ferrari vs Ford - Henry Ford moc dobře věděl, že americká divize je naprosto neschopná postavit něco, co by konkurovalo tehdejšímu 330 P4 - proto radši řekl Britům, ať udělají všechno od šasi, karoserie, přes nastavení řízení a aerodynamiky. Americký byl vlastně tehdy jen motor. Všechny Fordy GT40 byly britské stroje, od Mark I, Mark II az k Mark III. Amíci udělali až vlastní Mark IV, ale ten bez překvapení vyhrál jen pouhé dva závody ;-D Potom se vrátila jednoznačná dominance evropských automobilek a po Fordu nikdo ani neštěkl. Evropa v čele s Itálií, Velkou Británií a Německem vždycky vyráběla, vyrábí a bude vyrábět ta nejlepší auta EUR^

0/0
4.3.2015 10:15

M20i24c75h30a87l 26J36a85r83o57š 7114700782875

Vlastně jsem si nikdy neuvědomil, jak tak krásná auta przní ta boční zpětná zrcátka. Mohli by je příště zkusit někam integrovat. GT40 pro jistotu žádné nemá.

+1/0
4.3.2015 6:04

D34a85v12i22d 30K48a32č36í47r71e18k 1216420858608

Jen škoda té žíznivosti a poruchovosti GT,jinak krasne auto

0/0
4.3.2015 5:22

V97l91a21d77i24s83l47a86v 69N13o36h89e46j70l 7908407538651

GT je mnohem krasnejsi nez LaF. R^ Kam se hrabou italove, predsedo. ;-D

+5/−4
4.3.2015 3:22

J51o15s30e13f 85Č27i55h72á51k 7661189550396

To rozhodně není, ale každému se líbí něco jiného.

+4/0
4.3.2015 3:53

D75a86v91i46d 33J56i93n49d47r26a 6980844396114

Každý má svůj vkus, mě se GT nikdy nelíbilo...

+3/0
4.3.2015 6:37

J60i45ř16í 27B52a69r90t79á39k 9930155928314

Ani ne

0/0
4.3.2015 8:23

R51a42d80e77k 23V73i60n13š 2540343671

Kolikrát jste dnes na tu hlavu upadl? ;-D

0/−3
4.3.2015 10:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.