Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bitva pokračuje. LaFord a LaFerrari si nedají pokoj ani po 50 letech

Nový Ford GT, který má premiéru na letošním ženevském autosalonu, otevírá staré rány ze soubojů s Ferrari. Obří plakát LaFord nedaleko hlavního vchodu na výstaviště Palexpo odkazuje na slavnou epizodu, která se odehrála před padesáti lety. Z naštvání Henryho Forda na Enza Ferrariho tehdy vznikl jeden z nejslavnějších sporťáků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H95o84n16z12a 25K96r56o74u20ž36e23k 3794969768387

Možná by se hodilo přidat do článku i foto zmiňovaného Ferrari.

+1/0
4.3.2015 17:23

J76a48n 84Č47e21r16n81ý 9724250520190

Díky, pěkný článek!

0/0
4.3.2015 12:32

L97u87k39á50š 75J35a97k56e59š 7366182761967

Techniku hodnotit nebudu tam je Ferrari někde jinde, ale co se vzhledu týče tak tam se mě mnohem více líbí Ford. Naštěstí co člověk to jiný vkus a tak každé to auto najde svou skupinu zákazníků

+1/0
4.3.2015 12:10

L28i39b68o89r 89D39a51n36ě67k 4847311343

Ať tak či či tak, mě je bližší design Fordu než Ferrari a je mi jedno co má za střeva. moje řidičské schopnosti jsou tak 10% toho co zvládne to či ono auto, takže je mi fuk v čem je které lepší, protože ho na limit nedostanu a nebo ho přestřelím (ale jsem typ člověka co všechno řeší ze "zajištěné obrany" takže raději bezpečně, než útočně)

0/0
4.3.2015 11:39

R83a43d81e67k 84V77i33n38š 2100543471

Tak hlavně porovnáváte neporovnatelné, produkční auto vs koncept, Ford GT bude v produkční verzi vypadat odlišně. Jak píšete - pokud hodnotíte auta jen na základě vzhledu, tak nevím, jestli píšete do správné diskuze. Tato auta jsou především o jízdních schopnostech, pocitech a emocích. Pokud se budeme bavit o designu, tak LaFerrari má geniální linky a detaily, na které se člověk vydrží dívat a zkoumat je hodiny. Efektní i efektivní prvky, detaily odkazující na minulá Ferrari, včetně 330 P4 z Le Mans, elegantní a smyslný styling, prostě rukopis Flavia Manzoniho nezapře. Ford GT je takový kýčovitý, nenese v porovnání s předchozím GT odkaz na původní GT40 (kromě prolisů kapoty), je to takový chaos. 

A co se týče těchto aut obecně tak tam se zas pro změnu Ford srovnává s nesrovnatelným, jejich auto má přeplňovaný V6 s výkonem 600 koní a chtějí naznačovat nějakou souvislost s LaFerrari, které má atmosférický V12 a celkový výkon 963 koní? Jsou to odlišné světy. Vždyť Ford neporazí ani Ferrari 488 GTB, které má mít nastavenou cenovku do 7 milionů (oproti 10 mil. za Ford), přesto bude technicky a jízdně opět o úroveň výš. A italský vůz je rovněž pohlednější.

+1/0
4.3.2015 12:22

M75a32r95t71i13n 71L78ž81i27č21a76ř 9695237872524

Osobně bych si jako Petrolhead vybral Ford GT

0/−1
4.3.2015 11:09

R14a34d61e79k 55V60i71n65š 2540103231

To je jako kdyby jste napsal, že dáváte jako petrolhead přednost Fábii RS před Cliem RS Cup, Mercedesu AMG GT před Porsche 911 GT3 a např. Nissanu GT-R před Ferrari 458 Speciale. Úplně na hlavu. Znalci, nadšenci a petrolheadi volí LaFerrari, nejlepší řidičské superauto všech dob ;-)R^

+3/−1
4.3.2015 11:18

M22a76r67t32i97n 73L88ž39i23č52a23ř 9165557642634

Nejlepší superauto je Porsche 918 to jen na okraj

Ferrari už není co bývalo a nové GT se Fordu povedlo

0/−2
4.3.2015 12:25

R23a51d51e66k 32V15i97n70š 2880803331

Porsche je právě z té trojice nejhorší. Je nejtěžší, nemá dobré brzdy, zbytečný eko mód, je moc o kompromisech, když se na něj začne tlačit, zasahuje elektronika a záchranné systémy, neovládá se tak delikátně atd. Takhle rozhodně superauto vypadat nemá. 

Nejlepší superauto planety je jednoznačně LaFerrari, s velkým náskokem. Vyhrálo všechna zahraniční srovnání, každého, kdo jel s P1 i 918, tak ho LaFerrari nadchlo zdaleka nejvíce. Má nejlepší motor a pohonné ústrojí, nejlepší reakce na plyn a okamžitou odezvu, bezkonkurenční ovladatelnost, vyvážení a řízení, přední náprava reaguje neskutečně rychle a přesně, auto je puristické, zaměřuje se hlavně na řidiče a jeho propojení s autem, má naprosto famózní zvuk, extrémně propracovanou aerodynamiku bez ošklivých spoilerů, ohromný mechanický i aerodynamický grip a hlavně jako jediné má pořád ten typický faktor výjimečnosti, charisma a řidiče napumpuje adrenalinem. O tom jsou superauta. Každý zkrátka potvrdil, že na LaFerrari v současnosti nic nemá a je to vrchol automobilového a inženýrského umění.

Že Ferrari už není co bývalo beru jako ubohý a trpný pokus o vtip :-/

Naopak Ferrari v takové formě co se týče silničních aut ještě nikdy nebylo. Posledních 6 let dominuje v každé kategorii sportovních vozů. Důkazem toho právě LaFerrari, nejlepší hypersport planety, 458 Italia, supersport, který nikdo za 5 let co je na trhu nedokázal porazit, 458 Speciale, nejlepší ostrý, okruhově zaměřený supersport (to auto je taktéž všude doslova opěvováno, právem), F12 Berlinetta - nejlepší super GT, 599 GTO nejlepší superauto s motorem vpředu atd. Pokud nechcete působit jako naprostý laik, který občas vykřikne pár termínů, které se nezakládají na pravdě, tak si nejdříve zjistěte alespoň základy a fakta, když už se do toho nechcete potápět nadšenecky. 

P.S. Ford GT se vskutku moc nepovedl.

+3/0
4.3.2015 12:59

M74a91r67t30i70n 34L16ž58i70č64a69ř 9495527542704

;-D;-D;-D

Porsche nejhorší, to si děláte fakt legraci, to fakt nebudu komentovat ;-D;-D;-Dkluky germánský nikdo nepřekonal a už tuplem ne cikorky. 918 stále drží prvenství na severní smyčce pane!

Já jsem Porschefil ale tak zaslepený, jak Vy Ferrari teda nejsem

Já nejsem laik, jel jsem mimojiné v Porsche Carrera GT, GT3 RS4.0, Ferrari F40

0/−4
4.3.2015 13:39

Z49d97e22n89ě81k 48P72e98t95r17ž51e12l57a 9567896715694

Nevím, proč mu nakazujete, co si má vybrat. Je to jeho volba a jeho právo. Ti, co věděli nejlíp, co je pro ostatní nejlepší, už nám vládli v minulosti dost dlouho...

0/−1
4.3.2015 12:49

R60a19d91e64k 63V31i83n91š 2440313571

Nechcete doufám srovnávat politické režimy a automobily, u kterých se objektivní kvality dají jasně dokázat, prezentovat a definovat, že ne??

+2/−1
4.3.2015 13:01

Z15d52e85n81ě26k 78P60e36t30r89ž67e43l91a 9527936305744

Ne jen vaši omezenost v tom, že upíráte ostatní právo na svůj názor! Pan Lžičař nic nesrovnával, pouze napsal, že by si vybral Ford GT - vy hned vyblijete X řádků, proč je ferrari lepší - o tom to ale není, je to o tom, že ON by si vybral prostě Ford.

0/0
4.3.2015 13:06

R27a63d55e22k 18V79i77n82š 2920613571

Jsme v diskuzi, konfrontace názorů je tedy naprosto obvyklá. On zmínil, že by si jakožto petrolhead (což je člověk, který je 100% nadšencem do aut, vyzná se, má rád puristická a řidičská auta a místo krve mu v žilách koluje benzín) vybral Ford GT. Já mu jednoduše oponuji, že skutečný petrolhead by si vybral právě Ferrari. Pokud by napsal, že on osobně preferuje ford, tak neřeknu ani slovo, problém je užití slova petrolhead. V tom případě se pan Lžičař označuje špatným výrazem, nebo si volí špatné auto. Jen to uvádím na správnou míru.

+2/0
4.3.2015 13:18

Z43d57e68n97ě55k 38P77e47t11r98ž26e75l39a 9217216435404

Ano, označení Petrolhead je u něj diskutabilní. Nechci vypadat jako fanatický zastánce Fordu (mně osobně se víc líbí laFerrari), ani jako obhájce pana Lžičaře (neznám ho ani osobně, ani z diskuze), jen mi přijde, že lidé obecně mají problém přijmout opačný názor - toť jediné, na co jsem chtěl poukázat...

0/0
4.3.2015 13:26

J28i34ř31í 71B77a89r70t69á14k 9930585398764

za petrolheada se oznacuji nejcasteji hospodsti zavodnici s fackem, ti vzdy presne vi, ktere auto je nejlepsi a jak s meziplynem

0/0
4.3.2015 14:46

M12a48r95t66i74n 72L56ž19i73č93a96ř 9655527362254

Tak to jste v hlubokém omylu

Petrolhead je gurmán, autofajnšmekr co má rád vůni benzínu a auto bere jako člena domácnosti, co si dokáže každou jízdu patřičně užít

0/0
4.3.2015 17:10

P64e38t46r 78K68u66l49i62c43h 9320211852905

to nový GT-čko je nádherný, jen ten modrej ovál s nápisem Ford na kapotě przní dojem. ;-D

+2/0
4.3.2015 10:39

R17a84d68e73k 53V51i68n48š 2720903251

LaFerrari je výkonově, technicky, designově, aerodynamicky a hlavně jízdně, pocitově, řidičsky a zejména po stránce pohonné jednotky někde úplně jinde, než Ford GT, který nemá šanci značku, která má se supersporty a hypersporty největší zkušenosti vůbec ohrozit. LaFerrari je nejlepší auto současnosti, Ford GT je o dvě třídy dole, ten bude mít problém se alespoň vyrovnat autům jako je Ferrari 458 Speciale, 488 GTB, Lamborghini Huracán a McLarenu 650S a 675 LT.

Nový Ford GT je ošklivé auto, záď je pěkná, ale zbytek auta je škaredý, na to, že je to koncept...Italové v porovnání s tím pořád s přehledem dělají nejlepší i nejhezčí výkonná auta na světě. 

Jinak k historickému souboji Ferrari vs Ford - Henry Ford moc dobře věděl, že americká divize je naprosto neschopná postavit něco, co by konkurovalo tehdejšímu 330 P4 - proto radši řekl Britům, ať udělají všechno od šasi, karoserie, přes nastavení řízení a aerodynamiky. Americký byl vlastně tehdy jen motor. Všechny Fordy GT40 byly britské stroje, od Mark I, Mark II az k Mark III. Amíci udělali až vlastní Mark IV, ale ten bez překvapení vyhrál jen pouhé dva závody ;-D Potom se vrátila jednoznačná dominance evropských automobilek a po Fordu nikdo ani neštěkl. Evropa v čele s Itálií, Velkou Británií a Německem vždycky vyráběla, vyrábí a bude vyrábět ta nejlepší auta EUR^

0/0
4.3.2015 10:15

M53i67c66h70a24l 57J76a80r33o28š 7424880382295

Vlastně jsem si nikdy neuvědomil, jak tak krásná auta przní ta boční zpětná zrcátka. Mohli by je příště zkusit někam integrovat. GT40 pro jistotu žádné nemá.

+1/0
4.3.2015 6:04

D92a97v43i81d 55K14a40č50í45r32e82k 1856220968788

Jen škoda té žíznivosti a poruchovosti GT,jinak krasne auto

0/0
4.3.2015 5:22

V82l72a94d89i72s87l53a22v 80N94o72h17e63j19l 7208837658351

GT je mnohem krasnejsi nez LaF. R^ Kam se hrabou italove, predsedo. ;-D

+5/−4
4.3.2015 3:22

J83o24s32e75f 50Č38i18h68á48k 7371269340916

To rozhodně není, ale každému se líbí něco jiného.

+4/0
4.3.2015 3:53

D73a89v67i36d 48J58i25n43d39r29a 6200894686744

Každý má svůj vkus, mě se GT nikdy nelíbilo...

+3/0
4.3.2015 6:37

J18i67ř42í 81B23a72r12t55á70k 9930675508284

Ani ne

0/0
4.3.2015 8:23

R48a43d78e83k 73V52i78n47š 2250883281

Kolikrát jste dnes na tu hlavu upadl? ;-D

0/−3
4.3.2015 10:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.