Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dvoukolová šílenost je v Česku: třísetkoňová turboninja jede přes 350 km/h

Tři sta koní je víc než dost i na auto, před pár lety to byl výkon, kterým se pyšnily supersporty. V Praze se ovšem představila motorka s výkonem 326 koní. Kawasaki Ninja je pojmem mezi těmi nejrychlejšími motorkáři. Zelenočerný hypersport H2R si i dalšími parametry žádá jezdce s pudem záchovy kamikaze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M68a68r53e48k 41O16p 9519333370453

Motorky mne neberou, ale tohle je masakr.

0/0
10.3.2015 14:09
Foto

J12i97ř17í 88K55w59o35l33e55k 5613287398689

Jsem motorkář, jezdil jsem i na okruzích a musím konstatovat, že tato motorka je pouhý "show bike". Na silnici nesmí (ani by tam nedávala smysl) a na okruhu... také smysl nedává. Proč? Protože tam jsou důležité jiné věci než pouhý výkon. V Moto GP (což je obdoba F1) mají motocykly výkon pod 280hp a věřte mi, výkon není hlavním limitem. Důležitější je nastavení, podvozek, váha, elektronika a kvalita pneu. To jsou věci, které pomáhají dosahovat nejlepší časy. Ale "širokou veřejnost" to nezajímá - proto se vyplatí spamovat výkonem. Kawasaki H2R je bestie, na tu ale nemám, tak si koupím Ninja ZX-10R a budu hustokrutej střelec. Hlavně je to ale o pilotovi (zkušený "šestkář" v zatáčkách to litru naloží jedná báseň) - to už nikdo nechce slyšet vůbec... P.S. Kamarád objel Brno na skůtru rychleji, než začátečníci na volných okruhových jízdách.

0/0
9.3.2015 16:30
Foto

J62i94ř19í 46K57w83o60l53e82k 5463877588849

Přeloženo do automobilové řeči - na legendárním etalonu Nürburgringu (severní smyčka) také nerozhoduje výkon motoru. Rekordmanem je Radical SR8 LM (6:48) s "pouhými" 455bhp - více výkonu má na světě cca dalších 50-60 000 aut.

0/−1
9.3.2015 16:43

O71n54d10ř85e67j 20D87u90j96k42a 4396826690389

ty další auta nemají 680 kg.

+1/0
9.3.2015 21:30

M62a86r92t74i64n 39K98ř89í53ž 9323692920497

Kromě toho, že je nesmyslná rarita, postavena pouze pro to, aby mohla být nejrychlejší, je taky dost ošklivá...dle mě. Asi si ji nekoupím.

+1/−2
9.3.2015 14:19

A76l90e29x61a29n39d69r 87K79o32s68t93k17a 8502778646614

Mašina moc pěkná, ale kdo by se na ní udržel? "Doktor" Rossi a ještě někdo jiný?

0/0
9.3.2015 13:43

J78a62r87o54s97l65a88v 71K32a29d85l80e11c 5771269732691

Pro mne ošklivá motorka, ale jak by se na ní vyjímal český pepík s pupíkem.;-D

+3/−3
9.3.2015 8:19

J21o98s76e80f 20L53e98b50d81u63š34k79a 4572873313355

Na řidítkách má pouta, aby motorka nejela sama, až "zkušený jezdec" přidá plyn.;-D

+2/−1
8.3.2015 23:24

M90a52r17e15k 93A77n35t40o89š 9951197833

Kompresor za sekundu natlačí do čtyř válců motoru až 200 litrů vzduchu za minutu.    ??

;-D

+5/0
8.3.2015 22:43

O16n78d54ř52e29j 47M38a77r87e80k 9682180877149

Co je na tom divného? Má 14000 otáček, za vteřinu to tam dá přes 200 litrů (no, je to kompresor - mělo by to být podstatně víc) a vydrží to dělat minutu. Pak jde na generálku.

0/−3
9.3.2015 3:36

V25l11a63d90i74s40l63a55v 20N34o18h68e75j43l 7738467908241

nemuzete napsat, ze neco udela za vterinu neco za minutu, to je proste blabol. neco jako ze 500gramu vazi 15kg. ;-)

+4/0
9.3.2015 15:41

T43o25m44á13š 19B80í60l20ý 2585520467

Na obrázku 8 se už na ní někdo asi "udělal" 8-o8-o8-o

+2/0
8.3.2015 22:10

O19t82o 97P26a89l62d33u75s 1973308770304

Krásná motorka. Jediná chyba je ta, že ten kdo by na ní uměl jezdit, na ní nebude mít peníze a ten co si jí koupiti bude moci, tak se na ní nejspíše brzy rozseká.

+2/0
8.3.2015 20:42

J59i67ř30í 43K59o70p94ř13i50v89a 3544740729698

Zadní kolo se může otáčet až 12000 otáček za minutu? To je přesně tolik, kolik má moje automatická pračka na motoru.;-D

+1/0
8.3.2015 18:24

J21i91ř82í 40S64c81h20w18a10c51h 8208514848796

Ano, popis pod obrázkem 6 je naprosto mimo. Převodovka na zadní kolo posílá krouťák dle zařazeného převodového stupně a budou to značně vyšší hodnoty. Ty uváděné hodnoty se samozřejmě vztahují na krouťák a otáčky co převodovka dostává na vstup od motoru. ;-)

Nejsem nějaký expert na pračky, ale stejně nesmyslná se  mi zdá ta tvoje údajná hodnota na motoru v tvé pračce, k čemu by to bylo dobré? Moje (obyčejná) pračka ždímá při  1200 ot/min, našel jsem že nějaká lepší za 60 000 Kč se dostane na 1600, tak čemu by byl potřeba motor s 12000 otáčkami???

0/0
8.3.2015 20:57

A50l70e91x92a64n94d84r 45K87o47s10t48k63a 8492958296384

Motor má hřídel tak 5 cm, buben tak 40. Ve výsledku to odpovídá :)

0/0
9.3.2015 13:28

J33i53ř30í 51S40c92h67w65a95c19h 8508664788336

nj, neuvědomil jsem si, že je současně potřeba zajistit poměrně velký převod "do pomala" na proces vlastního praní ;-)

0/0
9.3.2015 15:55

T18o84m25á62š 79B96í61l19ý 2775830747

Tak asi to jediná "chybka", popiska pod obr. 6:

Kompresor za sekundu natlačí do čtyř válců motoru až 200 litrů vzduchu za minutu. :-/

0/0
8.3.2015 22:06

T13o44m39á26š 27B70í22l80ý 2225860977

Oprava, obrázek 9.

0/0
8.3.2015 22:09

F64r37a19n76t34i36š67e84k 43P77o19l24í91v62k47a 8851265311768

Hezké, ale zbytečné

+1/0
8.3.2015 18:21

P23e75t45r 75K37l57e37i49n 4780470378855

Ta zelená barva se mi k tomu nějak nehodí. Škoda. Černočervená by byla mnohem hezčí.

0/0
8.3.2015 18:13

K65a45r20e30l 86V52a12c72h34u50t 9913502969923

Vhodné pro ZÁVODNÍ trati známé lidem ze seriálu F1 ... ;-)R^

0/0
8.3.2015 18:09

F30r47a63n79t83i95š58e45k 72S32c29h61l80i29c95h86t88s 9475162901535

Omezovač na 80! A potrestat výrobce za nelegální zbraň.

To platí i pro všechny auto, co jezdí více jak 130 a jejich výrobce!

+1/−14
8.3.2015 18:03

P77e81t42r 60K43l23e58i51n 4720820948775

Zajímalo by mě čím jezdíte Vy. Mě přijdou daleko horší auta, co jedou 90 na pokraji sil. :-P

+12/0
8.3.2015 18:11

V43l36a88d84i97s62l41a37v 29N72o86h10e35j70l 7828757478601

vemte si prasek a do hajan

+4/0
8.3.2015 21:26

M53i43r16o49s52l65a30v 29Z50i81k10m93u10n48d 7349823474913

A k čemu je rychlost 350 km/h na českých silnicích dobrá ...

0/−9
8.3.2015 17:41

M17a11r89t84i73n 63M33a15r93š41á34l 5711403827144

A k čemu je ptát se v diskuzi na takovou kravinu?

+16/0
8.3.2015 17:44

J21a39k60u71b 93P83r33o64k78e21š 6583378352723

Prvne si prectete clanek. "Neni urceno na do bezneho provozu" Je to okruhovy special, myslim ze v Brne na okruhu se to uz hodit muze.

+1/0
8.3.2015 22:55

M48i74r52o33s89l68a45v 69Š68i69m51k25o 7465713882935

V motorkách se nevyznám, ale co ten náš českej speciál? Šestiválec, 2,4 litru. Tak tam by mohl být potenciál, ne? Takovýhle výkon z litru objemu je nepoužitelný extrém. Něco jako motory F1, které mají ještě vyšší měrný výkon.

0/0
8.3.2015 17:24

V78l51a26d89i87m19í73r 20F52i18b82i46g20e72r 5254361971424

Motorka je pěkná a vypadá brutálně ale poježdění by bylo max na závodním okruhu v běžném provozu bych se bál. Všude jsou koleje, propadlé kanály a rozsypaný písek, štěrk nebo zaschlé bláto. A i když to má jistě perfektní podvozek, přecijen to na naše silnice nestačí

0/0
8.3.2015 16:15

J54a66n 81Č47e49r24n67ý 3510707908

Krásná. Jen ji mohli na to focení umejt  ;-D

+1/−1
8.3.2015 15:16

H30u78b46e61r74t 84Z42k16o20u45m83a39l 5110411802811

Přesně, ten chladič je zatřískanej slušně... :-)

0/0
8.3.2015 18:21

M84i98l58o94š 53S25a26l14o26š32e22k 7404123121313

Autor má trošku malý přehled a asi není motorkář ;-)- Suzuki Hayabusa turbo 500 koníčků...............:-)

+1/−4
8.3.2015 14:13

O46n47d82ř89e72j 70Č31a70p35k40a 6181261623574

Ale to už není motorka rovnou z fabriky, ale přestavba. Z Mustanga nebo Corvetty šlo taky kompresorama a nitrem vytřískat přes 1000 koní dávno před Veyronem, ale teprve ten byl první, co takový výkon měl v sérii.

+6/0
8.3.2015 14:20

M24i64l49o66š 66S38a68l91o74š46e14k 7614413441523

Proč sem pleteš auta? ;-) https://www.youtube.com/watch?v=QRpy5gKLLDA

0/−1
8.3.2015 18:20

O72n11d14ř17e23j 47Č90a27p51k17a 6211621373334

Auta sem pletu, protože mě lepší příklad rozdílu mezi tuningem a sériovkou nenapadnul ;-) Pár ukázek toho, co jde z Hayabusy udělat, jsem taky viděl, ale v tomhle stavu to prostě z továrny nepřijde...

+4/0
8.3.2015 20:08

J63i45ř97í 63R56a11m66e71š 8736444730622

nádherná mašina sám jsem jel na mašině 200 a abych letěl 350 to bych musel mít posunut pud sebezáchovy.

+1/−1
8.3.2015 14:09

S53a72m 45S84e21l38d86r28i62c39k 8131187482195

a nebo by stačila opravdu kvalitní silnice.. takže pro čechystán komplet nepoužitelné ;-D

0/0
8.3.2015 15:12

K33a46t97e58ř55i75n41a 68V21ý11b16o97r84n42á 6850109369

Ne. To by Vám musel zcela chybět. Ale to lidem, kteří nejeli ani 200 autem a nezkusili si vystrčit ruku z okna nevysvětlíte...

0/0
8.3.2015 16:11

M68a43r60e93k 28M80a65z95u81c74h 2196693333

Něco jiného je vystrčit ruku z auta a něco jiného být zalehlý za štítkem na motorce.Ale s tím pudem sebezáchovy souhlasím.

+1/0
8.3.2015 17:32

V41l89a24d46i77s29l72a24v 88N96o30h84e60j44l 7788227528541

tohle nema obdoby, ruzny stavby se s tim samo nedaj srovnavat. to je jako kdyby nejaka tovarna vypustila seriovy auto (sice bez homologace) s 3000 hp a nekdo tu psal ze dragstery jezdej specialy s 5000 hp ;-)

0/−1
8.3.2015 13:33

M41i61c13h44a74l 87Z25e14t65e42k 3628722100327

Kupte si radši Hayabusu. Ta nemá o nic menší výkony a může se s ní i na silnici;-)

0/−2
8.3.2015 13:29

V97l87a68d25i82s48l63a65v 37N21o79h45e39j18l 7678467868821

Busa ma 200 hp ;-)

+2/0
8.3.2015 13:45

M39i30c76h18a30l 96K24r36e30j73č63í 1406600251963

Je třeba říct, že se nejedná o motocykl schválený na běžné silnice, tzn. může pouze na okruh. Podobně jako v automobilech např. Zonda R nebo Ferrari FXX. Zajímalo by mě porovnání časů se závodními speciály MotoGP nebo WSBK...

+6/0
8.3.2015 13:28

O97n86d72ř74e62j 39Č14a89p74k33a 6901631383574

Na to jsem zvědavý taky, snad na to časem dojde (ale počítám až po sezóně, teď nebudou chtít riskovat, že by se jim Sykes nebo Rea pomlátil). Superbiky budou proti téhle bestii nejspíš bez šance, u MotoGP uvidíme (sice jsou i tovární motorky slabší než tohle, ale zase o dost lehčí).

0/0
8.3.2015 13:45

M16i46c28h55a79l 43K78r54e88j66č71í 1116560271893

Superbiky jsou jen cca o 3 vteřiny na kolo pomalejší než MotoGP.

+1/0
8.3.2015 13:55

O12n96d60ř63e47j 41Č31a93p70k33a 6531341393114

To jsem měl pocit, že ty rozdíly jsou větší... tím líp, ten test by byl hodně zajímavý :-)

+1/0
8.3.2015 14:00

J83a38n 42D84a77l23i36b44a 9848803817283

Dle meho by to Superbike pojel bez velkych problemu. Tohle ma strasne velky rozvor, uhel rizeni a celkova geometrie je stavena spis na rychlost nez ovladatelnost. Je to proste showbike, ukazka motorarskeho umu Kawasaki. Coz netvrdim ze je spatne. Diky stojum jako je H2R se vyvoj posouva dal :)

0/0
10.3.2015 13:43

P52a96v15e13l 61Š81e85v10č72í36k 6400105909260

Ten výkon by se nedal využít, je to jiná liga. Říkám tomu kavárenské závoďáky. Je to u těchto mamutích výkonů hlavně o jízdních vlastnostech a obratnosti. Ostatně, když se srovnávají časy třeba Moto2 vůči MotoGP, tak ti nejrychlejší z Moto2 by běžně udělali limit do MotoGP. Záleží pochopitelně na okruhu, třeba takový Sachsenring smazává vice než nějaký méně technický. Ostatně, v dobách začátků MotoGP když mohly ještě startovat i původní půllitry, tak tam vyhrál Barros na půllitru a litrům dal podložku. Tedy abych nekecal, už se mi to mate zda tehdy nejely MotoGP s 800 ccm. Spíš mám dojem, že později na těch 800 upravili předpis a teď zase litry.

0/0
8.3.2015 15:55

P84a51v57e31l 36Š18e48v53č15í37k 6390255779140

Před dávnými lety jsem měl půjčenou testovací Ninju 12. Chtěl jsem si na dálnici udělat zářez na 300 km/ hod. Nebyl jsem ale schopen najít tak volný kus dálnice abych někoho nepředjížděl. Takže mám jen zářez 290. Předjíždět v tom fofru jsem tedy rozhodně nehodlal, pro předjížděné je to většinou šok. Navíc při jakémkoliv manévru nic netušících předjížděných, bych neměl šanci s tím něco udělat.

+7/−2
8.3.2015 13:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.