Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dvoukolová šílenost je v Česku: třísetkoňová turboninja jede přes 350 km/h

Tři sta koní je víc než dost i na auto, před pár lety to byl výkon, kterým se pyšnily supersporty. V Praze se ovšem představila motorka s výkonem 326 koní. Kawasaki Ninja je pojmem mezi těmi nejrychlejšími motorkáři. Zelenočerný hypersport H2R si i dalšími parametry žádá jezdce s pudem záchovy kamikaze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M15a81r93e24k 98O92p 9149483170903

Motorky mne neberou, ale tohle je masakr.

0/0
10.3.2015 14:09
Foto

J64i51ř77í 75K86w13o13l53e26k 5643347898599

Jsem motorkář, jezdil jsem i na okruzích a musím konstatovat, že tato motorka je pouhý "show bike". Na silnici nesmí (ani by tam nedávala smysl) a na okruhu... také smysl nedává. Proč? Protože tam jsou důležité jiné věci než pouhý výkon. V Moto GP (což je obdoba F1) mají motocykly výkon pod 280hp a věřte mi, výkon není hlavním limitem. Důležitější je nastavení, podvozek, váha, elektronika a kvalita pneu. To jsou věci, které pomáhají dosahovat nejlepší časy. Ale "širokou veřejnost" to nezajímá - proto se vyplatí spamovat výkonem. Kawasaki H2R je bestie, na tu ale nemám, tak si koupím Ninja ZX-10R a budu hustokrutej střelec. Hlavně je to ale o pilotovi (zkušený "šestkář" v zatáčkách to litru naloží jedná báseň) - to už nikdo nechce slyšet vůbec... P.S. Kamarád objel Brno na skůtru rychleji, než začátečníci na volných okruhových jízdách.

0/0
9.3.2015 16:30
Foto

J36i71ř53í 41K35w76o57l36e94k 5803207868929

Přeloženo do automobilové řeči - na legendárním etalonu Nürburgringu (severní smyčka) také nerozhoduje výkon motoru. Rekordmanem je Radical SR8 LM (6:48) s "pouhými" 455bhp - více výkonu má na světě cca dalších 50-60 000 aut.

0/−1
9.3.2015 16:43


O92n74d31ř39e57j 43D17u98j24k32a 4516506710479

ty další auta nemají 680 kg.

+1/0
9.3.2015 21:30

M98a87r42t17i30n 25K32ř67í51ž 9553612780707

Kromě toho, že je nesmyslná rarita, postavena pouze pro to, aby mohla být nejrychlejší, je taky dost ošklivá...dle mě. Asi si ji nekoupím.

+1/−2
9.3.2015 14:19

A58l63e69x69a66n88d93r 20K38o32s86t16k90a 8822598216484

Mašina moc pěkná, ale kdo by se na ní udržel? "Doktor" Rossi a ještě někdo jiný?

0/0
9.3.2015 13:43

J11a89r62o38s58l47a61v 73K88a70d70l35e32c 5751769772711

Pro mne ošklivá motorka, ale jak by se na ní vyjímal český pepík s pupíkem.;-D

+3/−3
9.3.2015 8:19

J57o44s54e62f 84L60e77b37d69u65š54k10a 4392423713565

Na řidítkách má pouta, aby motorka nejela sama, až "zkušený jezdec" přidá plyn.;-D

+2/−1
8.3.2015 23:24

M13a53r70e26k 42A10n25t17o95š 9761277333

Kompresor za sekundu natlačí do čtyř válců motoru až 200 litrů vzduchu za minutu.    ??

;-D

+5/0
8.3.2015 22:43

O83n15d55ř19e38j 28M34a24r66e85k 9262380837109

Co je na tom divného? Má 14000 otáček, za vteřinu to tam dá přes 200 litrů (no, je to kompresor - mělo by to být podstatně víc) a vydrží to dělat minutu. Pak jde na generálku.

0/−3
9.3.2015 3:36

V81l16a73d59i38s97l78a29v 32N16o60h39e56j28l 7468657178421

nemuzete napsat, ze neco udela za vterinu neco za minutu, to je proste blabol. neco jako ze 500gramu vazi 15kg. ;-)

+4/0
9.3.2015 15:41

T54o53m64á19š 45B70í20l17ý 2575880267

Na obrázku 8 se už na ní někdo asi "udělal" 8-o8-o8-o

+2/0
8.3.2015 22:10

O36t41o 41P41a22l43d11u31s 1273888340154

Krásná motorka. Jediná chyba je ta, že ten kdo by na ní uměl jezdit, na ní nebude mít peníze a ten co si jí koupiti bude moci, tak se na ní nejspíše brzy rozseká.

+2/0
8.3.2015 20:42

J85i33ř13í 76K88o76p94ř30i29v19a 3944380569338

Zadní kolo se může otáčet až 12000 otáček za minutu? To je přesně tolik, kolik má moje automatická pračka na motoru.;-D

+1/0
8.3.2015 18:24

J71i70ř12í 48S30c50h88w12a94c73h 8298974448846

Ano, popis pod obrázkem 6 je naprosto mimo. Převodovka na zadní kolo posílá krouťák dle zařazeného převodového stupně a budou to značně vyšší hodnoty. Ty uváděné hodnoty se samozřejmě vztahují na krouťák a otáčky co převodovka dostává na vstup od motoru. ;-)

Nejsem nějaký expert na pračky, ale stejně nesmyslná se  mi zdá ta tvoje údajná hodnota na motoru v tvé pračce, k čemu by to bylo dobré? Moje (obyčejná) pračka ždímá při  1200 ot/min, našel jsem že nějaká lepší za 60 000 Kč se dostane na 1600, tak čemu by byl potřeba motor s 12000 otáčkami???

0/0
8.3.2015 20:57

A44l44e89x53a29n47d77r 84K42o93s31t40k61a 8682968276464

Motor má hřídel tak 5 cm, buben tak 40. Ve výsledku to odpovídá :)

0/0
9.3.2015 13:28

J12i83ř88í 70S39c28h77w67a83c25h 8838384388576

nj, neuvědomil jsem si, že je současně potřeba zajistit poměrně velký převod "do pomala" na proces vlastního praní ;-)

0/0
9.3.2015 15:55

T90o42m20á84š 84B29í51l19ý 2195540867

Tak asi to jediná "chybka", popiska pod obr. 6:

Kompresor za sekundu natlačí do čtyř válců motoru až 200 litrů vzduchu za minutu. :-/

0/0
8.3.2015 22:06

T38o18m27á89š 88B29í14l76ý 2375260237

Oprava, obrázek 9.

0/0
8.3.2015 22:09

F54r23a15n25t21i85š45e31k 93P56o13l45í40v96k50a 8831225971948

Hezké, ale zbytečné

+1/0
8.3.2015 18:21
Foto

P92e74t43r 83K11l20e60i76n 4940950788615

Ta zelená barva se mi k tomu nějak nehodí. Škoda. Černočervená by byla mnohem hezčí.

0/0
8.3.2015 18:13

K11a41r76e86l 95V78a69c17h64u72t 9863602399343

Vhodné pro ZÁVODNÍ trati známé lidem ze seriálu F1 ... ;-)R^

0/0
8.3.2015 18:09

F71r85a92n47t45i91š77e41k 32S48c20h39l13i14c60h18t49s 9355242931125

Omezovač na 80! A potrestat výrobce za nelegální zbraň.

To platí i pro všechny auto, co jezdí více jak 130 a jejich výrobce!

+1/−14
8.3.2015 18:03
Foto

P14e62t19r 54K14l52e90i39n 4290870828535

Zajímalo by mě čím jezdíte Vy. Mě přijdou daleko horší auta, co jedou 90 na pokraji sil. :-P

+12/0
8.3.2015 18:11

V75l47a73d83i57s59l86a82v 68N18o38h76e65j75l 7648567568321

vemte si prasek a do hajan

+4/0
8.3.2015 21:26

M60i46r44o32s67l32a82v 91Z40i49k86m12u12n60d 7379843374663

A k čemu je rychlost 350 km/h na českých silnicích dobrá ...

0/−9
8.3.2015 17:41

M85a34r91t75i37n 21M42a94r34š42á87l 5381863447824

A k čemu je ptát se v diskuzi na takovou kravinu?

+16/0
8.3.2015 17:44

J96a36k46u18b 53P79r50o10k64e28š 6463948662163

Prvne si prectete clanek. "Neni urceno na do bezneho provozu" Je to okruhovy special, myslim ze v Brne na okruhu se to uz hodit muze.

+1/0
8.3.2015 22:55

M77i49r79o47s97l69a31v 40Š84i18m33k89o 7715973502135

V motorkách se nevyznám, ale co ten náš českej speciál? Šestiválec, 2,4 litru. Tak tam by mohl být potenciál, ne? Takovýhle výkon z litru objemu je nepoužitelný extrém. Něco jako motory F1, které mají ještě vyšší měrný výkon.

0/0
8.3.2015 17:24

V12l61a52d28i15m33í89r 76F83i85b45i33g36e56r 5894251751884

Motorka je pěkná a vypadá brutálně ale poježdění by bylo max na závodním okruhu v běžném provozu bych se bál. Všude jsou koleje, propadlé kanály a rozsypaný písek, štěrk nebo zaschlé bláto. A i když to má jistě perfektní podvozek, přecijen to na naše silnice nestačí

0/0
8.3.2015 16:15

J56a91n 17Č89e88r73n60ý 3650507378

Krásná. Jen ji mohli na to focení umejt  ;-D

+1/−1
8.3.2015 15:16

H84u62b18e51r59t 61Z26k84o51u47m11a53l 5580131632211

Přesně, ten chladič je zatřískanej slušně... :-)

0/0
8.3.2015 18:21

M33i97l13o38š 28S17a24l81o51š57e94k 7224723771673

Autor má trošku malý přehled a asi není motorkář ;-)- Suzuki Hayabusa turbo 500 koníčků...............:-)

+1/−4
8.3.2015 14:13

O48n81d62ř91e30j 77Č92a72p74k40a 6151721383874

Ale to už není motorka rovnou z fabriky, ale přestavba. Z Mustanga nebo Corvetty šlo taky kompresorama a nitrem vytřískat přes 1000 koní dávno před Veyronem, ale teprve ten byl první, co takový výkon měl v sérii.

+6/0
8.3.2015 14:20

M12i43l14o35š 76S50a62l62o22š19e76k 7484353101123

Proč sem pleteš auta? ;-) https://www.youtube.com/watch?v=QRpy5gKLLDA

0/−1
8.3.2015 18:20

O21n73d78ř61e70j 94Č21a43p42k40a 6341381973224

Auta sem pletu, protože mě lepší příklad rozdílu mezi tuningem a sériovkou nenapadnul ;-) Pár ukázek toho, co jde z Hayabusy udělat, jsem taky viděl, ale v tomhle stavu to prostě z továrny nepřijde...

+4/0
8.3.2015 20:08

J93i49ř23í 90R85a94m37e15š 8856694530252

nádherná mašina sám jsem jel na mašině 200 a abych letěl 350 to bych musel mít posunut pud sebezáchovy.

+1/−1
8.3.2015 14:09

S80a52m 92S70e19l36d92r98i58c35k 8401477922915

a nebo by stačila opravdu kvalitní silnice.. takže pro čechystán komplet nepoužitelné ;-D

0/0
8.3.2015 15:12

K43a20t37e34ř24i95n42a 62V40ý60b87o73r27n26á 6450739759

Ne. To by Vám musel zcela chybět. Ale to lidem, kteří nejeli ani 200 autem a nezkusili si vystrčit ruku z okna nevysvětlíte...

0/0
8.3.2015 16:11

M11a51r95e61k 89M47a63z28u70c28h 2446363673

Něco jiného je vystrčit ruku z auta a něco jiného být zalehlý za štítkem na motorce.Ale s tím pudem sebezáchovy souhlasím.

+1/0
8.3.2015 17:32

V18l75a97d93i60s27l77a61v 54N56o81h28e21j41l 7828447188751

tohle nema obdoby, ruzny stavby se s tim samo nedaj srovnavat. to je jako kdyby nejaka tovarna vypustila seriovy auto (sice bez homologace) s 3000 hp a nekdo tu psal ze dragstery jezdej specialy s 5000 hp ;-)

0/−1
8.3.2015 13:33

M62i83c59h39a95l 95Z39e53t72e72k 3158522760967

Kupte si radši Hayabusu. Ta nemá o nic menší výkony a může se s ní i na silnici;-)

0/−2
8.3.2015 13:29

V36l71a51d22i75s32l65a28v 95N23o55h93e23j43l 7778157798831

Busa ma 200 hp ;-)

+2/0
8.3.2015 13:45

M61i52c80h51a17l 78K78r11e64j16č54í 1146560121793

Je třeba říct, že se nejedná o motocykl schválený na běžné silnice, tzn. může pouze na okruh. Podobně jako v automobilech např. Zonda R nebo Ferrari FXX. Zajímalo by mě porovnání časů se závodními speciály MotoGP nebo WSBK...

+6/0
8.3.2015 13:28

O84n91d48ř88e70j 67Č85a20p44k87a 6451821123824

Na to jsem zvědavý taky, snad na to časem dojde (ale počítám až po sezóně, teď nebudou chtít riskovat, že by se jim Sykes nebo Rea pomlátil). Superbiky budou proti téhle bestii nejspíš bez šance, u MotoGP uvidíme (sice jsou i tovární motorky slabší než tohle, ale zase o dost lehčí).

0/0
8.3.2015 13:45

M94i74c66h92a30l 89K34r26e83j64č72í 1426730671583

Superbiky jsou jen cca o 3 vteřiny na kolo pomalejší než MotoGP.

+1/0
8.3.2015 13:55

O73n90d66ř53e23j 38Č51a38p25k19a 6251751413464

To jsem měl pocit, že ty rozdíly jsou větší... tím líp, ten test by byl hodně zajímavý :-)

+1/0
8.3.2015 14:00

J63a70n 94D76a27l68i40b86a 9218353217543

Dle meho by to Superbike pojel bez velkych problemu. Tohle ma strasne velky rozvor, uhel rizeni a celkova geometrie je stavena spis na rychlost nez ovladatelnost. Je to proste showbike, ukazka motorarskeho umu Kawasaki. Coz netvrdim ze je spatne. Diky stojum jako je H2R se vyvoj posouva dal :)

0/0
10.3.2015 13:43

P67a17v83e25l 37Š93e27v60č70í95k 6780395879540

Ten výkon by se nedal využít, je to jiná liga. Říkám tomu kavárenské závoďáky. Je to u těchto mamutích výkonů hlavně o jízdních vlastnostech a obratnosti. Ostatně, když se srovnávají časy třeba Moto2 vůči MotoGP, tak ti nejrychlejší z Moto2 by běžně udělali limit do MotoGP. Záleží pochopitelně na okruhu, třeba takový Sachsenring smazává vice než nějaký méně technický. Ostatně, v dobách začátků MotoGP když mohly ještě startovat i původní půllitry, tak tam vyhrál Barros na půllitru a litrům dal podložku. Tedy abych nekecal, už se mi to mate zda tehdy nejely MotoGP s 800 ccm. Spíš mám dojem, že později na těch 800 upravili předpis a teď zase litry.

0/0
8.3.2015 15:55

P53a46v50e82l 14Š24e91v79č29í92k 6770655559980

Před dávnými lety jsem měl půjčenou testovací Ninju 12. Chtěl jsem si na dálnici udělat zářez na 300 km/ hod. Nebyl jsem ale schopen najít tak volný kus dálnice abych někoho nepředjížděl. Takže mám jen zářez 290. Předjíždět v tom fofru jsem tedy rozhodně nehodlal, pro předjížděné je to většinou šok. Navíc při jakémkoliv manévru nic netušících předjížděných, bych neměl šanci s tím něco udělat.

+7/−2
8.3.2015 13:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.