Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dvoukolová šílenost je v Česku: třísetkoňová turboninja jede přes 350 km/h

Tři sta koní je víc než dost i na auto, před pár lety to byl výkon, kterým se pyšnily supersporty. V Praze se ovšem představila motorka s výkonem 326 koní. Kawasaki Ninja je pojmem mezi těmi nejrychlejšími motorkáři. Zelenočerný hypersport H2R si i dalšími parametry žádá jezdce s pudem záchovy kamikaze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M11a35r91e97k 43O25p 9579943550593

Motorky mne neberou, ale tohle je masakr.

0/0
10.3.2015 14:09
Foto

J28i61ř98í 95K23w44o58l42e83k 5453877378599

Jsem motorkář, jezdil jsem i na okruzích a musím konstatovat, že tato motorka je pouhý "show bike". Na silnici nesmí (ani by tam nedávala smysl) a na okruhu... také smysl nedává. Proč? Protože tam jsou důležité jiné věci než pouhý výkon. V Moto GP (což je obdoba F1) mají motocykly výkon pod 280hp a věřte mi, výkon není hlavním limitem. Důležitější je nastavení, podvozek, váha, elektronika a kvalita pneu. To jsou věci, které pomáhají dosahovat nejlepší časy. Ale "širokou veřejnost" to nezajímá - proto se vyplatí spamovat výkonem. Kawasaki H2R je bestie, na tu ale nemám, tak si koupím Ninja ZX-10R a budu hustokrutej střelec. Hlavně je to ale o pilotovi (zkušený "šestkář" v zatáčkách to litru naloží jedná báseň) - to už nikdo nechce slyšet vůbec... P.S. Kamarád objel Brno na skůtru rychleji, než začátečníci na volných okruhových jízdách.

0/0
9.3.2015 16:30
Foto

J97i91ř10í 64K89w36o68l32e37k 5813167558329

Přeloženo do automobilové řeči - na legendárním etalonu Nürburgringu (severní smyčka) také nerozhoduje výkon motoru. Rekordmanem je Radical SR8 LM (6:48) s "pouhými" 455bhp - více výkonu má na světě cca dalších 50-60 000 aut.

0/−1
9.3.2015 16:43

O88n42d30ř93e48j 65D87u98j79k27a 4246636960169

ty další auta nemají 680 kg.

+1/0
9.3.2015 21:30

M82a77r82t64i12n 72K75ř93í16ž 9433602660687

Kromě toho, že je nesmyslná rarita, postavena pouze pro to, aby mohla být nejrychlejší, je taky dost ošklivá...dle mě. Asi si ji nekoupím.

+1/−2
9.3.2015 14:19

A85l37e89x79a91n49d90r 55K25o21s88t95k31a 8482598286734

Mašina moc pěkná, ale kdo by se na ní udržel? "Doktor" Rossi a ještě někdo jiný?

0/0
9.3.2015 13:43

J84a10r91o29s85l53a54v 26K14a82d55l94e36c 5861439802961

Pro mne ošklivá motorka, ale jak by se na ní vyjímal český pepík s pupíkem.;-D

+3/−3
9.3.2015 8:19

J11o71s88e47f 31L24e15b60d66u66š93k68a 4802333253745

Na řidítkách má pouta, aby motorka nejela sama, až "zkušený jezdec" přidá plyn.;-D

+2/−1
8.3.2015 23:24

M41a57r59e74k 49A10n82t45o63š 9861667443

Kompresor za sekundu natlačí do čtyř válců motoru až 200 litrů vzduchu za minutu.    ??

;-D

+5/0
8.3.2015 22:43

O59n88d34ř54e24j 33M47a87r39e36k 9622850857679

Co je na tom divného? Má 14000 otáček, za vteřinu to tam dá přes 200 litrů (no, je to kompresor - mělo by to být podstatně víc) a vydrží to dělat minutu. Pak jde na generálku.

0/−3
9.3.2015 3:36

V29l85a60d57i33s58l40a30v 93N39o82h16e57j11l 7878527828431

nemuzete napsat, ze neco udela za vterinu neco za minutu, to je proste blabol. neco jako ze 500gramu vazi 15kg. ;-)

+4/0
9.3.2015 15:41

T56o70m10á76š 42B48í53l56ý 2855360457

Na obrázku 8 se už na ní někdo asi "udělal" 8-o8-o8-o

+2/0
8.3.2015 22:10

O15t93o 73P87a80l80d96u84s 1153638180144

Krásná motorka. Jediná chyba je ta, že ten kdo by na ní uměl jezdit, na ní nebude mít peníze a ten co si jí koupiti bude moci, tak se na ní nejspíše brzy rozseká.

+2/0
8.3.2015 20:42

J39i93ř93í 70K18o75p45ř10i85v52a 3294380259668

Zadní kolo se může otáčet až 12000 otáček za minutu? To je přesně tolik, kolik má moje automatická pračka na motoru.;-D

+1/0
8.3.2015 18:24

J51i53ř21í 14S76c71h13w83a88c44h 8198284758306

Ano, popis pod obrázkem 6 je naprosto mimo. Převodovka na zadní kolo posílá krouťák dle zařazeného převodového stupně a budou to značně vyšší hodnoty. Ty uváděné hodnoty se samozřejmě vztahují na krouťák a otáčky co převodovka dostává na vstup od motoru. ;-)

Nejsem nějaký expert na pračky, ale stejně nesmyslná se  mi zdá ta tvoje údajná hodnota na motoru v tvé pračce, k čemu by to bylo dobré? Moje (obyčejná) pračka ždímá při  1200 ot/min, našel jsem že nějaká lepší za 60 000 Kč se dostane na 1600, tak čemu by byl potřeba motor s 12000 otáčkami???

0/0
8.3.2015 20:57

A89l66e77x79a48n65d69r 81K47o76s44t79k50a 8352588616744

Motor má hřídel tak 5 cm, buben tak 40. Ve výsledku to odpovídá :)

0/0
9.3.2015 13:28

J45i71ř23í 38S52c72h11w86a45c11h 8548154588616

nj, neuvědomil jsem si, že je současně potřeba zajistit poměrně velký převod "do pomala" na proces vlastního praní ;-)

0/0
9.3.2015 15:55

T88o10m25á19š 28B74í48l88ý 2595950687

Tak asi to jediná "chybka", popiska pod obr. 6:

Kompresor za sekundu natlačí do čtyř válců motoru až 200 litrů vzduchu za minutu. :-/

0/0
8.3.2015 22:06

T16o43m68á95š 30B76í35l36ý 2695730567

Oprava, obrázek 9.

0/0
8.3.2015 22:09

F61r90a47n92t75i92š12e64k 25P76o87l25í55v79k35a 8251395861358

Hezké, ale zbytečné

+1/0
8.3.2015 18:21

P55e21t26r 68K46l39e42i89n 4240330298785

Ta zelená barva se mi k tomu nějak nehodí. Škoda. Černočervená by byla mnohem hezčí.

0/0
8.3.2015 18:13

K88a87r42e47l 33V71a34c97h55u86t 9943802919273

Vhodné pro ZÁVODNÍ trati známé lidem ze seriálu F1 ... ;-)R^

0/0
8.3.2015 18:09

F28r23a26n94t60i95š49e44k 27S44c44h32l11i63c42h12t86s 9405942961985

Omezovač na 80! A potrestat výrobce za nelegální zbraň.

To platí i pro všechny auto, co jezdí více jak 130 a jejich výrobce!

+1/−14
8.3.2015 18:03

P37e22t41r 12K53l14e87i78n 4680260458755

Zajímalo by mě čím jezdíte Vy. Mě přijdou daleko horší auta, co jedou 90 na pokraji sil. :-P

+12/0
8.3.2015 18:11

V28l20a29d72i29s71l33a39v 53N69o96h12e10j70l 7698657528981

vemte si prasek a do hajan

+4/0
8.3.2015 21:26

M63i85r93o28s89l10a84v 92Z17i90k60m64u58n28d 7989553814533

A k čemu je rychlost 350 km/h na českých silnicích dobrá ...

0/−9
8.3.2015 17:41

M23a39r67t68i71n 67M54a67r24š39á11l 5821433327354

A k čemu je ptát se v diskuzi na takovou kravinu?

+16/0
8.3.2015 17:44

J68a62k58u80b 98P29r28o87k35e64š 6413778882203

Prvne si prectete clanek. "Neni urceno na do bezneho provozu" Je to okruhovy special, myslim ze v Brne na okruhu se to uz hodit muze.

+1/0
8.3.2015 22:55

M78i12r54o87s26l51a23v 41Š94i23m36k73o 7325843552915

V motorkách se nevyznám, ale co ten náš českej speciál? Šestiválec, 2,4 litru. Tak tam by mohl být potenciál, ne? Takovýhle výkon z litru objemu je nepoužitelný extrém. Něco jako motory F1, které mají ještě vyšší měrný výkon.

0/0
8.3.2015 17:24

V34l56a38d38i88m65í49r 73F82i33b93i50g41e13r 5394891651564

Motorka je pěkná a vypadá brutálně ale poježdění by bylo max na závodním okruhu v běžném provozu bych se bál. Všude jsou koleje, propadlé kanály a rozsypaný písek, štěrk nebo zaschlé bláto. A i když to má jistě perfektní podvozek, přecijen to na naše silnice nestačí

0/0
8.3.2015 16:15

J44a36n 55Č93e26r79n22ý 3370667458

Krásná. Jen ji mohli na to focení umejt  ;-D

+1/−1
8.3.2015 15:16

H54u35b96e42r42t 43Z40k83o48u59m31a23l 5620791152921

Přesně, ten chladič je zatřískanej slušně... :-)

0/0
8.3.2015 18:21

M56i72l98o90š 82S45a17l75o49š28e45k 7394403571263

Autor má trošku malý přehled a asi není motorkář ;-)- Suzuki Hayabusa turbo 500 koníčků...............:-)

+1/−4
8.3.2015 14:13

O60n97d14ř28e56j 36Č60a17p97k72a 6551501153344

Ale to už není motorka rovnou z fabriky, ale přestavba. Z Mustanga nebo Corvetty šlo taky kompresorama a nitrem vytřískat přes 1000 koní dávno před Veyronem, ale teprve ten byl první, co takový výkon měl v sérii.

+6/0
8.3.2015 14:20

M31i72l75o88š 33S32a48l38o75š61e19k 7274303921233

Proč sem pleteš auta? ;-) https://www.youtube.com/watch?v=QRpy5gKLLDA

0/−1
8.3.2015 18:20

O97n10d53ř90e43j 70Č25a57p60k58a 6661951643114

Auta sem pletu, protože mě lepší příklad rozdílu mezi tuningem a sériovkou nenapadnul ;-) Pár ukázek toho, co jde z Hayabusy udělat, jsem taky viděl, ale v tomhle stavu to prostě z továrny nepřijde...

+4/0
8.3.2015 20:08

J27i37ř93í 12R50a28m54e69š 8506164340762

nádherná mašina sám jsem jel na mašině 200 a abych letěl 350 to bych musel mít posunut pud sebezáchovy.

+1/−1
8.3.2015 14:09

S31a32m 51S19e38l15d67r93i10c71k 8111597712635

a nebo by stačila opravdu kvalitní silnice.. takže pro čechystán komplet nepoužitelné ;-D

0/0
8.3.2015 15:12

K15a25t24e40ř66i36n83a 37V57ý34b24o25r79n73á 6670389599

Ne. To by Vám musel zcela chybět. Ale to lidem, kteří nejeli ani 200 autem a nezkusili si vystrčit ruku z okna nevysvětlíte...

0/0
8.3.2015 16:11

M46a65r65e48k 92M15a51z29u61c37h 2706113553

Něco jiného je vystrčit ruku z auta a něco jiného být zalehlý za štítkem na motorce.Ale s tím pudem sebezáchovy souhlasím.

+1/0
8.3.2015 17:32

V35l44a39d86i22s39l54a19v 49N96o92h93e73j27l 7948227348931

tohle nema obdoby, ruzny stavby se s tim samo nedaj srovnavat. to je jako kdyby nejaka tovarna vypustila seriovy auto (sice bez homologace) s 3000 hp a nekdo tu psal ze dragstery jezdej specialy s 5000 hp ;-)

0/−1
8.3.2015 13:33

M35i70c22h64a93l 16Z25e22t19e72k 3208142980237

Kupte si radši Hayabusu. Ta nemá o nic menší výkony a může se s ní i na silnici;-)

0/−2
8.3.2015 13:29

V36l12a98d78i84s92l60a37v 82N49o96h67e71j54l 7288877558161

Busa ma 200 hp ;-)

+2/0
8.3.2015 13:45

M36i43c44h39a42l 70K50r33e70j98č30í 1816980441973

Je třeba říct, že se nejedná o motocykl schválený na běžné silnice, tzn. může pouze na okruh. Podobně jako v automobilech např. Zonda R nebo Ferrari FXX. Zajímalo by mě porovnání časů se závodními speciály MotoGP nebo WSBK...

+6/0
8.3.2015 13:28

O79n66d71ř28e25j 37Č41a42p96k87a 6711661353434

Na to jsem zvědavý taky, snad na to časem dojde (ale počítám až po sezóně, teď nebudou chtít riskovat, že by se jim Sykes nebo Rea pomlátil). Superbiky budou proti téhle bestii nejspíš bez šance, u MotoGP uvidíme (sice jsou i tovární motorky slabší než tohle, ale zase o dost lehčí).

0/0
8.3.2015 13:45

M70i93c30h26a13l 77K65r77e96j68č37í 1386600311613

Superbiky jsou jen cca o 3 vteřiny na kolo pomalejší než MotoGP.

+1/0
8.3.2015 13:55

O17n10d50ř61e69j 91Č86a55p69k39a 6781931113464

To jsem měl pocit, že ty rozdíly jsou větší... tím líp, ten test by byl hodně zajímavý :-)

+1/0
8.3.2015 14:00

J50a70n 13D24a89l10i15b98a 9648943667413

Dle meho by to Superbike pojel bez velkych problemu. Tohle ma strasne velky rozvor, uhel rizeni a celkova geometrie je stavena spis na rychlost nez ovladatelnost. Je to proste showbike, ukazka motorarskeho umu Kawasaki. Coz netvrdim ze je spatne. Diky stojum jako je H2R se vyvoj posouva dal :)

0/0
10.3.2015 13:43

P11a69v13e89l 86Š75e20v79č89í86k 6300155649510

Ten výkon by se nedal využít, je to jiná liga. Říkám tomu kavárenské závoďáky. Je to u těchto mamutích výkonů hlavně o jízdních vlastnostech a obratnosti. Ostatně, když se srovnávají časy třeba Moto2 vůči MotoGP, tak ti nejrychlejší z Moto2 by běžně udělali limit do MotoGP. Záleží pochopitelně na okruhu, třeba takový Sachsenring smazává vice než nějaký méně technický. Ostatně, v dobách začátků MotoGP když mohly ještě startovat i původní půllitry, tak tam vyhrál Barros na půllitru a litrům dal podložku. Tedy abych nekecal, už se mi to mate zda tehdy nejely MotoGP s 800 ccm. Spíš mám dojem, že později na těch 800 upravili předpis a teď zase litry.

0/0
8.3.2015 15:55

P82a47v60e85l 34Š82e64v41č55í96k 6340235709300

Před dávnými lety jsem měl půjčenou testovací Ninju 12. Chtěl jsem si na dálnici udělat zářez na 300 km/ hod. Nebyl jsem ale schopen najít tak volný kus dálnice abych někoho nepředjížděl. Takže mám jen zářez 290. Předjíždět v tom fofru jsem tedy rozhodně nehodlal, pro předjížděné je to většinou šok. Navíc při jakémkoliv manévru nic netušících předjížděných, bych neměl šanci s tím něco udělat.

+7/−2
8.3.2015 13:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.