- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Řekl bych, že zadní spoiler zejm. tlačí zadek k zemi v zatáčkách, aby nedošlo k přetáčivému smyku. S přenosem výkonu na zadní kola to samozřejmě souvisí, protože pilot může mnohem dříve přidat plyn, aniž by mu zadek ustřelil, a dosáhnout tak vyšší rychlosti na následující rovině, což je při snaze o dosažení rychlého času na kolo zásadní.
Jinak velký spoiler je při vysokých rychlostech při jízdě v přímém směru spíše nežádoucí, protože generuje příliš velký aerodynamický odpor - proto mají např. formule 1 systém DRS (drag reduction system), kdy se křídlo sklopí a vzduch může proudit "skrz" (mimochodem formule 1 generuje větší aerodynamický odpor než běžný civilní vůz). Různé rekordní vozy mají vždy jen malá stabilizační "křidélka", nikdy ne velký spoiler.
Nečekal jsem tu člověka kterej to opravdu ví Jen tuzeři a neznalci si myslí, že zadní spoiler je pro vyšší rychlost na rovince. Kdyby tomu tak bylo, tak auta typu drag, nebo boneville specials, by ta křídla měla, ale nemají. U drag mají lízatka na zádi kvůli stabilitě a Top Fuel auta mají obří křídla protože jsou konstrukčně extrémně nestabilní a jejich vlastní váha je tak nízká, že by zadní kola neměla téměř žádnou trakci.. Na Boneville Specials jsou přítlačná křídla hlavně ve předu, aby se při těch rychlostech nevznesla.
hmm autor asi čte TopGear, kde jsem článek na toto téma z této výstavy i s stejnými auty již viděl... jak originální