Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Cadillac veze své silniční bestie do Evropy, obě jedou tři sta

Do Evropy míří nejvýkonnější stroje Cadillacu. Tradiční americká značka, která je součástí koncernu General Motors, s nimi chce zatopit hlavně německým konkurentům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M50a18r45t68i30n 26L42ž36i17č85a42ř 9505127942774

Cadillac za poslední roky opravdu udělal kus práce a nabízí úžasné vozy. Skloubil evropský styl, výbavu podvozek s americkou klasickou R^

+2/−1
17.3.2015 15:05

J74a83n 24K45o52n49v68a75l53i31n17k11a 5810681481635

Krásný auta s motorem, který má charisma. Oproti evropským mají méně atraktivní interiér, ale to by se vzhledem k té bouři pod kapotou dalo oželet. Oproti M5 je to fakt kus železa. V tomto případě bych jasně sáhl po Cadillacu.

+1/−2
17.3.2015 14:08

J48i60ř66í 10S12c31h45w89a17c76h 8198114368306

A už jsem tu zase, tedy jestli mi dovolíš jiný názor. ;-)

Moje "teoretická" volba by byla nejspíše jiná.

Cenu tohoto Cadillacu (650 koní) odhaduji na cca 2,3 milionu, M5 má "jen" 560 koní ale stojí 2,8 milionu a to se i mně zdá poněkud mnoho. Ale je tu ještě M3 s "pouhými" 430 koníky ale "jen" za 1,9 milionu přičemž je téměř o tři metráky lehčí jak oba předešlí konkurenti.  A to by asi byla moje volba. Ten Cadillac ohromuje tím opravdu brutálním výkonem, ale vzhledem k ceně tipuji, že vše ostatní tedy hlavně podvozek bude silně zaostávat. O umístění převodovky se nic nepíše, takže bude asi vepředu u motoru, takže auto nebude zdaleka tak dobře vyvážené, jako ta Báwa. Podle mne, čím má auto auto silnější motor tím více je důležitější, aby ostatní komponenty s ním držely krok. U toho Cadillacu vzhledem k ceně tomu prostě nějak nevěřím, že ten zbytek bude stíhat. Dřív to bude opět taková NASCAR kára. M5 je super, ale jeví se mi hodně drahá. Cadillac ohromí jen výkonem vzhledem k ceně a M3 je auto s "dostatečným výkonem pro každého";-) s se zdatně sekundujícím podvozkem a dobrým poměrem cena/výkon auta jako celku, podle mne tedy nejlepším z těchto tří možností.R^

0/0
19.3.2015 10:03

J33a43n 14K57o83n46v36a66l44i10n48k69a 5240981181415

Mě tvůj názor vůbec nezajímá.

0/0
20.3.2015 11:33

J54i48ř47í 77S12c51h37w77a17c52h 8488334378746

no sice jsem to jen tušil, ale nyní to i vidím, že jsi zahleděn jen do sebe....

ty jsi na mě snad dokonce i na.ranej.....8-o PROBOHA PROČ?

nj sorry, já zapomněl, že jsi ta "elita"......která se s nějakým "plebsem" přece nebude zahazovat....Rv

0/0
20.3.2015 13:35

J40i66ř49í 32S96c73h95w34a84c11h 8378804268666

Tak jsem zabrousil na stránky cadillac.com abych zjistil, co ten nabušený sedan CTS-V asi tak žere. To tam tedy mají velmi dovedně ukryto, takže jsem to nenašel a přivítám info od někoho, kdo tam spotřebu najde. Zato třetina stránky je věnována impozantnímu srovnávání parametrů s M5, samozřejmě jen těch parametrů, kde CTC-V vede a to se musí uznat, vede opravdu drtivě. Takže ta spotřeba i z tohoto důvodu tam prostě není.

Co mě ale zaujalo jsou údaje z konfigurátoru stadardního sedanu CTS, tedy klasické pětimetrové "ameriky". Z mládí před "hodně a hodně jary" mi utkvělo v paměti, že "amerika" má motor 4-6 litrů, minimálně V6, většinou V8 a "kadylak" a velká "amerika" jedno jsou, prostě synonymum pro obrovské americké auto s velkým motorem. Nijak nesleduji, co se vlastně v Americe nabízí. Z vyjádření místních kritiků evropských poměrů jsem tak nějak žil v domnění, že Amerika a downsizing nemají vůbec nic společného, jakže prý tam mají "rozum" a podobně. Ale to co jsem tam nyní viděl, tak při tom těm výše uvedeným kritikům musí vstávat hrůzou vlasy na hlavě a jejich spánek musí být velmi neklidný. A proč?

Do amerického sedanu jsou nabízeny celkem tři motory, z toho je jen jeden atmosférický! Jeden má turbo a jeden dokonce dvě!

Základní motorizace má 2.0 čtyřválec! V Cadillacu!8-o

3.6 je maximální objem. 

Žádná V8 se ve standardu nekoná.

A mě tady "bijou" za to, že hájím to, že téměř o 4 metráky lehčí Superb si dovolí začínat na 1.4.;-D

+1/0
17.3.2015 10:38

L60a42d17i45s81l75a32v 69M63i57k28a 1811159364494

Obojí je zhovadělost, jak Cadillac 2,0, tak Superb 1,4.

+4/0
17.3.2015 11:27

J40i97ř12í 38S69c68h81w30a90c12h 8448444308636

Proč?

0/0
17.3.2015 11:42

R45o50m30a34n 70K26u74b45a12l51a 8617520692

Proc? Protoze pokud nekdy clovek okusi atmosfericky V8 motor, nemluvim o V10 nebo V12, tak nebude jasat nad tim kdyz se sveze s 1.4 nebo 2.0L turbo motorem ktere automobilky zacaly vyrabet POUZE kvuli spotrebe a to jenom proto ze je k tomu tlaci idiotske zakony od vlad jak v Evrope tak tady!

+1/0
17.3.2015 11:57

J12i90ř14í 24S67c68h83w54a12c34h 8528554968786

To, že 1.4 nebo 2.0 je horší než nějaká V8 či V12 je asi jasné.

Má otázka ale zněla jinak:  Proč je to "zhovadilost" u základní motorizace? 

Je to přece základní motorizace a komu nevyhovuje, může jít výše. Nemluvě o tom, že výkonově je to v podstatě minimálně stejná, ale většinou lepší volba než u předešlých generací.

"Nacionalisté V6-V8-V12" nemusí jásat na těmito základy, ale nazývat je "zhovadilostí" považuji za naprosto přehnané.

Ad zákony: Aut neustále přibývá a podle mne je tlak na omezování spotřeby na místě. A to ne kvůli CO2 (jak je to prezentováno), ale kvůli ostatním škodlivinám jejichž produkce je úměrná množství spáleného paliva, které auta foukají lidem přímo pod nos.

0/0
17.3.2015 12:54

J22a25n 43R47a40d12e16c28k16ý 5966564447206

Myslím, že je to zhovadilost a ještě nebezpečná při předjíždění.

0/0
17.3.2015 13:18

J74i93ř95í 60S75c27h98w78a38c85h 8868754758466

starý Superb s 92 kW byl na stovce papírově za 10.5 sec. Tento nový s se 110kW na tom bude lépe tedy okolo 10 sec. Naprostá většina u nás prodaných aut je na tom hůře a to i ve vyšších než základních motorizacích. 

A například Subaru Outback má základ přibližně se stejnou dynamikou a (u nás) jiný benzíňák na výběr ani nenabízí oproti Superbu, kde ta volba je. Takže já v tomto "smyslu dynamickém" na tom nic tak nebezpečného natož "zhovadilého" nevidím.;-)

0/0
17.3.2015 13:33

R19o42m25a77n 78K72u47b61a30l67a 8147310502

Ať tomu každý říká jak chce, já požaduji od auta určitý standard na který jsem si prostě už zvyknul a to za přiměřenou cenu, nejsem ochoten utratit za nové auto zbytečně moc peněz jenom kvůli značce a prestiži, kupuji to co v danou chvíli vyhovuje mým požadavkům, podotýkám že mě vůbec nezáleží na velikosti kufru, spotřebě ani značce auta.....:)

0/0
17.3.2015 14:10

J63i83ř83í 17S67c33h58w18a59c16h 8738764388976

Ano, to že požaduješ od auta nějaký standard je v pořádku. Ale standard zákazníka a základní motorizace nejsou přece stejné atributy. Od toho jsou různé motorizace a výbavy, protože každý má ten "standard" přece jinak vysoko. 

Takže ani ty natož Míka, který s tím přišel jako první a především tedy na něj ta otázka směřovala, mi na ni neodpověděl "Proč je to "zhovadilost" u základní motorizace?"

Ale na to už jsem tu víceméně zvyklý.....něco se plácne a pak pro to není faktické zdůvodnění.... Rv

0/0
19.3.2015 10:22

R98o82m38a55n 70K64u64b95a84l90a 8297770712

Spotreba u CTS-V

MPG: Up to 14 city, 19 highway

Jinak musi "drzet krok" s Evropskou konkurenci, Mercedes, BMW a Audi kteri vsichni maji 2.0L turbo motory a tak i Cadillac musel zacit kvuli spotrebe ty "nahrazky" ktere maji zvuk jako sici stroj do aut montovat! Lexus uz taky zacal s turbo motorama a pristi rok prijde i Infiniti s dvema modely ve kterych budou turbo motory...;-( Kam se to ten svet zene...;-€

0/0
17.3.2015 11:45

J71i22ř72í 37S55c54h76w45a94c53h 8788294528266

díky za ty spotřeby, takže po přepočtu na evropská čísla asi 16,8 (město)/12,4 (mimo m.) na 100 km.

vypadá to tak, že ten kompresor (plus vypínání válců) oproti atmosféře, například v Mustangu, o něco sníží spotřebu ve městě (20) ale naopak mimo město je na tom ta atmosféra lépe (10)

0/0
17.3.2015 13:19

J37a58n 35K50o10t49l74í47n 9789904225437

Ukažte interiér těch luder, jestli je to tradičně ekl, nebo už poevropštěné, abychom to při naší zhýčkanosti zkousli...protože stejně budeme spíše sedět za volantem, než to dlouze obcházet a vzdychat u každého naleštěného cinkrlete, co jste na to přilepili. Ale abych nehanil, amík by se mi v garáži líbil, třeba takovému Chevy Camaro SS 69´ s big blockem 396ci bych milerád dal domov. :-P

+1/0
17.3.2015 0:25

T66o84m66á97š 92J86u88r60e86č94k86a 3783282329613

302 Cu in do Z/28 má hezčí zvuk;-)

+1/0
17.3.2015 9:29

O62n14d38ř59e36j 27R47a36z47ý58m 2495286385967

No to jso ale zase hnusný kýbly...

+3/−1
16.3.2015 22:29

M34a43r80t24i22n 86K90ř77í95ž 9603902400907

Tisíc lidí tisíc chutí, proto se snažím design obvykle nekritizovat, ale tady si to odpustit těžko můžu - zepředu nic moc a zezadu hnusný jak pr...

+5/0
16.3.2015 21:57

J39i42ř71í 56Š32e77j86n21o42h49a 4412843254283

Ještě, že má deaktivaci válců.

Tak to bude úsporné auto ;-D

+2/−1
16.3.2015 21:42

T57o29m48á52š 68H60a63a61s 7611157632151

Ten design přední masky mi hodně připomíná Ford Scorpio II. generace, tzn. minimálně dost diskutabilní pro evropského zákazníka. A škoda že není jediná fotečka z interiéru, to vás dovnitř nepustili? ;-)

0/−1
16.3.2015 21:20

S44v69a83t18o77p67l95u35k 18S93i74l12n27ý 4492506849908

Mno Američani tedy umí mnohem lepší design než tohle.

+2/−1
16.3.2015 20:31

R93a49d39i96m 68H43o58r56č18i32č78k36a 7766807663912

Je to pěkné, ale to je asi vše. Nevím, čím ale chtětí zatopit. Designem? Barvou? Cenou? Rozežraným motorem? Sorry, ale BMW s Mercedesem ohrozit nemohou ani náhodou;-D

+2/−3
16.3.2015 19:04

R27o43m27a37n 34K70u73b88a88l19a 8627530452

Jenom tak na okraj, CTS-V je zhruba o $30,000.00 levnější než E63AMG nebo M5, samozřejmě že je nemůžeme dávat na stejnou úroveň, teda kromě výkonu, ale i tak Cadillac je poměrně "hodně muziky za málo peněz" a když si vezmeme která skupina lidí (příjem) je terčem v tomto segmentu, tak $30K může hrát při rozhodování roli a to dost zásadní ...;)

+5/0
16.3.2015 19:35

A35u28g20u78s70t 66F65o34r17m74á35n35e60k 6695459260986

No jo hezký. Jsem jenom zvědav, jak dlouho po těch našich oranicích budou těch 300 jezdit.

0/−1
16.3.2015 18:44

D41a23v18i20d 10R16y32c56h65e32t74s49k18ý 9596801140200

Krásné stroje s nekompromisním výkonem bez italské nafrněnosti. R^

+2/−1
16.3.2015 18:14

I82v13a68n 56M16a23r11e66k 6194678902

"Bestie" ? ! ? ! Ještě mi tam chybí dobrozdání že mají "brutální" výkon ! (A to plotové pletivo v přední masce znamená co  ? ! ) 8-oRv

+3/−5
16.3.2015 17:20

J12o73s11e38f 72Š89e77m48e45l35í35k 7229861320147

Vy ty kraliky za pletivem nevidite? Ulitba ekoteroristum.

+1/−1
16.3.2015 18:25

J44o89s84e98f 25N54o30v49a86k 5428562516358

Vznětové vozy a nízké náklady? Leda do první výměny turba, vstříků, EGR a dalších ekologických vychytávek. Prvních 100kkm bezproblémových a pak se to (po třech letech) začíná sypat. Škoda, že podobý blbosti už rvou i do benzínů. Auto po šesti letech do sběru a hurá pro nový. Ekolog jásá. Rv

+8/0
16.3.2015 17:19

P10e16t52r 89T47a41f54t 9913307464769

No myslim, ze to zalezi hodne na tom, jak se k autu clovek chova. Oktavka s 250 kkm jezdi stale paradne a oprav bylo minimalne a s predchozi bylo 200 kkm taky bez problemu. Zkratka kdyz autu doprejete, co ma mit, vydrzi i dneska pul milionu.

O tom, ze je vlastne jedno jestli diesel nebo benzin uz pisete sam...

0/0
17.3.2015 18:09

R27o81m41a67n 84K57u89b81a34l11a 8777200812

Jo, Cadillac se snaží získavat mladší generaci zákazníků už hezkou řádku let.:)

0/0
16.3.2015 16:47

P19a52v45e80l 33Z24a94j25í47č51e48k 8394820446740

jo to se mi libi asi nahrada ze to moje srt

+1/0
16.3.2015 16:45

J54i76ř21í 23S53c17h80w43a23c62h 8648394518746

kolik to vlastně je to "stři sta" v titulku?

+1/−1
16.3.2015 16:39

R26a33d31i94m 69S80v93o94b73o68d16a 9503609796392

brutalni vozy. v kupecku je to fakt bomba. skoda ze takova socka jak ja na nej asi nebude mit

+1/0
16.3.2015 16:26

A92u38g11u22s25t 37F56o89r64m66á73n37e19k 6325279670846

Správný socky si auta nekupují, ale kradou.

+2/0
16.3.2015 18:47

R53a50d31i28m 26S43v22o63b79o58d13a 9513179126552

na to nemam odvahu :) a cadillac v nasich koncinach jen tak nepotkate

0/0
16.3.2015 19:02

D11a13v30i34d 62V26i36k47t68o43r66a 9384944525847

Ale jo, potkáte, dají se koupit za rozumné peníze starší, ale slušné, pohodlné a výkonné kousky jako Cadillac Seville STS nebo rodinný Cadillac Escalade, všechny vozy mají civilisovaný osmiválec s krásným zvukovým projevem a výkonem ne menším než 220 kW.

Ano, nebude to jezdit za čtyři litry jako sen českých rodin Octavia, ale ruinovat rodinný rozpočet to také nebude a při slušném zacházení a dodržování základních servisních úkonů to bez problémů najezdí vysoké statisíce až jednotky milionů kilometrů. Až můj jeep doslouží (což bude zřejmě za hodně dlouho), bude jeho nástupce opět americké auto, pokud to bude jen trochu možné.

+1/0
16.3.2015 21:58

T72o55m11á31š 96J20u57r21e75č93k88a 3583452779533

To je sice pravda, ale ten interiér se fakt nedá, zvlášť u Seville. Navíc je Seville pověstné podvozkem, u kterého je při jízdě blbě i lidem co tím nikdy netrpěli. V tomhle segmentu se dá vybrat lépe než Cado.

0/0
17.3.2015 9:24

V47l56a63d27i35s15l12a91v 14N67o27h13e61j83l 7588147268201

jak souvisi vznetove motory s nizkymi naklady? to uz je prece davno minulost...

0/0
16.3.2015 16:12
Foto

P93e85t57r 50P84r15o45c53h91á53z39k73a 3662896682254

Proč?

+1/0
16.3.2015 17:58

J94a19k73u76b 27F78e69i62f95a62r 7789179956369

Obecně jsou dnešní vznětové motory složitější, jsou citlivé na nekvalitní palivo a mají poměrně drahý servis. To už není jako MB W123 nebo starší, do kterého si jen lila nafta...

0/0
17.3.2015 16:08
Foto

P26e88t71r 48P50r90o94c95h71á58z81k81a 3232576612404

Při použití kvalitního oleje, aditované nafty a rozumné údržbě to celkem jde. Rozdíl mezi údržbou a nároky na kvalitu paliva a servisu mezi TDi a TSi se v podstatě stírá. Snad jen s tím rozdílem, že TDi má krouťák a rozumnou spotřebu, TSi žere i trávu kolem cest a prd jede. Starý diesel už je bohužel minulostí. Sežral vše, údržba nenáročná, spotřeba skvělá a po 500k motor stále dobře jel.

0/0
17.3.2015 17:29

O10n36d43r45e88j 48M40a48r92e24c25e93k 3540328350375

tak určitě! tohle bych si dal líbit! nádherné stroje!

+6/−1
16.3.2015 16:09

A56l64e36s 50D12a28n49a 2767297977474

ten design je opravdu krasny......

+4/−2
16.3.2015 15:58
Foto

L25u94k44á65š 21P10a65ř61í52z73e59k 5473779589323

To si vcelku věří ;-D

0/0
16.3.2015 15:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.