Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Cadillac veze své silniční bestie do Evropy, obě jedou tři sta

Do Evropy míří nejvýkonnější stroje Cadillacu. Tradiční americká značka, která je součástí koncernu General Motors, s nimi chce zatopit hlavně německým konkurentům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M73a94r28t43i24n 59L95ž87i48č96a20ř 9325867892404

Cadillac za poslední roky opravdu udělal kus práce a nabízí úžasné vozy. Skloubil evropský styl, výbavu podvozek s americkou klasickou R^

+2/−1
17.3.2015 15:05

J35a86n 33K31o80n36v13a38l46i55n94k55a 5630621841115

Krásný auta s motorem, který má charisma. Oproti evropským mají méně atraktivní interiér, ale to by se vzhledem k té bouři pod kapotou dalo oželet. Oproti M5 je to fakt kus železa. V tomto případě bych jasně sáhl po Cadillacu.

+1/−2
17.3.2015 14:08

J22i95ř73í 75S82c42h81w94a19c26h 8528624768146

A už jsem tu zase, tedy jestli mi dovolíš jiný názor. ;-)

Moje "teoretická" volba by byla nejspíše jiná.

Cenu tohoto Cadillacu (650 koní) odhaduji na cca 2,3 milionu, M5 má "jen" 560 koní ale stojí 2,8 milionu a to se i mně zdá poněkud mnoho. Ale je tu ještě M3 s "pouhými" 430 koníky ale "jen" za 1,9 milionu přičemž je téměř o tři metráky lehčí jak oba předešlí konkurenti.  A to by asi byla moje volba. Ten Cadillac ohromuje tím opravdu brutálním výkonem, ale vzhledem k ceně tipuji, že vše ostatní tedy hlavně podvozek bude silně zaostávat. O umístění převodovky se nic nepíše, takže bude asi vepředu u motoru, takže auto nebude zdaleka tak dobře vyvážené, jako ta Báwa. Podle mne, čím má auto auto silnější motor tím více je důležitější, aby ostatní komponenty s ním držely krok. U toho Cadillacu vzhledem k ceně tomu prostě nějak nevěřím, že ten zbytek bude stíhat. Dřív to bude opět taková NASCAR kára. M5 je super, ale jeví se mi hodně drahá. Cadillac ohromí jen výkonem vzhledem k ceně a M3 je auto s "dostatečným výkonem pro každého";-) s se zdatně sekundujícím podvozkem a dobrým poměrem cena/výkon auta jako celku, podle mne tedy nejlepším z těchto tří možností.R^

0/0
19.3.2015 10:03

J12a61n 38K72o96n78v71a83l12i74n47k90a 5880951681645

Mě tvůj názor vůbec nezajímá.

0/0
20.3.2015 11:33

J49i33ř85í 21S18c20h90w26a64c52h 8548504358706

no sice jsem to jen tušil, ale nyní to i vidím, že jsi zahleděn jen do sebe....

ty jsi na mě snad dokonce i na.ranej.....8-o PROBOHA PROČ?

nj sorry, já zapomněl, že jsi ta "elita"......která se s nějakým "plebsem" přece nebude zahazovat....Rv

0/0
20.3.2015 13:35

J19i60ř74í 68S51c92h93w34a88c87h 8328504218706

Tak jsem zabrousil na stránky cadillac.com abych zjistil, co ten nabušený sedan CTS-V asi tak žere. To tam tedy mají velmi dovedně ukryto, takže jsem to nenašel a přivítám info od někoho, kdo tam spotřebu najde. Zato třetina stránky je věnována impozantnímu srovnávání parametrů s M5, samozřejmě jen těch parametrů, kde CTC-V vede a to se musí uznat, vede opravdu drtivě. Takže ta spotřeba i z tohoto důvodu tam prostě není.

Co mě ale zaujalo jsou údaje z konfigurátoru stadardního sedanu CTS, tedy klasické pětimetrové "ameriky". Z mládí před "hodně a hodně jary" mi utkvělo v paměti, že "amerika" má motor 4-6 litrů, minimálně V6, většinou V8 a "kadylak" a velká "amerika" jedno jsou, prostě synonymum pro obrovské americké auto s velkým motorem. Nijak nesleduji, co se vlastně v Americe nabízí. Z vyjádření místních kritiků evropských poměrů jsem tak nějak žil v domnění, že Amerika a downsizing nemají vůbec nic společného, jakže prý tam mají "rozum" a podobně. Ale to co jsem tam nyní viděl, tak při tom těm výše uvedeným kritikům musí vstávat hrůzou vlasy na hlavě a jejich spánek musí být velmi neklidný. A proč?

Do amerického sedanu jsou nabízeny celkem tři motory, z toho je jen jeden atmosférický! Jeden má turbo a jeden dokonce dvě!

Základní motorizace má 2.0 čtyřválec! V Cadillacu!8-o

3.6 je maximální objem. 

Žádná V8 se ve standardu nekoná.

A mě tady "bijou" za to, že hájím to, že téměř o 4 metráky lehčí Superb si dovolí začínat na 1.4.;-D

+1/0
17.3.2015 10:38

L10a44d50i92s97l49a61v 12M38i90k92a 1921509474564

Obojí je zhovadělost, jak Cadillac 2,0, tak Superb 1,4.

+4/0
17.3.2015 11:27

J41i35ř26í 43S76c13h38w40a24c36h 8278714548986

Proč?

0/0
17.3.2015 11:42

R95o33m85a69n 78K55u64b17a13l57a 8367310572

Proc? Protoze pokud nekdy clovek okusi atmosfericky V8 motor, nemluvim o V10 nebo V12, tak nebude jasat nad tim kdyz se sveze s 1.4 nebo 2.0L turbo motorem ktere automobilky zacaly vyrabet POUZE kvuli spotrebe a to jenom proto ze je k tomu tlaci idiotske zakony od vlad jak v Evrope tak tady!

+1/0
17.3.2015 11:57

J57i45ř77í 58S10c52h85w42a55c95h 8338774928966

To, že 1.4 nebo 2.0 je horší než nějaká V8 či V12 je asi jasné.

Má otázka ale zněla jinak:  Proč je to "zhovadilost" u základní motorizace? 

Je to přece základní motorizace a komu nevyhovuje, může jít výše. Nemluvě o tom, že výkonově je to v podstatě minimálně stejná, ale většinou lepší volba než u předešlých generací.

"Nacionalisté V6-V8-V12" nemusí jásat na těmito základy, ale nazývat je "zhovadilostí" považuji za naprosto přehnané.

Ad zákony: Aut neustále přibývá a podle mne je tlak na omezování spotřeby na místě. A to ne kvůli CO2 (jak je to prezentováno), ale kvůli ostatním škodlivinám jejichž produkce je úměrná množství spáleného paliva, které auta foukají lidem přímo pod nos.

0/0
17.3.2015 12:54

J16a20n 78R70a32d89e56c39k94ý 5686164807686

Myslím, že je to zhovadilost a ještě nebezpečná při předjíždění.

0/0
17.3.2015 13:18

J11i76ř28í 23S84c49h81w80a81c77h 8588684718116

starý Superb s 92 kW byl na stovce papírově za 10.5 sec. Tento nový s se 110kW na tom bude lépe tedy okolo 10 sec. Naprostá většina u nás prodaných aut je na tom hůře a to i ve vyšších než základních motorizacích. 

A například Subaru Outback má základ přibližně se stejnou dynamikou a (u nás) jiný benzíňák na výběr ani nenabízí oproti Superbu, kde ta volba je. Takže já v tomto "smyslu dynamickém" na tom nic tak nebezpečného natož "zhovadilého" nevidím.;-)

0/0
17.3.2015 13:33

R22o63m76a88n 45K10u61b66a11l92a 8787640972

Ať tomu každý říká jak chce, já požaduji od auta určitý standard na který jsem si prostě už zvyknul a to za přiměřenou cenu, nejsem ochoten utratit za nové auto zbytečně moc peněz jenom kvůli značce a prestiži, kupuji to co v danou chvíli vyhovuje mým požadavkům, podotýkám že mě vůbec nezáleží na velikosti kufru, spotřebě ani značce auta.....:)

0/0
17.3.2015 14:10

J67i10ř16í 81S88c92h71w27a40c77h 8778204928526

Ano, to že požaduješ od auta nějaký standard je v pořádku. Ale standard zákazníka a základní motorizace nejsou přece stejné atributy. Od toho jsou různé motorizace a výbavy, protože každý má ten "standard" přece jinak vysoko. 

Takže ani ty natož Míka, který s tím přišel jako první a především tedy na něj ta otázka směřovala, mi na ni neodpověděl "Proč je to "zhovadilost" u základní motorizace?"

Ale na to už jsem tu víceméně zvyklý.....něco se plácne a pak pro to není faktické zdůvodnění.... Rv

0/0
19.3.2015 10:22

R25o35m37a10n 22K63u28b55a26l41a 8917260442

Spotreba u CTS-V

MPG: Up to 14 city, 19 highway

Jinak musi "drzet krok" s Evropskou konkurenci, Mercedes, BMW a Audi kteri vsichni maji 2.0L turbo motory a tak i Cadillac musel zacit kvuli spotrebe ty "nahrazky" ktere maji zvuk jako sici stroj do aut montovat! Lexus uz taky zacal s turbo motorama a pristi rok prijde i Infiniti s dvema modely ve kterych budou turbo motory...;-( Kam se to ten svet zene...;-€

0/0
17.3.2015 11:45

J67i48ř19í 27S29c15h84w82a22c80h 8708764798776

díky za ty spotřeby, takže po přepočtu na evropská čísla asi 16,8 (město)/12,4 (mimo m.) na 100 km.

vypadá to tak, že ten kompresor (plus vypínání válců) oproti atmosféře, například v Mustangu, o něco sníží spotřebu ve městě (20) ale naopak mimo město je na tom ta atmosféra lépe (10)

0/0
17.3.2015 13:19

J39a94n 32K97o21t35l17í18n 9519744655777

Ukažte interiér těch luder, jestli je to tradičně ekl, nebo už poevropštěné, abychom to při naší zhýčkanosti zkousli...protože stejně budeme spíše sedět za volantem, než to dlouze obcházet a vzdychat u každého naleštěného cinkrlete, co jste na to přilepili. Ale abych nehanil, amík by se mi v garáži líbil, třeba takovému Chevy Camaro SS 69´ s big blockem 396ci bych milerád dal domov. :-P

+1/0
17.3.2015 0:25

T52o44m48á54š 88J50u95r75e36č58k91a 3683592899863

302 Cu in do Z/28 má hezčí zvuk;-)

+1/0
17.3.2015 9:29

O67n41d22ř55e39j 45R82a49z25ý31m 2185936145187

No to jso ale zase hnusný kýbly...

+3/−1
16.3.2015 22:29

M60a39r66t51i63n 36K41ř47í73ž 9353802350827

Tisíc lidí tisíc chutí, proto se snažím design obvykle nekritizovat, ale tady si to odpustit těžko můžu - zepředu nic moc a zezadu hnusný jak pr...

+5/0
16.3.2015 21:57

J12i12ř45í 40Š39e61j45n29o50h20a 4612193484173

Ještě, že má deaktivaci válců.

Tak to bude úsporné auto ;-D

+2/−1
16.3.2015 21:42

T61o98m39á67š 41H12a70a27s 7971617112181

Ten design přední masky mi hodně připomíná Ford Scorpio II. generace, tzn. minimálně dost diskutabilní pro evropského zákazníka. A škoda že není jediná fotečka z interiéru, to vás dovnitř nepustili? ;-)

0/−1
16.3.2015 21:20

S36v60a35t93o48p29l57u19k 10S47i22l85n77ý 4632526729418

Mno Američani tedy umí mnohem lepší design než tohle.

+2/−1
16.3.2015 20:31

R87a56d88i53m 87H34o85r73č95i23č92k80a 7406837463772

Je to pěkné, ale to je asi vše. Nevím, čím ale chtětí zatopit. Designem? Barvou? Cenou? Rozežraným motorem? Sorry, ale BMW s Mercedesem ohrozit nemohou ani náhodou;-D

+2/−3
16.3.2015 19:04

R37o52m18a67n 25K25u23b88a89l96a 8607610262

Jenom tak na okraj, CTS-V je zhruba o $30,000.00 levnější než E63AMG nebo M5, samozřejmě že je nemůžeme dávat na stejnou úroveň, teda kromě výkonu, ale i tak Cadillac je poměrně "hodně muziky za málo peněz" a když si vezmeme která skupina lidí (příjem) je terčem v tomto segmentu, tak $30K může hrát při rozhodování roli a to dost zásadní ...;)

+5/0
16.3.2015 19:35

A80u63g47u27s54t 65F72o53r28m82á71n10e18k 6735339430256

No jo hezký. Jsem jenom zvědav, jak dlouho po těch našich oranicích budou těch 300 jezdit.

0/−1
16.3.2015 18:44

D16a37v48i10d 36R98y64c72h72e41t75s64k96ý 9366341220780

Krásné stroje s nekompromisním výkonem bez italské nafrněnosti. R^

+2/−1
16.3.2015 18:14

I42v39a42n 22M39a80r14e82k 6344358952

"Bestie" ? ! ? ! Ještě mi tam chybí dobrozdání že mají "brutální" výkon ! (A to plotové pletivo v přední masce znamená co  ? ! ) 8-oRv

+3/−5
16.3.2015 17:20

J24o17s48e65f 55Š81e42m54e88l42í62k 7219281880917

Vy ty kraliky za pletivem nevidite? Ulitba ekoteroristum.

+1/−1
16.3.2015 18:25

J10o22s52e27f 74N73o82v61a53k 5118852856938

Vznětové vozy a nízké náklady? Leda do první výměny turba, vstříků, EGR a dalších ekologických vychytávek. Prvních 100kkm bezproblémových a pak se to (po třech letech) začíná sypat. Škoda, že podobý blbosti už rvou i do benzínů. Auto po šesti letech do sběru a hurá pro nový. Ekolog jásá. Rv

+8/0
16.3.2015 17:19

P96e67t94r 52T74a39f76t 9573337364989

No myslim, ze to zalezi hodne na tom, jak se k autu clovek chova. Oktavka s 250 kkm jezdi stale paradne a oprav bylo minimalne a s predchozi bylo 200 kkm taky bez problemu. Zkratka kdyz autu doprejete, co ma mit, vydrzi i dneska pul milionu.

O tom, ze je vlastne jedno jestli diesel nebo benzin uz pisete sam...

0/0
17.3.2015 18:09

R50o54m91a66n 89K10u75b31a93l50a 8877140702

Jo, Cadillac se snaží získavat mladší generaci zákazníků už hezkou řádku let.:)

0/0
16.3.2015 16:47

P81a17v31e50l 33Z85a21j54í95č55e59k 8904730676680

jo to se mi libi asi nahrada ze to moje srt

+1/0
16.3.2015 16:45

J59i25ř51í 88S25c28h33w28a90c93h 8628114198646

kolik to vlastně je to "stři sta" v titulku?

+1/−1
16.3.2015 16:39

R98a56d78i89m 81S91v31o55b17o98d49a 9863959586452

brutalni vozy. v kupecku je to fakt bomba. skoda ze takova socka jak ja na nej asi nebude mit

+1/0
16.3.2015 16:26

A16u98g35u18s61t 50F89o72r62m80á66n87e96k 6315429910576

Správný socky si auta nekupují, ale kradou.

+2/0
16.3.2015 18:47

R52a85d90i60m 43S94v76o86b60o37d68a 9433889746412

na to nemam odvahu :) a cadillac v nasich koncinach jen tak nepotkate

0/0
16.3.2015 19:02

D36a69v55i86d 63V75i10k12t58o66r16a 9374104355437

Ale jo, potkáte, dají se koupit za rozumné peníze starší, ale slušné, pohodlné a výkonné kousky jako Cadillac Seville STS nebo rodinný Cadillac Escalade, všechny vozy mají civilisovaný osmiválec s krásným zvukovým projevem a výkonem ne menším než 220 kW.

Ano, nebude to jezdit za čtyři litry jako sen českých rodin Octavia, ale ruinovat rodinný rozpočet to také nebude a při slušném zacházení a dodržování základních servisních úkonů to bez problémů najezdí vysoké statisíce až jednotky milionů kilometrů. Až můj jeep doslouží (což bude zřejmě za hodně dlouho), bude jeho nástupce opět americké auto, pokud to bude jen trochu možné.

+1/0
16.3.2015 21:58

T57o84m66á57š 38J53u71r53e55č65k40a 3403742899613

To je sice pravda, ale ten interiér se fakt nedá, zvlášť u Seville. Navíc je Seville pověstné podvozkem, u kterého je při jízdě blbě i lidem co tím nikdy netrpěli. V tomhle segmentu se dá vybrat lépe než Cado.

0/0
17.3.2015 9:24

V13l28a91d90i55s70l60a86v 14N93o76h84e88j11l 7768877498851

jak souvisi vznetove motory s nizkymi naklady? to uz je prece davno minulost...

0/0
16.3.2015 16:12
Foto

P35e93t21r 57P31r26o12c82h97á11z40k96a 3452696362684

Proč?

+1/0
16.3.2015 17:58

J14a12k18u17b 43F86e86i34f79a53r 7439759856639

Obecně jsou dnešní vznětové motory složitější, jsou citlivé na nekvalitní palivo a mají poměrně drahý servis. To už není jako MB W123 nebo starší, do kterého si jen lila nafta...

0/0
17.3.2015 16:08
Foto

P54e88t51r 89P87r63o67c91h69á69z74k53a 3862626842724

Při použití kvalitního oleje, aditované nafty a rozumné údržbě to celkem jde. Rozdíl mezi údržbou a nároky na kvalitu paliva a servisu mezi TDi a TSi se v podstatě stírá. Snad jen s tím rozdílem, že TDi má krouťák a rozumnou spotřebu, TSi žere i trávu kolem cest a prd jede. Starý diesel už je bohužel minulostí. Sežral vše, údržba nenáročná, spotřeba skvělá a po 500k motor stále dobře jel.

0/0
17.3.2015 17:29

O96n41d25r61e42j 71M84a41r78e91c16e33k 3330508720685

tak určitě! tohle bych si dal líbit! nádherné stroje!

+6/−1
16.3.2015 16:09

A16l21e47s 85D18a92n78a 2487147457204

ten design je opravdu krasny......

+4/−2
16.3.2015 15:58
Foto

L47u46k67á43š 98P70a94ř79í46z44e70k 5113219269653

To si vcelku věří ;-D

0/0
16.3.2015 15:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.