Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Cadillac veze své silniční bestie do Evropy, obě jedou tři sta

Do Evropy míří nejvýkonnější stroje Cadillacu. Tradiční americká značka, která je součástí koncernu General Motors, s nimi chce zatopit hlavně německým konkurentům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M92a57r12t21i65n 52L47ž98i91č15a33ř 9975507282724

Cadillac za poslední roky opravdu udělal kus práce a nabízí úžasné vozy. Skloubil evropský styl, výbavu podvozek s americkou klasickou R^

+2/−1
17.3.2015 15:05

J13a65n 35K27o90n72v16a57l12i65n61k46a 5490491361595

Krásný auta s motorem, který má charisma. Oproti evropským mají méně atraktivní interiér, ale to by se vzhledem k té bouři pod kapotou dalo oželet. Oproti M5 je to fakt kus železa. V tomto případě bych jasně sáhl po Cadillacu.

+1/−2
17.3.2015 14:08

J77i39ř63í 31S45c42h71w48a88c55h 8128454448606

A už jsem tu zase, tedy jestli mi dovolíš jiný názor. ;-)

Moje "teoretická" volba by byla nejspíše jiná.

Cenu tohoto Cadillacu (650 koní) odhaduji na cca 2,3 milionu, M5 má "jen" 560 koní ale stojí 2,8 milionu a to se i mně zdá poněkud mnoho. Ale je tu ještě M3 s "pouhými" 430 koníky ale "jen" za 1,9 milionu přičemž je téměř o tři metráky lehčí jak oba předešlí konkurenti.  A to by asi byla moje volba. Ten Cadillac ohromuje tím opravdu brutálním výkonem, ale vzhledem k ceně tipuji, že vše ostatní tedy hlavně podvozek bude silně zaostávat. O umístění převodovky se nic nepíše, takže bude asi vepředu u motoru, takže auto nebude zdaleka tak dobře vyvážené, jako ta Báwa. Podle mne, čím má auto auto silnější motor tím více je důležitější, aby ostatní komponenty s ním držely krok. U toho Cadillacu vzhledem k ceně tomu prostě nějak nevěřím, že ten zbytek bude stíhat. Dřív to bude opět taková NASCAR kára. M5 je super, ale jeví se mi hodně drahá. Cadillac ohromí jen výkonem vzhledem k ceně a M3 je auto s "dostatečným výkonem pro každého";-) s se zdatně sekundujícím podvozkem a dobrým poměrem cena/výkon auta jako celku, podle mne tedy nejlepším z těchto tří možností.R^

0/0
19.3.2015 10:03

J40a79n 97K81o15n92v96a10l50i94n44k55a 5450581281125

Mě tvůj názor vůbec nezajímá.

0/0
20.3.2015 11:33

J96i72ř41í 37S93c43h29w82a40c40h 8268454718876

no sice jsem to jen tušil, ale nyní to i vidím, že jsi zahleděn jen do sebe....

ty jsi na mě snad dokonce i na.ranej.....8-o PROBOHA PROČ?

nj sorry, já zapomněl, že jsi ta "elita"......která se s nějakým "plebsem" přece nebude zahazovat....Rv

0/0
20.3.2015 13:35

J36i71ř96í 71S85c63h64w43a56c38h 8598374448296

Tak jsem zabrousil na stránky cadillac.com abych zjistil, co ten nabušený sedan CTS-V asi tak žere. To tam tedy mají velmi dovedně ukryto, takže jsem to nenašel a přivítám info od někoho, kdo tam spotřebu najde. Zato třetina stránky je věnována impozantnímu srovnávání parametrů s M5, samozřejmě jen těch parametrů, kde CTC-V vede a to se musí uznat, vede opravdu drtivě. Takže ta spotřeba i z tohoto důvodu tam prostě není.

Co mě ale zaujalo jsou údaje z konfigurátoru stadardního sedanu CTS, tedy klasické pětimetrové "ameriky". Z mládí před "hodně a hodně jary" mi utkvělo v paměti, že "amerika" má motor 4-6 litrů, minimálně V6, většinou V8 a "kadylak" a velká "amerika" jedno jsou, prostě synonymum pro obrovské americké auto s velkým motorem. Nijak nesleduji, co se vlastně v Americe nabízí. Z vyjádření místních kritiků evropských poměrů jsem tak nějak žil v domnění, že Amerika a downsizing nemají vůbec nic společného, jakže prý tam mají "rozum" a podobně. Ale to co jsem tam nyní viděl, tak při tom těm výše uvedeným kritikům musí vstávat hrůzou vlasy na hlavě a jejich spánek musí být velmi neklidný. A proč?

Do amerického sedanu jsou nabízeny celkem tři motory, z toho je jen jeden atmosférický! Jeden má turbo a jeden dokonce dvě!

Základní motorizace má 2.0 čtyřválec! V Cadillacu!8-o

3.6 je maximální objem. 

Žádná V8 se ve standardu nekoná.

A mě tady "bijou" za to, že hájím to, že téměř o 4 metráky lehčí Superb si dovolí začínat na 1.4.;-D

+1/0
17.3.2015 10:38

L74a98d82i52s46l90a82v 70M18i50k26a 1211969674504

Obojí je zhovadělost, jak Cadillac 2,0, tak Superb 1,4.

+4/0
17.3.2015 11:27

J88i56ř34í 21S23c33h47w83a59c94h 8628674508436

Proč?

0/0
17.3.2015 11:42

R98o58m24a53n 82K56u87b79a54l87a 8277270302

Proc? Protoze pokud nekdy clovek okusi atmosfericky V8 motor, nemluvim o V10 nebo V12, tak nebude jasat nad tim kdyz se sveze s 1.4 nebo 2.0L turbo motorem ktere automobilky zacaly vyrabet POUZE kvuli spotrebe a to jenom proto ze je k tomu tlaci idiotske zakony od vlad jak v Evrope tak tady!

+1/0
17.3.2015 11:57

J79i59ř87í 94S24c54h98w14a47c23h 8208814908486

To, že 1.4 nebo 2.0 je horší než nějaká V8 či V12 je asi jasné.

Má otázka ale zněla jinak:  Proč je to "zhovadilost" u základní motorizace? 

Je to přece základní motorizace a komu nevyhovuje, může jít výše. Nemluvě o tom, že výkonově je to v podstatě minimálně stejná, ale většinou lepší volba než u předešlých generací.

"Nacionalisté V6-V8-V12" nemusí jásat na těmito základy, ale nazývat je "zhovadilostí" považuji za naprosto přehnané.

Ad zákony: Aut neustále přibývá a podle mne je tlak na omezování spotřeby na místě. A to ne kvůli CO2 (jak je to prezentováno), ale kvůli ostatním škodlivinám jejichž produkce je úměrná množství spáleného paliva, které auta foukají lidem přímo pod nos.

0/0
17.3.2015 12:54

J86a88n 77R50a49d88e19c90k12ý 5666234207626

Myslím, že je to zhovadilost a ještě nebezpečná při předjíždění.

0/0
17.3.2015 13:18

J19i12ř45í 93S95c12h66w33a70c10h 8488234508396

starý Superb s 92 kW byl na stovce papírově za 10.5 sec. Tento nový s se 110kW na tom bude lépe tedy okolo 10 sec. Naprostá většina u nás prodaných aut je na tom hůře a to i ve vyšších než základních motorizacích. 

A například Subaru Outback má základ přibližně se stejnou dynamikou a (u nás) jiný benzíňák na výběr ani nenabízí oproti Superbu, kde ta volba je. Takže já v tomto "smyslu dynamickém" na tom nic tak nebezpečného natož "zhovadilého" nevidím.;-)

0/0
17.3.2015 13:33

R43o84m48a42n 61K43u69b97a11l14a 8487380182

Ať tomu každý říká jak chce, já požaduji od auta určitý standard na který jsem si prostě už zvyknul a to za přiměřenou cenu, nejsem ochoten utratit za nové auto zbytečně moc peněz jenom kvůli značce a prestiži, kupuji to co v danou chvíli vyhovuje mým požadavkům, podotýkám že mě vůbec nezáleží na velikosti kufru, spotřebě ani značce auta.....:)

0/0
17.3.2015 14:10

J39i77ř92í 74S83c61h45w96a67c53h 8278184248676

Ano, to že požaduješ od auta nějaký standard je v pořádku. Ale standard zákazníka a základní motorizace nejsou přece stejné atributy. Od toho jsou různé motorizace a výbavy, protože každý má ten "standard" přece jinak vysoko. 

Takže ani ty natož Míka, který s tím přišel jako první a především tedy na něj ta otázka směřovala, mi na ni neodpověděl "Proč je to "zhovadilost" u základní motorizace?"

Ale na to už jsem tu víceméně zvyklý.....něco se plácne a pak pro to není faktické zdůvodnění.... Rv

0/0
19.3.2015 10:22

R77o86m50a64n 98K20u54b33a51l69a 8147790502

Spotreba u CTS-V

MPG: Up to 14 city, 19 highway

Jinak musi "drzet krok" s Evropskou konkurenci, Mercedes, BMW a Audi kteri vsichni maji 2.0L turbo motory a tak i Cadillac musel zacit kvuli spotrebe ty "nahrazky" ktere maji zvuk jako sici stroj do aut montovat! Lexus uz taky zacal s turbo motorama a pristi rok prijde i Infiniti s dvema modely ve kterych budou turbo motory...;-( Kam se to ten svet zene...;-€

0/0
17.3.2015 11:45

J64i17ř97í 96S64c87h71w88a40c95h 8258864768526

díky za ty spotřeby, takže po přepočtu na evropská čísla asi 16,8 (město)/12,4 (mimo m.) na 100 km.

vypadá to tak, že ten kompresor (plus vypínání válců) oproti atmosféře, například v Mustangu, o něco sníží spotřebu ve městě (20) ale naopak mimo město je na tom ta atmosféra lépe (10)

0/0
17.3.2015 13:19

J71a89n 67K40o27t93l65í81n 9569454145387

Ukažte interiér těch luder, jestli je to tradičně ekl, nebo už poevropštěné, abychom to při naší zhýčkanosti zkousli...protože stejně budeme spíše sedět za volantem, než to dlouze obcházet a vzdychat u každého naleštěného cinkrlete, co jste na to přilepili. Ale abych nehanil, amík by se mi v garáži líbil, třeba takovému Chevy Camaro SS 69´ s big blockem 396ci bych milerád dal domov. :-P

+1/0
17.3.2015 0:25

T83o83m86á17š 87J94u42r96e37č98k69a 3873392459353

302 Cu in do Z/28 má hezčí zvuk;-)

+1/0
17.3.2015 9:29

O37n80d70ř63e86j 56R47a63z65ý21m 2525196235687

No to jso ale zase hnusný kýbly...

+3/−1
16.3.2015 22:29

M17a70r93t67i80n 13K84ř80í51ž 9113812890497

Tisíc lidí tisíc chutí, proto se snažím design obvykle nekritizovat, ale tady si to odpustit těžko můžu - zepředu nic moc a zezadu hnusný jak pr...

+5/0
16.3.2015 21:57

J53i11ř12í 38Š94e91j66n83o21h92a 4582573894293

Ještě, že má deaktivaci válců.

Tak to bude úsporné auto ;-D

+2/−1
16.3.2015 21:42

T28o74m64á77š 80H73a88a66s 7151127162351

Ten design přední masky mi hodně připomíná Ford Scorpio II. generace, tzn. minimálně dost diskutabilní pro evropského zákazníka. A škoda že není jediná fotečka z interiéru, to vás dovnitř nepustili? ;-)

0/−1
16.3.2015 21:20

S59v53a84t79o87p72l47u12k 46S61i37l26n59ý 4522386569238

Mno Američani tedy umí mnohem lepší design než tohle.

+2/−1
16.3.2015 20:31

R76a60d84i19m 26H72o29r18č10i81č48k97a 7946127443482

Je to pěkné, ale to je asi vše. Nevím, čím ale chtětí zatopit. Designem? Barvou? Cenou? Rozežraným motorem? Sorry, ale BMW s Mercedesem ohrozit nemohou ani náhodou;-D

+2/−3
16.3.2015 19:04

R80o14m32a29n 20K54u52b67a90l58a 8147350522

Jenom tak na okraj, CTS-V je zhruba o $30,000.00 levnější než E63AMG nebo M5, samozřejmě že je nemůžeme dávat na stejnou úroveň, teda kromě výkonu, ale i tak Cadillac je poměrně "hodně muziky za málo peněz" a když si vezmeme která skupina lidí (příjem) je terčem v tomto segmentu, tak $30K může hrát při rozhodování roli a to dost zásadní ...;)

+5/0
16.3.2015 19:35

A26u75g53u68s34t 55F50o50r36m22á59n79e72k 6645639470656

No jo hezký. Jsem jenom zvědav, jak dlouho po těch našich oranicích budou těch 300 jezdit.

0/−1
16.3.2015 18:44

D34a81v21i70d 34R34y92c11h90e33t92s92k59ý 9216461760900

Krásné stroje s nekompromisním výkonem bez italské nafrněnosti. R^

+2/−1
16.3.2015 18:14

I34v37a79n 73M49a61r92e21k 6684538522

"Bestie" ? ! ? ! Ještě mi tam chybí dobrozdání že mají "brutální" výkon ! (A to plotové pletivo v přední masce znamená co  ? ! ) 8-oRv

+3/−5
16.3.2015 17:20

J56o54s90e15f 11Š65e75m92e64l27í91k 7819521760107

Vy ty kraliky za pletivem nevidite? Ulitba ekoteroristum.

+1/−1
16.3.2015 18:25

J61o56s89e25f 74N82o87v47a36k 5828732266728

Vznětové vozy a nízké náklady? Leda do první výměny turba, vstříků, EGR a dalších ekologických vychytávek. Prvních 100kkm bezproblémových a pak se to (po třech letech) začíná sypat. Škoda, že podobý blbosti už rvou i do benzínů. Auto po šesti letech do sběru a hurá pro nový. Ekolog jásá. Rv

+8/0
16.3.2015 17:19

P88e98t11r 79T81a46f55t 9983287914369

No myslim, ze to zalezi hodne na tom, jak se k autu clovek chova. Oktavka s 250 kkm jezdi stale paradne a oprav bylo minimalne a s predchozi bylo 200 kkm taky bez problemu. Zkratka kdyz autu doprejete, co ma mit, vydrzi i dneska pul milionu.

O tom, ze je vlastne jedno jestli diesel nebo benzin uz pisete sam...

0/0
17.3.2015 18:09

R82o27m81a58n 98K52u84b12a73l86a 8147120952

Jo, Cadillac se snaží získavat mladší generaci zákazníků už hezkou řádku let.:)

0/0
16.3.2015 16:47

P92a70v63e19l 27Z17a41j83í92č86e92k 8624470196440

jo to se mi libi asi nahrada ze to moje srt

+1/0
16.3.2015 16:45

J95i76ř80í 68S29c16h96w92a33c88h 8948514808986

kolik to vlastně je to "stři sta" v titulku?

+1/−1
16.3.2015 16:39

R38a67d85i13m 18S19v28o37b38o91d86a 9173439946332

brutalni vozy. v kupecku je to fakt bomba. skoda ze takova socka jak ja na nej asi nebude mit

+1/0
16.3.2015 16:26

A28u21g88u17s88t 34F91o28r83m94á97n10e46k 6735239750366

Správný socky si auta nekupují, ale kradou.

+2/0
16.3.2015 18:47

R41a54d34i11m 89S54v38o90b17o67d84a 9923619856202

na to nemam odvahu :) a cadillac v nasich koncinach jen tak nepotkate

0/0
16.3.2015 19:02

D72a73v22i98d 86V61i55k16t20o83r89a 9154174715537

Ale jo, potkáte, dají se koupit za rozumné peníze starší, ale slušné, pohodlné a výkonné kousky jako Cadillac Seville STS nebo rodinný Cadillac Escalade, všechny vozy mají civilisovaný osmiválec s krásným zvukovým projevem a výkonem ne menším než 220 kW.

Ano, nebude to jezdit za čtyři litry jako sen českých rodin Octavia, ale ruinovat rodinný rozpočet to také nebude a při slušném zacházení a dodržování základních servisních úkonů to bez problémů najezdí vysoké statisíce až jednotky milionů kilometrů. Až můj jeep doslouží (což bude zřejmě za hodně dlouho), bude jeho nástupce opět americké auto, pokud to bude jen trochu možné.

+1/0
16.3.2015 21:58

T23o61m65á55š 62J18u93r43e73č82k97a 3983312499983

To je sice pravda, ale ten interiér se fakt nedá, zvlášť u Seville. Navíc je Seville pověstné podvozkem, u kterého je při jízdě blbě i lidem co tím nikdy netrpěli. V tomhle segmentu se dá vybrat lépe než Cado.

0/0
17.3.2015 9:24

V66l96a83d34i35s34l73a35v 24N79o34h44e50j20l 7848467658461

jak souvisi vznetove motory s nizkymi naklady? to uz je prece davno minulost...

0/0
16.3.2015 16:12
Foto

P93e15t29r 47P97r77o26c39h10á38z11k87a 3392166172534

Proč?

+1/0
16.3.2015 17:58

J85a16k79u81b 46F78e86i46f84a30r 7279679826589

Obecně jsou dnešní vznětové motory složitější, jsou citlivé na nekvalitní palivo a mají poměrně drahý servis. To už není jako MB W123 nebo starší, do kterého si jen lila nafta...

0/0
17.3.2015 16:08
Foto

P36e26t60r 15P25r30o60c67h29á67z94k34a 3942726472834

Při použití kvalitního oleje, aditované nafty a rozumné údržbě to celkem jde. Rozdíl mezi údržbou a nároky na kvalitu paliva a servisu mezi TDi a TSi se v podstatě stírá. Snad jen s tím rozdílem, že TDi má krouťák a rozumnou spotřebu, TSi žere i trávu kolem cest a prd jede. Starý diesel už je bohužel minulostí. Sežral vše, údržba nenáročná, spotřeba skvělá a po 500k motor stále dobře jel.

0/0
17.3.2015 17:29

O73n26d89r63e14j 14M63a28r67e16c68e43k 3270808190425

tak určitě! tohle bych si dal líbit! nádherné stroje!

+6/−1
16.3.2015 16:09

A79l72e22s 49D81a24n84a 2567857667484

ten design je opravdu krasny......

+4/−2
16.3.2015 15:58
Foto

L83u56k51á15š 48P62a21ř13í37z14e78k 5533719969923

To si vcelku věří ;-D

0/0
16.3.2015 15:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.