Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cadillac veze své silniční bestie do Evropy, obě jedou tři sta

Do Evropy míří nejvýkonnější stroje Cadillacu. Tradiční americká značka, která je součástí koncernu General Motors, s nimi chce zatopit hlavně německým konkurentům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M65a68r25t25i82n 53L68ž54i59č72a76ř 9445597982974

Cadillac za poslední roky opravdu udělal kus práce a nabízí úžasné vozy. Skloubil evropský styl, výbavu podvozek s americkou klasickou R^

+2/−1
17.3.2015 15:05

J76a40n 28K82o28n36v88a19l10i77n62k53a 5130881361115

Krásný auta s motorem, který má charisma. Oproti evropským mají méně atraktivní interiér, ale to by se vzhledem k té bouři pod kapotou dalo oželet. Oproti M5 je to fakt kus železa. V tomto případě bych jasně sáhl po Cadillacu.

+1/−2
17.3.2015 14:08

J24i51ř91í 17S16c26h28w92a70c10h 8178334658506

A už jsem tu zase, tedy jestli mi dovolíš jiný názor. ;-)

Moje "teoretická" volba by byla nejspíše jiná.

Cenu tohoto Cadillacu (650 koní) odhaduji na cca 2,3 milionu, M5 má "jen" 560 koní ale stojí 2,8 milionu a to se i mně zdá poněkud mnoho. Ale je tu ještě M3 s "pouhými" 430 koníky ale "jen" za 1,9 milionu přičemž je téměř o tři metráky lehčí jak oba předešlí konkurenti.  A to by asi byla moje volba. Ten Cadillac ohromuje tím opravdu brutálním výkonem, ale vzhledem k ceně tipuji, že vše ostatní tedy hlavně podvozek bude silně zaostávat. O umístění převodovky se nic nepíše, takže bude asi vepředu u motoru, takže auto nebude zdaleka tak dobře vyvážené, jako ta Báwa. Podle mne, čím má auto auto silnější motor tím více je důležitější, aby ostatní komponenty s ním držely krok. U toho Cadillacu vzhledem k ceně tomu prostě nějak nevěřím, že ten zbytek bude stíhat. Dřív to bude opět taková NASCAR kára. M5 je super, ale jeví se mi hodně drahá. Cadillac ohromí jen výkonem vzhledem k ceně a M3 je auto s "dostatečným výkonem pro každého";-) s se zdatně sekundujícím podvozkem a dobrým poměrem cena/výkon auta jako celku, podle mne tedy nejlepším z těchto tří možností.R^

0/0
19.3.2015 10:03


J12a85n 33K87o46n90v81a48l64i56n40k96a 5730131851325

Mě tvůj názor vůbec nezajímá.

0/0
20.3.2015 11:33

J35i78ř49í 65S84c59h79w72a45c46h 8288824928606

no sice jsem to jen tušil, ale nyní to i vidím, že jsi zahleděn jen do sebe....

ty jsi na mě snad dokonce i na.ranej.....8-o PROBOHA PROČ?

nj sorry, já zapomněl, že jsi ta "elita"......která se s nějakým "plebsem" přece nebude zahazovat....Rv

0/0
20.3.2015 13:35

J70i40ř87í 36S16c73h88w47a74c36h 8468264878126

Tak jsem zabrousil na stránky cadillac.com abych zjistil, co ten nabušený sedan CTS-V asi tak žere. To tam tedy mají velmi dovedně ukryto, takže jsem to nenašel a přivítám info od někoho, kdo tam spotřebu najde. Zato třetina stránky je věnována impozantnímu srovnávání parametrů s M5, samozřejmě jen těch parametrů, kde CTC-V vede a to se musí uznat, vede opravdu drtivě. Takže ta spotřeba i z tohoto důvodu tam prostě není.

Co mě ale zaujalo jsou údaje z konfigurátoru stadardního sedanu CTS, tedy klasické pětimetrové "ameriky". Z mládí před "hodně a hodně jary" mi utkvělo v paměti, že "amerika" má motor 4-6 litrů, minimálně V6, většinou V8 a "kadylak" a velká "amerika" jedno jsou, prostě synonymum pro obrovské americké auto s velkým motorem. Nijak nesleduji, co se vlastně v Americe nabízí. Z vyjádření místních kritiků evropských poměrů jsem tak nějak žil v domnění, že Amerika a downsizing nemají vůbec nic společného, jakže prý tam mají "rozum" a podobně. Ale to co jsem tam nyní viděl, tak při tom těm výše uvedeným kritikům musí vstávat hrůzou vlasy na hlavě a jejich spánek musí být velmi neklidný. A proč?

Do amerického sedanu jsou nabízeny celkem tři motory, z toho je jen jeden atmosférický! Jeden má turbo a jeden dokonce dvě!

Základní motorizace má 2.0 čtyřválec! V Cadillacu!8-o

3.6 je maximální objem. 

Žádná V8 se ve standardu nekoná.

A mě tady "bijou" za to, že hájím to, že téměř o 4 metráky lehčí Superb si dovolí začínat na 1.4.;-D

+1/0
17.3.2015 10:38

L52a98d72i97s55l14a84v 10M19i46k95a 1211429874134

Obojí je zhovadělost, jak Cadillac 2,0, tak Superb 1,4.

+4/0
17.3.2015 11:27

J55i63ř67í 38S93c74h63w48a69c82h 8278894618746

Proč?

0/0
17.3.2015 11:42

R87o59m90a21n 58K51u71b96a21l77a 8757250442

Proc? Protoze pokud nekdy clovek okusi atmosfericky V8 motor, nemluvim o V10 nebo V12, tak nebude jasat nad tim kdyz se sveze s 1.4 nebo 2.0L turbo motorem ktere automobilky zacaly vyrabet POUZE kvuli spotrebe a to jenom proto ze je k tomu tlaci idiotske zakony od vlad jak v Evrope tak tady!

+1/0
17.3.2015 11:57

J30i77ř80í 45S51c95h49w59a76c33h 8338804328666

To, že 1.4 nebo 2.0 je horší než nějaká V8 či V12 je asi jasné.

Má otázka ale zněla jinak:  Proč je to "zhovadilost" u základní motorizace? 

Je to přece základní motorizace a komu nevyhovuje, může jít výše. Nemluvě o tom, že výkonově je to v podstatě minimálně stejná, ale většinou lepší volba než u předešlých generací.

"Nacionalisté V6-V8-V12" nemusí jásat na těmito základy, ale nazývat je "zhovadilostí" považuji za naprosto přehnané.

Ad zákony: Aut neustále přibývá a podle mne je tlak na omezování spotřeby na místě. A to ne kvůli CO2 (jak je to prezentováno), ale kvůli ostatním škodlivinám jejichž produkce je úměrná množství spáleného paliva, které auta foukají lidem přímo pod nos.

0/0
17.3.2015 12:54

J93a19n 36R16a57d12e40c73k50ý 5276704857136

Myslím, že je to zhovadilost a ještě nebezpečná při předjíždění.

0/0
17.3.2015 13:18

J47i69ř11í 52S39c26h51w84a22c23h 8868804968616

starý Superb s 92 kW byl na stovce papírově za 10.5 sec. Tento nový s se 110kW na tom bude lépe tedy okolo 10 sec. Naprostá většina u nás prodaných aut je na tom hůře a to i ve vyšších než základních motorizacích. 

A například Subaru Outback má základ přibližně se stejnou dynamikou a (u nás) jiný benzíňák na výběr ani nenabízí oproti Superbu, kde ta volba je. Takže já v tomto "smyslu dynamickém" na tom nic tak nebezpečného natož "zhovadilého" nevidím.;-)

0/0
17.3.2015 13:33

R11o85m26a86n 76K41u30b32a65l32a 8467850642

Ať tomu každý říká jak chce, já požaduji od auta určitý standard na který jsem si prostě už zvyknul a to za přiměřenou cenu, nejsem ochoten utratit za nové auto zbytečně moc peněz jenom kvůli značce a prestiži, kupuji to co v danou chvíli vyhovuje mým požadavkům, podotýkám že mě vůbec nezáleží na velikosti kufru, spotřebě ani značce auta.....:)

0/0
17.3.2015 14:10

J31i62ř92í 29S36c52h90w31a58c52h 8908344988916

Ano, to že požaduješ od auta nějaký standard je v pořádku. Ale standard zákazníka a základní motorizace nejsou přece stejné atributy. Od toho jsou různé motorizace a výbavy, protože každý má ten "standard" přece jinak vysoko. 

Takže ani ty natož Míka, který s tím přišel jako první a především tedy na něj ta otázka směřovala, mi na ni neodpověděl "Proč je to "zhovadilost" u základní motorizace?"

Ale na to už jsem tu víceméně zvyklý.....něco se plácne a pak pro to není faktické zdůvodnění.... Rv

0/0
19.3.2015 10:22

R43o81m94a49n 35K60u50b39a86l33a 8397930532

Spotreba u CTS-V

MPG: Up to 14 city, 19 highway

Jinak musi "drzet krok" s Evropskou konkurenci, Mercedes, BMW a Audi kteri vsichni maji 2.0L turbo motory a tak i Cadillac musel zacit kvuli spotrebe ty "nahrazky" ktere maji zvuk jako sici stroj do aut montovat! Lexus uz taky zacal s turbo motorama a pristi rok prijde i Infiniti s dvema modely ve kterych budou turbo motory...;-( Kam se to ten svet zene...;-€

0/0
17.3.2015 11:45

J81i25ř14í 78S16c52h60w30a32c29h 8938594388156

díky za ty spotřeby, takže po přepočtu na evropská čísla asi 16,8 (město)/12,4 (mimo m.) na 100 km.

vypadá to tak, že ten kompresor (plus vypínání válců) oproti atmosféře, například v Mustangu, o něco sníží spotřebu ve městě (20) ale naopak mimo město je na tom ta atmosféra lépe (10)

0/0
17.3.2015 13:19

J85a53n 98K76o26t14l93í74n 9439954945277

Ukažte interiér těch luder, jestli je to tradičně ekl, nebo už poevropštěné, abychom to při naší zhýčkanosti zkousli...protože stejně budeme spíše sedět za volantem, než to dlouze obcházet a vzdychat u každého naleštěného cinkrlete, co jste na to přilepili. Ale abych nehanil, amík by se mi v garáži líbil, třeba takovému Chevy Camaro SS 69´ s big blockem 396ci bych milerád dal domov. :-P

+1/0
17.3.2015 0:25

T87o83m59á94š 86J36u27r87e73č14k80a 3463412329343

302 Cu in do Z/28 má hezčí zvuk;-)

+1/0
17.3.2015 9:29

O86n79d75ř72e78j 85R47a51z28ý50m 2115666325827

No to jso ale zase hnusný kýbly...

+3/−1
16.3.2015 22:29

M93a88r40t69i37n 93K15ř95í97ž 9163392650987

Tisíc lidí tisíc chutí, proto se snažím design obvykle nekritizovat, ale tady si to odpustit těžko můžu - zepředu nic moc a zezadu hnusný jak pr...

+5/0
16.3.2015 21:57

J50i76ř22í 23Š48e68j92n14o60h77a 4152163904783

Ještě, že má deaktivaci válců.

Tak to bude úsporné auto ;-D

+2/−1
16.3.2015 21:42

T61o62m41á92š 43H63a69a51s 7671247232281

Ten design přední masky mi hodně připomíná Ford Scorpio II. generace, tzn. minimálně dost diskutabilní pro evropského zákazníka. A škoda že není jediná fotečka z interiéru, to vás dovnitř nepustili? ;-)

0/−1
16.3.2015 21:20

S72v89a59t16o21p29l71u33k 33S85i16l86n84ý 4422246889868

Mno Američani tedy umí mnohem lepší design než tohle.

+2/−1
16.3.2015 20:31

R55a57d15i90m 49H86o65r46č11i95č96k77a 7296897753282

Je to pěkné, ale to je asi vše. Nevím, čím ale chtětí zatopit. Designem? Barvou? Cenou? Rozežraným motorem? Sorry, ale BMW s Mercedesem ohrozit nemohou ani náhodou;-D

+2/−3
16.3.2015 19:04

R18o35m52a84n 41K67u80b38a86l22a 8377240832

Jenom tak na okraj, CTS-V je zhruba o $30,000.00 levnější než E63AMG nebo M5, samozřejmě že je nemůžeme dávat na stejnou úroveň, teda kromě výkonu, ale i tak Cadillac je poměrně "hodně muziky za málo peněz" a když si vezmeme která skupina lidí (příjem) je terčem v tomto segmentu, tak $30K může hrát při rozhodování roli a to dost zásadní ...;)

+5/0
16.3.2015 19:35

A43u62g66u85s24t 69F42o35r36m69á54n20e15k 6105819380726

No jo hezký. Jsem jenom zvědav, jak dlouho po těch našich oranicích budou těch 300 jezdit.

0/−1
16.3.2015 18:44

D53a69v94i47d 35R42y58c43h26e20t63s82k11ý 9886781480600

Krásné stroje s nekompromisním výkonem bez italské nafrněnosti. R^

+2/−1
16.3.2015 18:14

I92v39a69n 82M95a77r44e18k 6424838232

"Bestie" ? ! ? ! Ještě mi tam chybí dobrozdání že mají "brutální" výkon ! (A to plotové pletivo v přední masce znamená co  ? ! ) 8-oRv

+3/−5
16.3.2015 17:20

J58o19s93e63f 49Š47e41m86e11l46í27k 7679611940777

Vy ty kraliky za pletivem nevidite? Ulitba ekoteroristum.

+1/−1
16.3.2015 18:25

J41o48s52e65f 14N17o39v29a26k 5438712666308

Vznětové vozy a nízké náklady? Leda do první výměny turba, vstříků, EGR a dalších ekologických vychytávek. Prvních 100kkm bezproblémových a pak se to (po třech letech) začíná sypat. Škoda, že podobý blbosti už rvou i do benzínů. Auto po šesti letech do sběru a hurá pro nový. Ekolog jásá. Rv

+8/0
16.3.2015 17:19

P20e19t85r 17T85a22f93t 9873477684529

No myslim, ze to zalezi hodne na tom, jak se k autu clovek chova. Oktavka s 250 kkm jezdi stale paradne a oprav bylo minimalne a s predchozi bylo 200 kkm taky bez problemu. Zkratka kdyz autu doprejete, co ma mit, vydrzi i dneska pul milionu.

O tom, ze je vlastne jedno jestli diesel nebo benzin uz pisete sam...

0/0
17.3.2015 18:09

R72o68m11a68n 57K27u41b97a96l62a 8787320142

Jo, Cadillac se snaží získavat mladší generaci zákazníků už hezkou řádku let.:)

0/0
16.3.2015 16:47

P54a11v65e70l 72Z63a23j40í81č73e69k 8224230366880

jo to se mi libi asi nahrada ze to moje srt

+1/0
16.3.2015 16:45

J18i98ř84í 86S71c67h94w20a23c11h 8328104778706

kolik to vlastně je to "stři sta" v titulku?

+1/−1
16.3.2015 16:39

R12a76d52i98m 38S59v73o91b50o20d60a 9613289436562

brutalni vozy. v kupecku je to fakt bomba. skoda ze takova socka jak ja na nej asi nebude mit

+1/0
16.3.2015 16:26

A55u42g72u12s25t 82F35o98r70m21á43n87e12k 6555599890136

Správný socky si auta nekupují, ale kradou.

+2/0
16.3.2015 18:47

R69a21d56i89m 72S45v46o45b39o25d62a 9843859926172

na to nemam odvahu :) a cadillac v nasich koncinach jen tak nepotkate

0/0
16.3.2015 19:02

D34a14v79i72d 61V54i34k20t89o61r35a 9814284355277

Ale jo, potkáte, dají se koupit za rozumné peníze starší, ale slušné, pohodlné a výkonné kousky jako Cadillac Seville STS nebo rodinný Cadillac Escalade, všechny vozy mají civilisovaný osmiválec s krásným zvukovým projevem a výkonem ne menším než 220 kW.

Ano, nebude to jezdit za čtyři litry jako sen českých rodin Octavia, ale ruinovat rodinný rozpočet to také nebude a při slušném zacházení a dodržování základních servisních úkonů to bez problémů najezdí vysoké statisíce až jednotky milionů kilometrů. Až můj jeep doslouží (což bude zřejmě za hodně dlouho), bude jeho nástupce opět americké auto, pokud to bude jen trochu možné.

+1/0
16.3.2015 21:58

T97o51m73á87š 34J44u34r75e21č97k85a 3673792389363

To je sice pravda, ale ten interiér se fakt nedá, zvlášť u Seville. Navíc je Seville pověstné podvozkem, u kterého je při jízdě blbě i lidem co tím nikdy netrpěli. V tomhle segmentu se dá vybrat lépe než Cado.

0/0
17.3.2015 9:24

V43l22a85d50i45s72l27a62v 36N97o46h63e46j35l 7848127848421

jak souvisi vznetove motory s nizkymi naklady? to uz je prece davno minulost...

0/0
16.3.2015 16:12
Foto

P41e71t68r 32P14r44o69c91h61á32z60k61a 3922716572574

Proč?

+1/0
16.3.2015 17:58

J53a26k61u50b 92F44e37i69f27a36r 7809959216349

Obecně jsou dnešní vznětové motory složitější, jsou citlivé na nekvalitní palivo a mají poměrně drahý servis. To už není jako MB W123 nebo starší, do kterého si jen lila nafta...

0/0
17.3.2015 16:08
Foto

P77e62t72r 79P36r49o58c25h29á86z68k93a 3422106672744

Při použití kvalitního oleje, aditované nafty a rozumné údržbě to celkem jde. Rozdíl mezi údržbou a nároky na kvalitu paliva a servisu mezi TDi a TSi se v podstatě stírá. Snad jen s tím rozdílem, že TDi má krouťák a rozumnou spotřebu, TSi žere i trávu kolem cest a prd jede. Starý diesel už je bohužel minulostí. Sežral vše, údržba nenáročná, spotřeba skvělá a po 500k motor stále dobře jel.

0/0
17.3.2015 17:29

O47n56d93r98e90j 91M35a16r47e76c61e98k 3320178380565

tak určitě! tohle bych si dal líbit! nádherné stroje!

+6/−1
16.3.2015 16:09

A60l28e73s 26D39a25n83a 2927627497114

ten design je opravdu krasny......

+4/−2
16.3.2015 15:58
Foto

L15u50k39á88š 29P30a76ř92í33z65e18k 5263559359813

To si vcelku věří ;-D

0/0
16.3.2015 15:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.