Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Michelin se chlubí letní pneumatikou vhodnou i do sněhu

Výrobce pneumatik Michelin představil nečekanou technickou novinku. Pneumatika CrossClimate je podle něj první letní pneumatika, která má zároveň certifikaci pro zimní provoz. Řidiči se díky ní zbaví nutnosti přezouvání. Pneumatika splňuje zákonné podmínky i v zemích, kde jsou zimní pneumatiky povinné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K16a20r29e20l 27V12a14c55h29u92t 9393702939683

Jestli je údajně průměrná cena pneumatiky cca 2500,-Kč, tak nejlíp asi udělám, když si pořídím vůz s takovými koly, aby na něm šly použít pneumatiky za 1000,- Kč. R^

A pak odpadá DILEMA, zda přezouvat, či nepřezouvat.  ;-)

+1/0
24.3.2015 15:56

J73i71ř80í 29B26o68l81f 8335217668525

No tak hlavně je základ u toho řízení trochu myslet, to je polovina úspěchu ;-)  

Když někde pojedu v zimě na letních, tak spíše pokud bude teplo a sucho a určitě ne při -20 a 20 cm sněhu, stejně tak to platí naopak o jízdě v létě na zimních. Při +40 to asi nebude brzdit jako obvykle a zatáčky s tím asi taky moc řezat nebudu, pokud budu chtít dojet do cíle živ a zdráv ...

+1/0
19.3.2015 20:21

M20a39r41t38i59n 23P65a52l86i81č96k73a 9522406391529

na splnění našich zákonných podmínek nemusím vymýšlet nějakou speciální pneumatiku - stačí na ty současné vyrazit M+S a zákon je dodržen...

+2/0
18.3.2015 10:54

J25i10n65d49ř32i22c24h 56Š45k41o86p68e58k 4675811980625

ano.

Ale normální člověk to neudělá, protože letní pneu s nápisy M+S mu na sněhu moc nepomůže

+1/0
18.3.2015 12:13

M66a17r72t71i27n 69P79a73l28i16č85k76a 9972386871869

neni tedy chyba spíš v nesmyslném zákonu? A není to jen o definici zimních pneu, ale i o tom, co je to souvislá sněhová vrstva a podobně... :)

ale i tak na ty čtyři dny, co letos byl sníh by stačily i ty letní gumy...

0/0
18.3.2015 12:19

J26i66n32d54ř27i30c96h 24Š83k91o27p36e95k 4925291100975

v zákoně je to nejlíp, jak může být, mnohem lepší, než stryktně od do za každého počasí

0/0
19.3.2015 18:09

A20l84e33x65a79n96d40r 85K74o13s16t37k79a 8472138976814

Splňuje zákonné požadavky. Což je fajn, ale opravdu to není záruka, že dobře funguje. Zákonné požadavky může splnit i čínský protektor, ale na auto si ho dá jen sebevrah.

+4/0
18.3.2015 6:56

J42i10n58d53ř45i46c19h 57Š86k34o51p52e76k 4355861850775

ale ten protektor udělá 50 000 km a pořád je to zimní pneu z hlediska výšky vzorku;-D

0/0
18.3.2015 12:13

J86a52k63u30b 45K68o91s 3676512260904

I jako Pražák se občas dostanu o hor, občas i v Praze napadne dost sněhu na to, abych si připadal jako na horách. Pak, v dané chvíli neplatí žádné průměrování, ale okamžitý stav vozovky a dané obutí co mám .

0/0
17.3.2015 23:56

P86e14t53r 24K37o24u59d28e50l53a 4740489246189

Dle meho nazoru za 1) tyhle pneumatiky od Michelinu budou mit lepsi testy na snehu nez vetsina "beckovych a lacinych" zimnich pneumatik (to same plati v letnich podminkach a o letnich pneumatikach techto vyrobcu).....a za 2) bude hlavne zalezet na cene, protoze pri takto "prevratne technologii" ji podle me take radne oceni....takze jestli se vubec vyplati pouzit tyto Michelin, a nebo proste prezouvat "horsi" ale specificke pneumatiky....tot vse

+3/0
17.3.2015 23:11

T92o71m87á43š 97Z77e28m51a12n 3595598434605

Já bych si přál letní pneu s vločkou či označením S+M.

Jne proot aby mne nebuzerovali policajti až bude zas 20°C a oni vyrazí na D1 kontrolovat co má kdo obuto..

0/0
17.3.2015 22:47

P96a40v66e85l 92J30e27ř70á82b80e36k 7241622744687

Nevíte co chcete. Když je + 20°C, a suchá vozovka, tak i v zimě můžete na letních.

+2/0
17.3.2015 23:50

T44o33m21á14š 49Z22e51m96a13n 3345538474725

Omyl, na D1 je značka s vločkou a to musíte mít zímní bez ohledu na počasí.

0/0
18.3.2015 20:07

J44a11r92o63s93l62a61v 86V82o67j81t27ě95c47k20ý 4903618284456

Jak čtu ty komentáře, dovolte mi jen jednu poznámku.

Nikdo v Michelinu netvrdí, že jsou lepší než speciály, ovšem tvrdí, že jsou lepší než jakýkoliv celoroční. Tyto gumy jsou určeny pro typické Pražáky, kterým napadne sníh 3x za zimu, a ještě téhož dne roztaje. Skutečnost je taková, že se to týká 3/4 německa 90% francie a podobně. V ČR takovou gumu klidně mohou mít i v Brně nebo na Hradecku. Není to guma do hor, ale kdekoliv jinde není problém. Pokud dodržujete předpisy a pokud přizpůsobíte rychlost a styl jízdy ke stavu vozovky, je tato pneumatika prostě nejlepší volba. Takže se přestaňte dohadovat o tom, že to je či není lepší než speciál, prostě není, a nikdo taky netvrdí že je. Ale je to lepší než klasické celoroční. A ano, technologie jde dopředu, takže směs gumy, která zvládá teploty v létě i v zimě a nechává si dobré vlastnosti, tak taková klidně být může, od toho jsou vývojová centra a laborky. Takže asi tak

+24/0
17.3.2015 17:30

J13a59r16o78s48l55a93v 48V55o43j63t61ě49c81k54ý 4353808864716

Já najedu za zimní sezónu 30-35tisíc a v létě ještě více, takže u mě je jasné, že po každé sezóně přezuji... Pro mě taková guma není, ale jsou tu prostě lidé kteří každý den ujedou 30km do práce a zpět, a přesně pro ty taková guma jeR^

+7/0
17.3.2015 17:32

J30i98ř22í 80K60o64n39d85r52á73t 4415151518

Jo, máte pravdu. Ale pořád zůstává problém, že v zimě mají být min. 4mm. Proto třeba hodlám dojet zimáky přes jaro, léto, podzim. A vzhledem k tomu že jezdim víc na motorce tak na zimu asi stejně koupim zase zimáky..... no i  když tady každá rada drahá:-)

0/−1
17.3.2015 17:39

M15i17l44a22n 37M32a54j18e98r24č16í52k 1290160424456

= 60km denně = 300km týdně x 48 týdnů (52 - 4dovolené) = cca 15tisíc km/rok

myslím, že moje OA není výjimkou, že nenajede ani 10tis. km ročně - respektive posledních 7 let se pohybuje +/- na 5tis.km/rok = patřím mezi lidi, kteří z nějakého důvodu auto používají jen pro převoz věcí či naráz více lidí, když jedou sami raději využijí přepravy pěší/cyklistické (zejména po obci či při turistice) nebo HD.

Dle mne uvedenou skupinu lidí tvoří zejména chataři, zahrádkáři či důchodci (přes zimu jezdící velmi výjimečně - páč se během ní pohybují převážně po jedné obci), já jsem ovšem řidič z profese, co si rád alespoň ve svém volnu odpočine od sledování provozu a řešení potencionálních kolizních situací (ve výsledku z praktických důvodů OA v zimě také vytahuji z garáže jen výjimečně).

0/0
17.3.2015 22:50

D50o22m38i14n88i96k 46C89e77r55n23y 5185693504739

Úplně ideální pneumatika i tady pro UK silnice, sněží tu asi jako v Praze a tak by to vyřešilo problém občasné horší sjízdnosti.

0/0
17.3.2015 23:42

P23a38v22e55l 41S47o42b96o58t41k63a 5310834

Zapomínáte ještě na jedno - na letních a zimních speciálech ujedete víc než na dvou univerzálech a ušetříte i na benzínu.

Takže musíte brát jestli gumy vyměňujete protože je sjedete (a pak se vždy vyplatí přezouvat - ty gumy, které leží, neubývají) nebo jestli jezdíte málo a tak spíš gumy měníte kvůli stáří než kvůli hloubce dezénu, pak je pro vás jedna sada vždy výhodnější než dvě.

0/0
17.3.2015 22:18

T15o38m40á58š 96R49ů11ž61i12č10k61a 5188703538434

Takže takové "lepší" univerzály. No a jak všichni jistě víme, tak výraz "univerzální pneumatika" znamená že je na houby za každých podmínek.:-P

+2/−3
17.3.2015 17:10

J81i19ř45í 47K57o49n92d23r17á60t 4105971188

Letos budu dojíždět zimáky a nevidim v tom problém. Na zimu zvažuju koupi univerzálů.

0/0
17.3.2015 17:30

J24a79n 72M34a75c61e83k 6491240632210

No ony ty zimní pneumatiky jsou sice dobré na sněhu, ale na suchu s nimi zabrzdíte na delší dráze než s letními gumami (i v zimě). A uvažte, zda jezdíte častěji na suché silnici nebo na sněhu. Pokud nežijete v horách, tak platí asi ta první možnost.

+1/0
17.3.2015 20:49

M29a48r22t20i37n 59K46o69v92á97ř 2241480949256

Na mokru to platí taky.

0/0
17.3.2015 21:07

M72a44r22c24e33l 96P95a51v92l46í32k 7371364428199

mišeliny ani náhodou! mal som ich ako prílohu k autu, ale nebolo to "ono". potom, keď som prezul ne nie nové jokohama, rozdiel bol obrovský. najmä zákruty, či rovina, či kopce,

podobne okolo 1980 na w353w som po ojadení predných pneu kúpil OR21, tie na zadnej náprave držali stopu v lete, zime, suchu, mokru, sehu. a v kombinácii v predu diagonálne!

0/−6
17.3.2015 17:00

T68o93m67á54š 34V28a19l36d81e85r 7573230399

Jezdím zejména zatáčky rovinky a kopce :-). V ostatních případech se pomalu přibližuju.

+3/0
17.3.2015 18:40

M15a20r10t40i77n 19K12ř26í71ž 9343892660247

Letní pneumatika do sněhu? Jo, ten letní sníh, to je pěkná potvora...

+1/−3
17.3.2015 16:12

M77a55r74e87k 10H32r14u60b33y 6137552931698

Zajimalo by me srovnani techhle gum s zimnimi po 4 letech - tedy v dobe, kdy ja uz pozoruji ztratu prilnavosti, ale vyrobce tvrdi, ze je to jeste v pohode ;-)

+1/0
17.3.2015 15:53

E96d63a 17D39r38á74b83e65k 7469812463907

Testy brždění "za sucha a za mokra" je naprd, chci vidět brždění "za tepla a za zimy".

0/0
17.3.2015 15:44
Foto

M59a27r39t92i96n 68V77y87s19t50r62č61i93l 1849347198

Letos jsem jel na snehu 2x, takze bych je klidne vyzkousel a porovnal. Uvidime nezavisle testy.

0/0
17.3.2015 14:09

P78a81v16e53l 46S17o22b48o18t41k95a 5250814

Záleží jak moc jezdíte... ale pokud gumy zvládáte opravdu sjet bude vždy lepší přezouvat, zatímco když jezdíte jen občas a pneumatiky pak vyhodíte kvůli stáří a ne kvůli vzorku tak je univerzál asi lepší řešení.

+1/0
17.3.2015 14:19

P58a41v73e37l 95S50o15b74o67t35k43a 5770154

Výdrž - jak se budou sjíždět za horka, hlučnost, spotřeba paliva, jízdní vlastnosti, cena,....

V žádné z kategorií nemůže být z principu univerzál lepší než speciál.

Takže jde spíš o to zda jsou vlastnosti dostačující pro bezpečný provoz než že byste měli špičkové parametry za všech provozních podmínek.

+5/0
17.3.2015 14:02

M60i56l11a55n 45K52r50a73t85o63c74h92v54i51l 8144894834648

R^ konečně rozumný názor. Díky....

Spotřeba je dána nejvíce tím tím co sedí (se motá) mezi opěradlem a plynovým pedálem.

Hlučnost, +3dB nepoznáte, jízdní vlastnosti většina taky ne. Vše je subjektivní. A cena? 2500 za 1ks univerzálky není tragedie.

+2/−1
17.3.2015 14:38

L72u62k15á60š 18Š87m33a96h43e29l 2447214552724

Za 2.500 mám zimní a letní pneumatiku i s přezutím... (zimní máme za 938 a letní za 875). Ale jestli máte doma dnes moderní tank, ehm SUV, pak se vaší ceně nedivím.

+1/−1
17.3.2015 16:36

J75a40r55o65s47l61a95v 52V73o18j71t76ě97c44k50ý 4973108834826

Zimák ta 938 korun? To si tam můžete rovnou nechat tu letní za 875 ;-D To bych na auto nedal v životě... Protože tam jde o život

+1/−3
17.3.2015 17:20

M70a70r25t10i98n 47K22o32v47á18ř 2301390749186

Barumky na malé auto jsou za tyhle ceny úplně v pohodě. Není to sice prémiovka, ale nebezpečné rozhodně nejsou.

Vloni kupované Continental Premium Contact (185/60 R14) stály 1250 za kus...

+2/0
17.3.2015 21:06

M12a26r24t94i48n 52K31o68z29á87k 4964880419897

Na zimních pneumatikách v téhle ceně jezdí veterináři po Šumavě. A to fakt nejsou lidé, co by vyjížděli jen když je nad dvacet, den a svítí sluníčko...

0/0
18.3.2015 5:06

J87a55n 45K28o60n38v84a12l59i39n56k28a 5350391571435

To máte Malucha nebo Seicento?

0/0
17.3.2015 17:44

M53a78r96t67i95n 28K36a12r61á41s61e12k 9508373138208

No tak on v takovem rozmeru ta pneu asi nebude stat 2 500 ze...

0/0
17.3.2015 22:11

M15i32l44a90n 72K12r78a45t33o10c66h83v48i30l 8264904204858

Snad se konečně zlomí odpor masírované veřejnosti k celoročním pneu. pro lidi na horách OK, ale ostatní vidí sníh pár dní v roce....tak asi tak...a většina nehod je stejně ze spěchu a nedodržování vzdálenosti.

+13/−1
17.3.2015 12:40

P43a27v90e72l 92S69o29b42o66t28k76a 5810604

Pokud jezdíte jen po Praze, pak proč ne.

Ale nejezděte prosím po D1 přes Vysočinu, nebo nám zase ucpete dálnici.

0/−9
17.3.2015 12:58

M32i36l45a22n 12K94r66a70t51o10c60h44v94i60l 8524634414248

To jsou řeči vážený pane. Přes Vysočinu jezdím často a kdo to ucpe jsou VŽDYCKY (!!!) kamiony. Tak už konečně nechte těch zmanipulovaných řečí a použijte vlastní hlavu. S těmito ale i jinýmy all season pneu se jezdí úplně stejně, pakliže nejste magor co musí lítat 180km/h.  Stále se bavíme o normálních silnicích OK? Ne o cestě na Martinovky.

+9/0
17.3.2015 13:09

P69a91v64e92l 84S29o42b38o73t71k40a 5450594

Ujiverzální směs neexistuje.

A pokud máte pneumatiku provozovat v +50 (rozehřátá silnice) i v -20 (Vysočina) pak mi tu nevykládejte nesmysly že na to máte univerzální gumu na pneumatice. Jedno i druhé bude kompromisní a to se nebavíme o tom jak dlouho vám takový univerzál vydrží - jak rychle se bude sjíždět.

0/−1
17.3.2015 13:16

M68i50l48a43n 56K13r17a24t95o52c25h91v27i40l 8384964184758

OK, vedete svou, Váš problém uznat i jiný názor.  Ještě že nepracujete u Michelinu, to byste letěl jak letadlo....(gumo)  :-) mimochodem...také se říkalo, že letadlo těžší vzduchu nikdy nemůže létat....

+4/−1
17.3.2015 13:30

P78a34v14e16l 89S95o39b50o26t79k73a 5300934

Zatímco vy zřejmě u nějakého výrobce nebo prodejce pneumatik pracujete.

A to byste mohl mít čerstvé informace i o tom kdy budou závodní auta používat jeden univerzální typ pneumatik? Určitě to bude veliký přínos, protože každá sada speciálů je dost drahá.

A představte si, také se říká že rychlost světla je nepřekonatelná... a já viděl v TV film...

0/−6
17.3.2015 13:50

M39i15l49a90n 93K56r27a95t59o33c10h72v48i49l 8104674874148

Ano, na D1 je každý závodník....a bohužel tak většinou umírají... A nechme toho. jsem jen uživatel auta, co bydlí v LB a i s univerzálkami nemám problém. A že tam sněhu občas bývá dost. Nikoho neohrožuji, to ostatní ohrožují svou jízdou idiotů mne :-(

+3/0
17.3.2015 14:03

P40a65v95e60l 20S54o61b59o52t14k15a 5860374

No problém - záleží jak moc jezdíte a kam.

Asi v létě nejezdíte k moři a v zimně na lyže a přes celý rok do práce a za zákazníky, ale auto používáte občas a nejste na něm závislý.

Pak proč ne, pneumatiky mají omezenou životnost nejen najetými kilometry ale i stářím a pak nevyužijete dvě sady.

Ale pokud gumy opravdu zvládáte sjet a nevyhazujete je jen kvůli stáří, pak se vždy vyplatí přezouvat - máte to za stejnou cenu a s menší spotřebou a lepšími jízdními vlastnostmi (utratíte sice za přezutí a skladování, ale zřejmě vám 2 sady speciálů najedou za menší cenu víc než jedna sada drahých univerzálů).

0/−2
17.3.2015 14:15

P49a74v57e84l 85S76o48b43o50t89k79a 5280104

...dvě sady drahých univerzálů) tam měl obejt :-)

0/0
17.3.2015 14:17
Foto

M14a43r51t56i38n 82V37y75s43t64r97č78i94l 1949397438

- 20 vysocina letos nebylo a dlouho nebude :) Me se ted uz hodne sjizdi zimni v +12ti z prace, takze ono to ve finale mozna vyjde s tou vydrzi tak nejak na stejno...ale to nidko nikdy komplexne nevyzkousi a neporovna, kazdopadne vyvoj jde dopredu.

+3/0
17.3.2015 14:11

M14a23r89c72e95l 59P97a89v63l23í89k 7491694888749

nie je to tak dávno, čo boli jedny pneu a stačilo to. na cestu do bulharska, do tatier, na kopec za dedinou, ... okolo 1970 sa kolega dostal k ponuke matadoru púchov zimné s klincami. to bolo - na 1000mb na náladí osemdesiat a v kuse rozprával - aj tu, aj tuná nemusím ešte brzdiť ... a ani tie klince nestihol zodrať a zakázali ich.

+2/0
17.3.2015 17:11

M25a41r19t50i28n 18H94a74v31l58í60k 4160205597163

A já si raději přezuju.

0/0
17.3.2015 12:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.