Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Michelin se chlubí letní pneumatikou vhodnou i do sněhu

Výrobce pneumatik Michelin představil nečekanou technickou novinku. Pneumatika CrossClimate je podle něj první letní pneumatika, která má zároveň certifikaci pro zimní provoz. Řidiči se díky ní zbaví nutnosti přezouvání. Pneumatika splňuje zákonné podmínky i v zemích, kde jsou zimní pneumatiky povinné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K53a49r30e97l 60V34a17c87h76u82t 9553462549203

Jestli je údajně průměrná cena pneumatiky cca 2500,-Kč, tak nejlíp asi udělám, když si pořídím vůz s takovými koly, aby na něm šly použít pneumatiky za 1000,- Kč. R^

A pak odpadá DILEMA, zda přezouvat, či nepřezouvat.  ;-)

+1/0
24.3.2015 15:56

J75i64ř52í 55B68o50l76f 8975397778455

No tak hlavně je základ u toho řízení trochu myslet, to je polovina úspěchu ;-)  

Když někde pojedu v zimě na letních, tak spíše pokud bude teplo a sucho a určitě ne při -20 a 20 cm sněhu, stejně tak to platí naopak o jízdě v létě na zimních. Při +40 to asi nebude brzdit jako obvykle a zatáčky s tím asi taky moc řezat nebudu, pokud budu chtít dojet do cíle živ a zdráv ...

+1/0
19.3.2015 20:21

M72a63r45t75i85n 29P59a17l45i92č70k26a 9482756491279

na splnění našich zákonných podmínek nemusím vymýšlet nějakou speciální pneumatiku - stačí na ty současné vyrazit M+S a zákon je dodržen...

+2/0
18.3.2015 10:54

J55i90n88d10ř49i59c60h 83Š37k31o89p45e44k 4155771630105

ano.

Ale normální člověk to neudělá, protože letní pneu s nápisy M+S mu na sněhu moc nepomůže

+1/0
18.3.2015 12:13

M47a52r87t23i26n 60P44a78l95i36č63k83a 9752516161189

neni tedy chyba spíš v nesmyslném zákonu? A není to jen o definici zimních pneu, ale i o tom, co je to souvislá sněhová vrstva a podobně... :)

ale i tak na ty čtyři dny, co letos byl sníh by stačily i ty letní gumy...

0/0
18.3.2015 12:19

J89i92n69d18ř87i10c38h 58Š67k22o84p80e16k 4285311760205

v zákoně je to nejlíp, jak může být, mnohem lepší, než stryktně od do za každého počasí

0/0
19.3.2015 18:09

A81l68e79x23a63n71d25r 46K93o40s69t66k23a 8292438896164

Splňuje zákonné požadavky. Což je fajn, ale opravdu to není záruka, že dobře funguje. Zákonné požadavky může splnit i čínský protektor, ale na auto si ho dá jen sebevrah.

+4/0
18.3.2015 6:56

J85i47n64d77ř29i41c34h 65Š46k16o78p74e98k 4825721910685

ale ten protektor udělá 50 000 km a pořád je to zimní pneu z hlediska výšky vzorku;-D

0/0
18.3.2015 12:13

J38a56k74u48b 32K79o50s 3746962920524

I jako Pražák se občas dostanu o hor, občas i v Praze napadne dost sněhu na to, abych si připadal jako na horách. Pak, v dané chvíli neplatí žádné průměrování, ale okamžitý stav vozovky a dané obutí co mám .

0/0
17.3.2015 23:56

P20e12t43r 65K49o80u61d84e69l40a 4160699956499

Dle meho nazoru za 1) tyhle pneumatiky od Michelinu budou mit lepsi testy na snehu nez vetsina "beckovych a lacinych" zimnich pneumatik (to same plati v letnich podminkach a o letnich pneumatikach techto vyrobcu).....a za 2) bude hlavne zalezet na cene, protoze pri takto "prevratne technologii" ji podle me take radne oceni....takze jestli se vubec vyplati pouzit tyto Michelin, a nebo proste prezouvat "horsi" ale specificke pneumatiky....tot vse

+3/0
17.3.2015 23:11

T70o13m85á88š 28Z91e46m86a72n 3545458954635

Já bych si přál letní pneu s vločkou či označením S+M.

Jne proot aby mne nebuzerovali policajti až bude zas 20°C a oni vyrazí na D1 kontrolovat co má kdo obuto..

0/0
17.3.2015 22:47

P74a44v30e22l 79J59e71ř80á75b74e71k 7151132434117

Nevíte co chcete. Když je + 20°C, a suchá vozovka, tak i v zimě můžete na letních.

+2/0
17.3.2015 23:50

T87o81m49á37š 82Z11e45m16a95n 3385108394775

Omyl, na D1 je značka s vločkou a to musíte mít zímní bez ohledu na počasí.

0/0
18.3.2015 20:07
Foto

J75a80r31o84s88l19a80v 18V94o67j10t65ě61c47k81ý 4303468604456

Jak čtu ty komentáře, dovolte mi jen jednu poznámku.

Nikdo v Michelinu netvrdí, že jsou lepší než speciály, ovšem tvrdí, že jsou lepší než jakýkoliv celoroční. Tyto gumy jsou určeny pro typické Pražáky, kterým napadne sníh 3x za zimu, a ještě téhož dne roztaje. Skutečnost je taková, že se to týká 3/4 německa 90% francie a podobně. V ČR takovou gumu klidně mohou mít i v Brně nebo na Hradecku. Není to guma do hor, ale kdekoliv jinde není problém. Pokud dodržujete předpisy a pokud přizpůsobíte rychlost a styl jízdy ke stavu vozovky, je tato pneumatika prostě nejlepší volba. Takže se přestaňte dohadovat o tom, že to je či není lepší než speciál, prostě není, a nikdo taky netvrdí že je. Ale je to lepší než klasické celoroční. A ano, technologie jde dopředu, takže směs gumy, která zvládá teploty v létě i v zimě a nechává si dobré vlastnosti, tak taková klidně být může, od toho jsou vývojová centra a laborky. Takže asi tak

+24/0
17.3.2015 17:30
Foto

J11a79r75o25s44l66a84v 98V63o98j36t89ě50c90k71ý 4803168714496

Já najedu za zimní sezónu 30-35tisíc a v létě ještě více, takže u mě je jasné, že po každé sezóně přezuji... Pro mě taková guma není, ale jsou tu prostě lidé kteří každý den ujedou 30km do práce a zpět, a přesně pro ty taková guma jeR^

+7/0
17.3.2015 17:32

J50i94ř28í 67K45o87n91d91r10á64t 4405801938

Jo, máte pravdu. Ale pořád zůstává problém, že v zimě mají být min. 4mm. Proto třeba hodlám dojet zimáky přes jaro, léto, podzim. A vzhledem k tomu že jezdim víc na motorce tak na zimu asi stejně koupim zase zimáky..... no i  když tady každá rada drahá:-)

0/−1
17.3.2015 17:39

M43i53l78a21n 81M94a94j48e27r18č37í87k 1950600254666

= 60km denně = 300km týdně x 48 týdnů (52 - 4dovolené) = cca 15tisíc km/rok

myslím, že moje OA není výjimkou, že nenajede ani 10tis. km ročně - respektive posledních 7 let se pohybuje +/- na 5tis.km/rok = patřím mezi lidi, kteří z nějakého důvodu auto používají jen pro převoz věcí či naráz více lidí, když jedou sami raději využijí přepravy pěší/cyklistické (zejména po obci či při turistice) nebo HD.

Dle mne uvedenou skupinu lidí tvoří zejména chataři, zahrádkáři či důchodci (přes zimu jezdící velmi výjimečně - páč se během ní pohybují převážně po jedné obci), já jsem ovšem řidič z profese, co si rád alespoň ve svém volnu odpočine od sledování provozu a řešení potencionálních kolizních situací (ve výsledku z praktických důvodů OA v zimě také vytahuji z garáže jen výjimečně).

0/0
17.3.2015 22:50

D29o24m83i57n68i53k 89C45e49r94n30y 5105233164869

Úplně ideální pneumatika i tady pro UK silnice, sněží tu asi jako v Praze a tak by to vyřešilo problém občasné horší sjízdnosti.

0/0
17.3.2015 23:42

P80a13v41e51l 33S82o44b91o20t20k33a 5830754

Zapomínáte ještě na jedno - na letních a zimních speciálech ujedete víc než na dvou univerzálech a ušetříte i na benzínu.

Takže musíte brát jestli gumy vyměňujete protože je sjedete (a pak se vždy vyplatí přezouvat - ty gumy, které leží, neubývají) nebo jestli jezdíte málo a tak spíš gumy měníte kvůli stáří než kvůli hloubce dezénu, pak je pro vás jedna sada vždy výhodnější než dvě.

0/0
17.3.2015 22:18

T14o82m86á28š 47R12ů64ž25i44č59k92a 5308463908394

Takže takové "lepší" univerzály. No a jak všichni jistě víme, tak výraz "univerzální pneumatika" znamená že je na houby za každých podmínek.:-P

+2/−3
17.3.2015 17:10

J77i63ř52í 24K43o73n44d76r84á36t 4415891248

Letos budu dojíždět zimáky a nevidim v tom problém. Na zimu zvažuju koupi univerzálů.

0/0
17.3.2015 17:30

J41a95n 39M30a50c35e30k 6151450362790

No ony ty zimní pneumatiky jsou sice dobré na sněhu, ale na suchu s nimi zabrzdíte na delší dráze než s letními gumami (i v zimě). A uvažte, zda jezdíte častěji na suché silnici nebo na sněhu. Pokud nežijete v horách, tak platí asi ta první možnost.

+1/0
17.3.2015 20:49

M75a24r56t13i49n 87K36o88v19á98ř 2251340829916

Na mokru to platí taky.

0/0
17.3.2015 21:07

M92a60r72c85e57l 96P95a76v43l19í97k 7321234548329

mišeliny ani náhodou! mal som ich ako prílohu k autu, ale nebolo to "ono". potom, keď som prezul ne nie nové jokohama, rozdiel bol obrovský. najmä zákruty, či rovina, či kopce,

podobne okolo 1980 na w353w som po ojadení predných pneu kúpil OR21, tie na zadnej náprave držali stopu v lete, zime, suchu, mokru, sehu. a v kombinácii v predu diagonálne!

0/−6
17.3.2015 17:00

T44o36m38á74š 25V35a34l73d29e52r 7113430479

Jezdím zejména zatáčky rovinky a kopce :-). V ostatních případech se pomalu přibližuju.

+3/0
17.3.2015 18:40

M39a51r54t48i42n 34K73ř90í20ž 9163222230357

Letní pneumatika do sněhu? Jo, ten letní sníh, to je pěkná potvora...

+1/−3
17.3.2015 16:12

M52a79r29e74k 73H71r11u63b44y 6787712331488

Zajimalo by me srovnani techhle gum s zimnimi po 4 letech - tedy v dobe, kdy ja uz pozoruji ztratu prilnavosti, ale vyrobce tvrdi, ze je to jeste v pohode ;-)

+1/0
17.3.2015 15:53

E53d62a 18D27r46á25b72e31k 7849332133847

Testy brždění "za sucha a za mokra" je naprd, chci vidět brždění "za tepla a za zimy".

0/0
17.3.2015 15:44
Foto

M18a86r11t52i24n 61V63y13s24t70r88č93i56l 1299617898

Letos jsem jel na snehu 2x, takze bych je klidne vyzkousel a porovnal. Uvidime nezavisle testy.

0/0
17.3.2015 14:09

P84a30v34e17l 33S68o12b88o66t16k30a 5140364

Záleží jak moc jezdíte... ale pokud gumy zvládáte opravdu sjet bude vždy lepší přezouvat, zatímco když jezdíte jen občas a pneumatiky pak vyhodíte kvůli stáří a ne kvůli vzorku tak je univerzál asi lepší řešení.

+1/0
17.3.2015 14:19

P10a64v67e20l 70S57o39b74o50t32k52a 5700584

Výdrž - jak se budou sjíždět za horka, hlučnost, spotřeba paliva, jízdní vlastnosti, cena,....

V žádné z kategorií nemůže být z principu univerzál lepší než speciál.

Takže jde spíš o to zda jsou vlastnosti dostačující pro bezpečný provoz než že byste měli špičkové parametry za všech provozních podmínek.

+5/0
17.3.2015 14:02

M68i42l83a19n 23K55r69a42t27o26c81h80v81i63l 8104864564508

R^ konečně rozumný názor. Díky....

Spotřeba je dána nejvíce tím tím co sedí (se motá) mezi opěradlem a plynovým pedálem.

Hlučnost, +3dB nepoznáte, jízdní vlastnosti většina taky ne. Vše je subjektivní. A cena? 2500 za 1ks univerzálky není tragedie.

+2/−1
17.3.2015 14:38

L91u54k83á95š 48Š71m13a57h12e30l 2517454242934

Za 2.500 mám zimní a letní pneumatiku i s přezutím... (zimní máme za 938 a letní za 875). Ale jestli máte doma dnes moderní tank, ehm SUV, pak se vaší ceně nedivím.

+1/−1
17.3.2015 16:36
Foto

J77a98r68o70s50l34a49v 31V72o32j23t17ě26c28k25ý 4723438354776

Zimák ta 938 korun? To si tam můžete rovnou nechat tu letní za 875 ;-D To bych na auto nedal v životě... Protože tam jde o život

+1/−3
17.3.2015 17:20

M28a93r67t38i26n 95K69o25v45á56ř 2111710769916

Barumky na malé auto jsou za tyhle ceny úplně v pohodě. Není to sice prémiovka, ale nebezpečné rozhodně nejsou.

Vloni kupované Continental Premium Contact (185/60 R14) stály 1250 za kus...

+2/0
17.3.2015 21:06

M42a58r19t40i86n 78K40o32z75á81k 4504700709537

Na zimních pneumatikách v téhle ceně jezdí veterináři po Šumavě. A to fakt nejsou lidé, co by vyjížděli jen když je nad dvacet, den a svítí sluníčko...

0/0
18.3.2015 5:06

J19a89n 73K13o55n75v98a58l31i96n96k93a 5580901891225

To máte Malucha nebo Seicento?

0/0
17.3.2015 17:44

M42a45r43t76i92n 51K43a31r72á64s34e19k 9148923348708

No tak on v takovem rozmeru ta pneu asi nebude stat 2 500 ze...

0/0
17.3.2015 22:11

M30i70l66a23n 58K14r76a28t10o51c45h76v93i52l 8124464794418

Snad se konečně zlomí odpor masírované veřejnosti k celoročním pneu. pro lidi na horách OK, ale ostatní vidí sníh pár dní v roce....tak asi tak...a většina nehod je stejně ze spěchu a nedodržování vzdálenosti.

+13/−1
17.3.2015 12:40

P59a77v15e45l 43S14o96b49o42t34k15a 5410444

Pokud jezdíte jen po Praze, pak proč ne.

Ale nejezděte prosím po D1 přes Vysočinu, nebo nám zase ucpete dálnici.

0/−9
17.3.2015 12:58

M71i92l29a75n 57K49r54a45t47o91c41h39v23i20l 8834534664288

To jsou řeči vážený pane. Přes Vysočinu jezdím často a kdo to ucpe jsou VŽDYCKY (!!!) kamiony. Tak už konečně nechte těch zmanipulovaných řečí a použijte vlastní hlavu. S těmito ale i jinýmy all season pneu se jezdí úplně stejně, pakliže nejste magor co musí lítat 180km/h.  Stále se bavíme o normálních silnicích OK? Ne o cestě na Martinovky.

+9/0
17.3.2015 13:09

P89a14v17e52l 91S45o25b38o31t51k65a 5830114

Ujiverzální směs neexistuje.

A pokud máte pneumatiku provozovat v +50 (rozehřátá silnice) i v -20 (Vysočina) pak mi tu nevykládejte nesmysly že na to máte univerzální gumu na pneumatice. Jedno i druhé bude kompromisní a to se nebavíme o tom jak dlouho vám takový univerzál vydrží - jak rychle se bude sjíždět.

0/−1
17.3.2015 13:16

M69i60l96a10n 38K12r21a71t33o69c57h15v20i85l 8544394964538

OK, vedete svou, Váš problém uznat i jiný názor.  Ještě že nepracujete u Michelinu, to byste letěl jak letadlo....(gumo)  :-) mimochodem...také se říkalo, že letadlo těžší vzduchu nikdy nemůže létat....

+4/−1
17.3.2015 13:30

P57a95v19e75l 20S92o16b18o27t15k96a 5510534

Zatímco vy zřejmě u nějakého výrobce nebo prodejce pneumatik pracujete.

A to byste mohl mít čerstvé informace i o tom kdy budou závodní auta používat jeden univerzální typ pneumatik? Určitě to bude veliký přínos, protože každá sada speciálů je dost drahá.

A představte si, také se říká že rychlost světla je nepřekonatelná... a já viděl v TV film...

0/−6
17.3.2015 13:50

M16i45l80a68n 16K52r61a77t42o79c73h60v16i63l 8944944364488

Ano, na D1 je každý závodník....a bohužel tak většinou umírají... A nechme toho. jsem jen uživatel auta, co bydlí v LB a i s univerzálkami nemám problém. A že tam sněhu občas bývá dost. Nikoho neohrožuji, to ostatní ohrožují svou jízdou idiotů mne :-(

+3/0
17.3.2015 14:03

P28a38v45e56l 65S95o72b18o52t93k92a 5300514

No problém - záleží jak moc jezdíte a kam.

Asi v létě nejezdíte k moři a v zimně na lyže a přes celý rok do práce a za zákazníky, ale auto používáte občas a nejste na něm závislý.

Pak proč ne, pneumatiky mají omezenou životnost nejen najetými kilometry ale i stářím a pak nevyužijete dvě sady.

Ale pokud gumy opravdu zvládáte sjet a nevyhazujete je jen kvůli stáří, pak se vždy vyplatí přezouvat - máte to za stejnou cenu a s menší spotřebou a lepšími jízdními vlastnostmi (utratíte sice za přezutí a skladování, ale zřejmě vám 2 sady speciálů najedou za menší cenu víc než jedna sada drahých univerzálů).

0/−2
17.3.2015 14:15

P65a79v18e78l 71S40o22b92o32t43k57a 5610684

...dvě sady drahých univerzálů) tam měl obejt :-)

0/0
17.3.2015 14:17
Foto

M70a57r80t57i58n 51V31y41s87t98r59č22i24l 1389127358

- 20 vysocina letos nebylo a dlouho nebude :) Me se ted uz hodne sjizdi zimni v +12ti z prace, takze ono to ve finale mozna vyjde s tou vydrzi tak nejak na stejno...ale to nidko nikdy komplexne nevyzkousi a neporovna, kazdopadne vyvoj jde dopredu.

+3/0
17.3.2015 14:11

M44a81r16c12e67l 79P38a72v15l42í35k 7651894468809

nie je to tak dávno, čo boli jedny pneu a stačilo to. na cestu do bulharska, do tatier, na kopec za dedinou, ... okolo 1970 sa kolega dostal k ponuke matadoru púchov zimné s klincami. to bolo - na 1000mb na náladí osemdesiat a v kuse rozprával - aj tu, aj tuná nemusím ešte brzdiť ... a ani tie klince nestihol zodrať a zakázali ich.

+2/0
17.3.2015 17:11

M85a14r44t64i84n 19H92a80v78l91í48k 4400455357723

A já si raději přezuju.

0/0
17.3.2015 12:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.