Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Michelin se chlubí letní pneumatikou vhodnou i do sněhu

Výrobce pneumatik Michelin představil nečekanou technickou novinku. Pneumatika CrossClimate je podle něj první letní pneumatika, která má zároveň certifikaci pro zimní provoz. Řidiči se díky ní zbaví nutnosti přezouvání. Pneumatika splňuje zákonné podmínky i v zemích, kde jsou zimní pneumatiky povinné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K51a14r82e94l 24V73a91c25h84u59t 9983682889893

Jestli je údajně průměrná cena pneumatiky cca 2500,-Kč, tak nejlíp asi udělám, když si pořídím vůz s takovými koly, aby na něm šly použít pneumatiky za 1000,- Kč. R^

A pak odpadá DILEMA, zda přezouvat, či nepřezouvat.  ;-)

+1/0
24.3.2015 15:56

J45i84ř10í 52B23o74l41f 8345597738535

No tak hlavně je základ u toho řízení trochu myslet, to je polovina úspěchu ;-)  

Když někde pojedu v zimě na letních, tak spíše pokud bude teplo a sucho a určitě ne při -20 a 20 cm sněhu, stejně tak to platí naopak o jízdě v létě na zimních. Při +40 to asi nebude brzdit jako obvykle a zatáčky s tím asi taky moc řezat nebudu, pokud budu chtít dojet do cíle živ a zdráv ...

+1/0
19.3.2015 20:21

M48a88r16t60i23n 86P56a60l44i10č24k94a 9542956461109

na splnění našich zákonných podmínek nemusím vymýšlet nějakou speciální pneumatiku - stačí na ty současné vyrazit M+S a zákon je dodržen...

+2/0
18.3.2015 10:54


J97i72n55d75ř54i11c71h 64Š82k45o62p40e81k 4765751720575

ano.

Ale normální člověk to neudělá, protože letní pneu s nápisy M+S mu na sněhu moc nepomůže

+1/0
18.3.2015 12:13

M44a50r29t52i35n 77P98a85l80i41č38k10a 9832856561679

neni tedy chyba spíš v nesmyslném zákonu? A není to jen o definici zimních pneu, ale i o tom, co je to souvislá sněhová vrstva a podobně... :)

ale i tak na ty čtyři dny, co letos byl sníh by stačily i ty letní gumy...

0/0
18.3.2015 12:19

J78i93n33d61ř11i97c72h 44Š14k87o57p14e20k 4965141280465

v zákoně je to nejlíp, jak může být, mnohem lepší, než stryktně od do za každého počasí

0/0
19.3.2015 18:09

A28l81e47x12a59n77d29r 29K96o55s25t90k33a 8532448786534

Splňuje zákonné požadavky. Což je fajn, ale opravdu to není záruka, že dobře funguje. Zákonné požadavky může splnit i čínský protektor, ale na auto si ho dá jen sebevrah.

+4/0
18.3.2015 6:56

J34i19n96d77ř34i82c48h 31Š79k90o72p20e37k 4765301410955

ale ten protektor udělá 50 000 km a pořád je to zimní pneu z hlediska výšky vzorku;-D

0/0
18.3.2015 12:13

J65a49k38u84b 40K91o73s 3826812780744

I jako Pražák se občas dostanu o hor, občas i v Praze napadne dost sněhu na to, abych si připadal jako na horách. Pak, v dané chvíli neplatí žádné průměrování, ale okamžitý stav vozovky a dané obutí co mám .

0/0
17.3.2015 23:56

P88e88t96r 34K59o74u28d59e92l36a 4300139226299

Dle meho nazoru za 1) tyhle pneumatiky od Michelinu budou mit lepsi testy na snehu nez vetsina "beckovych a lacinych" zimnich pneumatik (to same plati v letnich podminkach a o letnich pneumatikach techto vyrobcu).....a za 2) bude hlavne zalezet na cene, protoze pri takto "prevratne technologii" ji podle me take radne oceni....takze jestli se vubec vyplati pouzit tyto Michelin, a nebo proste prezouvat "horsi" ale specificke pneumatiky....tot vse

+3/0
17.3.2015 23:11

T20o56m49á38š 33Z44e86m24a12n 3225488224145

Já bych si přál letní pneu s vločkou či označením S+M.

Jne proot aby mne nebuzerovali policajti až bude zas 20°C a oni vyrazí na D1 kontrolovat co má kdo obuto..

0/0
17.3.2015 22:47

P95a33v66e85l 60J98e66ř52á14b12e83k 7231132264547

Nevíte co chcete. Když je + 20°C, a suchá vozovka, tak i v zimě můžete na letních.

+2/0
17.3.2015 23:50

T22o46m71á22š 17Z81e27m72a62n 3365418504505

Omyl, na D1 je značka s vločkou a to musíte mít zímní bez ohledu na počasí.

0/0
18.3.2015 20:07
Foto

J53a11r82o31s47l36a15v 54V96o13j63t27ě61c30k52ý 4143448364496

Jak čtu ty komentáře, dovolte mi jen jednu poznámku.

Nikdo v Michelinu netvrdí, že jsou lepší než speciály, ovšem tvrdí, že jsou lepší než jakýkoliv celoroční. Tyto gumy jsou určeny pro typické Pražáky, kterým napadne sníh 3x za zimu, a ještě téhož dne roztaje. Skutečnost je taková, že se to týká 3/4 německa 90% francie a podobně. V ČR takovou gumu klidně mohou mít i v Brně nebo na Hradecku. Není to guma do hor, ale kdekoliv jinde není problém. Pokud dodržujete předpisy a pokud přizpůsobíte rychlost a styl jízdy ke stavu vozovky, je tato pneumatika prostě nejlepší volba. Takže se přestaňte dohadovat o tom, že to je či není lepší než speciál, prostě není, a nikdo taky netvrdí že je. Ale je to lepší než klasické celoroční. A ano, technologie jde dopředu, takže směs gumy, která zvládá teploty v létě i v zimě a nechává si dobré vlastnosti, tak taková klidně být může, od toho jsou vývojová centra a laborky. Takže asi tak

+24/0
17.3.2015 17:30
Foto

J32a39r88o64s58l32a30v 97V52o86j35t21ě10c48k67ý 4893608294436

Já najedu za zimní sezónu 30-35tisíc a v létě ještě více, takže u mě je jasné, že po každé sezóně přezuji... Pro mě taková guma není, ale jsou tu prostě lidé kteří každý den ujedou 30km do práce a zpět, a přesně pro ty taková guma jeR^

+7/0
17.3.2015 17:32

J63i37ř92í 18K42o62n68d87r13á50t 4825581248

Jo, máte pravdu. Ale pořád zůstává problém, že v zimě mají být min. 4mm. Proto třeba hodlám dojet zimáky přes jaro, léto, podzim. A vzhledem k tomu že jezdim víc na motorce tak na zimu asi stejně koupim zase zimáky..... no i  když tady každá rada drahá:-)

0/−1
17.3.2015 17:39

M45i32l74a85n 77M28a65j47e97r21č50í93k 1680800814656

= 60km denně = 300km týdně x 48 týdnů (52 - 4dovolené) = cca 15tisíc km/rok

myslím, že moje OA není výjimkou, že nenajede ani 10tis. km ročně - respektive posledních 7 let se pohybuje +/- na 5tis.km/rok = patřím mezi lidi, kteří z nějakého důvodu auto používají jen pro převoz věcí či naráz více lidí, když jedou sami raději využijí přepravy pěší/cyklistické (zejména po obci či při turistice) nebo HD.

Dle mne uvedenou skupinu lidí tvoří zejména chataři, zahrádkáři či důchodci (přes zimu jezdící velmi výjimečně - páč se během ní pohybují převážně po jedné obci), já jsem ovšem řidič z profese, co si rád alespoň ve svém volnu odpočine od sledování provozu a řešení potencionálních kolizních situací (ve výsledku z praktických důvodů OA v zimě také vytahuji z garáže jen výjimečně).

0/0
17.3.2015 22:50

D91o38m53i98n48i48k 80C16e78r18n45y 5725693454899

Úplně ideální pneumatika i tady pro UK silnice, sněží tu asi jako v Praze a tak by to vyřešilo problém občasné horší sjízdnosti.

0/0
17.3.2015 23:42

P78a89v78e11l 98S36o38b33o23t48k14a 5960884

Zapomínáte ještě na jedno - na letních a zimních speciálech ujedete víc než na dvou univerzálech a ušetříte i na benzínu.

Takže musíte brát jestli gumy vyměňujete protože je sjedete (a pak se vždy vyplatí přezouvat - ty gumy, které leží, neubývají) nebo jestli jezdíte málo a tak spíš gumy měníte kvůli stáří než kvůli hloubce dezénu, pak je pro vás jedna sada vždy výhodnější než dvě.

0/0
17.3.2015 22:18

T93o95m90á68š 98R17ů30ž83i90č30k69a 5458833368144

Takže takové "lepší" univerzály. No a jak všichni jistě víme, tak výraz "univerzální pneumatika" znamená že je na houby za každých podmínek.:-P

+2/−3
17.3.2015 17:10

J70i48ř57í 11K34o51n14d13r89á89t 4135641918

Letos budu dojíždět zimáky a nevidim v tom problém. Na zimu zvažuju koupi univerzálů.

0/0
17.3.2015 17:30

J11a25n 75M34a98c75e19k 6881230492800

No ony ty zimní pneumatiky jsou sice dobré na sněhu, ale na suchu s nimi zabrzdíte na delší dráze než s letními gumami (i v zimě). A uvažte, zda jezdíte častěji na suché silnici nebo na sněhu. Pokud nežijete v horách, tak platí asi ta první možnost.

+1/0
17.3.2015 20:49

M10a46r81t58i16n 86K79o39v90á54ř 2961180779646

Na mokru to platí taky.

0/0
17.3.2015 21:07

M29a54r69c58e36l 38P61a59v43l61í52k 7501674308409

mišeliny ani náhodou! mal som ich ako prílohu k autu, ale nebolo to "ono". potom, keď som prezul ne nie nové jokohama, rozdiel bol obrovský. najmä zákruty, či rovina, či kopce,

podobne okolo 1980 na w353w som po ojadení predných pneu kúpil OR21, tie na zadnej náprave držali stopu v lete, zime, suchu, mokru, sehu. a v kombinácii v predu diagonálne!

0/−6
17.3.2015 17:00

T83o25m84á62š 19V69a77l26d31e21r 7693110539

Jezdím zejména zatáčky rovinky a kopce :-). V ostatních případech se pomalu přibližuju.

+3/0
17.3.2015 18:40

M70a79r26t15i14n 35K26ř13í28ž 9433772420117

Letní pneumatika do sněhu? Jo, ten letní sníh, to je pěkná potvora...

+1/−3
17.3.2015 16:12

M43a46r19e83k 91H42r15u26b90y 6577892661588

Zajimalo by me srovnani techhle gum s zimnimi po 4 letech - tedy v dobe, kdy ja uz pozoruji ztratu prilnavosti, ale vyrobce tvrdi, ze je to jeste v pohode ;-)

+1/0
17.3.2015 15:53

E15d40a 65D10r96á36b35e77k 7889742173457

Testy brždění "za sucha a za mokra" je naprd, chci vidět brždění "za tepla a za zimy".

0/0
17.3.2015 15:44
Foto

M14a16r64t75i37n 91V75y11s58t32r38č53i51l 1499107388

Letos jsem jel na snehu 2x, takze bych je klidne vyzkousel a porovnal. Uvidime nezavisle testy.

0/0
17.3.2015 14:09

P62a65v62e34l 57S24o68b66o97t86k77a 5760454

Záleží jak moc jezdíte... ale pokud gumy zvládáte opravdu sjet bude vždy lepší přezouvat, zatímco když jezdíte jen občas a pneumatiky pak vyhodíte kvůli stáří a ne kvůli vzorku tak je univerzál asi lepší řešení.

+1/0
17.3.2015 14:19

P74a17v67e30l 19S83o95b10o20t35k80a 5610734

Výdrž - jak se budou sjíždět za horka, hlučnost, spotřeba paliva, jízdní vlastnosti, cena,....

V žádné z kategorií nemůže být z principu univerzál lepší než speciál.

Takže jde spíš o to zda jsou vlastnosti dostačující pro bezpečný provoz než že byste měli špičkové parametry za všech provozních podmínek.

+5/0
17.3.2015 14:02

M52i83l84a76n 59K21r51a81t79o57c50h17v69i93l 8874334804868

R^ konečně rozumný názor. Díky....

Spotřeba je dána nejvíce tím tím co sedí (se motá) mezi opěradlem a plynovým pedálem.

Hlučnost, +3dB nepoznáte, jízdní vlastnosti většina taky ne. Vše je subjektivní. A cena? 2500 za 1ks univerzálky není tragedie.

+2/−1
17.3.2015 14:38

L63u45k82á28š 89Š53m65a64h52e98l 2767614932844

Za 2.500 mám zimní a letní pneumatiku i s přezutím... (zimní máme za 938 a letní za 875). Ale jestli máte doma dnes moderní tank, ehm SUV, pak se vaší ceně nedivím.

+1/−1
17.3.2015 16:36
Foto

J93a15r44o16s91l89a32v 90V69o96j42t24ě29c61k84ý 4723908794936

Zimák ta 938 korun? To si tam můžete rovnou nechat tu letní za 875 ;-D To bych na auto nedal v životě... Protože tam jde o život

+1/−3
17.3.2015 17:20

M78a10r55t16i17n 10K65o86v15á55ř 2851390809806

Barumky na malé auto jsou za tyhle ceny úplně v pohodě. Není to sice prémiovka, ale nebezpečné rozhodně nejsou.

Vloni kupované Continental Premium Contact (185/60 R14) stály 1250 za kus...

+2/0
17.3.2015 21:06

M87a23r84t98i81n 87K74o93z72á23k 4914580929217

Na zimních pneumatikách v téhle ceně jezdí veterináři po Šumavě. A to fakt nejsou lidé, co by vyjížděli jen když je nad dvacet, den a svítí sluníčko...

0/0
18.3.2015 5:06

J51a45n 90K23o13n69v23a89l24i15n88k98a 5840881661135

To máte Malucha nebo Seicento?

0/0
17.3.2015 17:44

M63a51r55t84i48n 79K96a59r16á80s21e90k 9348603438938

No tak on v takovem rozmeru ta pneu asi nebude stat 2 500 ze...

0/0
17.3.2015 22:11

M18i17l93a93n 13K50r48a66t77o27c98h93v83i76l 8984744194838

Snad se konečně zlomí odpor masírované veřejnosti k celoročním pneu. pro lidi na horách OK, ale ostatní vidí sníh pár dní v roce....tak asi tak...a většina nehod je stejně ze spěchu a nedodržování vzdálenosti.

+13/−1
17.3.2015 12:40

P56a87v93e50l 64S66o95b20o26t53k63a 5420784

Pokud jezdíte jen po Praze, pak proč ne.

Ale nejezděte prosím po D1 přes Vysočinu, nebo nám zase ucpete dálnici.

0/−9
17.3.2015 12:58

M33i79l37a65n 90K80r58a19t69o47c15h45v81i12l 8784594214958

To jsou řeči vážený pane. Přes Vysočinu jezdím často a kdo to ucpe jsou VŽDYCKY (!!!) kamiony. Tak už konečně nechte těch zmanipulovaných řečí a použijte vlastní hlavu. S těmito ale i jinýmy all season pneu se jezdí úplně stejně, pakliže nejste magor co musí lítat 180km/h.  Stále se bavíme o normálních silnicích OK? Ne o cestě na Martinovky.

+9/0
17.3.2015 13:09

P44a91v59e51l 59S47o29b23o52t38k46a 5540374

Ujiverzální směs neexistuje.

A pokud máte pneumatiku provozovat v +50 (rozehřátá silnice) i v -20 (Vysočina) pak mi tu nevykládejte nesmysly že na to máte univerzální gumu na pneumatice. Jedno i druhé bude kompromisní a to se nebavíme o tom jak dlouho vám takový univerzál vydrží - jak rychle se bude sjíždět.

0/−1
17.3.2015 13:16

M50i34l62a66n 25K60r95a70t19o27c12h96v77i33l 8134594304238

OK, vedete svou, Váš problém uznat i jiný názor.  Ještě že nepracujete u Michelinu, to byste letěl jak letadlo....(gumo)  :-) mimochodem...také se říkalo, že letadlo těžší vzduchu nikdy nemůže létat....

+4/−1
17.3.2015 13:30

P17a46v92e52l 45S44o41b30o84t16k53a 5610454

Zatímco vy zřejmě u nějakého výrobce nebo prodejce pneumatik pracujete.

A to byste mohl mít čerstvé informace i o tom kdy budou závodní auta používat jeden univerzální typ pneumatik? Určitě to bude veliký přínos, protože každá sada speciálů je dost drahá.

A představte si, také se říká že rychlost světla je nepřekonatelná... a já viděl v TV film...

0/−6
17.3.2015 13:50

M66i40l10a60n 18K41r77a26t92o94c45h47v30i50l 8334564494508

Ano, na D1 je každý závodník....a bohužel tak většinou umírají... A nechme toho. jsem jen uživatel auta, co bydlí v LB a i s univerzálkami nemám problém. A že tam sněhu občas bývá dost. Nikoho neohrožuji, to ostatní ohrožují svou jízdou idiotů mne :-(

+3/0
17.3.2015 14:03

P88a48v78e26l 40S30o13b40o20t30k80a 5290754

No problém - záleží jak moc jezdíte a kam.

Asi v létě nejezdíte k moři a v zimně na lyže a přes celý rok do práce a za zákazníky, ale auto používáte občas a nejste na něm závislý.

Pak proč ne, pneumatiky mají omezenou životnost nejen najetými kilometry ale i stářím a pak nevyužijete dvě sady.

Ale pokud gumy opravdu zvládáte sjet a nevyhazujete je jen kvůli stáří, pak se vždy vyplatí přezouvat - máte to za stejnou cenu a s menší spotřebou a lepšími jízdními vlastnostmi (utratíte sice za přezutí a skladování, ale zřejmě vám 2 sady speciálů najedou za menší cenu víc než jedna sada drahých univerzálů).

0/−2
17.3.2015 14:15

P84a12v73e50l 61S21o92b12o98t22k81a 5390304

...dvě sady drahých univerzálů) tam měl obejt :-)

0/0
17.3.2015 14:17
Foto

M10a56r10t96i20n 79V60y58s13t20r55č27i60l 1839297878

- 20 vysocina letos nebylo a dlouho nebude :) Me se ted uz hodne sjizdi zimni v +12ti z prace, takze ono to ve finale mozna vyjde s tou vydrzi tak nejak na stejno...ale to nidko nikdy komplexne nevyzkousi a neporovna, kazdopadne vyvoj jde dopredu.

+3/0
17.3.2015 14:11

M37a46r15c71e24l 26P70a44v47l59í16k 7871384958469

nie je to tak dávno, čo boli jedny pneu a stačilo to. na cestu do bulharska, do tatier, na kopec za dedinou, ... okolo 1970 sa kolega dostal k ponuke matadoru púchov zimné s klincami. to bolo - na 1000mb na náladí osemdesiat a v kuse rozprával - aj tu, aj tuná nemusím ešte brzdiť ... a ani tie klince nestihol zodrať a zakázali ich.

+2/0
17.3.2015 17:11

M79a13r57t89i82n 40H63a30v83l18í95k 4340535707393

A já si raději přezuju.

0/0
17.3.2015 12:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.