Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Goodyear má pneumatiky budoucnosti. Dobijí baterie a mění tvar

Velký výrobce pneumatik Goodyear ukázal automobilové obutí budoucnosti. Jedna ze studií je určena pro elektromobily, dovede totiž dobíjet za jízdy jejich baterie. Druhá novinka umí měnit vlastnosti podle toho, jak zrovna hodlá řidič jet a jaké panují podmínky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J90a57n 48S46e83d65l36á67k

1. 5. 2015 15:07

nechápu že to chtějí testovat vždyť se stačí podívat na idnes do diskuze a budou hned vědět, tady je tolik odborníků na slovo vzatých...

6 1
možnosti

Ta věc na fotce.. jak rychle se ojede? ty lamely se při obrušování "rozšíří" zatímco současný dezén je i po obroušení +- stejný jako nový.. To přeci musí výrazně změnit i chování pneumatiky.

2 0
možnosti

Je to blbost. Energetický "zisk" bude zanedbatelný zlomek příkonu elektromotoru. Jo, bude to dražší a hlupáci si to koupí. Já si raději koupím pneu s nižším odporem a nahustím je o +0,1 baru nad stanovený limit.

1 0
možnosti

Asi tak, o všelijakých "kouzelných" pneumatikách se píše nejmíň od 60.let minulého století, neujala se ani jedna.

0 0
možnosti

Tak než si to přečtu, musím se podělit o tu čurinu, co stojí v podtitulku: pré že pneumatika při jízdě dobíjí baterie elektromobilu! :-) Jak krásné perpetuum mobile nám to ti gumaři vyrábí! ;-D

5 2
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti

v modernich autech je snaha o vyuziti vsech moznych zbytkovych energiji. Zrovna deformace pneumatiky dela pomerne hodne i kdyz se to na prvni pohled nezda. Samozrejme to zalezi na terenu a dalsich vecech ale rozdil spotreby s prehustenymi a podhustenymi koly muze delat klidne i 20%.

3 1
možnosti

Ne, to není zbytková energie, viz níže příspěvky o větrnících na karosérii nebo o Aralském jezeře.

Jestliže máte někde valivý odpor nebo tření, můžete ho zmenšit, ale ne takto ztracenou energii využít - a pokud valivý odpor nezmenšíte, ale budete odčerpávat ještě k tomu nějakou energii pryč ze systému, musíte na to konto dodat na pohon kola odčerpanou energii navíc. Tj. nula od nuly pojde, resp. jste na tom hůř o účinnost.

Stejně tak nelze čerpat energii z chladnějšího tělesa na teplejší nebo stejně teplé, tj. že je něco horké nic neznamená, vždy potřebujete něco horké a něco studené abyste mohl využít tepelný spád.

5 1
možnosti

Už to má konektor pro iPhone? 8-o

2 0
možnosti

M57i63l98a49n 86Š20i29p98l87a

30. 4. 2015 14:53

Dobíjí baterie a mění tvar...hmm zatím slabota.Až budou i doplňovat nádrž,tak začnu uvažovat o koupi;-)

0 0
možnosti

P12e54t14r 81M25i55c25h13a41l

30. 4. 2015 14:34

A kolik taková guma bude stát? :-)

2 0
možnosti

cena auta a gumy bude zvlášť. Na oba výrobky se kupující vezme leasing.

4 0
možnosti

J66i45r25i 81F50i55n40k

30. 4. 2015 14:28

Skvělý národ, tihle Češi. Samý to konstruktér a vizionář.

Nikdo z nich to ještě neviděl, ale hodinu od vydání článku už spousta odborníků ví, že je to nesmysl a nemůže to fungovat...

8 5
možnosti

Víte, těhle převratnejch vynálezů už bylo, ale fyziku zatím nikdo znich neoblbnul.

8 2
možnosti

Mne to pripada jako perpetum mobile. Takze elektromotor bude roztacet kola, ktera budou dobijet baterky ... ???

3 0
možnosti

Chápu to tak, že (poté, co naskočili na módní eko vlnu) říkají, že budou zkoušet přeměňovat energii, vznikající při deformaci pneumatiky na elektřinu, nikoli na teplo... aha, teď to čtu znova a ne, oni budou recyklovat to teplo. Tak to bude určitě super eko záležitost, vzhledem k tomu, kolik tak získají v poměru k náročnosti celého zařízení, jeho poruchovosti a pod...

Berme to jen jako koncept, ty prostě bývají šílené.

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!