Diskuze

Goodyear má pneumatiky budoucnosti. Dobijí baterie a mění tvar

Velký výrobce pneumatik Goodyear ukázal automobilové obutí budoucnosti. Jedna ze studií je určena pro elektromobily, dovede totiž dobíjet za jízdy jejich baterie. Druhá novinka umí měnit vlastnosti podle toho, jak zrovna hodlá řidič jet a jaké panují podmínky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J10a37n 73S58e25d16l73á70k

1. 5. 2015 15:07

nechápu že to chtějí testovat vždyť se stačí podívat na idnes do diskuze a budou hned vědět, tady je tolik odborníků na slovo vzatých...

6 1
možnosti

Ta věc na fotce.. jak rychle se ojede? ty lamely se při obrušování "rozšíří" zatímco současný dezén je i po obroušení +- stejný jako nový.. To přeci musí výrazně změnit i chování pneumatiky.

2 0
možnosti

Je to blbost. Energetický "zisk" bude zanedbatelný zlomek příkonu elektromotoru. Jo, bude to dražší a hlupáci si to koupí. Já si raději koupím pneu s nižším odporem a nahustím je o +0,1 baru nad stanovený limit.

1 0
možnosti

Asi tak, o všelijakých "kouzelných" pneumatikách se píše nejmíň od 60.let minulého století, neujala se ani jedna.

0 0
možnosti

Tak než si to přečtu, musím se podělit o tu čurinu, co stojí v podtitulku: pré že pneumatika při jízdě dobíjí baterie elektromobilu! :-) Jak krásné perpetuum mobile nám to ti gumaři vyrábí! ;-D

5 2
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti

v modernich autech je snaha o vyuziti vsech moznych zbytkovych energiji. Zrovna deformace pneumatiky dela pomerne hodne i kdyz se to na prvni pohled nezda. Samozrejme to zalezi na terenu a dalsich vecech ale rozdil spotreby s prehustenymi a podhustenymi koly muze delat klidne i 20%.

3 1
možnosti

Ne, to není zbytková energie, viz níže příspěvky o větrnících na karosérii nebo o Aralském jezeře.

Jestliže máte někde valivý odpor nebo tření, můžete ho zmenšit, ale ne takto ztracenou energii využít - a pokud valivý odpor nezmenšíte, ale budete odčerpávat ještě k tomu nějakou energii pryč ze systému, musíte na to konto dodat na pohon kola odčerpanou energii navíc. Tj. nula od nuly pojde, resp. jste na tom hůř o účinnost.

Stejně tak nelze čerpat energii z chladnějšího tělesa na teplejší nebo stejně teplé, tj. že je něco horké nic neznamená, vždy potřebujete něco horké a něco studené abyste mohl využít tepelný spád.

5 1
možnosti

Už to má konektor pro iPhone? 8-o

2 0
možnosti

M68i89l42a12n 58Š42i88p78l25a

30. 4. 2015 14:53

Dobíjí baterie a mění tvar...hmm zatím slabota.Až budou i doplňovat nádrž,tak začnu uvažovat o koupi;-)

0 0
možnosti

P54e60t23r 57M14i77c59h97a47l

30. 4. 2015 14:34

A kolik taková guma bude stát? :-)

2 0
možnosti

cena auta a gumy bude zvlášť. Na oba výrobky se kupující vezme leasing.

4 0
možnosti

J58i87r70i 83F32i77n13k

30. 4. 2015 14:28

Skvělý národ, tihle Češi. Samý to konstruktér a vizionář.

Nikdo z nich to ještě neviděl, ale hodinu od vydání článku už spousta odborníků ví, že je to nesmysl a nemůže to fungovat...

8 5
možnosti

Víte, těhle převratnejch vynálezů už bylo, ale fyziku zatím nikdo znich neoblbnul.

8 2
možnosti

Mne to pripada jako perpetum mobile. Takze elektromotor bude roztacet kola, ktera budou dobijet baterky ... ???

3 0
možnosti

Chápu to tak, že (poté, co naskočili na módní eko vlnu) říkají, že budou zkoušet přeměňovat energii, vznikající při deformaci pneumatiky na elektřinu, nikoli na teplo... aha, teď to čtu znova a ne, oni budou recyklovat to teplo. Tak to bude určitě super eko záležitost, vzhledem k tomu, kolik tak získají v poměru k náročnosti celého zařízení, jeho poruchovosti a pod...

Berme to jen jako koncept, ty prostě bývají šílené.

1 0
možnosti