Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Revoluční zámek pro auta se obejde bez kliky

Na ženevském autosalonu slavila úspěch zajímavá technologická novinka, jejíž stopy vedou do České republiky. Společnost Kiekert, která má své vývojové centrum také v Přelouči, ukazuje na novém konceptu „Budii“ elektrické zámky dveří, které umožňují automatické otevírání dveří bez nutnosti používat kliky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

F31r74a33n62t36i57š89e23k 80H23r25a95b91a93l 3273739236318

Krtkujeme ... žhavíme ... Karas! Nic nejíst!

+2/0
20.3.2015 15:07

V53i40k30t14o28r 13J93o97h22á40n39e76k 4344354388470

Některé prvky vypadají zajímavě, ale co považuji za pořádnou koninu je ten volant. To jako když se chtějí řidiči prostřídat, tak aby si nemuseli přesedat, tak raději budou riskovat svoji bezpečnost řízením na opačné straně? Ono levostranné řízení na silnicích s provozem vpravo (a naopak) má svůj smysl. A ergonomie musí být tím pádem nutně také kompromisní, ne náhodou se dělají palubní desky a středové sloupky nesymetrické.

Takže vyjma některých zajímavých detailů je to jakožto celek dalším z příkladů vítězství "designu" nad funcionalitou (ten design je v uvozovkáchj právě proto, že skutečný design v pravém smyslu toho slova spojuje kvalitu vizuální s kvalitou funkční)

+1/0
20.3.2015 9:42

J17a49r69o84s97l98a78v 90D18r47o25b64n81ý 6126868237907

Kiekert je podle mě velmi známý, platí cca 15000 hrubého. A proto generuje 45% zisků skupiny

0/0
19.3.2015 23:45

P84a50v86e65l 26N56o30v68á38k 7441586839133

Když tam ty lidi za ty peníze dělají nevidím na tom nic špatného...

0/0
20.3.2015 12:34

P87a88v67e54l 86S77o13b37o33t53k61a 5390954

To znám, to mám na pračce!!

A někdy, když se ho dotknete, tak funguje.

A někdy, když se ho dotknete, tak ne a ne a ne.

Takže tu legraci mít takový senzor u auta si moc dobře dovedu představit ;-D

+6/0
19.3.2015 22:14

O80n86d39ř26e20j 53Š25t84a48r84m50a80n 5892913492269

mně se to nelíbí

+3/0
19.3.2015 21:44

J69a64n 29S17e14d58l36á95k 9362257186204

chtěl jsem napsat že mi tam překáží ten volant ale vypínací takže pohoda

0/0
19.3.2015 19:30

P62a61v96e34l 36Z30a75j42í38č21e34k 8144670286490

Az nato ze v usa je to bezne dneska ke koupeni v ruznych modifikacich....

0/0
19.3.2015 18:03

J14i26ř73í 95K84o62c20u63r87e41k 6325904315608

Hezké, tak designer má problém udělat design kliky, protože by mu klika rušila hladné křivky. Mno tak to je paráda. Obzvlášť v době, kdy čím víc křivek tím víc design. Jak to dělali deisgnéři slavných aut v dobách, kdy klika být musela a přesto ty kliky nevypadají, že by jakýmkoliv způsobem narušovaly vzhled vozu.

+4/0
19.3.2015 13:25

R42o88m93a44n 14Š31í86m86a 9251544695261

Čím víc pí....vin, tím větší návštěvnost servisů. A o to dnes jde....

+10/−1
19.3.2015 12:32

J16a87n 57D40l24o48u85h19ý 7314799620299

Pekne utopisticke video, ktere nema s realnou budoucnosti naprosto nic spolecneho;-D Auto bez klik je pekna vychytavka, delaji to i tuneri avsak pro bezne pouziti, to moc prakticke nebude. Ono staci takove dnesni obyc auto s centralem, ktery prestane fungovat tak nejak napul (dvere nejsou ani zamcene, ani odemcene). Pak vam je klicek od dveri naprd, jelikoz to stejne nejde otevrit (zaseknuty zamek). Dvakrat jsem toto resil u sveho auta a potreti jsem vyradil central z provozu. Ano jde to opravit novou jednotkou centralu, ale s tim souvisi i preprogramovani ridici jednotky atd: vopruz;-D

+3/0
19.3.2015 12:16

E33d56a 52D96r18á92b13e38k 7539812953327

Budoucnost je daná, auta bez volantů a bez klik u dveří. Na druhou stranu, pokud jedete busem, tramvají nabo metrem tak na tom nejste o moc líp.:-)

+2/0
19.3.2015 10:49

J39a69r62o95s61l26a10v 28T36a67c55h32o16v56s27k83y 2152220384610

Auta bez sedacek, kol a motoru

+1/0
19.3.2015 11:26

J35a74n 21S57e78d88l77á32k 9502407726344

v tom pojedete na poslední cestu

0/0
19.3.2015 19:31

M90a34r10t54i84n 88K56o14m79i44n91e64k 5100297901602

Auto plne kurvitek, drahejch zbytecnosti (roboticke rameno na zmenu umisteni volantu?) a k tomu elektromobil to je vrazedna kombinace :D Ale verim ze si tudle blbost nekdo koupi

+6/0
19.3.2015 10:27

M75a29r32t40i52n 43R95a64y58m15a26n 4712478763768

Myslim ze odskoky si na auta tuningari montuvali uz davno a nekteri zavarily i kliky. Jediny problem nastava, kdyz se vybije nebo odejde baterka. Pak se do auta nedostanete a musite lezt pod auto a pripojovat nabijecku zespoda ma starter nebo alternator. :-D nic prijemneho.

+7/0
19.3.2015 9:33

T94o94m31á40š 80Ž56i71t98n25ý 6651330811901

no a co teprve když je z toho někoho potřeby vytáhnout po tom, co to šlo 4x přes boudu a motor i s baterkou visí na stromě o 100m dál:-P

+3/0
19.3.2015 11:41

E81d55a 56D58r97á26b56e31k 7189412803577

tak tam by ani klika nebyla nic platná

+3/0
19.3.2015 12:52

M37a45r95t78i72n 83V65á12v66r96a 2690783889

Holt když řidič nemá kliku, tak je každá pomoc marná ;-D

+1/0
20.3.2015 10:01

D19a14v13i30d 17R74y28c61h15e81t12s57k66ý 9736301300550

Bože to je volovina, proč bych hrabal na čisté auto nebo se naopak zasviňoval od špinavého? Dálkáč je lepší a to nemluvím o odemčení auta při přiblížení se - to už je taky pár let.

0/0
19.3.2015 8:46

R86a62d49o82v53a21n 75D29l52u80g67o79s34z 3846851778696

Oprava / výměna zámku bude taky jistě zajímavá :D Hlavně cenově :D

+7/0
19.3.2015 8:44

J87a22r53o11s10l66a61v 95T32a62c92h30o15v20s44k80y 2202200164380

Blby je, kdyz se vybije baterka, pak se musi otevirat autogenem

+7/0
19.3.2015 8:32

J16i65ř92í 37Z10ý63k92a 9609803791960

jak to projde homologací? Já měl za to, že auto musí mít venkovní kliky, aby šlo po nehodě otevřít a zraněnou posádku dostat do bezpečí např. před ohněm.

+17/0
19.3.2015 8:02
Foto

L26u78k96á85š 18N76o54v85o94t87n85ý 6306577818978

Jako ve stíhačce... Dveře se po nehodě odstřelí pyropatronou ;)

+9/0
19.3.2015 8:45

D47a70v32i97d 23R73y78c49h63e31t28s26k10ý 9466721100240

"cut here for rescue"

0/0
19.3.2015 8:47

T51o64m75á50š 18Ž33i36t14n65ý 6341210491291

leda tak.

No konec konců proč ne? Alespoň si pak servis namaže kapsu až to bude dávat dohromady.

Mimochodem novodobý gullwing pyrotechnický odstřel dveří fakt má. Protože když se otočí přes boudu, tak ty dveře normálně fakt neotevřete ;-D

+3/0
19.3.2015 11:44

J44i44ř54í 11Z26ý32k38a 9829653321470

to bude auto na odpis i při relativně malých ťukancích. Pyropatrony jsou i v předpínačích pásů, u některých aut v závěsech kapoty, teď ve dveřích ... nakonec se bude pyropatronou ustřihovat i sedačka po nehodě.

0/0
19.3.2015 11:48

T39o42m63á88š 60Ž53i48t31n86ý 6711780921151

Což je cíl výrobců. Auto má jít nejdéle po 5letech do šrotu, aby bylo pořád co vyrábět. A celkem se jim to daří. Aerovka z 20tých let jezdí dodnes, Fabii po 7 letech praskají kabelové svazky tak, že je zralá na komplet výměnu elektriky.

+1/0
19.3.2015 11:56

J56o39z46e95f 92H57r49i67c10i44š86i83n 4703980290506

Máte velké nároky. Já mám auto r.v. 2002 300tis. a ještě takových 5 let a 120tiskm najede.

+1/0
19.3.2015 13:27

J41o84s41e38f 21N74o69v46a53k 5228842886618

Jo, auta vyrobená před rokem 2003 půjdou do šrotu dýl než auta vyrobená po roce 2013. Bohužel.

+1/0
19.3.2015 19:53

M57a65r51t48i54n 86D85u42f88e18k 3822797398974

Co praská v kabelových svazcích?

0/0
20.3.2015 17:59

J76i15ř88í 54E28r80b25e39n 1923604766447

Jedna aerovka proti milionu fabií...

Kdybyste měl tu aerovku ve stejných provozních podmínkách jako fabii (20 tisíc km ročně v jakémkoliv počasí průměrnou rychlostí 70 km/h), tak jste ji měl ve šrotu už po válce...

0/0
20.3.2015 22:26

P75e58t48r 44V64o77p47i85č30k42a 2322542428642

Proč jenom dveře? :-)

0/0
19.3.2015 12:04

F38r52a76n58t58i81š75e92k 41N64o67v65á17k 1466277729897

Auto bez kliky nechci a dizajnér, který si neumí poradit s klikou není umělec, ale břídil. Vždyť přece na detailu se pozná invence, abych namaloval aerodynamickou kapku, na to nepotřebuju být umělec.

+16/−1
19.3.2015 7:07

M71i19l32a19n 82K49r72a27t11o90c21h56v71i66l 8104854264858

Zkuste se přihlásit do nějaké designerské soutěže.....uvidíme....

0/−7
19.3.2015 7:30

J86o26s12e28f 62N86o82v27a83k 5768982696118

Tak tak, nikdy nechci mít auto, u kterého design vyhrává nad bezpečností.

+5/0
19.3.2015 8:25

T68o56m52á60š 44Ž19i54t54n13ý 6131410561901

Dělám ve stavebnictví, a podobná svízel je s libůstkama architektů. tak umělci...

+1/0
19.3.2015 11:45

R64e46n68é 97Š67r79ů90t59e40k 8568875526558

Tak nějak jsem nepochopil, v čem je ta revoluce. Zavařené kliky, a dveře s fotobuňkou měla kdejaká otuzingovaná Felicie 15let nazpět. V čem je tedy toto unikátní? Nerejpu, fakt se ptám, článek mě zaujal už minulý týden na Novinkách, ale tam nejsem registrovanej, tak jsem se nemohl zeptat. ;-D

+10/0
19.3.2015 6:16

R45a35d65o64v95a28n 40D89l52u98g29o16s64z 3756701408836

Nemyslet, neptat se, pouze tupě přijmout článek. Takhle ten kapitalismus nevybudujeme, kolego.

+3/0
19.3.2015 8:46

T22o70m 70S71a32u46e58r 8857198292784

Já nevím, ale možná je to revoluční (asi nelze brát doslovně) v souvislosti se sériovou výrobou. Tuning je přece jenom jiná kategorie kolego.

+2/0
19.3.2015 9:45

T50o37m10á63š 17Ž87i73t28n88ý 6471170221251

Asi v tom že to bude mít homologaci (i když nevím jak) takže Tě nebudeš muset vrazit pětikilo každýmu poldovi, který Tě v tom potká...

0/0
19.3.2015 11:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.