Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Revoluční zámek pro auta se obejde bez kliky

Na ženevském autosalonu slavila úspěch zajímavá technologická novinka, jejíž stopy vedou do České republiky. Společnost Kiekert, která má své vývojové centrum také v Přelouči, ukazuje na novém konceptu „Budii“ elektrické zámky dveří, které umožňují automatické otevírání dveří bez nutnosti používat kliky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

F24r97a29n76t67i92š16e40k 67H12r79a35b24a59l 3983939766818

Krtkujeme ... žhavíme ... Karas! Nic nejíst!

+2/0
20.3.2015 15:07

V30i98k65t54o58r 35J89o58h25á81n40e61k 4934804658310

Některé prvky vypadají zajímavě, ale co považuji za pořádnou koninu je ten volant. To jako když se chtějí řidiči prostřídat, tak aby si nemuseli přesedat, tak raději budou riskovat svoji bezpečnost řízením na opačné straně? Ono levostranné řízení na silnicích s provozem vpravo (a naopak) má svůj smysl. A ergonomie musí být tím pádem nutně také kompromisní, ne náhodou se dělají palubní desky a středové sloupky nesymetrické.

Takže vyjma některých zajímavých detailů je to jakožto celek dalším z příkladů vítězství "designu" nad funcionalitou (ten design je v uvozovkáchj právě proto, že skutečný design v pravém smyslu toho slova spojuje kvalitu vizuální s kvalitou funkční)

+1/0
20.3.2015 9:42

J62a52r66o75s10l96a88v 12D54r80o91b78n81ý 6346438717547

Kiekert je podle mě velmi známý, platí cca 15000 hrubého. A proto generuje 45% zisků skupiny

0/0
19.3.2015 23:45


P51a18v30e49l 93N97o63v32á19k 7661256819513

Když tam ty lidi za ty peníze dělají nevidím na tom nic špatného...

0/0
20.3.2015 12:34

P29a48v72e30l 78S42o71b23o38t63k33a 5650564

To znám, to mám na pračce!!

A někdy, když se ho dotknete, tak funguje.

A někdy, když se ho dotknete, tak ne a ne a ne.

Takže tu legraci mít takový senzor u auta si moc dobře dovedu představit ;-D

+6/0
19.3.2015 22:14

O68n32d45ř77e33j 13Š57t37a60r19m21a79n 5542313272819

mně se to nelíbí

+3/0
19.3.2015 21:44

J11a43n 66S92e87d65l20á37k 9612857696504

chtěl jsem napsat že mi tam překáží ten volant ale vypínací takže pohoda

0/0
19.3.2015 19:30

P75a18v45e17l 20Z40a74j96í74č50e43k 8794130276260

Az nato ze v usa je to bezne dneska ke koupeni v ruznych modifikacich....

0/0
19.3.2015 18:03

J89i45ř69í 69K31o91c68u17r45e51k 6645234115398

Hezké, tak designer má problém udělat design kliky, protože by mu klika rušila hladné křivky. Mno tak to je paráda. Obzvlášť v době, kdy čím víc křivek tím víc design. Jak to dělali deisgnéři slavných aut v dobách, kdy klika být musela a přesto ty kliky nevypadají, že by jakýmkoliv způsobem narušovaly vzhled vozu.

+4/0
19.3.2015 13:25

R56o22m23a74n 95Š50í89m67a 9451704185241

Čím víc pí....vin, tím větší návštěvnost servisů. A o to dnes jde....

+10/−1
19.3.2015 12:32

J16a50n 36D46l90o52u54h84ý 7164199450949

Pekne utopisticke video, ktere nema s realnou budoucnosti naprosto nic spolecneho;-D Auto bez klik je pekna vychytavka, delaji to i tuneri avsak pro bezne pouziti, to moc prakticke nebude. Ono staci takove dnesni obyc auto s centralem, ktery prestane fungovat tak nejak napul (dvere nejsou ani zamcene, ani odemcene). Pak vam je klicek od dveri naprd, jelikoz to stejne nejde otevrit (zaseknuty zamek). Dvakrat jsem toto resil u sveho auta a potreti jsem vyradil central z provozu. Ano jde to opravit novou jednotkou centralu, ale s tim souvisi i preprogramovani ridici jednotky atd: vopruz;-D

+3/0
19.3.2015 12:16

E34d80a 15D85r53á48b13e93k 7329412613487

Budoucnost je daná, auta bez volantů a bez klik u dveří. Na druhou stranu, pokud jedete busem, tramvají nabo metrem tak na tom nejste o moc líp.:-)

+2/0
19.3.2015 10:49

J13a32r90o14s51l93a93v 78T12a85c30h59o91v38s10k38y 2752200864120

Auta bez sedacek, kol a motoru

+1/0
19.3.2015 11:26

J36a16n 64S59e55d65l85á39k 9842647756134

v tom pojedete na poslední cestu

0/0
19.3.2015 19:31

M56a13r14t38i13n 50K61o24m15i92n10e39k 5120137981332

Auto plne kurvitek, drahejch zbytecnosti (roboticke rameno na zmenu umisteni volantu?) a k tomu elektromobil to je vrazedna kombinace :D Ale verim ze si tudle blbost nekdo koupi

+6/0
19.3.2015 10:27

M88a20r64t32i13n 85R38a26y30m64a96n 4852438483238

Myslim ze odskoky si na auta tuningari montuvali uz davno a nekteri zavarily i kliky. Jediny problem nastava, kdyz se vybije nebo odejde baterka. Pak se do auta nedostanete a musite lezt pod auto a pripojovat nabijecku zespoda ma starter nebo alternator. :-D nic prijemneho.

+7/0
19.3.2015 9:33

T26o56m45á93š 26Ž35i53t34n71ý 6801820601741

no a co teprve když je z toho někoho potřeby vytáhnout po tom, co to šlo 4x přes boudu a motor i s baterkou visí na stromě o 100m dál:-P

+3/0
19.3.2015 11:41

E91d58a 66D54r35á83b36e84k 7419862913907

tak tam by ani klika nebyla nic platná

+3/0
19.3.2015 12:52

M80a10r52t74i34n 40V59á18v17r65a 2890873859

Holt když řidič nemá kliku, tak je každá pomoc marná ;-D

+1/0
20.3.2015 10:01

D52a87v93i93d 39R78y77c23h56e42t68s88k15ý 9366761920860

Bože to je volovina, proč bych hrabal na čisté auto nebo se naopak zasviňoval od špinavého? Dálkáč je lepší a to nemluvím o odemčení auta při přiblížení se - to už je taky pár let.

0/0
19.3.2015 8:46

R41a29d60o62v39a42n 61D53l70u38g18o36s43z 3416501588886

Oprava / výměna zámku bude taky jistě zajímavá :D Hlavně cenově :D

+7/0
19.3.2015 8:44

J44a94r49o41s52l92a97v 60T12a32c38h28o90v71s69k12y 2792870964100

Blby je, kdyz se vybije baterka, pak se musi otevirat autogenem

+7/0
19.3.2015 8:32

J53i33ř37í 40Z64ý96k26a 9339513281330

jak to projde homologací? Já měl za to, že auto musí mít venkovní kliky, aby šlo po nehodě otevřít a zraněnou posádku dostat do bezpečí např. před ohněm.

+17/0
19.3.2015 8:02
Foto

L41u55k72á84š 27N14o51v46o78t28n19ý 6466447108518

Jako ve stíhačce... Dveře se po nehodě odstřelí pyropatronou ;)

+9/0
19.3.2015 8:45

D48a98v89i45d 71R71y47c78h10e47t93s94k18ý 9256611420630

"cut here for rescue"

0/0
19.3.2015 8:47

T84o97m85á10š 66Ž39i23t39n93ý 6701910571171

leda tak.

No konec konců proč ne? Alespoň si pak servis namaže kapsu až to bude dávat dohromady.

Mimochodem novodobý gullwing pyrotechnický odstřel dveří fakt má. Protože když se otočí přes boudu, tak ty dveře normálně fakt neotevřete ;-D

+3/0
19.3.2015 11:44

J53i18ř30í 28Z61ý25k80a 9139283431950

to bude auto na odpis i při relativně malých ťukancích. Pyropatrony jsou i v předpínačích pásů, u některých aut v závěsech kapoty, teď ve dveřích ... nakonec se bude pyropatronou ustřihovat i sedačka po nehodě.

0/0
19.3.2015 11:48

T83o10m46á48š 14Ž14i52t83n20ý 6931830111461

Což je cíl výrobců. Auto má jít nejdéle po 5letech do šrotu, aby bylo pořád co vyrábět. A celkem se jim to daří. Aerovka z 20tých let jezdí dodnes, Fabii po 7 letech praskají kabelové svazky tak, že je zralá na komplet výměnu elektriky.

+1/0
19.3.2015 11:56

J66o49z22e89f 77H41r57i18c83i39š54i45n 4873630170416

Máte velké nároky. Já mám auto r.v. 2002 300tis. a ještě takových 5 let a 120tiskm najede.

+1/0
19.3.2015 13:27

J24o12s69e26f 82N80o33v42a39k 5398562316878

Jo, auta vyrobená před rokem 2003 půjdou do šrotu dýl než auta vyrobená po roce 2013. Bohužel.

+1/0
19.3.2015 19:53

M53a64r69t97i36n 44D60u78f24e63k 3162537288514

Co praská v kabelových svazcích?

0/0
20.3.2015 17:59

J52i38ř63í 74E58r16b94e55n 1853514866437

Jedna aerovka proti milionu fabií...

Kdybyste měl tu aerovku ve stejných provozních podmínkách jako fabii (20 tisíc km ročně v jakémkoliv počasí průměrnou rychlostí 70 km/h), tak jste ji měl ve šrotu už po válce...

0/0
20.3.2015 22:26

P95e32t39r 19V54o98p27i78č36k17a 2662902328932

Proč jenom dveře? :-)

0/0
19.3.2015 12:04

F19r15a79n50t89i12š29e74k 78N24o87v85á28k 1666237939577

Auto bez kliky nechci a dizajnér, který si neumí poradit s klikou není umělec, ale břídil. Vždyť přece na detailu se pozná invence, abych namaloval aerodynamickou kapku, na to nepotřebuju být umělec.

+16/−1
19.3.2015 7:07

M73i51l49a91n 72K44r27a40t75o44c72h52v34i59l 8374664914248

Zkuste se přihlásit do nějaké designerské soutěže.....uvidíme....

0/−7
19.3.2015 7:30

J71o61s76e46f 17N91o15v30a20k 5438742846398

Tak tak, nikdy nechci mít auto, u kterého design vyhrává nad bezpečností.

+5/0
19.3.2015 8:25

T91o18m49á52š 96Ž74i30t67n64ý 6861770551831

Dělám ve stavebnictví, a podobná svízel je s libůstkama architektů. tak umělci...

+1/0
19.3.2015 11:45

R87e97n44é 50Š45r61ů67t39e55k 8128435116898

Tak nějak jsem nepochopil, v čem je ta revoluce. Zavařené kliky, a dveře s fotobuňkou měla kdejaká otuzingovaná Felicie 15let nazpět. V čem je tedy toto unikátní? Nerejpu, fakt se ptám, článek mě zaujal už minulý týden na Novinkách, ale tam nejsem registrovanej, tak jsem se nemohl zeptat. ;-D

+10/0
19.3.2015 6:16

R71a54d65o51v22a20n 65D10l96u66g93o67s29z 3266481278966

Nemyslet, neptat se, pouze tupě přijmout článek. Takhle ten kapitalismus nevybudujeme, kolego.

+3/0
19.3.2015 8:46

T41o19m 80S29a24u59e46r 8317458402434

Já nevím, ale možná je to revoluční (asi nelze brát doslovně) v souvislosti se sériovou výrobou. Tuning je přece jenom jiná kategorie kolego.

+2/0
19.3.2015 9:45

T93o39m49á20š 96Ž93i40t28n76ý 6911420211131

Asi v tom že to bude mít homologaci (i když nevím jak) takže Tě nebudeš muset vrazit pětikilo každýmu poldovi, který Tě v tom potká...

0/0
19.3.2015 11:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.