Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Revoluční zámek pro auta se obejde bez kliky

Na ženevském autosalonu slavila úspěch zajímavá technologická novinka, jejíž stopy vedou do České republiky. Společnost Kiekert, která má své vývojové centrum také v Přelouči, ukazuje na novém konceptu „Budii“ elektrické zámky dveří, které umožňují automatické otevírání dveří bez nutnosti používat kliky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

F53r58a94n87t43i42š30e59k 72H21r13a40b40a75l 3853229666838

Krtkujeme ... žhavíme ... Karas! Nic nejíst!

+2/0
20.3.2015 15:07

V40i33k82t54o15r 44J19o69h13á90n87e42k 4494734928870

Některé prvky vypadají zajímavě, ale co považuji za pořádnou koninu je ten volant. To jako když se chtějí řidiči prostřídat, tak aby si nemuseli přesedat, tak raději budou riskovat svoji bezpečnost řízením na opačné straně? Ono levostranné řízení na silnicích s provozem vpravo (a naopak) má svůj smysl. A ergonomie musí být tím pádem nutně také kompromisní, ne náhodou se dělají palubní desky a středové sloupky nesymetrické.

Takže vyjma některých zajímavých detailů je to jakožto celek dalším z příkladů vítězství "designu" nad funcionalitou (ten design je v uvozovkáchj právě proto, že skutečný design v pravém smyslu toho slova spojuje kvalitu vizuální s kvalitou funkční)

+1/0
20.3.2015 9:42

J49a22r35o87s36l33a19v 98D97r81o61b18n37ý 6436688987707

Kiekert je podle mě velmi známý, platí cca 15000 hrubého. A proto generuje 45% zisků skupiny

0/0
19.3.2015 23:45

P63a98v46e10l 97N52o60v78á73k 7381396719403

Když tam ty lidi za ty peníze dělají nevidím na tom nic špatného...

0/0
20.3.2015 12:34

P71a38v47e52l 36S72o86b77o57t16k24a 5830554

To znám, to mám na pračce!!

A někdy, když se ho dotknete, tak funguje.

A někdy, když se ho dotknete, tak ne a ne a ne.

Takže tu legraci mít takový senzor u auta si moc dobře dovedu představit ;-D

+6/0
19.3.2015 22:14

O33n82d10ř41e69j 31Š87t70a85r74m55a86n 5502683732189

mně se to nelíbí

+3/0
19.3.2015 21:44

J61a94n 78S36e67d19l32á69k 9842177946224

chtěl jsem napsat že mi tam překáží ten volant ale vypínací takže pohoda

0/0
19.3.2015 19:30

P92a16v91e31l 26Z52a28j76í78č42e68k 8174820686840

Az nato ze v usa je to bezne dneska ke koupeni v ruznych modifikacich....

0/0
19.3.2015 18:03

J62i90ř64í 84K13o22c69u94r21e45k 6565864235598

Hezké, tak designer má problém udělat design kliky, protože by mu klika rušila hladné křivky. Mno tak to je paráda. Obzvlášť v době, kdy čím víc křivek tím víc design. Jak to dělali deisgnéři slavných aut v dobách, kdy klika být musela a přesto ty kliky nevypadají, že by jakýmkoliv způsobem narušovaly vzhled vozu.

+4/0
19.3.2015 13:25

R39o56m61a36n 75Š77í79m82a 9341704965501

Čím víc pí....vin, tím větší návštěvnost servisů. A o to dnes jde....

+10/−1
19.3.2015 12:32

J96a39n 29D35l70o53u98h33ý 7684789290319

Pekne utopisticke video, ktere nema s realnou budoucnosti naprosto nic spolecneho;-D Auto bez klik je pekna vychytavka, delaji to i tuneri avsak pro bezne pouziti, to moc prakticke nebude. Ono staci takove dnesni obyc auto s centralem, ktery prestane fungovat tak nejak napul (dvere nejsou ani zamcene, ani odemcene). Pak vam je klicek od dveri naprd, jelikoz to stejne nejde otevrit (zaseknuty zamek). Dvakrat jsem toto resil u sveho auta a potreti jsem vyradil central z provozu. Ano jde to opravit novou jednotkou centralu, ale s tim souvisi i preprogramovani ridici jednotky atd: vopruz;-D

+3/0
19.3.2015 12:16

E90d98a 32D20r79á85b68e64k 7149262483847

Budoucnost je daná, auta bez volantů a bez klik u dveří. Na druhou stranu, pokud jedete busem, tramvají nabo metrem tak na tom nejste o moc líp.:-)

+2/0
19.3.2015 10:49

J17a80r17o89s15l79a66v 93T86a62c25h40o75v85s73k13y 2872890904600

Auta bez sedacek, kol a motoru

+1/0
19.3.2015 11:26

J36a39n 44S75e54d69l13á47k 9112417456794

v tom pojedete na poslední cestu

0/0
19.3.2015 19:31

M89a43r28t89i45n 18K28o88m22i35n44e38k 5830917431922

Auto plne kurvitek, drahejch zbytecnosti (roboticke rameno na zmenu umisteni volantu?) a k tomu elektromobil to je vrazedna kombinace :D Ale verim ze si tudle blbost nekdo koupi

+6/0
19.3.2015 10:27

M22a65r76t24i35n 87R57a76y45m40a45n 4452768283918

Myslim ze odskoky si na auta tuningari montuvali uz davno a nekteri zavarily i kliky. Jediny problem nastava, kdyz se vybije nebo odejde baterka. Pak se do auta nedostanete a musite lezt pod auto a pripojovat nabijecku zespoda ma starter nebo alternator. :-D nic prijemneho.

+7/0
19.3.2015 9:33

T55o27m44á49š 41Ž67i83t66n79ý 6711110481111

no a co teprve když je z toho někoho potřeby vytáhnout po tom, co to šlo 4x přes boudu a motor i s baterkou visí na stromě o 100m dál:-P

+3/0
19.3.2015 11:41

E94d16a 91D62r35á19b35e45k 7649302543127

tak tam by ani klika nebyla nic platná

+3/0
19.3.2015 12:52

M85a50r53t15i72n 81V22á92v42r87a 2210483519

Holt když řidič nemá kliku, tak je každá pomoc marná ;-D

+1/0
20.3.2015 10:01

D11a35v37i97d 96R52y33c49h55e81t39s47k81ý 9206661920560

Bože to je volovina, proč bych hrabal na čisté auto nebo se naopak zasviňoval od špinavého? Dálkáč je lepší a to nemluvím o odemčení auta při přiblížení se - to už je taky pár let.

0/0
19.3.2015 8:46

R89a95d89o47v55a26n 40D61l16u88g88o54s68z 3166941538206

Oprava / výměna zámku bude taky jistě zajímavá :D Hlavně cenově :D

+7/0
19.3.2015 8:44

J82a96r46o66s77l30a62v 39T67a23c66h89o70v54s98k84y 2962240584140

Blby je, kdyz se vybije baterka, pak se musi otevirat autogenem

+7/0
19.3.2015 8:32

J54i18ř96í 46Z89ý62k43a 9939863751430

jak to projde homologací? Já měl za to, že auto musí mít venkovní kliky, aby šlo po nehodě otevřít a zraněnou posádku dostat do bezpečí např. před ohněm.

+17/0
19.3.2015 8:02
Foto

L93u71k85á82š 94N20o33v27o68t84n26ý 6586267948268

Jako ve stíhačce... Dveře se po nehodě odstřelí pyropatronou ;)

+9/0
19.3.2015 8:45

D27a43v55i82d 18R79y93c15h77e74t10s10k75ý 9246851670510

"cut here for rescue"

0/0
19.3.2015 8:47

T91o79m71á27š 84Ž70i13t74n73ý 6951890291381

leda tak.

No konec konců proč ne? Alespoň si pak servis namaže kapsu až to bude dávat dohromady.

Mimochodem novodobý gullwing pyrotechnický odstřel dveří fakt má. Protože když se otočí přes boudu, tak ty dveře normálně fakt neotevřete ;-D

+3/0
19.3.2015 11:44

J59i80ř51í 73Z44ý10k47a 9139663631100

to bude auto na odpis i při relativně malých ťukancích. Pyropatrony jsou i v předpínačích pásů, u některých aut v závěsech kapoty, teď ve dveřích ... nakonec se bude pyropatronou ustřihovat i sedačka po nehodě.

0/0
19.3.2015 11:48

T65o17m18á94š 20Ž56i13t81n26ý 6731650461321

Což je cíl výrobců. Auto má jít nejdéle po 5letech do šrotu, aby bylo pořád co vyrábět. A celkem se jim to daří. Aerovka z 20tých let jezdí dodnes, Fabii po 7 letech praskají kabelové svazky tak, že je zralá na komplet výměnu elektriky.

+1/0
19.3.2015 11:56

J97o42z72e51f 18H43r82i13c85i49š24i29n 4573120780856

Máte velké nároky. Já mám auto r.v. 2002 300tis. a ještě takových 5 let a 120tiskm najede.

+1/0
19.3.2015 13:27

J29o48s35e26f 71N61o76v62a18k 5648272926188

Jo, auta vyrobená před rokem 2003 půjdou do šrotu dýl než auta vyrobená po roce 2013. Bohužel.

+1/0
19.3.2015 19:53

M12a63r93t43i28n 74D12u37f95e94k 3322797958794

Co praská v kabelových svazcích?

0/0
20.3.2015 17:59

J66i92ř75í 61E53r33b94e95n 1353394306607

Jedna aerovka proti milionu fabií...

Kdybyste měl tu aerovku ve stejných provozních podmínkách jako fabii (20 tisíc km ročně v jakémkoliv počasí průměrnou rychlostí 70 km/h), tak jste ji měl ve šrotu už po válce...

0/0
20.3.2015 22:26

P46e64t19r 43V52o26p89i94č82k85a 2302842398362

Proč jenom dveře? :-)

0/0
19.3.2015 12:04

F76r58a33n52t12i45š74e80k 19N68o41v13á72k 1696237169377

Auto bez kliky nechci a dizajnér, který si neumí poradit s klikou není umělec, ale břídil. Vždyť přece na detailu se pozná invence, abych namaloval aerodynamickou kapku, na to nepotřebuju být umělec.

+16/−1
19.3.2015 7:07

M63i23l66a38n 46K27r62a51t15o89c11h95v80i72l 8904314264558

Zkuste se přihlásit do nějaké designerské soutěže.....uvidíme....

0/−7
19.3.2015 7:30

J45o72s82e36f 83N85o64v54a49k 5128492536298

Tak tak, nikdy nechci mít auto, u kterého design vyhrává nad bezpečností.

+5/0
19.3.2015 8:25

T81o76m57á65š 71Ž71i97t40n41ý 6691110961551

Dělám ve stavebnictví, a podobná svízel je s libůstkama architektů. tak umělci...

+1/0
19.3.2015 11:45

R73e84n38é 95Š49r80ů55t24e76k 8438545376388

Tak nějak jsem nepochopil, v čem je ta revoluce. Zavařené kliky, a dveře s fotobuňkou měla kdejaká otuzingovaná Felicie 15let nazpět. V čem je tedy toto unikátní? Nerejpu, fakt se ptám, článek mě zaujal už minulý týden na Novinkách, ale tam nejsem registrovanej, tak jsem se nemohl zeptat. ;-D

+10/0
19.3.2015 6:16

R80a72d90o76v60a12n 61D69l28u29g33o16s29z 3586281248146

Nemyslet, neptat se, pouze tupě přijmout článek. Takhle ten kapitalismus nevybudujeme, kolego.

+3/0
19.3.2015 8:46

T12o81m 39S37a21u79e26r 8537618672964

Já nevím, ale možná je to revoluční (asi nelze brát doslovně) v souvislosti se sériovou výrobou. Tuning je přece jenom jiná kategorie kolego.

+2/0
19.3.2015 9:45

T15o14m42á13š 38Ž42i90t35n49ý 6631190971451

Asi v tom že to bude mít homologaci (i když nevím jak) takže Tě nebudeš muset vrazit pětikilo každýmu poldovi, který Tě v tom potká...

0/0
19.3.2015 11:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.