Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Revoluční zámek pro auta se obejde bez kliky

Na ženevském autosalonu slavila úspěch zajímavá technologická novinka, jejíž stopy vedou do České republiky. Společnost Kiekert, která má své vývojové centrum také v Přelouči, ukazuje na novém konceptu „Budii“ elektrické zámky dveří, které umožňují automatické otevírání dveří bez nutnosti používat kliky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

F18r81a93n30t44i23š28e13k 21H84r47a28b27a48l 3103719746618

Krtkujeme ... žhavíme ... Karas! Nic nejíst!

+2/0
20.3.2015 15:07

V41i87k10t16o85r 74J31o67h30á57n42e83k 4774944628350

Některé prvky vypadají zajímavě, ale co považuji za pořádnou koninu je ten volant. To jako když se chtějí řidiči prostřídat, tak aby si nemuseli přesedat, tak raději budou riskovat svoji bezpečnost řízením na opačné straně? Ono levostranné řízení na silnicích s provozem vpravo (a naopak) má svůj smysl. A ergonomie musí být tím pádem nutně také kompromisní, ne náhodou se dělají palubní desky a středové sloupky nesymetrické.

Takže vyjma některých zajímavých detailů je to jakožto celek dalším z příkladů vítězství "designu" nad funcionalitou (ten design je v uvozovkáchj právě proto, že skutečný design v pravém smyslu toho slova spojuje kvalitu vizuální s kvalitou funkční)

+1/0
20.3.2015 9:42

J93a37r13o67s31l89a36v 26D10r65o23b38n96ý 6436288457557

Kiekert je podle mě velmi známý, platí cca 15000 hrubého. A proto generuje 45% zisků skupiny

0/0
19.3.2015 23:45

P76a64v21e11l 95N28o97v76á91k 7691706379173

Když tam ty lidi za ty peníze dělají nevidím na tom nic špatného...

0/0
20.3.2015 12:34

P52a64v91e53l 71S68o17b40o51t61k82a 5150294

To znám, to mám na pračce!!

A někdy, když se ho dotknete, tak funguje.

A někdy, když se ho dotknete, tak ne a ne a ne.

Takže tu legraci mít takový senzor u auta si moc dobře dovedu představit ;-D

+6/0
19.3.2015 22:14

O61n91d69ř85e38j 95Š37t80a28r97m24a91n 5412833682549

mně se to nelíbí

+3/0
19.3.2015 21:44

J96a65n 55S72e57d70l73á15k 9882567756484

chtěl jsem napsat že mi tam překáží ten volant ale vypínací takže pohoda

0/0
19.3.2015 19:30

P65a34v13e37l 95Z75a66j16í17č15e41k 8734980356330

Az nato ze v usa je to bezne dneska ke koupeni v ruznych modifikacich....

0/0
19.3.2015 18:03

J66i77ř60í 40K84o48c84u53r94e37k 6425704895288

Hezké, tak designer má problém udělat design kliky, protože by mu klika rušila hladné křivky. Mno tak to je paráda. Obzvlášť v době, kdy čím víc křivek tím víc design. Jak to dělali deisgnéři slavných aut v dobách, kdy klika být musela a přesto ty kliky nevypadají, že by jakýmkoliv způsobem narušovaly vzhled vozu.

+4/0
19.3.2015 13:25

R64o95m81a29n 88Š25í92m94a 9851954645261

Čím víc pí....vin, tím větší návštěvnost servisů. A o to dnes jde....

+10/−1
19.3.2015 12:32

J62a47n 90D34l81o72u32h46ý 7164369380269

Pekne utopisticke video, ktere nema s realnou budoucnosti naprosto nic spolecneho;-D Auto bez klik je pekna vychytavka, delaji to i tuneri avsak pro bezne pouziti, to moc prakticke nebude. Ono staci takove dnesni obyc auto s centralem, ktery prestane fungovat tak nejak napul (dvere nejsou ani zamcene, ani odemcene). Pak vam je klicek od dveri naprd, jelikoz to stejne nejde otevrit (zaseknuty zamek). Dvakrat jsem toto resil u sveho auta a potreti jsem vyradil central z provozu. Ano jde to opravit novou jednotkou centralu, ale s tim souvisi i preprogramovani ridici jednotky atd: vopruz;-D

+3/0
19.3.2015 12:16

E90d10a 79D80r17á10b63e14k 7759862513187

Budoucnost je daná, auta bez volantů a bez klik u dveří. Na druhou stranu, pokud jedete busem, tramvají nabo metrem tak na tom nejste o moc líp.:-)

+2/0
19.3.2015 10:49

J58a53r20o20s40l71a90v 64T74a67c84h47o62v70s55k68y 2482530224370

Auta bez sedacek, kol a motoru

+1/0
19.3.2015 11:26

J67a65n 38S88e44d22l86á85k 9422597496744

v tom pojedete na poslední cestu

0/0
19.3.2015 19:31

M94a81r74t37i62n 21K15o44m45i72n50e33k 5240427271452

Auto plne kurvitek, drahejch zbytecnosti (roboticke rameno na zmenu umisteni volantu?) a k tomu elektromobil to je vrazedna kombinace :D Ale verim ze si tudle blbost nekdo koupi

+6/0
19.3.2015 10:27

M53a94r65t32i74n 24R50a92y25m31a75n 4282838143318

Myslim ze odskoky si na auta tuningari montuvali uz davno a nekteri zavarily i kliky. Jediny problem nastava, kdyz se vybije nebo odejde baterka. Pak se do auta nedostanete a musite lezt pod auto a pripojovat nabijecku zespoda ma starter nebo alternator. :-D nic prijemneho.

+7/0
19.3.2015 9:33

T24o27m20á51š 79Ž95i27t15n36ý 6471760911931

no a co teprve když je z toho někoho potřeby vytáhnout po tom, co to šlo 4x přes boudu a motor i s baterkou visí na stromě o 100m dál:-P

+3/0
19.3.2015 11:41

E24d14a 73D11r93á51b41e47k 7939272103807

tak tam by ani klika nebyla nic platná

+3/0
19.3.2015 12:52

M41a80r21t41i45n 86V59á40v51r36a 2160143899

Holt když řidič nemá kliku, tak je každá pomoc marná ;-D

+1/0
20.3.2015 10:01

D47a48v36i88d 38R84y96c32h55e78t20s56k73ý 9336421720830

Bože to je volovina, proč bych hrabal na čisté auto nebo se naopak zasviňoval od špinavého? Dálkáč je lepší a to nemluvím o odemčení auta při přiblížení se - to už je taky pár let.

0/0
19.3.2015 8:46

R29a98d19o70v48a25n 16D72l90u59g27o60s52z 3876971698206

Oprava / výměna zámku bude taky jistě zajímavá :D Hlavně cenově :D

+7/0
19.3.2015 8:44

J56a12r15o57s65l42a13v 57T85a12c10h84o70v63s27k67y 2662160164930

Blby je, kdyz se vybije baterka, pak se musi otevirat autogenem

+7/0
19.3.2015 8:32

J29i97ř33í 30Z26ý46k34a 9789703121900

jak to projde homologací? Já měl za to, že auto musí mít venkovní kliky, aby šlo po nehodě otevřít a zraněnou posádku dostat do bezpečí např. před ohněm.

+17/0
19.3.2015 8:02
Foto

L22u86k62á75š 39N66o36v63o66t15n23ý 6626227158878

Jako ve stíhačce... Dveře se po nehodě odstřelí pyropatronou ;)

+9/0
19.3.2015 8:45

D29a95v10i92d 85R80y91c74h90e57t77s84k41ý 9286171330850

"cut here for rescue"

0/0
19.3.2015 8:47

T82o21m87á97š 18Ž86i86t10n40ý 6511480871161

leda tak.

No konec konců proč ne? Alespoň si pak servis namaže kapsu až to bude dávat dohromady.

Mimochodem novodobý gullwing pyrotechnický odstřel dveří fakt má. Protože když se otočí přes boudu, tak ty dveře normálně fakt neotevřete ;-D

+3/0
19.3.2015 11:44

J45i21ř24í 37Z26ý38k78a 9779263191290

to bude auto na odpis i při relativně malých ťukancích. Pyropatrony jsou i v předpínačích pásů, u některých aut v závěsech kapoty, teď ve dveřích ... nakonec se bude pyropatronou ustřihovat i sedačka po nehodě.

0/0
19.3.2015 11:48

T21o70m28á61š 81Ž93i45t58n81ý 6361780111271

Což je cíl výrobců. Auto má jít nejdéle po 5letech do šrotu, aby bylo pořád co vyrábět. A celkem se jim to daří. Aerovka z 20tých let jezdí dodnes, Fabii po 7 letech praskají kabelové svazky tak, že je zralá na komplet výměnu elektriky.

+1/0
19.3.2015 11:56

J89o21z19e22f 92H55r39i53c85i84š22i66n 4693130110786

Máte velké nároky. Já mám auto r.v. 2002 300tis. a ještě takových 5 let a 120tiskm najede.

+1/0
19.3.2015 13:27

J53o18s66e12f 67N85o46v68a35k 5278452166888

Jo, auta vyrobená před rokem 2003 půjdou do šrotu dýl než auta vyrobená po roce 2013. Bohužel.

+1/0
19.3.2015 19:53

M16a78r65t19i96n 46D14u29f65e83k 3702787758344

Co praská v kabelových svazcích?

0/0
20.3.2015 17:59

J84i15ř93í 21E89r43b79e37n 1273224976587

Jedna aerovka proti milionu fabií...

Kdybyste měl tu aerovku ve stejných provozních podmínkách jako fabii (20 tisíc km ročně v jakémkoliv počasí průměrnou rychlostí 70 km/h), tak jste ji měl ve šrotu už po válce...

0/0
20.3.2015 22:26

P14e74t49r 86V74o20p33i63č79k16a 2552562728662

Proč jenom dveře? :-)

0/0
19.3.2015 12:04

F95r59a87n33t95i32š90e60k 60N62o40v15á54k 1716197789617

Auto bez kliky nechci a dizajnér, který si neumí poradit s klikou není umělec, ale břídil. Vždyť přece na detailu se pozná invence, abych namaloval aerodynamickou kapku, na to nepotřebuju být umělec.

+16/−1
19.3.2015 7:07

M52i20l47a42n 39K78r78a18t59o55c22h54v78i59l 8474484334468

Zkuste se přihlásit do nějaké designerské soutěže.....uvidíme....

0/−7
19.3.2015 7:30

J29o49s92e26f 75N66o52v24a86k 5568692646608

Tak tak, nikdy nechci mít auto, u kterého design vyhrává nad bezpečností.

+5/0
19.3.2015 8:25

T53o11m53á12š 45Ž34i33t66n80ý 6181250451761

Dělám ve stavebnictví, a podobná svízel je s libůstkama architektů. tak umělci...

+1/0
19.3.2015 11:45

R78e16n80é 12Š92r66ů30t35e89k 8388675366448

Tak nějak jsem nepochopil, v čem je ta revoluce. Zavařené kliky, a dveře s fotobuňkou měla kdejaká otuzingovaná Felicie 15let nazpět. V čem je tedy toto unikátní? Nerejpu, fakt se ptám, článek mě zaujal už minulý týden na Novinkách, ale tam nejsem registrovanej, tak jsem se nemohl zeptat. ;-D

+10/0
19.3.2015 6:16

R80a89d25o90v31a48n 94D94l67u53g34o56s11z 3246101798476

Nemyslet, neptat se, pouze tupě přijmout článek. Takhle ten kapitalismus nevybudujeme, kolego.

+3/0
19.3.2015 8:46

T40o77m 80S98a87u46e42r 8837638122444

Já nevím, ale možná je to revoluční (asi nelze brát doslovně) v souvislosti se sériovou výrobou. Tuning je přece jenom jiná kategorie kolego.

+2/0
19.3.2015 9:45

T35o63m71á85š 75Ž11i53t43n51ý 6881860751491

Asi v tom že to bude mít homologaci (i když nevím jak) takže Tě nebudeš muset vrazit pětikilo každýmu poldovi, který Tě v tom potká...

0/0
19.3.2015 11:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.