Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pneuservisy se plní, letní gumy lehce zlevnily

Ceny letních pneumatik na českém trhu meziročně klesly o dvě až čtyři procenta na průměrných 2 958 korun za kus. Pokles ovlivnil propad cen ropy, výraznější zlevňování však brzdí oslabující koruna. Pneuservisy v současnosti zaznamenávají zvýšenou poptávku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L61u16k37á72š 26V39a40ň86u40r64a 1465704803103

Používal jsem univerzální Pirelli Scorpion STR na SUV a byly výborné. Nájezd tak 60000km. V létě na mokrou louku, v zimě na hluboký sníh a to jak prašan, tak ujetý. Jediné, na čem jsem zůstal viset byl cca 2cm poprašek sněhu na louce, který natál. A jak se ujel, tak jak byl podchlazený, tak okamžitě zmrznul a byla z něj ledovka. Ale dalo se to obejít rozjezdem po vrstevnici a driftováním po louce.

Teď používám Falkem AS200, což jsou celoroční pneu a ty teda drží na všem. Ale nepoužívám tyto pneu na sportovním voze, ale na SUV, které používám denně k práci. Jezdím často do hor, potřebuju často vyjet mimo silnice, do mokré trávy, hlubokého i zmzlého sněhu. A nejdůležitější je dobrý vzorek. Když vidím ty šílence, co mají vzorek 1,6mm a místy spíše žádný, tak to jsou opravdu hazardéři.

Zajímavě vypadají i ty nové celoroční Michelin Cross Climate, na mě mají ale málo drobných drážek.

0/0
26.3.2015 15:04

V63l38a37s33t57i10m84i19l 89T36e28n96c19e24r 4740710917860

Zcela vážně uvažuji o celoročních gumách. Zimní jsou mi na prd. Sníh a nějaké náledí letos bylo asi dva - tři dny. Kvúli tomu mám opět investovat 8-9 tisíc kaček do zimních gum? Ani náhodou. Trhněte si nohou, všichni výrobci pneu. Budu šetřit životní prostředí.

+2/0
25.3.2015 10:07

T36o71m89á45š 27R11ó36t12h 2744286582449

mě vydržela jedna sada zimních a letních 100tisíc km, tolik Vám dvě sady použitelných celoročních nevydrží, nemluvě o tom že celoroční pnue jsou vždy dražší a nějakej rozdíl bude asi i ve spotřebě

0/0
25.3.2015 11:41

V66l35a51d19i30s78l32a57v 73B53u96r64y96š22e97k 1549462527604

proč by nevydržely, teď jsem to psal, koupil jsem nový auto s celoročníma a vyměnil je po 65 000 km a to ještě měly víc než 4 mm, tím ale veškeré náklady končí, žádný přezování, žádný disky, co se týká spotřeby, tak tam jistě může být o nějakou tu desetinku vyšší, rozhodně to nebude půl litru

0/0
25.3.2015 11:47

T67o74m11á52š 78R73ó61t63h 2194736232439

a jak dlouho jste na nich jezdil?

kupovat disky je nesmysl, náklady na přezouvání jsou cca tisíc korun ročně a stejně by jste si měl i ty vaše celoroční občas nechat převážit, i kdyby ta spotřeba byla vyšší o desetinu litru tak tak to je na 65000km 2000kč, když si to celý spočítám tak mi těch pár ušetřenejch korun nestojí za to abych někde klouzal

0/0
25.3.2015 11:53

V59l66a80d15i48s74l61a50v 30B74u37r89y23š73e44k 1989742507674

hm, jenže já nikde neklouzal, nic jsem nepřevažoval a jezdil na nich dvě zimy, taky jsem se toho původně bál, byl jsem velkým příznivcem přezouvání, nakonec se ukázalo, že stačí překonat zažitá dogmata a že výhody převažují, nebýt toho, že jsem koupil nový auto na celoročkách a zimní sada by mě vyšla na 50 tisíc, tak jsem si řekl, zkusím to a nakonec jsem změnil názor

0/0
25.3.2015 12:03

T37o72m74á78š 69R15ó70t41h 2454176452719

12 tisíc guma co je to za auto?

já znám spousta lidí s SUV kteří nepřezouvaj protože se tam maj z výroby coloroční ale všichni maj aspoň trochu soudnosti a přiznaj že na ledu a ujetým sněhu je to děs, mě osobně to příjde směšný koupit si nový auto, jezdit 30tis ročně a šetřit pár drobnejch na gumách

0/0
25.3.2015 12:09

V89l92a48d57i88s45l71a76v 79B18u62r46y92š39e12k 1779382157334

já jsem výjimka a 12 tisíc je to i s disky, jedná se o rozměr 235/55 17

0/0
25.3.2015 12:32

T90o44m93á52š 38R87ó35t44h 2964126122709

kupovat disky je vyhazování peněz

0/0
25.3.2015 12:35

T57o80m26á47š 53R51ó95t64h 2894216142749

jen tak mimochodem pokud měníte celoroční pneu jednou za dva roky tak na přezouvání ušetříte cca 1500Kč, pokud ta zmiňovaná spotřeba bude vyšší a pouhou desetinu litru vychází mi to že jízdou na celoročních proděláte 250Kč/rok

0/0
25.3.2015 12:17

V96l70a95d50i64s80l79a95v 50B63u16r83y63š57e50k 1549862737234

mě zas vychází, že vyhozením celoroček příjdu o 20 000 Kč

0/0
25.3.2015 12:42

T94o62m69á18š 93R95ó74t21h 2664346402369

nějakaj postup jak jste k tomu číslu došel by nebyl?

0/0
25.3.2015 12:44

T29o47m53á87š 57R17ó38t93h 2424956282169

a ještě jeden postřeh, v mém rozměru (205/55r16)

stojí letní pneumatika s parametry BA68dB 1753kč

od toho samého výrobce stojí celoroční s parametry EE69dB 2381Kč

;-D

0/0
25.3.2015 12:34

V10l40a70d60i79s37l11a11v 30B12u19r77y32š58e39k 1269332537594

používám celoroční třetí zimu a v pohodě, zimní jsou totiž lepší na sníh, jenže tím to končí, na všech ostatních površích jsou vždy jen horší a to i na zmrzlé silnici, jsem mimořádně spokojen a neměl sebemenší problémy, s continentálama jsem najel 65 tisíc a ještě je nemusel ani měnit, teď mám pirelli a fakt dobrý, pokud na mě výrobci a přezouvači pneumatik nevymyslí, jak mě donutit zpátky používat zimní a letní pneumatiky, tak si to budu užívat a všem doporučuju

0/0
25.3.2015 11:41

T58o96m75á58š 75R35ó62t17h 2584676662239

jen pro přesnost mimo sněhu jsou lepší i na led

0/0
25.3.2015 11:43

V64l91a18d38i66s94l72a89v 64B25u62r13y69š18e36k 1639132577794

na ledě klouže podle mých zkušeností úplně všechno kromě hrotů a to jsem nikdy neměl možnost vyzkoušet, u nás v ulici byla ledovka a nikdo nemohl vyjet a já je pěkně po chodníku objel s celoročkamy a byl pryč

0/0
25.3.2015 11:51

V96l66a46d52i80s46l32a21v 91B22u24r45y19š21e72k 1519812597684

protože měli sice všichni zimní pneumatiky, ale nikdo čtyřkolku ;-D

0/0
25.3.2015 11:55

T74o10m70á50š 89R50ó69t21h 2554286542659

to je geniální škudlit na zimákách a vyhazovat peníze za čtyřkolku;-)

pracoval jsem šest let na horách a tam kde hrdinové s 4x4 a univerzálama zůstávali v příkopech já s normálním autem a pořádnejma gumama jezdil bez problémů

0/0
25.3.2015 12:01

V50l22a25d85i75s42l79a26v 26B51u59r62y78š90e72k 1799532117424

sada zimních kol je zhruba stejně drahá jako je pohon na všechna kola,  tedy zhruba 50 000 Kč a zatímco pohon všech kol je užitečný celoročně, tak zimní kola ocením jen vyjímečně

0/0
25.3.2015 12:30

T35o92m62á66š 39R36ó54t90h 2334366792819

co máte pořád s tou sadou kol? kupovat si celou sadu kol je nesmysl, k čemu Vám je ten pohon čtyř kol? psal jste že do hor nejezdíte

0/0
25.3.2015 12:55

V98l75a36d47i12s38l94a56v 10B32u95r88y83š37e90k 1959872177434

že pohon čtyřech kol je pro jízdu ve sněhu na horách je poměrně těžko vyvratitelnej mýtus, který asi vznikl v dobách výroby PV3S,  pohon všech kol se montuje do těžkých a výkonných vozů kvůli celoročnímu zlepšení jízdních vlastností, především trakce a chování vozidla v zatáčkách, některé vozy namátkou třeba audy Q7 se jako předokolka ani nevyrábí, velkou oblibu mají čtyřkolky v oblastech, kde niky sníh nepadá, třeba na Řeckém Rhodosu

0/0
25.3.2015 16:43

T28o91m60á24š 38R94ó30t90h 2584946602809

to je určtě pravda a hádejte co má ještě zásadní vliv na trakci a chování vozidla v zatáčkách?

nepříjde vám to zvláštní na jednu stranu investovat do pohonu čtyř kol a nést zvýšené náklady s tím spojené a na druhou stranu to zabít gumama?

0/0
26.3.2015 7:05

M49a88r13t56i34n 82K44o72v56á57ř 2211580979126

Tak já si ten "mýtus" potvrzuju každou zimu u terénního Nissanu. Pokud začne prokluzovat zadek, připojím předek a jedu bez problémů...

0/0
2.4.2015 21:11

T65o78m31á91š 36R97ó72t21h 2504856772839

:-) klouže všechno ale pořádná zimní guma klouže podstatně míň,

znám lidi kteří koupili na konci zimy auto s Quartariskama že už to nějak do jara vydržej, jednou vyjely na led a hned kupovaly zimní,

já s tím taky jel a vůbec se jim nedivím

0/0
25.3.2015 11:56

V76l51a51d57i55s66l95a74v 70B16u48r64y43š48e75k 1589452267364

tak já auto nepoužívám pro práci v lese na horách, mám tu výhodu, že když u nás třikrát za rok napadne sníh, tak vždycky se můžu rozhodnout, že nikam nepojedu a aak už jsem zmínil, celoroční pneu mě namontovali v továrně kde auto vyrobili, já jen zjistil, že se s tím na sněhu jezdit dá v pohodě, až budu jezdit v Krkonoších do lesa, tak si jistě zimní koupím

0/0
25.3.2015 12:15

T81o92m46á68š 32R28ó47t53h 2734126642229

s tím plně souhlasím, celoroční pneu jsou pro toho kdo jezdí málo a může se rozhodnout že dnes nikam nejede nebo má dvě auta

0/0
25.3.2015 12:21

V61l14a75d37i76s75l80a85v 15B19u42r67y26š12e72k 1569192707904

jezdím ročně 25 000 km, je to málo nebo moc, to nevím, jak chodím do hospody, tak koukám na SUV a můžu říct, že většina má obuto celoročky, tak jak jim to prodali, koupit auto a obout ho do letních a celoročky za 20 000 kč vyhodit kvůli nějakým dogmatům je kravina

0/0
25.3.2015 12:38

T28o14m26á55š 65R39ó96t77h 2554896542449

celoročky samozřejmě nikdo nevyhazuje a dál je používá v létě

0/0
25.3.2015 12:45

L70u93k78á71š 87V61a62ň70u48r12a 1575194783293

Kdo najede do 10000km za rok, pro toho jsou plne dostacujici celorocni (neplest s univerzalnimi). Pouzivam je na SUV a oproti univerzalnim jsou mnohem lepsi na snih a led. Univerzalni maji jen M+S ale celorocni k tomu maji i horu a vlocku. Jedina nevyhoda je, ze se musi menit uz kdyz je vzorek 4mm, ale mezi nama, s 1, 5mm na vode pojede jen silenec.

0/0
25.3.2015 9:05

J88i58n60d37ř29i49c56h 55Š98k81o63p36e30k 4465321410205

od kdy musí mít univerzální pneu při použití v létě nad 4 mm ?

Zákon uvádí, že pneu musí mít 1,6, zimní musí mít 4 mm a více za situacích, kdy zimní pneu musíš ze zákona mít.

Tzn. klidně lze dojecz zimní pneu v létě a vzorek ojet až na 1,6 mm

0/0
25.3.2015 9:34

L90u36k47á53š 16V63a41ň34u53r61a 1615214973253

V lete samozrejme ty 4mm mit nemusi, ale za leto nesjedu 2,4mm a mit na univerzalech 1, 6mm, tak nikam v terenu nevyjedu. Proste to bude klouzat.

0/0
25.3.2015 10:08

J67i94n38d20ř57i30c98h 90Š71k79o43p73e41k 4495561500715

ttj,já tvé "ze se musi menit uz kdyz je vzorek 4mm" pochopil tak, že zimní/celoroční pneu ani v létě nesmí mít pod 4 mm

0/0
25.3.2015 10:21

M43i11c58h50a55l 46K94o45č95í 1981255303333

Tak mě tak napadlo, proč se vlastně všechny pneu dělají v černé barvě? :-)

0/0
25.3.2015 0:20

T88o60m70á71š 15D16v31o54ř59á61k 3758279933973

Protože tam jsou saze jako plnidlo.

Složení pneu je asi takové: kaučuk 70%, saze 25%, oxidy, síra, změkčovadla, urychlovače a antioxidanty.

Omlouvám se jestli nejsem přesný, ze školy jsem již 30 let...

0/0
25.3.2015 6:16

R96a65d91o97s32l94a21v 15K73l13a78u70d95a 5224898334402

Vyrábí se i barevné. http://tyre.marangoni.com/Tuning/Progetti/EvoqueHFI-R.aspx#.VRJG9vmG__k      Jenže jsou pochopitelně dražší a pro běžného uživatele k ničemu. Uplatnění našly hlavně u dětských kol. kde cena není o tolik vyšší a výrobci už neví jak zaujmout.

0/0
25.3.2015 6:30

J48i30n10d73ř37i51c86h 88Š93k73o53p49e12k 4605841630485

dělají se i bílé na vysokozdvižné vozíky, aby nedělaly šmouhy po dlažbách ve skladech, ale je to za pěkný příplatek vůči černým

0/0
25.3.2015 6:57

J71a50n 84J92o50r26d54a27n 5631577819

3000 na celou Octávii!? To nestojí na mé auto jedno kolo, natož čtyři :-/

+1/−1
24.3.2015 23:00

M81i74c81h33a59l 86K48o74č16í 1181125903473

Tak já taky nechápu, co si to lidé kupují za gumy, to musí být vyrobeno z pet flašek, nebo co, když to stojí 3.000,- na celé auto.

0/−1
25.3.2015 0:18

J57i29n43d35ř51i34c41h 38Š85k13o70p72e78k 4235831720275

čínský protektor větší hodnotu nemá

0/0
25.3.2015 6:58

J91a61n 69J63o39r17d35a78n 5421937589

Tak ono i to auto co na nich jezdí je nic moc :-P

0/0
27.3.2015 12:55

P93a26v90e51l 16S58ý51k25o84r25a 7417602857181

Měli by zavést ještě jarní a podzimní.  Tím by se zvýšila kázeň, DPH, ekonomika  a uspořilo by to mnoho životů.

A zklidnila by se doprava.

+9/0
24.3.2015 22:12

P12a61v96e60l 41S94ý85k15o52r78a 7947642677251

Dojedu zimní. Přece nevyhodím 4 milimetry.

Znám šéfy z Barumu, co jezdí na zimních celý rok. Asi vědí proč. [>-]

+6/0
24.3.2015 22:07

J35o84s41e35f 43K88a32r36f60í55k 7872635806330

Ale pozor na to jakou máte pojišťovnu. Některé trvají na to, že pokud máte zimní v létě MUSÍ být vzorek jako když je zima, tedy min. 4mm...

0/0
25.3.2015 8:41

J86i18n88d10ř71i12c96h 22Š49k73o88p24e63k 4385571740255

jak můžou chtít něco co je v rozporu se zákonem ? To je kravina, nemůže nižší právní předpis (v podobě obchodních podmínek) být přísnější než norma nadřazená.

No tomto už pohořelo mnoho obcí

+1/0
25.3.2015 11:35

M31i26l25a80n 95K91r14á98l 8403308481791

To jsou takový báchorky z hospody když si dají chytráci škopka (sorry jména jsem si všiml až po napsání)

0/−1
28.3.2015 18:51

M73a73r32t15i84n 42K49o81v82á25ř 2931350219316

Vyhláškač. 341/2002 Sb. Ministerstva dopravy a spojů zedne 11. července 2002 zedne 11. července 2002 o schvalovánítechnické způsobilosti a o technických podmínkáchprovozu vozidel na pozemních komunikacích § 21, odst. (5) - citace:

"Činná  plocha pláštěpneumatiky v provozu musí mít pocelém obvodu a celé šíři vrchního běhounu jasně viditelný  dezéns hloubkou hlavních dezénových drážeknebo zářezů u mopedů nejméně 1,0mm a u vozidel ostatníchkategorií nejméně 1,6  mm."

0/0
2.4.2015 21:31

A13n76t68o72n10í20n 45S73e91b70e76r33a 7553878500309

Tak já najedu v letě (tím mylslím dny kdy je více než 18 stupňů a neprší) cca 1.500 KM. A to mně na zimních opravdu nezabije. Mám širokou gumu 195 a kotoučovky a i v létě to na zimních brzdí velice dobře. Nepoznám rozdíl. Jak na to dupnu tak skoro na místě stojím.

0/0
25.3.2015 17:01

J97á38n 73K16o63t41ú48č 2426794228636

a čo v daždi?

0/0
2.4.2015 16:30

T48o14m10á23š 48Z22e32m91a93n 3635658384765

Kdyby nebylo těch značek na D1 co vyžadují zimní pneu pevně od-do (zimní čas) bez ohledu na počasí, tak zimáky nejsou potřeba už dobře 2 měsíce..

+3/−2
24.3.2015 20:21

Z13b49y27n44ě64k 64M44e20z17e75r60a 7611867776

Žádná taková značka ale na D1 osazena není ;) Ani v legislativě není o TRVALÉ povinnosti jezdit na zimních pneu (M+S) ani slovo...

+7/−1
24.3.2015 21:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.