Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pneuservisy se plní, letní gumy lehce zlevnily

Ceny letních pneumatik na českém trhu meziročně klesly o dvě až čtyři procenta na průměrných 2 958 korun za kus. Pokles ovlivnil propad cen ropy, výraznější zlevňování však brzdí oslabující koruna. Pneuservisy v současnosti zaznamenávají zvýšenou poptávku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L55u43k54á30š 11V42a76ň32u97r91a 1175964213703

Používal jsem univerzální Pirelli Scorpion STR na SUV a byly výborné. Nájezd tak 60000km. V létě na mokrou louku, v zimě na hluboký sníh a to jak prašan, tak ujetý. Jediné, na čem jsem zůstal viset byl cca 2cm poprašek sněhu na louce, který natál. A jak se ujel, tak jak byl podchlazený, tak okamžitě zmrznul a byla z něj ledovka. Ale dalo se to obejít rozjezdem po vrstevnici a driftováním po louce.

Teď používám Falkem AS200, což jsou celoroční pneu a ty teda drží na všem. Ale nepoužívám tyto pneu na sportovním voze, ale na SUV, které používám denně k práci. Jezdím často do hor, potřebuju často vyjet mimo silnice, do mokré trávy, hlubokého i zmzlého sněhu. A nejdůležitější je dobrý vzorek. Když vidím ty šílence, co mají vzorek 1,6mm a místy spíše žádný, tak to jsou opravdu hazardéři.

Zajímavě vypadají i ty nové celoroční Michelin Cross Climate, na mě mají ale málo drobných drážek.

0/0
26.3.2015 15:04

V29l52a33s58t98i34m84i37l 89T70e83n91c82e68r 4970490947970

Zcela vážně uvažuji o celoročních gumách. Zimní jsou mi na prd. Sníh a nějaké náledí letos bylo asi dva - tři dny. Kvúli tomu mám opět investovat 8-9 tisíc kaček do zimních gum? Ani náhodou. Trhněte si nohou, všichni výrobci pneu. Budu šetřit životní prostředí.

+2/0
25.3.2015 10:07

T44o18m54á53š 83R26ó61t30h 2534506602599

mě vydržela jedna sada zimních a letních 100tisíc km, tolik Vám dvě sady použitelných celoročních nevydrží, nemluvě o tom že celoroční pnue jsou vždy dražší a nějakej rozdíl bude asi i ve spotřebě

0/0
25.3.2015 11:41

V73l38a21d59i27s32l98a98v 66B74u68r64y72š70e37k 1289732787824

proč by nevydržely, teď jsem to psal, koupil jsem nový auto s celoročníma a vyměnil je po 65 000 km a to ještě měly víc než 4 mm, tím ale veškeré náklady končí, žádný přezování, žádný disky, co se týká spotřeby, tak tam jistě může být o nějakou tu desetinku vyšší, rozhodně to nebude půl litru

0/0
25.3.2015 11:47

T12o92m71á88š 65R26ó44t35h 2714376552829

a jak dlouho jste na nich jezdil?

kupovat disky je nesmysl, náklady na přezouvání jsou cca tisíc korun ročně a stejně by jste si měl i ty vaše celoroční občas nechat převážit, i kdyby ta spotřeba byla vyšší o desetinu litru tak tak to je na 65000km 2000kč, když si to celý spočítám tak mi těch pár ušetřenejch korun nestojí za to abych někde klouzal

0/0
25.3.2015 11:53

V33l77a26d41i71s41l64a45v 97B49u38r33y75š52e81k 1829562967864

hm, jenže já nikde neklouzal, nic jsem nepřevažoval a jezdil na nich dvě zimy, taky jsem se toho původně bál, byl jsem velkým příznivcem přezouvání, nakonec se ukázalo, že stačí překonat zažitá dogmata a že výhody převažují, nebýt toho, že jsem koupil nový auto na celoročkách a zimní sada by mě vyšla na 50 tisíc, tak jsem si řekl, zkusím to a nakonec jsem změnil názor

0/0
25.3.2015 12:03

T51o69m47á67š 86R83ó71t94h 2254906602719

12 tisíc guma co je to za auto?

já znám spousta lidí s SUV kteří nepřezouvaj protože se tam maj z výroby coloroční ale všichni maj aspoň trochu soudnosti a přiznaj že na ledu a ujetým sněhu je to děs, mě osobně to příjde směšný koupit si nový auto, jezdit 30tis ročně a šetřit pár drobnejch na gumách

0/0
25.3.2015 12:09

V53l82a50d90i47s40l98a94v 63B37u79r42y73š69e95k 1459822437874

já jsem výjimka a 12 tisíc je to i s disky, jedná se o rozměr 235/55 17

0/0
25.3.2015 12:32

T38o83m85á84š 45R65ó90t41h 2694766262739

kupovat disky je vyhazování peněz

0/0
25.3.2015 12:35

T84o36m95á54š 81R84ó15t51h 2824606432599

jen tak mimochodem pokud měníte celoroční pneu jednou za dva roky tak na přezouvání ušetříte cca 1500Kč, pokud ta zmiňovaná spotřeba bude vyšší a pouhou desetinu litru vychází mi to že jízdou na celoročních proděláte 250Kč/rok

0/0
25.3.2015 12:17

V70l37a73d97i89s48l87a60v 37B62u75r84y67š47e84k 1989162707324

mě zas vychází, že vyhozením celoroček příjdu o 20 000 Kč

0/0
25.3.2015 12:42

T78o89m51á52š 46R29ó86t21h 2404416602369

nějakaj postup jak jste k tomu číslu došel by nebyl?

0/0
25.3.2015 12:44

T94o34m25á57š 70R67ó10t92h 2804256882209

a ještě jeden postřeh, v mém rozměru (205/55r16)

stojí letní pneumatika s parametry BA68dB 1753kč

od toho samého výrobce stojí celoroční s parametry EE69dB 2381Kč

;-D

0/0
25.3.2015 12:34

V18l51a37d16i96s84l97a80v 60B80u53r17y27š89e53k 1209782187564

používám celoroční třetí zimu a v pohodě, zimní jsou totiž lepší na sníh, jenže tím to končí, na všech ostatních površích jsou vždy jen horší a to i na zmrzlé silnici, jsem mimořádně spokojen a neměl sebemenší problémy, s continentálama jsem najel 65 tisíc a ještě je nemusel ani měnit, teď mám pirelli a fakt dobrý, pokud na mě výrobci a přezouvači pneumatik nevymyslí, jak mě donutit zpátky používat zimní a letní pneumatiky, tak si to budu užívat a všem doporučuju

0/0
25.3.2015 11:41

T10o10m67á51š 69R20ó75t26h 2984236882169

jen pro přesnost mimo sněhu jsou lepší i na led

0/0
25.3.2015 11:43

V89l78a43d11i18s23l89a36v 41B60u98r55y50š26e96k 1669272577314

na ledě klouže podle mých zkušeností úplně všechno kromě hrotů a to jsem nikdy neměl možnost vyzkoušet, u nás v ulici byla ledovka a nikdo nemohl vyjet a já je pěkně po chodníku objel s celoročkamy a byl pryč

0/0
25.3.2015 11:51

V83l33a25d87i52s65l81a27v 39B79u84r84y90š53e90k 1749722267814

protože měli sice všichni zimní pneumatiky, ale nikdo čtyřkolku ;-D

0/0
25.3.2015 11:55

T39o29m51á76š 95R10ó54t26h 2354716532589

to je geniální škudlit na zimákách a vyhazovat peníze za čtyřkolku;-)

pracoval jsem šest let na horách a tam kde hrdinové s 4x4 a univerzálama zůstávali v příkopech já s normálním autem a pořádnejma gumama jezdil bez problémů

0/0
25.3.2015 12:01

V68l77a38d64i90s12l35a76v 29B90u83r20y50š55e68k 1549642757524

sada zimních kol je zhruba stejně drahá jako je pohon na všechna kola,  tedy zhruba 50 000 Kč a zatímco pohon všech kol je užitečný celoročně, tak zimní kola ocením jen vyjímečně

0/0
25.3.2015 12:30

T80o83m86á37š 78R17ó37t24h 2434366402199

co máte pořád s tou sadou kol? kupovat si celou sadu kol je nesmysl, k čemu Vám je ten pohon čtyř kol? psal jste že do hor nejezdíte

0/0
25.3.2015 12:55

V72l79a20d17i56s35l62a88v 49B95u95r90y55š18e11k 1319372547894

že pohon čtyřech kol je pro jízdu ve sněhu na horách je poměrně těžko vyvratitelnej mýtus, který asi vznikl v dobách výroby PV3S,  pohon všech kol se montuje do těžkých a výkonných vozů kvůli celoročnímu zlepšení jízdních vlastností, především trakce a chování vozidla v zatáčkách, některé vozy namátkou třeba audy Q7 se jako předokolka ani nevyrábí, velkou oblibu mají čtyřkolky v oblastech, kde niky sníh nepadá, třeba na Řeckém Rhodosu

0/0
25.3.2015 16:43

T49o81m90á68š 70R40ó97t31h 2374756672979

to je určtě pravda a hádejte co má ještě zásadní vliv na trakci a chování vozidla v zatáčkách?

nepříjde vám to zvláštní na jednu stranu investovat do pohonu čtyř kol a nést zvýšené náklady s tím spojené a na druhou stranu to zabít gumama?

0/0
26.3.2015 7:05

M46a20r27t13i10n 43K97o42v91á75ř 2361560839926

Tak já si ten "mýtus" potvrzuju každou zimu u terénního Nissanu. Pokud začne prokluzovat zadek, připojím předek a jedu bez problémů...

0/0
2.4.2015 21:11

T41o29m77á85š 10R68ó53t85h 2574276142199

:-) klouže všechno ale pořádná zimní guma klouže podstatně míň,

znám lidi kteří koupili na konci zimy auto s Quartariskama že už to nějak do jara vydržej, jednou vyjely na led a hned kupovaly zimní,

já s tím taky jel a vůbec se jim nedivím

0/0
25.3.2015 11:56

V78l18a35d97i86s30l50a58v 85B72u52r18y67š32e93k 1629242237354

tak já auto nepoužívám pro práci v lese na horách, mám tu výhodu, že když u nás třikrát za rok napadne sníh, tak vždycky se můžu rozhodnout, že nikam nepojedu a aak už jsem zmínil, celoroční pneu mě namontovali v továrně kde auto vyrobili, já jen zjistil, že se s tím na sněhu jezdit dá v pohodě, až budu jezdit v Krkonoších do lesa, tak si jistě zimní koupím

0/0
25.3.2015 12:15

T17o74m39á21š 30R44ó37t16h 2244216872919

s tím plně souhlasím, celoroční pneu jsou pro toho kdo jezdí málo a může se rozhodnout že dnes nikam nejede nebo má dvě auta

0/0
25.3.2015 12:21

V22l93a30d34i72s44l14a54v 84B97u97r29y88š21e19k 1629152157384

jezdím ročně 25 000 km, je to málo nebo moc, to nevím, jak chodím do hospody, tak koukám na SUV a můžu říct, že většina má obuto celoročky, tak jak jim to prodali, koupit auto a obout ho do letních a celoročky za 20 000 kč vyhodit kvůli nějakým dogmatům je kravina

0/0
25.3.2015 12:38

T71o32m20á38š 78R67ó86t89h 2704796152389

celoročky samozřejmě nikdo nevyhazuje a dál je používá v létě

0/0
25.3.2015 12:45

L69u92k60á57š 86V42a59ň58u58r68a 1385374183543

Kdo najede do 10000km za rok, pro toho jsou plne dostacujici celorocni (neplest s univerzalnimi). Pouzivam je na SUV a oproti univerzalnim jsou mnohem lepsi na snih a led. Univerzalni maji jen M+S ale celorocni k tomu maji i horu a vlocku. Jedina nevyhoda je, ze se musi menit uz kdyz je vzorek 4mm, ale mezi nama, s 1, 5mm na vode pojede jen silenec.

0/0
25.3.2015 9:05

J50i98n21d80ř31i10c85h 48Š65k81o82p24e62k 4475811730345

od kdy musí mít univerzální pneu při použití v létě nad 4 mm ?

Zákon uvádí, že pneu musí mít 1,6, zimní musí mít 4 mm a více za situacích, kdy zimní pneu musíš ze zákona mít.

Tzn. klidně lze dojecz zimní pneu v létě a vzorek ojet až na 1,6 mm

0/0
25.3.2015 9:34

L49u55k37á15š 68V40a34ň76u13r55a 1565694433943

V lete samozrejme ty 4mm mit nemusi, ale za leto nesjedu 2,4mm a mit na univerzalech 1, 6mm, tak nikam v terenu nevyjedu. Proste to bude klouzat.

0/0
25.3.2015 10:08

J11i83n38d67ř75i18c48h 78Š29k89o14p20e76k 4435341940765

ttj,já tvé "ze se musi menit uz kdyz je vzorek 4mm" pochopil tak, že zimní/celoroční pneu ani v létě nesmí mít pod 4 mm

0/0
25.3.2015 10:21

M84i33c29h81a98l 13K85o19č74í 1431765743533

Tak mě tak napadlo, proč se vlastně všechny pneu dělají v černé barvě? :-)

0/0
25.3.2015 0:20

T25o15m70á79š 98D85v93o70ř72á34k 3548299653333

Protože tam jsou saze jako plnidlo.

Složení pneu je asi takové: kaučuk 70%, saze 25%, oxidy, síra, změkčovadla, urychlovače a antioxidanty.

Omlouvám se jestli nejsem přesný, ze školy jsem již 30 let...

0/0
25.3.2015 6:16

R93a91d96o98s81l36a70v 32K49l61a94u97d96a 5284928424412

Vyrábí se i barevné. http://tyre.marangoni.com/Tuning/Progetti/EvoqueHFI-R.aspx#.VRJG9vmG__k      Jenže jsou pochopitelně dražší a pro běžného uživatele k ničemu. Uplatnění našly hlavně u dětských kol. kde cena není o tolik vyšší a výrobci už neví jak zaujmout.

0/0
25.3.2015 6:30

J73i35n13d83ř42i40c76h 56Š40k33o13p60e78k 4985261750185

dělají se i bílé na vysokozdvižné vozíky, aby nedělaly šmouhy po dlažbách ve skladech, ale je to za pěkný příplatek vůči černým

0/0
25.3.2015 6:57

J92a22n 74J61o50r13d30a75n 5531747809

3000 na celou Octávii!? To nestojí na mé auto jedno kolo, natož čtyři :-/

+1/−1
24.3.2015 23:00

M11i66c10h38a41l 59K29o26č80í 1891625243493

Tak já taky nechápu, co si to lidé kupují za gumy, to musí být vyrobeno z pet flašek, nebo co, když to stojí 3.000,- na celé auto.

0/−1
25.3.2015 0:18

J68i57n32d20ř53i50c44h 29Š88k13o16p27e79k 4895701150375

čínský protektor větší hodnotu nemá

0/0
25.3.2015 6:58

J40a67n 58J74o89r39d94a71n 5101597829

Tak ono i to auto co na nich jezdí je nic moc :-P

0/0
27.3.2015 12:55

P44a84v55e78l 71S15ý13k27o92r75a 7357182557911

Měli by zavést ještě jarní a podzimní.  Tím by se zvýšila kázeň, DPH, ekonomika  a uspořilo by to mnoho životů.

A zklidnila by se doprava.

+9/0
24.3.2015 22:12

P96a60v82e57l 50S88ý23k87o49r31a 7147482597391

Dojedu zimní. Přece nevyhodím 4 milimetry.

Znám šéfy z Barumu, co jezdí na zimních celý rok. Asi vědí proč. [>-]

+6/0
24.3.2015 22:07

J62o59s19e93f 66K10a43r43f34í43k 7212765716760

Ale pozor na to jakou máte pojišťovnu. Některé trvají na to, že pokud máte zimní v létě MUSÍ být vzorek jako když je zima, tedy min. 4mm...

0/0
25.3.2015 8:41

J39i12n32d22ř66i77c38h 56Š46k30o21p45e94k 4945631500395

jak můžou chtít něco co je v rozporu se zákonem ? To je kravina, nemůže nižší právní předpis (v podobě obchodních podmínek) být přísnější než norma nadřazená.

No tomto už pohořelo mnoho obcí

+1/0
25.3.2015 11:35

M22i75l50a66n 83K80r67á17l 8213578721271

To jsou takový báchorky z hospody když si dají chytráci škopka (sorry jména jsem si všiml až po napsání)

0/−1
28.3.2015 18:51

M70a80r77t22i83n 84K26o19v46á70ř 2301820259386

Vyhláškač. 341/2002 Sb. Ministerstva dopravy a spojů zedne 11. července 2002 zedne 11. července 2002 o schvalovánítechnické způsobilosti a o technických podmínkáchprovozu vozidel na pozemních komunikacích § 21, odst. (5) - citace:

"Činná  plocha pláštěpneumatiky v provozu musí mít pocelém obvodu a celé šíři vrchního běhounu jasně viditelný  dezéns hloubkou hlavních dezénových drážeknebo zářezů u mopedů nejméně 1,0mm a u vozidel ostatníchkategorií nejméně 1,6  mm."

0/0
2.4.2015 21:31

A97n57t71o15n79í91n 93S31e45b35e15r92a 7573438240109

Tak já najedu v letě (tím mylslím dny kdy je více než 18 stupňů a neprší) cca 1.500 KM. A to mně na zimních opravdu nezabije. Mám širokou gumu 195 a kotoučovky a i v létě to na zimních brzdí velice dobře. Nepoznám rozdíl. Jak na to dupnu tak skoro na místě stojím.

0/0
25.3.2015 17:01

J19á14n 21K84o64t52ú97č 2616194778536

a čo v daždi?

0/0
2.4.2015 16:30

T14o68m90á92š 34Z37e84m32a95n 3125418644775

Kdyby nebylo těch značek na D1 co vyžadují zimní pneu pevně od-do (zimní čas) bez ohledu na počasí, tak zimáky nejsou potřeba už dobře 2 měsíce..

+3/−2
24.3.2015 20:21

Z95b35y55n72ě28k 35M51e11z19e37r66a 7191967606

Žádná taková značka ale na D1 osazena není ;) Ani v legislativě není o TRVALÉ povinnosti jezdit na zimních pneu (M+S) ani slovo...

+7/−1
24.3.2015 21:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.