Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pneuservisy se plní, letní gumy lehce zlevnily

Ceny letních pneumatik na českém trhu meziročně klesly o dvě až čtyři procenta na průměrných 2 958 korun za kus. Pokles ovlivnil propad cen ropy, výraznější zlevňování však brzdí oslabující koruna. Pneuservisy v současnosti zaznamenávají zvýšenou poptávku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L42u62k91á85š 65V65a57ň80u19r86a 1735904973753

Používal jsem univerzální Pirelli Scorpion STR na SUV a byly výborné. Nájezd tak 60000km. V létě na mokrou louku, v zimě na hluboký sníh a to jak prašan, tak ujetý. Jediné, na čem jsem zůstal viset byl cca 2cm poprašek sněhu na louce, který natál. A jak se ujel, tak jak byl podchlazený, tak okamžitě zmrznul a byla z něj ledovka. Ale dalo se to obejít rozjezdem po vrstevnici a driftováním po louce.

Teď používám Falkem AS200, což jsou celoroční pneu a ty teda drží na všem. Ale nepoužívám tyto pneu na sportovním voze, ale na SUV, které používám denně k práci. Jezdím často do hor, potřebuju často vyjet mimo silnice, do mokré trávy, hlubokého i zmzlého sněhu. A nejdůležitější je dobrý vzorek. Když vidím ty šílence, co mají vzorek 1,6mm a místy spíše žádný, tak to jsou opravdu hazardéři.

Zajímavě vypadají i ty nové celoroční Michelin Cross Climate, na mě mají ale málo drobných drážek.

0/0
26.3.2015 15:04

V94l53a87s66t31i18m39i57l 81T74e38n28c45e61r 4460600617460

Zcela vážně uvažuji o celoročních gumách. Zimní jsou mi na prd. Sníh a nějaké náledí letos bylo asi dva - tři dny. Kvúli tomu mám opět investovat 8-9 tisíc kaček do zimních gum? Ani náhodou. Trhněte si nohou, všichni výrobci pneu. Budu šetřit životní prostředí.

+2/0
25.3.2015 10:07

T39o71m63á14š 44R76ó40t86h 2424506732499

mě vydržela jedna sada zimních a letních 100tisíc km, tolik Vám dvě sady použitelných celoročních nevydrží, nemluvě o tom že celoroční pnue jsou vždy dražší a nějakej rozdíl bude asi i ve spotřebě

0/0
25.3.2015 11:41


V33l27a29d91i66s47l15a26v 23B17u68r77y93š64e98k 1619592627644

proč by nevydržely, teď jsem to psal, koupil jsem nový auto s celoročníma a vyměnil je po 65 000 km a to ještě měly víc než 4 mm, tím ale veškeré náklady končí, žádný přezování, žádný disky, co se týká spotřeby, tak tam jistě může být o nějakou tu desetinku vyšší, rozhodně to nebude půl litru

0/0
25.3.2015 11:47

T91o91m42á76š 37R82ó66t28h 2334476442459

a jak dlouho jste na nich jezdil?

kupovat disky je nesmysl, náklady na přezouvání jsou cca tisíc korun ročně a stejně by jste si měl i ty vaše celoroční občas nechat převážit, i kdyby ta spotřeba byla vyšší o desetinu litru tak tak to je na 65000km 2000kč, když si to celý spočítám tak mi těch pár ušetřenejch korun nestojí za to abych někde klouzal

0/0
25.3.2015 11:53

V29l17a23d60i96s16l69a26v 85B36u38r44y29š62e11k 1889542497784

hm, jenže já nikde neklouzal, nic jsem nepřevažoval a jezdil na nich dvě zimy, taky jsem se toho původně bál, byl jsem velkým příznivcem přezouvání, nakonec se ukázalo, že stačí překonat zažitá dogmata a že výhody převažují, nebýt toho, že jsem koupil nový auto na celoročkách a zimní sada by mě vyšla na 50 tisíc, tak jsem si řekl, zkusím to a nakonec jsem změnil názor

0/0
25.3.2015 12:03

T20o63m14á40š 31R84ó52t31h 2644986102179

12 tisíc guma co je to za auto?

já znám spousta lidí s SUV kteří nepřezouvaj protože se tam maj z výroby coloroční ale všichni maj aspoň trochu soudnosti a přiznaj že na ledu a ujetým sněhu je to děs, mě osobně to příjde směšný koupit si nový auto, jezdit 30tis ročně a šetřit pár drobnejch na gumách

0/0
25.3.2015 12:09

V54l56a52d84i56s52l34a64v 58B70u67r68y95š56e78k 1439102197844

já jsem výjimka a 12 tisíc je to i s disky, jedná se o rozměr 235/55 17

0/0
25.3.2015 12:32

T35o26m83á45š 94R78ó71t65h 2974426852509

kupovat disky je vyhazování peněz

0/0
25.3.2015 12:35

T23o90m38á75š 18R56ó25t60h 2764166102279

jen tak mimochodem pokud měníte celoroční pneu jednou za dva roky tak na přezouvání ušetříte cca 1500Kč, pokud ta zmiňovaná spotřeba bude vyšší a pouhou desetinu litru vychází mi to že jízdou na celoročních proděláte 250Kč/rok

0/0
25.3.2015 12:17

V15l21a61d21i70s41l87a27v 80B32u67r96y69š21e56k 1159842867354

mě zas vychází, že vyhozením celoroček příjdu o 20 000 Kč

0/0
25.3.2015 12:42

T31o72m30á53š 76R66ó79t70h 2854846582189

nějakaj postup jak jste k tomu číslu došel by nebyl?

0/0
25.3.2015 12:44

T28o26m66á39š 83R26ó59t93h 2654546682689

a ještě jeden postřeh, v mém rozměru (205/55r16)

stojí letní pneumatika s parametry BA68dB 1753kč

od toho samého výrobce stojí celoroční s parametry EE69dB 2381Kč

;-D

0/0
25.3.2015 12:34

V90l32a41d16i96s98l19a74v 89B80u78r54y84š66e83k 1539902707114

používám celoroční třetí zimu a v pohodě, zimní jsou totiž lepší na sníh, jenže tím to končí, na všech ostatních površích jsou vždy jen horší a to i na zmrzlé silnici, jsem mimořádně spokojen a neměl sebemenší problémy, s continentálama jsem najel 65 tisíc a ještě je nemusel ani měnit, teď mám pirelli a fakt dobrý, pokud na mě výrobci a přezouvači pneumatik nevymyslí, jak mě donutit zpátky používat zimní a letní pneumatiky, tak si to budu užívat a všem doporučuju

0/0
25.3.2015 11:41

T41o32m24á49š 79R13ó80t72h 2874346912689

jen pro přesnost mimo sněhu jsou lepší i na led

0/0
25.3.2015 11:43

V76l14a60d62i54s34l73a73v 86B74u82r27y47š46e21k 1539262417154

na ledě klouže podle mých zkušeností úplně všechno kromě hrotů a to jsem nikdy neměl možnost vyzkoušet, u nás v ulici byla ledovka a nikdo nemohl vyjet a já je pěkně po chodníku objel s celoročkamy a byl pryč

0/0
25.3.2015 11:51

V13l94a52d36i46s76l82a60v 13B25u35r30y50š96e21k 1119502347144

protože měli sice všichni zimní pneumatiky, ale nikdo čtyřkolku ;-D

0/0
25.3.2015 11:55

T39o29m26á96š 23R66ó48t95h 2114436902379

to je geniální škudlit na zimákách a vyhazovat peníze za čtyřkolku;-)

pracoval jsem šest let na horách a tam kde hrdinové s 4x4 a univerzálama zůstávali v příkopech já s normálním autem a pořádnejma gumama jezdil bez problémů

0/0
25.3.2015 12:01

V55l55a28d88i73s33l76a23v 84B70u72r70y58š60e53k 1429302367454

sada zimních kol je zhruba stejně drahá jako je pohon na všechna kola,  tedy zhruba 50 000 Kč a zatímco pohon všech kol je užitečný celoročně, tak zimní kola ocením jen vyjímečně

0/0
25.3.2015 12:30

T70o29m22á12š 85R85ó96t38h 2684976802809

co máte pořád s tou sadou kol? kupovat si celou sadu kol je nesmysl, k čemu Vám je ten pohon čtyř kol? psal jste že do hor nejezdíte

0/0
25.3.2015 12:55

V27l21a87d79i73s31l18a46v 77B72u21r28y68š55e55k 1489622227164

že pohon čtyřech kol je pro jízdu ve sněhu na horách je poměrně těžko vyvratitelnej mýtus, který asi vznikl v dobách výroby PV3S,  pohon všech kol se montuje do těžkých a výkonných vozů kvůli celoročnímu zlepšení jízdních vlastností, především trakce a chování vozidla v zatáčkách, některé vozy namátkou třeba audy Q7 se jako předokolka ani nevyrábí, velkou oblibu mají čtyřkolky v oblastech, kde niky sníh nepadá, třeba na Řeckém Rhodosu

0/0
25.3.2015 16:43

T74o74m97á29š 17R42ó53t41h 2124756932189

to je určtě pravda a hádejte co má ještě zásadní vliv na trakci a chování vozidla v zatáčkách?

nepříjde vám to zvláštní na jednu stranu investovat do pohonu čtyř kol a nést zvýšené náklady s tím spojené a na druhou stranu to zabít gumama?

0/0
26.3.2015 7:05

M25a14r88t55i58n 69K80o78v20á22ř 2881660969186

Tak já si ten "mýtus" potvrzuju každou zimu u terénního Nissanu. Pokud začne prokluzovat zadek, připojím předek a jedu bez problémů...

0/0
2.4.2015 21:11

T92o42m40á40š 58R75ó56t90h 2154166292909

:-) klouže všechno ale pořádná zimní guma klouže podstatně míň,

znám lidi kteří koupili na konci zimy auto s Quartariskama že už to nějak do jara vydržej, jednou vyjely na led a hned kupovaly zimní,

já s tím taky jel a vůbec se jim nedivím

0/0
25.3.2015 11:56

V79l46a30d88i15s70l82a64v 94B24u78r98y96š77e80k 1429952627854

tak já auto nepoužívám pro práci v lese na horách, mám tu výhodu, že když u nás třikrát za rok napadne sníh, tak vždycky se můžu rozhodnout, že nikam nepojedu a aak už jsem zmínil, celoroční pneu mě namontovali v továrně kde auto vyrobili, já jen zjistil, že se s tím na sněhu jezdit dá v pohodě, až budu jezdit v Krkonoších do lesa, tak si jistě zimní koupím

0/0
25.3.2015 12:15

T40o32m98á48š 20R11ó70t26h 2284606332989

s tím plně souhlasím, celoroční pneu jsou pro toho kdo jezdí málo a může se rozhodnout že dnes nikam nejede nebo má dvě auta

0/0
25.3.2015 12:21

V82l35a66d89i44s58l30a16v 28B83u42r22y78š62e40k 1439802947234

jezdím ročně 25 000 km, je to málo nebo moc, to nevím, jak chodím do hospody, tak koukám na SUV a můžu říct, že většina má obuto celoročky, tak jak jim to prodali, koupit auto a obout ho do letních a celoročky za 20 000 kč vyhodit kvůli nějakým dogmatům je kravina

0/0
25.3.2015 12:38

T94o51m30á88š 68R79ó96t19h 2874436532649

celoročky samozřejmě nikdo nevyhazuje a dál je používá v létě

0/0
25.3.2015 12:45

L13u71k25á95š 73V39a86ň45u83r74a 1565664553883

Kdo najede do 10000km za rok, pro toho jsou plne dostacujici celorocni (neplest s univerzalnimi). Pouzivam je na SUV a oproti univerzalnim jsou mnohem lepsi na snih a led. Univerzalni maji jen M+S ale celorocni k tomu maji i horu a vlocku. Jedina nevyhoda je, ze se musi menit uz kdyz je vzorek 4mm, ale mezi nama, s 1, 5mm na vode pojede jen silenec.

0/0
25.3.2015 9:05

J86i69n56d69ř37i45c32h 47Š37k56o62p45e96k 4195471490425

od kdy musí mít univerzální pneu při použití v létě nad 4 mm ?

Zákon uvádí, že pneu musí mít 1,6, zimní musí mít 4 mm a více za situacích, kdy zimní pneu musíš ze zákona mít.

Tzn. klidně lze dojecz zimní pneu v létě a vzorek ojet až na 1,6 mm

0/0
25.3.2015 9:34

L71u74k28á38š 49V63a66ň66u13r92a 1585384303933

V lete samozrejme ty 4mm mit nemusi, ale za leto nesjedu 2,4mm a mit na univerzalech 1, 6mm, tak nikam v terenu nevyjedu. Proste to bude klouzat.

0/0
25.3.2015 10:08

J62i42n78d92ř36i61c27h 15Š17k41o64p43e67k 4435371420765

ttj,já tvé "ze se musi menit uz kdyz je vzorek 4mm" pochopil tak, že zimní/celoroční pneu ani v létě nesmí mít pod 4 mm

0/0
25.3.2015 10:21

M97i44c42h83a91l 36K60o46č15í 1891135343513

Tak mě tak napadlo, proč se vlastně všechny pneu dělají v černé barvě? :-)

0/0
25.3.2015 0:20

T73o19m17á61š 98D13v27o26ř20á86k 3248659663863

Protože tam jsou saze jako plnidlo.

Složení pneu je asi takové: kaučuk 70%, saze 25%, oxidy, síra, změkčovadla, urychlovače a antioxidanty.

Omlouvám se jestli nejsem přesný, ze školy jsem již 30 let...

0/0
25.3.2015 6:16

R73a16d95o33s38l69a26v 59K93l87a19u70d15a 5284568304702

Vyrábí se i barevné. http://tyre.marangoni.com/Tuning/Progetti/EvoqueHFI-R.aspx#.VRJG9vmG__k      Jenže jsou pochopitelně dražší a pro běžného uživatele k ničemu. Uplatnění našly hlavně u dětských kol. kde cena není o tolik vyšší a výrobci už neví jak zaujmout.

0/0
25.3.2015 6:30

J23i80n65d67ř55i36c15h 43Š34k24o60p87e56k 4275281340495

dělají se i bílé na vysokozdvižné vozíky, aby nedělaly šmouhy po dlažbách ve skladech, ale je to za pěkný příplatek vůči černým

0/0
25.3.2015 6:57

J86a39n 19J66o73r63d35a23n 5241297529

3000 na celou Octávii!? To nestojí na mé auto jedno kolo, natož čtyři :-/

+1/−1
24.3.2015 23:00

M38i96c97h68a88l 26K11o84č11í 1281275793893

Tak já taky nechápu, co si to lidé kupují za gumy, to musí být vyrobeno z pet flašek, nebo co, když to stojí 3.000,- na celé auto.

0/−1
25.3.2015 0:18

J88i14n54d64ř71i47c69h 90Š45k64o41p26e21k 4145481260395

čínský protektor větší hodnotu nemá

0/0
25.3.2015 6:58

J53a40n 16J62o14r36d26a90n 5971397269

Tak ono i to auto co na nich jezdí je nic moc :-P

0/0
27.3.2015 12:55

P42a33v31e68l 59S28ý76k69o18r70a 7507762587601

Měli by zavést ještě jarní a podzimní.  Tím by se zvýšila kázeň, DPH, ekonomika  a uspořilo by to mnoho životů.

A zklidnila by se doprava.

+9/0
24.3.2015 22:12

P92a41v65e52l 77S21ý61k67o70r74a 7867722377841

Dojedu zimní. Přece nevyhodím 4 milimetry.

Znám šéfy z Barumu, co jezdí na zimních celý rok. Asi vědí proč. [>-]

+6/0
24.3.2015 22:07

J77o38s72e73f 17K53a57r22f43í72k 7652915376780

Ale pozor na to jakou máte pojišťovnu. Některé trvají na to, že pokud máte zimní v létě MUSÍ být vzorek jako když je zima, tedy min. 4mm...

0/0
25.3.2015 8:41

J17i68n12d62ř56i11c21h 94Š59k48o30p28e63k 4745611560805

jak můžou chtít něco co je v rozporu se zákonem ? To je kravina, nemůže nižší právní předpis (v podobě obchodních podmínek) být přísnější než norma nadřazená.

No tomto už pohořelo mnoho obcí

+1/0
25.3.2015 11:35

M91i79l96a76n 69K14r12á80l 8963928851851

To jsou takový báchorky z hospody když si dají chytráci škopka (sorry jména jsem si všiml až po napsání)

0/−1
28.3.2015 18:51

M83a81r59t12i71n 33K25o35v72á82ř 2781330529876

Vyhláškač. 341/2002 Sb. Ministerstva dopravy a spojů zedne 11. července 2002 zedne 11. července 2002 o schvalovánítechnické způsobilosti a o technických podmínkáchprovozu vozidel na pozemních komunikacích § 21, odst. (5) - citace:

"Činná  plocha pláštěpneumatiky v provozu musí mít pocelém obvodu a celé šíři vrchního běhounu jasně viditelný  dezéns hloubkou hlavních dezénových drážeknebo zářezů u mopedů nejméně 1,0mm a u vozidel ostatníchkategorií nejméně 1,6  mm."

0/0
2.4.2015 21:31

A89n82t59o86n90í78n 10S45e86b37e71r34a 7923518970409

Tak já najedu v letě (tím mylslím dny kdy je více než 18 stupňů a neprší) cca 1.500 KM. A to mně na zimních opravdu nezabije. Mám širokou gumu 195 a kotoučovky a i v létě to na zimních brzdí velice dobře. Nepoznám rozdíl. Jak na to dupnu tak skoro na místě stojím.

0/0
25.3.2015 17:01

J96á65n 62K44o43t80ú24č 2596834578706

a čo v daždi?

0/0
2.4.2015 16:30

T64o28m19á10š 73Z33e80m24a29n 3305198114165

Kdyby nebylo těch značek na D1 co vyžadují zimní pneu pevně od-do (zimní čas) bez ohledu na počasí, tak zimáky nejsou potřeba už dobře 2 měsíce..

+3/−2
24.3.2015 20:21

Z84b48y94n32ě40k 46M40e72z36e42r84a 7221707186

Žádná taková značka ale na D1 osazena není ;) Ani v legislativě není o TRVALÉ povinnosti jezdit na zimních pneu (M+S) ani slovo...

+7/−1
24.3.2015 21:43





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.