Diskuze
Záhadné FRM: zapomenuté české letadlo na kolech pohřbila válka
Děkujeme za pochopení.
M71a89r18c63e88l 49P12a30v33l63í55k
usporiadanie motora a prevodovky mal podobne trabi.
a k SV rozvodu a jeho prístupnosti - svojho času (1956) sme dostali radu od šoféra (jeho výsosti) urobiť otvor v blatníku na zlepšenie prístupnosti nastavenia ventilov. tie sa nastavovali "za tepla", jednou rukou držať dva kľúče a druhou mierku ... na tomto motore mohli nastavovať rovno dva valce :-)
R73a66d40e22k 32R21a34i38d38a
V Kopřivnickém muzeu Tatry je v jedné vitríně malý modrý, zřejmě keramický, model něčeho velmi podobného. Škoda, že nemám fotku. Jinak by mě zajímalo, jak se chlapci poprali s tím předním sklem, když ani pro tatrováckou 77 nebyl nikdo schopný vyrobit prohnuté sklo, nakonec ho konstruktéři museli "zlomit" na tři díly.
J61a93n 57J90a33n51e10č96e15k
Já myslím, že nepoprali. Technologii výroby prohnutého bezpečnostního skla se podařilo vyřešit až v padesátých letech.
J95i55ř45í 46J48i50r71o46u80d90e22k
Na první pohled mi vzhledově připomněl Tatraplán.
J37a95n 47K29o16h15l
Takhle na fotce a nákresech vypadá strašně.. ale koncem 30.let byla aerodynamika trendem všude ve světě.
Jinak to nesouvisí pouze s WW2, ale i s WW1. ČS po ní získalo hodně průmyslu, ale podniky neměly odbyt na ztracených trzích, a tak se samozřejmě hodně zvažovalo, co se bude vyrábět a co ne.. kupní síla obyvatelstva taky nebyla bůhvíjaká, a to ani při dosazování českých úředníků a státních zaměstanců do pohraničí (což zase štvalo německé starousedlíky). Je to potřeba vidět v kontextu doby..
R58i94c40h76a24r73d 90P71u69č96a73n
ta zatracená válka toho pohřbila...hlavně českou republiku, tu první kdy jsme patřili do TOP 10 ve světě.
O té druhé po válce škoda mluvit.
J27a78n 72P92r82i64c51h31y37s30t91a70l
Snad Ceskoslovenskou republiku?
Po valce byla treti republika. Druha republika trvala kratce a bylo to tesne pred valkou, ne po valce - od zabrani pohranici do okupace a vyhlaseni protektoratu.
J60i74ř53í 46V25a34v96ř19í70k
Tady je vidět, co dokáže český technik a dělník, když má inspiraci a um! Krása a estetično. Že by inspirace do budoucna? Děkuji za krásné připomenutí časů našich dědů a otců
J26a46n 50P12r74i82c80h80y53s73t78a52l
Ten sovinismus neni na miste. Moc bych se divil, kdyby tohle byl nejaky vyjimecny pripad a kdyby se na vyvoji a vyrobe podileli jen Cesi. Prvni Ceskoslovenska republika byla mnohonarodnostnim statem, v nemz zili krome vami zminenych ceskych techniku a delniku i technici a delnici nemecke, madarske, slovenske, rusinske a zidovske narodnosti. Podle jmen zminenych v clanku to nebylo dilo jen ceskych techniku a delniku.
Kdybyste napsal ceskoslovenskych, tak by to bylo spravne ve smyslu obcanstvi.
J97i28ř12í 27Ř29e53z40n95í97k
Rozhodně jsme nebyli hlavně automobilovou velmocí z hlediska počtu osobních i nákladních automobilů uvedených do provozu na počet obyvatel. Stejně tak co se týče počtu rádií na počet obyvatel. Obyvatelstvo nemělo ani na textil.
Ve skutečnosti to, co zabilo ty projekty nových automobilů, byl slabý vnitřní trh, tedy nedostatečná spotřebitelská poptávka.
T77o83m66á33š 78B12u70r36a
Skupina obyvatelstva Vámi definovaná jako ti, kteří "neměli ani na textil", cílovou skupinou zákaznictva žádné tehdejší automobilky netvořila. Automobily byly produkovány pouze pro bohatší část střední třídy a vyšší. A samozřejmě pro firmy.
A "slabý vnitřní trh"? V meziválečném období to naši předkové dokázali dotáhnout od centrálně řízené monarchie mezi patnáct nejrozvinutějších ekonomik světa. Takže o "jakémsi" domácím kupním potenciálu zde s největší pravděpodobností hovořit lze. Nehledě na export.
M75a47r72t86i12n 11K41o32n89e18c81n69y
Inspirace nejspise u Tatry. Ale je to nadhera...
T49o83m55á23š 28B62u55r50a
Mne na tom zaujala linie čelního skla s návazností na A a B sloupky z anfasu. Tak trochu mi připomíná řešení stejných partií u SAABa let sedm- a osmdesátých (samozřejmě minulého století).
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
Financial Controller (A12540)
AURES Holdings a.s.
Praha