Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Volvo urychluje vývoj aut. Chtějí trumfnout Škodu a jejich Favorita

Švédská automobilka Volvo připravuje novou platformu pro kompaktní modely. Firma si od ní slibuje, že díky ní vyvine zbrusu nový model za pouhých 20 měsíců, což představuje oproti dosavadním schopnostem zkrácení vývojového času na méně než polovinu. Šibeniční termíny Volva připomínají někdejší shon při vývoji Škody Favorit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T48o42m13á84š 49V16a84l53d60e78r 7823700789

I u Favorita se podílely různí dodavatelé na vývoji. Sám jsem mluvil o vývoji Favoritu s kompetentními lidmi na přednášce Ogle Design. A také se tito dodavatelé chlubily na stránkách časopisu tehdejšího SM. I v jiných periodikách o svých úspěších při realizaci zakázky pro favorit. Samozřejmě vycházely ze zadání AZNP. Viz např Autopal Nový Jičín.Kde konstruovaly reflektory. Defakto jste si mohli udělat obrázek jak bude auto vypadat půl roku před oficiálním předvedením na BVV. Autor byl buď nenarozený, dítko školního věku nezajímající se o auta, nebo ztratil paměť :-)

0/0
27.4.2015 0:04

J93a90n 18D84l80o90u39h42ý 7944279260809

Ta diskuze je rozbita uz dva dny!!!! Udelejte s tim neco. Nejde komentovat prispevky

0/0
8.4.2015 16:25

D34a60n49i15e34l 24T26o32m87e56k 8869845988826

Úplně vidím vrátnici Volva: nástěnka, na ní vlevo zaměstnanec měsíce a vpravo velká fotografie Śkoda Favorit s nápisem "překonáme jejich rekord!"...

+3/0
8.4.2015 11:32

L86u72d90v61í46k 57G77a97j38d96o66š44í81k 2745673524312

No ono to u Favorita šlo taky tak rychle proto, že se spousta věcí prostě oprásklo z již hotových řešení venku. Komančové tehdy nijak zvlášť patenty a licence neřešili a dohánělo se zpoždění za světem, takže inspirací bylo mnoho.

+2/−1
7.4.2015 14:00

V60l77a33d98a 10S60i38m44o56n94i24k 3909183913355

A na co by na favorite měl být nějaký patent?

0/0
7.4.2015 14:55

M97a17r10t76i95n 47K48o27l51a37c92e15k 6335589564720

No favorit byl na svou dobu velmi vyspělý, a právě proto pak koupil VW škodu.

Kdyby favorita nebylo tak už škody by taky nebylo

0/0
11.4.2015 22:19

J10i36ř78í 62E84r97b31e58n 1383434666327

Vyprávějte, co se "oprásklo".

Ono by se to totiž pak nedalo vyvážet, víme?

0/0
7.4.2015 21:04

J65i68ř16í 13K98o59c43u15r78e30k 6135134195498

Vzhledem k tomu, že do Škody 120 pasuje startér z Fabie 1,4 MPi ... Ten Favorití motor až tak nový nebyl.

+2/0
8.4.2015 1:07

J40i92ř76í 11E81r70b56e67n 1443374336927

Nebyl a nikdo netvrdí, že to byl úplně nový motor. Je to "jen" výrazně modernizovaný a přepracovaný motor z embéčka, se kterým má společné jen základní rozměry. Do kterého ten fabiácký motor 1,4 taky namontujete bez větších problémů.

0/0
8.4.2015 12:15

M13a48r77e65k 20H72r81u78b21y 6487382431708

Nejak nechapu, k cemu je potreba zvysit kadenci chrleni novych modelu. Za chvili to bude jak u mobilu, a uz i Sony poznalo, ze to neni nejlepsi cesta ;-)

+3/0
7.4.2015 13:11

J27a78r35o69m95í27r 38P32e90t31l30a76c67h 2854982865373

Favorita se nezbavujte, žádnej bazar, či šroťák ;-D Kam se hrabe Volvo.  V 89. komunisté tvrdili, že jsem daleko před Itálií a my jsme i před Švédskem :-)

+1/−1
7.4.2015 12:27

M45a23r10e59k 80H76r94u15b48y 6337912691218

..a na slusnej podvozek lze kdyztak nahodit Kaipan ;-)

+1/0
7.4.2015 13:07

M95a32r58t31i55n 11K59o49l16a15c41e70k 6815719204790

to bylo hlavně pro, že italská designová a automobilová škola byla tehdy pán někdo

0/0
11.4.2015 22:18

J20a85n 53N43o96v47á77k 6610925327737

Kam se nějaké kapitalistické Volvo hrabe na naše soudruhy. ÚV zavelelo, že bude nová Škoda Favorit představena k výročí VŘSR a tak se i stalo. Nebuďme hnidopiši a nepátrejme ke kterému výročí to pak vlastně bylo splněno. Čestný závazek soudruhů z Boleslavi byl zkrátka splněn a basta. ;-D

+4/0
7.4.2015 10:29

J86i45ř14í 56E26r35b68e71n 1973304656367

K jakému výročí VŘSR, prosím tě? 8-o ÚPV 228/1982 Sb. mluvilo o tom, žže vývoj musí být dokončen do června 1985 a zaveden do výroby v roce 1987...

0/0
7.4.2015 21:08

A58n79d32r14e51j 27O87l69e96k83s29a 3935891947321

Já myslím, že Volvo nemá šanci. Škoda boduje kufrem....;-D

+3/0
7.4.2015 10:28

J42e44n38d35a 57K68r65á55s92a 1889786718

Škrabkou ;-)

+2/0
7.4.2015 19:21

J98i83ř51í 54S52c61h15w31a38c55h 8308894908946

trojblikem Jendo, trojblikem ;-D

0/0
8.4.2015 12:33

J48e53n91d54a 19K34r82á90s40a 1459506618

Už ses vzmohl na moderní auto s trojblikem,nebo pořád jezdíš s ojetými šunkami a netušíš co to trojblik je !?;-D

0/0
8.4.2015 13:12

L10a79d65i90s52l41a52v 43K46v25a54s31n24i72č61k48a 1113527523425

Jasně, dva a půl roku, začalo se v březnu 1983 a světu se auto představilo v září 1988. Vývoj od nuly probíhal tak, že se použila podlaha ze stávající typové řady (platforma se tenkrát ještě neříkalo, pane autor), aby se ušetřilo všechno co ušetřit šlo, na to nebyly potřeba počítače. Nic proti Škodovce ani těm lidem co vyvíjeli Favorita nemám, jenom proti tomuhle nesmyslnému článku.

+6/−2
7.4.2015 10:15

J86i13ř75í 20E46r67b15e87n 1413624426887

"Podlaha ze stávající typové řady..."

Prosím, co má příčně profilovaná podlaha Favorita společného s podélně profilovanou podlahou Š 105/120/130??? Odpovím: NIC! Ani tloušťku plechu, ani řešení podélníků, ani profily pro sloupky, ani kotvení přední nápravy...

+1/0
7.4.2015 21:11

J53i71ř95í 24E77r95b13e86n 1533754506277

No Vy jste zrovna nic moc lepšího nevyplodil.

"Podlaha ze stávající typové řady..."

Prosím, co má příčně profilovaná podlaha Favorita společného s podélně profilovanou podlahou Š 105/120/130??? Odpovím: NIC! Ani tloušťku plechu, ani řešení podélníků, ani profily pro sloupky, ani kotvení přední nápravy...

A to o nepoužívání počítačů je taky nesmysl. ÚVMV měl skvělé výpočetní středisko a celý hnací řetězec favorita, od vačkové hřídele přes převodovku po poslední šroubek na zadní nápravě, je výsledkem několika tisíc variantních výpočtů v ÚVMV.

+1/0
7.4.2015 21:14

J39i29ř92í 69E33r40b47e97n 1583464846897

Sorry za double. A navíc motáte dohromady ukončení vývoje modelu (06/1985) s rozběhem výroby, pro kterou se musely pořídit nové technologie zhruba za půldruhé miliardy Kčs. Výroba začala ve Vrchlabí někdy v srpnu nebo září 1987 (tehdy se také auto představilo na BVV) a prodej pro veřejnost byl zahájen až v létě 1988.

+1/0
7.4.2015 21:21

M43a96r84t64i10n 88P10o56l71á81k 8359985937640

Tyhle zrychlovací akce bohužel většinou nedopadají moc dobře. O něco podobného se pokoušel poměrně nedávno Mercedes a třeba Fiat měl udělané Stilo v hodně krátkém čase. Taky se tehdy psalo, kolik to ušetří času a peněz. O následném kvalitativním sešupu u Mercedesu, počínaje "hnijícími masařkami" v polovině 90. let, slyšeli snad všichni.

U Fiatu to zase taková tragédie nebyla, ale to spíš jen kvůli nízkému srovnávacímu základu předchůdců (resp. ostatních modelů koncernu) a hlavně asi outsourcingu vývojových prací u Magny-Streyr.

0/0
7.4.2015 10:15

C45y23r98i76l 90P68a73v56e27l75k44a 4746492438135

Co jste si v redakci sase šlehli? Tohle přirovnání je skutečná pitomost!

+9/0
7.4.2015 9:40

M95a13r63e37k 97H38r23u95b23y 6867952131688

Souhlas. (A navic skica je podle vzoru zena.;-))

0/−1
7.4.2015 11:09

L90a39d34i38s33l19a41v 70M16á88l72e38k 7713667621198

Skica sice podle vzoru žena, ale zase c je v češtině měkká souhláska. Tak a teď babo raď :-) Jinak já dávám přednost výrobkům Volvo před výrobky AZNP, jako třeba Škoda 125L nebo Favorit, ale respektuji právo autora článku na jiný názor :-)

+1/0
7.4.2015 11:35

M25a65r85e14k 52H17r53u36b70y 6807672321368

aha, tak podvzor gejsa...to jsou veci 8-o Jinak 750 byla krasny auto :-)

0/0
7.4.2015 13:09

V12r72t32a76ň43a 31A87l52e35š 9438775366237

Ač zní skici podivně, tak je to dobře http://www.pravidla.cz/hledej/?qr=skici

0/0
7.4.2015 13:44

M33a73r90t70i45n 28V96á39v36r81a 2530953249

Autor sem přešel rovnou z Rudého práva padesátých let?

Západní imperialisté se pokoušejí zvýšit výrobu oceli a trumfnout české úderníky, kteří plní plán na sedmset procent!

+9/0
7.4.2015 9:17

M64a68r53i70a11n 81K39a96r83a21b38a 4173831240362

WTF ???Rv

+1/0
7.4.2015 9:10

J46a39n 72D80l77o26u82h89ý 7514829370959

Hlavne nezapomenout navpat do kazdeho clanku skodovku i kdyz je to uplne mimo misu!!!

+9/−8
7.4.2015 8:04

J53i57ř76í 17S22c74h77w27a50c52h 8138794528116

nj, škoda-alergici Dlouhý, Konvalinka jsou již na scéně, ještě tu chybí Báča ..... ;-)

+3/−3
7.4.2015 9:31

J66i17n55d18ř51i60c10h 63Š11k74o78p41e73k 4275691420155

a taky ten co pod každým článkem píše, jak je automobilismus špatný. Taky exhibuje pod každým článkem o zvířatech, zejména těch doma chovaných. Na jmého si teď nevzpomenu

0/0
7.4.2015 9:37

J37i80ř30í 75E98r63b39e65n 1723834716657

Pavel Řapek. Jo, to je taky exot.

0/0
7.4.2015 21:24

L85a70d85i21s18l37a80v 98S32o37k41o52l 1820962755472

Hlavně, že je tu Škoda feťák:D

+2/0
7.4.2015 9:51

J56a17n 84D45l24o32u59h76ý 7114399370509

Jiriku, ja jednu shade doma mam a narozdil od tebe snesu kritiku na produkt, ktery sam pouzivam. Tak se hod do klidu, at ti nepraskne zilkaR^ Simply clever new shade buy never ;-D[>-]

0/0
8.4.2015 16:21

J81i34ř78í 93S24c91h24w63a69c14h 8928274478156

Jeníku, mě je celkem jedno, co máš doma, já třeba nemám škodovku žádnou. A věcnou kritiku čehokoliv snesu, rád se přiučím zkušeností jiného...."plivance" nemám rád....

0/0
8.4.2015 17:20

V72i84k96y32r 98B61o16h31u80m36i68l 49S16t18r69a55n82s67k54y 9557298386229

Článek je zcela mimo "mísu". V době přípravy a výroby prvních Favoritů se maximum dělalo, aby vše bylo /nakonec pochopitelně nebylo/ Made in Czechoslovakia. Bude dnes Volvo zřizovat výrobu stěračů v přidružené výrobě JZD? Jistě ne! Hromadu těchto komponentů nakoupí od světových výrobců. Tehdy se muselo vyvinout a VYROBIT v Československu prakticky vše (světla, kastle, motor, převodovka a jen se dovážely v nezbytném počtu karburátory, tlumiče, pojistkové desky a někdy spojky....

+13/0
7.4.2015 7:28

D49a37n29i36e71l 54T38o69m78e72k 8399345378776

to máte dvojlinku, trojlinku, kolečko - nejlíp bantamový...

0/0
8.4.2015 11:29

J49a33n 15K69o55n65v39a87l15i32n68k79a 5120581461975

Podle těch titulků na iDnesu v sekci Auto chce každý nějakým způsobem trumfnout Škodu. Proboha proč? Že se o to pokouší trapný Hyundai, to se obecně ví. Volvu může být škodovka ukradená, je to přece auto pro úplně jinou cílovou skupinu. Z té marketingové kampaně, co tu běží, by jeden zvracel. Autorovi však nelze upřít v jistém smyslu kreativní myšlení. Dotlačit do článku o technologickém řešení severské značky odkaz na předpotopní českou plečku, je víceméně geniální. 

Třeba se dočkáme i článku, kde bude napsáno.  "Mercedes dává na svá auta čtyři kusy pneumatik. S tímto přelomovým řešením jako první přišla škoda u typu Popular z roku....."  Nebo. "Stěrače u vozů Porsche jsou opatřeny grafitovými stíracími plochami, stejně jako u Fabie první generace, kde však dosahovaly podstatně vyšší účinnosti."  A nebo "Britská prestižní značka RR se inspirovala nápadem boleslavské značky - tradičního výrobce automobilů - a začala implantovat do dveří svých modelů deštník".

+19/−2
7.4.2015 7:19

J19i91ř32í 56S77c94h36w16a76c61h 8118624388246

titulek bezpochyby splnil svou úlohu. Kdyby se článek jmenoval "Volvo zkracuje dobu vývoje" tak by v diskuzi byly tak dva-tři příspěvky celkem, takto jich hlavně díky škoda-alergikům bude mnohonásobně více. ;-)

+12/−1
7.4.2015 9:41

J78a40n 29K32o76n96v98a89l88i50n17k27a 5680481341225

Jsi tak blbej nebo to děláš z přesvědčení? Kdybys četl můj příspěvek důkladně, tak bys pochopil, že v něm nejde o škodovku, ale o styl psaní na tomto webu. S povděkem kvituji, že jsi vyměnil hejtry za alergiky. Koneckonců je sezóna alergií, proč tedy nebýt aktuální. Byl bych rád, kdybychom se opět vrátili do stavu, kdy jsme své příspěvky vzájemně ignorovali. Naše diskuse nemají valný smysl a kvalitu už vůbec ne.

+2/−2
7.4.2015 11:46

J17i40ř60í 86S50c81h56w41a50c42h 8558534688916

Nj a opět urážky....možná se speciálně u tebe k  těm "haterům" vrátím.....;-)

V úvodu prvního odstavce píšeš o titulku, dovolil jsem si tedy také okomentovat titulek. K těm hovadinám co píšeš ve druhém odstavci je jakýkoliv komentář ztráta času. Tím tvůj příspěvek klesl o několik úrovní pod úroveň článku, který tak sáhodlouze "kritizuješ". Rv

+3/0
7.4.2015 12:03

J36a25n 19K73o12n45v12a15l59i56n18k68a 5840141871385

;-D Na tohle už fakt není co říct. ;-D Koukni - 15 lidí tomu mému dalo plus, takže to asi až tak mimo nebude. Srandisto. R^ (představ si jiný prst vzhůru).

0/0
7.4.2015 12:41

J70i23ř98í 46S10c23h22w55a67c46h 8898854768336

ehm, plusy se tady dávají i za mnohem větší nesmysly, než jsi vyplodil ve druhém odstavci svého úvodního příspěvku.

+2/0
7.4.2015 19:41

J38i17ř62í 73E41r42b24e32n 1463294626607

Konvalinky jsou hezké, ale jedovaté kytičky...

0/0
7.4.2015 21:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.