Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Volvo urychluje vývoj aut. Chtějí trumfnout Škodu a jejich Favorita

Švédská automobilka Volvo připravuje novou platformu pro kompaktní modely. Firma si od ní slibuje, že díky ní vyvine zbrusu nový model za pouhých 20 měsíců, což představuje oproti dosavadním schopnostem zkrácení vývojového času na méně než polovinu. Šibeniční termíny Volva připomínají někdejší shon při vývoji Škody Favorit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T41o71m16á43š 54V88a34l41d42e27r 7503420409

I u Favorita se podílely různí dodavatelé na vývoji. Sám jsem mluvil o vývoji Favoritu s kompetentními lidmi na přednášce Ogle Design. A také se tito dodavatelé chlubily na stránkách časopisu tehdejšího SM. I v jiných periodikách o svých úspěších při realizaci zakázky pro favorit. Samozřejmě vycházely ze zadání AZNP. Viz např Autopal Nový Jičín.Kde konstruovaly reflektory. Defakto jste si mohli udělat obrázek jak bude auto vypadat půl roku před oficiálním předvedením na BVV. Autor byl buď nenarozený, dítko školního věku nezajímající se o auta, nebo ztratil paměť :-)

0/0
27.4.2015 0:04

J14a90n 36D62l22o33u68h47ý 7144269630119

Ta diskuze je rozbita uz dva dny!!!! Udelejte s tim neco. Nejde komentovat prispevky

0/0
8.4.2015 16:25

D65a18n30i57e65l 29T96o33m76e35k 8969425748106

Úplně vidím vrátnici Volva: nástěnka, na ní vlevo zaměstnanec měsíce a vpravo velká fotografie Śkoda Favorit s nápisem "překonáme jejich rekord!"...

+3/0
8.4.2015 11:32


L15u26d15v94í57k 80G79a26j48d25o49š47í23k 2575963604362

No ono to u Favorita šlo taky tak rychle proto, že se spousta věcí prostě oprásklo z již hotových řešení venku. Komančové tehdy nijak zvlášť patenty a licence neřešili a dohánělo se zpoždění za světem, takže inspirací bylo mnoho.

+2/−1
7.4.2015 14:00

V54l52a41d87a 79S14i83m76o96n53i18k 3639783933935

A na co by na favorite měl být nějaký patent?

0/0
7.4.2015 14:55

M87a21r28t52i41n 19K68o81l30a48c69e14k 6175279154490

No favorit byl na svou dobu velmi vyspělý, a právě proto pak koupil VW škodu.

Kdyby favorita nebylo tak už škody by taky nebylo

0/0
11.4.2015 22:19

J36i26ř97í 51E89r42b22e34n 1223314276597

Vyprávějte, co se "oprásklo".

Ono by se to totiž pak nedalo vyvážet, víme?

0/0
7.4.2015 21:04

J37i71ř62í 68K31o55c59u11r38e54k 6285274855698

Vzhledem k tomu, že do Škody 120 pasuje startér z Fabie 1,4 MPi ... Ten Favorití motor až tak nový nebyl.

+2/0
8.4.2015 1:07

J20i48ř20í 98E75r59b91e13n 1813464796517

Nebyl a nikdo netvrdí, že to byl úplně nový motor. Je to "jen" výrazně modernizovaný a přepracovaný motor z embéčka, se kterým má společné jen základní rozměry. Do kterého ten fabiácký motor 1,4 taky namontujete bez větších problémů.

0/0
8.4.2015 12:15

M14a55r98e92k 40H20r90u19b54y 6587852101818

Nejak nechapu, k cemu je potreba zvysit kadenci chrleni novych modelu. Za chvili to bude jak u mobilu, a uz i Sony poznalo, ze to neni nejlepsi cesta ;-)

+3/0
7.4.2015 13:11

J60a67r13o20m80í96r 80P65e29t31l72a24c22h 2544672665333

Favorita se nezbavujte, žádnej bazar, či šroťák ;-D Kam se hrabe Volvo.  V 89. komunisté tvrdili, že jsem daleko před Itálií a my jsme i před Švédskem :-)

+1/−1
7.4.2015 12:27

M88a25r87e78k 51H14r12u45b24y 6187352751258

..a na slusnej podvozek lze kdyztak nahodit Kaipan ;-)

+1/0
7.4.2015 13:07

M61a62r19t26i25n 90K87o92l10a49c97e85k 6845339364780

to bylo hlavně pro, že italská designová a automobilová škola byla tehdy pán někdo

0/0
11.4.2015 22:18

J27a64n 32N51o30v68á69k 6220135197627

Kam se nějaké kapitalistické Volvo hrabe na naše soudruhy. ÚV zavelelo, že bude nová Škoda Favorit představena k výročí VŘSR a tak se i stalo. Nebuďme hnidopiši a nepátrejme ke kterému výročí to pak vlastně bylo splněno. Čestný závazek soudruhů z Boleslavi byl zkrátka splněn a basta. ;-D

+4/0
7.4.2015 10:29

J11i74ř66í 88E55r88b13e68n 1203144946397

K jakému výročí VŘSR, prosím tě? 8-o ÚPV 228/1982 Sb. mluvilo o tom, žže vývoj musí být dokončen do června 1985 a zaveden do výroby v roce 1987...

0/0
7.4.2015 21:08

A39n88d75r88e92j 66O79l74e65k95s53a 3125341937921

Já myslím, že Volvo nemá šanci. Škoda boduje kufrem....;-D

+3/0
7.4.2015 10:28

J91e96n23d15a 37K85r28á42s59a 1529956808

Škrabkou ;-)

+2/0
7.4.2015 19:21

J64i18ř75í 27S17c81h33w47a91c20h 8558254458966

trojblikem Jendo, trojblikem ;-D

0/0
8.4.2015 12:33

J84e26n58d90a 73K28r55á61s13a 1239976738

Už ses vzmohl na moderní auto s trojblikem,nebo pořád jezdíš s ojetými šunkami a netušíš co to trojblik je !?;-D

0/0
8.4.2015 13:12

L13a62d54i59s20l71a24v 10K40v72a86s97n66i50č11k18a 1793797333775

Jasně, dva a půl roku, začalo se v březnu 1983 a světu se auto představilo v září 1988. Vývoj od nuly probíhal tak, že se použila podlaha ze stávající typové řady (platforma se tenkrát ještě neříkalo, pane autor), aby se ušetřilo všechno co ušetřit šlo, na to nebyly potřeba počítače. Nic proti Škodovce ani těm lidem co vyvíjeli Favorita nemám, jenom proti tomuhle nesmyslnému článku.

+6/−2
7.4.2015 10:15

J85i22ř66í 66E76r26b96e26n 1963134156627

"Podlaha ze stávající typové řady..."

Prosím, co má příčně profilovaná podlaha Favorita společného s podélně profilovanou podlahou Š 105/120/130??? Odpovím: NIC! Ani tloušťku plechu, ani řešení podélníků, ani profily pro sloupky, ani kotvení přední nápravy...

+1/0
7.4.2015 21:11

J29i43ř77í 70E91r41b10e82n 1103454656227

No Vy jste zrovna nic moc lepšího nevyplodil.

"Podlaha ze stávající typové řady..."

Prosím, co má příčně profilovaná podlaha Favorita společného s podélně profilovanou podlahou Š 105/120/130??? Odpovím: NIC! Ani tloušťku plechu, ani řešení podélníků, ani profily pro sloupky, ani kotvení přední nápravy...

A to o nepoužívání počítačů je taky nesmysl. ÚVMV měl skvělé výpočetní středisko a celý hnací řetězec favorita, od vačkové hřídele přes převodovku po poslední šroubek na zadní nápravě, je výsledkem několika tisíc variantních výpočtů v ÚVMV.

+1/0
7.4.2015 21:14

J38i59ř34í 33E27r46b80e33n 1883294866897

Sorry za double. A navíc motáte dohromady ukončení vývoje modelu (06/1985) s rozběhem výroby, pro kterou se musely pořídit nové technologie zhruba za půldruhé miliardy Kčs. Výroba začala ve Vrchlabí někdy v srpnu nebo září 1987 (tehdy se také auto představilo na BVV) a prodej pro veřejnost byl zahájen až v létě 1988.

+1/0
7.4.2015 21:21

M94a87r82t92i73n 96P13o37l66á34k 8789325717390

Tyhle zrychlovací akce bohužel většinou nedopadají moc dobře. O něco podobného se pokoušel poměrně nedávno Mercedes a třeba Fiat měl udělané Stilo v hodně krátkém čase. Taky se tehdy psalo, kolik to ušetří času a peněz. O následném kvalitativním sešupu u Mercedesu, počínaje "hnijícími masařkami" v polovině 90. let, slyšeli snad všichni.

U Fiatu to zase taková tragédie nebyla, ale to spíš jen kvůli nízkému srovnávacímu základu předchůdců (resp. ostatních modelů koncernu) a hlavně asi outsourcingu vývojových prací u Magny-Streyr.

0/0
7.4.2015 10:15

C25y48r78i49l 76P50a56v54e37l27k91a 4736982598315

Co jste si v redakci sase šlehli? Tohle přirovnání je skutečná pitomost!

+9/0
7.4.2015 9:40

M80a73r98e56k 86H74r14u58b16y 6197132421388

Souhlas. (A navic skica je podle vzoru zena.;-))

0/−1
7.4.2015 11:09

L54a14d80i11s60l86a31v 42M53á48l51e46k 7433507601658

Skica sice podle vzoru žena, ale zase c je v češtině měkká souhláska. Tak a teď babo raď :-) Jinak já dávám přednost výrobkům Volvo před výrobky AZNP, jako třeba Škoda 125L nebo Favorit, ale respektuji právo autora článku na jiný názor :-)

+1/0
7.4.2015 11:35

M11a10r96e53k 15H85r60u78b75y 6847642211888

aha, tak podvzor gejsa...to jsou veci 8-o Jinak 750 byla krasny auto :-)

0/0
7.4.2015 13:09

V73r17t28a98ň33a 45A89l23e22š 9378885376347

Ač zní skici podivně, tak je to dobře http://www.pravidla.cz/hledej/?qr=skici

0/0
7.4.2015 13:44

M57a20r53t34i53n 91V15á18v15r88a 2320683539

Autor sem přešel rovnou z Rudého práva padesátých let?

Západní imperialisté se pokoušejí zvýšit výrobu oceli a trumfnout české úderníky, kteří plní plán na sedmset procent!

+9/0
7.4.2015 9:17

M11a34r75i31a20n 52K81a18r77a38b25a 4503361290202

WTF ???Rv

+1/0
7.4.2015 9:10

J86a84n 25D26l58o35u31h65ý 7404399670959

Hlavne nezapomenout navpat do kazdeho clanku skodovku i kdyz je to uplne mimo misu!!!

+9/−8
7.4.2015 8:04

J66i32ř68í 28S94c40h79w44a65c46h 8898274458546

nj, škoda-alergici Dlouhý, Konvalinka jsou již na scéně, ještě tu chybí Báča ..... ;-)

+3/−3
7.4.2015 9:31

J25i79n80d37ř83i26c72h 94Š31k29o73p16e20k 4275791670445

a taky ten co pod každým článkem píše, jak je automobilismus špatný. Taky exhibuje pod každým článkem o zvířatech, zejména těch doma chovaných. Na jmého si teď nevzpomenu

0/0
7.4.2015 9:37

J91i52ř55í 24E85r18b19e29n 1193564846537

Pavel Řapek. Jo, to je taky exot.

0/0
7.4.2015 21:24

L49a93d96i80s13l19a51v 84S13o55k50o33l 1710112485542

Hlavně, že je tu Škoda feťák:D

+2/0
7.4.2015 9:51

J88a30n 61D64l96o12u97h74ý 7884409390709

Jiriku, ja jednu shade doma mam a narozdil od tebe snesu kritiku na produkt, ktery sam pouzivam. Tak se hod do klidu, at ti nepraskne zilkaR^ Simply clever new shade buy never ;-D[>-]

0/0
8.4.2015 16:21

J70i18ř73í 68S87c50h80w35a75c35h 8178174378826

Jeníku, mě je celkem jedno, co máš doma, já třeba nemám škodovku žádnou. A věcnou kritiku čehokoliv snesu, rád se přiučím zkušeností jiného...."plivance" nemám rád....

0/0
8.4.2015 17:20

V41i45k11y32r 52B84o68h64u40m88i93l 29S55t47r94a32n90s71k79y 9797238936819

Článek je zcela mimo "mísu". V době přípravy a výroby prvních Favoritů se maximum dělalo, aby vše bylo /nakonec pochopitelně nebylo/ Made in Czechoslovakia. Bude dnes Volvo zřizovat výrobu stěračů v přidružené výrobě JZD? Jistě ne! Hromadu těchto komponentů nakoupí od světových výrobců. Tehdy se muselo vyvinout a VYROBIT v Československu prakticky vše (světla, kastle, motor, převodovka a jen se dovážely v nezbytném počtu karburátory, tlumiče, pojistkové desky a někdy spojky....

+13/0
7.4.2015 7:28

D80a44n30i29e23l 78T62o22m54e36k 8249705618726

to máte dvojlinku, trojlinku, kolečko - nejlíp bantamový...

0/0
8.4.2015 11:29

J65a86n 54K11o16n76v83a74l67i93n43k39a 5520431441375

Podle těch titulků na iDnesu v sekci Auto chce každý nějakým způsobem trumfnout Škodu. Proboha proč? Že se o to pokouší trapný Hyundai, to se obecně ví. Volvu může být škodovka ukradená, je to přece auto pro úplně jinou cílovou skupinu. Z té marketingové kampaně, co tu běží, by jeden zvracel. Autorovi však nelze upřít v jistém smyslu kreativní myšlení. Dotlačit do článku o technologickém řešení severské značky odkaz na předpotopní českou plečku, je víceméně geniální. 

Třeba se dočkáme i článku, kde bude napsáno.  "Mercedes dává na svá auta čtyři kusy pneumatik. S tímto přelomovým řešením jako první přišla škoda u typu Popular z roku....."  Nebo. "Stěrače u vozů Porsche jsou opatřeny grafitovými stíracími plochami, stejně jako u Fabie první generace, kde však dosahovaly podstatně vyšší účinnosti."  A nebo "Britská prestižní značka RR se inspirovala nápadem boleslavské značky - tradičního výrobce automobilů - a začala implantovat do dveří svých modelů deštník".

+19/−2
7.4.2015 7:19

J57i69ř46í 63S30c86h31w64a55c85h 8768764498926

titulek bezpochyby splnil svou úlohu. Kdyby se článek jmenoval "Volvo zkracuje dobu vývoje" tak by v diskuzi byly tak dva-tři příspěvky celkem, takto jich hlavně díky škoda-alergikům bude mnohonásobně více. ;-)

+12/−1
7.4.2015 9:41

J41a75n 42K59o35n84v34a77l17i27n96k16a 5760361851825

Jsi tak blbej nebo to děláš z přesvědčení? Kdybys četl můj příspěvek důkladně, tak bys pochopil, že v něm nejde o škodovku, ale o styl psaní na tomto webu. S povděkem kvituji, že jsi vyměnil hejtry za alergiky. Koneckonců je sezóna alergií, proč tedy nebýt aktuální. Byl bych rád, kdybychom se opět vrátili do stavu, kdy jsme své příspěvky vzájemně ignorovali. Naše diskuse nemají valný smysl a kvalitu už vůbec ne.

+2/−2
7.4.2015 11:46

J35i29ř77í 27S78c54h34w97a52c77h 8648894558296

Nj a opět urážky....možná se speciálně u tebe k  těm "haterům" vrátím.....;-)

V úvodu prvního odstavce píšeš o titulku, dovolil jsem si tedy také okomentovat titulek. K těm hovadinám co píšeš ve druhém odstavci je jakýkoliv komentář ztráta času. Tím tvůj příspěvek klesl o několik úrovní pod úroveň článku, který tak sáhodlouze "kritizuješ". Rv

+3/0
7.4.2015 12:03

J10a17n 34K74o61n66v95a92l18i58n13k78a 5620291651235

;-D Na tohle už fakt není co říct. ;-D Koukni - 15 lidí tomu mému dalo plus, takže to asi až tak mimo nebude. Srandisto. R^ (představ si jiný prst vzhůru).

0/0
7.4.2015 12:41

J20i94ř78í 72S59c57h97w32a24c86h 8518444168566

ehm, plusy se tady dávají i za mnohem větší nesmysly, než jsi vyplodil ve druhém odstavci svého úvodního příspěvku.

+2/0
7.4.2015 19:41

J30i43ř32í 86E26r89b80e12n 1733284856427

Konvalinky jsou hezké, ale jedovaté kytičky...

0/0
7.4.2015 21:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.