Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Volvo urychluje vývoj aut. Chtějí trumfnout Škodu a jejich Favorita

Švédská automobilka Volvo připravuje novou platformu pro kompaktní modely. Firma si od ní slibuje, že díky ní vyvine zbrusu nový model za pouhých 20 měsíců, což představuje oproti dosavadním schopnostem zkrácení vývojového času na méně než polovinu. Šibeniční termíny Volva připomínají někdejší shon při vývoji Škody Favorit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T19o52m55á92š 47V67a32l70d65e49r 7983620199

I u Favorita se podílely různí dodavatelé na vývoji. Sám jsem mluvil o vývoji Favoritu s kompetentními lidmi na přednášce Ogle Design. A také se tito dodavatelé chlubily na stránkách časopisu tehdejšího SM. I v jiných periodikách o svých úspěších při realizaci zakázky pro favorit. Samozřejmě vycházely ze zadání AZNP. Viz např Autopal Nový Jičín.Kde konstruovaly reflektory. Defakto jste si mohli udělat obrázek jak bude auto vypadat půl roku před oficiálním předvedením na BVV. Autor byl buď nenarozený, dítko školního věku nezajímající se o auta, nebo ztratil paměť :-)

0/0
27.4.2015 0:04

J62a29n 93D91l48o21u38h54ý 7604849880949

Ta diskuze je rozbita uz dva dny!!!! Udelejte s tim neco. Nejde komentovat prispevky

0/0
8.4.2015 16:25

D70a90n21i70e47l 28T15o68m16e60k 8649805168146

Úplně vidím vrátnici Volva: nástěnka, na ní vlevo zaměstnanec měsíce a vpravo velká fotografie Śkoda Favorit s nápisem "překonáme jejich rekord!"...

+3/0
8.4.2015 11:32

L54u74d37v76í57k 15G55a28j85d75o98š80í25k 2775513704292

No ono to u Favorita šlo taky tak rychle proto, že se spousta věcí prostě oprásklo z již hotových řešení venku. Komančové tehdy nijak zvlášť patenty a licence neřešili a dohánělo se zpoždění za světem, takže inspirací bylo mnoho.

+2/−1
7.4.2015 14:00

V56l84a11d35a 96S83i52m60o79n92i11k 3539813223895

A na co by na favorite měl být nějaký patent?

0/0
7.4.2015 14:55

M46a73r83t61i96n 54K39o70l19a94c91e40k 6545699754430

No favorit byl na svou dobu velmi vyspělý, a právě proto pak koupil VW škodu.

Kdyby favorita nebylo tak už škody by taky nebylo

0/0
11.4.2015 22:19

J48i58ř75í 63E54r19b29e12n 1233564836557

Vyprávějte, co se "oprásklo".

Ono by se to totiž pak nedalo vyvážet, víme?

0/0
7.4.2015 21:04

J60i73ř15í 94K38o35c95u63r80e95k 6415584475888

Vzhledem k tomu, že do Škody 120 pasuje startér z Fabie 1,4 MPi ... Ten Favorití motor až tak nový nebyl.

+2/0
8.4.2015 1:07

J19i94ř51í 24E75r26b41e44n 1353894366137

Nebyl a nikdo netvrdí, že to byl úplně nový motor. Je to "jen" výrazně modernizovaný a přepracovaný motor z embéčka, se kterým má společné jen základní rozměry. Do kterého ten fabiácký motor 1,4 taky namontujete bez větších problémů.

0/0
8.4.2015 12:15

M70a44r59e37k 77H51r93u65b64y 6247662661438

Nejak nechapu, k cemu je potreba zvysit kadenci chrleni novych modelu. Za chvili to bude jak u mobilu, a uz i Sony poznalo, ze to neni nejlepsi cesta ;-)

+3/0
7.4.2015 13:11

J90a87r78o12m88í20r 86P54e59t66l14a35c96h 2244482295703

Favorita se nezbavujte, žádnej bazar, či šroťák ;-D Kam se hrabe Volvo.  V 89. komunisté tvrdili, že jsem daleko před Itálií a my jsme i před Švédskem :-)

+1/−1
7.4.2015 12:27

M46a11r34e93k 75H68r85u38b12y 6757932331318

..a na slusnej podvozek lze kdyztak nahodit Kaipan ;-)

+1/0
7.4.2015 13:07

M51a61r60t35i95n 24K52o33l48a44c75e46k 6655189624220

to bylo hlavně pro, že italská designová a automobilová škola byla tehdy pán někdo

0/0
11.4.2015 22:18

J38a31n 32N28o62v89á72k 6900735157587

Kam se nějaké kapitalistické Volvo hrabe na naše soudruhy. ÚV zavelelo, že bude nová Škoda Favorit představena k výročí VŘSR a tak se i stalo. Nebuďme hnidopiši a nepátrejme ke kterému výročí to pak vlastně bylo splněno. Čestný závazek soudruhů z Boleslavi byl zkrátka splněn a basta. ;-D

+4/0
7.4.2015 10:29

J75i35ř93í 86E64r12b96e16n 1773394816717

K jakému výročí VŘSR, prosím tě? 8-o ÚPV 228/1982 Sb. mluvilo o tom, žže vývoj musí být dokončen do června 1985 a zaveden do výroby v roce 1987...

0/0
7.4.2015 21:08

A25n80d35r70e64j 67O84l22e56k56s17a 3795571417431

Já myslím, že Volvo nemá šanci. Škoda boduje kufrem....;-D

+3/0
7.4.2015 10:28

J58e60n86d54a 75K29r87á57s45a 1829416778

Škrabkou ;-)

+2/0
7.4.2015 19:21

J40i87ř78í 79S49c23h49w95a57c97h 8318874778276

trojblikem Jendo, trojblikem ;-D

0/0
8.4.2015 12:33

J57e51n95d77a 62K53r16á50s20a 1609116198

Už ses vzmohl na moderní auto s trojblikem,nebo pořád jezdíš s ojetými šunkami a netušíš co to trojblik je !?;-D

0/0
8.4.2015 13:12

L93a24d78i96s93l91a33v 79K15v42a16s43n66i83č98k43a 1213707823695

Jasně, dva a půl roku, začalo se v březnu 1983 a světu se auto představilo v září 1988. Vývoj od nuly probíhal tak, že se použila podlaha ze stávající typové řady (platforma se tenkrát ještě neříkalo, pane autor), aby se ušetřilo všechno co ušetřit šlo, na to nebyly potřeba počítače. Nic proti Škodovce ani těm lidem co vyvíjeli Favorita nemám, jenom proti tomuhle nesmyslnému článku.

+6/−2
7.4.2015 10:15

J96i34ř33í 19E94r90b76e90n 1673794856697

"Podlaha ze stávající typové řady..."

Prosím, co má příčně profilovaná podlaha Favorita společného s podélně profilovanou podlahou Š 105/120/130??? Odpovím: NIC! Ani tloušťku plechu, ani řešení podélníků, ani profily pro sloupky, ani kotvení přední nápravy...

+1/0
7.4.2015 21:11

J85i35ř43í 52E12r64b73e51n 1813444216247

No Vy jste zrovna nic moc lepšího nevyplodil.

"Podlaha ze stávající typové řady..."

Prosím, co má příčně profilovaná podlaha Favorita společného s podélně profilovanou podlahou Š 105/120/130??? Odpovím: NIC! Ani tloušťku plechu, ani řešení podélníků, ani profily pro sloupky, ani kotvení přední nápravy...

A to o nepoužívání počítačů je taky nesmysl. ÚVMV měl skvělé výpočetní středisko a celý hnací řetězec favorita, od vačkové hřídele přes převodovku po poslední šroubek na zadní nápravě, je výsledkem několika tisíc variantních výpočtů v ÚVMV.

+1/0
7.4.2015 21:14

J83i22ř78í 28E42r45b66e49n 1633764846837

Sorry za double. A navíc motáte dohromady ukončení vývoje modelu (06/1985) s rozběhem výroby, pro kterou se musely pořídit nové technologie zhruba za půldruhé miliardy Kčs. Výroba začala ve Vrchlabí někdy v srpnu nebo září 1987 (tehdy se také auto představilo na BVV) a prodej pro veřejnost byl zahájen až v létě 1988.

+1/0
7.4.2015 21:21

M29a86r29t12i33n 53P92o45l56á79k 8989245807430

Tyhle zrychlovací akce bohužel většinou nedopadají moc dobře. O něco podobného se pokoušel poměrně nedávno Mercedes a třeba Fiat měl udělané Stilo v hodně krátkém čase. Taky se tehdy psalo, kolik to ušetří času a peněz. O následném kvalitativním sešupu u Mercedesu, počínaje "hnijícími masařkami" v polovině 90. let, slyšeli snad všichni.

U Fiatu to zase taková tragédie nebyla, ale to spíš jen kvůli nízkému srovnávacímu základu předchůdců (resp. ostatních modelů koncernu) a hlavně asi outsourcingu vývojových prací u Magny-Streyr.

0/0
7.4.2015 10:15

C69y69r87i48l 57P81a49v21e40l75k58a 4416332288255

Co jste si v redakci sase šlehli? Tohle přirovnání je skutečná pitomost!

+9/0
7.4.2015 9:40

M19a83r11e16k 56H32r98u41b29y 6577462871408

Souhlas. (A navic skica je podle vzoru zena.;-))

0/−1
7.4.2015 11:09

L24a69d40i44s58l72a56v 28M90á80l36e73k 7533537381878

Skica sice podle vzoru žena, ale zase c je v češtině měkká souhláska. Tak a teď babo raď :-) Jinak já dávám přednost výrobkům Volvo před výrobky AZNP, jako třeba Škoda 125L nebo Favorit, ale respektuji právo autora článku na jiný názor :-)

+1/0
7.4.2015 11:35

M78a15r37e83k 60H54r73u52b90y 6807122491218

aha, tak podvzor gejsa...to jsou veci 8-o Jinak 750 byla krasny auto :-)

0/0
7.4.2015 13:09

V51r60t27a66ň79a 79A95l26e84š 9838145366447

Ač zní skici podivně, tak je to dobře http://www.pravidla.cz/hledej/?qr=skici

0/0
7.4.2015 13:44

M82a19r57t62i27n 44V30á35v90r73a 2840423669

Autor sem přešel rovnou z Rudého práva padesátých let?

Západní imperialisté se pokoušejí zvýšit výrobu oceli a trumfnout české úderníky, kteří plní plán na sedmset procent!

+9/0
7.4.2015 9:17

M71a78r58i41a18n 61K15a67r73a23b55a 4933561360522

WTF ???Rv

+1/0
7.4.2015 9:10

J13a73n 78D92l11o50u95h21ý 7344559600759

Hlavne nezapomenout navpat do kazdeho clanku skodovku i kdyz je to uplne mimo misu!!!

+9/−8
7.4.2015 8:04

J57i47ř65í 27S59c94h10w30a63c17h 8338774468616

nj, škoda-alergici Dlouhý, Konvalinka jsou již na scéně, ještě tu chybí Báča ..... ;-)

+3/−3
7.4.2015 9:31

J30i36n25d11ř35i74c40h 56Š56k97o72p43e45k 4545471330975

a taky ten co pod každým článkem píše, jak je automobilismus špatný. Taky exhibuje pod každým článkem o zvířatech, zejména těch doma chovaných. Na jmého si teď nevzpomenu

0/0
7.4.2015 9:37

J65i60ř23í 49E50r23b28e55n 1733914286287

Pavel Řapek. Jo, to je taky exot.

0/0
7.4.2015 21:24

L34a36d26i71s73l35a94v 84S59o24k14o28l 1590732315802

Hlavně, že je tu Škoda feťák:D

+2/0
7.4.2015 9:51

J14a57n 76D32l97o56u19h38ý 7954489120809

Jiriku, ja jednu shade doma mam a narozdil od tebe snesu kritiku na produkt, ktery sam pouzivam. Tak se hod do klidu, at ti nepraskne zilkaR^ Simply clever new shade buy never ;-D[>-]

0/0
8.4.2015 16:21

J51i18ř16í 55S16c29h40w35a97c18h 8498694878186

Jeníku, mě je celkem jedno, co máš doma, já třeba nemám škodovku žádnou. A věcnou kritiku čehokoliv snesu, rád se přiučím zkušeností jiného...."plivance" nemám rád....

0/0
8.4.2015 17:20

V92i46k10y49r 27B68o18h70u77m50i93l 71S18t95r40a77n69s92k83y 9867778136189

Článek je zcela mimo "mísu". V době přípravy a výroby prvních Favoritů se maximum dělalo, aby vše bylo /nakonec pochopitelně nebylo/ Made in Czechoslovakia. Bude dnes Volvo zřizovat výrobu stěračů v přidružené výrobě JZD? Jistě ne! Hromadu těchto komponentů nakoupí od světových výrobců. Tehdy se muselo vyvinout a VYROBIT v Československu prakticky vše (světla, kastle, motor, převodovka a jen se dovážely v nezbytném počtu karburátory, tlumiče, pojistkové desky a někdy spojky....

+13/0
7.4.2015 7:28

D84a87n34i75e23l 40T44o69m67e38k 8609555698216

to máte dvojlinku, trojlinku, kolečko - nejlíp bantamový...

0/0
8.4.2015 11:29

J36a39n 41K12o10n23v44a47l20i87n61k64a 5140331611905

Podle těch titulků na iDnesu v sekci Auto chce každý nějakým způsobem trumfnout Škodu. Proboha proč? Že se o to pokouší trapný Hyundai, to se obecně ví. Volvu může být škodovka ukradená, je to přece auto pro úplně jinou cílovou skupinu. Z té marketingové kampaně, co tu běží, by jeden zvracel. Autorovi však nelze upřít v jistém smyslu kreativní myšlení. Dotlačit do článku o technologickém řešení severské značky odkaz na předpotopní českou plečku, je víceméně geniální. 

Třeba se dočkáme i článku, kde bude napsáno.  "Mercedes dává na svá auta čtyři kusy pneumatik. S tímto přelomovým řešením jako první přišla škoda u typu Popular z roku....."  Nebo. "Stěrače u vozů Porsche jsou opatřeny grafitovými stíracími plochami, stejně jako u Fabie první generace, kde však dosahovaly podstatně vyšší účinnosti."  A nebo "Britská prestižní značka RR se inspirovala nápadem boleslavské značky - tradičního výrobce automobilů - a začala implantovat do dveří svých modelů deštník".

+19/−2
7.4.2015 7:19

J83i10ř18í 58S75c72h14w37a73c11h 8198224428256

titulek bezpochyby splnil svou úlohu. Kdyby se článek jmenoval "Volvo zkracuje dobu vývoje" tak by v diskuzi byly tak dva-tři příspěvky celkem, takto jich hlavně díky škoda-alergikům bude mnohonásobně více. ;-)

+12/−1
7.4.2015 9:41

J48a83n 13K47o38n90v83a73l43i65n96k95a 5350681701895

Jsi tak blbej nebo to děláš z přesvědčení? Kdybys četl můj příspěvek důkladně, tak bys pochopil, že v něm nejde o škodovku, ale o styl psaní na tomto webu. S povděkem kvituji, že jsi vyměnil hejtry za alergiky. Koneckonců je sezóna alergií, proč tedy nebýt aktuální. Byl bych rád, kdybychom se opět vrátili do stavu, kdy jsme své příspěvky vzájemně ignorovali. Naše diskuse nemají valný smysl a kvalitu už vůbec ne.

+2/−2
7.4.2015 11:46

J77i53ř84í 67S29c12h79w95a17c98h 8658394918866

Nj a opět urážky....možná se speciálně u tebe k  těm "haterům" vrátím.....;-)

V úvodu prvního odstavce píšeš o titulku, dovolil jsem si tedy také okomentovat titulek. K těm hovadinám co píšeš ve druhém odstavci je jakýkoliv komentář ztráta času. Tím tvůj příspěvek klesl o několik úrovní pod úroveň článku, který tak sáhodlouze "kritizuješ". Rv

+3/0
7.4.2015 12:03

J80a29n 98K35o84n23v36a23l48i87n57k28a 5120221321175

;-D Na tohle už fakt není co říct. ;-D Koukni - 15 lidí tomu mému dalo plus, takže to asi až tak mimo nebude. Srandisto. R^ (představ si jiný prst vzhůru).

0/0
7.4.2015 12:41

J12i23ř58í 29S25c51h91w39a45c51h 8768144818976

ehm, plusy se tady dávají i za mnohem větší nesmysly, než jsi vyplodil ve druhém odstavci svého úvodního příspěvku.

+2/0
7.4.2015 19:41

J97i96ř91í 24E66r71b20e21n 1423564506887

Konvalinky jsou hezké, ale jedovaté kytičky...

0/0
7.4.2015 21:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.