- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
I u Favorita se podílely různí dodavatelé na vývoji. Sám jsem mluvil o vývoji Favoritu s kompetentními lidmi na přednášce Ogle Design. A také se tito dodavatelé chlubily na stránkách časopisu tehdejšího SM. I v jiných periodikách o svých úspěších při realizaci zakázky pro favorit. Samozřejmě vycházely ze zadání AZNP. Viz např Autopal Nový Jičín.Kde konstruovaly reflektory. Defakto jste si mohli udělat obrázek jak bude auto vypadat půl roku před oficiálním předvedením na BVV. Autor byl buď nenarozený, dítko školního věku nezajímající se o auta, nebo ztratil paměť
Ta diskuze je rozbita uz dva dny!!!! Udelejte s tim neco. Nejde komentovat prispevky
Úplně vidím vrátnici Volva: nástěnka, na ní vlevo zaměstnanec měsíce a vpravo velká fotografie Śkoda Favorit s nápisem "překonáme jejich rekord!"...
No ono to u Favorita šlo taky tak rychle proto, že se spousta věcí prostě oprásklo z již hotových řešení venku. Komančové tehdy nijak zvlášť patenty a licence neřešili a dohánělo se zpoždění za světem, takže inspirací bylo mnoho.
A na co by na favorite měl být nějaký patent?
Nejak nechapu, k cemu je potreba zvysit kadenci chrleni novych modelu. Za chvili to bude jak u mobilu, a uz i Sony poznalo, ze to neni nejlepsi cesta
Favorita se nezbavujte, žádnej bazar, či šroťák Kam se hrabe Volvo. V 89. komunisté tvrdili, že jsem daleko před Itálií a my jsme i před Švédskem
..a na slusnej podvozek lze kdyztak nahodit Kaipan
Kam se nějaké kapitalistické Volvo hrabe na naše soudruhy. ÚV zavelelo, že bude nová Škoda Favorit představena k výročí VŘSR a tak se i stalo. Nebuďme hnidopiši a nepátrejme ke kterému výročí to pak vlastně bylo splněno. Čestný závazek soudruhů z Boleslavi byl zkrátka splněn a basta.
K jakému výročí VŘSR, prosím tě? ÚPV 228/1982 Sb. mluvilo o tom, žže vývoj musí být dokončen do června 1985 a zaveden do výroby v roce 1987...
Já myslím, že Volvo nemá šanci. Škoda boduje kufrem....
Jasně, dva a půl roku, začalo se v březnu 1983 a světu se auto představilo v září 1988. Vývoj od nuly probíhal tak, že se použila podlaha ze stávající typové řady (platforma se tenkrát ještě neříkalo, pane autor), aby se ušetřilo všechno co ušetřit šlo, na to nebyly potřeba počítače. Nic proti Škodovce ani těm lidem co vyvíjeli Favorita nemám, jenom proti tomuhle nesmyslnému článku.
"Podlaha ze stávající typové řady..."
Prosím, co má příčně profilovaná podlaha Favorita společného s podélně profilovanou podlahou Š 105/120/130??? Odpovím: NIC! Ani tloušťku plechu, ani řešení podélníků, ani profily pro sloupky, ani kotvení přední nápravy...
Tyhle zrychlovací akce bohužel většinou nedopadají moc dobře. O něco podobného se pokoušel poměrně nedávno Mercedes a třeba Fiat měl udělané Stilo v hodně krátkém čase. Taky se tehdy psalo, kolik to ušetří času a peněz. O následném kvalitativním sešupu u Mercedesu, počínaje "hnijícími masařkami" v polovině 90. let, slyšeli snad všichni.
U Fiatu to zase taková tragédie nebyla, ale to spíš jen kvůli nízkému srovnávacímu základu předchůdců (resp. ostatních modelů koncernu) a hlavně asi outsourcingu vývojových prací u Magny-Streyr.