Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Test letních gum odhalil slabinu ekopneumatik: zaostávají na mokru

Hitem posledních sezon jsou mezi pneumatikáři pláště, které mají snižovat spotřebu paliva. Ale taková guma je hodně tvrdá, nepřilne tak dobře k vozovce a auto pak potřebuje delší brzdnou dráhu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K73a35r21e50l 83H86o98r60á48k 2388359933513

Velikost brzdné dráhy se strašně přeceňuje. Jinak článek o ničem, jako všechny články o pneumatikách.

0/0
5.4.2015 10:20

M25a43r23t41i10n 93K82a91r98á41s33e96k 9628623188288

Taky zajimavost, ze treba Michelin v mensich rozmereh (195/65 R15 a mensi) ani nenabizi jine pneu nez Energy saver .....

0/0
3.4.2015 10:50

J79i45n75d53ř33i93c77h 17Š16k82o15p20e53k 4285111500585

to není pravda.

Případně to pravda může být, ale pak byl on line prodejci pneu lhali.

0/0
3.4.2015 16:46


M21a97r91t96i82n 41K59a20r71á73s92e87k 9528303348908

No tak i na strankach michelinu nejsou pro rozmer 195/65 r15 a mensi jine pneu nez energy saver (+), on michelin tech pneu zas tolik nedela, pak uz jsou jen primacy (od rozmeru 205/55 R16) a ruzne verze pilot pneu (drahe se sportovnimi vlastnostmi na velka kola) .... bavime se samozrejme o letnich pneu

0/0
3.4.2015 16:53

J42i68n91d59ř50i27c30h 64Š16k34o27p87e72k 4485801390825

koukám na nejlenější pneu a v r 14 má Michelin M Energy Saver, Michelin energy E3B, Michelin Agilis a pravděpodobně prémiový Michelin Compact

0/0
3.4.2015 17:53

M48a51r63t26i31n 96K14a25r43á60s30e83k 9298633618798

Agilis a compact nejsou pro osobaky, je fakt ze pro uplne male rozmery pak maji ty Energz E3B (v nekterych rozmerech pam maji jak savery tak E3B)

0/0
4.4.2015 13:58

J29i20n59d19ř89i18c92h 77Š36k90o57p23e70k 4475331920635

neber to nijak osobně, ale když takhle malé pneu nejsou pro osobáky, tak jsou na jaká auta ?

0/0
4.4.2015 18:14

M14a14r78t70i73n 21K70a86r44á16s66e10k 9798863708648

Oficialne pro uzitkova vozidla a karavany - jinymi slovy pneu co vydrzi "vecne" ale parametry nic moc...

0/0
4.4.2015 22:50

J18i52n37d30ř30i91c40h 57Š84k88o39p48e89k 4545951370365

ty karavany beru, jeden model pryč

Užitková auta jsou dost zásadní část trhu, ty bych nepřecházel

0/0
5.4.2015 13:51
Foto

D30a24v58i82d 19M54a98t87ě31j55ů 2115362777568

Vyznam slova "eko" je ve skutecnosti "na prd", coz plati zrejme ve vsech oblastech, nejen u pneumatik.

+6/0
3.4.2015 8:32

M14a85r58t62i93n 94K71a42r22á73s31e85k 9848803318958

No co v clanku uplne nepisou je to, ze i ty "spatne" ekogumy od premiovych znacek jsou v prilnavosti mnohem lepsi nez neeko gumy levnjsich znacek

0/0
2.4.2015 21:56
Foto

P88e20t38r 72A58c71h22i81l97l96e38s 6426982450380

poridil jsem falkeny ziex, vybiral jsem je podle ceny vs chovani na suchu a vydrze...ze to jsou ekogumy je mi fuk,neb v mokru jezdim normalne...a kdyz to do me nekdo napere,muzu mit klidne i michelinky a stejne to schytam ;-)

0/0
2.4.2015 20:54

M30i16c42h34a62l 41P90a11v41l64á86t 9113843604339

No jak myslite. Ale gumy jsou primarne o tom, abyste to do nekoho nebo do neceho nenapral Vy. ;o)

+1/0
3.4.2015 8:57
Foto

P69e27t66r 34A65c89h96i15l96l41e73s 6756632950660

a proto jsem koupil pneu co jsou na suchu dobry,ptze sviznej jezdim jen na suchu...na mokru neblbnu,ale to jsem uz psal ;-)

0/0
3.4.2015 20:04

J39á43n 76K44o10t78ú52č 2556684648976

Krásne tu všetci nadávajú, že len blbec kupuje "eko" výrobky, ale pritom mnoho ľudí považuje za normálne dojazdiť v lete zimné pneu, z toho istého dôvodu: ušetriť peniaze. Myslíte si, že zjazdená zimná pneumatika má v lete za mokra lepšiu brzdnú dráhu než eko letná? To ani náhodou.

+2/−2
2.4.2015 15:52

O18n96d18ř71e70j 36L30o74š37o20t74h 9730782484322

Já jsem tohle udělal jednou a už bych to neriskoval. Ono je to na houby i na suchu, když je horko. Auto na tom plave a na kruháči má člověk pocit, že se ta guma z disku snad svlékne. Ale chápu, že kdo jezdí jen po akcích mezi hyperkety a nepřekročí 50 km/h, tak je jedno, na čem jezdí.

0/0
2.4.2015 15:55

J11á45n 92K88o64t37ú15č 2746344538336

Súhlasím s vami a preto tvrdím, že skutočný prúšvih a ohrozenie bezpečnosti sú zimné gumy (v lete) a nie ekogumy.

+1/−1
2.4.2015 16:01

O49n60d53ř26e71j 96L69o67š80o10t96h 9350692464552

Jak je to se zimníma gumama v létě, gumy musí mít min. 4mm vzorek, je v zákoně, že v létě toto neplatí?

0/0
2.4.2015 16:19

J87i67ř56í 63S69c96h95w77a77c17h 8628794988696

pro pneu v létě platí 1,6 mm, a je jedno jaká ta pneumatika je

+2/0
2.4.2015 16:22

O13n32d82ř28e46j 86L69o31š20o47t77h 9140202664312

Ok díky.

0/0
2.4.2015 16:33

J13á19n 32K51o19t48ú46č 2276694828356

V zákone je špecifikované, čo musí spĺňať pneumatika v zime, musí mať dezén min. 4mm a označenie M+S. V lete stačí vzorka tuším 1,6 mm, je jedno na akej pneumatike, takže môže byť aj zimná. Zo zákona je to v poriadku, ale z hadiska bezpečnosti je to miliónkrát horšie než eko letná pneu!

+2/−1
2.4.2015 16:28

O53n81d75ř19e18j 27L69o96š76o77t23h 9170322594852

Díky.

0/0
2.4.2015 16:33
Foto

P66e56t18r 85A64c85h38i55l73l96e39s 6376892310650

ono staci za volantem premyslet,zimni v lete bezne dojizdim,jen jezdim opatrneji-staci projet par zatacek a ridic by mel mit predstavu co si muze a nemuze dovolit...

+2/0
2.4.2015 20:50

M14i22c44h21a42l 86P54a11v39l59á43t 9233883534899

Ale na silnici nejde jen o situace, ktere "si muzete dovolit". Jde tam i o situace, ke kterym dojde bez ohledu na Vasi vuli. A v tech situacich jste s hloupym obutim casto v haji. Kvuli usetrenym par korunam se podle meho nazoru tak nejak nevyplati umrit.

+1/0
3.4.2015 8:59
Foto

P12e98t91r 32A80c88h19i83l27l48e25s 6366122220770

ja vam nevim,kdyz ridim,tak ridim.vidim pruser,neprehlednou situaci,reaguju.nemam zadnou formuli,ale ani zadny prditko.v krizovych situacich jsem uz byl a vzdy si poradil.no a kdyz se neco pokazi,melo se to pokazit...;-)

0/0
3.4.2015 20:16

P89e79t75r 20B73á11č71a 8215266975215

Vsechno co ma neco spolecnyho s EKO stoji za starou backoru !!

+2/−2
2.4.2015 15:52

J72o48s12e83f 93N40o44v66a49k 5768932386268

Před lety jsem se nechal zblbnout a koupil jsem Michelin Energy Saver. Po polovině sezóny a 10kkm jsem je prodal. Nechci se zabít. Na mokru kloužou jak kdybych jel na mejdle. Ekonesmysly si strčte do nosu. Rv

+1/−1
2.4.2015 15:07

O71n27d60ř52e87j 60L69o62š46o77t78h 9880402864742

Já jsem o nich taky uvažoval, ale pak jsem si řek, k čemu mi budou gumy, co vydrží 80k km, nebo kolik, když to najedu za 6 let a tak dlouho jedny gumy mít nechci. Já jsem teď výměnu promeškal, a nakonec jsem udělal dobře, protože dneska jsem se svezl krásně na sněhu a v zimních... A pak dám ty Goodyear EfficientGrip, snad neudělám chybu.

0/0
2.4.2015 15:35

J34a68n 43F40r57o95l75í75k 6346270285474

Sice se roztřískáte, ale zase jste pomohli zachránit planetu a prodloužit její životnost o tisícinu vteřiny.;-D

+2/−1
2.4.2015 14:53

O54n23d35ř43e78j 71L55o49š98o47t68h 9660272654672

O tolik? Nepřehánějte ;-D

+2/0
2.4.2015 15:36

M36a70r32t94i63n 52K69a41r79á42s63e79k 9308953518368

No vzhledem k tomu ze se neroztriska ta vetsina lidi ktera kupuje levnejsi pneu (ktere maji jeste mnohem horsi vlastnosti) tak to neni zas tak zhave....

0/0
2.4.2015 23:10

M34i69c22h24a49l 21F43r10ý26d83a 1472759863102

Vliv pneumatik na spotřebu paliva je dán valivým odporem (typický příklad jsou podhuštěné pneumatiky). Ale na druhou stranu auto drží na silnici pouze ty 4 styčné plošky pneu s vozovkou - zde dochází k přenosu všech sil působících při pohybu vozidla a kapacitu přenosu těchto sil určuje přilnavost. Ale ta je zase v nepřímé souvislosti s valivým odporem. Z toho logicky plyne, že pokud snížím valivý odpor, sníží se sice spotřeba paliva, ale také se sníží schopnost přenosu síly ve styčné ploše kola s podložkou = kolo nebrzdí (nezrychluje, nedrží stopu.....) Celé je to jen fyzika a ta je pouze jedna jediná a platí všude a pro každého stejně.

+1/0
2.4.2015 13:54

M75a22r90t37i48n 15K12o32v63á94ř 2841800559116

Bohužel je Brusel plný eurohujerů, kteří si myslí, že pro nařízení EU fyzikální zákony neplatí.

0/0
2.4.2015 19:44

J24a91n 34S53y57s21e43l 4961149515285

Začínám pochybovat o regulérnosti podobných testů - opět zde chybí Barumky. Proč? To se jich tak bojíte?

+2/−1
2.4.2015 13:28

Z25d36e31n77ě78k 14M93o54r78á66v51e87k 5917568468333

Nebude to tím, že je to převzaný test ADAC? V Německu asi Barum zase tak prodávaný není.

+1/0
2.4.2015 13:35

O12n15d27ř39e68j 64Č42a84p33k58a 6931271753664

Je to německý test, takže se gumy vybírají podle popularity v Německu, ne u nás.

+1/0
2.4.2015 13:37

V77á17c49l19a33v 78E79l53i84á89š 8902357755440

Je sice zajímavé vědět jaké pneu frčí v Německu, je ale škoda, že se podobný test neudělá také v ČR.

+4/0
2.4.2015 13:49

M71a13r42t95i21n 86K40a90r85á22s58e59k 9928453548298

Ono udelat takovy test je dost drahe.... Jinak barumky se obcas v testech objevi - napr 2015 je testoval autobild - ale povetsinou nijak svetoborne nedopadaji (vysledky horsi nez znackove eko pneu)

0/0
3.4.2015 15:59

J20a75n 78S21y87s44e47l 4821329675535

To je všechno fajn, ale třeba takovej D-test zveřejnil test pneumatik a taky bez Barumek. Obecně když se na to koukám, tak mi připadá, že se je lidi bojej testovat, aby nebyly ještě prodávanější. Podle mě totiž nabízejí perfektní poměr mezi kvalitou a cenu.

0/0
2.4.2015 14:10

T57o30m37á47š 42R88ó97t23h 2304266962169

D-test přebírá ten test od ADAC

+2/0
2.4.2015 14:12

M87a36r86t30i37n 59T73e84s44a98ř 2649783253553

Myslíte rumunské pneumatiky značky Barum?

0/0
2.4.2015 16:21

M63a55r37t64i58n 73K53o43v82á70ř 2581730259696

Barum už je dávno globální značka Continentalu a vyrábí se kdekoliv po jejich fabrikách. Minulé barumky jsem měl vyrobené v Portugalsku.

0/0
2.4.2015 19:40

M94a32r33e12k 23J68a89n84e11č23k20a 1327576813181

Bohužel ani to na kvalitě značce Barum nepomohlo. Celkem spokojený jsem byl kdysi s Barum Polaris 2 v rozměru R14 na našich dvou nákupních taškách v rodině, pak přišla řada 3 a ty šli velmi rychle pryč a nahradila je Sava a od té doby jezdí tyhle dvě auta pouze na nich. Dle mě ideální pneu cena/výkon na městské vozítka. Zkoušel jsem na předešlém rodinném voze i Debica R15 a tak náchylné gumy na nerovnosti na cestě jsem nezažil (dělaly se z nich pomalu ale jistě doslova elipsy). Pak přechod na Nokian a max. spokojenost a to i později, jak přišla změna vozu a rozměr zimních pneu byl R16. Zkoušel jsem i Pirelli a nebyl jsem spokojen. Takže myslím, že mohu porovnat a Barum Polaris 3 jsou horší než jejich předešlá generace.

0/0
3.4.2015 0:16

P57a64v58e32l 85Z35a51j84í64č67e32k 8624540526250

protoze barumky jsou na mokru asi stejne jako nkang ;-) je na barumkach jsem dostal aqac tam kde bridgestony drzely porad slusne

0/0
2.4.2015 15:26
Foto

P71e63t43r 14A88c21h74i61l64l55e64s 6776542230540

a urcite jste tam projizdel ve stejnem aute na rozdilnych pneumatikach,stejne rychle,stejnou stopou...blablabla...:-/

0/0
3.4.2015 1:31

M36a25r70t34i34n 15K98a51r38á44s53e47k 9688443898168

No Barumky testoval napriklad Autobild (test brzdne drahy sucho/mokro) a dopadly vyrazne hur nez vsechny znackove eko pneumatiky.....

0/0
3.4.2015 10:51

J45a42k84u51b 55F87e53i91f96a82r 7139939756319

"Famfula, jak to chodí? Chodí to výborně, ale neseje to. To je u secího stroje dost podstatná závada, ne?"

+6/0
2.4.2015 11:58

P56e95t70r 19M41a17r90e29č28e20k 1713221159688

Ano , ekopneumatiky. Které by měly ušetřit palivo a déle vydržet. Jak reagují výrobci ? Snížením hloubky vzorku nových pneumatik ! Chtějí přece prodávat větší množství svých výrobků. Nikoliv menší. To je ta ekologie . :-)

0/0
2.4.2015 11:31

Z45d73e16n27ě73k 49M29o45r69á71v97e47k 5717778368513

Snížení vzorku nikdo nedělá. Je to tvrdší směs. Chce to přečíst víc než jen nadpis.

0/−1
2.4.2015 13:37

O12n15d74ř17e87j 56B75u59r13e82š 5240254233749

Nemáte někdo zkušenost s těmito: TOYO PX CF2 ??? Co je to vůbec za výrobce? Dík.

0/0
2.4.2015 11:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.