Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Test letních gum odhalil slabinu ekopneumatik: zaostávají na mokru

Hitem posledních sezon jsou mezi pneumatikáři pláště, které mají snižovat spotřebu paliva. Ale taková guma je hodně tvrdá, nepřilne tak dobře k vozovce a auto pak potřebuje delší brzdnou dráhu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K13a65r56e32l 15H65o92r70á83k 2238579743723

Velikost brzdné dráhy se strašně přeceňuje. Jinak článek o ničem, jako všechny články o pneumatikách.

0/0
5.4.2015 10:20

M18a47r45t40i61n 14K50a10r90á38s35e14k 9488193968378

Taky zajimavost, ze treba Michelin v mensich rozmereh (195/65 R15 a mensi) ani nenabizi jine pneu nez Energy saver .....

0/0
3.4.2015 10:50

J50i28n33d32ř47i20c28h 18Š86k16o13p23e97k 4405501750825

to není pravda.

Případně to pravda může být, ale pak byl on line prodejci pneu lhali.

0/0
3.4.2015 16:46

M82a49r89t46i73n 51K85a59r49á77s61e17k 9238173388528

No tak i na strankach michelinu nejsou pro rozmer 195/65 r15 a mensi jine pneu nez energy saver (+), on michelin tech pneu zas tolik nedela, pak uz jsou jen primacy (od rozmeru 205/55 R16) a ruzne verze pilot pneu (drahe se sportovnimi vlastnostmi na velka kola) .... bavime se samozrejme o letnich pneu

0/0
3.4.2015 16:53

J51i59n90d20ř63i53c98h 59Š38k36o48p15e19k 4585251540525

koukám na nejlenější pneu a v r 14 má Michelin M Energy Saver, Michelin energy E3B, Michelin Agilis a pravděpodobně prémiový Michelin Compact

0/0
3.4.2015 17:53

M63a57r71t33i84n 64K68a83r54á85s12e15k 9118583638618

Agilis a compact nejsou pro osobaky, je fakt ze pro uplne male rozmery pak maji ty Energz E3B (v nekterych rozmerech pam maji jak savery tak E3B)

0/0
4.4.2015 13:58

J62i17n30d86ř31i82c32h 20Š62k97o67p41e36k 4435931340965

neber to nijak osobně, ale když takhle malé pneu nejsou pro osobáky, tak jsou na jaká auta ?

0/0
4.4.2015 18:14

M59a50r83t52i87n 81K74a46r34á61s48e97k 9118743748848

Oficialne pro uzitkova vozidla a karavany - jinymi slovy pneu co vydrzi "vecne" ale parametry nic moc...

0/0
4.4.2015 22:50

J97i87n71d92ř70i29c52h 93Š73k64o53p37e34k 4885291870525

ty karavany beru, jeden model pryč

Užitková auta jsou dost zásadní část trhu, ty bych nepřecházel

0/0
5.4.2015 13:51
Foto

D64a26v15i75d 78M87a69t95ě35j82ů 2845312457878

Vyznam slova "eko" je ve skutecnosti "na prd", coz plati zrejme ve vsech oblastech, nejen u pneumatik.

+6/0
3.4.2015 8:32

M22a69r52t63i50n 33K14a54r64á75s28e98k 9598573858278

No co v clanku uplne nepisou je to, ze i ty "spatne" ekogumy od premiovych znacek jsou v prilnavosti mnohem lepsi nez neeko gumy levnjsich znacek

0/0
2.4.2015 21:56
Foto

P46e18t82r 80A94c98h95i96l37l91e46s 6196852970170

poridil jsem falkeny ziex, vybiral jsem je podle ceny vs chovani na suchu a vydrze...ze to jsou ekogumy je mi fuk,neb v mokru jezdim normalne...a kdyz to do me nekdo napere,muzu mit klidne i michelinky a stejne to schytam ;-)

0/0
2.4.2015 20:54

M16i60c94h10a72l 82P65a24v43l86á88t 9973163254319

No jak myslite. Ale gumy jsou primarne o tom, abyste to do nekoho nebo do neceho nenapral Vy. ;o)

+1/0
3.4.2015 8:57
Foto

P11e52t59r 26A10c13h36i46l91l25e41s 6606272410460

a proto jsem koupil pneu co jsou na suchu dobry,ptze sviznej jezdim jen na suchu...na mokru neblbnu,ale to jsem uz psal ;-)

0/0
3.4.2015 20:04

J16á46n 58K24o33t98ú85č 2736294128126

Krásne tu všetci nadávajú, že len blbec kupuje "eko" výrobky, ale pritom mnoho ľudí považuje za normálne dojazdiť v lete zimné pneu, z toho istého dôvodu: ušetriť peniaze. Myslíte si, že zjazdená zimná pneumatika má v lete za mokra lepšiu brzdnú dráhu než eko letná? To ani náhodou.

+2/−2
2.4.2015 15:52

O31n93d82ř87e82j 73L94o84š41o30t18h 9820702694232

Já jsem tohle udělal jednou a už bych to neriskoval. Ono je to na houby i na suchu, když je horko. Auto na tom plave a na kruháči má člověk pocit, že se ta guma z disku snad svlékne. Ale chápu, že kdo jezdí jen po akcích mezi hyperkety a nepřekročí 50 km/h, tak je jedno, na čem jezdí.

0/0
2.4.2015 15:55

J45á62n 48K55o51t28ú18č 2956374738736

Súhlasím s vami a preto tvrdím, že skutočný prúšvih a ohrozenie bezpečnosti sú zimné gumy (v lete) a nie ekogumy.

+1/−1
2.4.2015 16:01

O17n38d56ř81e50j 56L94o16š29o47t63h 9270292554282

Jak je to se zimníma gumama v létě, gumy musí mít min. 4mm vzorek, je v zákoně, že v létě toto neplatí?

0/0
2.4.2015 16:19

J96i32ř63í 44S76c45h78w69a60c40h 8328114928166

pro pneu v létě platí 1,6 mm, a je jedno jaká ta pneumatika je

+2/0
2.4.2015 16:22

O92n29d19ř80e53j 26L23o44š84o34t12h 9630332164942

Ok díky.

0/0
2.4.2015 16:33

J25á17n 29K57o28t64ú73č 2286914948146

V zákone je špecifikované, čo musí spĺňať pneumatika v zime, musí mať dezén min. 4mm a označenie M+S. V lete stačí vzorka tuším 1,6 mm, je jedno na akej pneumatike, takže môže byť aj zimná. Zo zákona je to v poriadku, ale z hadiska bezpečnosti je to miliónkrát horšie než eko letná pneu!

+2/−1
2.4.2015 16:28

O56n97d34ř80e56j 49L11o85š20o66t19h 9100162214432

Díky.

0/0
2.4.2015 16:33
Foto

P71e30t98r 21A70c49h62i62l40l81e13s 6456292870110

ono staci za volantem premyslet,zimni v lete bezne dojizdim,jen jezdim opatrneji-staci projet par zatacek a ridic by mel mit predstavu co si muze a nemuze dovolit...

+2/0
2.4.2015 20:50

M34i14c34h55a91l 42P87a44v33l25á53t 9663953934199

Ale na silnici nejde jen o situace, ktere "si muzete dovolit". Jde tam i o situace, ke kterym dojde bez ohledu na Vasi vuli. A v tech situacich jste s hloupym obutim casto v haji. Kvuli usetrenym par korunam se podle meho nazoru tak nejak nevyplati umrit.

+1/0
3.4.2015 8:59
Foto

P94e84t85r 96A64c62h57i51l41l50e25s 6256302440370

ja vam nevim,kdyz ridim,tak ridim.vidim pruser,neprehlednou situaci,reaguju.nemam zadnou formuli,ale ani zadny prditko.v krizovych situacich jsem uz byl a vzdy si poradil.no a kdyz se neco pokazi,melo se to pokazit...;-)

0/0
3.4.2015 20:16

P61e10t61r 15B41á63č18a 8725336985485

Vsechno co ma neco spolecnyho s EKO stoji za starou backoru !!

+2/−2
2.4.2015 15:52

J15o55s54e73f 54N53o66v55a95k 5168792666398

Před lety jsem se nechal zblbnout a koupil jsem Michelin Energy Saver. Po polovině sezóny a 10kkm jsem je prodal. Nechci se zabít. Na mokru kloužou jak kdybych jel na mejdle. Ekonesmysly si strčte do nosu. Rv

+1/−1
2.4.2015 15:07

O58n91d63ř19e39j 70L96o59š81o33t62h 9470342424852

Já jsem o nich taky uvažoval, ale pak jsem si řek, k čemu mi budou gumy, co vydrží 80k km, nebo kolik, když to najedu za 6 let a tak dlouho jedny gumy mít nechci. Já jsem teď výměnu promeškal, a nakonec jsem udělal dobře, protože dneska jsem se svezl krásně na sněhu a v zimních... A pak dám ty Goodyear EfficientGrip, snad neudělám chybu.

0/0
2.4.2015 15:35

J45a71n 84F47r90o19l17í83k 6956870835694

Sice se roztřískáte, ale zase jste pomohli zachránit planetu a prodloužit její životnost o tisícinu vteřiny.;-D

+2/−1
2.4.2015 14:53

O29n24d63ř69e31j 50L69o50š32o33t46h 9740722274242

O tolik? Nepřehánějte ;-D

+2/0
2.4.2015 15:36

M52a17r29t40i68n 17K93a69r57á24s70e58k 9558623138798

No vzhledem k tomu ze se neroztriska ta vetsina lidi ktera kupuje levnejsi pneu (ktere maji jeste mnohem horsi vlastnosti) tak to neni zas tak zhave....

0/0
2.4.2015 23:10

M48i20c56h42a88l 59F82r92ý95d12a 1192489693982

Vliv pneumatik na spotřebu paliva je dán valivým odporem (typický příklad jsou podhuštěné pneumatiky). Ale na druhou stranu auto drží na silnici pouze ty 4 styčné plošky pneu s vozovkou - zde dochází k přenosu všech sil působících při pohybu vozidla a kapacitu přenosu těchto sil určuje přilnavost. Ale ta je zase v nepřímé souvislosti s valivým odporem. Z toho logicky plyne, že pokud snížím valivý odpor, sníží se sice spotřeba paliva, ale také se sníží schopnost přenosu síly ve styčné ploše kola s podložkou = kolo nebrzdí (nezrychluje, nedrží stopu.....) Celé je to jen fyzika a ta je pouze jedna jediná a platí všude a pro každého stejně.

+1/0
2.4.2015 13:54

M67a32r48t11i87n 52K37o80v88á98ř 2701980929216

Bohužel je Brusel plný eurohujerů, kteří si myslí, že pro nařízení EU fyzikální zákony neplatí.

0/0
2.4.2015 19:44

J75a87n 65S70y82s23e89l 4411829665415

Začínám pochybovat o regulérnosti podobných testů - opět zde chybí Barumky. Proč? To se jich tak bojíte?

+2/−1
2.4.2015 13:28

Z58d21e27n31ě29k 46M94o12r35á75v69e69k 5137348328903

Nebude to tím, že je to převzaný test ADAC? V Německu asi Barum zase tak prodávaný není.

+1/0
2.4.2015 13:35

O49n48d57ř49e77j 83Č93a37p35k28a 6941571383264

Je to německý test, takže se gumy vybírají podle popularity v Německu, ne u nás.

+1/0
2.4.2015 13:37

V10á89c88l88a70v 30E17l44i92á96š 8452327325500

Je sice zajímavé vědět jaké pneu frčí v Německu, je ale škoda, že se podobný test neudělá také v ČR.

+4/0
2.4.2015 13:49

M72a62r42t79i43n 74K41a91r15á82s46e31k 9858973368708

Ono udelat takovy test je dost drahe.... Jinak barumky se obcas v testech objevi - napr 2015 je testoval autobild - ale povetsinou nijak svetoborne nedopadaji (vysledky horsi nez znackove eko pneu)

0/0
3.4.2015 15:59

J18a78n 11S44y85s79e98l 4811269875965

To je všechno fajn, ale třeba takovej D-test zveřejnil test pneumatik a taky bez Barumek. Obecně když se na to koukám, tak mi připadá, že se je lidi bojej testovat, aby nebyly ještě prodávanější. Podle mě totiž nabízejí perfektní poměr mezi kvalitou a cenu.

0/0
2.4.2015 14:10

T51o12m34á26š 36R21ó41t93h 2544846302269

D-test přebírá ten test od ADAC

+2/0
2.4.2015 14:12

M45a20r27t52i67n 13T71e93s45a36ř 2239943113463

Myslíte rumunské pneumatiky značky Barum?

0/0
2.4.2015 16:21

M52a51r89t46i54n 81K90o71v17á74ř 2771710159366

Barum už je dávno globální značka Continentalu a vyrábí se kdekoliv po jejich fabrikách. Minulé barumky jsem měl vyrobené v Portugalsku.

0/0
2.4.2015 19:40

M40a22r15e54k 71J67a83n90e27č75k36a 1867796613821

Bohužel ani to na kvalitě značce Barum nepomohlo. Celkem spokojený jsem byl kdysi s Barum Polaris 2 v rozměru R14 na našich dvou nákupních taškách v rodině, pak přišla řada 3 a ty šli velmi rychle pryč a nahradila je Sava a od té doby jezdí tyhle dvě auta pouze na nich. Dle mě ideální pneu cena/výkon na městské vozítka. Zkoušel jsem na předešlém rodinném voze i Debica R15 a tak náchylné gumy na nerovnosti na cestě jsem nezažil (dělaly se z nich pomalu ale jistě doslova elipsy). Pak přechod na Nokian a max. spokojenost a to i později, jak přišla změna vozu a rozměr zimních pneu byl R16. Zkoušel jsem i Pirelli a nebyl jsem spokojen. Takže myslím, že mohu porovnat a Barum Polaris 3 jsou horší než jejich předešlá generace.

0/0
3.4.2015 0:16

P56a11v87e73l 83Z30a94j49í71č93e57k 8184690426540

protoze barumky jsou na mokru asi stejne jako nkang ;-) je na barumkach jsem dostal aqac tam kde bridgestony drzely porad slusne

0/0
2.4.2015 15:26
Foto

P47e41t72r 58A87c89h63i55l21l19e28s 6756242130650

a urcite jste tam projizdel ve stejnem aute na rozdilnych pneumatikach,stejne rychle,stejnou stopou...blablabla...:-/

0/0
3.4.2015 1:31

M92a98r44t70i28n 11K93a51r20á86s68e28k 9578453128358

No Barumky testoval napriklad Autobild (test brzdne drahy sucho/mokro) a dopadly vyrazne hur nez vsechny znackove eko pneumatiky.....

0/0
3.4.2015 10:51

J38a53k85u13b 76F97e88i96f37a44r 7919699966699

"Famfula, jak to chodí? Chodí to výborně, ale neseje to. To je u secího stroje dost podstatná závada, ne?"

+6/0
2.4.2015 11:58

P26e38t55r 72M58a86r89e67č47e13k 1363541139408

Ano , ekopneumatiky. Které by měly ušetřit palivo a déle vydržet. Jak reagují výrobci ? Snížením hloubky vzorku nových pneumatik ! Chtějí přece prodávat větší množství svých výrobků. Nikoliv menší. To je ta ekologie . :-)

0/0
2.4.2015 11:31

Z40d53e61n29ě81k 64M42o72r46á15v75e94k 5707988778583

Snížení vzorku nikdo nedělá. Je to tvrdší směs. Chce to přečíst víc než jen nadpis.

0/−1
2.4.2015 13:37

O14n34d34ř80e40j 94B68u70r55e43š 5860354273419

Nemáte někdo zkušenost s těmito: TOYO PX CF2 ??? Co je to vůbec za výrobce? Dík.

0/0
2.4.2015 11:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.