Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Test letních gum odhalil slabinu ekopneumatik: zaostávají na mokru

Hitem posledních sezon jsou mezi pneumatikáři pláště, které mají snižovat spotřebu paliva. Ale taková guma je hodně tvrdá, nepřilne tak dobře k vozovce a auto pak potřebuje delší brzdnou dráhu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K87a84r27e26l 95H57o73r38á27k 2158769643513

Velikost brzdné dráhy se strašně přeceňuje. Jinak článek o ničem, jako všechny články o pneumatikách.

0/0
5.4.2015 10:20

M40a66r15t63i71n 38K90a35r19á27s84e98k 9798923318978

Taky zajimavost, ze treba Michelin v mensich rozmereh (195/65 R15 a mensi) ani nenabizi jine pneu nez Energy saver .....

0/0
3.4.2015 10:50

J81i16n37d98ř71i86c80h 22Š40k80o64p52e10k 4525271680645

to není pravda.

Případně to pravda může být, ale pak byl on line prodejci pneu lhali.

0/0
3.4.2015 16:46

M91a62r19t70i79n 40K55a20r81á26s55e35k 9898863398878

No tak i na strankach michelinu nejsou pro rozmer 195/65 r15 a mensi jine pneu nez energy saver (+), on michelin tech pneu zas tolik nedela, pak uz jsou jen primacy (od rozmeru 205/55 R16) a ruzne verze pilot pneu (drahe se sportovnimi vlastnostmi na velka kola) .... bavime se samozrejme o letnich pneu

0/0
3.4.2015 16:53

J38i47n21d55ř66i69c34h 38Š16k90o84p57e78k 4945371620425

koukám na nejlenější pneu a v r 14 má Michelin M Energy Saver, Michelin energy E3B, Michelin Agilis a pravděpodobně prémiový Michelin Compact

0/0
3.4.2015 17:53

M98a37r75t61i43n 89K52a28r38á91s55e34k 9118583648198

Agilis a compact nejsou pro osobaky, je fakt ze pro uplne male rozmery pak maji ty Energz E3B (v nekterych rozmerech pam maji jak savery tak E3B)

0/0
4.4.2015 13:58

J26i19n65d87ř80i35c53h 51Š62k14o19p15e27k 4145901400965

neber to nijak osobně, ale když takhle malé pneu nejsou pro osobáky, tak jsou na jaká auta ?

0/0
4.4.2015 18:14

M56a93r58t75i54n 39K19a44r92á33s79e80k 9208773978388

Oficialne pro uzitkova vozidla a karavany - jinymi slovy pneu co vydrzi "vecne" ale parametry nic moc...

0/0
4.4.2015 22:50

J33i76n46d71ř53i26c89h 71Š87k80o17p45e11k 4645341810505

ty karavany beru, jeden model pryč

Užitková auta jsou dost zásadní část trhu, ty bych nepřecházel

0/0
5.4.2015 13:51

D17a96v66i34d 21M69a25t16ě21j35ů 2955442167698

Vyznam slova "eko" je ve skutecnosti "na prd", coz plati zrejme ve vsech oblastech, nejen u pneumatik.

+6/0
3.4.2015 8:32

M80a39r33t16i36n 91K11a73r78á57s85e32k 9388493478568

No co v clanku uplne nepisou je to, ze i ty "spatne" ekogumy od premiovych znacek jsou v prilnavosti mnohem lepsi nez neeko gumy levnjsich znacek

0/0
2.4.2015 21:56
Foto

P21e25t44r 79A54c52h26i87l26l79e78s 6476422560730

poridil jsem falkeny ziex, vybiral jsem je podle ceny vs chovani na suchu a vydrze...ze to jsou ekogumy je mi fuk,neb v mokru jezdim normalne...a kdyz to do me nekdo napere,muzu mit klidne i michelinky a stejne to schytam ;-)

0/0
2.4.2015 20:54

M64i76c54h21a11l 93P94a52v51l26á10t 9693743324469

No jak myslite. Ale gumy jsou primarne o tom, abyste to do nekoho nebo do neceho nenapral Vy. ;o)

+1/0
3.4.2015 8:57
Foto

P90e66t29r 87A96c56h95i59l57l64e93s 6526612820740

a proto jsem koupil pneu co jsou na suchu dobry,ptze sviznej jezdim jen na suchu...na mokru neblbnu,ale to jsem uz psal ;-)

0/0
3.4.2015 20:04

J23á57n 97K77o48t89ú81č 2746814788656

Krásne tu všetci nadávajú, že len blbec kupuje "eko" výrobky, ale pritom mnoho ľudí považuje za normálne dojazdiť v lete zimné pneu, z toho istého dôvodu: ušetriť peniaze. Myslíte si, že zjazdená zimná pneumatika má v lete za mokra lepšiu brzdnú dráhu než eko letná? To ani náhodou.

+2/−2
2.4.2015 15:52

O13n43d84ř59e10j 73L70o25š19o13t25h 9940652174442

Já jsem tohle udělal jednou a už bych to neriskoval. Ono je to na houby i na suchu, když je horko. Auto na tom plave a na kruháči má člověk pocit, že se ta guma z disku snad svlékne. Ale chápu, že kdo jezdí jen po akcích mezi hyperkety a nepřekročí 50 km/h, tak je jedno, na čem jezdí.

0/0
2.4.2015 15:55

J88á57n 64K14o44t46ú87č 2576724478866

Súhlasím s vami a preto tvrdím, že skutočný prúšvih a ohrozenie bezpečnosti sú zimné gumy (v lete) a nie ekogumy.

+1/−1
2.4.2015 16:01

O10n18d88ř91e88j 80L96o25š81o23t79h 9900602604672

Jak je to se zimníma gumama v létě, gumy musí mít min. 4mm vzorek, je v zákoně, že v létě toto neplatí?

0/0
2.4.2015 16:19

J12i82ř10í 51S41c88h73w32a93c26h 8678474898186

pro pneu v létě platí 1,6 mm, a je jedno jaká ta pneumatika je

+2/0
2.4.2015 16:22

O48n39d49ř22e21j 26L97o76š31o13t16h 9160722274622

Ok díky.

0/0
2.4.2015 16:33

J90á41n 81K89o64t54ú36č 2956154458146

V zákone je špecifikované, čo musí spĺňať pneumatika v zime, musí mať dezén min. 4mm a označenie M+S. V lete stačí vzorka tuším 1,6 mm, je jedno na akej pneumatike, takže môže byť aj zimná. Zo zákona je to v poriadku, ale z hadiska bezpečnosti je to miliónkrát horšie než eko letná pneu!

+2/−1
2.4.2015 16:28

O98n66d56ř12e24j 57L12o98š24o75t89h 9810222314272

Díky.

0/0
2.4.2015 16:33
Foto

P88e70t82r 53A63c66h70i26l87l52e49s 6836972760650

ono staci za volantem premyslet,zimni v lete bezne dojizdim,jen jezdim opatrneji-staci projet par zatacek a ridic by mel mit predstavu co si muze a nemuze dovolit...

+2/0
2.4.2015 20:50

M48i84c66h84a30l 91P40a27v13l49á59t 9703123154889

Ale na silnici nejde jen o situace, ktere "si muzete dovolit". Jde tam i o situace, ke kterym dojde bez ohledu na Vasi vuli. A v tech situacich jste s hloupym obutim casto v haji. Kvuli usetrenym par korunam se podle meho nazoru tak nejak nevyplati umrit.

+1/0
3.4.2015 8:59
Foto

P41e67t24r 74A72c23h74i87l56l42e26s 6226922450530

ja vam nevim,kdyz ridim,tak ridim.vidim pruser,neprehlednou situaci,reaguju.nemam zadnou formuli,ale ani zadny prditko.v krizovych situacich jsem uz byl a vzdy si poradil.no a kdyz se neco pokazi,melo se to pokazit...;-)

0/0
3.4.2015 20:16

P41e24t56r 73B91á91č15a 8555816425315

Vsechno co ma neco spolecnyho s EKO stoji za starou backoru !!

+2/−2
2.4.2015 15:52

J84o62s61e32f 48N67o75v38a81k 5468782186448

Před lety jsem se nechal zblbnout a koupil jsem Michelin Energy Saver. Po polovině sezóny a 10kkm jsem je prodal. Nechci se zabít. Na mokru kloužou jak kdybych jel na mejdle. Ekonesmysly si strčte do nosu. Rv

+1/−1
2.4.2015 15:07

O97n34d20ř93e70j 54L14o83š83o86t37h 9660342584722

Já jsem o nich taky uvažoval, ale pak jsem si řek, k čemu mi budou gumy, co vydrží 80k km, nebo kolik, když to najedu za 6 let a tak dlouho jedny gumy mít nechci. Já jsem teď výměnu promeškal, a nakonec jsem udělal dobře, protože dneska jsem se svezl krásně na sněhu a v zimních... A pak dám ty Goodyear EfficientGrip, snad neudělám chybu.

0/0
2.4.2015 15:35

J73a84n 93F32r81o66l67í91k 6556340565624

Sice se roztřískáte, ale zase jste pomohli zachránit planetu a prodloužit její životnost o tisícinu vteřiny.;-D

+2/−1
2.4.2015 14:53

O60n69d95ř84e65j 85L74o36š22o82t70h 9570572314372

O tolik? Nepřehánějte ;-D

+2/0
2.4.2015 15:36

M24a18r56t48i63n 80K48a71r56á87s16e43k 9598143128378

No vzhledem k tomu ze se neroztriska ta vetsina lidi ktera kupuje levnejsi pneu (ktere maji jeste mnohem horsi vlastnosti) tak to neni zas tak zhave....

0/0
2.4.2015 23:10

M37i13c62h58a58l 37F33r75ý95d38a 1722169873192

Vliv pneumatik na spotřebu paliva je dán valivým odporem (typický příklad jsou podhuštěné pneumatiky). Ale na druhou stranu auto drží na silnici pouze ty 4 styčné plošky pneu s vozovkou - zde dochází k přenosu všech sil působících při pohybu vozidla a kapacitu přenosu těchto sil určuje přilnavost. Ale ta je zase v nepřímé souvislosti s valivým odporem. Z toho logicky plyne, že pokud snížím valivý odpor, sníží se sice spotřeba paliva, ale také se sníží schopnost přenosu síly ve styčné ploše kola s podložkou = kolo nebrzdí (nezrychluje, nedrží stopu.....) Celé je to jen fyzika a ta je pouze jedna jediná a platí všude a pro každého stejně.

+1/0
2.4.2015 13:54

M66a19r98t95i20n 43K33o96v42á54ř 2131310419146

Bohužel je Brusel plný eurohujerů, kteří si myslí, že pro nařízení EU fyzikální zákony neplatí.

0/0
2.4.2015 19:44

J27a24n 27S48y16s48e20l 4521559935985

Začínám pochybovat o regulérnosti podobných testů - opět zde chybí Barumky. Proč? To se jich tak bojíte?

+2/−1
2.4.2015 13:28

Z20d54e97n88ě36k 56M71o74r28á24v98e55k 5497478918383

Nebude to tím, že je to převzaný test ADAC? V Německu asi Barum zase tak prodávaný není.

+1/0
2.4.2015 13:35

O41n91d28ř34e61j 93Č78a72p74k95a 6671881733914

Je to německý test, takže se gumy vybírají podle popularity v Německu, ne u nás.

+1/0
2.4.2015 13:37

V27á12c59l84a66v 87E38l96i31á98š 8152427155570

Je sice zajímavé vědět jaké pneu frčí v Německu, je ale škoda, že se podobný test neudělá také v ČR.

+4/0
2.4.2015 13:49

M54a48r98t33i17n 92K70a15r62á65s67e28k 9368723368428

Ono udelat takovy test je dost drahe.... Jinak barumky se obcas v testech objevi - napr 2015 je testoval autobild - ale povetsinou nijak svetoborne nedopadaji (vysledky horsi nez znackove eko pneu)

0/0
3.4.2015 15:59

J76a98n 10S32y56s19e80l 4571299895775

To je všechno fajn, ale třeba takovej D-test zveřejnil test pneumatik a taky bez Barumek. Obecně když se na to koukám, tak mi připadá, že se je lidi bojej testovat, aby nebyly ještě prodávanější. Podle mě totiž nabízejí perfektní poměr mezi kvalitou a cenu.

0/0
2.4.2015 14:10

T55o34m40á95š 64R71ó79t67h 2424896192449

D-test přebírá ten test od ADAC

+2/0
2.4.2015 14:12

M35a91r92t93i66n 23T60e34s72a38ř 2139723413153

Myslíte rumunské pneumatiky značky Barum?

0/0
2.4.2015 16:21

M71a80r55t48i76n 76K96o22v23á85ř 2721860229926

Barum už je dávno globální značka Continentalu a vyrábí se kdekoliv po jejich fabrikách. Minulé barumky jsem měl vyrobené v Portugalsku.

0/0
2.4.2015 19:40

M94a76r71e70k 96J41a66n41e46č74k55a 1647366943211

Bohužel ani to na kvalitě značce Barum nepomohlo. Celkem spokojený jsem byl kdysi s Barum Polaris 2 v rozměru R14 na našich dvou nákupních taškách v rodině, pak přišla řada 3 a ty šli velmi rychle pryč a nahradila je Sava a od té doby jezdí tyhle dvě auta pouze na nich. Dle mě ideální pneu cena/výkon na městské vozítka. Zkoušel jsem na předešlém rodinném voze i Debica R15 a tak náchylné gumy na nerovnosti na cestě jsem nezažil (dělaly se z nich pomalu ale jistě doslova elipsy). Pak přechod na Nokian a max. spokojenost a to i později, jak přišla změna vozu a rozměr zimních pneu byl R16. Zkoušel jsem i Pirelli a nebyl jsem spokojen. Takže myslím, že mohu porovnat a Barum Polaris 3 jsou horší než jejich předešlá generace.

0/0
3.4.2015 0:16

P42a72v15e32l 35Z67a16j35í37č28e38k 8874850256250

protoze barumky jsou na mokru asi stejne jako nkang ;-) je na barumkach jsem dostal aqac tam kde bridgestony drzely porad slusne

0/0
2.4.2015 15:26
Foto

P96e54t98r 74A61c85h26i19l76l64e42s 6116822240800

a urcite jste tam projizdel ve stejnem aute na rozdilnych pneumatikach,stejne rychle,stejnou stopou...blablabla...:-/

0/0
3.4.2015 1:31

M44a40r32t65i58n 58K76a75r78á30s89e54k 9468123898158

No Barumky testoval napriklad Autobild (test brzdne drahy sucho/mokro) a dopadly vyrazne hur nez vsechny znackove eko pneumatiky.....

0/0
3.4.2015 10:51

J39a23k17u85b 68F48e20i97f65a42r 7969529456199

"Famfula, jak to chodí? Chodí to výborně, ale neseje to. To je u secího stroje dost podstatná závada, ne?"

+6/0
2.4.2015 11:58

P58e39t69r 93M27a54r73e14č80e84k 1733871509258

Ano , ekopneumatiky. Které by měly ušetřit palivo a déle vydržet. Jak reagují výrobci ? Snížením hloubky vzorku nových pneumatik ! Chtějí přece prodávat větší množství svých výrobků. Nikoliv menší. To je ta ekologie . :-)

0/0
2.4.2015 11:31

Z84d19e46n88ě86k 20M95o97r92á18v51e31k 5327458968203

Snížení vzorku nikdo nedělá. Je to tvrdší směs. Chce to přečíst víc než jen nadpis.

0/−1
2.4.2015 13:37

O48n78d19ř45e32j 46B18u36r53e60š 5450444953629

Nemáte někdo zkušenost s těmito: TOYO PX CF2 ??? Co je to vůbec za výrobce? Dík.

0/0
2.4.2015 11:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.