Diskuze

Test letních gum odhalil slabinu ekopneumatik: zaostávají na mokru

Hitem posledních sezon jsou mezi pneumatikáři pláště, které mají snižovat spotřebu paliva. Ale taková guma je hodně tvrdá, nepřilne tak dobře k vozovce a auto pak potřebuje delší brzdnou dráhu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KH

Velikost brzdné dráhy se strašně přeceňuje. Jinak článek o ničem, jako všechny články o pneumatikách.

0 0
možnosti
MK

Taky zajimavost, ze treba Michelin v mensich rozmereh (195/65 R15 a mensi) ani nenabizi jine pneu nez Energy saver .....

0 0
možnosti

to není pravda.

Případně to pravda může být, ale pak byl on line prodejci pneu lhali.

0 0
možnosti
DM

Vyznam slova "eko" je ve skutecnosti "na prd", coz plati zrejme ve vsech oblastech, nejen u pneumatik.

6 0
možnosti
MK

No co v clanku uplne nepisou je to, ze i ty "spatne" ekogumy od premiovych znacek jsou v prilnavosti mnohem lepsi nez neeko gumy levnjsich znacek

0 0
možnosti
Foto

poridil jsem falkeny ziex, vybiral jsem je podle ceny vs chovani na suchu a vydrze...ze to jsou ekogumy je mi fuk,neb v mokru jezdim normalne...a kdyz to do me nekdo napere,muzu mit klidne i michelinky a stejne to schytam ;-)

0 0
možnosti
MP

No jak myslite. Ale gumy jsou primarne o tom, abyste to do nekoho nebo do neceho nenapral Vy. ;o)

1 0
možnosti
JK

J35á36n 83K89o89t61ú90č

2. 4. 2015 15:52

Krásne tu všetci nadávajú, že len blbec kupuje "eko" výrobky, ale pritom mnoho ľudí považuje za normálne dojazdiť v lete zimné pneu, z toho istého dôvodu: ušetriť peniaze. Myslíte si, že zjazdená zimná pneumatika má v lete za mokra lepšiu brzdnú dráhu než eko letná? To ani náhodou.

2 2
možnosti
OL

Já jsem tohle udělal jednou a už bych to neriskoval. Ono je to na houby i na suchu, když je horko. Auto na tom plave a na kruháči má člověk pocit, že se ta guma z disku snad svlékne. Ale chápu, že kdo jezdí jen po akcích mezi hyperkety a nepřekročí 50 km/h, tak je jedno, na čem jezdí.

0 0
možnosti
PB

P32e54t72r 51B49á49č94a

2. 4. 2015 15:52

Vsechno co ma neco spolecnyho s EKO stoji za starou backoru !!

2 2
možnosti
JN

Před lety jsem se nechal zblbnout a koupil jsem Michelin Energy Saver. Po polovině sezóny a 10kkm jsem je prodal. Nechci se zabít. Na mokru kloužou jak kdybych jel na mejdle. Ekonesmysly si strčte do nosu. Rv

1 1
možnosti
OL

Já jsem o nich taky uvažoval, ale pak jsem si řek, k čemu mi budou gumy, co vydrží 80k km, nebo kolik, když to najedu za 6 let a tak dlouho jedny gumy mít nechci. Já jsem teď výměnu promeškal, a nakonec jsem udělal dobře, protože dneska jsem se svezl krásně na sněhu a v zimních... A pak dám ty Goodyear EfficientGrip, snad neudělám chybu.

0 0
možnosti
JF

J54a14n 62F23r72o69l81í73k

2. 4. 2015 14:53

Sice se roztřískáte, ale zase jste pomohli zachránit planetu a prodloužit její životnost o tisícinu vteřiny.;-D

2 1
možnosti
OL

O tolik? Nepřehánějte ;-D

2 0
možnosti
MF

Vliv pneumatik na spotřebu paliva je dán valivým odporem (typický příklad jsou podhuštěné pneumatiky). Ale na druhou stranu auto drží na silnici pouze ty 4 styčné plošky pneu s vozovkou - zde dochází k přenosu všech sil působících při pohybu vozidla a kapacitu přenosu těchto sil určuje přilnavost. Ale ta je zase v nepřímé souvislosti s valivým odporem. Z toho logicky plyne, že pokud snížím valivý odpor, sníží se sice spotřeba paliva, ale také se sníží schopnost přenosu síly ve styčné ploše kola s podložkou = kolo nebrzdí (nezrychluje, nedrží stopu.....) Celé je to jen fyzika a ta je pouze jedna jediná a platí všude a pro každého stejně.

1 0
možnosti
MK

Bohužel je Brusel plný eurohujerů, kteří si myslí, že pro nařízení EU fyzikální zákony neplatí.

0 0
možnosti