Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zácpy v Praze jsou 68. nejhorší na světě, na Istanbul a Moskvu nemají

Během odpolední dopravní špičky stráví řidiči v celosvětovém průměru v zácpách až dvojnásobek běžné dojezdové doby. Za rok 2014 pročekali v průměru na cestě z práce 100 hodin. Praha se umístila na 68. místě, její řidiči strávili loni v kolonách 77 hodin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A85l57e69š 41J40a56n35k18ů 3334792468747

20 let budují konšelé města Prahy obchvat a výsledek je půlka obchvatu.

0/0
12.4.2015 8:30

J28o23s40e35f 64A20d53d34o 7679103575540

Kde je Manila, Mombay ci Jakarta. Nechce se mi verit, ze v Istanbulu jsou zacpy nez v Jakarte ci Jakarte.

No a v Kampale treba muzete zustat v zacpe cely jeden pekny den.

0/0
4.4.2015 23:24

J46i89ř49í 37Z18á88h76o52r14a 5583155952719

Tohle jsou spíše zajímavosti, než skutečná data. 68. místo je to možná v zemích, kde hraje čas roli, ve skutečnosti je to cca na druhou tisícovku. Však zácpy v Praze skoro neexistují.

0/0
9.4.2015 13:19

M67a44r89t57i12n 33P10a45j14t93l 3741271165953

Zažil jsem fajn zácpy v Bangkoku. To se ale udělá na tříproudé dálnici pruhů najednou pět a posunuje se to dál :)

0/0
3.4.2015 12:16

M23i39c12h37a60l 89P68a82v85l20á44t 9683943714569

Byl jsem tam ted v zime a zacpy nejsou az tak dramaticke. Zato pred rokem v teze dobe, kdyz tam probihaly ty protesty, to byla zajimavost.

0/0
3.4.2015 15:41

D97a74v18i81d 30J67i47n85d89r76a 6520554316454

Hlavně nezapomenout zmínit Moskvu, protože je 4.

+1/0
2.4.2015 7:36

J54o44s43e42f 71M69i56k90u28l12í67k 8214777756

Za to může Putin, svedeme to na něj (dělám si srandu)

0/0
2.4.2015 9:03

M16a70r91e87k 40O49p 9419463760523

Soudruhu, se nečilte. Je to protože je to nejhorší město v Evropě v tomto měřítku. Lze li tedy brát Moskvu jako Evropu, samozřejmě.

0/0
2.4.2015 13:27

D96a24n91i70e64l 51D70r22n25e37c 6641739886332

Moskva je 4., protože tam mají hodně MÚK s průplety a  špatně řešené připojovací pruhy na nich a na radiálách mají semafory. Taky tam žije více obyvatel než v Praze.

Zase tam ale nemají moc problémů s aktivisty, takže zlepšení tamních podmínek je jen otázkou času a pěnez.

0/0
2.4.2015 23:55

J61o39z84e37f 28Z27á62h28u10m36e17n23s69k81ý 1631428154150

Myslel som si, že horšie ako v Dillí to byť nemôže.

+1/0
2.4.2015 7:00

M13a95r64t28i71n 41H97e57i46s25l49e64r 4604786152279

V Dillí staví metro a mimoúrovňové dálnice hodně rychle. Prý se tam doba dojezdu ve špičce zkrátila z 2 hodin na půl. Aspoň to říkali místní kolegové.

0/0
2.4.2015 10:54

R98u16d86o12l60f 49Č34e79r61n72ý 3709371439576

Je škoda, že se tvoří zácpy jen kvůli tomu, že řidiči čumí na bouračku v protijedoucím pruhu.

+3/0
2.4.2015 6:16

S51t43a73n32i68s82l30a64v 73M65o65k85r28ý 8157802836862

Blbost.

0/0
2.4.2015 7:46

K62a90r75e45l 43V97o28v10e44s 1254938902799

Ale zlepsit by se mohla :-))

0/0
2.4.2015 3:54

P34e85t19r 80V90o22p26i14č82k58a 2252842318372

A co má jako bejt, ve všem být první prostě nemůžeme. ;-D

+1/0
2.4.2015 1:04

P93e82t47r 60Č55e91r86m50á90k 9938595669370

Bohužel zlepšení se nedá očekávat, protože zatímco aut rok od roku přibývá a přibývat samozřejmě bude, tak komunikace a parkovací plochy nejen že se tomu nepřizpůsobují, ale naopak lobbingem cyklofašistů se někde dokonce kapacity zmenšují, takže v žebříčku půjde brzy nahoru...

+12/−8
1.4.2015 23:23

M88a70r64e30k 30T58ů71m73a 4162928286712

To máte pravdu, ty samé cyklopruhy vedoucí odnikud nikam, na kterých jsem v životě neviděl jediného cyklistu, jsou naprosto zbytečná investice! Praha nikdy nebyla, vzhledem k tomu, že je poměrně kopcovitá, městem pro cyklisty, a na tom nic nezmění ani fakt, že se na magistrátě někdo rozhodne, že v té Praze ty cyklopruhy  PROSTĚ budou!

+8/−2
1.4.2015 23:37

P12e94t39r 45Č85e91r86m27á22k 9958725499410

Je to prostě totální diletantismus, tam kde není dostatečná kapacita komunikace nebo parkovacích míst, se udělá pruh pro pár vyvolených...

+2/−2
1.4.2015 23:44

J55o40s33e42f 98M67i89k96u61l59í76k 8934877596

To si stale tady urč. skupina lidí myslí, že se bude jezdit na kole třeba do práce jako v Mnichově či Dánsku, ale to nehrozí, takže se stejně jezdí jen REKREAČNĚ o So, Ne ale tihle cyklisté po silnicích nechtějí jezdit, ti chtěj jezdit na normálních cyklostezkách.

0/−1
2.4.2015 9:54
Foto

B64r11o77n32i18s41l67a36v 30G83a54b60r58y73š 2732499701

Někde dole jsem napsal, aby to tady pak nevypadalo jako v USA v Los Angeles, tam je 30 % plochy města vyhrazeno parkovištím a komunikacím a pořád je to málo. Snad se nechcete dostat na podobnou úroveň, nebo ano?

+2/0
1.4.2015 23:52

P57e68t56r 79Č26e25r43m81á60k 9298135229970

Jelikož v těch autech jezdí jen a pouze lidé, tak ať to je číslo jakékoliv. Chcete snad omezovat lidi na úkor lidí? Má být elektřina dostupná jen 30% obyvatel? Nicméně teď fylozofujeme, zatím nám chybí 20% lidí co přejdou z MHD do auta, to je aktuální situace.

0/−2
2.4.2015 0:05

B76r85o19n97i98s66l56a93v 93M27e32r24t72l95í22k 1242221381472

fizyka, refíž, zefír a fylozof...

+1/0
2.4.2015 1:33
Foto

B87r84o37n33i39s90l17a31v 61G16a74b58r16y17š 2262719561

Lidé v nich možná jezdí, ale já tam vídím víc prázdného prostoru. Spousta lidí nadává na autobus, že vozí vzduch. Nevím sice kde a na jakých spojích, ale dejme tomu. Jednou jsem chvíli stál na křižovatce a v 60 autech jsem napočítal 70 lidí. To podle mě taky není efektivní využití prostoru a času.

Když už chcete používat cizí slova, tak se je naučte taky psát. Jinak nevím, jak jste došel k podílu 20 %. Co se stane pak? Proudy budou saturované a z Prahy se stane parkoviště. Těch 20% lidí ale rozhodně nejsou všichni cestující VHOD. Když vyjdu z poslední platné ročenky dopravy za roku 2013, dočtu se, že se ten rok veřejnou dopravou přepravilo 2,6 mld. osob, autem pak 2,01 mld. osob. A jen systémem MHD se přepravilo cca 2,2 mld. lidí. Zbytek 0,4 mld. si dělí ostatní druhy dopravy. Nechci vidět následky, kdyby se VHOD začala razantně omezovat na úkor IAD. Na to nemáme ani infrastrukturu a ani prostředky. A kdyby na to byly prostředky, a tedy infrastruktura, pak by se tady nedalo žít.

0/0
2.4.2015 9:54

A83n72t63o75n49i13n 10B73l62a61z92e10k 4708842477141

To je otazka co je lepsi.....jestli vice mista na parkovani misto neceho a nebo nemit kde zaparkovat v Praze auto u baraku, jako muj kamos, ktery jezdi 45 minut kolem baraku nez neco najde 2 km od domu,,,,,:-)

+2/0
2.4.2015 3:22
Foto

B89r82o59n88i10s81l73a69v 75G48a72b42r20y57š 2652659881

Asi tak. Proto využívám VHOD.

Když jdu kolem autobusového nádraží v Pardubicích, jsou poblíž něj garáže, takové ty obecní, kdy máte 10 garáží vedle sebe pro 10 aut. Ti lidi k tomu autu musí chodit strašně daleko, protože nejbližší panelák je dál než nejbližší zastávka MHD. Tak ať mi pak nikdo nic neříká o tom, že pohodlně zaparkuje. Můj strýc bydlí na velkém sídlišti v Praze a když přijede autem z práce, hledá místo cca 5 minut. A pak zaparkuje na úplně jiném místě, než má vchod.

0/−1
2.4.2015 10:04
Foto

T95o52m65á54š 74J33á19r86a29i 7387276549692

jsem za zrušení magistrály v Praze, semafory taky funguji v prospěch řidičů a řidiček aut, je to trapny. V Praze, kde funguje tak bezvadně městská hromadna doprava je používání aut z důvodů jinych než opravdu odůvodněného nesmysl.

+7/−13
1.4.2015 23:13

M67a15r14e72k 68T12ů35m87a 4962938716812

Cože?!8-o Jo, takové máme my vytížení řidiči, kteří se musí dostávat docela pravidelně z jednoho konce Prahy na druhý, nejradši! V čem shledáváte fakt, že to je trapný?! A v čí jiný prospěch by semafóry na většině pražských křižovatek měly fungovat?! A proč jiným vnucujete to, aby přesedli ze svých automobilů do bezvadné mhd?!:-P Mám z vašeho názoru takové rozporuplné pocity...

+8/−2
1.4.2015 23:32

M11a79r37t61i10n 30P50a45j44t15l 3951511615343

Z jednoho konce na druhý? Co takhle okruh? :)

+1/0
3.4.2015 12:15
Foto

T38o83m64á89š 93J54á40r57a93i 7137736149532

no cesty, križovatky musejí být v prospěch chodců, to je tak jednoduche, pak bude pořádek.

0/0
5.4.2015 1:56
Foto

T91o95m85á69š 63J68á59r13a51i 7177166919762

a trapny mi to příjde proto, že když stojíte na křižovatce tak zelena pro chodce končí kde rychlou chůzi jste jenom v polovici vozovky, tak jak to nazvat? Viz křižovatka Balabenka v Praze. To jak to bylo nastaveno je vizitka tzv debila.

0/0
5.4.2015 2:04

P27e34t28r 31Č70e98r76m26á50k 9118595229390

Nesmysl je vnucovat někomu něco. MHD je nutnost pro určitý okruh lidí (děti, nemocní atd...), alternativou pro určitý okruh lidí a také absolutně nevyhovující pro jiný okruh lidí. Směřování je zcela jasné - počet lidí využívajicí MHD se neustále snižuje, naopak počet aut roste. Rozdíl do západní úrovně je více než 20%, takže otázka zní jak pro tento počet vozidel připravit komunikace, naopak snaha omezit osobní dopravu je směšná ve stylu poručíme větru dešti... Kor při úrovni pražské MHD, která je i oproti vyspělým západním zemím velmi vysoká a nemůže tedy žádné další cestující přinést, a každá koruna investovaná do dopravního podniku chybí skutečnému problému - komunikacím.

+6/−2
1.4.2015 23:32

J80a86n 56K49u78p66e96c55k45ý 2911514189190

Jednoznacny souhlas. Osobni auta nemaji v centru co pohledavat a nakladni pouze z duvodu zasobovani.

+1/−4
2.4.2015 1:18

M81a96r65e78k 80T23ů82m87a 4612628406692

A jaký to teprve bude až se otevře Blanka?! Tedy, pokud se vubec otevře, to je další otázka...

+1/0
1.4.2015 23:07

M83a52r43t54i25n 78K45ř67í14ž 9553302310637

Copak zácpy, ale takový průjem v zácpě, to je teprve průs....

+5/0
1.4.2015 22:59

M60a65r23t19i29n 77V82r38á28t89n66í44k 6530459801418

Řekl bych, že v Praze jsou 68. nejhořší řidiči na světe. Dokládá to počet hodin strávených v zácpě. ;-):-P

0/−2
1.4.2015 22:56

P26e97t98r 94Č85e47r96m22á13k 9118475369380

Zcela to odpovídá počtu mimopražských řidičů jezdících po Praze.

+4/0
1.4.2015 23:34

Z73d23e91n19e58k 58Š58i31t31i48n53a 2203908110235

A opět je o čem psát a ty pisálky honorovat.

0/−2
1.4.2015 22:38

R24i63c57h44a91r32d 33K24á13b32a 8649658790740

Ono by to mohlo byt i lepsi, kdyby se zacala resit trochu hlavou infrastruktura a zeleni komunisti typu Stropnickeho ml. a ruzne cykloteroristicke spolky by se nesnazily vsemi silami, aby se skrtali pruhy a delali obstrukce vseho druhu, ktere ty zacpy tvori.

+13/−2
1.4.2015 22:30

D22a17n74i80e90l 91R61e92i31c60h35e32l 8819669753

Máte jednoduché vnímání světa. Ale což, nepřítele jste si očividně našel.

0/−3
1.4.2015 22:41

R76i55c42h37a15r20d 88K86á83b77a 8939818900680

Mne je to ukradene, ja v Praze v zacpach mladi netravim ... ty nepritele tam maji Prazaci ... to je jejich boj ...

0/0
1.4.2015 23:19

V94e54n36d93e65l51í73n 41S13l25a30b31ý 9321129649236

Byl jste někdy v Berlíně nebo Vídni, než někomu začnete kázat o cyklo-pruzích, pane rudej komunisto?

+3/0
1.4.2015 23:49

R40i95c11h41a45r55d 87K19á46b47a 8169958840930

Asi si me s nekym pletete, soudruhu cyklisto.

0/0
2.4.2015 7:20

V17l23a66d20i39m90í40r 76N55o72v20o34t81n11ý 1339880892660

Vídeň je na kole super, Berlín taky? Chystám se tam na pár dní - stojí za to mít kolo s sebou?

0/0
2.4.2015 7:33

T63o81n23d80a 50H94e66j62l18í79k 1158563149357

dneska to stálo obzvlášť pěkně.....začne trochu padat z oblohy a všichni přespolní musí autem, aby je neofouklo...

ale kdyby byl tunel už otevřenej, tak to je asi poloviční problém..

+1/0
1.4.2015 22:20
Foto

K34o17s40t36a24s 19J44o53a82n49i64d33i85s 2722458621

v 69 zemich sveta existuji auta.. takze praha je na tom hodne dobre.. to jsou horsi v brne..

+1/0
1.4.2015 22:00

V36á45c23l26a16v 28J39e34b98a85v69ý 8440349763686

Tak když cca 50% jízd po Praze je zbytných = tedy jeden lenoch si veze zadnici, tak se nelze čemu divit.

Na druhou stranu na vině je i MHD, která by měla mít preferenční pruhy + přednost na křižovatkách, auta by neměla co dělat na kolejích, vyhnat z ní bezďáky a trochu posílit spoje.

0/−4
1.4.2015 21:41
Foto

B75r67o63n30i55s75l26a58v 62G51a53b47r69y96š 2112399421

Podle mě je to trochu začarovaný kruh. DPP neposílí spoje, pokud nebude mít dostatek cestujících. No a cestující nezačnou MHD jezdit, doku nebude mít MHD dostatek spojů. ;-D Jenže někdo ten první krok musí udělat.

Jinak jsem rád, že nejsem sám, kdo si myslí, že spousta řidičů to auto vlastně vůbec nepotřebuje a veze se s ním, jen aby ukázal, že na to má.

+4/−1
1.4.2015 21:56

Z76u45z43a52n29a 67Č22e18k11a21l95o88v20á 1577834481245

Ja jedu autem 15 min a sockou 45min. Takze co si asi vyberu? Navic furt s sebou neco taham.

+5/−1
1.4.2015 22:06
Foto

B87r64o19n15i81s42l79a69v 96G66a52b75r85y86š 2392889681

Pro některé to samozřejmě neplatí, proto jsem napsal "spousta". A "spousta" není ekvivalent "všichni".

Stačilo by, aby si aspoň každý desátý člověk řekl, že dneska autem nepojede. To by se pražským ulicím ulevilo. Nebo si myslíte, že je aut v ulicích pořád ještě málo?

0/0
1.4.2015 22:10

A14l90e98s 33P41a24v43e61l 7437663258464

je jasny ze se v aute stihnes i nalicit :)

+1/0
1.4.2015 22:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.