Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zácpy v Praze jsou 68. nejhorší na světě, na Istanbul a Moskvu nemají

Během odpolední dopravní špičky stráví řidiči v celosvětovém průměru v zácpách až dvojnásobek běžné dojezdové doby. Za rok 2014 pročekali v průměru na cestě z práce 100 hodin. Praha se umístila na 68. místě, její řidiči strávili loni v kolonách 77 hodin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A94l22e75š 60J17a55n64k57ů 3744422968327

20 let budují konšelé města Prahy obchvat a výsledek je půlka obchvatu.

0/0
12.4.2015 8:30

J57o22s96e89f 55A77d39d19o 7819693935200

Kde je Manila, Mombay ci Jakarta. Nechce se mi verit, ze v Istanbulu jsou zacpy nez v Jakarte ci Jakarte.

No a v Kampale treba muzete zustat v zacpe cely jeden pekny den.

0/0
4.4.2015 23:24

J97i78ř45í 15Z44á31h81o64r64a 5773745212829

Tohle jsou spíše zajímavosti, než skutečná data. 68. místo je to možná v zemích, kde hraje čas roli, ve skutečnosti je to cca na druhou tisícovku. Však zácpy v Praze skoro neexistují.

0/0
9.4.2015 13:19


M56a94r92t40i97n 30P16a43j73t85l 3101561405393

Zažil jsem fajn zácpy v Bangkoku. To se ale udělá na tříproudé dálnici pruhů najednou pět a posunuje se to dál :)

0/0
3.4.2015 12:16

M53i11c59h30a35l 27P64a62v38l19á59t 9223523594429

Byl jsem tam ted v zime a zacpy nejsou az tak dramaticke. Zato pred rokem v teze dobe, kdyz tam probihaly ty protesty, to byla zajimavost.

0/0
3.4.2015 15:41

D66a79v47i85d 17J97i81n46d77r82a 6480864766334

Hlavně nezapomenout zmínit Moskvu, protože je 4.

+1/0
2.4.2015 7:36

J91o44s58e14f 90M38i63k15u57l49í92k 8274927666

Za to může Putin, svedeme to na něj (dělám si srandu)

0/0
2.4.2015 9:03

M82a80r85e76k 55O10p 9169163620703

Soudruhu, se nečilte. Je to protože je to nejhorší město v Evropě v tomto měřítku. Lze li tedy brát Moskvu jako Evropu, samozřejmě.

0/0
2.4.2015 13:27

D33a41n70i63e80l 46D85r39n87e39c 6451749116182

Moskva je 4., protože tam mají hodně MÚK s průplety a  špatně řešené připojovací pruhy na nich a na radiálách mají semafory. Taky tam žije více obyvatel než v Praze.

Zase tam ale nemají moc problémů s aktivisty, takže zlepšení tamních podmínek je jen otázkou času a pěnez.

0/0
2.4.2015 23:55

J60o31z77e61f 31Z97á91h88u15m24e62n96s95k71ý 1411758274850

Myslel som si, že horšie ako v Dillí to byť nemôže.

+1/0
2.4.2015 7:00

M81a86r80t59i66n 10H33e20i62s62l39e63r 4314186792779

V Dillí staví metro a mimoúrovňové dálnice hodně rychle. Prý se tam doba dojezdu ve špičce zkrátila z 2 hodin na půl. Aspoň to říkali místní kolegové.

0/0
2.4.2015 10:54

R25u34d32o53l84f 64Č77e43r36n55ý 3109831509246

Je škoda, že se tvoří zácpy jen kvůli tomu, že řidiči čumí na bouračku v protijedoucím pruhu.

+3/0
2.4.2015 6:16

S97t21a21n59i91s23l36a11v 63M77o38k20r44ý 8397592506922

Blbost.

0/0
2.4.2015 7:46

K54a27r28e55l 16V53o72v10e26s 1194468332209

Ale zlepsit by se mohla :-))

0/0
2.4.2015 3:54

P98e48t69r 47V63o27p52i70č25k65a 2502242698542

A co má jako bejt, ve všem být první prostě nemůžeme. ;-D

+1/0
2.4.2015 1:04

P25e73t29r 47Č82e84r62m55á66k 9318685909670

Bohužel zlepšení se nedá očekávat, protože zatímco aut rok od roku přibývá a přibývat samozřejmě bude, tak komunikace a parkovací plochy nejen že se tomu nepřizpůsobují, ale naopak lobbingem cyklofašistů se někde dokonce kapacity zmenšují, takže v žebříčku půjde brzy nahoru...

+12/−8
1.4.2015 23:23

M47a58r75e13k 88T76ů52m77a 4882508966752

To máte pravdu, ty samé cyklopruhy vedoucí odnikud nikam, na kterých jsem v životě neviděl jediného cyklistu, jsou naprosto zbytečná investice! Praha nikdy nebyla, vzhledem k tomu, že je poměrně kopcovitá, městem pro cyklisty, a na tom nic nezmění ani fakt, že se na magistrátě někdo rozhodne, že v té Praze ty cyklopruhy  PROSTĚ budou!

+8/−2
1.4.2015 23:37

P42e97t31r 39Č60e77r40m46á97k 9578355969700

Je to prostě totální diletantismus, tam kde není dostatečná kapacita komunikace nebo parkovacích míst, se udělá pruh pro pár vyvolených...

+2/−2
1.4.2015 23:44

J62o48s57e53f 81M47i78k71u58l14í22k 8494617606

To si stale tady urč. skupina lidí myslí, že se bude jezdit na kole třeba do práce jako v Mnichově či Dánsku, ale to nehrozí, takže se stejně jezdí jen REKREAČNĚ o So, Ne ale tihle cyklisté po silnicích nechtějí jezdit, ti chtěj jezdit na normálních cyklostezkách.

0/−1
2.4.2015 9:54
Foto

B47r26o75n35i33s32l71a50v 85G40a25b15r53y37š 2542689891

Někde dole jsem napsal, aby to tady pak nevypadalo jako v USA v Los Angeles, tam je 30 % plochy města vyhrazeno parkovištím a komunikacím a pořád je to málo. Snad se nechcete dostat na podobnou úroveň, nebo ano?

+2/0
1.4.2015 23:52

P32e78t41r 35Č38e94r34m16á12k 9288135829930

Jelikož v těch autech jezdí jen a pouze lidé, tak ať to je číslo jakékoliv. Chcete snad omezovat lidi na úkor lidí? Má být elektřina dostupná jen 30% obyvatel? Nicméně teď fylozofujeme, zatím nám chybí 20% lidí co přejdou z MHD do auta, to je aktuální situace.

0/−2
2.4.2015 0:05

B19r89o97n26i92s29l32a31v 12M74e98r22t61l27í37k 1762931501262

fizyka, refíž, zefír a fylozof...

+1/0
2.4.2015 1:33
Foto

B88r24o88n69i29s34l18a31v 50G28a31b13r68y67š 2912319351

Lidé v nich možná jezdí, ale já tam vídím víc prázdného prostoru. Spousta lidí nadává na autobus, že vozí vzduch. Nevím sice kde a na jakých spojích, ale dejme tomu. Jednou jsem chvíli stál na křižovatce a v 60 autech jsem napočítal 70 lidí. To podle mě taky není efektivní využití prostoru a času.

Když už chcete používat cizí slova, tak se je naučte taky psát. Jinak nevím, jak jste došel k podílu 20 %. Co se stane pak? Proudy budou saturované a z Prahy se stane parkoviště. Těch 20% lidí ale rozhodně nejsou všichni cestující VHOD. Když vyjdu z poslední platné ročenky dopravy za roku 2013, dočtu se, že se ten rok veřejnou dopravou přepravilo 2,6 mld. osob, autem pak 2,01 mld. osob. A jen systémem MHD se přepravilo cca 2,2 mld. lidí. Zbytek 0,4 mld. si dělí ostatní druhy dopravy. Nechci vidět následky, kdyby se VHOD začala razantně omezovat na úkor IAD. Na to nemáme ani infrastrukturu a ani prostředky. A kdyby na to byly prostředky, a tedy infrastruktura, pak by se tady nedalo žít.

0/0
2.4.2015 9:54

A16n36t43o35n46i67n 30B14l42a23z76e76k 4968392177761

To je otazka co je lepsi.....jestli vice mista na parkovani misto neceho a nebo nemit kde zaparkovat v Praze auto u baraku, jako muj kamos, ktery jezdi 45 minut kolem baraku nez neco najde 2 km od domu,,,,,:-)

+2/0
2.4.2015 3:22
Foto

B85r92o79n30i29s77l91a84v 96G81a13b79r70y40š 2532689951

Asi tak. Proto využívám VHOD.

Když jdu kolem autobusového nádraží v Pardubicích, jsou poblíž něj garáže, takové ty obecní, kdy máte 10 garáží vedle sebe pro 10 aut. Ti lidi k tomu autu musí chodit strašně daleko, protože nejbližší panelák je dál než nejbližší zastávka MHD. Tak ať mi pak nikdo nic neříká o tom, že pohodlně zaparkuje. Můj strýc bydlí na velkém sídlišti v Praze a když přijede autem z práce, hledá místo cca 5 minut. A pak zaparkuje na úplně jiném místě, než má vchod.

0/−1
2.4.2015 10:04
Foto

T11o69m66á17š 90J52á55r67a65i 7867206419532

jsem za zrušení magistrály v Praze, semafory taky funguji v prospěch řidičů a řidiček aut, je to trapny. V Praze, kde funguje tak bezvadně městská hromadna doprava je používání aut z důvodů jinych než opravdu odůvodněného nesmysl.

+7/−13
1.4.2015 23:13

M53a87r23e36k 81T73ů22m10a 4162378446582

Cože?!8-o Jo, takové máme my vytížení řidiči, kteří se musí dostávat docela pravidelně z jednoho konce Prahy na druhý, nejradši! V čem shledáváte fakt, že to je trapný?! A v čí jiný prospěch by semafóry na většině pražských křižovatek měly fungovat?! A proč jiným vnucujete to, aby přesedli ze svých automobilů do bezvadné mhd?!:-P Mám z vašeho názoru takové rozporuplné pocity...

+8/−2
1.4.2015 23:32

M37a64r64t49i42n 12P69a17j80t94l 3691491685933

Z jednoho konce na druhý? Co takhle okruh? :)

+1/0
3.4.2015 12:15
Foto

T50o33m61á62š 90J80á52r52a38i 7247656439572

no cesty, križovatky musejí být v prospěch chodců, to je tak jednoduche, pak bude pořádek.

0/0
5.4.2015 1:56
Foto

T78o56m94á94š 41J32á57r63a87i 7907276329842

a trapny mi to příjde proto, že když stojíte na křižovatce tak zelena pro chodce končí kde rychlou chůzi jste jenom v polovici vozovky, tak jak to nazvat? Viz křižovatka Balabenka v Praze. To jak to bylo nastaveno je vizitka tzv debila.

0/0
5.4.2015 2:04

P50e34t72r 57Č28e72r66m86á33k 9878485539460

Nesmysl je vnucovat někomu něco. MHD je nutnost pro určitý okruh lidí (děti, nemocní atd...), alternativou pro určitý okruh lidí a také absolutně nevyhovující pro jiný okruh lidí. Směřování je zcela jasné - počet lidí využívajicí MHD se neustále snižuje, naopak počet aut roste. Rozdíl do západní úrovně je více než 20%, takže otázka zní jak pro tento počet vozidel připravit komunikace, naopak snaha omezit osobní dopravu je směšná ve stylu poručíme větru dešti... Kor při úrovni pražské MHD, která je i oproti vyspělým západním zemím velmi vysoká a nemůže tedy žádné další cestující přinést, a každá koruna investovaná do dopravního podniku chybí skutečnému problému - komunikacím.

+6/−2
1.4.2015 23:32

J62a16n 83K36u50p83e98c53k89ý 2601854109370

Jednoznacny souhlas. Osobni auta nemaji v centru co pohledavat a nakladni pouze z duvodu zasobovani.

+1/−4
2.4.2015 1:18

M27a20r40e61k 42T43ů39m16a 4402288796792

A jaký to teprve bude až se otevře Blanka?! Tedy, pokud se vubec otevře, to je další otázka...

+1/0
1.4.2015 23:07

M94a91r75t70i55n 67K55ř50í94ž 9683512780617

Copak zácpy, ale takový průjem v zácpě, to je teprve průs....

+5/0
1.4.2015 22:59

M50a43r33t40i59n 72V85r57á89t55n56í55k 6700559151238

Řekl bych, že v Praze jsou 68. nejhořší řidiči na světe. Dokládá to počet hodin strávených v zácpě. ;-):-P

0/−2
1.4.2015 22:56

P39e32t87r 13Č55e54r90m32á81k 9448925399580

Zcela to odpovídá počtu mimopražských řidičů jezdících po Praze.

+4/0
1.4.2015 23:34

Z42d58e68n61e10k 91Š98i16t74i79n54a 2933328140465

A opět je o čem psát a ty pisálky honorovat.

0/−2
1.4.2015 22:38

R29i24c83h21a50r36d 64K45á63b75a 8159948520100

Ono by to mohlo byt i lepsi, kdyby se zacala resit trochu hlavou infrastruktura a zeleni komunisti typu Stropnickeho ml. a ruzne cykloteroristicke spolky by se nesnazily vsemi silami, aby se skrtali pruhy a delali obstrukce vseho druhu, ktere ty zacpy tvori.

+13/−2
1.4.2015 22:30

D57a24n79i55e97l 57R96e87i93c69h63e15l 8179649513

Máte jednoduché vnímání světa. Ale což, nepřítele jste si očividně našel.

0/−3
1.4.2015 22:41

R43i19c32h49a53r13d 67K60á80b88a 8319768220140

Mne je to ukradene, ja v Praze v zacpach mladi netravim ... ty nepritele tam maji Prazaci ... to je jejich boj ...

0/0
1.4.2015 23:19

V84e93n95d56e15l26í64n 73S47l34a56b49ý 9411299239576

Byl jste někdy v Berlíně nebo Vídni, než někomu začnete kázat o cyklo-pruzích, pane rudej komunisto?

+3/0
1.4.2015 23:49

R45i29c10h92a30r65d 81K54á97b95a 8899638980660

Asi si me s nekym pletete, soudruhu cyklisto.

0/0
2.4.2015 7:20

V75l79a83d82i18m75í66r 58N12o47v86o68t70n97ý 1929140712470

Vídeň je na kole super, Berlín taky? Chystám se tam na pár dní - stojí za to mít kolo s sebou?

0/0
2.4.2015 7:33

T46o33n53d12a 76H28e82j29l21í50k 1588183369107

dneska to stálo obzvlášť pěkně.....začne trochu padat z oblohy a všichni přespolní musí autem, aby je neofouklo...

ale kdyby byl tunel už otevřenej, tak to je asi poloviční problém..

+1/0
1.4.2015 22:20
Foto

K74o80s57t75a64s 57J20o47a89n86i26d61i16s 2602948831

v 69 zemich sveta existuji auta.. takze praha je na tom hodne dobre.. to jsou horsi v brne..

+1/0
1.4.2015 22:00

V61á92c34l51a27v 74J22e72b12a65v98ý 8880639263986

Tak když cca 50% jízd po Praze je zbytných = tedy jeden lenoch si veze zadnici, tak se nelze čemu divit.

Na druhou stranu na vině je i MHD, která by měla mít preferenční pruhy + přednost na křižovatkách, auta by neměla co dělat na kolejích, vyhnat z ní bezďáky a trochu posílit spoje.

0/−4
1.4.2015 21:41
Foto

B92r21o85n93i88s49l26a48v 23G37a98b43r66y85š 2252219321

Podle mě je to trochu začarovaný kruh. DPP neposílí spoje, pokud nebude mít dostatek cestujících. No a cestující nezačnou MHD jezdit, doku nebude mít MHD dostatek spojů. ;-D Jenže někdo ten první krok musí udělat.

Jinak jsem rád, že nejsem sám, kdo si myslí, že spousta řidičů to auto vlastně vůbec nepotřebuje a veze se s ním, jen aby ukázal, že na to má.

+4/−1
1.4.2015 21:56

Z33u37z88a64n83a 83Č82e98k67a84l72o98v58á 1317834731865

Ja jedu autem 15 min a sockou 45min. Takze co si asi vyberu? Navic furt s sebou neco taham.

+5/−1
1.4.2015 22:06
Foto

B33r49o30n65i15s43l44a54v 21G24a27b41r55y86š 2862539761

Pro některé to samozřejmě neplatí, proto jsem napsal "spousta". A "spousta" není ekvivalent "všichni".

Stačilo by, aby si aspoň každý desátý člověk řekl, že dneska autem nepojede. To by se pražským ulicím ulevilo. Nebo si myslíte, že je aut v ulicích pořád ještě málo?

0/0
1.4.2015 22:10

A64l35e36s 44P19a37v12e94l 7307643528494

je jasny ze se v aute stihnes i nalicit :)

+1/0
1.4.2015 22:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.