Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Po 68 letech startuje nová osobní praga, je to supersport

Po dlouhých desítkách let vyrazí do provozu nový osobní automobil legendární značky Praga. Supersportovní pragovka získala v polovině března povolení k silničnímu provozu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J80a61n 68N87o52v78a16k 5611507569284

jo s tim s tebou klidne souhlasim, proc ne.Muze to byt klidne i drive nez za 5 let, vyznamnejsi nez my jsou uz ted, vzdyt maji cca 40 mil. obyvatel a dalsich x mil. zije v zahranici.Nebudu se  zlobit, kdyz nas za par let ekonomicky predbehne i slovensko, kdyz na to ma a je sikovne, tak proc ne... To si jen vy na SR myslite, ze se cesi povysuji nad ostatni, protoze ten pocit menecennosti mate v sobe zakoreneny.Ale ver nebo ne obecne to tak neni.Moje zena ( slovenka ) by ti potvrdila ,ze cesi jsou mnohem vic v pohode nez slovaci, proto sama rika ,ze zije radeji tady a dokonce i v hokeji fandi cechum protoze videla ,ze cesi slovensku fandi, narozdil od slovenska, ktere cesku vylozene nepreji. Studoval jsem 5 let v Ziline vysokou skolu takze vim presne jak to je.Divil by ses ,ale drtiva vetsina mych znamych preje slovensku i to ,ze brzo CR ekonomicky mozna predbehne. Jak rikam, jen vy na slovensku mate z cechu dodnes nekteri mindraky.Poznal jsem to sam na vlastni kuzi v SR.Ale to je na dlouhe povidani. Muzu Te ujistit,ze cesi se ke slovakum chovaji mnohem lepe nez opacne.Jak rikam , moje zena by mohla dlouho povidat... Ale tato debata byla prvne o tom, ze sem rikal , ze zadna slovenska automobilka na SR neexistuje, ze jsou to jen vyrobni zavody a to je pravda ne? Tak jako Apple vyrabi vsechno v Cine tak koncern VW vyrabi sve znacky na SR. A skoda je ceska automobilka, jako je Lamborghini italska automobilka,Ducati italske ...Bentley a Jaguar britska automobilka, Volvo svedska automobilka ( a ne cinska ) .....

0/0
17.4.2015 22:08

J60a23n 50N38o97v57a22k 5371657629804

jo s tim s tebou klidne souhlasim, proc ne.Muze to byt klidne i drive nez za 5 let, vyznamnejsi nez my jsou uz ted, vzdyt maji cca 40 mil. obyvatel a dalsich x mil. zije v zahranici.Nebudu se  zlobit, kdyz nas za par let ekonomicky predbehne i slovensko, kdyz na to ma a je sikovne, tak proc ne... To si jen vy na SR myslite, ze se cesi povysuji nad ostatni, protoze ten pocit menecennosti mate v sobe zakoreneny.Ale ver nebo ne obecne to tak neni.Moje zena ( slovenka ) by ti potvrdila ,ze cesi jsou mnohem vic v pohode nez slovaci, proto sama rika ,ze zije radeji tady a dokonce i v hokeji fandi cechum protoze videla ,ze cesi slovensku fandi, narozdil od slovenska, ktere cesku vylozene nepreji. Studoval jsem 5 let v Ziline vysokou skolu takze vim presne jak to je.Divil by ses ,ale drtiva vetsina mych znamych preje slovensku i to ,ze brzo CR ekonomicky mozna predbehne. Jak rikam, jen vy na slovensku mate z cechu dodnes nekteri mindraky.Poznal jsem to sam na vlastni kuzi v SR.Ale to je na dlouhe povidani. Muzu Te ujistit,ze cesi se ke slovakum chovaji mnohem lepe nez opacne.Jak rikam , moje zena by mohla dlouho povidat... Ale tato debata byla prvne o tom, ze sem rikal , ze zadna slovenska automobilka na SR neexistuje, ze jsou to jen vyrobni zavody a to je pravda ne? Tak jako Apple vyrabi vsechno v Cine tak koncern VW vyrabi sve znacky na SR. A skoda je ceska automobilka, jako je Lamborghini italska automobilka,Ducati italske ...Bentley a Jaguar britska automobilka, Volvo svedska automobilka ( a ne cinska ) .....

0/0
17.4.2015 14:44

R93o70m32a83n 49S73m32a47t24a85n70a 6425272957168

Veď to je len premenovaný Attack známeho slovenského výrobcu okruhových špeciálov. Dokonca ani motor nie je zmenený. Vyzerá to tak, že nejaký obchodník so zbraňami vstúpil kapitálovo do slovenskej firmy a okruhový špeciál sa pod značkou Praga a s miernymi úpravami dočká aj verzie pre bežnú prevádzku. To keď sa niektorí dozvedia, že výroba a vývoj je a ostane na Slovensku, to z toho ihneď urobia šrot a-la Favorit ;-D

http://autobild.cas.sk/clanok/186109/praga-export-ziskala-polovicu-vyrobcu-zavodnych-aut-race4slovakia

0/−2
9.4.2015 13:03

P30e56t15r 16K93r25á44l 6867966322810

Proč tady popisuješ něco, co si každý mohl přečíst v článku.

+2/0
10.4.2015 5:59

R33o42m83a91n 52S49m96a27t80a73n27a 6295942657878

Pretože "čecháčkovia" ;-D

0/−2
13.4.2015 9:40

V27á19c13l73a51v 17N20o12v51á90k 8806595561852

Když jsem byl ne vojně v 75 a 76, tak V3S neměly konkurenci, i když se už v té době dávno nevyráběly. Byl problém s náhradními díly. Byl jsem na cvičení Varšavské smlouvy "Štít/Tarcza 76" v Polsku a tam ti Poláci říkali, že u nich v lesích používají V3S a ta že nemá konkurenci. Bohužel se výroba modernizovaného provedení "přesunula" na Slovensko, resp. Slováci si ji uzurpovali a dopadlo to podle toho : prachy ze státního rozpočtu se sypaly do výstavby BAZ Bratislava, ještě v roce 89 tam stálo několik nepodařených prototypů, firma nic neprodukovala, stále se přesto dál a dál rozšiřovala, k ničemu to pod vedením "odborníků" za Slovače nevedlo. Občas jsem s nimi přišel do styku, pár výlisků pro nás lisovali -  byl to porod!!! Po 89 tam přišli z VW, nějaký čas se tam dokončovaly VW Passat, teď už ne, jak to skončilo, to fakt nevím.

+4/−1
8.4.2015 22:10

R78o35m45a86n 27S91m98a14t40a93n28a 6925302777348

To vieš, Novák, kde nie sú investície a výrobný program, tam ťažko niečo vyrábať. No a skončilo to tak, že BAZ (takmer prázdne haly bez výrobného programu) kúpil podobne ako Škodovku VW a dodal investície a výrobný program. Teda to, čoho sa BAZ za desaťročie od pražskej vlády nedočkal. Nakoniec to dopadlo ako z tej rozprávky o škaredom kačiatku.

http://ekonomika.idnes.cz/volkswagen-investuje-v-bratislave-postavi-svarovnu-za-pul-miliardy-eur-14j-/eko-zahranicni.aspx?c=A150409_121153_eko-zahranicni_lve

0/−3
9.4.2015 13:08

J56i39ř85í 21E38r37b26e76n 1923584396257

Až na to, že do BAZu se sypaly stamiliony korun, jenže to celou dobu byla polomrtvá fabrika s mizernou pracovní morálkou. Když v 80. letech škodovka nestíhala výrobu a chyběly jí například vysokotonážní lisy na nápravové dílce, tak v BAZu takových lisů zahálely desítky a sedal na ně prach. Jediné, co v BAZu za něco stálo, bylo vývojové středisko - ostatně BAZ Devín byl vynikající projekt nástupce Pragy V3S.

Vyhledejte si Bratislavské automobilové závody na české wikipedii (ne na slovenské, ta bohužel uvádí mnoho nepřesností).

+1/0
9.4.2015 18:27

R31o80m50a60n 67S46m70a93t94a90n83a 6175482947288

Všetko je to o peniazoch. V telke o tom bežal retro dokument. Súdruhom v 80-tych rokoch dochádzali prachy a na rozbeh BAZ už neboli peniaze. Prioritu dostal nábeh Favorita do výroby v MB, pretože Š120 bola technicky totálne zastaralá. V MB sa utopili všetky prachy a devízy (škodováci nedokázali ani upevniť motor na silentbloky, takmer všetko zadali zahraničným technikom - uchytenie motora robilo dokonca Porsche, karburátor - licenčný Piersburg, karoséria - Bertone, nápravy tiež licenčné, atď). To stálo devízy a tak sa BAZ ponechala bez výrobného programu a budúcnosti. Pokiaľ by nenastal prevrat, v BAZ by sa vyrábali možno zadné nápravy pre LIAZ, ale rozhodne nie Cayenne alebo Tuareg.

0/−1
13.4.2015 10:03

J14a72n 79N33o24v88a34k 5261447509734

Jojo a to neni jen automobilovy prumysl, skoro vsechno co vemou do ruky Nemci tak najednou se dari a slape to.At jsou to i strojarske podniky,elektro atd. Samozrejme se najdou vyjimky (jako treba Rover),ale i tak si myslim, ze jsou opravdu schopnejsi nez ostatni narody.Smula Slovenska je trochu to, ze tam prakticky neexistuje zadny vyzkum a vyvoj jako treba ve Skode, jsou jen obycejne montazni zavody.Proto si myslim, ze by se ani nemelo rikat, ze na SR jsou tri automobilky,ale spravne by melo byt, ze tam jsou jen vyrobni zavody tri automnobilek.

+2/−1
9.4.2015 21:25

R45o57m51a19n 67S93m67a61t83a81n59a 6535672347828

S tým vývojom je to tak trochu pritiahnuté za vlasy. Písať, že v Škodovke prebieha vývoj áut a v Bratislave je len montovňa zaváňa tak trochu švejkovaním.  Myslím si, že rozdiel medzi týmito závodmi je minimálny. Nechcem to rozpisovať - 10 rokov som robil "vývoj" v automobilovom priemysle pre nemeckú automobilku a viem, čo je vývoj a know-how a čo je využívanie lacnej pracovnej sily pri prekresľovaní technickej dokumentácie a testovania. Pokiaľ si myslíš, že v Mladej Boleslavi sa niečo vymýšľa a vyvíja pre koncern, tak mi napíš konkrétne, čo MB pre koncern niekedy vyvinula.  Motory, podvozky, ABS-systém, klimatizáciu, sedačky, prevodovky, palubné siete ??? Ja ti poviem - nič!  Veľké NIČ.  Preberá všetko od VW a dáva na to vlastný tvar karosérie. A aj ten má vo VW vyvinuté a presne predpísané rozmery a materiálové zloženie. Zamestnáva stovky technikov a inžinierov na prekresľovanie a napasovanie vyvinutých technológií a súčiastok kvôli lacnej pracovnej sile. To je ten tvoj vývoj. Takýchto ľudí má aj KIA, i keď sa čoraz častejšie vývoj a prekresľovanie zadávajú priamo dodávateľským firmám ako Johnson Controls alebo Hella. Takže asi tak. Netreba sa chváliť cudzím perím. Vyzerá to potom komicky.

0/−1
13.4.2015 9:54

J16a40n 60N47o11v13a89k 5411967729294

To myslis jako vazne nebo si fakt tak hloupy, ze napises, ze neni rozdil mezi automobilkou Skoda a montaznim zavodem VW celeho koncernu, kde se vyrabeji vsechny znacky koncernu?Internet mas tak si muzes najit informace, ktere o me zadas...staci dat do googlu slovicka vyvoj a skoda.Samozrejmem, ze vsechen vyvoj probiha v kooperaci s koncernem, dnes uz jen malo automobilek je samostatnych a vsechno pohltily koncerny, ale ano v CR narozdil od SR opravdu probiha jakztakz nejaky vyvoj, kazdy model Skody byl navrzen v CR, a maji na tom podil i slovaci, v cele s sef designerem. Min. ma Skoda sve vlastni designove centrum, ma oddeleni motorsporu kde probiha vyvoj a urcite jeste neco najdes.Krome Skody ma sve vyvojove centrum i Tatra , kde probiha napr. vyvoj podvozku.Takze se uklidni a smir se s tim, ze zadna Slovenska automobilka opravdu neexistuje (a myslim, ze nikdy ani neexistovala), jsou to jen a pouze montazni zavody.A ten v Bratislave myslim, stejne puvodne postavila Skoda, takze je dost pravdepodne, ze nebyt Skody dnes by tam nebyl ani ten VW.Hele nechci se vytahovat, ale je to tak.Ja mam Slovensko rad, studoval jsem v Ziline dopravni skolu a mam zenu Slovenku.Ale napsat, ze neni rozdil mezi firmou Skoda a BAZ, to si asi jen provokoval ze...hledej na netu a neco najdes, jen namatkou treba :

http://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/skoda-otevrela-centrum-pro-vyvoj-motoru-stavba-za-miliardu-trvala-dva-roky-1115575

+1/−1
14.4.2015 22:06

R78o16m11a41n 55S33m26a26t71a34n45a 6525802257238

Tak čo že to Škodovka pre koncern vyvinula?   No buď konkrétny, ty "cenová vývojová skupino" ;-D A Škoda už nie je žiadna česká automobilka - 100% vlastník je v Nemecku, ty malinkatý nacionalistický pepíček. Makáte pre Nemcov a Kórejcov, ako aj my.  A v tom VW Bratislava (montovňa) dokonca viac zarábajú než na tvojom "vývoji" v Boleslavi. To je realita, a nie staré povesti české .....

0/−1
15.4.2015 11:25

R79o43m44a31n 22S36m65a88t16a27n84a 6825132717428

A drísty, že Škodovka postavila v Bratislave závod a bez neho by tam nebol ani VW, je už fakt prekrúcanie histórie. Škoda skôr robila všetko pre to, aby sa tam žiaden automobil nikdy ani sériovo nevyrábal a aby to nebola priama konkurencia Boleslavi.  Nejakých pár kusov Garde a Rapidu sa medzi sériovú výrobu nerátajú. Už som počul všeliaké klišé, ale to tvoje zaraďujem na 3. miesto  - hneď po vybudovaní Košicko-buhumínskej železnice c 19. storočí Čechmi a po spriemyselnení Slovenska v 20- tych rokoch 20. storočia. Kam sa hrabe Palacký so svojimi idealizovanými dejinami....Ešteže je internet a knižnice plné informácii.

http://sk.wikipedia.org/wiki/Bratislavsk%C3%A9_automobilov%C3%A9_z%C3%A1vody

0/−1
15.4.2015 11:45

J67a20n 21N94o73v88a55k 5821497139294

Jsi zamindrakovany a jeste k tomu hlupak.Ja myslel, ze slovaky uz ten komplex menecennosti pred Cechy presel, ale vidim, ze se jeste porad zavistivi jedinci najdou:-)Jen se rozciluj a prskej ani nevis jak sem se na tobe zasmal :-)Se s tim smir, ze Slovaci nikdy zadne firmy a znacky nevybudovali a nezesmesnuj se tu.Vzdy jste delali jen pro nekoho kdo vas vodil za ruce, at uz to byli madari nebo cesi.Sami byste na SR dodnes pasli max ovce, vsechen prumysl vam tam vicemene dotahli cesi... A ted k tematu skoda... to co se tam vyviji se asi tezko dovis, vetsinou to byvaji firmami utajovane veci,ale to ty stejne nepochopis.Obecne si muzes jak sem ti psal najit na netu nejake informace co se ve skode vyviji, at jsou to motory,prevodovky nebo zavodni auta divize skoda motorsport.A ano skoda je vnimana jako ceska znacka a v kazdem zahranicnim casopise o ni takto pisou(at je to nemecky Auto Zeitung nebo AutoCar, Top Gear).Tak jako nepisou ,ze jaguar je indicka automobilka a RR a Bentley nemecka.Ale takovemu hlupakovi jako jsi to tezko vysvetlovat.Pireli bude taky navzdy italska znacka, ikdyz ji koupili cinani, Muzu Te ujistit, ze v zahranici nikde netusi, ze nejaky BAZ existuje (krome par lidi ve Wolfsburgu), protoze automobikjy maji takovych zavodu po svete spoustu ,ale kazdy vi, ze skoda je z CR.V dnesnim globalizovanem svete se uz na to nehraje, kdo je vlastnikem, ale jde jen puvod znacky.A ty se smir s tim, ze na slovensku mate jen montazni haly pro robose a zadna znama slovenska znacka neexistuje a nikdy nebyla.Narozdil od CR kde je treba Skoda, Pilsner Urquel,Tatra, atd. Ale ty se klidne rozplyvej a bud hrdy na svuj montazni zavod koncernu VW dokud ho tam jeste mas, protoze na nic jineho co se tyka aut ani jako slovak byt hrdy nemuzes.Je jasne, ze tvoje zavist prameni z toho, ze slovensko nema zadnou automobilku resp, automobilovou znacku,Uplne si Te dokazu predstavit jak vidis na ulici nejakeho pekneho superba nebo jinou skodovku a zavidis, ze slovaci nic takove nemaji

+1/0
15.4.2015 22:40

R50o17m20a81n 93S17m65a85t88a19n97a 6625502177518

Aby ti nepraskla žilka;-D

0/−1
16.4.2015 13:46

J49a21n 35N38o47v42a23k 5101917779424

,Uplne si Te dokazu predstavit jak vidis na ulici nejakeho pekneho superba nebo jinou skodovku a zavidis, ze slovaci nic takove nemaji,Kdyby byla skoda ze slovenska a ja napsal  ze neni rozdil mezi zavodem skoda a montovnou hyundai v nosovicich tak by sis o me myslel , ze jsem blazen co? Jen se pekne rozciluj, vy na slovensku nikdy nic takoveho jako je skoda mit nebudete:-)Zadne slovenske auto neexistuje, narozdil od aut zn. Skoda, Tatra, Praga, Walter, CZ ....

+1/0
15.4.2015 23:02

R69o30m49a89n 86S61m80a19t16a24n80a 6945452907748

Len si švejkuj a povyšuj sa. Za 10 rokov obe naše republiky v ekonomike predbehne Poľsko a to už ťažko rozdýchaš. V politike, význame a kvalite národa sú Poliaci už dávnom pred nami. Len vám to v kotlinke stále nedochádza a stále si myslíte,  že ste niečo extra.  Ale sami už tušíte, že je asi niekde chyba. Ja sa nerozčuľujem, len mi je smiešne a smutno, keď si ešte niekto aj po 25 rokoch od rozdelenia republiky honí brko nemeckým podnikom v štýle "ja ho mám väčší, inak to byť nemôže". Myslím si, že v tomto sú Slováci trochu realistickejší Európania a vedia, aké je ich reálne miesto v EU.

0/−1
16.4.2015 13:44

J46a85n 52N57o21v58a54k 5661467159704

dneska vysel rozhovor s M.Jahnem v HN, kde si muzes precist,ze ve Skode probiha vyvoj i pro cely koncern VW, samozrejme nic konnkretniho ti nikdo neprozradi. ... abys priste nebyl za hlupaka a netvrdil, ze BAZ a Skoda jsou stejne zavody :-)Jinak moji odpoved co se tyka slovenska si muzes precist na uplnem zacatku, nevim proc mi to hodilo jako nejnovejsi prispevek a ne jako reakci.

Rozhovor je zde:

http://archiv.ihned.cz/c1-63942760-v-mlade-boleslavi-padne-90-procent-dulezitych-rozhodnuti-o-vyvoji-vozu-jen-zlomek-resi-vw

+1/0
29.4.2015 21:11

J24i74ř80í 18E93r20b88e26n 1733954656497

VW Bratislava je dost prestižním závodem Volkswagenu. Ve výrobním programu má od Škody Citigo po Porschi Cayenne.

+1/0
9.4.2015 18:23

M28i20r11o68s96l45a35v 39Š40i91m56k66o 7765233492295

Kdyby tak vyvinuli nějaké jednoduché kupé s motorem vzadu za fajnovou cenu, tak proč ne? Tohle budoucnost nemá, akorát v tom někdo utopil peníze...

+11/−1
8.4.2015 17:06

D31a20n75i82e52l 81V89o66d44i34c15k86a 9835561747105

jen bych Vás drobně opravil. nikoliv utopil peníze, ale vypral černé peníze. především ze státních zakázek. ale auto je to moc hezký...

0/0
9.4.2015 6:29

J49i30ř12í 38E11r56b84e68n 1113784416827

To nikdo nedokáže. Homologační předpisy EHS jsou dost náročné a potřebné testy dost drahé.

Ostatně už za první republiky tu bylo dost garážových výrobců, kteří snili o tom, jak svými geniálně jednoduchými vozítky porazí zavedené značky. Trochu ale zapomněli, že výrobní cena je jen jedním z mnoha faktorů pro rozhodování.

0/0
9.4.2015 18:29

V81l34a50d27i95m49i95r 52Z84a89b66l75o38u20d12i62l 6207291519550

Ta V3S se mi líbí víc...

+14/−1
8.4.2015 13:39

R45o81m65a36n 92V46o90c29e63t89k23a 9513121586828

Tak palec nahoru R^ a držím pěsti, ať se to podaří dotáhnout do konce a ať občas nějakého krasavce z Pragy potkáme na cestách

+4/0
8.4.2015 13:35

D62a10v64i69d 86H16u78r56k63a 3400453621721

Myslím, že tohle auto bylo poprvé představeno tak před dvěma lety. Nevím, jestli to bylo už jako Praga či nějaký pokračovatel K1 Attack. To je slovenský supersport a párkrát jsem ho na cestě potkal. (nyní myslím K1 Attack, ne Pragu)

+4/0
8.4.2015 13:25

R45o82m16a89n 59S88m36a45t52a84n89a 6135122157338

Je to Attack.  Na Slovakiaringu sa dá aj cez zľavomat požičať a vyblázniť sa do sýtosti.

0/0
9.4.2015 13:11
Foto

R31o98m52a33n 35H61o28r10n20í64k 2815682384131

Ó, to je nádhera! V[>-]V

+2/0
8.4.2015 13:24

P18e71t62r 10B37a56l27o17g 4171619526690

no...test v TopGearu asi nestihne;-D

+3/0
8.4.2015 13:17

J56a26r56o79s78l83a14v 73P33e41l40d92a 1399464831647

Tak schvalne jak to s prototypem dopadne ... Podobnych supersportu v nasi kotline uz par bylo a zadny se nikdy do seriove (nebo zakazkove) vyroby prakticky nedostal. Namatkou lze jmenovat napriklad: Tatra MTX, Skoda Winnetou, Skoda 1100 GT, Skoda 110 SS ...

Pokud ma clovek dost penez, muze se vyvijet svuj vlastni prototyp treba i v garazi, ale udelat z nej prodejni kus v serii vice nez kolik ma prstu na rukou, na to uz jen tech par penez nestaci.

No, budu Pragovce drzet palce, ale obavam se, ze skonci v muzeu stejne tak, jako jiz rada zminenych podobnych pokusu. Nakonec stejne zjisti, ze vehlasnym znackam nemohou konkurovat (kdo ma penize na Pragovku, ten ma zcela jiste i na Ferrari nebo Pagani) a slibny projekt se rozplyne jako para nad hrncem.

Vzpomenu jeste na Tatru Beta. Sice nebyla supersport, nezustalo jen u par testovacich prototypu a cenove to vcelku slo, ale inzenyri (a take marketing ruku v ruce s vyojovym oddelenim) v tomto pripade trosku zaspali dobu a az prilis se recyklovaly dily ze starych Skodovek. Nakonec se cely projekt odporoucel s nejakymi necelymi 400 vyrobenymi kusy. No, stale je to lepsi nez 5 vyrobenych kousku do muzea.

0/−2
8.4.2015 12:34

M16i78c94h16a67l 17F49r75ý28d49a 1122769753142

Srovnáváte jablka s hruškami... Vámi zmiňované prototypy vesměs vznikly za totáče, tedy byly předem odsouzeny k jepičímu životu. Toto je projekt financovaný ze soukromých peněz, je tedy v zájmu investora neprodělat = uvést projekt v život tak, aby se minimálně zaplatil. Tím netvrdím, že to tak MUSÍ dopadnout, ale podstata je někde jinde...

+5/0
8.4.2015 12:50

J91a45r71o82s91l70a82v 63P84e12l83d34a 1399844391317

No, tak zrovna napr. Tatra MTX vznikla po revoluci a stejne tak i Tatra Beta. S MTX Roadsterem to taky nebylo kdovijak ruzove. Mohu zminit jeste treba Pragu UV80. Projekt to byl slibny a vyrobilo se vcelku dost kusu, ale stejne se to nijak vyrazne nechytlo, coz je celkem skoda. Podobne dopadly proejkty jako Avia 4x4 nebo ROSS 4x4. Po revoluci bylo hodne nadsenych projektu a planu, ale nevim o zadnem, ktery by se opravdu prosadil.

V dnesni dobe nestaci jen vyvinout par prototypu a homologovat je. Radu let se to musi tahnout z vlastni kapsy, delat jmeno, podlejzat do anusu vlivnym ... a teprve za hodne let a hromadu penez se nove vzniknuvsi automobilka zacne prosazovat a mozna i rentovat. Zpocatku na to musi byt hromada prostredku a jeste vice osobniho nadseni.

+3/0
8.4.2015 13:15

M17i97c19h43a51l 10F81r57ý62d87a 1182179143602

Vývoj Tatry MTX je datován ještě před revolucí a Tatra Beta je na tom v podstatě stejně, v Ejpovicích začaly první práce těsně před koncem totality.

Z těch "novějších" projektů bych ještě zmínil např. LIAZ Xena a LIAZ (později Tedom) Fox. Ty již také odvál čas Rv a našlo by se jich ještě více.

0/0
8.4.2015 17:30

J43i11ř95í 56E37r48b56e66n 1623914926327

No, Avia 4×4, ROSS VIZA a Praga UV byly v podstatě konkurenční projekty vycházející z Pragy V3S. Jenomže u Avie šlo jen o zpestření výrobního programu v době poklesu poptávky o klasické náklaďáky, zatímco u Pragy to byl pokus resuscitovat vlastní jméno za cenu poddimenzování všech rozhodujících dílů kvůli ořezání materiálových nákladů, což se neblaze projevilo na mizerné životnosti všech dílů. Těch pragovek dnes jezdí jen pár kousků.

Jediný ROSS byl životaschopný a úspěšný projekt, který kombinoval osvědčené a spolehlivé díly dosavadních vozů. Jenže ho zařízla ekonomická krize způsobená kroky ČNB v letech 1997 a 98, kdy dobře našlápnutá továrna se zajištěnými zakázkami najednou nedostala úvěry na další činnost. Model VIZA je i téměř po dvaceti letech oblíbeným lehkým teréňákem pro lesáky i stavbaře...

0/0
9.4.2015 18:39

Z25d19e14n82ě82k 20W89e87r27n94h78a66r70t 6497445882358

Pokud u téhle Pragovky už mají homologaci, svědčí to o skutečném zájmu to dostat do výroby.

+3/0
8.4.2015 12:52

R38o81m74a55n 80F50i50š32e42r 5375128826590

a komu to prodají? :)

0/0
8.4.2015 13:53

J40a55n 50P58o77l66i47c57k15ý 6353968234723

zalezi na cene

0/0
8.4.2015 15:17

M25i16c26h89a65l 97Š22r76o37u62b20e57k 8684386633420

Tatra BETA se to jmenoval až posléze původně to vzniklo jen jako BETA - elektrododávka. Pak byl Škoda Beta s pohonem z Favorita.

0/0
8.4.2015 14:51

O59n76d61ř84e44j 44Č48a20p29k90a 6651321873794

Myslím, že tady nejde o český pokus o Ferrari, ale spíš o Ultimu nebo Radical... prostě závodní placka na značkách, u které nejde o jméno a slavného výrobce, ale hlavně o brutální výkony za relativně rozumnou cenu.

0/0
8.4.2015 17:10

J76a48n 58K66o76n34v25a26l47i46n83k46a 5620281871475

Česko-Slovensko-Kyperský projekt. Mno, proč ne. Snad se to zrealizuje. Nejspíše to bude nejčeštější auto, které se u nás vyrábí. R^

0/−1
8.4.2015 12:27

D30a97v18i93d 71R75y29c60h87e80t71s77k79ý 9456171550540

Další teoretický supersport, který nikdy neopustí fázi konceptu. Už je dělají i srbové, asi si taky nějaký naplánuji.

0/−1
8.4.2015 12:11

M49i81c42h18a19l 70Š85r18o43u60b24e48k 8594966843900

Tak a šup si teď přečíst článek...

+11/0
8.4.2015 12:20

M41i52r45o33s78l85a14v 72S39u15c88h52y 5530479670100

Až na ten zdvojený ocas mi logo příliš připomíná Peugeot. Jinak autu držím palce. Á propos, iDnes si pletou milióny a miliardy, za čtvrt milionu korun bych už byl ve frontěa doufal, že se na mě také dostane řada.

+1/0
8.4.2015 12:11

J75a90n 17P78e15k14a 5213873463

Tři a čtvrt milionu... za čtvrt miliardy by si to koupil možná arabskej šejk, kdyby mu pozlatili karoserii :D

+2/0
8.4.2015 12:35

L18i63b41o68r 46D48a30n73ě91k 4877141643

Srdce mi zaplesalo. Taková krása z české kotliny tu už dlouho nebyla.V

+4/−2
8.4.2015 11:56

M19a30r69i95a38n 45K79a65r95a64b88a 4233551480822

Tiež sa teším že niečo také tu existuje, ale nie je to z českej kotliny:

http://www.etrend.sk/auto/race4slovakia-sa-meni-na-praga-cars.html

Otázkou je, kto má tých zostávajúcich 50% na Cypre ;-)

+3/−2
8.4.2015 12:09

M16a77r22e35k 47S34ý45k41o76r50a 9403690676506

No beztak nějaký další Slovák nebo Čech....

0/0
8.4.2015 12:36

M31a79r54t78i94n 21M80i85k18o19l75á74š18e80k 7210980523

A Škodofka je co???;-D;-D

0/0
8.4.2015 13:01

P55e89t10r 47B66a24l75o78g 4261849846380

mluvil o kráse......;-D

+4/0
8.4.2015 13:16

Z28d86e14n19ě96k 55W42e18r67n76h52a71r35t 6907135262708

O kuriozity zájem bude vždy.

0/0
8.4.2015 18:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.