Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Komentář: Silniční teréňáky jsou nesmysl, který teď frčí

Módním policistkám naskakuje vyrážka, když ve městech korzují lidé v sportovních bundách a trekových botách. Že se ulice plní „outdoorovými“ auty jim nevadí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P63a37v46e77l 89M34a14r93e32k 3189345919226

Kdo tomu Dvořákovi za tenhle paskvil zaplatil? Každý může mít názor na různá auta, jaká chce, ale z něj crší zlost až nenávist, pro mne v této sekci naprosto nepochopitelná Rv

+1/0
19.4.2015 23:48

M34i37c67h48a12l 55Ž71á53č24e26k 4860345154649

Me se zda, ze tam jeste chybi v cesku typick veta: Skodovka je nejlepsi na svete a jeste k tomu Octavia :)

0/−1
15.4.2015 21:37

J90i94ř80í 93S20c33h91w91a17c29h 8458194148416

no tak teď už nechybí.....

redakce iDnes děkuje za opravu.....;-)

0/0
16.4.2015 0:38

I69v87a98n 43P86š92e67n19č49í69k 6577490789256

Mám yetiho 1,4 TSI, motor žere olej, né moc, ale žere, Škoda prý řeší jako problém, když doléváte od 0,9l/1000km.

Bydlím na Vysočině a hodně silnic je ve špatném stavu, což Yetimu vyhovuje. Pokud bych jezdil denně dálnici, tak mě to seřere,...pokud jedete 130kmh, tak se pod 8l/100km nedostatnete. Při důchodcovské jízdě do 80kmh se dostanete i pod 7l/100km. Jezdím ale krátké trasy a město, takže mám průměr 8l/km.

Výhled super, podvozek skoro super, motor - radši bych bral TDI, ale v městském provozu OK, na dálnici přes 160 nedáte. Na polnačkách se nemusíte obávat, jen pozor na přední nájezdový úhel, už jsem škrtnul....

Manželka je z něho nadšená, takže je to vlastně auto pro ženský...

0/0
14.4.2015 9:55

I49v20a59n 53P83š68e23n97č50í24k 6237670299416

A pro Jeremyho Clarksona, aby si při průjezdem ohněm mohl dát zmrzlinu...;-D

+1/0
14.4.2015 9:57

L30u47k12á92š 50V39a83ň36u26r52a 1465214963813

Yeti je klasická ukázka auta pro Čecha - chataře. Je to v podstatě nevzhledná krabice s koly v rozích, což přináší dobrou stabilitu a velký vnitřní prostor. Navíc pohon 4x4 umožní příjezd ke každé chatě či chalupě a to i s přívěsným vozíkem. Škoda, že VW zablokoval delší verzi Yeti kvůli konkurenci Tiguanu. Je zajímavé, že v Číně se delší verze Yeti prodává.

+2/0
14.4.2015 11:38

L55u21k45á70š 54V76a52ň95u68r91a 1345444283703

Pro me nepochopitelne jsou SUV s 1.2 HTP a nahonem 4x2. Treba Yeti se nejvic prodava prave v teto konfiguraci. Druhy nejprodavanejsi je 2.0TDI 4x4.

+1/0
13.4.2015 22:38

J47i83ř30í 29S73c35h87w11a66c63h 8988494408226

Tak Yeti se s 1.2 HTP určitě neprodává ;-)

0/0
13.4.2015 23:41

L92u16k16á72š 71V40a52ň39u77r52a 1235524883343

Pardon, mate pravdu, je to 1.2 TSI.

0/0
14.4.2015 7:24

J77a20n 67K15o20n23v88a41l32i27n47k71a 5930531531805

I tak to musí být žihadlo :-P

0/0
14.4.2015 8:30

V71l14a45d39i12s62l85a61v 72B86u27r17y15š77e15k 3303456622324

prodává se 1.2 TSI 77 kW jako městské auto, třeba já bych to nechtěl, ale pro toho, kdo zrovna neoplývá penězma se mě to nezdá do města jako špatná volba

0/0
14.4.2015 7:28

M56a95r92e38k 27H33r61u83b87y 6347102461978

A v cem presne je vyhoda tehle konstrukce do mesta?8-o

Parkovat pres dve invalidni mista se prece da i s beznym autem ;-)

0/0
14.4.2015 13:41

V84l96a80d18i16s58l32a25v 34B15u42r33y94š80e35k 3543226262354

ale to já nevím, Škodovka to prodává jako městský auto, možná lepší přehled, najíždění k obrubníkům, pevnější podvozek a možnost najet na chodník, já to nemám, tak nevím, ale je možný, že kdybych si na popojíždění po městě měl vybrat mezi fábií a yeti, tak vezmu městskej crosover, už jen to, že se budu jiným autům dívat do výfuku by mě děsilo

+1/0
14.4.2015 16:41

V40l31a96d84i77s75l28a16v 50B78u96r36y71š49e29k 3323186952954

mě SUVéčko po všech stánkách vyhovuje, dříve jsem jezdil hatchbakama, kombíkama a sedanama, ale nebylo to ono, pořád utrženej spoiler, ohnutej výfuk, u megane po 40 tisících kilometrech odešlo všechno na řízení, nejednou jsem řešil naraženej disk a tak jsem řekl dost,   bydlím ve městě, jehož silnice jsou totálně rozbité v okolí se neustále kope, stává se, že někde projedu a za mnou se řidič oktávky smutně dívá a já ve zpětném zrcátku jen vidím, jak se otáčí, v zimě, když se z naší ulice nemůžou předohraby vyhrabat, pomalu je objedu po chodníku a jsem pryč, s autem jezdím především se psem na výlety do lesa, na zahradu a chatu a taky s ním jezdím na nákupy a už teď vím, že moje další auto bude SUV

+1/0
13.4.2015 12:13

L23u86k40á17š 31V89a59ň15u31r52a 1355384743183

Mám chalupu na horách a nejedno zapadnutí s 4x2 mě přesvědčilo, že 4x4 je k nezaplacení. Vyhrabu se skoro ze všech. Jen jednou jsem zůstal na lehce zasněžené louce (cca 2cm sněhu), kde v kopci i 4x4 hrabala a nejela. Ale pomohlo rozjetí po vrstevnici a driftování loukou.

0/0
13.4.2015 15:47

J74i15ř76í 87S21c12h42w87a52c81h 8468364788696

auto co má 4x4 nemusí být nutně SUV a zdaleka ne každé SUV má 4x4 ;-)

0/0
13.4.2015 16:52

L82u75k57á26š 57V25a12ň48u10r23a 1745934273693

OK. Kombinace 4x4 a vyssiho podvozku. Mival jsem Passat 4x4 permanentni nahon a problem byl nizky podvozek a sednul jsem si na bricho. Takze ano, musi byt kombinace 4x4 a vyssi svetlosti. :)

0/0
13.4.2015 21:39

M95a62r24e49k 31H28r96u43b51y 6447962931628

nebylo by levnejsi si k chalupe nechat postavit normalni cestu?;-)

+1/0
14.4.2015 13:42
Foto

V35l43a58d69i94m21í89r 32V55o93l18k79o 6590152367159

Pak jste přesně ta menšina, pro kterou to má smysl;-)

0/0
13.4.2015 16:39

V62l23a27d84i72m90í89r 66R95o14z59e72h48n33a23l 5298630617766

O tom co je módní a co se komu líbí, je věc osobního  vkusu. Zkuste s na cestě spočítat, kolik potkáte hatchbacků a kolik sedanů. Kdycśi dávno jste si vybírali mez sedanem a kombíkem:-)

0/0
13.4.2015 10:01

J14a51n 53K78o81n37v47a50l67i16n69k71a 5230691381875

Ten článek je takový zvláštní. Trochu se vymyká ostatním v této rubrice. Je takový negativní až rozhořčený. Nikde se v něm nepíše o Škodovce, přičemž piksla typu Yeti je také deklarovaná jako SUV.

Pravdou je, že vozy typu SUV jsou poslední dobou přemnožené. Nicméně, stále je možné si pořídit auto klasické koncepce - sedan, kombi, liftback, hatchback, proto bych se nijak nepozastavoval nad tím, že si lidé kupují pseudo teréňáky. Každý ať má. co chce a co si může dovolit.

+2/0
13.4.2015 6:45

B30e78d19r89i44c53h 90Z73i90t60k26o 1826310798875

Nevim,zda mohu kladne hodnotit clanek v tomto duchu,vzdyt takhle mohu popsat jakykoliv segment automobilovehu trhu, kazdou skupinu vlastniku i zajemcu o vozidlo.Proste dnes jsou  mozna v kurzu SUV, za deset let to bude jiny fenomen. Zkusme se treba s humorem navezt do kabrioletu, jak je vubec mozne,ze ty auticka maj platenou strechu, vetsinou vysokou spotrebu a mnohdy jen dve mista k sezeni,jak se tohle vubec muze nekomu libit, vzdyt do kufru nejde dat ani lednice.Tak mi reknete proc za to ty automobilky chteji tolik penez.....

+6/0
12.4.2015 19:11

J26i96ř37í 31S63c19h43w44a56c34h 8508314608366

na to je velmi jednoduchá odpověď. Nízké prodeje, malé série, vyšší ceny.

A návážet se do kabrioletů stejným způsobem by bylo možné, kdyby se staly např. módou na venkově a celé rodiny by v nich jezdily na pole ;-)

+2/−1
12.4.2015 22:42

A41n46t12o19n45í91n 50V54r71ň42á60k 2594789874312

Vzhledem k tomu že v Německu se loni stal autem roku Opel Moca, nejsou češi ničím výjmeční. Já sám vlastním SUV a neměnil bych. Jestli někomu vyhovuje sedět na podlaze jako v Oktávce nebo Fabii, je to jeho volba. Pokud se tam ovšem s dvoumetrou výškou vejde, o (ne)pohodlí na zadních sedadlech raději nemluvím. Pro mne článek o ničem.

+4/−2
12.4.2015 18:17

J20o63s28e87f 27V52y73s84k48o74c77i86l 7443610659

Pohodli na zadnich sedadlech asi nebude zrovna pausalni vlastnost SUV. Takovej Superb zatim auta stejne cenove kategorie tezko prekonaji. Nedavno jsem jel v obrovskem, ale obecne zrovna ne prilis povedenm SUV, Opel Antara. K nasemu prekvapeni jsme vzadu dva vysoci sedeli oblicejem k sobe, protoze se nam tam nevesly nohy.. No alespon jsme na sebe lepe videli, ale na 100km cestu to nebylo. U SUV ocenuji obecne spise vysku. Stejne si myslim, ze SUV si bezni lide kupuji proto, ze za svoje penize chteji videt aby to bylo co nejvetsi resp. jakoby ukousnute ze sveta velkych/drahych aut, ale jizdni vlastnosti jsou jim ukradene. A muze za to i vystrizliveni po dobe staleho zdrazovani pohonnych hmot.

0/0
13.4.2015 17:58

K93a32r40e46l 58N24o23v72a84k 2868476708355

Já se taky snažil přijít na nějaký racionální důvod proč je to tak oblíbené, že bych si to třeba taky pořídil, ale na nic jsem nepřišel.

+1/−1
12.4.2015 16:56

M94a70r13t40i54n 23N45o69v31o42t42n82ý 8679614637444

Lepší výhled, vyšší posez (= pohodlnější nastupování)

+1/0
12.4.2015 19:16

M67a15r16t91i16n 47F37r28a41n39t17i96š90e42k 7105790813485

takže něco jako avia

+3/−2
12.4.2015 22:17

J88o76s70e47f 41V30y25s94k71o88c97i63l 7903610599

Ono spis par vyhod se najde, ale racionalni nevyhody prevazuji. Vyssi posez ano, lepsi vyhled dopredu mozna, ale zrovna na deni kolem sebe asi moc ne. Na parkovani by to chtelo asi asistenta anebo gumove oblozeni.

0/0
13.4.2015 18:08

M37a27r81t41i77n 29N56o43v83o97t25n16ý 8489784877424

No jel jsem s i30 a ix35 a ten rozdíl v komfortu mi za ten litr na sto navíc stojí. A parkování je pohodlnější s tou ix35

0/0
13.4.2015 19:10

R62o11m28a71n 86K73r29a73t84o75c20h75v48í30l 6776487546464

Důvod může být jediný: neumí to nic pořádně, ale všechno trochu.

+1/−1
12.4.2015 20:31

L62u24k27á47š 13V28a41ň43u85r48a 1255244763263

Doporucuji si nejake SUV vyzkouset, nez budete delat od stolu teoreticke zavery.

0/0
14.4.2015 7:27

R83o55m44a62n 71K89r72a63t97o18c55h11v18í80l 6936637306764

?, kde jsem se zmílil? - podle vás teda SUV umí všechno perfektně?

0/0
14.4.2015 7:35

V61l11a25d72i24s24l96a98v 39B52u86r79y57š70e98k 3933916912844

univerzální racionální důvod neexistuje, tyhle vozy se původně začaly prodávat pro lidi žijící ve městě, jako auta pro volný čas a pokud je takto někdo používá, pak skutečně ocení jejich nesporné výhody, tak třeba já bych mohl za stené peníze jezdit se psem do lesa po rozbitých městských silnicích se superbem, ale jaksi dávám přednost SUV a mám pocit, že dělám dobře, vždyť v polobotkách od Bati taky nikdo nechodí na houby, na druhou stranu když někdo jede na obchodní jednání z Hodonína do Plzně a přijede tam s tuaregem, tak se nedivím, že na něj koukají jako na debila, takže moje rada je, pokud jste nepřišel na žádný důvod, proč si takový vůz pořídit, tak si ho rozhodně nepořizujte

+1/0
13.4.2015 16:40

A24n75d63r73e97j 26O19l90e11k19s60a 3485321287481

Je to prostě móda, která má překvapivě dlouhou výdrž. SUV je po všech stránkách nákladnější auto, aby mělo alespoň průměrné jízdní vlastnosti auta normálního-přízemního, musí mít extra široký gumy, náročnější závěsy kol, výrazně silnější motor, mnohem výkonnější brzy. Celkově je to auto mnohem těžší, mnohem dražší, ale to je zjevně to, co dělá majitelům dobře... Zrovna jsem sledoval, jak jedna paní parkovala v podzemních garážích s Toyotou Land Cruiser ;-D

+3/−1
12.4.2015 15:42

M62a75r10e20k 40S30l64a71b60i29h76o27u59d84e12k 7248881122773

V Centru Chodov (a možná i jinde) mají pro SUV-ženy speciální širší parkovací místa - růžová. Označena jsou ale z neznámých důvodů místo siluety Q7 piktogramem kočárku!

+1/0
12.4.2015 17:05

I15v11a96n36a 27V55e15s32e94l88á 2781143639615

tchan, nova skoda octavia combi ... trictvrte milionu porizovaci cena a jeste ma klicky na stahovani oken u zadnich dveri, mesic co mesic v servisu kvuli zavadam, nepohodlny nechtela bych to ani zadarmo, uz hleda kupce na odprodej (neni sam kdo nadava podobne) ... zlaty opravdu zlaty suv ktery mame doma ... musi do servisu jen na vymenu oleju a filtru, jinak mam svatej pokoj cely roky a zere to min nez ta jeho shade ...

+1/−2
13.4.2015 9:44

J19i18ř33í 93S80c61h64w58a14c13h 8548314988586

švihadla v Octě z třičtvrtě mega? Tchán je asi umělec, protože nakonfigurovat Octu za tolik peněz, aby měla švihadla je opravdu velké umění. ;-)

A s tou spotřebou je to samozřejmě nesmysl, pokud se tedy (jako obvykle) nesrovnávají jablka a hrušky v případě benzín vs. nafta nebo malé vs velké auto....

+4/0
13.4.2015 10:58

J16o98s94e70f 46V54y22s47k64o48c82i63l 7353960699

Nezlobte se, ale to zni celkove jako blabol, tedy krome zavad, ktere se urcite muzou stat. Oktava za 3/4 mega, ktera hodne zere - tak bud ho nekdo pekne natahnul anebo ma sportovni verzi? Ja nejsem zastance skodovek, ani jsem zadnou nikdy nemel, ale kolega si nemuze vynachvalit superba za necelych 700k.

0/0
13.4.2015 18:15

M81a81r25t22i64n 50F76r78a29n17t49i22š55e95k 7935800943565

třeba nechce mladým půjčit, tak si koupil holatko a tvrdí jim, že stalo třičtvrtě mega

0/0
16.4.2015 15:34

L55u26k95á93š 17V66a19ň49u71r52a 1835214273353

Tento problem je treba i v Cine. Lidi si tim opravdu neco kompenzuji. Sam teda mam taky SUV, ale jezdim i mimo silnice a potrebuju 4x4 a vysoky podvozek. Ale mam i male auto do mesta a je obrovsky rozdil v chovani ostatnich ridicu, kdyz jedu jednotlivymi auty. Male auto jako by neviděli. SUV je opravdou zarukou pocitu bezpecnosti, lepsiho vyhledu a průchodnosti. Je to ale za cenu vyssich celkovych nakladu, horsiho zrychleni a mensiho kufru. Jizdni vlastnosti jsou take horsi.

+5/0
12.4.2015 15:19
Foto

V67l88a31d31i39m19í43r 17V38o29l74k62o 6950412657509

Konečně SUVéčkař s rozumným komentářemR^;-)

+4/0
12.4.2015 15:43

M70i66r86o16s78l79a72v 87S73u57c12h25y 5780339940180

Číňan si VŽDY koupí to nejlepší a nejdražší (či největší), co si může dovolit, i když to nepotřebuje. Je to pro něj status symbol. Když jedete velkým autem (nejlépe německé trojky), tak vás Číňané respektují jako úspěšného člověka. Když vlezete do malého auta, tak jste pro ně nula. Možná se u nás také najdou jedinci, kteří to tak berou, věřím ale, že většina lidí si kupuje auta podle subjektivních pocitů a potřeb.

0/0
13.4.2015 11:03

J89o24s54e66f 74V72y51s84k22o48c87i75l 7283530699

Ja Vas doplnim, ze obecne se spolecnost v poslednich letech dost zmenila. Driv si jista skupina obyvatel musela i za cenu odrikani a nakupu 20let stare rachotiny porizovat vyhradne Mercedes a pridelat mu ev. na chladic podkovu a lide se nad tim dobre bavili. Dneska se to same, ale mene napadne, opakuje u lidi, kteri si kupuji relativne levna SUV za kazdou cenu. Tedy nemaji potom auto ktere potrebuji nebo by racionalne meli mit, ale auto ktere nevyhnutelne musi mit, ikdyz ho nepotrebuji nebo na nej poradne ani vlastne nemaji penize. Vlastne bych rekl, ze uspech by mohlo mit i SUV s 1,2  trivalcem a 3 kvaltovou prevodovkou pod 200.

0/0
13.4.2015 18:24

M77i82c31h81a26l 33Z20e56t86e26k 3438562800177

Není to tak dlouho, co i v ČR běžela antikampaň proti majitelům Hummerů. Že ten, co v něm jezdí, má mj. malé přirození. Hummery se odporoučely do dějin a ostatní automobilky začaly chrlit všemožné deriváty teréňáků. MOžná by na ně měla existovat zvláštní skupina řidičského oprávnění. Pak by možná odpadlo nebezpečí ze spojení blondýna+Audi Q7 (ze kterého mám osobně největší strach).

+1/0
12.4.2015 14:44

J28a38n 14K34o66n72v81a86l98i74n97k25a 5120931401915

Mne spíše děsí varianta kindermanager + služební oktávka. To je pak poukaz na průser.

0/0
13.4.2015 6:48

D95a68v29i86d 34V42i57k51t77o83r79a 9664664495417

A co je panu Dvořákovi a jemu podobným do toho? Každý nechť si jezdí v tom, co se mu líbí, vyhovuje a na co má a nekrafá do výběru auta ostatním. Ale co taky čekat od takynovináře, který adoruje podivné existence typu tzv. dopr. odborníka Landy nebo preventivní policejní šikanu, že.

+3/−1
12.4.2015 14:04

A25l69e77š 93V19o82n51d60r80á87k 9890826555

Taková je doba. Dnes je normální, že dámy jezdí v terénních autech do značkových butiků, ve kterých si kupují gumové holínky na chození po rozpáleném asfaltu a v noci v manželské posteli spí místo s manželem se svým štěkajícím miláčkem…

+7/0
12.4.2015 14:01

J83i11ř30í 26S26c94h30w73a37c92h 8818854798626

Majitelé SUV žijí v bludech zejména o lepší "bezpečnosti" a "výhledu".

Pro porovnávání "výhod" SUV je potřeba srovnávat srovnatelná auta a nikoliv například bezpečnost X5 s bezpečností Fábie, jak to tady někdo v diskuzi udělal.

 

Takže když srovnám baworácký sedan či kombi v pětkové řadě za cenu  někde okolo 1.5 - 2 miliony s X5 za zhruba stejnou cenu, tak ten sedan/kombi bude pasivně stejně bezpečný, ale aktivně bezpečnější, protože je lehčí a má mnohem níže těžiště, takže bude  jak dynamičtější tak v zatáčkách jistější. Výhled z něj vpřed je v podstatě stejný, ale směrem vzad a šikmo vzad podstatně lepší. Místa sedan poskytne více (kombík mnohem více). Při vyšších rychlostech se samozřejmě projeví nižší odpor auta v ekonomice provozu. A  to vše za cenu třeba i o cca 100.000 nižší.

Takže v případě X5 majitel dostane za podobné peníze v mnoha parametrech horší auto ale "je to přece SUV". Ale zřejmě jsme národ horalů a lesníků, kteří denně využijí ten zvýšený podvozek ;-)

To jsou prostě fakta, ale já nikoho nenutím aby jezdil "takovým nebo makovým", klidně si ty svoje prachy vyhazujte z okna i nadále, když si myslíte, že je to chytré...;-)

+5/−1
12.4.2015 13:31

J55a81r92o25s29l59a43v 82K54o34m98o30ň 1180544184481

ono není nutné bydlet jen na horách nebo v lesích. Kvalita údržby SS ( správa silnic ) v zimním čase jaksi odůvodňuje tyto auta. Protože když silničáři spí do osmi rána, tak já už musím být i několik hodin už v zaměstnání. Proto mám taky Sportage. V zimě na našich bílých asfaltech je to nutnost, protože toho sněhu je tolik, že osobák ho prostě brzy hrne před sebou a taky těžší auto má na gumě větší přítlak na záběr kola a ve sněhu má větší setrvačnost projet závěj, pokud se tedy řidič nebojí jet co to dá. A  to bydlím v cca 200m n.m.

0/0
12.4.2015 18:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.