Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Komentář: Silniční teréňáky jsou nesmysl, který teď frčí

Módním policistkám naskakuje vyrážka, když ve městech korzují lidé v sportovních bundách a trekových botách. Že se ulice plní „outdoorovými“ auty jim nevadí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P32a70v63e89l 79M32a37r52e58k 3499465539556

Kdo tomu Dvořákovi za tenhle paskvil zaplatil? Každý může mít názor na různá auta, jaká chce, ale z něj crší zlost až nenávist, pro mne v této sekci naprosto nepochopitelná Rv

+1/0
19.4.2015 23:48

M49i31c27h18a10l 97Ž80á77č10e65k 4390665284269

Me se zda, ze tam jeste chybi v cesku typick veta: Skodovka je nejlepsi na svete a jeste k tomu Octavia :)

0/−1
15.4.2015 21:37

J77i61ř82í 39S86c16h86w85a57c97h 8708574908386

no tak teď už nechybí.....

redakce iDnes děkuje za opravu.....;-)

0/0
16.4.2015 0:38

I53v48a79n 92P14š13e75n85č54í42k 6757320829596

Mám yetiho 1,4 TSI, motor žere olej, né moc, ale žere, Škoda prý řeší jako problém, když doléváte od 0,9l/1000km.

Bydlím na Vysočině a hodně silnic je ve špatném stavu, což Yetimu vyhovuje. Pokud bych jezdil denně dálnici, tak mě to seřere,...pokud jedete 130kmh, tak se pod 8l/100km nedostatnete. Při důchodcovské jízdě do 80kmh se dostanete i pod 7l/100km. Jezdím ale krátké trasy a město, takže mám průměr 8l/km.

Výhled super, podvozek skoro super, motor - radši bych bral TDI, ale v městském provozu OK, na dálnici přes 160 nedáte. Na polnačkách se nemusíte obávat, jen pozor na přední nájezdový úhel, už jsem škrtnul....

Manželka je z něho nadšená, takže je to vlastně auto pro ženský...

0/0
14.4.2015 9:55

I73v31a27n 46P33š82e16n35č49í49k 6477710769496

A pro Jeremyho Clarksona, aby si při průjezdem ohněm mohl dát zmrzlinu...;-D

+1/0
14.4.2015 9:57

L64u86k50á80š 81V13a26ň27u36r52a 1605404393293

Yeti je klasická ukázka auta pro Čecha - chataře. Je to v podstatě nevzhledná krabice s koly v rozích, což přináší dobrou stabilitu a velký vnitřní prostor. Navíc pohon 4x4 umožní příjezd ke každé chatě či chalupě a to i s přívěsným vozíkem. Škoda, že VW zablokoval delší verzi Yeti kvůli konkurenci Tiguanu. Je zajímavé, že v Číně se delší verze Yeti prodává.

+2/0
14.4.2015 11:38

L63u21k81á94š 76V43a47ň76u14r65a 1545254523983

Pro me nepochopitelne jsou SUV s 1.2 HTP a nahonem 4x2. Treba Yeti se nejvic prodava prave v teto konfiguraci. Druhy nejprodavanejsi je 2.0TDI 4x4.

+1/0
13.4.2015 22:38

J15i14ř70í 31S52c11h64w36a95c52h 8488764338336

Tak Yeti se s 1.2 HTP určitě neprodává ;-)

0/0
13.4.2015 23:41

L81u79k74á55š 43V51a47ň97u67r65a 1675604313383

Pardon, mate pravdu, je to 1.2 TSI.

0/0
14.4.2015 7:24

J43a89n 50K52o82n61v15a53l56i83n96k90a 5520591551375

I tak to musí být žihadlo :-P

0/0
14.4.2015 8:30

V79l33a44d41i72s43l44a11v 23B87u71r19y60š31e54k 3293766822564

prodává se 1.2 TSI 77 kW jako městské auto, třeba já bych to nechtěl, ale pro toho, kdo zrovna neoplývá penězma se mě to nezdá do města jako špatná volba

0/0
14.4.2015 7:28

M30a95r15e35k 84H35r23u23b17y 6947212231148

A v cem presne je vyhoda tehle konstrukce do mesta?8-o

Parkovat pres dve invalidni mista se prece da i s beznym autem ;-)

0/0
14.4.2015 13:41

V18l26a23d83i98s26l83a85v 16B52u60r40y12š59e25k 3763596612594

ale to já nevím, Škodovka to prodává jako městský auto, možná lepší přehled, najíždění k obrubníkům, pevnější podvozek a možnost najet na chodník, já to nemám, tak nevím, ale je možný, že kdybych si na popojíždění po městě měl vybrat mezi fábií a yeti, tak vezmu městskej crosover, už jen to, že se budu jiným autům dívat do výfuku by mě děsilo

+1/0
14.4.2015 16:41

V79l26a21d36i66s45l71a32v 21B21u88r81y45š15e25k 3873646262294

mě SUVéčko po všech stánkách vyhovuje, dříve jsem jezdil hatchbakama, kombíkama a sedanama, ale nebylo to ono, pořád utrženej spoiler, ohnutej výfuk, u megane po 40 tisících kilometrech odešlo všechno na řízení, nejednou jsem řešil naraženej disk a tak jsem řekl dost,   bydlím ve městě, jehož silnice jsou totálně rozbité v okolí se neustále kope, stává se, že někde projedu a za mnou se řidič oktávky smutně dívá a já ve zpětném zrcátku jen vidím, jak se otáčí, v zimě, když se z naší ulice nemůžou předohraby vyhrabat, pomalu je objedu po chodníku a jsem pryč, s autem jezdím především se psem na výlety do lesa, na zahradu a chatu a taky s ním jezdím na nákupy a už teď vím, že moje další auto bude SUV

+1/0
13.4.2015 12:13

L43u51k68á42š 23V11a93ň21u80r27a 1955104323943

Mám chalupu na horách a nejedno zapadnutí s 4x2 mě přesvědčilo, že 4x4 je k nezaplacení. Vyhrabu se skoro ze všech. Jen jednou jsem zůstal na lehce zasněžené louce (cca 2cm sněhu), kde v kopci i 4x4 hrabala a nejela. Ale pomohlo rozjetí po vrstevnici a driftování loukou.

0/0
13.4.2015 15:47

J93i38ř27í 11S73c61h53w96a66c67h 8198554898116

auto co má 4x4 nemusí být nutně SUV a zdaleka ne každé SUV má 4x4 ;-)

0/0
13.4.2015 16:52

L60u85k48á88š 20V23a89ň37u67r14a 1315544303403

OK. Kombinace 4x4 a vyssiho podvozku. Mival jsem Passat 4x4 permanentni nahon a problem byl nizky podvozek a sednul jsem si na bricho. Takze ano, musi byt kombinace 4x4 a vyssi svetlosti. :)

0/0
13.4.2015 21:39

M56a43r56e94k 69H48r93u46b81y 6747632311178

nebylo by levnejsi si k chalupe nechat postavit normalni cestu?;-)

+1/0
14.4.2015 13:42
Foto

V61l33a71d41i90m15í98r 82V63o25l32k47o 6780972377699

Pak jste přesně ta menšina, pro kterou to má smysl;-)

0/0
13.4.2015 16:39

V17l55a82d60i91m20í28r 78R98o42z10e72h91n80a27l 5448880827426

O tom co je módní a co se komu líbí, je věc osobního  vkusu. Zkuste s na cestě spočítat, kolik potkáte hatchbacků a kolik sedanů. Kdycśi dávno jste si vybírali mez sedanem a kombíkem:-)

0/0
13.4.2015 10:01

J92a21n 19K60o16n36v93a73l67i91n72k62a 5850691741505

Ten článek je takový zvláštní. Trochu se vymyká ostatním v této rubrice. Je takový negativní až rozhořčený. Nikde se v něm nepíše o Škodovce, přičemž piksla typu Yeti je také deklarovaná jako SUV.

Pravdou je, že vozy typu SUV jsou poslední dobou přemnožené. Nicméně, stále je možné si pořídit auto klasické koncepce - sedan, kombi, liftback, hatchback, proto bych se nijak nepozastavoval nad tím, že si lidé kupují pseudo teréňáky. Každý ať má. co chce a co si může dovolit.

+2/0
13.4.2015 6:45

B83e57d32r33i96c17h 48Z92i21t17k71o 1226550698495

Nevim,zda mohu kladne hodnotit clanek v tomto duchu,vzdyt takhle mohu popsat jakykoliv segment automobilovehu trhu, kazdou skupinu vlastniku i zajemcu o vozidlo.Proste dnes jsou  mozna v kurzu SUV, za deset let to bude jiny fenomen. Zkusme se treba s humorem navezt do kabrioletu, jak je vubec mozne,ze ty auticka maj platenou strechu, vetsinou vysokou spotrebu a mnohdy jen dve mista k sezeni,jak se tohle vubec muze nekomu libit, vzdyt do kufru nejde dat ani lednice.Tak mi reknete proc za to ty automobilky chteji tolik penez.....

+6/0
12.4.2015 19:11

J86i85ř86í 19S89c18h22w81a86c10h 8398114448196

na to je velmi jednoduchá odpověď. Nízké prodeje, malé série, vyšší ceny.

A návážet se do kabrioletů stejným způsobem by bylo možné, kdyby se staly např. módou na venkově a celé rodiny by v nich jezdily na pole ;-)

+2/−1
12.4.2015 22:42

A59n67t79o80n71í65n 37V61r87ň67á34k 2284459964292

Vzhledem k tomu že v Německu se loni stal autem roku Opel Moca, nejsou češi ničím výjmeční. Já sám vlastním SUV a neměnil bych. Jestli někomu vyhovuje sedět na podlaze jako v Oktávce nebo Fabii, je to jeho volba. Pokud se tam ovšem s dvoumetrou výškou vejde, o (ne)pohodlí na zadních sedadlech raději nemluvím. Pro mne článek o ničem.

+4/−2
12.4.2015 18:17

J65o29s33e83f 44V50y38s88k61o35c56i71l 7503600219

Pohodli na zadnich sedadlech asi nebude zrovna pausalni vlastnost SUV. Takovej Superb zatim auta stejne cenove kategorie tezko prekonaji. Nedavno jsem jel v obrovskem, ale obecne zrovna ne prilis povedenm SUV, Opel Antara. K nasemu prekvapeni jsme vzadu dva vysoci sedeli oblicejem k sobe, protoze se nam tam nevesly nohy.. No alespon jsme na sebe lepe videli, ale na 100km cestu to nebylo. U SUV ocenuji obecne spise vysku. Stejne si myslim, ze SUV si bezni lide kupuji proto, ze za svoje penize chteji videt aby to bylo co nejvetsi resp. jakoby ukousnute ze sveta velkych/drahych aut, ale jizdni vlastnosti jsou jim ukradene. A muze za to i vystrizliveni po dobe staleho zdrazovani pohonnych hmot.

0/0
13.4.2015 17:58

K50a47r97e16l 35N29o62v31a47k 2568676988855

Já se taky snažil přijít na nějaký racionální důvod proč je to tak oblíbené, že bych si to třeba taky pořídil, ale na nic jsem nepřišel.

+1/−1
12.4.2015 16:56

M57a18r55t97i62n 24N17o28v66o44t16n57ý 8709984547624

Lepší výhled, vyšší posez (= pohodlnější nastupování)

+1/0
12.4.2015 19:16

M36a68r18t94i68n 44F50r83a93n67t39i14š92e76k 7225920893275

takže něco jako avia

+3/−2
12.4.2015 22:17

J47o24s37e49f 45V30y97s88k13o89c40i17l 7493710539

Ono spis par vyhod se najde, ale racionalni nevyhody prevazuji. Vyssi posez ano, lepsi vyhled dopredu mozna, ale zrovna na deni kolem sebe asi moc ne. Na parkovani by to chtelo asi asistenta anebo gumove oblozeni.

0/0
13.4.2015 18:08

M75a48r93t53i90n 66N89o73v48o50t91n24ý 8629654407744

No jel jsem s i30 a ix35 a ten rozdíl v komfortu mi za ten litr na sto navíc stojí. A parkování je pohodlnější s tou ix35

0/0
13.4.2015 19:10

R96o61m11a64n 14K77r41a10t77o90c75h66v38í89l 6146507916894

Důvod může být jediný: neumí to nic pořádně, ale všechno trochu.

+1/−1
12.4.2015 20:31

L65u36k75á71š 91V38a43ň33u96r42a 1955584533233

Doporucuji si nejake SUV vyzkouset, nez budete delat od stolu teoreticke zavery.

0/0
14.4.2015 7:27

R64o95m86a25n 81K80r79a36t96o11c38h38v11í59l 6976517886904

?, kde jsem se zmílil? - podle vás teda SUV umí všechno perfektně?

0/0
14.4.2015 7:35

V59l58a86d97i73s29l69a35v 96B74u87r37y59š85e11k 3203406612274

univerzální racionální důvod neexistuje, tyhle vozy se původně začaly prodávat pro lidi žijící ve městě, jako auta pro volný čas a pokud je takto někdo používá, pak skutečně ocení jejich nesporné výhody, tak třeba já bych mohl za stené peníze jezdit se psem do lesa po rozbitých městských silnicích se superbem, ale jaksi dávám přednost SUV a mám pocit, že dělám dobře, vždyť v polobotkách od Bati taky nikdo nechodí na houby, na druhou stranu když někdo jede na obchodní jednání z Hodonína do Plzně a přijede tam s tuaregem, tak se nedivím, že na něj koukají jako na debila, takže moje rada je, pokud jste nepřišel na žádný důvod, proč si takový vůz pořídit, tak si ho rozhodně nepořizujte

+1/0
13.4.2015 16:40

A21n22d57r65e68j 93O78l23e48k25s77a 3365191267231

Je to prostě móda, která má překvapivě dlouhou výdrž. SUV je po všech stránkách nákladnější auto, aby mělo alespoň průměrné jízdní vlastnosti auta normálního-přízemního, musí mít extra široký gumy, náročnější závěsy kol, výrazně silnější motor, mnohem výkonnější brzy. Celkově je to auto mnohem těžší, mnohem dražší, ale to je zjevně to, co dělá majitelům dobře... Zrovna jsem sledoval, jak jedna paní parkovala v podzemních garážích s Toyotou Land Cruiser ;-D

+3/−1
12.4.2015 15:42

M77a72r85e67k 93S57l86a80b30i81h84o18u20d77e79k 7238611332313

V Centru Chodov (a možná i jinde) mají pro SUV-ženy speciální širší parkovací místa - růžová. Označena jsou ale z neznámých důvodů místo siluety Q7 piktogramem kočárku!

+1/0
12.4.2015 17:05

I28v65a62n82a 97V69e24s43e68l24á 2661233709265

tchan, nova skoda octavia combi ... trictvrte milionu porizovaci cena a jeste ma klicky na stahovani oken u zadnich dveri, mesic co mesic v servisu kvuli zavadam, nepohodlny nechtela bych to ani zadarmo, uz hleda kupce na odprodej (neni sam kdo nadava podobne) ... zlaty opravdu zlaty suv ktery mame doma ... musi do servisu jen na vymenu oleju a filtru, jinak mam svatej pokoj cely roky a zere to min nez ta jeho shade ...

+1/−2
13.4.2015 9:44

J47i37ř44í 51S45c81h14w72a95c78h 8388584768656

švihadla v Octě z třičtvrtě mega? Tchán je asi umělec, protože nakonfigurovat Octu za tolik peněz, aby měla švihadla je opravdu velké umění. ;-)

A s tou spotřebou je to samozřejmě nesmysl, pokud se tedy (jako obvykle) nesrovnávají jablka a hrušky v případě benzín vs. nafta nebo malé vs velké auto....

+4/0
13.4.2015 10:58

J45o74s38e20f 41V60y39s42k56o90c11i58l 7833790179

Nezlobte se, ale to zni celkove jako blabol, tedy krome zavad, ktere se urcite muzou stat. Oktava za 3/4 mega, ktera hodne zere - tak bud ho nekdo pekne natahnul anebo ma sportovni verzi? Ja nejsem zastance skodovek, ani jsem zadnou nikdy nemel, ale kolega si nemuze vynachvalit superba za necelych 700k.

0/0
13.4.2015 18:15

M66a68r57t62i88n 54F25r95a25n90t19i87š58e50k 7945690373535

třeba nechce mladým půjčit, tak si koupil holatko a tvrdí jim, že stalo třičtvrtě mega

0/0
16.4.2015 15:34

L76u15k34á72š 30V40a66ň52u50r57a 1155924683263

Tento problem je treba i v Cine. Lidi si tim opravdu neco kompenzuji. Sam teda mam taky SUV, ale jezdim i mimo silnice a potrebuju 4x4 a vysoky podvozek. Ale mam i male auto do mesta a je obrovsky rozdil v chovani ostatnich ridicu, kdyz jedu jednotlivymi auty. Male auto jako by neviděli. SUV je opravdou zarukou pocitu bezpecnosti, lepsiho vyhledu a průchodnosti. Je to ale za cenu vyssich celkovych nakladu, horsiho zrychleni a mensiho kufru. Jizdni vlastnosti jsou take horsi.

+5/0
12.4.2015 15:19
Foto

V67l96a67d68i95m96í47r 32V87o83l36k60o 6570802327759

Konečně SUVéčkař s rozumným komentářemR^;-)

+4/0
12.4.2015 15:43

M87i42r48o69s38l64a20v 51S76u48c73h40y 5140299360860

Číňan si VŽDY koupí to nejlepší a nejdražší (či největší), co si může dovolit, i když to nepotřebuje. Je to pro něj status symbol. Když jedete velkým autem (nejlépe německé trojky), tak vás Číňané respektují jako úspěšného člověka. Když vlezete do malého auta, tak jste pro ně nula. Možná se u nás také najdou jedinci, kteří to tak berou, věřím ale, že většina lidí si kupuje auta podle subjektivních pocitů a potřeb.

0/0
13.4.2015 11:03

J47o41s81e34f 76V74y39s70k10o35c57i28l 7793610239

Ja Vas doplnim, ze obecne se spolecnost v poslednich letech dost zmenila. Driv si jista skupina obyvatel musela i za cenu odrikani a nakupu 20let stare rachotiny porizovat vyhradne Mercedes a pridelat mu ev. na chladic podkovu a lide se nad tim dobre bavili. Dneska se to same, ale mene napadne, opakuje u lidi, kteri si kupuji relativne levna SUV za kazdou cenu. Tedy nemaji potom auto ktere potrebuji nebo by racionalne meli mit, ale auto ktere nevyhnutelne musi mit, ikdyz ho nepotrebuji nebo na nej poradne ani vlastne nemaji penize. Vlastne bych rekl, ze uspech by mohlo mit i SUV s 1,2  trivalcem a 3 kvaltovou prevodovkou pod 200.

0/0
13.4.2015 18:24

M97i55c81h88a18l 94Z31e92t79e22k 3418172480257

Není to tak dlouho, co i v ČR běžela antikampaň proti majitelům Hummerů. Že ten, co v něm jezdí, má mj. malé přirození. Hummery se odporoučely do dějin a ostatní automobilky začaly chrlit všemožné deriváty teréňáků. MOžná by na ně měla existovat zvláštní skupina řidičského oprávnění. Pak by možná odpadlo nebezpečí ze spojení blondýna+Audi Q7 (ze kterého mám osobně největší strach).

+1/0
12.4.2015 14:44

J24a56n 10K51o87n90v28a25l21i33n20k92a 5730381341455

Mne spíše děsí varianta kindermanager + služební oktávka. To je pak poukaz na průser.

0/0
13.4.2015 6:48

D82a63v39i16d 90V16i36k53t96o26r46a 9164344155957

A co je panu Dvořákovi a jemu podobným do toho? Každý nechť si jezdí v tom, co se mu líbí, vyhovuje a na co má a nekrafá do výběru auta ostatním. Ale co taky čekat od takynovináře, který adoruje podivné existence typu tzv. dopr. odborníka Landy nebo preventivní policejní šikanu, že.

+3/−1
12.4.2015 14:04

A23l25e71š 54V53o68n20d83r39á29k 9270426505

Taková je doba. Dnes je normální, že dámy jezdí v terénních autech do značkových butiků, ve kterých si kupují gumové holínky na chození po rozpáleném asfaltu a v noci v manželské posteli spí místo s manželem se svým štěkajícím miláčkem…

+7/0
12.4.2015 14:01

J80i68ř79í 16S46c79h70w52a25c29h 8988124328886

Majitelé SUV žijí v bludech zejména o lepší "bezpečnosti" a "výhledu".

Pro porovnávání "výhod" SUV je potřeba srovnávat srovnatelná auta a nikoliv například bezpečnost X5 s bezpečností Fábie, jak to tady někdo v diskuzi udělal.

 

Takže když srovnám baworácký sedan či kombi v pětkové řadě za cenu  někde okolo 1.5 - 2 miliony s X5 za zhruba stejnou cenu, tak ten sedan/kombi bude pasivně stejně bezpečný, ale aktivně bezpečnější, protože je lehčí a má mnohem níže těžiště, takže bude  jak dynamičtější tak v zatáčkách jistější. Výhled z něj vpřed je v podstatě stejný, ale směrem vzad a šikmo vzad podstatně lepší. Místa sedan poskytne více (kombík mnohem více). Při vyšších rychlostech se samozřejmě projeví nižší odpor auta v ekonomice provozu. A  to vše za cenu třeba i o cca 100.000 nižší.

Takže v případě X5 majitel dostane za podobné peníze v mnoha parametrech horší auto ale "je to přece SUV". Ale zřejmě jsme národ horalů a lesníků, kteří denně využijí ten zvýšený podvozek ;-)

To jsou prostě fakta, ale já nikoho nenutím aby jezdil "takovým nebo makovým", klidně si ty svoje prachy vyhazujte z okna i nadále, když si myslíte, že je to chytré...;-)

+5/−1
12.4.2015 13:31

J57a23r61o92s79l38a69v 80K85o82m32o96ň 1900854464911

ono není nutné bydlet jen na horách nebo v lesích. Kvalita údržby SS ( správa silnic ) v zimním čase jaksi odůvodňuje tyto auta. Protože když silničáři spí do osmi rána, tak já už musím být i několik hodin už v zaměstnání. Proto mám taky Sportage. V zimě na našich bílých asfaltech je to nutnost, protože toho sněhu je tolik, že osobák ho prostě brzy hrne před sebou a taky těžší auto má na gumě větší přítlak na záběr kola a ve sněhu má větší setrvačnost projet závěj, pokud se tedy řidič nebojí jet co to dá. A  to bydlím v cca 200m n.m.

0/0
12.4.2015 18:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.