Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Komentář: Silniční teréňáky jsou nesmysl, který teď frčí

Módním policistkám naskakuje vyrážka, když ve městech korzují lidé v sportovních bundách a trekových botách. Že se ulice plní „outdoorovými“ auty jim nevadí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P51a72v31e79l 60M29a33r89e38k 3489595489676

Kdo tomu Dvořákovi za tenhle paskvil zaplatil? Každý může mít názor na různá auta, jaká chce, ale z něj crší zlost až nenávist, pro mne v této sekci naprosto nepochopitelná Rv

+1/0
19.4.2015 23:48

M17i24c15h33a93l 81Ž47á38č29e61k 4280525244409

Me se zda, ze tam jeste chybi v cesku typick veta: Skodovka je nejlepsi na svete a jeste k tomu Octavia :)

0/−1
15.4.2015 21:37

J12i46ř57í 46S92c36h45w32a62c78h 8138124828786

no tak teď už nechybí.....

redakce iDnes děkuje za opravu.....;-)

0/0
16.4.2015 0:38


I61v38a30n 10P92š50e44n84č96í36k 6387110359656

Mám yetiho 1,4 TSI, motor žere olej, né moc, ale žere, Škoda prý řeší jako problém, když doléváte od 0,9l/1000km.

Bydlím na Vysočině a hodně silnic je ve špatném stavu, což Yetimu vyhovuje. Pokud bych jezdil denně dálnici, tak mě to seřere,...pokud jedete 130kmh, tak se pod 8l/100km nedostatnete. Při důchodcovské jízdě do 80kmh se dostanete i pod 7l/100km. Jezdím ale krátké trasy a město, takže mám průměr 8l/km.

Výhled super, podvozek skoro super, motor - radši bych bral TDI, ale v městském provozu OK, na dálnici přes 160 nedáte. Na polnačkách se nemusíte obávat, jen pozor na přední nájezdový úhel, už jsem škrtnul....

Manželka je z něho nadšená, takže je to vlastně auto pro ženský...

0/0
14.4.2015 9:55

I89v53a77n 65P29š26e86n41č90í54k 6327120459546

A pro Jeremyho Clarksona, aby si při průjezdem ohněm mohl dát zmrzlinu...;-D

+1/0
14.4.2015 9:57

L44u11k31á21š 13V84a98ň97u61r34a 1125784543153

Yeti je klasická ukázka auta pro Čecha - chataře. Je to v podstatě nevzhledná krabice s koly v rozích, což přináší dobrou stabilitu a velký vnitřní prostor. Navíc pohon 4x4 umožní příjezd ke každé chatě či chalupě a to i s přívěsným vozíkem. Škoda, že VW zablokoval delší verzi Yeti kvůli konkurenci Tiguanu. Je zajímavé, že v Číně se delší verze Yeti prodává.

+2/0
14.4.2015 11:38

L19u28k44á67š 70V55a77ň83u23r83a 1855944463693

Pro me nepochopitelne jsou SUV s 1.2 HTP a nahonem 4x2. Treba Yeti se nejvic prodava prave v teto konfiguraci. Druhy nejprodavanejsi je 2.0TDI 4x4.

+1/0
13.4.2015 22:38

J82i96ř96í 56S94c10h83w75a25c35h 8258354668386

Tak Yeti se s 1.2 HTP určitě neprodává ;-)

0/0
13.4.2015 23:41

L29u74k85á73š 20V76a22ň55u86r61a 1565674693303

Pardon, mate pravdu, je to 1.2 TSI.

0/0
14.4.2015 7:24

J26a44n 25K65o25n26v11a63l76i16n78k70a 5390931921285

I tak to musí být žihadlo :-P

0/0
14.4.2015 8:30

V13l26a58d18i37s19l74a27v 33B23u95r45y50š88e34k 3783666402984

prodává se 1.2 TSI 77 kW jako městské auto, třeba já bych to nechtěl, ale pro toho, kdo zrovna neoplývá penězma se mě to nezdá do města jako špatná volba

0/0
14.4.2015 7:28

M68a10r19e65k 73H51r68u16b13y 6807822291368

A v cem presne je vyhoda tehle konstrukce do mesta?8-o

Parkovat pres dve invalidni mista se prece da i s beznym autem ;-)

0/0
14.4.2015 13:41

V54l58a39d19i61s92l17a69v 96B41u11r29y64š23e87k 3803106132984

ale to já nevím, Škodovka to prodává jako městský auto, možná lepší přehled, najíždění k obrubníkům, pevnější podvozek a možnost najet na chodník, já to nemám, tak nevím, ale je možný, že kdybych si na popojíždění po městě měl vybrat mezi fábií a yeti, tak vezmu městskej crosover, už jen to, že se budu jiným autům dívat do výfuku by mě děsilo

+1/0
14.4.2015 16:41

V93l33a28d32i46s52l17a49v 30B15u92r44y14š85e50k 3863206792724

mě SUVéčko po všech stánkách vyhovuje, dříve jsem jezdil hatchbakama, kombíkama a sedanama, ale nebylo to ono, pořád utrženej spoiler, ohnutej výfuk, u megane po 40 tisících kilometrech odešlo všechno na řízení, nejednou jsem řešil naraženej disk a tak jsem řekl dost,   bydlím ve městě, jehož silnice jsou totálně rozbité v okolí se neustále kope, stává se, že někde projedu a za mnou se řidič oktávky smutně dívá a já ve zpětném zrcátku jen vidím, jak se otáčí, v zimě, když se z naší ulice nemůžou předohraby vyhrabat, pomalu je objedu po chodníku a jsem pryč, s autem jezdím především se psem na výlety do lesa, na zahradu a chatu a taky s ním jezdím na nákupy a už teď vím, že moje další auto bude SUV

+1/0
13.4.2015 12:13

L84u59k69á12š 37V98a88ň11u60r62a 1865164103813

Mám chalupu na horách a nejedno zapadnutí s 4x2 mě přesvědčilo, že 4x4 je k nezaplacení. Vyhrabu se skoro ze všech. Jen jednou jsem zůstal na lehce zasněžené louce (cca 2cm sněhu), kde v kopci i 4x4 hrabala a nejela. Ale pomohlo rozjetí po vrstevnici a driftování loukou.

0/0
13.4.2015 15:47

J87i95ř18í 32S21c86h12w21a72c11h 8758614378246

auto co má 4x4 nemusí být nutně SUV a zdaleka ne každé SUV má 4x4 ;-)

0/0
13.4.2015 16:52

L78u77k12á18š 18V24a52ň38u91r95a 1285434453903

OK. Kombinace 4x4 a vyssiho podvozku. Mival jsem Passat 4x4 permanentni nahon a problem byl nizky podvozek a sednul jsem si na bricho. Takze ano, musi byt kombinace 4x4 a vyssi svetlosti. :)

0/0
13.4.2015 21:39

M53a61r24e15k 21H56r18u77b28y 6747332771608

nebylo by levnejsi si k chalupe nechat postavit normalni cestu?;-)

+1/0
14.4.2015 13:42
Foto

V22l58a92d49i98m84í20r 32V58o54l78k90o 6560522957109

Pak jste přesně ta menšina, pro kterou to má smysl;-)

0/0
13.4.2015 16:39

V89l87a75d94i57m58í57r 95R64o15z29e46h59n12a77l 5398560127936

O tom co je módní a co se komu líbí, je věc osobního  vkusu. Zkuste s na cestě spočítat, kolik potkáte hatchbacků a kolik sedanů. Kdycśi dávno jste si vybírali mez sedanem a kombíkem:-)

0/0
13.4.2015 10:01

J45a51n 95K43o32n22v42a97l82i32n57k67a 5590171861395

Ten článek je takový zvláštní. Trochu se vymyká ostatním v této rubrice. Je takový negativní až rozhořčený. Nikde se v něm nepíše o Škodovce, přičemž piksla typu Yeti je také deklarovaná jako SUV.

Pravdou je, že vozy typu SUV jsou poslední dobou přemnožené. Nicméně, stále je možné si pořídit auto klasické koncepce - sedan, kombi, liftback, hatchback, proto bych se nijak nepozastavoval nad tím, že si lidé kupují pseudo teréňáky. Každý ať má. co chce a co si může dovolit.

+2/0
13.4.2015 6:45

B97e37d29r11i63c62h 37Z44i79t48k59o 1306790248325

Nevim,zda mohu kladne hodnotit clanek v tomto duchu,vzdyt takhle mohu popsat jakykoliv segment automobilovehu trhu, kazdou skupinu vlastniku i zajemcu o vozidlo.Proste dnes jsou  mozna v kurzu SUV, za deset let to bude jiny fenomen. Zkusme se treba s humorem navezt do kabrioletu, jak je vubec mozne,ze ty auticka maj platenou strechu, vetsinou vysokou spotrebu a mnohdy jen dve mista k sezeni,jak se tohle vubec muze nekomu libit, vzdyt do kufru nejde dat ani lednice.Tak mi reknete proc za to ty automobilky chteji tolik penez.....

+6/0
12.4.2015 19:11

J88i62ř17í 53S13c56h65w63a61c59h 8758354478966

na to je velmi jednoduchá odpověď. Nízké prodeje, malé série, vyšší ceny.

A návážet se do kabrioletů stejným způsobem by bylo možné, kdyby se staly např. módou na venkově a celé rodiny by v nich jezdily na pole ;-)

+2/−1
12.4.2015 22:42

A54n21t58o30n14í49n 20V54r47ň41á17k 2174269944722

Vzhledem k tomu že v Německu se loni stal autem roku Opel Moca, nejsou češi ničím výjmeční. Já sám vlastním SUV a neměnil bych. Jestli někomu vyhovuje sedět na podlaze jako v Oktávce nebo Fabii, je to jeho volba. Pokud se tam ovšem s dvoumetrou výškou vejde, o (ne)pohodlí na zadních sedadlech raději nemluvím. Pro mne článek o ničem.

+4/−2
12.4.2015 18:17

J90o62s82e60f 42V94y60s15k14o40c73i43l 7753680359

Pohodli na zadnich sedadlech asi nebude zrovna pausalni vlastnost SUV. Takovej Superb zatim auta stejne cenove kategorie tezko prekonaji. Nedavno jsem jel v obrovskem, ale obecne zrovna ne prilis povedenm SUV, Opel Antara. K nasemu prekvapeni jsme vzadu dva vysoci sedeli oblicejem k sobe, protoze se nam tam nevesly nohy.. No alespon jsme na sebe lepe videli, ale na 100km cestu to nebylo. U SUV ocenuji obecne spise vysku. Stejne si myslim, ze SUV si bezni lide kupuji proto, ze za svoje penize chteji videt aby to bylo co nejvetsi resp. jakoby ukousnute ze sveta velkych/drahych aut, ale jizdni vlastnosti jsou jim ukradene. A muze za to i vystrizliveni po dobe staleho zdrazovani pohonnych hmot.

0/0
13.4.2015 17:58

K38a24r40e88l 67N88o39v25a39k 2148766518305

Já se taky snažil přijít na nějaký racionální důvod proč je to tak oblíbené, že bych si to třeba taky pořídil, ale na nic jsem nepřišel.

+1/−1
12.4.2015 16:56

M10a46r86t61i91n 71N98o75v25o91t51n45ý 8489174287554

Lepší výhled, vyšší posez (= pohodlnější nastupování)

+1/0
12.4.2015 19:16

M69a73r50t28i18n 26F75r27a57n15t42i74š33e78k 7825900733595

takže něco jako avia

+3/−2
12.4.2015 22:17

J68o26s77e80f 71V75y92s20k46o72c93i49l 7603700829

Ono spis par vyhod se najde, ale racionalni nevyhody prevazuji. Vyssi posez ano, lepsi vyhled dopredu mozna, ale zrovna na deni kolem sebe asi moc ne. Na parkovani by to chtelo asi asistenta anebo gumove oblozeni.

0/0
13.4.2015 18:08

M55a64r62t57i42n 14N33o29v39o55t58n95ý 8759964417104

No jel jsem s i30 a ix35 a ten rozdíl v komfortu mi za ten litr na sto navíc stojí. A parkování je pohodlnější s tou ix35

0/0
13.4.2015 19:10

R76o85m79a89n 49K73r97a97t57o18c71h53v80í77l 6956447596294

Důvod může být jediný: neumí to nic pořádně, ale všechno trochu.

+1/−1
12.4.2015 20:31

L67u25k34á57š 69V35a48ň86u32r31a 1745104943773

Doporucuji si nejake SUV vyzkouset, nez budete delat od stolu teoreticke zavery.

0/0
14.4.2015 7:27

R45o94m18a68n 70K30r18a57t66o15c49h70v59í52l 6516427216984

?, kde jsem se zmílil? - podle vás teda SUV umí všechno perfektně?

0/0
14.4.2015 7:35

V76l17a81d16i52s17l59a41v 13B27u52r33y96š62e39k 3353586712184

univerzální racionální důvod neexistuje, tyhle vozy se původně začaly prodávat pro lidi žijící ve městě, jako auta pro volný čas a pokud je takto někdo používá, pak skutečně ocení jejich nesporné výhody, tak třeba já bych mohl za stené peníze jezdit se psem do lesa po rozbitých městských silnicích se superbem, ale jaksi dávám přednost SUV a mám pocit, že dělám dobře, vždyť v polobotkách od Bati taky nikdo nechodí na houby, na druhou stranu když někdo jede na obchodní jednání z Hodonína do Plzně a přijede tam s tuaregem, tak se nedivím, že na něj koukají jako na debila, takže moje rada je, pokud jste nepřišel na žádný důvod, proč si takový vůz pořídit, tak si ho rozhodně nepořizujte

+1/0
13.4.2015 16:40

A35n23d50r70e11j 19O84l86e20k82s96a 3545201317961

Je to prostě móda, která má překvapivě dlouhou výdrž. SUV je po všech stránkách nákladnější auto, aby mělo alespoň průměrné jízdní vlastnosti auta normálního-přízemního, musí mít extra široký gumy, náročnější závěsy kol, výrazně silnější motor, mnohem výkonnější brzy. Celkově je to auto mnohem těžší, mnohem dražší, ale to je zjevně to, co dělá majitelům dobře... Zrovna jsem sledoval, jak jedna paní parkovala v podzemních garážích s Toyotou Land Cruiser ;-D

+3/−1
12.4.2015 15:42

M92a22r70e92k 87S58l37a67b13i65h34o68u52d19e44k 7118801422163

V Centru Chodov (a možná i jinde) mají pro SUV-ženy speciální širší parkovací místa - růžová. Označena jsou ale z neznámých důvodů místo siluety Q7 piktogramem kočárku!

+1/0
12.4.2015 17:05

I96v58a15n15a 71V31e64s96e75l43á 2581163309355

tchan, nova skoda octavia combi ... trictvrte milionu porizovaci cena a jeste ma klicky na stahovani oken u zadnich dveri, mesic co mesic v servisu kvuli zavadam, nepohodlny nechtela bych to ani zadarmo, uz hleda kupce na odprodej (neni sam kdo nadava podobne) ... zlaty opravdu zlaty suv ktery mame doma ... musi do servisu jen na vymenu oleju a filtru, jinak mam svatej pokoj cely roky a zere to min nez ta jeho shade ...

+1/−2
13.4.2015 9:44

J14i49ř68í 42S70c22h80w67a20c83h 8468424668756

švihadla v Octě z třičtvrtě mega? Tchán je asi umělec, protože nakonfigurovat Octu za tolik peněz, aby měla švihadla je opravdu velké umění. ;-)

A s tou spotřebou je to samozřejmě nesmysl, pokud se tedy (jako obvykle) nesrovnávají jablka a hrušky v případě benzín vs. nafta nebo malé vs velké auto....

+4/0
13.4.2015 10:58

J51o18s12e64f 47V23y72s90k86o49c49i37l 7903820929

Nezlobte se, ale to zni celkove jako blabol, tedy krome zavad, ktere se urcite muzou stat. Oktava za 3/4 mega, ktera hodne zere - tak bud ho nekdo pekne natahnul anebo ma sportovni verzi? Ja nejsem zastance skodovek, ani jsem zadnou nikdy nemel, ale kolega si nemuze vynachvalit superba za necelych 700k.

0/0
13.4.2015 18:15

M19a96r45t97i63n 12F49r11a40n67t60i48š86e74k 7675720153555

třeba nechce mladým půjčit, tak si koupil holatko a tvrdí jim, že stalo třičtvrtě mega

0/0
16.4.2015 15:34

L22u87k73á77š 20V92a57ň43u27r98a 1285154793393

Tento problem je treba i v Cine. Lidi si tim opravdu neco kompenzuji. Sam teda mam taky SUV, ale jezdim i mimo silnice a potrebuju 4x4 a vysoky podvozek. Ale mam i male auto do mesta a je obrovsky rozdil v chovani ostatnich ridicu, kdyz jedu jednotlivymi auty. Male auto jako by neviděli. SUV je opravdou zarukou pocitu bezpecnosti, lepsiho vyhledu a průchodnosti. Je to ale za cenu vyssich celkovych nakladu, horsiho zrychleni a mensiho kufru. Jizdni vlastnosti jsou take horsi.

+5/0
12.4.2015 15:19
Foto

V86l58a23d48i48m77í63r 35V50o77l43k13o 6980352967339

Konečně SUVéčkař s rozumným komentářemR^;-)

+4/0
12.4.2015 15:43

M23i44r93o24s12l18a25v 97S13u86c63h46y 5130309950600

Číňan si VŽDY koupí to nejlepší a nejdražší (či největší), co si může dovolit, i když to nepotřebuje. Je to pro něj status symbol. Když jedete velkým autem (nejlépe německé trojky), tak vás Číňané respektují jako úspěšného člověka. Když vlezete do malého auta, tak jste pro ně nula. Možná se u nás také najdou jedinci, kteří to tak berou, věřím ale, že většina lidí si kupuje auta podle subjektivních pocitů a potřeb.

0/0
13.4.2015 11:03

J37o73s88e73f 35V29y93s50k29o71c19i39l 7743210669

Ja Vas doplnim, ze obecne se spolecnost v poslednich letech dost zmenila. Driv si jista skupina obyvatel musela i za cenu odrikani a nakupu 20let stare rachotiny porizovat vyhradne Mercedes a pridelat mu ev. na chladic podkovu a lide se nad tim dobre bavili. Dneska se to same, ale mene napadne, opakuje u lidi, kteri si kupuji relativne levna SUV za kazdou cenu. Tedy nemaji potom auto ktere potrebuji nebo by racionalne meli mit, ale auto ktere nevyhnutelne musi mit, ikdyz ho nepotrebuji nebo na nej poradne ani vlastne nemaji penize. Vlastne bych rekl, ze uspech by mohlo mit i SUV s 1,2  trivalcem a 3 kvaltovou prevodovkou pod 200.

0/0
13.4.2015 18:24

M59i20c13h64a34l 89Z76e31t71e60k 3198602830417

Není to tak dlouho, co i v ČR běžela antikampaň proti majitelům Hummerů. Že ten, co v něm jezdí, má mj. malé přirození. Hummery se odporoučely do dějin a ostatní automobilky začaly chrlit všemožné deriváty teréňáků. MOžná by na ně měla existovat zvláštní skupina řidičského oprávnění. Pak by možná odpadlo nebezpečí ze spojení blondýna+Audi Q7 (ze kterého mám osobně největší strach).

+1/0
12.4.2015 14:44

J60a14n 53K27o16n39v19a61l71i13n28k92a 5730511911775

Mne spíše děsí varianta kindermanager + služební oktávka. To je pak poukaz na průser.

0/0
13.4.2015 6:48

D49a85v45i37d 53V42i47k95t15o82r16a 9124374645737

A co je panu Dvořákovi a jemu podobným do toho? Každý nechť si jezdí v tom, co se mu líbí, vyhovuje a na co má a nekrafá do výběru auta ostatním. Ale co taky čekat od takynovináře, který adoruje podivné existence typu tzv. dopr. odborníka Landy nebo preventivní policejní šikanu, že.

+3/−1
12.4.2015 14:04

A45l62e89š 25V28o91n33d45r11á15k 9870176835

Taková je doba. Dnes je normální, že dámy jezdí v terénních autech do značkových butiků, ve kterých si kupují gumové holínky na chození po rozpáleném asfaltu a v noci v manželské posteli spí místo s manželem se svým štěkajícím miláčkem…

+7/0
12.4.2015 14:01

J71i60ř48í 83S52c31h73w72a33c40h 8978224188476

Majitelé SUV žijí v bludech zejména o lepší "bezpečnosti" a "výhledu".

Pro porovnávání "výhod" SUV je potřeba srovnávat srovnatelná auta a nikoliv například bezpečnost X5 s bezpečností Fábie, jak to tady někdo v diskuzi udělal.

 

Takže když srovnám baworácký sedan či kombi v pětkové řadě za cenu  někde okolo 1.5 - 2 miliony s X5 za zhruba stejnou cenu, tak ten sedan/kombi bude pasivně stejně bezpečný, ale aktivně bezpečnější, protože je lehčí a má mnohem níže těžiště, takže bude  jak dynamičtější tak v zatáčkách jistější. Výhled z něj vpřed je v podstatě stejný, ale směrem vzad a šikmo vzad podstatně lepší. Místa sedan poskytne více (kombík mnohem více). Při vyšších rychlostech se samozřejmě projeví nižší odpor auta v ekonomice provozu. A  to vše za cenu třeba i o cca 100.000 nižší.

Takže v případě X5 majitel dostane za podobné peníze v mnoha parametrech horší auto ale "je to přece SUV". Ale zřejmě jsme národ horalů a lesníků, kteří denně využijí ten zvýšený podvozek ;-)

To jsou prostě fakta, ale já nikoho nenutím aby jezdil "takovým nebo makovým", klidně si ty svoje prachy vyhazujte z okna i nadále, když si myslíte, že je to chytré...;-)

+5/−1
12.4.2015 13:31

J43a98r37o81s96l96a67v 65K12o57m33o10ň 1540144844401

ono není nutné bydlet jen na horách nebo v lesích. Kvalita údržby SS ( správa silnic ) v zimním čase jaksi odůvodňuje tyto auta. Protože když silničáři spí do osmi rána, tak já už musím být i několik hodin už v zaměstnání. Proto mám taky Sportage. V zimě na našich bílých asfaltech je to nutnost, protože toho sněhu je tolik, že osobák ho prostě brzy hrne před sebou a taky těžší auto má na gumě větší přítlak na záběr kola a ve sněhu má větší setrvačnost projet závěj, pokud se tedy řidič nebojí jet co to dá. A  to bydlím v cca 200m n.m.

0/0
12.4.2015 18:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.