Diskuze

Kouzla se světlem. Xenon je mrtvý, budoucnost je LED, laser a drony

Klasická žárovková světla jsou pro vývojáře automobilek pravěk a žádané xenony slepá vývojová větev. Budoucnost patří diodovým světlům a u automobilových perel laser. Ve hlavách vývojářů jsou však mnohem šílenější nápady. Nahlédli jsme do světelné kuchyně Audi.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JM

J92a27n 73M66a84j64z47n54e83r

26. 5. 2015 15:49

na dokonalé německé silnici to fungovat může, na našich tankodromech je naprostá utopie, aby jakýkoli systém udržel protijedoucí vozidlo ve stínu. Už teď stačí jak se lidem houpou xenony a neustále oslňují Rv

0 0
možnosti
JB

Když vidim jaké mají auta problémy s automatickým přepínáním dálkových světel na tlumená, už vidim jak Audi zvládne odstínit až 8 objektů... Vždyť ani teď neumí ztlumit světla když na dálnici potkám v zatáčce auto. V takových situacích světla ztlumím vždycky ručně, ještě se mi nestalo, že by mě automat předběhl. A auta co jedou proti mě jsou na tom stejně, akorát, že spousta řidičů to nechává na automatech a dost slušně to oslňuje... Už se těšim na laser...

1 0
možnosti

Já jsem v tomhle asi osamocený, ale ani se slabšími světly(+dálky) jsem na silnici nikdy necítil problém s nedostatkem světla - dálnice nebo trojka v lese.  Naopak problém s oslněním protijedoucími vozidly mám furt - a to nejen pokud jde o špatně nastavená, seřízená nebo zprasená světla, ale i o přehupy na terénních vlnách apod.

Samozřejmě silnější světla pomáhají v tom, že po (částečném) oslnění člověk začne vidět rychleji. Ale to se pak zvrhává v závody ve zbrojení, které by vůbec nebyly potřeba.

Dálkovky jsou jiná story pochopitelně, pokud naproti nic nejede, není důvod se omezovat (pokud světlama negriluju zvěř okolo silnice).

1 0
možnosti
KL

"Červené laserové světlo na zádi osvětlí na vozovce v bezpečné vzdálenosti za zadním nárazníkem červený pruh, který netrpělivého řidiče vzadu jedoucího vozu donutí držet si odstup."

Jak ho donuti? to bude nejaka pevna prekazka?

1 1
možnosti
VP

Vypali mu to rohovku v oku, to jej donuti zpomalit a vyhledat lekarskou peci.

3 0
možnosti
MM

Já jsem možná konzerva, nicméně bych řekl, že pokud se vezme poměr užitných vlastností (svítivost, spolehlivost, možnost a nákladnost opravy - výměny světelného zdroje, konstrukční jednoduchost atd.) a ceny, ta jsou pořád nejlepší "klasické" halogenové žárovky. Pracuji ve firmě, která světlomety do aut přímo vyrábí a když vidím, jak jsou světlomety čím dál složitější a mnohonásobně dražší, tak si říkám, jestli je dobré dělat z relativně jednoduché věci zbytečně složitou bejkárnu...

1 0
možnosti
JV

J38a17n 68V59e90s23e73l89ý

11. 5. 2015 22:27

Dát do jedné věty spolehlivost a halogenová žárovka, to chce odvahu. Přitom třeba LED svítidla budou v tom autě nejtrvanlivějším prvkem.

0 0
možnosti

J47i35ř26í 82Č97e28j68k86a

11. 5. 2015 13:54

Nechci hejtovat, ale "lumen/watt" má výbojka pořád lepší než LEDky!!

0 2
možnosti
MS

Nema. Je to minimalne srovnatelne, ale zatimco 100lm/W je horni limit dnesnich "Xenonu", tak v LEDkach se uz dnes da koupit 150lm/Watt a existuji i funkcni prototypy LEDek s 300lm/Watt. http://www.forbes.com/sites/peterdetwiler/2014/03/27/leds-will-get-even-more-efficient-cree-passes-300-lumens-per-watt/

1 0
možnosti
MW

Přestaňte už používat to spojení "LED diody"... to je jako LCD display. Prosím

4 1
možnosti
MZ

Zas takový prohřešek to není. Tak i tak poznáme o co jde a to je důležitý. Zbytečný slovíčkaření...

8 0
možnosti
FV

To dynamicke sviceni mi prijde skvele, ale co chodci?

3 0
možnosti
MF

N27i73k46o42l43a 91Č68e35c24h

11. 5. 2015 10:13

Něco na lepící se jedince by se hodilo. Třeba raketomet.

12 0
možnosti
RP

R36o52m77a90n 15P90y66t52e36l

11. 5. 2015 10:58

Stačí lešenářská trubka ve výšce lehce nad volantem a klidně i s čevenýma trenkama.

0 0
možnosti
Foto

Zlata H4 se svoji jednoduchosti vymeny a cenou za jednotku.

0 2
možnosti
JK

No tak to je hláška dne. Petrolejku bys nechtěl? Máme dvě auta. Jedno má xenony na normální svícení a halogen H7 na dálková. Druhé má debilní H4ku s dvěma vlákny. Rozdíl ve svícení je neuvěřitelný. Navíc, když u H4 odejde jedno vlákno, jsi na jedné straně v noci úplně slepý.

0 1
možnosti