- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
na dokonalé německé silnici to fungovat může, na našich tankodromech je naprostá utopie, aby jakýkoli systém udržel protijedoucí vozidlo ve stínu. Už teď stačí jak se lidem houpou xenony a neustále oslňují
Když vidim jaké mají auta problémy s automatickým přepínáním dálkových světel na tlumená, už vidim jak Audi zvládne odstínit až 8 objektů... Vždyť ani teď neumí ztlumit světla když na dálnici potkám v zatáčce auto. V takových situacích světla ztlumím vždycky ručně, ještě se mi nestalo, že by mě automat předběhl. A auta co jedou proti mě jsou na tom stejně, akorát, že spousta řidičů to nechává na automatech a dost slušně to oslňuje... Už se těšim na laser...
Já jsem v tomhle asi osamocený, ale ani se slabšími světly(+dálky) jsem na silnici nikdy necítil problém s nedostatkem světla - dálnice nebo trojka v lese. Naopak problém s oslněním protijedoucími vozidly mám furt - a to nejen pokud jde o špatně nastavená, seřízená nebo zprasená světla, ale i o přehupy na terénních vlnách apod.
Samozřejmě silnější světla pomáhají v tom, že po (částečném) oslnění člověk začne vidět rychleji. Ale to se pak zvrhává v závody ve zbrojení, které by vůbec nebyly potřeba.
Dálkovky jsou jiná story pochopitelně, pokud naproti nic nejede, není důvod se omezovat (pokud světlama negriluju zvěř okolo silnice).
"Červené laserové světlo na zádi osvětlí na vozovce v bezpečné vzdálenosti za zadním nárazníkem červený pruh, který netrpělivého řidiče vzadu jedoucího vozu donutí držet si odstup."
Jak ho donuti? to bude nejaka pevna prekazka?
Vypali mu to rohovku v oku, to jej donuti zpomalit a vyhledat lekarskou peci.
Já jsem možná konzerva, nicméně bych řekl, že pokud se vezme poměr užitných vlastností (svítivost, spolehlivost, možnost a nákladnost opravy - výměny světelného zdroje, konstrukční jednoduchost atd.) a ceny, ta jsou pořád nejlepší "klasické" halogenové žárovky. Pracuji ve firmě, která světlomety do aut přímo vyrábí a když vidím, jak jsou světlomety čím dál složitější a mnohonásobně dražší, tak si říkám, jestli je dobré dělat z relativně jednoduché věci zbytečně složitou bejkárnu...
Dát do jedné věty spolehlivost a halogenová žárovka, to chce odvahu. Přitom třeba LED svítidla budou v tom autě nejtrvanlivějším prvkem.
Nechci hejtovat, ale "lumen/watt" má výbojka pořád lepší než LEDky
Nema. Je to minimalne srovnatelne, ale zatimco 100lm/W je horni limit dnesnich "Xenonu", tak v LEDkach se uz dnes da koupit 150lm/Watt a existuji i funkcni prototypy LEDek s 300lm/Watt. http://www.forbes.com/sites/peterdetwiler/2014/03/27/leds-will-get-even-more-efficient-cree-passes-300-lumens-per-watt/
Přestaňte už používat to spojení "LED diody"... to je jako LCD display. Prosím
Zas takový prohřešek to není. Tak i tak poznáme o co jde a to je důležitý. Zbytečný slovíčkaření...
To dynamicke sviceni mi prijde skvele, ale co chodci?
Něco na lepící se jedince by se hodilo. Třeba raketomet.
Stačí lešenářská trubka ve výšce lehce nad volantem a klidně i s čevenýma trenkama.
Zlata H4 se svoji jednoduchosti vymeny a cenou za jednotku.
No tak to je hláška dne. Petrolejku bys nechtěl? Máme dvě auta. Jedno má xenony na normální svícení a halogen H7 na dálková. Druhé má debilní H4ku s dvěma vlákny. Rozdíl ve svícení je neuvěřitelný. Navíc, když u H4 odejde jedno vlákno, jsi na jedné straně v noci úplně slepý.