Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nový superb bude jezdit na dva válce. Technologie je známá 35 let

Škoda se chlubí tím, že nový Superb dostane mezi ostatními technickými novinkami mimo jiné i systém vypínání válců. Ta se v poslední době stává v automobilech stále běžnější, v podstatě je však stará už hodně přes 30 let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J31i55ř33í 96Š48e53j51n65o64h76a 4852493124373

A proč nejezdit na jeden ?:-)

To  určitě  prospěje  vyváženému chodu motoru  a  tím pádem i životnosti motoru takové vypínání válců, že ?

U šestiválu, bych to ještě chápal.

0/0
9.5.2015 18:07

J18a17r72o11s73l83a65v 20Č55e24r87v27e57n84k59a 1561278588508

Koukám,že se zde opět vyrojily komentáře týkající se spotřeby auta a že automobilkylžou. 

1) Pro výpočet spotřeby se používá standardizovaný měřicí cyklus, o kterémse dá jistě pochybovat, ale zkrátka je platný!

2) Spotřebu hodně ovlivňuje převážně sám řidič. A toto je většinou kámenúrazu! Jen si uvědomme, jak jezdíme. Mám za něco víc než sedm let třetí auto anajel jsem s nimi cca 240.000 km a vězte, že průměrná spotřeba u všech tří autbyla téměř totožná s psanou spotřebou, u Thalie 1.2 za čtyři roky přes 100.000,spotřeba 5,96 (psaná 6,0), u Focusu II 1.8 TDCi dokonce za naježděných 115.000byla 5.0 oproti 5.3 psané. Teď mám i30 1.6 CRDi, ze začátku cca 5,2, teď za 23.000km 4,83, přičemž poslední nádrže byly kolem 4,5, psanou má 4,3. Beru spotřebudle tankování, né podle PP. Musím ovšem podotknout, že pro velkou část řidičůjsem brzdou provozu, protože jezdím rychlostí cca 5 km/h nad zákonným limitem asnažím se jezdit plynule a to se na silnicích moc nenosí! Většinou se to každýsnaží rvát, co to jde a ještě tak 50 metrů před křižovatkou či před semaforem,na kterém svítí červená, stojí na plynu a pak brzdí o stošest! Mnohdy stačívčas sundat nohu z plynu a ona ta zelená naskočí a ušetří se za palivo spálenérozjezdem. A ušetřeného času taky není tolik, často se naopak stráví stáním načervenou! A podotýkám, že i mně vadí řidiči, kteří jezdí bezdůvodně pomalu!

Samozřejmě jsou i další vlivy jako je zatížení vozidla, počasí, častá jízdapo dálnici a podobně, to spotřebu zvýší, ale s tím musí každý počítat a né sepak divit a nadávat. I vzdálenost, kterou člověk jede, je důležitá, krátkéúseky a častý studený start spotřebu zvyšují. Spousta lidi si kupujeturbodiesely a přitom jezdí 5 km do práce a pak se diví! Je zde spousta vlivů,ale řidič samotný je, dle mého názoru, tím nejzásadnějším, který spotřebuovlivňuje.

Zkuste schválně někdy jen nalimitu, plynule a né stylem brzda-plyn, možná se budete dost divit a budetepříjemně překvapeni, jen holt nebudete mít pocit, že Vám patří siln

0/0
5.5.2015 19:34

P30a50v73e91l 78O20b17d75r60ž96á17l75e17k 6446844388202

Žádná novinka.. Škodovkou jsem na 3 (někdy i 2, ale to už nešlo nastartovat) válce jezdil už v 80. letech ;)

+1/0
5.5.2015 8:23

R86a29d94e16k 48R21a98i19d18a 5307952669

Který člověk, co si koupí Superb, by si tam dal motor 1,4?

+2/0
1.5.2015 7:52

J15a18r59o36s98l80a85v 44Č24e93r89v65e17n15k22a 1481488808818

...když si koupili v předchozí generaci 1.6 TDi se 77kW, tak proč né tento? Octavií s 1.2 TSI 63 a 77kW je taky dost, tak proč se takto ptáte?

0/0
5.5.2015 18:48

J72a56r49d68a 97K63o43n81i38c73k82ý 9698893216193

Kdyby raději místo blbostí udělali spolehlivý motor.

+6/−1
21.4.2015 22:32

P54a88v57e48l 18K63r97e93j94č92í39ř 2392981423986

Já třeba ten TSI 1.4 mám už 4 roky, a zatím žádný problém. Navíc platím povinné ručení jako v kategorii do 1.6 bez turba, ale s výkonem zhruba 1.8 - 2.0 l bez turba. To je docela příjemné. Tenhle motor nejspíš taky nebude špatný. Co mě štve mnohem víc je ta "papírová" spotřeba. To jsou naprostý hausnumera bez jakéhokoli podkladu.

+1/−1
21.4.2015 23:42

J60i70n37d48ř33i20c65h 48Š60k72o64p97e57k 4695411330105

o povinné ručení nejde, situace, kdy se taxy stanovují dle nic nevypovídajícího objemu motoru, taky jednou skončí

Ano, zatím žádný problém.

Bohužel je pravda, že to co najede atmosférický motor, jeho downsizingovaný brácha s turbem nikdy nevydrží

0/0
22.4.2015 7:08

J54i97ř60í 33S89c98h71w28a73c62h 8538754678336

Obecně ta tvoje poslední věta neplatí. Existuje spousta atmosférických motorů, které se potácejí před smrtí již před dosažením 200kkm. A existují turbomotory, které v dobrém stavu mají za sebou 300kkm.

Dnes jsou servisy plné aut s turbomotory před 20 lety byly plné aut s atmosférami a na nedostatek práce si určitě nestěžovali. ;-)

Kdyby to se spolehlivostí těch atmosfér bylo tak jednoduché, tak by hoši co řeší níže nákup ojetiny nemohli mít problém něco vybrat. Před 5-10 lety dělal auta s atmo motorem skoro každý a bazary jsou jimi přeplněné. ;-)

0/0
22.4.2015 10:01

T44o49m39á23š 21J42u51r87e98č88k49a 3953742529643

To co jste napsal není opravdu pravda. Samozřejmě odepsat jde každý motor, stačí to honit za studena neměnit oleje a filtry atd. Asi si nepamatujete historii, ale atmosferické motory1.6 a 1.4 žádná sláva nebyly vetšina z nich byla na generálku při 180k km. Pamatuji si Escort 1.6 Zetec generálka motoru se dělala při 112k km protože praskla hlava, přitom za studena jsem to nikdy nehonil a olej se měnil pravidelně. následně pak ibiza 1.4 16V to bylo spolehlivé autíčko až na pár závad jezdilo ale 200k a bylo po převodovce 208k nové vsřiky, podhlavové těsnění a rozvody 220k šlo pryč protože auto bylo znovu na generálku. Následoval Honda 1.6Vtec tam nebyl problém(japonci ty motory maj prostě zmáknuté, ale měl jsem ji chvilku). Fabia 1.4Mpi to muselo pryč protože ten motor byl opravdu hrůza. Hyundai Accent 1.6 po půl roce a proinvestovaných asi 30 000,- šel pryč od té doby mám diesely a jsem spokojenej, služební mám Fabii 1.4tsi a na to nejde říct nic špatného na tachometru 295k a bez závad.

0/0
23.4.2015 10:41

P49e33t63r 69M39i83c11h81a75l 2690704641302

Já jsem měl Leon 1,6 MPi 74 kW, prodával jsem ho ve 140 tisících a šlapal jako hodiny. A co mám informace, tak dnes (skoro po 3 letech) pořád jezdí. Nevím ale, kolik má najeto.

0/0
23.4.2015 16:56

M58i56l21o72s92l48a30v 58P28i55v30o89ň58k66a 8973708823932

Pane Schwachu jen 118, kolem těch 170 kW by to se 6ti válci asi sedělo...

0/0
21.4.2015 22:00

J34i29ř62í 33S38c89h15w38a49c43h 8678624538506

nový Suberb bude mít 4-válcový TSI 2.0/206kW, coby náhradu za šestiválec v tom starším

+1/−1
21.4.2015 22:13

J77a30n 38Č51e76r75n13ý 8350310164311

Dokud se budou všichni řídit podle naprosté kraviny, kterou je výrobcem udávaná spotřeba, tak je úplně ukradené, jestli si motor vypne jeden válec, dva nebo osm.

+1/0
21.4.2015 21:44

J76i43ř78í 80S27c12h20w91a75c46h 8448664348286

Samozřejmě jen naivka může očekávat, že bude jezdit za papírovou spotřebu 

Ale pokud je "papírová" spotřeba auta A nižší než auta B, tak je i ta reálná spotřeba auta A bude nižší než auta B (při stejném dolování výkonu z motoru)

0/0
21.4.2015 21:55

P31a67v64e98l 86K90r64e12j78č21í37ř 2372551923176

Tak hlavně ta papírová spotřeba je peklo pro lidi, kteří třeba jedou na služebku se svým autem. Na papírovou spotřebu se nedostanete ani náhodou a nebýt amortizace, tak jste v minusu. A nebo podvádět a napsat tam o 15% víc km. K ničemu jinému to asi dobré není.

0/0
21.4.2015 23:38

P90e97t96r 55K12o61l55o36u56š31e40k 6569708773134

Tak to není pravda vždy.

Příklad: Měl jsem auto A a tam jsem jezdil pod papírovou spotřebu. Mám teď auto B a papírové se skoro nikdy nepřiblížím, přestože jezdím stejně.

Jak je to možné? Jednoduše. Při certifikačních zkouškách lze:

1) Lze vybrat auto ze dvou náhodných, nebo se vybírá mezi 100 auty a to nejlepší půjde na certifikovanou spotřebu.

2) Olej se tam dá ten nejřidčí možný, aby měl co nejnižší ztráty.

3) Pneumatiky se tam také dají jiné než produkční.

4) Palivo se dá to nejlepší co existuje

... plus spousta dalších bodů. ( i to, že se baterie nedobíjí, protože vůz pozná, že je na válcích atd. )

Záleží na automobilce jak moc si spotřebu sníží oproti produkčnímu vozu. 

Ale hlavně: Žádné automobilka neprodukuje auta se shodnou spotřebou. Je tam logicky odchylka. Některé žere méně některé více dle toho jak se sejdou odchylky při výrobě atd. Jedna automobilka může mít třeba rozdíl ve spotřebě identických aut 5% jiná třeba 20%. ( a samozřejmě to nejlepší šlo na certifikaci )

+2/0
21.4.2015 23:58

J43i63n14d33ř54i18c47h 35Š44k24o65p73e63k 4665531890555

hlavně nelze opomenout, že na testy je auto upraveno - veškeré spáry v karosérii zalepeny, odpojené věci jako alternátor atd.

Prostě vypodívající měření

0/0
22.4.2015 7:10

V27í83ť83a 47K46r21u31t66i74š 1400174775567

Také jde o to, dle jaké metodiky bylo spotřeba měřená. A ta metodika se měnila někdy v roce 2006. Doma jsem měl 2 auta, které byly homologovány před tímto datem dle starší metodiky měření a tam nebyl problém jezdit 10-15% pod hodnotami v TP.

0/0
22.4.2015 11:24

P44e93t34r 75K77o73l33o32u47š98e52k 6719628403454

Pokud je mi známo, tak cyklus, dle kterého se měří je od roku 1995 stále stejný. Předpisy, které řeší tuto metodiku byly nesčetněkrát upravovány, ale pouze kvůli novým druhům pohonu, hybrid / elektro atd. Cyklus zůstal stejný i počáteční podmínky ( rádio, klima atd vše vypnuté, auto plně nabité atd )

Předpis EHK 101 - Emise CO2 a spotřeba paliva:

http://www.unece.org/trans/main/wp29/wp29regs101-120.html

Problém je ten, že EU začala dle tohoto předpisu omezovat automobilky a stanovuje průměrné CO2/km, který musí automobilky jako celek plnit. ( proto má BMW hybridní supersport i když to elektro využije prakticky pouze na válcích při měření spotřeby ( baterie plně nabité ) v praxi nikdy takové emise mít nebude. Ale klesne jim ten průměr, takže se vejdou pod limit EU.

Tedy EU začala tlačit na automobilky, aby podváděli. Předtím to bylo pouhé číslo, které říkalo něco o autu. Teď je to LIMIT přes který vlak nejede a automobilky ho musí splnit.

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=COM:2010:0656:FIN:EN:PDF

0/0
22.4.2015 12:28

T86o91m68á13š 41Z83e39m85a92n 3655958514815

Nějak se přestávám těšit na nové modely automobilů a říkám si, že ten současný musím vhodně zakonzervovat na dobu, než EU zkrachuje a rozpadne se...

Co chcete ušetřit na chodu motoru o objemu 1.4? Ztráty třením to nesníží. Kdyby to raději fungovalo na chudou směs...

+2/0
21.4.2015 21:43

J66i79ř76í 40S57c87h79w71a48c87h 8888794668336

Rozpad EU to určitě nevyřeší. V USA je trend podobný, takže turbomotory nabízí už hodně výrobců. Jen se to z vývojově historických důvodů nachází v jiné rovině, ale "kohoutky" se tam i nadále utahují a budou utahovat. V Japonsku to je podobné, a na smogovou úroveň Číny se Evropa ani po rozpadu EU nevrátí.;-)

0/0
21.4.2015 22:06

P78e84t41r 74K83o79l85o78u82š71e13k 6459718143174

1) Ztráty třením to nesníží, ale na rozdíl od jiných automobilek  a dynamickému vypínání válců toto snižuje ztráty tím, že vypne ventily a tudíž se nestlačuje již vzduch ve válcích ( což jsou daleko větší ztráty než tření ) 

2) Každý motor funguje na chudou směs. "Nikdo" netuší, že katalyzátor normálně nefunguje. EU zajímá, aby měla nízké emise a měří je při cyklu měření spotřeby, jako kdyby to řídil dědek s kloboukem. Cokoli mimo tento rozsah je "neregulovaný" EU. Nikdo to neměří. ( Na emisích se hladají takové otáčky motoru, aby "to vyšlo" )

Takže když šlápnete na plyn sype se tam taková směs jaká vyhovuje motoru. Stejně tak je katalyzátor příliš krátký na to, aby tam proběhla katalytická reakce při výsokých rychlostech výfukových plynů.

PS: Kupodivu velkou měrou o čistější ovzduší se zasloužilo palivo, respektive normy, které jsou "rok od roku" díky EU přísnější ( povolují méně nečistot atd. )

0/0
22.4.2015 0:16

C41y19r81i31l 50P65a67v31e22l24k73a 4596732478145

Hemi motory, 5-6litrové osmiválce, které jsou třeba v Chrysleru 300 C mají vypínání válců opravdu desítky let. Jenže tam to má logiku, při 340 koních a průměrné spotřebě 13-15 litrů. Vypínají se 4 válce střídavě a funguje to celkem obstojně.

Ale u 1.4 TSI, kde spotřeba stejně bude 7-8 litrů je to fakt nesmysl plnící funkci kurvítka. Složitý maloobjemový turba jsou neštěstí, které třeba pro mě mají zásadní vliv na to, že si škodovku a nic od VW nekoupím (naftu nechci).

+3/0
21.4.2015 21:16

J79i33ř74í 60S60c10h61w89a21c71h 8958864958146

Honda vypíná polovinu válců u 6-válců prodávaných v USA, takže z 6-válce je 3-válec. Využívá k tomu modifikovaný systém variabilního časování i-vtec o kterém jsem zatím neslyšel, že by to bylo nějaký "kurvítko". Podle mně podobný princip používá i VW

0/0
21.4.2015 21:30

J36i21ř25í 75Š63e17j77n16o58h25a 4662203624283

On je asi rozdíl vypnout  polovinu válců u šestiválce třílitru  nebo  polovinu válců  u 1,4-ky čtyřválce.  Nemyslíte ?

0/0
9.5.2015 18:12

P60e20t29r 22M41i78c91h79a70l 2210534161792

Ono tam jde o splnění tabulkových emisních limitů.

0/0
21.4.2015 21:37

M29i70l58o54s77l71a27v 85P12i58v83o19ň40k35a 8723748583922

Já myslel, že alespoň dva válce přidají, zlepší proudění, domyslí elektroniku a pojede to se 170 kW za pět litrů bez komplikací. A oni, dovedové, raději dva válce vypnou; to je prča, vždyť ten motůrek je sám sobě brzdou!!!

+1/0
21.4.2015 20:54

J49i46ř42í 38S11c52h82w55a27c22h 8558504148316

mají 206 kW i bez dvou přidaných válců ;-)

+2/0
21.4.2015 20:56

A56n36t58o44n98í69n 88S48e45b42e58r60a 7443128100529

Mně tyhle technologie vadí.  Rv

Já kupuji ojetiny s nájezdem okolo 100 tisíc. A Co se týká TSI a podobných motorů, které mají turbo, Start-stop systém, a teď ještě vypínání válců. Takové auto se opravdu bojím koupit. Ty projevy motorů těchto ojetin, to je něco.

Už naposledy sehnat obyčejný benzínový čtyřválec 16 V, bez turba, se slušnou výbavou, do stáří čtyř let a v zachovalém stavu, to byl docela výkon. Co koupím příště, to fakt nevím. ;-(

+5/0
21.4.2015 18:11

J28o15s21e27f 14N69o47v89a69k 5168702326538

Přesně takový auto teď sháním a jsem docela bezradnej. Co jste nakonec koupil?

0/0
21.4.2015 18:26

C14y39r61i53l 62P61a13v76e38l74k87a 4146112118985

Teď to řeším taky, k dispozici cca 150 000 Kč, auto tak na cca 8 let bez potencionálních problémů, najeto kolem 100 tis, střední třída. Najedu do 10 tis. ročně.

Tak co teď? Jezdil jsem Nissany Primera, ale poslední slušný byly z roku 2001, s tím jsme najel 80 tis a měnil jen výfuk, destičky, oleje a podobný blbiny. Teď 14 dní ležím v recenzích ojetin, a ačkoliv to někdo může označit za pitomost, vyšlo mi z hlediska výdrže, komfortu a kvality (řazeno podle spolehlivosti): Mercedes W124, (cca r. 1995), Honda Accord 2.0i (2004-2006), BMW 520-525i e39 (r. 2001-2003),  Ford Mondeo 2006-2008.

To, že je MB (začínající kultovní veterán) a BMW starý, fakt neřeším. Vždy (už šesté v řadě) mám auto ze SRN a vždy najeto kolem 80 000 km a vždy no problem! Takže ano, skutečně se stále dají v SRN sehnat perfektní auta z let 1990 - 2005 za přijatelné peníze s nájezdem 80-120 tis. km, servisní historií, v perfektním stavu. To je třeba pro mě řešení.

Ale tady, jak nemáš oktávku v dieselu, tak si magor :-P

0/0
21.4.2015 21:29

J79i49ř17í 80S54c73h92w50a38c85h 8278864888676

tady na diskuzi? Přesně naopak! Když máš "ochcávku, kombajn, ve stříbrné metle f tédéíčku na hlínách", tak jsi magor, slepičář, vidlák, pepík či lojza s mozkem vymytým koncernovým marketingem ;-)

0/0
21.4.2015 21:39

T74o92m98á65š 93J41u13r96e17č81k50a 3953752899393

Pravda, a já budu raději pro všechny magor, slepičář, vidlák, pepík a lojza, ale budu jezdit ve spolehlivém autě s min. spotřebou a plným komfortem. A všem kdo vykládají to co říkáte, bych doporučil se zamyslet kolik vidí  hnojdajů, kií a jinejch vehiklů v ročníku 97-2001 s nalítanýma 600k km. Zrovna včera jsem potkal accenta rok.98, musel jsem se podívat, že to auto žije a jakto, že je v perfektním stavu. Odpověď byla velice prostá, majitel byl důchodce, auto bylo garážované a najeto mělo 27k km.

0/0
22.4.2015 7:06

J33a23k12u68b 47M19e30l97í89š77e79k 6206875322666

Traktorový zvuk a vibrace dieslu tedy plný komfort nejsou.

0/0
23.4.2015 9:59

T24o18m62á81š 88J47u17r68e95č82k41a 3353402579973

No, že tak nějak žádné vibrace ani hluk nepociťuji, holt asi nemám vylítanej služebák honěnej hlavně za studena. Vibrace žádné a hluk z motoru asi jako focus s třetinou kilometrů. aktuální stav tachometru 486 000 průměrná spotřeba 5.1 - 5.5 investice za poslední rok? náplně vč klimatizace + obložení předních a zadních brzd 2x výměna stěračů 1x prasklá žárovka.

0/0
23.4.2015 10:24

P13e20t15r 72M24i28c51h58a54l 2930184871242

Já mám Oktávku v dieselu a magor nejsem. Bral jsem to jako rozumný kompromis. Ale je pravda, že ojetá naftová okta je sázka do loterie.

0/0
21.4.2015 21:43

J30a24n 73K49o45n75v81a67l37i57n43k75a 5940981501365

E39 nebo W124 se s nájezdem kolem 100tis nevyskytují. Pokud to nejsou exponáty u nějakého sběratele. U e39 bych rozhodně nedoporučil 520i, protože ten motor je na dané auto poměrně slabý. Bývá utahaný a dost žere. Pro sedan je dobrý 523i nebo 525i - oboje jsou objem 2.5 ale liší se výkonem. U nafty bych zavrhl rovnou 525tds, sice nemá vstřiky (není to CR) ale rády tomu praskají hlavy. 530d už je common rail - běží hladce a má tah. Odcházejí tomu hodně turba a vstřiky (bolest všech modernějších dieselů). U verze 530d od roku 2000 jsou také nebezpečné vířivé klapky v sání, které se bez varování umí utrhnout a zdemolují vše, čím pak proletí. Kdybych si opět kupoval e39, šel bych do 528i nebo 530i kolem roku 2002. Jsou to nejspolehlivější typy s vychytanými mouchami,

0/0
22.4.2015 7:17

C87y72r59i29l 81P17a76v27e93l31k55a 4726592178865

E39 a W124 s 80-120 t.km se v SRN vyskytují, není jich moc ale jsou! Před měsícem jsem jedno BMW 2001 s 88 000 km dovezl z Chemnitz. Jinak, starou naftu nebrat!

0/0
22.4.2015 16:37

J79a58n 91K48o81n19v91a88l64i74n40k75a 5620701951285

Aha ;-D 15 let staré auto s 88tkm R^ BMW řady 5 s nájezdem 5860 Km ročně. Tak to muselo být od Němce jménem Erdogan Abu Ibrahim Nasraláh, co říkal:  Ja mein Freund, schönes Auto nach einen Rentner der nur zur Kirche und zum Geschäft gefahren ist.

0/0
23.4.2015 7:16

P29e10t31r 66B31á58č68a 8425226465555

Souhlasim je to hnus kam smeruje tenhle trend, zachvilu bude mit clovek problem koupit poradny auto co je jeste autem.

+2/0
21.4.2015 19:41

J54i24ř29í 19S17c29h69w63a26c12h 8598684278956

nebrečte, vraky kupujete posledních 60 let....

Bugatti z roku 1929, osm válců v řadě, 13 litrů, 300 HP, to byl motor, to byl držák. ne jako ty vaše plečky.... ;-D

od té doby to jde s těmi downsizingovými technologiemi jenom s kopce.....;-)

+1/0
21.4.2015 21:17

C82y94r53i50l 41P24a55v97e12l35k71a 4376502658315

Honda Accord, Civic, Mazda 6, CX 5, Mazda 3, Ford Mondeo, Focus a moc víc slušnejch jich nebude. Možná ještě nějaká Kia (dneska už nejsou tak špatný), Suzuki Vitara atd.

0/0
21.4.2015 21:18

P89e59t35r 45B62á46č74a 8445656325555

Skodovka opet nezklamala ;-D;-D;-D

+1/0
21.4.2015 17:07

J92í17ř79í 25N68o41v14o70t47n63ý 2242905804329

hmmm a co takhle tam dát pouze jeden válec něco jako pionýr či mustang 50ccm;-D;-D;-D;-D

+3/0
21.4.2015 16:47

J98a56n 21F92r46i79d77r13i42c36h 6515338339643

Bugatti Veyron má ručičku která ukazuje výkon který motor momentálně dodává. Při stabilní rychlosti 60km/h to je jen něco kolem 50 koní, ale palivo jde stále neefektivně do všech 16ti válců a spotřeba je vyšší.

Stejný princip to bude u každého auta. U lehčího superbu to jistě může fungovat. Když si to valíte 130 na dálnici tak nepotřebujete všech 200 koní, ale třeba jen polovinu. A pokud to elektronika dneska už dokáže hlídat přesně a rychle a nemá problém reagovat když šlápnu najednou na plyn, tak prosím, to je pokrok.

+3/0
21.4.2015 16:40

M58a17r59e86k 28H84r30u48b28y 6867662401328

Vypinat polovinu ze 16 valcu a ze 4 je trosku rozdil :-P

+3/0
21.4.2015 17:33

M79i27r66o74s68l54a22v 62B89u63d50a 9282512777882

Superb "sedmikilo" ;-D

+3/0
21.4.2015 15:26

P74e52t72r 44M17i49c21h40a13l 2370714941112

:-D

0/0
21.4.2015 15:39

P60e38t33r 36M16i57c97h85a74l 2610824781202

Otázka je, kolik lidí si tu 1,4 koupí. Možná jde i o snížení průměru emisí.

+1/0
21.4.2015 14:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.