Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nový superb bude jezdit na dva válce. Technologie je známá 35 let

Škoda se chlubí tím, že nový Superb dostane mezi ostatními technickými novinkami mimo jiné i systém vypínání válců. Ta se v poslední době stává v automobilech stále běžnější, v podstatě je však stará už hodně přes 30 let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J46i20ř73í 91Š31e11j19n14o36h10a 4822553424413

A proč nejezdit na jeden ?:-)

To  určitě  prospěje  vyváženému chodu motoru  a  tím pádem i životnosti motoru takové vypínání válců, že ?

U šestiválu, bych to ještě chápal.

0/0
9.5.2015 18:07

J64a51r13o24s20l73a96v 18Č89e37r75v40e46n92k41a 1601408498658

Koukám,že se zde opět vyrojily komentáře týkající se spotřeby auta a že automobilkylžou. 

1) Pro výpočet spotřeby se používá standardizovaný měřicí cyklus, o kterémse dá jistě pochybovat, ale zkrátka je platný!

2) Spotřebu hodně ovlivňuje převážně sám řidič. A toto je většinou kámenúrazu! Jen si uvědomme, jak jezdíme. Mám za něco víc než sedm let třetí auto anajel jsem s nimi cca 240.000 km a vězte, že průměrná spotřeba u všech tří autbyla téměř totožná s psanou spotřebou, u Thalie 1.2 za čtyři roky přes 100.000,spotřeba 5,96 (psaná 6,0), u Focusu II 1.8 TDCi dokonce za naježděných 115.000byla 5.0 oproti 5.3 psané. Teď mám i30 1.6 CRDi, ze začátku cca 5,2, teď za 23.000km 4,83, přičemž poslední nádrže byly kolem 4,5, psanou má 4,3. Beru spotřebudle tankování, né podle PP. Musím ovšem podotknout, že pro velkou část řidičůjsem brzdou provozu, protože jezdím rychlostí cca 5 km/h nad zákonným limitem asnažím se jezdit plynule a to se na silnicích moc nenosí! Většinou se to každýsnaží rvát, co to jde a ještě tak 50 metrů před křižovatkou či před semaforem,na kterém svítí červená, stojí na plynu a pak brzdí o stošest! Mnohdy stačívčas sundat nohu z plynu a ona ta zelená naskočí a ušetří se za palivo spálenérozjezdem. A ušetřeného času taky není tolik, často se naopak stráví stáním načervenou! A podotýkám, že i mně vadí řidiči, kteří jezdí bezdůvodně pomalu!

Samozřejmě jsou i další vlivy jako je zatížení vozidla, počasí, častá jízdapo dálnici a podobně, to spotřebu zvýší, ale s tím musí každý počítat a né sepak divit a nadávat. I vzdálenost, kterou člověk jede, je důležitá, krátkéúseky a častý studený start spotřebu zvyšují. Spousta lidi si kupujeturbodiesely a přitom jezdí 5 km do práce a pak se diví! Je zde spousta vlivů,ale řidič samotný je, dle mého názoru, tím nejzásadnějším, který spotřebuovlivňuje.

Zkuste schválně někdy jen nalimitu, plynule a né stylem brzda-plyn, možná se budete dost divit a budetepříjemně překvapeni, jen holt nebudete mít pocit, že Vám patří siln

0/0
5.5.2015 19:34

P50a42v65e77l 53O59b14d21r58ž84á44l37e23k 6116364848132

Žádná novinka.. Škodovkou jsem na 3 (někdy i 2, ale to už nešlo nastartovat) válce jezdil už v 80. letech ;)

+1/0
5.5.2015 8:23

R87a14d32e38k 23R38a30i46d26a 5907642259

Který člověk, co si koupí Superb, by si tam dal motor 1,4?

+2/0
1.5.2015 7:52

J72a75r68o42s89l91a97v 98Č73e58r64v15e61n48k32a 1551108628398

...když si koupili v předchozí generaci 1.6 TDi se 77kW, tak proč né tento? Octavií s 1.2 TSI 63 a 77kW je taky dost, tak proč se takto ptáte?

0/0
5.5.2015 18:48

J20a18r37d72a 36K27o37n37i14c44k40ý 9378673496953

Kdyby raději místo blbostí udělali spolehlivý motor.

+6/−1
21.4.2015 22:32

P85a19v74e93l 33K18r37e85j39č38í48ř 2262751743156

Já třeba ten TSI 1.4 mám už 4 roky, a zatím žádný problém. Navíc platím povinné ručení jako v kategorii do 1.6 bez turba, ale s výkonem zhruba 1.8 - 2.0 l bez turba. To je docela příjemné. Tenhle motor nejspíš taky nebude špatný. Co mě štve mnohem víc je ta "papírová" spotřeba. To jsou naprostý hausnumera bez jakéhokoli podkladu.

+1/−1
21.4.2015 23:42

J74i46n62d60ř54i16c44h 12Š42k25o61p63e92k 4635421300955

o povinné ručení nejde, situace, kdy se taxy stanovují dle nic nevypovídajícího objemu motoru, taky jednou skončí

Ano, zatím žádný problém.

Bohužel je pravda, že to co najede atmosférický motor, jeho downsizingovaný brácha s turbem nikdy nevydrží

0/0
22.4.2015 7:08

J65i65ř61í 23S80c16h39w30a81c32h 8978434868106

Obecně ta tvoje poslední věta neplatí. Existuje spousta atmosférických motorů, které se potácejí před smrtí již před dosažením 200kkm. A existují turbomotory, které v dobrém stavu mají za sebou 300kkm.

Dnes jsou servisy plné aut s turbomotory před 20 lety byly plné aut s atmosférami a na nedostatek práce si určitě nestěžovali. ;-)

Kdyby to se spolehlivostí těch atmosfér bylo tak jednoduché, tak by hoši co řeší níže nákup ojetiny nemohli mít problém něco vybrat. Před 5-10 lety dělal auta s atmo motorem skoro každý a bazary jsou jimi přeplněné. ;-)

0/0
22.4.2015 10:01

T61o62m98á69š 93J73u17r94e88č50k16a 3413772709543

To co jste napsal není opravdu pravda. Samozřejmě odepsat jde každý motor, stačí to honit za studena neměnit oleje a filtry atd. Asi si nepamatujete historii, ale atmosferické motory1.6 a 1.4 žádná sláva nebyly vetšina z nich byla na generálku při 180k km. Pamatuji si Escort 1.6 Zetec generálka motoru se dělala při 112k km protože praskla hlava, přitom za studena jsem to nikdy nehonil a olej se měnil pravidelně. následně pak ibiza 1.4 16V to bylo spolehlivé autíčko až na pár závad jezdilo ale 200k a bylo po převodovce 208k nové vsřiky, podhlavové těsnění a rozvody 220k šlo pryč protože auto bylo znovu na generálku. Následoval Honda 1.6Vtec tam nebyl problém(japonci ty motory maj prostě zmáknuté, ale měl jsem ji chvilku). Fabia 1.4Mpi to muselo pryč protože ten motor byl opravdu hrůza. Hyundai Accent 1.6 po půl roce a proinvestovaných asi 30 000,- šel pryč od té doby mám diesely a jsem spokojenej, služební mám Fabii 1.4tsi a na to nejde říct nic špatného na tachometru 295k a bez závad.

0/0
23.4.2015 10:41

P43e31t96r 17M52i60c19h22a91l 2930404331402

Já jsem měl Leon 1,6 MPi 74 kW, prodával jsem ho ve 140 tisících a šlapal jako hodiny. A co mám informace, tak dnes (skoro po 3 letech) pořád jezdí. Nevím ale, kolik má najeto.

0/0
23.4.2015 16:56

M71i82l46o68s55l25a98v 11P93i92v47o56ň88k70a 8753208163482

Pane Schwachu jen 118, kolem těch 170 kW by to se 6ti válci asi sedělo...

0/0
21.4.2015 22:00

J37i67ř75í 47S11c10h35w44a48c51h 8508174758636

nový Suberb bude mít 4-válcový TSI 2.0/206kW, coby náhradu za šestiválec v tom starším

+1/−1
21.4.2015 22:13

J50a75n 32Č16e14r47n84ý 8610700534491

Dokud se budou všichni řídit podle naprosté kraviny, kterou je výrobcem udávaná spotřeba, tak je úplně ukradené, jestli si motor vypne jeden válec, dva nebo osm.

+1/0
21.4.2015 21:44

J37i58ř60í 62S88c42h11w84a54c12h 8658644348816

Samozřejmě jen naivka může očekávat, že bude jezdit za papírovou spotřebu 

Ale pokud je "papírová" spotřeba auta A nižší než auta B, tak je i ta reálná spotřeba auta A bude nižší než auta B (při stejném dolování výkonu z motoru)

0/0
21.4.2015 21:55

P45a42v21e75l 56K60r86e27j83č16í22ř 2482691163686

Tak hlavně ta papírová spotřeba je peklo pro lidi, kteří třeba jedou na služebku se svým autem. Na papírovou spotřebu se nedostanete ani náhodou a nebýt amortizace, tak jste v minusu. A nebo podvádět a napsat tam o 15% víc km. K ničemu jinému to asi dobré není.

0/0
21.4.2015 23:38

P62e74t95r 31K96o72l50o74u80š59e19k 6489318303604

Tak to není pravda vždy.

Příklad: Měl jsem auto A a tam jsem jezdil pod papírovou spotřebu. Mám teď auto B a papírové se skoro nikdy nepřiblížím, přestože jezdím stejně.

Jak je to možné? Jednoduše. Při certifikačních zkouškách lze:

1) Lze vybrat auto ze dvou náhodných, nebo se vybírá mezi 100 auty a to nejlepší půjde na certifikovanou spotřebu.

2) Olej se tam dá ten nejřidčí možný, aby měl co nejnižší ztráty.

3) Pneumatiky se tam také dají jiné než produkční.

4) Palivo se dá to nejlepší co existuje

... plus spousta dalších bodů. ( i to, že se baterie nedobíjí, protože vůz pozná, že je na válcích atd. )

Záleží na automobilce jak moc si spotřebu sníží oproti produkčnímu vozu. 

Ale hlavně: Žádné automobilka neprodukuje auta se shodnou spotřebou. Je tam logicky odchylka. Některé žere méně některé více dle toho jak se sejdou odchylky při výrobě atd. Jedna automobilka může mít třeba rozdíl ve spotřebě identických aut 5% jiná třeba 20%. ( a samozřejmě to nejlepší šlo na certifikaci )

+2/0
21.4.2015 23:58

J83i21n96d33ř67i14c73h 85Š23k92o62p20e74k 4545501500725

hlavně nelze opomenout, že na testy je auto upraveno - veškeré spáry v karosérii zalepeny, odpojené věci jako alternátor atd.

Prostě vypodívající měření

0/0
22.4.2015 7:10

V94í25ť90a 36K68r42u36t19i93š 1660394265477

Také jde o to, dle jaké metodiky bylo spotřeba měřená. A ta metodika se měnila někdy v roce 2006. Doma jsem měl 2 auta, které byly homologovány před tímto datem dle starší metodiky měření a tam nebyl problém jezdit 10-15% pod hodnotami v TP.

0/0
22.4.2015 11:24

P21e64t95r 32K31o10l50o45u48š63e87k 6889818383444

Pokud je mi známo, tak cyklus, dle kterého se měří je od roku 1995 stále stejný. Předpisy, které řeší tuto metodiku byly nesčetněkrát upravovány, ale pouze kvůli novým druhům pohonu, hybrid / elektro atd. Cyklus zůstal stejný i počáteční podmínky ( rádio, klima atd vše vypnuté, auto plně nabité atd )

Předpis EHK 101 - Emise CO2 a spotřeba paliva:

http://www.unece.org/trans/main/wp29/wp29regs101-120.html

Problém je ten, že EU začala dle tohoto předpisu omezovat automobilky a stanovuje průměrné CO2/km, který musí automobilky jako celek plnit. ( proto má BMW hybridní supersport i když to elektro využije prakticky pouze na válcích při měření spotřeby ( baterie plně nabité ) v praxi nikdy takové emise mít nebude. Ale klesne jim ten průměr, takže se vejdou pod limit EU.

Tedy EU začala tlačit na automobilky, aby podváděli. Předtím to bylo pouhé číslo, které říkalo něco o autu. Teď je to LIMIT přes který vlak nejede a automobilky ho musí splnit.

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=COM:2010:0656:FIN:EN:PDF

0/0
22.4.2015 12:28

T61o75m30á40š 18Z45e53m15a38n 3335258784705

Nějak se přestávám těšit na nové modely automobilů a říkám si, že ten současný musím vhodně zakonzervovat na dobu, než EU zkrachuje a rozpadne se...

Co chcete ušetřit na chodu motoru o objemu 1.4? Ztráty třením to nesníží. Kdyby to raději fungovalo na chudou směs...

+2/0
21.4.2015 21:43

J24i72ř46í 44S69c74h80w96a23c51h 8328494108366

Rozpad EU to určitě nevyřeší. V USA je trend podobný, takže turbomotory nabízí už hodně výrobců. Jen se to z vývojově historických důvodů nachází v jiné rovině, ale "kohoutky" se tam i nadále utahují a budou utahovat. V Japonsku to je podobné, a na smogovou úroveň Číny se Evropa ani po rozpadu EU nevrátí.;-)

0/0
21.4.2015 22:06

P56e60t13r 47K85o13l90o56u28š46e98k 6179128673584

1) Ztráty třením to nesníží, ale na rozdíl od jiných automobilek  a dynamickému vypínání válců toto snižuje ztráty tím, že vypne ventily a tudíž se nestlačuje již vzduch ve válcích ( což jsou daleko větší ztráty než tření ) 

2) Každý motor funguje na chudou směs. "Nikdo" netuší, že katalyzátor normálně nefunguje. EU zajímá, aby měla nízké emise a měří je při cyklu měření spotřeby, jako kdyby to řídil dědek s kloboukem. Cokoli mimo tento rozsah je "neregulovaný" EU. Nikdo to neměří. ( Na emisích se hladají takové otáčky motoru, aby "to vyšlo" )

Takže když šlápnete na plyn sype se tam taková směs jaká vyhovuje motoru. Stejně tak je katalyzátor příliš krátký na to, aby tam proběhla katalytická reakce při výsokých rychlostech výfukových plynů.

PS: Kupodivu velkou měrou o čistější ovzduší se zasloužilo palivo, respektive normy, které jsou "rok od roku" díky EU přísnější ( povolují méně nečistot atd. )

0/0
22.4.2015 0:16

C66y98r16i31l 78P30a74v27e53l29k16a 4566462488335

Hemi motory, 5-6litrové osmiválce, které jsou třeba v Chrysleru 300 C mají vypínání válců opravdu desítky let. Jenže tam to má logiku, při 340 koních a průměrné spotřebě 13-15 litrů. Vypínají se 4 válce střídavě a funguje to celkem obstojně.

Ale u 1.4 TSI, kde spotřeba stejně bude 7-8 litrů je to fakt nesmysl plnící funkci kurvítka. Složitý maloobjemový turba jsou neštěstí, které třeba pro mě mají zásadní vliv na to, že si škodovku a nic od VW nekoupím (naftu nechci).

+3/0
21.4.2015 21:16

J96i89ř18í 18S95c53h35w84a38c74h 8788674538106

Honda vypíná polovinu válců u 6-válců prodávaných v USA, takže z 6-válce je 3-válec. Využívá k tomu modifikovaný systém variabilního časování i-vtec o kterém jsem zatím neslyšel, že by to bylo nějaký "kurvítko". Podle mně podobný princip používá i VW

0/0
21.4.2015 21:30

J44i61ř72í 23Š48e55j52n26o28h30a 4162803434583

On je asi rozdíl vypnout  polovinu válců u šestiválce třílitru  nebo  polovinu válců  u 1,4-ky čtyřválce.  Nemyslíte ?

0/0
9.5.2015 18:12

P28e78t55r 54M18i93c48h18a97l 2920704141412

Ono tam jde o splnění tabulkových emisních limitů.

0/0
21.4.2015 21:37

M23i76l55o10s62l30a27v 18P66i43v43o97ň91k80a 8803718873122

Já myslel, že alespoň dva válce přidají, zlepší proudění, domyslí elektroniku a pojede to se 170 kW za pět litrů bez komplikací. A oni, dovedové, raději dva válce vypnou; to je prča, vždyť ten motůrek je sám sobě brzdou!!!

+1/0
21.4.2015 20:54

J25i20ř76í 66S59c28h34w58a59c60h 8368624798516

mají 206 kW i bez dvou přidaných válců ;-)

+2/0
21.4.2015 20:56

A43n24t39o49n71í30n 52S60e26b49e60r45a 7223558260239

Mně tyhle technologie vadí.  Rv

Já kupuji ojetiny s nájezdem okolo 100 tisíc. A Co se týká TSI a podobných motorů, které mají turbo, Start-stop systém, a teď ještě vypínání válců. Takové auto se opravdu bojím koupit. Ty projevy motorů těchto ojetin, to je něco.

Už naposledy sehnat obyčejný benzínový čtyřválec 16 V, bez turba, se slušnou výbavou, do stáří čtyř let a v zachovalém stavu, to byl docela výkon. Co koupím příště, to fakt nevím. ;-(

+5/0
21.4.2015 18:11

J67o46s20e89f 55N93o63v55a26k 5378742136708

Přesně takový auto teď sháním a jsem docela bezradnej. Co jste nakonec koupil?

0/0
21.4.2015 18:26

C65y81r14i62l 91P64a76v51e40l98k66a 4596642928365

Teď to řeším taky, k dispozici cca 150 000 Kč, auto tak na cca 8 let bez potencionálních problémů, najeto kolem 100 tis, střední třída. Najedu do 10 tis. ročně.

Tak co teď? Jezdil jsem Nissany Primera, ale poslední slušný byly z roku 2001, s tím jsme najel 80 tis a měnil jen výfuk, destičky, oleje a podobný blbiny. Teď 14 dní ležím v recenzích ojetin, a ačkoliv to někdo může označit za pitomost, vyšlo mi z hlediska výdrže, komfortu a kvality (řazeno podle spolehlivosti): Mercedes W124, (cca r. 1995), Honda Accord 2.0i (2004-2006), BMW 520-525i e39 (r. 2001-2003),  Ford Mondeo 2006-2008.

To, že je MB (začínající kultovní veterán) a BMW starý, fakt neřeším. Vždy (už šesté v řadě) mám auto ze SRN a vždy najeto kolem 80 000 km a vždy no problem! Takže ano, skutečně se stále dají v SRN sehnat perfektní auta z let 1990 - 2005 za přijatelné peníze s nájezdem 80-120 tis. km, servisní historií, v perfektním stavu. To je třeba pro mě řešení.

Ale tady, jak nemáš oktávku v dieselu, tak si magor :-P

0/0
21.4.2015 21:29

J15i24ř16í 78S42c45h91w88a51c88h 8948484608826

tady na diskuzi? Přesně naopak! Když máš "ochcávku, kombajn, ve stříbrné metle f tédéíčku na hlínách", tak jsi magor, slepičář, vidlák, pepík či lojza s mozkem vymytým koncernovým marketingem ;-)

0/0
21.4.2015 21:39

T33o44m55á48š 88J60u67r56e81č29k89a 3483712379463

Pravda, a já budu raději pro všechny magor, slepičář, vidlák, pepík a lojza, ale budu jezdit ve spolehlivém autě s min. spotřebou a plným komfortem. A všem kdo vykládají to co říkáte, bych doporučil se zamyslet kolik vidí  hnojdajů, kií a jinejch vehiklů v ročníku 97-2001 s nalítanýma 600k km. Zrovna včera jsem potkal accenta rok.98, musel jsem se podívat, že to auto žije a jakto, že je v perfektním stavu. Odpověď byla velice prostá, majitel byl důchodce, auto bylo garážované a najeto mělo 27k km.

0/0
22.4.2015 7:06

J53a40k90u11b 37M49e12l30í94š70e34k 6736915612736

Traktorový zvuk a vibrace dieslu tedy plný komfort nejsou.

0/0
23.4.2015 9:59

T96o26m26á67š 17J64u21r20e74č42k68a 3583412859873

No, že tak nějak žádné vibrace ani hluk nepociťuji, holt asi nemám vylítanej služebák honěnej hlavně za studena. Vibrace žádné a hluk z motoru asi jako focus s třetinou kilometrů. aktuální stav tachometru 486 000 průměrná spotřeba 5.1 - 5.5 investice za poslední rok? náplně vč klimatizace + obložení předních a zadních brzd 2x výměna stěračů 1x prasklá žárovka.

0/0
23.4.2015 10:24

P92e73t64r 52M97i57c13h46a32l 2420304231592

Já mám Oktávku v dieselu a magor nejsem. Bral jsem to jako rozumný kompromis. Ale je pravda, že ojetá naftová okta je sázka do loterie.

0/0
21.4.2015 21:43

J77a64n 85K74o94n18v32a73l32i13n30k81a 5420301261685

E39 nebo W124 se s nájezdem kolem 100tis nevyskytují. Pokud to nejsou exponáty u nějakého sběratele. U e39 bych rozhodně nedoporučil 520i, protože ten motor je na dané auto poměrně slabý. Bývá utahaný a dost žere. Pro sedan je dobrý 523i nebo 525i - oboje jsou objem 2.5 ale liší se výkonem. U nafty bych zavrhl rovnou 525tds, sice nemá vstřiky (není to CR) ale rády tomu praskají hlavy. 530d už je common rail - běží hladce a má tah. Odcházejí tomu hodně turba a vstřiky (bolest všech modernějších dieselů). U verze 530d od roku 2000 jsou také nebezpečné vířivé klapky v sání, které se bez varování umí utrhnout a zdemolují vše, čím pak proletí. Kdybych si opět kupoval e39, šel bych do 528i nebo 530i kolem roku 2002. Jsou to nejspolehlivější typy s vychytanými mouchami,

0/0
22.4.2015 7:17

C68y90r69i43l 17P76a59v19e49l63k25a 4926782928345

E39 a W124 s 80-120 t.km se v SRN vyskytují, není jich moc ale jsou! Před měsícem jsem jedno BMW 2001 s 88 000 km dovezl z Chemnitz. Jinak, starou naftu nebrat!

0/0
22.4.2015 16:37

J85a50n 61K41o20n55v92a62l33i63n24k70a 5700431701655

Aha ;-D 15 let staré auto s 88tkm R^ BMW řady 5 s nájezdem 5860 Km ročně. Tak to muselo být od Němce jménem Erdogan Abu Ibrahim Nasraláh, co říkal:  Ja mein Freund, schönes Auto nach einen Rentner der nur zur Kirche und zum Geschäft gefahren ist.

0/0
23.4.2015 7:16

P37e86t77r 63B50á59č79a 8515116145765

Souhlasim je to hnus kam smeruje tenhle trend, zachvilu bude mit clovek problem koupit poradny auto co je jeste autem.

+2/0
21.4.2015 19:41

J35i41ř91í 38S94c38h77w43a40c79h 8878164228746

nebrečte, vraky kupujete posledních 60 let....

Bugatti z roku 1929, osm válců v řadě, 13 litrů, 300 HP, to byl motor, to byl držák. ne jako ty vaše plečky.... ;-D

od té doby to jde s těmi downsizingovými technologiemi jenom s kopce.....;-)

+1/0
21.4.2015 21:17

C37y46r78i92l 15P88a74v77e97l87k16a 4106392838355

Honda Accord, Civic, Mazda 6, CX 5, Mazda 3, Ford Mondeo, Focus a moc víc slušnejch jich nebude. Možná ještě nějaká Kia (dneska už nejsou tak špatný), Suzuki Vitara atd.

0/0
21.4.2015 21:18

P69e19t40r 15B77á67č31a 8405356285415

Skodovka opet nezklamala ;-D;-D;-D

+1/0
21.4.2015 17:07

J91í10ř39í 84N48o80v64o87t23n23ý 2102585944259

hmmm a co takhle tam dát pouze jeden válec něco jako pionýr či mustang 50ccm;-D;-D;-D;-D

+3/0
21.4.2015 16:47

J12a56n 43F13r32i93d98r93i18c69h 6705578109443

Bugatti Veyron má ručičku která ukazuje výkon který motor momentálně dodává. Při stabilní rychlosti 60km/h to je jen něco kolem 50 koní, ale palivo jde stále neefektivně do všech 16ti válců a spotřeba je vyšší.

Stejný princip to bude u každého auta. U lehčího superbu to jistě může fungovat. Když si to valíte 130 na dálnici tak nepotřebujete všech 200 koní, ale třeba jen polovinu. A pokud to elektronika dneska už dokáže hlídat přesně a rychle a nemá problém reagovat když šlápnu najednou na plyn, tak prosím, to je pokrok.

+3/0
21.4.2015 16:40

M17a15r15e53k 73H73r95u74b48y 6227492351458

Vypinat polovinu ze 16 valcu a ze 4 je trosku rozdil :-P

+3/0
21.4.2015 17:33

M50i69r22o69s59l44a89v 75B20u87d37a 9122342427972

Superb "sedmikilo" ;-D

+3/0
21.4.2015 15:26

P91e68t24r 90M79i30c80h17a18l 2550844311282

:-D

0/0
21.4.2015 15:39

P37e18t30r 63M95i58c57h33a94l 2100204221202

Otázka je, kolik lidí si tu 1,4 koupí. Možná jde i o snížení průměru emisí.

+1/0
21.4.2015 14:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.