Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nový superb bude jezdit na dva válce. Technologie je známá 35 let

Škoda se chlubí tím, že nový Superb dostane mezi ostatními technickými novinkami mimo jiné i systém vypínání válců. Ta se v poslední době stává v automobilech stále běžnější, v podstatě je však stará už hodně přes 30 let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J66i38ř12í 13Š93e20j48n88o47h23a 4922493884203

A proč nejezdit na jeden ?:-)

To  určitě  prospěje  vyváženému chodu motoru  a  tím pádem i životnosti motoru takové vypínání válců, že ?

U šestiválu, bych to ještě chápal.

0/0
9.5.2015 18:07

J60a74r86o95s29l60a46v 42Č42e49r55v14e83n54k11a 1981438808388

Koukám,že se zde opět vyrojily komentáře týkající se spotřeby auta a že automobilkylžou. 

1) Pro výpočet spotřeby se používá standardizovaný měřicí cyklus, o kterémse dá jistě pochybovat, ale zkrátka je platný!

2) Spotřebu hodně ovlivňuje převážně sám řidič. A toto je většinou kámenúrazu! Jen si uvědomme, jak jezdíme. Mám za něco víc než sedm let třetí auto anajel jsem s nimi cca 240.000 km a vězte, že průměrná spotřeba u všech tří autbyla téměř totožná s psanou spotřebou, u Thalie 1.2 za čtyři roky přes 100.000,spotřeba 5,96 (psaná 6,0), u Focusu II 1.8 TDCi dokonce za naježděných 115.000byla 5.0 oproti 5.3 psané. Teď mám i30 1.6 CRDi, ze začátku cca 5,2, teď za 23.000km 4,83, přičemž poslední nádrže byly kolem 4,5, psanou má 4,3. Beru spotřebudle tankování, né podle PP. Musím ovšem podotknout, že pro velkou část řidičůjsem brzdou provozu, protože jezdím rychlostí cca 5 km/h nad zákonným limitem asnažím se jezdit plynule a to se na silnicích moc nenosí! Většinou se to každýsnaží rvát, co to jde a ještě tak 50 metrů před křižovatkou či před semaforem,na kterém svítí červená, stojí na plynu a pak brzdí o stošest! Mnohdy stačívčas sundat nohu z plynu a ona ta zelená naskočí a ušetří se za palivo spálenérozjezdem. A ušetřeného času taky není tolik, často se naopak stráví stáním načervenou! A podotýkám, že i mně vadí řidiči, kteří jezdí bezdůvodně pomalu!

Samozřejmě jsou i další vlivy jako je zatížení vozidla, počasí, častá jízdapo dálnici a podobně, to spotřebu zvýší, ale s tím musí každý počítat a né sepak divit a nadávat. I vzdálenost, kterou člověk jede, je důležitá, krátkéúseky a častý studený start spotřebu zvyšují. Spousta lidi si kupujeturbodiesely a přitom jezdí 5 km do práce a pak se diví! Je zde spousta vlivů,ale řidič samotný je, dle mého názoru, tím nejzásadnějším, který spotřebuovlivňuje.

Zkuste schválně někdy jen nalimitu, plynule a né stylem brzda-plyn, možná se budete dost divit a budetepříjemně překvapeni, jen holt nebudete mít pocit, že Vám patří siln

0/0
5.5.2015 19:34

P18a20v50e37l 56O59b24d65r27ž48á77l80e21k 6326944848292

Žádná novinka.. Škodovkou jsem na 3 (někdy i 2, ale to už nešlo nastartovat) válce jezdil už v 80. letech ;)

+1/0
5.5.2015 8:23


R48a68d25e20k 80R34a95i62d56a 5887362929

Který člověk, co si koupí Superb, by si tam dal motor 1,4?

+2/0
1.5.2015 7:52

J86a48r79o21s20l80a98v 20Č47e40r45v15e94n28k92a 1631678438818

...když si koupili v předchozí generaci 1.6 TDi se 77kW, tak proč né tento? Octavií s 1.2 TSI 63 a 77kW je taky dost, tak proč se takto ptáte?

0/0
5.5.2015 18:48

J87a69r80d60a 73K65o28n36i85c53k73ý 9988703876713

Kdyby raději místo blbostí udělali spolehlivý motor.

+6/−1
21.4.2015 22:32

P40a10v97e68l 10K50r94e74j81č17í33ř 2202241613406

Já třeba ten TSI 1.4 mám už 4 roky, a zatím žádný problém. Navíc platím povinné ručení jako v kategorii do 1.6 bez turba, ale s výkonem zhruba 1.8 - 2.0 l bez turba. To je docela příjemné. Tenhle motor nejspíš taky nebude špatný. Co mě štve mnohem víc je ta "papírová" spotřeba. To jsou naprostý hausnumera bez jakéhokoli podkladu.

+1/−1
21.4.2015 23:42

J41i93n23d16ř47i33c15h 86Š15k55o90p53e22k 4665731410745

o povinné ručení nejde, situace, kdy se taxy stanovují dle nic nevypovídajícího objemu motoru, taky jednou skončí

Ano, zatím žádný problém.

Bohužel je pravda, že to co najede atmosférický motor, jeho downsizingovaný brácha s turbem nikdy nevydrží

0/0
22.4.2015 7:08

J27i32ř87í 92S65c98h42w40a92c94h 8988524508556

Obecně ta tvoje poslední věta neplatí. Existuje spousta atmosférických motorů, které se potácejí před smrtí již před dosažením 200kkm. A existují turbomotory, které v dobrém stavu mají za sebou 300kkm.

Dnes jsou servisy plné aut s turbomotory před 20 lety byly plné aut s atmosférami a na nedostatek práce si určitě nestěžovali. ;-)

Kdyby to se spolehlivostí těch atmosfér bylo tak jednoduché, tak by hoši co řeší níže nákup ojetiny nemohli mít problém něco vybrat. Před 5-10 lety dělal auta s atmo motorem skoro každý a bazary jsou jimi přeplněné. ;-)

0/0
22.4.2015 10:01

T14o74m54á21š 79J85u63r49e48č34k22a 3913232199963

To co jste napsal není opravdu pravda. Samozřejmě odepsat jde každý motor, stačí to honit za studena neměnit oleje a filtry atd. Asi si nepamatujete historii, ale atmosferické motory1.6 a 1.4 žádná sláva nebyly vetšina z nich byla na generálku při 180k km. Pamatuji si Escort 1.6 Zetec generálka motoru se dělala při 112k km protože praskla hlava, přitom za studena jsem to nikdy nehonil a olej se měnil pravidelně. následně pak ibiza 1.4 16V to bylo spolehlivé autíčko až na pár závad jezdilo ale 200k a bylo po převodovce 208k nové vsřiky, podhlavové těsnění a rozvody 220k šlo pryč protože auto bylo znovu na generálku. Následoval Honda 1.6Vtec tam nebyl problém(japonci ty motory maj prostě zmáknuté, ale měl jsem ji chvilku). Fabia 1.4Mpi to muselo pryč protože ten motor byl opravdu hrůza. Hyundai Accent 1.6 po půl roce a proinvestovaných asi 30 000,- šel pryč od té doby mám diesely a jsem spokojenej, služební mám Fabii 1.4tsi a na to nejde říct nic špatného na tachometru 295k a bez závad.

0/0
23.4.2015 10:41

P82e18t17r 75M58i91c91h73a47l 2750944791742

Já jsem měl Leon 1,6 MPi 74 kW, prodával jsem ho ve 140 tisících a šlapal jako hodiny. A co mám informace, tak dnes (skoro po 3 letech) pořád jezdí. Nevím ale, kolik má najeto.

0/0
23.4.2015 16:56

M54i38l15o43s64l98a86v 78P66i54v92o55ň20k76a 8823628793722

Pane Schwachu jen 118, kolem těch 170 kW by to se 6ti válci asi sedělo...

0/0
21.4.2015 22:00

J85i33ř43í 19S86c91h76w91a62c21h 8108174458846

nový Suberb bude mít 4-válcový TSI 2.0/206kW, coby náhradu za šestiválec v tom starším

+1/−1
21.4.2015 22:13

J15a88n 94Č20e29r77n37ý 8230310284251

Dokud se budou všichni řídit podle naprosté kraviny, kterou je výrobcem udávaná spotřeba, tak je úplně ukradené, jestli si motor vypne jeden válec, dva nebo osm.

+1/0
21.4.2015 21:44

J62i24ř30í 47S25c18h20w66a12c18h 8558414448506

Samozřejmě jen naivka může očekávat, že bude jezdit za papírovou spotřebu 

Ale pokud je "papírová" spotřeba auta A nižší než auta B, tak je i ta reálná spotřeba auta A bude nižší než auta B (při stejném dolování výkonu z motoru)

0/0
21.4.2015 21:55

P23a66v71e46l 75K77r58e18j18č49í30ř 2802721433116

Tak hlavně ta papírová spotřeba je peklo pro lidi, kteří třeba jedou na služebku se svým autem. Na papírovou spotřebu se nedostanete ani náhodou a nebýt amortizace, tak jste v minusu. A nebo podvádět a napsat tam o 15% víc km. K ničemu jinému to asi dobré není.

0/0
21.4.2015 23:38

P44e71t12r 25K93o33l76o55u53š46e12k 6899508423754

Tak to není pravda vždy.

Příklad: Měl jsem auto A a tam jsem jezdil pod papírovou spotřebu. Mám teď auto B a papírové se skoro nikdy nepřiblížím, přestože jezdím stejně.

Jak je to možné? Jednoduše. Při certifikačních zkouškách lze:

1) Lze vybrat auto ze dvou náhodných, nebo se vybírá mezi 100 auty a to nejlepší půjde na certifikovanou spotřebu.

2) Olej se tam dá ten nejřidčí možný, aby měl co nejnižší ztráty.

3) Pneumatiky se tam také dají jiné než produkční.

4) Palivo se dá to nejlepší co existuje

... plus spousta dalších bodů. ( i to, že se baterie nedobíjí, protože vůz pozná, že je na válcích atd. )

Záleží na automobilce jak moc si spotřebu sníží oproti produkčnímu vozu. 

Ale hlavně: Žádné automobilka neprodukuje auta se shodnou spotřebou. Je tam logicky odchylka. Některé žere méně některé více dle toho jak se sejdou odchylky při výrobě atd. Jedna automobilka může mít třeba rozdíl ve spotřebě identických aut 5% jiná třeba 20%. ( a samozřejmě to nejlepší šlo na certifikaci )

+2/0
21.4.2015 23:58

J59i57n60d68ř16i21c64h 75Š55k49o65p54e15k 4795261440455

hlavně nelze opomenout, že na testy je auto upraveno - veškeré spáry v karosérii zalepeny, odpojené věci jako alternátor atd.

Prostě vypodívající měření

0/0
22.4.2015 7:10

V76í65ť67a 45K52r25u49t27i45š 1210284985727

Také jde o to, dle jaké metodiky bylo spotřeba měřená. A ta metodika se měnila někdy v roce 2006. Doma jsem měl 2 auta, které byly homologovány před tímto datem dle starší metodiky měření a tam nebyl problém jezdit 10-15% pod hodnotami v TP.

0/0
22.4.2015 11:24

P87e18t74r 42K89o72l29o13u37š89e78k 6959568743384

Pokud je mi známo, tak cyklus, dle kterého se měří je od roku 1995 stále stejný. Předpisy, které řeší tuto metodiku byly nesčetněkrát upravovány, ale pouze kvůli novým druhům pohonu, hybrid / elektro atd. Cyklus zůstal stejný i počáteční podmínky ( rádio, klima atd vše vypnuté, auto plně nabité atd )

Předpis EHK 101 - Emise CO2 a spotřeba paliva:

http://www.unece.org/trans/main/wp29/wp29regs101-120.html

Problém je ten, že EU začala dle tohoto předpisu omezovat automobilky a stanovuje průměrné CO2/km, který musí automobilky jako celek plnit. ( proto má BMW hybridní supersport i když to elektro využije prakticky pouze na válcích při měření spotřeby ( baterie plně nabité ) v praxi nikdy takové emise mít nebude. Ale klesne jim ten průměr, takže se vejdou pod limit EU.

Tedy EU začala tlačit na automobilky, aby podváděli. Předtím to bylo pouhé číslo, které říkalo něco o autu. Teď je to LIMIT přes který vlak nejede a automobilky ho musí splnit.

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=COM:2010:0656:FIN:EN:PDF

0/0
22.4.2015 12:28

T77o71m74á36š 12Z66e23m84a74n 3395168414215

Nějak se přestávám těšit na nové modely automobilů a říkám si, že ten současný musím vhodně zakonzervovat na dobu, než EU zkrachuje a rozpadne se...

Co chcete ušetřit na chodu motoru o objemu 1.4? Ztráty třením to nesníží. Kdyby to raději fungovalo na chudou směs...

+2/0
21.4.2015 21:43

J50i69ř10í 46S75c81h61w56a79c71h 8898534248416

Rozpad EU to určitě nevyřeší. V USA je trend podobný, takže turbomotory nabízí už hodně výrobců. Jen se to z vývojově historických důvodů nachází v jiné rovině, ale "kohoutky" se tam i nadále utahují a budou utahovat. V Japonsku to je podobné, a na smogovou úroveň Číny se Evropa ani po rozpadu EU nevrátí.;-)

0/0
21.4.2015 22:06

P48e74t87r 49K95o50l21o49u72š45e90k 6969158733334

1) Ztráty třením to nesníží, ale na rozdíl od jiných automobilek  a dynamickému vypínání válců toto snižuje ztráty tím, že vypne ventily a tudíž se nestlačuje již vzduch ve válcích ( což jsou daleko větší ztráty než tření ) 

2) Každý motor funguje na chudou směs. "Nikdo" netuší, že katalyzátor normálně nefunguje. EU zajímá, aby měla nízké emise a měří je při cyklu měření spotřeby, jako kdyby to řídil dědek s kloboukem. Cokoli mimo tento rozsah je "neregulovaný" EU. Nikdo to neměří. ( Na emisích se hladají takové otáčky motoru, aby "to vyšlo" )

Takže když šlápnete na plyn sype se tam taková směs jaká vyhovuje motoru. Stejně tak je katalyzátor příliš krátký na to, aby tam proběhla katalytická reakce při výsokých rychlostech výfukových plynů.

PS: Kupodivu velkou měrou o čistější ovzduší se zasloužilo palivo, respektive normy, které jsou "rok od roku" díky EU přísnější ( povolují méně nečistot atd. )

0/0
22.4.2015 0:16

C98y13r82i41l 18P61a66v89e42l29k73a 4236802978985

Hemi motory, 5-6litrové osmiválce, které jsou třeba v Chrysleru 300 C mají vypínání válců opravdu desítky let. Jenže tam to má logiku, při 340 koních a průměrné spotřebě 13-15 litrů. Vypínají se 4 válce střídavě a funguje to celkem obstojně.

Ale u 1.4 TSI, kde spotřeba stejně bude 7-8 litrů je to fakt nesmysl plnící funkci kurvítka. Složitý maloobjemový turba jsou neštěstí, které třeba pro mě mají zásadní vliv na to, že si škodovku a nic od VW nekoupím (naftu nechci).

+3/0
21.4.2015 21:16

J84i82ř86í 34S73c19h86w88a19c89h 8988114958646

Honda vypíná polovinu válců u 6-válců prodávaných v USA, takže z 6-válce je 3-válec. Využívá k tomu modifikovaný systém variabilního časování i-vtec o kterém jsem zatím neslyšel, že by to bylo nějaký "kurvítko". Podle mně podobný princip používá i VW

0/0
21.4.2015 21:30

J55i78ř75í 86Š32e79j68n16o21h15a 4792813844543

On je asi rozdíl vypnout  polovinu válců u šestiválce třílitru  nebo  polovinu válců  u 1,4-ky čtyřválce.  Nemyslíte ?

0/0
9.5.2015 18:12

P30e31t37r 39M50i72c59h17a19l 2800104241212

Ono tam jde o splnění tabulkových emisních limitů.

0/0
21.4.2015 21:37

M23i73l50o18s59l69a35v 86P49i96v35o57ň28k40a 8773718803542

Já myslel, že alespoň dva válce přidají, zlepší proudění, domyslí elektroniku a pojede to se 170 kW za pět litrů bez komplikací. A oni, dovedové, raději dva válce vypnou; to je prča, vždyť ten motůrek je sám sobě brzdou!!!

+1/0
21.4.2015 20:54

J90i33ř41í 68S87c62h69w60a33c14h 8478684948866

mají 206 kW i bez dvou přidaných válců ;-)

+2/0
21.4.2015 20:56

A18n67t54o42n70í96n 29S22e59b67e79r33a 7113808320429

Mně tyhle technologie vadí.  Rv

Já kupuji ojetiny s nájezdem okolo 100 tisíc. A Co se týká TSI a podobných motorů, které mají turbo, Start-stop systém, a teď ještě vypínání válců. Takové auto se opravdu bojím koupit. Ty projevy motorů těchto ojetin, to je něco.

Už naposledy sehnat obyčejný benzínový čtyřválec 16 V, bez turba, se slušnou výbavou, do stáří čtyř let a v zachovalém stavu, to byl docela výkon. Co koupím příště, to fakt nevím. ;-(

+5/0
21.4.2015 18:11

J81o45s38e35f 18N89o79v54a84k 5868482986468

Přesně takový auto teď sháním a jsem docela bezradnej. Co jste nakonec koupil?

0/0
21.4.2015 18:26

C31y48r80i11l 48P49a59v85e44l11k83a 4356782738725

Teď to řeším taky, k dispozici cca 150 000 Kč, auto tak na cca 8 let bez potencionálních problémů, najeto kolem 100 tis, střední třída. Najedu do 10 tis. ročně.

Tak co teď? Jezdil jsem Nissany Primera, ale poslední slušný byly z roku 2001, s tím jsme najel 80 tis a měnil jen výfuk, destičky, oleje a podobný blbiny. Teď 14 dní ležím v recenzích ojetin, a ačkoliv to někdo může označit za pitomost, vyšlo mi z hlediska výdrže, komfortu a kvality (řazeno podle spolehlivosti): Mercedes W124, (cca r. 1995), Honda Accord 2.0i (2004-2006), BMW 520-525i e39 (r. 2001-2003),  Ford Mondeo 2006-2008.

To, že je MB (začínající kultovní veterán) a BMW starý, fakt neřeším. Vždy (už šesté v řadě) mám auto ze SRN a vždy najeto kolem 80 000 km a vždy no problem! Takže ano, skutečně se stále dají v SRN sehnat perfektní auta z let 1990 - 2005 za přijatelné peníze s nájezdem 80-120 tis. km, servisní historií, v perfektním stavu. To je třeba pro mě řešení.

Ale tady, jak nemáš oktávku v dieselu, tak si magor :-P

0/0
21.4.2015 21:29

J87i63ř61í 88S37c90h31w11a40c69h 8778274878986

tady na diskuzi? Přesně naopak! Když máš "ochcávku, kombajn, ve stříbrné metle f tédéíčku na hlínách", tak jsi magor, slepičář, vidlák, pepík či lojza s mozkem vymytým koncernovým marketingem ;-)

0/0
21.4.2015 21:39

T56o82m58á29š 74J38u29r98e31č62k40a 3713552469443

Pravda, a já budu raději pro všechny magor, slepičář, vidlák, pepík a lojza, ale budu jezdit ve spolehlivém autě s min. spotřebou a plným komfortem. A všem kdo vykládají to co říkáte, bych doporučil se zamyslet kolik vidí  hnojdajů, kií a jinejch vehiklů v ročníku 97-2001 s nalítanýma 600k km. Zrovna včera jsem potkal accenta rok.98, musel jsem se podívat, že to auto žije a jakto, že je v perfektním stavu. Odpověď byla velice prostá, majitel byl důchodce, auto bylo garážované a najeto mělo 27k km.

0/0
22.4.2015 7:06

J98a38k26u16b 65M31e35l58í70š55e98k 6466495412706

Traktorový zvuk a vibrace dieslu tedy plný komfort nejsou.

0/0
23.4.2015 9:59

T31o71m85á87š 27J35u16r13e44č53k88a 3413972579653

No, že tak nějak žádné vibrace ani hluk nepociťuji, holt asi nemám vylítanej služebák honěnej hlavně za studena. Vibrace žádné a hluk z motoru asi jako focus s třetinou kilometrů. aktuální stav tachometru 486 000 průměrná spotřeba 5.1 - 5.5 investice za poslední rok? náplně vč klimatizace + obložení předních a zadních brzd 2x výměna stěračů 1x prasklá žárovka.

0/0
23.4.2015 10:24

P44e84t66r 85M69i48c11h80a42l 2350564981572

Já mám Oktávku v dieselu a magor nejsem. Bral jsem to jako rozumný kompromis. Ale je pravda, že ojetá naftová okta je sázka do loterie.

0/0
21.4.2015 21:43

J29a38n 81K59o89n91v19a10l68i58n26k28a 5920351801615

E39 nebo W124 se s nájezdem kolem 100tis nevyskytují. Pokud to nejsou exponáty u nějakého sběratele. U e39 bych rozhodně nedoporučil 520i, protože ten motor je na dané auto poměrně slabý. Bývá utahaný a dost žere. Pro sedan je dobrý 523i nebo 525i - oboje jsou objem 2.5 ale liší se výkonem. U nafty bych zavrhl rovnou 525tds, sice nemá vstřiky (není to CR) ale rády tomu praskají hlavy. 530d už je common rail - běží hladce a má tah. Odcházejí tomu hodně turba a vstřiky (bolest všech modernějších dieselů). U verze 530d od roku 2000 jsou také nebezpečné vířivé klapky v sání, které se bez varování umí utrhnout a zdemolují vše, čím pak proletí. Kdybych si opět kupoval e39, šel bych do 528i nebo 530i kolem roku 2002. Jsou to nejspolehlivější typy s vychytanými mouchami,

0/0
22.4.2015 7:17

C76y89r36i11l 15P20a24v79e62l70k31a 4306892538625

E39 a W124 s 80-120 t.km se v SRN vyskytují, není jich moc ale jsou! Před měsícem jsem jedno BMW 2001 s 88 000 km dovezl z Chemnitz. Jinak, starou naftu nebrat!

0/0
22.4.2015 16:37

J69a35n 57K83o16n71v39a50l16i48n65k75a 5360491671765

Aha ;-D 15 let staré auto s 88tkm R^ BMW řady 5 s nájezdem 5860 Km ročně. Tak to muselo být od Němce jménem Erdogan Abu Ibrahim Nasraláh, co říkal:  Ja mein Freund, schönes Auto nach einen Rentner der nur zur Kirche und zum Geschäft gefahren ist.

0/0
23.4.2015 7:16

P23e29t29r 65B44á30č96a 8525196245115

Souhlasim je to hnus kam smeruje tenhle trend, zachvilu bude mit clovek problem koupit poradny auto co je jeste autem.

+2/0
21.4.2015 19:41

J95i29ř69í 87S19c25h94w56a92c44h 8508744888476

nebrečte, vraky kupujete posledních 60 let....

Bugatti z roku 1929, osm válců v řadě, 13 litrů, 300 HP, to byl motor, to byl držák. ne jako ty vaše plečky.... ;-D

od té doby to jde s těmi downsizingovými technologiemi jenom s kopce.....;-)

+1/0
21.4.2015 21:17

C48y29r62i49l 44P87a39v94e92l18k11a 4706862278495

Honda Accord, Civic, Mazda 6, CX 5, Mazda 3, Ford Mondeo, Focus a moc víc slušnejch jich nebude. Možná ještě nějaká Kia (dneska už nejsou tak špatný), Suzuki Vitara atd.

0/0
21.4.2015 21:18

P37e15t73r 90B69á42č31a 8465596565595

Skodovka opet nezklamala ;-D;-D;-D

+1/0
21.4.2015 17:07

J40í92ř74í 41N71o54v39o28t95n10ý 2442125734369

hmmm a co takhle tam dát pouze jeden válec něco jako pionýr či mustang 50ccm;-D;-D;-D;-D

+3/0
21.4.2015 16:47

J70a11n 35F61r86i47d37r77i17c64h 6395758829283

Bugatti Veyron má ručičku která ukazuje výkon který motor momentálně dodává. Při stabilní rychlosti 60km/h to je jen něco kolem 50 koní, ale palivo jde stále neefektivně do všech 16ti válců a spotřeba je vyšší.

Stejný princip to bude u každého auta. U lehčího superbu to jistě může fungovat. Když si to valíte 130 na dálnici tak nepotřebujete všech 200 koní, ale třeba jen polovinu. A pokud to elektronika dneska už dokáže hlídat přesně a rychle a nemá problém reagovat když šlápnu najednou na plyn, tak prosím, to je pokrok.

+3/0
21.4.2015 16:40

M82a12r92e83k 56H46r29u60b45y 6567412681308

Vypinat polovinu ze 16 valcu a ze 4 je trosku rozdil :-P

+3/0
21.4.2015 17:33

M48i92r12o10s64l97a41v 94B84u72d18a 9312622857202

Superb "sedmikilo" ;-D

+3/0
21.4.2015 15:26

P12e94t70r 20M23i78c27h41a19l 2880784341802

:-D

0/0
21.4.2015 15:39

P73e25t39r 15M67i56c67h70a36l 2750284291722

Otázka je, kolik lidí si tu 1,4 koupí. Možná jde i o snížení průměru emisí.

+1/0
21.4.2015 14:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.