Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nový superb bude jezdit na dva válce. Technologie je známá 35 let

Škoda se chlubí tím, že nový Superb dostane mezi ostatními technickými novinkami mimo jiné i systém vypínání válců. Ta se v poslední době stává v automobilech stále běžnější, v podstatě je však stará už hodně přes 30 let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J15i59ř57í 55Š59e66j69n15o60h43a 4842863494653

A proč nejezdit na jeden ?:-)

To  určitě  prospěje  vyváženému chodu motoru  a  tím pádem i životnosti motoru takové vypínání válců, že ?

U šestiválu, bych to ještě chápal.

0/0
9.5.2015 18:07

J87a11r21o78s90l57a29v 94Č27e81r85v50e10n40k46a 1571258778168

Koukám,že se zde opět vyrojily komentáře týkající se spotřeby auta a že automobilkylžou. 

1) Pro výpočet spotřeby se používá standardizovaný měřicí cyklus, o kterémse dá jistě pochybovat, ale zkrátka je platný!

2) Spotřebu hodně ovlivňuje převážně sám řidič. A toto je většinou kámenúrazu! Jen si uvědomme, jak jezdíme. Mám za něco víc než sedm let třetí auto anajel jsem s nimi cca 240.000 km a vězte, že průměrná spotřeba u všech tří autbyla téměř totožná s psanou spotřebou, u Thalie 1.2 za čtyři roky přes 100.000,spotřeba 5,96 (psaná 6,0), u Focusu II 1.8 TDCi dokonce za naježděných 115.000byla 5.0 oproti 5.3 psané. Teď mám i30 1.6 CRDi, ze začátku cca 5,2, teď za 23.000km 4,83, přičemž poslední nádrže byly kolem 4,5, psanou má 4,3. Beru spotřebudle tankování, né podle PP. Musím ovšem podotknout, že pro velkou část řidičůjsem brzdou provozu, protože jezdím rychlostí cca 5 km/h nad zákonným limitem asnažím se jezdit plynule a to se na silnicích moc nenosí! Většinou se to každýsnaží rvát, co to jde a ještě tak 50 metrů před křižovatkou či před semaforem,na kterém svítí červená, stojí na plynu a pak brzdí o stošest! Mnohdy stačívčas sundat nohu z plynu a ona ta zelená naskočí a ušetří se za palivo spálenérozjezdem. A ušetřeného času taky není tolik, často se naopak stráví stáním načervenou! A podotýkám, že i mně vadí řidiči, kteří jezdí bezdůvodně pomalu!

Samozřejmě jsou i další vlivy jako je zatížení vozidla, počasí, častá jízdapo dálnici a podobně, to spotřebu zvýší, ale s tím musí každý počítat a né sepak divit a nadávat. I vzdálenost, kterou člověk jede, je důležitá, krátkéúseky a častý studený start spotřebu zvyšují. Spousta lidi si kupujeturbodiesely a přitom jezdí 5 km do práce a pak se diví! Je zde spousta vlivů,ale řidič samotný je, dle mého názoru, tím nejzásadnějším, který spotřebuovlivňuje.

Zkuste schválně někdy jen nalimitu, plynule a né stylem brzda-plyn, možná se budete dost divit a budetepříjemně překvapeni, jen holt nebudete mít pocit, že Vám patří siln

0/0
5.5.2015 19:34

P50a39v65e64l 38O95b36d62r53ž47á42l87e63k 6726864528962

Žádná novinka.. Škodovkou jsem na 3 (někdy i 2, ale to už nešlo nastartovat) válce jezdil už v 80. letech ;)

+1/0
5.5.2015 8:23


R48a69d49e95k 13R20a42i75d69a 5197652389

Který člověk, co si koupí Superb, by si tam dal motor 1,4?

+2/0
1.5.2015 7:52

J68a12r28o16s79l97a36v 32Č46e81r82v63e94n74k56a 1831928318768

...když si koupili v předchozí generaci 1.6 TDi se 77kW, tak proč né tento? Octavií s 1.2 TSI 63 a 77kW je taky dost, tak proč se takto ptáte?

0/0
5.5.2015 18:48

J23a87r49d18a 54K38o19n47i29c32k87ý 9688863696333

Kdyby raději místo blbostí udělali spolehlivý motor.

+6/−1
21.4.2015 22:32

P84a44v23e81l 82K74r60e29j59č66í86ř 2842111373626

Já třeba ten TSI 1.4 mám už 4 roky, a zatím žádný problém. Navíc platím povinné ručení jako v kategorii do 1.6 bez turba, ale s výkonem zhruba 1.8 - 2.0 l bez turba. To je docela příjemné. Tenhle motor nejspíš taky nebude špatný. Co mě štve mnohem víc je ta "papírová" spotřeba. To jsou naprostý hausnumera bez jakéhokoli podkladu.

+1/−1
21.4.2015 23:42

J57i81n47d41ř52i50c29h 93Š73k77o69p60e17k 4105571230945

o povinné ručení nejde, situace, kdy se taxy stanovují dle nic nevypovídajícího objemu motoru, taky jednou skončí

Ano, zatím žádný problém.

Bohužel je pravda, že to co najede atmosférický motor, jeho downsizingovaný brácha s turbem nikdy nevydrží

0/0
22.4.2015 7:08

J92i70ř89í 22S70c21h48w12a62c68h 8888514668526

Obecně ta tvoje poslední věta neplatí. Existuje spousta atmosférických motorů, které se potácejí před smrtí již před dosažením 200kkm. A existují turbomotory, které v dobrém stavu mají za sebou 300kkm.

Dnes jsou servisy plné aut s turbomotory před 20 lety byly plné aut s atmosférami a na nedostatek práce si určitě nestěžovali. ;-)

Kdyby to se spolehlivostí těch atmosfér bylo tak jednoduché, tak by hoši co řeší níže nákup ojetiny nemohli mít problém něco vybrat. Před 5-10 lety dělal auta s atmo motorem skoro každý a bazary jsou jimi přeplněné. ;-)

0/0
22.4.2015 10:01

T18o19m65á73š 16J30u54r27e82č65k50a 3493132229243

To co jste napsal není opravdu pravda. Samozřejmě odepsat jde každý motor, stačí to honit za studena neměnit oleje a filtry atd. Asi si nepamatujete historii, ale atmosferické motory1.6 a 1.4 žádná sláva nebyly vetšina z nich byla na generálku při 180k km. Pamatuji si Escort 1.6 Zetec generálka motoru se dělala při 112k km protože praskla hlava, přitom za studena jsem to nikdy nehonil a olej se měnil pravidelně. následně pak ibiza 1.4 16V to bylo spolehlivé autíčko až na pár závad jezdilo ale 200k a bylo po převodovce 208k nové vsřiky, podhlavové těsnění a rozvody 220k šlo pryč protože auto bylo znovu na generálku. Následoval Honda 1.6Vtec tam nebyl problém(japonci ty motory maj prostě zmáknuté, ale měl jsem ji chvilku). Fabia 1.4Mpi to muselo pryč protože ten motor byl opravdu hrůza. Hyundai Accent 1.6 po půl roce a proinvestovaných asi 30 000,- šel pryč od té doby mám diesely a jsem spokojenej, služební mám Fabii 1.4tsi a na to nejde říct nic špatného na tachometru 295k a bez závad.

0/0
23.4.2015 10:41

P52e28t12r 52M91i91c39h47a49l 2860694981392

Já jsem měl Leon 1,6 MPi 74 kW, prodával jsem ho ve 140 tisících a šlapal jako hodiny. A co mám informace, tak dnes (skoro po 3 letech) pořád jezdí. Nevím ale, kolik má najeto.

0/0
23.4.2015 16:56

M88i80l39o51s17l35a61v 50P50i35v50o92ň50k74a 8873338703302

Pane Schwachu jen 118, kolem těch 170 kW by to se 6ti válci asi sedělo...

0/0
21.4.2015 22:00

J18i35ř86í 19S49c85h98w74a59c77h 8708264868466

nový Suberb bude mít 4-válcový TSI 2.0/206kW, coby náhradu za šestiválec v tom starším

+1/−1
21.4.2015 22:13

J31a25n 37Č11e35r98n42ý 8770600724121

Dokud se budou všichni řídit podle naprosté kraviny, kterou je výrobcem udávaná spotřeba, tak je úplně ukradené, jestli si motor vypne jeden válec, dva nebo osm.

+1/0
21.4.2015 21:44

J92i61ř59í 51S26c51h23w78a66c61h 8728524798416

Samozřejmě jen naivka může očekávat, že bude jezdit za papírovou spotřebu 

Ale pokud je "papírová" spotřeba auta A nižší než auta B, tak je i ta reálná spotřeba auta A bude nižší než auta B (při stejném dolování výkonu z motoru)

0/0
21.4.2015 21:55

P53a51v42e74l 83K79r34e48j14č70í34ř 2472861973716

Tak hlavně ta papírová spotřeba je peklo pro lidi, kteří třeba jedou na služebku se svým autem. Na papírovou spotřebu se nedostanete ani náhodou a nebýt amortizace, tak jste v minusu. A nebo podvádět a napsat tam o 15% víc km. K ničemu jinému to asi dobré není.

0/0
21.4.2015 23:38

P87e40t74r 23K17o56l34o49u33š43e36k 6569468303844

Tak to není pravda vždy.

Příklad: Měl jsem auto A a tam jsem jezdil pod papírovou spotřebu. Mám teď auto B a papírové se skoro nikdy nepřiblížím, přestože jezdím stejně.

Jak je to možné? Jednoduše. Při certifikačních zkouškách lze:

1) Lze vybrat auto ze dvou náhodných, nebo se vybírá mezi 100 auty a to nejlepší půjde na certifikovanou spotřebu.

2) Olej se tam dá ten nejřidčí možný, aby měl co nejnižší ztráty.

3) Pneumatiky se tam také dají jiné než produkční.

4) Palivo se dá to nejlepší co existuje

... plus spousta dalších bodů. ( i to, že se baterie nedobíjí, protože vůz pozná, že je na válcích atd. )

Záleží na automobilce jak moc si spotřebu sníží oproti produkčnímu vozu. 

Ale hlavně: Žádné automobilka neprodukuje auta se shodnou spotřebou. Je tam logicky odchylka. Některé žere méně některé více dle toho jak se sejdou odchylky při výrobě atd. Jedna automobilka může mít třeba rozdíl ve spotřebě identických aut 5% jiná třeba 20%. ( a samozřejmě to nejlepší šlo na certifikaci )

+2/0
21.4.2015 23:58

J57i72n57d68ř80i56c10h 12Š76k92o77p54e56k 4875261780645

hlavně nelze opomenout, že na testy je auto upraveno - veškeré spáry v karosérii zalepeny, odpojené věci jako alternátor atd.

Prostě vypodívající měření

0/0
22.4.2015 7:10

V25í16ť77a 30K97r38u72t84i28š 1120194415567

Také jde o to, dle jaké metodiky bylo spotřeba měřená. A ta metodika se měnila někdy v roce 2006. Doma jsem měl 2 auta, které byly homologovány před tímto datem dle starší metodiky měření a tam nebyl problém jezdit 10-15% pod hodnotami v TP.

0/0
22.4.2015 11:24

P32e86t28r 29K22o61l88o27u26š25e87k 6379968303384

Pokud je mi známo, tak cyklus, dle kterého se měří je od roku 1995 stále stejný. Předpisy, které řeší tuto metodiku byly nesčetněkrát upravovány, ale pouze kvůli novým druhům pohonu, hybrid / elektro atd. Cyklus zůstal stejný i počáteční podmínky ( rádio, klima atd vše vypnuté, auto plně nabité atd )

Předpis EHK 101 - Emise CO2 a spotřeba paliva:

http://www.unece.org/trans/main/wp29/wp29regs101-120.html

Problém je ten, že EU začala dle tohoto předpisu omezovat automobilky a stanovuje průměrné CO2/km, který musí automobilky jako celek plnit. ( proto má BMW hybridní supersport i když to elektro využije prakticky pouze na válcích při měření spotřeby ( baterie plně nabité ) v praxi nikdy takové emise mít nebude. Ale klesne jim ten průměr, takže se vejdou pod limit EU.

Tedy EU začala tlačit na automobilky, aby podváděli. Předtím to bylo pouhé číslo, které říkalo něco o autu. Teď je to LIMIT přes který vlak nejede a automobilky ho musí splnit.

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=COM:2010:0656:FIN:EN:PDF

0/0
22.4.2015 12:28

T11o76m61á16š 63Z71e41m40a51n 3635598444845

Nějak se přestávám těšit na nové modely automobilů a říkám si, že ten současný musím vhodně zakonzervovat na dobu, než EU zkrachuje a rozpadne se...

Co chcete ušetřit na chodu motoru o objemu 1.4? Ztráty třením to nesníží. Kdyby to raději fungovalo na chudou směs...

+2/0
21.4.2015 21:43

J83i62ř54í 90S70c29h70w89a36c37h 8748634888466

Rozpad EU to určitě nevyřeší. V USA je trend podobný, takže turbomotory nabízí už hodně výrobců. Jen se to z vývojově historických důvodů nachází v jiné rovině, ale "kohoutky" se tam i nadále utahují a budou utahovat. V Japonsku to je podobné, a na smogovou úroveň Číny se Evropa ani po rozpadu EU nevrátí.;-)

0/0
21.4.2015 22:06

P97e90t89r 92K10o17l43o82u51š50e12k 6769848893554

1) Ztráty třením to nesníží, ale na rozdíl od jiných automobilek  a dynamickému vypínání válců toto snižuje ztráty tím, že vypne ventily a tudíž se nestlačuje již vzduch ve válcích ( což jsou daleko větší ztráty než tření ) 

2) Každý motor funguje na chudou směs. "Nikdo" netuší, že katalyzátor normálně nefunguje. EU zajímá, aby měla nízké emise a měří je při cyklu měření spotřeby, jako kdyby to řídil dědek s kloboukem. Cokoli mimo tento rozsah je "neregulovaný" EU. Nikdo to neměří. ( Na emisích se hladají takové otáčky motoru, aby "to vyšlo" )

Takže když šlápnete na plyn sype se tam taková směs jaká vyhovuje motoru. Stejně tak je katalyzátor příliš krátký na to, aby tam proběhla katalytická reakce při výsokých rychlostech výfukových plynů.

PS: Kupodivu velkou měrou o čistější ovzduší se zasloužilo palivo, respektive normy, které jsou "rok od roku" díky EU přísnější ( povolují méně nečistot atd. )

0/0
22.4.2015 0:16

C75y64r62i27l 14P42a63v70e96l66k77a 4586482748495

Hemi motory, 5-6litrové osmiválce, které jsou třeba v Chrysleru 300 C mají vypínání válců opravdu desítky let. Jenže tam to má logiku, při 340 koních a průměrné spotřebě 13-15 litrů. Vypínají se 4 válce střídavě a funguje to celkem obstojně.

Ale u 1.4 TSI, kde spotřeba stejně bude 7-8 litrů je to fakt nesmysl plnící funkci kurvítka. Složitý maloobjemový turba jsou neštěstí, které třeba pro mě mají zásadní vliv na to, že si škodovku a nic od VW nekoupím (naftu nechci).

+3/0
21.4.2015 21:16

J85i52ř74í 34S43c49h61w70a58c36h 8508114208146

Honda vypíná polovinu válců u 6-válců prodávaných v USA, takže z 6-válce je 3-válec. Využívá k tomu modifikovaný systém variabilního časování i-vtec o kterém jsem zatím neslyšel, že by to bylo nějaký "kurvítko". Podle mně podobný princip používá i VW

0/0
21.4.2015 21:30

J87i92ř43í 80Š44e59j71n21o45h83a 4132433304913

On je asi rozdíl vypnout  polovinu válců u šestiválce třílitru  nebo  polovinu válců  u 1,4-ky čtyřválce.  Nemyslíte ?

0/0
9.5.2015 18:12

P35e32t57r 94M17i11c63h58a12l 2600554161232

Ono tam jde o splnění tabulkových emisních limitů.

0/0
21.4.2015 21:37

M93i14l90o63s41l52a65v 18P73i44v77o14ň25k76a 8743178893302

Já myslel, že alespoň dva válce přidají, zlepší proudění, domyslí elektroniku a pojede to se 170 kW za pět litrů bez komplikací. A oni, dovedové, raději dva válce vypnou; to je prča, vždyť ten motůrek je sám sobě brzdou!!!

+1/0
21.4.2015 20:54

J98i29ř68í 44S36c77h55w92a19c49h 8398894828346

mají 206 kW i bez dvou přidaných válců ;-)

+2/0
21.4.2015 20:56

A37n45t77o17n53í30n 71S90e63b83e61r86a 7793908910349

Mně tyhle technologie vadí.  Rv

Já kupuji ojetiny s nájezdem okolo 100 tisíc. A Co se týká TSI a podobných motorů, které mají turbo, Start-stop systém, a teď ještě vypínání válců. Takové auto se opravdu bojím koupit. Ty projevy motorů těchto ojetin, to je něco.

Už naposledy sehnat obyčejný benzínový čtyřválec 16 V, bez turba, se slušnou výbavou, do stáří čtyř let a v zachovalém stavu, to byl docela výkon. Co koupím příště, to fakt nevím. ;-(

+5/0
21.4.2015 18:11

J88o51s21e39f 56N86o54v58a76k 5238172486438

Přesně takový auto teď sháním a jsem docela bezradnej. Co jste nakonec koupil?

0/0
21.4.2015 18:26

C25y78r82i60l 53P75a78v97e66l62k69a 4586182658845

Teď to řeším taky, k dispozici cca 150 000 Kč, auto tak na cca 8 let bez potencionálních problémů, najeto kolem 100 tis, střední třída. Najedu do 10 tis. ročně.

Tak co teď? Jezdil jsem Nissany Primera, ale poslední slušný byly z roku 2001, s tím jsme najel 80 tis a měnil jen výfuk, destičky, oleje a podobný blbiny. Teď 14 dní ležím v recenzích ojetin, a ačkoliv to někdo může označit za pitomost, vyšlo mi z hlediska výdrže, komfortu a kvality (řazeno podle spolehlivosti): Mercedes W124, (cca r. 1995), Honda Accord 2.0i (2004-2006), BMW 520-525i e39 (r. 2001-2003),  Ford Mondeo 2006-2008.

To, že je MB (začínající kultovní veterán) a BMW starý, fakt neřeším. Vždy (už šesté v řadě) mám auto ze SRN a vždy najeto kolem 80 000 km a vždy no problem! Takže ano, skutečně se stále dají v SRN sehnat perfektní auta z let 1990 - 2005 za přijatelné peníze s nájezdem 80-120 tis. km, servisní historií, v perfektním stavu. To je třeba pro mě řešení.

Ale tady, jak nemáš oktávku v dieselu, tak si magor :-P

0/0
21.4.2015 21:29

J82i48ř96í 64S10c83h60w87a78c52h 8768504908296

tady na diskuzi? Přesně naopak! Když máš "ochcávku, kombajn, ve stříbrné metle f tédéíčku na hlínách", tak jsi magor, slepičář, vidlák, pepík či lojza s mozkem vymytým koncernovým marketingem ;-)

0/0
21.4.2015 21:39

T39o40m22á32š 56J47u14r77e36č36k24a 3233362319873

Pravda, a já budu raději pro všechny magor, slepičář, vidlák, pepík a lojza, ale budu jezdit ve spolehlivém autě s min. spotřebou a plným komfortem. A všem kdo vykládají to co říkáte, bych doporučil se zamyslet kolik vidí  hnojdajů, kií a jinejch vehiklů v ročníku 97-2001 s nalítanýma 600k km. Zrovna včera jsem potkal accenta rok.98, musel jsem se podívat, že to auto žije a jakto, že je v perfektním stavu. Odpověď byla velice prostá, majitel byl důchodce, auto bylo garážované a najeto mělo 27k km.

0/0
22.4.2015 7:06

J51a80k47u30b 68M74e37l25í52š47e59k 6646895142186

Traktorový zvuk a vibrace dieslu tedy plný komfort nejsou.

0/0
23.4.2015 9:59

T75o34m86á78š 36J32u56r35e61č27k79a 3143222709493

No, že tak nějak žádné vibrace ani hluk nepociťuji, holt asi nemám vylítanej služebák honěnej hlavně za studena. Vibrace žádné a hluk z motoru asi jako focus s třetinou kilometrů. aktuální stav tachometru 486 000 průměrná spotřeba 5.1 - 5.5 investice za poslední rok? náplně vč klimatizace + obložení předních a zadních brzd 2x výměna stěračů 1x prasklá žárovka.

0/0
23.4.2015 10:24

P86e56t39r 10M36i70c38h29a31l 2530114241692

Já mám Oktávku v dieselu a magor nejsem. Bral jsem to jako rozumný kompromis. Ale je pravda, že ojetá naftová okta je sázka do loterie.

0/0
21.4.2015 21:43

J84a95n 82K24o73n27v59a88l35i57n93k64a 5930541851125

E39 nebo W124 se s nájezdem kolem 100tis nevyskytují. Pokud to nejsou exponáty u nějakého sběratele. U e39 bych rozhodně nedoporučil 520i, protože ten motor je na dané auto poměrně slabý. Bývá utahaný a dost žere. Pro sedan je dobrý 523i nebo 525i - oboje jsou objem 2.5 ale liší se výkonem. U nafty bych zavrhl rovnou 525tds, sice nemá vstřiky (není to CR) ale rády tomu praskají hlavy. 530d už je common rail - běží hladce a má tah. Odcházejí tomu hodně turba a vstřiky (bolest všech modernějších dieselů). U verze 530d od roku 2000 jsou také nebezpečné vířivé klapky v sání, které se bez varování umí utrhnout a zdemolují vše, čím pak proletí. Kdybych si opět kupoval e39, šel bych do 528i nebo 530i kolem roku 2002. Jsou to nejspolehlivější typy s vychytanými mouchami,

0/0
22.4.2015 7:17

C88y70r25i53l 12P60a12v34e89l76k46a 4466152648345

E39 a W124 s 80-120 t.km se v SRN vyskytují, není jich moc ale jsou! Před měsícem jsem jedno BMW 2001 s 88 000 km dovezl z Chemnitz. Jinak, starou naftu nebrat!

0/0
22.4.2015 16:37

J34a17n 85K50o64n44v65a39l94i20n59k60a 5980441441425

Aha ;-D 15 let staré auto s 88tkm R^ BMW řady 5 s nájezdem 5860 Km ročně. Tak to muselo být od Němce jménem Erdogan Abu Ibrahim Nasraláh, co říkal:  Ja mein Freund, schönes Auto nach einen Rentner der nur zur Kirche und zum Geschäft gefahren ist.

0/0
23.4.2015 7:16

P26e52t26r 42B82á85č70a 8665336935575

Souhlasim je to hnus kam smeruje tenhle trend, zachvilu bude mit clovek problem koupit poradny auto co je jeste autem.

+2/0
21.4.2015 19:41

J33i96ř79í 23S83c69h32w69a57c17h 8138314678326

nebrečte, vraky kupujete posledních 60 let....

Bugatti z roku 1929, osm válců v řadě, 13 litrů, 300 HP, to byl motor, to byl držák. ne jako ty vaše plečky.... ;-D

od té doby to jde s těmi downsizingovými technologiemi jenom s kopce.....;-)

+1/0
21.4.2015 21:17

C40y30r42i51l 98P12a89v55e44l30k93a 4876312518485

Honda Accord, Civic, Mazda 6, CX 5, Mazda 3, Ford Mondeo, Focus a moc víc slušnejch jich nebude. Možná ještě nějaká Kia (dneska už nejsou tak špatný), Suzuki Vitara atd.

0/0
21.4.2015 21:18

P46e29t26r 70B86á42č42a 8245966755905

Skodovka opet nezklamala ;-D;-D;-D

+1/0
21.4.2015 17:07

J75í74ř85í 34N22o31v58o19t52n65ý 2372255344909

hmmm a co takhle tam dát pouze jeden válec něco jako pionýr či mustang 50ccm;-D;-D;-D;-D

+3/0
21.4.2015 16:47

J66a76n 62F58r29i94d47r80i30c20h 6875868609793

Bugatti Veyron má ručičku která ukazuje výkon který motor momentálně dodává. Při stabilní rychlosti 60km/h to je jen něco kolem 50 koní, ale palivo jde stále neefektivně do všech 16ti válců a spotřeba je vyšší.

Stejný princip to bude u každého auta. U lehčího superbu to jistě může fungovat. Když si to valíte 130 na dálnici tak nepotřebujete všech 200 koní, ale třeba jen polovinu. A pokud to elektronika dneska už dokáže hlídat přesně a rychle a nemá problém reagovat když šlápnu najednou na plyn, tak prosím, to je pokrok.

+3/0
21.4.2015 16:40

M89a96r15e45k 75H17r36u25b68y 6197182711398

Vypinat polovinu ze 16 valcu a ze 4 je trosku rozdil :-P

+3/0
21.4.2015 17:33

M22i98r82o18s14l90a78v 29B64u79d64a 9772792527932

Superb "sedmikilo" ;-D

+3/0
21.4.2015 15:26

P53e75t45r 35M70i77c29h54a59l 2910484261642

:-D

0/0
21.4.2015 15:39

P51e17t52r 50M56i65c35h81a47l 2120834941802

Otázka je, kolik lidí si tu 1,4 koupí. Možná jde i o snížení průměru emisí.

+1/0
21.4.2015 14:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.