Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kývačka, pérák, panelka i bizon. Encyklopedie motorek Jawa v obrazech

Pérák, panelka, bizon - co název, to legenda. Ty nejlepší a nejznámější kusy československých motocyklů Jawa jsou vystaveny pohromadě na jednom místě. Výstava ve Chvalském zámku v pražských Počernicích trvá do 25. dubna.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P79e56t28r 76S62v63a89č26i12n17a 8486179951282

já měl teda simáka, ale o 20 let starší Mustang mi dával kotel, nj 3 kvalty byly akorát. Dneska smradi honěj mobil, ale protáhnout pincka, to ne:/

0/0
20.4.2015 13:47

P43e50t55r 32S47v18a46č96i62n23a 8216189541922

já měl teda simáka, ale o 20 let starší Mustang mi dával kotel, nj, 3 kvalty byly akorát. Dneska smradi honěj mobil, ale aby protáhli pincka, to ne

0/0
20.4.2015 13:45

J18i56ř92í 76E84r73b21e17n 1653654856807

Fascinují mě ta obrovská lichoběžníková zrcátka ze Š 105/120 na policejní pětistovce. K tomu kulaté blinkry, čtvercová kapotáž kulatého reflektoru, vícetvará nádrž, trojúhelníková brašna pod standardně elipsoidním sedlem...

Ten den snad museli v konstrukci chlastat od rána, že je napadlo vytvořit tuhle designérskou patlaninu. Akorát ty plastové kufry na zadním kole mají solidnější tvar, ktrý působí nějakým hlubším estetickým záměrem jako optické vyvážení a doplnění těch zrcátek.

0/0
18.4.2015 22:17

J22i39ř82í 86K90o72c64u83r84e47k 6325984205198

Vrchol normalizace. Snaha ušetřit za každou cenu. Použít co nejvíc dílů, které už se vyrábějí. To chtělo vedení - co nejvíc ušetřit na vývoji i výrobě.

0/0
19.4.2015 2:35

J30i71ř19í 31E23r49b51e81n 1713184986917

No, kdyby byli designéři co k čemu, mohli tam našroubovat chromovaná zrcátka ze staré verze Š 105/120 a vypadalo by to lépe, chromu je na těch vnitráckých pětistovkách stále dost...

0/0
20.4.2015 21:29

M24i28r42o68s38l48a66v 81D31i65o83p33a40n 2346269808372

Vlastnil jsem Jawa 500 OHC, která je jak koukám rarita. To že ji tam nevystavují. Už dlouho jsem ji neviděl. Asi jich moc v republice nebude.

+1/0
18.4.2015 8:32

J33i71ř55í 54E85r63b12e85n 1923554636667

Vyrobeno jich bylo prý 7200,

A nějaký šikula v Semilech teď opravenou pětistovku nabízí za 300 tisíc korun...

0/0
18.4.2015 22:27

P72a86v10e24l 81S73ý72k69o65r14a 7627702707521

jawa již není ?

0/0
17.4.2015 23:43

T48o49m53á46š 89T19a27t64í89č80e74k 5290672720568

Ale je. Co jsem před pár měsíci o nich četl, rozhodně se nechystají házet flintu do žita.

0/0
18.4.2015 13:01

R15o36b61e72r35t 66G97o21r45c 6392193443

Je, v podobě vzpomínek a několika veteránů, jinak už by se dalo říct že "není" protože to co z Jawy leze v současnosti je bohužel katastrofální a již uniklé fotky nové 1000ky bohužel potvrzují že se na stavu nic nemění...

0/0
20.4.2015 10:23

Z17d63e62n15ě50k 91D25u91b58e47c53k12ý 3267764620698

kozi dech bylo me prvni motorove priblizovadlo

na panelce jsem delal ridicak 

a do dneska jsem si neumel predstavit dvoupistovy jednovalec 

R^

+1/0
17.4.2015 19:42

M45a34r10e97k 52S12l92a57b57i44h19o79u23d81e55k 7358531792183

Mustang byl myslím oficiální název Jawy 23, ne jen přezdívka.

+6/0
17.4.2015 18:59

J29e81n26d22a 24K27r79á40s22a 1769246288

Mustang Jawa 23, r.v.1970,můj první stroj ! Na léto "studenější" svíčku ! R^;-D

+1/0
17.4.2015 23:04

P32e49t31r 57S75v93a83č43i18n20a 8606229911442

kamarád měl Mustang 23 sport, měl něco s karburátorem, za jízdy šlapal špičkou boty na ten čudl co cucal benzín a to bylo jak když má v motoru turbo:)

to stál benzín 13-14 korun, to byly časy

0/0
20.4.2015 13:53

A80l82e77š 33L71á56n90s32k82ý 7603252516839

Velorex byl nejprve s motorem 250 ccm. R^

+1/0
17.4.2015 18:55

P85a38v83e22l 26M44i66k93u61l89a 6418333776777

Také se vyráběl s motorem 175 ccm, ale to chce štíhlého řidiče a raději nebrat stopařky...

0/0
23.4.2015 7:18

E84v33z85e73n 15S60o12u34k45u59p 1387974896568

Hezké a nostalgické :-)

+2/0
17.4.2015 18:46

J75o58s97e73f 24Č78i42h59á32k 7811769980746

6 fotka R^

0/0
17.4.2015 16:45

A98n23t88o26n43í39n 32M23l54č96o37c38h 8772775355360

R^

0/0
17.4.2015 16:20

A58l76e66š 16S67l14a14v23í81k 9358130636169

Měl jsem JAWA 250 a byla vynikající.

0/0
17.4.2015 16:10

K90a36r50e33l 83F12i58a45l45a 5492808563269

Nádhera.

+3/0
17.4.2015 15:46

D53e45j52a76n 86T49a63d80i95c 7552276317187

Lahoda pro oko, krasne stroje.

+6/0
17.4.2015 15:13

J92e55n84d21a 29K56r95á20s90a 1899456128

Po válce a v 50tých letech,byly české jawy pojem ! Vyvážely se do celého světa ! Po 40ti leté komunistické devastaci byly  už jen k smíchu ,a všichni toužili po japonských strojích! ;-(

+7/0
17.4.2015 15:10

T36o54m50á33š 98T40a31t66í85č56e87k 5690462820358

Nenazval bych to devastací. Jawa měla dost volné ruce, přece jenom motorky nebyly něčím, čím by se zabývalo politbyro. Spíš je dost minul vývoj západního trhu, což ovšem nebylo vzhledem ke specifikům toho východního resp. třetisvětového divem. Kde bys jezdil v roce 1980 ve východním bloku na motorce s čtyřválcem 1000 ccm?

+1/0
18.4.2015 13:08

J76e66n36d54a 54K76r66á80s50a 1529896648

Byla to klasická komunistická devastace značky ! Stejně jako Tatra,Praga, atd se staly značky nekonkurenceschopné na vyspělých trzích,a exportovaly jen do zaostalého Ruska a rozvojových zemí ! Rv;-)

0/0
18.4.2015 13:25

J68i37ř68í 56E34r61b85e50n 1463374356557

Tatrovek se vyváželo v 80. letech na Západ docela dost, ale tamní trh jich nepotřeboval a tudíž ani nechtěl tisíce kusů ročně jako na Východě. Ona je totiž Tatra vysokoúnosné vozidlo do těžkého terénu, jenže na Západě toho terénu moc neužiješ, i v kamenolomu nebo na stavbě přehrady jsou uválcované rovné cesty, žádné půl metru hluboké bahno.

A z Pragovek V3S sedali američtí vojáci na prdel ještě v roce 1991 při válce v Zálivu, když tam jela československá armáda vypomáhat. Nejdřív se těm archaicky vypadajícím strojům se vzduchem chlazenými motory smáli, ale pak přišli na to, že fungují spolehlivě i bez elektroniky, projedou každým terénem a nechybí jim voda...

+1/0
18.4.2015 14:41

J31a27n 90D86l35o68u37h33ý 7584209230839

Tatra sla do kopru v dobach kdy za hranicemi bylo normalni, ze nakladak mel chlazeni kabiny, utlumeni kabiny a bezne to melo cestovni rychlost okolo 100km/h. V lese je tatra super ale prevazet tatrou kmeny na vzdalenost vetsi nez 40km bylo v lete za trest!

0/0
19.4.2015 18:15

J24i33ř18í 56E81r76b83e52n 1583874406127

V tom nejsme ve sporu...

0/0
20.4.2015 21:28

D29a29v22i21d 30J49i35n29d98r29a 6970554486884

Moc pekné, hezky udělané. Jen by bylo hezké tam ještě přihodit závodní exponáty této doby, doby F. Šťastného. Myslím, že dohoda s p. Chalupníkem by nějaká možná byla, ke by ukázal opravdové unikáty.

0/0
17.4.2015 13:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.