Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kývačka, pérák, panelka i bizon. Encyklopedie motorek Jawa v obrazech

Pérák, panelka, bizon - co název, to legenda. Ty nejlepší a nejznámější kusy československých motocyklů Jawa jsou vystaveny pohromadě na jednom místě. Výstava ve Chvalském zámku v pražských Počernicích trvá do 25. dubna.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P53e16t68r 20S83v79a71č85i52n73a 8976539951822

já měl teda simáka, ale o 20 let starší Mustang mi dával kotel, nj 3 kvalty byly akorát. Dneska smradi honěj mobil, ale protáhnout pincka, to ne:/

0/0
20.4.2015 13:47

P51e82t97r 41S46v53a78č61i49n92a 8826959281212

já měl teda simáka, ale o 20 let starší Mustang mi dával kotel, nj, 3 kvalty byly akorát. Dneska smradi honěj mobil, ale aby protáhli pincka, to ne

0/0
20.4.2015 13:45

J97i34ř91í 38E30r33b88e22n 1103794586977

Fascinují mě ta obrovská lichoběžníková zrcátka ze Š 105/120 na policejní pětistovce. K tomu kulaté blinkry, čtvercová kapotáž kulatého reflektoru, vícetvará nádrž, trojúhelníková brašna pod standardně elipsoidním sedlem...

Ten den snad museli v konstrukci chlastat od rána, že je napadlo vytvořit tuhle designérskou patlaninu. Akorát ty plastové kufry na zadním kole mají solidnější tvar, ktrý působí nějakým hlubším estetickým záměrem jako optické vyvážení a doplnění těch zrcátek.

0/0
18.4.2015 22:17


J93i12ř55í 74K50o35c79u10r97e25k 6795144325688

Vrchol normalizace. Snaha ušetřit za každou cenu. Použít co nejvíc dílů, které už se vyrábějí. To chtělo vedení - co nejvíc ušetřit na vývoji i výrobě.

0/0
19.4.2015 2:35

J94i70ř18í 37E72r39b11e20n 1463594906117

No, kdyby byli designéři co k čemu, mohli tam našroubovat chromovaná zrcátka ze staré verze Š 105/120 a vypadalo by to lépe, chromu je na těch vnitráckých pětistovkách stále dost...

0/0
20.4.2015 21:29

M35i83r84o27s89l68a21v 23D64i65o60p68a44n 2836129258652

Vlastnil jsem Jawa 500 OHC, která je jak koukám rarita. To že ji tam nevystavují. Už dlouho jsem ji neviděl. Asi jich moc v republice nebude.

+1/0
18.4.2015 8:32

J33i83ř66í 57E29r35b72e41n 1953564886127

Vyrobeno jich bylo prý 7200,

A nějaký šikula v Semilech teď opravenou pětistovku nabízí za 300 tisíc korun...

0/0
18.4.2015 22:27

P33a93v27e12l 20S33ý69k63o48r34a 7787772487831

jawa již není ?

0/0
17.4.2015 23:43

T76o79m48á25š 58T74a44t58í77č24e16k 5970202270618

Ale je. Co jsem před pár měsíci o nich četl, rozhodně se nechystají házet flintu do žita.

0/0
18.4.2015 13:01

R43o32b21e90r86t 90G34o63r21c 6542813783

Je, v podobě vzpomínek a několika veteránů, jinak už by se dalo říct že "není" protože to co z Jawy leze v současnosti je bohužel katastrofální a již uniklé fotky nové 1000ky bohužel potvrzují že se na stavu nic nemění...

0/0
20.4.2015 10:23

Z30d47e30n72ě43k 86D65u86b48e61c28k18ý 3157354520558

kozi dech bylo me prvni motorove priblizovadlo

na panelce jsem delal ridicak 

a do dneska jsem si neumel predstavit dvoupistovy jednovalec 

R^

+1/0
17.4.2015 19:42

M11a52r45e88k 21S84l33a28b79i67h30o31u42d57e36k 7348711832193

Mustang byl myslím oficiální název Jawy 23, ne jen přezdívka.

+6/0
17.4.2015 18:59

J93e65n69d34a 29K88r79á40s70a 1889336358

Mustang Jawa 23, r.v.1970,můj první stroj ! Na léto "studenější" svíčku ! R^;-D

+1/0
17.4.2015 23:04

P98e51t71r 45S13v48a55č35i74n45a 8776379531752

kamarád měl Mustang 23 sport, měl něco s karburátorem, za jízdy šlapal špičkou boty na ten čudl co cucal benzín a to bylo jak když má v motoru turbo:)

to stál benzín 13-14 korun, to byly časy

0/0
20.4.2015 13:53

A79l63e30š 81L59á87n82s92k94ý 7283762796609

Velorex byl nejprve s motorem 250 ccm. R^

+1/0
17.4.2015 18:55

P78a26v28e63l 92M60i78k50u90l71a 6688123976717

Také se vyráběl s motorem 175 ccm, ale to chce štíhlého řidiče a raději nebrat stopařky...

0/0
23.4.2015 7:18

E41v47z58e62n 30S77o93u23k43u61p 1437444576558

Hezké a nostalgické :-)

+2/0
17.4.2015 18:46

J45o30s89e85f 25Č64i62h40á56k 7671979750746

6 fotka R^

0/0
17.4.2015 16:45

A59n60t10o36n30í80n 46M91l30č36o25c78h 7174293417675

R^

0/0
17.4.2015 16:20

A65l42e24š 65S64l16a39v38í33k 9548510366209

Měl jsem JAWA 250 a byla vynikající.

0/0
17.4.2015 16:10

K56a72r47e64l 25F63i66a74l63a 5662698963949

Nádhera.

+3/0
17.4.2015 15:46

D45e93j68a14n 77T72a41d13i40c 7882896567427

Lahoda pro oko, krasne stroje.

+6/0
17.4.2015 15:13

J91e94n66d22a 64K25r40á61s91a 1129696378

Po válce a v 50tých letech,byly české jawy pojem ! Vyvážely se do celého světa ! Po 40ti leté komunistické devastaci byly  už jen k smíchu ,a všichni toužili po japonských strojích! ;-(

+7/0
17.4.2015 15:10

T80o18m83á94š 27T76a97t12í97č41e75k 5700622570568

Nenazval bych to devastací. Jawa měla dost volné ruce, přece jenom motorky nebyly něčím, čím by se zabývalo politbyro. Spíš je dost minul vývoj západního trhu, což ovšem nebylo vzhledem ke specifikům toho východního resp. třetisvětového divem. Kde bys jezdil v roce 1980 ve východním bloku na motorce s čtyřválcem 1000 ccm?

+1/0
18.4.2015 13:08

J89e26n87d67a 69K90r83á59s35a 1859726208

Byla to klasická komunistická devastace značky ! Stejně jako Tatra,Praga, atd se staly značky nekonkurenceschopné na vyspělých trzích,a exportovaly jen do zaostalého Ruska a rozvojových zemí ! Rv;-)

0/0
18.4.2015 13:25

J36i15ř10í 77E81r14b88e47n 1213484116697

Tatrovek se vyváželo v 80. letech na Západ docela dost, ale tamní trh jich nepotřeboval a tudíž ani nechtěl tisíce kusů ročně jako na Východě. Ona je totiž Tatra vysokoúnosné vozidlo do těžkého terénu, jenže na Západě toho terénu moc neužiješ, i v kamenolomu nebo na stavbě přehrady jsou uválcované rovné cesty, žádné půl metru hluboké bahno.

A z Pragovek V3S sedali američtí vojáci na prdel ještě v roce 1991 při válce v Zálivu, když tam jela československá armáda vypomáhat. Nejdřív se těm archaicky vypadajícím strojům se vzduchem chlazenými motory smáli, ale pak přišli na to, že fungují spolehlivě i bez elektroniky, projedou každým terénem a nechybí jim voda...

+1/0
18.4.2015 14:41

J60a19n 48D58l96o76u89h23ý 7614279970859

Tatra sla do kopru v dobach kdy za hranicemi bylo normalni, ze nakladak mel chlazeni kabiny, utlumeni kabiny a bezne to melo cestovni rychlost okolo 100km/h. V lese je tatra super ale prevazet tatrou kmeny na vzdalenost vetsi nez 40km bylo v lete za trest!

0/0
19.4.2015 18:15

J31i48ř22í 80E89r90b94e36n 1573844246527

V tom nejsme ve sporu...

0/0
20.4.2015 21:28

D12a60v36i51d 55J22i44n83d77r32a 6790444586644

Moc pekné, hezky udělané. Jen by bylo hezké tam ještě přihodit závodní exponáty této doby, doby F. Šťastného. Myslím, že dohoda s p. Chalupníkem by nějaká možná byla, ke by ukázal opravdové unikáty.

0/0
17.4.2015 13:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.