Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kývačka, pérák, panelka i bizon. Encyklopedie motorek Jawa v obrazech

Pérák, panelka, bizon - co název, to legenda. Ty nejlepší a nejznámější kusy československých motocyklů Jawa jsou vystaveny pohromadě na jednom místě. Výstava ve Chvalském zámku v pražských Počernicích trvá do 25. dubna.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P13e26t37r 12S48v23a87č31i51n80a 8876879721872

já měl teda simáka, ale o 20 let starší Mustang mi dával kotel, nj 3 kvalty byly akorát. Dneska smradi honěj mobil, ale protáhnout pincka, to ne:/

0/0
20.4.2015 13:47

P12e23t51r 44S73v23a39č66i39n91a 8506709311202

já měl teda simáka, ale o 20 let starší Mustang mi dával kotel, nj, 3 kvalty byly akorát. Dneska smradi honěj mobil, ale aby protáhli pincka, to ne

0/0
20.4.2015 13:45

J19i16ř56í 53E32r73b95e61n 1633514286687

Fascinují mě ta obrovská lichoběžníková zrcátka ze Š 105/120 na policejní pětistovce. K tomu kulaté blinkry, čtvercová kapotáž kulatého reflektoru, vícetvará nádrž, trojúhelníková brašna pod standardně elipsoidním sedlem...

Ten den snad museli v konstrukci chlastat od rána, že je napadlo vytvořit tuhle designérskou patlaninu. Akorát ty plastové kufry na zadním kole mají solidnější tvar, ktrý působí nějakým hlubším estetickým záměrem jako optické vyvážení a doplnění těch zrcátek.

0/0
18.4.2015 22:17


J90i95ř31í 12K89o29c13u15r18e76k 6645324845268

Vrchol normalizace. Snaha ušetřit za každou cenu. Použít co nejvíc dílů, které už se vyrábějí. To chtělo vedení - co nejvíc ušetřit na vývoji i výrobě.

0/0
19.4.2015 2:35

J21i73ř59í 96E19r97b51e66n 1203414746407

No, kdyby byli designéři co k čemu, mohli tam našroubovat chromovaná zrcátka ze staré verze Š 105/120 a vypadalo by to lépe, chromu je na těch vnitráckých pětistovkách stále dost...

0/0
20.4.2015 21:29

M44i49r23o16s60l86a92v 54D53i48o69p18a89n 2596509288152

Vlastnil jsem Jawa 500 OHC, která je jak koukám rarita. To že ji tam nevystavují. Už dlouho jsem ji neviděl. Asi jich moc v republice nebude.

+1/0
18.4.2015 8:32

J10i39ř90í 30E46r57b83e87n 1143544186707

Vyrobeno jich bylo prý 7200,

A nějaký šikula v Semilech teď opravenou pětistovku nabízí za 300 tisíc korun...

0/0
18.4.2015 22:27

P48a39v20e69l 25S88ý68k64o93r70a 7147452917701

jawa již není ?

0/0
17.4.2015 23:43

T67o34m88á88š 29T48a10t47í15č40e45k 5490232120658

Ale je. Co jsem před pár měsíci o nich četl, rozhodně se nechystají házet flintu do žita.

0/0
18.4.2015 13:01

R31o72b81e48r45t 82G10o40r96c 6292443613

Je, v podobě vzpomínek a několika veteránů, jinak už by se dalo říct že "není" protože to co z Jawy leze v současnosti je bohužel katastrofální a již uniklé fotky nové 1000ky bohužel potvrzují že se na stavu nic nemění...

0/0
20.4.2015 10:23

Z58d50e15n68ě86k 84D54u85b26e63c25k64ý 3887314470908

kozi dech bylo me prvni motorove priblizovadlo

na panelce jsem delal ridicak 

a do dneska jsem si neumel predstavit dvoupistovy jednovalec 

R^

+1/0
17.4.2015 19:42

M15a39r79e48k 54S61l38a48b41i62h53o34u83d34e57k 7918101132473

Mustang byl myslím oficiální název Jawy 23, ne jen přezdívka.

+6/0
17.4.2015 18:59

J88e64n35d76a 62K38r57á78s14a 1199666828

Mustang Jawa 23, r.v.1970,můj první stroj ! Na léto "studenější" svíčku ! R^;-D

+1/0
17.4.2015 23:04

P56e60t61r 49S90v89a64č23i13n87a 8766299551322

kamarád měl Mustang 23 sport, měl něco s karburátorem, za jízdy šlapal špičkou boty na ten čudl co cucal benzín a to bylo jak když má v motoru turbo:)

to stál benzín 13-14 korun, to byly časy

0/0
20.4.2015 13:53

A10l60e42š 38L66á72n87s28k10ý 7123502146139

Velorex byl nejprve s motorem 250 ccm. R^

+1/0
17.4.2015 18:55

P84a26v13e58l 43M31i94k70u76l32a 6728183106207

Také se vyráběl s motorem 175 ccm, ale to chce štíhlého řidiče a raději nebrat stopařky...

0/0
23.4.2015 7:18

E48v34z84e75n 57S56o17u16k57u28p 1717794986198

Hezké a nostalgické :-)

+2/0
17.4.2015 18:46

J68o42s61e47f 50Č85i61h37á86k 7841279840336

6 fotka R^

0/0
17.4.2015 16:45

A36n39t82o19n65í58n 72M77l78č74o26c73h 7554553777205

R^

0/0
17.4.2015 16:20

A55l40e70š 51S95l61a18v89í21k 9708580346869

Měl jsem JAWA 250 a byla vynikající.

0/0
17.4.2015 16:10

K96a97r89e39l 70F83i78a28l44a 5622248493459

Nádhera.

+3/0
17.4.2015 15:46

D90e62j85a30n 75T39a15d59i76c 7382866237807

Lahoda pro oko, krasne stroje.

+6/0
17.4.2015 15:13

J40e77n74d29a 54K87r23á52s91a 1779286828

Po válce a v 50tých letech,byly české jawy pojem ! Vyvážely se do celého světa ! Po 40ti leté komunistické devastaci byly  už jen k smíchu ,a všichni toužili po japonských strojích! ;-(

+7/0
17.4.2015 15:10

T25o83m92á40š 37T95a18t37í55č25e27k 5360342490818

Nenazval bych to devastací. Jawa měla dost volné ruce, přece jenom motorky nebyly něčím, čím by se zabývalo politbyro. Spíš je dost minul vývoj západního trhu, což ovšem nebylo vzhledem ke specifikům toho východního resp. třetisvětového divem. Kde bys jezdil v roce 1980 ve východním bloku na motorce s čtyřválcem 1000 ccm?

+1/0
18.4.2015 13:08

J93e80n47d30a 60K52r56á12s48a 1499696438

Byla to klasická komunistická devastace značky ! Stejně jako Tatra,Praga, atd se staly značky nekonkurenceschopné na vyspělých trzích,a exportovaly jen do zaostalého Ruska a rozvojových zemí ! Rv;-)

0/0
18.4.2015 13:25

J68i61ř31í 47E70r18b11e92n 1243304656457

Tatrovek se vyváželo v 80. letech na Západ docela dost, ale tamní trh jich nepotřeboval a tudíž ani nechtěl tisíce kusů ročně jako na Východě. Ona je totiž Tatra vysokoúnosné vozidlo do těžkého terénu, jenže na Západě toho terénu moc neužiješ, i v kamenolomu nebo na stavbě přehrady jsou uválcované rovné cesty, žádné půl metru hluboké bahno.

A z Pragovek V3S sedali američtí vojáci na prdel ještě v roce 1991 při válce v Zálivu, když tam jela československá armáda vypomáhat. Nejdřív se těm archaicky vypadajícím strojům se vzduchem chlazenými motory smáli, ale pak přišli na to, že fungují spolehlivě i bez elektroniky, projedou každým terénem a nechybí jim voda...

+1/0
18.4.2015 14:41

J11a90n 15D53l83o61u56h91ý 7294479410589

Tatra sla do kopru v dobach kdy za hranicemi bylo normalni, ze nakladak mel chlazeni kabiny, utlumeni kabiny a bezne to melo cestovni rychlost okolo 100km/h. V lese je tatra super ale prevazet tatrou kmeny na vzdalenost vetsi nez 40km bylo v lete za trest!

0/0
19.4.2015 18:15

J20i40ř96í 31E71r37b89e90n 1863364746677

V tom nejsme ve sporu...

0/0
20.4.2015 21:28

D92a92v79i64d 25J47i88n78d60r80a 6840594616514

Moc pekné, hezky udělané. Jen by bylo hezké tam ještě přihodit závodní exponáty této doby, doby F. Šťastného. Myslím, že dohoda s p. Chalupníkem by nějaká možná byla, ke by ukázal opravdové unikáty.

0/0
17.4.2015 13:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.