Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Žigulík řádí v zatáčkách, před 45 lety vyrobili prvního

Psal se duben 1970, když z výrobního pásu v Togliatti vyjel první VAZ 2101. Ruské město pojmenované po italském revolucionáři žije výrobou aut dodnes. Italská technika vylepšená sovětskými inženýry umí být v rukách nadšenců velmi schopným strojem. Podívejte, co umí upravený žigulík v zatáčkách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R86o59b96e18r66t 79G73o65r74c 6882573223

Zlatej žigulík ;-);-);-) to je nejlepší auto který znám, před tím jsem měl pár škodovek, to byla katastrofa, věčně aby pod tím člověk ležel, v zimě to netopilo, v létě neustále připravená horká voda na párky, čumák věčně namířenej do nebe a vzadu utahaná náprava. Žigulíček panečku, jednoduchej jak kafemlejnek, v -20 startoval na brnk, žádný startování na třikrát jak u škodovek, 5 minut to běželo a už to topilo, nádrž schovaná v kufru... jo to byly časy :-)

0/0
23.4.2015 12:10

A76n71t61o43n86í43n 86J84i21r16á23s91e91k 7326716896805

Líbí se mi názory machrů, kteří v autě nedokáží ani vyměnit svíčku .... dnešní generace línejch mlaďochů co mají jen silné keci a bydlí u maminky :)

+2/−2
23.4.2015 7:51

M40a83r29t95i60n 25R21a14y42m21a71n 4832608323488

no jasne ... jenom protoze jsem mladej tak jsem linej a o autech nevim nic a neumim vymenit svicku. By me zajimalo jestli vy starej umite vymenit rozvodovy remen na boxeru od Subaru.

+4/0
23.4.2015 8:23


F77r24a30n78t93i57š78e36k 44K95ý78h79o45s 8148251443186

buuuuurn ;-DR^

+1/0
23.4.2015 8:36

M82a83r44t14i38n 25H25o56u50b39a 6533311259118

Ziguli je absolutně nejhorší auto, co jsem kdy řídil

0/−5
22.4.2015 22:35

J60a83r74o24m77í11r 91P95o33p61l57e83r 4103811441744

já si zase už smyky kontrolované plynovým pedálem asi v těchto nových autech nezažiji

+1/0
23.4.2015 1:36

M98a26r76t62i10n 75R87a43y48m97a15n 4322538283348

Proc myslite? Kdyz si vyberete auto s nahonem na zadek tak drtiva vetsina z nich si necha stabilizaci i antiprokluz vypnout.. ;)

0/0
23.4.2015 8:24

M14i29c94h27a95l 70M89o46u43c26h86a 9608819563544

To ovšem není dáno kvalitou Žigulíků ale tím, že drtivá většina současných aut má poháněná přední kola a z principu se s nimi kontrolovaným přetáčivým smykem jezdit nedá... ;-)

0/0
23.4.2015 8:41
Foto

P25e42t21r 74P39. 36V53e61s11e84l95s41k74y 7784941686523

Ta dlouhá, měkká šaltpáka mě sice před 30-ti lety pěkně štvala, ale teď jsem zjihle zavzpomínal....

+2/0
22.4.2015 22:35

R63a14d63e48k 14R18a79i43d46a 5227242159

U fotky 11 máty uvedeno, že byl VAZ 2101 vyráběn mezi lety 1910 až 1988, opravte si to :D

0/0
22.4.2015 21:41

M85a93r82t71i21n 77K87ř96í60ž 9673932420107

Žádná chyba - to je prostě legenda :-)

+2/0
22.4.2015 22:22

M38i25c67h47a57l 44S56n54o14p89e20k 7781718705307

šunt proti šuntu, báječné..:-P

0/−5
22.4.2015 20:50

M56a19r25t87i70n 89Č54e80r95n33ý 7561734251

Prodal jsem forda, koupil jsem Vaz, protoze miluju Sovetsky svaz. Ktera me ho vyhuli, tu povozim v ziguli :-)

+5/0
22.4.2015 20:07

M39a91r95t20i31n 48H74o92f22f95m87a77n67n 2595811146726

...myslím, že rusi nevyrobili nikdy nič dobré... alebo sa mýlim? len si spomínam že už ako dieťa v osemdesiatych rokoch som vnímal, že čo je z ruska je veľké, ťažké, nekvalitné a nespoľahlivé a je treba sa tomu veľkým oblúkom vyhnúť..... ;-D

+3/−6
22.4.2015 19:39

V92l49a16d66i50m50í51r 15N71e19j82e44z70c24h11l69e40b 3251225921987

Když už jsem Vám udělil minus, měl bych říci proč: například teréňák niva (viz níže - můj pokus o příspěvek) byl na svoji dobu oceňován a kupován i na západě. Kromě toho ruské foťáky, hodinky, televizory, elektrické nářadí...

To jsme všechno celkem rádi při návštěvách Sovětského svazu kupovali.

+3/−2
22.4.2015 19:47
Foto

J57a32n 94Č37e44r23m36á20k 4139398725767

až na to, že šlo o původně Německé výrobky odvezené z Německa po 2. světové... Prý jako válečná kořist a s drobnými kosmetickými obměnami vyráběné dalších 40 let..

+2/−1
22.4.2015 20:32

V33l39a16d67i57m88í50r 54N14e58j38e90z58c50h81l86e17b 3361445691207

Samozřejmě, že šlo v převážné většině o obšlehnuté výrobky z Německa i odjinud. Ale obyčejný český člověk, který neměl zdroj tuzexových poukázek - bonů neměl leckdy jinou možnost, než koupit si sovětský výrobek. A některé z nich (namátkou třeba zrcadlovku Zorkij) celkem stály za to.

+1/0
22.4.2015 20:55

A72l45b26e20r39t 15K36á25m94e68n 9794208669471

Ruské hodinky boli najpresnejšie a najrýchlejšie a rusi dokázali vyrobiť najväčší mikročip. Takisto na olympijských hrách ruskí lyžiari mali iba jednu lyžu, pretože ruské lyže nemali pár. ;-)

+2/0
22.4.2015 21:34

J83i93ř12í 81E35r70b48e94n 1973924146777

Drobný dotaz: kopie čeho německého jsou prosím Lada Niva či barevný televizor Elektronik C384D? ;-)

(samozřejmě vím o tom, že Opel Kadett a Moskvič 400 jsou totéž, ale Vy asi zase nevíte to, že v Rusku vyráběli auta už dávno předtím v kooperaci s imperialističnym amerikanskym Fordem a že takovou Pobědu, jako první svůj automobil se samonosnou karosérií, začali vyrábět v roce 1944 :-))

0/0
22.4.2015 22:14
Foto

J93a41n 48Č12e75r93m13á65k 4609938895567

1) možná by bylo dobré přečíst si celé vlákno...

2)nikdo netvrdí, že neudělali vůbec nic... Třeba myšího kuchaře chytajícího amolety nejspíš ve vále ještě nebyly, že... Ale spousta toho byla odvezena z Evropy po válce a pár věcí i vylepšili, koupili licenci, případně obšlehli či ukradli...

0/0
22.4.2015 22:47

J28i82ř23í 38E19r89b58e79n 1903124966927

Nejezchleb: například teréňák niva (...) ruské foťáky, hodinky, televizory, elektrické nářadí...

Čermák: až na to, že šlo o původně Německé výrobky odvezené z Německa po 2. světové... ;-)

+2/−2

doporučit

22.4.2015 19:47

reagovat

0/0
23.4.2015 5:58

J15a54r19o97m71í77r 46P32o16p61l21e94r 4753921911844

asi se mýlíte např. Škval, kvůli němu se ještě dnes zabíjejí špioni

0/0
23.4.2015 1:38

J17a11r86o88m14í55r 63P51o56p19l84e17r 4443331851914

a co např. Škval

0/0
23.4.2015 1:43

O43n55d95r31e84j 14M93a81r56e66c49e66k 3710278620255

No s tim co je ruske to je tezke... mam dnepra 12, sajdkara a ma snad 390kg? no proste kus tanku :D

0/0
23.4.2015 10:13

M96i73c72h89a24l 18M88o59u89c66h50a 9618919383874

A ještě k tomu je to de facto 70 let staré BMW... :-)

+1/0
23.4.2015 10:19

V82l74a29d61i30m95í70r 10N13e16j14e41z47c15h96l79e39b 3561685201697

Nikdo zde ještě nevzpomněl terénního "žigulíka" Niva. To byl svého času super "outdoorový" automobil, který byl pozitivně hodnocen i v kapitalistické cizině.

+2/0
22.4.2015 19:27

L59u95d76v34í65k 46G40a28j62d42o89š28í77k 2655903524652

Ona Niva byla pozitivně hodnocena v kapitalistické cizině jen proto, že to byl nejlacinější offroad na trhu a jeho chování v terénu nebylo zase tak špatné. Co se týče spolehlivosti, zpracování a výbavy to bylo ovšem ve srovnání s konkurencí naprosto tristní.

+5/−1
22.4.2015 20:00

V42l29a36d73i68m83í19r 75N51e53j92e86z21c15h32l28e28b 3321775511367

Máte samozřejmě pravdu. Byl nejlacinější. Na druhé straně mám několik známých myslivců, kteří jím jezdí dodnes. Dnešní nejlevnější alternativa je asi Suzuki Jimnny.

0/0
22.4.2015 20:08

M63i59c40h80a49l 73M24o23u68c48h15a 9368729243494

To pozitivní hodnocení v kapitalistické cizině byla do značné míry propaganda tehdejšího režimu. Pravda byla taková, že se Nivy prodalo pár tisíc kusů ve Francii a pár stovek v ostatních západních zemích a to jen díky její ceně.

.

Sám jsem Nivu měl, měl jsem jí svým způsobem rád, protože to bylo charismatické autíčko, ale technika a zejména zpracování bylo žalostné. V terénu nic moc (srovnatelný Suzuki Samuraj je co do terénních schopností někde jinde), ale především naprosto tragická kvalita a odolnost. Samonosná karoserie se při provozu v terénu kroutila jako žížala, přední nezávislé zavěšení kol znamenalo prakticky nulové křížení náprav a přední diferenciál (původně zadní z nějakého osobního Žigulíku) byl tak slaboučký, že mi v terénu prasknul asi pětkrát (naštěstí byl tak levný, že krom shánění traktoru na vytažení auta s pohonem 2x4, o nic moc nešlo). Když mi po čtrnácti dnech provozu (nového auta!) začaly odpadávat díly jako klička na stahování okna nebo dvířka schránky před spolujezdcem, bylo to ještě úsměvné. Když ale po vyjetí z terénu zpět na silnici, nešla vyřadit redukce a uzávěrka mezinápravového diferenciálu, byla to 100km od domova docela prekérní situace... ;-D

.

Rád na Nivu vzpomínám, byl to můj první off-road, ale ještě raději jsem se jí po asi roce pokusu o její provozování zbavil. Ale je fakt, že jsem za ten rok udělal velký pokrok ve svých automechanických dovednostech ;-D

+2/0
22.4.2015 21:15
Foto

M83i95r89o22s67l58a24v 91S47t40e50i37n67e98r 1595435238113

Můj holandský zeť, myslivec, si tu Ladu za málo peněz koupil. Je to nový historický automobil, bez elektroniky, na všecko jsou páčky, ale projede tam, kde moderní SUV neprojede. Pro myslivce, kteří musí do lesa na nezpevněné cesty ideální, ovšem na dálnici ta kaleše nepatří.

0/0
22.4.2015 22:34

J39i78n69d94ř91i29c19h 94Š62k81o14p86e59k 4485891810445

s SUV nelze srovnávat, SUV jsou jen běžné osobáky na zvýšeném podvozku, průchodnost lepší mají těžko

+1/0
23.4.2015 7:56

M31i41c65h83a77l 48M66o92u50c97h46a 9558239193154

Že je s Nivou jeden holandský myslivec spokojený je klidně možné a já mu to ze srdce přeji!

.

Ovšem co se týká terénních schopností jakéhokoli auta, ty jsou dány několika faktory a Niva v nich oproti většině současných SUV nemá nijak navrch. To by se projevilo i při přímém srovnání v terénu, kde by auta typu VW Touareg, Mitshubishi Pajero, Nissan Pathfinder, Toyota Land Cruiser, Land Rover Discovery apod. projely na srovnatelných pneumatikách to samé, ale spíš více než Niva. Koneckonců i Niva je svou koncepcí SUV, opravdová terénní auta mají rámovou konstrukci a tuhé obě nápravy. Ze současné produkce jsou to například Suzuki Jimny, Land Rover Defender a jeho deriváty (např. Španělská Santana nebo Iveco Massif), Toyota Land Cruiser řady 70 nebo Mercedes G (v prodeji i v užitkové verzi Professional). Tahle auta předčí Nivu ve všem a nejvíc ve spolehlivosti a odolnosti při dlouhodobém provozu v terénu, což je u off-roadu asi nejpodstatnější parametr.

0/0
23.4.2015 8:58
Foto

M91i35r43o44s79l87a14v 70S12t71e95i42n87e59r 1805125468843

V roce 1989 jsem si na jaře projel Toyotu Landcruiser v poušti mezi Houmt Souk na Džerbě a Tatouine v Tunisu. Měla už přes 175 tisíc najeto a písek brala suverénně. Jenom musíte stále kmitat volantem, aby vám písek od předních kol nepadal pod zadní kola.

V současnosti mám skoro novou Škodu Yeti 4x4, 2 l TDI a slouží i v těžkém terénu, ovšem jenom zřídka, výborně. 20% klesání  na lesní cestě nebo mokrou louku zvládne suverénně, jenom nesmíte dávat moc plynu. Jak se vám profil na pneu zanese blátem, je konec i u renomovaných teréňáků.

0/0
23.4.2015 22:14

M64i37c11h56a26l 60M39o12u12c51h30a 9728489483714

Pneumatiky jsou "alfa-omega". Do písku musí být výrazně podhuštěné (okolo 0,8bar), potom to jezdí jako rolba. Do bláta rovněž nízký tlak a především MT (mud terrain) vzorek, který, krom toho, že je dosti hrubý, má kónické drážkování, aby se dezén odstředivou silou při otáčení kol snadno čistil.

.

Věřím, že i Škoda Yeti zvládne oproti běžnému osobnímu autu tolik, že je z toho neznalý člověk v šoku. Ovšem pozor na definici těžkého terénu...;-) Já s terénními auty jezdím už cca 20 let, trochu jsem s nimi i závodil, ale především cestoval, těch pouští jsem projel už celkem dost a tak mám to vnímání terénu krapet posunuté ;-D

.

Jen tak pro inspiraci mrkněte na tohle moje video z cest po středním východě: https://www.youtube.com/watch?v=1qdeCOKiiK8 Je to jen cestování pouštěmi, žádný těžký terén, přesto si myslím, že by s tím Yeti měl problém ;-)

0/0
24.4.2015 8:47
Foto

M97i94r34o14s54l11a56v 26S70t62e21i81n16e78r 1425685958983

Yeti má stejnou techniku jako Volvo, Audi Q5, Q3, Tiguan. Hodí se výborně ke stabilizaci na zasněžených silnicích, příležitostně na blátivé cesty nebo lesní úvozy, ovšem světlost podvozku není srovnatelná třeba s tím Landcruiserem. Ovládání rozdělení síly na kola třením je samozřejmě zdroj opotřebení, brzdění je zásadně i ztráta energie, zvýšená spotřeba paliva je důsledkem. U těch lehčích teréňáků bych vyzvedl třeba Suzuki, ty se tak neboří, neutrhávají se pod nimi krajnice.

A plně souhlasím s volbou pneu: vzorek co nejhlubší, s mezerami mezi bloky alespoň 8 mm širokými. Mám čínské Westlake, při jízdě v blátě nebo kačírku mi sice mlátí kousky matroše do blatníků, ale vzorek se nezacpe. S Yetim dodané Continentály jsou tak na cestu do divadla nebo k Lidlovi.

0/0
24.4.2015 21:43

J69a58r81o14m44í18r 81P15o77p84l62e50r 4383321561694

jj Žiguli 1200 a 1500 byly nejlepší auta ve Vých. Evropě

+4/0
22.4.2015 19:15

L88u63d56v96í90k 82G17a20j40d93o15š78í32k 2335693814342

Logicky. Rusove každý pokus udělat lepší auto v rámci RVHP zamázli.

+2/−1
22.4.2015 20:01

J73i78ř88í 89E93r60b25e32n 1493334706637

Například?

+1/0
22.4.2015 22:16

R29o33b87e34r46t 89P78a22c97i18n85a 7504709725491

Je to taková legenda o ukoněení projektu a nezahájení výroby Škody 720. Reálně to ale mohlo být SSSR volné. I kdyby se Škoda 720 sériově vyráběla, Žigulíky by stejně nestačili vyrábět. Prostě ČSSR neměla prachy na výrobu.

+2/0
22.4.2015 23:16

J13i13ř81í 53E25r80b25e64n 1533674786937

Přesně tak, rusofobové se stejně málokdy zmůžou na jiný argument než Š 720. Kdyby přitom Rusové chtěli, mohli dávno zaříznout Tatru 603 i 613,protože Volha i Čajka by na to taky stačily.

+1/0
23.4.2015 6:00

V12á40c74l50a59v 46Z56á20r69u26b54a 9859423893688

A hlavně z nich byl naprosto dokonalý výhled všemi směry...

0/0
23.4.2015 8:20

R36o64b91i47n 29Ž30i20ž22k28a 2668784556816

Møllehøj je nejvyšší hora Dánska. Obojí je přibližně stejně působivé:-)

0/0
23.4.2015 17:15

M14a68r44e66k 66F94l75e81k32a66č 1367142230621

Měl jsem jako svoje první autíčko...přežil i týden pod vodou v roce 97. pak ještě sloužil asi 7 let. vlezlo se tam 5 vysokoškoláku i s bagáží

0/0
22.4.2015 18:30
Foto

P79e85t58r 95M21o34o21s 6882105617

Takhle se o ladovce vyjadřoval svého času Jeremy Clarkson&spol.:

http://www.mojevideo.sk/video/b949/top_gear_komunisticke_auta_1_cast.html

Jeho suchý politicky nekorektní humor mi bude chybětRv:-/

0/0
22.4.2015 18:17

M29a59r73t91i27n 56H83a79l89á74š16e11k 2810862298474

Jak vysvětlili před lidem, že v Itálie byla první fašistický stát světa a Mussolini zkutečný přítel Hitlera?8-o

+2/0
22.4.2015 17:28

P24e86t14r 97M64a42r15e67č39e35k 1693701679308

To dodnes ví v Rusku  jen hrstka lidí . :-) Takže s tím nemohli mít onehdá soudruzi problém.

+1/0
22.4.2015 17:49

R69o24b67i81n 46Ž16i31ž83k63a 2758824566246

Jaký vysvětlení použili pro NDR? stačilo to vzít přes kopírák.

0/0
22.4.2015 17:58

J48a55r78o14m70í76r 72P20o34p84l11e95r 4853531151614

jak vysvětlit Čechům, že první nejvyšší vyznamenání ČR (Řád bílého lva) dostal kdo?

0/0
23.4.2015 1:41

M91i85r22o21s68l14a90v 42Š98i50m22k25o 7405323382255

Žigul 1 500, to byla raketa. Sice měl s ruským karbem Ozon spotřebu přes 10, ale chodil jako bejk. Kdyby měl kvalt navíc....

+4/0
22.4.2015 17:21

P18e28t66r 21M60a30r98e93č94e20k 1443391659858

Jojo .. ale Láďa 1600 byl ještě lepší.

0/0
22.4.2015 17:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.