Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Žigulík řádí v zatáčkách, před 45 lety vyrobili prvního

Psal se duben 1970, když z výrobního pásu v Togliatti vyjel první VAZ 2101. Ruské město pojmenované po italském revolucionáři žije výrobou aut dodnes. Italská technika vylepšená sovětskými inženýry umí být v rukách nadšenců velmi schopným strojem. Podívejte, co umí upravený žigulík v zatáčkách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R49o77b37e65r47t 49G64o90r70c 6132553833

Zlatej žigulík ;-);-);-) to je nejlepší auto který znám, před tím jsem měl pár škodovek, to byla katastrofa, věčně aby pod tím člověk ležel, v zimě to netopilo, v létě neustále připravená horká voda na párky, čumák věčně namířenej do nebe a vzadu utahaná náprava. Žigulíček panečku, jednoduchej jak kafemlejnek, v -20 startoval na brnk, žádný startování na třikrát jak u škodovek, 5 minut to běželo a už to topilo, nádrž schovaná v kufru... jo to byly časy :-)

0/0
23.4.2015 12:10

A66n87t34o41n65í71n 18J67i73r78á67s79e70k 7596406746475

Líbí se mi názory machrů, kteří v autě nedokáží ani vyměnit svíčku .... dnešní generace línejch mlaďochů co mají jen silné keci a bydlí u maminky :)

+2/−2
23.4.2015 7:51

M96a42r87t90i92n 16R34a41y19m60a83n 4632438823948

no jasne ... jenom protoze jsem mladej tak jsem linej a o autech nevim nic a neumim vymenit svicku. By me zajimalo jestli vy starej umite vymenit rozvodovy remen na boxeru od Subaru.

+4/0
23.4.2015 8:23

F69r92a30n38t43i18š37e92k 96K66ý77h70o20s 8568941873186

buuuuurn ;-DR^

+1/0
23.4.2015 8:36

M89a53r73t70i67n 92H72o80u98b98a 6563201349148

Ziguli je absolutně nejhorší auto, co jsem kdy řídil

0/−5
22.4.2015 22:35

J95a72r19o76m39í12r 40P38o68p48l90e34r 4253451241834

já si zase už smyky kontrolované plynovým pedálem asi v těchto nových autech nezažiji

+1/0
23.4.2015 1:36

M23a72r74t72i88n 18R34a12y10m56a56n 4442198793818

Proc myslite? Kdyz si vyberete auto s nahonem na zadek tak drtiva vetsina z nich si necha stabilizaci i antiprokluz vypnout.. ;)

0/0
23.4.2015 8:24

M72i62c47h73a47l 47M27o57u16c58h24a 9148319753684

To ovšem není dáno kvalitou Žigulíků ale tím, že drtivá většina současných aut má poháněná přední kola a z principu se s nimi kontrolovaným přetáčivým smykem jezdit nedá... ;-)

0/0
23.4.2015 8:41
Foto

P57e45t84r 24P42. 47V59e40s50e87l47s16k76y 7814541956293

Ta dlouhá, měkká šaltpáka mě sice před 30-ti lety pěkně štvala, ale teď jsem zjihle zavzpomínal....

+2/0
22.4.2015 22:35

R87a65d27e71k 76R70a76i46d95a 5247672249

U fotky 11 máty uvedeno, že byl VAZ 2101 vyráběn mezi lety 1910 až 1988, opravte si to :D

0/0
22.4.2015 21:41

M73a13r12t35i41n 97K20ř58í93ž 9473442230317

Žádná chyba - to je prostě legenda :-)

+2/0
22.4.2015 22:22

M95i85c98h40a49l 74S60n62o94p26e64k 7571968795737

šunt proti šuntu, báječné..:-P

0/−5
22.4.2015 20:50

M18a77r46t32i90n 26Č75e83r45n79ý 7451824441

Prodal jsem forda, koupil jsem Vaz, protoze miluju Sovetsky svaz. Ktera me ho vyhuli, tu povozim v ziguli :-)

+5/0
22.4.2015 20:07

M46a34r50t31i14n 49H80o84f76f16m55a49n16n 2605771866466

...myslím, že rusi nevyrobili nikdy nič dobré... alebo sa mýlim? len si spomínam že už ako dieťa v osemdesiatych rokoch som vnímal, že čo je z ruska je veľké, ťažké, nekvalitné a nespoľahlivé a je treba sa tomu veľkým oblúkom vyhnúť..... ;-D

+3/−6
22.4.2015 19:39

V77l43a28d46i50m26í10r 21N31e15j30e11z62c59h14l90e26b 3251705741437

Když už jsem Vám udělil minus, měl bych říci proč: například teréňák niva (viz níže - můj pokus o příspěvek) byl na svoji dobu oceňován a kupován i na západě. Kromě toho ruské foťáky, hodinky, televizory, elektrické nářadí...

To jsme všechno celkem rádi při návštěvách Sovětského svazu kupovali.

+3/−2
22.4.2015 19:47
Foto

J52a56n 98Č87e40r70m90á82k 4839648965967

až na to, že šlo o původně Německé výrobky odvezené z Německa po 2. světové... Prý jako válečná kořist a s drobnými kosmetickými obměnami vyráběné dalších 40 let..

+2/−1
22.4.2015 20:32

V98l12a11d64i96m94í18r 49N19e82j43e59z83c24h55l50e57b 3891455171217

Samozřejmě, že šlo v převážné většině o obšlehnuté výrobky z Německa i odjinud. Ale obyčejný český člověk, který neměl zdroj tuzexových poukázek - bonů neměl leckdy jinou možnost, než koupit si sovětský výrobek. A některé z nich (namátkou třeba zrcadlovku Zorkij) celkem stály za to.

+1/0
22.4.2015 20:55

A12l34b85e28r57t 20K54á19m38e47n 9504328139631

Ruské hodinky boli najpresnejšie a najrýchlejšie a rusi dokázali vyrobiť najväčší mikročip. Takisto na olympijských hrách ruskí lyžiari mali iba jednu lyžu, pretože ruské lyže nemali pár. ;-)

+2/0
22.4.2015 21:34

J57i12ř36í 28E29r61b35e34n 1693234486147

Drobný dotaz: kopie čeho německého jsou prosím Lada Niva či barevný televizor Elektronik C384D? ;-)

(samozřejmě vím o tom, že Opel Kadett a Moskvič 400 jsou totéž, ale Vy asi zase nevíte to, že v Rusku vyráběli auta už dávno předtím v kooperaci s imperialističnym amerikanskym Fordem a že takovou Pobědu, jako první svůj automobil se samonosnou karosérií, začali vyrábět v roce 1944 :-))

0/0
22.4.2015 22:14
Foto

J26a25n 49Č35e93r28m88á85k 4959778245457

1) možná by bylo dobré přečíst si celé vlákno...

2)nikdo netvrdí, že neudělali vůbec nic... Třeba myšího kuchaře chytajícího amolety nejspíš ve vále ještě nebyly, že... Ale spousta toho byla odvezena z Evropy po válce a pár věcí i vylepšili, koupili licenci, případně obšlehli či ukradli...

0/0
22.4.2015 22:47

J49i84ř62í 40E80r45b92e37n 1793594976487

Nejezchleb: například teréňák niva (...) ruské foťáky, hodinky, televizory, elektrické nářadí...

Čermák: až na to, že šlo o původně Německé výrobky odvezené z Německa po 2. světové... ;-)

+2/−2

doporučit

22.4.2015 19:47

reagovat

0/0
23.4.2015 5:58

J31a70r25o55m84í77r 63P72o79p52l93e39r 4683131531314

asi se mýlíte např. Škval, kvůli němu se ještě dnes zabíjejí špioni

0/0
23.4.2015 1:38

J42a27r67o78m86í89r 78P44o97p93l52e34r 4303211341654

a co např. Škval

0/0
23.4.2015 1:43

O26n10d13r32e13j 43M10a27r24e51c65e95k 3890338700765

No s tim co je ruske to je tezke... mam dnepra 12, sajdkara a ma snad 390kg? no proste kus tanku :D

0/0
23.4.2015 10:13

M91i70c93h62a91l 28M60o40u90c79h56a 9908349383524

A ještě k tomu je to de facto 70 let staré BMW... :-)

+1/0
23.4.2015 10:19

V68l28a37d22i67m98í30r 28N98e26j49e64z45c34h81l54e74b 3321745421597

Nikdo zde ještě nevzpomněl terénního "žigulíka" Niva. To byl svého času super "outdoorový" automobil, který byl pozitivně hodnocen i v kapitalistické cizině.

+2/0
22.4.2015 19:27

L26u70d73v96í49k 71G40a32j86d19o91š84í97k 2955773614202

Ona Niva byla pozitivně hodnocena v kapitalistické cizině jen proto, že to byl nejlacinější offroad na trhu a jeho chování v terénu nebylo zase tak špatné. Co se týče spolehlivosti, zpracování a výbavy to bylo ovšem ve srovnání s konkurencí naprosto tristní.

+5/−1
22.4.2015 20:00

V77l70a51d93i46m51í63r 24N16e19j35e80z67c59h95l92e51b 3561635241287

Máte samozřejmě pravdu. Byl nejlacinější. Na druhé straně mám několik známých myslivců, kteří jím jezdí dodnes. Dnešní nejlevnější alternativa je asi Suzuki Jimnny.

0/0
22.4.2015 20:08

M36i88c95h22a17l 57M78o46u37c14h91a 9648309963704

To pozitivní hodnocení v kapitalistické cizině byla do značné míry propaganda tehdejšího režimu. Pravda byla taková, že se Nivy prodalo pár tisíc kusů ve Francii a pár stovek v ostatních západních zemích a to jen díky její ceně.

.

Sám jsem Nivu měl, měl jsem jí svým způsobem rád, protože to bylo charismatické autíčko, ale technika a zejména zpracování bylo žalostné. V terénu nic moc (srovnatelný Suzuki Samuraj je co do terénních schopností někde jinde), ale především naprosto tragická kvalita a odolnost. Samonosná karoserie se při provozu v terénu kroutila jako žížala, přední nezávislé zavěšení kol znamenalo prakticky nulové křížení náprav a přední diferenciál (původně zadní z nějakého osobního Žigulíku) byl tak slaboučký, že mi v terénu prasknul asi pětkrát (naštěstí byl tak levný, že krom shánění traktoru na vytažení auta s pohonem 2x4, o nic moc nešlo). Když mi po čtrnácti dnech provozu (nového auta!) začaly odpadávat díly jako klička na stahování okna nebo dvířka schránky před spolujezdcem, bylo to ještě úsměvné. Když ale po vyjetí z terénu zpět na silnici, nešla vyřadit redukce a uzávěrka mezinápravového diferenciálu, byla to 100km od domova docela prekérní situace... ;-D

.

Rád na Nivu vzpomínám, byl to můj první off-road, ale ještě raději jsem se jí po asi roce pokusu o její provozování zbavil. Ale je fakt, že jsem za ten rok udělal velký pokrok ve svých automechanických dovednostech ;-D

+2/0
22.4.2015 21:15
Foto

M17i31r34o32s43l34a65v 31S95t15e50i42n87e15r 6538314973955

Můj holandský zeť, myslivec, si tu Ladu za málo peněz koupil. Je to nový historický automobil, bez elektroniky, na všecko jsou páčky, ale projede tam, kde moderní SUV neprojede. Pro myslivce, kteří musí do lesa na nezpevněné cesty ideální, ovšem na dálnici ta kaleše nepatří.

0/0
22.4.2015 22:34

J83i50n81d55ř81i39c92h 83Š76k77o14p43e26k 4475611340845

s SUV nelze srovnávat, SUV jsou jen běžné osobáky na zvýšeném podvozku, průchodnost lepší mají těžko

+1/0
23.4.2015 7:56

M29i31c40h80a92l 69M67o98u16c65h24a 9898419823824

Že je s Nivou jeden holandský myslivec spokojený je klidně možné a já mu to ze srdce přeji!

.

Ovšem co se týká terénních schopností jakéhokoli auta, ty jsou dány několika faktory a Niva v nich oproti většině současných SUV nemá nijak navrch. To by se projevilo i při přímém srovnání v terénu, kde by auta typu VW Touareg, Mitshubishi Pajero, Nissan Pathfinder, Toyota Land Cruiser, Land Rover Discovery apod. projely na srovnatelných pneumatikách to samé, ale spíš více než Niva. Koneckonců i Niva je svou koncepcí SUV, opravdová terénní auta mají rámovou konstrukci a tuhé obě nápravy. Ze současné produkce jsou to například Suzuki Jimny, Land Rover Defender a jeho deriváty (např. Španělská Santana nebo Iveco Massif), Toyota Land Cruiser řady 70 nebo Mercedes G (v prodeji i v užitkové verzi Professional). Tahle auta předčí Nivu ve všem a nejvíc ve spolehlivosti a odolnosti při dlouhodobém provozu v terénu, což je u off-roadu asi nejpodstatnější parametr.

0/0
23.4.2015 8:58
Foto

M92i67r45o55s88l61a49v 94S38t58e56i87n26e62r 6888134793635

V roce 1989 jsem si na jaře projel Toyotu Landcruiser v poušti mezi Houmt Souk na Džerbě a Tatouine v Tunisu. Měla už přes 175 tisíc najeto a písek brala suverénně. Jenom musíte stále kmitat volantem, aby vám písek od předních kol nepadal pod zadní kola.

V současnosti mám skoro novou Škodu Yeti 4x4, 2 l TDI a slouží i v těžkém terénu, ovšem jenom zřídka, výborně. 20% klesání  na lesní cestě nebo mokrou louku zvládne suverénně, jenom nesmíte dávat moc plynu. Jak se vám profil na pneu zanese blátem, je konec i u renomovaných teréňáků.

0/0
23.4.2015 22:14

M30i34c98h66a24l 89M80o23u55c74h72a 9778929453934

Pneumatiky jsou "alfa-omega". Do písku musí být výrazně podhuštěné (okolo 0,8bar), potom to jezdí jako rolba. Do bláta rovněž nízký tlak a především MT (mud terrain) vzorek, který, krom toho, že je dosti hrubý, má kónické drážkování, aby se dezén odstředivou silou při otáčení kol snadno čistil.

.

Věřím, že i Škoda Yeti zvládne oproti běžnému osobnímu autu tolik, že je z toho neznalý člověk v šoku. Ovšem pozor na definici těžkého terénu...;-) Já s terénními auty jezdím už cca 20 let, trochu jsem s nimi i závodil, ale především cestoval, těch pouští jsem projel už celkem dost a tak mám to vnímání terénu krapet posunuté ;-D

.

Jen tak pro inspiraci mrkněte na tohle moje video z cest po středním východě: https://www.youtube.com/watch?v=1qdeCOKiiK8 Je to jen cestování pouštěmi, žádný těžký terén, přesto si myslím, že by s tím Yeti měl problém ;-)

0/0
24.4.2015 8:47
Foto

M31i49r57o11s16l45a32v 79S35t11e31i45n81e50r 6468274613445

Yeti má stejnou techniku jako Volvo, Audi Q5, Q3, Tiguan. Hodí se výborně ke stabilizaci na zasněžených silnicích, příležitostně na blátivé cesty nebo lesní úvozy, ovšem světlost podvozku není srovnatelná třeba s tím Landcruiserem. Ovládání rozdělení síly na kola třením je samozřejmě zdroj opotřebení, brzdění je zásadně i ztráta energie, zvýšená spotřeba paliva je důsledkem. U těch lehčích teréňáků bych vyzvedl třeba Suzuki, ty se tak neboří, neutrhávají se pod nimi krajnice.

A plně souhlasím s volbou pneu: vzorek co nejhlubší, s mezerami mezi bloky alespoň 8 mm širokými. Mám čínské Westlake, při jízdě v blátě nebo kačírku mi sice mlátí kousky matroše do blatníků, ale vzorek se nezacpe. S Yetim dodané Continentály jsou tak na cestu do divadla nebo k Lidlovi.

0/0
24.4.2015 21:43

J36a21r58o82m36í53r 55P74o74p15l73e31r 4603651211924

jj Žiguli 1200 a 1500 byly nejlepší auta ve Vých. Evropě

+4/0
22.4.2015 19:15

L93u23d40v12í73k 27G96a53j72d65o92š53í97k 2725193574212

Logicky. Rusove každý pokus udělat lepší auto v rámci RVHP zamázli.

+2/−1
22.4.2015 20:01

J43i65ř34í 44E47r23b14e54n 1403694266157

Například?

+1/0
22.4.2015 22:16

R13o50b64e34r88t 55P32a85c58i69n18a 7234149205691

Je to taková legenda o ukoněení projektu a nezahájení výroby Škody 720. Reálně to ale mohlo být SSSR volné. I kdyby se Škoda 720 sériově vyráběla, Žigulíky by stejně nestačili vyrábět. Prostě ČSSR neměla prachy na výrobu.

+2/0
22.4.2015 23:16

J59i11ř76í 12E95r26b20e26n 1983854576567

Přesně tak, rusofobové se stejně málokdy zmůžou na jiný argument než Š 720. Kdyby přitom Rusové chtěli, mohli dávno zaříznout Tatru 603 i 613,protože Volha i Čajka by na to taky stačily.

+1/0
23.4.2015 6:00

V10á36c56l43a57v 79Z48á69r24u37b28a 9189263853708

A hlavně z nich byl naprosto dokonalý výhled všemi směry...

0/0
23.4.2015 8:20

R61o73b56i20n 39Ž37i52ž54k52a 2638674306886

Møllehøj je nejvyšší hora Dánska. Obojí je přibližně stejně působivé:-)

0/0
23.4.2015 17:15

M92a33r65e48k 40F98l32e59k11a36č 1607432650491

Měl jsem jako svoje první autíčko...přežil i týden pod vodou v roce 97. pak ještě sloužil asi 7 let. vlezlo se tam 5 vysokoškoláku i s bagáží

0/0
22.4.2015 18:30
Foto

P55e31t81r 67M84o19o54s 6572525517

Takhle se o ladovce vyjadřoval svého času Jeremy Clarkson&spol.:

http://www.mojevideo.sk/video/b949/top_gear_komunisticke_auta_1_cast.html

Jeho suchý politicky nekorektní humor mi bude chybětRv:-/

0/0
22.4.2015 18:17

M74a27r28t56i80n 13H79a89l58á58š75e89k 2710792778274

Jak vysvětlili před lidem, že v Itálie byla první fašistický stát světa a Mussolini zkutečný přítel Hitlera?8-o

+2/0
22.4.2015 17:28

P63e21t60r 46M95a76r73e86č96e32k 1703941819208

To dodnes ví v Rusku  jen hrstka lidí . :-) Takže s tím nemohli mít onehdá soudruzi problém.

+1/0
22.4.2015 17:49

R44o44b80i23n 72Ž22i80ž74k77a 2968554706836

Jaký vysvětlení použili pro NDR? stačilo to vzít přes kopírák.

0/0
22.4.2015 17:58

J17a73r64o59m12í88r 67P55o43p96l15e55r 4963531401594

jak vysvětlit Čechům, že první nejvyšší vyznamenání ČR (Řád bílého lva) dostal kdo?

0/0
23.4.2015 1:41

M58i42r83o17s48l24a40v 19Š57i16m65k46o 7875423622905

Žigul 1 500, to byla raketa. Sice měl s ruským karbem Ozon spotřebu přes 10, ale chodil jako bejk. Kdyby měl kvalt navíc....

+4/0
22.4.2015 17:21

P34e92t65r 23M41a72r67e15č24e64k 1103471749678

Jojo .. ale Láďa 1600 byl ještě lepší.

0/0
22.4.2015 17:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.