Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Žigulík řádí v zatáčkách, před 45 lety vyrobili prvního

Psal se duben 1970, když z výrobního pásu v Togliatti vyjel první VAZ 2101. Ruské město pojmenované po italském revolucionáři žije výrobou aut dodnes. Italská technika vylepšená sovětskými inženýry umí být v rukách nadšenců velmi schopným strojem. Podívejte, co umí upravený žigulík v zatáčkách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R25o48b82e44r91t 96G62o42r15c 6612693453

Zlatej žigulík ;-);-);-) to je nejlepší auto který znám, před tím jsem měl pár škodovek, to byla katastrofa, věčně aby pod tím člověk ležel, v zimě to netopilo, v létě neustále připravená horká voda na párky, čumák věčně namířenej do nebe a vzadu utahaná náprava. Žigulíček panečku, jednoduchej jak kafemlejnek, v -20 startoval na brnk, žádný startování na třikrát jak u škodovek, 5 minut to běželo a už to topilo, nádrž schovaná v kufru... jo to byly časy :-)

0/0
23.4.2015 12:10

A78n12t47o58n11í15n 29J97i35r85á22s14e14k 7856706496535

Líbí se mi názory machrů, kteří v autě nedokáží ani vyměnit svíčku .... dnešní generace línejch mlaďochů co mají jen silné keci a bydlí u maminky :)

+2/−2
23.4.2015 7:51

M16a34r74t97i28n 55R78a45y33m60a32n 4432518903188

no jasne ... jenom protoze jsem mladej tak jsem linej a o autech nevim nic a neumim vymenit svicku. By me zajimalo jestli vy starej umite vymenit rozvodovy remen na boxeru od Subaru.

+4/0
23.4.2015 8:23

F95r92a29n70t55i91š16e34k 67K45ý66h13o44s 8778581303576

buuuuurn ;-DR^

+1/0
23.4.2015 8:36

M19a36r80t86i70n 27H33o32u12b35a 6503811859568

Ziguli je absolutně nejhorší auto, co jsem kdy řídil

0/−5
22.4.2015 22:35

J44a76r25o20m83í24r 24P56o47p81l66e38r 4413251211104

já si zase už smyky kontrolované plynovým pedálem asi v těchto nových autech nezažiji

+1/0
23.4.2015 1:36

M85a12r12t23i17n 69R14a47y78m69a95n 4682308513338

Proc myslite? Kdyz si vyberete auto s nahonem na zadek tak drtiva vetsina z nich si necha stabilizaci i antiprokluz vypnout.. ;)

0/0
23.4.2015 8:24

M48i20c11h89a86l 34M93o43u15c11h70a 9548249573394

To ovšem není dáno kvalitou Žigulíků ale tím, že drtivá většina současných aut má poháněná přední kola a z principu se s nimi kontrolovaným přetáčivým smykem jezdit nedá... ;-)

0/0
23.4.2015 8:41
Foto

P12e22t32r 25P32. 47V68e77s85e39l39s46k49y 7864551936143

Ta dlouhá, měkká šaltpáka mě sice před 30-ti lety pěkně štvala, ale teď jsem zjihle zavzpomínal....

+2/0
22.4.2015 22:35

R23a42d55e37k 51R37a85i16d52a 5967112519

U fotky 11 máty uvedeno, že byl VAZ 2101 vyráběn mezi lety 1910 až 1988, opravte si to :D

0/0
22.4.2015 21:41

M62a55r55t17i76n 57K73ř52í96ž 9143642690347

Žádná chyba - to je prostě legenda :-)

+2/0
22.4.2015 22:22

M70i60c50h83a16l 87S21n95o57p21e67k 7301878735357

šunt proti šuntu, báječné..:-P

0/−5
22.4.2015 20:50

M25a72r35t45i26n 25Č39e83r31n68ý 7911224121

Prodal jsem forda, koupil jsem Vaz, protoze miluju Sovetsky svaz. Ktera me ho vyhuli, tu povozim v ziguli :-)

+5/0
22.4.2015 20:07

M95a10r57t72i31n 65H90o86f12f10m63a84n14n 2935501866356

...myslím, že rusi nevyrobili nikdy nič dobré... alebo sa mýlim? len si spomínam že už ako dieťa v osemdesiatych rokoch som vnímal, že čo je z ruska je veľké, ťažké, nekvalitné a nespoľahlivé a je treba sa tomu veľkým oblúkom vyhnúť..... ;-D

+3/−6
22.4.2015 19:39

V29l12a32d58i79m71í67r 48N53e93j86e38z80c91h92l85e24b 3951985471467

Když už jsem Vám udělil minus, měl bych říci proč: například teréňák niva (viz níže - můj pokus o příspěvek) byl na svoji dobu oceňován a kupován i na západě. Kromě toho ruské foťáky, hodinky, televizory, elektrické nářadí...

To jsme všechno celkem rádi při návštěvách Sovětského svazu kupovali.

+3/−2
22.4.2015 19:47
Foto

J63a95n 86Č33e24r18m49á41k 4319738525577

až na to, že šlo o původně Německé výrobky odvezené z Německa po 2. světové... Prý jako válečná kořist a s drobnými kosmetickými obměnami vyráběné dalších 40 let..

+2/−1
22.4.2015 20:32

V11l66a69d63i31m34í42r 19N28e36j78e61z15c19h16l77e70b 3181935131507

Samozřejmě, že šlo v převážné většině o obšlehnuté výrobky z Německa i odjinud. Ale obyčejný český člověk, který neměl zdroj tuzexových poukázek - bonů neměl leckdy jinou možnost, než koupit si sovětský výrobek. A některé z nich (namátkou třeba zrcadlovku Zorkij) celkem stály za to.

+1/0
22.4.2015 20:55

A71l33b25e98r43t 71K31á36m26e78n 9514398379241

Ruské hodinky boli najpresnejšie a najrýchlejšie a rusi dokázali vyrobiť najväčší mikročip. Takisto na olympijských hrách ruskí lyžiari mali iba jednu lyžu, pretože ruské lyže nemali pár. ;-)

+2/0
22.4.2015 21:34

J38i63ř89í 62E89r28b19e84n 1443804236177

Drobný dotaz: kopie čeho německého jsou prosím Lada Niva či barevný televizor Elektronik C384D? ;-)

(samozřejmě vím o tom, že Opel Kadett a Moskvič 400 jsou totéž, ale Vy asi zase nevíte to, že v Rusku vyráběli auta už dávno předtím v kooperaci s imperialističnym amerikanskym Fordem a že takovou Pobědu, jako první svůj automobil se samonosnou karosérií, začali vyrábět v roce 1944 :-))

0/0
22.4.2015 22:14
Foto

J39a78n 32Č36e70r12m85á77k 4509698295597

1) možná by bylo dobré přečíst si celé vlákno...

2)nikdo netvrdí, že neudělali vůbec nic... Třeba myšího kuchaře chytajícího amolety nejspíš ve vále ještě nebyly, že... Ale spousta toho byla odvezena z Evropy po válce a pár věcí i vylepšili, koupili licenci, případně obšlehli či ukradli...

0/0
22.4.2015 22:47

J13i16ř91í 49E84r49b33e90n 1863774246807

Nejezchleb: například teréňák niva (...) ruské foťáky, hodinky, televizory, elektrické nářadí...

Čermák: až na to, že šlo o původně Německé výrobky odvezené z Německa po 2. světové... ;-)

+2/−2

doporučit

22.4.2015 19:47

reagovat

0/0
23.4.2015 5:58

J54a13r83o40m86í87r 43P84o35p41l51e13r 4883181491524

asi se mýlíte např. Škval, kvůli němu se ještě dnes zabíjejí špioni

0/0
23.4.2015 1:38

J59a72r61o19m14í86r 56P97o78p34l44e20r 4893351391254

a co např. Škval

0/0
23.4.2015 1:43

O97n76d32r85e71j 98M88a17r84e93c27e60k 3120128400455

No s tim co je ruske to je tezke... mam dnepra 12, sajdkara a ma snad 390kg? no proste kus tanku :D

0/0
23.4.2015 10:13

M95i73c27h35a67l 20M93o96u15c14h15a 9518769523594

A ještě k tomu je to de facto 70 let staré BMW... :-)

+1/0
23.4.2015 10:19

V94l26a53d35i65m31í76r 53N69e65j76e25z85c35h54l95e48b 3871485461717

Nikdo zde ještě nevzpomněl terénního "žigulíka" Niva. To byl svého času super "outdoorový" automobil, který byl pozitivně hodnocen i v kapitalistické cizině.

+2/0
22.4.2015 19:27

L10u71d14v14í78k 27G80a65j56d21o63š34í97k 2105163754452

Ona Niva byla pozitivně hodnocena v kapitalistické cizině jen proto, že to byl nejlacinější offroad na trhu a jeho chování v terénu nebylo zase tak špatné. Co se týče spolehlivosti, zpracování a výbavy to bylo ovšem ve srovnání s konkurencí naprosto tristní.

+5/−1
22.4.2015 20:00

V18l67a51d14i61m58í52r 33N67e52j19e65z26c13h40l79e59b 3331215491567

Máte samozřejmě pravdu. Byl nejlacinější. Na druhé straně mám několik známých myslivců, kteří jím jezdí dodnes. Dnešní nejlevnější alternativa je asi Suzuki Jimnny.

0/0
22.4.2015 20:08

M48i50c21h96a57l 11M51o26u84c29h77a 9598399303954

To pozitivní hodnocení v kapitalistické cizině byla do značné míry propaganda tehdejšího režimu. Pravda byla taková, že se Nivy prodalo pár tisíc kusů ve Francii a pár stovek v ostatních západních zemích a to jen díky její ceně.

.

Sám jsem Nivu měl, měl jsem jí svým způsobem rád, protože to bylo charismatické autíčko, ale technika a zejména zpracování bylo žalostné. V terénu nic moc (srovnatelný Suzuki Samuraj je co do terénních schopností někde jinde), ale především naprosto tragická kvalita a odolnost. Samonosná karoserie se při provozu v terénu kroutila jako žížala, přední nezávislé zavěšení kol znamenalo prakticky nulové křížení náprav a přední diferenciál (původně zadní z nějakého osobního Žigulíku) byl tak slaboučký, že mi v terénu prasknul asi pětkrát (naštěstí byl tak levný, že krom shánění traktoru na vytažení auta s pohonem 2x4, o nic moc nešlo). Když mi po čtrnácti dnech provozu (nového auta!) začaly odpadávat díly jako klička na stahování okna nebo dvířka schránky před spolujezdcem, bylo to ještě úsměvné. Když ale po vyjetí z terénu zpět na silnici, nešla vyřadit redukce a uzávěrka mezinápravového diferenciálu, byla to 100km od domova docela prekérní situace... ;-D

.

Rád na Nivu vzpomínám, byl to můj první off-road, ale ještě raději jsem se jí po asi roce pokusu o její provozování zbavil. Ale je fakt, že jsem za ten rok udělal velký pokrok ve svých automechanických dovednostech ;-D

+2/0
22.4.2015 21:15
Foto

M41i20r51o28s80l45a35v 18S25t48e53i80n82e74r 6738874663295

Můj holandský zeť, myslivec, si tu Ladu za málo peněz koupil. Je to nový historický automobil, bez elektroniky, na všecko jsou páčky, ale projede tam, kde moderní SUV neprojede. Pro myslivce, kteří musí do lesa na nezpevněné cesty ideální, ovšem na dálnici ta kaleše nepatří.

0/0
22.4.2015 22:34

J95i67n56d54ř55i60c16h 36Š47k48o74p58e35k 4955161970695

s SUV nelze srovnávat, SUV jsou jen běžné osobáky na zvýšeném podvozku, průchodnost lepší mají těžko

+1/0
23.4.2015 7:56

M18i15c40h13a30l 40M35o71u52c76h27a 9758529963614

Že je s Nivou jeden holandský myslivec spokojený je klidně možné a já mu to ze srdce přeji!

.

Ovšem co se týká terénních schopností jakéhokoli auta, ty jsou dány několika faktory a Niva v nich oproti většině současných SUV nemá nijak navrch. To by se projevilo i při přímém srovnání v terénu, kde by auta typu VW Touareg, Mitshubishi Pajero, Nissan Pathfinder, Toyota Land Cruiser, Land Rover Discovery apod. projely na srovnatelných pneumatikách to samé, ale spíš více než Niva. Koneckonců i Niva je svou koncepcí SUV, opravdová terénní auta mají rámovou konstrukci a tuhé obě nápravy. Ze současné produkce jsou to například Suzuki Jimny, Land Rover Defender a jeho deriváty (např. Španělská Santana nebo Iveco Massif), Toyota Land Cruiser řady 70 nebo Mercedes G (v prodeji i v užitkové verzi Professional). Tahle auta předčí Nivu ve všem a nejvíc ve spolehlivosti a odolnosti při dlouhodobém provozu v terénu, což je u off-roadu asi nejpodstatnější parametr.

0/0
23.4.2015 8:58
Foto

M57i62r71o73s50l85a59v 44S90t42e96i60n58e88r 6528464813235

V roce 1989 jsem si na jaře projel Toyotu Landcruiser v poušti mezi Houmt Souk na Džerbě a Tatouine v Tunisu. Měla už přes 175 tisíc najeto a písek brala suverénně. Jenom musíte stále kmitat volantem, aby vám písek od předních kol nepadal pod zadní kola.

V současnosti mám skoro novou Škodu Yeti 4x4, 2 l TDI a slouží i v těžkém terénu, ovšem jenom zřídka, výborně. 20% klesání  na lesní cestě nebo mokrou louku zvládne suverénně, jenom nesmíte dávat moc plynu. Jak se vám profil na pneu zanese blátem, je konec i u renomovaných teréňáků.

0/0
23.4.2015 22:14

M66i67c56h62a98l 65M42o83u11c78h42a 9398839503854

Pneumatiky jsou "alfa-omega". Do písku musí být výrazně podhuštěné (okolo 0,8bar), potom to jezdí jako rolba. Do bláta rovněž nízký tlak a především MT (mud terrain) vzorek, který, krom toho, že je dosti hrubý, má kónické drážkování, aby se dezén odstředivou silou při otáčení kol snadno čistil.

.

Věřím, že i Škoda Yeti zvládne oproti běžnému osobnímu autu tolik, že je z toho neznalý člověk v šoku. Ovšem pozor na definici těžkého terénu...;-) Já s terénními auty jezdím už cca 20 let, trochu jsem s nimi i závodil, ale především cestoval, těch pouští jsem projel už celkem dost a tak mám to vnímání terénu krapet posunuté ;-D

.

Jen tak pro inspiraci mrkněte na tohle moje video z cest po středním východě: https://www.youtube.com/watch?v=1qdeCOKiiK8 Je to jen cestování pouštěmi, žádný těžký terén, přesto si myslím, že by s tím Yeti měl problém ;-)

0/0
24.4.2015 8:47
Foto

M26i94r63o32s64l22a20v 72S23t97e15i68n81e45r 6288164933145

Yeti má stejnou techniku jako Volvo, Audi Q5, Q3, Tiguan. Hodí se výborně ke stabilizaci na zasněžených silnicích, příležitostně na blátivé cesty nebo lesní úvozy, ovšem světlost podvozku není srovnatelná třeba s tím Landcruiserem. Ovládání rozdělení síly na kola třením je samozřejmě zdroj opotřebení, brzdění je zásadně i ztráta energie, zvýšená spotřeba paliva je důsledkem. U těch lehčích teréňáků bych vyzvedl třeba Suzuki, ty se tak neboří, neutrhávají se pod nimi krajnice.

A plně souhlasím s volbou pneu: vzorek co nejhlubší, s mezerami mezi bloky alespoň 8 mm širokými. Mám čínské Westlake, při jízdě v blátě nebo kačírku mi sice mlátí kousky matroše do blatníků, ale vzorek se nezacpe. S Yetim dodané Continentály jsou tak na cestu do divadla nebo k Lidlovi.

0/0
24.4.2015 21:43

J19a83r49o97m58í96r 39P88o49p16l26e14r 4173901211444

jj Žiguli 1200 a 1500 byly nejlepší auta ve Vých. Evropě

+4/0
22.4.2015 19:15

L62u34d30v80í68k 13G92a54j58d57o40š83í95k 2645943834382

Logicky. Rusove každý pokus udělat lepší auto v rámci RVHP zamázli.

+2/−1
22.4.2015 20:01

J98i11ř86í 67E97r33b42e25n 1163924686167

Například?

+1/0
22.4.2015 22:16

R16o93b34e28r20t 97P34a35c11i25n39a 7904509285221

Je to taková legenda o ukoněení projektu a nezahájení výroby Škody 720. Reálně to ale mohlo být SSSR volné. I kdyby se Škoda 720 sériově vyráběla, Žigulíky by stejně nestačili vyrábět. Prostě ČSSR neměla prachy na výrobu.

+2/0
22.4.2015 23:16

J43i33ř54í 31E87r82b17e89n 1333754646107

Přesně tak, rusofobové se stejně málokdy zmůžou na jiný argument než Š 720. Kdyby přitom Rusové chtěli, mohli dávno zaříznout Tatru 603 i 613,protože Volha i Čajka by na to taky stačily.

+1/0
23.4.2015 6:00

V86á65c62l19a34v 48Z51á62r15u65b84a 9669693583378

A hlavně z nich byl naprosto dokonalý výhled všemi směry...

0/0
23.4.2015 8:20

R14o69b19i45n 48Ž84i89ž18k70a 2838144846976

Møllehøj je nejvyšší hora Dánska. Obojí je přibližně stejně působivé:-)

0/0
23.4.2015 17:15

M26a69r57e63k 19F20l68e72k90a90č 1907482870221

Měl jsem jako svoje první autíčko...přežil i týden pod vodou v roce 97. pak ještě sloužil asi 7 let. vlezlo se tam 5 vysokoškoláku i s bagáží

0/0
22.4.2015 18:30
Foto

P56e57t66r 83M72o60o77s 6472795877

Takhle se o ladovce vyjadřoval svého času Jeremy Clarkson&spol.:

http://www.mojevideo.sk/video/b949/top_gear_komunisticke_auta_1_cast.html

Jeho suchý politicky nekorektní humor mi bude chybětRv:-/

0/0
22.4.2015 18:17

M36a78r20t78i93n 77H14a48l49á35š92e57k 2120742558114

Jak vysvětlili před lidem, že v Itálie byla první fašistický stát světa a Mussolini zkutečný přítel Hitlera?8-o

+2/0
22.4.2015 17:28

P84e45t23r 78M69a57r36e37č42e51k 1863211539168

To dodnes ví v Rusku  jen hrstka lidí . :-) Takže s tím nemohli mít onehdá soudruzi problém.

+1/0
22.4.2015 17:49

R59o45b81i30n 83Ž98i41ž73k94a 2858514506236

Jaký vysvětlení použili pro NDR? stačilo to vzít přes kopírák.

0/0
22.4.2015 17:58

J93a64r54o82m20í82r 86P24o64p67l20e39r 4103511761364

jak vysvětlit Čechům, že první nejvyšší vyznamenání ČR (Řád bílého lva) dostal kdo?

0/0
23.4.2015 1:41

M17i66r60o42s89l89a21v 36Š28i74m24k36o 7895583712385

Žigul 1 500, to byla raketa. Sice měl s ruským karbem Ozon spotřebu přes 10, ale chodil jako bejk. Kdyby měl kvalt navíc....

+4/0
22.4.2015 17:21

P55e62t71r 81M58a40r13e33č38e51k 1913341519308

Jojo .. ale Láďa 1600 byl ještě lepší.

0/0
22.4.2015 17:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.