Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Závodní monstrum Nissan má všechno jinak, 1 250 koní pohání přední kola

Japonská automobilka Nissan se po letech experimentování vrací do slavného závodu 24 hodin Le Mans se speciálem nejvyšší kategorie LMP1. Ani tentokrát ovšem nepostavili technici konvenční auto. Tahle šílenost má motor vpředu, hybridní ústrojí dává výkon 1 250 koní a pohání přední kola.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J23o90s63e14f 81V93a62l13a 9410533933263

zajimalo by mne, jak ma Nissan jisteny setrvacnik, kdyby se z jakychkoli duvodu (nehoda, vada materialu, mechanicke pretizeni) roztrhl. Pak budou z auta letat predmety o vaze, energii a prubojnosti srovnatelne s projektilem moderniho dela

0/0
10.5.2015 22:19

P44e36t18r70a 87D80v76o18ř37á46k87o59v52á 1930964921259

Další obrázky: http://www.dailysportscar.com/2015/02/02/the-new-nissan-gt-r-lm-nismo-lmp1-in-pictures.html

0/0
7.5.2015 10:50

P79a98v23e25l 28A80c21h65a61r16d 1924616496370

Při čtení článku mě napadla věta, kterou před léty pronesl Niki Lauda (a tehdy měl pravdu) : "Jestli tohle bude jezdit, tak všichni ostatní jsou idioti".

+6/0
6.5.2015 10:39

T42o67m24á82š 76J88u37r80e76č89k47a 3613622479693

Aj tak pro mě zůstává nejzajímavější kategorie GT

0/0
6.5.2015 7:14

R17o88m77a81n 14V27o37c75e44t33k70a 9563641946298

Tak u Nissanu se neboji, zajimave auto, jsem zvedav jak zafunguje. Trosku jako Batmobil , ale drzim palce.

+3/0
6.5.2015 7:03

O37n79d94r78e72j 76S75i14d68o22n 6484886611612

Prestoze to s nejvetsi pravdepodobnosti na Audi stacit nebude, tak jim fandim, mam slabost pro podobne sileny napady (pohon pouze prednich kol a mechanicky setrvacnik).

+4/0
6.5.2015 5:22

J62i79ř20í 13K75ř82í33ž 2877434216606

Mechanický přítlak, mechanický grip!! WTF

+1/−1
6.5.2015 0:38

M96i44c53h36a22l 93K18r53e95j94č67í 1886840711653

Nevím, jestli se to běžně používá, ale řekl bych, že mechanický přítlak (způsobený hmotností - v konečném důsledku se neliší od přítlaku aerodynamického) zkrátka způsobuje mechanický grip (=přilnavost).

+1/−1
6.5.2015 0:55

D47a76v39i92d 51K65ř74í94s34t29e93k 5725408162844

V konečném důsledku se mechanický přítlak od toho aerodynamického opravdu neliší - jde o to přitlačit auto k vozovce. Rozdíl je v tom, jak se toho dosáhne. Pokud máte malý přítlak "mechanický", tak musíte vyrobit přítlak aerodynamický. Ten se "vyrábí" tím, že proud vzduchu, který obtéká auto, tlačí auto k vozovce. Tím se ale zvyšuje odpor vzduchu. Proto, pokud máte dostatečný "mechanický" přítlak, tak můžete kapotu tvarovat mnohem aerodynamičtěji, tím zmenšovat aerodynamický odpor a tím zvyšovat celkový výkon vozu.

+2/0
6.5.2015 10:00

J25i29ř96í 43K29o50c62u20r60e67k 6525924925728

K tomu je třeba dodat, jak velký je aerodynamický přítlak. U formulí se traduje, že v 80 km/h je přítlak vyšší než hmotnost - mohla by jezdit po stropě.

"Mechanický přítlak" má jednu necnost - tu hmotnost musíte urychlovat a taky s ní brzdit, v zatáčkách pak pro jistotu nezvyšuje poměr mezi tíhou a odstředivou silou.

0/0
6.5.2015 17:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.