Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Závodní monstrum Nissan má všechno jinak, 1 250 koní pohání přední kola

Japonská automobilka Nissan se po letech experimentování vrací do slavného závodu 24 hodin Le Mans se speciálem nejvyšší kategorie LMP1. Ani tentokrát ovšem nepostavili technici konvenční auto. Tahle šílenost má motor vpředu, hybridní ústrojí dává výkon 1 250 koní a pohání přední kola.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J27o86s88e21f 78V34a60l90a 9590153393283

zajimalo by mne, jak ma Nissan jisteny setrvacnik, kdyby se z jakychkoli duvodu (nehoda, vada materialu, mechanicke pretizeni) roztrhl. Pak budou z auta letat predmety o vaze, energii a prubojnosti srovnatelne s projektilem moderniho dela

0/0
10.5.2015 22:19

P67e80t50r71a 29D49v14o28ř27á49k55o35v67á 1940654851809

Další obrázky: http://www.dailysportscar.com/2015/02/02/the-new-nissan-gt-r-lm-nismo-lmp1-in-pictures.html

0/0
7.5.2015 10:50

P79a12v98e54l 62A23c44h73a59r52d 1434906196430

Při čtení článku mě napadla věta, kterou před léty pronesl Niki Lauda (a tehdy měl pravdu) : "Jestli tohle bude jezdit, tak všichni ostatní jsou idioti".

+6/0
6.5.2015 10:39


T27o37m52á51š 10J83u12r53e53č54k75a 3273132429273

Aj tak pro mě zůstává nejzajímavější kategorie GT

0/0
6.5.2015 7:14

R50o21m13a84n 42V40o54c14e50t93k69a 9653191906418

Tak u Nissanu se neboji, zajimave auto, jsem zvedav jak zafunguje. Trosku jako Batmobil , ale drzim palce.

+3/0
6.5.2015 7:03

O66n29d38r65e85j 37S42i87d95o28n 6114546381742

Prestoze to s nejvetsi pravdepodobnosti na Audi stacit nebude, tak jim fandim, mam slabost pro podobne sileny napady (pohon pouze prednich kol a mechanicky setrvacnik).

+4/0
6.5.2015 5:22

J56i82ř84í 24K19ř73í69ž 2407774496806

Mechanický přítlak, mechanický grip!! WTF

+1/−1
6.5.2015 0:38

M47i21c17h33a39l 66K20r86e56j85č51í 1136410621333

Nevím, jestli se to běžně používá, ale řekl bych, že mechanický přítlak (způsobený hmotností - v konečném důsledku se neliší od přítlaku aerodynamického) zkrátka způsobuje mechanický grip (=přilnavost).

+1/−1
6.5.2015 0:55

D65a40v85i26d 38K93ř21í83s51t10e26k 5705368502884

V konečném důsledku se mechanický přítlak od toho aerodynamického opravdu neliší - jde o to přitlačit auto k vozovce. Rozdíl je v tom, jak se toho dosáhne. Pokud máte malý přítlak "mechanický", tak musíte vyrobit přítlak aerodynamický. Ten se "vyrábí" tím, že proud vzduchu, který obtéká auto, tlačí auto k vozovce. Tím se ale zvyšuje odpor vzduchu. Proto, pokud máte dostatečný "mechanický" přítlak, tak můžete kapotu tvarovat mnohem aerodynamičtěji, tím zmenšovat aerodynamický odpor a tím zvyšovat celkový výkon vozu.

+2/0
6.5.2015 10:00

J66i61ř90í 67K80o87c14u78r53e61k 6855664465328

K tomu je třeba dodat, jak velký je aerodynamický přítlak. U formulí se traduje, že v 80 km/h je přítlak vyšší než hmotnost - mohla by jezdit po stropě.

"Mechanický přítlak" má jednu necnost - tu hmotnost musíte urychlovat a taky s ní brzdit, v zatáčkách pak pro jistotu nezvyšuje poměr mezi tíhou a odstředivou silou.

0/0
6.5.2015 17:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.