Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Závodní monstrum Nissan má všechno jinak, 1 250 koní pohání přední kola

Japonská automobilka Nissan se po letech experimentování vrací do slavného závodu 24 hodin Le Mans se speciálem nejvyšší kategorie LMP1. Ani tentokrát ovšem nepostavili technici konvenční auto. Tahle šílenost má motor vpředu, hybridní ústrojí dává výkon 1 250 koní a pohání přední kola.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J74o31s82e42f 15V96a30l94a 9980453273573

zajimalo by mne, jak ma Nissan jisteny setrvacnik, kdyby se z jakychkoli duvodu (nehoda, vada materialu, mechanicke pretizeni) roztrhl. Pak budou z auta letat predmety o vaze, energii a prubojnosti srovnatelne s projektilem moderniho dela

0/0
10.5.2015 22:19

P58e47t21r45a 48D77v72o59ř36á55k93o89v42á 1300624861459

Další obrázky: http://www.dailysportscar.com/2015/02/02/the-new-nissan-gt-r-lm-nismo-lmp1-in-pictures.html

0/0
7.5.2015 10:50

P31a11v16e17l 96A58c92h86a65r72d 1454776786550

Při čtení článku mě napadla věta, kterou před léty pronesl Niki Lauda (a tehdy měl pravdu) : "Jestli tohle bude jezdit, tak všichni ostatní jsou idioti".

+6/0
6.5.2015 10:39

T39o15m92á69š 38J89u62r72e26č75k88a 3743832879623

Aj tak pro mě zůstává nejzajímavější kategorie GT

0/0
6.5.2015 7:14

R78o27m61a97n 93V91o38c30e98t65k59a 9553711126988

Tak u Nissanu se neboji, zajimave auto, jsem zvedav jak zafunguje. Trosku jako Batmobil , ale drzim palce.

+3/0
6.5.2015 7:03

O92n13d96r50e10j 30S14i39d10o24n 6284556211412

Prestoze to s nejvetsi pravdepodobnosti na Audi stacit nebude, tak jim fandim, mam slabost pro podobne sileny napady (pohon pouze prednich kol a mechanicky setrvacnik).

+4/0
6.5.2015 5:22

J33i18ř94í 23K68ř14í73ž 2507844506356

Mechanický přítlak, mechanický grip!! WTF

+1/−1
6.5.2015 0:38

M39i48c42h23a65l 86K62r78e22j77č48í 1736620821333

Nevím, jestli se to běžně používá, ale řekl bych, že mechanický přítlak (způsobený hmotností - v konečném důsledku se neliší od přítlaku aerodynamického) zkrátka způsobuje mechanický grip (=přilnavost).

+1/−1
6.5.2015 0:55

D78a13v42i52d 82K59ř14í21s13t51e89k 5515978612234

V konečném důsledku se mechanický přítlak od toho aerodynamického opravdu neliší - jde o to přitlačit auto k vozovce. Rozdíl je v tom, jak se toho dosáhne. Pokud máte malý přítlak "mechanický", tak musíte vyrobit přítlak aerodynamický. Ten se "vyrábí" tím, že proud vzduchu, který obtéká auto, tlačí auto k vozovce. Tím se ale zvyšuje odpor vzduchu. Proto, pokud máte dostatečný "mechanický" přítlak, tak můžete kapotu tvarovat mnohem aerodynamičtěji, tím zmenšovat aerodynamický odpor a tím zvyšovat celkový výkon vozu.

+2/0
6.5.2015 10:00

J52i77ř66í 12K67o16c47u51r46e45k 6155764725678

K tomu je třeba dodat, jak velký je aerodynamický přítlak. U formulí se traduje, že v 80 km/h je přítlak vyšší než hmotnost - mohla by jezdit po stropě.

"Mechanický přítlak" má jednu necnost - tu hmotnost musíte urychlovat a taky s ní brzdit, v zatáčkách pak pro jistotu nezvyšuje poměr mezi tíhou a odstředivou silou.

0/0
6.5.2015 17:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.