Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: Bouračka v automobilovém skanzenu

Kuba je pro milovníka starých amerických fár ráj. Parádní chevrolet z roku 1952 nebyl v muzeu, ale jezdili po Havaně jako taxík. Tento týden naboural a přišel o předek. Vsaďte se, že ho šikovné ruce zas vrátí do provozu. Schopnost Kubánců udržet při životě téměř jakékoliv auto je známá po celém světě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J65a15k71u14b 84Š51r15á76m50e13k 4258563752501

Nouze naučila Dalibora housti ... a Juana postavit auťák z totální havárky.

0/0
11.5.2015 13:39

J94a62n 61K90o84n66v72a49l23i12n84k68a 5570161461155

Kdysi jsem četl, jak dávají na staré americké motory karburátory z žigulů. Rusáci do svých aut dávali jen technologie, které někde ukradli nebo dostali. Už třeba Gaz Poběda byl tuším starý Ford (nebo Opel? - nevím). Ta vzájemná kompatibilita součástí je geniální.

+2/0
11.5.2015 9:14

M88a89r47e88k 23H60r48u92b24y 6957632261558

Tak zrovna Pobeda byla (jedna z mala) originalni sovetska konstrukce ;-)

0/0
11.5.2015 11:03

T35o64m26á52š 94M38a27r24o74u74n89e58k 7795457238976

Poběda byla jejich, ale třeba limuzíny ZIS-110 byly vyráběny přímo na lisovacím nářadí Packard. I pozdější ZILy (třeba 111) byly inspirovaný Packardy z poloviny 50. let.

0/0
31.5.2015 0:57

T48o45m26á86š 12M23a11r94o36u56n79e65k 7975747398416

Poběda byla jejich, ale takový limuzíny ZIS, počínaje typem 101, přes 110 se vyráběly přímo na lisovacím nářadí Packard. Zajímavá historie sovětských aut zde: http://www.dieselpunks.org/profiles/blogs/lord-ks-garage-87-soviet

0/0
31.5.2015 0:59

J18i33ř69í 16E56r51b43e40n 1703244396197

Autofotka týdne? Kolik jste toho v redakci za ten týden vychlastali?

No, že se ptám, když jste schopni vyplodit článek o Jawě 50 jen na základě pár fotek zprasené motorky kdesi u kancelářské budovy...

+3/0
10.5.2015 23:49
Foto

M11i74c25h21a13l 76N37a93j50m24a59n 7979173456860

To že na kubě jezdí spousta krásných amerických bouráků z 50 a 60 let je hodně nadsazená informace. Jsou si ce vidělt hlavně v Havaně, ale v dalších oblastech kuby jsou celkem rarita.  A když už takové auto potkáte, tak je zbastlené neuvěřitelným způsobem - například zástavbou jiného motoru - třeba z moskviče nebo ladovky. 

Naopak tam jezdí spousta aut čínské produkce, které nejsou vidění v evropě. Jinak tam ze známých aut jezdí dost Peugeoty 206, Fordy focus, hodně je rozšířená je Kia a Hyundai. Sem tam potkáte i Škodu Octavii první generace.

0/0
10.5.2015 16:17

J96a63n 86J81i65r51k30a 7510320930

Ooooh takova skoda ;-(

+1/0
10.5.2015 10:26

M79a66r77e30k 85H76r11u47b85y 6837332781528

Zajímalo by mě,  jestli by dokázali udržet při životě i dnešní auta plná kurvitek ;-)

+4/0
10.5.2015 8:44

M71i57c59h79a43l 10K87o82z19d92e63r60k74a 4280935861

Dají mu motor z moskviče a bude jezdit jako nový :-D

+7/0
10.5.2015 11:35

J86i16ř94í 57E43r81b90e60n 1923124386747

Kurvítka (klimatiace, lambda sonda, elektrické stahování okýnek, elektrické seřizování zrcátek, airbagy, popřípadě celá elektroinstalace) se prostě vymontují a nahradí pár drátky, které natvrdo pospojují životně důležité součástky typu zapalování, vstřikování či osvětlení...

+2/0
10.5.2015 23:52

P73e38t92r 24K49o13s17u48t65a 7637462423396

Pak tu bouracku strelej v aaaauto jako malo jety po nekurakovy.

+7/−2
10.5.2015 5:09

A40r28t91u58r 36D98e89n93t 4523370491518

Voni sou fakt hlava, pane vachmajstr. A ještě k tomu tak vtipná!

+3/0
10.5.2015 17:30

O87n91d78ř54e31j 14F68e70n94c67l 9682886553210

Byl jsem překvapený, když jsem nedávno viděl na fotkách, kolik Fábií na Kubě jezdí.

+2/0
10.5.2015 0:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.