- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Podívejte kdo odhlasoval novelu zákona v roce 2008 platnou od 1.1.2009 mimo Bursíkovce.
Už ať jsou prázdniny. Snad dá parlament chvíli pokoj.
Co vyblije náš parlament, vždycky stojí za to.
Tak aby to bylo úplné tak by to chtělo zavést ekodaně taky pro motorky a skůtry (protože prej skůtr není motorka, tak proto rozepsané) když jsou v poslední době hojně využívané, a když u aut podle stáří, tak u motorek třeba podle objemu a pěkně obráceně, litrová mašina za 1000,- a nějaká udejchaná dvoutaktní 50ka pěkně za 5000,- a kdo má uřvaný laďáky tak bez rozdílu za 10000,- ať je trochu veselo... Jo a cyklisti taky víte kolik toho takovej cyklista naprdí za sezonu???
Takže za rok se dočkáme nápadu, že daň se bude platit i za EURO 4, pak EURO 5 atd... k tomu povinná registrace autodílů, takže už si nepůjde za relativně levné peníze pořídit díl z vrakoviště, což efektivně vyřadí starší, údajně neekologické vozy, takže si všichni radostně pořídíme vůz s motorem 0,5l s pěti turby, který sice vydrží jezdit sotva rok, ale bude zaručeně ekologický. Nevadí, že motor bude mít papírově spotřebu 4l a reálně 8, zatímco klasický čtyřválec ve velkém deset let starém voze jezdí bez problémů za 5,5-6,5. Hlavně, že bude na všechno vyhláška, zákon, a povinný certifikát.
Jako občan chci znát, jaká opatření zavede v tomto ohledu vláda vůči přestárlým lokomotivám ČD a motorovým lodím co se zmítají po Vltavě. Předpokládám, že od zvyšování daně majitelům vozů /kteří jsou nejsnazší obětí/ přistoupí se stejným důrazem vůči dalším znečišťovatelům díky přestárlé technice jako právě lokomotivy, zemědělské traktory a stroje a v neposlední řadě říční plavbě
Francie už přišla na to, že zahazovat pořád staré věci a kupovat nové, protože ty staré se polámaly, je značně neekologické (nelegální vkládat do přístrojů součástky způsobující, že se brzy polámou). Ale my budeme tvrdit, že 10 let staré auto je nejlépe sešrotovat a vyrobit nové.
To víte, pp. ministři na tak "starých" verglech nejezdí.
Nic proti ekologickým poplatkům, pokud mají vliv na čistotu ovzduší. Ale současně by měl být i druhý krok. Zvýhodnění ekologicky setrnejsich vozidel. Hybridy, elektro, CNG, nebo plnící Euro 6.
Asi tak, máme auto na LPG, ale s tím vůbec norma nepočítá - prostě je staré = neekologické.
Vůbec mě zaráží, že se v článku mluví pouze o stáří vozidla a nikoli o tom, kolik škodlivin skutečně do ovzduší vypustí, protože to je ten důležitější údaj.
Jak dlouho si to necháme líbit se ptám?
Až budou stát nová auta 1/3 co nyní, taky si rád každé 3 roky koupím nové auto. Jinak je celá tahla jejich slavná eko daň ako prodávání odpustek ve středověku. Akorát tak velká svi.. na normální lidi, co si prostě lepší auto nemohou dovolit. Lidi na to prostě nemají, pochopte to!!! A´t si zkusí navrhovatel žít jako normální člověk a rychle ho to přejde.
Blíží se doba, kdy se auta přestanou převádět úplně. Místo zjednodušení se akorát vymýšlejí další hovadiny.