Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Motoráři VW v ráži: nový dvanáctiválec a litrový tříválec má 272 koní

Volkswagen se rozhodl, že laickou i odbornou veřejnost ohromí novými motory. Ukázal je v rámci International Vienna Motor Symposium. Krom nového dieselu pro dodávky představil dva vpravdě šílené benzinové motory. Jeden litrový tříválec na steroidech a pak obří dvanáctiválec, který rozhodně nechce být vyhynulým dinosaurem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J96i23ř43í 33K54o27c57u84r66e43k 6375424645718

Ve Formuli 1 je předepsáno, kolik musí motor vydržet. Ale na silnci ne! Vydrží ten tříhrnek aspoň tolik, co motor z F1?

+1/0
18.5.2015 20:24

V50í62ť18a 78K44r67u33t18i78š 1870164845637

Před 30 lety dávaly motory v F1 z objemu 1.5 litrů až 1.400 PS v kvalifikacich, kdy skutečně vydržely pár kol. Při závodě to bylo okolo 800 PS, v prakticky trvalé zátěži... Proti tomu je stále jen koncept, i když s "extrémními" 270 PS a technikou a materiály o 30 let dále jiný level, nehledě na to, že tento výkon v normálním provozu a to jakémkoliv motorů nejste schopen využít déle než pár sekund...

0/−2
18.5.2015 22:47

D19a14n74i56e61l 95J70i73r51á28č83e11k 3841910340828

Jestli chcete tak Vás svezu mezi Libercem a Prahou a uvidíte, že během skoro celé 30ti minutové jízdy bude po většinu času 300 koní málo...

+1/−3
19.5.2015 0:20

V74á50c20l64a42v 20P81o83t43k18a61n 8749873446977

Vzdy jen pri predjizdeni, navic pri dodrzeni povolene rychlosti to bides jen lechtat a pojedes stejne jako fabka. Vykonne motory jsou u nas k nicemu, neco jineho je to na okruhu.

0/−1
19.5.2015 6:28

K64a30r18e77l 95E60h57l 5726321596957

Právě naopak. Výkonné motory jsou zárukou zklidnění jízdy, protože se nikdo nemusí rozčilovat, že to musí znovu rozjíždět.

Vyzkoušel jsem si rozdíl a člověk je i méně unavený a tím i víc soustředěný...

0/0
29.6.2015 20:37

K93r10y22š17t69o25f 15L33a76n13í23k 1599800445635

tak ještě rychle pro trojkovou Mazdu s poctivym dvoulitrem, nez ji zakážou..

+8/0
18.5.2015 15:52

D64a90n28i85e87l 89T18o20m32e35k 8969575368276

Když to nebude ten jejich diesel s konstrukční chybou...

0/0
20.5.2015 7:37

P54e41t41r 68Č81e61r19m61á83k 9218665739750

Že W12 přežívá je dobře.

+4/0
18.5.2015 13:37

M37a37r49e25k 84J10a92n46e97č91k86a 1947416133811

VW jde na to chytře, jak lidi přinutit kupovat stále nová auta :-) Prostě jedině tak, aby se co nejdříve odporoučel motor a nový stál pořádný ranec. A nejlépe, aby nebylo možné motor lehce opravit, třeba aby se i díky takovým výkonům zkroutil i celej blok motoru. Nakonec to třeba zvládne i 50tkm se slušným zacházením. S TSI už má co do km nájezdu tímto směrem našlápnuto dobře a tohle bude jenom další krok. Není daleko doba, kdy se bude u motoru od VW uvádět počet turbín a kompresorů, protože obsah už nebude vůbec podstatný. Jenom zda nadšenci koncernu tomu budou stále tak nadšeně tleskat a pořád ochotně kupovat stále nové vozy. Ale aspoň se tak Francouzi a Italové zbaví nálepky problémových aut ;-)

+6/0
18.5.2015 12:45

M36a28r79t17i93n 10L50ž16i64č33a62ř 9895327322314

Já jsem zvědavý s čím přijde VW do nového Veyronu

0/0
18.5.2015 12:37

P45a33v78e37l 34O98d64r61a31z30i97l 6774389567400

Neuvěřitelný rozsah BENZÍNOVÉHO auta 1500-4000 otáček?8-o;-D

0/−4
18.5.2015 10:49

J75i45ř62í 26S73c87h78w63a91c49h 8188574418306

v článku ale není řeč  o rozsahu otáček motoru ;-)

ale o rozsahu otáček při kterém dává maximum krouťáku, což je poněkud jiný rozsah, že....

+12/0
18.5.2015 12:04

O83n58d86r81e74j 38M96a72r18e80c45e12k 3480528820945

Downsizing je nesmysl. Chápu, že městskému autu stačí motor 1.0 nebo tak. S tím problém nemám. Ostatně to už mělo Uno nebo Matiz. Na to popojíždění to stačí. Ve výsledku i 1.3 z fáfejta byla pužitelná a to i na delší trasy. Ale 3válec o výkonu 300 koní bych nechtěl ani zadarmo. Protože 90% populace aboslutně neví jak s motorem zacházet, jen to ohulí hned po nastartování, budou vrakoviště plný tak 2 týdny po uvedení do seriové výroby. Cena nového motoru bude u VW stejná jako cena auta.... Celý je to pošahaný. Menší motor se nerovná méně splodin.....

+9/0
18.5.2015 10:21

J45i88ř84í 44S34c84h60w74a91c55h 8108694618626

downsizing je fakt, který má samozřejmě nějaké opodstatnění....

nesmyslné, lépe řečeno ničím neopodstatněné je tvoje tvrzení, že bys 3 válec s 300 k nechtěl ani zadarmo. To by ti ho musel někdo nabízet a to by ho někdo musel dávat do seriových aut. 

Pokud k tomu někdy dojde, že 1.0/300k se dostane do sériovky, tak to bude s technologií na poněkud jiné úrovni, než je ta dnešní.....;-)

+1/−2
18.5.2015 13:08

J45a29n 10F68r80i21d50r45i18c72h 6805888629873

Tak nějak. Problém není to vyrobit, ale udělat to blbuvzdorný, aby se k tomu lidi chovali, to dneska není ve zvyku.

0/0
18.5.2015 21:20

J87a75n 24B70o82h55a46t69ý 7147580348472

Můj jezevčík nebude spát, dokud to nebude mít ve svém Polu.

+1/0
18.5.2015 8:19

M69a12r46e49k 52M46a96z26u34c45h 2416853883

Parametry OK.Ale sem zvědavý na trvanlivost rozvodového mechanismu,což je kámen úrazu poslední doby.

+6/0
18.5.2015 7:44

J46i75n44d30ř13i33c83h 49Š52k12o20p66e46k 4815731860305

by mě zajímalo, jakou životnost bude mít ten třívalcový litrový motor pracující na 300 % svých možností ;-D

+7/−1
18.5.2015 7:25

A58l27e23x44a51n45d85r 82K34o21s86t26k47a 8442398276534

50 tisíc? Pokud dřív nezrezne kastle.

+1/0
18.5.2015 13:46

V57á19c14l82a25v 22P58o13t48k97a23n 8649133936937

To jsou kecy, 100% vyuziti energie paliva ti v litrovem mmotoru da tisice koni.

0/−2
19.5.2015 6:46

J15a67n 98D59l22o12u25h27ý 7274169670809

Neni problem vyrobit maly motor s gigantickym vykonem, pokud neni dulezity parametr zivotnost! Cim lehci materialy se pouziji uvnitr motoru, tim vice stoupa vykon a prudce klesa zivotnost.

+7/−1
18.5.2015 7:11

V48í63t 68G77a98b79r30i44e38l 5564133146687

Kolik ten tříhrnek vydrží kilometrů?

+20/0
18.5.2015 4:00

A13n39t68o30n72í34n 30S71e87b12e81r41a 7453328470899

Ten dost, ale ty turba a kompresory se musí měnit jednou ročně. 

Po takové ostřejší jízdě, když se to řádně nenechá schladit klidnou jízdou a hned se vypne motor, tak je hned vystaráno co s výplatou ;-D

+7/0
18.5.2015 6:23

J20o54s69e22f 96N40o85v42a40k 5418262486348

To budou nářky - já idiot zapomněl vypnout start-stop, stojím tu u přechodu a auto nejede, muůžeš mě odtáhnout? :-D

+2/0
18.5.2015 6:29

R26a16s87t77i25s83l54a21v 22P57a13l37u22š 4287898447564

Myslim, ze prave elektricke turbo by mohlo vyriesit tento problem, pretoze elektronika ho moze nechat bezat aj ked bude motor na vypnuty...

+2/0
18.5.2015 8:31

O36n91d27ř61e95j 21L80o65š78o91t84h 9970172754922

Nechápu, že to automobilky neřeší nějakým čidlem, které by zamezilo vypnutí motoru, je-li turbo moc horké. Je to otázka pár stokorun.

0/0
18.5.2015 10:31

P44a39v56e70l 65O92d20r16a41z11i41l 6384859667840

No spíš že by se mohlo turbo dochladit i po vypnutí motoru, tak mi ostatně funguje sahara.

+1/0
18.5.2015 10:48

M28i37c38h12a28l 96P58a89v68l79á95t 9603623874439

Treba EA888 ma dochlazovani turba. Ale i tak se doporucuje to nechat jeste aspon minutu dve bezet.. O debilite nemoznosti vypnout Start/Stop predvolbou (volbou to jde) nicmene neni sporu.

+1/0
18.5.2015 15:19

M40i56c77h20a51l 24D21o23č50k22a95l 6441569953

mám A6 r.v.98 a ta má el. čerpadlo, který honí vodu i po vypnutí motoru a vypne se zároveň s ventilátorem chladiče....

+1/0
18.5.2015 11:24

J13i10ř73í 34P77e59l55n22á49ř 6905743166119

Tam nejde ani tak o vodu jako o olej, nicméně to už dávno řeší elektrická olejová čerpadla, takže to co píše Tonda, je už léta pasé...

0/0
18.5.2015 13:18

P53e51t67r 43M29a47l61i15š80k75a 6971335531713

A je to u všech nebo jen těch luxusních? A6 se mi nezdá zrovna jako lidový vůz.

0/0
18.5.2015 19:39

J59a27n 59F14r85i44d48r55i82c60h 6145668839423

Tohle měl můj Fiat Uno z roku 91. Pak s tím ale u levnějších aut po roce 2000 přestali :X

+1/0
18.5.2015 21:21

T66o31m10á60š 95Z11e70m32a75n 3155948894145

Zrovna elektricky poháněným "turbům" to bude jedno - nebudou je žhavit výfukové plyny;)

0/0
18.5.2015 19:33

M38a68r80e36k 72H71r78u79b24y 6267462121568

Dost napovida fakt, ze namisto montaznich sroubu jsou pouzity suche zipy ;-)

+7/0
18.5.2015 9:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.