Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Motoráři VW v ráži: nový dvanáctiválec a litrový tříválec má 272 koní

Volkswagen se rozhodl, že laickou i odbornou veřejnost ohromí novými motory. Ukázal je v rámci International Vienna Motor Symposium. Krom nového dieselu pro dodávky představil dva vpravdě šílené benzinové motory. Jeden litrový tříválec na steroidech a pak obří dvanáctiválec, který rozhodně nechce být vyhynulým dinosaurem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J11i67ř59í 64K43o86c64u64r40e26k 6875744355168

Ve Formuli 1 je předepsáno, kolik musí motor vydržet. Ale na silnci ne! Vydrží ten tříhrnek aspoň tolik, co motor z F1?

+1/0
18.5.2015 20:24

V94í35ť84a 93K26r35u19t87i79š 1150604545877

Před 30 lety dávaly motory v F1 z objemu 1.5 litrů až 1.400 PS v kvalifikacich, kdy skutečně vydržely pár kol. Při závodě to bylo okolo 800 PS, v prakticky trvalé zátěži... Proti tomu je stále jen koncept, i když s "extrémními" 270 PS a technikou a materiály o 30 let dále jiný level, nehledě na to, že tento výkon v normálním provozu a to jakémkoliv motorů nejste schopen využít déle než pár sekund...

0/−2
18.5.2015 22:47

D40a72n51i48e12l 80J92i17r93á83č37e33k 3441640110898

Jestli chcete tak Vás svezu mezi Libercem a Prahou a uvidíte, že během skoro celé 30ti minutové jízdy bude po většinu času 300 koní málo...

+1/−3
19.5.2015 0:20


V53á93c25l54a73v 74P68o63t52k95a53n 8199283556657

Vzdy jen pri predjizdeni, navic pri dodrzeni povolene rychlosti to bides jen lechtat a pojedes stejne jako fabka. Vykonne motory jsou u nas k nicemu, neco jineho je to na okruhu.

0/−1
19.5.2015 6:28

K84a15r64e74l 41E42h18l 5166491656727

Právě naopak. Výkonné motory jsou zárukou zklidnění jízdy, protože se nikdo nemusí rozčilovat, že to musí znovu rozjíždět.

Vyzkoušel jsem si rozdíl a člověk je i méně unavený a tím i víc soustředěný...

0/0
29.6.2015 20:37

K95r20y10š80t16o81f 71L28a69n95í32k 1169840565795

tak ještě rychle pro trojkovou Mazdu s poctivym dvoulitrem, nez ji zakážou..

+8/0
18.5.2015 15:52

D46a87n26i38e62l 86T62o38m68e32k 8969145388626

Když to nebude ten jejich diesel s konstrukční chybou...

0/0
20.5.2015 7:37

P75e23t80r 37Č91e49r90m71á14k 9348475579450

Že W12 přežívá je dobře.

+4/0
18.5.2015 13:37

M56a66r54e36k 29J85a61n28e53č92k72a 1957356393191

VW jde na to chytře, jak lidi přinutit kupovat stále nová auta :-) Prostě jedině tak, aby se co nejdříve odporoučel motor a nový stál pořádný ranec. A nejlépe, aby nebylo možné motor lehce opravit, třeba aby se i díky takovým výkonům zkroutil i celej blok motoru. Nakonec to třeba zvládne i 50tkm se slušným zacházením. S TSI už má co do km nájezdu tímto směrem našlápnuto dobře a tohle bude jenom další krok. Není daleko doba, kdy se bude u motoru od VW uvádět počet turbín a kompresorů, protože obsah už nebude vůbec podstatný. Jenom zda nadšenci koncernu tomu budou stále tak nadšeně tleskat a pořád ochotně kupovat stále nové vozy. Ale aspoň se tak Francouzi a Italové zbaví nálepky problémových aut ;-)

+6/0
18.5.2015 12:45

M82a74r25t25i93n 27L60ž77i58č18a91ř 9215937282774

Já jsem zvědavý s čím přijde VW do nového Veyronu

0/0
18.5.2015 12:37

P79a61v44e58l 35O36d59r19a76z63i81l 6244739137750

Neuvěřitelný rozsah BENZÍNOVÉHO auta 1500-4000 otáček?8-o;-D

0/−4
18.5.2015 10:49

J18i34ř76í 53S40c29h83w19a71c65h 8788254738286

v článku ale není řeč  o rozsahu otáček motoru ;-)

ale o rozsahu otáček při kterém dává maximum krouťáku, což je poněkud jiný rozsah, že....

+12/0
18.5.2015 12:04

O50n46d86r48e81j 28M39a17r32e76c93e12k 3740378340135

Downsizing je nesmysl. Chápu, že městskému autu stačí motor 1.0 nebo tak. S tím problém nemám. Ostatně to už mělo Uno nebo Matiz. Na to popojíždění to stačí. Ve výsledku i 1.3 z fáfejta byla pužitelná a to i na delší trasy. Ale 3válec o výkonu 300 koní bych nechtěl ani zadarmo. Protože 90% populace aboslutně neví jak s motorem zacházet, jen to ohulí hned po nastartování, budou vrakoviště plný tak 2 týdny po uvedení do seriové výroby. Cena nového motoru bude u VW stejná jako cena auta.... Celý je to pošahaný. Menší motor se nerovná méně splodin.....

+9/0
18.5.2015 10:21

J24i56ř69í 63S43c33h47w13a55c32h 8298744938436

downsizing je fakt, který má samozřejmě nějaké opodstatnění....

nesmyslné, lépe řečeno ničím neopodstatněné je tvoje tvrzení, že bys 3 válec s 300 k nechtěl ani zadarmo. To by ti ho musel někdo nabízet a to by ho někdo musel dávat do seriových aut. 

Pokud k tomu někdy dojde, že 1.0/300k se dostane do sériovky, tak to bude s technologií na poněkud jiné úrovni, než je ta dnešní.....;-)

+1/−2
18.5.2015 13:08

J32a10n 92F19r32i39d79r87i43c72h 6625918249263

Tak nějak. Problém není to vyrobit, ale udělat to blbuvzdorný, aby se k tomu lidi chovali, to dneska není ve zvyku.

0/0
18.5.2015 21:20

J82a26n 81B25o56h74a71t31ý 7827810858332

Můj jezevčík nebude spát, dokud to nebude mít ve svém Polu.

+1/0
18.5.2015 8:19

M27a22r87e52k 10M60a45z86u27c10h 2556913383

Parametry OK.Ale sem zvědavý na trvanlivost rozvodového mechanismu,což je kámen úrazu poslední doby.

+6/0
18.5.2015 7:44

J86i40n53d29ř96i45c96h 10Š69k73o39p95e23k 4375591200555

by mě zajímalo, jakou životnost bude mít ten třívalcový litrový motor pracující na 300 % svých možností ;-D

+7/−1
18.5.2015 7:25

A33l51e19x24a20n41d96r 43K41o39s92t45k90a 8802588616924

50 tisíc? Pokud dřív nezrezne kastle.

+1/0
18.5.2015 13:46

V97á36c37l39a36v 95P63o66t77k88a21n 8809503686137

To jsou kecy, 100% vyuziti energie paliva ti v litrovem mmotoru da tisice koni.

0/−2
19.5.2015 6:46

J56a48n 15D82l83o54u84h18ý 7334969970659

Neni problem vyrobit maly motor s gigantickym vykonem, pokud neni dulezity parametr zivotnost! Cim lehci materialy se pouziji uvnitr motoru, tim vice stoupa vykon a prudce klesa zivotnost.

+7/−1
18.5.2015 7:11

V82í21t 63G57a44b19r54i24e49l 5384733416417

Kolik ten tříhrnek vydrží kilometrů?

+20/0
18.5.2015 4:00

A55n81t65o31n29í67n 78S75e10b14e56r76a 7263308500859

Ten dost, ale ty turba a kompresory se musí měnit jednou ročně. 

Po takové ostřejší jízdě, když se to řádně nenechá schladit klidnou jízdou a hned se vypne motor, tak je hned vystaráno co s výplatou ;-D

+7/0
18.5.2015 6:23

J70o37s34e84f 87N81o52v26a35k 5158762656318

To budou nářky - já idiot zapomněl vypnout start-stop, stojím tu u přechodu a auto nejede, muůžeš mě odtáhnout? :-D

+2/0
18.5.2015 6:29

R97a92s56t49i48s53l16a15v 67P41a23l96u32š 4297568797184

Myslim, ze prave elektricke turbo by mohlo vyriesit tento problem, pretoze elektronika ho moze nechat bezat aj ked bude motor na vypnuty...

+2/0
18.5.2015 8:31

O18n39d11ř90e59j 46L95o51š73o77t96h 9540312824592

Nechápu, že to automobilky neřeší nějakým čidlem, které by zamezilo vypnutí motoru, je-li turbo moc horké. Je to otázka pár stokorun.

0/0
18.5.2015 10:31

P32a70v31e76l 47O25d92r30a90z12i12l 6954209877640

No spíš že by se mohlo turbo dochladit i po vypnutí motoru, tak mi ostatně funguje sahara.

+1/0
18.5.2015 10:48

M62i94c46h27a95l 47P64a40v48l55á59t 9963743754189

Treba EA888 ma dochlazovani turba. Ale i tak se doporucuje to nechat jeste aspon minutu dve bezet.. O debilite nemoznosti vypnout Start/Stop predvolbou (volbou to jde) nicmene neni sporu.

+1/0
18.5.2015 15:19

M60i45c58h62a73l 61D96o78č41k91a25l 6191209873

mám A6 r.v.98 a ta má el. čerpadlo, který honí vodu i po vypnutí motoru a vypne se zároveň s ventilátorem chladiče....

+1/0
18.5.2015 11:24

J56i50ř84í 62P18e25l12n17á14ř 6855223666399

Tam nejde ani tak o vodu jako o olej, nicméně to už dávno řeší elektrická olejová čerpadla, takže to co píše Tonda, je už léta pasé...

0/0
18.5.2015 13:18

P82e31t86r 27M28a54l81i51š66k46a 6571235121653

A je to u všech nebo jen těch luxusních? A6 se mi nezdá zrovna jako lidový vůz.

0/0
18.5.2015 19:39

J25a14n 34F80r37i54d52r91i14c73h 6435658609163

Tohle měl můj Fiat Uno z roku 91. Pak s tím ale u levnějších aut po roce 2000 přestali :X

+1/0
18.5.2015 21:21

T52o41m72á50š 16Z31e23m57a54n 3735968644375

Zrovna elektricky poháněným "turbům" to bude jedno - nebudou je žhavit výfukové plyny;)

0/0
18.5.2015 19:33

M11a61r55e39k 90H52r56u94b50y 6527952541958

Dost napovida fakt, ze namisto montaznich sroubu jsou pouzity suche zipy ;-)

+7/0
18.5.2015 9:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.