Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Motoráři VW v ráži: nový dvanáctiválec a litrový tříválec má 272 koní

Volkswagen se rozhodl, že laickou i odbornou veřejnost ohromí novými motory. Ukázal je v rámci International Vienna Motor Symposium. Krom nového dieselu pro dodávky představil dva vpravdě šílené benzinové motory. Jeden litrový tříválec na steroidech a pak obří dvanáctiválec, který rozhodně nechce být vyhynulým dinosaurem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J88i38ř27í 95K51o28c53u44r97e70k 6395744775358

Ve Formuli 1 je předepsáno, kolik musí motor vydržet. Ale na silnci ne! Vydrží ten tříhrnek aspoň tolik, co motor z F1?

+1/0
18.5.2015 20:24

V57í57ť77a 53K65r35u98t85i67š 1510434865817

Před 30 lety dávaly motory v F1 z objemu 1.5 litrů až 1.400 PS v kvalifikacich, kdy skutečně vydržely pár kol. Při závodě to bylo okolo 800 PS, v prakticky trvalé zátěži... Proti tomu je stále jen koncept, i když s "extrémními" 270 PS a technikou a materiály o 30 let dále jiný level, nehledě na to, že tento výkon v normálním provozu a to jakémkoliv motorů nejste schopen využít déle než pár sekund...

0/−2
18.5.2015 22:47

D96a47n25i96e44l 97J93i95r77á34č58e43k 3101730330848

Jestli chcete tak Vás svezu mezi Libercem a Prahou a uvidíte, že během skoro celé 30ti minutové jízdy bude po většinu času 300 koní málo...

+1/−3
19.5.2015 0:20

V45á72c61l95a65v 86P78o41t58k19a66n 8689323126287

Vzdy jen pri predjizdeni, navic pri dodrzeni povolene rychlosti to bides jen lechtat a pojedes stejne jako fabka. Vykonne motory jsou u nas k nicemu, neco jineho je to na okruhu.

0/−1
19.5.2015 6:28

K20a82r75e19l 56E25h72l 5906591806907

Právě naopak. Výkonné motory jsou zárukou zklidnění jízdy, protože se nikdo nemusí rozčilovat, že to musí znovu rozjíždět.

Vyzkoušel jsem si rozdíl a člověk je i méně unavený a tím i víc soustředěný...

0/0
29.6.2015 20:37

K59r63y81š74t41o75f 64L85a93n28í58k 1519190455515

tak ještě rychle pro trojkovou Mazdu s poctivym dvoulitrem, nez ji zakážou..

+8/0
18.5.2015 15:52

D58a19n65i66e44l 85T21o65m36e40k 8819625498186

Když to nebude ten jejich diesel s konstrukční chybou...

0/0
20.5.2015 7:37

P35e25t46r 32Č73e37r97m50á98k 9558845929900

Že W12 přežívá je dobře.

+4/0
18.5.2015 13:37

M35a62r34e88k 56J60a15n15e37č49k10a 1707356923281

VW jde na to chytře, jak lidi přinutit kupovat stále nová auta :-) Prostě jedině tak, aby se co nejdříve odporoučel motor a nový stál pořádný ranec. A nejlépe, aby nebylo možné motor lehce opravit, třeba aby se i díky takovým výkonům zkroutil i celej blok motoru. Nakonec to třeba zvládne i 50tkm se slušným zacházením. S TSI už má co do km nájezdu tímto směrem našlápnuto dobře a tohle bude jenom další krok. Není daleko doba, kdy se bude u motoru od VW uvádět počet turbín a kompresorů, protože obsah už nebude vůbec podstatný. Jenom zda nadšenci koncernu tomu budou stále tak nadšeně tleskat a pořád ochotně kupovat stále nové vozy. Ale aspoň se tak Francouzi a Italové zbaví nálepky problémových aut ;-)

+6/0
18.5.2015 12:45

M94a63r74t49i33n 13L40ž78i49č26a93ř 9985287842814

Já jsem zvědavý s čím přijde VW do nového Veyronu

0/0
18.5.2015 12:37

P67a25v45e40l 36O72d45r15a28z38i60l 6604739207400

Neuvěřitelný rozsah BENZÍNOVÉHO auta 1500-4000 otáček?8-o;-D

0/−4
18.5.2015 10:49

J94i33ř37í 36S25c16h36w88a38c25h 8858384308576

v článku ale není řeč  o rozsahu otáček motoru ;-)

ale o rozsahu otáček při kterém dává maximum krouťáku, což je poněkud jiný rozsah, že....

+12/0
18.5.2015 12:04

O77n20d87r21e38j 31M24a88r67e76c81e64k 3370128130285

Downsizing je nesmysl. Chápu, že městskému autu stačí motor 1.0 nebo tak. S tím problém nemám. Ostatně to už mělo Uno nebo Matiz. Na to popojíždění to stačí. Ve výsledku i 1.3 z fáfejta byla pužitelná a to i na delší trasy. Ale 3válec o výkonu 300 koní bych nechtěl ani zadarmo. Protože 90% populace aboslutně neví jak s motorem zacházet, jen to ohulí hned po nastartování, budou vrakoviště plný tak 2 týdny po uvedení do seriové výroby. Cena nového motoru bude u VW stejná jako cena auta.... Celý je to pošahaný. Menší motor se nerovná méně splodin.....

+9/0
18.5.2015 10:21

J84i12ř27í 88S51c83h67w33a61c54h 8408104398136

downsizing je fakt, který má samozřejmě nějaké opodstatnění....

nesmyslné, lépe řečeno ničím neopodstatněné je tvoje tvrzení, že bys 3 válec s 300 k nechtěl ani zadarmo. To by ti ho musel někdo nabízet a to by ho někdo musel dávat do seriových aut. 

Pokud k tomu někdy dojde, že 1.0/300k se dostane do sériovky, tak to bude s technologií na poněkud jiné úrovni, než je ta dnešní.....;-)

+1/−2
18.5.2015 13:08

J46a43n 30F28r88i17d12r81i63c31h 6295658119223

Tak nějak. Problém není to vyrobit, ale udělat to blbuvzdorný, aby se k tomu lidi chovali, to dneska není ve zvyku.

0/0
18.5.2015 21:20

J46a56n 39B53o33h10a22t82ý 7207450558602

Můj jezevčík nebude spát, dokud to nebude mít ve svém Polu.

+1/0
18.5.2015 8:19

M31a46r37e70k 97M62a44z36u75c52h 2606893673

Parametry OK.Ale sem zvědavý na trvanlivost rozvodového mechanismu,což je kámen úrazu poslední doby.

+6/0
18.5.2015 7:44

J82i10n95d94ř25i16c87h 62Š48k66o59p41e92k 4525101580225

by mě zajímalo, jakou životnost bude mít ten třívalcový litrový motor pracující na 300 % svých možností ;-D

+7/−1
18.5.2015 7:25

A43l17e44x78a71n56d31r 41K83o91s94t13k58a 8122308626114

50 tisíc? Pokud dřív nezrezne kastle.

+1/0
18.5.2015 13:46

V72á19c53l98a19v 48P60o44t25k58a74n 8319413136127

To jsou kecy, 100% vyuziti energie paliva ti v litrovem mmotoru da tisice koni.

0/−2
19.5.2015 6:46

J42a32n 51D12l76o34u74h64ý 7264329680839

Neni problem vyrobit maly motor s gigantickym vykonem, pokud neni dulezity parametr zivotnost! Cim lehci materialy se pouziji uvnitr motoru, tim vice stoupa vykon a prudce klesa zivotnost.

+7/−1
18.5.2015 7:11

V55í77t 56G71a56b81r90i32e46l 5564493336627

Kolik ten tříhrnek vydrží kilometrů?

+20/0
18.5.2015 4:00

A44n68t32o95n86í26n 35S27e72b71e55r98a 7873408590699

Ten dost, ale ty turba a kompresory se musí měnit jednou ročně. 

Po takové ostřejší jízdě, když se to řádně nenechá schladit klidnou jízdou a hned se vypne motor, tak je hned vystaráno co s výplatou ;-D

+7/0
18.5.2015 6:23

J41o29s34e54f 31N37o74v40a12k 5958742686568

To budou nářky - já idiot zapomněl vypnout start-stop, stojím tu u přechodu a auto nejede, muůžeš mě odtáhnout? :-D

+2/0
18.5.2015 6:29

R30a51s98t15i54s37l10a22v 29P57a10l72u96š 4397528397974

Myslim, ze prave elektricke turbo by mohlo vyriesit tento problem, pretoze elektronika ho moze nechat bezat aj ked bude motor na vypnuty...

+2/0
18.5.2015 8:31

O84n36d90ř44e15j 96L79o91š43o20t24h 9100672214842

Nechápu, že to automobilky neřeší nějakým čidlem, které by zamezilo vypnutí motoru, je-li turbo moc horké. Je to otázka pár stokorun.

0/0
18.5.2015 10:31

P32a30v97e12l 97O78d46r41a54z25i14l 6294229347730

No spíš že by se mohlo turbo dochladit i po vypnutí motoru, tak mi ostatně funguje sahara.

+1/0
18.5.2015 10:48

M37i12c42h72a53l 44P69a71v92l59á64t 9983563564189

Treba EA888 ma dochlazovani turba. Ale i tak se doporucuje to nechat jeste aspon minutu dve bezet.. O debilite nemoznosti vypnout Start/Stop predvolbou (volbou to jde) nicmene neni sporu.

+1/0
18.5.2015 15:19

M78i19c43h98a14l 85D53o29č19k10a81l 6371219973

mám A6 r.v.98 a ta má el. čerpadlo, který honí vodu i po vypnutí motoru a vypne se zároveň s ventilátorem chladiče....

+1/0
18.5.2015 11:24

J73i52ř63í 86P24e97l88n36á40ř 6185523586759

Tam nejde ani tak o vodu jako o olej, nicméně to už dávno řeší elektrická olejová čerpadla, takže to co píše Tonda, je už léta pasé...

0/0
18.5.2015 13:18

P62e41t36r 85M85a75l54i67š56k20a 6431255391373

A je to u všech nebo jen těch luxusních? A6 se mi nezdá zrovna jako lidový vůz.

0/0
18.5.2015 19:39

J96a56n 29F34r35i69d88r64i47c66h 6345148929303

Tohle měl můj Fiat Uno z roku 91. Pak s tím ale u levnějších aut po roce 2000 přestali :X

+1/0
18.5.2015 21:21

T63o20m53á72š 73Z76e11m69a42n 3465498114355

Zrovna elektricky poháněným "turbům" to bude jedno - nebudou je žhavit výfukové plyny;)

0/0
18.5.2015 19:33

M21a97r96e95k 39H13r64u73b95y 6127212941398

Dost napovida fakt, ze namisto montaznich sroubu jsou pouzity suche zipy ;-)

+7/0
18.5.2015 9:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.