- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ve Formuli 1 je předepsáno, kolik musí motor vydržet. Ale na silnci ne! Vydrží ten tříhrnek aspoň tolik, co motor z F1?
Před 30 lety dávaly motory v F1 z objemu 1.5 litrů až 1.400 PS v kvalifikacich, kdy skutečně vydržely pár kol. Při závodě to bylo okolo 800 PS, v prakticky trvalé zátěži... Proti tomu je stále jen koncept, i když s "extrémními" 270 PS a technikou a materiály o 30 let dále jiný level, nehledě na to, že tento výkon v normálním provozu a to jakémkoliv motorů nejste schopen využít déle než pár sekund...
tak ještě rychle pro trojkovou Mazdu s poctivym dvoulitrem, nez ji zakážou..
Když to nebude ten jejich diesel s konstrukční chybou...
VW jde na to chytře, jak lidi přinutit kupovat stále nová auta Prostě jedině tak, aby se co nejdříve odporoučel motor a nový stál pořádný ranec. A nejlépe, aby nebylo možné motor lehce opravit, třeba aby se i díky takovým výkonům zkroutil i celej blok motoru. Nakonec to třeba zvládne i 50tkm se slušným zacházením. S TSI už má co do km nájezdu tímto směrem našlápnuto dobře a tohle bude jenom další krok. Není daleko doba, kdy se bude u motoru od VW uvádět počet turbín a kompresorů, protože obsah už nebude vůbec podstatný. Jenom zda nadšenci koncernu tomu budou stále tak nadšeně tleskat a pořád ochotně kupovat stále nové vozy. Ale aspoň se tak Francouzi a Italové zbaví nálepky problémových aut
Já jsem zvědavý s čím přijde VW do nového Veyronu
Neuvěřitelný rozsah BENZÍNOVÉHO auta 1500-4000 otáček?
v článku ale není řeč o rozsahu otáček motoru
ale o rozsahu otáček při kterém dává maximum krouťáku, což je poněkud jiný rozsah, že....
Downsizing je nesmysl. Chápu, že městskému autu stačí motor 1.0 nebo tak. S tím problém nemám. Ostatně to už mělo Uno nebo Matiz. Na to popojíždění to stačí. Ve výsledku i 1.3 z fáfejta byla pužitelná a to i na delší trasy. Ale 3válec o výkonu 300 koní bych nechtěl ani zadarmo. Protože 90% populace aboslutně neví jak s motorem zacházet, jen to ohulí hned po nastartování, budou vrakoviště plný tak 2 týdny po uvedení do seriové výroby. Cena nového motoru bude u VW stejná jako cena auta.... Celý je to pošahaný. Menší motor se nerovná méně splodin.....
downsizing je fakt, který má samozřejmě nějaké opodstatnění....
nesmyslné, lépe řečeno ničím neopodstatněné je tvoje tvrzení, že bys 3 válec s 300 k nechtěl ani zadarmo. To by ti ho musel někdo nabízet a to by ho někdo musel dávat do seriových aut.
Pokud k tomu někdy dojde, že 1.0/300k se dostane do sériovky, tak to bude s technologií na poněkud jiné úrovni, než je ta dnešní.....
Můj jezevčík nebude spát, dokud to nebude mít ve svém Polu.
Parametry OK.Ale sem zvědavý na trvanlivost rozvodového mechanismu,což je kámen úrazu poslední doby.
by mě zajímalo, jakou životnost bude mít ten třívalcový litrový motor pracující na 300 % svých možností
50 tisíc? Pokud dřív nezrezne kastle.