Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ekologická daň za převod se bude týkat tří milionů aut

Počet aut, za která budou muset majitelé při převodu zaplatit jednorázový ekologický poplatek, se rozšíří o 1,2 milionu. Nově půjde o deset až 15 let staré vozy, které splňují emisní normu Euro 3. Nová norma jde po schválení vládou do parlamentu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J59a81n 53D42l16o52u16h78ý 8506650283810

Vždyť Babiš tvrdil, že najde tě 150 miliard;-D

+2/0
20.5.2015 14:32

M66i52l70a70n 92C65i21m51b20á14l22n58í29k 4653425736569

To zas vymyslel nějaký chytrolín na ministerstvu,který si vozí svoje pozadí ve vládní Audi za peníze pracujících,ne chodících do zaměstnání,občanů.;-O

0/0
20.5.2015 10:39

S84t29a49n46i59s77l94a47v 51C14h68y91t24r72a 3444653487379

EKO výpalný, jinak bych to nenazýval.

Pokud by státu šlo o ekoligii, tak místo kasírování peníze začně za likvidaci aut vyplácet. Peněz tam je nyní z ekopoplatků až až. Stačilo by dát 10tis za každé auto, co by se dalo do šrotu a hnedle vy se vozový park omladil a ta jejich slavná ekologie by hnedle dávala smysl.

A poslední věc. Bere taky ta slavná statistika ohledy na registrované veterány? Je jich čim dál tim více a rozhodně se nejedná auta, co nám tady ničí přírodu.

+2/0
19.5.2015 14:01

J12i50n73d42ř96i70c74h 43Š49k76o41p83e86k 4855731140935

šrotovné by muselo být v takové výši, že by pokrylo rozdíl mezi cenou nového vozu a objemem peněz, který může dotyčný vynaložit na zakoupení nového vozu či novější ojetiny

0/0
19.5.2015 17:00

M79i97l42a30n 92N91o75v54á23k 6175810271

asi tak, 10 000 při nákupu nového auta nikoho nevytrhne

+1/0
20.5.2015 8:00

S89t48a24n62d27a 14C71h15v21o86s52t 1742848

Prumerne stari aut je pekna statistika. Ale k prdu. Me by zajimalo srovnani stari auta ve vztahu k najetym kilometrum. Priklad: Ja mam auto stary 2 roky, muj otec jako duchodce auto 14lety. Prumer je tedy 8 let. Jenze ja najedu 30 tis rocne a otec 3 tisice rocne. Pokud tedy vezmu v potaz vahu najetych kilometru, vyjde prumerne stari lehce pres 3 roky. A takovych starych aut, ktera jezdi jednou tydne jen do nejblizsi lekarny, Lidlu apod., je vetsina.

+2/−2
19.5.2015 8:28

J44a55n 69Š20p29e80c16i50á68n 2490840499939

Já mám na audi 550tisíc, a neřekl bych, že třetí motor a čtvrtá výfuková soustava s novým katalyzátorem je nějaký ekologický průser, naopak! MOhl jsem mít už třetí auto, místo toho jsem ušetřil přírodě.

+4/0
19.5.2015 11:12

J80a56n 81K66o51n56v66a60l31i86n91k69a 5330671681425

550 tisíc na 3 motor? To bude TSi, ne ;-D? Já mám na bmw taky hodně (210tkm) s jedním motorem, jednou převodovkou a jednou výfukovou soustavou.

+1/0
19.5.2015 14:18

J68i20ř89í 55S18c57h29w83a13c86h 8108214488796

audi s 550 tisíci bude tak na 99% starší než 10 let, takže TSI tam bude dost těžko.

A do auta, kde motor doslouží řekněme po 300-400 tisících by další nové motory asi dával jen blázen....;-)

0/0
19.5.2015 22:32

J73a77n 76Š19p89e57c39i30á10n 2270270829349

Audi a4 1999. Jezdím denně Teplice Praha. Proč myslíte ,že je to nebezpečné ?

0/0
21.5.2015 9:12

J82o27s59e56f 47N80o35v60a26k 5388142356488

No vidíte, na citroenu mám 280 tisíc, motor i převodovka původní a doufám, že ještě jednou 280 tisíc dám.

0/0
19.5.2015 15:48

L33u46d66v53í79k 59G19a47j22d95o55š90í58k 2525403394892

Potíž je v tom, že emise u 14 let starého udržovaného auta se výrazně neliší pokud má auto najeto 30 000 nebo 500 000. Zato mezi 14 let starám a 2 roky starým je to dost podstatné i když se o to dvouleté bůhvíjak nestaráte.

Je to dáno konstrukcí motoru. Nikoliv nájezdem.

+2/−6
19.5.2015 11:44

T90o73m94á11š 84V36e52s73e66l54ý 5225618470159

přesně, liší se velmi výrazně - nová auta s nesmyslně nastavenými limity produkují mnohem nebezpečnější svinstva než stará (vznětové menší saze, zážehové začaly produkovat saze), navíc reálně mají vyšší spotřebu než stará. Plus je třeba připočítat zbytečnou výrobu nového, když ještě staré funguje (tedy pokud by to celé fungovalo tak jak nám tvrdí).

+3/−1
19.5.2015 12:26

T57o59m50á65š 67T52a16t44í79č66e82k 5930522530888

Skutečnost je ovšem taková, že spotřeba energií - a tím pádem i množství emisí - je (a byla už před euronormama) vyšší při výrobě auta než během jeho celého provozu, i když se dožije třeba 25 let. Ekožvásty jsou už dávno jenom žvástama, nejde o přírodu, ale o prachy.

0/0
19.5.2015 19:39

J31a33n 16K56o63n53v50a80l66i79n72k51a 5270441711915

Je to jen daň z chudoby. Nic jiného. Bohatý člověk si koupí nové moderní auto. Ti, kteří nemají na nové, mají starší a to se nyní ještě více prodraží. 

Kdo se diví tomu, že se sem dovážejí ojetiny 10+ let stáří? Jsou to auta, která udělají ještě solidní službu, nejsou složitá a příliš poruchová. Navíc za stejnou cenu jako u nové pixly máte vůz o několik tříd lepší. Nejsme na tom ekonomicky tak dobře, abychom mohli myslet ekologicky. 

A svého starého rozežraného šestiválce se nezbavím, už jen ekologům na truc!

+9/−1
19.5.2015 6:45

J73a98n 89Š65p60e55c42i75á15n 2920260799639

Typický příklad třeba audi A6 rv do 2003. Luxus na úrovni nové škodovky. Za 100 tisíc úžasná limuzína.

+2/0
19.5.2015 11:14

J47a79n 16K14o78n92v97a62l42i67n44k14a 5180691971875

Nevím, jaký konkrétní typ A6 máte, ale pokud to není střep, tak se na ní pohodlím ani luxusem nové škodovky nechytají (vyjma snad Superbu).

+1/−1
19.5.2015 14:21

L79u64d27v45í93k 90G29a52j62d32o70š77í72k 2795573594332

"...Nejsme na tom ekonomicky tak dobře, abychom mohli myslet ekologicky..."

Právě.

Tahle daň vás má ekonomicky motivovat k tomu, abyste trochu ekologicky myslel.

0/−3
19.5.2015 11:52

J11a12n 41M92a44t23ě65j78k92a 4212664327

Celá ekologie je jen něco, za co se má schovat ekonomika, pokud si budu moci dovolit koupit každých 5let nové auto, nebudu jezdit ted v 7let ,,starém,, spolehlivém, proč se budu zbavovat něčeho, co funguje jen proto, abych měl na ,,chvíli,, opět něco nového. A věřím, že toto auto budu mít ještě min. 10let. Pořád se mluví o ekologii, tak bysme mohli snížit počet letadel, která toho spálí víc než auta. Opět našli naši zákonodárci příležitost, jak vybrat trochu peněz. A kdo na to doplatí, ti co nemají tolik, aby si kupovali auta ob 3-5let.

+2/−1
19.5.2015 12:41

J31a56n 46K71o76n27v23a61l61i28n52k87a 5860601251695

Nemáte pravdu. Říká vám něco Maslowova teorie potřeb? Lidé nejprve uspokojují základní potřeby - v našem případě vlastnictví vozu a pohyb po vlastní ose. Ty vyšší - celospolečenské, etické a třeba eko-filosofické otázky se dostávají na řadu až mnohem déle, po uspokojení potřeb nižších. Proto nemůžete chtít po prostých lidech nemajících dostatečnou kupní sílu, aby mysleli ekologicky, když na to jednoduše nemají. 

A ještě mi zkuste vysvětlit jednu věc. Když mám na auto cca 200 - 250 tisíc a potřebuji prostor, výkonný motor, výbavu, dobré jízdní vlastnosti a pohodlí. Mám si koupit novou Fábii nebo třeba starší Audi nebo BMW?

+1/−1
19.5.2015 14:16

J37a84n 68S86v85o53b84o68d95a 3557862292134

Statistika nuda je, má však cenné údaje. Třeba známe průměrné stáří vozového parku v ČR (pro větší důvěryhodnost se běžně uvádí na setiny roku) a je prezentováno jako špatná věc, že jezdíme starými auty. Jaké je ale překvapení běžného poslušného občana, který prodá svou fabii 1,4 z roku 2001, něco připlatí a koupí octavii 1. generace s výborným 1,9 TDI z roku 2004. Najednou zjistí, že o tři roky starší fabie splňuje EURO 4, zatímco mladší vůz o třídu výš splňuje jen EURO 3 a občan bude platit za to, že si koupil novější auto. Poslušný občan se tázavě obrátí k nebi, zda nevykoukne nějaký boží posel, případně sám Babiš, čehož se nedočká a zmatek v hlavě mu zůstane. Jak to tedy s námi ti nahoře vlastně myslí?

Další věc je, že auta vyrobená po roce 2005-2006 už nejsou obecně tak spolehlivá jako byla ta vyrobená do tohoto data - zde jeden příklad za všechny: Octavie 1,9 TDI 1. generace vs. naftové motory u octavie 2. generace. Prostě novější auta se obecně kazí víc než se kazily stejně staré předchozí generace. Samozřejmě je to do značné míry dáno tím, že se používají složitější řešení, aby se splnily emisní normy, to vše ovšem při větším tlaku na cenu (hlavně v období krize), v autech je víc elektroniky. Občan platí zvýšené servisní náklady, platí drahé náhradní díly, které u starších aut nepotřeboval, ty náhradní díly se zrovna ekologicky nevyrábí, nemluvě o likvidaci těch nefunkčních. Jenže takový komplexní pohled se nehodí, nevydělaly by automobilky, ani stát.

+6/−1
19.5.2015 0:15

M79i25l97a18n 85N40o11v23á41k 6105120391

navíc výroba jednoho nového auta (spolu s jeho následným provozem) nebude ekologicky míň náročná než provozování toho starého (které bude nejspíš spolehlivější) ... jenže to by se vybralo málo na daních, protože to máte DPH z nového auta, z dražších dílů na něj, automobilka odvede daně,  ... prostě ovčane zaplať, postěžuj si a pak nás zase zvol

+2/−1
19.5.2015 7:58

L46u70d48v83í88k 14G57a62j49d18o64š36í97k 2455443124602

Pokud jste si nevšiml, tak daň je určována podle toho, jakou EURO normu vůz splňuje. Nikoliv podle data výroby.

To jen místní novináři přepočítali jak stará auta to asi budou.

0/0
19.5.2015 11:55

L80u71d36v42í58k 48G36a89j77d74o83š67í24k 2525673834552

Jistě máte pravdu v tom, že nejméně ekologická na autě je jeho samotná výroba. Jenže prodej starých aut nezabrání výrobě nových, protože automobilka musí vyrobit nějaký minimální počet kusů, aby byl vývoj rentabilní. Takže vlastně jediný prostor pro nějaký ekologický pokrok je v ekologii provozu aut.

0/0
19.5.2015 12:57

J17i23r30k21a 65H82o70n50c39ů 2164424801868

Bodejť bysme neměli jeden z nejstarších vozových parků, když máme jedny z nejnižších mezd. Už i Slováci nás předběhli a to jsme měli veliký náskok.

+7/0
18.5.2015 23:04

M94a66r20i79o 96L30u67c19h38e88z45i 1614238782864

Vyhodit auto po 10 letech s najetými 100 tis. km do šrotu je opravdu ekologické. Ať žijou ekoteroristi! Ale vážně, původně měla ekologická daň zabránit dělat z ČR šrotiště pro západní Evropu. Výsledek je ten, že lidi jezdí v autech, až se nerozpadnou - viz zvýšení průměrného stáří vozového parku.

+8/0
18.5.2015 22:40

J65a50n 50P82l39á60š87i94l 7475827699150

10 let stará 1,6ka produkuje 2 méně CO2 než například vládní vozy Audi A8 L, které produkují 270g/km, když se jede s lehkou nohou, tak hlavně že je zřejmé kdo má platit EKO daň...

+1/0
18.5.2015 22:31

J53a71n 17N19o30v56á96k 9865888114135

CO2 není nic co by se na emisní kontrole měřilo. Auta vypouštějí i daleko škodlivější plyny a o těch jsou emisní EURO normy.

0/0
19.5.2015 9:48

J72i69n62d87ř96i84c40h 74Š14k68o90p62e73k 4655911970565

CO2 se na emisích samozřejmě měří

0/0
25.5.2015 8:06

L43e78o25š 41S24t60a61n65ě66k 4804361415

Tady je někdo mimo realitu, když někdo nemá na auto novější (=ekologičtější), ale jezdit do práce musí, tak tenhle poplatek mu jeho ekonomickou situaci, aby si to auto koupil, nezlepší.....

+7/0
18.5.2015 21:33

K66a81r10e75l 48P46á19t69e97k 9984962626512

Předpokládám, že za ty ekol. daně, budou u silnic stát, přinejmnším, pračky vzduchu s odlučovačem splodin z automobilových motorů, aby se nám, tedy lépe dýchalo;-)

0/0
18.5.2015 21:30

V93á11c83l79a54v 44P63o63l98á39k 1555322870410

Nejstarší auta mají obecní hasiči -zřizovatel Ministerstvo vnitra a dále údržba silnic, zřizovatel Ministerstvo dopravy

+2/0
18.5.2015 21:15

J55i11ř36í 41K27o59c48u72r12e18k 6625964275558

Prosímvás, kolik toho ta veteránská T148 od dobrovolných hasičů najezdí? 200 km ročně, když přeženu? Proti tomu je čipnutý tříletý pašík s nájezdem 40.000 km za rok mnohem větší sazomet.

+1/0
18.5.2015 21:29

P87e86t45r 78M27i78c72h66a60l 2800854361902

Obecní hasiče zřizuje obec, nikoli ministerstvo.

0/0
18.5.2015 21:56

J76i12n82d70ř30i26c57h 77Š23k95o72p65e44k 4915551370815

tak až budeš potřebovat hasiče, zmiň se, že mají přijet jen pokud mají všechna auta minimálně EURO 5. Jinak ať se na to vykašlou

0/0
20.5.2015 17:08

P70e90t47r 46M18i20c51h19a53l 2700614821442

Teď mám 3 roky staré auto s EURO 5. Takže abych to do 7 let prodal. Jen aby se mezitím nedělaly dvouválce s triturbem. :-P

+5/0
18.5.2015 20:19

J74i59ř40í 32K56o94c10u35r91e76k 6105964195728

To už bude daň i z řidičského oprávnění - pro začátek stovka za položku na něm. Stovku má přece každý...

A povinně registrovaná kola, ta šlapací. Řekněme za 50 Kč a 500 Kč za registrační průkaz, dětská za 50+50 Kč, ať se neřekne že vláda odírá lidi. A povinné ručení i na křovinořez, ve fázi úvah bude zdanění akušroubováku.

+8/−1
18.5.2015 21:33

P49e15t60r 43M79i20c32h98a24l 2450534401922

Jestli budou vládnout sosani s Burešem, tak bych se tomu ani nedivil.

+8/0
18.5.2015 22:03

Š72t28ě20p72á86n 26V40a60n96ě16k 3133689977427

Poked by jim šlo o ekologii začnou dotovat CNG a Hybridy + Leasing na 0% úrok, pokud splatím do 5ti let. Jinak jste bez šance soudruzi, od teď budou lidi dojíždět auta do naprostých mrtvol.

+4/0
18.5.2015 20:08

V81í45ť98a 69N45o20v11á77k 1688473195271

a bez dph pro soukromé osoby

+1/0
18.5.2015 22:41

J12i33ř52í 60P26u86d13i64l 8160618723658

;-D jedno moje autíčko je ročník 1991... nějaký euro plní, má to katík... No, přeci ho neprodám , nebo neekologizuju za pár korun !! Sem tam nějaké povrchová rez, na to stačí trocha kitu a barvy a je to v pohodě !! Chytá na cvrnknutí a jezdí skvěle !!:-P

+1/0
18.5.2015 20:00

P37a19v92e42l 87S18ý54k40o20r22a 4894276782454

Kytu,jinak souhlas

0/0
19.5.2015 9:24
Foto

R82o93m82a71n 49K51o35z77e97l 4387366543554

Mé je 1994, na tachometru 114 tisíc, kromě pár pupenů a jednoho šrámu vypadá jakoby vyjelo z autosalonu, likvidovat to bych považoval za zločin.

0/0
19.5.2015 12:05

K86a81r94e76l 74J82o35a14c18h10i17m45s79t39á63l 8866902217626

to bude vejvar to si namastěj kapsy zloději[>-]Rv;-O

0/0
18.5.2015 19:44

J42e47n50d29a 70K33r89á33s24a 1129416948

Úředníkům kteří vymýšlejí podobná nařízení,je potřeba snížit mzdu,aby pochopili jak je těžké si z běžné výplaty ušetřit na nové auto :-P

+17/0
18.5.2015 19:22

M14a61r62t98i52n 38S26e22d51o94n20a 2785856816639

Jeniku, radovy urednik ma mzdu malou, a to vcetne vedoucich. Co tam chces snizovat?

0/−11
18.5.2015 19:35

J14e70n95d23a 20K46r25á91s22a 1499416758

Jak jsi přišel na "řadového úředníka" Ten zákony nenavrhuje ,možná jenom.kontroluje ! Ti co podobné ptákoviny vymýšlí za průměrnou mzdu nepracují :-P

+11/0
18.5.2015 19:41

M16i51l92a12n 88N15o68v22á40k 6285750641

úředník zákony nenavrhuje (řadový úředník nerozhoduje v podstatě o ničem, jen dělá co mu nakáže vedení ...) ... to dělají politici a ty si volíme i přes to, že rozhodují proti našim zájmům ... tomu se říká logika, že?

0/0
19.5.2015 7:48

J43e62n94d49a 89K51r40á49s83a 1519366288

Pro politiky návrhy zákonů zpracovává úředník, většinou z ministerstva. ..;-)

+1/0
19.5.2015 7:51

M53i16l28a83n 66N45o70v86á13k 6965490161

na základě zadání od politiků, ten úředník tomu už jen dává správnou formu

0/0
19.5.2015 7:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.