Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ekologická daň za převod se bude týkat tří milionů aut

Počet aut, za která budou muset majitelé při převodu zaplatit jednorázový ekologický poplatek, se rozšíří o 1,2 milionu. Nově půjde o deset až 15 let staré vozy, které splňují emisní normu Euro 3. Nová norma jde po schválení vládou do parlamentu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J92a79n 37D22l89o93u40h49ý 8476120853730

Vždyť Babiš tvrdil, že najde tě 150 miliard;-D

+2/0
20.5.2015 14:32

M50i53l76a84n 56C97i91m96b81á80l66n75í52k 4953975256449

To zas vymyslel nějaký chytrolín na ministerstvu,který si vozí svoje pozadí ve vládní Audi za peníze pracujících,ne chodících do zaměstnání,občanů.;-O

0/0
20.5.2015 10:39

S80t65a88n61i26s19l46a77v 77C35h50y96t40r97a 3654983577269

EKO výpalný, jinak bych to nenazýval.

Pokud by státu šlo o ekoligii, tak místo kasírování peníze začně za likvidaci aut vyplácet. Peněz tam je nyní z ekopoplatků až až. Stačilo by dát 10tis za každé auto, co by se dalo do šrotu a hnedle vy se vozový park omladil a ta jejich slavná ekologie by hnedle dávala smysl.

A poslední věc. Bere taky ta slavná statistika ohledy na registrované veterány? Je jich čim dál tim více a rozhodně se nejedná auta, co nám tady ničí přírodu.

+2/0
19.5.2015 14:01

J23i36n65d25ř84i27c94h 76Š43k93o67p26e34k 4275101520615

šrotovné by muselo být v takové výši, že by pokrylo rozdíl mezi cenou nového vozu a objemem peněz, který může dotyčný vynaložit na zakoupení nového vozu či novější ojetiny

0/0
19.5.2015 17:00

M97i90l31a76n 14N27o43v61á83k 6135600681

asi tak, 10 000 při nákupu nového auta nikoho nevytrhne

+1/0
20.5.2015 8:00

S60t52a17n49d54a 78C98h74v76o79s22t 1952928

Prumerne stari aut je pekna statistika. Ale k prdu. Me by zajimalo srovnani stari auta ve vztahu k najetym kilometrum. Priklad: Ja mam auto stary 2 roky, muj otec jako duchodce auto 14lety. Prumer je tedy 8 let. Jenze ja najedu 30 tis rocne a otec 3 tisice rocne. Pokud tedy vezmu v potaz vahu najetych kilometru, vyjde prumerne stari lehce pres 3 roky. A takovych starych aut, ktera jezdi jednou tydne jen do nejblizsi lekarny, Lidlu apod., je vetsina.

+2/−2
19.5.2015 8:28

J15a16n 48Š60p35e65c90i53á43n 2580810689349

Já mám na audi 550tisíc, a neřekl bych, že třetí motor a čtvrtá výfuková soustava s novým katalyzátorem je nějaký ekologický průser, naopak! MOhl jsem mít už třetí auto, místo toho jsem ušetřil přírodě.

+4/0
19.5.2015 11:12

J70a82n 10K73o36n68v81a24l80i65n17k85a 5850331151475

550 tisíc na 3 motor? To bude TSi, ne ;-D? Já mám na bmw taky hodně (210tkm) s jedním motorem, jednou převodovkou a jednou výfukovou soustavou.

+1/0
19.5.2015 14:18

J90i79ř60í 27S74c66h42w63a23c43h 8358194848916

audi s 550 tisíci bude tak na 99% starší než 10 let, takže TSI tam bude dost těžko.

A do auta, kde motor doslouží řekněme po 300-400 tisících by další nové motory asi dával jen blázen....;-)

0/0
19.5.2015 22:32

J96a98n 64Š60p39e78c32i69á76n 2590650319549

Audi a4 1999. Jezdím denně Teplice Praha. Proč myslíte ,že je to nebezpečné ?

0/0
21.5.2015 9:12

J91o40s47e51f 74N28o48v45a49k 5438102456338

No vidíte, na citroenu mám 280 tisíc, motor i převodovka původní a doufám, že ještě jednou 280 tisíc dám.

0/0
19.5.2015 15:48

L37u81d23v30í93k 95G29a97j65d19o39š63í75k 2515663304402

Potíž je v tom, že emise u 14 let starého udržovaného auta se výrazně neliší pokud má auto najeto 30 000 nebo 500 000. Zato mezi 14 let starám a 2 roky starým je to dost podstatné i když se o to dvouleté bůhvíjak nestaráte.

Je to dáno konstrukcí motoru. Nikoliv nájezdem.

+2/−6
19.5.2015 11:44

T96o76m68á71š 86V36e81s10e83l75ý 5335618280159

přesně, liší se velmi výrazně - nová auta s nesmyslně nastavenými limity produkují mnohem nebezpečnější svinstva než stará (vznětové menší saze, zážehové začaly produkovat saze), navíc reálně mají vyšší spotřebu než stará. Plus je třeba připočítat zbytečnou výrobu nového, když ještě staré funguje (tedy pokud by to celé fungovalo tak jak nám tvrdí).

+3/−1
19.5.2015 12:26

T69o53m71á44š 91T41a64t47í10č51e77k 5780972790728

Skutečnost je ovšem taková, že spotřeba energií - a tím pádem i množství emisí - je (a byla už před euronormama) vyšší při výrobě auta než během jeho celého provozu, i když se dožije třeba 25 let. Ekožvásty jsou už dávno jenom žvástama, nejde o přírodu, ale o prachy.

0/0
19.5.2015 19:39

J70a42n 19K75o97n23v42a17l98i56n57k23a 5450791311705

Je to jen daň z chudoby. Nic jiného. Bohatý člověk si koupí nové moderní auto. Ti, kteří nemají na nové, mají starší a to se nyní ještě více prodraží. 

Kdo se diví tomu, že se sem dovážejí ojetiny 10+ let stáří? Jsou to auta, která udělají ještě solidní službu, nejsou složitá a příliš poruchová. Navíc za stejnou cenu jako u nové pixly máte vůz o několik tříd lepší. Nejsme na tom ekonomicky tak dobře, abychom mohli myslet ekologicky. 

A svého starého rozežraného šestiválce se nezbavím, už jen ekologům na truc!

+9/−1
19.5.2015 6:45

J76a36n 90Š73p42e96c70i10á43n 2470520219439

Typický příklad třeba audi A6 rv do 2003. Luxus na úrovni nové škodovky. Za 100 tisíc úžasná limuzína.

+2/0
19.5.2015 11:14

J78a95n 83K25o39n73v50a86l34i46n74k98a 5420741381545

Nevím, jaký konkrétní typ A6 máte, ale pokud to není střep, tak se na ní pohodlím ani luxusem nové škodovky nechytají (vyjma snad Superbu).

+1/−1
19.5.2015 14:21

L59u32d22v47í91k 32G54a93j74d12o24š27í73k 2695833634652

"...Nejsme na tom ekonomicky tak dobře, abychom mohli myslet ekologicky..."

Právě.

Tahle daň vás má ekonomicky motivovat k tomu, abyste trochu ekologicky myslel.

0/−3
19.5.2015 11:52

J38a24n 16M42a63t17ě73j75k30a 4412184737

Celá ekologie je jen něco, za co se má schovat ekonomika, pokud si budu moci dovolit koupit každých 5let nové auto, nebudu jezdit ted v 7let ,,starém,, spolehlivém, proč se budu zbavovat něčeho, co funguje jen proto, abych měl na ,,chvíli,, opět něco nového. A věřím, že toto auto budu mít ještě min. 10let. Pořád se mluví o ekologii, tak bysme mohli snížit počet letadel, která toho spálí víc než auta. Opět našli naši zákonodárci příležitost, jak vybrat trochu peněz. A kdo na to doplatí, ti co nemají tolik, aby si kupovali auta ob 3-5let.

+2/−1
19.5.2015 12:41

J50a97n 74K67o84n19v96a35l81i42n61k79a 5140981911105

Nemáte pravdu. Říká vám něco Maslowova teorie potřeb? Lidé nejprve uspokojují základní potřeby - v našem případě vlastnictví vozu a pohyb po vlastní ose. Ty vyšší - celospolečenské, etické a třeba eko-filosofické otázky se dostávají na řadu až mnohem déle, po uspokojení potřeb nižších. Proto nemůžete chtít po prostých lidech nemajících dostatečnou kupní sílu, aby mysleli ekologicky, když na to jednoduše nemají. 

A ještě mi zkuste vysvětlit jednu věc. Když mám na auto cca 200 - 250 tisíc a potřebuji prostor, výkonný motor, výbavu, dobré jízdní vlastnosti a pohodlí. Mám si koupit novou Fábii nebo třeba starší Audi nebo BMW?

+1/−1
19.5.2015 14:16

J34a84n 38S88v55o87b39o78d83a 3237522492874

Statistika nuda je, má však cenné údaje. Třeba známe průměrné stáří vozového parku v ČR (pro větší důvěryhodnost se běžně uvádí na setiny roku) a je prezentováno jako špatná věc, že jezdíme starými auty. Jaké je ale překvapení běžného poslušného občana, který prodá svou fabii 1,4 z roku 2001, něco připlatí a koupí octavii 1. generace s výborným 1,9 TDI z roku 2004. Najednou zjistí, že o tři roky starší fabie splňuje EURO 4, zatímco mladší vůz o třídu výš splňuje jen EURO 3 a občan bude platit za to, že si koupil novější auto. Poslušný občan se tázavě obrátí k nebi, zda nevykoukne nějaký boží posel, případně sám Babiš, čehož se nedočká a zmatek v hlavě mu zůstane. Jak to tedy s námi ti nahoře vlastně myslí?

Další věc je, že auta vyrobená po roce 2005-2006 už nejsou obecně tak spolehlivá jako byla ta vyrobená do tohoto data - zde jeden příklad za všechny: Octavie 1,9 TDI 1. generace vs. naftové motory u octavie 2. generace. Prostě novější auta se obecně kazí víc než se kazily stejně staré předchozí generace. Samozřejmě je to do značné míry dáno tím, že se používají složitější řešení, aby se splnily emisní normy, to vše ovšem při větším tlaku na cenu (hlavně v období krize), v autech je víc elektroniky. Občan platí zvýšené servisní náklady, platí drahé náhradní díly, které u starších aut nepotřeboval, ty náhradní díly se zrovna ekologicky nevyrábí, nemluvě o likvidaci těch nefunkčních. Jenže takový komplexní pohled se nehodí, nevydělaly by automobilky, ani stát.

+6/−1
19.5.2015 0:15

M31i31l63a90n 32N33o27v44á53k 6705630491

navíc výroba jednoho nového auta (spolu s jeho následným provozem) nebude ekologicky míň náročná než provozování toho starého (které bude nejspíš spolehlivější) ... jenže to by se vybralo málo na daních, protože to máte DPH z nového auta, z dražších dílů na něj, automobilka odvede daně,  ... prostě ovčane zaplať, postěžuj si a pak nás zase zvol

+2/−1
19.5.2015 7:58

L87u15d14v72í54k 43G15a78j37d93o74š19í46k 2225943744462

Pokud jste si nevšiml, tak daň je určována podle toho, jakou EURO normu vůz splňuje. Nikoliv podle data výroby.

To jen místní novináři přepočítali jak stará auta to asi budou.

0/0
19.5.2015 11:55

L88u11d49v83í66k 34G49a18j72d22o93š56í21k 2265783364572

Jistě máte pravdu v tom, že nejméně ekologická na autě je jeho samotná výroba. Jenže prodej starých aut nezabrání výrobě nových, protože automobilka musí vyrobit nějaký minimální počet kusů, aby byl vývoj rentabilní. Takže vlastně jediný prostor pro nějaký ekologický pokrok je v ekologii provozu aut.

0/0
19.5.2015 12:57

J71i85r18k95a 37H37o49n95c90ů 2714134141798

Bodejť bysme neměli jeden z nejstarších vozových parků, když máme jedny z nejnižších mezd. Už i Slováci nás předběhli a to jsme měli veliký náskok.

+7/0
18.5.2015 23:04

M47a31r69i13o 30L50u97c18h83e53z45i 1524608422784

Vyhodit auto po 10 letech s najetými 100 tis. km do šrotu je opravdu ekologické. Ať žijou ekoteroristi! Ale vážně, původně měla ekologická daň zabránit dělat z ČR šrotiště pro západní Evropu. Výsledek je ten, že lidi jezdí v autech, až se nerozpadnou - viz zvýšení průměrného stáří vozového parku.

+8/0
18.5.2015 22:40

J18a67n 46P45l11á65š43i79l 7255607729660

10 let stará 1,6ka produkuje 2 méně CO2 než například vládní vozy Audi A8 L, které produkují 270g/km, když se jede s lehkou nohou, tak hlavně že je zřejmé kdo má platit EKO daň...

+1/0
18.5.2015 22:31

J81a78n 67N66o96v76á86k 9765338374725

CO2 není nic co by se na emisní kontrole měřilo. Auta vypouštějí i daleko škodlivější plyny a o těch jsou emisní EURO normy.

0/0
19.5.2015 9:48

J35i83n67d58ř76i92c87h 18Š93k51o53p86e76k 4375201700445

CO2 se na emisích samozřejmě měří

0/0
25.5.2015 8:06

L50e15o51š 12S19t73a60n78ě52k 4734151265

Tady je někdo mimo realitu, když někdo nemá na auto novější (=ekologičtější), ale jezdit do práce musí, tak tenhle poplatek mu jeho ekonomickou situaci, aby si to auto koupil, nezlepší.....

+7/0
18.5.2015 21:33

K62a95r16e52l 73P44á80t14e20k 9404112476452

Předpokládám, že za ty ekol. daně, budou u silnic stát, přinejmnším, pračky vzduchu s odlučovačem splodin z automobilových motorů, aby se nám, tedy lépe dýchalo;-)

0/0
18.5.2015 21:30

V73á28c45l20a64v 82P88o38l24á54k 1205522510280

Nejstarší auta mají obecní hasiči -zřizovatel Ministerstvo vnitra a dále údržba silnic, zřizovatel Ministerstvo dopravy

+2/0
18.5.2015 21:15

J72i12ř19í 79K93o66c52u54r95e65k 6105254975488

Prosímvás, kolik toho ta veteránská T148 od dobrovolných hasičů najezdí? 200 km ročně, když přeženu? Proti tomu je čipnutý tříletý pašík s nájezdem 40.000 km za rok mnohem větší sazomet.

+1/0
18.5.2015 21:29

P63e74t25r 45M80i60c53h30a58l 2540884381392

Obecní hasiče zřizuje obec, nikoli ministerstvo.

0/0
18.5.2015 21:56

J63i98n18d39ř91i97c97h 23Š57k30o51p63e97k 4435681420645

tak až budeš potřebovat hasiče, zmiň se, že mají přijet jen pokud mají všechna auta minimálně EURO 5. Jinak ať se na to vykašlou

0/0
20.5.2015 17:08

P87e54t12r 75M69i98c55h70a12l 2550574291732

Teď mám 3 roky staré auto s EURO 5. Takže abych to do 7 let prodal. Jen aby se mezitím nedělaly dvouválce s triturbem. :-P

+5/0
18.5.2015 20:19

J87i81ř45í 60K32o44c95u87r51e45k 6905114355278

To už bude daň i z řidičského oprávnění - pro začátek stovka za položku na něm. Stovku má přece každý...

A povinně registrovaná kola, ta šlapací. Řekněme za 50 Kč a 500 Kč za registrační průkaz, dětská za 50+50 Kč, ať se neřekne že vláda odírá lidi. A povinné ručení i na křovinořez, ve fázi úvah bude zdanění akušroubováku.

+8/−1
18.5.2015 21:33

P94e10t77r 44M55i44c88h66a47l 2940964221512

Jestli budou vládnout sosani s Burešem, tak bych se tomu ani nedivil.

+8/0
18.5.2015 22:03

Š62t11ě49p51á40n 16V60a95n43ě97k 3583989497927

Poked by jim šlo o ekologii začnou dotovat CNG a Hybridy + Leasing na 0% úrok, pokud splatím do 5ti let. Jinak jste bez šance soudruzi, od teď budou lidi dojíždět auta do naprostých mrtvol.

+4/0
18.5.2015 20:08

V71í20ť24a 47N28o22v47á48k 1858133155211

a bez dph pro soukromé osoby

+1/0
18.5.2015 22:41

J66i66ř95í 50P78u94d61i37l 8720568743618

;-D jedno moje autíčko je ročník 1991... nějaký euro plní, má to katík... No, přeci ho neprodám , nebo neekologizuju za pár korun !! Sem tam nějaké povrchová rez, na to stačí trocha kitu a barvy a je to v pohodě !! Chytá na cvrnknutí a jezdí skvěle !!:-P

+1/0
18.5.2015 20:00

P31a23v14e60l 75S31ý59k93o42r71a 4284546152354

Kytu,jinak souhlas

0/0
19.5.2015 9:24
Foto

R95o58m15a81n 22K70o13z78e26l 4507816323814

Mé je 1994, na tachometru 114 tisíc, kromě pár pupenů a jednoho šrámu vypadá jakoby vyjelo z autosalonu, likvidovat to bych považoval za zločin.

0/0
19.5.2015 12:05

K48a46r20e91l 92J16o15a58c51h24i84m87s15t21á17l 8716512247566

to bude vejvar to si namastěj kapsy zloději[>-]Rv;-O

0/0
18.5.2015 19:44

J82e23n82d50a 78K21r48á56s82a 1819736278

Úředníkům kteří vymýšlejí podobná nařízení,je potřeba snížit mzdu,aby pochopili jak je těžké si z běžné výplaty ušetřit na nové auto :-P

+17/0
18.5.2015 19:22

M89a72r83t80i47n 69S62e94d82o22n83a 2715966486969

Jeniku, radovy urednik ma mzdu malou, a to vcetne vedoucich. Co tam chces snizovat?

0/−11
18.5.2015 19:35

J88e51n57d47a 48K92r18á57s36a 1399596248

Jak jsi přišel na "řadového úředníka" Ten zákony nenavrhuje ,možná jenom.kontroluje ! Ti co podobné ptákoviny vymýšlí za průměrnou mzdu nepracují :-P

+11/0
18.5.2015 19:41

M78i81l26a53n 63N26o51v74á83k 6765760531

úředník zákony nenavrhuje (řadový úředník nerozhoduje v podstatě o ničem, jen dělá co mu nakáže vedení ...) ... to dělají politici a ty si volíme i přes to, že rozhodují proti našim zájmům ... tomu se říká logika, že?

0/0
19.5.2015 7:48

J26e86n23d56a 55K90r48á61s80a 1159406638

Pro politiky návrhy zákonů zpracovává úředník, většinou z ministerstva. ..;-)

+1/0
19.5.2015 7:51

M46i33l13a40n 49N10o63v20á15k 6245570491

na základě zadání od politiků, ten úředník tomu už jen dává správnou formu

0/0
19.5.2015 7:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.