Diskuze
Ekologická daň za převod se bude týkat tří milionů aut
Děkujeme za pochopení.
J80a48n 68D35l82o56u81h76ý
Vždyť Babiš tvrdil, že najde tě 150 miliard
M13i24l17a66n 29C74i15m28b70á86l22n73í89k
To zas vymyslel nějaký chytrolín na ministerstvu,který si vozí svoje pozadí ve vládní Audi za peníze pracujících,ne chodících do zaměstnání,občanů.
S19t62a72n88i53s90l84a92v 20C55h94y91t21r89a
EKO výpalný, jinak bych to nenazýval.
Pokud by státu šlo o ekoligii, tak místo kasírování peníze začně za likvidaci aut vyplácet. Peněz tam je nyní z ekopoplatků až až. Stačilo by dát 10tis za každé auto, co by se dalo do šrotu a hnedle vy se vozový park omladil a ta jejich slavná ekologie by hnedle dávala smysl.
A poslední věc. Bere taky ta slavná statistika ohledy na registrované veterány? Je jich čim dál tim více a rozhodně se nejedná auta, co nám tady ničí přírodu.
J66i36n52d68ř48i94c68h 36Š31k28o22p90e53k
šrotovné by muselo být v takové výši, že by pokrylo rozdíl mezi cenou nového vozu a objemem peněz, který může dotyčný vynaložit na zakoupení nového vozu či novější ojetiny
S54t54a72n42d74a 16C39h71v84o94s46t
Prumerne stari aut je pekna statistika. Ale k prdu. Me by zajimalo srovnani stari auta ve vztahu k najetym kilometrum. Priklad: Ja mam auto stary 2 roky, muj otec jako duchodce auto 14lety. Prumer je tedy 8 let. Jenze ja najedu 30 tis rocne a otec 3 tisice rocne. Pokud tedy vezmu v potaz vahu najetych kilometru, vyjde prumerne stari lehce pres 3 roky. A takovych starych aut, ktera jezdi jednou tydne jen do nejblizsi lekarny, Lidlu apod., je vetsina.
J38a64n 96Š83p92e67c22i74á17n
Já mám na audi 550tisíc, a neřekl bych, že třetí motor a čtvrtá výfuková soustava s novým katalyzátorem je nějaký ekologický průser, naopak! MOhl jsem mít už třetí auto, místo toho jsem ušetřil přírodě.
J84a48n 90K28o27n73v77a30l81i41n54k75a
Je to jen daň z chudoby. Nic jiného. Bohatý člověk si koupí nové moderní auto. Ti, kteří nemají na nové, mají starší a to se nyní ještě více prodraží.
Kdo se diví tomu, že se sem dovážejí ojetiny 10+ let stáří? Jsou to auta, která udělají ještě solidní službu, nejsou složitá a příliš poruchová. Navíc za stejnou cenu jako u nové pixly máte vůz o několik tříd lepší. Nejsme na tom ekonomicky tak dobře, abychom mohli myslet ekologicky.
A svého starého rozežraného šestiválce se nezbavím, už jen ekologům na truc!
J62a47n 39Š47p47e22c29i84á81n
Typický příklad třeba audi A6 rv do 2003. Luxus na úrovni nové škodovky. Za 100 tisíc úžasná limuzína.
J28a81n 41S16v39o83b96o84d43a
Statistika nuda je, má však cenné údaje. Třeba známe průměrné stáří vozového parku v ČR (pro větší důvěryhodnost se běžně uvádí na setiny roku) a je prezentováno jako špatná věc, že jezdíme starými auty. Jaké je ale překvapení běžného poslušného občana, který prodá svou fabii 1,4 z roku 2001, něco připlatí a koupí octavii 1. generace s výborným 1,9 TDI z roku 2004. Najednou zjistí, že o tři roky starší fabie splňuje EURO 4, zatímco mladší vůz o třídu výš splňuje jen EURO 3 a občan bude platit za to, že si koupil novější auto. Poslušný občan se tázavě obrátí k nebi, zda nevykoukne nějaký boží posel, případně sám Babiš, čehož se nedočká a zmatek v hlavě mu zůstane. Jak to tedy s námi ti nahoře vlastně myslí?
Další věc je, že auta vyrobená po roce 2005-2006 už nejsou obecně tak spolehlivá jako byla ta vyrobená do tohoto data - zde jeden příklad za všechny: Octavie 1,9 TDI 1. generace vs. naftové motory u octavie 2. generace. Prostě novější auta se obecně kazí víc než se kazily stejně staré předchozí generace. Samozřejmě je to do značné míry dáno tím, že se používají složitější řešení, aby se splnily emisní normy, to vše ovšem při větším tlaku na cenu (hlavně v období krize), v autech je víc elektroniky. Občan platí zvýšené servisní náklady, platí drahé náhradní díly, které u starších aut nepotřeboval, ty náhradní díly se zrovna ekologicky nevyrábí, nemluvě o likvidaci těch nefunkčních. Jenže takový komplexní pohled se nehodí, nevydělaly by automobilky, ani stát.
M62i16l47a82n 67N16o62v54á24k
navíc výroba jednoho nového auta (spolu s jeho následným provozem) nebude ekologicky míň náročná než provozování toho starého (které bude nejspíš spolehlivější) ... jenže to by se vybralo málo na daních, protože to máte DPH z nového auta, z dražších dílů na něj, automobilka odvede daně, ... prostě ovčane zaplať, postěžuj si a pak nás zase zvol
J11i38r18k88a 53H50o69n74c26ů
Bodejť bysme neměli jeden z nejstarších vozových parků, když máme jedny z nejnižších mezd. Už i Slováci nás předběhli a to jsme měli veliký náskok.
M66a45r54i55o 91L88u34c66h65e59z21i
Vyhodit auto po 10 letech s najetými 100 tis. km do šrotu je opravdu ekologické. Ať žijou ekoteroristi! Ale vážně, původně měla ekologická daň zabránit dělat z ČR šrotiště pro západní Evropu. Výsledek je ten, že lidi jezdí v autech, až se nerozpadnou - viz zvýšení průměrného stáří vozového parku.
J86a89n 79P44l48á77š47i38l
10 let stará 1,6ka produkuje 2 méně CO2 než například vládní vozy Audi A8 L, které produkují 270g/km, když se jede s lehkou nohou, tak hlavně že je zřejmé kdo má platit EKO daň...
J78a78n 33N83o92v97á28k
CO2 není nic co by se na emisní kontrole měřilo. Auta vypouštějí i daleko škodlivější plyny a o těch jsou emisní EURO normy.
L56e72o38š 37S90t46a64n66ě39k
Tady je někdo mimo realitu, když někdo nemá na auto novější (=ekologičtější), ale jezdit do práce musí, tak tenhle poplatek mu jeho ekonomickou situaci, aby si to auto koupil, nezlepší.....
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet
Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Povinná antihackerská ochrana znamená stop pro oblíbené fiaty i hravá porsche
Premium Od července 2024 bude platit nový předpis, který říká, že na území EU musí být všechna nově...
Alfa Romeo nemá na jména štěstí. S poetickým Duettem ustoupilo dezertu
Přejmenovat model poté, co jej slavnostně představíme? Patálie, kterou Alfa Romeo řeší s aktuálním...
Na mosteckém okruhu řádila porsche, zazářil terénní speciál i Carrera GT
O prodlouženém velikonočním víkendu bylo v Mostě opravdu rušno. Jen den poté, co na zdejší autodrom...
Nohu z plynu. Podívejte, jak policie měří rychlost na více než tisícovce míst
Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...
Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech
Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....
Byt 1+1 v Kralovické ulici v Plzni Bolevci
Kralovická, Plzeň - Bolevec
2 700 000 Kč