Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ekologická daň za převod se bude týkat tří milionů aut

Počet aut, za která budou muset majitelé při převodu zaplatit jednorázový ekologický poplatek, se rozšíří o 1,2 milionu. Nově půjde o deset až 15 let staré vozy, které splňují emisní normu Euro 3. Nová norma jde po schválení vládou do parlamentu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J80a69n 94D80l39o65u58h89ý 8446850883140

Vždyť Babiš tvrdil, že najde tě 150 miliard;-D

+2/0
20.5.2015 14:32

M11i58l46a41n 57C11i82m47b96á64l77n46í77k 4883915786229

To zas vymyslel nějaký chytrolín na ministerstvu,který si vozí svoje pozadí ve vládní Audi za peníze pracujících,ne chodících do zaměstnání,občanů.;-O

0/0
20.5.2015 10:39

S58t23a71n34i43s18l58a43v 73C70h47y53t88r97a 3644873307769

EKO výpalný, jinak bych to nenazýval.

Pokud by státu šlo o ekoligii, tak místo kasírování peníze začně za likvidaci aut vyplácet. Peněz tam je nyní z ekopoplatků až až. Stačilo by dát 10tis za každé auto, co by se dalo do šrotu a hnedle vy se vozový park omladil a ta jejich slavná ekologie by hnedle dávala smysl.

A poslední věc. Bere taky ta slavná statistika ohledy na registrované veterány? Je jich čim dál tim více a rozhodně se nejedná auta, co nám tady ničí přírodu.

+2/0
19.5.2015 14:01

J40i51n30d80ř44i19c26h 68Š26k91o58p12e50k 4725781760855

šrotovné by muselo být v takové výši, že by pokrylo rozdíl mezi cenou nového vozu a objemem peněz, který může dotyčný vynaložit na zakoupení nového vozu či novější ojetiny

0/0
19.5.2015 17:00

M72i27l78a67n 49N86o96v82á39k 6455920171

asi tak, 10 000 při nákupu nového auta nikoho nevytrhne

+1/0
20.5.2015 8:00

S66t22a57n56d22a 60C37h91v77o77s61t 1182738

Prumerne stari aut je pekna statistika. Ale k prdu. Me by zajimalo srovnani stari auta ve vztahu k najetym kilometrum. Priklad: Ja mam auto stary 2 roky, muj otec jako duchodce auto 14lety. Prumer je tedy 8 let. Jenze ja najedu 30 tis rocne a otec 3 tisice rocne. Pokud tedy vezmu v potaz vahu najetych kilometru, vyjde prumerne stari lehce pres 3 roky. A takovych starych aut, ktera jezdi jednou tydne jen do nejblizsi lekarny, Lidlu apod., je vetsina.

+2/−2
19.5.2015 8:28

J91a66n 84Š71p30e73c73i22á21n 2910700509199

Já mám na audi 550tisíc, a neřekl bych, že třetí motor a čtvrtá výfuková soustava s novým katalyzátorem je nějaký ekologický průser, naopak! MOhl jsem mít už třetí auto, místo toho jsem ušetřil přírodě.

+4/0
19.5.2015 11:12

J90a63n 32K96o15n73v32a60l59i78n10k54a 5370221501845

550 tisíc na 3 motor? To bude TSi, ne ;-D? Já mám na bmw taky hodně (210tkm) s jedním motorem, jednou převodovkou a jednou výfukovou soustavou.

+1/0
19.5.2015 14:18

J18i93ř65í 70S92c57h30w22a21c18h 8708284948546

audi s 550 tisíci bude tak na 99% starší než 10 let, takže TSI tam bude dost těžko.

A do auta, kde motor doslouží řekněme po 300-400 tisících by další nové motory asi dával jen blázen....;-)

0/0
19.5.2015 22:32

J30a86n 16Š13p69e73c68i79á72n 2860850229419

Audi a4 1999. Jezdím denně Teplice Praha. Proč myslíte ,že je to nebezpečné ?

0/0
21.5.2015 9:12

J87o83s26e92f 60N33o37v13a96k 5148792256428

No vidíte, na citroenu mám 280 tisíc, motor i převodovka původní a doufám, že ještě jednou 280 tisíc dám.

0/0
19.5.2015 15:48

L42u20d85v95í12k 13G65a15j58d22o48š34í52k 2765253374302

Potíž je v tom, že emise u 14 let starého udržovaného auta se výrazně neliší pokud má auto najeto 30 000 nebo 500 000. Zato mezi 14 let starám a 2 roky starým je to dost podstatné i když se o to dvouleté bůhvíjak nestaráte.

Je to dáno konstrukcí motoru. Nikoliv nájezdem.

+2/−6
19.5.2015 11:44

T77o84m79á25š 42V37e93s24e19l94ý 5675508320819

přesně, liší se velmi výrazně - nová auta s nesmyslně nastavenými limity produkují mnohem nebezpečnější svinstva než stará (vznětové menší saze, zážehové začaly produkovat saze), navíc reálně mají vyšší spotřebu než stará. Plus je třeba připočítat zbytečnou výrobu nového, když ještě staré funguje (tedy pokud by to celé fungovalo tak jak nám tvrdí).

+3/−1
19.5.2015 12:26

T35o86m36á40š 58T93a75t83í81č56e36k 5380712770688

Skutečnost je ovšem taková, že spotřeba energií - a tím pádem i množství emisí - je (a byla už před euronormama) vyšší při výrobě auta než během jeho celého provozu, i když se dožije třeba 25 let. Ekožvásty jsou už dávno jenom žvástama, nejde o přírodu, ale o prachy.

0/0
19.5.2015 19:39

J18a55n 21K75o75n35v93a45l27i10n81k90a 5800921171975

Je to jen daň z chudoby. Nic jiného. Bohatý člověk si koupí nové moderní auto. Ti, kteří nemají na nové, mají starší a to se nyní ještě více prodraží. 

Kdo se diví tomu, že se sem dovážejí ojetiny 10+ let stáří? Jsou to auta, která udělají ještě solidní službu, nejsou složitá a příliš poruchová. Navíc za stejnou cenu jako u nové pixly máte vůz o několik tříd lepší. Nejsme na tom ekonomicky tak dobře, abychom mohli myslet ekologicky. 

A svého starého rozežraného šestiválce se nezbavím, už jen ekologům na truc!

+9/−1
19.5.2015 6:45

J63a35n 39Š22p47e26c45i66á43n 2530930129339

Typický příklad třeba audi A6 rv do 2003. Luxus na úrovni nové škodovky. Za 100 tisíc úžasná limuzína.

+2/0
19.5.2015 11:14

J88a13n 65K26o55n11v49a55l74i56n55k41a 5500191401755

Nevím, jaký konkrétní typ A6 máte, ale pokud to není střep, tak se na ní pohodlím ani luxusem nové škodovky nechytají (vyjma snad Superbu).

+1/−1
19.5.2015 14:21

L12u94d90v74í57k 71G13a41j65d30o91š20í54k 2415313414902

"...Nejsme na tom ekonomicky tak dobře, abychom mohli myslet ekologicky..."

Právě.

Tahle daň vás má ekonomicky motivovat k tomu, abyste trochu ekologicky myslel.

0/−3
19.5.2015 11:52

J22a37n 96M26a74t35ě90j67k52a 4882784827

Celá ekologie je jen něco, za co se má schovat ekonomika, pokud si budu moci dovolit koupit každých 5let nové auto, nebudu jezdit ted v 7let ,,starém,, spolehlivém, proč se budu zbavovat něčeho, co funguje jen proto, abych měl na ,,chvíli,, opět něco nového. A věřím, že toto auto budu mít ještě min. 10let. Pořád se mluví o ekologii, tak bysme mohli snížit počet letadel, která toho spálí víc než auta. Opět našli naši zákonodárci příležitost, jak vybrat trochu peněz. A kdo na to doplatí, ti co nemají tolik, aby si kupovali auta ob 3-5let.

+2/−1
19.5.2015 12:41

J80a95n 16K15o89n40v58a12l37i74n27k98a 5340601341195

Nemáte pravdu. Říká vám něco Maslowova teorie potřeb? Lidé nejprve uspokojují základní potřeby - v našem případě vlastnictví vozu a pohyb po vlastní ose. Ty vyšší - celospolečenské, etické a třeba eko-filosofické otázky se dostávají na řadu až mnohem déle, po uspokojení potřeb nižších. Proto nemůžete chtít po prostých lidech nemajících dostatečnou kupní sílu, aby mysleli ekologicky, když na to jednoduše nemají. 

A ještě mi zkuste vysvětlit jednu věc. Když mám na auto cca 200 - 250 tisíc a potřebuji prostor, výkonný motor, výbavu, dobré jízdní vlastnosti a pohodlí. Mám si koupit novou Fábii nebo třeba starší Audi nebo BMW?

+1/−1
19.5.2015 14:16

J39a11n 42S34v24o49b38o80d43a 3587372692984

Statistika nuda je, má však cenné údaje. Třeba známe průměrné stáří vozového parku v ČR (pro větší důvěryhodnost se běžně uvádí na setiny roku) a je prezentováno jako špatná věc, že jezdíme starými auty. Jaké je ale překvapení běžného poslušného občana, který prodá svou fabii 1,4 z roku 2001, něco připlatí a koupí octavii 1. generace s výborným 1,9 TDI z roku 2004. Najednou zjistí, že o tři roky starší fabie splňuje EURO 4, zatímco mladší vůz o třídu výš splňuje jen EURO 3 a občan bude platit za to, že si koupil novější auto. Poslušný občan se tázavě obrátí k nebi, zda nevykoukne nějaký boží posel, případně sám Babiš, čehož se nedočká a zmatek v hlavě mu zůstane. Jak to tedy s námi ti nahoře vlastně myslí?

Další věc je, že auta vyrobená po roce 2005-2006 už nejsou obecně tak spolehlivá jako byla ta vyrobená do tohoto data - zde jeden příklad za všechny: Octavie 1,9 TDI 1. generace vs. naftové motory u octavie 2. generace. Prostě novější auta se obecně kazí víc než se kazily stejně staré předchozí generace. Samozřejmě je to do značné míry dáno tím, že se používají složitější řešení, aby se splnily emisní normy, to vše ovšem při větším tlaku na cenu (hlavně v období krize), v autech je víc elektroniky. Občan platí zvýšené servisní náklady, platí drahé náhradní díly, které u starších aut nepotřeboval, ty náhradní díly se zrovna ekologicky nevyrábí, nemluvě o likvidaci těch nefunkčních. Jenže takový komplexní pohled se nehodí, nevydělaly by automobilky, ani stát.

+6/−1
19.5.2015 0:15

M16i15l81a34n 57N83o34v84á14k 6635110711

navíc výroba jednoho nového auta (spolu s jeho následným provozem) nebude ekologicky míň náročná než provozování toho starého (které bude nejspíš spolehlivější) ... jenže to by se vybralo málo na daních, protože to máte DPH z nového auta, z dražších dílů na něj, automobilka odvede daně,  ... prostě ovčane zaplať, postěžuj si a pak nás zase zvol

+2/−1
19.5.2015 7:58

L39u62d47v20í96k 91G23a10j81d38o51š56í53k 2685403674352

Pokud jste si nevšiml, tak daň je určována podle toho, jakou EURO normu vůz splňuje. Nikoliv podle data výroby.

To jen místní novináři přepočítali jak stará auta to asi budou.

0/0
19.5.2015 11:55

L71u41d13v88í12k 31G68a44j73d76o75š10í33k 2345463404612

Jistě máte pravdu v tom, že nejméně ekologická na autě je jeho samotná výroba. Jenže prodej starých aut nezabrání výrobě nových, protože automobilka musí vyrobit nějaký minimální počet kusů, aby byl vývoj rentabilní. Takže vlastně jediný prostor pro nějaký ekologický pokrok je v ekologii provozu aut.

0/0
19.5.2015 12:57

J83i86r89k70a 45H66o23n69c27ů 2774634341808

Bodejť bysme neměli jeden z nejstarších vozových parků, když máme jedny z nejnižších mezd. Už i Slováci nás předběhli a to jsme měli veliký náskok.

+7/0
18.5.2015 23:04

M87a53r66i59o 42L32u97c82h36e41z78i 1744328242474

Vyhodit auto po 10 letech s najetými 100 tis. km do šrotu je opravdu ekologické. Ať žijou ekoteroristi! Ale vážně, původně měla ekologická daň zabránit dělat z ČR šrotiště pro západní Evropu. Výsledek je ten, že lidi jezdí v autech, až se nerozpadnou - viz zvýšení průměrného stáří vozového parku.

+8/0
18.5.2015 22:40

J98a57n 14P14l26á91š84i53l 7765637359730

10 let stará 1,6ka produkuje 2 méně CO2 než například vládní vozy Audi A8 L, které produkují 270g/km, když se jede s lehkou nohou, tak hlavně že je zřejmé kdo má platit EKO daň...

+1/0
18.5.2015 22:31

J88a29n 84N53o14v20á92k 9885318424735

CO2 není nic co by se na emisní kontrole měřilo. Auta vypouštějí i daleko škodlivější plyny a o těch jsou emisní EURO normy.

0/0
19.5.2015 9:48

J90i24n42d78ř57i55c21h 94Š23k51o74p69e68k 4725591180885

CO2 se na emisích samozřejmě měří

0/0
25.5.2015 8:06

L13e10o89š 94S17t57a18n62ě51k 4864731645

Tady je někdo mimo realitu, když někdo nemá na auto novější (=ekologičtější), ale jezdit do práce musí, tak tenhle poplatek mu jeho ekonomickou situaci, aby si to auto koupil, nezlepší.....

+7/0
18.5.2015 21:33

K38a35r26e65l 83P22á89t82e22k 9364972646672

Předpokládám, že za ty ekol. daně, budou u silnic stát, přinejmnším, pračky vzduchu s odlučovačem splodin z automobilových motorů, aby se nám, tedy lépe dýchalo;-)

0/0
18.5.2015 21:30

V22á31c23l59a25v 79P53o11l14á85k 1315522780830

Nejstarší auta mají obecní hasiči -zřizovatel Ministerstvo vnitra a dále údržba silnic, zřizovatel Ministerstvo dopravy

+2/0
18.5.2015 21:15

J65i34ř25í 15K67o47c40u83r26e58k 6135844605698

Prosímvás, kolik toho ta veteránská T148 od dobrovolných hasičů najezdí? 200 km ročně, když přeženu? Proti tomu je čipnutý tříletý pašík s nájezdem 40.000 km za rok mnohem větší sazomet.

+1/0
18.5.2015 21:29

P34e75t75r 12M35i36c93h36a93l 2130354171292

Obecní hasiče zřizuje obec, nikoli ministerstvo.

0/0
18.5.2015 21:56

J62i34n49d94ř23i14c37h 33Š58k95o31p39e27k 4375371150645

tak až budeš potřebovat hasiče, zmiň se, že mají přijet jen pokud mají všechna auta minimálně EURO 5. Jinak ať se na to vykašlou

0/0
20.5.2015 17:08

P55e40t28r 83M75i38c20h28a27l 2520884391392

Teď mám 3 roky staré auto s EURO 5. Takže abych to do 7 let prodal. Jen aby se mezitím nedělaly dvouválce s triturbem. :-P

+5/0
18.5.2015 20:19

J22i79ř60í 27K76o59c75u63r89e79k 6335454755788

To už bude daň i z řidičského oprávnění - pro začátek stovka za položku na něm. Stovku má přece každý...

A povinně registrovaná kola, ta šlapací. Řekněme za 50 Kč a 500 Kč za registrační průkaz, dětská za 50+50 Kč, ať se neřekne že vláda odírá lidi. A povinné ručení i na křovinořez, ve fázi úvah bude zdanění akušroubováku.

+8/−1
18.5.2015 21:33

P53e71t18r 97M66i31c39h56a93l 2870454861952

Jestli budou vládnout sosani s Burešem, tak bych se tomu ani nedivil.

+8/0
18.5.2015 22:03

Š39t75ě94p61á47n 93V28a82n50ě78k 3983609777387

Poked by jim šlo o ekologii začnou dotovat CNG a Hybridy + Leasing na 0% úrok, pokud splatím do 5ti let. Jinak jste bez šance soudruzi, od teď budou lidi dojíždět auta do naprostých mrtvol.

+4/0
18.5.2015 20:08

V10í64ť60a 93N47o98v58á65k 1558193535321

a bez dph pro soukromé osoby

+1/0
18.5.2015 22:41

J17i10ř65í 85P71u80d89i63l 8460878943278

;-D jedno moje autíčko je ročník 1991... nějaký euro plní, má to katík... No, přeci ho neprodám , nebo neekologizuju za pár korun !! Sem tam nějaké povrchová rez, na to stačí trocha kitu a barvy a je to v pohodě !! Chytá na cvrnknutí a jezdí skvěle !!:-P

+1/0
18.5.2015 20:00

P85a51v57e94l 13S92ý18k47o88r92a 4384906432924

Kytu,jinak souhlas

0/0
19.5.2015 9:24
Foto

R97o86m46a73n 29K84o18z24e85l 4277276643174

Mé je 1994, na tachometru 114 tisíc, kromě pár pupenů a jednoho šrámu vypadá jakoby vyjelo z autosalonu, likvidovat to bych považoval za zločin.

0/0
19.5.2015 12:05

K28a69r24e90l 22J69o43a18c94h51i62m61s62t11á15l 8436242707736

to bude vejvar to si namastěj kapsy zloději[>-]Rv;-O

0/0
18.5.2015 19:44

J51e77n82d13a 26K72r67á19s18a 1709646398

Úředníkům kteří vymýšlejí podobná nařízení,je potřeba snížit mzdu,aby pochopili jak je těžké si z běžné výplaty ušetřit na nové auto :-P

+17/0
18.5.2015 19:22

M77a47r85t89i76n 74S11e26d31o10n84a 2125446826219

Jeniku, radovy urednik ma mzdu malou, a to vcetne vedoucich. Co tam chces snizovat?

0/−11
18.5.2015 19:35

J66e83n12d80a 71K56r53á22s38a 1449666968

Jak jsi přišel na "řadového úředníka" Ten zákony nenavrhuje ,možná jenom.kontroluje ! Ti co podobné ptákoviny vymýšlí za průměrnou mzdu nepracují :-P

+11/0
18.5.2015 19:41

M27i54l60a34n 46N39o22v84á24k 6765200381

úředník zákony nenavrhuje (řadový úředník nerozhoduje v podstatě o ničem, jen dělá co mu nakáže vedení ...) ... to dělají politici a ty si volíme i přes to, že rozhodují proti našim zájmům ... tomu se říká logika, že?

0/0
19.5.2015 7:48

J68e22n54d52a 51K92r80á67s42a 1619106348

Pro politiky návrhy zákonů zpracovává úředník, většinou z ministerstva. ..;-)

+1/0
19.5.2015 7:51

M16i89l92a82n 33N35o56v54á20k 6765820711

na základě zadání od politiků, ten úředník tomu už jen dává správnou formu

0/0
19.5.2015 7:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.