Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ekologická daň za převod se bude týkat tří milionů aut

Počet aut, za která budou muset majitelé při převodu zaplatit jednorázový ekologický poplatek, se rozšíří o 1,2 milionu. Nově půjde o deset až 15 let staré vozy, které splňují emisní normu Euro 3. Nová norma jde po schválení vládou do parlamentu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J46a48n 46D45l39o42u21h79ý 8556840553940

Vždyť Babiš tvrdil, že najde tě 150 miliard;-D

+2/0
20.5.2015 14:32

M63i23l48a91n 18C26i33m59b86á35l95n18í24k 4453485676959

To zas vymyslel nějaký chytrolín na ministerstvu,který si vozí svoje pozadí ve vládní Audi za peníze pracujících,ne chodících do zaměstnání,občanů.;-O

0/0
20.5.2015 10:39

S27t81a94n37i63s18l19a82v 76C50h72y37t65r71a 3664743457789

EKO výpalný, jinak bych to nenazýval.

Pokud by státu šlo o ekoligii, tak místo kasírování peníze začně za likvidaci aut vyplácet. Peněz tam je nyní z ekopoplatků až až. Stačilo by dát 10tis za každé auto, co by se dalo do šrotu a hnedle vy se vozový park omladil a ta jejich slavná ekologie by hnedle dávala smysl.

A poslední věc. Bere taky ta slavná statistika ohledy na registrované veterány? Je jich čim dál tim více a rozhodně se nejedná auta, co nám tady ničí přírodu.

+2/0
19.5.2015 14:01


J22i60n41d36ř37i42c27h 82Š21k51o37p30e92k 4935521830385

šrotovné by muselo být v takové výši, že by pokrylo rozdíl mezi cenou nového vozu a objemem peněz, který může dotyčný vynaložit na zakoupení nového vozu či novější ojetiny

0/0
19.5.2015 17:00

M12i59l67a98n 15N39o18v40á75k 6605320301

asi tak, 10 000 při nákupu nového auta nikoho nevytrhne

+1/0
20.5.2015 8:00

S63t39a43n78d66a 36C17h63v89o54s62t 1202808

Prumerne stari aut je pekna statistika. Ale k prdu. Me by zajimalo srovnani stari auta ve vztahu k najetym kilometrum. Priklad: Ja mam auto stary 2 roky, muj otec jako duchodce auto 14lety. Prumer je tedy 8 let. Jenze ja najedu 30 tis rocne a otec 3 tisice rocne. Pokud tedy vezmu v potaz vahu najetych kilometru, vyjde prumerne stari lehce pres 3 roky. A takovych starych aut, ktera jezdi jednou tydne jen do nejblizsi lekarny, Lidlu apod., je vetsina.

+2/−2
19.5.2015 8:28

J95a66n 55Š55p56e77c84i81á43n 2630250779789

Já mám na audi 550tisíc, a neřekl bych, že třetí motor a čtvrtá výfuková soustava s novým katalyzátorem je nějaký ekologický průser, naopak! MOhl jsem mít už třetí auto, místo toho jsem ušetřil přírodě.

+4/0
19.5.2015 11:12

J17a31n 33K94o60n81v94a61l57i22n93k51a 5360671451305

550 tisíc na 3 motor? To bude TSi, ne ;-D? Já mám na bmw taky hodně (210tkm) s jedním motorem, jednou převodovkou a jednou výfukovou soustavou.

+1/0
19.5.2015 14:18

J47i57ř95í 56S28c18h71w61a84c28h 8818464488296

audi s 550 tisíci bude tak na 99% starší než 10 let, takže TSI tam bude dost těžko.

A do auta, kde motor doslouží řekněme po 300-400 tisících by další nové motory asi dával jen blázen....;-)

0/0
19.5.2015 22:32

J75a27n 11Š86p28e85c39i94á92n 2800250289489

Audi a4 1999. Jezdím denně Teplice Praha. Proč myslíte ,že je to nebezpečné ?

0/0
21.5.2015 9:12

J54o61s14e30f 20N49o61v94a15k 5288302606978

No vidíte, na citroenu mám 280 tisíc, motor i převodovka původní a doufám, že ještě jednou 280 tisíc dám.

0/0
19.5.2015 15:48

L58u70d20v41í98k 57G22a37j46d75o50š48í48k 2585893524632

Potíž je v tom, že emise u 14 let starého udržovaného auta se výrazně neliší pokud má auto najeto 30 000 nebo 500 000. Zato mezi 14 let starám a 2 roky starým je to dost podstatné i když se o to dvouleté bůhvíjak nestaráte.

Je to dáno konstrukcí motoru. Nikoliv nájezdem.

+2/−6
19.5.2015 11:44

T25o41m98á69š 27V10e79s97e71l96ý 5865348690989

přesně, liší se velmi výrazně - nová auta s nesmyslně nastavenými limity produkují mnohem nebezpečnější svinstva než stará (vznětové menší saze, zážehové začaly produkovat saze), navíc reálně mají vyšší spotřebu než stará. Plus je třeba připočítat zbytečnou výrobu nového, když ještě staré funguje (tedy pokud by to celé fungovalo tak jak nám tvrdí).

+3/−1
19.5.2015 12:26

T79o36m30á36š 68T83a60t80í66č15e20k 5180842620808

Skutečnost je ovšem taková, že spotřeba energií - a tím pádem i množství emisí - je (a byla už před euronormama) vyšší při výrobě auta než během jeho celého provozu, i když se dožije třeba 25 let. Ekožvásty jsou už dávno jenom žvástama, nejde o přírodu, ale o prachy.

0/0
19.5.2015 19:39

J71a89n 70K52o51n12v88a60l38i41n70k39a 5420371591355

Je to jen daň z chudoby. Nic jiného. Bohatý člověk si koupí nové moderní auto. Ti, kteří nemají na nové, mají starší a to se nyní ještě více prodraží. 

Kdo se diví tomu, že se sem dovážejí ojetiny 10+ let stáří? Jsou to auta, která udělají ještě solidní službu, nejsou složitá a příliš poruchová. Navíc za stejnou cenu jako u nové pixly máte vůz o několik tříd lepší. Nejsme na tom ekonomicky tak dobře, abychom mohli myslet ekologicky. 

A svého starého rozežraného šestiválce se nezbavím, už jen ekologům na truc!

+9/−1
19.5.2015 6:45

J13a75n 76Š69p22e28c31i31á67n 2120430739929

Typický příklad třeba audi A6 rv do 2003. Luxus na úrovni nové škodovky. Za 100 tisíc úžasná limuzína.

+2/0
19.5.2015 11:14

J58a19n 24K27o27n10v17a25l80i28n95k90a 5740911941965

Nevím, jaký konkrétní typ A6 máte, ale pokud to není střep, tak se na ní pohodlím ani luxusem nové škodovky nechytají (vyjma snad Superbu).

+1/−1
19.5.2015 14:21

L53u27d53v16í79k 17G41a18j91d67o52š67í49k 2835483684242

"...Nejsme na tom ekonomicky tak dobře, abychom mohli myslet ekologicky..."

Právě.

Tahle daň vás má ekonomicky motivovat k tomu, abyste trochu ekologicky myslel.

0/−3
19.5.2015 11:52

J67a78n 31M55a22t25ě37j52k19a 4322574807

Celá ekologie je jen něco, za co se má schovat ekonomika, pokud si budu moci dovolit koupit každých 5let nové auto, nebudu jezdit ted v 7let ,,starém,, spolehlivém, proč se budu zbavovat něčeho, co funguje jen proto, abych měl na ,,chvíli,, opět něco nového. A věřím, že toto auto budu mít ještě min. 10let. Pořád se mluví o ekologii, tak bysme mohli snížit počet letadel, která toho spálí víc než auta. Opět našli naši zákonodárci příležitost, jak vybrat trochu peněz. A kdo na to doplatí, ti co nemají tolik, aby si kupovali auta ob 3-5let.

+2/−1
19.5.2015 12:41

J78a47n 36K36o33n24v83a89l66i22n51k76a 5160341591565

Nemáte pravdu. Říká vám něco Maslowova teorie potřeb? Lidé nejprve uspokojují základní potřeby - v našem případě vlastnictví vozu a pohyb po vlastní ose. Ty vyšší - celospolečenské, etické a třeba eko-filosofické otázky se dostávají na řadu až mnohem déle, po uspokojení potřeb nižších. Proto nemůžete chtít po prostých lidech nemajících dostatečnou kupní sílu, aby mysleli ekologicky, když na to jednoduše nemají. 

A ještě mi zkuste vysvětlit jednu věc. Když mám na auto cca 200 - 250 tisíc a potřebuji prostor, výkonný motor, výbavu, dobré jízdní vlastnosti a pohodlí. Mám si koupit novou Fábii nebo třeba starší Audi nebo BMW?

+1/−1
19.5.2015 14:16

J48a74n 95S79v37o75b17o22d72a 3517412122254

Statistika nuda je, má však cenné údaje. Třeba známe průměrné stáří vozového parku v ČR (pro větší důvěryhodnost se běžně uvádí na setiny roku) a je prezentováno jako špatná věc, že jezdíme starými auty. Jaké je ale překvapení běžného poslušného občana, který prodá svou fabii 1,4 z roku 2001, něco připlatí a koupí octavii 1. generace s výborným 1,9 TDI z roku 2004. Najednou zjistí, že o tři roky starší fabie splňuje EURO 4, zatímco mladší vůz o třídu výš splňuje jen EURO 3 a občan bude platit za to, že si koupil novější auto. Poslušný občan se tázavě obrátí k nebi, zda nevykoukne nějaký boží posel, případně sám Babiš, čehož se nedočká a zmatek v hlavě mu zůstane. Jak to tedy s námi ti nahoře vlastně myslí?

Další věc je, že auta vyrobená po roce 2005-2006 už nejsou obecně tak spolehlivá jako byla ta vyrobená do tohoto data - zde jeden příklad za všechny: Octavie 1,9 TDI 1. generace vs. naftové motory u octavie 2. generace. Prostě novější auta se obecně kazí víc než se kazily stejně staré předchozí generace. Samozřejmě je to do značné míry dáno tím, že se používají složitější řešení, aby se splnily emisní normy, to vše ovšem při větším tlaku na cenu (hlavně v období krize), v autech je víc elektroniky. Občan platí zvýšené servisní náklady, platí drahé náhradní díly, které u starších aut nepotřeboval, ty náhradní díly se zrovna ekologicky nevyrábí, nemluvě o likvidaci těch nefunkčních. Jenže takový komplexní pohled se nehodí, nevydělaly by automobilky, ani stát.

+6/−1
19.5.2015 0:15

M63i70l84a83n 37N23o30v26á41k 6265690631

navíc výroba jednoho nového auta (spolu s jeho následným provozem) nebude ekologicky míň náročná než provozování toho starého (které bude nejspíš spolehlivější) ... jenže to by se vybralo málo na daních, protože to máte DPH z nového auta, z dražších dílů na něj, automobilka odvede daně,  ... prostě ovčane zaplať, postěžuj si a pak nás zase zvol

+2/−1
19.5.2015 7:58

L77u56d54v36í53k 48G87a65j80d14o43š35í76k 2525123394232

Pokud jste si nevšiml, tak daň je určována podle toho, jakou EURO normu vůz splňuje. Nikoliv podle data výroby.

To jen místní novináři přepočítali jak stará auta to asi budou.

0/0
19.5.2015 11:55

L62u80d81v81í73k 13G51a66j92d78o20š38í39k 2175583354252

Jistě máte pravdu v tom, že nejméně ekologická na autě je jeho samotná výroba. Jenže prodej starých aut nezabrání výrobě nových, protože automobilka musí vyrobit nějaký minimální počet kusů, aby byl vývoj rentabilní. Takže vlastně jediný prostor pro nějaký ekologický pokrok je v ekologii provozu aut.

0/0
19.5.2015 12:57

J58i28r61k85a 28H13o52n46c44ů 2584364581168

Bodejť bysme neměli jeden z nejstarších vozových parků, když máme jedny z nejnižších mezd. Už i Slováci nás předběhli a to jsme měli veliký náskok.

+7/0
18.5.2015 23:04

M83a20r89i13o 77L45u86c81h14e53z13i 1684608692764

Vyhodit auto po 10 letech s najetými 100 tis. km do šrotu je opravdu ekologické. Ať žijou ekoteroristi! Ale vážně, původně měla ekologická daň zabránit dělat z ČR šrotiště pro západní Evropu. Výsledek je ten, že lidi jezdí v autech, až se nerozpadnou - viz zvýšení průměrného stáří vozového parku.

+8/0
18.5.2015 22:40

J36a51n 96P84l10á60š93i82l 7775367439770

10 let stará 1,6ka produkuje 2 méně CO2 než například vládní vozy Audi A8 L, které produkují 270g/km, když se jede s lehkou nohou, tak hlavně že je zřejmé kdo má platit EKO daň...

+1/0
18.5.2015 22:31

J39a44n 39N53o25v18á85k 9945988474355

CO2 není nic co by se na emisní kontrole měřilo. Auta vypouštějí i daleko škodlivější plyny a o těch jsou emisní EURO normy.

0/0
19.5.2015 9:48

J38i23n47d43ř54i74c58h 26Š67k43o74p19e92k 4615511570545

CO2 se na emisích samozřejmě měří

0/0
25.5.2015 8:06

L88e37o22š 75S44t67a57n46ě73k 4984871605

Tady je někdo mimo realitu, když někdo nemá na auto novější (=ekologičtější), ale jezdit do práce musí, tak tenhle poplatek mu jeho ekonomickou situaci, aby si to auto koupil, nezlepší.....

+7/0
18.5.2015 21:33

K74a73r76e87l 25P67á71t61e27k 9494182296202

Předpokládám, že za ty ekol. daně, budou u silnic stát, přinejmnším, pračky vzduchu s odlučovačem splodin z automobilových motorů, aby se nám, tedy lépe dýchalo;-)

0/0
18.5.2015 21:30

V75á43c63l34a46v 90P72o59l40á15k 1715352580930

Nejstarší auta mají obecní hasiči -zřizovatel Ministerstvo vnitra a dále údržba silnic, zřizovatel Ministerstvo dopravy

+2/0
18.5.2015 21:15

J55i88ř95í 79K74o70c65u91r68e97k 6305764935788

Prosímvás, kolik toho ta veteránská T148 od dobrovolných hasičů najezdí? 200 km ročně, když přeženu? Proti tomu je čipnutý tříletý pašík s nájezdem 40.000 km za rok mnohem větší sazomet.

+1/0
18.5.2015 21:29

P95e37t49r 29M91i65c68h33a93l 2210374171242

Obecní hasiče zřizuje obec, nikoli ministerstvo.

0/0
18.5.2015 21:56

J10i43n68d14ř62i65c73h 26Š71k30o68p42e58k 4545821740655

tak až budeš potřebovat hasiče, zmiň se, že mají přijet jen pokud mají všechna auta minimálně EURO 5. Jinak ať se na to vykašlou

0/0
20.5.2015 17:08

P14e68t96r 92M63i12c64h52a43l 2920344311942

Teď mám 3 roky staré auto s EURO 5. Takže abych to do 7 let prodal. Jen aby se mezitím nedělaly dvouválce s triturbem. :-P

+5/0
18.5.2015 20:19

J84i52ř67í 55K64o58c10u92r67e20k 6295624335178

To už bude daň i z řidičského oprávnění - pro začátek stovka za položku na něm. Stovku má přece každý...

A povinně registrovaná kola, ta šlapací. Řekněme za 50 Kč a 500 Kč za registrační průkaz, dětská za 50+50 Kč, ať se neřekne že vláda odírá lidi. A povinné ručení i na křovinořez, ve fázi úvah bude zdanění akušroubováku.

+8/−1
18.5.2015 21:33

P80e85t43r 20M84i57c37h17a67l 2200304461412

Jestli budou vládnout sosani s Burešem, tak bych se tomu ani nedivil.

+8/0
18.5.2015 22:03

Š13t61ě28p72á48n 93V75a45n26ě74k 3123889347747

Poked by jim šlo o ekologii začnou dotovat CNG a Hybridy + Leasing na 0% úrok, pokud splatím do 5ti let. Jinak jste bez šance soudruzi, od teď budou lidi dojíždět auta do naprostých mrtvol.

+4/0
18.5.2015 20:08

V71í45ť58a 76N40o40v93á83k 1658983815491

a bez dph pro soukromé osoby

+1/0
18.5.2015 22:41

J73i67ř76í 83P56u35d27i26l 8950418483478

;-D jedno moje autíčko je ročník 1991... nějaký euro plní, má to katík... No, přeci ho neprodám , nebo neekologizuju za pár korun !! Sem tam nějaké povrchová rez, na to stačí trocha kitu a barvy a je to v pohodě !! Chytá na cvrnknutí a jezdí skvěle !!:-P

+1/0
18.5.2015 20:00
Foto

P80a68v56e71l 64S21ý41k31o60r81a 7640715195423

Kytu,jinak souhlas

0/0
19.5.2015 9:24
Foto

R89o16m46a29n 94K29o89z98e29l 4187676413274

Mé je 1994, na tachometru 114 tisíc, kromě pár pupenů a jednoho šrámu vypadá jakoby vyjelo z autosalonu, likvidovat to bych považoval za zločin.

0/0
19.5.2015 12:05

K75a70r17e78l 40J95o20a95c70h82i32m29s54t66á60l 8876902127146

to bude vejvar to si namastěj kapsy zloději[>-]Rv;-O

0/0
18.5.2015 19:44

J74e24n45d21a 79K76r45á29s56a 1809486478

Úředníkům kteří vymýšlejí podobná nařízení,je potřeba snížit mzdu,aby pochopili jak je těžké si z běžné výplaty ušetřit na nové auto :-P

+17/0
18.5.2015 19:22

M13a32r93t65i59n 53S13e34d74o97n45a 5287323230109

Jeniku, radovy urednik ma mzdu malou, a to vcetne vedoucich. Co tam chces snizovat?

0/−11
18.5.2015 19:35

J50e61n38d21a 38K16r63á66s12a 1399596368

Jak jsi přišel na "řadového úředníka" Ten zákony nenavrhuje ,možná jenom.kontroluje ! Ti co podobné ptákoviny vymýšlí za průměrnou mzdu nepracují :-P

+11/0
18.5.2015 19:41

M12i93l76a63n 25N31o45v28á95k 6595110111

úředník zákony nenavrhuje (řadový úředník nerozhoduje v podstatě o ničem, jen dělá co mu nakáže vedení ...) ... to dělají politici a ty si volíme i přes to, že rozhodují proti našim zájmům ... tomu se říká logika, že?

0/0
19.5.2015 7:48

J43e86n77d38a 75K78r26á87s66a 1759946668

Pro politiky návrhy zákonů zpracovává úředník, většinou z ministerstva. ..;-)

+1/0
19.5.2015 7:51

M28i69l20a41n 49N64o91v35á98k 6275110391

na základě zadání od politiků, ten úředník tomu už jen dává správnou formu

0/0
19.5.2015 7:52





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.