- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jsem uživatelem Berlinga asi tři roky. Auto mi nevybrala neviditelná ruka trhu, nýbrž zaměstnavatel a to oplechovanou verzi v populární bílé barvě a základním provedení. Toto bych chtěl zdůraznit, protože je zřejmě berlingo a Berlingo. S autem jsem najel asi 60000 km, ale když vyjížďím s tím svým, vždycky uvažuju, kde udělali soudruzi z Francie chybu. Kam člověk šáhne, vše je naopak, než by logicky čekal. Třeba hledat stahování oken na dveřích je zbytečné, u řidiče je automat, u spolujezdce ne. Auto údajně oplývá přihrádkami, poličkami a schránkami, ale vesměs nepoužitelnými. Mobil nikam neodložíš, aby nepřišel k úrazu, a o 2l plastové láhvi ve Francii asi nikdy neslyšeli. Nastavení sedačky řidiče je velmi omezené a pokud se bavíme o třech sedačkách vepředu, tak z těch můžou mít radost tak ve Vietnamu. Pokud vezu dva kolegy, kteří si dali k obědu vepřo-knedlo-zelo, tak si připadám, jak ta pověstná rybička v oleji, napůl na odchodu ze dveří a když hledám řadicí páku sousedovi mezi nohama...
Díky širokým bočnicím je zatáčení někdy dobrodružným zážitkem a při rychlosti nad 100 km/h začne v autě rezonovat téměř vše, dá se říci, že každých 10km nad 80km/h si vyžádá zvýšení hlasitosti rádia asi o dva stupně. Když už jsme u toho rádia, opravdu mě nebaví párovat handsfree s mobilem asi 365x do roka, takže jsem na něj rezignoval (zkoušeno s více mobily).
Abych jen nekritizoval - motor diesel 1.6 HDI/55 kW je překvapivě výkonný a s touto krabicí na kolech si poradí velmi slušně. Asi jsem měl štěstí, že můj vůz nevyrobila opilá směna týden před generální stávkou, takže se zatím stačil porouchat jen zámek zadních dveří.
"...V nižších výbavách je systém, který má i funkci Mirror Screen „zrcadlící“ na obrazovce displej mobilního telefonu, za 21 tisíc korun, v té úplně nejvyšší je zadarmo..."
.
Zadarmo asi není. Pochopitelně si ho úplně stejně zaplatíte rozdílem ceny mezi nižší a vyšší výbavou. Tyhle reklamní lži fakt nesnáším.
Neviditelná ruka trhu. Adam Smith, Bohatství národů. (1776)
Klaus ten termín nevyslel, stejně jako Zeman nevymyslel Becherovku.
A co C3 Picasso? Je hodne podobne, ale hezci - nevypada na prvni pohled jako dodavka. A jen takhle v rychlosti precteno mi prijde, ze bude v leccems hodne podobne a navic o fous levnejsi.
myslím, že C3 picasso je o kus menší auto - dozadu se 3 lidi nevejdou, natož 3 sedačky.. možná C4 picasso, nejlépe Grand, ale to je zase o pár desítek tisíc dražší..
Zkusil jsem VW Caddy a nedám na něho dopustit. Pohodlné, rychlé, vybavené, praktické. Rád si připlatím za kvalitu
Na můj vkus je Berlingo víc praktik než rodinné auto... Jízdní komfort pick-upu ale na druhou stranu neuvěřitelně praktické auto se spoustou místa..
Pojem "neviditelná ruka trhu" nezavedl Klaus v 90. letech soloetí 20. nýbrž Adam Smith ve století 18...
V širší rodině je naše Berlingo už 4 v řadě(první byl ještě jeho předchůdce C14). Taky už jsem zaregistroval, že pár lidí co ho u mě vidělo a zjistilo, že to vlastně není tak úplně dodávka, si ho do půl roku pořídilo taky. Hlavně se mi líbí, jak na semaforech skoro na všechny, kromě paniček v Nisanech a Dustrech, koukám s hora a říkám si, že kdyby to do mě někdo z nich náhodou napálil, tak snad dopadnu líp než oni. Když já mám kolena tam, co oni mají hlavu. Přitom je ta jejich Fabie, Oktávka, Golf, Polo, i20ka a podobné stála určitě víc, nebo maximálně stejně, jako mě to Berlingo.
Ani nebudu raději psát, jaké všechny věci, zvířata a lidi a v jakém množství už jsem v něm po vycvaknutí a vytažení zadních sedaček a sklopení té u spolujezdce, vezl. Nerad bych přišel o papíry.
Protože nemám kouli, tak se strašně špatně na něj sháněl nosič na 4 horská kola, montovaný na páté dveře, které nemám zdvihací, ale dělené, křídlové. No ale nakonec jsem neřešil citroeňácká doporučení, že nic takového se na tento typ dveří pro Berlingo nedělá, sehnal jsme si ho za pár korun neznačkový a používám ho už 3roky.
Projel jsem už lecjaký terén. Celková cena oprav za těch 6 let a skoro 200 000 najetých km myslím podobná, jako by byla u VW, nebo nějaké Škodovky. Aspoň pokud mohu srovnat s náklady lidí kolem mě na jejich auta.
Pořád je to ale dodávka. Takže velký rezonančním prostor, který zesiluje hluk vydávaný vozem. Takže horší až vůbec žádná srozumitelnost rádia i hovoru při vyšších otáčkách mého nafťáku, při otevřených oknech ve vyšší rychlosti, nebo při intenzivnějším dešti. Jo a poslední dva roky mi neustále odcházejí žárovky pro potkávací a dálková světla.
Celkově ale naprostá spokojenost.
Máme ve firmě 2 VW Caddy, 4x Peugeot Partner a 3x Citroen Berlingo. Němci jezdí jako oteklí, občas spotřební materiál. Francouzi, hlavně Peugeoty, jsou častými návštěvníky servisů, v podstatě by stačily 2 + 2 vozy, ale to bychom díky poruchovosti pořád stáli. Již nikdy Frantíky.
No vida, čekal jsem recenzi auta, ale dozvěděl jsem se i úsudek o svém třídním zařazení. Mám C4 Grand Picasso, tak jsem zpovykaný měšťákn Jaký to moudrý soud, prostý neuváženého zobecňování. Myslím, že František Dvořák marní svůj talent, měl by psát horoskopy. Možná by zvládl i čtení z ruky
Mám C4 Picasso. Ale jsem 45 letý muž se dvěma dětmi. Takže trochu schizofrenie....