Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

První fotky: supersport značky Praga vyrazí na silnice

Na silnice míří nový český supersport. Praga zahájila poslední fázi testování na silnicích, kde si chce ověřit spolehlivost a jízdní vlastnosti. Uvedli to zástupci společnosti Praga-Export, která spoluvlastní výrobce auta, firmu Praga Cars. Výrobce také zveřejnil první fotografie auta, zatím odtajnil jen detaily.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J76i96ř41í 42K77w61o15l39e68k 5793567938879

Původní koncept Race4Slovakia (vyGooglete: Praga R4S) se přerodil do exota typu Radical. Auto tak možná rychlejší, ale na silnicích ztrácí poněkud smysl. Škoda, fandil jsem více nadějné koncepci směřující původně k vozům typu Lotus Evora. Vyvinout běžné auto s každodenním komfortem a praktičností (s prostorem pro uložení aspoň golfového bagu) je náročnější, než udělat karbonový monokok a na něj pověsit závodní zavěšení a ukotvit motor...

0/0
21.5.2015 11:34
Foto

J52i39ř12í 90K79w59o70l98e98k 5283947798619

A Český nebo Slovenský... to je mi jedno. Držím palce a fandím - technický um je to jediné, co nás dostane jako zemi nahoru (právnici nebo HR specialisté, ekologové nebo experti na sociální začleňování, ba ani ekonomové nás nevytrhnou)...

0/0
21.5.2015 11:39

J92i63ř21í 22K16r13u80t61i27l 8219185551278

Konstrukční program CAD, motor VW, Ford, Mercedes, převodovka nejspíš GB, podvozek SRN, kevlar ČLR, elektronika že by Tesla - technicky slabá? 

Utahování matek při montáži nepovažuji za nějaký um.

+1/0
21.5.2015 12:02


Foto

J58i60ř64í 92K83w44o84l25e19k 5373927658209

No... kdyby to bylo tak jednoduché. SolidWorks vám sám nic neudělá. Pán asi není technik - laici obvykle nechápou jiná zaměstnání / obory. Například občas se někdo na IT obrátí - ten web bychom celý potřebovali přepínatelný do angličtiny. Co je na tom složitého? Jen do rohu přidejte vlaječku...

0/0
21.5.2015 12:09

J53i91ř38í 45S62c22h30w47a71c62h 8158634328516

tak kdyby si někdo řekl: 

nakreslím a vyrobím nové auto!

a začal tím, že nejdřív musí udělat CAD software, kterým to nakreslí???

;-D;-D;-D

a pak na něm začal kreslit nový druh závitů, matic a šroubů???

;-D;-D;-D

ale teď musím vymyslet ty stroje co to vyrobí.....

:-P

0/0
21.5.2015 19:53

J94i82ř78í 71K61r63u61t97i33l 8389955241208

těžko, opravdu těžko si představit že Ferry Porsche, Enzo Ferrari zasedl k počítači a spustil program CAD a napsal objednávku na CNC stroje.

+1/0
23.5.2015 9:53

J87i12ř87í 29K21r43u29t36i57l 8309145551428

Již jsem několikrát psal redakci jestli by mohli přidat do animační lišty kouřící hromadu, existuje, aby se někteří mohli řádně podepsat.

0/0
23.5.2015 9:56
Foto

J55i67ř10í 49K47w12o21l76e93k 5213627918539

https://www.youtube.com/watch?v=cu9r__SlLDc

A few laps during the Qualification Super GT at the Supercar Challenge weekend in Zolder. Driving a 1.31.8, good for a second position on the startgrid just 0,1 second behind Rick Abresch in his Corvette GT1.

0/0
21.5.2015 12:14
Foto

J72i25ř39í 36K80w47o50l19e31k 5493767128759

Berry van Elk nakonec přesedlal na Mosler GT.

http://www.topspeed.com/cars/mosler/mosler-mt900-gtr-xx-twin-turbo-land-shark-ar74126.html

0/0
21.5.2015 12:24
Foto

J44i93ř90í 34K37w67o95l55e20k 5283937328189

https://www.youtube.com/watch?t=48&v=-Affb0pY4_U

Zde jsou testy původního konceptu R4S

0/0
21.5.2015 12:01

J90i46ř45í 60K71r44u36t31i42l 8739895261758

a co ještě?

0/0
21.5.2015 13:30

O19l58d39ř39i14c42h 16S24t40a24r49ý 2449798435337

No ten čumák je takový moc komplikovaný....spíše ryze okruhový nevzhledný speciál....

0/0
21.5.2015 11:14

T35o23m17a54s 20K27r16o37p61a50c81e12k 7309104182604

Me je jedno jestli je to slovenska firma koupena ceskou firmou, jestli to z pulky vlastni kypran, nebo martan. Me ted stve jenom to, ze jsem pred nejakym casem nekde na Pardubicku nevsadil nejakej ticket do nejake loterie a nejak to nevyhral :( Bych s tim, kudla, jezdil aji do samosky!

0/0
21.5.2015 10:30

J60a15k46u61b 87N63o28v74á84k 8310153450322

Český vůz slovenského výrobce z poloviny vlastněn kyperskou firmou.

0/0
21.5.2015 0:15

P87e18t71r 63M12a67l61i78š90k51a 6111775621603

V dnešní době nic překvapujícího.

+1/0
21.5.2015 16:24

R93o39s16t87i82s73l95a71v 23R71o94z42a 1685879220699

ne česke ale slovenske auto. Ceska firma vstoupila do společnosti nedavno a ... vuala ... ceske autoR^

+1/−2
20.5.2015 20:13

J93o92s92e57f 45T16r92n98k36a 9559192867859

http://cs.wikipedia.org/wiki/Praga#Historie

0/0
20.5.2015 23:29

P65a24v81e36l 75M39a43ř26í81k 3902460580914

Me rozesmala ta registrace naKypru. Jinak ale luxusni kara. Kolik desetileti musim makat abych ji mohl koupit? :-)

0/0
20.5.2015 19:43

J34i91ř89í 78K81o95c26u67r66e20k 6455924985938

Nebojte, stát se stará, abyste na to neměl. Jako zaměstnance vás daní, když si začnete vydělávat pořádně, tak dokonce přidá i daň milionářskou. To aby měl Babiš peníze na podporu biopaliv, například.

Abyste si založil firmu, která bude ze začátku nejspíš malá ... ty jsou přece podle Babiše nanic - je třeba od nich vyčistit trh.

A jít cestou živnostníka nedoporučuju - ministr Mládek má pro vás připravenu likvidaci (byl to on, kdo nazval živnostníky parazity - určené k vyhubení).

+11/0
20.5.2015 19:52

J83o47s50e62f 35T85r38n28k86a 9619452407709

proboha , makat? nene, na tohle se vydělává jinak, nemáte náhodou ropné pole? Nebo alespoň řepkové pole? :-)

+1/0
20.5.2015 23:31

L56a98d52i98s67l16a45v 76P37r90o68t96i56v70a 7896816394494

A kde s tím strašidlem bude jezdit - na normální silnici ? To si koupí zase nějaký zbohatlický magor a bude ohrožovat druhé účastníky silničního provozu !

0/−15
20.5.2015 18:26
Foto

R42o43m50a83n 32H16o77r15n15í38k 2425502344811

Drž kušnu, dědku, a běž si vyleštit embéčko, na střeše máš slepičáky.

+15/−2
20.5.2015 19:11

L54a64d62i46s49l10a35v 76P12r73o34t43i26v40a 7706256704634

Za prvé nejsem dědek a za druhé určitě mám lepší auto než ty Horníku a hlavně nejsem  hloupý

0/0
21.5.2015 11:56

M11a31r12t78i60n 72K75a46l30e61n11s16k43ý 8855665854521

tvé příjmení k tobě sedí jako protiva na hrnec.....

0/−2
21.5.2015 10:10

J91a18k53u41b 38F23e64i41f75a58r 7879889466449

A pořádná fotka není? Pak tohle je o ničem.

0/0
20.5.2015 17:26

M88a67r77e49k 13J79a75n13e89č69k13a 1797726753941

Očividně auto vhodné pro jízdu na českých silnicích :-) Výška podvozku je totiž velmi, ale velmi nízko.

0/0
20.5.2015 13:17

O39n48d76ř40e87j 78Č17a26p32k71a 6181461463844

Značky to má proto, abyste nemusel dávat auto na podvalník, i když máte okruh 15km od baráku. Na větší vzdálenosti se ale stejně tohle auto spíš poveze na vleku za nějakým SUV, už jen kvůli pohodlí.

+7/0
20.5.2015 13:58

J24i86ř56í 83K27r21u48t65i45l 8639165751888

Supersport bez minulosti?

0/−2
20.5.2015 11:12

O27n82d37ř58e49j 87Č46a45p19k20a 6581571653814

Ultima nebo Radical mají nějakou extra dlouhou historii ?

0/0
20.5.2015 11:17

J51i55ř77í 93K42r39u28t74i81l 8569945551638

peníze,

na začátku vývoj, příprava výroby, výroba, hledání zákazníka.

Praga na to nemá.

0/0
21.5.2015 5:42

O56n73d12ř23e33j 21Č89a88p42k93a 6221681583984

Ultima ty svoje potvory prodává i jako stavebnici, stejně jako třeba náš Kaipan... nebavíme se tady o žádných velkých automobilkách, spíš o staviteli závoďáků, co rozjel kusovou, maximálně malosériovou výrobu. Je to úplně stejný případ, jako tady. Pokud to auto bude mít dobré jízdní vlastnosti a přijatelnou cenu, zákazníky si najde.

0/0
21.5.2015 10:45

J48i14ř75í 96K35r61u39t95i20l 8679685721468

každý kdo vyrábí auta žije z nových model, prodeje ND a z následných služeb, týká se to i stavitelů závoďáků.

Supersport a přijatelná cena, to nejde dohromady. Viděl,slyšel jste že by Ferrari bylo k dostání v krabici?

0/0
21.5.2015 11:36

O69n52d10ř80e62j 93Č33a89p71k17a 6951341453744

Přijatelná cena v rámci daného segmentu na trhu - takže v tomhle případě mezi okruhovými speciály se silniční homologací. 

Ferrari samozřejmě v krabici (nebo spíš několika bednách) nekoupíte, Ultimu nebo Caterham ano.

0/0
21.5.2015 11:57

J91i18ř60í 64K35r83u39t78i69l 8159585681928

Proto se o akcie Ferrari, Porsche investoři perou, nejsou z krabice, nemají přijatelnou cenu a i tady jsou jen některé modely supersporty. Proto si tyto auto rádi kupují ti kteří nemají hluboko do kapsy.

Ferrari 250 GTO z 62 bylo vydraženo za cca 40.000.000 x 20 Kč, lehké počty. Jetá Praga nebude mít žádnou ''cenu''.

Což bude jede z důvodů proč Praga nemá na to být klasickým supersportem.

0/0
21.5.2015 17:14

O34n59d63ř43e54j 60Č74a29p46k41a 6221591733344

OK... ty články to asi vážně prezentují tak, jako by šlo o konkurenci Ferrari, Lamborghini nebo Porsche... ale tam to auto vážně nemíří.

Praga bude auto pro člověka, co si chce zajezdit na okruhu, případně si i v nějaké otevřené sérii regulérně zazávodit. Něco, u čeho výlet do kačírku a orvané nárazníky nebudou důvod k tomu, aby člověk začal uvažovat o sebevraždě. Něco, u čeho se neřeší historická hodnota, ale jen časy na kolo... a klidně si to koupí i majitel toho Ferrari, protože na rozdíl od něj se s Pragovkou při závodění nebude muset držet zpátky.

0/0
21.5.2015 18:26

J19i76ř96í 78K71r89u85t47i87l 8589135421888

máte pravdu,

co se týká lidí kteří milují rychlost tak dnes se nabízí x příležitostí různých druhů rychlostních závodů.  

To samé je v nabídce aut, od veterána po poslední závodní model Porsche jen záleží na velikosti vaší portmonky. 

Rád se kochám na Classic Driver Marketu.  

Ještě k supersportu Praga, kevlar kam se člověk podívá, přes 500 kW, cena lehce přes 100 tisíc €, majitel na Kypru, možná čecháčkovská paranoia ale připadá mi to jako taková automobilová Blanka na banku.

Mým favoritem v kategorii veterán je Renault Alpine v době mého mládí tady s Alpinkou závodil Hubáček na Šumavě naložil škodovkám půl hodin a to ještě rozbité RZ vypouštěl kvůli drahým ND. Další srdcovka a moje nejoblíbenější, Porsche 917-10. Takový výkon že muselo mít ''antiaerodynamickou'' karoserii. Obě mám v garáži, 1:24, bohužel.

0/0
22.5.2015 9:37

Z17d90e81n94ě32k 92F10l98i39n17t72a 9512733701554

Kdyby se někde v článku psalo o legendě nebo něco podobného, tak neřeknu. Ale reagovat otázkou "Supersport bez minulosti?"

Uvědomujete si, jaký žlučovitý nesmysl jste vyplodil? Rv

+8/0
20.5.2015 11:23

J54a75n 48K14o60t59l29í12n 9729354855787

A Pagani? Založeno 1992

+4/0
20.5.2015 11:23
Foto

P16a85t70r15i40k 21C71h66r38z 4648469892659

To samé 

Koenigsegg, první zákazník si převzal auto 2002, založeno 1994

+7/0
20.5.2015 11:32

J73i34ř78í 68K34r37u97t28i40l 8919215201978

již vidím hromadný úprk zákazníků od firmy Pagani k zavedené značce Praga.

0/−1
21.5.2015 5:04

J80i38ř86í 87K18r68u45t24i93l 8239685121428

měla to být odpověď pro kolegu Kotlína.

Pro vás.

To samé,

již vidím hromadný úprk zákazníků od firmy  Koenigsegg k zavedené značce Praga.

0/0
21.5.2015 5:14

J39i11ř13í 27K89o39c57u48r86e34k 6495424475978

Jakouže historii mělo Porsche, když představilo závodní model 550RS?

+1/0
20.5.2015 19:46

J87i59ř75í 92K58r93u41t39i42l 8789495551778

Porsche a Praga , Ferdinand Porsche a ?

0/0
21.5.2015 4:40

J53i50ř78í 21K20r65u91t97i95l 8259235121818

místo otázníku by mohl být uveden model Praga V3S.

0/0
21.5.2015 4:56

J61i58ř93í 14S47c55h69w69a57c63h 8278294198176

Lamborghini a traktor???;-)

+1/0
21.5.2015 19:58

J10i98ř68í 33K76r43u60t13i96l 8189235381758

ono ani lambo v klasické smyslu slova není supersport i když tvar, výkon, budovaná image své fandy má. Lambu chybí závodní historie i když pokusy tady byly.

0/0
23.5.2015 16:43





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.