Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První fotky: supersport značky Praga vyrazí na silnice

Na silnice míří nový český supersport. Praga zahájila poslední fázi testování na silnicích, kde si chce ověřit spolehlivost a jízdní vlastnosti. Uvedli to zástupci společnosti Praga-Export, která spoluvlastní výrobce auta, firmu Praga Cars. Výrobce také zveřejnil první fotografie auta, zatím odtajnil jen detaily.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J84i42ř91í 24K94w38o71l13e93k 5883977198939

Původní koncept Race4Slovakia (vyGooglete: Praga R4S) se přerodil do exota typu Radical. Auto tak možná rychlejší, ale na silnicích ztrácí poněkud smysl. Škoda, fandil jsem více nadějné koncepci směřující původně k vozům typu Lotus Evora. Vyvinout běžné auto s každodenním komfortem a praktičností (s prostorem pro uložení aspoň golfového bagu) je náročnější, než udělat karbonový monokok a na něj pověsit závodní zavěšení a ukotvit motor...

0/0
21.5.2015 11:34
Foto

J13i64ř71í 69K47w32o92l86e76k 5463257768739

A Český nebo Slovenský... to je mi jedno. Držím palce a fandím - technický um je to jediné, co nás dostane jako zemi nahoru (právnici nebo HR specialisté, ekologové nebo experti na sociální začleňování, ba ani ekonomové nás nevytrhnou)...

0/0
21.5.2015 11:39

J36i39ř46í 32K53r41u68t27i97l 2130854120378

Konstrukční program CAD, motor VW, Ford, Mercedes, převodovka nejspíš GB, podvozek SRN, kevlar ČLR, elektronika že by Tesla - technicky slabá? 

Utahování matek při montáži nepovažuji za nějaký um.

+1/0
21.5.2015 12:02
Foto

J20i58ř90í 78K10w35o90l15e20k 5913317308299

No... kdyby to bylo tak jednoduché. SolidWorks vám sám nic neudělá. Pán asi není technik - laici obvykle nechápou jiná zaměstnání / obory. Například občas se někdo na IT obrátí - ten web bychom celý potřebovali přepínatelný do angličtiny. Co je na tom složitého? Jen do rohu přidejte vlaječku...

0/0
21.5.2015 12:09

J38i43ř73í 18S95c75h46w31a12c42h 8668704458656

tak kdyby si někdo řekl: 

nakreslím a vyrobím nové auto!

a začal tím, že nejdřív musí udělat CAD software, kterým to nakreslí???

;-D;-D;-D

a pak na něm začal kreslit nový druh závitů, matic a šroubů???

;-D;-D;-D

ale teď musím vymyslet ty stroje co to vyrobí.....

:-P

0/0
21.5.2015 19:53

J50i76ř14í 60K84r66u19t22i44l 2940964450898

těžko, opravdu těžko si představit že Ferry Porsche, Enzo Ferrari zasedl k počítači a spustil program CAD a napsal objednávku na CNC stroje.

+1/0
23.5.2015 9:53

J85i67ř25í 46K25r11u33t13i35l 2530894170198

Již jsem několikrát psal redakci jestli by mohli přidat do animační lišty kouřící hromadu, existuje, aby se někteří mohli řádně podepsat.

0/0
23.5.2015 9:56
Foto

J64i16ř17í 26K34w17o64l68e49k 5383157418459

https://www.youtube.com/watch?v=cu9r__SlLDc

A few laps during the Qualification Super GT at the Supercar Challenge weekend in Zolder. Driving a 1.31.8, good for a second position on the startgrid just 0,1 second behind Rick Abresch in his Corvette GT1.

0/0
21.5.2015 12:14
Foto

J62i19ř26í 98K77w20o59l85e60k 5623857948519

Berry van Elk nakonec přesedlal na Mosler GT.

http://www.topspeed.com/cars/mosler/mosler-mt900-gtr-xx-twin-turbo-land-shark-ar74126.html

0/0
21.5.2015 12:24
Foto

J68i21ř62í 24K33w24o53l75e11k 5133147278709

https://www.youtube.com/watch?t=48&v=-Affb0pY4_U

Zde jsou testy původního konceptu R4S

0/0
21.5.2015 12:01

J88i80ř30í 45K39r20u15t78i47l 2240864360748

a co ještě?

0/0
21.5.2015 13:30

O78l56d33ř14i52c30h 31S81t47a52r16ý 2349148895867

No ten čumák je takový moc komplikovaný....spíše ryze okruhový nevzhledný speciál....

0/0
21.5.2015 11:14

T69o61m15a21s 80K17r30o78p64a24c32e75k 7889714302964

Me je jedno jestli je to slovenska firma koupena ceskou firmou, jestli to z pulky vlastni kypran, nebo martan. Me ted stve jenom to, ze jsem pred nejakym casem nekde na Pardubicku nevsadil nejakej ticket do nejake loterie a nejak to nevyhral :( Bych s tim, kudla, jezdil aji do samosky!

0/0
21.5.2015 10:30

J75a87k57u44b 96N52o96v59á82k 8950873500382

Český vůz slovenského výrobce z poloviny vlastněn kyperskou firmou.

0/0
21.5.2015 0:15

P24e20t34r 29M28a19l85i18š74k54a 6661585771673

V dnešní době nic překvapujícího.

+1/0
21.5.2015 16:24

R89o30s54t42i19s27l55a40v 46R56o55z89a 1275639540389

ne česke ale slovenske auto. Ceska firma vstoupila do společnosti nedavno a ... vuala ... ceske autoR^

+1/−2
20.5.2015 20:13

J84o29s78e50f 50T14r96n55k70a 9629432877109

http://cs.wikipedia.org/wiki/Praga#Historie

0/0
20.5.2015 23:29

P43a89v85e28l 83M17a39ř38í63k 3772330810824

Me rozesmala ta registrace naKypru. Jinak ale luxusni kara. Kolik desetileti musim makat abych ji mohl koupit? :-)

0/0
20.5.2015 19:43

J73i77ř73í 37K91o32c62u46r69e47k 6785374275858

Nebojte, stát se stará, abyste na to neměl. Jako zaměstnance vás daní, když si začnete vydělávat pořádně, tak dokonce přidá i daň milionářskou. To aby měl Babiš peníze na podporu biopaliv, například.

Abyste si založil firmu, která bude ze začátku nejspíš malá ... ty jsou přece podle Babiše nanic - je třeba od nich vyčistit trh.

A jít cestou živnostníka nedoporučuju - ministr Mládek má pro vás připravenu likvidaci (byl to on, kdo nazval živnostníky parazity - určené k vyhubení).

+11/0
20.5.2015 19:52

J32o97s70e56f 82T66r39n12k65a 9689702427569

proboha , makat? nene, na tohle se vydělává jinak, nemáte náhodou ropné pole? Nebo alespoň řepkové pole? :-)

+1/0
20.5.2015 23:31

L25a98d31i50s55l67a66v 39P28r81o42t70i21v34a 7636726524174

A kde s tím strašidlem bude jezdit - na normální silnici ? To si koupí zase nějaký zbohatlický magor a bude ohrožovat druhé účastníky silničního provozu !

0/−15
20.5.2015 18:26

R90o65m31a17n 39H91o30r50n24í53k 2705222144661

Drž kušnu, dědku, a běž si vyleštit embéčko, na střeše máš slepičáky.

+15/−2
20.5.2015 19:11

L58a74d47i46s48l96a33v 68P60r55o13t26i38v85a 7706426744394

Za prvé nejsem dědek a za druhé určitě mám lepší auto než ty Horníku a hlavně nejsem  hloupý

0/0
21.5.2015 11:56

M23a61r78t76i35n 17K69a39l29e14n52s22k67ý 8165765754211

tvé příjmení k tobě sedí jako protiva na hrnec.....

0/−2
21.5.2015 10:10

J46a85k27u34b 55F82e32i15f74a13r 7229629446789

A pořádná fotka není? Pak tohle je o ničem.

0/0
20.5.2015 17:26

M81a77r41e98k 52J86a81n49e39č75k18a 1767286263471

Očividně auto vhodné pro jízdu na českých silnicích :-) Výška podvozku je totiž velmi, ale velmi nízko.

0/0
20.5.2015 13:17

O86n96d49ř61e73j 34Č55a57p14k67a 6771561713594

Značky to má proto, abyste nemusel dávat auto na podvalník, i když máte okruh 15km od baráku. Na větší vzdálenosti se ale stejně tohle auto spíš poveze na vleku za nějakým SUV, už jen kvůli pohodlí.

+7/0
20.5.2015 13:58

J14i57ř75í 84K34r69u43t36i17l 2340884390958

Supersport bez minulosti?

0/−2
20.5.2015 11:12

O55n50d25ř77e64j 15Č66a87p15k72a 6101701543364

Ultima nebo Radical mají nějakou extra dlouhou historii ?

0/0
20.5.2015 11:17

J36i41ř73í 39K20r88u35t28i42l 2910934550138

peníze,

na začátku vývoj, příprava výroby, výroba, hledání zákazníka.

Praga na to nemá.

0/0
21.5.2015 5:42

O59n89d24ř72e43j 37Č98a16p87k88a 6231501143714

Ultima ty svoje potvory prodává i jako stavebnici, stejně jako třeba náš Kaipan... nebavíme se tady o žádných velkých automobilkách, spíš o staviteli závoďáků, co rozjel kusovou, maximálně malosériovou výrobu. Je to úplně stejný případ, jako tady. Pokud to auto bude mít dobré jízdní vlastnosti a přijatelnou cenu, zákazníky si najde.

0/0
21.5.2015 10:45

J97i83ř74í 24K79r43u23t98i75l 2600584290178

každý kdo vyrábí auta žije z nových model, prodeje ND a z následných služeb, týká se to i stavitelů závoďáků.

Supersport a přijatelná cena, to nejde dohromady. Viděl,slyšel jste že by Ferrari bylo k dostání v krabici?

0/0
21.5.2015 11:36

O30n32d82ř85e70j 59Č62a37p25k57a 6361361273364

Přijatelná cena v rámci daného segmentu na trhu - takže v tomhle případě mezi okruhovými speciály se silniční homologací. 

Ferrari samozřejmě v krabici (nebo spíš několika bednách) nekoupíte, Ultimu nebo Caterham ano.

0/0
21.5.2015 11:57

J23i48ř51í 59K87r15u27t36i43l 2660764240218

Proto se o akcie Ferrari, Porsche investoři perou, nejsou z krabice, nemají přijatelnou cenu a i tady jsou jen některé modely supersporty. Proto si tyto auto rádi kupují ti kteří nemají hluboko do kapsy.

Ferrari 250 GTO z 62 bylo vydraženo za cca 40.000.000 x 20 Kč, lehké počty. Jetá Praga nebude mít žádnou ''cenu''.

Což bude jede z důvodů proč Praga nemá na to být klasickým supersportem.

0/0
21.5.2015 17:14

O89n60d24ř63e24j 24Č30a78p82k14a 6121521903514

OK... ty články to asi vážně prezentují tak, jako by šlo o konkurenci Ferrari, Lamborghini nebo Porsche... ale tam to auto vážně nemíří.

Praga bude auto pro člověka, co si chce zajezdit na okruhu, případně si i v nějaké otevřené sérii regulérně zazávodit. Něco, u čeho výlet do kačírku a orvané nárazníky nebudou důvod k tomu, aby člověk začal uvažovat o sebevraždě. Něco, u čeho se neřeší historická hodnota, ale jen časy na kolo... a klidně si to koupí i majitel toho Ferrari, protože na rozdíl od něj se s Pragovkou při závodění nebude muset držet zpátky.

0/0
21.5.2015 18:26

J44i82ř36í 47K87r61u17t98i60l 2330104690248

máte pravdu,

co se týká lidí kteří milují rychlost tak dnes se nabízí x příležitostí různých druhů rychlostních závodů.  

To samé je v nabídce aut, od veterána po poslední závodní model Porsche jen záleží na velikosti vaší portmonky. 

Rád se kochám na Classic Driver Marketu.  

Ještě k supersportu Praga, kevlar kam se člověk podívá, přes 500 kW, cena lehce přes 100 tisíc €, majitel na Kypru, možná čecháčkovská paranoia ale připadá mi to jako taková automobilová Blanka na banku.

Mým favoritem v kategorii veterán je Renault Alpine v době mého mládí tady s Alpinkou závodil Hubáček na Šumavě naložil škodovkám půl hodin a to ještě rozbité RZ vypouštěl kvůli drahým ND. Další srdcovka a moje nejoblíbenější, Porsche 917-10. Takový výkon že muselo mít ''antiaerodynamickou'' karoserii. Obě mám v garáži, 1:24, bohužel.

0/0
22.5.2015 9:37

Z88d93e87n26ě18k 55F48l71i76n10t93a 9222213951564

Kdyby se někde v článku psalo o legendě nebo něco podobného, tak neřeknu. Ale reagovat otázkou "Supersport bez minulosti?"

Uvědomujete si, jaký žlučovitý nesmysl jste vyplodil? Rv

+8/0
20.5.2015 11:23

J39a43n 48K17o96t62l82í52n 9179284885617

A Pagani? Založeno 1992

+4/0
20.5.2015 11:23
Foto

P14a89t98r90i63k 53C10h40r84z 4948879922959

To samé 

Koenigsegg, první zákazník si převzal auto 2002, založeno 1994

+7/0
20.5.2015 11:32

J52i78ř67í 82K41r35u75t65i59l 2680264830918

již vidím hromadný úprk zákazníků od firmy Pagani k zavedené značce Praga.

0/−1
21.5.2015 5:04

J72i60ř16í 50K79r97u28t93i43l 2810764190398

měla to být odpověď pro kolegu Kotlína.

Pro vás.

To samé,

již vidím hromadný úprk zákazníků od firmy  Koenigsegg k zavedené značce Praga.

0/0
21.5.2015 5:14

J68i21ř64í 71K44o55c55u20r54e83k 6255694745928

Jakouže historii mělo Porsche, když představilo závodní model 550RS?

+1/0
20.5.2015 19:46

J23i94ř53í 31K81r16u70t79i48l 2340434240898

Porsche a Praga , Ferdinand Porsche a ?

0/0
21.5.2015 4:40

J73i11ř18í 96K89r72u12t65i64l 2100864330708

místo otázníku by mohl být uveden model Praga V3S.

0/0
21.5.2015 4:56

J38i80ř28í 76S89c80h15w14a15c98h 8898594938126

Lamborghini a traktor???;-)

+1/0
21.5.2015 19:58

J68i88ř71í 39K38r30u64t80i19l 2460854340958

ono ani lambo v klasické smyslu slova není supersport i když tvar, výkon, budovaná image své fandy má. Lambu chybí závodní historie i když pokusy tady byly.

0/0
23.5.2015 16:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.