Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První fotky: supersport značky Praga vyrazí na silnice

Na silnice míří nový český supersport. Praga zahájila poslední fázi testování na silnicích, kde si chce ověřit spolehlivost a jízdní vlastnosti. Uvedli to zástupci společnosti Praga-Export, která spoluvlastní výrobce auta, firmu Praga Cars. Výrobce také zveřejnil první fotografie auta, zatím odtajnil jen detaily.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J87i53ř85í 43K70w58o60l64e97k 5503227878529

Původní koncept Race4Slovakia (vyGooglete: Praga R4S) se přerodil do exota typu Radical. Auto tak možná rychlejší, ale na silnicích ztrácí poněkud smysl. Škoda, fandil jsem více nadějné koncepci směřující původně k vozům typu Lotus Evora. Vyvinout běžné auto s každodenním komfortem a praktičností (s prostorem pro uložení aspoň golfového bagu) je náročnější, než udělat karbonový monokok a na něj pověsit závodní zavěšení a ukotvit motor...

0/0
21.5.2015 11:34
Foto

J77i71ř64í 59K36w88o30l76e19k 5103687408129

A Český nebo Slovenský... to je mi jedno. Držím palce a fandím - technický um je to jediné, co nás dostane jako zemi nahoru (právnici nebo HR specialisté, ekologové nebo experti na sociální začleňování, ba ani ekonomové nás nevytrhnou)...

0/0
21.5.2015 11:39

J63i43ř65í 71K41r33u29t62i16l 2220584440738

Konstrukční program CAD, motor VW, Ford, Mercedes, převodovka nejspíš GB, podvozek SRN, kevlar ČLR, elektronika že by Tesla - technicky slabá? 

Utahování matek při montáži nepovažuji za nějaký um.

+1/0
21.5.2015 12:02
Foto

J24i48ř85í 62K45w87o53l41e45k 5933647978379

No... kdyby to bylo tak jednoduché. SolidWorks vám sám nic neudělá. Pán asi není technik - laici obvykle nechápou jiná zaměstnání / obory. Například občas se někdo na IT obrátí - ten web bychom celý potřebovali přepínatelný do angličtiny. Co je na tom složitého? Jen do rohu přidejte vlaječku...

0/0
21.5.2015 12:09

J51i32ř87í 18S55c59h71w42a82c91h 8568184918986

tak kdyby si někdo řekl: 

nakreslím a vyrobím nové auto!

a začal tím, že nejdřív musí udělat CAD software, kterým to nakreslí???

;-D;-D;-D

a pak na něm začal kreslit nový druh závitů, matic a šroubů???

;-D;-D;-D

ale teď musím vymyslet ty stroje co to vyrobí.....

:-P

0/0
21.5.2015 19:53

J91i60ř75í 17K30r92u64t57i95l 2560554930558

těžko, opravdu těžko si představit že Ferry Porsche, Enzo Ferrari zasedl k počítači a spustil program CAD a napsal objednávku na CNC stroje.

+1/0
23.5.2015 9:53

J80i66ř89í 29K27r85u77t87i40l 2180734760648

Již jsem několikrát psal redakci jestli by mohli přidat do animační lišty kouřící hromadu, existuje, aby se někteří mohli řádně podepsat.

0/0
23.5.2015 9:56
Foto

J78i74ř85í 96K63w73o37l42e92k 5683137208719

https://www.youtube.com/watch?v=cu9r__SlLDc

A few laps during the Qualification Super GT at the Supercar Challenge weekend in Zolder. Driving a 1.31.8, good for a second position on the startgrid just 0,1 second behind Rick Abresch in his Corvette GT1.

0/0
21.5.2015 12:14
Foto

J50i29ř59í 32K95w56o78l51e51k 5483287448609

Berry van Elk nakonec přesedlal na Mosler GT.

http://www.topspeed.com/cars/mosler/mosler-mt900-gtr-xx-twin-turbo-land-shark-ar74126.html

0/0
21.5.2015 12:24
Foto

J60i45ř15í 46K78w18o27l11e75k 5773787178259

https://www.youtube.com/watch?t=48&v=-Affb0pY4_U

Zde jsou testy původního konceptu R4S

0/0
21.5.2015 12:01

J46i29ř78í 26K86r24u42t30i32l 2130594970248

a co ještě?

0/0
21.5.2015 13:30

O15l72d54ř16i33c66h 47S40t77a79r62ý 2519278635907

No ten čumák je takový moc komplikovaný....spíše ryze okruhový nevzhledný speciál....

0/0
21.5.2015 11:14

T37o89m67a23s 27K58r76o69p33a49c72e49k 7649524442974

Me je jedno jestli je to slovenska firma koupena ceskou firmou, jestli to z pulky vlastni kypran, nebo martan. Me ted stve jenom to, ze jsem pred nejakym casem nekde na Pardubicku nevsadil nejakej ticket do nejake loterie a nejak to nevyhral :( Bych s tim, kudla, jezdil aji do samosky!

0/0
21.5.2015 10:30

J85a66k62u30b 13N67o55v55á75k 8560273310232

Český vůz slovenského výrobce z poloviny vlastněn kyperskou firmou.

0/0
21.5.2015 0:15

P15e71t79r 89M75a82l90i34š79k44a 6721875191623

V dnešní době nic překvapujícího.

+1/0
21.5.2015 16:24

R78o43s98t33i23s28l13a91v 27R76o90z50a 1725479320249

ne česke ale slovenske auto. Ceska firma vstoupila do společnosti nedavno a ... vuala ... ceske autoR^

+1/−2
20.5.2015 20:13

J40o91s23e48f 30T81r27n92k88a 9949272767719

http://cs.wikipedia.org/wiki/Praga#Historie

0/0
20.5.2015 23:29

P61a90v49e22l 91M72a64ř50í76k 3812580350954

Me rozesmala ta registrace naKypru. Jinak ale luxusni kara. Kolik desetileti musim makat abych ji mohl koupit? :-)

0/0
20.5.2015 19:43

J18i11ř56í 76K58o76c16u75r52e55k 6205284215158

Nebojte, stát se stará, abyste na to neměl. Jako zaměstnance vás daní, když si začnete vydělávat pořádně, tak dokonce přidá i daň milionářskou. To aby měl Babiš peníze na podporu biopaliv, například.

Abyste si založil firmu, která bude ze začátku nejspíš malá ... ty jsou přece podle Babiše nanic - je třeba od nich vyčistit trh.

A jít cestou živnostníka nedoporučuju - ministr Mládek má pro vás připravenu likvidaci (byl to on, kdo nazval živnostníky parazity - určené k vyhubení).

+11/0
20.5.2015 19:52

J94o75s19e81f 36T88r52n95k94a 9739562837529

proboha , makat? nene, na tohle se vydělává jinak, nemáte náhodou ropné pole? Nebo alespoň řepkové pole? :-)

+1/0
20.5.2015 23:31

L15a47d67i40s31l97a17v 88P53r38o47t27i44v27a 7466646824484

A kde s tím strašidlem bude jezdit - na normální silnici ? To si koupí zase nějaký zbohatlický magor a bude ohrožovat druhé účastníky silničního provozu !

0/−15
20.5.2015 18:26
Foto

R65o25m23a86n 44H11o39r12n24í77k 2965952604101

Drž kušnu, dědku, a běž si vyleštit embéčko, na střeše máš slepičáky.

+15/−2
20.5.2015 19:11

L49a93d78i85s98l58a25v 54P63r31o52t70i70v24a 7956676534884

Za prvé nejsem dědek a za druhé určitě mám lepší auto než ty Horníku a hlavně nejsem  hloupý

0/0
21.5.2015 11:56

M15a29r28t45i34n 69K29a31l74e48n59s50k73ý 8395515134261

tvé příjmení k tobě sedí jako protiva na hrnec.....

0/−2
21.5.2015 10:10

J15a25k31u86b 84F51e14i24f73a91r 7649249406539

A pořádná fotka není? Pak tohle je o ničem.

0/0
20.5.2015 17:26

M98a33r42e74k 18J39a77n79e82č28k54a 1697206343441

Očividně auto vhodné pro jízdu na českých silnicích :-) Výška podvozku je totiž velmi, ale velmi nízko.

0/0
20.5.2015 13:17

O84n27d11ř51e91j 30Č28a93p47k40a 6881761423184

Značky to má proto, abyste nemusel dávat auto na podvalník, i když máte okruh 15km od baráku. Na větší vzdálenosti se ale stejně tohle auto spíš poveze na vleku za nějakým SUV, už jen kvůli pohodlí.

+7/0
20.5.2015 13:58

J63i51ř76í 95K84r94u21t81i94l 2840834880978

Supersport bez minulosti?

0/−2
20.5.2015 11:12

O85n77d19ř87e28j 68Č91a57p68k28a 6131561563814

Ultima nebo Radical mají nějakou extra dlouhou historii ?

0/0
20.5.2015 11:17

J98i18ř36í 37K84r60u38t41i39l 2940164260518

peníze,

na začátku vývoj, příprava výroby, výroba, hledání zákazníka.

Praga na to nemá.

0/0
21.5.2015 5:42

O60n40d42ř30e50j 85Č71a29p93k67a 6131891823434

Ultima ty svoje potvory prodává i jako stavebnici, stejně jako třeba náš Kaipan... nebavíme se tady o žádných velkých automobilkách, spíš o staviteli závoďáků, co rozjel kusovou, maximálně malosériovou výrobu. Je to úplně stejný případ, jako tady. Pokud to auto bude mít dobré jízdní vlastnosti a přijatelnou cenu, zákazníky si najde.

0/0
21.5.2015 10:45

J60i65ř31í 73K24r31u25t94i29l 2440584740158

každý kdo vyrábí auta žije z nových model, prodeje ND a z následných služeb, týká se to i stavitelů závoďáků.

Supersport a přijatelná cena, to nejde dohromady. Viděl,slyšel jste že by Ferrari bylo k dostání v krabici?

0/0
21.5.2015 11:36

O32n86d60ř27e42j 75Č69a25p72k86a 6791931763764

Přijatelná cena v rámci daného segmentu na trhu - takže v tomhle případě mezi okruhovými speciály se silniční homologací. 

Ferrari samozřejmě v krabici (nebo spíš několika bednách) nekoupíte, Ultimu nebo Caterham ano.

0/0
21.5.2015 11:57

J31i56ř56í 94K93r63u20t51i69l 2200104470228

Proto se o akcie Ferrari, Porsche investoři perou, nejsou z krabice, nemají přijatelnou cenu a i tady jsou jen některé modely supersporty. Proto si tyto auto rádi kupují ti kteří nemají hluboko do kapsy.

Ferrari 250 GTO z 62 bylo vydraženo za cca 40.000.000 x 20 Kč, lehké počty. Jetá Praga nebude mít žádnou ''cenu''.

Což bude jede z důvodů proč Praga nemá na to být klasickým supersportem.

0/0
21.5.2015 17:14

O61n77d96ř80e64j 29Č22a56p96k78a 6711831543344

OK... ty články to asi vážně prezentují tak, jako by šlo o konkurenci Ferrari, Lamborghini nebo Porsche... ale tam to auto vážně nemíří.

Praga bude auto pro člověka, co si chce zajezdit na okruhu, případně si i v nějaké otevřené sérii regulérně zazávodit. Něco, u čeho výlet do kačírku a orvané nárazníky nebudou důvod k tomu, aby člověk začal uvažovat o sebevraždě. Něco, u čeho se neřeší historická hodnota, ale jen časy na kolo... a klidně si to koupí i majitel toho Ferrari, protože na rozdíl od něj se s Pragovkou při závodění nebude muset držet zpátky.

0/0
21.5.2015 18:26

J68i55ř43í 43K22r96u87t48i35l 2140714710948

máte pravdu,

co se týká lidí kteří milují rychlost tak dnes se nabízí x příležitostí různých druhů rychlostních závodů.  

To samé je v nabídce aut, od veterána po poslední závodní model Porsche jen záleží na velikosti vaší portmonky. 

Rád se kochám na Classic Driver Marketu.  

Ještě k supersportu Praga, kevlar kam se člověk podívá, přes 500 kW, cena lehce přes 100 tisíc €, majitel na Kypru, možná čecháčkovská paranoia ale připadá mi to jako taková automobilová Blanka na banku.

Mým favoritem v kategorii veterán je Renault Alpine v době mého mládí tady s Alpinkou závodil Hubáček na Šumavě naložil škodovkám půl hodin a to ještě rozbité RZ vypouštěl kvůli drahým ND. Další srdcovka a moje nejoblíbenější, Porsche 917-10. Takový výkon že muselo mít ''antiaerodynamickou'' karoserii. Obě mám v garáži, 1:24, bohužel.

0/0
22.5.2015 9:37

Z21d54e20n39ě69k 84F79l74i60n62t44a 9192823751384

Kdyby se někde v článku psalo o legendě nebo něco podobného, tak neřeknu. Ale reagovat otázkou "Supersport bez minulosti?"

Uvědomujete si, jaký žlučovitý nesmysl jste vyplodil? Rv

+8/0
20.5.2015 11:23

J18a94n 78K97o23t98l90í38n 9229224315757

A Pagani? Založeno 1992

+4/0
20.5.2015 11:23
Foto

P38a16t52r37i35k 30C84h98r59z 4198399452789

To samé 

Koenigsegg, první zákazník si převzal auto 2002, založeno 1994

+7/0
20.5.2015 11:32

J82i62ř72í 44K88r32u82t36i13l 2670604520198

již vidím hromadný úprk zákazníků od firmy Pagani k zavedené značce Praga.

0/−1
21.5.2015 5:04

J36i84ř37í 77K81r31u74t15i81l 2600614700158

měla to být odpověď pro kolegu Kotlína.

Pro vás.

To samé,

již vidím hromadný úprk zákazníků od firmy  Koenigsegg k zavedené značce Praga.

0/0
21.5.2015 5:14

J96i70ř54í 61K78o87c35u69r86e77k 6155394625138

Jakouže historii mělo Porsche, když představilo závodní model 550RS?

+1/0
20.5.2015 19:46

J90i39ř58í 33K89r64u90t41i61l 2260324160718

Porsche a Praga , Ferdinand Porsche a ?

0/0
21.5.2015 4:40

J83i36ř73í 35K87r16u20t50i61l 2610964850988

místo otázníku by mohl být uveden model Praga V3S.

0/0
21.5.2015 4:56

J89i47ř30í 87S66c33h29w51a85c79h 8218734838656

Lamborghini a traktor???;-)

+1/0
21.5.2015 19:58

J75i43ř66í 62K31r30u64t45i15l 2950454530228

ono ani lambo v klasické smyslu slova není supersport i když tvar, výkon, budovaná image své fandy má. Lambu chybí závodní historie i když pokusy tady byly.

0/0
23.5.2015 16:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.