Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Generál Fiatu se chce spojit s General Motors. Poslal jeho šéfce e-mail

Do tří let se v automobilovém průmyslu uskuteční další velká fúze, prohlásil šéf automobilky Fiat Chrysler Sergio Marchionne. V březnu měl požádat šéfku amerického výrobce General Motors (GM) Mary Barraovou o schůzku na téma vzájemného spojení obou společností, ale Barraová Itala obratem odmítla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J66a92n 48R64a74k 9777123504585

Fix It Again Tony = FIAT

0/0
30.5.2015 20:41
Foto

M17i21r32o41s46l95a77v 13S20t51e65i92n51e95r 6168684673215

Už Jaromír Štrougal podporoval unifikaci a normalizaci jako cestu ke snížení nákladů. ČSN v podstatě vždy sledovala DIN. Je opravdu nesmysl, vyrábět třeba stovky různých startérů nebo alternátorů, lišící se jenom uchycením nebo délkou hřídele.

VW se dostává na světovou špičkou především svými platformami a normalizací, která umožňuje vyrábět mnoho modelů na stejných platformách.

Motory může vyrábět například velmi specializovaná firma, stejně tak prvky jako brzdové kotouče, destičky atd.

Poslední optimalizaci pak provede vývojový tým na softwaru palubního počítače. Tím vznikne ze stavebnice zcela specifický model.

0/0
30.5.2015 17:55

J30i42ř87í 66K60o59c81u28r54e95k 6515684415258

To věděli už soudruzi, že jedna automobilka stačí. Výsledkem dlouholetého vývoje byla mimo jiné Avia jezdící jako safety-car, především cestou do kopce. Aniž by soudruzi přiznali, že "za to můžou kapitalisti", od kterých si tu licenci museli koupit, jelikož výrobu užitkových automobilů v Tatře zrušili a konstruktéra vyhnali.

+1/0
30.5.2015 16:18

J64i71ř91í 46K77o48c20u15r69e81k 6335714835138

** lehkých užitkových automobilů ***

0/0
30.5.2015 16:22

M97a34r37e44k 41J89a44n88e97č34k92a 1777446933361

Jojo GM a jeho zfušované motory 1.9 JTS, 2.2 JTS (katastrofa) a 3.2 JTS pro Alfu 159. Uměl dělat dobře v benzínu pouze MPi, stejně jako koncern. Takže s GM určitě spolek nezakládat :-)

0/0
29.5.2015 23:31

J45i87ř54í 79Z73ý55k72a 9579943621960

jen to ne. Kam vstoupil GM, tam to buďto zkrachovalo (Saab, Hummer, Pontiac, Saturn), nebo to šlo od 10 k 5.

0/0
29.5.2015 22:56

M38a95r69t13i62n 61P35i54s82á22r 6160172784426

F.I.A.T. - Fehler im alle Teile :-):-) ..

0/0
29.5.2015 22:40

O89n70d92ř57e51j 51M12a32r59e89k 9182770977359

To nějak nechápu, Fiat už v GM byl, reinkarnace?

0/0
29.5.2015 21:35

J18a45r37o97s48l71a85v 80D36r72o79b20n65ý 6386868567127

Dnes by byl GM ve Fiatu

0/0
29.5.2015 22:41

M96a83r85i25a13n 31K54a71r13a16b30a 4283701770542

Znie to ako automobilový vtip: "Naše nové auto ponúka to najlepšie z Fiatu a Opelu, spolu s Americkou kvalitou". No nekúpte si to! ;-)

0/0
29.5.2015 21:07

T26o96m55á44š 50K29a35p52l68a20n 8603379283633

to "generál" Fiatu v titulku muselo dát titulkáři vážně hodně přemýšlení a práce

0/0
29.5.2015 19:23

R75o14b91e73r75t 79T45o41m30e76c29z10e18k 8361204752335

"...v automobilovém průmyslu se vyvíjejí desetkrát tytéž věci...".

Ale to je přece kouzlo konkurence, proto každý volí značku která mu nejvíce vyhovuje svou odlišností.

+2/0
29.5.2015 17:08

L74a24d18i61s14l42a86v 33K58v96a49s37n54i46č37k12a 1373547943965

A rád za ně zaplatí, obzvlášť v tomto státě ...

0/0
29.5.2015 19:20

K19a84t76e78ř24i50n21a 98V42ý92b85o84r22n19á 6120899669

Budete se divit, ale i auta na pohled odlišná, sdílí spoustu společných komponentů. A je to dobře, protože díky tomu jsou ta auta relativně levná.

0/0
29.5.2015 22:03

M48a51r55t94i34n 48P34i97s14á27r 6480742144206

a jsou dobře dostupné náhradní díly

0/0
29.5.2015 22:34

J26a34r97o54s60l73a96v 62D71r49o10b47n45ý 6866468467877

z druhovýroby

0/0
29.5.2015 22:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.