Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Generál Fiatu se chce spojit s General Motors. Poslal jeho šéfce e-mail

Do tří let se v automobilovém průmyslu uskuteční další velká fúze, prohlásil šéf automobilky Fiat Chrysler Sergio Marchionne. V březnu měl požádat šéfku amerického výrobce General Motors (GM) Mary Barraovou o schůzku na téma vzájemného spojení obou společností, ale Barraová Itala obratem odmítla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J66a96n 79R37a76k 9807203684605

Fix It Again Tony = FIAT

0/0
30.5.2015 20:41
Foto

M79i80r92o27s56l27a80v 43S48t45e65i57n63e31r 1655235948613

Už Jaromír Štrougal podporoval unifikaci a normalizaci jako cestu ke snížení nákladů. ČSN v podstatě vždy sledovala DIN. Je opravdu nesmysl, vyrábět třeba stovky různých startérů nebo alternátorů, lišící se jenom uchycením nebo délkou hřídele.

VW se dostává na světovou špičkou především svými platformami a normalizací, která umožňuje vyrábět mnoho modelů na stejných platformách.

Motory může vyrábět například velmi specializovaná firma, stejně tak prvky jako brzdové kotouče, destičky atd.

Poslední optimalizaci pak provede vývojový tým na softwaru palubního počítače. Tím vznikne ze stavebnice zcela specifický model.

0/0
30.5.2015 17:55

J51i43ř93í 39K49o30c54u25r92e45k 6245414565218

To věděli už soudruzi, že jedna automobilka stačí. Výsledkem dlouholetého vývoje byla mimo jiné Avia jezdící jako safety-car, především cestou do kopce. Aniž by soudruzi přiznali, že "za to můžou kapitalisti", od kterých si tu licenci museli koupit, jelikož výrobu užitkových automobilů v Tatře zrušili a konstruktéra vyhnali.

+1/0
30.5.2015 16:18


J22i42ř79í 48K85o40c29u80r64e78k 6695464815798

** lehkých užitkových automobilů ***

0/0
30.5.2015 16:22

M13a75r23e24k 80J29a68n34e65č49k40a 1717726403331

Jojo GM a jeho zfušované motory 1.9 JTS, 2.2 JTS (katastrofa) a 3.2 JTS pro Alfu 159. Uměl dělat dobře v benzínu pouze MPi, stejně jako koncern. Takže s GM určitě spolek nezakládat :-)

0/0
29.5.2015 23:31

J44i29ř17í 87Z53ý44k30a 9509273371630

jen to ne. Kam vstoupil GM, tam to buďto zkrachovalo (Saab, Hummer, Pontiac, Saturn), nebo to šlo od 10 k 5.

0/0
29.5.2015 22:56

M42a69r78t25i69n 13P47i73s21á26r 6310102594376

F.I.A.T. - Fehler im alle Teile :-):-) ..

0/0
29.5.2015 22:40

O52n86d75ř39e18j 23M66a87r56e29k 9582610577379

To nějak nechápu, Fiat už v GM byl, reinkarnace?

0/0
29.5.2015 21:35

J45a81r35o95s85l27a85v 97D55r50o79b37n34ý 6986288167227

Dnes by byl GM ve Fiatu

0/0
29.5.2015 22:41

M28a56r60i11a56n 54K21a18r23a95b53a 4233581650172

Znie to ako automobilový vtip: "Naše nové auto ponúka to najlepšie z Fiatu a Opelu, spolu s Americkou kvalitou". No nekúpte si to! ;-)

0/0
29.5.2015 21:07

T54o19m38á39š 90K35a23p42l50a53n 8413349593803

to "generál" Fiatu v titulku muselo dát titulkáři vážně hodně přemýšlení a práce

0/0
29.5.2015 19:23

R88o67b68e49r16t 39T15o96m36e87c36z23e86k 8721304412845

"...v automobilovém průmyslu se vyvíjejí desetkrát tytéž věci...".

Ale to je přece kouzlo konkurence, proto každý volí značku která mu nejvíce vyhovuje svou odlišností.

+2/0
29.5.2015 17:08

L95a84d72i81s24l69a88v 24K86v15a24s19n56i25č29k61a 1373347383845

A rád za ně zaplatí, obzvlášť v tomto státě ...

0/0
29.5.2015 19:20

K72a52t35e11ř57i82n50a 12V77ý47b50o21r18n68á 6450499859

Budete se divit, ale i auta na pohled odlišná, sdílí spoustu společných komponentů. A je to dobře, protože díky tomu jsou ta auta relativně levná.

0/0
29.5.2015 22:03

M97a73r96t79i35n 29P34i89s86á78r 6710162614586

a jsou dobře dostupné náhradní díly

0/0
29.5.2015 22:34

J48a90r56o21s53l58a70v 33D41r29o86b46n48ý 6646128107877

z druhovýroby

0/0
29.5.2015 22:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.