Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Generál Fiatu se chce spojit s General Motors. Poslal jeho šéfce e-mail

Do tří let se v automobilovém průmyslu uskuteční další velká fúze, prohlásil šéf automobilky Fiat Chrysler Sergio Marchionne. V březnu měl požádat šéfku amerického výrobce General Motors (GM) Mary Barraovou o schůzku na téma vzájemného spojení obou společností, ale Barraová Itala obratem odmítla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J38a33n 56R86a81k 9637613164725

Fix It Again Tony = FIAT

0/0
30.5.2015 20:41
Foto

M28i26r24o77s65l50a15v 80S32t11e52i81n63e24r 6878604763365

Už Jaromír Štrougal podporoval unifikaci a normalizaci jako cestu ke snížení nákladů. ČSN v podstatě vždy sledovala DIN. Je opravdu nesmysl, vyrábět třeba stovky různých startérů nebo alternátorů, lišící se jenom uchycením nebo délkou hřídele.

VW se dostává na světovou špičkou především svými platformami a normalizací, která umožňuje vyrábět mnoho modelů na stejných platformách.

Motory může vyrábět například velmi specializovaná firma, stejně tak prvky jako brzdové kotouče, destičky atd.

Poslední optimalizaci pak provede vývojový tým na softwaru palubního počítače. Tím vznikne ze stavebnice zcela specifický model.

0/0
30.5.2015 17:55

J74i37ř58í 91K61o60c40u45r29e51k 6215134965538

To věděli už soudruzi, že jedna automobilka stačí. Výsledkem dlouholetého vývoje byla mimo jiné Avia jezdící jako safety-car, především cestou do kopce. Aniž by soudruzi přiznali, že "za to můžou kapitalisti", od kterých si tu licenci museli koupit, jelikož výrobu užitkových automobilů v Tatře zrušili a konstruktéra vyhnali.

+1/0
30.5.2015 16:18

J62i14ř50í 31K18o12c19u97r95e57k 6975544335188

** lehkých užitkových automobilů ***

0/0
30.5.2015 16:22

M57a10r55e44k 10J98a47n28e21č51k88a 1487506173581

Jojo GM a jeho zfušované motory 1.9 JTS, 2.2 JTS (katastrofa) a 3.2 JTS pro Alfu 159. Uměl dělat dobře v benzínu pouze MPi, stejně jako koncern. Takže s GM určitě spolek nezakládat :-)

0/0
29.5.2015 23:31

J53i29ř90í 64Z32ý39k51a 9209893161230

jen to ne. Kam vstoupil GM, tam to buďto zkrachovalo (Saab, Hummer, Pontiac, Saturn), nebo to šlo od 10 k 5.

0/0
29.5.2015 22:56

M31a34r15t50i89n 51P62i44s87á31r 6960872944486

F.I.A.T. - Fehler im alle Teile :-):-) ..

0/0
29.5.2015 22:40

O53n17d69ř50e31j 69M82a96r56e16k 9192560477739

To nějak nechápu, Fiat už v GM byl, reinkarnace?

0/0
29.5.2015 21:35

J64a38r18o90s21l69a57v 36D37r14o37b66n24ý 6446658687117

Dnes by byl GM ve Fiatu

0/0
29.5.2015 22:41

M66a56r76i11a42n 62K24a50r62a16b61a 4823821790162

Znie to ako automobilový vtip: "Naše nové auto ponúka to najlepšie z Fiatu a Opelu, spolu s Americkou kvalitou". No nekúpte si to! ;-)

0/0
29.5.2015 21:07

T53o16m37á77š 73K59a24p40l20a45n 8263579793733

to "generál" Fiatu v titulku muselo dát titulkáři vážně hodně přemýšlení a práce

0/0
29.5.2015 19:23

R42o54b92e28r49t 93T21o80m14e62c70z60e23k 8191374932225

"...v automobilovém průmyslu se vyvíjejí desetkrát tytéž věci...".

Ale to je přece kouzlo konkurence, proto každý volí značku která mu nejvíce vyhovuje svou odlišností.

+2/0
29.5.2015 17:08

L85a51d30i15s40l61a85v 61K57v60a28s97n37i81č48k83a 1403277893135

A rád za ně zaplatí, obzvlášť v tomto státě ...

0/0
29.5.2015 19:20

K12a18t46e61ř60i86n87a 83V61ý77b19o76r48n83á 6120489529

Budete se divit, ale i auta na pohled odlišná, sdílí spoustu společných komponentů. A je to dobře, protože díky tomu jsou ta auta relativně levná.

0/0
29.5.2015 22:03

M79a30r67t51i97n 43P62i59s93á52r 6150202424256

a jsou dobře dostupné náhradní díly

0/0
29.5.2015 22:34

J81a54r54o37s55l34a40v 12D38r52o49b10n95ý 6736408247747

z druhovýroby

0/0
29.5.2015 22:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.