- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Už Jaromír Štrougal podporoval unifikaci a normalizaci jako cestu ke snížení nákladů. ČSN v podstatě vždy sledovala DIN. Je opravdu nesmysl, vyrábět třeba stovky různých startérů nebo alternátorů, lišící se jenom uchycením nebo délkou hřídele.
VW se dostává na světovou špičkou především svými platformami a normalizací, která umožňuje vyrábět mnoho modelů na stejných platformách.
Motory může vyrábět například velmi specializovaná firma, stejně tak prvky jako brzdové kotouče, destičky atd.
Poslední optimalizaci pak provede vývojový tým na softwaru palubního počítače. Tím vznikne ze stavebnice zcela specifický model.
To věděli už soudruzi, že jedna automobilka stačí. Výsledkem dlouholetého vývoje byla mimo jiné Avia jezdící jako safety-car, především cestou do kopce. Aniž by soudruzi přiznali, že "za to můžou kapitalisti", od kterých si tu licenci museli koupit, jelikož výrobu užitkových automobilů v Tatře zrušili a konstruktéra vyhnali.
** lehkých užitkových automobilů ***
Jojo GM a jeho zfušované motory 1.9 JTS, 2.2 JTS (katastrofa) a 3.2 JTS pro Alfu 159. Uměl dělat dobře v benzínu pouze MPi, stejně jako koncern. Takže s GM určitě spolek nezakládat
jen to ne. Kam vstoupil GM, tam to buďto zkrachovalo (Saab, Hummer, Pontiac, Saturn), nebo to šlo od 10 k 5.
To nějak nechápu, Fiat už v GM byl, reinkarnace?
Znie to ako automobilový vtip: "Naše nové auto ponúka to najlepšie z Fiatu a Opelu, spolu s Americkou kvalitou". No nekúpte si to!
to "generál" Fiatu v titulku muselo dát titulkáři vážně hodně přemýšlení a práce
"...v automobilovém průmyslu se vyvíjejí desetkrát tytéž věci...".
Ale to je přece kouzlo konkurence, proto každý volí značku která mu nejvíce vyhovuje svou odlišností.
A rád za ně zaplatí, obzvlášť v tomto státě ...