Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nový česko-slovenský supersport Praga má motor Renault. Vyjede v září

Česko-slovenská firma Praga Cars začne v září s výrobou prvních supersportů R1R. První dodávky lze očekávat na konci letošního roku. Manažer projektu Jan Martínek prozradil, že firma oznámí finální technické parametry vozu na začátku července, kdy začne vybírat zálohy v rámci objednávek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P94a25v86e85l 96K79r43e56j61č78í13ř 2912241553706

Firma se zabývá výrobou motokár - je to vidět :-)

0/0
2.6.2015 7:59

O51l27d73ř29i88c14h 72S27t76a69r26ý 2699688105567

Ten spojlerodifuzér mi přijde poněkud nepraktický...člověk ho snadno opižlá na obrubníku, až pojede do Kauflandu pro brambory...

0/0
1.6.2015 14:08

J19i95ř61í 16B64a74r15t41á88k 9910445208894

kdyz neumis parkovat, tak pak jo

0/0
1.6.2015 14:38


V60l94a77s73t77i50m66i95l 92T17e25n78c90e62r 4420330237980

Čistě teoreticky - kdybych si mohl vybrat, tak já bych raději to Ferrari.

+1/0
1.6.2015 9:44

M60a52r52e40k 86K51l67u87f10a 3218384174856

Přání otcem myšlenky. Automobilům Ferrari, Lamborghini, McLaren nebo Koenigsegg to nebude konkurovat ani náhodou, tím si můžete být zcela jisti.

+3/0
1.6.2015 6:28

M53a44r86t20i64n 94M24o28t86y37č23k17a 6181477807754

to je stupidita autora... Těmhle autům to konkurovat nemůže... Konkurenci bych viděl spíš u Lotusu Exige nebo z otevřených aut Ariel Atom, KTM X-bow nebo nějakej ten silnější Caterham, třeba R500...

0/0
1.6.2015 20:02

J64a28r37d82a 57K68o58n84i18c51k46ý 9868353826773

Jo Jurečko, a ty bys to chtěl, kdybys na to měl. Ale nemáš.. Chi.

0/0
1.6.2015 0:25

T95o81m78á18š 91J46u28r54e22č58k13a 3453332659133

Ano chtěl, kdybych na to měl, správná poznámka.

0/0
1.6.2015 6:20

M72i43c58h50a28l 45H72r87u58b70o85š 4280617782865

To je sice pekny pocin, ktory s povodnou firmou Praga ma asi tolko spolocneho, ako hodinky PRIM z Fridku Mistku s povodnymi PRIM. Tesil som sa, ked malo byt nove ERKO, ze konecne bude nejaky sportacik domacej vyroby pre sirsiu verejnost, no toto je zase len pre hornych desat z hornych desat, i ked pravdu povediac, neviem co bude viest majitela tucneho konta, aby si kupil zrovna toto a nie Ferrari ci ine spominane vozidlo. .. :-(

0/0
31.5.2015 23:11

T71o80m10á11š 40J39u22r65e12č67k71a 3813182379453

Budete se divit ale ULSC "Ultra light sports car" jsou poměrně oblíbená auta např. Radical se svým  RXC nestíhá vyrábět. Nesrovávejte s Ferrari to je jen další blbost redaktorů(opisovačů)  na idnes.

+1/−1
31.5.2015 23:24

J19a54r48d83a 85K43o23n91i33c37k77ý 9458153296433

Kravina a ještě k tomu hnusná.

+1/−3
31.5.2015 22:44

T74o42m36á59š 79J25u73r52e64č11k42a 3143462849253

Někdo ti to vnucuje? zapomněl jsi dodat "ani zadarmo bych to nechtěl" jen tak aby to bylo víc kůl;-)

+2/−1
31.5.2015 22:46

T76o10m15á50š 43J49u19r17e39č12k84a 3473862199163

K Ferrari, k lamborghini ani k Köenigsegoksahfwef, bych to nesrovnával, spíš bude konkurovat vozům jako Radical, Caterham, KTM(X-bow) Lotus čili do kategorie ULSC Ultra Light Sport Car

+1/−1
31.5.2015 22:36

L11a43d29i95s47l38a16v 75H11a85š39k38a 4743416301410

Nebýt komunismu mohlo byt podobných clanku dnes mnohem vice

+4/0
31.5.2015 22:13

J79o86s86e52f 61P68o15ž23i91v41i91l 8274526497220

čtyřválec;-D. Čekal bych aspoň osmiválec, když už to má být konkurent Ferrari. Ale zas na druhou stranu, jestli je to auto lehoučký, tak fungovat může.

0/0
31.5.2015 21:34

T70o64m15á16š 31J28u58r80e59č90k33a 3453732829833

A k čemu by mu byl při této váze atmosferickej osmiválec? Nejen, že by tím zhatili veškeré snižování hmotnosti, ale zničili i dynamiku. Při této váze je dvoulitr turbo naprosto dostačující. Je to už docela dávno kdy v topGearu srovnávali na trati Lamb MUrcielago( V12 6.2L 580koní 351k/tunu) pohon včech kol a Mitsubishi Lancer EVO VIII MR FQ-400(R4 turbo 2,0L  400Koní 296k/tunu) pohon všech kol a k Vašemu překvapení lambo mu nebylo schopné ujet. Caterham 7(R4 turbo 2.0L 477k/tunu) proč protože váží půl tuny.  Tohle má mít 550k/tunu tzn typuju 2.0L turbo o výkonu tak 300-350BHP při váze kolem 600kg a co by to udělalo při atmosferickém 8mi válci? dostal byste auto o hmotnosti tak 800kg při výkonu tak 400koní čili cca 500k/tunu při horší dynamice díky vyšší hmotnosti, takže ano je to supersport. Supersport je označení opravdu rychlých většinou dvoumístných aut, to opravdu není o objemu a počtu hrnků

+5/−1
31.5.2015 22:28

K42a88t25e86ř36i51n49a 52V84ý84b85o43r39n43á 6240279109

Čtyřválcový turbomotor a supersport? :)

+2/−4
31.5.2015 20:16

T38o46m74á84š 51J32u98r70e69č17k52a 3303152369153

Supersport není o počtu klokanů ani o počtu rour od výfuku, supersport je rychlosti.

+3/−1
31.5.2015 22:05

K35a34t90e57ř30i89n61a 76V43ý22b64o63r46n43á 6710479309

;-D Jenže ta rychlost s těmi klokany souvisí. Ale klidně si nastříkejte pár rychlých pruhů na své tédéíčko na hlínách a máte supersport jak vystřižený ze žurnálu.

0/−3
31.5.2015 22:18

T19o27m73á54š 46J67u13r73e63č37k80a 3793442419633

Takže 550k/tunu je málo mimochodem to nemá ani Ferrari ani Lamborgini (460k/tunu a 351k/tunu) takže ještě nějakej výlev tam máš? Ochcávka v dehtu a na hlínák, že ty máš mladšího bráchu s Hondou civic (MK5)1,5Vétec kterej táhne krutě vodspoda. Príště zkus argumentovat(aspoň nějak) než přitroublým pubertálním slintem ju?

+5/0
31.5.2015 22:43

P16e34t18r 88K36o51š17í55č23e18k 8171200435171

Jestli ho budou dělat i v combi a v tédéíčku, tak si ho asi koupim.

+4/−3
31.5.2015 18:25

T92o72m56á70š 60R79a96k 6372380106381

tohle asi nebude auto na dovolenou v Chorvatsku ;-D

+1/0
31.5.2015 20:07

T23o67m38á57š 53J98u93r12e67č48k89a 3113892919313

Ferrari v kombíku dělali myslím že to bylo 456 Venice, Ferrari 330 GT Shooting Brake, Ferrari 365 GTB/4. I lamborghini měl kombík Lamborghini Frua Faena. Mimochodem Lamborghini se chystá i na diesel.

0/−1
31.5.2015 23:20

O29l98d64ř73i43c83h 38M76o70u37r18e98k 1611847104896

tak pragovka říkáte?!

0/0
31.5.2015 17:55

M20a46r75t13i34n 86L20a29c40o 7723936948

Štvorvalec v superšporte? Takže ja mám s dvojvalcom vlastne auto strednej triedy. Niekomu tu dobre ****:-P

+2/−2
31.5.2015 13:37

J49i29ř88í 84S23c47h16w97a87c92h 8668944788836

dynamiku auta rozhodně neurčuje počet válců motoru. Kdyby tomu tak bylo, tak by takový čtyřválec v Caterhamu R500 nedostal autíčko na stovku za 2,9 sec, což nezvládne většina osmi či dvanáctiválců....:-P

Pokud ten tvůj dvouválec udělá stovku pod 8 sekund tak ano máš auto "střední střídy" /podle hodnocení, co sis tu nastavil/, jinak samozřejmě střední třída je o úplně jiných parametrech.;-)

+3/0
31.5.2015 16:48

J65i81ř75í 87S87c19h75w70a61c82h 8218574818466

a ještě doplním, že čtyřválce jezdily a vyhrávaly nad 8 a 12-válci i ve formuli 1, tak proč by nemohly být v "obyčejném supersportu"

+4/0
31.5.2015 16:57

M38i18r35o29s60l89a32v 20Š45i24m35k93o 7125673602525

V F1 kdy? V 50. letech, kdy byly atmosférické patnáctistovky? To ano. Šestiválec je rozumný kompromis...

0/−3
31.5.2015 17:34

M72i27c88h40a64l 40J43a96r17o81š 7954930392915

https://www.youtube.com/watch?v=dfWTBNx1-kE

+1/0
31.5.2015 17:43

J38i37ř67í 96S72c77h45w68a38c93h 8918744598646

Zkus google třeba: BMW turbo F1 ;-)

0/0
31.5.2015 17:47

P52e73t82r 81U67r92a32m 1672830633567

Porovnavate jabka s hruskami. Samozrejme ty vicevalce nemeli turbo. Kdyz se rekne supersport, tak bude mit neco kolem tri litru s turbem nebo pres 4 litry bez turba. A aspon dvakrat vetsi vykon nez 210 koni, co ma R1. Navic neverim ze "street legal" bude mit stejny pomer vykon/hmotnost jako zavodni special R1. Supersport musi mit nejen vykon, ale i zvuk supersportu a ten s ctyrvalcem nikdo nevykouzli. Nerikam, ze to musi byt spatne auto, kdyz bude mit rozumnou cenu (tak do dvou milionu). Ale nemuze konkurovat ani Audi R8, natoz Ferrari, McLarenu nebo Koenigseggu. Ani nahodou, to je uplne jina trida.

0/0
31.5.2015 18:13

J97i52ř94í 85S62c81h49w23a50c84h 8428654748986

no a co, že víceválce neměly turbo, v úvodu vlákna se neřeší turbo, reč je jen o počtu válců, porovnal jsem tedy počty válců, a míchat to toho zvuk, je odbočka od tématu. Pro mne je sportovní auto  sportovním proto, že je především rychlé, má dynamiku. Jestli V8 má lepší zvuk, ale na stovce je o vteřinu či dvě později než 4-válec, tak ten zvuk z něj neudělá lepší sportovní auto, jen auto s lepším zvukem co prohraje....;-)

+2/0
31.5.2015 19:07

P31e21t56r 34U44r14a98m 1232180313477

Sportovni auto to samozrejme je, ale ne supersport, ktery tohle vlakno zacina. A nedilnou soucasti supersportu je i zvuk.

0/0
31.5.2015 19:30

P25a43v17e39l 92M19o50r12a88v49e25c 1914925684877

Vy ale mluvíte o sportovním autě, sportovní auto je například Afla 4C která je úžasná, ale není to supersort a taky nestojí tolik co supersport. Jinak V8 to 4 válci v pohodně nadná, když tam případně dáte stejná turba tak 4 válec prostě nemá šanci.

+1/0
31.5.2015 19:39

J71i72ř44í 14S68c62h18w74a38c10h 8378424708406

zásadně porovnávám existující záležitosti, ne co kdyby.....

když na tom tolik záleží, tak si v mém příspěvku nahraďte slova "sportovní auto" za "supersport".

0/0
31.5.2015 21:32

K41a51t45e21ř33i36n94a 51V43ý86b89o25r61n97á 6590729619

To se samozřejmě pletete. Ostatně ty válce tam nikdo nepřidává jen tak pro legraci. Jde o to, že čtyřdobý čtyřválec se neobejde bez setrvačníku, což je sakra hmota, která té "dynamice" vadí, dále je z důvodu optimálního plnění omezen na cca 2 litry zdvihového objemu (4x0,5), takže pro zvýšení výkonu potřebuje turbodmychadlo, které ale rozhodně není zdrojem konstantního plnícího tlaku, takže řídit takové auto plynem je docela oříšek... Ale máte pravdu v tom, že když na to šlápnete, tak to jede. Po přímce... Takhle si ale supersport nepředstavuji.;-)

0/0
31.5.2015 21:24

J41i94ř31í 92S29c26h26w46a31c35h 8288474518846

v ničem se nepletu. Chtěl jsem tím naznačit jedno, co vám všem jaksi uniká a naznačuje to ten Caterham, Ten totiž váží 500 kg a tak mu stačí dvoulitrový čtyřválec (atmosféra 520koní/tunu), na to, aby ve sprintu udělal auta několikanásobně dražší a výkonější.....a setrvačník nesetrvačník toto auto na testovací trati Top Gearu bylo údajně rychlejší než Koenigsegg CCX.;-)

Takže nikoliv jakýsi počet válců, ale poměr výkon/hmotnost je v podstatě to nejdůležitější.

A pokud u té Pragy opravdu dosáhnou toho avizovaného 550k/tunu, tak se většina supersportů ve sprintu může jít klouzat, ať mají dvakrát nebo třikrát více válců. A protože bude mnohem lehčí tak i v zatáčce bude rychlejší sertvačník-nesetrvačník. ;-)

0/0
31.5.2015 21:50

K39a82t58e67ř95i75n78a 34V87ý25b44o77r91n70á 6810729929

Pletete. Není problém "oturbit" patnáctistovku od Renaultu a vytáhnout z ní 1200 koní. To jsme viděli již před lety. Horší je to už řídit.

0/0
31.5.2015 22:15

J22i39ř50í 64S80c39h45w19a57c25h 8938174888726

jenže ty oturbené údajně "špatně řiditelná" vozítka jaksi porážela ty "dobře řiditelná", takže jim ta "výhoda" byla v podstatě na prd, že ;-)

+2/0
31.5.2015 23:01

P26a24v48e47l 39M32o25r10a14v65e64c 1264965144137

Taky se mě to zdá do supersportu hodně málo, jako například do Alfy 4C je to v pohodě, ale to není supersport a stojí 1.3 millionu ne kolem přes 3 jako má stát tohle.

0/0
31.5.2015 19:36

T80o47m53á59š 52J55u53r39e54č87k27a 3773372609653

Budete se divit, ale na dráze v topGearu je stále nejrychlejší vozítko s motorem 1,6 turbo

0/0
31.5.2015 22:30

P30e18t92r 18U55r14a75m 1552430343637

To jako mate na mysli Matta LeBlanca v Kie Ceed? Budete se divit, ale oni tam jezdi i skutecne supersporty a nejrychlejsi je sestilitrovy dvanactivalec.

0/0
1.6.2015 0:37

T89o24m49á59š 24J73u28r22e52č22k23a 3683452239723

Pokud vím, tak(teda možná už opravdu překonaný) nejrychlejší byl na okruhu Ariel Atom s motorem z hondy 1.6turbo.

0/0
1.6.2015 6:19

P68e93t18r 83U43r96a32m 1762150983947

ne, tenhle mel trilitr a uz davno neni nejrychlejsi

0/0
1.6.2015 7:57

T87o20m93á35š 43J76u14r19e30č89k48a 3403482679623

Tak to se pak omlouvám, dlouho jsem topgear neviděl.

0/0
1.6.2015 8:29

J56i26ř27í 82S19c74h33w34a41c27h 8878354678196

....ale Caterham 2.0/4R je cca na 11. místě a až za ním je spousta těch "opravdových supersportů" s mnoha válci i koníky navíc od Ferrari, Lamborghini, Porsche, Maserati, Mercedesu, Audi atd. atd. ;-)

0/0
1.6.2015 10:08

T62o47m14á68š 52J94u39r69e22č72k55a 3273902409543

Jen tak mimochodem, tobě nějakej válec nefunguje, že máš dvouválec? doporučoval bych zkontrolovat svíčky.

+1/0
31.5.2015 23:26

P24e51t73r 27G70r13e20s91l 7243306836523

Praga konkurovat Ferrari, McLaren nebo Koenigsegg? Jako chápu ambice, ale to jsou výrobci aut včetně motorů a to sakra na jiné úrovni než tato skládačka... Fandím, českému průmyslu, ale s PR se to nemá přehánět! Je to stejné jako všechny ostatní "skládačky" BAC Mono, VUHL z Mexika atd. Kdyby raději dělali pořádné motory, novou verzi náklaďáku Praga V3S s pořádnou mechanikou bez elektronických hloupostí a s tím prorazili do světa. Pořád jsou státy, které potřebují auta bezúdržbová, levná, nerozbitná na 30, 40 let, není jen EU a USA. Cíleně pro Kubu, Egypt, Sýrii, Rusko, Indii atd. Tam na Tatry a Pragy vzpomínají dodnes. [>-]

+13/−1
31.5.2015 11:14

J87i18n28d45ř77i91c23h 52Š81k50o48p44e57k 4365601850575

přesně tak. Že neplatí posbírat jednotlivé osvědčené díly po světě a složit z toho auto, které bude spolehlivé, že už několikrát vyzkoušel Loprais na Tatře.

V případě osobáků na to taky časem přijdou

0/0
31.5.2015 11:55

J75i38ř73í 54N26o33v64á36k 3813239488406

Od kdy používá McLaren a Koenigsegg své motory? Něco mi snad uniklo nebo píšete nesmysly?

+1/−1
31.5.2015 12:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.