Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nový česko-slovenský supersport Praga má motor Renault. Vyjede v září

Česko-slovenská firma Praga Cars začne v září s výrobou prvních supersportů R1R. První dodávky lze očekávat na konci letošního roku. Manažer projektu Jan Martínek prozradil, že firma oznámí finální technické parametry vozu na začátku července, kdy začne vybírat zálohy v rámci objednávek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P62a91v68e62l 29K69r21e33j93č91í49ř 2312301673366

Firma se zabývá výrobou motokár - je to vidět :-)

0/0
2.6.2015 7:59

O95l31d58ř63i27c49h 69S98t41a65r42ý 2879298485947

Ten spojlerodifuzér mi přijde poněkud nepraktický...člověk ho snadno opižlá na obrubníku, až pojede do Kauflandu pro brambory...

0/0
1.6.2015 14:08

J42i90ř71í 17B25a84r14t65á34k 9410285338574

kdyz neumis parkovat, tak pak jo

0/0
1.6.2015 14:38

V41l44a26s33t88i98m97i43l 22T26e74n77c92e91r 4360950867800

Čistě teoreticky - kdybych si mohl vybrat, tak já bych raději to Ferrari.

+1/0
1.6.2015 9:44

M90a83r98e58k 57K58l23u51f50a 3918654344316

Přání otcem myšlenky. Automobilům Ferrari, Lamborghini, McLaren nebo Koenigsegg to nebude konkurovat ani náhodou, tím si můžete být zcela jisti.

+3/0
1.6.2015 6:28

M98a25r22t67i95n 48M18o98t30y50č60k30a 6741967387324

to je stupidita autora... Těmhle autům to konkurovat nemůže... Konkurenci bych viděl spíš u Lotusu Exige nebo z otevřených aut Ariel Atom, KTM X-bow nebo nějakej ten silnější Caterham, třeba R500...

0/0
1.6.2015 20:02

J92a76r68d47a 60K37o49n57i81c86k67ý 9208473576163

Jo Jurečko, a ty bys to chtěl, kdybys na to měl. Ale nemáš.. Chi.

0/0
1.6.2015 0:25

T76o86m93á75š 62J79u34r40e57č77k81a 3693432479383

Ano chtěl, kdybych na to měl, správná poznámka.

0/0
1.6.2015 6:20

M81i61c84h29a56l 24H96r86u70b70o74š 4640847192805

To je sice pekny pocin, ktory s povodnou firmou Praga ma asi tolko spolocneho, ako hodinky PRIM z Fridku Mistku s povodnymi PRIM. Tesil som sa, ked malo byt nove ERKO, ze konecne bude nejaky sportacik domacej vyroby pre sirsiu verejnost, no toto je zase len pre hornych desat z hornych desat, i ked pravdu povediac, neviem co bude viest majitela tucneho konta, aby si kupil zrovna toto a nie Ferrari ci ine spominane vozidlo. .. :-(

0/0
31.5.2015 23:11

T97o61m71á43š 83J42u80r31e74č52k68a 3463212689783

Budete se divit ale ULSC "Ultra light sports car" jsou poměrně oblíbená auta např. Radical se svým  RXC nestíhá vyrábět. Nesrovávejte s Ferrari to je jen další blbost redaktorů(opisovačů)  na idnes.

+1/−1
31.5.2015 23:24

J66a16r19d53a 14K16o35n27i10c91k79ý 9108333146863

Kravina a ještě k tomu hnusná.

+1/−3
31.5.2015 22:44

T25o48m30á75š 79J30u97r98e63č94k11a 3393192759873

Někdo ti to vnucuje? zapomněl jsi dodat "ani zadarmo bych to nechtěl" jen tak aby to bylo víc kůl;-)

+2/−1
31.5.2015 22:46

T76o85m28á90š 14J68u54r40e15č74k72a 3433702519133

K Ferrari, k lamborghini ani k Köenigsegoksahfwef, bych to nesrovnával, spíš bude konkurovat vozům jako Radical, Caterham, KTM(X-bow) Lotus čili do kategorie ULSC Ultra Light Sport Car

+1/−1
31.5.2015 22:36

L42a57d27i86s36l29a26v 44H87a58š67k17a 4553586131750

Nebýt komunismu mohlo byt podobných clanku dnes mnohem vice

+4/0
31.5.2015 22:13

J25o51s22e25f 92P81o41ž98i28v70i18l 8244106177860

čtyřválec;-D. Čekal bych aspoň osmiválec, když už to má být konkurent Ferrari. Ale zas na druhou stranu, jestli je to auto lehoučký, tak fungovat může.

0/0
31.5.2015 21:34

T36o56m59á61š 52J22u31r49e68č59k50a 3393422459613

A k čemu by mu byl při této váze atmosferickej osmiválec? Nejen, že by tím zhatili veškeré snižování hmotnosti, ale zničili i dynamiku. Při této váze je dvoulitr turbo naprosto dostačující. Je to už docela dávno kdy v topGearu srovnávali na trati Lamb MUrcielago( V12 6.2L 580koní 351k/tunu) pohon včech kol a Mitsubishi Lancer EVO VIII MR FQ-400(R4 turbo 2,0L  400Koní 296k/tunu) pohon všech kol a k Vašemu překvapení lambo mu nebylo schopné ujet. Caterham 7(R4 turbo 2.0L 477k/tunu) proč protože váží půl tuny.  Tohle má mít 550k/tunu tzn typuju 2.0L turbo o výkonu tak 300-350BHP při váze kolem 600kg a co by to udělalo při atmosferickém 8mi válci? dostal byste auto o hmotnosti tak 800kg při výkonu tak 400koní čili cca 500k/tunu při horší dynamice díky vyšší hmotnosti, takže ano je to supersport. Supersport je označení opravdu rychlých většinou dvoumístných aut, to opravdu není o objemu a počtu hrnků

+5/−1
31.5.2015 22:28

K98a81t12e98ř56i91n58a 36V19ý60b26o27r68n65á 6210119439

Čtyřválcový turbomotor a supersport? :)

+2/−4
31.5.2015 20:16

T80o71m41á59š 94J95u59r62e92č11k52a 3643522519973

Supersport není o počtu klokanů ani o počtu rour od výfuku, supersport je rychlosti.

+3/−1
31.5.2015 22:05

K62a66t71e35ř22i11n59a 93V76ý30b49o10r36n93á 6620829579

;-D Jenže ta rychlost s těmi klokany souvisí. Ale klidně si nastříkejte pár rychlých pruhů na své tédéíčko na hlínách a máte supersport jak vystřižený ze žurnálu.

0/−3
31.5.2015 22:18

T58o16m57á70š 14J11u13r84e51č45k63a 3893162709663

Takže 550k/tunu je málo mimochodem to nemá ani Ferrari ani Lamborgini (460k/tunu a 351k/tunu) takže ještě nějakej výlev tam máš? Ochcávka v dehtu a na hlínák, že ty máš mladšího bráchu s Hondou civic (MK5)1,5Vétec kterej táhne krutě vodspoda. Príště zkus argumentovat(aspoň nějak) než přitroublým pubertálním slintem ju?

+5/0
31.5.2015 22:43

P18e28t64r 12K93o84š87í42č30e76k 8631380545941

Jestli ho budou dělat i v combi a v tédéíčku, tak si ho asi koupim.

+4/−3
31.5.2015 18:25

T33o68m40á27š 94R16a45k 6932360576641

tohle asi nebude auto na dovolenou v Chorvatsku ;-D

+1/0
31.5.2015 20:07

T67o50m69á65š 95J14u70r58e82č91k17a 3393602889713

Ferrari v kombíku dělali myslím že to bylo 456 Venice, Ferrari 330 GT Shooting Brake, Ferrari 365 GTB/4. I lamborghini měl kombík Lamborghini Frua Faena. Mimochodem Lamborghini se chystá i na diesel.

0/−1
31.5.2015 23:20

O69l73d37ř93i49c72h 57M88o28u76r33e71k 1201647304246

tak pragovka říkáte?!

0/0
31.5.2015 17:55

M90a16r46t35i44n 28L76a33c71o 7913786718

Štvorvalec v superšporte? Takže ja mám s dvojvalcom vlastne auto strednej triedy. Niekomu tu dobre ****:-P

+2/−2
31.5.2015 13:37

J13i25ř39í 78S37c33h46w71a65c42h 8188914198606

dynamiku auta rozhodně neurčuje počet válců motoru. Kdyby tomu tak bylo, tak by takový čtyřválec v Caterhamu R500 nedostal autíčko na stovku za 2,9 sec, což nezvládne většina osmi či dvanáctiválců....:-P

Pokud ten tvůj dvouválec udělá stovku pod 8 sekund tak ano máš auto "střední střídy" /podle hodnocení, co sis tu nastavil/, jinak samozřejmě střední třída je o úplně jiných parametrech.;-)

+3/0
31.5.2015 16:48

J51i88ř72í 41S60c93h61w76a26c32h 8238624378506

a ještě doplním, že čtyřválce jezdily a vyhrávaly nad 8 a 12-válci i ve formuli 1, tak proč by nemohly být v "obyčejném supersportu"

+4/0
31.5.2015 16:57

M96i13r31o56s92l85a84v 13Š46i53m43k86o 7285573572585

V F1 kdy? V 50. letech, kdy byly atmosférické patnáctistovky? To ano. Šestiválec je rozumný kompromis...

0/−3
31.5.2015 17:34

M97i54c26h82a76l 86J60a40r41o84š 7204360982165

https://www.youtube.com/watch?v=dfWTBNx1-kE

+1/0
31.5.2015 17:43

J64i74ř95í 94S74c62h20w60a97c33h 8758474518286

Zkus google třeba: BMW turbo F1 ;-)

0/0
31.5.2015 17:47

P96e73t74r 13U28r67a33m 1682460533737

Porovnavate jabka s hruskami. Samozrejme ty vicevalce nemeli turbo. Kdyz se rekne supersport, tak bude mit neco kolem tri litru s turbem nebo pres 4 litry bez turba. A aspon dvakrat vetsi vykon nez 210 koni, co ma R1. Navic neverim ze "street legal" bude mit stejny pomer vykon/hmotnost jako zavodni special R1. Supersport musi mit nejen vykon, ale i zvuk supersportu a ten s ctyrvalcem nikdo nevykouzli. Nerikam, ze to musi byt spatne auto, kdyz bude mit rozumnou cenu (tak do dvou milionu). Ale nemuze konkurovat ani Audi R8, natoz Ferrari, McLarenu nebo Koenigseggu. Ani nahodou, to je uplne jina trida.

0/0
31.5.2015 18:13

J19i51ř90í 25S17c74h57w14a39c87h 8688904338826

no a co, že víceválce neměly turbo, v úvodu vlákna se neřeší turbo, reč je jen o počtu válců, porovnal jsem tedy počty válců, a míchat to toho zvuk, je odbočka od tématu. Pro mne je sportovní auto  sportovním proto, že je především rychlé, má dynamiku. Jestli V8 má lepší zvuk, ale na stovce je o vteřinu či dvě později než 4-válec, tak ten zvuk z něj neudělá lepší sportovní auto, jen auto s lepším zvukem co prohraje....;-)

+2/0
31.5.2015 19:07

P94e47t47r 55U91r17a38m 1452410423677

Sportovni auto to samozrejme je, ale ne supersport, ktery tohle vlakno zacina. A nedilnou soucasti supersportu je i zvuk.

0/0
31.5.2015 19:30

P20a16v18e40l 81M95o37r51a30v65e20c 1294445894577

Vy ale mluvíte o sportovním autě, sportovní auto je například Afla 4C která je úžasná, ale není to supersort a taky nestojí tolik co supersport. Jinak V8 to 4 válci v pohodně nadná, když tam případně dáte stejná turba tak 4 válec prostě nemá šanci.

+1/0
31.5.2015 19:39

J27i43ř21í 40S37c81h51w30a32c30h 8858224548456

zásadně porovnávám existující záležitosti, ne co kdyby.....

když na tom tolik záleží, tak si v mém příspěvku nahraďte slova "sportovní auto" za "supersport".

0/0
31.5.2015 21:32

K45a72t20e57ř57i96n68a 49V72ý57b91o40r48n12á 6270849279

To se samozřejmě pletete. Ostatně ty válce tam nikdo nepřidává jen tak pro legraci. Jde o to, že čtyřdobý čtyřválec se neobejde bez setrvačníku, což je sakra hmota, která té "dynamice" vadí, dále je z důvodu optimálního plnění omezen na cca 2 litry zdvihového objemu (4x0,5), takže pro zvýšení výkonu potřebuje turbodmychadlo, které ale rozhodně není zdrojem konstantního plnícího tlaku, takže řídit takové auto plynem je docela oříšek... Ale máte pravdu v tom, že když na to šlápnete, tak to jede. Po přímce... Takhle si ale supersport nepředstavuji.;-)

0/0
31.5.2015 21:24

J12i65ř43í 89S93c33h11w14a84c67h 8858844208956

v ničem se nepletu. Chtěl jsem tím naznačit jedno, co vám všem jaksi uniká a naznačuje to ten Caterham, Ten totiž váží 500 kg a tak mu stačí dvoulitrový čtyřválec (atmosféra 520koní/tunu), na to, aby ve sprintu udělal auta několikanásobně dražší a výkonější.....a setrvačník nesetrvačník toto auto na testovací trati Top Gearu bylo údajně rychlejší než Koenigsegg CCX.;-)

Takže nikoliv jakýsi počet válců, ale poměr výkon/hmotnost je v podstatě to nejdůležitější.

A pokud u té Pragy opravdu dosáhnou toho avizovaného 550k/tunu, tak se většina supersportů ve sprintu může jít klouzat, ať mají dvakrát nebo třikrát více válců. A protože bude mnohem lehčí tak i v zatáčce bude rychlejší sertvačník-nesetrvačník. ;-)

0/0
31.5.2015 21:50

K82a82t15e84ř91i10n71a 86V91ý88b76o70r63n48á 6960439489

Pletete. Není problém "oturbit" patnáctistovku od Renaultu a vytáhnout z ní 1200 koní. To jsme viděli již před lety. Horší je to už řídit.

0/0
31.5.2015 22:15

J12i47ř12í 83S56c20h55w50a49c18h 8528714398826

jenže ty oturbené údajně "špatně řiditelná" vozítka jaksi porážela ty "dobře řiditelná", takže jim ta "výhoda" byla v podstatě na prd, že ;-)

+2/0
31.5.2015 23:01

P63a61v60e18l 57M42o27r35a84v54e24c 1724545224337

Taky se mě to zdá do supersportu hodně málo, jako například do Alfy 4C je to v pohodě, ale to není supersport a stojí 1.3 millionu ne kolem přes 3 jako má stát tohle.

0/0
31.5.2015 19:36

T69o62m17á50š 29J82u47r18e22č35k71a 3593442519903

Budete se divit, ale na dráze v topGearu je stále nejrychlejší vozítko s motorem 1,6 turbo

0/0
31.5.2015 22:30

P29e24t62r 15U22r18a12m 1392480103317

To jako mate na mysli Matta LeBlanca v Kie Ceed? Budete se divit, ale oni tam jezdi i skutecne supersporty a nejrychlejsi je sestilitrovy dvanactivalec.

0/0
1.6.2015 0:37

T76o62m57á68š 83J65u42r26e78č55k44a 3303202989263

Pokud vím, tak(teda možná už opravdu překonaný) nejrychlejší byl na okruhu Ariel Atom s motorem z hondy 1.6turbo.

0/0
1.6.2015 6:19

P53e48t81r 84U82r81a82m 1922350103207

ne, tenhle mel trilitr a uz davno neni nejrychlejsi

0/0
1.6.2015 7:57

T48o98m24á66š 32J67u49r96e16č84k60a 3523512169263

Tak to se pak omlouvám, dlouho jsem topgear neviděl.

0/0
1.6.2015 8:29

J27i72ř44í 83S92c52h15w95a64c62h 8578634278486

....ale Caterham 2.0/4R je cca na 11. místě a až za ním je spousta těch "opravdových supersportů" s mnoha válci i koníky navíc od Ferrari, Lamborghini, Porsche, Maserati, Mercedesu, Audi atd. atd. ;-)

0/0
1.6.2015 10:08

T93o68m31á68š 73J26u43r12e21č33k75a 3793222929413

Jen tak mimochodem, tobě nějakej válec nefunguje, že máš dvouválec? doporučoval bych zkontrolovat svíčky.

+1/0
31.5.2015 23:26

P92e95t39r 78G65r64e19s58l 7513166666423

Praga konkurovat Ferrari, McLaren nebo Koenigsegg? Jako chápu ambice, ale to jsou výrobci aut včetně motorů a to sakra na jiné úrovni než tato skládačka... Fandím, českému průmyslu, ale s PR se to nemá přehánět! Je to stejné jako všechny ostatní "skládačky" BAC Mono, VUHL z Mexika atd. Kdyby raději dělali pořádné motory, novou verzi náklaďáku Praga V3S s pořádnou mechanikou bez elektronických hloupostí a s tím prorazili do světa. Pořád jsou státy, které potřebují auta bezúdržbová, levná, nerozbitná na 30, 40 let, není jen EU a USA. Cíleně pro Kubu, Egypt, Sýrii, Rusko, Indii atd. Tam na Tatry a Pragy vzpomínají dodnes. [>-]

+13/−1
31.5.2015 11:14

J58i14n74d14ř32i58c21h 25Š38k83o77p88e82k 4255601200175

přesně tak. Že neplatí posbírat jednotlivé osvědčené díly po světě a složit z toho auto, které bude spolehlivé, že už několikrát vyzkoušel Loprais na Tatře.

V případě osobáků na to taky časem přijdou

0/0
31.5.2015 11:55

J22i40ř21í 63N71o66v27á83k 3603839838196

Od kdy používá McLaren a Koenigsegg své motory? Něco mi snad uniklo nebo píšete nesmysly?

+1/−1
31.5.2015 12:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.