Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nový česko-slovenský supersport Praga má motor Renault. Vyjede v září

Česko-slovenská firma Praga Cars začne v září s výrobou prvních supersportů R1R. První dodávky lze očekávat na konci letošního roku. Manažer projektu Jan Martínek prozradil, že firma oznámí finální technické parametry vozu na začátku července, kdy začne vybírat zálohy v rámci objednávek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P27a86v41e18l 20K36r43e17j40č59í49ř 2762701443676

Firma se zabývá výrobou motokár - je to vidět :-)

0/0
2.6.2015 7:59

O13l61d36ř93i40c46h 46S38t66a25r70ý 2199638575257

Ten spojlerodifuzér mi přijde poněkud nepraktický...člověk ho snadno opižlá na obrubníku, až pojede do Kauflandu pro brambory...

0/0
1.6.2015 14:08

J26i89ř79í 70B13a71r50t96á52k 9670575938954

kdyz neumis parkovat, tak pak jo

0/0
1.6.2015 14:38

V13l56a53s15t95i38m20i93l 37T71e76n79c16e59r 4960110797750

Čistě teoreticky - kdybych si mohl vybrat, tak já bych raději to Ferrari.

+1/0
1.6.2015 9:44

M93a39r69e25k 80K73l18u17f72a 3718254884646

Přání otcem myšlenky. Automobilům Ferrari, Lamborghini, McLaren nebo Koenigsegg to nebude konkurovat ani náhodou, tím si můžete být zcela jisti.

+3/0
1.6.2015 6:28

M73a30r74t29i12n 67M55o92t72y76č53k23a 6281397727594

to je stupidita autora... Těmhle autům to konkurovat nemůže... Konkurenci bych viděl spíš u Lotusu Exige nebo z otevřených aut Ariel Atom, KTM X-bow nebo nějakej ten silnější Caterham, třeba R500...

0/0
1.6.2015 20:02

J13a91r13d55a 64K11o50n90i17c27k43ý 9208683656423

Jo Jurečko, a ty bys to chtěl, kdybys na to měl. Ale nemáš.. Chi.

0/0
1.6.2015 0:25

T24o30m22á78š 77J36u82r13e70č20k60a 3223652609183

Ano chtěl, kdybych na to měl, správná poznámka.

0/0
1.6.2015 6:20

M18i11c92h27a18l 97H94r24u45b70o61š 4290357382895

To je sice pekny pocin, ktory s povodnou firmou Praga ma asi tolko spolocneho, ako hodinky PRIM z Fridku Mistku s povodnymi PRIM. Tesil som sa, ked malo byt nove ERKO, ze konecne bude nejaky sportacik domacej vyroby pre sirsiu verejnost, no toto je zase len pre hornych desat z hornych desat, i ked pravdu povediac, neviem co bude viest majitela tucneho konta, aby si kupil zrovna toto a nie Ferrari ci ine spominane vozidlo. .. :-(

0/0
31.5.2015 23:11

T11o78m53á47š 80J62u25r46e69č14k47a 3903612649573

Budete se divit ale ULSC "Ultra light sports car" jsou poměrně oblíbená auta např. Radical se svým  RXC nestíhá vyrábět. Nesrovávejte s Ferrari to je jen další blbost redaktorů(opisovačů)  na idnes.

+1/−1
31.5.2015 23:24

J82a17r79d48a 61K10o94n47i53c63k45ý 9928383746163

Kravina a ještě k tomu hnusná.

+1/−3
31.5.2015 22:44

T26o32m90á15š 58J51u14r64e66č89k98a 3133962139723

Někdo ti to vnucuje? zapomněl jsi dodat "ani zadarmo bych to nechtěl" jen tak aby to bylo víc kůl;-)

+2/−1
31.5.2015 22:46

T37o42m94á19š 41J71u27r56e84č51k30a 3263372119213

K Ferrari, k lamborghini ani k Köenigsegoksahfwef, bych to nesrovnával, spíš bude konkurovat vozům jako Radical, Caterham, KTM(X-bow) Lotus čili do kategorie ULSC Ultra Light Sport Car

+1/−1
31.5.2015 22:36

L58a77d55i17s48l88a18v 54H83a19š31k16a 4843106171450

Nebýt komunismu mohlo byt podobných clanku dnes mnohem vice

+4/0
31.5.2015 22:13

J59o53s24e87f 38P76o16ž83i11v66i79l 8864496917610

čtyřválec;-D. Čekal bych aspoň osmiválec, když už to má být konkurent Ferrari. Ale zas na druhou stranu, jestli je to auto lehoučký, tak fungovat může.

0/0
31.5.2015 21:34

T14o60m69á86š 36J74u63r18e62č95k70a 3763622569293

A k čemu by mu byl při této váze atmosferickej osmiválec? Nejen, že by tím zhatili veškeré snižování hmotnosti, ale zničili i dynamiku. Při této váze je dvoulitr turbo naprosto dostačující. Je to už docela dávno kdy v topGearu srovnávali na trati Lamb MUrcielago( V12 6.2L 580koní 351k/tunu) pohon včech kol a Mitsubishi Lancer EVO VIII MR FQ-400(R4 turbo 2,0L  400Koní 296k/tunu) pohon všech kol a k Vašemu překvapení lambo mu nebylo schopné ujet. Caterham 7(R4 turbo 2.0L 477k/tunu) proč protože váží půl tuny.  Tohle má mít 550k/tunu tzn typuju 2.0L turbo o výkonu tak 300-350BHP při váze kolem 600kg a co by to udělalo při atmosferickém 8mi válci? dostal byste auto o hmotnosti tak 800kg při výkonu tak 400koní čili cca 500k/tunu při horší dynamice díky vyšší hmotnosti, takže ano je to supersport. Supersport je označení opravdu rychlých většinou dvoumístných aut, to opravdu není o objemu a počtu hrnků

+5/−1
31.5.2015 22:28

K96a39t56e50ř18i66n59a 54V13ý19b87o46r62n63á 6790869479

Čtyřválcový turbomotor a supersport? :)

+2/−4
31.5.2015 20:16

T98o18m23á69š 34J55u91r57e30č76k17a 3143372199363

Supersport není o počtu klokanů ani o počtu rour od výfuku, supersport je rychlosti.

+3/−1
31.5.2015 22:05

K96a60t74e28ř81i87n31a 74V77ý85b15o77r72n78á 6910409109

;-D Jenže ta rychlost s těmi klokany souvisí. Ale klidně si nastříkejte pár rychlých pruhů na své tédéíčko na hlínách a máte supersport jak vystřižený ze žurnálu.

0/−3
31.5.2015 22:18

T48o51m79á32š 10J77u87r71e95č94k15a 3573702189503

Takže 550k/tunu je málo mimochodem to nemá ani Ferrari ani Lamborgini (460k/tunu a 351k/tunu) takže ještě nějakej výlev tam máš? Ochcávka v dehtu a na hlínák, že ty máš mladšího bráchu s Hondou civic (MK5)1,5Vétec kterej táhne krutě vodspoda. Príště zkus argumentovat(aspoň nějak) než přitroublým pubertálním slintem ju?

+5/0
31.5.2015 22:43

P55e17t59r 24K63o71š72í77č73e61k 8301220145781

Jestli ho budou dělat i v combi a v tédéíčku, tak si ho asi koupim.

+4/−3
31.5.2015 18:25

T84o53m91á66š 80R16a75k 6442180256711

tohle asi nebude auto na dovolenou v Chorvatsku ;-D

+1/0
31.5.2015 20:07

T52o53m14á12š 25J95u14r16e23č46k72a 3403502609763

Ferrari v kombíku dělali myslím že to bylo 456 Venice, Ferrari 330 GT Shooting Brake, Ferrari 365 GTB/4. I lamborghini měl kombík Lamborghini Frua Faena. Mimochodem Lamborghini se chystá i na diesel.

0/−1
31.5.2015 23:20

O48l72d91ř59i13c81h 82M24o34u86r63e11k 1631577364906

tak pragovka říkáte?!

0/0
31.5.2015 17:55

M45a86r46t89i19n 51L64a69c82o 7453686218

Štvorvalec v superšporte? Takže ja mám s dvojvalcom vlastne auto strednej triedy. Niekomu tu dobre ****:-P

+2/−2
31.5.2015 13:37

J21i13ř46í 26S32c72h90w13a90c64h 8208684368566

dynamiku auta rozhodně neurčuje počet válců motoru. Kdyby tomu tak bylo, tak by takový čtyřválec v Caterhamu R500 nedostal autíčko na stovku za 2,9 sec, což nezvládne většina osmi či dvanáctiválců....:-P

Pokud ten tvůj dvouválec udělá stovku pod 8 sekund tak ano máš auto "střední střídy" /podle hodnocení, co sis tu nastavil/, jinak samozřejmě střední třída je o úplně jiných parametrech.;-)

+3/0
31.5.2015 16:48

J98i95ř12í 58S41c75h71w85a95c90h 8768674268456

a ještě doplním, že čtyřválce jezdily a vyhrávaly nad 8 a 12-válci i ve formuli 1, tak proč by nemohly být v "obyčejném supersportu"

+4/0
31.5.2015 16:57

M90i19r44o77s94l28a22v 70Š39i36m20k27o 7705893112365

V F1 kdy? V 50. letech, kdy byly atmosférické patnáctistovky? To ano. Šestiválec je rozumný kompromis...

0/−3
31.5.2015 17:34

M44i80c29h35a16l 95J57a71r42o31š 7944870402555

https://www.youtube.com/watch?v=dfWTBNx1-kE

+1/0
31.5.2015 17:43

J22i41ř18í 79S44c63h17w21a72c34h 8978674308406

Zkus google třeba: BMW turbo F1 ;-)

0/0
31.5.2015 17:47

P71e44t83r 94U28r78a55m 1852580803667

Porovnavate jabka s hruskami. Samozrejme ty vicevalce nemeli turbo. Kdyz se rekne supersport, tak bude mit neco kolem tri litru s turbem nebo pres 4 litry bez turba. A aspon dvakrat vetsi vykon nez 210 koni, co ma R1. Navic neverim ze "street legal" bude mit stejny pomer vykon/hmotnost jako zavodni special R1. Supersport musi mit nejen vykon, ale i zvuk supersportu a ten s ctyrvalcem nikdo nevykouzli. Nerikam, ze to musi byt spatne auto, kdyz bude mit rozumnou cenu (tak do dvou milionu). Ale nemuze konkurovat ani Audi R8, natoz Ferrari, McLarenu nebo Koenigseggu. Ani nahodou, to je uplne jina trida.

0/0
31.5.2015 18:13

J94i89ř32í 17S65c90h12w53a67c46h 8198894358196

no a co, že víceválce neměly turbo, v úvodu vlákna se neřeší turbo, reč je jen o počtu válců, porovnal jsem tedy počty válců, a míchat to toho zvuk, je odbočka od tématu. Pro mne je sportovní auto  sportovním proto, že je především rychlé, má dynamiku. Jestli V8 má lepší zvuk, ale na stovce je o vteřinu či dvě později než 4-válec, tak ten zvuk z něj neudělá lepší sportovní auto, jen auto s lepším zvukem co prohraje....;-)

+2/0
31.5.2015 19:07

P80e10t37r 83U71r63a73m 1742620823117

Sportovni auto to samozrejme je, ale ne supersport, ktery tohle vlakno zacina. A nedilnou soucasti supersportu je i zvuk.

0/0
31.5.2015 19:30

P75a82v56e31l 74M77o77r10a68v71e39c 1194525514927

Vy ale mluvíte o sportovním autě, sportovní auto je například Afla 4C která je úžasná, ale není to supersort a taky nestojí tolik co supersport. Jinak V8 to 4 válci v pohodně nadná, když tam případně dáte stejná turba tak 4 válec prostě nemá šanci.

+1/0
31.5.2015 19:39

J35i32ř45í 44S53c65h38w19a68c96h 8888894688586

zásadně porovnávám existující záležitosti, ne co kdyby.....

když na tom tolik záleží, tak si v mém příspěvku nahraďte slova "sportovní auto" za "supersport".

0/0
31.5.2015 21:32

K58a39t97e29ř63i96n54a 91V62ý42b37o38r89n97á 6340199469

To se samozřejmě pletete. Ostatně ty válce tam nikdo nepřidává jen tak pro legraci. Jde o to, že čtyřdobý čtyřválec se neobejde bez setrvačníku, což je sakra hmota, která té "dynamice" vadí, dále je z důvodu optimálního plnění omezen na cca 2 litry zdvihového objemu (4x0,5), takže pro zvýšení výkonu potřebuje turbodmychadlo, které ale rozhodně není zdrojem konstantního plnícího tlaku, takže řídit takové auto plynem je docela oříšek... Ale máte pravdu v tom, že když na to šlápnete, tak to jede. Po přímce... Takhle si ale supersport nepředstavuji.;-)

0/0
31.5.2015 21:24

J63i19ř19í 80S71c97h78w35a79c10h 8158784318166

v ničem se nepletu. Chtěl jsem tím naznačit jedno, co vám všem jaksi uniká a naznačuje to ten Caterham, Ten totiž váží 500 kg a tak mu stačí dvoulitrový čtyřválec (atmosféra 520koní/tunu), na to, aby ve sprintu udělal auta několikanásobně dražší a výkonější.....a setrvačník nesetrvačník toto auto na testovací trati Top Gearu bylo údajně rychlejší než Koenigsegg CCX.;-)

Takže nikoliv jakýsi počet válců, ale poměr výkon/hmotnost je v podstatě to nejdůležitější.

A pokud u té Pragy opravdu dosáhnou toho avizovaného 550k/tunu, tak se většina supersportů ve sprintu může jít klouzat, ať mají dvakrát nebo třikrát více válců. A protože bude mnohem lehčí tak i v zatáčce bude rychlejší sertvačník-nesetrvačník. ;-)

0/0
31.5.2015 21:50

K16a47t90e25ř29i45n83a 30V15ý58b81o65r17n35á 6830679499

Pletete. Není problém "oturbit" patnáctistovku od Renaultu a vytáhnout z ní 1200 koní. To jsme viděli již před lety. Horší je to už řídit.

0/0
31.5.2015 22:15

J29i10ř48í 39S59c69h38w94a42c53h 8378104648266

jenže ty oturbené údajně "špatně řiditelná" vozítka jaksi porážela ty "dobře řiditelná", takže jim ta "výhoda" byla v podstatě na prd, že ;-)

+2/0
31.5.2015 23:01

P63a71v44e13l 29M53o43r24a98v64e91c 1204395544917

Taky se mě to zdá do supersportu hodně málo, jako například do Alfy 4C je to v pohodě, ale to není supersport a stojí 1.3 millionu ne kolem přes 3 jako má stát tohle.

0/0
31.5.2015 19:36

T97o73m55á58š 92J98u40r40e90č85k12a 3163932249853

Budete se divit, ale na dráze v topGearu je stále nejrychlejší vozítko s motorem 1,6 turbo

0/0
31.5.2015 22:30

P11e63t96r 33U96r97a66m 1162820293207

To jako mate na mysli Matta LeBlanca v Kie Ceed? Budete se divit, ale oni tam jezdi i skutecne supersporty a nejrychlejsi je sestilitrovy dvanactivalec.

0/0
1.6.2015 0:37

T69o39m19á43š 26J26u11r93e77č36k72a 3373302239443

Pokud vím, tak(teda možná už opravdu překonaný) nejrychlejší byl na okruhu Ariel Atom s motorem z hondy 1.6turbo.

0/0
1.6.2015 6:19

P28e10t87r 29U87r51a14m 1692190983227

ne, tenhle mel trilitr a uz davno neni nejrychlejsi

0/0
1.6.2015 7:57

T64o97m43á14š 74J25u28r12e22č38k33a 3963702259143

Tak to se pak omlouvám, dlouho jsem topgear neviděl.

0/0
1.6.2015 8:29

J39i26ř62í 14S65c39h26w23a77c56h 8468534208756

....ale Caterham 2.0/4R je cca na 11. místě a až za ním je spousta těch "opravdových supersportů" s mnoha válci i koníky navíc od Ferrari, Lamborghini, Porsche, Maserati, Mercedesu, Audi atd. atd. ;-)

0/0
1.6.2015 10:08

T52o23m17á48š 47J89u37r65e57č22k38a 3193292359253

Jen tak mimochodem, tobě nějakej válec nefunguje, že máš dvouválec? doporučoval bych zkontrolovat svíčky.

+1/0
31.5.2015 23:26

P40e57t82r 58G77r51e90s15l 7213656176883

Praga konkurovat Ferrari, McLaren nebo Koenigsegg? Jako chápu ambice, ale to jsou výrobci aut včetně motorů a to sakra na jiné úrovni než tato skládačka... Fandím, českému průmyslu, ale s PR se to nemá přehánět! Je to stejné jako všechny ostatní "skládačky" BAC Mono, VUHL z Mexika atd. Kdyby raději dělali pořádné motory, novou verzi náklaďáku Praga V3S s pořádnou mechanikou bez elektronických hloupostí a s tím prorazili do světa. Pořád jsou státy, které potřebují auta bezúdržbová, levná, nerozbitná na 30, 40 let, není jen EU a USA. Cíleně pro Kubu, Egypt, Sýrii, Rusko, Indii atd. Tam na Tatry a Pragy vzpomínají dodnes. [>-]

+13/−1
31.5.2015 11:14

J82i25n12d61ř85i93c15h 50Š22k28o66p54e61k 4105731850455

přesně tak. Že neplatí posbírat jednotlivé osvědčené díly po světě a složit z toho auto, které bude spolehlivé, že už několikrát vyzkoušel Loprais na Tatře.

V případě osobáků na to taky časem přijdou

0/0
31.5.2015 11:55

J89i86ř82í 79N69o67v79á92k 3393129378156

Od kdy používá McLaren a Koenigsegg své motory? Něco mi snad uniklo nebo píšete nesmysly?

+1/−1
31.5.2015 12:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.