Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Češi se s novými auty do neznačkových servisů bojí, mohou přitom ušetřit

Češi s novými auty dávají přednost autorizovaným servisům, nejčastěji tam, kde vůz koupili. Do neznačkových opraven zamíří až s pěti nebo šestiletým autem. Vyplývá to z údajů autoopraven.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M52i70l44o38š 85K95o28l85m16a67n 6896273347832

Jezdil jsem s první Octávií do značkového servisu kvůli záruce na karoserii. Dva roky před koncem záruky mi začal reznout blatník okolo hrdla nádrže. V servisu mi řekli, že je to bolest prvních kusů, kde nedávali nějaký kryt do podběhu. Po schválení výrobcem provedli "výměnu" , ale půl roku před koncem záruky se to objevilo opět. V Táboře mi řekli, že "vymění" blatník, ale musím si nechat udělat servisní prohlídku (cca 12000 Kč), včetně všech předepsaných prací. Do těchto prací chybělo asi  2000 km a tak jsem to odmítl. Nakonec mi blatník nevyměnili, nechal jsem to opravit za pár stovek a auto prodal. Teď s dalším už jezdím do malé dílny a bez problému. U výměny oleje a menších oprav si počkám, cena je tam zhruba na jedné třetině a vidím co s autem dělá. Před tím mi značkový servis "zapomněl" vyměnit  olejový filtr, strhli mi závit na vaně oleje a chtěli abych si  ji nechal vyměnit za své za cca 10000, po příjezdu domů jsem zjistil přehozená kola (směrové pneumatiky) a další drobné závady po každé návštěvě. Teď mám klid a perfektně provedenou práci.

+3/0
10.6.2015 19:08

P98a82t33r24i30k 17Š90e72b97e33s87t51a 4503842666715

už první věta - jezdil jsem s Octávií ;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/−2
13.6.2015 18:02
Foto

M25a85r29e88k 82B22a31š66i44s63t41a 7603972903850

Diagnostiku auta si dělám sám před domem na parkovišti, do servisu už jedu najisto s tím co autu je, olej Castrol 5W30 je také minulost, poté co jsem objevil kolik padělků je na prodej na internetu a v běžné obchodní síti tady na severní moravě. Neříkám že prodejci o problému s padělky vědí, ale je toho opravdu už hodně, původ toho oleje je neznámý. Přešel jsem tedy na Lotos 5W30 quarz, používají ho i polské autorizáky Škoda ale fakturují jako Castrol nebo Shell.

0/0
6.6.2015 7:08


P34e30t57r 40B43á77č34a 8345516255785

Autorizovany servisy jsou nehorazni zlodeji. Vsechno trojnasobne drazsi a navic, kdyz ma clovek problem, tak ani nevi co s tim pokud jim to neukaze diagnostika. Lidi co tam pracujici nejsu opravari, ale menici nahradnich dilu.

Naposledy me chteli menit celou spojku za 50 000kc, tak jsem si auto sbalil a odjel, u znameho servisu jsem se dozvedel, ze to to neni nic zavazneho a muzu  v klidu jezdit dal. Ted uz na ni mam najetych dalsich 60 000 km a stale ok.

+3/−1
5.6.2015 20:59

T72o20m50á44š 54M43a29l43ý 5513136973

22 let jezdím s novými auty a 22 let do autorizovaných  servisů. Když se ono auto stane  "dvojkou " v domácí flotile,maje po záruce, pak už do  nezávislého servisu. Zkušenosti s autorizovanými servisy jen dobré, s těmi druhými napůl. Když jsem s Fabii jezdil(jako s "dvojkou") k jednomu mechanikovi německého příjmení v Novém Boru v objektu STK, nebylo co vytknout. Když jsem si pořídil na práci letitý freelander a svěřil první opravu jednomu servisu na břehu jezera Máchova,v areálu kde je malá benzínová pumpa,  devět dní hledal závadu. Pak jsem se naštval, nechal auto odvézt  do Českého Dubu(CD motor s.r.o.) a od té doby s freelanderem nikam jinam.  Co předvádějí v CD motoru, je neuvěřitelné.  Ochota, vstřícnost(dokážou si auto převzít na bráně v sobotu večer v půl osmé), ceny mírné.

Teď už půl roku  máme  Renault Fluence, benzín, v režimu operativního leasingu a   je to tedy starost pronajímatele a neřeším,  kam s tím pojedu.. prostě tam, kde jsem auto převzal. Auto, které není moje, mi nezestárne(parafráze na Básníky).

0/0
5.6.2015 8:09

J44a10n 86D61l66o79u66h75ý 7394749170479

A proto nektere automobilky maji co model, to jiny specialni klic, ktery si muze neautorizak koupit ale 1 kus stoji klidne i 2000kc a to se vyplati :-D. Jinak take jezdim do neautorizaku az po uplinuti zarucni doby. On vas takovej ford pri reklamaci vozu pekne vyskoli, ze ani nepomyslite na to davat to nekam jinam dokud je to v zaruce. Vlastni zkusenost, reklamace noveho vozu je peklo!

0/0
5.6.2015 6:12

J30a92n 54M33a92t90o61u76š73e13k 6486207260104

můžete uvést příklad těch klíčů

0/0
5.6.2015 19:53

J98a82n 47D39l85o55u18h44ý 7244869410149

Napriklad renault u nekterych modelu ma specialni srouby, ktere drzi motor po hromade. Opel zase na urcite dily v interieru pouziva plastove jednorazove spuntiky. Kazda znacka ma neco....

0/0
6.6.2015 8:13

K20a92m12i68l 63D95o80l32e33z29e83l 6942206194692

znackovy nebo neznackovy je uplne jedno. je to pouze o lidech a jejich pristupu k praci. Porovnavat dily s jakehosi Autokelly s origo, to snad ne....

+2/0
5.6.2015 1:09

J71a84n 82D43l63o49u37h60ý 7814169380329

Je dil a dil. Pokud clovek kupuje dil, ktery neni pri kazde jizde exponovan velke namaze, neni potreba kupovat original, ktery muze byt drazsi napriklad i o 300 procent. Nejvetsi cenovy rozdil mezi orig. A neorig je u znacek peugeot,citroen.

0/0
5.6.2015 6:07
Foto

R96e26n84é 34V59e42č91e43ř57a 5557699277

jo,jo druhovýroba je v současné době i o 30% dražší ,spadněte z větví   :D  :D  ,samo že ne vše ,ale díly které něco vydrží  :D  :D   kupujte si starline  :D  ::D

0/0
13.6.2015 15:27

P77e89t79r73a 39M85a71l48á 7721498181465

deset až 20 procent

Tož se rozhodněte jak to budete psát, ale vhodné by bylo obojí stejně

+1/0
4.6.2015 23:54

V55l56a96d37i55m97í26r 25H64a64u73k 1696621318

Vsadim se, ze jste ve znackovem servise nebyl nikdy na dilne. Nejlepsi mechanici maji svoje servisy - neznackove!

+4/0
4.6.2015 22:39

J58a56n 17K48o83h72l 4223477601984

Samozřejmě. Když chci kvalitní maso, tak jdu k řezníkovi a ne do supermarketu. Tak proč bych se měl u auta spokojit s druhořadou kvalitou?

0/0
4.6.2015 22:15

M30a55r83i29o 37L90u45c82h30e60z60i 1144718822834

Se svým autem jsem v servisu nebyl od novoty. Když mi řekli, že zvednutí auta na hever stojí 4000  Kč, tak jsem jim poděkoval. Výměna oleje? Olej 4 l  Castrol, specifikace C3 (pro benzin) 580 Kč, filtr 144 Kč. Destičky 800 Kč na zadek, 1000 na předek. A tak bych mohl pokračovat. Zatím se mi pokazily za 140 tis. km obě zadní ložiska. Nové za 880 Kč SKF (servis bez práce 5500 Kč) a vrchol byl, když se rozsvítila kontrolka motoru. Na diagnostice v servisu za 550 Kč zjistili, že je vadný snímaž akcelerátoru. Nový 7500 Kč. Rozebral jsem ho a zjistil jsem, že kontakt volnoběhu je špatně natočený a tím pádem se opálil, přebrousil jsem ho 1000 šmirglem za 15 Kč a narovnal. Vše v pohodě. Když si představím, že bych byl v servidu 7 x  průměrně po 6000 Kč, tak můžu za ty prachy nějakou záruku oželet. Navíc všechny závady byly až po záruce. To vše samozřejmě jenom když to umíte, nebo máte kamaráda který to umí.

+7/0
4.6.2015 22:09

J25o26s98e52f 66K62r41b71e75c 3547696763301

Ještě než z trhu zmizelo Auto Hase ve Stodůlkách, chtěl jsem si nechat vyměnit olej v převodovce. Vyžádal jsem si kalkulaci přes email (podotýkám, že VIN vozu měli, dokonce si ho vyžádali, takže specifikaci vozu znali) a  bylo mi řečeno, že bude třeba 3 litry oleje a je to složitá procedura tak na 3 hodiny. Sice jsem jen prostý uživatel, ale nejsem debil, takže jsem jim ani nepoděkoval a pořešil to jinde. Oleje je tam 1.7 l a práce trvala asi 15 minut i se zvednutím.

+5/0
4.6.2015 23:52

J35a75n 14D88l55o45u86h71ý 7404279360639

Vite ono spis to bylo tak, ze vas vuz nechteli delat. Oni potrebuji mit zakaznika fyzicky s autem v servise nez slibovat po mailu nejlepsi cenu a oak cekat a cekat. Takhle zadnej servis nefunguje...

+1/−2
5.6.2015 6:16

D36a81v80i49d 87P70r97a26ž35á20k 6774582182616

A neznačkový servis pro jistotu pošle auto na diagnostiku do značkového servisu :-)

+6/0
4.6.2015 21:46

J80a30n 34D87l13o37u54h81ý 7504779650879

Ano protoze napriklad origos diagnostika opel stoji z "druhe ruky" okolo 50 000kc, mercedes rocni licence 100 000kc. A proc? Protoze z toho lezou v pripade poruchy detailni postupy prace a cisla dilu jak se ma oprava provadet. Cili v autorizaku to zvladne opravit kazdej kdo umi cist a pouzivat pocitac.

0/0
5.6.2015 6:19

M83i10c94h82a87l 85K95o15č64í 1481445293153

Mnohem lepší je jezdit řešit servis do Německa. Přístup o 1000% lepší, práce o 1000% kvalitnější, ceny srovnatelné jako u nás.

+4/0
4.6.2015 21:30

D10a21v19i11d 83P28r35a79ž21á16k 6804602702116

Když to vztáhnu na české servisáky, tak v tom Německu to musí být Ráj na zemi a součástí servisu musí být min. masáž od 10 koček a k tomu jídlo od tříhvězdičkového Michelin kuchaře 8-o

+3/0
4.6.2015 21:43
Foto

M31i27l84a33n 55J69e88c71h 1981929606468

Je zajimave, ze Cesi zijici v Nemecku jezdi do servisu k nam, ze to je u nich moc drahe :-)

+2/0
4.6.2015 21:45

P54e96t35r 46K23o89u76ř80i82l 9313635917

Taky docela žasnu nad tím bezostyšným vzýváním Němců. Je to tam stejné jako u nás. Předražený autorizák, Levnější i když mnohem a mnohem dražší neautorizák oproti nám. Stejně tam tak jsou lemplové a bastlíři a stejně tak jsou tam i dobří mechanici, ale vše se odehrává ve vyšších cenových patrech.

0/0
5.6.2015 8:11

V50á28c89l15a16v 30P91o11u72s62t35k85a 3120821642

No jasně. ;-D;-D;-D;-D

+1/0
4.6.2015 21:58

R61o56m14a60n 25P55o36l61á92č25e56k 5716119455

Když to mám pár km proč ne, ale jinak to nemá smysl... Nebo taky máte kalkulačku stylu, že pro slevu 0,10/litr jedete 50km a berete 10 litrů?

+1/0
4.6.2015 22:57

T46o96m52á34š 63H52o55r48a 2259585738695

Neni problém jet do značkového servisu, jen nesmí být člověk líný zjistit si ceny a ozvat se, mě v servisu KIA také původně garanční prohlídku vozu včetně výměny oleje, filtrů atd napočítali na 10,5 tisíce, ale stačilo se pobavit nad jednotlivími položkami, a jasně říct, že pokud mě olej a další věci hodlají prodat s horskou přirážkou, tak půjdu jinam a po deseti minutách jsme byly na normální ceně 6,5 tisíc kč.

+6/0
4.6.2015 21:00

P50e37t91r 67J46a94n28d98a 9663657184281

Pro Vás jedině dobře, že jste se pobavili a nepsali jste si :-)

Tak hlavně, že to holky dobře dopadlo :-)

+2/0
4.6.2015 22:43

J26e86n89d32a 85K88r83á15s77a 1709626648

Stále  nechápu  cenu  oleje, kterou účtují  servisy ! Sudový  olej  je u nich mnohonásobně  dražší  než  v plastovém  obalu 4l u benzínky  Rv:-P

+18/0
4.6.2015 19:15

T38o46m27á28š 29H90o49r85a 2979245758915

Tomu jsem také nerozumněl ale dal jsem jim na výběr, buď si dodám olej svůj, nebo mě dají normální cenu a nebo půjdu jinam... dali mě normální cenu.

0/0
4.6.2015 21:01

J34e18n75d73a 80K88r88á62s22a 1459476948

Já dodávám svůj olej také....chápu,že se servisy chtějí uživit,ale pokud jim nestačí normální rabat prodejce,mají smůlu ;-)

0/0
4.6.2015 21:22

V79l15a86d79i89m53í25r 43H54a41u48k 1496331848

Rabat je sleva. Marze je prirazka. Jen aby bylo jasno ;-)

0/0
4.6.2015 22:44

P75a79t76r59i47k 11Š80e11b82e12s82t32a 4903312606925

... ale on to napsal zcela dobře - nestačí rabat prodejce - znamená, že mu nestačí rozdíl ceny mezi VOC danému prodejci se slevou tomu prodejci a obvyklé MOC.

0/0
13.6.2015 18:01

J94a97n 80M50a52l59ý 1135439404178

No nevím. S naším autem jsem jezdil jenom do autorizovanýho servisu - tam kde bylo auto zakoupeno. Teď mám Fabie (rok 2008) najeto skoro 90000 a nějak vždy po návštěvě onoho servisu mi po krátké době něco odejde. Minule to byla kontrolka lambda sondy, o 2 roky lambda sonda celá no a teď začíná blbnou denní svícení. Na otázku proč to odešlo, když chodím pravidelně na prohlídky mi bylo odpovězeno, že je to elektronická součástka a na tu mi záruku dát nemohou. To je sice hezký, ale když mě každá prohlídka, při které se dělá jenom nutný servis jako olej a filtry stojí přes 5000, a poslední prohlídka, která mě vyšla na skoro 8000, očekávám, že tomu do další prohlídky nic nebude. Teď si chci koupit ojetinu tak zkusím neautorizovaný servis, pokud se mi to bude podobně vydělávat, budu spokojen, protože ušetřím.

0/0
4.6.2015 18:22

J89a34n 66N45o72v88á18k 9115988274195

Neautorizovaný servis může být výhra i prohra - zaleží jestli narazíte na odborníka nebo "odborníka". Tady pomůžou jen reference spokojených zákazníků.

+4/0
4.6.2015 19:48

T20o80m48á14š 88H87o56r31a 2799395578335

S autorizovanými je to podobně, mám zkušenost s několika mizermými mechaniky ze značkových servisů.

+3/0
4.6.2015 21:02

M56a50r83t69i62n 87Š28i73m25e34k 4240854958675

Souhlas, nicméně u autorizáku máte tu výhodu, že pokud něco poser..u, tak servisu můžete vyhrožovat přes továrnu

0/0
4.6.2015 22:06

V52á64c66l57a47v 14P85o68u90s20t82k17a 3760851952

TAk pokud jste ochoten za nutný servis jako je "výměna oleje a filtrů" dt přes pět tisíc, pak bude chyba asi na vaší straně.

+3/0
4.6.2015 22:01

J97a70n 21M70a30t39o20u62š26e68k 6176547680814

zrovna tento týden jsem zjišťoval pro kamaráda výměnu brzdových destiček.

- měl nabídku z neoriginálního servisu, práce prý nebude drahá, vleze se to do 2 hodin a 1.000,-, destičky mají za 1.400,- nebo lepší za 1.900,-

- autorizovaný servis, práce = normočas 0,6 hod tedy cca 35 minut, originál destičky 2.000,- sleva na stáří vozu 30% = 1.400, druhá řada ND tedy srovnatelné s druhovýrobou 1.000 Kč.

rozdíl je tedy cca 1.000,- kdy je autorizovaný servis levnější.

+4/0
4.6.2015 18:05

P86a25v83e22l 25N83o46v64á24k 7741916359383

Asi tak. Já chtěl u garazisty chtěl udělat rozvody na Fabii II 1,6 TDI rok 2010. Garážista chtěl 10tis s prací. Ve Škodovce sem nechal 12000 i s výměnou oleje a filtrů. Dostal jsem tři strankovy protokol kde bylo zemereno kde co. A upozornění co by asi chtělo vyměnit. U kotoučů jsme cenově byli stejně. Radši ofiko servis než garážísty

+2/0
4.6.2015 22:19

P54e32t67r 74P75o42s28p59í46š66i38l 4158624936176

Chodím do značkového, ale olej si nosím vlastní. Ve značkovém servisu longlife olej téměř za trojnásobek ceny v internetovém obchodě. Sice na mě koukali blbě, ale když jsem jim řekl, že půjdu jinam nebo si ho vyměním sám, tak souhlasili.

+11/0
4.6.2015 16:38

T49o57m54á17š 62K89u38c89h74a72ř 3147441118241

Souhlasili, že si to máte vyměnit sám? ;-D;-)

+2/0
4.6.2015 18:21

J58i44ř77í 95H89u59m79l 5892609882941

Jo jo to jsem si říkal po poslední návštěvě autorizované ho servisu také R^

0/0
4.6.2015 18:39

V59á44c24l28a72v 54P22a68v28e80l 9480145541609

Plzeňský Auto Štádler,sudový Edge cca 500,- Kč za litr.Na otázku,že si přinesu vlastní olej zamítavá odpověď. Konkurenční Auto Šmucler bez problému vyšel vstříc. Litr Castrol Edge jsem si koupil sám za 215,- Kč litr.

+1/0
4.6.2015 21:39

M93i84c23h33a53l 50H35r83u64b17o42š 4360217562895

Ak Vam povedali ze si nemozete doniest svoje veci, ktore splnaju atest pre dany druh vozidla, porusuju nariadenie Europskej Unie...

+1/0
4.6.2015 23:08

J29o76s96e85f 85K62r82b22e15c 3507356583601

Místo Catrolu někdy zkuste pořádný olej.

0/0
4.6.2015 23:56

J42o19s81e26f 18K13r15b17e67c 3307566733381

Castrolu, ehm

0/0
4.6.2015 23:57

V44l83a33d86i17m95í89r 50H81a67u53k 1706111818

A do hospody si pivko nosi taky svoje...

+2/−2
4.6.2015 22:48

J50o33s39e14f 38K16r48b78e95c 3687196493561

A byl jste osobně i u té výměny? Protože pokud ne, tak víte co... Jinak máte ale pravdu, olej a filtry si osobně dodávám taky sám. Potřebuju 5w30 a všechny servisy zřejmě disponují jen hnojem Castrol 5W40 v sudu za 250-300Kč/litr, což je směšné. Slušný servis donesený olej zkousne, zvlášť když sám danou specifikaci nemá, na druhou stranu chápu, že nechtějí dělat s dodanými díly, resp. pak nechtějí dávat záruku. To holt člověk musí chtě nechtě zkousnout, že má většinou velmi omezený výběr ze zásobovacího moru Auto Kelly, kde je vše minimálně o 150-200% dražší než v jakémkoli eshopu. Samozřejmě chápu, že z těchhle raketově nastřelených cen si kus provize ukousnou i ty servisy, na druhou stranu to hloupě sráží jejich produktivitu práce - tlačí nízko hodinovou cenu práce a dohánějí to přes předražené díly.

+1/0
4.6.2015 23:43

M64i92r60o50s37l55a17v 30S64u82c37h26y 5270669880640

Tak jeden příběh z opačné strany. Se svým mondeem jsem vždy jezdíval do značkového servisu. Jednou jsem zůstal stát a auto nenaskočilo. Nechal jsem ho odtáhnout do "svého" servisu. "Zítra vám dáme vědět". Za tři dny jsem je tedy naháněl, co je s tím autem. "Už běží, můžete si ho vyzvednout." Auto sice běželo, ale v nouzovém režimu. "Zkuste si zajet do Bosch servisu, tam mají lepší diagnostiku." Tak jsem se v dopravní špičce s autem v nouzovém režimu odšoural na druhý konec města. U Boschů mi vyresetovali chybová hlášení na řídící jednotce a auto ještě chvíli jezdilo normálně. Po opakovaných spadnutích do "nouzáku" jsem opět navštívil Bosche. Diagnostika ukázala poruchu na turbu. Rovnou mi doporučili malého garážistu, co pro ně turba repasuje. Turbo jsem nechal repásnout, ale pořád to nebylo ono. Auto nějak netáhlo a stále se stávalo, že řídící jednotka padala do "nouzáku".

Pak mě oslovil soused, že u nich také umí dělat fordy. Tak jsem tam zajel na další pravidelnou výměnu oleje. "Máte nefunkční tepelné čidlo u termostatu." Za pár korunmi ho vyměnili a motor běží zas jak nový.

0/0
4.6.2015 15:48

M87a64r77t66i48n 86H80o69d81í24k 2985945618547

Přesně těchto příběhů se děsím. Někde jsem četl o testu servisů, který dělali s uměle vyrobenou závadou opravidelnou za pár stokorun. Dobře to vyřešili asi 2 servisy z 16. Všude jinde to stálo spoustu peněz a zahrnovalo vyměny zcela funkčních součástek, v několika případech dokonce celých bloků v ceně až mnoho destítek tisíc. Jenomže jak poznat šikovného servismana? Člověk prostě musí mít štěstí.

+6/0
4.6.2015 17:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.