Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Češi se s novými auty do neznačkových servisů bojí, mohou přitom ušetřit

Češi s novými auty dávají přednost autorizovaným servisům, nejčastěji tam, kde vůz koupili. Do neznačkových opraven zamíří až s pěti nebo šestiletým autem. Vyplývá to z údajů autoopraven.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M13i56l58o61š 54K92o34l24m63a29n 6806393277222

Jezdil jsem s první Octávií do značkového servisu kvůli záruce na karoserii. Dva roky před koncem záruky mi začal reznout blatník okolo hrdla nádrže. V servisu mi řekli, že je to bolest prvních kusů, kde nedávali nějaký kryt do podběhu. Po schválení výrobcem provedli "výměnu" , ale půl roku před koncem záruky se to objevilo opět. V Táboře mi řekli, že "vymění" blatník, ale musím si nechat udělat servisní prohlídku (cca 12000 Kč), včetně všech předepsaných prací. Do těchto prací chybělo asi  2000 km a tak jsem to odmítl. Nakonec mi blatník nevyměnili, nechal jsem to opravit za pár stovek a auto prodal. Teď s dalším už jezdím do malé dílny a bez problému. U výměny oleje a menších oprav si počkám, cena je tam zhruba na jedné třetině a vidím co s autem dělá. Před tím mi značkový servis "zapomněl" vyměnit  olejový filtr, strhli mi závit na vaně oleje a chtěli abych si  ji nechal vyměnit za své za cca 10000, po příjezdu domů jsem zjistil přehozená kola (směrové pneumatiky) a další drobné závady po každé návštěvě. Teď mám klid a perfektně provedenou práci.

+3/0
10.6.2015 19:08

P41a38t58r46i89k 44Š41e23b16e35s89t60a 4473562516655

už první věta - jezdil jsem s Octávií ;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/−2
13.6.2015 18:02
Foto

M95a79r81e49k 59B90a16š90i60s62t21a 7463222393760

Diagnostiku auta si dělám sám před domem na parkovišti, do servisu už jedu najisto s tím co autu je, olej Castrol 5W30 je také minulost, poté co jsem objevil kolik padělků je na prodej na internetu a v běžné obchodní síti tady na severní moravě. Neříkám že prodejci o problému s padělky vědí, ale je toho opravdu už hodně, původ toho oleje je neznámý. Přešel jsem tedy na Lotos 5W30 quarz, používají ho i polské autorizáky Škoda ale fakturují jako Castrol nebo Shell.

0/0
6.6.2015 7:08

P68e82t93r 64B12á63č77a 8965296705225

Autorizovany servisy jsou nehorazni zlodeji. Vsechno trojnasobne drazsi a navic, kdyz ma clovek problem, tak ani nevi co s tim pokud jim to neukaze diagnostika. Lidi co tam pracujici nejsu opravari, ale menici nahradnich dilu.

Naposledy me chteli menit celou spojku za 50 000kc, tak jsem si auto sbalil a odjel, u znameho servisu jsem se dozvedel, ze to to neni nic zavazneho a muzu  v klidu jezdit dal. Ted uz na ni mam najetych dalsich 60 000 km a stale ok.

+3/−1
5.6.2015 20:59

T21o26m48á48š 67M43a63l25ý 5713396723

22 let jezdím s novými auty a 22 let do autorizovaných  servisů. Když se ono auto stane  "dvojkou " v domácí flotile,maje po záruce, pak už do  nezávislého servisu. Zkušenosti s autorizovanými servisy jen dobré, s těmi druhými napůl. Když jsem s Fabii jezdil(jako s "dvojkou") k jednomu mechanikovi německého příjmení v Novém Boru v objektu STK, nebylo co vytknout. Když jsem si pořídil na práci letitý freelander a svěřil první opravu jednomu servisu na břehu jezera Máchova,v areálu kde je malá benzínová pumpa,  devět dní hledal závadu. Pak jsem se naštval, nechal auto odvézt  do Českého Dubu(CD motor s.r.o.) a od té doby s freelanderem nikam jinam.  Co předvádějí v CD motoru, je neuvěřitelné.  Ochota, vstřícnost(dokážou si auto převzít na bráně v sobotu večer v půl osmé), ceny mírné.

Teď už půl roku  máme  Renault Fluence, benzín, v režimu operativního leasingu a   je to tedy starost pronajímatele a neřeším,  kam s tím pojedu.. prostě tam, kde jsem auto převzal. Auto, které není moje, mi nezestárne(parafráze na Básníky).

0/0
5.6.2015 8:09

J97a55n 82D52l80o59u94h88ý 7764319690879

A proto nektere automobilky maji co model, to jiny specialni klic, ktery si muze neautorizak koupit ale 1 kus stoji klidne i 2000kc a to se vyplati :-D. Jinak take jezdim do neautorizaku az po uplinuti zarucni doby. On vas takovej ford pri reklamaci vozu pekne vyskoli, ze ani nepomyslite na to davat to nekam jinam dokud je to v zaruce. Vlastni zkusenost, reklamace noveho vozu je peklo!

0/0
5.6.2015 6:12

J68a71n 41M76a28t71o62u70š45e78k 6486467710964

můžete uvést příklad těch klíčů

0/0
5.6.2015 19:53

J54a94n 23D52l21o63u90h80ý 7304279180309

Napriklad renault u nekterych modelu ma specialni srouby, ktere drzi motor po hromade. Opel zase na urcite dily v interieru pouziva plastove jednorazove spuntiky. Kazda znacka ma neco....

0/0
6.6.2015 8:13

K25a38m68i44l 87D52o78l66e41z54e82l 6702116884642

znackovy nebo neznackovy je uplne jedno. je to pouze o lidech a jejich pristupu k praci. Porovnavat dily s jakehosi Autokelly s origo, to snad ne....

+2/0
5.6.2015 1:09

J41a26n 45D83l47o73u42h22ý 7324909320359

Je dil a dil. Pokud clovek kupuje dil, ktery neni pri kazde jizde exponovan velke namaze, neni potreba kupovat original, ktery muze byt drazsi napriklad i o 300 procent. Nejvetsi cenovy rozdil mezi orig. A neorig je u znacek peugeot,citroen.

0/0
5.6.2015 6:07
Foto

R56e45n56é 17V49e95č96e53ř53a 5507299497

jo,jo druhovýroba je v současné době i o 30% dražší ,spadněte z větví   :D  :D  ,samo že ne vše ,ale díly které něco vydrží  :D  :D   kupujte si starline  :D  ::D

0/0
13.6.2015 15:27

P79e11t83r53a 74M38a80l96á 7371928881905

deset až 20 procent

Tož se rozhodněte jak to budete psát, ale vhodné by bylo obojí stejně

+1/0
4.6.2015 23:54

V65l84a90d83i40m89í94r 12H75a30u87k 1436161978

Vsadim se, ze jste ve znackovem servise nebyl nikdy na dilne. Nejlepsi mechanici maji svoje servisy - neznackove!

+4/0
4.6.2015 22:39

J47a23n 93K49o68h44l 4723907431284

Samozřejmě. Když chci kvalitní maso, tak jdu k řezníkovi a ne do supermarketu. Tak proč bych se měl u auta spokojit s druhořadou kvalitou?

0/0
4.6.2015 22:15

M33a61r21i48o 46L56u96c74h47e29z23i 1604148402674

Se svým autem jsem v servisu nebyl od novoty. Když mi řekli, že zvednutí auta na hever stojí 4000  Kč, tak jsem jim poděkoval. Výměna oleje? Olej 4 l  Castrol, specifikace C3 (pro benzin) 580 Kč, filtr 144 Kč. Destičky 800 Kč na zadek, 1000 na předek. A tak bych mohl pokračovat. Zatím se mi pokazily za 140 tis. km obě zadní ložiska. Nové za 880 Kč SKF (servis bez práce 5500 Kč) a vrchol byl, když se rozsvítila kontrolka motoru. Na diagnostice v servisu za 550 Kč zjistili, že je vadný snímaž akcelerátoru. Nový 7500 Kč. Rozebral jsem ho a zjistil jsem, že kontakt volnoběhu je špatně natočený a tím pádem se opálil, přebrousil jsem ho 1000 šmirglem za 15 Kč a narovnal. Vše v pohodě. Když si představím, že bych byl v servidu 7 x  průměrně po 6000 Kč, tak můžu za ty prachy nějakou záruku oželet. Navíc všechny závady byly až po záruce. To vše samozřejmě jenom když to umíte, nebo máte kamaráda který to umí.

+7/0
4.6.2015 22:09

J62o65s87e58f 84K98r17b33e86c 3937746983891

Ještě než z trhu zmizelo Auto Hase ve Stodůlkách, chtěl jsem si nechat vyměnit olej v převodovce. Vyžádal jsem si kalkulaci přes email (podotýkám, že VIN vozu měli, dokonce si ho vyžádali, takže specifikaci vozu znali) a  bylo mi řečeno, že bude třeba 3 litry oleje a je to složitá procedura tak na 3 hodiny. Sice jsem jen prostý uživatel, ale nejsem debil, takže jsem jim ani nepoděkoval a pořešil to jinde. Oleje je tam 1.7 l a práce trvala asi 15 minut i se zvednutím.

+5/0
4.6.2015 23:52

J79a93n 51D96l50o28u91h96ý 7714709490649

Vite ono spis to bylo tak, ze vas vuz nechteli delat. Oni potrebuji mit zakaznika fyzicky s autem v servise nez slibovat po mailu nejlepsi cenu a oak cekat a cekat. Takhle zadnej servis nefunguje...

+1/−2
5.6.2015 6:16

D81a50v85i19d 32P98r92a79ž87á64k 6144152382766

A neznačkový servis pro jistotu pošle auto na diagnostiku do značkového servisu :-)

+6/0
4.6.2015 21:46

J39a73n 76D21l40o23u69h12ý 7104489390439

Ano protoze napriklad origos diagnostika opel stoji z "druhe ruky" okolo 50 000kc, mercedes rocni licence 100 000kc. A proc? Protoze z toho lezou v pripade poruchy detailni postupy prace a cisla dilu jak se ma oprava provadet. Cili v autorizaku to zvladne opravit kazdej kdo umi cist a pouzivat pocitac.

0/0
5.6.2015 6:19

M65i61c43h27a44l 72K89o86č23í 1581525503453

Mnohem lepší je jezdit řešit servis do Německa. Přístup o 1000% lepší, práce o 1000% kvalitnější, ceny srovnatelné jako u nás.

+4/0
4.6.2015 21:30

D18a65v75i89d 85P24r63a41ž46á22k 6634302422966

Když to vztáhnu na české servisáky, tak v tom Německu to musí být Ráj na zemi a součástí servisu musí být min. masáž od 10 koček a k tomu jídlo od tříhvězdičkového Michelin kuchaře 8-o

+3/0
4.6.2015 21:43

M71i52l50a37n 25J16e32c60h 1631469326138

Je zajimave, ze Cesi zijici v Nemecku jezdi do servisu k nam, ze to je u nich moc drahe :-)

+2/0
4.6.2015 21:45

P69e87t92r 13K48o86u63ř62i86l 9713345937

Taky docela žasnu nad tím bezostyšným vzýváním Němců. Je to tam stejné jako u nás. Předražený autorizák, Levnější i když mnohem a mnohem dražší neautorizák oproti nám. Stejně tam tak jsou lemplové a bastlíři a stejně tak jsou tam i dobří mechanici, ale vše se odehrává ve vyšších cenových patrech.

0/0
5.6.2015 8:11

V43á72c49l57a51v 97P11o79u31s19t69k54a 3260851102

No jasně. ;-D;-D;-D;-D

+1/0
4.6.2015 21:58

R10o17m91a58n 52P38o31l76á40č38e75k 5346699275

Když to mám pár km proč ne, ale jinak to nemá smysl... Nebo taky máte kalkulačku stylu, že pro slevu 0,10/litr jedete 50km a berete 10 litrů?

+1/0
4.6.2015 22:57

T92o19m18á88š 62H65o90r22a 2879875248875

Neni problém jet do značkového servisu, jen nesmí být člověk líný zjistit si ceny a ozvat se, mě v servisu KIA také původně garanční prohlídku vozu včetně výměny oleje, filtrů atd napočítali na 10,5 tisíce, ale stačilo se pobavit nad jednotlivími položkami, a jasně říct, že pokud mě olej a další věci hodlají prodat s horskou přirážkou, tak půjdu jinam a po deseti minutách jsme byly na normální ceně 6,5 tisíc kč.

+6/0
4.6.2015 21:00

P79e14t67r 17J71a93n78d42a 9463757864711

Pro Vás jedině dobře, že jste se pobavili a nepsali jste si :-)

Tak hlavně, že to holky dobře dopadlo :-)

+2/0
4.6.2015 22:43

J26e12n84d29a 20K35r73á66s72a 1139956488

Stále  nechápu  cenu  oleje, kterou účtují  servisy ! Sudový  olej  je u nich mnohonásobně  dražší  než  v plastovém  obalu 4l u benzínky  Rv:-P

+18/0
4.6.2015 19:15

T51o60m16á76š 20H46o51r10a 2469635508175

Tomu jsem také nerozumněl ale dal jsem jim na výběr, buď si dodám olej svůj, nebo mě dají normální cenu a nebo půjdu jinam... dali mě normální cenu.

0/0
4.6.2015 21:01

J88e59n33d18a 27K97r32á23s76a 1709226758

Já dodávám svůj olej také....chápu,že se servisy chtějí uživit,ale pokud jim nestačí normální rabat prodejce,mají smůlu ;-)

0/0
4.6.2015 21:22

V92l73a20d13i67m13í61r 16H47a94u13k 1746551368

Rabat je sleva. Marze je prirazka. Jen aby bylo jasno ;-)

0/0
4.6.2015 22:44

P80a40t98r75i35k 73Š11e48b64e69s28t84a 4163482946785

... ale on to napsal zcela dobře - nestačí rabat prodejce - znamená, že mu nestačí rozdíl ceny mezi VOC danému prodejci se slevou tomu prodejci a obvyklé MOC.

0/0
13.6.2015 18:01

J49a29n 47M38a15l97ý 1695579354358

No nevím. S naším autem jsem jezdil jenom do autorizovanýho servisu - tam kde bylo auto zakoupeno. Teď mám Fabie (rok 2008) najeto skoro 90000 a nějak vždy po návštěvě onoho servisu mi po krátké době něco odejde. Minule to byla kontrolka lambda sondy, o 2 roky lambda sonda celá no a teď začíná blbnou denní svícení. Na otázku proč to odešlo, když chodím pravidelně na prohlídky mi bylo odpovězeno, že je to elektronická součástka a na tu mi záruku dát nemohou. To je sice hezký, ale když mě každá prohlídka, při které se dělá jenom nutný servis jako olej a filtry stojí přes 5000, a poslední prohlídka, která mě vyšla na skoro 8000, očekávám, že tomu do další prohlídky nic nebude. Teď si chci koupit ojetinu tak zkusím neautorizovaný servis, pokud se mi to bude podobně vydělávat, budu spokojen, protože ušetřím.

0/0
4.6.2015 18:22

J60a81n 14N36o53v85á23k 9245338764855

Neautorizovaný servis může být výhra i prohra - zaleží jestli narazíte na odborníka nebo "odborníka". Tady pomůžou jen reference spokojených zákazníků.

+4/0
4.6.2015 19:48

T95o40m23á98š 67H10o18r64a 2129435438315

S autorizovanými je to podobně, mám zkušenost s několika mizermými mechaniky ze značkových servisů.

+3/0
4.6.2015 21:02

M41a55r17t94i15n 17Š43i11m92e77k 4640254748225

Souhlas, nicméně u autorizáku máte tu výhodu, že pokud něco poser..u, tak servisu můžete vyhrožovat přes továrnu

0/0
4.6.2015 22:06

V14á86c24l57a62v 62P81o64u26s51t60k42a 3740831692

TAk pokud jste ochoten za nutný servis jako je "výměna oleje a filtrů" dt přes pět tisíc, pak bude chyba asi na vaší straně.

+3/0
4.6.2015 22:01

J89a35n 27M94a78t69o92u32š53e66k 6166377700784

zrovna tento týden jsem zjišťoval pro kamaráda výměnu brzdových destiček.

- měl nabídku z neoriginálního servisu, práce prý nebude drahá, vleze se to do 2 hodin a 1.000,-, destičky mají za 1.400,- nebo lepší za 1.900,-

- autorizovaný servis, práce = normočas 0,6 hod tedy cca 35 minut, originál destičky 2.000,- sleva na stáří vozu 30% = 1.400, druhá řada ND tedy srovnatelné s druhovýrobou 1.000 Kč.

rozdíl je tedy cca 1.000,- kdy je autorizovaný servis levnější.

+4/0
4.6.2015 18:05

P62a39v30e31l 13N83o42v52á97k 7551296729783

Asi tak. Já chtěl u garazisty chtěl udělat rozvody na Fabii II 1,6 TDI rok 2010. Garážista chtěl 10tis s prací. Ve Škodovce sem nechal 12000 i s výměnou oleje a filtrů. Dostal jsem tři strankovy protokol kde bylo zemereno kde co. A upozornění co by asi chtělo vyměnit. U kotoučů jsme cenově byli stejně. Radši ofiko servis než garážísty

+2/0
4.6.2015 22:19

P92e34t40r 88P64o81s68p27í93š93i35l 4498934186176

Chodím do značkového, ale olej si nosím vlastní. Ve značkovém servisu longlife olej téměř za trojnásobek ceny v internetovém obchodě. Sice na mě koukali blbě, ale když jsem jim řekl, že půjdu jinam nebo si ho vyměním sám, tak souhlasili.

+11/0
4.6.2015 16:38

T53o64m39á18š 25K57u87c80h81a78ř 3447621488851

Souhlasili, že si to máte vyměnit sám? ;-D;-)

+2/0
4.6.2015 18:21

J50i83ř52í 80H24u72m58l 5742739802951

Jo jo to jsem si říkal po poslední návštěvě autorizované ho servisu také R^

0/0
4.6.2015 18:39

V81á23c79l69a12v 37P18a57v92e57l 9880475741179

Plzeňský Auto Štádler,sudový Edge cca 500,- Kč za litr.Na otázku,že si přinesu vlastní olej zamítavá odpověď. Konkurenční Auto Šmucler bez problému vyšel vstříc. Litr Castrol Edge jsem si koupil sám za 215,- Kč litr.

+1/0
4.6.2015 21:39

M48i83c19h82a10l 83H10r88u81b40o55š 4490977202655

Ak Vam povedali ze si nemozete doniest svoje veci, ktore splnaju atest pre dany druh vozidla, porusuju nariadenie Europskej Unie...

+1/0
4.6.2015 23:08

J36o38s90e79f 43K50r76b91e98c 3677976743601

Místo Catrolu někdy zkuste pořádný olej.

0/0
4.6.2015 23:56

J21o77s92e89f 94K91r76b97e51c 3367896703231

Castrolu, ehm

0/0
4.6.2015 23:57

V80l39a79d80i29m95í61r 18H94a46u33k 1206451258

A do hospody si pivko nosi taky svoje...

+2/−2
4.6.2015 22:48

J67o49s67e16f 18K84r42b89e17c 3787446713151

A byl jste osobně i u té výměny? Protože pokud ne, tak víte co... Jinak máte ale pravdu, olej a filtry si osobně dodávám taky sám. Potřebuju 5w30 a všechny servisy zřejmě disponují jen hnojem Castrol 5W40 v sudu za 250-300Kč/litr, což je směšné. Slušný servis donesený olej zkousne, zvlášť když sám danou specifikaci nemá, na druhou stranu chápu, že nechtějí dělat s dodanými díly, resp. pak nechtějí dávat záruku. To holt člověk musí chtě nechtě zkousnout, že má většinou velmi omezený výběr ze zásobovacího moru Auto Kelly, kde je vše minimálně o 150-200% dražší než v jakémkoli eshopu. Samozřejmě chápu, že z těchhle raketově nastřelených cen si kus provize ukousnou i ty servisy, na druhou stranu to hloupě sráží jejich produktivitu práce - tlačí nízko hodinovou cenu práce a dohánějí to přes předražené díly.

+1/0
4.6.2015 23:43

M29i69r43o61s92l38a17v 60S15u77c27h38y 5280929400240

Tak jeden příběh z opačné strany. Se svým mondeem jsem vždy jezdíval do značkového servisu. Jednou jsem zůstal stát a auto nenaskočilo. Nechal jsem ho odtáhnout do "svého" servisu. "Zítra vám dáme vědět". Za tři dny jsem je tedy naháněl, co je s tím autem. "Už běží, můžete si ho vyzvednout." Auto sice běželo, ale v nouzovém režimu. "Zkuste si zajet do Bosch servisu, tam mají lepší diagnostiku." Tak jsem se v dopravní špičce s autem v nouzovém režimu odšoural na druhý konec města. U Boschů mi vyresetovali chybová hlášení na řídící jednotce a auto ještě chvíli jezdilo normálně. Po opakovaných spadnutích do "nouzáku" jsem opět navštívil Bosche. Diagnostika ukázala poruchu na turbu. Rovnou mi doporučili malého garážistu, co pro ně turba repasuje. Turbo jsem nechal repásnout, ale pořád to nebylo ono. Auto nějak netáhlo a stále se stávalo, že řídící jednotka padala do "nouzáku".

Pak mě oslovil soused, že u nich také umí dělat fordy. Tak jsem tam zajel na další pravidelnou výměnu oleje. "Máte nefunkční tepelné čidlo u termostatu." Za pár korunmi ho vyměnili a motor běží zas jak nový.

0/0
4.6.2015 15:48

M25a83r94t57i68n 65H61o35d67í49k 2125175718537

Přesně těchto příběhů se děsím. Někde jsem četl o testu servisů, který dělali s uměle vyrobenou závadou opravidelnou za pár stokorun. Dobře to vyřešili asi 2 servisy z 16. Všude jinde to stálo spoustu peněz a zahrnovalo vyměny zcela funkčních součástek, v několika případech dokonce celých bloků v ceně až mnoho destítek tisíc. Jenomže jak poznat šikovného servismana? Člověk prostě musí mít štěstí.

+6/0
4.6.2015 17:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.