Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Češi se s novými auty do neznačkových servisů bojí, mohou přitom ušetřit

Češi s novými auty dávají přednost autorizovaným servisům, nejčastěji tam, kde vůz koupili. Do neznačkových opraven zamíří až s pěti nebo šestiletým autem. Vyplývá to z údajů autoopraven.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M96i41l97o88š 97K83o91l67m52a53n 6346523317982

Jezdil jsem s první Octávií do značkového servisu kvůli záruce na karoserii. Dva roky před koncem záruky mi začal reznout blatník okolo hrdla nádrže. V servisu mi řekli, že je to bolest prvních kusů, kde nedávali nějaký kryt do podběhu. Po schválení výrobcem provedli "výměnu" , ale půl roku před koncem záruky se to objevilo opět. V Táboře mi řekli, že "vymění" blatník, ale musím si nechat udělat servisní prohlídku (cca 12000 Kč), včetně všech předepsaných prací. Do těchto prací chybělo asi  2000 km a tak jsem to odmítl. Nakonec mi blatník nevyměnili, nechal jsem to opravit za pár stovek a auto prodal. Teď s dalším už jezdím do malé dílny a bez problému. U výměny oleje a menších oprav si počkám, cena je tam zhruba na jedné třetině a vidím co s autem dělá. Před tím mi značkový servis "zapomněl" vyměnit  olejový filtr, strhli mi závit na vaně oleje a chtěli abych si  ji nechal vyměnit za své za cca 10000, po příjezdu domů jsem zjistil přehozená kola (směrové pneumatiky) a další drobné závady po každé návštěvě. Teď mám klid a perfektně provedenou práci.

+3/0
10.6.2015 19:08

P53a66t45r97i29k 30Š84e39b68e91s91t29a 4193782376855

už první věta - jezdil jsem s Octávií ;-D;-D;-D;-D;-D;-D

0/−2
13.6.2015 18:02
Foto

M70a75r34e80k 75B95a61š68i44s72t78a 7313952313780

Diagnostiku auta si dělám sám před domem na parkovišti, do servisu už jedu najisto s tím co autu je, olej Castrol 5W30 je také minulost, poté co jsem objevil kolik padělků je na prodej na internetu a v běžné obchodní síti tady na severní moravě. Neříkám že prodejci o problému s padělky vědí, ale je toho opravdu už hodně, původ toho oleje je neznámý. Přešel jsem tedy na Lotos 5W30 quarz, používají ho i polské autorizáky Škoda ale fakturují jako Castrol nebo Shell.

0/0
6.6.2015 7:08

P67e72t30r 39B13á93č20a 8185406615315

Autorizovany servisy jsou nehorazni zlodeji. Vsechno trojnasobne drazsi a navic, kdyz ma clovek problem, tak ani nevi co s tim pokud jim to neukaze diagnostika. Lidi co tam pracujici nejsu opravari, ale menici nahradnich dilu.

Naposledy me chteli menit celou spojku za 50 000kc, tak jsem si auto sbalil a odjel, u znameho servisu jsem se dozvedel, ze to to neni nic zavazneho a muzu  v klidu jezdit dal. Ted uz na ni mam najetych dalsich 60 000 km a stale ok.

+3/−1
5.6.2015 20:59

T16o26m22á12š 31M33a32l78ý 5743126563

22 let jezdím s novými auty a 22 let do autorizovaných  servisů. Když se ono auto stane  "dvojkou " v domácí flotile,maje po záruce, pak už do  nezávislého servisu. Zkušenosti s autorizovanými servisy jen dobré, s těmi druhými napůl. Když jsem s Fabii jezdil(jako s "dvojkou") k jednomu mechanikovi německého příjmení v Novém Boru v objektu STK, nebylo co vytknout. Když jsem si pořídil na práci letitý freelander a svěřil první opravu jednomu servisu na břehu jezera Máchova,v areálu kde je malá benzínová pumpa,  devět dní hledal závadu. Pak jsem se naštval, nechal auto odvézt  do Českého Dubu(CD motor s.r.o.) a od té doby s freelanderem nikam jinam.  Co předvádějí v CD motoru, je neuvěřitelné.  Ochota, vstřícnost(dokážou si auto převzít na bráně v sobotu večer v půl osmé), ceny mírné.

Teď už půl roku  máme  Renault Fluence, benzín, v režimu operativního leasingu a   je to tedy starost pronajímatele a neřeším,  kam s tím pojedu.. prostě tam, kde jsem auto převzal. Auto, které není moje, mi nezestárne(parafráze na Básníky).

0/0
5.6.2015 8:09

J98a30n 84D92l24o68u26h35ý 7734309380399

A proto nektere automobilky maji co model, to jiny specialni klic, ktery si muze neautorizak koupit ale 1 kus stoji klidne i 2000kc a to se vyplati :-D. Jinak take jezdim do neautorizaku az po uplinuti zarucni doby. On vas takovej ford pri reklamaci vozu pekne vyskoli, ze ani nepomyslite na to davat to nekam jinam dokud je to v zaruce. Vlastni zkusenost, reklamace noveho vozu je peklo!

0/0
5.6.2015 6:12

J69a22n 91M65a35t64o46u52š54e16k 6736487620474

můžete uvést příklad těch klíčů

0/0
5.6.2015 19:53

J59a79n 63D62l78o94u14h47ý 7444899680899

Napriklad renault u nekterych modelu ma specialni srouby, ktere drzi motor po hromade. Opel zase na urcite dily v interieru pouziva plastove jednorazove spuntiky. Kazda znacka ma neco....

0/0
6.6.2015 8:13

K11a53m82i75l 24D77o61l20e48z62e68l 6842726984202

znackovy nebo neznackovy je uplne jedno. je to pouze o lidech a jejich pristupu k praci. Porovnavat dily s jakehosi Autokelly s origo, to snad ne....

+2/0
5.6.2015 1:09

J48a76n 13D26l47o57u33h98ý 7354349300469

Je dil a dil. Pokud clovek kupuje dil, ktery neni pri kazde jizde exponovan velke namaze, neni potreba kupovat original, ktery muze byt drazsi napriklad i o 300 procent. Nejvetsi cenovy rozdil mezi orig. A neorig je u znacek peugeot,citroen.

0/0
5.6.2015 6:07
Foto

R61e25n90é 60V81e27č72e94ř61a 5787559947

jo,jo druhovýroba je v současné době i o 30% dražší ,spadněte z větví   :D  :D  ,samo že ne vše ,ale díly které něco vydrží  :D  :D   kupujte si starline  :D  ::D

0/0
13.6.2015 15:27

P34e71t58r31a 22M31a39l62á 7521708831105

deset až 20 procent

Tož se rozhodněte jak to budete psát, ale vhodné by bylo obojí stejně

+1/0
4.6.2015 23:54

V82l74a77d39i29m35í20r 79H61a98u15k 1246231908

Vsadim se, ze jste ve znackovem servise nebyl nikdy na dilne. Nejlepsi mechanici maji svoje servisy - neznackove!

+4/0
4.6.2015 22:39

J20a62n 60K76o79h84l 4343417411464

Samozřejmě. Když chci kvalitní maso, tak jdu k řezníkovi a ne do supermarketu. Tak proč bych se měl u auta spokojit s druhořadou kvalitou?

0/0
4.6.2015 22:15

M74a58r31i94o 14L93u36c81h62e91z54i 1664148802844

Se svým autem jsem v servisu nebyl od novoty. Když mi řekli, že zvednutí auta na hever stojí 4000  Kč, tak jsem jim poděkoval. Výměna oleje? Olej 4 l  Castrol, specifikace C3 (pro benzin) 580 Kč, filtr 144 Kč. Destičky 800 Kč na zadek, 1000 na předek. A tak bych mohl pokračovat. Zatím se mi pokazily za 140 tis. km obě zadní ložiska. Nové za 880 Kč SKF (servis bez práce 5500 Kč) a vrchol byl, když se rozsvítila kontrolka motoru. Na diagnostice v servisu za 550 Kč zjistili, že je vadný snímaž akcelerátoru. Nový 7500 Kč. Rozebral jsem ho a zjistil jsem, že kontakt volnoběhu je špatně natočený a tím pádem se opálil, přebrousil jsem ho 1000 šmirglem za 15 Kč a narovnal. Vše v pohodě. Když si představím, že bych byl v servidu 7 x  průměrně po 6000 Kč, tak můžu za ty prachy nějakou záruku oželet. Navíc všechny závady byly až po záruce. To vše samozřejmě jenom když to umíte, nebo máte kamaráda který to umí.

+7/0
4.6.2015 22:09

J97o27s77e24f 48K47r27b88e74c 3567806413561

Ještě než z trhu zmizelo Auto Hase ve Stodůlkách, chtěl jsem si nechat vyměnit olej v převodovce. Vyžádal jsem si kalkulaci přes email (podotýkám, že VIN vozu měli, dokonce si ho vyžádali, takže specifikaci vozu znali) a  bylo mi řečeno, že bude třeba 3 litry oleje a je to složitá procedura tak na 3 hodiny. Sice jsem jen prostý uživatel, ale nejsem debil, takže jsem jim ani nepoděkoval a pořešil to jinde. Oleje je tam 1.7 l a práce trvala asi 15 minut i se zvednutím.

+5/0
4.6.2015 23:52

J66a89n 73D11l21o84u84h62ý 7314389940639

Vite ono spis to bylo tak, ze vas vuz nechteli delat. Oni potrebuji mit zakaznika fyzicky s autem v servise nez slibovat po mailu nejlepsi cenu a oak cekat a cekat. Takhle zadnej servis nefunguje...

+1/−2
5.6.2015 6:16

D80a37v10i73d 53P92r73a85ž30á98k 6534762742516

A neznačkový servis pro jistotu pošle auto na diagnostiku do značkového servisu :-)

+6/0
4.6.2015 21:46

J71a73n 46D45l20o50u71h96ý 7854979210279

Ano protoze napriklad origos diagnostika opel stoji z "druhe ruky" okolo 50 000kc, mercedes rocni licence 100 000kc. A proc? Protoze z toho lezou v pripade poruchy detailni postupy prace a cisla dilu jak se ma oprava provadet. Cili v autorizaku to zvladne opravit kazdej kdo umi cist a pouzivat pocitac.

0/0
5.6.2015 6:19

M66i39c37h91a34l 41K56o25č94í 1691515473123

Mnohem lepší je jezdit řešit servis do Německa. Přístup o 1000% lepší, práce o 1000% kvalitnější, ceny srovnatelné jako u nás.

+4/0
4.6.2015 21:30

D81a43v94i46d 25P27r75a24ž23á73k 6674952912106

Když to vztáhnu na české servisáky, tak v tom Německu to musí být Ráj na zemi a součástí servisu musí být min. masáž od 10 koček a k tomu jídlo od tříhvězdičkového Michelin kuchaře 8-o

+3/0
4.6.2015 21:43
Foto

M13i39l48a79n 83J78e82c50h 1351829476658

Je zajimave, ze Cesi zijici v Nemecku jezdi do servisu k nam, ze to je u nich moc drahe :-)

+2/0
4.6.2015 21:45

P57e39t58r 33K95o58u33ř71i51l 9543785967

Taky docela žasnu nad tím bezostyšným vzýváním Němců. Je to tam stejné jako u nás. Předražený autorizák, Levnější i když mnohem a mnohem dražší neautorizák oproti nám. Stejně tam tak jsou lemplové a bastlíři a stejně tak jsou tam i dobří mechanici, ale vše se odehrává ve vyšších cenových patrech.

0/0
5.6.2015 8:11

V82á68c72l46a81v 59P54o51u97s58t19k59a 3460391922

No jasně. ;-D;-D;-D;-D

+1/0
4.6.2015 21:58

R23o16m32a19n 32P93o69l48á78č41e53k 5116309235

Když to mám pár km proč ne, ale jinak to nemá smysl... Nebo taky máte kalkulačku stylu, že pro slevu 0,10/litr jedete 50km a berete 10 litrů?

+1/0
4.6.2015 22:57

T42o55m61á40š 88H70o34r42a 2529565218755

Neni problém jet do značkového servisu, jen nesmí být člověk líný zjistit si ceny a ozvat se, mě v servisu KIA také původně garanční prohlídku vozu včetně výměny oleje, filtrů atd napočítali na 10,5 tisíce, ale stačilo se pobavit nad jednotlivími položkami, a jasně říct, že pokud mě olej a další věci hodlají prodat s horskou přirážkou, tak půjdu jinam a po deseti minutách jsme byly na normální ceně 6,5 tisíc kč.

+6/0
4.6.2015 21:00

P24e55t35r 45J87a84n26d27a 9793707314401

Pro Vás jedině dobře, že jste se pobavili a nepsali jste si :-)

Tak hlavně, že to holky dobře dopadlo :-)

+2/0
4.6.2015 22:43

J46e50n31d37a 82K75r56á26s11a 1939856818

Stále  nechápu  cenu  oleje, kterou účtují  servisy ! Sudový  olej  je u nich mnohonásobně  dražší  než  v plastovém  obalu 4l u benzínky  Rv:-P

+18/0
4.6.2015 19:15

T93o14m21á93š 14H38o88r15a 2399615728395

Tomu jsem také nerozumněl ale dal jsem jim na výběr, buď si dodám olej svůj, nebo mě dají normální cenu a nebo půjdu jinam... dali mě normální cenu.

0/0
4.6.2015 21:01

J12e37n20d25a 27K54r65á26s53a 1669546168

Já dodávám svůj olej také....chápu,že se servisy chtějí uživit,ale pokud jim nestačí normální rabat prodejce,mají smůlu ;-)

0/0
4.6.2015 21:22

V75l30a31d58i51m82í85r 19H25a72u71k 1586821878

Rabat je sleva. Marze je prirazka. Jen aby bylo jasno ;-)

0/0
4.6.2015 22:44

P17a63t52r75i73k 30Š95e63b82e75s98t36a 4933522516135

... ale on to napsal zcela dobře - nestačí rabat prodejce - znamená, že mu nestačí rozdíl ceny mezi VOC danému prodejci se slevou tomu prodejci a obvyklé MOC.

0/0
13.6.2015 18:01

J94a84n 87M47a31l55ý 1555109974758

No nevím. S naším autem jsem jezdil jenom do autorizovanýho servisu - tam kde bylo auto zakoupeno. Teď mám Fabie (rok 2008) najeto skoro 90000 a nějak vždy po návštěvě onoho servisu mi po krátké době něco odejde. Minule to byla kontrolka lambda sondy, o 2 roky lambda sonda celá no a teď začíná blbnou denní svícení. Na otázku proč to odešlo, když chodím pravidelně na prohlídky mi bylo odpovězeno, že je to elektronická součástka a na tu mi záruku dát nemohou. To je sice hezký, ale když mě každá prohlídka, při které se dělá jenom nutný servis jako olej a filtry stojí přes 5000, a poslední prohlídka, která mě vyšla na skoro 8000, očekávám, že tomu do další prohlídky nic nebude. Teď si chci koupit ojetinu tak zkusím neautorizovaný servis, pokud se mi to bude podobně vydělávat, budu spokojen, protože ušetřím.

0/0
4.6.2015 18:22

J18a95n 64N81o41v55á41k 9515548394315

Neautorizovaný servis může být výhra i prohra - zaleží jestli narazíte na odborníka nebo "odborníka". Tady pomůžou jen reference spokojených zákazníků.

+4/0
4.6.2015 19:48

T11o24m50á20š 90H41o83r36a 2959375858205

S autorizovanými je to podobně, mám zkušenost s několika mizermými mechaniky ze značkových servisů.

+3/0
4.6.2015 21:02

M49a64r74t93i10n 56Š60i32m11e31k 4440974938485

Souhlas, nicméně u autorizáku máte tu výhodu, že pokud něco poser..u, tak servisu můžete vyhrožovat přes továrnu

0/0
4.6.2015 22:06

V42á64c18l93a20v 25P55o75u19s73t48k81a 3550611542

TAk pokud jste ochoten za nutný servis jako je "výměna oleje a filtrů" dt přes pět tisíc, pak bude chyba asi na vaší straně.

+3/0
4.6.2015 22:01

J53a47n 53M16a74t30o82u46š17e98k 6856457440214

zrovna tento týden jsem zjišťoval pro kamaráda výměnu brzdových destiček.

- měl nabídku z neoriginálního servisu, práce prý nebude drahá, vleze se to do 2 hodin a 1.000,-, destičky mají za 1.400,- nebo lepší za 1.900,-

- autorizovaný servis, práce = normočas 0,6 hod tedy cca 35 minut, originál destičky 2.000,- sleva na stáří vozu 30% = 1.400, druhá řada ND tedy srovnatelné s druhovýrobou 1.000 Kč.

rozdíl je tedy cca 1.000,- kdy je autorizovaný servis levnější.

+4/0
4.6.2015 18:05

P85a68v74e11l 26N92o12v79á44k 7811426729953

Asi tak. Já chtěl u garazisty chtěl udělat rozvody na Fabii II 1,6 TDI rok 2010. Garážista chtěl 10tis s prací. Ve Škodovce sem nechal 12000 i s výměnou oleje a filtrů. Dostal jsem tři strankovy protokol kde bylo zemereno kde co. A upozornění co by asi chtělo vyměnit. U kotoučů jsme cenově byli stejně. Radši ofiko servis než garážísty

+2/0
4.6.2015 22:19

P57e10t72r 27P20o52s32p24í84š98i86l 4188784666636

Chodím do značkového, ale olej si nosím vlastní. Ve značkovém servisu longlife olej téměř za trojnásobek ceny v internetovém obchodě. Sice na mě koukali blbě, ale když jsem jim řekl, že půjdu jinam nebo si ho vyměním sám, tak souhlasili.

+11/0
4.6.2015 16:38

T90o11m17á44š 20K92u76c10h52a33ř 3557871378421

Souhlasili, že si to máte vyměnit sám? ;-D;-)

+2/0
4.6.2015 18:21

J93i30ř91í 89H30u94m37l 5372429322541

Jo jo to jsem si říkal po poslední návštěvě autorizované ho servisu také R^

0/0
4.6.2015 18:39

V43á13c50l57a81v 33P26a50v77e33l 9550545981779

Plzeňský Auto Štádler,sudový Edge cca 500,- Kč za litr.Na otázku,že si přinesu vlastní olej zamítavá odpověď. Konkurenční Auto Šmucler bez problému vyšel vstříc. Litr Castrol Edge jsem si koupil sám za 215,- Kč litr.

+1/0
4.6.2015 21:39

M74i65c20h52a31l 82H24r88u90b39o64š 4830677302835

Ak Vam povedali ze si nemozete doniest svoje veci, ktore splnaju atest pre dany druh vozidla, porusuju nariadenie Europskej Unie...

+1/0
4.6.2015 23:08

J39o74s59e38f 20K63r48b76e32c 3767666453441

Místo Catrolu někdy zkuste pořádný olej.

0/0
4.6.2015 23:56

J15o59s79e40f 10K59r64b21e69c 3177576923781

Castrolu, ehm

0/0
4.6.2015 23:57

V83l73a39d92i42m55í92r 73H21a87u21k 1486491978

A do hospody si pivko nosi taky svoje...

+2/−2
4.6.2015 22:48

J43o65s59e86f 19K23r17b41e97c 3607806193371

A byl jste osobně i u té výměny? Protože pokud ne, tak víte co... Jinak máte ale pravdu, olej a filtry si osobně dodávám taky sám. Potřebuju 5w30 a všechny servisy zřejmě disponují jen hnojem Castrol 5W40 v sudu za 250-300Kč/litr, což je směšné. Slušný servis donesený olej zkousne, zvlášť když sám danou specifikaci nemá, na druhou stranu chápu, že nechtějí dělat s dodanými díly, resp. pak nechtějí dávat záruku. To holt člověk musí chtě nechtě zkousnout, že má většinou velmi omezený výběr ze zásobovacího moru Auto Kelly, kde je vše minimálně o 150-200% dražší než v jakémkoli eshopu. Samozřejmě chápu, že z těchhle raketově nastřelených cen si kus provize ukousnou i ty servisy, na druhou stranu to hloupě sráží jejich produktivitu práce - tlačí nízko hodinovou cenu práce a dohánějí to přes předražené díly.

+1/0
4.6.2015 23:43

M36i51r82o80s85l27a32v 52S10u37c33h42y 5110849570940

Tak jeden příběh z opačné strany. Se svým mondeem jsem vždy jezdíval do značkového servisu. Jednou jsem zůstal stát a auto nenaskočilo. Nechal jsem ho odtáhnout do "svého" servisu. "Zítra vám dáme vědět". Za tři dny jsem je tedy naháněl, co je s tím autem. "Už běží, můžete si ho vyzvednout." Auto sice běželo, ale v nouzovém režimu. "Zkuste si zajet do Bosch servisu, tam mají lepší diagnostiku." Tak jsem se v dopravní špičce s autem v nouzovém režimu odšoural na druhý konec města. U Boschů mi vyresetovali chybová hlášení na řídící jednotce a auto ještě chvíli jezdilo normálně. Po opakovaných spadnutích do "nouzáku" jsem opět navštívil Bosche. Diagnostika ukázala poruchu na turbu. Rovnou mi doporučili malého garážistu, co pro ně turba repasuje. Turbo jsem nechal repásnout, ale pořád to nebylo ono. Auto nějak netáhlo a stále se stávalo, že řídící jednotka padala do "nouzáku".

Pak mě oslovil soused, že u nich také umí dělat fordy. Tak jsem tam zajel na další pravidelnou výměnu oleje. "Máte nefunkční tepelné čidlo u termostatu." Za pár korunmi ho vyměnili a motor běží zas jak nový.

0/0
4.6.2015 15:48

M46a71r98t11i98n 82H11o41d79í16k 2195975968557

Přesně těchto příběhů se děsím. Někde jsem četl o testu servisů, který dělali s uměle vyrobenou závadou opravidelnou za pár stokorun. Dobře to vyřešili asi 2 servisy z 16. Všude jinde to stálo spoustu peněz a zahrnovalo vyměny zcela funkčních součástek, v několika případech dokonce celých bloků v ceně až mnoho destítek tisíc. Jenomže jak poznat šikovného servismana? Člověk prostě musí mít štěstí.

+6/0
4.6.2015 17:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.