Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Parádní elektromobil českých studentů směřuje do výroby

Elektronický diferenciál, rychlá výměna pohonných baterií, optimální rozložení hmotnosti a dojezd na jedno nabití až 180 kilometrů, to jsou jen některé z předností unikátního prototypu sportovního elektromobilu StudentCar SCX, který se pravděpodobně velmi brzy objeví na silnicích v hojnějším počtu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z63b83y78š26e36k 51B38a41r80t76o94š 4288345184145

Parádní? Možná tak zbytečný...Porsche 918 hybrid, Mclaren P1 hybrid,  BMW I8, Tesla atd...Tak proč by si někdo kupoval auto s tak neštastným názvem jako je StudentCar SCX a ještě v provedeni sport? Každy kdo chce sport si koupi BWM M3 nebo BMW M1.. Musel by být hodně levný aby mohl konkurovat...Jinak bych elektrické auta rozhodně nedělal ve sportovním provedení...Spíš bych se zaměřoval na maminky, důchodce, ekoblb.. a lidi co se o auta moc nezajímají kategorie Pegueot 407 a podobní a tím nechci urazit zančku Pegueot, protože 205 byla hodně dobrá, ale od té doby vyrábějí hrozné auta pro hrozné řidiče.... Dnes jediné auto co tu technologii využilo správným směrem je Porsche 918 hybrid a to pro budoucí zachovaní supersportu dneška...

0/0
26.7.2015 15:48
Foto

M86a11r12e87k 74T41o24n 8192738778959

Je to koncept a hlavně jde o zvládnutí technologie elektrickou jako takového. Technika jde dopredu s na VS nemá cenu učit studenty o spalovacích motorech. Tam už je vše provádění.

0/0
3.8.2015 0:31

J59a82r89o91s55l30a70v 95P58o74l93e57n37s58k11y 5676604129

No jeste chvili se o spalovacich motorech studentum vyplati se neco naucit :)

0/0
16.8.2015 14:51


K91a76r42e43l 58M42a41r78e56k 5155372493742

Budoucnost v elektru určitě je, ale buď se musí přijít na to jak elektřinu efektivně doplňovat i za jízdy, nebo je třeba vymyslet baterie s opravdu obří kapacitou. Dneska se dojezdy uvádí třeba 200km, ale reálně je to tak ani ne půlka. Takže až to bude tak, že budou garantovat 300km (s největší zátěží) a realita bude třeba 450km, tak pak odstartuje ta opravdová elektro-éra... Jinak držím jim palce. Auto sice teď z praktického pohledu nepoužitelné, ale každý kousek, každý vynález a objev nějakého postupu a technologie teď, je dobrým příspěvkem/přínosem do skládačky koncepce nějakého opravdu dobrého budoucího elektromobilu...

+1/0
9.6.2015 12:38

V14i48l40é91m 55P51ř87í30h73o57d37a 2584389923527

Designéra tohohle auta by měli zaměstnat ve Škodovce...

+1/0
8.6.2015 16:11

L74u38k73á73š 63V16a81ň10u63r25a 1335564603763

Potrebujeme jeste vice solarnich elektraren na strechach (ne na polich) a jaste vice malych virovych vodnich elektraren.

0/0
8.6.2015 9:02

L72u64k67á19š 10V88a19ň95u65r55a 1255714813273

To je uplne spatna cesta. K cemu elektromobil s 200kW. Mel jsem moznostvyzkouset Nisan s 80kW a i to je zbytecne moc. Stacilo by 50kW, ale delsi dojezd. Treba ten Nisan sice ma motor 80kW, ale plny vykon se skoro nevyuziva a v ECO rezimu je dokonce omezeny. Problem je v tom, ze i prumernem vyuziti cca 30kW je vydrz baterii do 160km a to je malo. Chce to jiny typ baterii.

+1/0
8.6.2015 8:57

J29i14ř84í 29V49a88v14ř27í41k 7634859675320

VR^

0/0
7.6.2015 7:10
Foto

R47a76d75i31m 94K37r52o11u91t68i49l 7380131426779

Vzhledově má to auto koule, paráda!R^

+1/−1
6.6.2015 23:53

G72e28o57r90g 33K63o80m58b40e14r17e71c 9724551336141

Elektromobil ano ale ne na aku. To je pak auto na baterky. Kdyz zu tak palivovej clanek. Ale dokud bude ropa tak si o tom muzem nechat jen zdat.

+1/−4
6.6.2015 6:38

P33a41v66e70l 29S88o33b30o43t38k26a 5360454

Palivové články nejsou řešení, viz ty běžně prodávané a používané pro jiné účely.

Palivový článek je příliš měkký a tak kdo s ním experimentuje u aut stejně ho používá jen na nabíjení akumulátorů.

Podobně superkapacitory (to jen pro úplnnost, také se dají koupit a jsou na tom také hůž než lithiové články).

Tj. smiřme se s tím, že auto nebo letadlo na jaderný pohon (i když takové letadlo bylo vyvinuto už v ŠEDESÁTÝCH letech Rusy i Američany) nemá budoucnost, zatímco elektrárna a ponorka a loď ano, a akumulátory jsou vhodné do vrtačky neo notebooku nebo mobilu ale ne na pohon auta stejně jako je elektřina vyrobená v elektrárnách vhodná na pohon vlaků nebo trolejbusů a tramvají ale ne lodí nebo letadel nebo raket nebo aut.

Vše je zkrátka na něco a když už není co nabízet nového a prodávat tak se vymýšlejí různé nesmysly, ale fyzikální principy a limity jsou jasné.

+1/0
6.6.2015 15:31

J44a90k45u55b 35H54e23g16e93n44b67a66r28t 9455274869654

Však on palivový článek by sloužil jako konstantní zdroj v každém případě, protože by se bez nějaké další komponenty spatně regenerativně brzdilo. ;-) Ale u palivových článků bude pravděpodobně problém v tom, že prostě nemáme dost platiny, abychom nahradili všechna vozidla na téhle planetě.

Jinak kondenzátory nepochybně jako část řešení elektrického vozidla určitě smysl mají, protože i přes nižší energetickou hustotu mají o řády větší počet nabíjecích cyklů, takže hybridní systém s baterií a kondenzátorem by měl mít větší provozní životnost.

0/0
6.6.2015 23:17

P79a54v67e64l 26S95o46b71o58t82k93a 5370574

I dnes jsou akumulátory příliš velké a mají příliš malou kapacitu. Takže ani tudy cesta nevede.

0/0
8.6.2015 9:49

J93a46k53u22b 95H22e70g26e46n10b20a97r38t 9965974149114

Pro celou řadu užitečných aplikací mají dostatečnou kapacitu už dnes. (Někdo by měl udělat nějakou statistiku délky jízd v našem prostředí, nevíte o nějaké?)

0/0
27.6.2015 19:04

P53a16v42e77l 58O70d67r80a27z94i97l 6834769717280

To si může udělat každej sám. Já třeba najedu za den víc, než 60km asi tak desetkrát do roka. Jinak méně.

No a kolega má elektroauto dva roky a za tu dobu ho provoz stál 6000 Kč, protože kupoval myslím nový gumy. A to jezdí denně.

0/0
3.8.2015 23:05
Foto

M77a45r49t31i22n 15O49c15h 7269484425546

Dokud to bude jen o baterkách a dobíjeni, je to na nic.

+1/−3
5.6.2015 20:13
Foto

J57i65ř86í 97B48a66b56i38n87s93k78ý 7457749848411

máme   nekonečné  množství  energie z vody a ze slunce  ale budeme vyrábět elektromobily které jsou bez  výroby elektřiny  jen hezké hračky ? holt budeme pořád platit za elektřinu a stavět elektrárny

0/−6
5.6.2015 19:56

J77i26ř71í 42N69o38v90o29t92n57ý 2768902945137

Já potřebuju občas vyjet i v noci na Sahaře;-D

0/0
5.6.2015 19:59
Foto

J10i26ř38í 25B26a20b24i39n96s59k26ý 7297429408831

pod saharou je  vody dost a dost , stačí kopat eventuelně kopat a použít vlastní pot R^:-)

0/−2
5.6.2015 21:33

P66e13t55r 36U73r70a87m 1532160723257

tak to je objev primo na nobelovu cenu

0/0
5.6.2015 21:46

J65i46ř93í 49K71o75c60u35r86e76k 6495304585748

Nekonečné? Proto je kapacita vodních zdrojů elektřiny v ČR téměř vyčerpaná. Ale tu přehradu stavěli političtí vězni bez nároku na výplatu, stejně jako ti, co v lomu drtili šutr do betonu. A ti, co pro ně vařili jídlo, to dělali z potravin získaných zadarmo na polích, kde političtí pracovali zadarmo.

Ta solární elektřina o neomezeném výkonu (proč nejde získat 10 kW z metru čtverečního?) je tak levná na výrobu, že potřebuje dotace dvojnásobně převyšující cenu té předražené energie, která se musí kupovat z elektráren. A to Slunce v noci nesvítí. Za tím budou ilumináti, bildenberg nebo tak něco.

+1/0
6.6.2015 14:08

L26u47k29á22š 25V49a95ň60u44r35a 1545304633313

Asi pred 10ti lety byla patentovana virova elektrarna. A tech by se dalo jeste postavit hodne.

0/0
8.6.2015 9:00

J41o22s72e31f 51H11á54j76e45k 6568870499672

...pokud se ohlédnete, lidstvo rozděluje svoje období existence, právě podle schopnosti efektivně využít energii... my nejsme vyjímkou, pravda "opice", které dokázaly "vyrobit" oheň na počkání jsou nám k smíchu, ale v principu jsme stejní... :-)

0/0
6.6.2015 15:41

P17e52t16r 26H82e96j61n56ý 5336679418897

Jó, líbí. A samozřejmě k tvůrcům respekt. Mě by ale docela zajímalo, jak by to ohodnotil Jeremy.

+5/0
5.6.2015 19:17
Foto

Š32t28ě14p11á67n 94B50i21c38e92r74a 6149282778566

K čemu takové krouťáky a rychlost? Lepší by bylo se zaměřit na dojezd a životnost baterií

+6/0
5.6.2015 19:17

J29i49ř12í 71N34o74v81o88t18n38ý 2198702335117

Že by jiný koncový zákazník? Elektronákupní tašky už na trhu, pokud vím, jsou. Za mne BRAVO.!

+2/0
5.6.2015 19:51

P74a18v53e41l 40F29o81l49t74á76n 4610462384

Pane Novotný, já bych takovou "Elektronákupní tašku" uvítal, můžete nabídnout nějaký relevantní odkaz jak a kde si ji v tomto státě koupit?

Moje představa o takovém vozíku – jedna až max. dvě osoby, zaručený dojezd min. sto kilometrů, cena do sto padesáti tisíc korun.

Nic takového na trhu nalézti nemohu.

0/0
5.6.2015 20:30

F38r23a77n11t97a 15J49í41v17a 9318956167

ale je ......elektrokolo !

0/0
7.6.2015 7:59

P24a50v39e94l 72F58o33l27t19á63n 4830302724

Pane Jívo, to mi připadá jako dost hodně nechytrá odpověď, až skoro "mimo mísu".

0/0
9.6.2015 23:24

J86a57r74o79m73í34r 19F87o46b52e74r 3408361214657

Koncový zákazník, který má na hlouposti si tohle nekoupí. Koupí si pravého sporťáka. 180 Vám je v ČR na nic, pokud nejste záchranka, policajti, nebo politik s majáčkem.

S tím dojezdem a životností baterií má pravdu. Pokud toho někdo nedořeší, bude to pořád pouze drahá hračka.

Ale kluci se snaží a možná příjdou i na to. Auto do soutěže to je pěkné a podařené.:-)

0/0
5.6.2015 22:26

J82i69ř67í 86K57o34c25u77r51e53k 6125274385288

V Brně nebo v Mostě na okruhu nesmím jezdit 135 km/h?

+1/−2
6.6.2015 14:09

P29e74t39r 56M38a20l56i74š61k42a 6951855281773

Ano, na to jsou ty drahé hračky.

+1/0
6.6.2015 19:32

J97a64r64o46s47l66a43v 49P94o96l72e48n70s79k32y 5356714169

Tesla tenhle koncept docela dobre prodava. Zivotnost baterii je ponekud uzsi specializace kterou se patrne v Ostrave nezabejvaj.

0/0
16.8.2015 14:49

L80a68d27a 76N45o82v96a10k 4192183177

a jak jsou myšleny ty čtyři nezávislé pohonné jednotky...? To patří každému kolu jeden motor a kola nejsou mechanicky propojena...? Jak se pak řeší nějaký průšvih typu jeden motor mrtvý a druhý na plný výkon...?8-o

0/0
5.6.2015 19:00
Foto

P34a90v70e15l 47P79o86k88o64r79n70ý 2846794790422

Dětské autíčko pro 2 děti má také 2 nezávislé motory a kdyby se 1 motor rozbil, druhý to utáhne.

+1/0
5.6.2015 19:36

L83a88d49a 76N52o35v70a88k 4142593607

o utáhnutí tak moc nejde.., spíše si představuju jedno přední kolo stojící s upečeným motorem a druhé přední kolo na plný výkon...

0/0
5.6.2015 23:45

J31i28ř80í 48K46o57c35u41r69e16k 6115434325988

Mno asi je nenapadlo dát na motory teplotní čidla, aby se motor odpojil, když hrozí přehřátí. Stejně tak řízení výkonu nebude dostatečně rychlé, aby dokázalo motor včas odpojit.

Lokomotiva má 4 mechanicky nepropojené elektromotory. Tramvaj KT8 dokonce 8. Přesto se málokdy stává, že by jeden elektormotor shořel, zatímco se nepodařilo odstavit ty zbylé.

+2/−1
6.6.2015 14:16

L44a46d16a 36N20o82v47a96k 4122983187

u lokomotivy i u tramvaje je úplně fuk, jestli bude pravá polovička zabržděná a levá pojede na plný výkon... levá se bude zkrátka protáčet a brousit kolejnici...

Auto tou dobou bude ve škarpě... a to ani nemusí být tak dramatické, stačí dost nepatrný rozdíl v rychlostech a na kluzkém povrchu to může jít okamžitě do smyku...

Musí to být nějak vyřešeno mechanicky.., nikoliv jen elektronicky... Elektronika se dříve, nebo později porouchá.. a i když je to desetkrát zálohované, tak se to pouze porouchá později..

0/0
10.6.2015 0:26

P60a42v65e81l 63O11d66r54a86z58i67l 6174259437220

No tak u tramvaje ani u lokomotivy není motor zvlášť pro levou stranu a pro pravou, jeden motor na nápravu a hotovo.

U elektroauta se nereguluje rychlost motoru, ale jeho moment.

Hledáte problém tam, kde není.

0/0
3.8.2015 23:10

J59i47ř19í 36N81o55v26o76t17n87ý 2638622925757

Diferenciál, to bude ono.

+2/0
5.6.2015 19:53

P23a34v26e80l 40F85o25l68t59á16n 4140442874

Pane Novaku, v článku se píše: "využívá funkce aktivních elektronických diferenciálů", což pravděpodobně znamená že nějaká elektronická jednotka pomocí čidel umístěných u motorů či v kolech sleduje vzájemný poměr jejich otáček v poměru k rychlosti vozu a upravuje přísun energie k jednotlivým motorům dle potřeby.

(přiznávám, že je to pouze moje představa o funkci)

+5/0
5.6.2015 20:21

L45a50d75a 39N89o91v97a33k 4982863757

právě o to mi jde.., jestli se to řídí jen elektronicky a neni tam mechanické propojení měl bych z toho jako laik trochu strach..., stejně jako z elektronického volantu, který se pokud vím zatím nikdo neodvážil dát do sériové výroby..

0/0
5.6.2015 23:47

J27a61n 43V65e57s92e98l48ý 5724773722341

Nebojte, v letadlech se řízení po drátě používá už několik desítek let a je to dost vychytané. Navíc má tenhle systém výhodu v tom, že elektronické řízení lze vylepšovat bez zásahu do samotné konstrukce pouze úpravou řídících programů. Rychlost vývoje je oproti čistě mechanickým zařízením přímo omračující.

V jedné prezentaci Marka Tarpeninga (jeden ze dvou zakladatelů Tesla Motors) vyprávěl, jak upravovali nastavení systému pro řízení na sněhu a ledu. To, na co potřebují mechanické vozy 1-2 zimy zvládli s Roadsterem za 3 týdny.

+1/0
6.6.2015 11:31

J51o35s84e57f 96H89á87j13e31k 6468660799352

Spíše si to technicky představuju, že každé kolo je spojeno s jednou hnací jednotkou mechanicky (něco jako volnoběžka od Honeckerů) a elektronika řídí momentálně potřebný výkon... příjde mi to jako dost efektivní s ohledem na rozložení váhy stroje a výkon přesně tam, kde je potřeba...

0/0
6.6.2015 14:53

R41o58m72a69n 94K52o23n46e49č63n77ý 4514588213

Cena?

+1/−2
5.6.2015 17:44

T65o16m64á71š 20R71ů26ž33i13č15k44a 5108433218824

V článku!

+1/−2
5.6.2015 17:55

Z53d79e94n63ě39k 25B44ř36í78z76a 2350598864125

tak ji najdi, lolku 8-o

Cenu vozu, která se velmi odvíjí od celé řady výrobně technologických aspektů, zatím nelze stanovit,“ říká doc. Petr Tomčík, vedoucí Katedry materiálů a technologií pro automobily VŠB-TU Ostrava.

+1/0
5.6.2015 18:18

T71o16m15á47š 77R31ů96ž66i73č55k17a 5188183548674

A co je na tom k nepochopení? To je stejné jako kdybych po Vás chtěl znát cenu letenky na Mars za 100let.

+3/0
5.6.2015 18:24

L34a94d18a 12N62o94v82a81k 4872293957

za sto let, tak to bude asi tak 500 rublů...

+2/0
5.6.2015 18:55

J31i78ř85í 94N84o22v39o30t41n97ý 2398612645887

bez kopejky. Baťovova cena;-D;-D

+2/0
5.6.2015 19:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.