Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vyzkoušeli jsme hybrid, který nechává řidiče řadit a couvá na jedničku

Konečně hybrid, který má smysl, protože nenutí řidiče, aby se mu přizpůsobil. Navíc je to jednoduché, chytré řešení, které je i relativně laciné. Bosch postavil hybridní auto s manuální převodovkou, které umí couvat na jedničku a chytrá architektura pohonu spoří palivo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S49t12a94n69i30s18l28a81v 83P81a74v25e21l44e23c 6164159281989

Automat zaparkuje a jede dopředu i ze zpátečkou .. bravo Rv

0/0
11.6.2015 20:40

E44m26i89l 91P42l44í60h25a62l 7474299751271

Ma to smysl. Nejvetsi spotreba souvisi s castou akceleraci a brzdenim. Umet zachytit energii z brzdeni a plachteni je levne a smysluplne. Proste vyuzit enrgii, ktera uz v aute je.

+2/0
10.6.2015 7:18

J80o54z71e98f 11K82o57s49t88e20l20a69n66s68k84ý 8415432849806

Zaujímavé a neštandardné riešenie. Oveľa viac ako nejaký malý príspevok k ekológii  ma upútala tá kombinácia manuálnej prevodovky a elektromotora. Do veľkých miest s častými kolónami by to bolo super riešenie... Vodič by neprišiel o radosť pri radení, a v kolóne by si mohol využívať komfort automatu...

+1/0
9.6.2015 22:31

J12a12n 31V64e32s22e12l37ý 5844563132281

Tohle měli dělat před 15-20 lety. Proti jednoduchosti a efektivitě řešení Chevy Voltu to nemá šanci.

+1/0
9.6.2015 21:23
Foto

T45o61m98á97š 39Z89e50l16e13n45k51a 4944376780806

Manualni prevodovka je nesmys. Takove auto bych si nekoupil.

+2/−9
9.6.2015 14:21

J72i77ř91í 40G31a13b44r94i24e77l 8322170754877

Kupujme si ekologická elektrokola. Pomocí elektřiny z baterie se na kole nezadýcháme a v důsledku produkujeme pomalým dýcháním méně CO2. Žijme ekologicky;-D;-D;-D;-D

+6/0
9.6.2015 9:39

P79e29t63r 41B17á90č33a 8145686855115

Hybrid co ma cenu? Tak takovy neexistuje ani nikdy nebude.

+4/−1
9.6.2015 9:33

O53n44d73ř97e66j 78Č68a94p43k30a 6631171633714

Tohle (případně řešení se setrvačníkem od Volva) je spíš něco jako KERS ve formuli a to už mi smysl dává - váží to mnohem míň, než elektrická část hybridu a dopad na spotřebu při poskakování v koloně je skoro stejný. Akorát pak na dálnici vezu jen 50 kilo navíc místo několika metráků.

0/0
9.6.2015 15:14

J96i42ř27í 14G82a60b66r42i40e24l 8642320414947

Faktem je, že celý humbuk kolem ekologie je jen komedie. Tváříme se jak plníme emisní limity a přitom auta mají reálnou spotřebu o 30% vyšší. V rámci ekologie chceme posílat stará neokologická auta do šrotu, ale kolik emisí se vyprodukuje na výrobu nového a likvidaci starého auta nikdo neřekne. Možná provoz starého auta je ekologičtější než kvůli "ekologii" vyrobit nové. Stejné je to s pračkou lednicí atd. Přístroje mají poloviční, možná třetinovou spotřebu, ale vydrží ani ne třetinu doby. A kolik energie se spotřebuje na výrobu nového, likvidaci starého, dopravu, obchod, marketin, reklamu atd.? Ale což, kola ekonomiky se musí točit a musíme vykázat růst.;-(

+7/0
9.6.2015 9:32

P70e89t49r 72B32á54č29a 8595106305255

Presne tak, smesna komedie.

0/0
9.6.2015 9:34

J21a53n 47M80a54t58o65u55š76e44k 6926907850644

tohle je docela špatná zkratka. Emisní normy do Euro 3 musely být plněny do 80000km, pak většinou došlo k opotřebení motoru a vozidlo začalo vykazovat vyšší emise. Zároveň vozidlo s 200.000 km je odst často nedostatečně udržované a nejsou měněny díly, které by měněny být měly. Takové auto produkuje několik ticíc tun CO2 / rok při nájezdu cca 15.000km / rok. Produkce CO2 při výrobě nového vozu je u malých aut cca 6.000 t u střední tídy cca 15.000 t. Takže argument, že je lepší auta drhnout do rozthání oproti výrobě nového není tak úplně pravda. Nová vozidla jsou většinou i šetrnější z pohledu ostatních emisí.

+1/0
9.6.2015 10:15

J12i50ř86í 11G43a83b11r56i37e10l 8712400244437

Děkuji za informace, tohle mne zajímá, protože problém by měl být vždy řešen komplexně a to bohužel v médiích není. Přesto zůstávám trochu skeptický, protože jak uvádím dále, musíme do tohot kolotoče zahrnout i další položky, které nebudou malé, a naopak odečíst to "drhnutí ":-) starého auta. A uváděné spotřeby u nových aut jsou skutečně jen laboratorní hodnoty, to prokázaly i oficiální testy v provozu.

0/0
9.6.2015 10:34

J41a27n 77M81a27t83o67u49š22e94k 6586697150654

ta spotřeba je taky diskutabilní, samozřejmě jsou značky, které jsou sice nejchytřjší, nejkrásnější a nemají rády sousedy, které spotřeby plní jen v katalogu, viz kauze ze spojených států, ale většina Evropských výrobců má natolik technicky vyspělé motory, že není problém s nimi dosáhnout udávaných spotřeb. Je to do velké míry dáno stylem a způsobem jízdy. Dnešní navýšené výkony motorů dost často svádí k prudčím akceleracím, či jízdám vyšší rychlostí.

+1/0
9.6.2015 10:56

J84a27k35u95b 58Š86a67f51a78n71d97a 7865417201951

A kolik je to tedy těch několik tisíc tun? Pokud moderní auto vyprodukuje na 15t km řekněme 2000t CO2 tak u starého to je kolik? 3t, 4t? Takže úspora 1-2000t což se tedy u střední třídy vrátí za 7,5 roku. Ono to ale bude u toho nového auta asi o dost horší (udávané spotřeby nikdo nedosáhne) takže se vyplatí provozovat i 10 let staré auto. Nevíc čím starší auto, tím se pravděpodobně najede méně km.

0/0
9.6.2015 12:38

J20a80n 81M28a51t22o45u27š25e18k 6686807440114

jestli vezmu, že aktuální auto může mít emise CO2 okolo 100g/km, tak za 15000 km vyprodukuje 1500t CO2. Desetileté auto s opotřebeným motorem může vyprodukovat minimálně  cca 200g/km tedy 3000 tun. rozdíl 1500 tun ročně. Za čtyři roky je to výroba malého vozu. Kromě toho je u starších modelů násobně vyší produkce NOx, pevných částic, uhlovodíků atd. Dále se dá předpokládat nutnost výměny dílů, které se musí vyrobit a vznikají tak další emise. Jinak co se týká spotřeby tak není pravda, že ji nikdo nedosáhne. měním vozidlov práci 2 - 3 za rok za aktuální model s nejnovějším motorem, takžé mám bohatou zkušenost s mnoha typy vozidel i motorů a prakticky neexistoval model, kde bych za dodržení pravidel defenzivní jízdy nebyl schopen jezdit za spotřebu udávanou výrobcem, případně se k ní blížit za předpokladu jízdy za podmínek, které spotřebu zvyšují (klimatické podmínky)

0/0
9.6.2015 13:46

J73a16n 83M23a94t89o52u81š45e43k 6656567720744

ale nějak jsem ulítl v řádech měly to být Kg

0/0
9.6.2015 14:28

M98i19l28a95n 35P39o26k83o77r86a 6869242724802

to je zvláštní, já vaše zkušenosti nemám, ale kdykoliv se dívám na jakýkoliv test moderního evropského vozu, tak udávanou spotřebu dosáhnou tak maximálnš u jednoho aua z deseti. A to se nedívám jen na autosalon na primě ;-)

0/0
9.6.2015 15:55

J18a80n 49N27o86v17á77k 4976917123279

S tím opotřebením motoru a tím pádem vyššími emisemi nevím, jak to myslíte. Např. náš VW Golf IV 1,9 TDI má i při nájezdu 300 000 km stále emise v normě pro danou motorizaci.

Navíc, objevili se zprávy, že vlastně i benzínová auta by měla dostat filtr pevných částic a jiných "sajrajtů", které se zjistilo, že produkují.

0/0
9.6.2015 16:48

P24a15v67e97l 45S84t84a64v72j51a26n97í49k 6838185717561

Po 330 000 km mám emise stále v pořádku jak u nového vozu. Sajrajty jsou produkovány pouze u vozů s přímým vstřikem paliva.

0/0
11.6.2015 16:39

A31n15d36r18e75j 78M10a37s62a25r38y85k 9670303216350

tak to dokazte faktami a cislami... ja si myslim ze to tak nieje napriklad. Aj vo vyrobe sa podlieha ekologii. Vyrobne procesy su uplne ine ako pred 10 rokmi.

0/0
9.6.2015 12:13

J93i18ř24í 20G26a79b50r12i38e17l 8182660644507

Ty fakta a čísla bych taky rád znal. Proto tady tuto otázku pokládám. Nymyslím si, že si někdo dal práci s vyčíslením množství energie od získání surovin až po odeslání letáků nabídek na nové auto. Naopak jsem přesvědčen, že je nezná ani legislatovec, který schvaluje normy. Ale podstata a smysl mé poznámky byl hlubší. Je to o životním stylu, který tato společnost žije.

0/0
9.6.2015 13:48

A77n13d98r16e50j 70M96a90s15a39r87y97k 9180323696350

v tom pripade sa mozme vratit nazad do jaskyne a malovat po stenach :) vtedy mozme zachranit planetu

0/0
9.6.2015 14:44

J86i82ř94í 86G23a89b98r56i46e15l 8352840164467

To se vám možná splní, aniž chcete. Prostředků na to máme už dost.

0/0
9.6.2015 15:16

J70a90n 69N97o73v60á81k 4686247693649

A vy si myslíte, že jediná správná cesta je v tom, produkovat neustále novinky a zaplavovat zbožím trh? Vždyť životnost nebo životní cyklus některých výrobků se počítá jen na měsíce. Vezměte si třeba jen televizní přijímače. Jsem na světě "jen" 40 let, ale až za posledních cca 15 let se jen v této oblasti objevilo tolik inovací, jak v konstrukci, tak rozlišení, že normální člověk nemá možnost vše sledovat a držet s vývojem tempo. To si mám každé 2 roky kupovat novou televizi? Od CRT, přes plochou, LCD, OLED, plazmu? Nyní ještě systém 3D a pak také HD rozlišení, nyní už 4K rozlišení... Proč?? Jenom proto, aby byly firmy pořád napřed před konkurencí a mohlo se nabízet nové a nové???

0/0
9.6.2015 16:53

K95a26r19e79l 37V81a42c79h68u81t 9313822689633

Hybrid a diesel je absolutní nesmysl!!! ;-O:-( ... Hybrid má snížit spotřebu tak, aby tím odpadl hlavní důvod, proč si dieselová auta lidi vůbec kupují - jenže pak jezdí BEZ filtru pevných částic!!... což je to největší zvěrstvo na lidech a jejich zdraví, jakého se mohou řidiči a majitelé dieselů dopouštět!!! :-(:-(:-(

A to nemluvím o tom, že se odstranění filtru pevných částic dokonce nabízí a inzeruje jako SLUŽBA ?!?!?! ;-O;-€Rv ... vždyť je to přece doslova trestný čin!!! 8-o

+5/−4
9.6.2015 8:56

J63a22n 98M59a14t65o70u16š97e92k 6266167470334

to že se odstraňují filtry pevných částic je špatně, nicméně hybridní systémy i když sníží spotřebu tak neodstraňují "povinnost" výrobce vybavit vozidlo filtrem pevných částic, neb se v emisních normách E5 i E6 měří počet částic nejen hnotnostně ale i objemově (počet). V současné době mají vznětové motory vybavené filtry pevných částic nižší emise pevných částic než zážehové motory s přímým vstřikem. Takže je pro okolí zdravější jezdit se vznětovým motorem, který nebyl nijak modifikován než nejmodernějším zážehovým motorem, který emituje vetší množství mikrosopických pevných částic, které jsou nebezpečnější než ty z dieslu.

+3/0
9.6.2015 9:16

M94i74c14h24a79l 27T57o92m81i46n65s76k53ý 9511365767884

Taková Škoda Green Line 1,6 Tdi vypustí do ovzduší jen 89g CO2/100km, a nespálené částice jdou znovu EGR ventilem do motoru případně se zachytí ve filtru pevných částic.

0/−3
9.6.2015 9:29

J69i86ř38í 20G95a68b68r64i65e98l 8352200214867

To je teorie, realita v provozu je jiná.

+4/0
9.6.2015 9:34

J20a74n 93M55a73t16o27u68š87e46k 6156297260224

pomocí EGR se snižují oxidy dusíku ne pevné částice

0/0
9.6.2015 10:07

M47i87c27h63a70l 25T37o46m60i94n83s77k44ý 9541245617584

píšu částice, ne pevné částice.

0/0
9.6.2015 23:23

M67i71c35h78a65l 77H57r80u12b81o51š 4280497732895

Na ekologiu sa mozeme hrat len tu v Europe, pripadne niekde v USA. Ked si pozrieme miedta, kde sa tazia vsetky vzacne kovy potrebne pre vyrobu hybridnych technologii a kde sa vyrabaju, tak zistime, ze to az take ekologicke nie je. Keby sa hladelo aj na ekologiu, ceny materialov pre hybridy by boli niekde uplne inde...

0/0
9.6.2015 7:47

M49i52c52h27a21l 17T55o49m70i82n38s42k59ý 9881385827234

Elektromobily životnímu prostředí škodí !! Škodí i peněžence a já doufám že skončí v propadlišti dějin.

Převést 300 milionů aut v EU na akumulátorový pohon by znamenalo těžit ročně miliony tun olova či lithia...Což je naprostá ekologická katastrofa.

Ale EU půjde jako vždy proti přírodě, protože vygumované hlavy eko úředníků si to neuvědomují. Ale samozřejmě firmy správně cítí EU dotace, takže se nemůžeme divit, že firmy do toho investují. EURv

Doufám že budoucnost alternativního pohonu se bude ubírat k vodíku.

0/−4
9.6.2015 1:23

M72i83c56h61a54l 86T68o31m48i16n89s22k54ý 9931425547204

EU úředník vydá směrnici, že do roku 2020 bude 30% energie ze solárů. Do roku 2030 že to bude 50% atd. A až teprve potom si úředníci uvědomí že je to hloupost, tak jako si například začínají (možná) uvědomovat hloupost přimíchávání rostlinných olejů do benzínu a do nafty.

+2/0
9.6.2015 1:28

J87a93n 12M71a43t47o59u25š85e17k 6826487240304

předpokládám, že s tímto přístupem ještě dnes odevzdáte váš mobilní telefon do sběrného dvora, protože kdyby chtěl mít každý Evropana mobil s lithiovou baterkou namísto pevné linky byla by to ekologická katastrofa, protože by bylo potřeba vytěžit statisíce tun lithia.

A jen tak na okraj pro hybridy se většinou používají akumulátory NiCd.

+2/0
9.6.2015 6:55

M23i53c68h14a75l 88T42o87m97i64n57s88k68ý 9491585577384

kadmium je ještě horší.

Baterka do mobilu váží minimálně 1000x míň než baterka do auta.

0/0
9.6.2015 9:18

J44a10n 15N78o49v87á20k 6114504

Řešení ohledně nabíjení elektromobilů je strašně jednoduché. Nabíjení trvá dlouho. Co udělat sít stanic, kde by se baterky měnily?

0/0
9.6.2015 0:20

M19i11c38h11a61l 48T98o90m68i98n10s35k37ý 9771315547164

problém je, že baterky mají svou životnost, takže při výměně můžete dostat velmi opotřebovanou.

+1/0
9.6.2015 1:13

J14a16n 85M57a90t75o36u58š53e14k 6236257430134

takže druhý den můžete dostat zase novou, ne? V tomhle problém není. Problém je v infrastruktuře. Baterka má cca 400V což je napětí vyšší než bezpečné a manipulovat s ní může jen osoba proškolená (u nás vyhláška 50), k čemuž je potřeba vzdělání a praxe. Paní na čerpací stanici tohle nezvládne.

0/−2
9.6.2015 6:57

J79a93n 74J48í33c85h68a 8630950498681

Baterie muze byt zapouzdrena..na zivou cast si nesahnete..

0/0
9.6.2015 7:07

J57a89n 57M37a18t72o36u57š94e80k 6156937640604

jasně, viděl jste někdy baterii do elektromobilu nebo neutralizoval jste někdy elektromobil? Krom toho je problém s opakovaným rozpojením napěťových konektorů, většina z nich se smí rozpojit jen několikrát.

0/0
9.6.2015 7:18

J20a62k73u12b 93Š93a76f52a64n95d54a 7435127811311

Vy jste expert. V tom případě by vám nesměli prodat ani lampičku nebo benzínový agregát. Tam je také nebezpečné napětí a má to konektor.

0/0
9.6.2015 12:44

J30a44n 51M88a17t32o27u45š10e26k 6946507880854

tak nevím kdo je tady větší expert?

0/0
9.6.2015 13:49

J18a98k87u80b 83F71e74i16f89a93r 7559739796469

vám by se chtělo každý den jednou nebo i vícekrát jezdit na nějakou stanici měnit baterky? Mě teda rozhodně ne.

0/0
9.6.2015 8:45

A91n40d63r39e33j 74M73a59s70a51r74y53k 9870453386110

to tesla uz davno vyriesila :) u ich modelov sa to da spravit. Pridete na vymennu stanicu pod vami sa otvoria vratka robot vytiahne staru da novu a cca za cenu plnej nadrze idete dalej :) a trva to zhruba 3 minuty

0/0
9.6.2015 12:19

A77n97d36r63e78j 87M54a54s31a97r58y54k 9380613936610

tak som kecal :) trva to iba minutu a pol :D 

https://www.youtube.com/watch?v=H5V0vL3nnHY

+1/0
9.6.2015 12:24

Z57d46e97n17ě84k 41D21u64b21e43c48k27ý 3387184280868

presne to jsem videl v Izraeli asi pred rokem a nejednalo se o Teslu,ale obycejne sedany ,nejake ovozeniny Hondy Legand ci Nissanu Maxima

Stacilo by se dohodnout na nejakych standartech a cena baterii by opet poskocila smerem dolu

+1/0
9.6.2015 14:02

V70í61t 91O76ž74a53n82a 1238528185834

ale dohodnout se je ten největší problém

0/0
10.6.2015 12:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.