Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vyzkoušeli jsme hybrid, který nechává řidiče řadit a couvá na jedničku

Konečně hybrid, který má smysl, protože nenutí řidiče, aby se mu přizpůsobil. Navíc je to jednoduché, chytré řešení, které je i relativně laciné. Bosch postavil hybridní auto s manuální převodovkou, které umí couvat na jedničku a chytrá architektura pohonu spoří palivo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S15t88a42n92i88s37l85a26v 19P64a15v94e63l77e71c 6834899851169

Automat zaparkuje a jede dopředu i ze zpátečkou .. bravo Rv

0/0
11.6.2015 20:40

E42m80i93l 52P42l53í56h76a33l 7804929801701

Ma to smysl. Nejvetsi spotreba souvisi s castou akceleraci a brzdenim. Umet zachytit energii z brzdeni a plachteni je levne a smysluplne. Proste vyuzit enrgii, ktera uz v aute je.

+2/0
10.6.2015 7:18

J55o56z34e80f 70K49o25s34t11e86l75a96n40s77k19ý 8645422899386

Zaujímavé a neštandardné riešenie. Oveľa viac ako nejaký malý príspevok k ekológii  ma upútala tá kombinácia manuálnej prevodovky a elektromotora. Do veľkých miest s častými kolónami by to bolo super riešenie... Vodič by neprišiel o radosť pri radení, a v kolóne by si mohol využívať komfort automatu...

+1/0
9.6.2015 22:31


J41a98n 49V57e20s45e98l49ý 5424603612451

Tohle měli dělat před 15-20 lety. Proti jednoduchosti a efektivitě řešení Chevy Voltu to nemá šanci.

+1/0
9.6.2015 21:23
Foto

T26o83m44á49š 16Z52e90l22e49n70k80a 4404936270556

Manualni prevodovka je nesmys. Takove auto bych si nekoupil.

+2/−9
9.6.2015 14:21

J11i74ř46í 21G89a89b64r48i70e15l 8982230444717

Kupujme si ekologická elektrokola. Pomocí elektřiny z baterie se na kole nezadýcháme a v důsledku produkujeme pomalým dýcháním méně CO2. Žijme ekologicky;-D;-D;-D;-D

+6/0
9.6.2015 9:39

P98e81t72r 49B50á59č22a 8955376135215

Hybrid co ma cenu? Tak takovy neexistuje ani nikdy nebude.

+4/−1
9.6.2015 9:33

O51n76d87ř70e27j 18Č63a91p89k96a 6731951493704

Tohle (případně řešení se setrvačníkem od Volva) je spíš něco jako KERS ve formuli a to už mi smysl dává - váží to mnohem míň, než elektrická část hybridu a dopad na spotřebu při poskakování v koloně je skoro stejný. Akorát pak na dálnici vezu jen 50 kilo navíc místo několika metráků.

0/0
9.6.2015 15:14

J55i60ř44í 73G43a17b39r55i50e50l 8872180904527

Faktem je, že celý humbuk kolem ekologie je jen komedie. Tváříme se jak plníme emisní limity a přitom auta mají reálnou spotřebu o 30% vyšší. V rámci ekologie chceme posílat stará neokologická auta do šrotu, ale kolik emisí se vyprodukuje na výrobu nového a likvidaci starého auta nikdo neřekne. Možná provoz starého auta je ekologičtější než kvůli "ekologii" vyrobit nové. Stejné je to s pračkou lednicí atd. Přístroje mají poloviční, možná třetinovou spotřebu, ale vydrží ani ne třetinu doby. A kolik energie se spotřebuje na výrobu nového, likvidaci starého, dopravu, obchod, marketin, reklamu atd.? Ale což, kola ekonomiky se musí točit a musíme vykázat růst.;-(

+7/0
9.6.2015 9:32

P67e42t15r 46B43á10č48a 8225766775525

Presne tak, smesna komedie.

0/0
9.6.2015 9:34

J96a44n 30M54a73t35o85u33š77e94k 6976777310934

tohle je docela špatná zkratka. Emisní normy do Euro 3 musely být plněny do 80000km, pak většinou došlo k opotřebení motoru a vozidlo začalo vykazovat vyšší emise. Zároveň vozidlo s 200.000 km je odst často nedostatečně udržované a nejsou měněny díly, které by měněny být měly. Takové auto produkuje několik ticíc tun CO2 / rok při nájezdu cca 15.000km / rok. Produkce CO2 při výrobě nového vozu je u malých aut cca 6.000 t u střední tídy cca 15.000 t. Takže argument, že je lepší auta drhnout do rozthání oproti výrobě nového není tak úplně pravda. Nová vozidla jsou většinou i šetrnější z pohledu ostatních emisí.

+1/0
9.6.2015 10:15

J94i81ř95í 36G47a81b19r26i20e34l 8562910364627

Děkuji za informace, tohle mne zajímá, protože problém by měl být vždy řešen komplexně a to bohužel v médiích není. Přesto zůstávám trochu skeptický, protože jak uvádím dále, musíme do tohot kolotoče zahrnout i další položky, které nebudou malé, a naopak odečíst to "drhnutí ":-) starého auta. A uváděné spotřeby u nových aut jsou skutečně jen laboratorní hodnoty, to prokázaly i oficiální testy v provozu.

0/0
9.6.2015 10:34

J48a32n 42M83a66t31o45u71š18e11k 6756247110844

ta spotřeba je taky diskutabilní, samozřejmě jsou značky, které jsou sice nejchytřjší, nejkrásnější a nemají rády sousedy, které spotřeby plní jen v katalogu, viz kauze ze spojených států, ale většina Evropských výrobců má natolik technicky vyspělé motory, že není problém s nimi dosáhnout udávaných spotřeb. Je to do velké míry dáno stylem a způsobem jízdy. Dnešní navýšené výkony motorů dost často svádí k prudčím akceleracím, či jízdám vyšší rychlostí.

+1/0
9.6.2015 10:56

J22a56k68u64b 83Š52a47f28a52n85d39a 7945427801341

A kolik je to tedy těch několik tisíc tun? Pokud moderní auto vyprodukuje na 15t km řekněme 2000t CO2 tak u starého to je kolik? 3t, 4t? Takže úspora 1-2000t což se tedy u střední třídy vrátí za 7,5 roku. Ono to ale bude u toho nového auta asi o dost horší (udávané spotřeby nikdo nedosáhne) takže se vyplatí provozovat i 10 let staré auto. Nevíc čím starší auto, tím se pravděpodobně najede méně km.

0/0
9.6.2015 12:38

J95a96n 81M97a33t83o55u62š24e20k 6106577330724

jestli vezmu, že aktuální auto může mít emise CO2 okolo 100g/km, tak za 15000 km vyprodukuje 1500t CO2. Desetileté auto s opotřebeným motorem může vyprodukovat minimálně  cca 200g/km tedy 3000 tun. rozdíl 1500 tun ročně. Za čtyři roky je to výroba malého vozu. Kromě toho je u starších modelů násobně vyší produkce NOx, pevných částic, uhlovodíků atd. Dále se dá předpokládat nutnost výměny dílů, které se musí vyrobit a vznikají tak další emise. Jinak co se týká spotřeby tak není pravda, že ji nikdo nedosáhne. měním vozidlov práci 2 - 3 za rok za aktuální model s nejnovějším motorem, takžé mám bohatou zkušenost s mnoha typy vozidel i motorů a prakticky neexistoval model, kde bych za dodržení pravidel defenzivní jízdy nebyl schopen jezdit za spotřebu udávanou výrobcem, případně se k ní blížit za předpokladu jízdy za podmínek, které spotřebu zvyšují (klimatické podmínky)

0/0
9.6.2015 13:46

J93a59n 32M79a34t13o63u65š90e17k 6836247300784

ale nějak jsem ulítl v řádech měly to být Kg

0/0
9.6.2015 14:28

M56i54l71a87n 64P47o22k13o93r26a 6779102664932

to je zvláštní, já vaše zkušenosti nemám, ale kdykoliv se dívám na jakýkoliv test moderního evropského vozu, tak udávanou spotřebu dosáhnou tak maximálnš u jednoho aua z deseti. A to se nedívám jen na autosalon na primě ;-)

0/0
9.6.2015 15:55

J53a54n 83N94o24v54á57k 4356167243189

S tím opotřebením motoru a tím pádem vyššími emisemi nevím, jak to myslíte. Např. náš VW Golf IV 1,9 TDI má i při nájezdu 300 000 km stále emise v normě pro danou motorizaci.

Navíc, objevili se zprávy, že vlastně i benzínová auta by měla dostat filtr pevných částic a jiných "sajrajtů", které se zjistilo, že produkují.

0/0
9.6.2015 16:48

P76a69v40e15l 73S24t18a62v75j15a69n48í21k 6918845597901

Po 330 000 km mám emise stále v pořádku jak u nového vozu. Sajrajty jsou produkovány pouze u vozů s přímým vstřikem paliva.

0/0
11.6.2015 16:39

A65n16d12r33e46j 69M21a46s33a87r10y75k 9310313476560

tak to dokazte faktami a cislami... ja si myslim ze to tak nieje napriklad. Aj vo vyrobe sa podlieha ekologii. Vyrobne procesy su uplne ine ako pred 10 rokmi.

0/0
9.6.2015 12:13

J79i87ř77í 81G96a29b11r68i46e89l 8872830154717

Ty fakta a čísla bych taky rád znal. Proto tady tuto otázku pokládám. Nymyslím si, že si někdo dal práci s vyčíslením množství energie od získání surovin až po odeslání letáků nabídek na nové auto. Naopak jsem přesvědčen, že je nezná ani legislatovec, který schvaluje normy. Ale podstata a smysl mé poznámky byl hlubší. Je to o životním stylu, který tato společnost žije.

0/0
9.6.2015 13:48

A12n38d93r66e68j 10M21a83s39a10r29y68k 9490353186860

v tom pripade sa mozme vratit nazad do jaskyne a malovat po stenach :) vtedy mozme zachranit planetu

0/0
9.6.2015 14:44

J54i83ř31í 90G41a14b17r77i92e46l 8142420864557

To se vám možná splní, aniž chcete. Prostředků na to máme už dost.

0/0
9.6.2015 15:16

J80a36n 41N61o85v71á80k 4646617473449

A vy si myslíte, že jediná správná cesta je v tom, produkovat neustále novinky a zaplavovat zbožím trh? Vždyť životnost nebo životní cyklus některých výrobků se počítá jen na měsíce. Vezměte si třeba jen televizní přijímače. Jsem na světě "jen" 40 let, ale až za posledních cca 15 let se jen v této oblasti objevilo tolik inovací, jak v konstrukci, tak rozlišení, že normální člověk nemá možnost vše sledovat a držet s vývojem tempo. To si mám každé 2 roky kupovat novou televizi? Od CRT, přes plochou, LCD, OLED, plazmu? Nyní ještě systém 3D a pak také HD rozlišení, nyní už 4K rozlišení... Proč?? Jenom proto, aby byly firmy pořád napřed před konkurencí a mohlo se nabízet nové a nové???

0/0
9.6.2015 16:53

K94a57r76e62l 38V78a74c60h59u45t 9133622239403

Hybrid a diesel je absolutní nesmysl!!! ;-O:-( ... Hybrid má snížit spotřebu tak, aby tím odpadl hlavní důvod, proč si dieselová auta lidi vůbec kupují - jenže pak jezdí BEZ filtru pevných částic!!... což je to největší zvěrstvo na lidech a jejich zdraví, jakého se mohou řidiči a majitelé dieselů dopouštět!!! :-(:-(:-(

A to nemluvím o tom, že se odstranění filtru pevných částic dokonce nabízí a inzeruje jako SLUŽBA ?!?!?! ;-O;-€Rv ... vždyť je to přece doslova trestný čin!!! 8-o

+5/−4
9.6.2015 8:56

J97a30n 26M72a32t94o78u96š82e28k 6916367870494

to že se odstraňují filtry pevných částic je špatně, nicméně hybridní systémy i když sníží spotřebu tak neodstraňují "povinnost" výrobce vybavit vozidlo filtrem pevných částic, neb se v emisních normách E5 i E6 měří počet částic nejen hnotnostně ale i objemově (počet). V současné době mají vznětové motory vybavené filtry pevných částic nižší emise pevných částic než zážehové motory s přímým vstřikem. Takže je pro okolí zdravější jezdit se vznětovým motorem, který nebyl nijak modifikován než nejmodernějším zážehovým motorem, který emituje vetší množství mikrosopických pevných částic, které jsou nebezpečnější než ty z dieslu.

+3/0
9.6.2015 9:16

M45i16c89h32a83l 55T45o55m39i24n64s66k38ý 9811365207764

Taková Škoda Green Line 1,6 Tdi vypustí do ovzduší jen 89g CO2/100km, a nespálené částice jdou znovu EGR ventilem do motoru případně se zachytí ve filtru pevných částic.

0/−3
9.6.2015 9:29

J72i27ř31í 87G50a63b91r38i51e65l 8972730584697

To je teorie, realita v provozu je jiná.

+4/0
9.6.2015 9:34

J11a90n 35M25a52t55o80u78š66e93k 6526897120174

pomocí EGR se snižují oxidy dusíku ne pevné částice

0/0
9.6.2015 10:07

M65i66c95h69a72l 50T29o19m66i61n94s52k96ý 9931415897474

píšu částice, ne pevné částice.

0/0
9.6.2015 23:23

M80i80c54h63a75l 12H66r83u64b95o93š 4590367452595

Na ekologiu sa mozeme hrat len tu v Europe, pripadne niekde v USA. Ked si pozrieme miedta, kde sa tazia vsetky vzacne kovy potrebne pre vyrobu hybridnych technologii a kde sa vyrabaju, tak zistime, ze to az take ekologicke nie je. Keby sa hladelo aj na ekologiu, ceny materialov pre hybridy by boli niekde uplne inde...

0/0
9.6.2015 7:47

M61i83c71h83a68l 37T11o17m50i90n33s73k29ý 9101575867464

Elektromobily životnímu prostředí škodí !! Škodí i peněžence a já doufám že skončí v propadlišti dějin.

Převést 300 milionů aut v EU na akumulátorový pohon by znamenalo těžit ročně miliony tun olova či lithia...Což je naprostá ekologická katastrofa.

Ale EU půjde jako vždy proti přírodě, protože vygumované hlavy eko úředníků si to neuvědomují. Ale samozřejmě firmy správně cítí EU dotace, takže se nemůžeme divit, že firmy do toho investují. EURv

Doufám že budoucnost alternativního pohonu se bude ubírat k vodíku.

0/−4
9.6.2015 1:23

M76i56c70h18a56l 53T89o63m39i85n18s54k35ý 9581405257444

EU úředník vydá směrnici, že do roku 2020 bude 30% energie ze solárů. Do roku 2030 že to bude 50% atd. A až teprve potom si úředníci uvědomí že je to hloupost, tak jako si například začínají (možná) uvědomovat hloupost přimíchávání rostlinných olejů do benzínu a do nafty.

+2/0
9.6.2015 1:28

J89a22n 31M56a30t19o78u73š13e71k 6516387460824

předpokládám, že s tímto přístupem ještě dnes odevzdáte váš mobilní telefon do sběrného dvora, protože kdyby chtěl mít každý Evropana mobil s lithiovou baterkou namísto pevné linky byla by to ekologická katastrofa, protože by bylo potřeba vytěžit statisíce tun lithia.

A jen tak na okraj pro hybridy se většinou používají akumulátory NiCd.

+2/0
9.6.2015 6:55

M16i19c56h82a78l 73T50o14m40i81n30s38k51ý 9921625257424

kadmium je ještě horší.

Baterka do mobilu váží minimálně 1000x míň než baterka do auta.

0/0
9.6.2015 9:18

J92a57n 84N19o44v65á89k 6564464

Řešení ohledně nabíjení elektromobilů je strašně jednoduché. Nabíjení trvá dlouho. Co udělat sít stanic, kde by se baterky měnily?

0/0
9.6.2015 0:20

M90i44c53h81a47l 35T92o12m11i45n77s75k60ý 9511925857814

problém je, že baterky mají svou životnost, takže při výměně můžete dostat velmi opotřebovanou.

+1/0
9.6.2015 1:13

J48a36n 90M67a85t21o87u39š58e79k 6606727710524

takže druhý den můžete dostat zase novou, ne? V tomhle problém není. Problém je v infrastruktuře. Baterka má cca 400V což je napětí vyšší než bezpečné a manipulovat s ní může jen osoba proškolená (u nás vyhláška 50), k čemuž je potřeba vzdělání a praxe. Paní na čerpací stanici tohle nezvládne.

0/−2
9.6.2015 6:57

J66a35n 42J82í16c60h58a 8440930458481

Baterie muze byt zapouzdrena..na zivou cast si nesahnete..

0/0
9.6.2015 7:07

J91a26n 46M65a42t16o91u33š62e26k 6626657780144

jasně, viděl jste někdy baterii do elektromobilu nebo neutralizoval jste někdy elektromobil? Krom toho je problém s opakovaným rozpojením napěťových konektorů, většina z nich se smí rozpojit jen několikrát.

0/0
9.6.2015 7:18

J33a64k51u88b 55Š42a38f38a91n21d50a 7275687861351

Vy jste expert. V tom případě by vám nesměli prodat ani lampičku nebo benzínový agregát. Tam je také nebezpečné napětí a má to konektor.

0/0
9.6.2015 12:44

J32a14n 41M55a28t93o93u51š72e26k 6726687490194

tak nevím kdo je tady větší expert?

0/0
9.6.2015 13:49

J36a13k69u62b 77F82e94i16f55a48r 7129199626349

vám by se chtělo každý den jednou nebo i vícekrát jezdit na nějakou stanici měnit baterky? Mě teda rozhodně ne.

0/0
9.6.2015 8:45

A34n25d24r47e15j 97M39a21s30a19r60y20k 9380233786710

to tesla uz davno vyriesila :) u ich modelov sa to da spravit. Pridete na vymennu stanicu pod vami sa otvoria vratka robot vytiahne staru da novu a cca za cenu plnej nadrze idete dalej :) a trva to zhruba 3 minuty

0/0
9.6.2015 12:19

A81n72d88r29e64j 18M79a64s90a13r39y26k 9580923526180

tak som kecal :) trva to iba minutu a pol :D 

https://www.youtube.com/watch?v=H5V0vL3nnHY

+1/0
9.6.2015 12:24

Z40d68e26n57ě12k 35D63u51b79e24c81k59ý 3127664530818

presne to jsem videl v Izraeli asi pred rokem a nejednalo se o Teslu,ale obycejne sedany ,nejake ovozeniny Hondy Legand ci Nissanu Maxima

Stacilo by se dohodnout na nejakych standartech a cena baterii by opet poskocila smerem dolu

+1/0
9.6.2015 14:02

V67í22t 62O37ž66a52n78a 1688968305694

ale dohodnout se je ten největší problém

0/0
10.6.2015 12:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.