Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vyzkoušeli jsme hybrid, který nechává řidiče řadit a couvá na jedničku

Konečně hybrid, který má smysl, protože nenutí řidiče, aby se mu přizpůsobil. Navíc je to jednoduché, chytré řešení, které je i relativně laciné. Bosch postavil hybridní auto s manuální převodovkou, které umí couvat na jedničku a chytrá architektura pohonu spoří palivo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S64t84a92n36i94s19l23a60v 64P86a52v20e63l78e50c 6214309921839

Automat zaparkuje a jede dopředu i ze zpátečkou .. bravo Rv

0/0
11.6.2015 20:40

E86m46i86l 84P85l97í36h34a34l 7634349591801

Ma to smysl. Nejvetsi spotreba souvisi s castou akceleraci a brzdenim. Umet zachytit energii z brzdeni a plachteni je levne a smysluplne. Proste vyuzit enrgii, ktera uz v aute je.

+2/0
10.6.2015 7:18

J14o64z64e58f 66K20o32s78t23e12l10a95n58s22k22ý 8485732829886

Zaujímavé a neštandardné riešenie. Oveľa viac ako nejaký malý príspevok k ekológii  ma upútala tá kombinácia manuálnej prevodovky a elektromotora. Do veľkých miest s častými kolónami by to bolo super riešenie... Vodič by neprišiel o radosť pri radení, a v kolóne by si mohol využívať komfort automatu...

+1/0
9.6.2015 22:31

J65a54n 58V50e79s97e56l49ý 5194333242331

Tohle měli dělat před 15-20 lety. Proti jednoduchosti a efektivitě řešení Chevy Voltu to nemá šanci.

+1/0
9.6.2015 21:23
Foto

T39o62m87á85š 14Z97e46l56e64n43k27a 4754236170716

Manualni prevodovka je nesmys. Takove auto bych si nekoupil.

+2/−9
9.6.2015 14:21

J83i97ř40í 74G21a51b84r85i97e24l 8972190104257

Kupujme si ekologická elektrokola. Pomocí elektřiny z baterie se na kole nezadýcháme a v důsledku produkujeme pomalým dýcháním méně CO2. Žijme ekologicky;-D;-D;-D;-D

+6/0
9.6.2015 9:39

P39e34t32r 73B91á76č80a 8355816585595

Hybrid co ma cenu? Tak takovy neexistuje ani nikdy nebude.

+4/−1
9.6.2015 9:33

O87n78d90ř29e96j 92Č17a62p31k42a 6411471493264

Tohle (případně řešení se setrvačníkem od Volva) je spíš něco jako KERS ve formuli a to už mi smysl dává - váží to mnohem míň, než elektrická část hybridu a dopad na spotřebu při poskakování v koloně je skoro stejný. Akorát pak na dálnici vezu jen 50 kilo navíc místo několika metráků.

0/0
9.6.2015 15:14

J92i64ř50í 46G10a28b10r31i58e54l 8432110454887

Faktem je, že celý humbuk kolem ekologie je jen komedie. Tváříme se jak plníme emisní limity a přitom auta mají reálnou spotřebu o 30% vyšší. V rámci ekologie chceme posílat stará neokologická auta do šrotu, ale kolik emisí se vyprodukuje na výrobu nového a likvidaci starého auta nikdo neřekne. Možná provoz starého auta je ekologičtější než kvůli "ekologii" vyrobit nové. Stejné je to s pračkou lednicí atd. Přístroje mají poloviční, možná třetinovou spotřebu, ale vydrží ani ne třetinu doby. A kolik energie se spotřebuje na výrobu nového, likvidaci starého, dopravu, obchod, marketin, reklamu atd.? Ale což, kola ekonomiky se musí točit a musíme vykázat růst.;-(

+7/0
9.6.2015 9:32

P97e90t30r 58B49á39č91a 8345976285335

Presne tak, smesna komedie.

0/0
9.6.2015 9:34

J77a22n 16M18a76t12o88u41š54e37k 6636427270184

tohle je docela špatná zkratka. Emisní normy do Euro 3 musely být plněny do 80000km, pak většinou došlo k opotřebení motoru a vozidlo začalo vykazovat vyšší emise. Zároveň vozidlo s 200.000 km je odst často nedostatečně udržované a nejsou měněny díly, které by měněny být měly. Takové auto produkuje několik ticíc tun CO2 / rok při nájezdu cca 15.000km / rok. Produkce CO2 při výrobě nového vozu je u malých aut cca 6.000 t u střední tídy cca 15.000 t. Takže argument, že je lepší auta drhnout do rozthání oproti výrobě nového není tak úplně pravda. Nová vozidla jsou většinou i šetrnější z pohledu ostatních emisí.

+1/0
9.6.2015 10:15

J23i86ř60í 89G97a48b48r72i61e85l 8522560494587

Děkuji za informace, tohle mne zajímá, protože problém by měl být vždy řešen komplexně a to bohužel v médiích není. Přesto zůstávám trochu skeptický, protože jak uvádím dále, musíme do tohot kolotoče zahrnout i další položky, které nebudou malé, a naopak odečíst to "drhnutí ":-) starého auta. A uváděné spotřeby u nových aut jsou skutečně jen laboratorní hodnoty, to prokázaly i oficiální testy v provozu.

0/0
9.6.2015 10:34

J95a43n 24M20a54t75o29u80š96e79k 6426377920684

ta spotřeba je taky diskutabilní, samozřejmě jsou značky, které jsou sice nejchytřjší, nejkrásnější a nemají rády sousedy, které spotřeby plní jen v katalogu, viz kauze ze spojených států, ale většina Evropských výrobců má natolik technicky vyspělé motory, že není problém s nimi dosáhnout udávaných spotřeb. Je to do velké míry dáno stylem a způsobem jízdy. Dnešní navýšené výkony motorů dost často svádí k prudčím akceleracím, či jízdám vyšší rychlostí.

+1/0
9.6.2015 10:56

J86a94k65u45b 92Š93a17f22a83n21d20a 7675427791721

A kolik je to tedy těch několik tisíc tun? Pokud moderní auto vyprodukuje na 15t km řekněme 2000t CO2 tak u starého to je kolik? 3t, 4t? Takže úspora 1-2000t což se tedy u střední třídy vrátí za 7,5 roku. Ono to ale bude u toho nového auta asi o dost horší (udávané spotřeby nikdo nedosáhne) takže se vyplatí provozovat i 10 let staré auto. Nevíc čím starší auto, tím se pravděpodobně najede méně km.

0/0
9.6.2015 12:38

J67a44n 25M26a45t84o15u77š67e97k 6126967680204

jestli vezmu, že aktuální auto může mít emise CO2 okolo 100g/km, tak za 15000 km vyprodukuje 1500t CO2. Desetileté auto s opotřebeným motorem může vyprodukovat minimálně  cca 200g/km tedy 3000 tun. rozdíl 1500 tun ročně. Za čtyři roky je to výroba malého vozu. Kromě toho je u starších modelů násobně vyší produkce NOx, pevných částic, uhlovodíků atd. Dále se dá předpokládat nutnost výměny dílů, které se musí vyrobit a vznikají tak další emise. Jinak co se týká spotřeby tak není pravda, že ji nikdo nedosáhne. měním vozidlov práci 2 - 3 za rok za aktuální model s nejnovějším motorem, takžé mám bohatou zkušenost s mnoha typy vozidel i motorů a prakticky neexistoval model, kde bych za dodržení pravidel defenzivní jízdy nebyl schopen jezdit za spotřebu udávanou výrobcem, případně se k ní blížit za předpokladu jízdy za podmínek, které spotřebu zvyšují (klimatické podmínky)

0/0
9.6.2015 13:46

J40a19n 10M67a15t45o67u26š65e60k 6826227120484

ale nějak jsem ulítl v řádech měly to být Kg

0/0
9.6.2015 14:28

M17i97l69a64n 19P23o63k10o68r69a 6589532694582

to je zvláštní, já vaše zkušenosti nemám, ale kdykoliv se dívám na jakýkoliv test moderního evropského vozu, tak udávanou spotřebu dosáhnou tak maximálnš u jednoho aua z deseti. A to se nedívám jen na autosalon na primě ;-)

0/0
9.6.2015 15:55

J24a35n 18N19o85v52á10k 4366337793159

S tím opotřebením motoru a tím pádem vyššími emisemi nevím, jak to myslíte. Např. náš VW Golf IV 1,9 TDI má i při nájezdu 300 000 km stále emise v normě pro danou motorizaci.

Navíc, objevili se zprávy, že vlastně i benzínová auta by měla dostat filtr pevných částic a jiných "sajrajtů", které se zjistilo, že produkují.

0/0
9.6.2015 16:48

P61a97v56e98l 79S34t32a64v65j58a94n97í97k 6558315947451

Po 330 000 km mám emise stále v pořádku jak u nového vozu. Sajrajty jsou produkovány pouze u vozů s přímým vstřikem paliva.

0/0
11.6.2015 16:39

A47n37d83r32e29j 81M78a45s95a19r24y43k 9220183156470

tak to dokazte faktami a cislami... ja si myslim ze to tak nieje napriklad. Aj vo vyrobe sa podlieha ekologii. Vyrobne procesy su uplne ine ako pred 10 rokmi.

0/0
9.6.2015 12:13

J67i58ř74í 35G32a55b75r37i52e47l 8742940674647

Ty fakta a čísla bych taky rád znal. Proto tady tuto otázku pokládám. Nymyslím si, že si někdo dal práci s vyčíslením množství energie od získání surovin až po odeslání letáků nabídek na nové auto. Naopak jsem přesvědčen, že je nezná ani legislatovec, který schvaluje normy. Ale podstata a smysl mé poznámky byl hlubší. Je to o životním stylu, který tato společnost žije.

0/0
9.6.2015 13:48

A11n85d26r91e37j 58M42a93s33a86r76y90k 9240273786390

v tom pripade sa mozme vratit nazad do jaskyne a malovat po stenach :) vtedy mozme zachranit planetu

0/0
9.6.2015 14:44

J20i91ř30í 38G98a43b63r87i61e58l 8102730164517

To se vám možná splní, aniž chcete. Prostředků na to máme už dost.

0/0
9.6.2015 15:16

J91a58n 44N28o74v57á36k 4136607643759

A vy si myslíte, že jediná správná cesta je v tom, produkovat neustále novinky a zaplavovat zbožím trh? Vždyť životnost nebo životní cyklus některých výrobků se počítá jen na měsíce. Vezměte si třeba jen televizní přijímače. Jsem na světě "jen" 40 let, ale až za posledních cca 15 let se jen v této oblasti objevilo tolik inovací, jak v konstrukci, tak rozlišení, že normální člověk nemá možnost vše sledovat a držet s vývojem tempo. To si mám každé 2 roky kupovat novou televizi? Od CRT, přes plochou, LCD, OLED, plazmu? Nyní ještě systém 3D a pak také HD rozlišení, nyní už 4K rozlišení... Proč?? Jenom proto, aby byly firmy pořád napřed před konkurencí a mohlo se nabízet nové a nové???

0/0
9.6.2015 16:53

K31a26r91e37l 32V87a59c61h33u56t 9263372539883

Hybrid a diesel je absolutní nesmysl!!! ;-O:-( ... Hybrid má snížit spotřebu tak, aby tím odpadl hlavní důvod, proč si dieselová auta lidi vůbec kupují - jenže pak jezdí BEZ filtru pevných částic!!... což je to největší zvěrstvo na lidech a jejich zdraví, jakého se mohou řidiči a majitelé dieselů dopouštět!!! :-(:-(:-(

A to nemluvím o tom, že se odstranění filtru pevných částic dokonce nabízí a inzeruje jako SLUŽBA ?!?!?! ;-O;-€Rv ... vždyť je to přece doslova trestný čin!!! 8-o

+5/−4
9.6.2015 8:56

J80a56n 26M57a73t70o80u45š32e23k 6706487310684

to že se odstraňují filtry pevných částic je špatně, nicméně hybridní systémy i když sníží spotřebu tak neodstraňují "povinnost" výrobce vybavit vozidlo filtrem pevných částic, neb se v emisních normách E5 i E6 měří počet částic nejen hnotnostně ale i objemově (počet). V současné době mají vznětové motory vybavené filtry pevných částic nižší emise pevných částic než zážehové motory s přímým vstřikem. Takže je pro okolí zdravější jezdit se vznětovým motorem, který nebyl nijak modifikován než nejmodernějším zážehovým motorem, který emituje vetší množství mikrosopických pevných částic, které jsou nebezpečnější než ty z dieslu.

+3/0
9.6.2015 9:16

M44i20c44h44a93l 35T47o77m86i66n44s66k72ý 9511275907404

Taková Škoda Green Line 1,6 Tdi vypustí do ovzduší jen 89g CO2/100km, a nespálené částice jdou znovu EGR ventilem do motoru případně se zachytí ve filtru pevných částic.

0/−3
9.6.2015 9:29

J34i86ř12í 46G13a46b31r13i47e28l 8562540204907

To je teorie, realita v provozu je jiná.

+4/0
9.6.2015 9:34

J98a74n 88M22a12t87o81u27š18e54k 6866317770794

pomocí EGR se snižují oxidy dusíku ne pevné částice

0/0
9.6.2015 10:07

M85i13c45h78a59l 71T52o57m89i43n56s18k96ý 9401565137444

píšu částice, ne pevné částice.

0/0
9.6.2015 23:23

M39i68c19h89a55l 81H51r52u11b27o32š 4980297292935

Na ekologiu sa mozeme hrat len tu v Europe, pripadne niekde v USA. Ked si pozrieme miedta, kde sa tazia vsetky vzacne kovy potrebne pre vyrobu hybridnych technologii a kde sa vyrabaju, tak zistime, ze to az take ekologicke nie je. Keby sa hladelo aj na ekologiu, ceny materialov pre hybridy by boli niekde uplne inde...

0/0
9.6.2015 7:47

M91i44c81h69a47l 69T51o74m21i49n13s46k63ý 9211535347184

Elektromobily životnímu prostředí škodí !! Škodí i peněžence a já doufám že skončí v propadlišti dějin.

Převést 300 milionů aut v EU na akumulátorový pohon by znamenalo těžit ročně miliony tun olova či lithia...Což je naprostá ekologická katastrofa.

Ale EU půjde jako vždy proti přírodě, protože vygumované hlavy eko úředníků si to neuvědomují. Ale samozřejmě firmy správně cítí EU dotace, takže se nemůžeme divit, že firmy do toho investují. EURv

Doufám že budoucnost alternativního pohonu se bude ubírat k vodíku.

0/−4
9.6.2015 1:23

M21i24c39h27a43l 49T27o93m55i33n76s29k10ý 9551715217574

EU úředník vydá směrnici, že do roku 2020 bude 30% energie ze solárů. Do roku 2030 že to bude 50% atd. A až teprve potom si úředníci uvědomí že je to hloupost, tak jako si například začínají (možná) uvědomovat hloupost přimíchávání rostlinných olejů do benzínu a do nafty.

+2/0
9.6.2015 1:28

J87a76n 45M64a68t61o69u30š48e48k 6796697110484

předpokládám, že s tímto přístupem ještě dnes odevzdáte váš mobilní telefon do sběrného dvora, protože kdyby chtěl mít každý Evropana mobil s lithiovou baterkou namísto pevné linky byla by to ekologická katastrofa, protože by bylo potřeba vytěžit statisíce tun lithia.

A jen tak na okraj pro hybridy se většinou používají akumulátory NiCd.

+2/0
9.6.2015 6:55

M64i63c21h55a93l 21T82o76m14i63n35s97k52ý 9561285877714

kadmium je ještě horší.

Baterka do mobilu váží minimálně 1000x míň než baterka do auta.

0/0
9.6.2015 9:18

J82a46n 18N48o41v76á29k 6434774

Řešení ohledně nabíjení elektromobilů je strašně jednoduché. Nabíjení trvá dlouho. Co udělat sít stanic, kde by se baterky měnily?

0/0
9.6.2015 0:20

M74i58c80h79a95l 54T17o52m17i27n60s90k18ý 9101125937654

problém je, že baterky mají svou životnost, takže při výměně můžete dostat velmi opotřebovanou.

+1/0
9.6.2015 1:13

J61a86n 64M97a44t32o95u90š61e80k 6396647280554

takže druhý den můžete dostat zase novou, ne? V tomhle problém není. Problém je v infrastruktuře. Baterka má cca 400V což je napětí vyšší než bezpečné a manipulovat s ní může jen osoba proškolená (u nás vyhláška 50), k čemuž je potřeba vzdělání a praxe. Paní na čerpací stanici tohle nezvládne.

0/−2
9.6.2015 6:57

J71a23n 26J90í49c98h38a 8140530288551

Baterie muze byt zapouzdrena..na zivou cast si nesahnete..

0/0
9.6.2015 7:07

J12a21n 45M64a65t84o26u39š41e74k 6356767260864

jasně, viděl jste někdy baterii do elektromobilu nebo neutralizoval jste někdy elektromobil? Krom toho je problém s opakovaným rozpojením napěťových konektorů, většina z nich se smí rozpojit jen několikrát.

0/0
9.6.2015 7:18

J92a82k44u73b 57Š26a90f36a87n94d72a 7625377871761

Vy jste expert. V tom případě by vám nesměli prodat ani lampičku nebo benzínový agregát. Tam je také nebezpečné napětí a má to konektor.

0/0
9.6.2015 12:44

J73a22n 87M35a92t89o14u49š87e50k 6456747980424

tak nevím kdo je tady větší expert?

0/0
9.6.2015 13:49

J38a42k81u51b 65F71e81i51f21a70r 7829809546939

vám by se chtělo každý den jednou nebo i vícekrát jezdit na nějakou stanici měnit baterky? Mě teda rozhodně ne.

0/0
9.6.2015 8:45

A54n37d77r89e53j 75M13a86s58a13r13y98k 9670883546690

to tesla uz davno vyriesila :) u ich modelov sa to da spravit. Pridete na vymennu stanicu pod vami sa otvoria vratka robot vytiahne staru da novu a cca za cenu plnej nadrze idete dalej :) a trva to zhruba 3 minuty

0/0
9.6.2015 12:19

A17n38d50r89e23j 95M39a34s94a16r34y18k 9500153836810

tak som kecal :) trva to iba minutu a pol :D 

https://www.youtube.com/watch?v=H5V0vL3nnHY

+1/0
9.6.2015 12:24

Z29d30e68n42ě55k 90D46u31b52e83c65k77ý 3647164680788

presne to jsem videl v Izraeli asi pred rokem a nejednalo se o Teslu,ale obycejne sedany ,nejake ovozeniny Hondy Legand ci Nissanu Maxima

Stacilo by se dohodnout na nejakych standartech a cena baterii by opet poskocila smerem dolu

+1/0
9.6.2015 14:02

V51í53t 80O38ž21a46n65a 1148468635934

ale dohodnout se je ten největší problém

0/0
10.6.2015 12:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.