Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Čeští řidiči se moc „lepí“. Držte si odstup, dvě sekundy jsou málo

Průzkum brněnského Centra dopravního výzkumu (CDV) napovídá, že čeští řidiči si s bezpečným odstupem příliš hlavu nelámou. „Ze sledovaného vzorku 144 tisíc řidičů až 37 procent následovalo vpředu jedoucí vozidlo s odstupem menším než dvě sekundy, což je skutečně nebezpečné,“ komentuje výsledky Jindřich Frič z CDV.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M94a74r69e33k 64T22e43s22l55a 5189493650545

Čeští řidiči jezdi porad a pomalu vlevo a nekoukaji do zrcátek mozna by to pomoholo neblokovat dražší a lépe uzpůsobeny vozidlo na rychlejší jizdu "oosobne se na kufr nelepim prijde my to hodně nebezpecne je to horsi než jet 150 na 130 bohuzel České silnice nejsou o řízení auta ale je to mala válka s lidskou blbosti

0/0
16.6.2015 2:51

M71a71r96e15k 58T50e83s73l21a 5959533850115

Čeští řidiči jezdi v levém rychlém pruhu jako by nebyl predjizdeci ale klidne se plouzi a v pravo a ignorují za sebou rychlejší jedoucí vozidlo asu nemaj zrcatka nebo maj komplex méně cenosti ze jim ta jejich kraksna vic nejede!!! a to se nelepim na kufr kdyz chceš jet pomalu tahni doprava a vlevo at si jede kdo chce jak chce mozna by bylo po problemech ; (

0/0
16.6.2015 2:38

M39a82r93e17k 88T56e50s15l43a 5129323650145

Čeští řidiči jezdi v levém rychlém pruhu jako by nebyl predjizdeci ale klidne se plouzi a v pravo a ignorují za sebou rychlejší jedoucí vozidlo asu nemaj zrcatka nebo maj komplex méně cenosti ze jim ta jejich kraksna vic nejede!!! a to se nelepim na kufr kdyz chceš jet pomalu tahni doprava a vlevo at si jede kdo chce jak chce mozna by bylo po problemech ; (

0/0
16.6.2015 2:38


P28e22t88r 12B44á33č61a 8555636335305

Zajimavy kolik lidi tady place, ze se na ne nekdo lepi.

Jestli nebude spis chyba ve vas :-P

0/−2
12.6.2015 13:21

M53a89r95e22k 67Z67a57h20r25a35d55i57l 6654689795731

A nebo taky ne :-P

+3/0
12.6.2015 14:12

P52e69t48r 41K11u69l31i71c84h 9180611292335

pojmem bezpecny odstup se mysli odstup od auta pred tebou, ne za tebou;-D

+4/0
12.6.2015 18:49

P55e75t58r 72B63á97č60a 8385466745545

Nepochopil.

0/0
13.6.2015 9:58

I22v49o 77B43o69u56š29e 5312697798

Nepochopil.

+1/0
15.6.2015 9:24

M91a17r31t32i60n 31P28i20t13u16c48h33a 8642498753825

Na osobáky celkem kašlu, ale když se na mě začne lepit kamion, tak prostě sundám nohu z plynu a zcvokni se. Protože kdybych to musel zadupnout, tak mě ten za mnou zabije. Takže pojedeme pomaleji.

+2/−5
12.6.2015 11:11

M66a18r50t37i77n 25P36a91v32e35l61e25k 5650857905495

Řekl bych,že se šofér kamionu nezcvokne - začne vás prostě předjíždět a zcvoknete se vy.Dávejte příště pozor na to jakou fantazii tu popisujete nebo inspirujete někoho kdo to opravdu udělá.

+3/0
12.6.2015 13:08
Foto

I41v48o 53P35e21t41e79r49k35a 4406365307569

Dvousekundový odstup? Každou chvíli mám někoho nalepeného tak 0,2s za kufrem, ať už je to osobák, náklaďák, nebo motorkář. A úplně nejlepší je to v Praze při prvních mrazících. Potkat v této době třeba pět aut za sebou, které do sebe navzájem narazily, není nic neobvyklého.

+6/0
12.6.2015 10:35

M11i59c75h89a20l 79H42r12u76b80o39š 4100347692135

Ano, najradsej mam inteligentov, ktori sa mi do tej minimalne dvojsekundovej pauzy hned vopchaju a hned pribrzdia...

+6/0
12.6.2015 10:20

P54e26t25r 97M91i26c95h50a70l 2620854671252

S tím problém nemám, pokud sám nechci předjíždět (třeba kamion). Jedu za ním, čekám na volné místo, vyhlížím přes čáru a nějaký ichtyl se přede mě nacpe, nalepí se na ten kamion a když je konečně místo k předjetí, tak zůstane za ním, protože na předjetí kamionu nemá výkon. Naopak když vím, že po pár kilometrech budu zastavovat, nechám za náklaďákem větší odstup, ať můžou ostatní jet.

+3/0
12.6.2015 10:32

M96i50r93o78s91l30a74v 84J34o54c15h 3572461633678

No já bych byl rád i za ty 2s. Co tak kolem sebe vidím na dálnici, tak to mnohdy je tak 0,5s ;-(

+2/0
12.6.2015 10:03

P24e35t85r 70M76i94c18h24a37l 2380404131602

Jak píšeš. Na padesátce směrem na Uh. Hradiště je vteřina zázrak.

0/0
12.6.2015 10:23

P88e22t13r 51H64á45l60a 6824116465786

Čili reakční doba připraveného řidiče je dle článku 0,4s, ale má dodržovat 2s odstup?

Opět rádoby odborník ignoruje psychologický aspekt věci. Člověk se prostě nedokáže dlouhodobě soustředit na nudnou činnost - to jednoduše není fyziologicky možné. Takže soustředěnost řidiče hodně závisí právě na tom, jaký je ten rozestup.

Když řidiče nějak "násilím" donutíte zvětšit rozestupy, tak prostě klesne jejich pozornost a budete zase tam kde předtím.

0/0
12.6.2015 9:31

P58e84t77r 98H20á67l61a 6374576815246

Což se týká i toho "lepení se na kufr". Nechci to obhajovat a nebezpečné to je, ale vemte v úvahu že takový řidič se v danou chvíli soustředí daleko víc než je běžné, a dupnout na brzdu v reakci na rozsvícení vašeho brzdového světla se dá za čtvrt vteřiny. Dopravní experti ať se picnou, ale 9 metrů ve 130 může stačit - když je ten za vámi opravdu dobrý řidič a naprosto soustředěný.

0/−12
12.6.2015 9:40

M83i90r18o72s16l81a23v 64J47o88c68h 3852711313128

Řidičů co si o sobě mysleli, že jsou opravdu dobří jsou plné hřbitovy. :-P

+13/0
12.6.2015 10:04

P50e21t85r 80M65i76c55h36a85l 2980944961562

A kvůli takovým jako jsi ty vznikají řetězové nehody. Uvědom si, že když se před tebou rozsvítí brzdové světlo, tak to auto už brzdí. A za čtvrt vteřiny na brzdu nešlápneš ani omylem. Pak si k tomu přidej technickou prodlevu brzd. Ve výsledku to znamená, že na dálnici ve 130 a s odstupem 9 metrů se tomu před sebou podíváš do kufru.

+8/−1
12.6.2015 10:21

P75e11t81r 30H45á14l31a 6934786575636

Další co reaguje aniž by pořádně četl na co vlastně. Ale hlavně že to je populární R^.

Nikde netvrdím, že já jsem opravdu dobrý řidič. Ale dá se to, ne že ne. A kupodivu technickou prodlevu brzd má i to auto předemnou.

0/0
12.6.2015 10:44

P46e27t62r 56M19i72c22h55a96l 2690554741552

Reagoval jsem na holý nesmysl o dupnutí na brzdu za čtvrt vteřiny a na naprosto nedostatečný odstup 9 metrů v rychlosti 130. To se totiž opravdu nedá, tak tu nešiř bludy.

Jo a s tou technickou prodlevou auta před tebou - když mu svití světla, tak už má v podstatě po ní a už brzdí.

+1/0
12.6.2015 11:01

P91e14t68r 56H15á19l77a 6184356475636

Tak si zjistěte něco o fyziologii než začnete šířit bludy. Za čtvrt vteřiny se prostě zareagovat dá a popíráním tohoto faktu s tím nic nenaděláte. Že by to většina lidí nezvládla je jiná věc. Ale dá se to.

No a elektronika spínající brzdová světla reaguje hned na sešlápnutí, nečeká až je brzda nadoraz. To by se v normální provozu ta světla nikdy nerozsvítila. 

Čili jeden omyl jako druhý.

0/0
12.6.2015 13:02

P65e67t33r 80M50i36c33h91a57l 2480634121302

Za čtvrt vteřiny zareaguje MOŽNÁ pilot F1. Osobně jsem byl asi třikrát na psychodiagnostickém vyšetření řidičů spojeném i s měřením reakčních dob. Průměr jsem měl vždycky pod půl vteřiny a řadil jsem se mezi nejlepší. Jinak běžná reakční doba byla někde 0,- 1 vteřina. Takže si ty pohádky u čtvtrvteřině nechej pro děti.

Brzda nemusí být nadoraz. Stačí, když se byť velmi mírně zvýší tlak v brzdovém systému. I když nevím, jestli to tak mají řešené všechna auta. Osobně s tím počítám a NIKDY jsem zezadu do nikoho nenarazil.

Ovšem pořád platí teze, že 9 metrů na dálnici ve 130 km/h je žalostně málo a poukázka na nehodu a flastr.

+4/0
12.6.2015 14:49

P45e63t72r 52M97i37c10h10a54l 2890264761562

0,6 - 1 vteřina

0/0
12.6.2015 14:55

J25a84k11u48b 38V98a63l96e87š 8850906707283

protože ne všechna auta brzdí stejnou vzdálenost, víme?

To že má jeden III. gen ochcávku v maximální palbě co brzdí z 130 na místě a stačí jí 0,8-1s rozestup, když to zadupneš; ještě neznamená, že to pak ten 12 let starý golfík za vámi taky ubrzdí ve svym 1s oknu a neudělá si exkurzy do Vašeho kufru za svojí i Vaší totálku.

+1/0
8.7.2015 14:52

A36l91e88x82a33n92d41r 65K78o80s34t47k18a 8752518566344

Mohl by pan odborník vysvětlit, jak by se auta na tu silnici vešla? S rozestupy většími než 2s? Což by znamenalo u dvouproudovky hodinový průjezd maximálně 3600 vozů v jednom směru, spíš méně.

+1/−1
12.6.2015 9:19

M35a51r32e52k 29Z48a10h15r41a58d71i12l 6334359595131

No, jestli si myslíte, že manévrující (předjíždějící) vozidla, která se vsouvají do mezer vytvořených rozestupy vozidel nějak zrychlují provoz na oné silnici, tak se mýlíte...

+1/0
12.6.2015 9:56

A72l62e10x42a53n62d82r 28K31o67s13t61k54a 8302468396664

Nezrychlují, ale prostě na tolik aut s takovými rozestupy má většina silnic málo pruhů. Minimálně ráno a večer.

0/0
12.6.2015 9:58

P45e76t49r 34M77i87c90h82a51l 2730314391412

3600 v obou směrech.

0/0
12.6.2015 11:03

M53a31r31e73k 54Z74a18h13r70a51d32i10l 6844259855541

Pokud se každý bude držet argumentu "lepím se, aby přede mě nikdo nevjel", tak se na silnicích nezmění nic k lepšímu. Každý musíme začít u sebe...

+6/0
12.6.2015 7:26

V66l56a84d35i34m84í70r 26F90i78b41i53g85e77r 5464811871104

Já se snažím nelepit i přesto že spousta lidí má potřebu se přede mě zařadit, ale je to k ničemu, jedu třeba za kamionem tak si držím odstup, ale před tím kamionem je 10 dalších, nemá cenu předjíždět.

+3/0
12.6.2015 7:28

V55l38a36d95i92m53í49r 48F61i11b46i98g56e53r 5264711841684

Při dnešním provozu je to ošemetné. Když to budou všichni dodržovat tak auto z vedlejší silnice nevyjede. A když se lepí, někteří jsou schopni i metr za vámi tak stačí ťuknout o brzdy a je to hotové. Takže nějaký kompromis:-)

0/0
12.6.2015 7:11

L94u95d87ě82k 57M26u33s38e97l45í32k 6483429972548

Lepím se protože když si udělám odstup tak mě tam hned najedou minimálně 3 auta.Místo blábolení si dejte pozor na to kde se na dálnici udělají uzavírky a aby objízdné trasy byly volné a ne rozkopané ,jak je to vlastně ve všech případech.Pak si můžem vykládat o rozestupech.......

+1/−6
12.6.2015 6:20

M65a92r18e73k 12Z44a85h71r83a34d27i44l 6354259805111

To je fakt důvod se lepit na auta před tebou 8-oRv

0/0
12.6.2015 7:25

V19l50a85d98i26m96í21r 13F67i94b18i26g10e28r 5124901691894

Jo s těmi uzavírkami a omezeními najednou to máme taky. Na hlavní silnici opravují mostek a svodidla, tak jsou tam celou pracovní dobu kolony i přes kilometr. Na souběžné silnici je uzavírka kopou kanál, další příjezdová cesta ve městě je rozkopaná na 3 měsíce a poslední cesta tam v lese opravují silnici tak je tam 30tka ale krom vyfrézovaných děr jsem tam žádného opraváře neviděl a to jsem jel o půl 3 pusto a prázdno.

0/0
12.6.2015 7:26

M60i18r97o82s33l18a33v 14F58r40i80š 8963229267442

Trochu paranoidní důvod

0/0
12.6.2015 8:17

P23a96v56e98l 38K41r54e88j49č78í93ř 2282851523816

No tak si to zkuste třeba v Korunovační směrem na odbočku do Milady Horákové - jakmile necháte maličké místo, hned tam někdo je. Nebo v Husákovým tichu směrem na Rohanský nábřeží, to samý. A takových míst v Praze je.

0/0
12.6.2015 13:50

M42a57r54e73k 17H82r27u84b41y 6617942671658

Tam se ale málokdy jede 130;-)

0/0
13.6.2015 8:47

O39n15d54ř77e72j 13L12o71š12o62t37h 9450702674292

Když se někdo lepí na mě, umožním mu snažší předjetí. Netuším, co se mu honí v hlavě a když mě předjede, nepředstavuje už žádný riziko. Když mě někdo předjíždí a není to lepič, klidně sundám nohu z plynu, aby se přede mě v klidu zařadil, tím snižuju riziko nehody, protože když bude uhýbat, odnesu to já. Zažil jsem i řidiče, kteří dělají opak a když je někdo předjíždí, schválně přidají plyn, dost nebezpečná prasárna. 

To čemu nerozumím je to, proč, když všichni ví, že tohle je problém na českých silnicích, to nikdo neřeší. Přitom tohle nemusí být takový problém hlídat a kontrolovat. Ale je to zase složitější, než postavit radar a vybírat pokuty za rychlost.

+13/0
11.6.2015 22:58

J88a14n 32B79e32n25h81á36k 6334153422271

V souvislosti s tím by se v první řadě měla vymáhat správná jízda v jízdních pruzích (vpravo).

+5/0
11.6.2015 23:53

O37n65d94ř14e70j 74L24o83š94o10t31h 9250832804782

Souhlasím.

0/0
12.6.2015 14:21

J79i29ř19í 13K48o63u38t79n19ý 7809729525836

Čeští? Ale dnes se mi na pr... přilepilo několik imbecilních poláků ;-O

0/0
11.6.2015 22:50

L13u81d48ě44k 54M74u45s75e97l91í62k 6303859712288

Jak přejede do německa tak si hned ty odstupy drží.Proč asi???

+3/0
12.6.2015 6:22

M97a52r44e62k 27S30k65l78e87n57á56ř 3230411286903

Autoškoly stojí za h...o, krátí výuku nenaučí tyhle základní věci, ale je pravda že se lepí lidé všech věkových kategorií - a u mě jsou to všichni špatní řidiči a tupci!

+5/0
11.6.2015 22:40

J21a12n 55S64o75c50h47o15r 2794876662876

Když se na mne někdo lepí, tak zpomalím a dál jedu pomaleji. Když se lepit nepřestane, tak zpomalím ještě víc, protože musím předpokládat, že podobný cvok může do mne narazit a rozhodně je lepší, když do mne narazí v nižší rychlosti.

Když ode mne zvětší vzdálenost, tak já zrychlím. Inteligentní lepič pochopí, že zpomaluji protože se na mne lepil.

Jsem ochoten ho nechat na bezpečném místě předjet, ale nejsem ochoten zrychlovat jen protože nějaký cvok za mnou spěchá. 

Jeho spěch je jeho problém a nikoli  můj problém.

+4/0
11.6.2015 22:19

M76a44r70t90i70n 81P29a17v30e85l60e81k 5640667275885

Hm,to by mne nebavilo vzhledem k tomu,že "lepičů" jsou plné silnice - vaše jízda musí být neskutečné manévry s neustálým civěním do zrcátka. Když vidím spěchající auto nalepené na kufru tak si jedu svoje a na rovině mu uhnu.

On si ten řidič nalepený na kufru dává sakra pozor,aby si neťuknul - mít airbag na tlamě není nic příjemného.

+6/0
11.6.2015 22:32

Č66e73s70t19m83í26r 63P91r48o98c92h71á56z95k38a 8148880448271

;-D

http://youtu.be/iKhsPO6yYko

0/0
11.6.2015 22:17

Č65e84s40t21m20í69r 34P50r72o98c18h32á58z51k23a 8238940788411

Co mě dost irituje je pozdní udání směru v dnešním hustém provozu. Dávám přednost na křižovatce a hledám delší mezeru mezi auty a zleva jedoucí mnohdy dá znamení, že odbočuje v pravo, na poslední chvíly. Kdyby ho tam dal dříve, už bych tam mohl být a nejen já.

+3/0
11.6.2015 22:08

P59a80v77e51l 70K88r56e60j34č56í56ř 2922301483606

40 m při osmdesátce? To si dělají asi srandu, ne?

+2/−3
11.6.2015 21:51

P13e31t54r 62P11a83p42u52l63a 4822255508514

Je to celé jen teorie. Když uděláte na dálnici více než 10m rozestup, vždycky se najde někdo, kdo se do té mezery před vás nacpe. Tím se rozstup sníží na cca polovinu a vy musíte zpomalit. To se opakuje dokolečka, takže za chvíli byste museli zastavit úplně. Proto říkám: hloupost.

+2/−7
11.6.2015 21:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.