Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

První jízda králem okreskových chuligánů: nový Type-R ohromí podvozkem

Skvěle ovladatelná, dokonale přesná, v zatáčce umí být neověřitelně rychlá. Honda Civic Type-R, mezi znalci známá pod akronymem CTR, je tu v nové generaci. Velikášská prohlášení Hondy nebyla planá. Patří mezi nejostřejší hot-hatche. Okouzlí, ale chce to i trochu zvykání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J70a86n 76K94o86v10á36ř 8874731619737

Osobně se mi víc jako hot hatch líbí Seat Leon Cupra. Už jen tím, že se tváří normálně a neblbnuli u něj se vzhledem, aby každý na pohled poznal, že je to hot hatch, kdyby to náhodou nebylo vidět na jízdě. Niméně nutnost použít 98oct u Seatu vs 95oct u Hondy mi přijde docela velký rozdíl. Jízdně na tom budou hodně podobně i ohledem na tu podivnou přetahovanou s časem na Nurburgringu.

0/0
18.6.2015 13:45

O39n27d21ř20e70j 75M98a20r75e17k 9902170317489

Čtyřválec a čtyři výfuky? Kdy běžnému šestiválci stačí bohatě dva? Šaškové.

+4/−7
17.6.2015 20:32

J96i26ř64í 49S44c31h92w78a21c31h 8418874138766

tak ono to bude určitě proto, že obyčejný Civic 9g "nemá" vůbec žádný výfuk ;-)

Takže v průměru s CTR má každý jen dva výfuky....

Co tam máš dál za "šaškovské" problémy? :-P

0/0
17.6.2015 22:46


J65i78ř70í 85H18l31i26s43n89i51k42o64v13s28k53ý 9643791782541

Japonci šetřili každý gram hmotnosti, ale schválně dali železnou rouru navíc :-)

Ach jo. Odvádí se spaliny z motoru s 310 PS!

+1/0
17.6.2015 23:27

P55e89t82r 71M48i39c39h80a59l 2160894781822

To vypadá jako moc pěkná hračka pro velký kluky. Za mě Hondè velké plus.

+7/0
17.6.2015 17:33

C72y32r54i96l 45P14a98v10e32l62k36a 4226162798285

Honda a Mazda dnes produkují jedny z nejlepších aut na světě. R^

Japan Car forever.

+2/0
17.6.2015 16:24

V35i55k51t61o43r 56K86o81š17k32a 4552770497669

Honda ano, ale Mazda rozhodně ne... jen si vyhledejte její problémy se slavnými motory. Škoda slov

0/−1
17.6.2015 18:50

C36y98r72i59l 90P79a72v56e29l74k79a 4536332368555

Zatím jsem nic nezaznamenal. Kde o tom něco je?

0/0
18.6.2015 13:12

J58i42ř59í 21S15c34h59w48a26c48h 8268444718896

o benzínu zatím nic "nekalého" není slyšet, ale něco jsem zaslechl o "oholených" vačkách u Skyaktiv-D 2.2, po několika málo desetitisících km, piliny v motoru, zanesená vakuová pumpa, takže to přestává brzdit, s velmi špatným vlivem na životnost turba.....

0/0
18.6.2015 15:55

C22y57r31i59l 65P36a37v49e55l87k47a 4116772368755

Aha, tak diesel scénu nesleduji. Nafta patří do náklaďáku ;-)

0/0
18.6.2015 17:46

J81i88ř32í 59S36c58h89w95a65c44h 8418764598556

s poslední větou souhlas ;-)

0/0
18.6.2015 20:22

K20r74y44š11t65o16f 27L57a92n66í10k 1289180855715

takova mazda 3 se mi libi mnohem vic, skoda, ze nedelaji něco podobného, jedine si ten dvoulitr ještě nechat nekde poladit.

0/0
18.6.2015 22:05

J73i14ř55í 32S72c43h59w92a83c45h 8418324618646

mno líbit se ti může, ale dostat  z toho atmosférického dvoulitru 300 koní a poladit vše okolo (hlavně podvozek), aby to tomu výkonu stačilo nebude příliš reálné... a už vůbec ne laciné...;-)

0/0
19.6.2015 0:38

P25e33t58r 76B92á45č22a 8125106225305

Civic s kridlem.

0/0
17.6.2015 15:26

M58a33r95e64k 59J17a49n14e33č91k39a 1857536863211

Nevím jak jiní, ale když si sednu do nějakého nadupaného auta se sportovními ambicemi, tak očekávám benzínový motor s pořádným zvukem, který se nechá krásně vytáčet do vysokých otáček. Pokud chci nudný přímočarý zvuk motoru, tak na to stačí i nějaká koncernová tuctovka, kde to nevylepší ani zvuková pseudonáhražka pomocí reproduktorů.

+7/0
17.6.2015 13:31

J60i81ř59í 65S33c83h64w91a76c43h 8508504248506

já očekávám, že to především pojede....čím rychleji tím lépe.....

randál je v podstatě jen mechanická ztráta....., která auto zpomaluje...... při delším působení je navíc i nepříjemný.....;-)

+1/−2
17.6.2015 13:47

J58i70ř14í 42H12l23i20s63n37i34k37o90v28s37k72ý 9853461152881

Ovšem tlumením se ztráty neeliminují.

+1/0
17.6.2015 13:50

J80i83ř40í 51S43c87h46w92a40c28h 8318194658356

jde o to jakým "tlumením", "tlumením" rychlosti výfukových plynů turbodmychadlem rozhodně ano ;-)

+2/−1
17.6.2015 14:08

J62i74ř30í 35H53l50i72s11n96i54k35o37v41s64k37ý 9293901952441

:-) ovšem ztráta tlumení turbodmychadlem je eliminována růstem výkonu v důsledku použití turba, nárůst výkonu v důsledku turba je vyšší než pokles.

+1/0
17.6.2015 14:25

M60a42r65e28k 29J69a53n64e30č78k45a 1157256703651

Tohle se těžko vysvětluje fandovi koncernu :-) Taková auta s patřičným zvukem motoru se většinou kupují pro zábavu a požitek z rychlé jízdy za dostupnější peníz, čili není tady nějaký předpoklad, že tohle auto bude někdo mít jako hlavní vůz pro jízdu po městě, nebo na okreskách nebo to bude mít jako auto na dovolenou s rodinou ;-)

+2/0
17.6.2015 14:52

J64i62ř51í 60S92c64h26w78a86c85h 8258164568806

To s nějakým "fandovstvím" nemá nic společného. Klidně ať auto má třeba téměř nehlučný elektromotor, když s ním lépe pojede. Dynamika auta, to je hlavní úkol pro motor.... po jakémkoliv zvuku spalovacího motoru by se mi vůbec nestýskalo. Pro motor je zvuk atributem naprosto zbytečným, leč částí fanoušků poněkud přeceňovaný.... ;-) 

Je to jen taková póza: hele já jsem osmiválec.....;-)

+2/−1
17.6.2015 15:39

V64í21ť36a 34K73r14u91t96i55š 1110644985847

Tak ono je rozdíl, kdy ten kdy a jaký motor ten zvuk má. Není problém udělat řvavou klidně i 1.4-ku, která rámusí vždy a všude, jenže nikdy pořádně nejede. A naopak vysoce výkonný motor, který je tichý i při plné zátěži. Já po zkušenostech dávám přednost tomu druhému, ideálně, když si motor zařve pod plným plynem.

+1/0
17.6.2015 19:05

J52i32ř61í 48H20l65i75s10n74i76k40o13v79s44k62ý 9783421132621

Žádný výkonný motor s rychlou reakcí není tichý. To je nesmysl. Ovšem dá se hluk tlumit. A to jsou další kg navíc. Opravdu ostrá auta nemají tlumený zvuk. Leda takové ty kočkolapy made in germany, jenže tyto tichá "výkonná" auta dostanou na frak.

Naopak - zvuk (správný zvuk) je znak dobře odladěného ostrého motoru, součást zpětné vazby pro řidiče. 

Jak je patrné, indoktrinace koncernem je hluboko zažraná.

Btw. Honda Legend někde kolem roku 2005 už měla aktivní potlačování hluku vysíláním zvukových vln opačné amplitudy. Ano, šlo motor 3,5 l a cílem byl pocit ticha. Ale to je jiná kategorie aut, kam CTR nepatří a nechce patřit.

0/0
17.6.2015 23:32

J96i83ř64í 66S18c80h50w65a73c67h 8168504948926

Tak tenhle nový CTR je zřejmě tišší než ten starší, přitom je výkonnější a rychlejší, tedy na frak od toho "hlučnějšího" určitě nedostane.;-)

....prý indoktrinace koncernem hluboko zažraná.... ;-D

0/0
18.6.2015 0:51

V78í73ť56a 35K46r15u49t80i79š 1890434955307

Mám už druhé auto kategorie a výkonu diskutované CTR. A za sebe dávám přednost tomu novějšímu, které je výrazně tišší, a přitom jede znatelně lépe než to o generaci to starší, které mělo i profi kompletní sportovní výfuk. A obě jsou mimo koncern. Vy z něj máte nějakou fobii?

I když bych rád viděl, jak ty kočkolapy typu Cupra, Golf R nebo RS3, které rozhodně nepatří mezi uřvaná auta, dostanou od těch vašich opravdu ostrých na frak. Zmiňte pár příkladů....

0/0
18.6.2015 9:11

P93e69t39r 27Š23i96d11l12i11k 5867643520671

Jj, power od dreamsR^

+1/0
17.6.2015 12:42

P68e98t12r 42D68o36u44p20a10l 5701168525949

A hrozná škoda, že to nevypadá jak koncept, který měl reáně rozšířenou karoserii, ne přilepené nesmysly na blatníky (videa ukazují, že ty průduchy tam skoro nejsou) + přišel o ďábelský spojený spoiler se světly... ;-(

+1/0
17.6.2015 12:24

P97e23t26r 13D74o33u22p59a56l 5951438495919

Škoda, že auto nemá žádný zvuk, až bych řekl, že naopak má otravně hnusný zvuk (k čemu pak vyloženě na efekt 4 koncovky?), jinak nejlepší hot hatch.

0/0
17.6.2015 12:22

J52a93k89u77b 85F90e81i78f45a49r 7789479316179

bohužel zvuk atmo V8 ničím nenahradíš ani nenapodobíš:-/

+1/0
17.6.2015 12:44

J60i20ř92í 97H32l73i27s98n87i85k96o22v41s40k18ý 9223131672921

Desing je čistě funkční, ovšem ne každému se musí líbit. Honda CTR tady není proto, aby se líbila, ale aby byla nej. A tomu bylo vše podřízeno, i charakter motoru, který nemá kopanec made in VTEC.

Prostě brutální bestie, která se musí držet pod krkem, musí se zkrotit a pak slouží oddaně. Nic pro slabé povahy nebo pro lidi zdegenerované koncernovými produkty.

+8/0
17.6.2015 10:38

M75a82r50t29i32n 84L25ž70i26č61a72ř 9475657522254

Krom kýčového designu z Need For Speed nemám auto co vytknout a Hondě se opravdu Type-R povedl!

0/0
17.6.2015 9:56

P61e48t63r 96S21v74a73č52i15n14a 8796729581512

No asi to bude pila, ale zvuk a vzhled Civicu 7G to je pořád slast.

+4/0
17.6.2015 8:51
Foto

D70a32v46i20d 54M54a33t19e89j69u 2234171130115

Urcite to bude dalsi super Honda, ale nejak mi k ni to turbo misto atmosfery proste nesedi. Soucasne regulace bohuzel atmosfericka auta zabiji :-(

+3/0
17.6.2015 8:34

D46a25v48i41d 68K26a78č68í58r15e55k 1276110398458

To máte pravdu a proto jsem vděčný za 1,8 v civicu. Jeden z posledních normálních motorů...

0/0
17.6.2015 8:35
Foto

D25a51v21i65d 28M55a39t35e36j20u 2974901510575

Jestli myslite tu 1.8 v soucasnem a minulem Civicu, tak ta zrovna moc charakter nema. Sice umi jet jak usporne, tak trochu i drave, ale v porovnani s 1.6 v predchozi generaci je to uz trochu nuda. Nicmene manzelka je s ni naprosto spokojena :-)

0/−1
17.6.2015 8:44

D92a83v13i70d 72K15a89č65í48r13e42k 1726110738408

Tu v té minulé 8G, v nové je delší převodovka a to už neni ono. Když se drží nad 4500ot je to nádhera..jak pila. Uznávám že 1,6 se 118Kw byla lepší, bohužel tu máme eko-fašisty a normy z EU

+6/0
17.6.2015 8:48
Foto

D64a36v52i93d 73M74a27t11e50j83u 2544171880225

Presne tak. Jen doplneni - tu 1.6 jsem myslel z Civic Sport 7G, ta ma jen asi 110 koni. A presto je mnohem zabavnejsi, nez soucasne 1.8 s nejakymi 140 konmi. O 1.6 VTi radeji ani nepisu :-)

+1/0
17.6.2015 8:51

J30a70k34u36b 21F64e31i52f56a37r 7339559596139

Vzhledem ke konkurenci v kategorii hothatchů už jinou možnost asi neměli, pokud nechtěli výrazně výkonově zaostávat. Golf R, Astra OPC, Focus RS....všude turba.

0/0
17.6.2015 9:07
Foto

D17a33v55i54d 64M93a71t83e54j96u 2774811740815

Nejde o vykon a max. rychlost, ale o zabavu a poteseni z jizdy.

0/0
17.6.2015 9:28

J62a85k28u97b 10F52e27i42f17a45r 7899199196229

jenže i právě dostatek výkonu je pro potěšení leckdy potřeba.

0/0
17.6.2015 10:01
Foto

D79a25v69i27d 25M24a93t26e38j10u 2524941500465

U atmosfer Hondy s lankovym plynem bylo turbo zbytecne a radosti z jizdy by nijak neprospelo, spise naopak. A ted se to u noveho CTR potvrdilo - sama Honda priznava, ze naladit to turbo byl asi nejvetsi orisek, a vysledek uz proste nedosahuje puvodniho charakteru Honda atmosfer. A to je skoda :-(

0/0
17.6.2015 10:08

J25a36k57u38b 88F48e88i69f19a35r 7559169856739

Njn, turbo nikdy nebude atmosféra, ale tohle je prostě trend hothatchů, pod 200k prostě není "in".:-/

0/0
17.6.2015 10:13
Foto

D25a19v63i55d 84M58a13t39e37j59u 2664601870455

To je pravda. A nebyt tech nesmyslnych regulaci, mohla dat Honda do noveho CTR treba motor F20C a ubrat na vaze (ubrat ve vybave dalsi regulacemi dane nesmysly), cimz by to auto dostalo pres 240 koni a nizsi vahu. A to by bylo lepsi, nez 310 koni s turbem. Alespon dle meho laickeho nazoru a osobnich zkusenosti.

+1/0
17.6.2015 10:24

V57í28ť54a 15K12r79u26t80i87š 1610294695327

Ano, to určitě mohli. Ale stále by se pak jednalo o vyhoněný atmosférický dvoulitr s maximem okolo 8.500 ot., tzn.  při normální jízdě do nějakých 5.000 ot. (kde má naopak konkurence skoro maximum) prakticky nepoužitelný a jízdně na úrovni s bídou průměrných evropských motorizací na úrovni 1.2T -1.4T. Tzn. jízdní výkony blížící se kategorii HH pouze za cenu neustálého řazení a vytáčení a tomu odpovídající spotřebě.

A podobně s váhou. Legislativní požadavky se na váze samozřejmě podepisují, ale stejně tak už je současný zákazník tak rozmazlený, že i v takovém HH, který je stále každodenně použitelný, vyžaduje stále více vybavení právě i pro tu každodenní použitelnost. Ve chvíli, když by se začala výbava osekávat, tak se sice auto stane více hard core, méně každodenně použitelné a stejně tak by se rapidně snižovala skupina potencionálních kupujících.

0/−1
17.6.2015 11:10
Foto

D20a15v43i71d 19M37a29t11e28j45u 2964191900435

CTR ani jina sportovni Honda neni urcena pro rozmazlene radobyridice, kterym staci zatah turba, rovna silnice a nizka spotreba. Drive tomu tak opravdu bylo, a proto Honda dosahla v oblasti sportovnich aut a zejmena atmosferickych motoru takoveho vehlasu, ktery v posledni dobe bohuzel upada. A nezlobte se na mne - srovnavat evropske 1.4 turbo s japonskou 2.0 atmosferou, zejmena F20C, to snad nemuzete myslet vazne. Mimochodem - F20C je i v S2K pouzitelny na kazdodenni jezdeni, a v HH by to bylo jeste pouzitelnejsi a pohodlnejsi. Ale je fakt, ze pro ty rozmazlene ridice to neplati. Ti at si kupuji jinou znacku, pro ne Honda nikdy nebyla a byt by ani nemela.

0/0
17.6.2015 11:49

V85í98ť97a 70K37r60u53t21i90š 1800504135157

Jenže i Honda potřebuje prodávat a těch, kdo by si případně koupili osekanější hardcorovější verzi, přitom stále slabší a méně použitelnou v každodenním provoze než "běžně" vybavená a silnější konkurence, by bylo omezené množství. Bavíme se stále o univerzálním, sic špičkovém hatchi, ne sporťáku, který si lidé kupují hodně pro tu univerzálnost a použitelnost (2 auta v jednom). Protože kdo má na auta dvě a tu univerzálnost nepotřebuje, si často koupí rovnou něco sportovnějšího. A i zde zkušenost ToyoBaru, které zaostalo daleko za očekáváními ukazuje, že ten reálný trh není zas až tak velký.

A proč bych nemohl srovnat evropskou 1.4T s japonským dvoulitrem v rámci běžné jízdy, jak výše zmiňuji, do 5.000 ot.? Točivý moment turba ve středních otáčkách okolo 250Nm, maximum Hondy 208Nm v 7.500 ot., tzn. dole tak 190 ...

+1/0
17.6.2015 12:40
Foto

D56a44v31i12d 35M24a36t91e33j93u 2864571330675

Celkem s vami ohledne te prodejnosti souhlasim, ale opravdu, prosim, nesrovnavejte 2.0 atm a 1.4 turbo, a to v zadnem spektru otacek. Jsou to principielne uplne jine motory, s jinym prubehem vykonu a tociveho momentu, a s jinym zamerenim.

0/0
17.6.2015 13:07

V44í38ť81a 57K94r21u46t40i81š 1880894915187

A právě mj. to jiné zaměření s ohledem na průběhy křivek pak v praxi ukazuje, jaké jsou požadavky trhu a následné prodejnosti. Protože když dnes srovnáte přeplňované motory používané v této kategorii aut, tak byste tam musel vrazit vymazlenou pomalu čtyřlitrovou atmosféru pro srovnatelné výkony, jenže to už z prostorového a hmotnostního hlediska je nesmysl.

0/0
17.6.2015 14:17

J77i97ř24í 62S31c15h31w71a65c96h 8428704938636

Proč by se turbomotory a atmosféry neměly srovnávat, vždyť jsou to "soupeři", kteří bojují o místo na trhu, Ano každý má jinou charakteristiku, ale zaměření je úplně stejné, prostě pohánět auto. Z jejich různých vlastností vyplývají různé výhody-nevýhody a ty se prostě srovnávat musí a podle preferencí každého hodnotitele se může rozhodnout pro jeden z nich jen na základě toho srovnání. Těžko si někdo pořídí auto s atmo motorem a turbem současně....

0/0
18.6.2015 0:38
Foto

D50a61v14i20d 23M14a91t19e82j18u 2324541900685

Protoze je to stejne, jako srovnavat autobus a nakladak. Tak proto. Kdyz chci vozit lidi, koupim autobus, kdyz naklad, koupim nakladak. Vzajemne si nekonkuruji, nebot maji uplne jine urceni. Stejne jako maji uplne jine urceni motory 2.0 atm a 1.4 t.

0/0
18.6.2015 13:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.