Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První jízda králem okreskových chuligánů: nový Type-R ohromí podvozkem

Skvěle ovladatelná, dokonale přesná, v zatáčce umí být neověřitelně rychlá. Honda Civic Type-R, mezi znalci známá pod akronymem CTR, je tu v nové generaci. Velikášská prohlášení Hondy nebyla planá. Patří mezi nejostřejší hot-hatche. Okouzlí, ale chce to i trochu zvykání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J84a62n 73K48o74v65á35ř 8714191229477

Osobně se mi víc jako hot hatch líbí Seat Leon Cupra. Už jen tím, že se tváří normálně a neblbnuli u něj se vzhledem, aby každý na pohled poznal, že je to hot hatch, kdyby to náhodou nebylo vidět na jízdě. Niméně nutnost použít 98oct u Seatu vs 95oct u Hondy mi přijde docela velký rozdíl. Jízdně na tom budou hodně podobně i ohledem na tu podivnou přetahovanou s časem na Nurburgringu.

0/0
18.6.2015 13:45

O46n58d84ř17e17j 56M55a73r16e90k 9382800597759

Čtyřválec a čtyři výfuky? Kdy běžnému šestiválci stačí bohatě dva? Šaškové.

+4/−7
17.6.2015 20:32

J35i49ř67í 80S54c77h50w22a43c62h 8538224928836

tak ono to bude určitě proto, že obyčejný Civic 9g "nemá" vůbec žádný výfuk ;-)

Takže v průměru s CTR má každý jen dva výfuky....

Co tam máš dál za "šaškovské" problémy? :-P

0/0
17.6.2015 22:46

J28i56ř64í 83H65l52i55s26n71i48k31o82v46s63k79ý 9493921342921

Japonci šetřili každý gram hmotnosti, ale schválně dali železnou rouru navíc :-)

Ach jo. Odvádí se spaliny z motoru s 310 PS!

+1/0
17.6.2015 23:27

P88e98t39r 84M13i37c67h69a94l 2450514541622

To vypadá jako moc pěkná hračka pro velký kluky. Za mě Hondè velké plus.

+7/0
17.6.2015 17:33

C44y61r89i86l 43P72a95v92e32l78k33a 4946412328945

Honda a Mazda dnes produkují jedny z nejlepších aut na světě. R^

Japan Car forever.

+2/0
17.6.2015 16:24

V14i57k62t22o59r 86K10o94š29k26a 4782800377839

Honda ano, ale Mazda rozhodně ne... jen si vyhledejte její problémy se slavnými motory. Škoda slov

0/−1
17.6.2015 18:50

C85y30r36i95l 75P29a11v11e89l62k58a 4616952948755

Zatím jsem nic nezaznamenal. Kde o tom něco je?

0/0
18.6.2015 13:12

J60i61ř17í 94S45c73h90w86a87c42h 8138574618946

o benzínu zatím nic "nekalého" není slyšet, ale něco jsem zaslechl o "oholených" vačkách u Skyaktiv-D 2.2, po několika málo desetitisících km, piliny v motoru, zanesená vakuová pumpa, takže to přestává brzdit, s velmi špatným vlivem na životnost turba.....

0/0
18.6.2015 15:55

C67y27r92i25l 64P48a91v12e68l45k56a 4746122568725

Aha, tak diesel scénu nesleduji. Nafta patří do náklaďáku ;-)

0/0
18.6.2015 17:46

J59i10ř35í 13S98c52h65w27a72c42h 8488214398486

s poslední větou souhlas ;-)

0/0
18.6.2015 20:22

K17r42y26š53t49o94f 93L41a67n80í40k 1379680595485

takova mazda 3 se mi libi mnohem vic, skoda, ze nedelaji něco podobného, jedine si ten dvoulitr ještě nechat nekde poladit.

0/0
18.6.2015 22:05

J59i87ř98í 87S40c25h82w12a31c57h 8948244618756

mno líbit se ti může, ale dostat  z toho atmosférického dvoulitru 300 koní a poladit vše okolo (hlavně podvozek), aby to tomu výkonu stačilo nebude příliš reálné... a už vůbec ne laciné...;-)

0/0
19.6.2015 0:38

P52e32t10r 79B72á30č37a 8235586585165

Civic s kridlem.

0/0
17.6.2015 15:26

M77a64r68e66k 32J68a25n95e66č34k81a 1597226503171

Nevím jak jiní, ale když si sednu do nějakého nadupaného auta se sportovními ambicemi, tak očekávám benzínový motor s pořádným zvukem, který se nechá krásně vytáčet do vysokých otáček. Pokud chci nudný přímočarý zvuk motoru, tak na to stačí i nějaká koncernová tuctovka, kde to nevylepší ani zvuková pseudonáhražka pomocí reproduktorů.

+7/0
17.6.2015 13:31

J91i59ř23í 31S90c98h79w79a91c38h 8188364878866

já očekávám, že to především pojede....čím rychleji tím lépe.....

randál je v podstatě jen mechanická ztráta....., která auto zpomaluje...... při delším působení je navíc i nepříjemný.....;-)

+1/−2
17.6.2015 13:47

J27i32ř73í 49H39l33i46s28n43i63k35o36v97s64k18ý 9283501492671

Ovšem tlumením se ztráty neeliminují.

+1/0
17.6.2015 13:50

J31i23ř44í 63S45c36h24w77a83c88h 8748924598886

jde o to jakým "tlumením", "tlumením" rychlosti výfukových plynů turbodmychadlem rozhodně ano ;-)

+2/−1
17.6.2015 14:08

J18i78ř16í 58H84l71i21s82n54i41k79o66v65s72k81ý 9243821202671

:-) ovšem ztráta tlumení turbodmychadlem je eliminována růstem výkonu v důsledku použití turba, nárůst výkonu v důsledku turba je vyšší než pokles.

+1/0
17.6.2015 14:25

M85a30r65e14k 86J20a14n12e19č68k43a 1547886413751

Tohle se těžko vysvětluje fandovi koncernu :-) Taková auta s patřičným zvukem motoru se většinou kupují pro zábavu a požitek z rychlé jízdy za dostupnější peníz, čili není tady nějaký předpoklad, že tohle auto bude někdo mít jako hlavní vůz pro jízdu po městě, nebo na okreskách nebo to bude mít jako auto na dovolenou s rodinou ;-)

+2/0
17.6.2015 14:52

J19i55ř38í 21S90c64h94w19a39c89h 8328654688576

To s nějakým "fandovstvím" nemá nic společného. Klidně ať auto má třeba téměř nehlučný elektromotor, když s ním lépe pojede. Dynamika auta, to je hlavní úkol pro motor.... po jakémkoliv zvuku spalovacího motoru by se mi vůbec nestýskalo. Pro motor je zvuk atributem naprosto zbytečným, leč částí fanoušků poněkud přeceňovaný.... ;-) 

Je to jen taková póza: hele já jsem osmiválec.....;-)

+2/−1
17.6.2015 15:39

V15í12ť73a 90K82r91u12t87i23š 1120704735677

Tak ono je rozdíl, kdy ten kdy a jaký motor ten zvuk má. Není problém udělat řvavou klidně i 1.4-ku, která rámusí vždy a všude, jenže nikdy pořádně nejede. A naopak vysoce výkonný motor, který je tichý i při plné zátěži. Já po zkušenostech dávám přednost tomu druhému, ideálně, když si motor zařve pod plným plynem.

+1/0
17.6.2015 19:05

J19i73ř85í 96H34l77i34s96n72i68k54o98v75s31k34ý 9563731962871

Žádný výkonný motor s rychlou reakcí není tichý. To je nesmysl. Ovšem dá se hluk tlumit. A to jsou další kg navíc. Opravdu ostrá auta nemají tlumený zvuk. Leda takové ty kočkolapy made in germany, jenže tyto tichá "výkonná" auta dostanou na frak.

Naopak - zvuk (správný zvuk) je znak dobře odladěného ostrého motoru, součást zpětné vazby pro řidiče. 

Jak je patrné, indoktrinace koncernem je hluboko zažraná.

Btw. Honda Legend někde kolem roku 2005 už měla aktivní potlačování hluku vysíláním zvukových vln opačné amplitudy. Ano, šlo motor 3,5 l a cílem byl pocit ticha. Ale to je jiná kategorie aut, kam CTR nepatří a nechce patřit.

0/0
17.6.2015 23:32

J48i42ř60í 62S41c80h97w57a82c16h 8678254198296

Tak tenhle nový CTR je zřejmě tišší než ten starší, přitom je výkonnější a rychlejší, tedy na frak od toho "hlučnějšího" určitě nedostane.;-)

....prý indoktrinace koncernem hluboko zažraná.... ;-D

0/0
18.6.2015 0:51

V89í36ť10a 65K13r34u40t90i33š 1180384155467

Mám už druhé auto kategorie a výkonu diskutované CTR. A za sebe dávám přednost tomu novějšímu, které je výrazně tišší, a přitom jede znatelně lépe než to o generaci to starší, které mělo i profi kompletní sportovní výfuk. A obě jsou mimo koncern. Vy z něj máte nějakou fobii?

I když bych rád viděl, jak ty kočkolapy typu Cupra, Golf R nebo RS3, které rozhodně nepatří mezi uřvaná auta, dostanou od těch vašich opravdu ostrých na frak. Zmiňte pár příkladů....

0/0
18.6.2015 9:11

P83e26t79r 62Š66i37d72l85i29k 5757233320651

Jj, power od dreamsR^

+1/0
17.6.2015 12:42

P53e78t75r 23D65o10u38p88a55l 5411978555189

A hrozná škoda, že to nevypadá jak koncept, který měl reáně rozšířenou karoserii, ne přilepené nesmysly na blatníky (videa ukazují, že ty průduchy tam skoro nejsou) + přišel o ďábelský spojený spoiler se světly... ;-(

+1/0
17.6.2015 12:24

P93e63t17r 51D37o54u12p75a61l 5731668365149

Škoda, že auto nemá žádný zvuk, až bych řekl, že naopak má otravně hnusný zvuk (k čemu pak vyloženě na efekt 4 koncovky?), jinak nejlepší hot hatch.

0/0
17.6.2015 12:22

J57a80k56u13b 17F33e52i80f67a85r 7229569936729

bohužel zvuk atmo V8 ničím nenahradíš ani nenapodobíš:-/

+1/0
17.6.2015 12:44

J14i17ř93í 69H48l64i20s29n78i32k21o33v84s76k62ý 9773261122561

Desing je čistě funkční, ovšem ne každému se musí líbit. Honda CTR tady není proto, aby se líbila, ale aby byla nej. A tomu bylo vše podřízeno, i charakter motoru, který nemá kopanec made in VTEC.

Prostě brutální bestie, která se musí držet pod krkem, musí se zkrotit a pak slouží oddaně. Nic pro slabé povahy nebo pro lidi zdegenerované koncernovými produkty.

+8/0
17.6.2015 10:38

M39a95r80t18i98n 37L89ž32i64č23a94ř 9315397792604

Krom kýčového designu z Need For Speed nemám auto co vytknout a Hondě se opravdu Type-R povedl!

0/0
17.6.2015 9:56

P39e70t54r 79S96v87a49č46i60n76a 8806959981662

No asi to bude pila, ale zvuk a vzhled Civicu 7G to je pořád slast.

+4/0
17.6.2015 8:51

D13a15v18i94d 54M47a43t18e35j85u 2694201740875

Urcite to bude dalsi super Honda, ale nejak mi k ni to turbo misto atmosfery proste nesedi. Soucasne regulace bohuzel atmosfericka auta zabiji :-(

+3/0
17.6.2015 8:34

D64a65v36i89d 93K15a26č33í16r71e32k 1586500558438

To máte pravdu a proto jsem vděčný za 1,8 v civicu. Jeden z posledních normálních motorů...

0/0
17.6.2015 8:35

D32a55v92i32d 96M19a89t22e44j35u 2224941620285

Jestli myslite tu 1.8 v soucasnem a minulem Civicu, tak ta zrovna moc charakter nema. Sice umi jet jak usporne, tak trochu i drave, ale v porovnani s 1.6 v predchozi generaci je to uz trochu nuda. Nicmene manzelka je s ni naprosto spokojena :-)

0/−1
17.6.2015 8:44

D92a36v77i74d 58K95a21č54í16r15e61k 1866810128338

Tu v té minulé 8G, v nové je delší převodovka a to už neni ono. Když se drží nad 4500ot je to nádhera..jak pila. Uznávám že 1,6 se 118Kw byla lepší, bohužel tu máme eko-fašisty a normy z EU

+6/0
17.6.2015 8:48

D31a87v91i61d 91M39a47t63e80j65u 2664551460765

Presne tak. Jen doplneni - tu 1.6 jsem myslel z Civic Sport 7G, ta ma jen asi 110 koni. A presto je mnohem zabavnejsi, nez soucasne 1.8 s nejakymi 140 konmi. O 1.6 VTi radeji ani nepisu :-)

+1/0
17.6.2015 8:51

J59a78k13u37b 52F52e38i32f72a80r 7849599206119

Vzhledem ke konkurenci v kategorii hothatchů už jinou možnost asi neměli, pokud nechtěli výrazně výkonově zaostávat. Golf R, Astra OPC, Focus RS....všude turba.

0/0
17.6.2015 9:07

D86a26v45i32d 18M20a20t13e34j13u 2114361630885

Nejde o vykon a max. rychlost, ale o zabavu a poteseni z jizdy.

0/0
17.6.2015 9:28

J23a93k91u39b 64F17e38i55f81a82r 7539589796929

jenže i právě dostatek výkonu je pro potěšení leckdy potřeba.

0/0
17.6.2015 10:01

D65a29v79i16d 79M36a61t92e48j30u 2324381660485

U atmosfer Hondy s lankovym plynem bylo turbo zbytecne a radosti z jizdy by nijak neprospelo, spise naopak. A ted se to u noveho CTR potvrdilo - sama Honda priznava, ze naladit to turbo byl asi nejvetsi orisek, a vysledek uz proste nedosahuje puvodniho charakteru Honda atmosfer. A to je skoda :-(

0/0
17.6.2015 10:08

J74a78k34u51b 25F74e42i58f86a91r 7299549936579

Njn, turbo nikdy nebude atmosféra, ale tohle je prostě trend hothatchů, pod 200k prostě není "in".:-/

0/0
17.6.2015 10:13

D70a62v49i63d 60M40a20t67e82j30u 2294831610615

To je pravda. A nebyt tech nesmyslnych regulaci, mohla dat Honda do noveho CTR treba motor F20C a ubrat na vaze (ubrat ve vybave dalsi regulacemi dane nesmysly), cimz by to auto dostalo pres 240 koni a nizsi vahu. A to by bylo lepsi, nez 310 koni s turbem. Alespon dle meho laickeho nazoru a osobnich zkusenosti.

+1/0
17.6.2015 10:24

V52í19ť42a 78K71r16u17t13i29š 1160644275337

Ano, to určitě mohli. Ale stále by se pak jednalo o vyhoněný atmosférický dvoulitr s maximem okolo 8.500 ot., tzn.  při normální jízdě do nějakých 5.000 ot. (kde má naopak konkurence skoro maximum) prakticky nepoužitelný a jízdně na úrovni s bídou průměrných evropských motorizací na úrovni 1.2T -1.4T. Tzn. jízdní výkony blížící se kategorii HH pouze za cenu neustálého řazení a vytáčení a tomu odpovídající spotřebě.

A podobně s váhou. Legislativní požadavky se na váze samozřejmě podepisují, ale stejně tak už je současný zákazník tak rozmazlený, že i v takovém HH, který je stále každodenně použitelný, vyžaduje stále více vybavení právě i pro tu každodenní použitelnost. Ve chvíli, když by se začala výbava osekávat, tak se sice auto stane více hard core, méně každodenně použitelné a stejně tak by se rapidně snižovala skupina potencionálních kupujících.

0/−1
17.6.2015 11:10

D69a92v24i59d 81M67a45t77e66j82u 2734151180645

CTR ani jina sportovni Honda neni urcena pro rozmazlene radobyridice, kterym staci zatah turba, rovna silnice a nizka spotreba. Drive tomu tak opravdu bylo, a proto Honda dosahla v oblasti sportovnich aut a zejmena atmosferickych motoru takoveho vehlasu, ktery v posledni dobe bohuzel upada. A nezlobte se na mne - srovnavat evropske 1.4 turbo s japonskou 2.0 atmosferou, zejmena F20C, to snad nemuzete myslet vazne. Mimochodem - F20C je i v S2K pouzitelny na kazdodenni jezdeni, a v HH by to bylo jeste pouzitelnejsi a pohodlnejsi. Ale je fakt, ze pro ty rozmazlene ridice to neplati. Ti at si kupuji jinou znacku, pro ne Honda nikdy nebyla a byt by ani nemela.

0/0
17.6.2015 11:49

V21í50ť31a 94K90r79u96t86i48š 1200224255847

Jenže i Honda potřebuje prodávat a těch, kdo by si případně koupili osekanější hardcorovější verzi, přitom stále slabší a méně použitelnou v každodenním provoze než "běžně" vybavená a silnější konkurence, by bylo omezené množství. Bavíme se stále o univerzálním, sic špičkovém hatchi, ne sporťáku, který si lidé kupují hodně pro tu univerzálnost a použitelnost (2 auta v jednom). Protože kdo má na auta dvě a tu univerzálnost nepotřebuje, si často koupí rovnou něco sportovnějšího. A i zde zkušenost ToyoBaru, které zaostalo daleko za očekáváními ukazuje, že ten reálný trh není zas až tak velký.

A proč bych nemohl srovnat evropskou 1.4T s japonským dvoulitrem v rámci běžné jízdy, jak výše zmiňuji, do 5.000 ot.? Točivý moment turba ve středních otáčkách okolo 250Nm, maximum Hondy 208Nm v 7.500 ot., tzn. dole tak 190 ...

+1/0
17.6.2015 12:40

D63a55v45i44d 53M74a92t44e23j37u 2154331790935

Celkem s vami ohledne te prodejnosti souhlasim, ale opravdu, prosim, nesrovnavejte 2.0 atm a 1.4 turbo, a to v zadnem spektru otacek. Jsou to principielne uplne jine motory, s jinym prubehem vykonu a tociveho momentu, a s jinym zamerenim.

0/0
17.6.2015 13:07

V64í74ť51a 58K14r66u97t52i91š 1770844685367

A právě mj. to jiné zaměření s ohledem na průběhy křivek pak v praxi ukazuje, jaké jsou požadavky trhu a následné prodejnosti. Protože když dnes srovnáte přeplňované motory používané v této kategorii aut, tak byste tam musel vrazit vymazlenou pomalu čtyřlitrovou atmosféru pro srovnatelné výkony, jenže to už z prostorového a hmotnostního hlediska je nesmysl.

0/0
17.6.2015 14:17

J52i72ř15í 74S49c68h52w59a23c21h 8468394608426

Proč by se turbomotory a atmosféry neměly srovnávat, vždyť jsou to "soupeři", kteří bojují o místo na trhu, Ano každý má jinou charakteristiku, ale zaměření je úplně stejné, prostě pohánět auto. Z jejich různých vlastností vyplývají různé výhody-nevýhody a ty se prostě srovnávat musí a podle preferencí každého hodnotitele se může rozhodnout pro jeden z nich jen na základě toho srovnání. Těžko si někdo pořídí auto s atmo motorem a turbem současně....

0/0
18.6.2015 0:38

D71a75v37i92d 89M66a98t13e31j73u 2684631200285

Protoze je to stejne, jako srovnavat autobus a nakladak. Tak proto. Kdyz chci vozit lidi, koupim autobus, kdyz naklad, koupim nakladak. Vzajemne si nekonkuruji, nebot maji uplne jine urceni. Stejne jako maji uplne jine urceni motory 2.0 atm a 1.4 t.

0/0
18.6.2015 13:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.