Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První jízda králem okreskových chuligánů: nový Type-R ohromí podvozkem

Skvěle ovladatelná, dokonale přesná, v zatáčce umí být neověřitelně rychlá. Honda Civic Type-R, mezi znalci známá pod akronymem CTR, je tu v nové generaci. Velikášská prohlášení Hondy nebyla planá. Patří mezi nejostřejší hot-hatche. Okouzlí, ale chce to i trochu zvykání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J84a32n 48K78o33v89á62ř 8964801949397

Osobně se mi víc jako hot hatch líbí Seat Leon Cupra. Už jen tím, že se tváří normálně a neblbnuli u něj se vzhledem, aby každý na pohled poznal, že je to hot hatch, kdyby to náhodou nebylo vidět na jízdě. Niméně nutnost použít 98oct u Seatu vs 95oct u Hondy mi přijde docela velký rozdíl. Jízdně na tom budou hodně podobně i ohledem na tu podivnou přetahovanou s časem na Nurburgringu.

0/0
18.6.2015 13:45

O24n28d45ř19e83j 39M90a66r25e12k 9892300317869

Čtyřválec a čtyři výfuky? Kdy běžnému šestiválci stačí bohatě dva? Šaškové.

+4/−7
17.6.2015 20:32

J54i81ř20í 76S52c13h72w72a11c81h 8368254908866

tak ono to bude určitě proto, že obyčejný Civic 9g "nemá" vůbec žádný výfuk ;-)

Takže v průměru s CTR má každý jen dva výfuky....

Co tam máš dál za "šaškovské" problémy? :-P

0/0
17.6.2015 22:46

J24i69ř27í 86H20l55i71s18n12i12k75o74v38s54k25ý 9513821542661

Japonci šetřili každý gram hmotnosti, ale schválně dali železnou rouru navíc :-)

Ach jo. Odvádí se spaliny z motoru s 310 PS!

+1/0
17.6.2015 23:27

P94e52t11r 28M66i71c13h18a76l 2980644441852

To vypadá jako moc pěkná hračka pro velký kluky. Za mě Hondè velké plus.

+7/0
17.6.2015 17:33

C74y78r41i13l 60P60a32v80e15l92k77a 4886432158705

Honda a Mazda dnes produkují jedny z nejlepších aut na světě. R^

Japan Car forever.

+2/0
17.6.2015 16:24

V19i78k59t43o45r 72K29o64š23k50a 4592240167479

Honda ano, ale Mazda rozhodně ne... jen si vyhledejte její problémy se slavnými motory. Škoda slov

0/−1
17.6.2015 18:50

C94y19r47i67l 88P98a59v23e22l89k31a 4326842898595

Zatím jsem nic nezaznamenal. Kde o tom něco je?

0/0
18.6.2015 13:12

J33i39ř32í 65S41c97h97w48a30c97h 8238554238286

o benzínu zatím nic "nekalého" není slyšet, ale něco jsem zaslechl o "oholených" vačkách u Skyaktiv-D 2.2, po několika málo desetitisících km, piliny v motoru, zanesená vakuová pumpa, takže to přestává brzdit, s velmi špatným vlivem na životnost turba.....

0/0
18.6.2015 15:55

C62y11r46i25l 43P20a82v39e30l54k15a 4216952668685

Aha, tak diesel scénu nesleduji. Nafta patří do náklaďáku ;-)

0/0
18.6.2015 17:46

J22i23ř86í 39S15c88h20w36a57c73h 8488954698266

s poslední větou souhlas ;-)

0/0
18.6.2015 20:22

K68r75y53š45t93o59f 88L84a17n51í78k 1769920185775

takova mazda 3 se mi libi mnohem vic, skoda, ze nedelaji něco podobného, jedine si ten dvoulitr ještě nechat nekde poladit.

0/0
18.6.2015 22:05

J59i30ř12í 41S79c18h84w35a25c17h 8398514738876

mno líbit se ti může, ale dostat  z toho atmosférického dvoulitru 300 koní a poladit vše okolo (hlavně podvozek), aby to tomu výkonu stačilo nebude příliš reálné... a už vůbec ne laciné...;-)

0/0
19.6.2015 0:38

P50e93t24r 22B22á61č77a 8615746115165

Civic s kridlem.

0/0
17.6.2015 15:26

M78a36r16e44k 59J38a94n11e58č96k53a 1467646893181

Nevím jak jiní, ale když si sednu do nějakého nadupaného auta se sportovními ambicemi, tak očekávám benzínový motor s pořádným zvukem, který se nechá krásně vytáčet do vysokých otáček. Pokud chci nudný přímočarý zvuk motoru, tak na to stačí i nějaká koncernová tuctovka, kde to nevylepší ani zvuková pseudonáhražka pomocí reproduktorů.

+7/0
17.6.2015 13:31

J83i49ř38í 38S64c17h24w95a65c56h 8648634798566

já očekávám, že to především pojede....čím rychleji tím lépe.....

randál je v podstatě jen mechanická ztráta....., která auto zpomaluje...... při delším působení je navíc i nepříjemný.....;-)

+1/−2
17.6.2015 13:47

J98i97ř54í 10H34l10i80s78n89i64k78o43v49s25k89ý 9963571582311

Ovšem tlumením se ztráty neeliminují.

+1/0
17.6.2015 13:50

J14i77ř38í 33S46c46h98w64a40c49h 8878934738256

jde o to jakým "tlumením", "tlumením" rychlosti výfukových plynů turbodmychadlem rozhodně ano ;-)

+2/−1
17.6.2015 14:08

J54i58ř98í 98H45l39i88s36n14i58k72o58v31s67k98ý 9153681982151

:-) ovšem ztráta tlumení turbodmychadlem je eliminována růstem výkonu v důsledku použití turba, nárůst výkonu v důsledku turba je vyšší než pokles.

+1/0
17.6.2015 14:25

M42a75r78e70k 74J17a63n35e45č50k38a 1127696143281

Tohle se těžko vysvětluje fandovi koncernu :-) Taková auta s patřičným zvukem motoru se většinou kupují pro zábavu a požitek z rychlé jízdy za dostupnější peníz, čili není tady nějaký předpoklad, že tohle auto bude někdo mít jako hlavní vůz pro jízdu po městě, nebo na okreskách nebo to bude mít jako auto na dovolenou s rodinou ;-)

+2/0
17.6.2015 14:52

J94i66ř90í 96S21c29h42w76a72c78h 8608874258406

To s nějakým "fandovstvím" nemá nic společného. Klidně ať auto má třeba téměř nehlučný elektromotor, když s ním lépe pojede. Dynamika auta, to je hlavní úkol pro motor.... po jakémkoliv zvuku spalovacího motoru by se mi vůbec nestýskalo. Pro motor je zvuk atributem naprosto zbytečným, leč částí fanoušků poněkud přeceňovaný.... ;-) 

Je to jen taková póza: hele já jsem osmiválec.....;-)

+2/−1
17.6.2015 15:39

V65í34ť80a 87K88r41u48t74i87š 1330904815147

Tak ono je rozdíl, kdy ten kdy a jaký motor ten zvuk má. Není problém udělat řvavou klidně i 1.4-ku, která rámusí vždy a všude, jenže nikdy pořádně nejede. A naopak vysoce výkonný motor, který je tichý i při plné zátěži. Já po zkušenostech dávám přednost tomu druhému, ideálně, když si motor zařve pod plným plynem.

+1/0
17.6.2015 19:05

J53i85ř75í 55H12l53i13s72n41i23k70o86v85s98k97ý 9163901242291

Žádný výkonný motor s rychlou reakcí není tichý. To je nesmysl. Ovšem dá se hluk tlumit. A to jsou další kg navíc. Opravdu ostrá auta nemají tlumený zvuk. Leda takové ty kočkolapy made in germany, jenže tyto tichá "výkonná" auta dostanou na frak.

Naopak - zvuk (správný zvuk) je znak dobře odladěného ostrého motoru, součást zpětné vazby pro řidiče. 

Jak je patrné, indoktrinace koncernem je hluboko zažraná.

Btw. Honda Legend někde kolem roku 2005 už měla aktivní potlačování hluku vysíláním zvukových vln opačné amplitudy. Ano, šlo motor 3,5 l a cílem byl pocit ticha. Ale to je jiná kategorie aut, kam CTR nepatří a nechce patřit.

0/0
17.6.2015 23:32

J48i94ř79í 25S57c23h80w72a78c29h 8778674168396

Tak tenhle nový CTR je zřejmě tišší než ten starší, přitom je výkonnější a rychlejší, tedy na frak od toho "hlučnějšího" určitě nedostane.;-)

....prý indoktrinace koncernem hluboko zažraná.... ;-D

0/0
18.6.2015 0:51

V25í87ť89a 96K33r57u43t21i67š 1330214205117

Mám už druhé auto kategorie a výkonu diskutované CTR. A za sebe dávám přednost tomu novějšímu, které je výrazně tišší, a přitom jede znatelně lépe než to o generaci to starší, které mělo i profi kompletní sportovní výfuk. A obě jsou mimo koncern. Vy z něj máte nějakou fobii?

I když bych rád viděl, jak ty kočkolapy typu Cupra, Golf R nebo RS3, které rozhodně nepatří mezi uřvaná auta, dostanou od těch vašich opravdu ostrých na frak. Zmiňte pár příkladů....

0/0
18.6.2015 9:11

P12e41t49r 68Š96i19d71l43i19k 5727703270411

Jj, power od dreamsR^

+1/0
17.6.2015 12:42

P30e80t33r 52D63o55u64p57a70l 5211188195679

A hrozná škoda, že to nevypadá jak koncept, který měl reáně rozšířenou karoserii, ne přilepené nesmysly na blatníky (videa ukazují, že ty průduchy tam skoro nejsou) + přišel o ďábelský spojený spoiler se světly... ;-(

+1/0
17.6.2015 12:24

P65e85t36r 36D56o14u47p22a77l 5401388605809

Škoda, že auto nemá žádný zvuk, až bych řekl, že naopak má otravně hnusný zvuk (k čemu pak vyloženě na efekt 4 koncovky?), jinak nejlepší hot hatch.

0/0
17.6.2015 12:22

J16a24k28u78b 90F37e61i86f24a68r 7649549536419

bohužel zvuk atmo V8 ničím nenahradíš ani nenapodobíš:-/

+1/0
17.6.2015 12:44

J95i88ř40í 75H37l33i48s22n86i48k91o68v46s20k96ý 9113511142581

Desing je čistě funkční, ovšem ne každému se musí líbit. Honda CTR tady není proto, aby se líbila, ale aby byla nej. A tomu bylo vše podřízeno, i charakter motoru, který nemá kopanec made in VTEC.

Prostě brutální bestie, která se musí držet pod krkem, musí se zkrotit a pak slouží oddaně. Nic pro slabé povahy nebo pro lidi zdegenerované koncernovými produkty.

+8/0
17.6.2015 10:38

M88a33r97t60i97n 70L84ž21i91č31a86ř 9665347912764

Krom kýčového designu z Need For Speed nemám auto co vytknout a Hondě se opravdu Type-R povedl!

0/0
17.6.2015 9:56

P34e51t28r 62S25v61a67č68i39n27a 8876609151392

No asi to bude pila, ale zvuk a vzhled Civicu 7G to je pořád slast.

+4/0
17.6.2015 8:51
Foto

D97a90v39i93d 70M71a40t96e37j41u 2154521210565

Urcite to bude dalsi super Honda, ale nejak mi k ni to turbo misto atmosfery proste nesedi. Soucasne regulace bohuzel atmosfericka auta zabiji :-(

+3/0
17.6.2015 8:34

D89a10v81i66d 75K68a85č54í81r88e87k 1956310648688

To máte pravdu a proto jsem vděčný za 1,8 v civicu. Jeden z posledních normálních motorů...

0/0
17.6.2015 8:35
Foto

D43a19v20i78d 81M92a40t56e71j62u 2304461360245

Jestli myslite tu 1.8 v soucasnem a minulem Civicu, tak ta zrovna moc charakter nema. Sice umi jet jak usporne, tak trochu i drave, ale v porovnani s 1.6 v predchozi generaci je to uz trochu nuda. Nicmene manzelka je s ni naprosto spokojena :-)

0/−1
17.6.2015 8:44

D86a56v71i49d 21K77a38č45í31r84e46k 1536530188498

Tu v té minulé 8G, v nové je delší převodovka a to už neni ono. Když se drží nad 4500ot je to nádhera..jak pila. Uznávám že 1,6 se 118Kw byla lepší, bohužel tu máme eko-fašisty a normy z EU

+6/0
17.6.2015 8:48
Foto

D15a74v50i74d 38M93a31t93e72j39u 2624591520195

Presne tak. Jen doplneni - tu 1.6 jsem myslel z Civic Sport 7G, ta ma jen asi 110 koni. A presto je mnohem zabavnejsi, nez soucasne 1.8 s nejakymi 140 konmi. O 1.6 VTi radeji ani nepisu :-)

+1/0
17.6.2015 8:51

J13a55k31u58b 40F94e41i25f55a19r 7859399966879

Vzhledem ke konkurenci v kategorii hothatchů už jinou možnost asi neměli, pokud nechtěli výrazně výkonově zaostávat. Golf R, Astra OPC, Focus RS....všude turba.

0/0
17.6.2015 9:07
Foto

D35a42v38i49d 31M17a66t87e79j70u 2974291640625

Nejde o vykon a max. rychlost, ale o zabavu a poteseni z jizdy.

0/0
17.6.2015 9:28

J98a20k58u28b 85F35e27i38f24a93r 7239229176889

jenže i právě dostatek výkonu je pro potěšení leckdy potřeba.

0/0
17.6.2015 10:01
Foto

D28a40v87i97d 95M42a68t39e10j22u 2374451520245

U atmosfer Hondy s lankovym plynem bylo turbo zbytecne a radosti z jizdy by nijak neprospelo, spise naopak. A ted se to u noveho CTR potvrdilo - sama Honda priznava, ze naladit to turbo byl asi nejvetsi orisek, a vysledek uz proste nedosahuje puvodniho charakteru Honda atmosfer. A to je skoda :-(

0/0
17.6.2015 10:08

J74a60k60u20b 40F78e26i45f60a67r 7529719706959

Njn, turbo nikdy nebude atmosféra, ale tohle je prostě trend hothatchů, pod 200k prostě není "in".:-/

0/0
17.6.2015 10:13
Foto

D28a43v36i18d 98M76a69t49e82j98u 2324311920685

To je pravda. A nebyt tech nesmyslnych regulaci, mohla dat Honda do noveho CTR treba motor F20C a ubrat na vaze (ubrat ve vybave dalsi regulacemi dane nesmysly), cimz by to auto dostalo pres 240 koni a nizsi vahu. A to by bylo lepsi, nez 310 koni s turbem. Alespon dle meho laickeho nazoru a osobnich zkusenosti.

+1/0
17.6.2015 10:24

V19í45ť89a 50K81r13u62t63i42š 1120814375727

Ano, to určitě mohli. Ale stále by se pak jednalo o vyhoněný atmosférický dvoulitr s maximem okolo 8.500 ot., tzn.  při normální jízdě do nějakých 5.000 ot. (kde má naopak konkurence skoro maximum) prakticky nepoužitelný a jízdně na úrovni s bídou průměrných evropských motorizací na úrovni 1.2T -1.4T. Tzn. jízdní výkony blížící se kategorii HH pouze za cenu neustálého řazení a vytáčení a tomu odpovídající spotřebě.

A podobně s váhou. Legislativní požadavky se na váze samozřejmě podepisují, ale stejně tak už je současný zákazník tak rozmazlený, že i v takovém HH, který je stále každodenně použitelný, vyžaduje stále více vybavení právě i pro tu každodenní použitelnost. Ve chvíli, když by se začala výbava osekávat, tak se sice auto stane více hard core, méně každodenně použitelné a stejně tak by se rapidně snižovala skupina potencionálních kupujících.

0/−1
17.6.2015 11:10
Foto

D82a78v30i55d 34M71a72t21e66j84u 2284451750545

CTR ani jina sportovni Honda neni urcena pro rozmazlene radobyridice, kterym staci zatah turba, rovna silnice a nizka spotreba. Drive tomu tak opravdu bylo, a proto Honda dosahla v oblasti sportovnich aut a zejmena atmosferickych motoru takoveho vehlasu, ktery v posledni dobe bohuzel upada. A nezlobte se na mne - srovnavat evropske 1.4 turbo s japonskou 2.0 atmosferou, zejmena F20C, to snad nemuzete myslet vazne. Mimochodem - F20C je i v S2K pouzitelny na kazdodenni jezdeni, a v HH by to bylo jeste pouzitelnejsi a pohodlnejsi. Ale je fakt, ze pro ty rozmazlene ridice to neplati. Ti at si kupuji jinou znacku, pro ne Honda nikdy nebyla a byt by ani nemela.

0/0
17.6.2015 11:49

V35í76ť61a 87K18r85u56t35i24š 1770114885667

Jenže i Honda potřebuje prodávat a těch, kdo by si případně koupili osekanější hardcorovější verzi, přitom stále slabší a méně použitelnou v každodenním provoze než "běžně" vybavená a silnější konkurence, by bylo omezené množství. Bavíme se stále o univerzálním, sic špičkovém hatchi, ne sporťáku, který si lidé kupují hodně pro tu univerzálnost a použitelnost (2 auta v jednom). Protože kdo má na auta dvě a tu univerzálnost nepotřebuje, si často koupí rovnou něco sportovnějšího. A i zde zkušenost ToyoBaru, které zaostalo daleko za očekáváními ukazuje, že ten reálný trh není zas až tak velký.

A proč bych nemohl srovnat evropskou 1.4T s japonským dvoulitrem v rámci běžné jízdy, jak výše zmiňuji, do 5.000 ot.? Točivý moment turba ve středních otáčkách okolo 250Nm, maximum Hondy 208Nm v 7.500 ot., tzn. dole tak 190 ...

+1/0
17.6.2015 12:40
Foto

D42a64v10i34d 36M70a13t86e69j61u 2534971580305

Celkem s vami ohledne te prodejnosti souhlasim, ale opravdu, prosim, nesrovnavejte 2.0 atm a 1.4 turbo, a to v zadnem spektru otacek. Jsou to principielne uplne jine motory, s jinym prubehem vykonu a tociveho momentu, a s jinym zamerenim.

0/0
17.6.2015 13:07

V57í52ť60a 70K15r16u58t37i85š 1800234735517

A právě mj. to jiné zaměření s ohledem na průběhy křivek pak v praxi ukazuje, jaké jsou požadavky trhu a následné prodejnosti. Protože když dnes srovnáte přeplňované motory používané v této kategorii aut, tak byste tam musel vrazit vymazlenou pomalu čtyřlitrovou atmosféru pro srovnatelné výkony, jenže to už z prostorového a hmotnostního hlediska je nesmysl.

0/0
17.6.2015 14:17

J25i56ř63í 51S53c44h15w39a55c65h 8598914748716

Proč by se turbomotory a atmosféry neměly srovnávat, vždyť jsou to "soupeři", kteří bojují o místo na trhu, Ano každý má jinou charakteristiku, ale zaměření je úplně stejné, prostě pohánět auto. Z jejich různých vlastností vyplývají různé výhody-nevýhody a ty se prostě srovnávat musí a podle preferencí každého hodnotitele se může rozhodnout pro jeden z nich jen na základě toho srovnání. Těžko si někdo pořídí auto s atmo motorem a turbem současně....

0/0
18.6.2015 0:38
Foto

D66a65v25i17d 89M59a65t98e81j63u 2164951810185

Protoze je to stejne, jako srovnavat autobus a nakladak. Tak proto. Kdyz chci vozit lidi, koupim autobus, kdyz naklad, koupim nakladak. Vzajemne si nekonkuruji, nebot maji uplne jine urceni. Stejne jako maji uplne jine urceni motory 2.0 atm a 1.4 t.

0/0
18.6.2015 13:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.