Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Brzdná deska zkrátí brzdnou dráhu až o 40 procent

Švédský vývojář a výrobce komponent pro autoprůmysl Autoliv vyvinul nového pomocníka pro městské brždění. Speciální deska namontovaná na podvozku vozu významně zkrátí brzdnou dráhu, když se díky vakuu přisaje k asfaltu i ledu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

R52a16d35e34k 41V47o40j52á89č80e97k 5293699793784

To uz radsi dat autu na zada batoh s padakem,nez takovyto pokus o inovaci.

0/−1
18.6.2015 13:59

P21a32v79e67l 42N81o40v71o40t71n44y 8479502477733

Skvělá pomůcka pro odvoz kanálových poklopů do sběrny. R^

+3/0
17.6.2015 23:13
Foto

J89a80k37u94b 82Ž74á27d43n36ý 7109971560754

Možná jsem jen moc rejpal, ale když se přimáčkne ta deska na asfalt, nenadlehčí náhodou zadní kola? To zavání smykem...

0/−1
17.6.2015 18:04

M37a92r54t14i11n 76K69a75r54á96s77e29k 9218443938628

No ona se na ten asfalt primackne diky podtlaku ktery pod sebou vytvori, ne ze by se auto oprelo o desku (neco jako kdyz je vysavac prisaty na koberec, taky klade slusny odpor, ale nic nenadlehcuje)

+1/0
18.6.2015 9:17

R96o98b88b14e25r90t 26B90e73r95g14e93r 2875524679

Na obrázcích je vidět, že se deska vysune. V článku je zmíněno, že se tak děje při nouzovém brždění. Co nikde zmíněno není (nebo jsem si nevšiml) je fakt, jestli se po zabrždění deska sama vrátí na místo a je použitelná dále nebo jestli auto bude nepojízdné a musí do servisu.

+1/0
17.6.2015 14:25

P43e35t64r 43V47i26n39t46r73l77í97k 3446834591

a jak si poradí s překážkami typu koleje, výmoly, díry, kanály, schody apod? to se zřejmě urve co? :-/ Náhodou nápad je to zajímavý, ale nedotažený do konce a zřejmě i drahý a náročný na údržbu či servis

+1/0
17.6.2015 12:57

K75a71r39e33l 80R39y10s 9193519590469

Já bych to viděl spíše jako pomocníka pro krizový okamžik - na normální přibržďování zbytečné, protože to nevyužíváme ani normální brzdy naplno.

+1/0
17.6.2015 14:03

M75a63r39t14i72n 75S86t11a39n43ě93k 3568100563456

Souhlas. Na Českých silnicích to asi bude nepoužitelné.

0/0
17.6.2015 17:14

M62a25r36t27i55n 42K40a97r34á73s69e17k 9238663348828

Tak kolikrat vam spadlo auto do modu nouzoveho brzdeni? mne za 100 000 kilometru jednou.... tzn to asi bude pouzito velmi zridka

0/0
18.6.2015 9:19

J14a96n 70N61o10v41ý 3102113216431

Asi nejezdite po Praze ve spicce. Nejezdim autem uplne denne a za posledni mesic jsem musel nouzove brzdit 3x a z toho 2x v jeden den. Nouzove brzdeni poznam snadno, auto mi pusti samo blikacky.

Kdyz k tomu prictu par situace za rok kde neco prehlednu ja, tak nevim jestli bych chtel na aute takovouhle veci. V provozu mezi normalne brzdicimi auto to zni spis nebezpecne.

0/0
18.6.2015 21:30

I54g26o81r 24G39o75t44t71w46a92l24d 6427898430331

Naopak to zvýší účinek. Ve výmolu si to můžete představit asi jako vyhozenou kotvu. Jenom budete mít chvilku pocit, jako když Vás nakopl rychlík. Horní polovina vozidla bude pokračovat vpřed a podvozek zůstane zaseknutej touhle deskou v zemi. ;-)

Ale ne, přece jen je to prototype. V praxi bych to viděl na nějakou "lyži", která se sklopí, ale v přední části zůstane spojená s podvozkem. V případě díry či výmolu, což se dá mezi koly očekávat, to akorát sklouzne a zlomek vteřiny nebude fungovat. Stejně tak by si to poradilo i s kolejemi.

V této fázi je vaše argumentace zbytečně kritická.

Jinak zmíněné schody... to jsem nepochopil. Vy jezdíte někde padesátkou po schodech? A s kanály asi také problém nebude. Zpravidla mají v sobě díry, kterými se nasaje vzduch, takže přítlak okamžitě klesne na zanedbatelné hodnoty. Snad jen když bude na silnici potopa, tak aby řešení počítalo s tím, že se nebude nasávat jen prach a suchý nepořádek. Ale bez toho by to stejně do provozu nemohlo.

Nápad se mi líbí (samozřejmě do té doby, než s tím přede mnou někdo zabrzdí a naše auta se důkladně seznámí)

0/0
18.6.2015 11:09

O40n79d98ř15e79j 86R71ů18ž20i51č12k85a 3831667312245

Dovedu si to představit spíš jen pro zlepšení toho systému, který brzdí za vás, když je před vámi překážka a vy včas nebrzdíte, tzn. jako výjimečně aktivovaný bezpečnostní prvek. Otázka je, jestli je to fakt bezpečnější...

0/0
17.6.2015 12:55

J34a15n 21B87a23l26o19u43n 5932711513294

By mě zajímalo,co se stane,když se ta deska spustí nad kanál a začne sosat?Jestli to nasaje všechny ty splašky?:-P

+4/−2
17.6.2015 10:53

M40i67c70h16a37l 38J68a60r11o95š 7414550812175

Asi by bylo lepší, kdyby se přisála ta kola než nějaká přídavná deska.

0/0
17.6.2015 10:47

P70e72t36r 88S60z14e25j78u89t 9360775549

Jenže pak nestihne zabrzdit ten co jede za ním...

+2/0
17.6.2015 10:47

K19a24r69e64l 20H18o45r52á76k 2518799943583

Levnější je začít brzdit o 4,5 m dříve a výsledek bude stejný.

0/0
17.6.2015 10:41

M54i96c69h22a38l 73V65í15t15e54k 4465177147207

A nebo nevyjizdet vubec, nejvic nejbezpecnejsi reseni.

+1/0
17.6.2015 11:06

M46i14c61h77a44l 38V81í29t54e89k 4465847337207

Je to urcite dobra vec ale jak bylo receno, clovek bude mit porad nekoho narvaneho v kufru :) ... muselo by se to rozsirit co nejrychleji.

+1/0
17.6.2015 10:34

M39a40r29e91k 40S40ý16k16o54r66a 9603620226486

Dobré. A pokračovat budeme aktivním čelním nárazníkem, který airbagem vystřelí směrem dopředu svou přední traverzovou část, čímž vytvoří autu více prostoru na deformaci a tedy menší ohrožení posádky. Tedy ovšem, na úkor překážky (typicky druhého auta).

0/0
17.6.2015 9:30

M13a69r33t56i16n 96R97ů47ž25i72č45k66a 9754351528799

to přece vystřelí tu zadní nebo boční nebo taky přední :)

větší traverza vyhrává :D

katapult (v tunelu)

+1/0
17.6.2015 9:45
Foto

V74o53j50t54ě75c74h 34P53a75v73l13í40k 5584941274808

Airbagy proti chodcům v čelním nárazníku aktivované ultrazvukem a radarem, které chodci "vyměkčí" srážku s autem už se uvažují a nesmysl to není. Asi by šlo mít i druhý o něco tužší pro srážku s jiným autem.

0/0
17.6.2015 9:56

M25a42r26t83i66n 88R78ů35ž22i90č24k55a 9554721638809

testováno na jakém povrchu? asi ne naše silnice ... počítají i s kanálem, dírou, retardérem, štěrkem a bordelem na silnici?

kolik bude stát výměna když to o něco utrhne nebo na kolik takových brždění je počítané ...

0,1 vteřiny ... ale až po reakci člověka = pomůže to jen pozorným

+1/0
17.6.2015 9:05

M62a74r90e17k 21S67ý72k37o44r78a 9803420926666

Nebo to bude aktivováno radarem automaticky - brzdový asistent ...

0/0
17.6.2015 9:31

M88a30r55t63i51n 42R18ů68ž23i84č74k25a 9424831608779

hmm ... nebo :) - zatím je moc málo informací

0/0
17.6.2015 9:44

M96a12r19e32k 76H83r13u20b69y 6567692871498

Idealni by byl ocelovy kul ktery se zapichne do zeme - zabrzdeni je okamzite ;-)

+6/0
16.6.2015 23:30

P86e18t46r 41V54i12n92t10r91l31í31k 3716934611

a spolujezdci rozmačkaní na skle :-)

+1/0
17.6.2015 12:59

J15o41s94e35f 88V76a65l80a 9770323703893

dost neobratna formulace "

Výhodou zařízení je, že funguje nezávisle na tření mezi pneumatikou a vozovkou " Podminky pro treni budou pro desku a pro pneumatiky zrejme shodne, alespon co se tyce povrchu vozovky,  Dokazu si predstavit, ze na ledu to asi bude klouzat tak jako tak, vyssi treni to bude mit asi u relativne hladkych povrchu typu noveho hladkeho asfaltu bez sterku nebo pisku,  na nezpevnenem povrchu nebo na snehu eventuelne na masivne hrbolatem povrchu se to neprisaje vubec

0/0
16.6.2015 22:28

D15a26n44i93e93l 72M30a28c35á76k 2379824866811

Spíš by měli vymyslet, jak donutit řidiče dodržovat bezpečnou vzdálenost! A ne jim umožnit jezdit rychleji, protože lépe zabrzdi

+1/0
16.6.2015 20:42

A66l77e15x80a87n60d81r 31K97o77s73t31k80a 8212828156404

Jak? Podívejte se na standartní místa kde dochází k nehodám. D1. D5 před Prahou, Nuselský most. Máte snad pocit, že tam lze ve špičkách (kdy se "kupodivu" stávají ty nehody) dodržet něco jako bezpečnou vzdálenost? Když tam jede jedno auto za druhým. A naopak, postavil se kus okruhu, na baranďáku je 1/4 aut a "kupodivu" tam nejsou nehody a zácpy.

0/0
16.6.2015 23:24

M23a69r64e95k 76H65r96u36b57y 6517752351388

Na celem svete doted prvni krok byl, ze v pripade nejakych problemu se policie snazi ty problemy resit - vytyci objizdne trasy, ridi dopravu, kontroluje plynulost (=pokutuje blokovani apod).

Ceska policie naopak v ten moment vyklidi siroke okoli :-/

+1/0
16.6.2015 23:29

D14a21n47i16e19l 87M74a95c44á20k 2179824276661

Nevím, nejsem kompetentní, živím se něčím jiným. Ale co začít u nás řidičů! Uvědomit si,že když se někomu budu permanentně lepit na kufr, tak že v cíli rychleji nebudu, ba právě naopak. Třeba tím, že přestanu stresovat další účastníky provozu, nebo se správně zařazovat do jízdních pruhů. Snad si nemyslíte, že když budu odstup na místo běžně používaných 10 metrů, metrů 25, tak že do cíle přijedete později, nebo ano?

+4/0
17.6.2015 6:39

R29o72m91a18n 44D30o45r24s23k32ý 1846884220178

To ne, ale do tech 25m Vam pri nejblizsi prilezitosti nekdo hodi mysku. Tim nerikam, ze nemate pravdu, ale zkuste nekdy v hustem provozu dodrzovat vetsi rozestupy. Vzdy se najde nekdo, kdo si mysli, ze kdyz bude prejizdet z pruhu do pruhu, ze usetri milion casu.

0/0
17.6.2015 8:48

M53a39r18t16i95n 69R73ů61ž82i73č12k94a 9394431778599

on ji hodí i do 10 m mezery i do menší a ještě ukáže prostředník, když zablikáš nebo zatroubíš - on je ten king a superřidič (předjel přece další auto a je blíž k cíly... o celé tři vteřiny)

0/0
17.6.2015 8:56

M56a22r58e97k 77H63r65u42b40y 6157912881978

Ve meste staci i trimetrova mezera - co na tom, ze s cytrmetrovym autem;-)

Pak zkuste udrzet 2 vteriny odstup :-/

+1/0
17.6.2015 8:59
Foto

V25o30j29t75ě67c51h 15P11a11v86l56í91k 5664881274168

V koloně u Muzea jsou 2 vteřiny odstup tak 40cm. ;-)

+2/0
17.6.2015 9:53

D49a89n12i45e62l 75M71a40c23á39k 2899724756751

A právě o tom mluvím.... Zkusme změnit naše chování! 

Nejedu toho ročně fakt hodně a ne jen v naší zemi. Tohle chování je vidět někde více a někde méně. Čeští řidiči patří rozhodně k těm horším. 

Další taková možnost na zamyšlení je...... Kamiony by neměly mít možnost předjíždět na dvouproudé dálnici a trestat přísně nedodržování předepsaného odstupu 50 metrů.

+1/0
17.6.2015 9:22

A89l77e83x62a67n52d81r 29K71o90s72t57k55a 8352118166204

Bezpečný odstup jsou minimálně 2 vteřiny jízdy. Takže maximální kapacita jednoho pruhu (při zachování bezpěčné vzdálenosti) je někde kolem 0.4 auta za vteřinu. Na dva pruhy je to něco k 3000/h. Zmiňovaná místa jsou mnohem vytíženější. A jediným řešením je kapacitnější komunikace, kam se část těch aut odvede. Viz zmiňovaný Barandovský most. "kupodivu" chytré řešení v podobě ubrání jíszního pruhu na magistrále bez toho, že by mohli řidiči jet jinudy opravdu nefunguje. Většina jich do podobných míst stálých zácp opravdu nejede dobrovolně, ale jen proto, že jinudy to nejde.

+2/0
17.6.2015 8:59

J74o47z35e90f 24D89u52h45a49c58e88k 7621370613410

urcite by to slo, kebyze ludia nemaju nas... v hlavach.

Ale pokial sa stale viac oplati lepit na seba a potom sposobit dopravnu nehodu, ktora sposobi totalnu zapchu tak ok R^R^R^

+1/0
17.6.2015 9:26

A34l34e96x78a17n13d30r 73K34o30s28t20k72a 8142298466384

Přísavka na podvozek. A o kolik sníží brzdnou dráhu nasávající  řidič? :) :)

0/0
16.6.2015 17:04

M16i28c25h34a50l 84P75o87h41o27ř28e93l91s65k43ý 8392401331307

se mi zdá že se poslední dobou montujou do aut samé lepší pohlavní orgány

jako tento    https://www.youtube.com/watch?v=_8nnhUCtcO8

+5/0
16.6.2015 16:33

J37o32s97e17f 53Š73e11m69e95l78í79k 7409291210607

Holeně dost blbě srůstají, jsem slyšel.

0/0
16.6.2015 21:32

M55i19l46o16s83l49a31v 90S75t84r12e79j41č63e83k 2807423803973

To bude super na pojistne podvody.

+1/0
16.6.2015 16:23

P18e15t18r 21V70i60n48t24r79l18í60k 3866974821

zřejmě se taková auta ani nepojistí, pro jistotu ;-D

0/0
17.6.2015 13:01

O41n20d34ř91e33j 48O80k16a41t31ý 7318506922681

vakuum na nasich silnicich ital asi nepotka :-)

+1/−1
16.6.2015 16:06

M16i21c97h47a58l 30K12u54c46h96t74a 6543444354502

No a pro brzdění na dálnici ve vyšších rychlostech bych zavedl brzdicí padák...;-)

+2/0
16.6.2015 15:17

T81o24m96á13š 95V98e52s59e87l18ý 5425278120739

a tehdy získalo slovní spojení hodit kotvu úplně nový význam ;-D

+4/0
16.6.2015 15:03

M86i88c30h67a79l 17S67e19m23r38á76d 3802866727369

Výrobci aut by měli spíše zlepšit stávající technologie než vymýšlet hlouposti...

Příklad:

ABS - fajn věc pro člověka co neumí brzdit na vodě... na suchu na nic... proč se při suchém počasí samo nedeaktivuje?

Tlumiče - většina tlumičů v kombinaci s ABS po nějaké době způsobuje výrazné zhoršení brždění (poskakují kola na výtlucích a ABS to jen zhorší)

Brždění je nejúčinější těsně před zablokováním kola, řešením je udržet tento brzdný účinek, ne rázovat... atd...

Přísavka může fungovat jen na rovném a díky vodě přilnavém povrchu... navíc to bude jen na jedno použití (max. několik)

0/−1
16.6.2015 12:29

M27o77j13m54í64r 58M16o33t46y95č68k63a 3612205384250

... a s vysokou pravděpodobností za vámi pojede někdo bez přísavky a ten vám po tak prudkém zabrzdění následně velice rychle zreviduje obsah kufru.

+3/0
16.6.2015 13:22

P13a10v79e59l 18O54d86r64a27z82i72l 6114689367250

Na suchu deaktivovat? Proč? Když brzdit umíte, jak se kasáte, tak ABS nesepne a když ne, tak se vám holt hodí i na suchu.

+1/0
16.6.2015 22:47

V22l78a32d70i39s38l71a46v 25A79d64a82m70e20c 2535168981838

Mám dojem, že na suchu je brzná dráha s ABS delší.

+1/0
17.6.2015 10:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.