Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Brzdná deska zkrátí brzdnou dráhu až o 40 procent

Švédský vývojář a výrobce komponent pro autoprůmysl Autoliv vyvinul nového pomocníka pro městské brždění. Speciální deska namontovaná na podvozku vozu významně zkrátí brzdnou dráhu, když se díky vakuu přisaje k asfaltu i ledu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

R39a69d42e63k 94V97o22j86á20č77e19k 5503119653184

To uz radsi dat autu na zada batoh s padakem,nez takovyto pokus o inovaci.

0/−1
18.6.2015 13:59

P67a95v44e67l 58N74o88v37o74t49n76y 8979792377913

Skvělá pomůcka pro odvoz kanálových poklopů do sběrny. R^

+3/0
17.6.2015 23:13
Foto

J24a27k62u46b 80Ž80á57d98n43ý 7939411500624

Možná jsem jen moc rejpal, ale když se přimáčkne ta deska na asfalt, nenadlehčí náhodou zadní kola? To zavání smykem...

0/−1
17.6.2015 18:04


M45a41r63t20i61n 28K49a41r66á23s28e98k 9428583288868

No ona se na ten asfalt primackne diky podtlaku ktery pod sebou vytvori, ne ze by se auto oprelo o desku (neco jako kdyz je vysavac prisaty na koberec, taky klade slusny odpor, ale nic nenadlehcuje)

+1/0
18.6.2015 9:17

R83o93b67b17e92r90t 15B58e62r85g11e75r 2555424439

Na obrázcích je vidět, že se deska vysune. V článku je zmíněno, že se tak děje při nouzovém brždění. Co nikde zmíněno není (nebo jsem si nevšiml) je fakt, jestli se po zabrždění deska sama vrátí na místo a je použitelná dále nebo jestli auto bude nepojízdné a musí do servisu.

+1/0
17.6.2015 14:25

P97e24t62r 47V73i81n38t16r16l10í90k 3106984631

a jak si poradí s překážkami typu koleje, výmoly, díry, kanály, schody apod? to se zřejmě urve co? :-/ Náhodou nápad je to zajímavý, ale nedotažený do konce a zřejmě i drahý a náročný na údržbu či servis

+1/0
17.6.2015 12:57

K14a32r62e70l 24R48y35s 9333579710409

Já bych to viděl spíše jako pomocníka pro krizový okamžik - na normální přibržďování zbytečné, protože to nevyužíváme ani normální brzdy naplno.

+1/0
17.6.2015 14:03

M19a50r52t32i63n 72S57t77a62n22ě11k 3668830943276

Souhlas. Na Českých silnicích to asi bude nepoužitelné.

0/0
17.6.2015 17:14

M19a47r26t22i46n 60K67a17r63á79s88e38k 9698103308908

Tak kolikrat vam spadlo auto do modu nouzoveho brzdeni? mne za 100 000 kilometru jednou.... tzn to asi bude pouzito velmi zridka

0/0
18.6.2015 9:19

J66a58n 18N95o33v44ý 3922163276241

Asi nejezdite po Praze ve spicce. Nejezdim autem uplne denne a za posledni mesic jsem musel nouzove brzdit 3x a z toho 2x v jeden den. Nouzove brzdeni poznam snadno, auto mi pusti samo blikacky.

Kdyz k tomu prictu par situace za rok kde neco prehlednu ja, tak nevim jestli bych chtel na aute takovouhle veci. V provozu mezi normalne brzdicimi auto to zni spis nebezpecne.

0/0
18.6.2015 21:30

I54g49o12r 85G72o42t35t13w57a56l71d 6347198530191

Naopak to zvýší účinek. Ve výmolu si to můžete představit asi jako vyhozenou kotvu. Jenom budete mít chvilku pocit, jako když Vás nakopl rychlík. Horní polovina vozidla bude pokračovat vpřed a podvozek zůstane zaseknutej touhle deskou v zemi. ;-)

Ale ne, přece jen je to prototype. V praxi bych to viděl na nějakou "lyži", která se sklopí, ale v přední části zůstane spojená s podvozkem. V případě díry či výmolu, což se dá mezi koly očekávat, to akorát sklouzne a zlomek vteřiny nebude fungovat. Stejně tak by si to poradilo i s kolejemi.

V této fázi je vaše argumentace zbytečně kritická.

Jinak zmíněné schody... to jsem nepochopil. Vy jezdíte někde padesátkou po schodech? A s kanály asi také problém nebude. Zpravidla mají v sobě díry, kterými se nasaje vzduch, takže přítlak okamžitě klesne na zanedbatelné hodnoty. Snad jen když bude na silnici potopa, tak aby řešení počítalo s tím, že se nebude nasávat jen prach a suchý nepořádek. Ale bez toho by to stejně do provozu nemohlo.

Nápad se mi líbí (samozřejmě do té doby, než s tím přede mnou někdo zabrzdí a naše auta se důkladně seznámí)

0/0
18.6.2015 11:09

O14n77d36ř38e40j 32R84ů10ž57i55č82k65a 3921767922125

Dovedu si to představit spíš jen pro zlepšení toho systému, který brzdí za vás, když je před vámi překážka a vy včas nebrzdíte, tzn. jako výjimečně aktivovaný bezpečnostní prvek. Otázka je, jestli je to fakt bezpečnější...

0/0
17.6.2015 12:55

J76a42n 51B21a87l87o79u14n 5172391333524

By mě zajímalo,co se stane,když se ta deska spustí nad kanál a začne sosat?Jestli to nasaje všechny ty splašky?:-P

+4/−2
17.6.2015 10:53

M97i62c29h65a65l 77J86a91r68o48š 7544400882765

Asi by bylo lepší, kdyby se přisála ta kola než nějaká přídavná deska.

0/0
17.6.2015 10:47

P52e51t56r 30S46z36e20j25u25t 9840725139

Jenže pak nestihne zabrzdit ten co jede za ním...

+2/0
17.6.2015 10:47

K65a57r98e13l 70H80o74r77á57k 2588909723763

Levnější je začít brzdit o 4,5 m dříve a výsledek bude stejný.

0/0
17.6.2015 10:41

M17i94c91h46a78l 78V22í34t95e12k 4835687407167

A nebo nevyjizdet vubec, nejvic nejbezpecnejsi reseni.

+1/0
17.6.2015 11:06

M25i48c39h19a28l 62V75í72t55e30k 4125487337387

Je to urcite dobra vec ale jak bylo receno, clovek bude mit porad nekoho narvaneho v kufru :) ... muselo by se to rozsirit co nejrychleji.

+1/0
17.6.2015 10:34

M80a74r60e75k 53S75ý91k95o81r97a 9723400686846

Dobré. A pokračovat budeme aktivním čelním nárazníkem, který airbagem vystřelí směrem dopředu svou přední traverzovou část, čímž vytvoří autu více prostoru na deformaci a tedy menší ohrožení posádky. Tedy ovšem, na úkor překážky (typicky druhého auta).

0/0
17.6.2015 9:30

M82a91r23t32i55n 11R59ů80ž84i14č46k27a 9514241558599

to přece vystřelí tu zadní nebo boční nebo taky přední :)

větší traverza vyhrává :D

katapult (v tunelu)

+1/0
17.6.2015 9:45
Foto

V17o93j19t51ě38c93h 23P28a74v20l96í64k 5804821804408

Airbagy proti chodcům v čelním nárazníku aktivované ultrazvukem a radarem, které chodci "vyměkčí" srážku s autem už se uvažují a nesmysl to není. Asi by šlo mít i druhý o něco tužší pro srážku s jiným autem.

0/0
17.6.2015 9:56

M39a73r55t69i75n 43R80ů93ž52i94č70k23a 9574121608459

testováno na jakém povrchu? asi ne naše silnice ... počítají i s kanálem, dírou, retardérem, štěrkem a bordelem na silnici?

kolik bude stát výměna když to o něco utrhne nebo na kolik takových brždění je počítané ...

0,1 vteřiny ... ale až po reakci člověka = pomůže to jen pozorným

+1/0
17.6.2015 9:05

M45a73r13e62k 87S39ý89k69o73r47a 9213580466786

Nebo to bude aktivováno radarem automaticky - brzdový asistent ...

0/0
17.6.2015 9:31

M96a14r73t17i53n 95R53ů78ž26i35č10k66a 9554671808649

hmm ... nebo :) - zatím je moc málo informací

0/0
17.6.2015 9:44

M83a44r24e54k 90H96r16u14b15y 6177662281488

Idealni by byl ocelovy kul ktery se zapichne do zeme - zabrzdeni je okamzite ;-)

+6/0
16.6.2015 23:30

P66e49t24r 31V24i42n89t84r21l64í69k 3746604201

a spolujezdci rozmačkaní na skle :-)

+1/0
17.6.2015 12:59

J16o17s42e50f 73V33a59l37a 9400973343973

dost neobratna formulace "

Výhodou zařízení je, že funguje nezávisle na tření mezi pneumatikou a vozovkou " Podminky pro treni budou pro desku a pro pneumatiky zrejme shodne, alespon co se tyce povrchu vozovky,  Dokazu si predstavit, ze na ledu to asi bude klouzat tak jako tak, vyssi treni to bude mit asi u relativne hladkych povrchu typu noveho hladkeho asfaltu bez sterku nebo pisku,  na nezpevnenem povrchu nebo na snehu eventuelne na masivne hrbolatem povrchu se to neprisaje vubec

0/0
16.6.2015 22:28

D27a85n87i23e76l 78M33a48c63á90k 2849514846571

Spíš by měli vymyslet, jak donutit řidiče dodržovat bezpečnou vzdálenost! A ne jim umožnit jezdit rychleji, protože lépe zabrzdi

+1/0
16.6.2015 20:42

A31l65e56x92a55n49d81r 36K96o53s86t81k88a 8312828856334

Jak? Podívejte se na standartní místa kde dochází k nehodám. D1. D5 před Prahou, Nuselský most. Máte snad pocit, že tam lze ve špičkách (kdy se "kupodivu" stávají ty nehody) dodržet něco jako bezpečnou vzdálenost? Když tam jede jedno auto za druhým. A naopak, postavil se kus okruhu, na baranďáku je 1/4 aut a "kupodivu" tam nejsou nehody a zácpy.

0/0
16.6.2015 23:24

M27a88r23e21k 10H61r54u39b55y 6547492911648

Na celem svete doted prvni krok byl, ze v pripade nejakych problemu se policie snazi ty problemy resit - vytyci objizdne trasy, ridi dopravu, kontroluje plynulost (=pokutuje blokovani apod).

Ceska policie naopak v ten moment vyklidi siroke okoli :-/

+1/0
16.6.2015 23:29

D57a80n89i27e76l 37M71a30c58á73k 2229194416681

Nevím, nejsem kompetentní, živím se něčím jiným. Ale co začít u nás řidičů! Uvědomit si,že když se někomu budu permanentně lepit na kufr, tak že v cíli rychleji nebudu, ba právě naopak. Třeba tím, že přestanu stresovat další účastníky provozu, nebo se správně zařazovat do jízdních pruhů. Snad si nemyslíte, že když budu odstup na místo běžně používaných 10 metrů, metrů 25, tak že do cíle přijedete později, nebo ano?

+4/0
17.6.2015 6:39

R39o85m79a37n 58D88o39r94s54k28ý 1166254400748

To ne, ale do tech 25m Vam pri nejblizsi prilezitosti nekdo hodi mysku. Tim nerikam, ze nemate pravdu, ale zkuste nekdy v hustem provozu dodrzovat vetsi rozestupy. Vzdy se najde nekdo, kdo si mysli, ze kdyz bude prejizdet z pruhu do pruhu, ze usetri milion casu.

0/0
17.6.2015 8:48

M21a25r23t53i15n 34R57ů80ž78i19č17k94a 9144921648609

on ji hodí i do 10 m mezery i do menší a ještě ukáže prostředník, když zablikáš nebo zatroubíš - on je ten king a superřidič (předjel přece další auto a je blíž k cíly... o celé tři vteřiny)

0/0
17.6.2015 8:56

M96a66r79e27k 37H67r73u90b70y 6807222231728

Ve meste staci i trimetrova mezera - co na tom, ze s cytrmetrovym autem;-)

Pak zkuste udrzet 2 vteriny odstup :-/

+1/0
17.6.2015 8:59
Foto

V18o79j70t70ě37c72h 77P97a17v52l47í28k 5764381764858

V koloně u Muzea jsou 2 vteřiny odstup tak 40cm. ;-)

+2/0
17.6.2015 9:53

D52a50n28i41e47l 33M52a72c91á21k 2839634336891

A právě o tom mluvím.... Zkusme změnit naše chování! 

Nejedu toho ročně fakt hodně a ne jen v naší zemi. Tohle chování je vidět někde více a někde méně. Čeští řidiči patří rozhodně k těm horším. 

Další taková možnost na zamyšlení je...... Kamiony by neměly mít možnost předjíždět na dvouproudé dálnici a trestat přísně nedodržování předepsaného odstupu 50 metrů.

+1/0
17.6.2015 9:22

A47l56e94x22a92n89d69r 93K11o29s29t25k35a 8722938516454

Bezpečný odstup jsou minimálně 2 vteřiny jízdy. Takže maximální kapacita jednoho pruhu (při zachování bezpěčné vzdálenosti) je někde kolem 0.4 auta za vteřinu. Na dva pruhy je to něco k 3000/h. Zmiňovaná místa jsou mnohem vytíženější. A jediným řešením je kapacitnější komunikace, kam se část těch aut odvede. Viz zmiňovaný Barandovský most. "kupodivu" chytré řešení v podobě ubrání jíszního pruhu na magistrále bez toho, že by mohli řidiči jet jinudy opravdu nefunguje. Většina jich do podobných míst stálých zácp opravdu nejede dobrovolně, ale jen proto, že jinudy to nejde.

+2/0
17.6.2015 8:59

J73o26z14e89f 32D63u44h85a26c50e50k 7301970263210

urcite by to slo, kebyze ludia nemaju nas... v hlavach.

Ale pokial sa stale viac oplati lepit na seba a potom sposobit dopravnu nehodu, ktora sposobi totalnu zapchu tak ok R^R^R^

+1/0
17.6.2015 9:26

A55l83e55x88a29n89d20r 56K20o84s94t21k53a 8152878556134

Přísavka na podvozek. A o kolik sníží brzdnou dráhu nasávající  řidič? :) :)

0/0
16.6.2015 17:04

M44i49c40h16a58l 19P86o33h82o12ř21e87l33s78k76ý 8322411421337

se mi zdá že se poslední dobou montujou do aut samé lepší pohlavní orgány

jako tento    https://www.youtube.com/watch?v=_8nnhUCtcO8

+5/0
16.6.2015 16:33

J51o70s17e16f 15Š21e23m60e63l34í66k 7739671170487

Holeně dost blbě srůstají, jsem slyšel.

0/0
16.6.2015 21:32

M16i22l38o55s72l78a67v 10S29t61r27e67j31č15e73k 2137793913643

To bude super na pojistne podvody.

+1/0
16.6.2015 16:23

P73e35t20r 28V66i20n79t87r31l80í65k 3326424441

zřejmě se taková auta ani nepojistí, pro jistotu ;-D

0/0
17.6.2015 13:01

O68n78d43ř65e89j 74O92k20a51t49ý 7118316792701

vakuum na nasich silnicich ital asi nepotka :-)

+1/−1
16.6.2015 16:06

M17i32c64h75a65l 33K62u36c96h92t21a 6613134524482

No a pro brzdění na dálnici ve vyšších rychlostech bych zavedl brzdicí padák...;-)

+2/0
16.6.2015 15:17

T64o81m68á68š 22V72e74s98e56l97ý 5435518640489

a tehdy získalo slovní spojení hodit kotvu úplně nový význam ;-D

+4/0
16.6.2015 15:03

M39i57c90h61a28l 52S17e61m83r59á97d 3802456477429

Výrobci aut by měli spíše zlepšit stávající technologie než vymýšlet hlouposti...

Příklad:

ABS - fajn věc pro člověka co neumí brzdit na vodě... na suchu na nic... proč se při suchém počasí samo nedeaktivuje?

Tlumiče - většina tlumičů v kombinaci s ABS po nějaké době způsobuje výrazné zhoršení brždění (poskakují kola na výtlucích a ABS to jen zhorší)

Brždění je nejúčinější těsně před zablokováním kola, řešením je udržet tento brzdný účinek, ne rázovat... atd...

Přísavka může fungovat jen na rovném a díky vodě přilnavém povrchu... navíc to bude jen na jedno použití (max. několik)

0/−1
16.6.2015 12:29

M47o17j47m96í55r 16M28o57t94y21č34k24a 3702225274290

... a s vysokou pravděpodobností za vámi pojede někdo bez přísavky a ten vám po tak prudkém zabrzdění následně velice rychle zreviduje obsah kufru.

+3/0
16.6.2015 13:22

P61a20v77e52l 47O51d38r21a19z79i31l 6694869757340

Na suchu deaktivovat? Proč? Když brzdit umíte, jak se kasáte, tak ABS nesepne a když ne, tak se vám holt hodí i na suchu.

+1/0
16.6.2015 22:47

V42l60a48d60i45s95l58a29v 81A61d79a37m14e81c 2945438631158

Mám dojem, že na suchu je brzná dráha s ABS delší.

+1/0
17.6.2015 10:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.