Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Brzdná deska zkrátí brzdnou dráhu až o 40 procent

Švédský vývojář a výrobce komponent pro autoprůmysl Autoliv vyvinul nového pomocníka pro městské brždění. Speciální deska namontovaná na podvozku vozu významně zkrátí brzdnou dráhu, když se díky vakuu přisaje k asfaltu i ledu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

R60a26d89e82k 10V22o86j94á47č73e31k 5383419983344

To uz radsi dat autu na zada batoh s padakem,nez takovyto pokus o inovaci.

0/−1
18.6.2015 13:59

P78a86v63e95l 46N82o90v59o85t42n73y 8739402377413

Skvělá pomůcka pro odvoz kanálových poklopů do sběrny. R^

+3/0
17.6.2015 23:13
Foto

J15a59k26u59b 91Ž13á45d43n44ý 7949321190764

Možná jsem jen moc rejpal, ale když se přimáčkne ta deska na asfalt, nenadlehčí náhodou zadní kola? To zavání smykem...

0/−1
17.6.2015 18:04

M70a34r58t29i41n 15K26a40r31á25s45e11k 9698663138498

No ona se na ten asfalt primackne diky podtlaku ktery pod sebou vytvori, ne ze by se auto oprelo o desku (neco jako kdyz je vysavac prisaty na koberec, taky klade slusny odpor, ale nic nenadlehcuje)

+1/0
18.6.2015 9:17

R36o47b56b67e16r67t 70B21e80r16g31e43r 2525294109

Na obrázcích je vidět, že se deska vysune. V článku je zmíněno, že se tak děje při nouzovém brždění. Co nikde zmíněno není (nebo jsem si nevšiml) je fakt, jestli se po zabrždění deska sama vrátí na místo a je použitelná dále nebo jestli auto bude nepojízdné a musí do servisu.

+1/0
17.6.2015 14:25

P23e73t23r 88V61i83n53t42r34l20í11k 3826434801

a jak si poradí s překážkami typu koleje, výmoly, díry, kanály, schody apod? to se zřejmě urve co? :-/ Náhodou nápad je to zajímavý, ale nedotažený do konce a zřejmě i drahý a náročný na údržbu či servis

+1/0
17.6.2015 12:57

K57a32r45e41l 93R17y57s 9753509700129

Já bych to viděl spíše jako pomocníka pro krizový okamžik - na normální přibržďování zbytečné, protože to nevyužíváme ani normální brzdy naplno.

+1/0
17.6.2015 14:03

M62a46r47t34i83n 82S86t12a25n31ě36k 3558770513646

Souhlas. Na Českých silnicích to asi bude nepoužitelné.

0/0
17.6.2015 17:14

M82a14r31t56i14n 83K37a40r32á83s84e11k 9588213528468

Tak kolikrat vam spadlo auto do modu nouzoveho brzdeni? mne za 100 000 kilometru jednou.... tzn to asi bude pouzito velmi zridka

0/0
18.6.2015 9:19

J32a52n 85N97o47v16ý 3182503366231

Asi nejezdite po Praze ve spicce. Nejezdim autem uplne denne a za posledni mesic jsem musel nouzove brzdit 3x a z toho 2x v jeden den. Nouzove brzdeni poznam snadno, auto mi pusti samo blikacky.

Kdyz k tomu prictu par situace za rok kde neco prehlednu ja, tak nevim jestli bych chtel na aute takovouhle veci. V provozu mezi normalne brzdicimi auto to zni spis nebezpecne.

0/0
18.6.2015 21:30

I80g28o58r 30G76o66t88t38w34a52l53d 6927658270351

Naopak to zvýší účinek. Ve výmolu si to můžete představit asi jako vyhozenou kotvu. Jenom budete mít chvilku pocit, jako když Vás nakopl rychlík. Horní polovina vozidla bude pokračovat vpřed a podvozek zůstane zaseknutej touhle deskou v zemi. ;-)

Ale ne, přece jen je to prototype. V praxi bych to viděl na nějakou "lyži", která se sklopí, ale v přední části zůstane spojená s podvozkem. V případě díry či výmolu, což se dá mezi koly očekávat, to akorát sklouzne a zlomek vteřiny nebude fungovat. Stejně tak by si to poradilo i s kolejemi.

V této fázi je vaše argumentace zbytečně kritická.

Jinak zmíněné schody... to jsem nepochopil. Vy jezdíte někde padesátkou po schodech? A s kanály asi také problém nebude. Zpravidla mají v sobě díry, kterými se nasaje vzduch, takže přítlak okamžitě klesne na zanedbatelné hodnoty. Snad jen když bude na silnici potopa, tak aby řešení počítalo s tím, že se nebude nasávat jen prach a suchý nepořádek. Ale bez toho by to stejně do provozu nemohlo.

Nápad se mi líbí (samozřejmě do té doby, než s tím přede mnou někdo zabrzdí a naše auta se důkladně seznámí)

0/0
18.6.2015 11:09

O16n24d49ř97e81j 38R90ů71ž83i14č12k90a 3531277752955

Dovedu si to představit spíš jen pro zlepšení toho systému, který brzdí za vás, když je před vámi překážka a vy včas nebrzdíte, tzn. jako výjimečně aktivovaný bezpečnostní prvek. Otázka je, jestli je to fakt bezpečnější...

0/0
17.6.2015 12:55

J80a30n 90B13a19l80o12u16n 5272211293864

By mě zajímalo,co se stane,když se ta deska spustí nad kanál a začne sosat?Jestli to nasaje všechny ty splašky?:-P

+4/−2
17.6.2015 10:53

M10i92c38h86a68l 71J40a90r67o52š 7544830892555

Asi by bylo lepší, kdyby se přisála ta kola než nějaká přídavná deska.

0/0
17.6.2015 10:47

P73e26t73r 75S45z20e57j55u72t 9720745249

Jenže pak nestihne zabrzdit ten co jede za ním...

+2/0
17.6.2015 10:47

K26a35r22e42l 79H69o19r14á71k 2908749253323

Levnější je začít brzdit o 4,5 m dříve a výsledek bude stejný.

0/0
17.6.2015 10:41

M80i86c84h37a38l 74V16í23t62e16k 4845417517757

A nebo nevyjizdet vubec, nejvic nejbezpecnejsi reseni.

+1/0
17.6.2015 11:06

M18i38c53h30a65l 22V53í55t15e78k 4345717847747

Je to urcite dobra vec ale jak bylo receno, clovek bude mit porad nekoho narvaneho v kufru :) ... muselo by se to rozsirit co nejrychleji.

+1/0
17.6.2015 10:34

M84a83r82e51k 58S52ý64k33o72r27a 9433960676106

Dobré. A pokračovat budeme aktivním čelním nárazníkem, který airbagem vystřelí směrem dopředu svou přední traverzovou část, čímž vytvoří autu více prostoru na deformaci a tedy menší ohrožení posádky. Tedy ovšem, na úkor překážky (typicky druhého auta).

0/0
17.6.2015 9:30

M62a28r36t10i37n 92R10ů74ž27i70č18k12a 9774351808159

to přece vystřelí tu zadní nebo boční nebo taky přední :)

větší traverza vyhrává :D

katapult (v tunelu)

+1/0
17.6.2015 9:45
Foto

V13o65j89t40ě37c78h 33P43a82v98l21í84k 5644351854678

Airbagy proti chodcům v čelním nárazníku aktivované ultrazvukem a radarem, které chodci "vyměkčí" srážku s autem už se uvažují a nesmysl to není. Asi by šlo mít i druhý o něco tužší pro srážku s jiným autem.

0/0
17.6.2015 9:56

M53a53r91t85i51n 33R43ů90ž74i20č65k22a 9424561738389

testováno na jakém povrchu? asi ne naše silnice ... počítají i s kanálem, dírou, retardérem, štěrkem a bordelem na silnici?

kolik bude stát výměna když to o něco utrhne nebo na kolik takových brždění je počítané ...

0,1 vteřiny ... ale až po reakci člověka = pomůže to jen pozorným

+1/0
17.6.2015 9:05

M52a66r24e76k 17S37ý72k83o94r92a 9273380816256

Nebo to bude aktivováno radarem automaticky - brzdový asistent ...

0/0
17.6.2015 9:31

M20a90r83t50i58n 34R42ů93ž63i78č32k98a 9654271228219

hmm ... nebo :) - zatím je moc málo informací

0/0
17.6.2015 9:44

M11a36r34e81k 42H97r21u18b60y 6267792181908

Idealni by byl ocelovy kul ktery se zapichne do zeme - zabrzdeni je okamzite ;-)

+6/0
16.6.2015 23:30

P58e15t14r 18V59i10n73t37r90l96í49k 3946574131

a spolujezdci rozmačkaní na skle :-)

+1/0
17.6.2015 12:59

J44o54s18e71f 55V70a83l91a 9900143103823

dost neobratna formulace "

Výhodou zařízení je, že funguje nezávisle na tření mezi pneumatikou a vozovkou " Podminky pro treni budou pro desku a pro pneumatiky zrejme shodne, alespon co se tyce povrchu vozovky,  Dokazu si predstavit, ze na ledu to asi bude klouzat tak jako tak, vyssi treni to bude mit asi u relativne hladkych povrchu typu noveho hladkeho asfaltu bez sterku nebo pisku,  na nezpevnenem povrchu nebo na snehu eventuelne na masivne hrbolatem povrchu se to neprisaje vubec

0/0
16.6.2015 22:28

D21a79n74i89e42l 54M34a13c15á73k 2279894156271

Spíš by měli vymyslet, jak donutit řidiče dodržovat bezpečnou vzdálenost! A ne jim umožnit jezdit rychleji, protože lépe zabrzdi

+1/0
16.6.2015 20:42

A47l82e19x38a84n85d83r 93K76o63s51t53k34a 8462168656234

Jak? Podívejte se na standartní místa kde dochází k nehodám. D1. D5 před Prahou, Nuselský most. Máte snad pocit, že tam lze ve špičkách (kdy se "kupodivu" stávají ty nehody) dodržet něco jako bezpečnou vzdálenost? Když tam jede jedno auto za druhým. A naopak, postavil se kus okruhu, na baranďáku je 1/4 aut a "kupodivu" tam nejsou nehody a zácpy.

0/0
16.6.2015 23:24

M10a18r76e87k 93H61r11u64b94y 6707542971708

Na celem svete doted prvni krok byl, ze v pripade nejakych problemu se policie snazi ty problemy resit - vytyci objizdne trasy, ridi dopravu, kontroluje plynulost (=pokutuje blokovani apod).

Ceska policie naopak v ten moment vyklidi siroke okoli :-/

+1/0
16.6.2015 23:29

D37a28n65i38e33l 10M82a62c29á23k 2979274136211

Nevím, nejsem kompetentní, živím se něčím jiným. Ale co začít u nás řidičů! Uvědomit si,že když se někomu budu permanentně lepit na kufr, tak že v cíli rychleji nebudu, ba právě naopak. Třeba tím, že přestanu stresovat další účastníky provozu, nebo se správně zařazovat do jízdních pruhů. Snad si nemyslíte, že když budu odstup na místo běžně používaných 10 metrů, metrů 25, tak že do cíle přijedete později, nebo ano?

+4/0
17.6.2015 6:39

R47o87m29a87n 95D48o59r26s80k38ý 1386524300178

To ne, ale do tech 25m Vam pri nejblizsi prilezitosti nekdo hodi mysku. Tim nerikam, ze nemate pravdu, ale zkuste nekdy v hustem provozu dodrzovat vetsi rozestupy. Vzdy se najde nekdo, kdo si mysli, ze kdyz bude prejizdet z pruhu do pruhu, ze usetri milion casu.

0/0
17.6.2015 8:48

M73a88r25t38i95n 15R36ů33ž87i95č22k16a 9824601808939

on ji hodí i do 10 m mezery i do menší a ještě ukáže prostředník, když zablikáš nebo zatroubíš - on je ten king a superřidič (předjel přece další auto a je blíž k cíly... o celé tři vteřiny)

0/0
17.6.2015 8:56

M77a70r90e50k 63H75r74u81b58y 6587202201468

Ve meste staci i trimetrova mezera - co na tom, ze s cytrmetrovym autem;-)

Pak zkuste udrzet 2 vteriny odstup :-/

+1/0
17.6.2015 8:59
Foto

V37o98j79t78ě74c87h 39P97a68v30l96í83k 5234101334748

V koloně u Muzea jsou 2 vteřiny odstup tak 40cm. ;-)

+2/0
17.6.2015 9:53

D89a64n97i45e85l 59M67a61c79á53k 2969244426791

A právě o tom mluvím.... Zkusme změnit naše chování! 

Nejedu toho ročně fakt hodně a ne jen v naší zemi. Tohle chování je vidět někde více a někde méně. Čeští řidiči patří rozhodně k těm horším. 

Další taková možnost na zamyšlení je...... Kamiony by neměly mít možnost předjíždět na dvouproudé dálnici a trestat přísně nedodržování předepsaného odstupu 50 metrů.

+1/0
17.6.2015 9:22

A46l94e26x86a60n96d42r 36K18o71s50t95k18a 8492938666494

Bezpečný odstup jsou minimálně 2 vteřiny jízdy. Takže maximální kapacita jednoho pruhu (při zachování bezpěčné vzdálenosti) je někde kolem 0.4 auta za vteřinu. Na dva pruhy je to něco k 3000/h. Zmiňovaná místa jsou mnohem vytíženější. A jediným řešením je kapacitnější komunikace, kam se část těch aut odvede. Viz zmiňovaný Barandovský most. "kupodivu" chytré řešení v podobě ubrání jíszního pruhu na magistrále bez toho, že by mohli řidiči jet jinudy opravdu nefunguje. Většina jich do podobných míst stálých zácp opravdu nejede dobrovolně, ale jen proto, že jinudy to nejde.

+2/0
17.6.2015 8:59

J75o51z17e68f 93D21u73h59a76c40e28k 7981310903250

urcite by to slo, kebyze ludia nemaju nas... v hlavach.

Ale pokial sa stale viac oplati lepit na seba a potom sposobit dopravnu nehodu, ktora sposobi totalnu zapchu tak ok R^R^R^

+1/0
17.6.2015 9:26

A64l88e83x12a67n36d48r 35K42o62s56t36k94a 8892508286664

Přísavka na podvozek. A o kolik sníží brzdnou dráhu nasávající  řidič? :) :)

0/0
16.6.2015 17:04

M22i14c31h71a35l 21P52o82h52o37ř82e66l24s36k85ý 8802351401297

se mi zdá že se poslední dobou montujou do aut samé lepší pohlavní orgány

jako tento    https://www.youtube.com/watch?v=_8nnhUCtcO8

+5/0
16.6.2015 16:33

J64o91s97e23f 36Š25e74m15e46l84í78k 7699351210607

Holeně dost blbě srůstají, jsem slyšel.

0/0
16.6.2015 21:32

M85i26l68o52s39l76a41v 28S25t98r64e68j27č36e69k 2547683583313

To bude super na pojistne podvody.

+1/0
16.6.2015 16:23

P62e74t24r 90V93i56n60t16r15l96í73k 3666574541

zřejmě se taková auta ani nepojistí, pro jistotu ;-D

0/0
17.6.2015 13:01

O63n49d69ř21e82j 11O52k33a72t82ý 7238716552561

vakuum na nasich silnicich ital asi nepotka :-)

+1/−1
16.6.2015 16:06

M77i75c39h19a20l 14K57u84c71h35t74a 6943784704352

No a pro brzdění na dálnici ve vyšších rychlostech bych zavedl brzdicí padák...;-)

+2/0
16.6.2015 15:17

T30o50m41á17š 23V63e86s10e43l85ý 5575788380129

a tehdy získalo slovní spojení hodit kotvu úplně nový význam ;-D

+4/0
16.6.2015 15:03

M40i76c32h10a13l 37S39e67m63r56á52d 3962786767439

Výrobci aut by měli spíše zlepšit stávající technologie než vymýšlet hlouposti...

Příklad:

ABS - fajn věc pro člověka co neumí brzdit na vodě... na suchu na nic... proč se při suchém počasí samo nedeaktivuje?

Tlumiče - většina tlumičů v kombinaci s ABS po nějaké době způsobuje výrazné zhoršení brždění (poskakují kola na výtlucích a ABS to jen zhorší)

Brždění je nejúčinější těsně před zablokováním kola, řešením je udržet tento brzdný účinek, ne rázovat... atd...

Přísavka může fungovat jen na rovném a díky vodě přilnavém povrchu... navíc to bude jen na jedno použití (max. několik)

0/−1
16.6.2015 12:29

M46o86j32m81í97r 51M41o81t63y41č92k90a 3752955334620

... a s vysokou pravděpodobností za vámi pojede někdo bez přísavky a ten vám po tak prudkém zabrzdění následně velice rychle zreviduje obsah kufru.

+3/0
16.6.2015 13:22

P35a28v82e41l 58O52d94r74a42z95i62l 6864849637260

Na suchu deaktivovat? Proč? Když brzdit umíte, jak se kasáte, tak ABS nesepne a když ne, tak se vám holt hodí i na suchu.

+1/0
16.6.2015 22:47

V84l19a66d95i97s35l96a40v 59A97d93a67m67e20c 2465628701408

Mám dojem, že na suchu je brzná dráha s ABS delší.

+1/0
17.6.2015 10:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.