Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Brzdná deska zkrátí brzdnou dráhu až o 40 procent

Švédský vývojář a výrobce komponent pro autoprůmysl Autoliv vyvinul nového pomocníka pro městské brždění. Speciální deska namontovaná na podvozku vozu významně zkrátí brzdnou dráhu, když se díky vakuu přisaje k asfaltu i ledu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Výpis zvoleného vlákna.
Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D15a16n88i23e67l 64M80a11c88á69k 2119324156931

Spíš by měli vymyslet, jak donutit řidiče dodržovat bezpečnou vzdálenost! A ne jim umožnit jezdit rychleji, protože lépe zabrzdi

+1/0
16.6.2015 20:42

A26l16e24x40a79n36d22r 45K60o64s68t13k97a 8152878926444

Jak? Podívejte se na standartní místa kde dochází k nehodám. D1. D5 před Prahou, Nuselský most. Máte snad pocit, že tam lze ve špičkách (kdy se "kupodivu" stávají ty nehody) dodržet něco jako bezpečnou vzdálenost? Když tam jede jedno auto za druhým. A naopak, postavil se kus okruhu, na baranďáku je 1/4 aut a "kupodivu" tam nejsou nehody a zácpy.

0/0
16.6.2015 23:24

M63a54r64e91k 38H50r23u90b20y 6607532471828

Na celem svete doted prvni krok byl, ze v pripade nejakych problemu se policie snazi ty problemy resit - vytyci objizdne trasy, ridi dopravu, kontroluje plynulost (=pokutuje blokovani apod).

Ceska policie naopak v ten moment vyklidi siroke okoli :-/

+1/0
16.6.2015 23:29

D49a40n49i89e23l 28M53a90c87á84k 2619694556331

Nevím, nejsem kompetentní, živím se něčím jiným. Ale co začít u nás řidičů! Uvědomit si,že když se někomu budu permanentně lepit na kufr, tak že v cíli rychleji nebudu, ba právě naopak. Třeba tím, že přestanu stresovat další účastníky provozu, nebo se správně zařazovat do jízdních pruhů. Snad si nemyslíte, že když budu odstup na místo běžně používaných 10 metrů, metrů 25, tak že do cíle přijedete později, nebo ano?

+4/0
17.6.2015 6:39

R53o64m65a74n 23D95o34r46s77k50ý 1116874650108

To ne, ale do tech 25m Vam pri nejblizsi prilezitosti nekdo hodi mysku. Tim nerikam, ze nemate pravdu, ale zkuste nekdy v hustem provozu dodrzovat vetsi rozestupy. Vzdy se najde nekdo, kdo si mysli, ze kdyz bude prejizdet z pruhu do pruhu, ze usetri milion casu.

0/0
17.6.2015 8:48

M48a69r75t67i96n 76R25ů37ž62i18č91k68a 9494531748689

on ji hodí i do 10 m mezery i do menší a ještě ukáže prostředník, když zablikáš nebo zatroubíš - on je ten king a superřidič (předjel přece další auto a je blíž k cíly... o celé tři vteřiny)

0/0
17.6.2015 8:56

M13a32r81e26k 69H36r53u84b40y 6517572121628

Ve meste staci i trimetrova mezera - co na tom, ze s cytrmetrovym autem;-)

Pak zkuste udrzet 2 vteriny odstup :-/

+1/0
17.6.2015 8:59
Foto

V98o87j35t62ě52c51h 28P19a92v71l77í17k 5254111574828

V koloně u Muzea jsou 2 vteřiny odstup tak 40cm. ;-)

+2/0
17.6.2015 9:53

D53a56n80i71e18l 46M78a15c48á39k 2229264896371

A právě o tom mluvím.... Zkusme změnit naše chování! 

Nejedu toho ročně fakt hodně a ne jen v naší zemi. Tohle chování je vidět někde více a někde méně. Čeští řidiči patří rozhodně k těm horším. 

Další taková možnost na zamyšlení je...... Kamiony by neměly mít možnost předjíždět na dvouproudé dálnici a trestat přísně nedodržování předepsaného odstupu 50 metrů.

+1/0
17.6.2015 9:22

A55l29e23x74a63n30d65r 16K95o11s56t59k19a 8602148186544

Bezpečný odstup jsou minimálně 2 vteřiny jízdy. Takže maximální kapacita jednoho pruhu (při zachování bezpěčné vzdálenosti) je někde kolem 0.4 auta za vteřinu. Na dva pruhy je to něco k 3000/h. Zmiňovaná místa jsou mnohem vytíženější. A jediným řešením je kapacitnější komunikace, kam se část těch aut odvede. Viz zmiňovaný Barandovský most. "kupodivu" chytré řešení v podobě ubrání jíszního pruhu na magistrále bez toho, že by mohli řidiči jet jinudy opravdu nefunguje. Většina jich do podobných míst stálých zácp opravdu nejede dobrovolně, ale jen proto, že jinudy to nejde.

+2/0
17.6.2015 8:59

J35o95z12e86f 94D76u39h54a61c18e29k 7231220393110

urcite by to slo, kebyze ludia nemaju nas... v hlavach.

Ale pokial sa stale viac oplati lepit na seba a potom sposobit dopravnu nehodu, ktora sposobi totalnu zapchu tak ok R^R^R^

+1/0
17.6.2015 9:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.