Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Turínská bestie po sto letech ožívá a plive oheň

Psal se rok 1911, když Pietro Bordino rozparádil přízračný stroj. Automobilismus teprve startoval a ten parádní Fiat S76 právě pokořil světový rychlostní rekord. Už tehdy uměl jet přes 200 km/h. Duncan Pittaway přivedl Turínskou bestii, jak se překrásnému stroji plivajícímu oheň říká, opět k životu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F77r31a48n27t20i19š53e47k 73M33o36s73s 8672153779249

Mám pocit, že jsem přesně tohle video už viděl a je to minimálně rok zpět.

0/0
27.6.2015 14:11

S29t65a20n14i33s92l85a50v 73P30ř51i97b80y66l 1419298171196

Takhle si představuju taxík na cestu do pekla :-)

+4/0
26.6.2015 23:20

M40i31c12h83a32e74l 83K12o31n79e83č14n63ý 6382783839219

Neuvěřitelný, ale asi bych se s tím bál mazat tak rychle .Šířka jenom 130 cm, těžiště asi dost vysoko, no museli to být chlapci odvážní.R^

0/0
26.6.2015 22:19


M68i10r36o91s91l80a74v 96Š68i20m72k80o 7415133292635

Bylo to auto na ovály, klopené zatáčky. Proto má podnázev Brookland 300 HP...

0/0
27.6.2015 10:40

M36a83r74t40i95n 90H35r11o12u22d11n46ý 6208907722246

Shockwave - 60.000 koňských sil:-P

https://www.youtube.com/watch?v=qAkrzEqHHyA

0/0
26.6.2015 22:01

J68a97n 41S92e24d26l59á55k 9152257226114

to je ho*no

0/0
28.6.2015 22:21

R12o69b27e60r29t 76K79r63a47h86u30l42e98c 2333792895444

Čekal sem nějaké nové video ale stroj to teda je

0/0
26.6.2015 21:57

J64i15ř94í 95K13o82p10ř20i14v47a 3764370689258

Brutus... 46 litrů

https://www.youtube.com/watch?v=wJn7LHE83cc

0/0
26.6.2015 21:52

J83i88ř33í 40K83o60p81ř69i40v37a 3344360489658

47 litrů :)

0/0
26.6.2015 21:57

M34i76r70o68s64l27a67v 50Š69i22m61k45o 7685943672905

Obsah 28 338 ccm. Největší objem, co se kdy na závodních drahách objevil. Druhé místo má Higham Special hraběte Zborowského, přes 27 litrů. Třetí místo švýcarský Dufaux, přes 26 litrů.

0/0
27.6.2015 10:39

M14a70r76t15i11n 69H87r43o11u33d17n56ý 6738297262276

28 litr a spotřeba 1 litr na 1 km...;-D

0/0
26.6.2015 21:46

M49i66r32o58s56l42a11v 12Š65i85m68k46o 7165353372445

Přidejte! Nebojte se....Předválečné Auto-Uniony a Mercedesy braly 200 l na 100 km.

0/0
27.6.2015 10:36
Foto

P49a14v95e71l 23M16a14r46t43i68n44e57k 9695925311533

Ted jsem si strik do textilu. Buh znovu ozil.

0/0
26.6.2015 21:16

J93a21n 78G45r45u20b58e12r 6684219281415

Tohle video je starý, už to v Goodwoodu projeli:

https://www.youtube.com/watch?v=bsdWgmp4TaQ

+2/0
26.6.2015 17:39

P32e81t17r 73D88u66c52h77á56č13e20k 6458309883893

A rovnou jim u toho mohli lítat pečení bažanti do huby ;-D

0/0
26.6.2015 21:58

T22o83m40á18š 43Ž42i73t35n36ý 6881910331901

Spotřeba bude asi zajímavá. Spíše v řádech na které jsme zvyklí z letectví :-)

+2/0
26.6.2015 15:55

R11o37m60a93n 73K80a63c35h94l55í90ř 7273241741490

No na té dobové fotce vidím svody a výfuk...s tím by to asi takový bordel nedělalo

0/0
26.6.2015 14:42

A82l75e57x56a55n97d73r 70K59o76s85t67k96a 8542288806644

Počítám, že je tam do budoucna přidělají, ale takhle to vypadalo efektněji.

0/0
26.6.2015 16:26

T75o50m50á94š 18R45e63k65t62o94r 1658924227939

Je to šílená "obluda" řídit bych to nechtěl to muselo být o život se v tom projet...

Jinak mi přejde poněkud divné jak mohl s tímto vozem v  roce 1911 překonat rychlostní rekord 200km/h, kdy u spalovacvích motorů to zvládl už v roce 1909 Victor Héméry s vozem Blitzen Benz a už v roce 1906 překonal v americe 200km/h paromobil.

+1/0
26.6.2015 14:19

T68o91m90á58š 78H42o46l34i26č 5398764831178

Je to priemerná rýchlosť na určenú vzdialenosť nie maximálna.

+1/0
26.6.2015 21:37

D16a82v19i17d 23V90o24j76t73a78s41í46k 7212913922608

a kde je ten cisternový vlečnák na benzín? ;-D by mě zajímalo kolik ta "bestie" sežrala benizínu..

jinak je to nádhera. skoro jako K6S310DR od lokomitov ČKD

0/0
26.6.2015 13:59

J42i79ř58í 65K18o93c75u48r74e84k 6445394585208

Tak moment, tam je 30 litrů na válec!

0/0
26.6.2015 14:55

T72o21m11á39š 79V55a55v80e74r77k45a 7291880602534

hudba jak k baletu, písty jak od Sergeje (neměl on podobnej objem?) a ten zvuk? Tak to je nářez! Škoda, že už tenhle zvuk nemůžeme slyšet u závodů F1

0/−1
26.6.2015 12:46

J46i86ř49í 84S91c46h80w21a74c23h 8398444448326

nezlob se ale přirovnat zvuk tohoto, co se točí max někde okolo 2000 ot k vysokootáčkového motoru F1, to chce hodně velkou představivost....;-)

+1/0
26.6.2015 13:08

T77o60m65á66š 11V67a40v17e40r45k46a 7781660112224

zdá se, že jsi nepochopil text, ale posteskl jsem si nad tím, že mi takovýhle zvuk právě u současné F1 chybí

0/−1
26.6.2015 14:42

J46i29ř43í 32S11c87h44w58a46c21h 8388604458866

jak ti může chybět u F1 něco co tam nikdy nebylo?

+1/0
26.6.2015 20:42

T98o45m21á33š 13V23a22v78e27r30k29a 7451160502124

co třeba 3.5 litr 10ti válec, to dělalo dost podobnej rámus

0/0
26.6.2015 22:50

J16i35ř44í 67S74c55h79w17a43c55h 8868284248536

no rámus to sice dělalo, ale to byla asi ta jediná podobnost.....;-)

+1/0
26.6.2015 22:58

T37o49m32á52š 18V94a34v23e75r52k88a 7431280972234

tu jsem měl na mysli:-)

0/0
26.6.2015 23:54

T85o93m47á41š 52V21a76v69e85r89k17a 7911110642454

Sergej měl sice 12ti válec ale objem něco přes 12lt takže tohle je jednou taková potvora;-D

0/0
26.6.2015 14:50

T83o98m67á50š 77V97a76v37e20r25k88a 7401810552344

ano ale je to jen objem jednoho válce ještě tomu chybí x12 tj. objem celého motoru 150l

0/0
26.6.2015 14:54

T56o56m65á30š 48B17l54e74c13h76a 8661639414

Takhle nějak to musí znít když probudíte draka :-)

0/0
26.6.2015 12:28
Foto

P45e26t92r 68Š76v90e52s30t92k49a 3108466589830

Nechápu, že ten člověk co točil klikou, po naskočení motoru tak klidně stál před autem. Já bych si asi cvkrnul :)

0/0
26.6.2015 11:32

M31i52r22o38s30l45a39v 42Š50i70m62k56o 7905183952895

Fiat S76 přesdívaný Brookland 300 HP. 28 338 ccm, rok postavení 1909. V r. 1913 v USA dosáhl rychlostního rekordu přes 300 km/h. V autě na obrázku sedí Felice Nazzaro, který ho tehdy pilotoval...

+3/0
26.6.2015 11:25

M83i24r65o40s21l27a56v 22Š49i38m34k41o 7165563292705

přezdívaný...

0/0
26.6.2015 11:26

M64i85r12o62s73l56a31v 34B98u94d54a 9402212857812

Tedy to je krása. Ještě že stále existují nadšenci, kteří renovují podobné klenoty a zachovávají je pro další generace.R^

+3/0
26.6.2015 10:06

P56e39t19r 35N43ě15m47e66č74e39k 1722984942143

Tak to je nádhera...ten start je prostě dechberoucí V

+4/0
26.6.2015 9:43

J32a85k30u10b 97F70e87i54f32a43r 7619899666459

Jedním slovem - parádaV!!

Tohle video by si downsizingoví pošuci z Bruséle měli povinně pouštět každé ráno:-P

+14/0
26.6.2015 8:43

O65n86d44ř36e66j 81P94a32n79z22a24r 3338975217715

by jim hrablo a vymysleli 0,125 quadturbo

+5/0
26.6.2015 9:27

J89i74ř60í 26S11c22h73w54a41c49h 8968364348946

pošuci v Bruselu žádný motory nevymýšlejí....

0/−2
26.6.2015 9:33

M56i45r76o68s80l79a39v 13B15u26d10a 9812512737152

Vymýšlejí omezení...mnohdy nesmyslná omezení!

+5/0
26.6.2015 9:59

J76i10ř59í 25S64c57h82w45a87c53h 8708214548936

.....a samozřejmě, kdyby měl konstruktér tehdy turbotechnologii k dispozici, tak by ji určitě použil a možná i to "quadturbo", protože, by mu zvedla výkon, ten by zvýšil rychlost a o tu mu jaksi primárně šlo......ne o nějaký randál....;-)

+2/0
26.6.2015 9:47

J38i40ř57í 98S74c44h44w54a51c28h 8808684848576

až na to, že jakékoliv dnešní V8/6.0 je oproti tomuto jen "downsizingové" prdítko, motůrek do stěračů, či do sekačky na trávu, jak vy turbofobové s oblibou říkáváte. A objem přece naprosto vůbec ničím nenahradíš že? ;-D

+1/0
26.6.2015 9:31

J59a44k58u48b 68F77e41i89f80a71r 7769229216579

ano, jsem turbofob, teda pokud tak nyzýváte lidi, kterým se pro auto střední třídy nelíbí motorizace 1,4TSI.

0/0
26.6.2015 14:37

J32i97ř69í 34S44c73h74w68a11c16h 8178384608356

turbofobem nazývám lidi, kteří o turbu vedou haterské řeči, jak někde v hospodě. Může se ti nelíbit jakákoliv motorizace v jakémkoliv autě, na to máš právo, to z tebe turbofoba neudělá. Mě se se třeba nelíbila motorizace v Trabantu. Jenže ta dvoudobá dvouválcová šestistovka, tam byla jediná motorizace.... citíš v tom jakýsi malý rozdíl? Cítíš, že si můžeš vybrat jinou motorizaci?

M6 má v základu sice 2.0/145k, kterou pro střední třídě určitě považuješ za dostatečnou základní motorizaci. Jenže si představ že na to "ubohé" 1.4TSI/150k bohužel nestačí. Při 4000 otáčkách dostane M6 jen 120 koní ale Superb s tím ubohým 1.4TSI "jenom" 150koní.....a při všech nižších otáčkách bude poměr výkonů obdobný, při vyšších otáčkách se M6 začne trochu dotahovat.....

nj, čekám zase něco teoretického o spolehlivosti.... protože výkonově je to o ničem.....

+2/0
26.6.2015 21:23

P81e77t56r 78S98t33e10j38s15k12a43l 3229148574676

Zvlastni ze vsichni se rozciluji nad downsizingem, ale nikdo ty velke atmosfericke benziny uz nekupoval. Mozna ty postesky smeruji k mizejicim 1.9 turbonaftam, ale turbonafta ma taky hodne daleko od objemnych benzinovych atmosfer.

0/0
26.6.2015 10:04
Foto

P80e86t63r 86P22r56o80c92h46á93z19k87a 3572386512194

Nádhera a úžasný zvuk.Jen jezdit s tím bych moc odvahu neměl.R^

+14/0
26.6.2015 5:55

L17u52d59ě22k 34Š91t76í87p20a28l 2269941363222

Protože nesplňuje normu Euro 6 a má velké emise CO2? :D

+1/0
26.6.2015 8:35
Foto

R39o26m16a86n 24V51i29e26t13z53e 9871402619680

Ne, protože v té době bylo běžné mít brzdu jen na zadní nápravě a to bubnovou v hliníkovém bubnu. Jezdilo se na kolech ne širších než pár desítek cm a obrovský motor se jen obtížně dávkoval na výkonu

+7/0
26.6.2015 8:46

D21a74n71i85e95l 93S90o61b91o32t75a 9149974536670

Mm :-)

0/0
26.6.2015 9:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.