Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Turínská bestie po sto letech ožívá a plive oheň

Psal se rok 1911, když Pietro Bordino rozparádil přízračný stroj. Automobilismus teprve startoval a ten parádní Fiat S76 právě pokořil světový rychlostní rekord. Už tehdy uměl jet přes 200 km/h. Duncan Pittaway přivedl Turínskou bestii, jak se překrásnému stroji plivajícímu oheň říká, opět k životu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F95r25a68n67t45i55š35e37k 16M70o63s28s 8982683959709

Mám pocit, že jsem přesně tohle video už viděl a je to minimálně rok zpět.

0/0
27.6.2015 14:11

S37t87a23n71i22s37l15a51v 57P43ř61i81b30y20l 1569868181586

Takhle si představuju taxík na cestu do pekla :-)

+4/0
26.6.2015 23:20

M84i70c96h34a62e30l 81K11o91n25e87č80n97ý 6872713279499

Neuvěřitelný, ale asi bych se s tím bál mazat tak rychle .Šířka jenom 130 cm, těžiště asi dost vysoko, no museli to být chlapci odvážní.R^

0/0
26.6.2015 22:19

M43i29r46o25s95l56a71v 95Š17i66m21k64o 7935423582755

Bylo to auto na ovály, klopené zatáčky. Proto má podnázev Brookland 300 HP...

0/0
27.6.2015 10:40

M51a35r43t87i17n 76H65r84o14u78d29n80ý 6598197982606

Shockwave - 60.000 koňských sil:-P

https://www.youtube.com/watch?v=qAkrzEqHHyA

0/0
26.6.2015 22:01

J48a19n 64S71e29d76l86á81k 9352167236864

to je ho*no

0/0
28.6.2015 22:21

R61o63b75e28r41t 19K11r79a15h15u84l48e85c 2873492545304

Čekal sem nějaké nové video ale stroj to teda je

0/0
26.6.2015 21:57

J37i18ř10í 88K55o78p88ř63i38v93a 3904260449368

Brutus... 46 litrů

https://www.youtube.com/watch?v=wJn7LHE83cc

0/0
26.6.2015 21:52

J67i67ř10í 23K83o11p42ř97i34v12a 3844730869548

47 litrů :)

0/0
26.6.2015 21:57

M87i52r87o67s85l11a29v 10Š37i48m74k75o 7365723202805

Obsah 28 338 ccm. Největší objem, co se kdy na závodních drahách objevil. Druhé místo má Higham Special hraběte Zborowského, přes 27 litrů. Třetí místo švýcarský Dufaux, přes 26 litrů.

0/0
27.6.2015 10:39

M91a79r26t59i15n 58H32r59o54u62d14n92ý 6818427302546

28 litr a spotřeba 1 litr na 1 km...;-D

0/0
26.6.2015 21:46

M65i15r61o94s94l66a23v 58Š62i79m22k21o 7695953432555

Přidejte! Nebojte se....Předválečné Auto-Uniony a Mercedesy braly 200 l na 100 km.

0/0
27.6.2015 10:36
Foto

P95a14v12e56l 34M22a78r61t78i76n86e92k 9315135501323

Ted jsem si strik do textilu. Buh znovu ozil.

0/0
26.6.2015 21:16

J88a51n 25G80r19u15b87e20r 6464949141485

Tohle video je starý, už to v Goodwoodu projeli:

https://www.youtube.com/watch?v=bsdWgmp4TaQ

+2/0
26.6.2015 17:39

P53e69t63r 58D95u90c43h28á61č18e43k 6948189283493

A rovnou jim u toho mohli lítat pečení bažanti do huby ;-D

0/0
26.6.2015 21:58

T98o62m21á11š 37Ž67i42t59n89ý 6291550621741

Spotřeba bude asi zajímavá. Spíše v řádech na které jsme zvyklí z letectví :-)

+2/0
26.6.2015 15:55

R10o60m34a45n 69K63a79c69h71l98í81ř 7833181451820

No na té dobové fotce vidím svody a výfuk...s tím by to asi takový bordel nedělalo

0/0
26.6.2015 14:42

A44l81e61x32a23n24d53r 90K84o85s70t53k45a 8502248596424

Počítám, že je tam do budoucna přidělají, ale takhle to vypadalo efektněji.

0/0
26.6.2015 16:26

T78o41m90á92š 74R83e14k88t72o85r 1348614597769

Je to šílená "obluda" řídit bych to nechtěl to muselo být o život se v tom projet...

Jinak mi přejde poněkud divné jak mohl s tímto vozem v  roce 1911 překonat rychlostní rekord 200km/h, kdy u spalovacvích motorů to zvládl už v roce 1909 Victor Héméry s vozem Blitzen Benz a už v roce 1906 překonal v americe 200km/h paromobil.

+1/0
26.6.2015 14:19

T90o97m78á78š 30H56o56l79i89č 5908254501108

Je to priemerná rýchlosť na určenú vzdialenosť nie maximálna.

+1/0
26.6.2015 21:37

D87a11v57i55d 56V54o90j98t31a74s39í98k 7402463712798

a kde je ten cisternový vlečnák na benzín? ;-D by mě zajímalo kolik ta "bestie" sežrala benizínu..

jinak je to nádhera. skoro jako K6S310DR od lokomitov ČKD

0/0
26.6.2015 13:59

J44i22ř10í 90K21o86c48u56r77e37k 6355794285638

Tak moment, tam je 30 litrů na válec!

0/0
26.6.2015 14:55

T98o94m94á15š 83V41a25v15e43r70k44a 7361900202764

hudba jak k baletu, písty jak od Sergeje (neměl on podobnej objem?) a ten zvuk? Tak to je nářez! Škoda, že už tenhle zvuk nemůžeme slyšet u závodů F1

0/−1
26.6.2015 12:46

J30i73ř10í 12S88c89h69w49a20c11h 8568644858756

nezlob se ale přirovnat zvuk tohoto, co se točí max někde okolo 2000 ot k vysokootáčkového motoru F1, to chce hodně velkou představivost....;-)

+1/0
26.6.2015 13:08

T21o41m90á17š 20V87a90v52e61r19k46a 7981250582104

zdá se, že jsi nepochopil text, ale posteskl jsem si nad tím, že mi takovýhle zvuk právě u současné F1 chybí

0/−1
26.6.2015 14:42

J95i25ř81í 64S25c62h31w90a19c83h 8368184838286

jak ti může chybět u F1 něco co tam nikdy nebylo?

+1/0
26.6.2015 20:42

T83o19m40á23š 26V52a11v93e26r88k62a 7221430972874

co třeba 3.5 litr 10ti válec, to dělalo dost podobnej rámus

0/0
26.6.2015 22:50

J69i97ř82í 58S61c29h58w94a55c49h 8758954828896

no rámus to sice dělalo, ale to byla asi ta jediná podobnost.....;-)

+1/0
26.6.2015 22:58

T21o94m16á35š 37V97a86v54e88r41k31a 7901210962964

tu jsem měl na mysli:-)

0/0
26.6.2015 23:54

T55o83m49á15š 47V18a88v20e28r31k15a 7501200522524

Sergej měl sice 12ti válec ale objem něco přes 12lt takže tohle je jednou taková potvora;-D

0/0
26.6.2015 14:50

T28o69m51á41š 96V40a66v66e93r31k91a 7861170702634

ano ale je to jen objem jednoho válce ještě tomu chybí x12 tj. objem celého motoru 150l

0/0
26.6.2015 14:54

T55o92m31á95š 67B93l85e63c60h97a 8981969184

Takhle nějak to musí znít když probudíte draka :-)

0/0
26.6.2015 12:28
Foto

P79e52t58r 80Š17v80e51s20t72k89a 3908556449400

Nechápu, že ten člověk co točil klikou, po naskočení motoru tak klidně stál před autem. Já bych si asi cvkrnul :)

0/0
26.6.2015 11:32

M96i86r76o66s56l23a87v 63Š48i55m88k60o 7645203972865

Fiat S76 přesdívaný Brookland 300 HP. 28 338 ccm, rok postavení 1909. V r. 1913 v USA dosáhl rychlostního rekordu přes 300 km/h. V autě na obrázku sedí Felice Nazzaro, který ho tehdy pilotoval...

+3/0
26.6.2015 11:25

M85i13r18o69s97l10a45v 37Š35i19m70k65o 7465223772475

přezdívaný...

0/0
26.6.2015 11:26

M86i85r15o21s49l35a19v 16B61u45d22a 9602932397242

Tedy to je krása. Ještě že stále existují nadšenci, kteří renovují podobné klenoty a zachovávají je pro další generace.R^

+3/0
26.6.2015 10:06

P93e96t83r 35N51ě10m54e78č41e75k 1772784702193

Tak to je nádhera...ten start je prostě dechberoucí V

+4/0
26.6.2015 9:43

J78a92k50u54b 53F32e38i11f36a31r 7489899406329

Jedním slovem - parádaV!!

Tohle video by si downsizingoví pošuci z Bruséle měli povinně pouštět každé ráno:-P

+14/0
26.6.2015 8:43

O21n23d39ř25e84j 82P61a58n83z76a64r 3858915567905

by jim hrablo a vymysleli 0,125 quadturbo

+5/0
26.6.2015 9:27

J26i52ř51í 82S64c61h89w42a29c27h 8608454338866

pošuci v Bruselu žádný motory nevymýšlejí....

0/−2
26.6.2015 9:33

M14i42r11o54s11l56a13v 74B50u56d32a 9292482707382

Vymýšlejí omezení...mnohdy nesmyslná omezení!

+5/0
26.6.2015 9:59

J41i23ř16í 52S27c74h71w63a22c74h 8458284658486

.....a samozřejmě, kdyby měl konstruktér tehdy turbotechnologii k dispozici, tak by ji určitě použil a možná i to "quadturbo", protože, by mu zvedla výkon, ten by zvýšil rychlost a o tu mu jaksi primárně šlo......ne o nějaký randál....;-)

+2/0
26.6.2015 9:47

J98i42ř41í 77S93c32h86w32a66c73h 8948544928656

až na to, že jakékoliv dnešní V8/6.0 je oproti tomuto jen "downsizingové" prdítko, motůrek do stěračů, či do sekačky na trávu, jak vy turbofobové s oblibou říkáváte. A objem přece naprosto vůbec ničím nenahradíš že? ;-D

+1/0
26.6.2015 9:31

J46a50k62u16b 87F85e25i52f19a87r 7119679656719

ano, jsem turbofob, teda pokud tak nyzýváte lidi, kterým se pro auto střední třídy nelíbí motorizace 1,4TSI.

0/0
26.6.2015 14:37

J71i23ř87í 49S59c56h75w84a67c16h 8728344198746

turbofobem nazývám lidi, kteří o turbu vedou haterské řeči, jak někde v hospodě. Může se ti nelíbit jakákoliv motorizace v jakémkoliv autě, na to máš právo, to z tebe turbofoba neudělá. Mě se se třeba nelíbila motorizace v Trabantu. Jenže ta dvoudobá dvouválcová šestistovka, tam byla jediná motorizace.... citíš v tom jakýsi malý rozdíl? Cítíš, že si můžeš vybrat jinou motorizaci?

M6 má v základu sice 2.0/145k, kterou pro střední třídě určitě považuješ za dostatečnou základní motorizaci. Jenže si představ že na to "ubohé" 1.4TSI/150k bohužel nestačí. Při 4000 otáčkách dostane M6 jen 120 koní ale Superb s tím ubohým 1.4TSI "jenom" 150koní.....a při všech nižších otáčkách bude poměr výkonů obdobný, při vyšších otáčkách se M6 začne trochu dotahovat.....

nj, čekám zase něco teoretického o spolehlivosti.... protože výkonově je to o ničem.....

+2/0
26.6.2015 21:23

P73e17t20r 85S96t76e41j35s52k77a54l 3709928154766

Zvlastni ze vsichni se rozciluji nad downsizingem, ale nikdo ty velke atmosfericke benziny uz nekupoval. Mozna ty postesky smeruji k mizejicim 1.9 turbonaftam, ale turbonafta ma taky hodne daleko od objemnych benzinovych atmosfer.

0/0
26.6.2015 10:04
Foto

P93e36t41r 25P97r46o50c30h85á66z91k97a 3792786892924

Nádhera a úžasný zvuk.Jen jezdit s tím bych moc odvahu neměl.R^

+14/0
26.6.2015 5:55

L10u45d65ě95k 43Š13t42í60p92a46l 2619471233412

Protože nesplňuje normu Euro 6 a má velké emise CO2? :D

+1/0
26.6.2015 8:35
Foto

R49o69m78a17n 35V79i30e56t64z14e 9791112439900

Ne, protože v té době bylo běžné mít brzdu jen na zadní nápravě a to bubnovou v hliníkovém bubnu. Jezdilo se na kolech ne širších než pár desítek cm a obrovský motor se jen obtížně dávkoval na výkonu

+7/0
26.6.2015 8:46

D69a45n25i36e15l 36S33o83b36o23t77a 9249574506310

Mm :-)

0/0
26.6.2015 9:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.