Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Turínská bestie po sto letech ožívá a plive oheň

Psal se rok 1911, když Pietro Bordino rozparádil přízračný stroj. Automobilismus teprve startoval a ten parádní Fiat S76 právě pokořil světový rychlostní rekord. Už tehdy uměl jet přes 200 km/h. Duncan Pittaway přivedl Turínskou bestii, jak se překrásnému stroji plivajícímu oheň říká, opět k životu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F88r62a81n54t68i78š64e65k 51M97o47s59s 8942673309319

Mám pocit, že jsem přesně tohle video už viděl a je to minimálně rok zpět.

0/0
27.6.2015 14:11

S65t82a86n88i75s66l91a62v 57P73ř20i30b73y89l 1819988611766

Takhle si představuju taxík na cestu do pekla :-)

+4/0
26.6.2015 23:20

M50i70c58h19a69e76l 66K55o88n29e29č76n40ý 6622413479669

Neuvěřitelný, ale asi bych se s tím bál mazat tak rychle .Šířka jenom 130 cm, těžiště asi dost vysoko, no museli to být chlapci odvážní.R^

0/0
26.6.2015 22:19

M72i89r50o86s35l15a17v 43Š48i14m73k83o 7525463702185

Bylo to auto na ovály, klopené zatáčky. Proto má podnázev Brookland 300 HP...

0/0
27.6.2015 10:40

M33a18r21t61i88n 25H41r98o56u47d25n32ý 6938427722626

Shockwave - 60.000 koňských sil:-P

https://www.youtube.com/watch?v=qAkrzEqHHyA

0/0
26.6.2015 22:01

J11a98n 40S22e35d70l43á37k 9202147956914

to je ho*no

0/0
28.6.2015 22:21

R24o19b28e20r94t 67K29r11a52h32u35l73e43c 2133702135204

Čekal sem nějaké nové video ale stroj to teda je

0/0
26.6.2015 21:57

J74i70ř85í 13K73o52p39ř20i98v74a 3954970169648

Brutus... 46 litrů

https://www.youtube.com/watch?v=wJn7LHE83cc

0/0
26.6.2015 21:52

J95i10ř32í 80K45o51p56ř13i92v88a 3494370369658

47 litrů :)

0/0
26.6.2015 21:57

M37i50r32o59s67l65a33v 11Š32i48m84k97o 7295453972695

Obsah 28 338 ccm. Největší objem, co se kdy na závodních drahách objevil. Druhé místo má Higham Special hraběte Zborowského, přes 27 litrů. Třetí místo švýcarský Dufaux, přes 26 litrů.

0/0
27.6.2015 10:39

M22a45r55t31i12n 92H97r60o24u98d27n84ý 6308587752186

28 litr a spotřeba 1 litr na 1 km...;-D

0/0
26.6.2015 21:46

M25i88r87o48s16l40a73v 14Š42i56m25k33o 7605103532865

Přidejte! Nebojte se....Předválečné Auto-Uniony a Mercedesy braly 200 l na 100 km.

0/0
27.6.2015 10:36
Foto

P89a56v43e28l 34M43a67r76t36i32n42e82k 9455745351233

Ted jsem si strik do textilu. Buh znovu ozil.

0/0
26.6.2015 21:16

J33a94n 20G79r38u67b94e18r 6124979161785

Tohle video je starý, už to v Goodwoodu projeli:

https://www.youtube.com/watch?v=bsdWgmp4TaQ

+2/0
26.6.2015 17:39

P41e96t17r 36D19u69c51h12á34č41e49k 6488629643153

A rovnou jim u toho mohli lítat pečení bažanti do huby ;-D

0/0
26.6.2015 21:58

T33o93m98á77š 28Ž33i30t23n80ý 6711840901801

Spotřeba bude asi zajímavá. Spíše v řádech na které jsme zvyklí z letectví :-)

+2/0
26.6.2015 15:55

R53o44m21a54n 12K69a69c98h23l72í40ř 7423501931730

No na té dobové fotce vidím svody a výfuk...s tím by to asi takový bordel nedělalo

0/0
26.6.2015 14:42

A84l42e55x73a14n72d95r 39K83o74s85t64k60a 8352318456374

Počítám, že je tam do budoucna přidělají, ale takhle to vypadalo efektněji.

0/0
26.6.2015 16:26

T25o16m89á78š 38R78e77k63t50o42r 1918604587829

Je to šílená "obluda" řídit bych to nechtěl to muselo být o život se v tom projet...

Jinak mi přejde poněkud divné jak mohl s tímto vozem v  roce 1911 překonat rychlostní rekord 200km/h, kdy u spalovacvích motorů to zvládl už v roce 1909 Victor Héméry s vozem Blitzen Benz a už v roce 1906 překonal v americe 200km/h paromobil.

+1/0
26.6.2015 14:19

T54o48m86á66š 16H66o21l94i50č 5698694351888

Je to priemerná rýchlosť na určenú vzdialenosť nie maximálna.

+1/0
26.6.2015 21:37

D51a44v47i62d 84V56o34j52t71a65s93í16k 7782143412228

a kde je ten cisternový vlečnák na benzín? ;-D by mě zajímalo kolik ta "bestie" sežrala benizínu..

jinak je to nádhera. skoro jako K6S310DR od lokomitov ČKD

0/0
26.6.2015 13:59

J22i47ř56í 38K35o97c96u53r68e19k 6495854545468

Tak moment, tam je 30 litrů na válec!

0/0
26.6.2015 14:55

T64o88m85á44š 39V10a65v84e67r18k86a 7271590412184

hudba jak k baletu, písty jak od Sergeje (neměl on podobnej objem?) a ten zvuk? Tak to je nářez! Škoda, že už tenhle zvuk nemůžeme slyšet u závodů F1

0/−1
26.6.2015 12:46

J62i73ř54í 98S57c93h40w43a37c90h 8968754388236

nezlob se ale přirovnat zvuk tohoto, co se točí max někde okolo 2000 ot k vysokootáčkového motoru F1, to chce hodně velkou představivost....;-)

+1/0
26.6.2015 13:08

T97o12m87á87š 81V78a59v75e77r48k55a 7531130602384

zdá se, že jsi nepochopil text, ale posteskl jsem si nad tím, že mi takovýhle zvuk právě u současné F1 chybí

0/−1
26.6.2015 14:42

J78i92ř88í 44S79c24h20w91a91c24h 8128364968886

jak ti může chybět u F1 něco co tam nikdy nebylo?

+1/0
26.6.2015 20:42

T68o11m86á66š 82V79a30v14e48r10k65a 7401240282104

co třeba 3.5 litr 10ti válec, to dělalo dost podobnej rámus

0/0
26.6.2015 22:50

J94i96ř65í 61S50c47h56w27a60c27h 8308164868846

no rámus to sice dělalo, ale to byla asi ta jediná podobnost.....;-)

+1/0
26.6.2015 22:58

T60o84m88á89š 73V90a80v71e73r82k55a 7891770372584

tu jsem měl na mysli:-)

0/0
26.6.2015 23:54

T29o60m23á24š 93V35a61v60e88r49k71a 7171820652594

Sergej měl sice 12ti válec ale objem něco přes 12lt takže tohle je jednou taková potvora;-D

0/0
26.6.2015 14:50

T94o93m68á28š 58V20a90v48e42r55k36a 7211500742834

ano ale je to jen objem jednoho válce ještě tomu chybí x12 tj. objem celého motoru 150l

0/0
26.6.2015 14:54

T22o87m36á65š 46B13l35e79c35h33a 8701449274

Takhle nějak to musí znít když probudíte draka :-)

0/0
26.6.2015 12:28
Foto

P76e78t24r 36Š40v67e45s20t86k15a 3868126539600

Nechápu, že ten člověk co točil klikou, po naskočení motoru tak klidně stál před autem. Já bych si asi cvkrnul :)

0/0
26.6.2015 11:32

M23i44r25o76s77l49a59v 58Š10i81m29k56o 7845703312215

Fiat S76 přesdívaný Brookland 300 HP. 28 338 ccm, rok postavení 1909. V r. 1913 v USA dosáhl rychlostního rekordu přes 300 km/h. V autě na obrázku sedí Felice Nazzaro, který ho tehdy pilotoval...

+3/0
26.6.2015 11:25

M21i20r94o51s16l18a26v 52Š98i39m44k96o 7745363402145

přezdívaný...

0/0
26.6.2015 11:26

M39i26r61o71s31l72a55v 21B78u57d58a 9222832367612

Tedy to je krása. Ještě že stále existují nadšenci, kteří renovují podobné klenoty a zachovávají je pro další generace.R^

+3/0
26.6.2015 10:06

P29e25t89r 27N68ě71m47e80č70e44k 1852414802743

Tak to je nádhera...ten start je prostě dechberoucí V

+4/0
26.6.2015 9:43

J32a28k95u51b 13F94e23i48f58a65r 7109409476919

Jedním slovem - parádaV!!

Tohle video by si downsizingoví pošuci z Bruséle měli povinně pouštět každé ráno:-P

+14/0
26.6.2015 8:43

O93n34d89ř90e79j 24P54a78n15z64a91r 3338685807755

by jim hrablo a vymysleli 0,125 quadturbo

+5/0
26.6.2015 9:27

J40i50ř97í 32S91c82h15w55a27c70h 8868124638246

pošuci v Bruselu žádný motory nevymýšlejí....

0/−2
26.6.2015 9:33

M58i78r75o76s23l89a78v 63B71u85d11a 9682662357712

Vymýšlejí omezení...mnohdy nesmyslná omezení!

+5/0
26.6.2015 9:59

J82i31ř29í 82S97c60h42w18a57c42h 8468764628126

.....a samozřejmě, kdyby měl konstruktér tehdy turbotechnologii k dispozici, tak by ji určitě použil a možná i to "quadturbo", protože, by mu zvedla výkon, ten by zvýšil rychlost a o tu mu jaksi primárně šlo......ne o nějaký randál....;-)

+2/0
26.6.2015 9:47

J87i26ř98í 95S10c39h87w78a42c88h 8278144538486

až na to, že jakékoliv dnešní V8/6.0 je oproti tomuto jen "downsizingové" prdítko, motůrek do stěračů, či do sekačky na trávu, jak vy turbofobové s oblibou říkáváte. A objem přece naprosto vůbec ničím nenahradíš že? ;-D

+1/0
26.6.2015 9:31

J38a64k66u20b 32F33e96i86f88a50r 7309169116469

ano, jsem turbofob, teda pokud tak nyzýváte lidi, kterým se pro auto střední třídy nelíbí motorizace 1,4TSI.

0/0
26.6.2015 14:37

J38i10ř59í 86S89c47h71w89a11c38h 8788564388926

turbofobem nazývám lidi, kteří o turbu vedou haterské řeči, jak někde v hospodě. Může se ti nelíbit jakákoliv motorizace v jakémkoliv autě, na to máš právo, to z tebe turbofoba neudělá. Mě se se třeba nelíbila motorizace v Trabantu. Jenže ta dvoudobá dvouválcová šestistovka, tam byla jediná motorizace.... citíš v tom jakýsi malý rozdíl? Cítíš, že si můžeš vybrat jinou motorizaci?

M6 má v základu sice 2.0/145k, kterou pro střední třídě určitě považuješ za dostatečnou základní motorizaci. Jenže si představ že na to "ubohé" 1.4TSI/150k bohužel nestačí. Při 4000 otáčkách dostane M6 jen 120 koní ale Superb s tím ubohým 1.4TSI "jenom" 150koní.....a při všech nižších otáčkách bude poměr výkonů obdobný, při vyšších otáčkách se M6 začne trochu dotahovat.....

nj, čekám zase něco teoretického o spolehlivosti.... protože výkonově je to o ničem.....

+2/0
26.6.2015 21:23

P14e25t39r 58S31t76e50j46s20k23a78l 3759238464956

Zvlastni ze vsichni se rozciluji nad downsizingem, ale nikdo ty velke atmosfericke benziny uz nekupoval. Mozna ty postesky smeruji k mizejicim 1.9 turbonaftam, ale turbonafta ma taky hodne daleko od objemnych benzinovych atmosfer.

0/0
26.6.2015 10:04
Foto

P91e94t62r 10P86r28o54c98h78á41z63k47a 3102856192814

Nádhera a úžasný zvuk.Jen jezdit s tím bych moc odvahu neměl.R^

+14/0
26.6.2015 5:55

L29u81d57ě40k 29Š52t64í63p36a25l 2309831733532

Protože nesplňuje normu Euro 6 a má velké emise CO2? :D

+1/0
26.6.2015 8:35
Foto

R79o94m47a38n 90V37i82e93t34z83e 9741202319900

Ne, protože v té době bylo běžné mít brzdu jen na zadní nápravě a to bubnovou v hliníkovém bubnu. Jezdilo se na kolech ne širších než pár desítek cm a obrovský motor se jen obtížně dávkoval na výkonu

+7/0
26.6.2015 8:46

D41a64n80i92e96l 27S81o27b52o36t40a 9369834666440

Mm :-)

0/0
26.6.2015 9:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.