Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zrušili vám úředně auto? Pošlete nám jeho fotku a příběh

Od července už nelze dokončit registraci vozidla v takzvaném polopřevodu. Takové auto už do registru aut přihlásit nepůjde, uvedlo ministerstvo dopravy. Pošlete nám fotku auta, které vám úřad vyřadil z registru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J61a73n 65P61r77i75c78h76y81s29t52a42l 8941558213

"Problematikou polopřevodů se zabývá novela zákona o podmínkách provozu na pozemních komunikacích, která možnost nepřihlášení vozidla od letošního roku omezuje. Odhlášení a přihlášení už nejsou dva samostatné úkony. Nově musí původní i nový majitel na úřad společně, nebo zmocnit toho druhého, či případně třetí stranu. "

Aneb at ziji byrokrati....

Ja jsem v dubnu koupil ojeteho Smarta pro manzelku a na zadny urad jsem nemusel ani ja ani prodavajici. Cely prevod byl otazkou mene nez 10 minut pres internet. Bylo treba k tomu mit jen maly i velky technicak od prodavajiciho, na kterych jsou autorizacni kody a zaplatit (kartou) poplatek za prevod vozidla.

0/0
10.7.2015 16:26

F38r94a27n51t62i96š17e38k 70S90k37u47p58l32í82k 7622202391592

Na druhou stranu je pozitivní, že už nebude nutné dělat takovou prasárnu, jako je na ilustračním fotu-nové RZ na starém žigulíku působí jako pěst na oko.

+1/−1
4.7.2015 8:00

P80a76v92e42l 40O49d20r22a32z68i85l 6354639207980

Jsem sám, kdo ví, že teprve při dokončení převodu se platí ekolikvidační poplatek?

+1/0
3.7.2015 9:01

J68a42r83o25s81l82a66v 56P23r97u80s68a 9492160892904

no ja mel likvidaci zdarma ale uz je to 5let po likvidaci sem ho mohl teprve vyradit kdybych vedel ze to pude i takhle mohl sem mit auto dal v klidu ho rozprodat a mit ho vyrazeny

0/0
3.7.2015 9:25

P14a83v71e71l 58O27d64r67a70z85i13l 6734979307790

Přesně takR^

0/0
26.7.2015 22:05

J25i25n88d45ř57i97c10h 39Š90k47o91p77e60k 4565821630975

a kdy jindy by se ekopoplatek asi tak platil ?

0/0
5.7.2015 23:09

P34a87v27e84l 56O29d18r63a58z21i52l 6324649117880

Třeba při odhlášení z původního  majitele? Takhle je jasné, proč bylo tolik aut v polopřevodu, moc jiných výhod, než nezaplacení pěti - desíti tisíc to asi nemělo.

0/0
26.7.2015 22:07

E52v21z77e93n 50S84o20u75k88u93p 1367244596278

Nepošlu...

+2/0
2.7.2015 22:06

J34i75n32d92ř35i23c50h 46Š25k26o89p11e28k 4725511790315

Ideálně pošlete s fotkou ke zveřejnění i celé jméno a příjmení nebo svou fotku, ať mají čtenáři představu, jak vypadá bordelář, který nebyl schpný minimálně půl roku, spíše však několik let dohlásit své auto (což byla otázka na jedno půldne i s cestou na STK)

+12/−7
1.7.2015 20:15

P36e88t79r 34B37á91č81a 8745556225205

My se spolu skoro nikdy neshodnem, ale tady jednoznacne R^:-)

+2/−3
1.7.2015 20:36

J32i43n70d18ř42i74c63h 84Š38k72o46p76e22k 4295281520805

ale tak je to dobře. Vždyť by to byla nuda, kdyby měli všichni nebo velká většina stejný názory

+1/0
1.7.2015 21:37

J10a47k94u58b 97Š92a17f50a18n46d12a 7485437221101

Jenže někteří to neudělali záměrně, ne z lenosti nebo bordelářství.

+4/−2
1.7.2015 20:45

J84i58n64d49ř70i76c90h 95Š38k79o70p88e60k 4355931940645

když škrtnu nedotažení převodu z lenosti, bordelářství a neúmysl, tak kolik a jakých případů mi zbyde ?

Napadají mě ty, kdy člověk koupil auto na jednu STK a cena za převod převyšovala hodnotu vozu. U takových šrotů je ale dobře, že ze silnic zmizly

+6/−5
1.7.2015 21:39

O54n14d62ř35e93j 67Č51a43p33k23a 6821761703774

Napadá mě ještě někdo, kdo si renovuje veterána (nebo auto, kterému těch 30 let ještě není, ale brzo bude). Proč se otravovat s úřadem, když to auto teď jezdit stejně nemůže a na veteránské značky dát půjde kdykoliv...

+2/0
2.7.2015 1:48

J86i64n98d73ř72i85c15h 51Š95k50o81p54e86k 4305111210225

to ale není důvod, to je lenost. Navíc v době, kdy autu ještě 30 let není, tak majitel apriori předpokládá, že auto bude několik let (do dovršení 30 let) stát. To je opravdu důvod nutný zřetele

0/−3
2.7.2015 6:39

J37a75n 23D87l18o27u14h29ý 7134609860449

Vetsina aut urcena k renovaci je napriklad kupa rozebranych dilu, s tim tezko projdete evidencni kontrolou, ktera ve sve podstate neresi vubec nic, jenom buzeruje noveho majitele zbytecnym urednim ukonem. Dalsi varianta poloprevodu je napriklad stare auto neplnici euro normu, kde dan je stejne vysoka jako cena vozu :-D a sroto byt nemusi! A opet je to urednicka buzerace, protoze eko dan lze v praze platit POUZE na jednom miste, nikoliv na kazdem registru!

+1/0
2.7.2015 7:51

J81i33n54d94ř56i56c15h 83Š63k26o18p10e54k 4405881480885

Kdo renovuje auta, ví (nebo měl by vědět), co vše se při evidenčce kontroluje a jak tedy mohou auto ještě rozebrat, aby prošlo. Resp. s čím musím dva dny počkat, než vyřídím papíry

Pokud je hodnota vozu srovnatelná s ekodaní, na renovaci to těžko bude. Spíše to šrotu

0/−2
2.7.2015 8:10

O25n54d91ř50e68j 94Č55a68p65k74a 6361331593844

Pokud mám rozebraného veterána v polopřevodu a vím, že ho nikdy nebudu chtít dávat na normální značky, tak prostě není důvod zabíjet čas ve frontách na registru... auto teď papírově zanikne, ale až ho dodělám, na zelené značky přihlásit půjde.

+4/0
2.7.2015 10:14

J77i86n47d75ř47i31c66h 51Š47k77o66p27e80k 4285171130535

takže jako veterána lze postavit i auto jednou z registru vyřazené a třeba i bez TP ?

Jestli jo, tak bych řek,že na silnicích přibyde veteránů

0/0
2.7.2015 11:18

O11n95d29ř57e29j 96Č95a92p17k98a 6121161873194

Jestli si to pamatuju dobře, tak jde (ale musí být starší než 30 let a ve výborném stavu, ideálně jako by to právě vyjelo z fabriky). Záleží na komisařích v příslušném veterán klubu, jestli vám to uznají.

+1/0
2.7.2015 11:35

J38i94n59d43ř73i31c79h 14Š70k12o77p78e54k 4285111520175

ttj, i když jsem doteď myslel, že právě podmínkou uznání za veterána je originální stav a to včetně TP

0/0
2.7.2015 12:21

O90n98d56ř54e15j 52Č80a34p84k51a 6551891123694

Myslím, že tady je účelem dokumentace (pokud se nějakou vůbec povede získat, v případě nějakého předválečného kousku nalezeného ve stodole to může být problém) hlavně prokázání původu toho auta - aby tam někdo neprotlačil repliku bez historické hodnoty. Techničák by měl stačit i ten, co bude teď po administrativním zrušení auta neplatný.

0/0
2.7.2015 14:39

J55i54n69d67ř24i74c40h 97Š74k58o50p62e55k 4365481910345

ale takhle starý auta v polopřevodu určitě nebudou. Pochybuji, že před válkou byl nějaký registr vozidel, který by měl následovníka v současné podobě

0/0
2.7.2015 15:08

O89n39d29ř57e86j 85Č65a30p13k60a 6851281263374

Já to dával spíš jako příklad, proč to musí jít i bez papírů. Polopřevod se bude týkat novějších věcí (staré škodovky, jedničkový Golf, první generace Escortu...)

0/0
2.7.2015 16:33

J32i46n26d36ř33i64c25h 41Š95k61o31p40e41k 4795741540165

chápu, ale já se snažím dobrat nějaké objektivní pravdy.

Na tomto zrušení tedy nebudou biti lidi tvořící veterána. Takže to vypadá, že to dopadne akorát na lenochy a vyčůránky, což je v pořádku

0/−1
2.7.2015 19:28

J74a44n 87D10l62o62u76h31ý 7644399480669

Kdo renovuje a sbira auto, casto kupuje od puvodnich majitelu "srotu" auto ve stavu, kdy to sotva samo je schopne vyjet z garaze a o kompletnosti vsech dilu nemluve.... Vy nemate ani potuchy jak komplikovane muze byt ziskat urcite auto "stojici" 40 let ve stodole zpet na znacky a vubec prehlasit to na sebeR^

0/0
2.7.2015 13:01

J86i53n41d53ř54i88c75h 36Š20k21o68p87e72k 4135941920715

možná nemám představu o náročnosti renovace, ale vím, co kontrolují na evidenční kontrole a určitě není nutné, aby auto bylo v pojízdném stavu. Dále pro přehlášení není nutnost platné STK.

Sám jsem těsně před ekodaní prodával zachovalého žigula a kupec ho chtěl jako základ na veterána. Určitě to ale nebylo tak, že by bral jakýkoli stav, hledal maximálně zachovalého, případně s menší korozí vyměnitelných dílů. Určitě by na tyto účely nekoupil hnijící hromadu rezu

0/−1
2.7.2015 13:36

J54a68n 67D81l30o53u47h50ý 7824269700819

Auto pro evidencni kontrolu musi byt kompletni, coz treba v pripade 40 let stareho Porsche "pred renovaci" je problem. nejakyho zigula si strcte mezi pulky, tech bylo pred eko-dani na prodej mraky.

0/0
3.7.2015 6:16

J47i33n11d61ř63i74c96h 90Š91k74o92p30e22k 4615301550215

auto při evidenční kontrole nemusí být kompletní, pokud si najdeš, co vše se při EK kontroluje, dojde ti to.

Navíc není problém udělat evidenční kontrolu např. bouraného auta (pokud se bouračka prodává před opravou)

Mezi půlky si strč co chceš, pokud je pro tebe těžké diskutovat aspoň trochu slušně, nikdo tě nenutí odpovídat

0/0
5.7.2015 23:08

J72a52n 51D18l42o90u36h52ý 7724259980719

Aha takze kdyz mam carreru bez motoru, tak jak prosim pekne udelam EK?

0/0
6.7.2015 12:02

P85e72t68r 32V88o68ň37k51a 2277903659713

To byla finanční injekce pro stát, průměrně 7 tisíc zlodějského a bezdůvodného eko poplatku za jedno auto, 280 melounků za dva týdny, jen to prosvištělo. Možná ještě více.;-D

+15/−1
1.7.2015 19:28

P91e19t90r 93T70. 90D37v77o54ř30á69k 4644508363

Tvrdíte, že na těch vyřazených vozech byl zaplacen eko poplatek? Buďto se snažíte lhát, nebo tomu vůbec nerozumíte.

0/−8
1.7.2015 22:15

J35a59n 57D20l54o41u15h64ý 7484119770319

Spravne je "to by byla". Opet si to Bures s Tokem blbe spocitali :-D takovych aut kde se vyplati doplatit eko dan je minimum.

+1/0
2.7.2015 7:54

P50r75o57u85z88a 82Z83d24e65n25ě10k 4706792806153

Pokud někdo chtěl šmahem zlikvidovat nepořádek v registru zaviněný přechodem na jiný systém rozhodnutím státu v roce 2012 (nedotažené převody jsou pouze zástupný problém, jelikož legislativa platná před tímto rozhodnutím měla páky ohledně této oblasti, ale z nepochopitelných důvodů je nevyužívala) měl se nejdřívě co nejvíce zjednodušit samotný přepis vozidel, který by neměl být vázaný příslušně k místě bydliště prodávajícího či kupujícího. Registr vozidel by nemusel vyžadovat evidenční prohlídky, platnost STK či pojištění (od toho je tu policie) a měla se zrušit ekodaň bez náhrady. Dále těžkopádný a zkostnatělý systém tzv depozitu, to ja taky kapitola sama pro sebe.

+20/0
1.7.2015 19:02

D17e77n24i80s 40W53i44t48z66k86u 3753641399217

konečně jsem se zbavil neexistujících aut,ještě čekám na leden a už tam budu mít jenom auta,co opravdu vlastním

+11/0
1.7.2015 18:49

M44a98r45e61k 65K36o87s76t75e97l29e88c92k49ý 6453756728

Nesmyslná mediální kampaň hloupých novinových pisálků!

Auto vám sice předně zrušili , ale kvůli vaší vlastní lenosti nebo blbosti! Na převod, či přepis vozidla byla vždycky stanovena lhůta. Tan, kdo ji "nestihl" nebo spíše nedbal, teď spláče sám nad sebou a dobře mu tak.

+21/−12
1.7.2015 17:31

J94o88h26a14n 92Z68i29n71g23e72l 2601755546441

Stát nemá co rušit soukromý majetek. To jsou totalitní praktiky.

+16/−16
1.7.2015 17:42

P48e45t56r 78T48. 45D40v67o46ř16á71k 4264578543

To auto můžete vlastnit třeba do soudného dne. Teď může řvát jen ten, kdo nedodržoval zákon.

+15/−6
1.7.2015 17:51

P52e76t67r 49V47o96ň82k24a 2937453709133

nebo ten co se nechtěl nechat bezdůvodně okrádat státem. Chtěl bych,aby stát do poslední koruny doložil, kde zkončili peníze vybrané na ten jejich takzvaný ekopoplatek.;-O

+11/−1
1.7.2015 19:31

P56e44t60r 42T29. 56D14v83o55ř37á26k 4944108373

No tak přesně ti co auto nechali v polopřevodu, tak ti ten eko poplatek nechtěli platit. Ti nemají nárok na dotazy.

+4/−9
1.7.2015 19:34

J37a48r20o76m68í62r 10K82r64á51l 4560129304129

A divíte se ?  Ekopoplatek za auto, které je často ekologičtějčí, než jiné, za které se poplatek neplatí ?

+12/−1
1.7.2015 19:53

P67e80t94r 18T80. 65D31v46o32ř74á13k 4254808963

Často? Smích. Eko poplatek neschvaluji, ale tohle nemyslíte snad vážně? Ono se časem ukáže co za auta bylo vyřazeno. A i kdyby. Je to fér vůči těm, co poplatek zaplatili?

+2/−4
1.7.2015 20:01

J22a32r29o62m64í90r 69K65r29á92l 4170439634459

Ano, podle techniků při měření emisí je např. 15 let starý Golf s najetými 70 tisíci lepší, než 5 let starý s 150 tisíci.  Nefér je "ekologický" poplatek, který se nestanovuje podle ekologických kriterii, ale podle věku.

+12/0
1.7.2015 20:07

P67e91t78r 29T72. 49D42v98o34ř95á91k 4424558413

No dobře, beru. Už jednou jsem řekl, že nejsem zastánce eko poplatku. Již jsem auto, které eko poplatku podlehalo prodával a nový majitel eko poplatek musel platit. Tím mi tenkrát stát snížil hodnotu vozu o 3000. A proto. Když 99% lidí se tomuto poplatku dle zákona pořídilo, nevidim důvod, proč ho lidem, kteří nechali auto v poloprevodu odpouštět. Měli 6 měsíců na nápravu.

+1/−4
1.7.2015 20:12

J39a39k20u46b 26Š76a17f60a36n74d15a 7185787481271

Ten poplatek se nestanovuje podle věku ale podle EURO.

0/0
1.7.2015 20:50

M40i26c21h98a12l 53F24r41ý48d78a 1222149423132

což víceméně souvisí s tím věkem...;-)

+2/−1
1.7.2015 21:56

D55e23n32i91s 44W69i36t59z61k11u 3333161569547

nesouvisí,mám auto z roku 94 a plní EURO2

+1/−1
1.7.2015 22:31

T61o51m65á87š 15J34u29r86e23č92k37a 3113232289213

Záleží v jaké zemi a a jak byl vůz homologován, ale obecně se praktikuje stáří vozu. 1992-1996 Euro I 1997-2000 Euro II takto zaplatíte eko daň, pakliže máte v VT uvedenou jinou normu homolgace, pak platíte jinak.

+1/0
2.7.2015 11:37

P44e72t61r 74V21o56ň61k10a 2747753919143

Jo teď je stát donutil, pro drtivou většinu lidí byl nakonec ten ekopoplatek menší zlo, protože budou mít ještě chvíli čím jezdit do práce (tedy pokud jim zůstali ještě nějaké kačky na opravy) , stát tímto okradl ty nejchudší i o to málo co měli, jelikož jim na jejich starý ale funkční a sloužící majetek uvalil daň v hodnotě více než 100% ze zůstatkové ceny. A prodat takové auto bylo nemožné 7000 hodnota auta, ekopoplatek 10 000, plus převod a přepis cca další tisícovka.

Dobrá zlodějina od státu, ale co to je tady běžná věc, chudina zaplatí vše. S nárokem na dotazy to nemá co dělat.Rv

+6/0
1.7.2015 20:01

P17e34t75r 39T74. 92D62v39o24ř72á65k 4584798603

Mám auto v hodnotě 150000. Na jaře na tk to bylo s velkými výtkami. Auto v hodnotě 10000 je vrak a nepatří na silnici. Pokud má tp, je podplacená, o tom jsem přesvědčen. Oprava komponent, které jsou pro provoz na komunikaci potřebné, stojí a mají hodnotu víc jak 10000.

0/−12
1.7.2015 20:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.