Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zrušili vám úředně auto? Pošlete nám jeho fotku a příběh

Od července už nelze dokončit registraci vozidla v takzvaném polopřevodu. Takové auto už do registru aut přihlásit nepůjde, uvedlo ministerstvo dopravy. Pošlete nám fotku auta, které vám úřad vyřadil z registru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J40a31n 68P97r25i71c39h58y54s16t88a29l 8241348593

"Problematikou polopřevodů se zabývá novela zákona o podmínkách provozu na pozemních komunikacích, která možnost nepřihlášení vozidla od letošního roku omezuje. Odhlášení a přihlášení už nejsou dva samostatné úkony. Nově musí původní i nový majitel na úřad společně, nebo zmocnit toho druhého, či případně třetí stranu. "

Aneb at ziji byrokrati....

Ja jsem v dubnu koupil ojeteho Smarta pro manzelku a na zadny urad jsem nemusel ani ja ani prodavajici. Cely prevod byl otazkou mene nez 10 minut pres internet. Bylo treba k tomu mit jen maly i velky technicak od prodavajiciho, na kterych jsou autorizacni kody a zaplatit (kartou) poplatek za prevod vozidla.

0/0
10.7.2015 16:26

F14r74a26n95t78i17š85e33k 57S21k11u87p90l79í91k 7202482721702

Na druhou stranu je pozitivní, že už nebude nutné dělat takovou prasárnu, jako je na ilustračním fotu-nové RZ na starém žigulíku působí jako pěst na oko.

+1/−1
4.7.2015 8:00

P49a81v74e24l 39O83d20r92a40z50i97l 6404909927800

Jsem sám, kdo ví, že teprve při dokončení převodu se platí ekolikvidační poplatek?

+1/0
3.7.2015 9:01

J36a76r87o58s42l25a48v 20P30r35u54s32a 9562820392754

no ja mel likvidaci zdarma ale uz je to 5let po likvidaci sem ho mohl teprve vyradit kdybych vedel ze to pude i takhle mohl sem mit auto dal v klidu ho rozprodat a mit ho vyrazeny

0/0
3.7.2015 9:25

P14a19v31e92l 19O15d44r34a13z96i80l 6194459987770

Přesně takR^

0/0
26.7.2015 22:05

J84i49n80d58ř66i65c25h 25Š86k19o15p69e14k 4175891100865

a kdy jindy by se ekopoplatek asi tak platil ?

0/0
5.7.2015 23:09

P95a25v94e42l 20O83d45r36a97z12i18l 6614669807530

Třeba při odhlášení z původního  majitele? Takhle je jasné, proč bylo tolik aut v polopřevodu, moc jiných výhod, než nezaplacení pěti - desíti tisíc to asi nemělo.

0/0
26.7.2015 22:07

E15v19z66e22n 51S23o34u68k23u18p 1447964926208

Nepošlu...

+2/0
2.7.2015 22:06

J12i24n28d61ř54i20c43h 90Š26k28o67p36e53k 4565981120725

Ideálně pošlete s fotkou ke zveřejnění i celé jméno a příjmení nebo svou fotku, ať mají čtenáři představu, jak vypadá bordelář, který nebyl schpný minimálně půl roku, spíše však několik let dohlásit své auto (což byla otázka na jedno půldne i s cestou na STK)

+12/−7
1.7.2015 20:15

P73e83t46r 55B95á72č92a 8175766925115

My se spolu skoro nikdy neshodnem, ale tady jednoznacne R^:-)

+2/−3
1.7.2015 20:36

J75i79n64d72ř11i45c80h 82Š49k34o22p34e54k 4125451920385

ale tak je to dobře. Vždyť by to byla nuda, kdyby měli všichni nebo velká většina stejný názory

+1/0
1.7.2015 21:37

J15a67k38u95b 30Š11a66f13a91n43d31a 7585557591181

Jenže někteří to neudělali záměrně, ne z lenosti nebo bordelářství.

+4/−2
1.7.2015 20:45

J38i59n50d91ř15i43c81h 51Š20k16o73p67e15k 4545501340935

když škrtnu nedotažení převodu z lenosti, bordelářství a neúmysl, tak kolik a jakých případů mi zbyde ?

Napadají mě ty, kdy člověk koupil auto na jednu STK a cena za převod převyšovala hodnotu vozu. U takových šrotů je ale dobře, že ze silnic zmizly

+6/−5
1.7.2015 21:39

O15n88d25ř43e70j 51Č30a29p56k43a 6511941883774

Napadá mě ještě někdo, kdo si renovuje veterána (nebo auto, kterému těch 30 let ještě není, ale brzo bude). Proč se otravovat s úřadem, když to auto teď jezdit stejně nemůže a na veteránské značky dát půjde kdykoliv...

+2/0
2.7.2015 1:48

J16i51n70d23ř47i37c76h 86Š82k64o42p43e89k 4415851330415

to ale není důvod, to je lenost. Navíc v době, kdy autu ještě 30 let není, tak majitel apriori předpokládá, že auto bude několik let (do dovršení 30 let) stát. To je opravdu důvod nutný zřetele

0/−3
2.7.2015 6:39

J49a22n 12D12l21o18u23h49ý 7804439490439

Vetsina aut urcena k renovaci je napriklad kupa rozebranych dilu, s tim tezko projdete evidencni kontrolou, ktera ve sve podstate neresi vubec nic, jenom buzeruje noveho majitele zbytecnym urednim ukonem. Dalsi varianta poloprevodu je napriklad stare auto neplnici euro normu, kde dan je stejne vysoka jako cena vozu :-D a sroto byt nemusi! A opet je to urednicka buzerace, protoze eko dan lze v praze platit POUZE na jednom miste, nikoliv na kazdem registru!

+1/0
2.7.2015 7:51

J29i43n23d42ř28i89c13h 71Š20k59o92p18e80k 4565741300685

Kdo renovuje auta, ví (nebo měl by vědět), co vše se při evidenčce kontroluje a jak tedy mohou auto ještě rozebrat, aby prošlo. Resp. s čím musím dva dny počkat, než vyřídím papíry

Pokud je hodnota vozu srovnatelná s ekodaní, na renovaci to těžko bude. Spíše to šrotu

0/−2
2.7.2015 8:10

O49n18d21ř42e92j 69Č60a48p43k85a 6171571793284

Pokud mám rozebraného veterána v polopřevodu a vím, že ho nikdy nebudu chtít dávat na normální značky, tak prostě není důvod zabíjet čas ve frontách na registru... auto teď papírově zanikne, ale až ho dodělám, na zelené značky přihlásit půjde.

+4/0
2.7.2015 10:14

J47i73n24d71ř14i49c35h 18Š83k20o12p71e10k 4135891680275

takže jako veterána lze postavit i auto jednou z registru vyřazené a třeba i bez TP ?

Jestli jo, tak bych řek,že na silnicích přibyde veteránů

0/0
2.7.2015 11:18

O47n62d11ř47e56j 41Č85a48p24k75a 6681141283984

Jestli si to pamatuju dobře, tak jde (ale musí být starší než 30 let a ve výborném stavu, ideálně jako by to právě vyjelo z fabriky). Záleží na komisařích v příslušném veterán klubu, jestli vám to uznají.

+1/0
2.7.2015 11:35

J32i84n50d19ř96i77c83h 74Š26k78o79p90e72k 4795911320135

ttj, i když jsem doteď myslel, že právě podmínkou uznání za veterána je originální stav a to včetně TP

0/0
2.7.2015 12:21

O16n57d46ř91e81j 20Č24a28p73k91a 6861621403374

Myslím, že tady je účelem dokumentace (pokud se nějakou vůbec povede získat, v případě nějakého předválečného kousku nalezeného ve stodole to může být problém) hlavně prokázání původu toho auta - aby tam někdo neprotlačil repliku bez historické hodnoty. Techničák by měl stačit i ten, co bude teď po administrativním zrušení auta neplatný.

0/0
2.7.2015 14:39

J39i98n45d85ř92i29c22h 26Š88k35o24p58e93k 4885191490135

ale takhle starý auta v polopřevodu určitě nebudou. Pochybuji, že před válkou byl nějaký registr vozidel, který by měl následovníka v současné podobě

0/0
2.7.2015 15:08

O37n10d56ř94e21j 40Č45a90p56k20a 6191611913894

Já to dával spíš jako příklad, proč to musí jít i bez papírů. Polopřevod se bude týkat novějších věcí (staré škodovky, jedničkový Golf, první generace Escortu...)

0/0
2.7.2015 16:33

J54i14n61d89ř65i57c30h 97Š43k92o66p54e18k 4915351250135

chápu, ale já se snažím dobrat nějaké objektivní pravdy.

Na tomto zrušení tedy nebudou biti lidi tvořící veterána. Takže to vypadá, že to dopadne akorát na lenochy a vyčůránky, což je v pořádku

0/−1
2.7.2015 19:28

J86a37n 10D39l51o30u75h47ý 7184909800419

Kdo renovuje a sbira auto, casto kupuje od puvodnich majitelu "srotu" auto ve stavu, kdy to sotva samo je schopne vyjet z garaze a o kompletnosti vsech dilu nemluve.... Vy nemate ani potuchy jak komplikovane muze byt ziskat urcite auto "stojici" 40 let ve stodole zpet na znacky a vubec prehlasit to na sebeR^

0/0
2.7.2015 13:01

J39i56n67d68ř36i80c65h 37Š44k11o56p77e22k 4955681660215

možná nemám představu o náročnosti renovace, ale vím, co kontrolují na evidenční kontrole a určitě není nutné, aby auto bylo v pojízdném stavu. Dále pro přehlášení není nutnost platné STK.

Sám jsem těsně před ekodaní prodával zachovalého žigula a kupec ho chtěl jako základ na veterána. Určitě to ale nebylo tak, že by bral jakýkoli stav, hledal maximálně zachovalého, případně s menší korozí vyměnitelných dílů. Určitě by na tyto účely nekoupil hnijící hromadu rezu

0/−1
2.7.2015 13:36

J10a92n 70D79l72o10u69h20ý 7584259560929

Auto pro evidencni kontrolu musi byt kompletni, coz treba v pripade 40 let stareho Porsche "pred renovaci" je problem. nejakyho zigula si strcte mezi pulky, tech bylo pred eko-dani na prodej mraky.

0/0
3.7.2015 6:16

J30i38n76d64ř69i97c91h 19Š76k95o94p65e58k 4915851440395

auto při evidenční kontrole nemusí být kompletní, pokud si najdeš, co vše se při EK kontroluje, dojde ti to.

Navíc není problém udělat evidenční kontrolu např. bouraného auta (pokud se bouračka prodává před opravou)

Mezi půlky si strč co chceš, pokud je pro tebe těžké diskutovat aspoň trochu slušně, nikdo tě nenutí odpovídat

0/0
5.7.2015 23:08

J59a78n 30D15l36o59u74h34ý 7484189280909

Aha takze kdyz mam carreru bez motoru, tak jak prosim pekne udelam EK?

0/0
6.7.2015 12:02

P14e65t81r 72V27o66ň14k60a 2217623149813

To byla finanční injekce pro stát, průměrně 7 tisíc zlodějského a bezdůvodného eko poplatku za jedno auto, 280 melounků za dva týdny, jen to prosvištělo. Možná ještě více.;-D

+15/−1
1.7.2015 19:28

P32e80t50r 24T49. 73D46v49o93ř85á19k 4164388113

Tvrdíte, že na těch vyřazených vozech byl zaplacen eko poplatek? Buďto se snažíte lhát, nebo tomu vůbec nerozumíte.

0/−8
1.7.2015 22:15

J26a71n 93D90l52o41u87h58ý 7654429900839

Spravne je "to by byla". Opet si to Bures s Tokem blbe spocitali :-D takovych aut kde se vyplati doplatit eko dan je minimum.

+1/0
2.7.2015 7:54

P36r20o45u29z88a 84Z42d79e21n49ě49k 4686942466903

Pokud někdo chtěl šmahem zlikvidovat nepořádek v registru zaviněný přechodem na jiný systém rozhodnutím státu v roce 2012 (nedotažené převody jsou pouze zástupný problém, jelikož legislativa platná před tímto rozhodnutím měla páky ohledně této oblasti, ale z nepochopitelných důvodů je nevyužívala) měl se nejdřívě co nejvíce zjednodušit samotný přepis vozidel, který by neměl být vázaný příslušně k místě bydliště prodávajícího či kupujícího. Registr vozidel by nemusel vyžadovat evidenční prohlídky, platnost STK či pojištění (od toho je tu policie) a měla se zrušit ekodaň bez náhrady. Dále těžkopádný a zkostnatělý systém tzv depozitu, to ja taky kapitola sama pro sebe.

+20/0
1.7.2015 19:02

D56e96n22i23s 50W84i68t11z70k69u 3363361939467

konečně jsem se zbavil neexistujících aut,ještě čekám na leden a už tam budu mít jenom auta,co opravdu vlastním

+11/0
1.7.2015 18:49

M12a90r64e81k 69K62o95s10t35e89l72e25c81k14ý 6133576528

Nesmyslná mediální kampaň hloupých novinových pisálků!

Auto vám sice předně zrušili , ale kvůli vaší vlastní lenosti nebo blbosti! Na převod, či přepis vozidla byla vždycky stanovena lhůta. Tan, kdo ji "nestihl" nebo spíše nedbal, teď spláče sám nad sebou a dobře mu tak.

+21/−12
1.7.2015 17:31

J16o83h39a26n 87Z38i16n96g47e34l 2281795476291

Stát nemá co rušit soukromý majetek. To jsou totalitní praktiky.

+16/−16
1.7.2015 17:42

P32e45t79r 84T58. 76D53v23o42ř86á97k 4534168393

To auto můžete vlastnit třeba do soudného dne. Teď může řvát jen ten, kdo nedodržoval zákon.

+15/−6
1.7.2015 17:51

P21e67t79r 72V63o72ň88k12a 2747653639713

nebo ten co se nechtěl nechat bezdůvodně okrádat státem. Chtěl bych,aby stát do poslední koruny doložil, kde zkončili peníze vybrané na ten jejich takzvaný ekopoplatek.;-O

+11/−1
1.7.2015 19:31

P42e45t88r 77T46. 32D81v76o39ř37á82k 4594968283

No tak přesně ti co auto nechali v polopřevodu, tak ti ten eko poplatek nechtěli platit. Ti nemají nárok na dotazy.

+4/−9
1.7.2015 19:34

J40a48r13o65m61í25r 49K14r31á81l 4690569474129

A divíte se ?  Ekopoplatek za auto, které je často ekologičtějčí, než jiné, za které se poplatek neplatí ?

+12/−1
1.7.2015 19:53

P39e54t98r 56T12. 81D46v26o39ř82á89k 4784228663

Často? Smích. Eko poplatek neschvaluji, ale tohle nemyslíte snad vážně? Ono se časem ukáže co za auta bylo vyřazeno. A i kdyby. Je to fér vůči těm, co poplatek zaplatili?

+2/−4
1.7.2015 20:01

J35a54r15o64m33í59r 51K17r42á28l 4270619414869

Ano, podle techniků při měření emisí je např. 15 let starý Golf s najetými 70 tisíci lepší, než 5 let starý s 150 tisíci.  Nefér je "ekologický" poplatek, který se nestanovuje podle ekologických kriterii, ale podle věku.

+12/0
1.7.2015 20:07

P45e42t74r 64T84. 65D46v56o46ř14á46k 4394928853

No dobře, beru. Už jednou jsem řekl, že nejsem zastánce eko poplatku. Již jsem auto, které eko poplatku podlehalo prodával a nový majitel eko poplatek musel platit. Tím mi tenkrát stát snížil hodnotu vozu o 3000. A proto. Když 99% lidí se tomuto poplatku dle zákona pořídilo, nevidim důvod, proč ho lidem, kteří nechali auto v poloprevodu odpouštět. Měli 6 měsíců na nápravu.

+1/−4
1.7.2015 20:12

J43a48k42u12b 73Š41a70f12a64n17d24a 7605657961781

Ten poplatek se nestanovuje podle věku ale podle EURO.

0/0
1.7.2015 20:50

M44i70c46h45a89l 78F35r45ý59d85a 1362339853222

což víceméně souvisí s tím věkem...;-)

+2/−1
1.7.2015 21:56

D13e90n90i87s 48W51i34t14z65k95u 3443171119707

nesouvisí,mám auto z roku 94 a plní EURO2

+1/−1
1.7.2015 22:31

T38o28m94á86š 20J20u86r27e19č16k16a 3723392579503

Záleží v jaké zemi a a jak byl vůz homologován, ale obecně se praktikuje stáří vozu. 1992-1996 Euro I 1997-2000 Euro II takto zaplatíte eko daň, pakliže máte v VT uvedenou jinou normu homolgace, pak platíte jinak.

+1/0
2.7.2015 11:37

P34e89t46r 97V97o21ň79k52a 2637363509253

Jo teď je stát donutil, pro drtivou většinu lidí byl nakonec ten ekopoplatek menší zlo, protože budou mít ještě chvíli čím jezdit do práce (tedy pokud jim zůstali ještě nějaké kačky na opravy) , stát tímto okradl ty nejchudší i o to málo co měli, jelikož jim na jejich starý ale funkční a sloužící majetek uvalil daň v hodnotě více než 100% ze zůstatkové ceny. A prodat takové auto bylo nemožné 7000 hodnota auta, ekopoplatek 10 000, plus převod a přepis cca další tisícovka.

Dobrá zlodějina od státu, ale co to je tady běžná věc, chudina zaplatí vše. S nárokem na dotazy to nemá co dělat.Rv

+6/0
1.7.2015 20:01

P75e58t34r 79T90. 17D36v53o78ř63á92k 4384708883

Mám auto v hodnotě 150000. Na jaře na tk to bylo s velkými výtkami. Auto v hodnotě 10000 je vrak a nepatří na silnici. Pokud má tp, je podplacená, o tom jsem přesvědčen. Oprava komponent, které jsou pro provoz na komunikaci potřebné, stojí a mají hodnotu víc jak 10000.

0/−12
1.7.2015 20:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.