Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zrušili vám úředně auto? Pošlete nám jeho fotku a příběh

Od července už nelze dokončit registraci vozidla v takzvaném polopřevodu. Takové auto už do registru aut přihlásit nepůjde, uvedlo ministerstvo dopravy. Pošlete nám fotku auta, které vám úřad vyřadil z registru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J23a30n 75P35r73i55c52h47y49s54t52a54l 8221918203

"Problematikou polopřevodů se zabývá novela zákona o podmínkách provozu na pozemních komunikacích, která možnost nepřihlášení vozidla od letošního roku omezuje. Odhlášení a přihlášení už nejsou dva samostatné úkony. Nově musí původní i nový majitel na úřad společně, nebo zmocnit toho druhého, či případně třetí stranu. "

Aneb at ziji byrokrati....

Ja jsem v dubnu koupil ojeteho Smarta pro manzelku a na zadny urad jsem nemusel ani ja ani prodavajici. Cely prevod byl otazkou mene nez 10 minut pres internet. Bylo treba k tomu mit jen maly i velky technicak od prodavajiciho, na kterych jsou autorizacni kody a zaplatit (kartou) poplatek za prevod vozidla.

0/0
10.7.2015 16:26

F53r36a82n83t23i55š22e64k 84S26k94u17p27l98í27k 7852342351912

Na druhou stranu je pozitivní, že už nebude nutné dělat takovou prasárnu, jako je na ilustračním fotu-nové RZ na starém žigulíku působí jako pěst na oko.

+1/−1
4.7.2015 8:00

P96a22v24e40l 88O63d13r85a43z84i93l 6774599137310

Jsem sám, kdo ví, že teprve při dokončení převodu se platí ekolikvidační poplatek?

+1/0
3.7.2015 9:01


J51a97r80o77s22l10a11v 65P89r19u78s48a 9342470322684

no ja mel likvidaci zdarma ale uz je to 5let po likvidaci sem ho mohl teprve vyradit kdybych vedel ze to pude i takhle mohl sem mit auto dal v klidu ho rozprodat a mit ho vyrazeny

0/0
3.7.2015 9:25

P28a29v29e94l 96O38d95r93a29z19i68l 6774799907480

Přesně takR^

0/0
26.7.2015 22:05

J44i13n94d57ř28i14c55h 23Š90k94o56p33e30k 4205251780485

a kdy jindy by se ekopoplatek asi tak platil ?

0/0
5.7.2015 23:09

P21a26v75e57l 40O18d33r22a12z86i58l 6124419337840

Třeba při odhlášení z původního  majitele? Takhle je jasné, proč bylo tolik aut v polopřevodu, moc jiných výhod, než nezaplacení pěti - desíti tisíc to asi nemělo.

0/0
26.7.2015 22:07

E98v70z43e45n 38S89o13u63k71u16p 1377984506158

Nepošlu...

+2/0
2.7.2015 22:06

J74i82n13d40ř30i65c62h 25Š89k14o93p70e44k 4265261950205

Ideálně pošlete s fotkou ke zveřejnění i celé jméno a příjmení nebo svou fotku, ať mají čtenáři představu, jak vypadá bordelář, který nebyl schpný minimálně půl roku, spíše však několik let dohlásit své auto (což byla otázka na jedno půldne i s cestou na STK)

+12/−7
1.7.2015 20:15

P59e71t70r 33B59á75č79a 8495576185625

My se spolu skoro nikdy neshodnem, ale tady jednoznacne R^:-)

+2/−3
1.7.2015 20:36

J13i51n12d18ř82i17c36h 14Š54k71o20p67e32k 4835801390505

ale tak je to dobře. Vždyť by to byla nuda, kdyby měli všichni nebo velká většina stejný názory

+1/0
1.7.2015 21:37

J67a55k86u46b 74Š94a76f37a78n81d25a 7175337901721

Jenže někteří to neudělali záměrně, ne z lenosti nebo bordelářství.

+4/−2
1.7.2015 20:45

J57i10n21d47ř12i85c87h 37Š88k22o51p48e49k 4145481490775

když škrtnu nedotažení převodu z lenosti, bordelářství a neúmysl, tak kolik a jakých případů mi zbyde ?

Napadají mě ty, kdy člověk koupil auto na jednu STK a cena za převod převyšovala hodnotu vozu. U takových šrotů je ale dobře, že ze silnic zmizly

+6/−5
1.7.2015 21:39

O46n39d81ř12e30j 25Č37a56p34k80a 6131341203964

Napadá mě ještě někdo, kdo si renovuje veterána (nebo auto, kterému těch 30 let ještě není, ale brzo bude). Proč se otravovat s úřadem, když to auto teď jezdit stejně nemůže a na veteránské značky dát půjde kdykoliv...

+2/0
2.7.2015 1:48

J31i79n47d20ř31i71c42h 36Š64k78o27p96e33k 4335551370335

to ale není důvod, to je lenost. Navíc v době, kdy autu ještě 30 let není, tak majitel apriori předpokládá, že auto bude několik let (do dovršení 30 let) stát. To je opravdu důvod nutný zřetele

0/−3
2.7.2015 6:39

J40a41n 47D69l93o18u69h36ý 7834829900769

Vetsina aut urcena k renovaci je napriklad kupa rozebranych dilu, s tim tezko projdete evidencni kontrolou, ktera ve sve podstate neresi vubec nic, jenom buzeruje noveho majitele zbytecnym urednim ukonem. Dalsi varianta poloprevodu je napriklad stare auto neplnici euro normu, kde dan je stejne vysoka jako cena vozu :-D a sroto byt nemusi! A opet je to urednicka buzerace, protoze eko dan lze v praze platit POUZE na jednom miste, nikoliv na kazdem registru!

+1/0
2.7.2015 7:51

J14i83n12d78ř25i29c67h 12Š93k26o76p44e19k 4735121830335

Kdo renovuje auta, ví (nebo měl by vědět), co vše se při evidenčce kontroluje a jak tedy mohou auto ještě rozebrat, aby prošlo. Resp. s čím musím dva dny počkat, než vyřídím papíry

Pokud je hodnota vozu srovnatelná s ekodaní, na renovaci to těžko bude. Spíše to šrotu

0/−2
2.7.2015 8:10

O91n14d10ř96e57j 72Č92a72p36k37a 6711761823464

Pokud mám rozebraného veterána v polopřevodu a vím, že ho nikdy nebudu chtít dávat na normální značky, tak prostě není důvod zabíjet čas ve frontách na registru... auto teď papírově zanikne, ale až ho dodělám, na zelené značky přihlásit půjde.

+4/0
2.7.2015 10:14

J87i51n59d59ř94i25c27h 18Š13k87o35p39e23k 4645121590295

takže jako veterána lze postavit i auto jednou z registru vyřazené a třeba i bez TP ?

Jestli jo, tak bych řek,že na silnicích přibyde veteránů

0/0
2.7.2015 11:18

O16n84d12ř91e78j 90Č79a56p20k19a 6161881913954

Jestli si to pamatuju dobře, tak jde (ale musí být starší než 30 let a ve výborném stavu, ideálně jako by to právě vyjelo z fabriky). Záleží na komisařích v příslušném veterán klubu, jestli vám to uznají.

+1/0
2.7.2015 11:35

J34i20n78d87ř91i59c24h 16Š68k16o83p10e21k 4705271590375

ttj, i když jsem doteď myslel, že právě podmínkou uznání za veterána je originální stav a to včetně TP

0/0
2.7.2015 12:21

O69n75d17ř64e90j 80Č54a19p60k79a 6131831163214

Myslím, že tady je účelem dokumentace (pokud se nějakou vůbec povede získat, v případě nějakého předválečného kousku nalezeného ve stodole to může být problém) hlavně prokázání původu toho auta - aby tam někdo neprotlačil repliku bez historické hodnoty. Techničák by měl stačit i ten, co bude teď po administrativním zrušení auta neplatný.

0/0
2.7.2015 14:39

J28i21n90d10ř29i43c75h 19Š10k15o98p26e95k 4185771780185

ale takhle starý auta v polopřevodu určitě nebudou. Pochybuji, že před válkou byl nějaký registr vozidel, který by měl následovníka v současné podobě

0/0
2.7.2015 15:08

O38n60d80ř46e22j 83Č41a42p38k34a 6781411783214

Já to dával spíš jako příklad, proč to musí jít i bez papírů. Polopřevod se bude týkat novějších věcí (staré škodovky, jedničkový Golf, první generace Escortu...)

0/0
2.7.2015 16:33

J32i62n93d64ř88i30c69h 97Š25k60o59p75e12k 4645741830455

chápu, ale já se snažím dobrat nějaké objektivní pravdy.

Na tomto zrušení tedy nebudou biti lidi tvořící veterána. Takže to vypadá, že to dopadne akorát na lenochy a vyčůránky, což je v pořádku

0/−1
2.7.2015 19:28

J40a81n 70D73l32o34u73h16ý 7364599670899

Kdo renovuje a sbira auto, casto kupuje od puvodnich majitelu "srotu" auto ve stavu, kdy to sotva samo je schopne vyjet z garaze a o kompletnosti vsech dilu nemluve.... Vy nemate ani potuchy jak komplikovane muze byt ziskat urcite auto "stojici" 40 let ve stodole zpet na znacky a vubec prehlasit to na sebeR^

0/0
2.7.2015 13:01

J18i96n77d30ř93i76c62h 11Š53k88o58p47e39k 4455291850465

možná nemám představu o náročnosti renovace, ale vím, co kontrolují na evidenční kontrole a určitě není nutné, aby auto bylo v pojízdném stavu. Dále pro přehlášení není nutnost platné STK.

Sám jsem těsně před ekodaní prodával zachovalého žigula a kupec ho chtěl jako základ na veterána. Určitě to ale nebylo tak, že by bral jakýkoli stav, hledal maximálně zachovalého, případně s menší korozí vyměnitelných dílů. Určitě by na tyto účely nekoupil hnijící hromadu rezu

0/−1
2.7.2015 13:36

J81a75n 66D53l88o47u59h18ý 7464989380299

Auto pro evidencni kontrolu musi byt kompletni, coz treba v pripade 40 let stareho Porsche "pred renovaci" je problem. nejakyho zigula si strcte mezi pulky, tech bylo pred eko-dani na prodej mraky.

0/0
3.7.2015 6:16

J57i62n69d12ř18i17c63h 81Š54k18o86p21e82k 4905511330335

auto při evidenční kontrole nemusí být kompletní, pokud si najdeš, co vše se při EK kontroluje, dojde ti to.

Navíc není problém udělat evidenční kontrolu např. bouraného auta (pokud se bouračka prodává před opravou)

Mezi půlky si strč co chceš, pokud je pro tebe těžké diskutovat aspoň trochu slušně, nikdo tě nenutí odpovídat

0/0
5.7.2015 23:08

J43a86n 14D87l69o53u82h10ý 7454289580289

Aha takze kdyz mam carreru bez motoru, tak jak prosim pekne udelam EK?

0/0
6.7.2015 12:02

P22e56t77r 34V80o95ň35k87a 2457313379653

To byla finanční injekce pro stát, průměrně 7 tisíc zlodějského a bezdůvodného eko poplatku za jedno auto, 280 melounků za dva týdny, jen to prosvištělo. Možná ještě více.;-D

+15/−1
1.7.2015 19:28

P14e90t72r 88T55. 70D97v95o35ř83á12k 4214338413

Tvrdíte, že na těch vyřazených vozech byl zaplacen eko poplatek? Buďto se snažíte lhát, nebo tomu vůbec nerozumíte.

0/−8
1.7.2015 22:15

J87a19n 86D11l71o87u14h63ý 7414609180859

Spravne je "to by byla". Opet si to Bures s Tokem blbe spocitali :-D takovych aut kde se vyplati doplatit eko dan je minimum.

+1/0
2.7.2015 7:54

P11r94o26u44z87a 22Z59d47e83n77ě79k 4936542736303

Pokud někdo chtěl šmahem zlikvidovat nepořádek v registru zaviněný přechodem na jiný systém rozhodnutím státu v roce 2012 (nedotažené převody jsou pouze zástupný problém, jelikož legislativa platná před tímto rozhodnutím měla páky ohledně této oblasti, ale z nepochopitelných důvodů je nevyužívala) měl se nejdřívě co nejvíce zjednodušit samotný přepis vozidel, který by neměl být vázaný příslušně k místě bydliště prodávajícího či kupujícího. Registr vozidel by nemusel vyžadovat evidenční prohlídky, platnost STK či pojištění (od toho je tu policie) a měla se zrušit ekodaň bez náhrady. Dále těžkopádný a zkostnatělý systém tzv depozitu, to ja taky kapitola sama pro sebe.

+20/0
1.7.2015 19:02

D62e91n37i53s 66W11i49t17z26k11u 3433581499607

konečně jsem se zbavil neexistujících aut,ještě čekám na leden a už tam budu mít jenom auta,co opravdu vlastním

+11/0
1.7.2015 18:49

M50a59r22e79k 68K68o12s79t90e95l89e61c84k57ý 6193386918

Nesmyslná mediální kampaň hloupých novinových pisálků!

Auto vám sice předně zrušili , ale kvůli vaší vlastní lenosti nebo blbosti! Na převod, či přepis vozidla byla vždycky stanovena lhůta. Tan, kdo ji "nestihl" nebo spíše nedbal, teď spláče sám nad sebou a dobře mu tak.

+21/−12
1.7.2015 17:31

J55o96h66a51n 71Z13i16n51g84e61l 2861985436531

Stát nemá co rušit soukromý majetek. To jsou totalitní praktiky.

+16/−16
1.7.2015 17:42

P62e19t86r 42T28. 67D23v85o15ř28á82k 4114418633

To auto můžete vlastnit třeba do soudného dne. Teď může řvát jen ten, kdo nedodržoval zákon.

+15/−6
1.7.2015 17:51

P15e25t90r 96V86o18ň86k60a 2817193789553

nebo ten co se nechtěl nechat bezdůvodně okrádat státem. Chtěl bych,aby stát do poslední koruny doložil, kde zkončili peníze vybrané na ten jejich takzvaný ekopoplatek.;-O

+11/−1
1.7.2015 19:31

P15e38t82r 17T24. 79D56v51o37ř51á97k 4244908693

No tak přesně ti co auto nechali v polopřevodu, tak ti ten eko poplatek nechtěli platit. Ti nemají nárok na dotazy.

+4/−9
1.7.2015 19:34

J77a69r91o48m67í69r 71K52r45á69l 4700889224359

A divíte se ?  Ekopoplatek za auto, které je často ekologičtějčí, než jiné, za které se poplatek neplatí ?

+12/−1
1.7.2015 19:53

P65e11t37r 76T63. 71D62v84o13ř97á13k 4134538893

Často? Smích. Eko poplatek neschvaluji, ale tohle nemyslíte snad vážně? Ono se časem ukáže co za auta bylo vyřazeno. A i kdyby. Je to fér vůči těm, co poplatek zaplatili?

+2/−4
1.7.2015 20:01

J36a62r26o76m16í26r 39K27r68á42l 4500189834619

Ano, podle techniků při měření emisí je např. 15 let starý Golf s najetými 70 tisíci lepší, než 5 let starý s 150 tisíci.  Nefér je "ekologický" poplatek, který se nestanovuje podle ekologických kriterii, ale podle věku.

+12/0
1.7.2015 20:07

P91e23t45r 35T67. 31D84v35o24ř30á59k 4284178923

No dobře, beru. Už jednou jsem řekl, že nejsem zastánce eko poplatku. Již jsem auto, které eko poplatku podlehalo prodával a nový majitel eko poplatek musel platit. Tím mi tenkrát stát snížil hodnotu vozu o 3000. A proto. Když 99% lidí se tomuto poplatku dle zákona pořídilo, nevidim důvod, proč ho lidem, kteří nechali auto v poloprevodu odpouštět. Měli 6 měsíců na nápravu.

+1/−4
1.7.2015 20:12

J66a93k45u64b 26Š80a26f82a52n92d82a 7945947481421

Ten poplatek se nestanovuje podle věku ale podle EURO.

0/0
1.7.2015 20:50

M93i35c55h87a10l 92F88r61ý76d45a 1322149103482

což víceméně souvisí s tím věkem...;-)

+2/−1
1.7.2015 21:56

D94e26n86i19s 46W60i73t96z85k90u 3123441199707

nesouvisí,mám auto z roku 94 a plní EURO2

+1/−1
1.7.2015 22:31

T52o51m71á35š 46J91u30r94e14č39k16a 3983762429673

Záleží v jaké zemi a a jak byl vůz homologován, ale obecně se praktikuje stáří vozu. 1992-1996 Euro I 1997-2000 Euro II takto zaplatíte eko daň, pakliže máte v VT uvedenou jinou normu homolgace, pak platíte jinak.

+1/0
2.7.2015 11:37

P29e92t76r 25V43o56ň76k94a 2847583869683

Jo teď je stát donutil, pro drtivou většinu lidí byl nakonec ten ekopoplatek menší zlo, protože budou mít ještě chvíli čím jezdit do práce (tedy pokud jim zůstali ještě nějaké kačky na opravy) , stát tímto okradl ty nejchudší i o to málo co měli, jelikož jim na jejich starý ale funkční a sloužící majetek uvalil daň v hodnotě více než 100% ze zůstatkové ceny. A prodat takové auto bylo nemožné 7000 hodnota auta, ekopoplatek 10 000, plus převod a přepis cca další tisícovka.

Dobrá zlodějina od státu, ale co to je tady běžná věc, chudina zaplatí vše. S nárokem na dotazy to nemá co dělat.Rv

+6/0
1.7.2015 20:01

P95e49t63r 85T64. 83D28v19o34ř72á96k 4664178273

Mám auto v hodnotě 150000. Na jaře na tk to bylo s velkými výtkami. Auto v hodnotě 10000 je vrak a nepatří na silnici. Pokud má tp, je podplacená, o tom jsem přesvědčen. Oprava komponent, které jsou pro provoz na komunikaci potřebné, stojí a mají hodnotu víc jak 10000.

0/−12
1.7.2015 20:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.