Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Velká jízda Škody začíná vadit Volkswagenu

Rychlý vzestup české značky by měl dělat mateřskému koncernu VW radost, ale podle hlasů ze zákulisí se to jeho vedení přestává líbit. Škoda prý moc těží ze značky Volkswagen.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V94i78l84é39m 94P54ř65í97h65o61d77a 2724269883767

Na Jadranu zřejmě zatím žádný žralok nesežral českou učitelku, proto tento článek. Jinak, šéf koncernu může být zřejmě tydýt a něco říkat, ale pokud by chtěl nějak regulovat úspěšnou značku, akcionáři, a zvl. ti němečtí, ho rychle kopnou do arše.

0/0
28.7.2015 12:58

T16o69m13a52s 83T48h49o42m77a38e97s 6924260205148

Tohle je klasické PR od koncernu WV. Úplně stejné články vycházeli u předchozí verze Superbu. Superb se mimo ČR moc neprodává a tak se přiživuje na jménu Passatu.

0/−1
25.7.2015 12:38

M62a85r85e89k 66Š36i94m14o36n 2244387758818

Já tomu nerozumím. Volkswagen je jediným vlastníkem Škoda Auto. Její zisk jde jen tam. Tak proč jim úspěch vadí?

+3/0
24.7.2015 21:15

M71a28r39t44i55n 68R54u14z58i13c77k77a 1552468166117

Protoze to neni VW A neni to vyrobeno v nemecku...

+1/0
24.7.2015 22:05

L95u61c48i86a61n 97P91a85p35a32z50i21a65n 5754387541715

Asi okurková sezona, o tom se psali i v minulých letech. Ono není vše tak horké, jak vypadá za horkého léta. Velká jízda Škodovky je relativní, všichni to vědí, takže klídek a pohodu, hlavně, když to generuje velký zisk.

0/0
23.7.2015 14:50

L67a69d59i97s62l46a57v 64B98u14r81d18a 2217204888875

Musím uznat, že ten Superb se fakt povedl! R^

+3/0
22.7.2015 11:36
Foto

J12a40n 61M88a87c29k 5727362532195

Ani se nedivim, VW je neskutecne predrazeny, nejen vozy ale i servis.

+4/0
20.7.2015 11:00

M33i28l43o48š 81Š74i32k15o86l75a 4563126427250

Jo, a je to tady. Také jsem pracoval u jedné zahraniční firmy. Nesmíte jim dát najevo, že je přerůstáte. Omezí Vám trhy, omezí Vám investice, nazvou Vás kaskadéry. A hlavně Němci jsou v tomto specialisté. Oni mají na všechno předpis. Bez toho se nedá pracovat. Když vymyslíte něco lepšího, co předpisu neodpovídá, tak je to průšvih. Němec nedokáže ani, bez předpisu, zatlouct hřebík kladivem. Na to má pracovníky z jiných zemí. Z Turecka a dnes už i z Afriky. Chtějí jen komandovat a velet. Jako dáma z NDR Merkel.

+2/0
17.7.2015 21:21

V90i32l61é93m 19P77ř23í21h61o32d62a 2454759643837

Pěknej blábol. Němci nic nevymyslí, proto patří ve většině technických oborů ke špičce, že...:-)

0/0
28.7.2015 13:00

K47a96r33e54l 53V23y39d31r59a 2311170849168

Celý problém vidím ze tří hledisek. (1) Nastavení limitů by nebylo nic nového. Už v době Rady Vzájemné Hospodářské Pomoci (hospodářská kooperace socialistických států) se u nás vyráběla auta s motorem s kubaturou max. 1200 ccm, zatímco ruské Žigulíky (LADA) měly 1400, 1500 a 1600 ccm. Škoda prostě jít výš neuměla nebo nesměla. Dokonce formule ŠKODA používala motor 1600 ccm z Žigulíku.

(2) O češích se říká, že dokážou vzít hroudu hlíny, z hlíny uplést bič a s tím upleteným bičem třikrát zapráskat. Proto ve škodovce na podvozku VW POLO chtějí udělat auto velikosti GOLFu, na podvozku GOLFu auto velikosti PASSATu a na podvozku PASSATu téměř VW PHAETON. Prostě na trakaři postavíme kočár, budeme tomu říkat kočár, a budeme za to chtít peněz jako za kočár. Pak dělníkům z Boleslavi necháme peněz jako za Trakař a "zbyteček" ( TU VĚTŠÍ ČÁST ) pošleme do Volfsburgu. A němcům začíná jít více než o peníze? O jméno? O přejmenování koncernu na ŠKODA?

(3) Škodovka je dobré auto. To si myslí cca 49-51% řidičů. Těch zbylých 51-49% si to nemyslí. Škodovku dělá hlavně marketing. Je to jenom auto. Auto, k terého zaplatíte za to, že otevřete jeho dveře v salónu. Spotřební zboží, u kterého platíte jako za celoživotní investici. Spotřební zboží bez konkurence, protože marketingoví experti a sociální inženýři nám programují mozky, že "škodovka je IN" a vlastně jiná značka auta není. Vidíme ji na hokeji a při Tour De France ale v životě Vám při prodeji Škodovky jako bonus nenabídnou ani jízní kolo zadarmo, ani nosič kol zadarmo, o hokejové výbavě ani nemluvě. Takže celý spor je o tom, že cyklista jezdí rychleji než maratonec (VW maraton).

+6/0
17.7.2015 19:20

V33í22t 41Č98e96r46m97á65k 1664782263752

"Spotřební zboží bez konkurence" - Tenhle komentář byl předpokládám napsaný někdy kolem roku 1950...? =) Dnes se u nás prodává spousta jiných značek a zcela překvapivě i ony mají své marketingové experty, kteří se nás snaží přesvědčit, že "in" je ta jejich značka. Pokud se jim to nedaří, tak asi Škoda dělá něco líp.

+1/0
23.7.2015 16:55
Foto

J94i21ř65í 20N85o46v97o67t31n48ý 6784327572881

Škoda je premiant. R^

0/0
16.7.2015 14:10
Foto

J12a61n 10C12a71b11a91l 8174873480904

Dycky čumím v Austrálii když kolem mně projede nejnovější Octavia nebo Yeti. Jen je divné vidět volant na pravé straně místo na levé. Škoda se vecpala všude. CO zní divněji je i reklama v televizi, kdy se Škoda Auto vysloví v angličtině s akcentem jako Sk'dá - Ató. Každopádně bude zajímavé sledovat, jak si VW group sám sebe podřízne větev, když bude přizpůsobovat prodejnější značku té méně prodejnější ;-D

+2/0
13.7.2015 3:50

A47n38d66r27e80j 28O16l78e58k11s72a 3205731837181

Proč by to dělal, prostě plynule dokončí rebranding na Skoda. Všechno zůstává v rodině :-)

+1/0
14.7.2015 15:15

M27a83r84t43i18n 51K18o44l45a64c64e16k 6255829874330

vidíte a mne vždy štve simpli klefer i když význam to má jen prostě nejsem po české reklamě připraven na "pravověrnou" angličtinu s německým přízvukem

+2/0
14.7.2015 23:01

I27v28a 32V97a69l10č13í67k60o26v78á 1409108881891

Jestli do toho ti ješitní němčouři začnou vrtat, tak lidi začnou kupovat hnójdaje a podobné křápy. Škoda je v očích mnoha lidí dost dobrá česká značka. Já mám taky oktávku, jsem s tím autem spokojená a to velmi. A nový design Škody je jedna krása.

+4/−2
12.7.2015 22:28

M37a86r91t74i32n 12K14o82l21a39c92e31k 6625259214900

když oni do toho ti němčouři vrtají už 20 let a ten větší soused má čím dál víc po ptákách

0/0
14.7.2015 22:59
Foto

P94e69t76r 54T90u51r85e48č26e80k 8262822917725

Ano, Škoda má v očích mnoha lidí mnohem větší hodnotu než ve skutečnosti. Jste toho krásným příkladem. Netvrdím že koncern vyrábí špatná auta a přeji vám ať vám vaše škodovka dobře slouží, stejně jako ta další co si koupíte. Ale to že si lidé "dovolí" koupit i jinou značku není žádná tragédie. Někteří prostě vidí že existují i jiné značky a mají co nabídnout.

+4/0
15.7.2015 10:34

J77a43n 55K74o37p28e32č18e65k 3308228458219

Jestli němčouři budou brzdit aktivity Škodovky, tak ať si celý koncern strčí za klobouk a lidé se budou zajímat o jiné značky. Konkurence je dost velká a nikoho nezajímají nějaké žabomyší války.

+10/0
10.7.2015 22:12

M68a75r78e50k 51J48a34n82e69č32k44a 1977846113531

Tohle je prostě hrdost až ješitnost Němce, což Čech moc nechápe, protože má často spíše shrbený hřbet a snaží si dělat pouze svou práci, jak nejlépe umí, aby jej nevyhodili, to je celé.

"Analytici zdůrazňují, že se Škoda bude muset rozvíjet směrem k hodnotnějším vozům, orientovaným na zákazníky méně citlivé na cenu. Už proto, že se chystá nová levná značka Volkswagenu, která má konkurovat neskutečně úspěšné Dacii."

K tomu si dovolím poznamenat pouze toto, pokud to učiní, Hyundai jim zatleská. A pokud se nepletu, tak ten levný model od VW není určen pro evropský, ale indický trh.

+3/0
10.7.2015 19:59

M57a51r84t31i90n 47R61u59z74i86c86k91a 1672868146557

Vsak i skoda pusobi v indii...

0/0
24.7.2015 22:10

F41r55a40n26t71i47š39e73k 43L66i88m17p20a21u76c51h 2275783596234

Někde se musí projevit, když dělník ve Wolfsburgu má 2,5-3x vyšší plat než za stejnou práci dělník v m. Boleslavi.

+6/0
10.7.2015 18:38

S44l90a54v72o16m26í13r 62Š64t56ě66p94á64n 1768124512544

Pokud Němci budou škodu brzdit v rozletu vydělá na tom (minimálně v ČR, ale i jinde) Hyundai a češi jí začnou více vnímat za českou .......

+4/0
10.7.2015 14:00

J83a80n 20N21o20v86á33k 9579536481632

Nemám škodovku, nevylučuji že bych si někdy koupil ale rozhodne vím že si nekoupím Hjondai nebo jak se tomu nadava ted nebo to povazovat za ceske , fuj tajkx takovej šikmookej křáp.Rv;-D

+2/−2
15.7.2015 13:11

T20o44m74á87š 37T89r20o49j10a66n 9207556445756

musím uznat, že jako PR reklama dobrý (y)

+5/0
10.7.2015 12:15

J19i86ř98í 93M51a43c19h 3346961429976

přesně! Takhle se to má dělat. Kluci v H. by se mohli učit:-)

+3/0
11.7.2015 15:54

Š49t12ě34p14á30n 24S61e77k49a52n29i80n78a 2679744654615

Zrovna jsem si začal říkat, že Škoda auto je klenot. Jediný příklad úspěšné privatizace z 90.-tých let. Místo RVHP opět podobné tlaky. Možná by tuhle značku mohl koupit Kellner a zahájit výrobu Škoda Ferat? ;-)[>-]

+3/−1
10.7.2015 9:15

P51e87t73r 34T75y44č11k98a 6335632129142

To dost pochybuji, že je Škoda na prodej. Navíc to není Kellnerův byznys. Těžko Škodě podkytne někdo lepší technologické zázemí než VW.

+3/0
10.7.2015 17:25

J85o47s42e89f 86H87á85j44e79k 6518570779932

...asi tak, je to jeden z mála podniků, který neabsolovoval tuneldědkovu "Českou cestu"...proto jede :-/

+8/−1
10.7.2015 19:51

S33v89a16t30o35p76l77u56k 82S19i67l72n73ý 4662326159958

Déja vu?...

0/0
9.7.2015 23:58

M60i59l72a94n 65B81u48r87i79á85n78e26k 6713451259567

Tyhle bláboly se objevují s železnou pravidelností a pochybuju, že je ještě někdo baští ...

+6/0
9.7.2015 23:35

M80a21r21e91k 13R37a34b35a96n 3137381737263

Krasna reklama. Objevuje se to v ppravidelných intervalech. VW si to dobře pohlida.

+5/0
9.7.2015 23:12

L23a31d62i39s82l89a97v 14S98t66e17i67n41i55n89g98e39r 5211722524253

Jen tak na okraj: Škoda má podle ANE ještě jednu výhodu: levnou a dobře kvalifikovanou pracovní sílu

-doufám , že si to ho všimli jedinci kteří tady neustále prohlašují, že se Škodovka kvůli vysokým mzdám svých zaměstnanců přesune na východ. Máme právo brát mnohem víc než teď a pořád by jsme byly levný

+9/−3
9.7.2015 22:45

P91e54t21r 22Č92e32r34m47á96k 9628535739710

Právo? 8-o Ahaaa...  Takže jestli má každý dělník u pásu brát 40 tis jako ve škodovce, tak tu asi bude brzo problém až si to přečte zástupce jiné dělnické profese...

Je to samozřejmě blbost, právo má každý pouze na to na čem se se zaměstnavatelem domluvil.

+6/−2
9.7.2015 22:59

L65a64d25i86s87l54a26v 52S81t54e13i34n70i81n44g36e67r 5911642304103

Bylo to myšleno obecně, každý kdo poctivě pracuje by měl mít mzdu která stačí na víc než jen zaplatit bydlení. Dělat u pásu za 10tis jako někde, to prostě v pořádku neni. A pokud VW vidí těch 40tis jako levnou pracovní sílu tak by se tu s těmi platy něco dělat mělo. Ale to už je mimo téma......

+10/0
9.7.2015 23:07

P31e75t51r 27Č88e67r73m66á11k 9138635929690

No jenomže jestliže vzdělaní lidé berou kolik berou, tak je nespokojenost dělníků u pásu s touto mzdou opravdu zcela mimo mísu. Ale souhlasím že to je mimo téma, protože toto nelze jednoduše porovnávat.

+1/−6
9.7.2015 23:13

M88a34r83e52k 32M28a35z72u20c10h 2186863313

Výši vzdělání bych do toho nezahatoval.Rozhoduje pouze trh práce.Tzn.potřeba dané profese a smlouva se zaměstnavatelem.

+7/0
10.7.2015 0:02

M49a89r21e39k 70M87a52z70u44c88h 2736683983

nezatahoval

0/0
10.7.2015 0:03

P86e52t85r 79Č50e48r40m11á92k 9198515259690

Vzdělání s tím samozřejmě souvisí. Kdyby to bylo jak říkáte, tak mají učiliště plno a vysoké školy polovinu absolventů... Za chvíli bude víc generálů než vojáků... Nicméně komentáře se vztahují k situaci ve škodovce, kde to je jak jsem napsal - dělník který sice může dělat svou práci poctivě, ale nemá absolutně žádný vliv na to kolik se prodá aut skoro stávkuje, a naopak ti kteří ten daný úspěch skutečně vytvářejí berou v porovnání s nimi velký podprůměr...

+1/−3
10.7.2015 0:40

L46a94d37i21s74l42a39v 67V27a82s54i71c42k75a 3492972547452

tak ať ten kdo prodává ty auta jde dělat a uvidí se,jaký je odborník.manuální práce je zesměšňován,jako něco samozřejmého,ale tři mozci jsou většinou zcela leví

+4/0
10.7.2015 16:54

M19i82l33a40n 81M86u39s59i69l 4553291562795

Co si stěžujete? Všichni žijeme v demokracii a nic Vám nebrání v tom jít studovat, odstěhovat se do zahraničí za lépe placenou prací nebo začít podnikat..

0/−2
11.7.2015 6:25

A68n24d11r51e57j 42O33l23e40k39s40a 3695681407181

Právě proto, že žijeme v demokracii, máme právo ovlivňovat zemi podle svých představ - abychom se nemuseli stěhovat do zahraničí :-P

+1/0
14.7.2015 15:19

J17o72s90e12f 48H73á42j41e45k 6158220509802

...dělník možná stávkoval proto, že nechtěl být součástí ojebávky jménem agenturní pracovní síly...:-P

+5/0
10.7.2015 19:57

M25a71r82t47i69n 13N85e56v41r33l91a 2657301324787

Ano, obchodník je bůh, dělník je nedůležitý.

Pokud si moc vyskakuje může být nahrazen v pořadí: Slovákem, Ukrajincem, Východoasiatem (s vyjímkou Jihokorejců), Moldavanem, robotem.

+1/0
11.7.2015 6:26

M53i91c70h22a56l 30V52o96r64e26l 5189164367812

Na vzdělání samozřejmě záleží. Ale klasifikovat podle školy rozum a um nejde. Takže dělník u pásu může být schopnější ve většině směrech něž nějaký blb z ČVUT, co to ošulil. Nehledě na to, že praxe je v mnoha oborech mnohem důležitější než absolvování nějaké školy. Vysoká škola nerovná se vzdělaný člověk.

0/0
20.7.2015 17:09

L64a46d45i91s51l96a67v 55V91a98s65i53c61k74a 3482982467272

a co vytvoří většina vzdělaných lidí?Třeba politici?Nic,Bruselští úředníci-nic.Opravdu dobrých,vzdělaných  lidí je málo-tě, ale plat nikdo nezávidí

+3/0
10.7.2015 16:52

J51o63z87e53f 43H98r92i60c72i74š28i30n 4613960590746

Mzda se odvozuje od přidané hodnoty pro zaměstnavatele a ne od úsilí. To znamená že práce u pásu je čím dál tím méně zajímavá pro zaměstnavatele a bude minimalizována.

0/0
10.7.2015 6:14

L76u86k55á72š 78H34l20o97u98c71a56l 6122680761574

kolik % akcií Škodovky drží VW? 97% nebo 99%? vím, že snad až na drobné výjimky (zaměstnanecké akcie?) je škodovka výhradně v majetku grupy, takže bych se dost divil, kdyby akcionáři VW brojili proti růstu ziskovosti. problém (naštvanost) spíš bude v managementu samotné značky VW.

hlavně ty Škodovky zas nezačněte dělat hnusný jako předchozí Fabia, nebo roomster

+14/0
9.7.2015 21:19

J65o79z89e63f 72H93r21i12c46i97š90i34n 4923360700476

Nevadí. Ale české čtenáře by to idnes nepřitáhlo.

Jestli padli nějaké slova o využívání MQB tak to mohlo být i o tom že by Škoda měla VW platit více.

Zároveň nezáleží na počtu modelů ale na kusech. A Golf a Passat - stěžejní modely už na MQB jsou a v Evropě na ní projde vše mezi Polem a CC.

+1/0
9.7.2015 21:08

J68a93n 85P97a61p52a73j 8489267522892

..předpokládám, že to vyjádřili výstižně už před lety a myslí to samé i dnes: "kanibalismus". To je jako kdyby Pilsner Urquell koupil nějakou pro Čecha "no-name" značku a ta se na trhu začala těšit natolik oblibě (chuť, originalita, atd v porovnáním s cenou), že by začal radikálně klesat obrat Pilsneru Česku. Němci si prostě nemůžou dovolit, aby je na mateřském výsostném území Passatu a Golfu začaly díky podobné technologii, ale lepšímu vzhledu a podstatně nižší ceně nějaké Superby a Octavie. Do "rodinného stříbra" se nekope. Nic jiného za tím nedokážu vidět. To by totiž mohli za chvíli dělnící ve Volfsburgu mít nařízený 4-denní pracovní týden, pak propustit úplně. Z eknomického hlediska to nedává smysl. Zabít jednu (navíc mateřskou značku) na úkor technolgicky podobné. Prostě se do budoucna budou Škodovky dělat hnusnější a "okleštěnější" verze Volkswagenu. Může být?

+5/−1
9.7.2015 21:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.