Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Velká jízda Škody začíná vadit Volkswagenu

Rychlý vzestup české značky by měl dělat mateřskému koncernu VW radost, ale podle hlasů ze zákulisí se to jeho vedení přestává líbit. Škoda prý moc těží ze značky Volkswagen.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V61i10l45é16m 18P42ř38í28h33o48d66a 2454109513957

Na Jadranu zřejmě zatím žádný žralok nesežral českou učitelku, proto tento článek. Jinak, šéf koncernu může být zřejmě tydýt a něco říkat, ale pokud by chtěl nějak regulovat úspěšnou značku, akcionáři, a zvl. ti němečtí, ho rychle kopnou do arše.

0/0
28.7.2015 12:58

T13o87m12a30s 90T92h84o82m51a75e97s 6574440875618

Tohle je klasické PR od koncernu WV. Úplně stejné články vycházeli u předchozí verze Superbu. Superb se mimo ČR moc neprodává a tak se přiživuje na jménu Passatu.

0/−1
25.7.2015 12:38

M88a78r63e94k 42Š15i79m77o60n 2824987178818

Já tomu nerozumím. Volkswagen je jediným vlastníkem Škoda Auto. Její zisk jde jen tam. Tak proč jim úspěch vadí?

+3/0
24.7.2015 21:15


M64a37r71t72i60n 73R98u40z50i90c48k22a 1762278926397

Protoze to neni VW A neni to vyrobeno v nemecku...

+1/0
24.7.2015 22:05

L20u84c92i39a71n 59P87a81p15a18z90i32a19n 5514477911855

Asi okurková sezona, o tom se psali i v minulých letech. Ono není vše tak horké, jak vypadá za horkého léta. Velká jízda Škodovky je relativní, všichni to vědí, takže klídek a pohodu, hlavně, když to generuje velký zisk.

0/0
23.7.2015 14:50

L12a27d23i13s34l95a69v 87B30u47r87d25a 2827654868865

Musím uznat, že ten Superb se fakt povedl! R^

+3/0
22.7.2015 11:36
Foto

J47a50n 96M15a76c20k 5157492892675

Ani se nedivim, VW je neskutecne predrazeny, nejen vozy ale i servis.

+4/0
20.7.2015 11:00

M51i82l75o30š 98Š53i56k36o73l10a 4793366847880

Jo, a je to tady. Také jsem pracoval u jedné zahraniční firmy. Nesmíte jim dát najevo, že je přerůstáte. Omezí Vám trhy, omezí Vám investice, nazvou Vás kaskadéry. A hlavně Němci jsou v tomto specialisté. Oni mají na všechno předpis. Bez toho se nedá pracovat. Když vymyslíte něco lepšího, co předpisu neodpovídá, tak je to průšvih. Němec nedokáže ani, bez předpisu, zatlouct hřebík kladivem. Na to má pracovníky z jiných zemí. Z Turecka a dnes už i z Afriky. Chtějí jen komandovat a velet. Jako dáma z NDR Merkel.

+2/0
17.7.2015 21:21

V33i51l50é21m 10P66ř31í52h13o45d71a 2104499853187

Pěknej blábol. Němci nic nevymyslí, proto patří ve většině technických oborů ke špičce, že...:-)

0/0
28.7.2015 13:00

K91a21r73e22l 66V53y85d21r10a 2471430679568

Celý problém vidím ze tří hledisek. (1) Nastavení limitů by nebylo nic nového. Už v době Rady Vzájemné Hospodářské Pomoci (hospodářská kooperace socialistických států) se u nás vyráběla auta s motorem s kubaturou max. 1200 ccm, zatímco ruské Žigulíky (LADA) měly 1400, 1500 a 1600 ccm. Škoda prostě jít výš neuměla nebo nesměla. Dokonce formule ŠKODA používala motor 1600 ccm z Žigulíku.

(2) O češích se říká, že dokážou vzít hroudu hlíny, z hlíny uplést bič a s tím upleteným bičem třikrát zapráskat. Proto ve škodovce na podvozku VW POLO chtějí udělat auto velikosti GOLFu, na podvozku GOLFu auto velikosti PASSATu a na podvozku PASSATu téměř VW PHAETON. Prostě na trakaři postavíme kočár, budeme tomu říkat kočár, a budeme za to chtít peněz jako za kočár. Pak dělníkům z Boleslavi necháme peněz jako za Trakař a "zbyteček" ( TU VĚTŠÍ ČÁST ) pošleme do Volfsburgu. A němcům začíná jít více než o peníze? O jméno? O přejmenování koncernu na ŠKODA?

(3) Škodovka je dobré auto. To si myslí cca 49-51% řidičů. Těch zbylých 51-49% si to nemyslí. Škodovku dělá hlavně marketing. Je to jenom auto. Auto, k terého zaplatíte za to, že otevřete jeho dveře v salónu. Spotřební zboží, u kterého platíte jako za celoživotní investici. Spotřební zboží bez konkurence, protože marketingoví experti a sociální inženýři nám programují mozky, že "škodovka je IN" a vlastně jiná značka auta není. Vidíme ji na hokeji a při Tour De France ale v životě Vám při prodeji Škodovky jako bonus nenabídnou ani jízní kolo zadarmo, ani nosič kol zadarmo, o hokejové výbavě ani nemluvě. Takže celý spor je o tom, že cyklista jezdí rychleji než maratonec (VW maraton).

+6/0
17.7.2015 19:20

V90í86t 16Č20e65r18m81á35k 1684922483332

"Spotřební zboží bez konkurence" - Tenhle komentář byl předpokládám napsaný někdy kolem roku 1950...? =) Dnes se u nás prodává spousta jiných značek a zcela překvapivě i ony mají své marketingové experty, kteří se nás snaží přesvědčit, že "in" je ta jejich značka. Pokud se jim to nedaří, tak asi Škoda dělá něco líp.

+1/0
23.7.2015 16:55
Foto

J45i98ř79í 40N57o98v13o70t27n80ý 6874157232281

Škoda je premiant. R^

0/0
16.7.2015 14:10
Foto

J44a46n 39C50a72b65a97l 8744603260384

Dycky čumím v Austrálii když kolem mně projede nejnovější Octavia nebo Yeti. Jen je divné vidět volant na pravé straně místo na levé. Škoda se vecpala všude. CO zní divněji je i reklama v televizi, kdy se Škoda Auto vysloví v angličtině s akcentem jako Sk'dá - Ató. Každopádně bude zajímavé sledovat, jak si VW group sám sebe podřízne větev, když bude přizpůsobovat prodejnější značku té méně prodejnější ;-D

+2/0
13.7.2015 3:50

A60n43d40r13e82j 33O27l34e87k30s53a 3165801517481

Proč by to dělal, prostě plynule dokončí rebranding na Skoda. Všechno zůstává v rodině :-)

+1/0
14.7.2015 15:15

M39a96r38t19i98n 10K95o47l73a44c95e27k 6305819354700

vidíte a mne vždy štve simpli klefer i když význam to má jen prostě nejsem po české reklamě připraven na "pravověrnou" angličtinu s německým přízvukem

+2/0
14.7.2015 23:01

I48v62a 11V96a64l71č66í43k57o69v80á 1359978891401

Jestli do toho ti ješitní němčouři začnou vrtat, tak lidi začnou kupovat hnójdaje a podobné křápy. Škoda je v očích mnoha lidí dost dobrá česká značka. Já mám taky oktávku, jsem s tím autem spokojená a to velmi. A nový design Škody je jedna krása.

+4/−2
12.7.2015 22:28

M57a97r34t35i11n 45K50o27l38a63c95e66k 6685869154960

když oni do toho ti němčouři vrtají už 20 let a ten větší soused má čím dál víc po ptákách

0/0
14.7.2015 22:59
Foto

P51e62t58r 15T52u79r54e82č67e39k 8942612387295

Ano, Škoda má v očích mnoha lidí mnohem větší hodnotu než ve skutečnosti. Jste toho krásným příkladem. Netvrdím že koncern vyrábí špatná auta a přeji vám ať vám vaše škodovka dobře slouží, stejně jako ta další co si koupíte. Ale to že si lidé "dovolí" koupit i jinou značku není žádná tragédie. Někteří prostě vidí že existují i jiné značky a mají co nabídnout.

+4/0
15.7.2015 10:34

J70a49n 82K14o47p29e94č55e33k 3348978458729

Jestli němčouři budou brzdit aktivity Škodovky, tak ať si celý koncern strčí za klobouk a lidé se budou zajímat o jiné značky. Konkurence je dost velká a nikoho nezajímají nějaké žabomyší války.

+10/0
10.7.2015 22:12

M42a67r15e96k 56J51a71n38e71č48k84a 1867776523501

Tohle je prostě hrdost až ješitnost Němce, což Čech moc nechápe, protože má často spíše shrbený hřbet a snaží si dělat pouze svou práci, jak nejlépe umí, aby jej nevyhodili, to je celé.

"Analytici zdůrazňují, že se Škoda bude muset rozvíjet směrem k hodnotnějším vozům, orientovaným na zákazníky méně citlivé na cenu. Už proto, že se chystá nová levná značka Volkswagenu, která má konkurovat neskutečně úspěšné Dacii."

K tomu si dovolím poznamenat pouze toto, pokud to učiní, Hyundai jim zatleská. A pokud se nepletu, tak ten levný model od VW není určen pro evropský, ale indický trh.

+3/0
10.7.2015 19:59

M50a88r87t18i92n 56R82u64z49i85c11k94a 1382348176177

Vsak i skoda pusobi v indii...

0/0
24.7.2015 22:10

F17r22a25n61t41i48š19e66k 90L98i10m97p26a68u75c54h 2875613826184

Někde se musí projevit, když dělník ve Wolfsburgu má 2,5-3x vyšší plat než za stejnou práci dělník v m. Boleslavi.

+6/0
10.7.2015 18:38

S56l63a49v20o31m42í17r 65Š69t42ě42p23á76n 1798694402354

Pokud Němci budou škodu brzdit v rozletu vydělá na tom (minimálně v ČR, ale i jinde) Hyundai a češi jí začnou více vnímat za českou .......

+4/0
10.7.2015 14:00
Foto

J16a39n 12N78o31v27á92k 9559846481792

Nemám škodovku, nevylučuji že bych si někdy koupil ale rozhodne vím že si nekoupím Hjondai nebo jak se tomu nadava ted nebo to povazovat za ceske , fuj tajkx takovej šikmookej křáp.Rv;-D

+2/−2
15.7.2015 13:11
Foto

T19o56m17á76š 50T97r59o52j72a14n 9407986415526

musím uznat, že jako PR reklama dobrý (y)

+5/0
10.7.2015 12:15

J95i57ř65í 86M31a45c98h 3456281819326

přesně! Takhle se to má dělat. Kluci v H. by se mohli učit:-)

+3/0
11.7.2015 15:54

Š80t39ě35p46á55n 64S46e93k36a56n22i34n65a 2719784294275

Zrovna jsem si začal říkat, že Škoda auto je klenot. Jediný příklad úspěšné privatizace z 90.-tých let. Místo RVHP opět podobné tlaky. Možná by tuhle značku mohl koupit Kellner a zahájit výrobu Škoda Ferat? ;-)[>-]

+3/−1
10.7.2015 9:15

P66e31t74r 40T70y35č34k68a 6375682639122

To dost pochybuji, že je Škoda na prodej. Navíc to není Kellnerův byznys. Těžko Škodě podkytne někdo lepší technologické zázemí než VW.

+3/0
10.7.2015 17:25

J80o73s37e35f 53H69á68j34e16k 6278490939142

...asi tak, je to jeden z mála podniků, který neabsolovoval tuneldědkovu "Českou cestu"...proto jede :-/

+8/−1
10.7.2015 19:51

S14v95a82t33o10p24l51u26k 80S77i96l16n90ý 4192136109768

Déja vu?...

0/0
9.7.2015 23:58

M27i94l82a91n 55B82u84r97i21á12n19e94k 6203491809807

Tyhle bláboly se objevují s železnou pravidelností a pochybuju, že je ještě někdo baští ...

+6/0
9.7.2015 23:35

M35a66r39e51k 45R37a54b21a85n 3987941397293

Krasna reklama. Objevuje se to v ppravidelných intervalech. VW si to dobře pohlida.

+5/0
9.7.2015 23:12

L62a59d65i33s38l98a53v 21S22t57e22i97n34i87n21g41e30r 5691372264353

Jen tak na okraj: Škoda má podle ANE ještě jednu výhodu: levnou a dobře kvalifikovanou pracovní sílu

-doufám , že si to ho všimli jedinci kteří tady neustále prohlašují, že se Škodovka kvůli vysokým mzdám svých zaměstnanců přesune na východ. Máme právo brát mnohem víc než teď a pořád by jsme byly levný

+9/−3
9.7.2015 22:45

P65e52t72r 58Č41e89r49m70á15k 9568865549780

Právo? 8-o Ahaaa...  Takže jestli má každý dělník u pásu brát 40 tis jako ve škodovce, tak tu asi bude brzo problém až si to přečte zástupce jiné dělnické profese...

Je to samozřejmě blbost, právo má každý pouze na to na čem se se zaměstnavatelem domluvil.

+6/−2
9.7.2015 22:59

L58a52d53i70s81l49a36v 69S23t18e26i52n21i48n42g78e64r 5381672234933

Bylo to myšleno obecně, každý kdo poctivě pracuje by měl mít mzdu která stačí na víc než jen zaplatit bydlení. Dělat u pásu za 10tis jako někde, to prostě v pořádku neni. A pokud VW vidí těch 40tis jako levnou pracovní sílu tak by se tu s těmi platy něco dělat mělo. Ale to už je mimo téma......

+10/0
9.7.2015 23:07

P95e16t91r 74Č95e19r13m49á16k 9108355529540

No jenomže jestliže vzdělaní lidé berou kolik berou, tak je nespokojenost dělníků u pásu s touto mzdou opravdu zcela mimo mísu. Ale souhlasím že to je mimo téma, protože toto nelze jednoduše porovnávat.

+1/−6
9.7.2015 23:13

M39a68r87e58k 87M86a88z64u52c43h 2566153303

Výši vzdělání bych do toho nezahatoval.Rozhoduje pouze trh práce.Tzn.potřeba dané profese a smlouva se zaměstnavatelem.

+7/0
10.7.2015 0:02

M51a16r91e50k 27M29a40z84u61c45h 2616953843

nezatahoval

0/0
10.7.2015 0:03

P40e32t29r 16Č17e90r98m65á18k 9738905169500

Vzdělání s tím samozřejmě souvisí. Kdyby to bylo jak říkáte, tak mají učiliště plno a vysoké školy polovinu absolventů... Za chvíli bude víc generálů než vojáků... Nicméně komentáře se vztahují k situaci ve škodovce, kde to je jak jsem napsal - dělník který sice může dělat svou práci poctivě, ale nemá absolutně žádný vliv na to kolik se prodá aut skoro stávkuje, a naopak ti kteří ten daný úspěch skutečně vytvářejí berou v porovnání s nimi velký podprůměr...

+1/−3
10.7.2015 0:40

L79a34d38i53s71l45a68v 75V66a96s57i65c82k16a 3222692767322

tak ať ten kdo prodává ty auta jde dělat a uvidí se,jaký je odborník.manuální práce je zesměšňován,jako něco samozřejmého,ale tři mozci jsou většinou zcela leví

+4/0
10.7.2015 16:54

M35i61l12a55n 65M45u45s35i64l 4163631422425

Co si stěžujete? Všichni žijeme v demokracii a nic Vám nebrání v tom jít studovat, odstěhovat se do zahraničí za lépe placenou prací nebo začít podnikat..

0/−2
11.7.2015 6:25

A11n44d76r48e16j 56O17l72e26k37s18a 3725351717501

Právě proto, že žijeme v demokracii, máme právo ovlivňovat zemi podle svých představ - abychom se nemuseli stěhovat do zahraničí :-P

+1/0
14.7.2015 15:19

J34o83s86e95f 40H51á64j53e47k 6338680929182

...dělník možná stávkoval proto, že nechtěl být součástí ojebávky jménem agenturní pracovní síly...:-P

+5/0
10.7.2015 19:57

M46a79r61t22i34n 64N55e31v15r66l15a 2237691584197

Ano, obchodník je bůh, dělník je nedůležitý.

Pokud si moc vyskakuje může být nahrazen v pořadí: Slovákem, Ukrajincem, Východoasiatem (s vyjímkou Jihokorejců), Moldavanem, robotem.

+1/0
11.7.2015 6:26

M34i92c81h39a72l 94V10o79r28e66l 5119894457892

Na vzdělání samozřejmě záleží. Ale klasifikovat podle školy rozum a um nejde. Takže dělník u pásu může být schopnější ve většině směrech něž nějaký blb z ČVUT, co to ošulil. Nehledě na to, že praxe je v mnoha oborech mnohem důležitější než absolvování nějaké školy. Vysoká škola nerovná se vzdělaný člověk.

0/0
20.7.2015 17:09

L38a25d47i62s98l36a45v 74V95a48s70i25c28k28a 3272802827702

a co vytvoří většina vzdělaných lidí?Třeba politici?Nic,Bruselští úředníci-nic.Opravdu dobrých,vzdělaných  lidí je málo-tě, ale plat nikdo nezávidí

+3/0
10.7.2015 16:52

J92o55z28e54f 50H38r29i23c45i98š43i54n 4323730200406

Mzda se odvozuje od přidané hodnoty pro zaměstnavatele a ne od úsilí. To znamená že práce u pásu je čím dál tím méně zajímavá pro zaměstnavatele a bude minimalizována.

0/0
10.7.2015 6:14

L76u50k67á59š 69H31l72o59u96c43a67l 6562750811624

kolik % akcií Škodovky drží VW? 97% nebo 99%? vím, že snad až na drobné výjimky (zaměstnanecké akcie?) je škodovka výhradně v majetku grupy, takže bych se dost divil, kdyby akcionáři VW brojili proti růstu ziskovosti. problém (naštvanost) spíš bude v managementu samotné značky VW.

hlavně ty Škodovky zas nezačněte dělat hnusný jako předchozí Fabia, nebo roomster

+14/0
9.7.2015 21:19

J47o83z40e96f 88H71r83i74c18i42š85i90n 4463410500266

Nevadí. Ale české čtenáře by to idnes nepřitáhlo.

Jestli padli nějaké slova o využívání MQB tak to mohlo být i o tom že by Škoda měla VW platit více.

Zároveň nezáleží na počtu modelů ale na kusech. A Golf a Passat - stěžejní modely už na MQB jsou a v Evropě na ní projde vše mezi Polem a CC.

+1/0
9.7.2015 21:08

J96a14n 87P51a76p23a33j 8109707812682

..předpokládám, že to vyjádřili výstižně už před lety a myslí to samé i dnes: "kanibalismus". To je jako kdyby Pilsner Urquell koupil nějakou pro Čecha "no-name" značku a ta se na trhu začala těšit natolik oblibě (chuť, originalita, atd v porovnáním s cenou), že by začal radikálně klesat obrat Pilsneru Česku. Němci si prostě nemůžou dovolit, aby je na mateřském výsostném území Passatu a Golfu začaly díky podobné technologii, ale lepšímu vzhledu a podstatně nižší ceně nějaké Superby a Octavie. Do "rodinného stříbra" se nekope. Nic jiného za tím nedokážu vidět. To by totiž mohli za chvíli dělnící ve Volfsburgu mít nařízený 4-denní pracovní týden, pak propustit úplně. Z eknomického hlediska to nedává smysl. Zabít jednu (navíc mateřskou značku) na úkor technolgicky podobné. Prostě se do budoucna budou Škodovky dělat hnusnější a "okleštěnější" verze Volkswagenu. Může být?

+5/−1
9.7.2015 21:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.