Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Velká jízda Škody začíná vadit Volkswagenu

Rychlý vzestup české značky by měl dělat mateřskému koncernu VW radost, ale podle hlasů ze zákulisí se to jeho vedení přestává líbit. Škoda prý moc těží ze značky Volkswagen.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V46i64l42é64m 68P56ř36í81h42o24d59a 2344809583607

Na Jadranu zřejmě zatím žádný žralok nesežral českou učitelku, proto tento článek. Jinak, šéf koncernu může být zřejmě tydýt a něco říkat, ale pokud by chtěl nějak regulovat úspěšnou značku, akcionáři, a zvl. ti němečtí, ho rychle kopnou do arše.

0/0
28.7.2015 12:58

T96o47m75a23s 66T12h41o37m53a42e55s 6184290395888

Tohle je klasické PR od koncernu WV. Úplně stejné články vycházeli u předchozí verze Superbu. Superb se mimo ČR moc neprodává a tak se přiživuje na jménu Passatu.

0/−1
25.7.2015 12:38

M16a88r81e30k 43Š26i63m29o95n 2574777198978

Já tomu nerozumím. Volkswagen je jediným vlastníkem Škoda Auto. Její zisk jde jen tam. Tak proč jim úspěch vadí?

+3/0
24.7.2015 21:15

M22a16r63t24i82n 86R43u14z28i37c34k40a 1152368876327

Protoze to neni VW A neni to vyrobeno v nemecku...

+1/0
24.7.2015 22:05

L22u47c16i51a53n 17P70a51p59a24z43i43a28n 5784647881915

Asi okurková sezona, o tom se psali i v minulých letech. Ono není vše tak horké, jak vypadá za horkého léta. Velká jízda Škodovky je relativní, všichni to vědí, takže klídek a pohodu, hlavně, když to generuje velký zisk.

0/0
23.7.2015 14:50

L42a25d47i77s40l35a42v 94B83u87r60d57a 2897384898745

Musím uznat, že ten Superb se fakt povedl! R^

+3/0
22.7.2015 11:36
Foto

J96a83n 19M70a66c54k 5147452212645

Ani se nedivim, VW je neskutecne predrazeny, nejen vozy ale i servis.

+4/0
20.7.2015 11:00

M67i52l10o85š 49Š71i44k47o71l21a 4503536817220

Jo, a je to tady. Také jsem pracoval u jedné zahraniční firmy. Nesmíte jim dát najevo, že je přerůstáte. Omezí Vám trhy, omezí Vám investice, nazvou Vás kaskadéry. A hlavně Němci jsou v tomto specialisté. Oni mají na všechno předpis. Bez toho se nedá pracovat. Když vymyslíte něco lepšího, co předpisu neodpovídá, tak je to průšvih. Němec nedokáže ani, bez předpisu, zatlouct hřebík kladivem. Na to má pracovníky z jiných zemí. Z Turecka a dnes už i z Afriky. Chtějí jen komandovat a velet. Jako dáma z NDR Merkel.

+2/0
17.7.2015 21:21

V73i56l68é29m 19P93ř69í84h52o68d30a 2944549283357

Pěknej blábol. Němci nic nevymyslí, proto patří ve většině technických oborů ke špičce, že...:-)

0/0
28.7.2015 13:00

K86a20r12e65l 74V66y88d94r96a 2481870229518

Celý problém vidím ze tří hledisek. (1) Nastavení limitů by nebylo nic nového. Už v době Rady Vzájemné Hospodářské Pomoci (hospodářská kooperace socialistických států) se u nás vyráběla auta s motorem s kubaturou max. 1200 ccm, zatímco ruské Žigulíky (LADA) měly 1400, 1500 a 1600 ccm. Škoda prostě jít výš neuměla nebo nesměla. Dokonce formule ŠKODA používala motor 1600 ccm z Žigulíku.

(2) O češích se říká, že dokážou vzít hroudu hlíny, z hlíny uplést bič a s tím upleteným bičem třikrát zapráskat. Proto ve škodovce na podvozku VW POLO chtějí udělat auto velikosti GOLFu, na podvozku GOLFu auto velikosti PASSATu a na podvozku PASSATu téměř VW PHAETON. Prostě na trakaři postavíme kočár, budeme tomu říkat kočár, a budeme za to chtít peněz jako za kočár. Pak dělníkům z Boleslavi necháme peněz jako za Trakař a "zbyteček" ( TU VĚTŠÍ ČÁST ) pošleme do Volfsburgu. A němcům začíná jít více než o peníze? O jméno? O přejmenování koncernu na ŠKODA?

(3) Škodovka je dobré auto. To si myslí cca 49-51% řidičů. Těch zbylých 51-49% si to nemyslí. Škodovku dělá hlavně marketing. Je to jenom auto. Auto, k terého zaplatíte za to, že otevřete jeho dveře v salónu. Spotřební zboží, u kterého platíte jako za celoživotní investici. Spotřební zboží bez konkurence, protože marketingoví experti a sociální inženýři nám programují mozky, že "škodovka je IN" a vlastně jiná značka auta není. Vidíme ji na hokeji a při Tour De France ale v životě Vám při prodeji Škodovky jako bonus nenabídnou ani jízní kolo zadarmo, ani nosič kol zadarmo, o hokejové výbavě ani nemluvě. Takže celý spor je o tom, že cyklista jezdí rychleji než maratonec (VW maraton).

+6/0
17.7.2015 19:20

V66í78t 34Č52e11r96m95á20k 1844842353272

"Spotřební zboží bez konkurence" - Tenhle komentář byl předpokládám napsaný někdy kolem roku 1950...? =) Dnes se u nás prodává spousta jiných značek a zcela překvapivě i ony mají své marketingové experty, kteří se nás snaží přesvědčit, že "in" je ta jejich značka. Pokud se jim to nedaří, tak asi Škoda dělá něco líp.

+1/0
23.7.2015 16:55
Foto

J94i82ř10í 40N65o53v26o26t22n83ý 6104477872161

Škoda je premiant. R^

0/0
16.7.2015 14:10
Foto

J54a84n 60C70a80b30a80l 8284283730434

Dycky čumím v Austrálii když kolem mně projede nejnovější Octavia nebo Yeti. Jen je divné vidět volant na pravé straně místo na levé. Škoda se vecpala všude. CO zní divněji je i reklama v televizi, kdy se Škoda Auto vysloví v angličtině s akcentem jako Sk'dá - Ató. Každopádně bude zajímavé sledovat, jak si VW group sám sebe podřízne větev, když bude přizpůsobovat prodejnější značku té méně prodejnější ;-D

+2/0
13.7.2015 3:50

A77n92d56r31e25j 12O34l75e48k79s83a 3885631417931

Proč by to dělal, prostě plynule dokončí rebranding na Skoda. Všechno zůstává v rodině :-)

+1/0
14.7.2015 15:15

M71a94r38t81i77n 85K64o94l52a21c58e23k 6145149454750

vidíte a mne vždy štve simpli klefer i když význam to má jen prostě nejsem po české reklamě připraven na "pravověrnou" angličtinu s německým přízvukem

+2/0
14.7.2015 23:01

I63v36a 95V86a60l68č94í96k81o74v71á 1489358691951

Jestli do toho ti ješitní němčouři začnou vrtat, tak lidi začnou kupovat hnójdaje a podobné křápy. Škoda je v očích mnoha lidí dost dobrá česká značka. Já mám taky oktávku, jsem s tím autem spokojená a to velmi. A nový design Škody je jedna krása.

+4/−2
12.7.2015 22:28

M95a39r85t58i85n 88K46o94l57a23c97e14k 6195659874300

když oni do toho ti němčouři vrtají už 20 let a ten větší soused má čím dál víc po ptákách

0/0
14.7.2015 22:59
Foto

P71e12t13r 30T61u67r54e43č12e10k 8412982127245

Ano, Škoda má v očích mnoha lidí mnohem větší hodnotu než ve skutečnosti. Jste toho krásným příkladem. Netvrdím že koncern vyrábí špatná auta a přeji vám ať vám vaše škodovka dobře slouží, stejně jako ta další co si koupíte. Ale to že si lidé "dovolí" koupit i jinou značku není žádná tragédie. Někteří prostě vidí že existují i jiné značky a mají co nabídnout.

+4/0
15.7.2015 10:34

J25a68n 82K25o62p83e27č54e59k 3868268418489

Jestli němčouři budou brzdit aktivity Škodovky, tak ať si celý koncern strčí za klobouk a lidé se budou zajímat o jiné značky. Konkurence je dost velká a nikoho nezajímají nějaké žabomyší války.

+10/0
10.7.2015 22:12

M73a61r64e84k 41J93a54n10e46č31k48a 1437386843521

Tohle je prostě hrdost až ješitnost Němce, což Čech moc nechápe, protože má často spíše shrbený hřbet a snaží si dělat pouze svou práci, jak nejlépe umí, aby jej nevyhodili, to je celé.

"Analytici zdůrazňují, že se Škoda bude muset rozvíjet směrem k hodnotnějším vozům, orientovaným na zákazníky méně citlivé na cenu. Už proto, že se chystá nová levná značka Volkswagenu, která má konkurovat neskutečně úspěšné Dacii."

K tomu si dovolím poznamenat pouze toto, pokud to učiní, Hyundai jim zatleská. A pokud se nepletu, tak ten levný model od VW není určen pro evropský, ale indický trh.

+3/0
10.7.2015 19:59

M56a84r57t46i91n 43R97u39z30i92c12k13a 1132268526267

Vsak i skoda pusobi v indii...

0/0
24.7.2015 22:10

F13r30a29n79t80i46š24e98k 15L57i24m77p46a43u81c34h 2985733976734

Někde se musí projevit, když dělník ve Wolfsburgu má 2,5-3x vyšší plat než za stejnou práci dělník v m. Boleslavi.

+6/0
10.7.2015 18:38

S39l79a48v14o75m32í43r 91Š38t90ě51p82á93n 1158454222194

Pokud Němci budou škodu brzdit v rozletu vydělá na tom (minimálně v ČR, ale i jinde) Hyundai a češi jí začnou více vnímat za českou .......

+4/0
10.7.2015 14:00
Foto

J14a71n 20N70o57v41á43k 9299296911862

Nemám škodovku, nevylučuji že bych si někdy koupil ale rozhodne vím že si nekoupím Hjondai nebo jak se tomu nadava ted nebo to povazovat za ceske , fuj tajkx takovej šikmookej křáp.Rv;-D

+2/−2
15.7.2015 13:11
Foto

T21o77m14á38š 27T77r86o33j80a24n 9147576125326

musím uznat, že jako PR reklama dobrý (y)

+5/0
10.7.2015 12:15

J69i24ř16í 40M83a41c97h 3686241949126

přesně! Takhle se to má dělat. Kluci v H. by se mohli učit:-)

+3/0
11.7.2015 15:54

Š87t13ě80p48á15n 84S55e40k56a79n60i86n22a 2659254284225

Zrovna jsem si začal říkat, že Škoda auto je klenot. Jediný příklad úspěšné privatizace z 90.-tých let. Místo RVHP opět podobné tlaky. Možná by tuhle značku mohl koupit Kellner a zahájit výrobu Škoda Ferat? ;-)[>-]

+3/−1
10.7.2015 9:15

P40e93t98r 23T17y47č86k26a 6375882449592

To dost pochybuji, že je Škoda na prodej. Navíc to není Kellnerův byznys. Těžko Škodě podkytne někdo lepší technologické zázemí než VW.

+3/0
10.7.2015 17:25

J87o51s62e18f 35H39á73j15e83k 6758390589272

...asi tak, je to jeden z mála podniků, který neabsolovoval tuneldědkovu "Českou cestu"...proto jede :-/

+8/−1
10.7.2015 19:51

S55v51a19t37o92p74l68u23k 85S37i29l94n87ý 4792656929318

Déja vu?...

0/0
9.7.2015 23:58

M77i95l21a79n 67B37u96r77i86á35n51e22k 6373641649507

Tyhle bláboly se objevují s železnou pravidelností a pochybuju, že je ještě někdo baští ...

+6/0
9.7.2015 23:35

M95a61r94e77k 88R43a23b75a46n 3127231427233

Krasna reklama. Objevuje se to v ppravidelných intervalech. VW si to dobře pohlida.

+5/0
9.7.2015 23:12

L46a58d18i22s61l97a43v 46S47t86e24i22n59i16n48g26e10r 5571722644543

Jen tak na okraj: Škoda má podle ANE ještě jednu výhodu: levnou a dobře kvalifikovanou pracovní sílu

-doufám , že si to ho všimli jedinci kteří tady neustále prohlašují, že se Škodovka kvůli vysokým mzdám svých zaměstnanců přesune na východ. Máme právo brát mnohem víc než teď a pořád by jsme byly levný

+9/−3
9.7.2015 22:45

P91e28t69r 25Č41e43r81m44á42k 9648245639630

Právo? 8-o Ahaaa...  Takže jestli má každý dělník u pásu brát 40 tis jako ve škodovce, tak tu asi bude brzo problém až si to přečte zástupce jiné dělnické profese...

Je to samozřejmě blbost, právo má každý pouze na to na čem se se zaměstnavatelem domluvil.

+6/−2
9.7.2015 22:59

L49a75d43i10s74l65a31v 13S57t73e80i64n39i36n74g58e46r 5541502774683

Bylo to myšleno obecně, každý kdo poctivě pracuje by měl mít mzdu která stačí na víc než jen zaplatit bydlení. Dělat u pásu za 10tis jako někde, to prostě v pořádku neni. A pokud VW vidí těch 40tis jako levnou pracovní sílu tak by se tu s těmi platy něco dělat mělo. Ale to už je mimo téma......

+10/0
9.7.2015 23:07

P54e40t47r 95Č30e63r60m12á14k 9318985579940

No jenomže jestliže vzdělaní lidé berou kolik berou, tak je nespokojenost dělníků u pásu s touto mzdou opravdu zcela mimo mísu. Ale souhlasím že to je mimo téma, protože toto nelze jednoduše porovnávat.

+1/−6
9.7.2015 23:13

M66a72r82e10k 81M16a42z50u43c53h 2886593123

Výši vzdělání bych do toho nezahatoval.Rozhoduje pouze trh práce.Tzn.potřeba dané profese a smlouva se zaměstnavatelem.

+7/0
10.7.2015 0:02

M17a17r84e95k 20M73a85z94u94c45h 2956133543

nezatahoval

0/0
10.7.2015 0:03

P12e69t11r 53Č51e80r16m44á68k 9128755459710

Vzdělání s tím samozřejmě souvisí. Kdyby to bylo jak říkáte, tak mají učiliště plno a vysoké školy polovinu absolventů... Za chvíli bude víc generálů než vojáků... Nicméně komentáře se vztahují k situaci ve škodovce, kde to je jak jsem napsal - dělník který sice může dělat svou práci poctivě, ale nemá absolutně žádný vliv na to kolik se prodá aut skoro stávkuje, a naopak ti kteří ten daný úspěch skutečně vytvářejí berou v porovnání s nimi velký podprůměr...

+1/−3
10.7.2015 0:40

L43a44d27i20s85l57a45v 27V56a53s26i17c21k35a 3712982717362

tak ať ten kdo prodává ty auta jde dělat a uvidí se,jaký je odborník.manuální práce je zesměšňován,jako něco samozřejmého,ale tři mozci jsou většinou zcela leví

+4/0
10.7.2015 16:54

M86i95l37a14n 71M49u89s12i17l 4533671472155

Co si stěžujete? Všichni žijeme v demokracii a nic Vám nebrání v tom jít studovat, odstěhovat se do zahraničí za lépe placenou prací nebo začít podnikat..

0/−2
11.7.2015 6:25

A19n59d48r39e50j 77O83l59e47k67s37a 3545261847451

Právě proto, že žijeme v demokracii, máme právo ovlivňovat zemi podle svých představ - abychom se nemuseli stěhovat do zahraničí :-P

+1/0
14.7.2015 15:19

J40o54s43e44f 96H74á88j49e44k 6388710769292

...dělník možná stávkoval proto, že nechtěl být součástí ojebávky jménem agenturní pracovní síly...:-P

+5/0
10.7.2015 19:57

M83a50r91t59i18n 47N16e57v71r94l31a 2317861764497

Ano, obchodník je bůh, dělník je nedůležitý.

Pokud si moc vyskakuje může být nahrazen v pořadí: Slovákem, Ukrajincem, Východoasiatem (s vyjímkou Jihokorejců), Moldavanem, robotem.

+1/0
11.7.2015 6:26

M37i10c58h55a64l 53V70o61r19e33l 5509394307192

Na vzdělání samozřejmě záleží. Ale klasifikovat podle školy rozum a um nejde. Takže dělník u pásu může být schopnější ve většině směrech něž nějaký blb z ČVUT, co to ošulil. Nehledě na to, že praxe je v mnoha oborech mnohem důležitější než absolvování nějaké školy. Vysoká škola nerovná se vzdělaný člověk.

0/0
20.7.2015 17:09

L14a11d77i10s63l75a95v 74V76a46s77i77c87k68a 3582222227192

a co vytvoří většina vzdělaných lidí?Třeba politici?Nic,Bruselští úředníci-nic.Opravdu dobrých,vzdělaných  lidí je málo-tě, ale plat nikdo nezávidí

+3/0
10.7.2015 16:52

J97o48z21e43f 78H26r22i75c22i87š82i36n 4673180850476

Mzda se odvozuje od přidané hodnoty pro zaměstnavatele a ne od úsilí. To znamená že práce u pásu je čím dál tím méně zajímavá pro zaměstnavatele a bude minimalizována.

0/0
10.7.2015 6:14

L67u93k52á30š 32H10l52o62u32c22a76l 6852650121124

kolik % akcií Škodovky drží VW? 97% nebo 99%? vím, že snad až na drobné výjimky (zaměstnanecké akcie?) je škodovka výhradně v majetku grupy, takže bych se dost divil, kdyby akcionáři VW brojili proti růstu ziskovosti. problém (naštvanost) spíš bude v managementu samotné značky VW.

hlavně ty Škodovky zas nezačněte dělat hnusný jako předchozí Fabia, nebo roomster

+14/0
9.7.2015 21:19

J95o20z40e41f 80H97r69i31c61i86š87i62n 4173910500776

Nevadí. Ale české čtenáře by to idnes nepřitáhlo.

Jestli padli nějaké slova o využívání MQB tak to mohlo být i o tom že by Škoda měla VW platit více.

Zároveň nezáleží na počtu modelů ale na kusech. A Golf a Passat - stěžejní modely už na MQB jsou a v Evropě na ní projde vše mezi Polem a CC.

+1/0
9.7.2015 21:08

J69a91n 50P10a64p68a90j 8859967952582

..předpokládám, že to vyjádřili výstižně už před lety a myslí to samé i dnes: "kanibalismus". To je jako kdyby Pilsner Urquell koupil nějakou pro Čecha "no-name" značku a ta se na trhu začala těšit natolik oblibě (chuť, originalita, atd v porovnáním s cenou), že by začal radikálně klesat obrat Pilsneru Česku. Němci si prostě nemůžou dovolit, aby je na mateřském výsostném území Passatu a Golfu začaly díky podobné technologii, ale lepšímu vzhledu a podstatně nižší ceně nějaké Superby a Octavie. Do "rodinného stříbra" se nekope. Nic jiného za tím nedokážu vidět. To by totiž mohli za chvíli dělnící ve Volfsburgu mít nařízený 4-denní pracovní týden, pak propustit úplně. Z eknomického hlediska to nedává smysl. Zabít jednu (navíc mateřskou značku) na úkor technolgicky podobné. Prostě se do budoucna budou Škodovky dělat hnusnější a "okleštěnější" verze Volkswagenu. Může být?

+5/−1
9.7.2015 21:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.