Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Obnovená premiéra: unikátní Škoda 935 Dynamic v plné kráse po 80 letech

Přesně 80 let po světové premiéře na pražském autosalonu v roce 1935 slaví raritní prototyp Škoda 935 Dynamic s proudnicovou karoserií návrat na scénu. Jediný existující exemplář patřil k hvězdám víkendového setkání veteránů Bensberg Classics.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V81i84l37é59m 64P41ř51í21h74o11d14a 2144889793187

Poslední hezká škodovka...

0/0
29.7.2015 0:57

D35a44n12i84e65l 14K79u54t16á70č 3727734196209

Krásné auto, asi nejhezčí Škodovka vůbec, ale až příliš podobné nedostižným Tatrovkám. Proto asi nešla do výroby.

+1/0
22.7.2015 12:00

J72i35ř46í 57E40r17b79e24n 1233224406207

No, ona se hlavně Škoda soustředila na velkosériovou výrobu aut se základní páteřovou konstrukcí - řady Popular, Rapid, Superb a Favorit, které měly řadu dílů shodnou. Koncept Š935 se z té konstrukce totálně vymykal a pokud by se měl vyrábět, musela by pro něj vzniknout nová výrobní linka a to by bylo možné jen v případě, že by byl jistý odbyt v řádu několika stovek kusů ročně. Jinak by se to nevyplatilo a to generální ředitel Karel Hrdlička moc dobře věděl.

Tatra byla v jiné pozici, tam se vždy hrálo na furiantství a majitel baron Ringhoffer ho docela podporoval.

0/0
27.7.2015 14:14

P47e59t24r 89V35o24p21i42č47k47a 5852857697186

proste nadhera

+1/0
22.7.2015 7:48

J26o79s56e15f 58N69ě78m47e64č90e41k 8773515316770

Nádherné auto.Je to další důkaz schopnosti Československého průmyslu v období první republiky.Teď už jen lze domýšlet kde mohla být tahle země nebýt války a především devastace komunisty.

+16/0
21.7.2015 13:29

J28e63n86d71a 53K73r69á16s55a 1569816488

Ano  kde by dnes  mohla být  Škoda, Tatra, Jawa, Zetor. .... to vše komunisti  zplundrovali,  a učinili  nekonkurenceschopným na civilizovaných trzích  !V zaostalé ruské říši zla to však stačilo Rv:-P

+3/0
21.7.2015 16:57

J93a98n 40K87u97r70d53í46k 3711964

Zetor?

+1/0
21.7.2015 17:25

P43e64t35r 61U76r80a75m 1352440823427

Nechte toho, slavne znacky zanikaly i v Britanii nebo Francii. Talbot, Delahaye, Bugatti (dnesni je ciste VW), Simca, Panhard, MG, Austin, Triumph, Morris. V USA nove Pontiac a Oldsmobile. Znacky zanikaji kvuli globalizaci a ne politikum. Zadna mala znacka dnes uz sama neprezije.

0/−1
21.7.2015 22:53
Foto

P90e25t69r 67S31l81á45d72e15k 8860971123239

Jsem přesvědčen,  že potenciál českých kostruktérů byl mnohem větší a konkurenceschopnější, než to co produkovala výroba po roce 1948. Tohle bylo ovlivněno především politikou.

+1/0
22.7.2015 5:38

J95e98n70d90a 10K89r52á60s33a 1809916898

Souhlasím ,že  některé  značky  zanikly.  Ale zplundrovat  průmysl  a značky v celé  zemi  dokázali  jen komunisti. ....Rv:-P

0/0
22.7.2015 6:27

P37a87v48e17l 39O73d80r56a13z21i66l 6494719387130

No mně teda zrovna značka Škoda a Zetor moc zplundrované nepřipadaj, i když to není díky komoušům.

0/0
22.7.2015 9:33

J31e64n35d34a 38K76r36á58s63a 1849766638

Ještě napiš,že za komunistů Škoda vyráběla "špičkové vozy" a o komunistický Zetor byla rvačka,a proto všichni po revoluci přešli ke konkurenci ? Kdyby nebylo  němců v Boleslavi a kohosi v Brně tak jsou oba v háji ;-D

0/0
22.7.2015 12:05

J52i81ř51í 47E64r46b86e39n 1913184836657

No, oni hlavně komunisti ten Zetor ZALOŽILI, víme? Před válkou se tam vyráběly jen flinty, psací stroje a malosériově vzniklo pár dvoutaktních předohrabů.

0/0
27.7.2015 14:17

J78e68n38d42a 49K94r59á34s60a 1289246578

To že  ho "založili  "neznamená že ho nezplundrovali jako  všechno! Pro svoji  zaostalost, nebyly traktory po revoluci  konkurenceschopné. ....Rv:-P

0/0
27.7.2015 15:25

J11i25ř65í 64E98r20b22e58n 1743884136917

No, ono i po roce 1989 vzniklo hodně projektů dokazujících schopnosti československých konstruktérů. Jenže je poznamenalo rozdělení Československa (= ztráta významné části domácího trhu a oslabení síly v zahraničí) a sotva se to po roce 1995 zase začalo dostávat do obrátek, šlápla ČNB na brzdu a tím dokonala dílo zkázy.

0/0
27.7.2015 14:19

M60a38r24t11i17n 90P26e91t72ř27í50k 4712979671301

Neví někdo náhodou, proč se tato "krasavice" nedostala do sériové výroby??

0/0
21.7.2015 13:00

T31o45m80á14š 27F31i33r33b16a44c70h72e36r 9180720534300

Nejspíš proto, že se v té době už seriově vyráběla Tatra 77 a tohle auto by ji asi mohlo těžko konkurovat.

+2/−1
21.7.2015 13:07

V92á48c38l56a43v 31S20v58o20b32o41d18a 3521489230360

válka?

+3/0
21.7.2015 13:16

J22o53s37e53f 53N31ě86m42e16č89e77k 8103555546290

Myslím si že ano.Československo začalo budovat opevnění proti nepřátelsky naladěným sousedním státům – Německu, Maďarsku, Rakousku a Polsku.A tak přednost dostal logicky zbrojní průmysl a i nálada společnosti spíše byla v tušení průšvihu.Jak fatálního nikdo asi ani netušil.

+1/0
21.7.2015 13:53

P45a18v76e28l 76O74d80r91a87z47i82l 6174729237100

Jako jak přednost? Škoda snad byla soukromá firma.

+1/0
21.7.2015 21:51

M74i36l28o33š 22K81o60l98m91a49n 6946163687102

Ale státní zakázky byly vždycky jistota. Vím, že automobilka dělala i Populáry pro armádu,  neměly diferenciál. Sám jsem jednoho takového vlastnil.

0/0
22.7.2015 13:46

J24i29ř79í 20E75r85b88e16n 1403464186447

To jistě ano, ale rozhodně nikdo nebránil ASAP ten koncept Š935 dovést do sériové výroby. Jenže ASAP sama věděla, že to nemá perspektivu.

0/0
27.7.2015 14:20

J78a55k60u64b 83S14v35o43b76o77d34a 1292367941325

Wow vidim ji poprve . Je nadhernaaa!

+8/0
21.7.2015 12:17

R35o26m28a84n 34Š85i85m28ů46n67e86k 4919138331

Pod to se mohu podepsat.

0/0
21.7.2015 12:43

V88l46a21d92i75m73í25r 30R45o88z39e32h64n74a80l 5528120847566

Odpověď Škodovky na konkurenci Tatry typ 77 a 87

+6/−1
21.7.2015 10:02

P58e93t83r 14U29r88a59m 1532690733467

Spis kopie. Ale Tatru kopiroval i Porsche, tak se neni za co stydet.

0/0
21.7.2015 22:57

J47i45ř47í 50E73r53b45e82n 1253124556617

Porsche svým konceptem Brouka okopíroval hlavně Škodovku, konkrétně její koncept Š932 z roku 1932. Když vedle něj postavíš o pět let mladšího Brouka, liší se jen stylisticky lépe dotaženou karosérií. Ale čumák, podvozek, motor atd. jsou pomalu jako ze škodovácké konstrukční kanceláře...

0/0
27.7.2015 14:22

R11o96b48e45r56t 63B63a71l85a44b89á27n 9762393522

Tohle je futuristická náádhera.

+6/0
21.7.2015 9:59

M37i87l56a83n 65V75o75t24a92v83a 5284366401772

takže ono už ve třicátých letech měřili odporu vzduchu? to už měli komory?

+1/0
21.7.2015 9:59

J58i48r72i 43C90e37e 5515281902208

První teoretické práce a pokusy na téma odporu vzduchu dělali už v roce 1911 na Pražské polytechnice profesor Doerfel s asistentem Paulem Jarayem.

Jaray zkonstruoval první větrný tunel pro firmu Zeppelin v roce 1919. Rychlost a směr proudění vzduchu zviditelňoval kouřovými stopami a místa vzniku vírů a problematická závětří hledal pomocí jemného písku.

V roce 1921 Jaray patentoval proudnicovou karoserii.

+9/0
21.7.2015 10:29

R18a22d20e81k 74R59a12i60d55a 5757152409

v nějakém dobovém dokumentu jsem viděl, že zeppelinům se aerodynamika měřila na modelech ve vodní nádrži.

+1/0
21.7.2015 10:46

J86a23n 98F76r44o31l72í30k 6636780455444

Bratři Wrightové si postavili aerodynamický tunel a vyzkoušeli v něm 200 různých tvarů křídel kolem roku 1900.

0/0
21.7.2015 15:33

J55i65r40i 77C14e95e 5605101452378

Jo, jasně.. Já chtěl ty souvislosti svázat s Jarayem, kterej má vztah k Praze..

0/0
21.7.2015 18:07

I91v54a67n 63M14i21n19á67ř 7332794327811

Bez jakéhokoli přehánění - nad tímto autem se ještě dnes - doslova tají dech !!!

+10/0
21.7.2015 9:58

R43a42d55e77k 37R73a82i69d47a 5877572419

Až příliš podobné Tatře a větě "Mladoboleslavská automobilka patřila ve třicátých letech minulého století k průkopníkům v oblasti automobilové aerodynamické optimalizace." se musím vysmát, to jako kdy? Máte na mysli Popular Monte Carlo? Těch se vyrobilo jen pár kusů. Typ pohonu, umístění motoru, vzhled karoserie Dynamicu...všechno je to až moc tatří. Je to krásné auto a pěkný kus techniky, navíc parádně zrenovovaný, ale škodovka se vždycky bála dělat krot vpřed. To je asi taky důvod, proč se tento typ nevyráběl.

+7/0
21.7.2015 9:24

J45a40n 13H46o29z76á71k 2191785864767

Jo, český hlavy a ruce uměly.

+4/0
21.7.2015 9:08

K71a83r89e62l 18V26a52l69i76š 7209756438572

A kde to tedy je?

0/0
21.7.2015 13:50

P44e70t49r 81H71á70j54e32k 4170792151714

Uměly by pořád, ale mít dneska úspěch znamená přivolat na sebe závist a pomluvy. Jo, holt čtyřicet let vnucované průmeřnosti, donášení a pochlebování, kdy se dařilo nemakačenkům se správnou barvou průkazky, to se někde podepsat muselo.

+4/0
21.7.2015 17:00

P74a77v64e86l 59O54d20r33a62z68i10l 6654889927160

A jde taky o pověst, podívejte se, jak pohrdlivě se Češi dívají na korejská či rumunská auta, tak se západ dívá na české výrobky.

0/0
22.7.2015 9:34
Foto

J38a70k14u70b 67V29e37d12r70a42l 4113692960252

Super :-)

+3/0
21.7.2015 8:32

M16a26r61t81i82n 13D53y76b90a22l32a 1251877475203

krasavec:-)VR^

+17/0
21.7.2015 5:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.