Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Obnovená premiéra: unikátní Škoda 935 Dynamic v plné kráse po 80 letech

Přesně 80 let po světové premiéře na pražském autosalonu v roce 1935 slaví raritní prototyp Škoda 935 Dynamic s proudnicovou karoserií návrat na scénu. Jediný existující exemplář patřil k hvězdám víkendového setkání veteránů Bensberg Classics.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V66i10l78é53m 35P39ř67í40h46o59d64a 2654529853957

Poslední hezká škodovka...

0/0
29.7.2015 0:57

D86a40n35i91e31l 61K36u78t40á38č 3187474306529

Krásné auto, asi nejhezčí Škodovka vůbec, ale až příliš podobné nedostižným Tatrovkám. Proto asi nešla do výroby.

+1/0
22.7.2015 12:00

J73i32ř75í 98E85r17b79e49n 1823104886357

No, ona se hlavně Škoda soustředila na velkosériovou výrobu aut se základní páteřovou konstrukcí - řady Popular, Rapid, Superb a Favorit, které měly řadu dílů shodnou. Koncept Š935 se z té konstrukce totálně vymykal a pokud by se měl vyrábět, musela by pro něj vzniknout nová výrobní linka a to by bylo možné jen v případě, že by byl jistý odbyt v řádu několika stovek kusů ročně. Jinak by se to nevyplatilo a to generální ředitel Karel Hrdlička moc dobře věděl.

Tatra byla v jiné pozici, tam se vždy hrálo na furiantství a majitel baron Ringhoffer ho docela podporoval.

0/0
27.7.2015 14:14


P56e80t35r 69V62o62p95i50č17k90a 5942157367946

proste nadhera

+1/0
22.7.2015 7:48

J36o93s88e37f 30N11ě71m70e69č80e49k 8633135456420

Nádherné auto.Je to další důkaz schopnosti Československého průmyslu v období první republiky.Teď už jen lze domýšlet kde mohla být tahle země nebýt války a především devastace komunisty.

+16/0
21.7.2015 13:29

J71e17n69d76a 65K66r84á75s12a 1639626958

Ano  kde by dnes  mohla být  Škoda, Tatra, Jawa, Zetor. .... to vše komunisti  zplundrovali,  a učinili  nekonkurenceschopným na civilizovaných trzích  !V zaostalé ruské říši zla to však stačilo Rv:-P

+3/0
21.7.2015 16:57

J54a34n 27K35u64r25d30í91k 3891774

Zetor?

+1/0
21.7.2015 17:25

P60e74t90r 42U46r64a10m 1392640783497

Nechte toho, slavne znacky zanikaly i v Britanii nebo Francii. Talbot, Delahaye, Bugatti (dnesni je ciste VW), Simca, Panhard, MG, Austin, Triumph, Morris. V USA nove Pontiac a Oldsmobile. Znacky zanikaji kvuli globalizaci a ne politikum. Zadna mala znacka dnes uz sama neprezije.

0/−1
21.7.2015 22:53
Foto

P75e81t77r 56S62l90á81d64e32k 8390241303159

Jsem přesvědčen,  že potenciál českých kostruktérů byl mnohem větší a konkurenceschopnější, než to co produkovala výroba po roce 1948. Tohle bylo ovlivněno především politikou.

+1/0
22.7.2015 5:38

J85e75n68d33a 55K28r29á43s65a 1589626928

Souhlasím ,že  některé  značky  zanikly.  Ale zplundrovat  průmysl  a značky v celé  zemi  dokázali  jen komunisti. ....Rv:-P

0/0
22.7.2015 6:27

P55a73v93e57l 78O68d59r44a95z66i94l 6774109677950

No mně teda zrovna značka Škoda a Zetor moc zplundrované nepřipadaj, i když to není díky komoušům.

0/0
22.7.2015 9:33

J42e71n59d52a 10K73r57á52s19a 1919566788

Ještě napiš,že za komunistů Škoda vyráběla "špičkové vozy" a o komunistický Zetor byla rvačka,a proto všichni po revoluci přešli ke konkurenci ? Kdyby nebylo  němců v Boleslavi a kohosi v Brně tak jsou oba v háji ;-D

0/0
22.7.2015 12:05

J35i34ř10í 98E94r15b84e13n 1833124196757

No, oni hlavně komunisti ten Zetor ZALOŽILI, víme? Před válkou se tam vyráběly jen flinty, psací stroje a malosériově vzniklo pár dvoutaktních předohrabů.

0/0
27.7.2015 14:17

J58e70n18d97a 48K93r15á79s92a 1319506468

To že  ho "založili  "neznamená že ho nezplundrovali jako  všechno! Pro svoji  zaostalost, nebyly traktory po revoluci  konkurenceschopné. ....Rv:-P

0/0
27.7.2015 15:25

J31i57ř16í 65E23r21b95e25n 1823754366447

No, ono i po roce 1989 vzniklo hodně projektů dokazujících schopnosti československých konstruktérů. Jenže je poznamenalo rozdělení Československa (= ztráta významné části domácího trhu a oslabení síly v zahraničí) a sotva se to po roce 1995 zase začalo dostávat do obrátek, šlápla ČNB na brzdu a tím dokonala dílo zkázy.

0/0
27.7.2015 14:19

M96a28r88t97i78n 81P34e82t44ř72í13k 4422789271121

Neví někdo náhodou, proč se tato "krasavice" nedostala do sériové výroby??

0/0
21.7.2015 13:00

T64o95m48á85š 85F66i21r90b37a51c39h84e65r 9960750484110

Nejspíš proto, že se v té době už seriově vyráběla Tatra 77 a tohle auto by ji asi mohlo těžko konkurovat.

+2/−1
21.7.2015 13:07

V29á23c28l53a83v 20S52v27o51b10o83d87a 3771799310810

válka?

+3/0
21.7.2015 13:16

J89o10s50e79f 77N61ě29m57e73č54e15k 8793945836450

Myslím si že ano.Československo začalo budovat opevnění proti nepřátelsky naladěným sousedním státům – Německu, Maďarsku, Rakousku a Polsku.A tak přednost dostal logicky zbrojní průmysl a i nálada společnosti spíše byla v tušení průšvihu.Jak fatálního nikdo asi ani netušil.

+1/0
21.7.2015 13:53

P59a30v16e34l 43O50d87r55a72z61i59l 6744849407300

Jako jak přednost? Škoda snad byla soukromá firma.

+1/0
21.7.2015 21:51

M64i50l10o87š 29K80o72l26m46a77n 6986773497172

Ale státní zakázky byly vždycky jistota. Vím, že automobilka dělala i Populáry pro armádu,  neměly diferenciál. Sám jsem jednoho takového vlastnil.

0/0
22.7.2015 13:46

J94i36ř55í 31E76r34b61e55n 1473934856147

To jistě ano, ale rozhodně nikdo nebránil ASAP ten koncept Š935 dovést do sériové výroby. Jenže ASAP sama věděla, že to nemá perspektivu.

0/0
27.7.2015 14:20

J68a55k43u72b 47S48v37o40b56o44d56a 1302887641125

Wow vidim ji poprve . Je nadhernaaa!

+8/0
21.7.2015 12:17

R42o33m37a40n 91Š69i15m66ů36n36e88k 4969608781

Pod to se mohu podepsat.

0/0
21.7.2015 12:43

V18l27a71d98i52m24í96r 60R33o20z35e13h56n78a81l 5158940317926

Odpověď Škodovky na konkurenci Tatry typ 77 a 87

+6/−1
21.7.2015 10:02

P95e85t28r 88U12r21a67m 1542550283647

Spis kopie. Ale Tatru kopiroval i Porsche, tak se neni za co stydet.

0/0
21.7.2015 22:57

J28i98ř63í 47E28r19b27e97n 1173644376807

Porsche svým konceptem Brouka okopíroval hlavně Škodovku, konkrétně její koncept Š932 z roku 1932. Když vedle něj postavíš o pět let mladšího Brouka, liší se jen stylisticky lépe dotaženou karosérií. Ale čumák, podvozek, motor atd. jsou pomalu jako ze škodovácké konstrukční kanceláře...

0/0
27.7.2015 14:22

R87o21b39e42r76t 19B94a14l79a50b76á54n 9422893382

Tohle je futuristická náádhera.

+6/0
21.7.2015 9:59

M69i86l84a69n 50V42o68t90a36v49a 5184596721872

takže ono už ve třicátých letech měřili odporu vzduchu? to už měli komory?

+1/0
21.7.2015 9:59

J96i24r38i 68C15e39e 5765711772898

První teoretické práce a pokusy na téma odporu vzduchu dělali už v roce 1911 na Pražské polytechnice profesor Doerfel s asistentem Paulem Jarayem.

Jaray zkonstruoval první větrný tunel pro firmu Zeppelin v roce 1919. Rychlost a směr proudění vzduchu zviditelňoval kouřovými stopami a místa vzniku vírů a problematická závětří hledal pomocí jemného písku.

V roce 1921 Jaray patentoval proudnicovou karoserii.

+9/0
21.7.2015 10:29

R44a59d24e83k 77R31a18i15d38a 5807562209

v nějakém dobovém dokumentu jsem viděl, že zeppelinům se aerodynamika měřila na modelech ve vodní nádrži.

+1/0
21.7.2015 10:46

J32a94n 85F47r29o29l13í91k 6686580325254

Bratři Wrightové si postavili aerodynamický tunel a vyzkoušeli v něm 200 různých tvarů křídel kolem roku 1900.

0/0
21.7.2015 15:33

J82i36r48i 84C37e59e 5605971192938

Jo, jasně.. Já chtěl ty souvislosti svázat s Jarayem, kterej má vztah k Praze..

0/0
21.7.2015 18:07

I34v89a28n 83M23i15n40á13ř 7312904407851

Bez jakéhokoli přehánění - nad tímto autem se ještě dnes - doslova tají dech !!!

+10/0
21.7.2015 9:58

R91a43d81e66k 20R56a68i85d31a 5847372979

Až příliš podobné Tatře a větě "Mladoboleslavská automobilka patřila ve třicátých letech minulého století k průkopníkům v oblasti automobilové aerodynamické optimalizace." se musím vysmát, to jako kdy? Máte na mysli Popular Monte Carlo? Těch se vyrobilo jen pár kusů. Typ pohonu, umístění motoru, vzhled karoserie Dynamicu...všechno je to až moc tatří. Je to krásné auto a pěkný kus techniky, navíc parádně zrenovovaný, ale škodovka se vždycky bála dělat krot vpřed. To je asi taky důvod, proč se tento typ nevyráběl.

+7/0
21.7.2015 9:24

J10a51n 82H33o77z77á29k 2581115374697

Jo, český hlavy a ruce uměly.

+4/0
21.7.2015 9:08

K94a28r44e16l 96V61a64l37i40š 7849966438152

A kde to tedy je?

0/0
21.7.2015 13:50

P71e48t62r 30H82á70j32e17k 4350522701814

Uměly by pořád, ale mít dneska úspěch znamená přivolat na sebe závist a pomluvy. Jo, holt čtyřicet let vnucované průmeřnosti, donášení a pochlebování, kdy se dařilo nemakačenkům se správnou barvou průkazky, to se někde podepsat muselo.

+4/0
21.7.2015 17:00

P63a72v86e47l 74O50d70r34a65z57i95l 6224139177770

A jde taky o pověst, podívejte se, jak pohrdlivě se Češi dívají na korejská či rumunská auta, tak se západ dívá na české výrobky.

0/0
22.7.2015 9:34
Foto

J17a38k26u29b 77V65e31d42r97a61l 4453742530392

Super :-)

+3/0
21.7.2015 8:32

M79a41r25t31i73n 62D66y97b15a89l66a 1171787635533

krasavec:-)VR^

+17/0
21.7.2015 5:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.