Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Obnovená premiéra: unikátní Škoda 935 Dynamic v plné kráse po 80 letech

Přesně 80 let po světové premiéře na pražském autosalonu v roce 1935 slaví raritní prototyp Škoda 935 Dynamic s proudnicovou karoserií návrat na scénu. Jediný existující exemplář patřil k hvězdám víkendového setkání veteránů Bensberg Classics.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V41i93l66é70m 21P30ř27í88h87o46d43a 2534229713427

Poslední hezká škodovka...

0/0
29.7.2015 0:57

D28a48n72i11e53l 30K63u37t53á63č 3637744346899

Krásné auto, asi nejhezčí Škodovka vůbec, ale až příliš podobné nedostižným Tatrovkám. Proto asi nešla do výroby.

+1/0
22.7.2015 12:00

J66i54ř32í 63E75r93b35e11n 1403294826537

No, ona se hlavně Škoda soustředila na velkosériovou výrobu aut se základní páteřovou konstrukcí - řady Popular, Rapid, Superb a Favorit, které měly řadu dílů shodnou. Koncept Š935 se z té konstrukce totálně vymykal a pokud by se měl vyrábět, musela by pro něj vzniknout nová výrobní linka a to by bylo možné jen v případě, že by byl jistý odbyt v řádu několika stovek kusů ročně. Jinak by se to nevyplatilo a to generální ředitel Karel Hrdlička moc dobře věděl.

Tatra byla v jiné pozici, tam se vždy hrálo na furiantství a majitel baron Ringhoffer ho docela podporoval.

0/0
27.7.2015 14:14

P76e15t29r 24V22o42p75i96č32k79a 5562577267256

proste nadhera

+1/0
22.7.2015 7:48

J22o55s93e69f 66N10ě63m60e43č82e78k 8783875806740

Nádherné auto.Je to další důkaz schopnosti Československého průmyslu v období první republiky.Teď už jen lze domýšlet kde mohla být tahle země nebýt války a především devastace komunisty.

+16/0
21.7.2015 13:29

J73e25n19d34a 59K93r61á96s33a 1799206968

Ano  kde by dnes  mohla být  Škoda, Tatra, Jawa, Zetor. .... to vše komunisti  zplundrovali,  a učinili  nekonkurenceschopným na civilizovaných trzích  !V zaostalé ruské říši zla to však stačilo Rv:-P

+3/0
21.7.2015 16:57

J29a69n 52K41u88r86d77í71k 3541534

Zetor?

+1/0
21.7.2015 17:25

P81e12t66r 41U31r20a59m 1562220783247

Nechte toho, slavne znacky zanikaly i v Britanii nebo Francii. Talbot, Delahaye, Bugatti (dnesni je ciste VW), Simca, Panhard, MG, Austin, Triumph, Morris. V USA nove Pontiac a Oldsmobile. Znacky zanikaji kvuli globalizaci a ne politikum. Zadna mala znacka dnes uz sama neprezije.

0/−1
21.7.2015 22:53
Foto

P63e48t11r 77S69l45á49d48e39k 8840441173159

Jsem přesvědčen,  že potenciál českých kostruktérů byl mnohem větší a konkurenceschopnější, než to co produkovala výroba po roce 1948. Tohle bylo ovlivněno především politikou.

+1/0
22.7.2015 5:38

J11e63n20d12a 68K80r68á20s32a 1419366318

Souhlasím ,že  některé  značky  zanikly.  Ale zplundrovat  průmysl  a značky v celé  zemi  dokázali  jen komunisti. ....Rv:-P

0/0
22.7.2015 6:27

P56a87v49e18l 24O30d23r77a74z18i19l 6944299197720

No mně teda zrovna značka Škoda a Zetor moc zplundrované nepřipadaj, i když to není díky komoušům.

0/0
22.7.2015 9:33

J24e32n53d75a 22K66r27á91s91a 1359256498

Ještě napiš,že za komunistů Škoda vyráběla "špičkové vozy" a o komunistický Zetor byla rvačka,a proto všichni po revoluci přešli ke konkurenci ? Kdyby nebylo  němců v Boleslavi a kohosi v Brně tak jsou oba v háji ;-D

0/0
22.7.2015 12:05

J17i76ř60í 52E46r41b95e11n 1343264166137

No, oni hlavně komunisti ten Zetor ZALOŽILI, víme? Před válkou se tam vyráběly jen flinty, psací stroje a malosériově vzniklo pár dvoutaktních předohrabů.

0/0
27.7.2015 14:17

J28e64n92d48a 88K88r89á16s60a 1109376228

To že  ho "založili  "neznamená že ho nezplundrovali jako  všechno! Pro svoji  zaostalost, nebyly traktory po revoluci  konkurenceschopné. ....Rv:-P

0/0
27.7.2015 15:25

J21i41ř10í 85E88r71b38e30n 1513834226637

No, ono i po roce 1989 vzniklo hodně projektů dokazujících schopnosti československých konstruktérů. Jenže je poznamenalo rozdělení Československa (= ztráta významné části domácího trhu a oslabení síly v zahraničí) a sotva se to po roce 1995 zase začalo dostávat do obrátek, šlápla ČNB na brzdu a tím dokonala dílo zkázy.

0/0
27.7.2015 14:19

M57a50r88t49i33n 87P93e85t15ř53í62k 4682609451351

Neví někdo náhodou, proč se tato "krasavice" nedostala do sériové výroby??

0/0
21.7.2015 13:00

T92o14m33á77š 16F82i10r83b45a71c79h83e61r 9900310944980

Nejspíš proto, že se v té době už seriově vyráběla Tatra 77 a tohle auto by ji asi mohlo těžko konkurovat.

+2/−1
21.7.2015 13:07

V92á19c64l33a69v 57S10v17o37b70o89d70a 3181219910120

válka?

+3/0
21.7.2015 13:16

J66o83s67e82f 32N75ě37m64e45č65e71k 8273155926120

Myslím si že ano.Československo začalo budovat opevnění proti nepřátelsky naladěným sousedním státům – Německu, Maďarsku, Rakousku a Polsku.A tak přednost dostal logicky zbrojní průmysl a i nálada společnosti spíše byla v tušení průšvihu.Jak fatálního nikdo asi ani netušil.

+1/0
21.7.2015 13:53

P69a81v81e84l 98O53d13r97a14z40i68l 6514589407350

Jako jak přednost? Škoda snad byla soukromá firma.

+1/0
21.7.2015 21:51

M45i63l52o22š 70K30o23l82m17a89n 6526793657862

Ale státní zakázky byly vždycky jistota. Vím, že automobilka dělala i Populáry pro armádu,  neměly diferenciál. Sám jsem jednoho takového vlastnil.

0/0
22.7.2015 13:46

J34i33ř78í 71E34r34b97e89n 1163974106967

To jistě ano, ale rozhodně nikdo nebránil ASAP ten koncept Š935 dovést do sériové výroby. Jenže ASAP sama věděla, že to nemá perspektivu.

0/0
27.7.2015 14:20

J12a84k97u33b 31S33v65o40b35o13d75a 1552617751335

Wow vidim ji poprve . Je nadhernaaa!

+8/0
21.7.2015 12:17

R27o39m71a37n 33Š89i25m96ů49n25e70k 4929538111

Pod to se mohu podepsat.

0/0
21.7.2015 12:43

V21l84a79d86i46m31í32r 75R18o89z55e77h80n87a11l 5128540167936

Odpověď Škodovky na konkurenci Tatry typ 77 a 87

+6/−1
21.7.2015 10:02

P97e94t24r 59U46r34a72m 1832550353947

Spis kopie. Ale Tatru kopiroval i Porsche, tak se neni za co stydet.

0/0
21.7.2015 22:57

J97i43ř50í 43E84r86b14e62n 1173734226427

Porsche svým konceptem Brouka okopíroval hlavně Škodovku, konkrétně její koncept Š932 z roku 1932. Když vedle něj postavíš o pět let mladšího Brouka, liší se jen stylisticky lépe dotaženou karosérií. Ale čumák, podvozek, motor atd. jsou pomalu jako ze škodovácké konstrukční kanceláře...

0/0
27.7.2015 14:22

R58o83b89e11r66t 48B87a59l69a91b22á64n 9102183392

Tohle je futuristická náádhera.

+6/0
21.7.2015 9:59

M73i92l48a35n 17V26o71t64a82v92a 5344626151142

takže ono už ve třicátých letech měřili odporu vzduchu? to už měli komory?

+1/0
21.7.2015 9:59

J21i64r59i 23C18e19e 5965381592598

První teoretické práce a pokusy na téma odporu vzduchu dělali už v roce 1911 na Pražské polytechnice profesor Doerfel s asistentem Paulem Jarayem.

Jaray zkonstruoval první větrný tunel pro firmu Zeppelin v roce 1919. Rychlost a směr proudění vzduchu zviditelňoval kouřovými stopami a místa vzniku vírů a problematická závětří hledal pomocí jemného písku.

V roce 1921 Jaray patentoval proudnicovou karoserii.

+9/0
21.7.2015 10:29

R51a95d51e15k 95R75a12i55d34a 5277222509

v nějakém dobovém dokumentu jsem viděl, že zeppelinům se aerodynamika měřila na modelech ve vodní nádrži.

+1/0
21.7.2015 10:46

J52a73n 13F13r83o89l51í74k 6596320255934

Bratři Wrightové si postavili aerodynamický tunel a vyzkoušeli v něm 200 různých tvarů křídel kolem roku 1900.

0/0
21.7.2015 15:33

J86i97r86i 12C93e14e 5285191422348

Jo, jasně.. Já chtěl ty souvislosti svázat s Jarayem, kterej má vztah k Praze..

0/0
21.7.2015 18:07

I27v96a28n 42M15i32n51á37ř 7202984187441

Bez jakéhokoli přehánění - nad tímto autem se ještě dnes - doslova tají dech !!!

+10/0
21.7.2015 9:58

R61a14d87e90k 96R55a85i84d55a 5477222609

Až příliš podobné Tatře a větě "Mladoboleslavská automobilka patřila ve třicátých letech minulého století k průkopníkům v oblasti automobilové aerodynamické optimalizace." se musím vysmát, to jako kdy? Máte na mysli Popular Monte Carlo? Těch se vyrobilo jen pár kusů. Typ pohonu, umístění motoru, vzhled karoserie Dynamicu...všechno je to až moc tatří. Je to krásné auto a pěkný kus techniky, navíc parádně zrenovovaný, ale škodovka se vždycky bála dělat krot vpřed. To je asi taky důvod, proč se tento typ nevyráběl.

+7/0
21.7.2015 9:24

J30a26n 79H39o40z39á23k 2631495784987

Jo, český hlavy a ruce uměly.

+4/0
21.7.2015 9:08

K57a61r13e81l 87V63a56l58i91š 7939956838562

A kde to tedy je?

0/0
21.7.2015 13:50

P15e55t62r 46H13á46j72e64k 4760562511744

Uměly by pořád, ale mít dneska úspěch znamená přivolat na sebe závist a pomluvy. Jo, holt čtyřicet let vnucované průmeřnosti, donášení a pochlebování, kdy se dařilo nemakačenkům se správnou barvou průkazky, to se někde podepsat muselo.

+4/0
21.7.2015 17:00

P66a15v57e84l 13O11d27r28a79z30i61l 6404359677860

A jde taky o pověst, podívejte se, jak pohrdlivě se Češi dívají na korejská či rumunská auta, tak se západ dívá na české výrobky.

0/0
22.7.2015 9:34
Foto

J52a42k42u58b 18V65e74d63r87a74l 4263792190252

Super :-)

+3/0
21.7.2015 8:32

M29a49r77t54i98n 23D61y14b27a16l84a 1261867885303

krasavec:-)VR^

+17/0
21.7.2015 5:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.